Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37
Freaky Maus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:48:
Eindelijk re-subbed voor TBC Classic!
Ik gisteren ook bijna, totdat ik geen 30 dagen gametime meer moest kopen. Het is nu of 60 dagen, of een subscription.... Allebei trekt mij niet dus gelijk maar weer afgesloten.

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
sirkeith schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Ik gisteren ook bijna, totdat ik geen 30 dagen gametime meer moest kopen. Het is nu of 60 dagen, of een subscription.... Allebei trekt mij niet dus gelijk maar weer afgesloten.
Subcription kan je toch maandelijk opzeggen?

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 17:43
sirkeith schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Een sub is gewoon 30 dagen 8)7 aanzetten en weer uitzetten :)

• sirkeith
Ja dat zou kunnen, maar ik heb geen zin meer om mijn creditcard eraan te verbinden...

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:48
sirkeith schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:06:
Ja dat zou kunnen, maar ik heb geen zin meer om mijn creditcard eraan te verbinden...
Dat hoeft ook niet. Ideal is een optie voor zover ik weet. En paypal ook (die je aan je bank rekening kan linken).

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• sirkeith
iDeal is helaas geen optie, PayPal gebruik ik niet.
Ach, scheelt weer een potentiele verslaving + vrije tijd.

EDIT: En daar ging mijn ruggengraat.... PayPal it is.

[ Voor 20% gewijzigd door sirkeith op 17-06-2021 15:59 ]

• Misdirection
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09-2021
Edit: vandaag m’n kara attunement van begin tot eind gedaan. Kon het me helemaal niet meer herinneren joh, te lang geleden! Als DPS makkelijk in pugs gedaan, op firemaw horde is het relaxt qua tanks/ healers vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door BM op 23-06-2021 08:14 ]

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Gisteren Karazhan in geweest maar het is wel echt aanzienlijk makkelijker dan ik mij kan herinneren, de struggles van 14 jaar geleden waren er absoluut niet.

Maar heerlijk genoten, mooie herinneren!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 19:52

Felyrion

goodgoan!

Marshalty schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:27:
Gisteren Karazhan in geweest maar het is wel echt aanzienlijk makkelijker dan ik mij kan herinneren, de struggles van 14 jaar geleden waren er absoluut niet.

Maar heerlijk genoten, mooie herinneren!
Wij zijn van plan morgen een poging te gaan wagen. Heb er wel zin in :)

Dat het makkelijker is is denk ik geen wonder. De meeste mensen die nu spelen zijn flink meer ervaren en een deel loopt nog in delen T3 die nog veelal beter zijn dan wat te krijgen is buiten Kara.

Ik zat in mijn ouwe screenshots te kijken en zag dat ik destijds op mijn holy priest rond de 1100 healing zat. Nu start ik Kara al met ruim 1500. Dat zal met de DPS en Tanks wel niet veel anders zijn verhoudingsgewijs.

Ook de raid compositie is nu direct al veel effectiever. Bijna alle rogues zijn afgehaakt terwijl we die destijds gewoon volop hadden.

En ook de strategie is ruimschoots bekend. De meeste kan ik nog wel dromen :P

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:49
Beste players,

Ik speel voor het eerst een boosted undead tank in TBC. Eerste questen ben ik nu ook wat dungeons gaan spelen. Tenminste, dat probeer ik, want momenteel krijg ik veel klachten over mijn tank kwaliteit. Het grootste probleem is dat ik de agro erg moeilijk kan houden. Je snapt het al, dan krijg je snel gal over je heen, wat het spelen voor mij ook niet leuk maakt.

Nu ben ik online gaan zoeken naar talents builds, en heb er eentje opgevolgd speciaal voor armour. Het gaat al iets beter, maar het is nog niet fantastisch. Dat het spel al een paar jaar oud is, betekend dat er veel informatie is te vinden, maar dat is voor mij persoonlijk erg verwarrend, aangezien iedereen wat anders roept.

Is er misschien iemand die mij een paar tips kan geven, zodat ik weer met plezier een dungeon kan spelen? :)

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ZombieRofl schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:04:
Is er misschien iemand die mij een paar tips kan geven, zodat ik weer met plezier een dungeon kan spelen? :)
Zoals je zelf al aangeeft is het spel behoorlijk oud en alles eigenlijk wel bekend. Mensen verwachten dan ook dat je weet hoe je de class hoort te spelen. Daarnaast willen veel mensen zo efficiënt (lees: snel) mogelijk door dungeons heen racen en een warrior tank is daar het minst geschikt voor. Paladin tanks zijn de beste aoe tankers. Ze rennen gewoon naar een groepje mobs, droppen een consecration en de dps kan na 2-3 seconden losgaan. Ik merk nu al dat mensen minder geduld lijken te hebben met warriors en druids in dungeons. Het is of een warrior/druid + slow (blizzard, frost trap, earthbind totem) + aoe dps of een groep met paladin tank en aoe dps. Vandaar dat je tegenwoordig ook zo veel prot palas ziet in verhouding tot de oorspronkelijke TBC.

Mijn erg kort door de bocht advies zou zijn: Speel geen tank. Aangezien je een boosted character hebt is je gear waarschijnlijk matig. Je mist de ervaring en hebt een class die (naar de speelstijl van de meeste dps-ers) het minst geschikt is voor het tanken van dungeons. Ik denk dat het zelfs met guides op korte termijn niet veel leuker voor je gaat worden in dungeons. Bespaar je de frustratie en ga eerst dps. Kijk de kunst af van andere (warrior) tanks en ga pas weer prot als je wat meer ervaring en gear hebt. Tank eens wat dungeons ver onder je eigen level; bijvoorbeeld wat Classic dungeons.

Mocht je toch een tank willen blijven spelen dan zou ik een guild zoeken zodat je met geduldige guildies dungeons kunt runnen. De tank is de belangrijkste speler in een 5 man groep en PuG's hebben vaak weinig geduld met matige tanks.

Voor guides zou ik kijken op Wowhead of Icy Veins.

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 09:56
Beste players,

Ik speel voor het eerst een boosted undead tank in TBC. Eerste questen ben ik nu ook wat dungeons gaan spelen. Tenminste, dat probeer ik, want momenteel krijg ik veel klachten over mijn tank kwaliteit. Het grootste probleem is dat ik de agro erg moeilijk kan houden. Je snapt het al, dan krijg je snel gal over je heen, wat het spelen voor mij ook niet leuk maakt.

Nu ben ik online gaan zoeken naar talents builds, en heb er eentje opgevolgd speciaal voor armour. Het gaat al iets beter, maar het is nog niet fantastisch. Dat het spel al een paar jaar oud is, betekend dat er veel informatie is te vinden, maar dat is voor mij persoonlijk erg verwarrend, aangezien iedereen wat anders roept.

Heel simpel, niks van anderen aantrekken. Doe ik al jaren en werkt perfect.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 20:48
Is het op dit moment nog leuk om met Classic te beginnen? of ben ik dan eigenlijk te laat aangezien TBC ook al uit is? (ben retail even zat, classic nog niet echt geprobeerd)

Zijn er wat nederlandse guilds aanwezig? (PvE/PvP realm maakt me niet veel uit)

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
Kieft91 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:30:
Is het op dit moment nog leuk om met Classic te beginnen? of ben ik dan eigenlijk te laat aangezien TBC ook al uit is? (ben retail even zat, classic nog niet echt geprobeerd)

Zijn er wat nederlandse guilds aanwezig? (PvE/PvP realm maakt me niet veel uit)
Ik zou zelf eigenlijk niet weten waarom Classic "te laat" zou zijn om mee te beginnen?
Het ligt een beetje aan je stijl van spelen denk ik.

Zelf ben ik nog altijd niet hoger gekomen als 42 (op een geboostte tank na) omdat ik simpelweg te veel gewisseld heb tussen classes (ik vind alles leuk spelen).
Daarnaast geniet ik ook heel erg van het levelen en de quest chains doen voor dungeons, het werken aan Professions en het bespelen vd Auction House etc.

Momenteel probeer ik met mijn Druid gewoon 70 te behalen, die is op dit moment 22.
Er zijn diverse NL guilds, hangt een beetje af van de server waarop je gaat spelen.

Ikzelf zit op Pyrewood Village en zit in de guild "The Stormwind Crusaders" (Alliance).
Zitten behoorlijk wat NLers in, maar de voertaal is wel Engels. Is best een actieve guild, bijna altijd wel ±25+ mensen online.

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 23-06-2021 12:45 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:48
Beste players,

Allereerst heeft @Cannoli al heel wat goede tips/suggesties gegeven. Ik kan me daarbij aansluiten. En voor zover ik weet kan je als warrior ook prima de beginnende dungeons tanken in dps spec. Althans, dat was altijd zo in classic (dus voordat TBC uitkwam). Maar wie weet is dat veranderd omdat ik er van uit ga dat je al in een protection spec speelt en nog moeite ervaart.

Mijn suggestie is om eens rustig een kijkje te nemen op de speciale Warrior Discord en de pinned messages te lezen over tanken (dat is het punaise icoontje bovenaan een channel).
Hier is de uitnodigings link https://discord.gg/HxQeTQF

En als je iets niet begrijpt: vragen stellen in de discord. Op die manier heb ik veel geleerd hoe met mijn boosted pally te tanken. Sterker nog, ik leer nog steeds ;)

En inderdaad, een guild group is de meest makkelijke manier om je class te leren spelen. Guildies zijn meestal geduldiger en weten vaak ook nog eens dingen over jouw class of de dungeon.

EDIT: Quotes van Wowhead: "Protection Warrior Tanks are not very viable when it comes to solo leveling so, this might not be the spec you go to while leveling to 70 but, you'll definitely enjoy the gameplay of the Protection Warrior at max level for dungeons and raids. You can also potentially level in a dungeon spam group that avoids questing and just grinds dungeons for raw experience."

Overall Protection Warriors are extremely viable in TBCC

============================================

"There are two DPS Warrior specs for TBCC, Fury and Arms: Fury is a dual wield specialization that focuses purely on DPS and Arms is a two-hand specialization that brings a strong physical damage debuff"

[ Voor 15% gewijzigd door Vortigen op 23-06-2021 13:36 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Cannoli
  • Niet online
Azerox schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Dat is een optie, maar dan moet je ook accepteren dat anderen zich niets van jou(w gevoelens) aantrekken. En dat lijkt @ZombieRofl juist wel dwars te zitten.

Het is een blijft een MMO, je hebt nu eenmaal met andere spelers te maken. Je hoeft echt niet te accepteren dat dps soms als een malle wil pumpen. De tank bepaalt het ritme en wie, waar en wanneer er ge-pulled wordt. Maar ik vind dat je mag verwachten dat een tank z'n skills kent, redelijk weet wat 'ie doet en adequate (in ieder geval gemiddelde) gear heeft. Je bent als tank toch een klein beetje de 'leider' van de groep. Tenzij je de class goed beheerst zou ik daarom geen tank-rol kiezen voor een boosted character.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11 10:56
Beste players,

probeer eerst wat betere gear te krijgen. Je boosted warrior heeft wel groene gear, maar uit ervarign met mijn boosted druid weet ik dat dat niet hele goede gear is.
Om threat te krijgen moet je ook rage heben, om rage te krijgen moet je de mob raken. Hit is daarin niet onbelangrijk.
probeer wat goedekope greenies van de ah te plukken. die zijn vaak veel beter dan de boosted gear

• ZombieRofl
Bedankt voor alle reacties. Om even een idee te geven van mijn specs, heb ik hier een afbeeldingen toegevoegd. De meeste van mijn gear is vervangen door betere verkregen gear van dungeons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGLbAZZcaFl_SBpBznDIu_Gud9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WNhmG4HaXAcjx7Phxr89fn1Y.png?f=fotoalbum_large

Zijn er misschien hier ook spelers van Firemaw PVP?

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 16:59

Kek

3flix

Azerox schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Lekker subtiel hesselmans ;)

Verwijderd

ZombieRofl schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:57:
Bedankt voor alle reacties. Om even een idee te geven van mijn specs, heb ik hier een afbeeldingen toegevoegd. De meeste van mijn gear is vervangen door betere verkregen gear van dungeons.

[Afbeelding]

Zijn er misschien hier ook spelers van Firemaw PVP?
Je hebt geen +hit, dat is wel erg belangrijk om threat te builden.

• ZombieRofl
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:36:
[...]

Je hebt geen +hit, dat is wel erg belangrijk om threat te builden.
Bedankt voor het meedenken. Hoe krijg je meer +hit? Items?

Verwijderd

ZombieRofl schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Hoe krijg je meer +hit? Items?
Quest rewards, dungeon loot en random green items kunnen ook +hit hebben.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Beste players,

Ok. Dit is vanuit een casual druid tank / non-boosted pov. Eerst: zorg dat je vooral een basis hebt met mensen met wie je lekker speelt. Goede medespelers/vrienden geven je gerust wat extra seconden om agro te krijgen. En lachen je gerust uit om je onkunde om vervolgens doodleuk de volgende instance met je te starten :)

Als druid tank heb ik laatst 'even' een sp/ub run gedaan. Op l68 is dat eigenlijk makkelijk tanken. Zeker met een 69 priest die al sinds vanilla wow eigenlijk alleen priest speelt (lees: weet wat 'ie doet). Ik tank ook in mijn dps gear. En eigenlijk is het vooral: agro van squishie afpakken met growl, volgende squishie 5 secs geven met stun, je eigen mob nog snel een lacerate+mangle geven en dan maar terug lopen om mob 5 te chargen. Mob vier (en als je dit leest in dit tempo ook de growled en stunned mob) machteloos zien rennen naar een squishy... een 63 lock die weet wat 'ie doet maar getriggerd wordt door een 62 shadowpriest met nax gear die weet wat 'ie doet? Hopeloos. En als je hunter dan ook ziekelijk altijd die andere mob pakt? |:(

Oftewel tanking is een hopeloze klus. Eén taak: je healert is heilig!

Je status als boosted kan me aan mijn kont roesten. Je boosted gear daarentegen is l45 vanilla gear. Pre-st/brd gear dus! Gear voor een warrior is essentieel. En primair je wapen als aggromaker.

Als warrior heb je (veel) meer opties om mobs het lastig te maken jouw squishies te raken dan mij als druid. Denk dan ook niet zozeer als Baas die alle agro houdt, maar als puinruimer die eigenlijk altijd aan de late kant is.

Er is maar een check: Als je dps jou 5 tellen (3 seconden) op een single target geeft en je houdt de agro niet. Dat is simpelweg een kunde of een gear check. In mijn geval (facepalm hier) bv als ik alles nog op cooldown heb en te snel heb gepulled.

Als tank heb je wat zelfvertrouwen nodig. En moet je wat steviger in je schoenen staan. Ook als ik slecht in mijn vel zit, wil ik *altijd* voor mijn vrienden tanken. Ze weten dat ik mijn best doe en (inmiddels) kennen ze mijn limieten. En ze accepteren dat ik midden in een gruul-gevecht ff time, uit bear ga, mijn main healer met een swiftmend rebirth, back in bear ga en de volgende klap opvang... :X

[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 24-06-2021 01:41 . Reden: zpelvaudten ]

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Eigenljik wat hierboven staat.

Ik heb jaren getankt met de gouden stelregel... you spank it, you tank it.
Als jij mijn aggro afpakt, dan red ik je best een keer... en nog een keer, maar het houdt een keer op.

Het is geen retail dat je blind los kunt gaan als dps, ook dan moet je zo nu en dan op je handen zitten.
En zeker met randoms kun je soms pech hebben.

Maar jij lol hebt in je poppetje, is dat zeker zo belangrijk.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-11 23:40

Seraphin

Meep?

@ZombieRofl
In aanvulling op de eerdere goede adviezen;

* Toen ik begon met tanken lette ik er altijd op dat ik de mobs met hun rug naar de rest van de groep draaide. Ik vond het op die manier makkelijker om direct te zien als je aggro verliest van één van de mobs (ik ga er in dit scenario van uit dat je 1 tot 4 mobs tegelijk tankt). Als échte purist wil je dit overigens sowieso ivm AOE. Let er ook op dat melee dps niet náást jou gaat staan om op de mobs in te hakken; dan hebben ze namelijk een kans dat hun melee swings door de mob geparried wordt. Een parry reset de swing timer, waardoor jij als tank theoretisch sneller een tweede swing attack mag eten (toegegeven, dit zorgt slechts in een miniem aantal gevallen voor merkbaar meer incoming damage, maar hey het is niet voor niets world of min-max craft)

* Roteer door de mobs die je simultaan tankt. Dwz als je net een Revenge op je priority target hebt gegooid, selecteer dan een ander target voor een (nieuwe) Sunder Armor, en selecteer daarna meteen door naar een derde mob en/of terug naar je "main" target. Op die manier voorkom je dat je healer aggro trekt van mobs waar je op dat moment niet heel veel aandacht voor hebt. Ik deed dit ook vaak door gewoon met TAB een beetje door het groepje mobs te circuleren, maar wees dan wel extra alert dat je niet per ongeluk die ene mob van de pack verderop selecteert.

* Zoals eerder gezegd; DPS die aggro stelen (zéker als dat is omdat zij niet de kill priority aanhouden) kunnen de schurft krijgen. Healer aggro is daarentegen altijd jouw probleem. Helaas hebben squishies (healers, mages, locks) de neiging om, als ze aggro trekken, weg te rennen van het gevecht. Waarna jij er achteraan mag jakkeren omdat de mob inmiddels out of range van je taunt is. Instrueer je party altijd vriendelijk doch duidelijk: "if you get aggro, please run towards me so I can peel off the boo-boo".

* On that note: zorg er voor dat je altijd helder communiceert over de kill priority. Ik had de raid target icons op hotkeys staan zodat je heel snel, ook tijdens een gevecht, de skull op een mob kon zetten. Voor de pull wees ik altijd "alle" mobs van een pack aan (dwz "moon sheep, sap star, skull first, cross second, star 3rd"). Gedurende het gevecht wilde ik dan nog wel eens "dynamisch" de skull opnieuw aanwijzen (als mensen bv toch opeens de lowest priority mob als tweede begonnen te dps-en).

* Je hebt in je toolkit een aantal abilities die extra threat genereren (sunder armor is de bekendste en wellicht belangrijkste, maar zo zijn er nog een stel). Mocht je threat van een bepaalde mob verliezen, probeer dit dan eerst op te lossen met deze high threat abilities, en je taunt alleen te gebruiken bij healer aggro.

* Leer LoS pulls te gebruiken. Dwz als een trash pack meer dan 1 caster heeft, aggro deze dan met een ranged ability vanaf een punt waarbij je makkelijk om een hoekje of een ander obstakel kan rennen. Zodra je niet meer in LoS bent, zal de hele pack netjes naar jou to komen rennen en op een kluitje komen te staan ipv dat je als een dolle Tauren met een rood ooglapje van mob naar mob moet rennen. Dit laatste vergt wel dat de rest van je team een paar meter achter jou volledig buiten LoS blijft tijdens de initiële pull. Communiceer dat helder vooraf, wees niet bang om mensen die hierin falen na afloop (rustig) toe te spreken dat het voor jou en hen een stuk makkelijker gaat als ze meewerken.

* Groepjes met casters zijn sowieso lastig als beginnende tank, omdat ze buiten jouw killzone chaos kunnen blijven stichten. De vuistregel -zeker als LoS pull geen optie is- is dat 1e caster je kill priority is, 2e caster een CC prio. Melee mobs kun je doorgaans tot het laatste bewaren. Grootste uitzondering op deze regel is te vinden in SP, waar die grote boze naga champions best vervelend kunnen zijn. Gelukkig pullen die zonder casters als je de packs er omheen goed cleared.

[edit]

Terugkomend op gear: +hit zal je niet héél veel tegenkomen pre lvl 70. Als je het vind/krijgt is het wel waardevol spul. Gems kunnen ook helpen. De hoeveelheid benodigde hit schaalt echter extreem met het verschil in level tussen jou en de mob. Het is daarom in de meeste gevallen makkelijker én effectiever om een bepaalde dungeon gewoon pas te gaan tanken als je er een level bij hebt, ipv uit alle macht +hit gear te gaan verzamelen (pre-70 that is).

Tijdens het tanken in pre-70 dungeons zou ik mn stat priority dan ook redelijk simpel houden; STA, STR en armor zijn altijd goed, +def is leuk maar ook hier is een leveltje meer net zo effectief.

Over je huidige gear: wáárom heb je "Ango'rosh Vambraces of Healing"? Dat lijkt me een nog slechter tank item dan een "level 42 cloth bracelet of minor stamina".

[ Voor 13% gewijzigd door Seraphin op 24-06-2021 16:26 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Misdirection
Misdirection schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:55:
[mbr]Lees dat rode blok onderaan nog eens door, en dan of dit heel slim was om te posten ;)[/]
Boeiend, er komen zat mensen terug naar TBCC.

• Misdirection
OT: inmiddels exalted met elke faction, 280% mount unlocked. Tijd voor heroics en raids.

• ZombieRofl
Bedankt voor alle adviezen! Genoeg leesvoer.

Toch betwijfel ik of Wow de game voor mij is. Ik speel het sinds 2004 en was gestopt bij The Wrath of the Lich King. Toen Classic kwam, wist ik zeker dat ik weer ging spelen. Maar ik merk dat de community niet meer hetzelfde is als toen. Er wordt meer verwacht en alles moet snel en competitief. Zelf sta je ook niet stil en onderwijl ben je getrouwd, kids en is tijd om te gamen ook niet meer vanzelfsprekend. Als ik dan een tijdje heb voor een game, merk ik dat ik voor ontspanning iets wil spelen. Anders dan toen ik nog 18 was :)

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
ZombieRofl schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:03:
Bedankt voor alle adviezen! Genoeg leesvoer.

Toch betwijfel ik of Wow de game voor mij is. Ik speel het sinds 2004 en was gestopt bij The Wrath of the Lich King. Toen Classic kwam, wist ik zeker dat ik weer ging spelen. Maar ik merk dat de community niet meer hetzelfde is als toen. Er wordt meer verwacht en alles moet snel en competitief. Zelf sta je ook niet stil en onderwijl ben je getrouwd, kids en is tijd om te gamen ook niet meer vanzelfsprekend. Als ik dan een tijdje heb voor een game, merk ik dat ik voor ontspanning iets wil spelen. Anders dan toen ik nog 18 was :)
Dat dacht ik ook toen classic uit kwam en ik ben ook een tijdje gestopt. Toch weer opgepakt en gewoon lekker rustig wat levels gepakt. Dungeons deed ik meestal met alts uit de guild waar ik in zat en met raiden zat ik ook in het social team. Daar werd er veel minder van je verwacht.

Het is wel absoluut waar dat mensen alles zo snel en efficient mogelijk willen doen tegenwoordig maar laat dat de pret vooral niet drukken want het is nog steeds een leuk spel om met de roze bril op te spelen.

Maar het beste advies dat ik je kan geven is of speel met vrienden of zoek een leuke social guild en zelfs als je dan getrouwd bent en kinderen hebt (Ja ik speek uit ervaring ;) ) kun je nog steeds heerlijk ontspannen wow spelen.

Maar goed dat zijn my 2 cents :9

PSN: Brwmaster

• ZombieRofl
Br3wmaster schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Dat dacht ik ook toen classic uit kwam en ik ben ook een tijdje gestopt. Toch weer opgepakt en gewoon lekker rustig wat levels gepakt. Dungeons deed ik meestal met alts uit de guild waar ik in zat en met raiden zat ik ook in het social team. Daar werd er veel minder van je verwacht.

Het is wel absoluut waar dat mensen alles zo snel en efficient mogelijk willen doen tegenwoordig maar laat dat de pret vooral niet drukken want het is nog steeds een leuk spel om met de roze bril op te spelen.

Maar het beste advies dat ik je kan geven is of speel met vrienden of zoek een leuke social guild en zelfs als je dan getrouwd bent en kinderen hebt (Ja ik speek uit ervaring ;) ) kun je nog steeds heerlijk ontspannen wow spelen.

Maar goed dat zijn my 2 cents :9
Goed om te horen dat je nog plezier hebt. En hoe kan je op een gemakkelijke manier een NL guild vinden voor je realm?

• Br3wmaster
  • Laatst online: 21:26
ZombieRofl schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Goed om te horen dat je nog plezier hebt. En hoe kan je op een gemakkelijke manier een NL guild vinden voor je realm?
Wat guild betreft vind ik het lastig. Ik zat op dezelfde server als mijn vrienden en ben hun guild toen gejoined. Maar je zou is op het forum kunnen kijken daar is een speciaal topic of gewoon even in capitol de chat in de gaten houden. Zijn vaak wel leveling guilds die recruiten.

Of er moet hier een tweaker zijn op jou server die je kan helpen natuurlijk

PSN: Brwmaster

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 09:48
Intussen zijn de vanilla classic servers super leeg.
Bedacht mij gister dat ik nu eindelijk een keer de Arena Treasure Chest kan openen. ​
Zit wel maar matige loot in helaas, verder was er enkel een lower level die het zelfde wilde doen.
Die was echt zo bang dat hij er gelijk vandoor ging.

Voor herbalists en miners zijn dit ook gouden tijden. Het is denk ik een kwestie van tijd voor deze servers weer wat populairder zullen worden. Kan wel wat jaar duren maar het gaat wel gebeuren vermoed ik.

• Milo44
Zojuist log ik ff in WoW om mijn Auctions te checken en weer ff voorraadje greens te kopen om de disenchanten.
Sta ik bij de mailbox, zie ik daar een AFK poppetje genaamd "Rommelmarkt" staan die in de guild "Peper in je Raid" zit :D
Geniale guild naam _O-

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 09:48
Zspirit schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:
Bedacht mij gister dat ik nu eindelijk een keer de Arena Treasure Chest kan openen. ​
Zit wel maar matige loot in helaas, verder was er enkel een lower level die het zelfde wilde doen.
Die was echt zo bang dat hij er gelijk vandoor ging.

Voor herbalists en miners zijn dit ook gouden tijden. Het is denk ik een kwestie van tijd voor deze servers weer wat populairder zullen worden. Kan wel wat jaar duren maar het gaat wel gebeuren vermoed ik.
Lol moet vroeg op voor een change.
Dus maar even de Area chest looten, uitgerekend om 06:00 smorgens staat er 3 maxlevels te vechten om de chest. HOE DAN 8)7
Overigens wel mensen van een andere server.
Servers zijn dus al deels samengevoegd in shared zones?
Dit waren spelers van een andere realm.

Verwijderd

Zspirit schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:

Het is denk ik een kwestie van tijd voor deze servers weer wat populairder zullen worden. Kan wel wat jaar duren maar het gaat wel gebeuren vermoed ik.
Ik denk het niet, wie wil er nou spelen op een lege server? Blijkbaar hebben ze zones ook al crossrealm gemaakt zodat ze nog enigzins gevuld zijn.

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Ik denk het niet, wie wil er nou spelen op een lege server? Blijkbaar hebben ze zones ook al crossrealm gemaakt zodat ze nog enigzins gevuld zijn.
Ik denk het ook niet.

Wat ik zelf had verwacht bij TBC was dat alles naar TBC ging en er dan een paar verse nieuwe vanilla servers zouden komen. Ik denk dat er meer animo voor is om opnieuw te starten. Waarschijnlijk gebeurt dat alsnog over een paar jaar denk ik.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

DaitoX schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Ik denk het ook niet.

Wat ik zelf had verwacht bij TBC was dat alles naar TBC ging en er dan een paar verse nieuwe vanilla servers zouden komen. Ik denk dat er meer animo voor is om opnieuw te starten. Waarschijnlijk gebeurt dat alsnog over een paar jaar denk ik.
Ze zijn er zeker naar aan het vissen. Zo is er weer een Survey uitgestuurd om te peilen hoe de interesse zou zijn in fresh, en of daar dan aanpassingen aan zouden moeten zijn (denk geen worldbuffs voor raid, XP buff voor levelen, summoning stones, debuff limit increase).
En hoe men denkt over een fresh cycle, dus bijvoorbeeld ieder jaar een verse server of elke 2 jaar, etc.

https://classic.wowhead.c...-and-phase-cadence-323044

Ze zullen dat wel zo slim mogelijk willen timen tussen TBCC en Retail releases in neem ik aan. Zal nog wel even duren als het gaat gebeuren gok ik.

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 23:53

Insehh

Define good enough.

Goed, we zitten nu een maand in TBCC en ik ben vanaf het begin met een groepje mijn mage gaan levelen vanaf 60 - 70. Na 3 dagen 70 te zijn dacht ik: "En nu rep+bis gear grind, dat gaat wel ff duren". En het matched niet echt de verwachtingen tbh, want anderhalve week later was ik klaar. Alles op exalted, spellfire en spellstrike compleet en de 25/10 mans gecleared.

Phase 2 please? :z 8)7

De enige ekte...

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 23:34
Liever niet :P Ik ben nu net lvl 67 en hoop dit keer al wel wat aan raiden gedaan te hebben voor fase 2 al ingaat. Tijdens classic liep ik hopeloos achter.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 07:21
Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo snel, speel nu een maandje en heb pas een lvl 28 druid en lvl 13 shaman.

Ik vind het weer prachtig, maar ik speel dan ook voornamelijk voor de sfeer en niet voor het competetieve. Gewoon rustig weer opwerken naar 70 en zelfs nu na al die jaren en toons kom ik nog nieuwe quests tegen!
Die zitten dan ook best wel uit de weg van de gangbare route, maar dat is leuk als je alle quests in een map wel moet/wil doen vanwege de benodigde xp: je ziet een hoop.

Ben benieuwd hoe het in de Outlands is..

Specs

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 13:09
Insehh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:23:
Goed, we zitten nu een maand in TBCC en ik ben vanaf het begin met een groepje mijn mage gaan levelen vanaf 60 - 70. Na 3 dagen 70 te zijn dacht ik: "En nu rep+bis gear grind, dat gaat wel ff duren". En het matched niet echt de verwachtingen tbh, want anderhalve week later was ik klaar. Alles op exalted, spellfire en spellstrike compleet en de 25/10 mans gecleared.

Phase 2 please? :z 8)7
Je hebt in 1,5 week 5/6 factions naar exalted gebracht, alle bis gear verzameld en alle 25 + 10 man content gecleared? Heb je ook nog gegeten en geslapen of komt dat pas bij phase 2? 8)7

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 14:14
Gaat hard hoor, wij hadden de 1e avond dat we 24 man op lvl 70 hadden ook alle 25/10 man's gecleared. Zeker met naxx gear is dit echt geen probleem als verse lvl 70

android since G1.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56
Milo44 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:00:
Zojuist log ik ff in WoW om mijn Auctions te checken en weer ff voorraadje greens te kopen om de disenchanten.
Sta ik bij de mailbox, zie ik daar een AFK poppetje genaamd "Rommelmarkt" staan die in de guild "Peper in je Raid" zit :D
Geniale guild naam _O-
In een van mijn vorige guilds in TBC/WLOTK was er iemand die heette kluisje, die had dus een keer zijn bank-alt geleveld en is er toen verder meegegaan als main.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Grimmie187 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:37:
[...]

Je hebt in 1,5 week 5/6 factions naar exalted gebracht, alle bis gear verzameld en alle 25 + 10 man content gecleared? Heb je ook nog gegeten en geslapen of komt dat pas bij phase 2? 8)7
Super vet inderdaad. Toen ik vroeger op school zat kon ik dit ook. Nu ben ik het al zat en gaar na 3 uurtjes spelen.
Verder heb ik de indruk dat meeste mensen er maar z.s.m. doorheen wil knallen, wat mijn spelvreugde niet ten goede komt.
Het moet allemaal vooral snel snel snel, rep rep gear gear gear. Klaar.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Super vet inderdaad. Toen ik vroeger op school zat kon ik dit ook. Nu ben ik het al zat en gaar na 3 uurtjes spelen.
Verder heb ik de indruk dat meeste mensen er maar z.s.m. doorheen wil knallen, wat mijn spelvreugde niet ten goede komt.
Het moet allemaal vooral snel snel snel, rep rep gear gear gear. Klaar.
Och, niks moet. Lekker een guild zoeken die bij je speelstijl past :) Onze guild zit een beetje in de middenmoot en dat vind ik prima. We zijn net begonnen met onze eerste Karazhan's vorige week (uiteindelijk twee avonden nodig gehad voor prince, Nightbane lukte nog even niet (Pug die mee was kon hem summonen).

Ook nog niet alle factions op revered, dat komt nog wel.

Onze guild had in de start ook een aantal mensen die ZSM 70 wouden zijn en binnen een week Kara wilden clearen. Die zijn uiteindelijk afgesplitst en zijn een eigen guild begonnen wat beter bij hen paste. Prima toch. Ieder zijn eigen stijl/tempo. Het doet mij niet zoveel wat anderen er van maken.

Het lijkt me dat ze nog wel een keer klaar zijn met de huidige content. Wij kunnen nog wel even vooruit _/-\o_
Ik verwacht ook dat het release schema van Blizzard beter bij ons aansluit. Ik vermaak me in elk geval nog wel even :)

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 07:11
Ik zou ook wel heel snel willen, alleen dat is best lastig als je maar een paar uurtjes in de week kan gamen. Nu zit ik gelukkig in een echte boomer guild dus wordt er ook niet veel van me verwacht. Zaterdag voor de tweede keer Kara gedaan, echter deze keer niet volledig gecleared, omdat ik niet de grootste boomer ben zeg maar :+

Bevalt me wel goed om nu eens volledig te focussen op 1 char. Mijn druid is inmiddels volledig pre-bis en zelfs al een paar bis items weten te verzamelen. Ben 1 van de 3 tanks die geared genoeg zijn voor hc's en kara. Nu op weg om alle heroic keys te halen en ik wil toch proberen om eens alle quests te voltooien uiteindelijk. Dat is me eigenlijk nooit gelukt, ook niet back in the days.

In classic alles geprobeerd en 5 characters naar lvl 60 geleveled. Toen erachter gekomen dat druid voor mij toch wel het leukst is.

there's no tweak without the tweaker

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 12:41
Vanaf level 1 was het erg leuk om te spelen tot level 18. Ik dacht mooi deadmines te spelen met anderen, maar ik kwam erachter dat weinig dat doen + ze vragen er geld voor om zo'n dungeon te joinen. Per direct gestopt met WoW Classic, ben erachter gekomen dat ik daarvoor niet geschikt ben.
Of iemand moet nog tips hebben hoe ik dit kan omzeilen.

• Insehh
  • Laatst online: 27-10 23:53

Insehh

Define good enough.

Grimmie187 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:37:
[...]

Prima gegeten en geslapen. Na paar dagen al 70 na release, en niet eens gekke uren gedraaid overdag. Het gaat gewoon allemaal wat rapper, hoef echt geen achterlijke uren te draaien en werk overdag gewoon. ;)

De enige ekte...

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 11:08
Neoseer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:26:
Vanaf level 1 was het erg leuk om te spelen tot level 18. Ik dacht mooi deadmines te spelen met anderen, maar ik kwam erachter dat weinig dat doen + ze vragen er geld voor om zo'n dungeon te joinen. Per direct gestopt met WoW Classic, ben erachter gekomen dat ik daarvoor niet geschikt ben.
Of iemand moet nog tips hebben hoe ik dit kan omzeilen.
Dat zal veelal te maken hebben met het feit dat veel mensen nu nog aan het lvlen zijn naar 70 en er dus weinig alts gelvlt worden. De diehards die al 70 zijn zoeken wegen om aan geld te komen voor hun (epic)flying mount. Mocht je op Bloodfang zitten en alliance zijn, dan ben je van harte welkom in onze groep.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09-11 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaitoX schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Ik denk het ook niet.

Ik dacht juist dat er een paar nieuwe TBC servers zouden komen voor de enkele tienduizenden spelers die daar op zaten te wachten, maar nu ik het verdienmodel van Activision een beetje doorheb snap ik dat niet meer gaat gebeuren. Minimale inspanning, maximaal verdienmodel en het milken van de bestaande playerbase is het hoofddoel. Begrijp ook eigenlijk niet waarom ze al die classic perma-servers open hebben laten staan. Daar hebben ze nu toch een misrekening mee gedaan.

Dit dus.

• Neoseer
Nirrilith schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Dat zal veelal te maken hebben met het feit dat veel mensen nu nog aan het lvlen zijn naar 70 en er dus weinig alts gelvlt worden. De diehards die al 70 zijn zoeken wegen om aan geld te komen voor hun (epic)flying mount. Mocht je op Bloodfang zitten en alliance zijn, dan ben je van harte welkom in onze groep.
Helaas zit ik niet op Bloodfang. Ik weet nog niet of ik weer een nieuwe char wil maken op een andere Realm. Wie weet in de toekomst.

• destroye
Hulp gevraagd

Ik heb een maand geleden even de pre patch en launch van TBC classic gespeeld met een boosted hunter. Nu trekt me dit toch niet helemaal. Ik wil eigenlijk speciaal voor als straks Wotlk classic uitkomt nu weer een paladin levelen, net als wat ik 13 jaar geleden heb gespeeld. Dat betekent dat ik een paladin zal moeten levelen. Nu is mijn vraag eigenlijk: welke gathering professions kan ik het beste nemen? Ik heb op de server namelijk totaal geel gold en zal dus alles zelf moeten gaan verdienen.

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Ik dacht juist dat er een paar nieuwe TBC servers zouden komen voor de enkele tienduizenden spelers die daar op zaten te wachten, maar nu ik het verdienmodel van Activision een beetje doorheb snap ik dat niet meer gaat gebeuren. Minimale inspanning, maximaal verdienmodel en het milken van de bestaande playerbase is het hoofddoel.
Voor wat betreft het verdienmodel, volledig mee eens. Maar er zijn nooit fresh Tbc realms aangekondigd. Dat is denk ik meer iets waar jij zelf op hoopte.
Ik heb intussen mijn sub ook opgezegd, geen tijd en zin meer. Misschien na de zomer weer eens kijken.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16
destroye schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:27:
Hulp gevraagd

Ik heb een maand geleden even de pre patch en launch van TBC classic gespeeld met een boosted hunter. Nu trekt me dit toch niet helemaal. Ik wil eigenlijk speciaal voor als straks Wotlk classic uitkomt nu weer een paladin levelen, net als wat ik 13 jaar geleden heb gespeeld. Dat betekent dat ik een paladin zal moeten levelen. Nu is mijn vraag eigenlijk: welke gathering professions kan ik het beste nemen? Ik heb op de server namelijk totaal geel gold en zal dus alles zelf moeten gaan verdienen.
Ik denk dat als je dit wilt doen om gold mee te verdienen, een combi van mining / skinning het beste is. Skinning is gewoon "makkelijk" omdat er genoeg quests zijn waarvoor je beestjes moet killen die je kunt skinnen. Mining omdat de ores redelijk gewild zijn voor Jewelcrafters die skill aan t levelen zijn. Maar dit kan echt enorm verschillen per server/faction. Check dus even de AH voor prijzen.

• Neoseer
Ik speel zelf een frost mage, maar merk dat je in de echte wereld vaak moet drinken en snel doodgaat. Misschien toch kiezen voor hunter, warlock of paladin, is dt makkelijker?

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 11:08
Neoseer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:28:
Ik speel zelf een frost mage, maar merk dat je in de echte wereld vaak moet drinken en snel doodgaat. Misschien toch kiezen voor hunter, warlock of paladin, is dt makkelijker?
Dat zal bij andere classes niet heel veel anders zijn. Ik speel een warrior tank en heb ook moeite om buiten de dungeons mn quests te completen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Milo44
Neoseer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:28:
Het is en blijft Classic, het is niet hersenloos levelen en bashen op beestjes zonder dood te gaan (zoals bij Retail :+ ).
Je moet wat moeite doen om classes door te krijgen en te weten hoe je ze moet spelen en hoe het met dungeons enzo werkt.

Als ik je "wat makkelijkere" classes om te levelen aan mag raden zou ik zeggen:

- Priest (pak als eerste de Spirit Tap talent in Shadow en de Wand Specialization in Discipline).
- Warlock (Affliction)
- Druid (Feral Hybrid build)
- Hunter (Beast Mastery)

Maar het kan natuurlijk zijn dat jij dit helemaal niks vind en zal je toch moeten ondervinden wat jij echt leuk vind om te spelen. Het is allemaal persoonlijk natuurlijk...

Ik wil je aanraden om eens wat leveling guides en/of videos te bekijken van classes waarvan jij denkt dat ze leuk zijn.
Steek wat tijd in je poppetje en kijk of je het na xx-levels nog steeds leuk vind.

Persoonlijk zijn Druid, Priest en Warlock mijn favoriete classes en ik vind het dan ook moeilijk om te kiezen welke ik nu wil levelen. Ik heb er nog niet 1 op 70 :+

Mocht je zowaar op Pyrewood Village spelen, wil ik je best helpen hoor. Altijd gezellig.
Succes ermee (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Milo44 op 13-07-2021 10:09 ]

• Misdirection
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT4CvjCBuMIVRxf0clpJ9FgObQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VK5HXrqFC48cOYs6DjlfVLsC.png?f=user_large

Wel redelijk klaar nu, raidloggen en that’s it :+

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:00
Hoi,

Ik ben natuurlijk weer zo'n noobie die last minute dat nog mee wilt doen met Classic.
Wat is tot nu toe de Nederlandse server?
Of zitten ze allemaal verdeeld.
Ik wil Ally spelen met een vriend van mij, maar we weten nog niet welke server....

Kan iemand hier advies in geven?

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:01

Lye

STEVESON schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:14:
Hoi,

Ik ben natuurlijk weer zo'n noobie die last minute dat nog mee wilt doen met Classic.
Wat is tot nu toe de Nederlandse server?
Of zitten ze allemaal verdeeld.
Ik wil Ally spelen met een vriend van mij, maar we weten nog niet welke server....

Kan iemand hier advies in geven?
Mograine heeft een flinke Nederlandse playerbase, het schijnt alleen dat de alliance populatie flink aan het slinken is.

Persoonlijk ben ik nagenoeg gestopt met spelen. Kan me er niet meer toe zetten om tot 70 te levelen, nieuwe professions te levelen en attunements/heroic keys te regelen. Wordt wachten op fresh vanilla.

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 15:06
Ik speel op Mirage Raceway (Alliance) en hoewel het in de eerste weken enorm druk was, merk ik dat het aantal actieve spelers enorm is afgenomen. Het is heel lastig om groepen te vinden voor heroic dungeons, met name tanks maar dat probleem is er altijd ;)

Ook zie ik dat het overgrote deel van onze guild alleen nog maar inlogt voor het raiden. Ik vraag me af of dat nu komt door de zomervakantie of doordat de populariteit daadwerkelijk is afgenomen.

Ook baal ik enorm dat de boost niet in te zetten is voor shamans. Ik zou graag een shaman spelen, maar ik kan het echt niet opbrengen om helemaal van 1 tot 70 te levelen.

• RustStorm
  • Laatst online: 08-11 11:44
Misdirection schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:39:
[Afbeelding]

Wel redelijk klaar nu, raidloggen en that’s it :+
Scryers ook al exalted gehad? ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 11:52
Zijn er mensen die hier toevallig tank zijn en met ElvUI raiden? Zo ja misschien kan 1 van jullie mij helpen!

Als ik bijvoorbeeld Netherspite tank, kan ik de debuffs (ticks) van de rode beam op hem niet zien, ik heb op het Elvui forum al gekeken maar kom er gewoon niet uit... :s

Heeft 1 van jullie de tip? :)

Excuus als ik ergens overheen gelezen heb overigens :)

• Misdirection
RustStorm schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Scryers ook al exalted gehad? ;)
Jup, maar Aldor op het eind ivm shoulder enchant BIS voor Hunter :)

• destroye
Spelvout schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:08:
Ik speel op Mirage Raceway (Alliance) en hoewel het in de eerste weken enorm druk was, merk ik dat het aantal actieve spelers enorm is afgenomen. Het is heel lastig om groepen te vinden voor heroic dungeons, met name tanks maar dat probleem is er altijd ;)

Ook zie ik dat het overgrote deel van onze guild alleen nog maar inlogt voor het raiden. Ik vraag me af of dat nu komt door de zomervakantie of doordat de populariteit daadwerkelijk is afgenomen.

Ook baal ik enorm dat de boost niet in te zetten is voor shamans. Ik zou graag een shaman spelen, maar ik kan het echt niet opbrengen om helemaal van 1 tot 70 te levelen.
Ik denk dat het met een aantal zaken te maken heeft:

1: TBC Classic is minder populair dan WoW Classic Vanilla.

2: Patch 9.1 op retail is een aantal weken geleden uitgekomen. Veel fanatieke spelers die in de eerste 2-3 weken van TBC Classic alle content al hebben gedaan zijn hierdoor uitgespeeld. Hierdoor gaan ze terug naar retail om daar de end game content te doen.

3: Bekende streamers (zoals een Asmongold) zijn begin deze maand tijdelijk overgestapt op Final Fantasy XIV. Dit zorgt ervoor dat een deel van de fan base overstapt naar deze game, voornamelijk omdat het eerste deel van deze game free to play is.

• Blem
  • Laatst online: 27-10 07:30
destroye schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat het met een aantal zaken te maken heeft:

1: TBC Classic is minder populair dan WoW Classic Vanilla.

2: Patch 9.1 op retail is een aantal weken geleden uitgekomen. Veel fanatieke spelers die in de eerste 2-3 weken van TBC Classic alle content al hebben gedaan zijn hierdoor uitgespeeld. Hierdoor gaan ze terug naar retail om daar de end game content te doen.

3: Bekende streamers (zoals een Asmongold) zijn begin deze maand tijdelijk overgestapt op Final Fantasy XIV. Dit zorgt ervoor dat een deel van de fan base overstapt naar deze game, voornamelijk omdat het eerste deel van deze game free to play is.
Daarnaast is het hoogzomer, zelfs gamers achter de dichte gordijntjes komen dan meer buiten. Binnen TBCC is op dit moment - begrijp ik - ook weinig content voor de doorgewinterde speler, raidloggen is dan geen uitzondering.

Zelf ben ik nog volop aan het levelen. Ik ben nu halverwege level 68 en ben nog volledig hooked. Scheelt dat ik maar een uurtje of twee 's avonds kan spelen en de content dus niet snel aan mij voorbij vliegt.

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:01

Lye

Blem schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Daarnaast is het hoogzomer, zelfs gamers achter de dichte gordijntjes komen dan meer buiten. Binnen TBCC is op dit moment - begrijp ik - ook weinig content voor de doorgewinterde speler, raidloggen is dan geen uitzondering.

Zelf ben ik nog volop aan het levelen. Ik ben nu halverwege level 68 en ben nog volledig hooked. Scheelt dat ik maar een uurtje of twee 's avonds kan spelen en de content dus niet snel aan mij voorbij vliegt.
Niet alleen hoogzomer, bedenk ook dat grote delen van de wereld een jaar geleden op slot zaten. Veel spelers van toen die nu weer terug in hun gewone wereldje zitten, weinig tijd om WoW te spelen.

• Spelvout
Gisteren Gruul's Lair gedaan en de Dragonspire Tropy dropte.
Lout Council besloot om mij (hunter) en rogue te laten rollen.

Helaas :(

Feelsbadman

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-11 17:34
DST is objectief gezien beter voor warriors en rouges, gezien vanuit een perspectief waarin ze gewoon 100% kunnen dpsen. Wat in deze fase redelijk lukt. Vanuit Loot Council perspectief zouden ze deze aan melee dus moeten geven, ook aangezien zij DST waarschijnlijk nooit of op het laatst pas zullen vervangen.

Nou speel ik zelf hunter en ben al redelijk bis (mis DST, opera wapen en netherpsite legs) maar wij hebben pas 1 drop met 2 wekelijkse id's vanaf dag 1. Gelukkig gebruiken wij geen loot council =P

• demokert
  • Laatst online: 07-11 11:52
demokert schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:08:
Zijn er mensen die hier toevallig tank zijn en met ElvUI raiden? Zo ja misschien kan 1 van jullie mij helpen!

Als ik bijvoorbeeld Netherspite tank, kan ik de debuffs (ticks) van de rode beam op hem niet zien, ik heb op het Elvui forum al gekeken maar kom er gewoon niet uit... :s

Heeft 1 van jullie de tip? :)

Excuus als ik ergens overheen gelezen heb overigens :)
Iemand die het antwoord voor me heeft? :D

• Milo44
Iemand toevallig ook problemen met TSM op Pyrewood Village?
Als ie de scan wilt afronden krijg je kort een dip in je FPS en daarna issie klaar, maar sinds een dag of 3 heb ik nu het probleem dat ie in die dip blijft hangen en de scan nooit voltooid dus ik blijf rond die 10 fps hangen de hele tijd...
Enige oplossing is opnieuw inloggen, kan nu dus al een dag of 3 geen scans maken van de AH.

[ Voor 7% gewijzigd door Milo44 op 26-07-2021 06:53 ]

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11 08:08
demokert schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Iemand die het antwoord voor me heeft? :D
Ik gebruik hiervoor een WeakAura, want ik had hetzelfde probleem: https://wago.io/4qanDhmCo

• wheez50
Milo44 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:52:
Iemand toevallig ook problemen met TSM op Pyrewood Village?
Als ie de scan wilt afronden krijg je kort een dip in je FPS en daarna issie klaar, maar sinds een dag of 3 heb ik nu het probleem dat ie in die dip blijft hangen en de scan nooit voltooid dus ik blijf rond die 10 fps hangen de hele tijd...
Enige oplossing is opnieuw inloggen, kan nu dus al een dag of 3 geen scans maken van de AH.
Niet met tsm, maar met auctioneer: geen probleem. Ik denk dat je het het beste kan zoeken in een corruptie van je database. Probeer eens een verse install van je addon (backup de oude gegevens!). Dan weet je dat ook zeker.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Spelvout schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:08:

Je kan toch gewoon een boost kopen. Start je op 58.

En anders een mage guildie die je mega-rap naar 60 boost via dungeons.

Dit dus.

• wheez50
FunkyTrip schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:46:
[...]

40 euro. Niet bruikbaar op een shaman voor ally / paladin op horde. Niet iedereen heeft een supahdupahgeared kundige mage in guild die dat gratis voor je doet :P 8)7 |:( }:O

(En op de een of andere manier kan ik de boost al helemaal niet toepassen op mijn account. Gelukkig ook niet 'nodig')

• Cannoli
  • Niet online
Toen mijn sub twee weken geleden afliep besefte ik opeens dat ik de motivatie mis om Classic TBC te blijven spelen en wel om de volgende redenen:

1 - TBC is de expansion die ik het meest gespeeld en waar ik het meeste plezier aan beleefd heb. De eerste paar weken waren een feest der herkenning maar al gauw begon een deel van de content mij tegen te staan. Bepaalde quests en dungeons heb ik toentertijd zo vaak gedaan dat ze 14 jaar later nog steeds in mijn systeem zitten en ik er al gauw weer flauw van was. (Dit had ik overigens niet verwacht. Keek echt uit naar TBC.)

2 - Er is weinig uitdaging (of in ieder geval veel minder dan ik verwacht had). Het levelen heb ik als healer in dungeons gedaan. Op level 66 ben ik level 70 dungeons gaan healen, op level 68 de TK dungeons. Het aantal wipes tot level 70 was op één hand te tellen. En deze runs deed ik vrijwel uitsluitend met PuG's. Tegen de tijd dat ik level 70 was had ik genoeg gear en rep om meteen door te stromen naar heroics. Alhoewel deze uitdagender zijn, zijn ze veel makkelijker dan ik ze mij herinner. Af en toe is er een wipe maar dit is meestal door een (domme) fout van een speler, niet omdat de dungeons moeilijk zijn. Alles gaat zeg maar vanzelf.

3 - In mijn hoofd zit een soort draaiboek van hoe ik mijn toon zou moeten levelen/gearen. Ik weet welke gear ik moet vergaren en hoe ik aan deze gear kan komen. Vergelijk het met een LEGO bouwpakket. Ik ben nu op pagina 5 van de bouwinstructie en weet dat ik over 10 speeluren op pagina 10 ben, over 30 speeluren ongeveer op pagina 20, etc.

4 - Tijd: Mijn vrije tijd is veel schaarser en kostbaarder dan 14 jaar geleden. Vroeger was een uur in WoW gewoon een uur in WoW, nu is het een uur wat ik ook aan andere hobby's zou kunnen en willen besteden.

Samengevat: Ik ben (en een deel van de community is) veranderd waardoor TBC totaal niet meer voelt en speelt zoals het spel waar ik ooit zoveel plezier aan beleefd heb. TBC is voor mij een automatisme geworden i.p.v. een leuk en uitdagend tijdverdrijf.

Iedereen hier heel veel plezier toegewenst. Ik hoop dat jullie nog mooie avonturen mogen beleven in Outland!

• Spelvout
FunkyTrip schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Helaas kan de boost inderdaad niet worden ingezet voor Dranaei zoals Wheez50 al omschreef.
Daarbij denk ik ook niet dat een mage uit onze guild staat te popelen om mij helemaal naar 60 te boosten. Ook moet je wel ervaring hebben met boosten wil je het een beetje effectief en snel doen.

Dat terzijde, zoals jullie wellicht al hebben gehoord staat de P2 patch inmiddels op de PTR. De verwachting is dan ook dat de patch ergens eind augustus live gaat. Hoog tijd om maar eens verder te gaan met het attunement proces :P

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:49

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier heb ik mijn toevlucht gezocht naar andere oorden, WoW zonder Blizzard zeg maar. Die hele boostcultuur kon ik niet langer meer aanzien. Betalen om je character op 58 te krijgen.. ergerde me al groen en geel aan het gewone geboost op deze oude Classic servers.

Heel jammer dat er nu geen Classic meer is, en TBC is toch wat vlak qua content maar dat wisten we vooraf natuurlijk al.

Verwijderd

Tot eind augustus dus om gladiator te fixen? Dat gaat niet meer lukken :(

• Freaky Maus
Cannoli schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:34:
Toen mijn sub twee weken geleden afliep besefte ik opeens dat ik de motivatie mis om Classic TBC te blijven spelen en wel om de volgende redenen:

1 - TBC is de expansion die ik het meest gespeeld en waar ik het meeste plezier aan beleefd heb. De eerste paar weken waren een feest der herkenning maar al gauw begon een deel van de content mij tegen te staan. Bepaalde quests en dungeons heb ik toentertijd zo vaak gedaan dat ze 14 jaar later nog steeds in mijn systeem zitten en ik er al gauw weer flauw van was. (Dit had ik overigens niet verwacht. Keek echt uit naar TBC.)

2 - Er is weinig uitdaging (of in ieder geval veel minder dan ik verwacht had). Het levelen heb ik als healer in dungeons gedaan. Op level 66 ben ik level 70 dungeons gaan healen, op level 68 de TK dungeons. Het aantal wipes tot level 70 was op één hand te tellen. En deze runs deed ik vrijwel uitsluitend met PuG's. Tegen de tijd dat ik level 70 was had ik genoeg gear en rep om meteen door te stromen naar heroics. Alhoewel deze uitdagender zijn, zijn ze veel makkelijker dan ik ze mij herinner. Af en toe is er een wipe maar dit is meestal door een (domme) fout van een speler, niet omdat de dungeons moeilijk zijn. Alles gaat zeg maar vanzelf.

3 - In mijn hoofd zit een soort draaiboek van hoe ik mijn toon zou moeten levelen/gearen. Ik weet welke gear ik moet vergaren en hoe ik aan deze gear kan komen. Vergelijk het met een LEGO bouwpakket. Ik ben nu op pagina 5 van de bouwinstructie en weet dat ik over 10 speeluren op pagina 10 ben, over 30 speeluren ongeveer op pagina 20, etc.

4 - Tijd: Mijn vrije tijd is veel schaarser en kostbaarder dan 14 jaar geleden. Vroeger was een uur in WoW gewoon een uur in WoW, nu is het een uur wat ik ook aan andere hobby's zou kunnen en willen besteden.

Samengevat: Ik ben (en een deel van de community is) veranderd waardoor TBC totaal niet meer voelt en speelt zoals het spel waar ik ooit zoveel plezier aan beleefd heb. TBC is voor mij een automatisme geworden i.p.v. een leuk en uitdagend tijdverdrijf.

Iedereen hier heel veel plezier toegewenst. Ik hoop dat jullie nog mooie avonturen mogen beleven in Outland!
Mmmhh, ik lees jouw tekst en begrijp waar je vandaan komt. Maar denk tegelijkertijd dat jouw huidige spelervaring deels door jezelf gecreëerd wordt, want blijkbaar heb je een aantal doelen gesteld e deze al zo snel op een bepaalde manier behaald dat je alweer klaar bent met TBC.

Ik ben weer opnieuw begonnen met TBC en vind het heerlijk, ik heb dezelfde toons maar nu met andere professions. En de route die ik volg om te levellen is ook anders. Zo zie ik nu quests die ik destijds niet ben tegen gekomen, ok het zijn er niet veel maar toch..

Het gaat dan ook niet heel snel, maar mijn lol zit hem gewoon in de ervaring. Relaxt levellen en niet rushen of betaalde 58.
Mijn tijd is ook beperkt dus lvl 70 zal ik dit jaar nog niet halen, maar ben blij dat TBC er weer is.

Specs

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 07:11
Zijn er nog mensen actief aan Alliance kant van Pyrewood? Ik heb mijn warlock eens afgestoft en naar 58 geleveled. Wellicht dat er iemand ruimte heeft voor een echte casual.

there's no tweak without the tweaker

• Freaky Maus
virtualJac schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:46:
Zijn er nog mensen actief aan Alliance kant van Pyrewood? Ik heb mijn warlock eens afgestoft en naar 58 geleveled. Wellicht dat er iemand ruimte heeft voor een echte casual.
Ikzelf zit aan de Alliance kant op Pyrewood, zal vast wel een NL guild zijn die ook casuals accepteert. Zo is er een guild die "Lowlands Militia" heet volgens mij, kan niet missen dat dit casual NL is?
Het is druk zat op Pyrewood als je het mij vraagt, overal lees ik namelijk dat mensen stoppen met WoW (classic) en ook hier. Maar op Pyrewood is het drukker dan het ooit is geweest op de live server waar ik op zat ten tijde van TBC.

Een andere vraag:
Waar kan ik goede addons vinden voor TBC Classic?
Destijds had ik Recount, Decursive, Atlasloot, Atlasmaps, etc..
Nu heb ik andere addons wat niet erg is maar krijg melding dat ze outdated zijn. Ik heb ze van Legacy WOW vandaan, maar blijkbaar zijn het niet de laatste.
Ook Atlasloot die ik heb heeft een keuzeknop die schakelt tussen classic Vanilla en TBC, maar TBC werkt niet? Krijg geen enkele Outlands dungeon.
Kortom, waar vind ik de laatste versie die wel goed werkt? En wellicht hebben jullie aanrader? Alvast bedankt!

Specs

• Cannoli
  • Niet online
Freaky Maus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Een andere vraag:
Waar kan ik goede addons vinden voor TBC Classic?
Destijds had ik Recount, Decursive, Atlasloot, Atlasmaps, etc..
Nu heb ik andere addons wat niet erg is maar krijg melding dat ze outdated zijn. Ik heb ze van Legacy WOW vandaan, maar blijkbaar zijn het niet de laatste.
Ook Atlasloot die ik heb heeft een keuzeknop die schakelt tussen classic Vanilla en TBC, maar TBC werkt niet? Krijg geen enkele Outlands dungeon.
Kortom, waar vind ik de laatste versie die wel goed werkt? En wellicht hebben jullie aanrader? Alvast bedankt!
WowUp werkt erg goed voor addons. Gebruikte ik zelf ook totdat ik een maandje geleden stopte. Ondersteunde 95% van de addons die ik gebruikte.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Cannoli schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:34:

Ik kan jouw ervaring (grotendeels) wel beamen. Destijds was mijn leven gewoon heel anders, ik zat op de middelbare school, meeste dingen aldaar deed ik met 2 vingers in de neus, huiswerk maken deed ik sporadisch. Ben in de loop van Vanilla begonnen door een eerst af en toe op het account van een vriend te spelen (over dial-up internet 8)7 ), later nam ik van diezelfde vriend zijn 2e account over en hadden we (eindelijk) DSL thuis. Destijds was mijn passie nog gamen, gamen en nog eens gamen. Kwam je om 15u thuis, pc aan, gamen tot etenstijd, eten, gamen tot bedtijd. Niet iedere dag, maar wel de meeste dagen gingen zo. Gaandeweg kwam ik na hele lange tijd bij 1 relatief casual guild (relatief, want in TBC voor patch 3.0 toch tot Mother Shahraz gekomen) te hebben gezeten uitgekomen bij een meer hardcore raiding guild (server 2e op Lich King heroic in WotLK, was rond top 10 EU meen ik mij te herinneren). Dit beviel mij toen ook, flink wat raiden, voorbereiden, de progressie.

Alleen gaandeweg, eigenlijk hoofdzakelijk door beslissingen van waar men met WoW naartoe wilde verging me de lol beetje bij beetje. Cataclysm had heel mooie en goede dingen; de eerste tier van raiding was echt goed, veel content en goede moeilijkheidsgraad. Daarna werd het echter snel minder, te weinig content in de 2e en 3e tier, bugged bosses, in Firelands bosses die op heroic makkelijker waren dan op normal, de afgang van het enorm gehypte gevecht tegen Deathwing (laatste 2 bossfights schandalig slecht)....en daarna werd het een expansion met panda's knuffelen :/ :X

Ik ben toen in mijn studerende periode langzaam aan steeds minder gaan spelen, tijden gestopt, weer even terug, maar nooit meer dat gevoel gekregen. Deels door de content, maar grotendeels ook door het feit dat als je uit de running bent na highend raiding je er niet zo maar "even" weer inrolt.
In de jaren daarna is mijn behoefte voor gaming tijden helemaal ingezakt, ik speelde bijna niets meer. En ook mijn leven veranderde natuurlijk, afgestudeerd, gaan werken, nu sinds enkele jaren een eigen huis en vaste vriendin. Plezier in gamen is de afgelopen 2 jaar heel langzaam aan en mondjesmaat weer terug gekomen, maar ik heb er ten eerste veel minder tijd voor en ten tweede haal ik vaak net zo veel plezier en voldoening uit klusprojectjes in en om het huis (voel me bijna een oude l*l als ik dat zo zeg 8)7 ;) )

Over de jaren heb ik wel nog hier en daar, met vrienden, wat uurtjes gespendeerd op private servers, TBC en WotLK, maar meer dan een paar uurtjes wat levelen, wat dungeons doen en veel, veel later eens een keer een Karazhan pug raid was dat niet. Nu heb je gelukkig de officiële TBC weer en mijn account is ook weer actief, alleen door gebrek aan tijd en zin speel ik zeer zelden. Als ik het speel, voelt het voor dat levelen wat ik dan doe wel nog (bijna) hetzelfde als toen, 10+ jaar geleden. En ergens kan ik mijzelf ook wel voorstellen om weer wat actiever te raiden, alleen zou ik a) weer op dat punten moeten komen (eerst 70 worden, gear verzamelen, attunements doen) en dat kost veel tijd en b) zou ik dat het liefste doen met mensen waarmee ik destijds raidde. Nu weet ik dat nog heel wat mensen van toen, mijn eerste guild, nog spelen, alleen geen idee of die oude guild in die hoedanigheid nog bestaat (ik vermoed van wel).
En ik zeg altijd wel: als het weer wat slechter wordt en ik buiten minder kan klussen/tuinieren, dan komt er meer tijd vrij om te gamen. Vorig jaar viel dat tegen, want dan ga je in huis projectjes doen, hoe dat dit jaar gaat worden zal te bezien zijn :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• tuinïnen

tuinïnen

Ik weet dat Classic een beetje aan het vervagen is samen met de rest van Blizzard maar binnenkort hebben we misschien toch iets om naar uit te kijken met WoW-Classic Season of Mastery

https://classic.wowhead.c...n-november-16-2021-324664

Eigenlijk nieuwe 'fresh' Classic servers met wat moderne tweaks & (iets) lastigere raids. Release volgende week, en lijkt me best een toffe opzet weer.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik vind het wel leuk dat ze dit proberen. Een wat hoger tempo en wat aanpassingen die het allemaal wat beter moeten laten doorvloeien. Ben wel benieuwd, maar zal het zelf niet proberen.

Ik ben met mijn guild ondertussen nog vrolijk aan het progressen in SSC en TK :P Gister voor het eerst Morogrim Tidewalker neer gekregen. Vashj en Kael'thas nog op het programma. En ik kijk uit naar Black Temple en Hyjal. Heerlijke raids waren dat.
Voorlopig vermaak ik me nog prima :) Binnenkort hebben we ook weer eens een meet-up van onze guild als corona het toe laat.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:56

junglebeast

hier staat iets

Weet niet of SoM wel zo goed gaat werken als toen met de Classic Launch.
En veel zitten nu ook in TBC die ook steeds nieuwe patches krijgt.
Als ik het een beetje in mijn eigen WoW kring kijk dan zijn er maar een paar die het gaan spelen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

junglebeast schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
Weet niet of SoM wel zo goed gaat werken als toen met de Classic Launch.
En veel zitten nu ook in TBC die ook steeds nieuwe patches krijgt.
Als ik het een beetje in mijn eigen WoW kring kijk dan zijn er maar een paar die het gaan spelen.
Ik snap wel waarom ze het doen, ondanks waarschuwingen dat die permanente classic servers gingen falen omdat er na Naxx op een frozen server geen fuck meer te doen is deden ze dat toch (ipv bijv. leuke fresh TBC realm starten... dan was ik blijven spelen). Met als gevolg boze spelers die geld betaalden om op een dooie server te blijven waar geen hond speelt omdat iedereen naar TBC ging :')

Met SoM krijgen ze een kansje om nog een keer de playerbase te milken met een 'nieuwe' classic. Nieuwe servers hebben nu eenmaal altijd een grote aantrekkingskracht. Wellicht dat ik het ook weer even speel. De tocht naar 60 vol met andere nieuwe spelers op een verse server.

Ik zie toch wel enige hype ervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 08-11-2021 15:23 ]

Dit dus.

• destroye
FunkyTrip schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:22:
[...]

Ik snap wel waarom ze het doen, ondanks waarschuwingen dat die permanente classic servers gingen falen omdat er na Naxx op een frozen server geen fuck meer te doen is deden ze dat toch (ipv bijv. leuke fresh TBC realm starten... dan was ik blijven spelen). Met als gevolg boze spelers die geld betaalden om op een dooie server te blijven waar geen hond speelt omdat iedereen naar TBC ging :')

Met SoM krijgen ze een kansje om nog een keer de playerbase te milken met een 'nieuwe' classic. Nieuwe servers hebben nu eenmaal altijd een grote aantrekkingskracht. Wellicht dat ik het ook weer even speel. De tocht naar 60 vol met andere nieuwe spelers op een verse server.

Ik zie toch wel enige hype ervoor.
Het zal hier ook niet bij blijven. Ik verwacht dat we het komende jaar de SoM hebben, waarna er vervolgens een progressive WotlK server zal gaan komen. Het einde van de SoM zal namelijk ongeveer tegelijk vallen met het einde van TBC / begin van WotlK.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zo, toch maar even resubbed en mijn oude naam op Kingsfall gereserveerd. Ga ik toch weer even FRESH spelen tot het me verveelt. (Bones op Kingsfall, ally zijde)

Dit dus.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 23:26
FunkyTrip schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:16:
Zo, toch maar even resubbed en mijn oude naam op Kingsfall gereserveerd. Ga ik toch weer even FRESH spelen tot het me verveelt. (Bones op Kingsfall, ally zijde)
Leuk, ik zit ook op Kingsfall met de naam "Kratos", ook Alliance! Ik en guildies van m'n retail NL-guild gaan ook op Kingsfall beginnen + nog wat andere Nederlandse vrienden. Leuk dat er meer mensen op Kingsfall beginnen! Even kijken hoe het allemaal loopt! Ik moet nog wel een class gaan bedenken die ik wil gaan spelen :p

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• tuinïnen

tuinïnen

Na altijd Alliance te hebben gespeeld zou ik graag eens een blik aan de andere kant werpen. Toevallig ook NL-initiatieven als Horde?

• eternalspy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-10 23:19
Ga het ook weer een kans geven.
Worldbuff grind was er voor mij teveel aan.

Kingsfall - Alliance - Styx

• mentalozzie
  • Laatst online: 21:10
Zal ook wel op KIngsfall gaan spelen dan (als het met Que niet te druk is)
Is er al een guild? Heb niet meer echt vrienden die het spelen.

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
tuinïnen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:59:
Na altijd Alliance te hebben gespeeld zou ik graag eens een blik aan de andere kant werpen. Toevallig ook NL-initiatieven als Horde?
Heb hetzelfde, wil ook graag horde ipv alliance spelen.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Leuk, deze casual doet ook weer even mee op een verse server aan de Alliance zijde. Ik zag dat er al Discord voor Kingsfall is, met op dit moment 1.3k als Alliance en 450 als Horde geregistreerde spelers.
mentalozzie schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:59:
Is er al een guild? Heb niet meer echt vrienden die het spelen.
Ik vind het best leuk om met wat Nederlanders/Belgen in een guild te zitten, maar ben bang dat wij ondervertegenwoordigd zijn om een beetje vulling te geven. Ik zie ook geen bestaande NL/BE guilds. Als er interesse is kunnen we best een guild formeren natuurlijk. Als die interesse er is, stuur me een PM op Discord (zie onderschrift), dan zorg ik dat we in een groepsgesprek komen. Recruitment is niet toegestaan hier, dus de rest regelen we dan eventueel daar wel.

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:23
Zojuist ook maar eens begonnen met SoM, al een tijdje geen wow meer gespeeld.
Ook maar gekozen voor Kingsfall Ally, mijn naam ingame is Wammus, misschien kunnen we wellicht samen in dit avontuur storten.

• Diigii
Mochten mensen geïnteresseerd zijn, guild is gestart op Kingsfall Alliance. We hebben nu 56 leden (24 online nu nog online :) ). Nederlandssprekend only.

Kan zoeken naar [Bende van Ellende] of mij in-game pmen (name: Kratos).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Powerblast
  • Laatst online: 09-11 19:09
Is er toch wat een player base voor SOM? Nu met die xp buff lijkt het nog wel fun om te doen, slow leveling in vanilla was leuk maar ik zeg geen nee tegen xp buffs :p

• Diigii
Powerblast schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:56:
Is er toch wat een player base voor SOM? Nu met die xp buff lijkt het nog wel fun om te doen, slow leveling in vanilla was leuk maar ik zeg geen nee tegen xp buffs :p
Eigenlijk verbaast het mij hoeveel mensen er nog spelen! Hebben nu al 80+ Nederlanders in de guild. Ervaring is tot nu toe beter dan de 1e classic release ;)

Pagina: 1 ... 59 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat