• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Diigii schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:43:
[...]

Eigenlijk verbaast het mij hoeveel mensen er nog spelen! Hebben nu al 80+ Nederlanders in de guild. Ervaring is tot nu toe beter dan de 1e classic release ;)
Welke guild en server is dat?

Oh bende, zag er vanmiddag nog iemand van lopen. Zijn best aantal NL guild op die server.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 20-11-2021 21:34 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11 12:50
Kingsfall is een leuke server idd, Horde hier 😁
Populatie zit rond de 12k alliance/4k horde dus dat zit wel goed.
Wel veel Duitsers.

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 21-11-2021 08:26 ]

• Farseer
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Diigii schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:04:
Mochten mensen geïnteresseerd zijn, guild is gestart op Kingsfall Alliance. We hebben nu 56 leden (24 online nu nog online :) ). Nederlandssprekend only.

Kan zoeken naar [Bende van Ellende] of mij in-game pmen (name: Kratos).
Zodra ik terug ben van vakantie (vanavond laat) kom ik er ook bij. Speelde vroeger van Vanilla tot WOTLK. Recent nog classic gespeeld. Heb er weer zin in!

r5 2600x // rx 580 8gb // 16gb ram

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 23:26
Farseer schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:51:
[...]

Zodra ik terug ben van vakantie (vanavond laat) kom ik er ook bij. Speelde vroeger van Vanilla tot WOTLK. Recent nog classic gespeeld. Heb er weer zin in!
Leuk! En ja, het is ook gewoon leuk om te spelen nu. Met veel unlockte content al, hoef je ook niet te wachten op veel nieuwe content. Je kan ook al gelijk Alterac Valley etc. doen. Levelen gaan stukken sneller. Je kan gelijk goede gear krijgen op endgame van dungeons :)

@PepieNL ben nog weinig horde tegen gekomen :p maar klopt, had al een vermoeden dat Alliance groot was op deze server

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Ook wij zijn begonnen met Season of Mastery, maar hebben besloten om het via de hardcore challenge te doen.

Wij spelen duo dus wij mogen alleen samen dingen traden, geen AH gebruiken en de dungeons mag je maar één keer runnen en ook dit mag je met alleen met andere hardcore spelers doen, daarnaast moet je alles samen doen en mag je niet groupen met anderen. Maar het moeilijkste gaat toch wel de one-life worden.
Death = Delete, geldt voor ons beiden, ook als één van ons gekilled word. We moeten altijd samen in dezelfde zone blijven en je mag alleen spelen als je beide online bent.

Hij speelt Shaman, ik Warrior. We zijn nu level 13 en ik moet zeggen dat op deze manier spelen wel extreem anders is, je bent zoveel meer alerter dan normaal en een stukje gear upgrade, ook al is het een grey waardeer je heel erg.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Na wat omzwervingen en constateringen dat het niveau van sommige spelers soms nog steeds bedroevend laag is, is het gezellig in de bende @Diigii. Algemene kanalen maar uitgezet, er zijn best wat Duitsers en kennelijk zijn er behoorlijk wat Nederlanders die de behoefte hebben om daar iets van te vinden.

Had me voorgenomen dit keer iets meer progressie te hebben bij de start van de verse server. Nou, het volwassen leven werkt weer niet mee ;). En toch weer een tweede toon gestart, gaat weer helemaal de verkeerde kant op...

Succes @Marshalty!

Verwijderd

Moet zeggen was behoorlijk klaar met wow, maar nu begint het toch weer te kriebelen. Heb een 65 mage en 51 pally op Horde TBC, maar kan me niet meer zetten tot de grind.
SoM neemt ogenschijnlijk een hoop irritatie punten weg en met de xp boost is opnieuw beginnen geen ramp. Maar wat dan te spelen... heb altijd Horde gespeeld, dus misschien eens een Ally starten.
Kun je ergens de class % zien per realm?

Verwijderd

Vraagje, werken addons als Questie gewoon in SoM?

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
@Verwijderd Ja hoor. Ik hengel 'm binnen via Curseforge.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:29:
Ja deze werken gewoon :)

Ondetussen heb ik (Nore) mij maar aangesloten bij de Bende als Alliance op Kingsfall. Leek onmogelijk om een NL Horde guild te vinden..

Dreadnaught heeft ook behoorlijk lange wachttijden s'avonds (1+ uur) dus een iets rustigere server is niet erg.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 23:26
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:29:
Yes, tot nu toe werken alle addons voor mij die ik gebruik (een enkeling waarbij ook ElvUI).

En welkom @tuinïnen :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Verwijderd

Dank allen, komend weekend maar eens beginnen met een ally op Kingsfall.

Verwijderd

Gisteren dan eindelijk begonnen met een NE Hunter. Mijn eerste alliance character ooit.
Ondanks Questie best veel moeten zoeken en (onnodig) lopen, haha. Na zo'n 3 uurtjes spelen slechts level 11.
Die XP boost doet nog niet zo heel veel heb ik het idee. Ook het gebrek aan silver en bagspace is nog even wennen.
Maar goed, prima vermaakt. En intussen ook in de guild beland, BvE. :)

Edit: Darkshore is wel een verademing na Teldrassil. Lekker veel quests bij elkaar.
Ook een paar bags gekocht en aan profs begonnen. Gaat prima zo!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2021 14:19 ]

• seppe9041
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Na 5 lvl 60 toons op classic ook maar eens begonnen aan SOM.

Vorig jaar bij classic gestopt na Bwl. Content erna is niet zo mijn ding. Wel prachtige tijden beleefd bij de guild 'Golden Times'.

Nu de bende van ellende gejoind met mijn warrior ' Vanillaz'. Deze keer gewoon lvl'en tot 60 en niet zo die(try) hard. :)

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 07:11
Wat is nu precies de insteek van SoM? Is dat elke keer 12 maanden en dan reset? Of is dit gewoon tot het einde ter tijden Classic Era maar dan met verbeteringen?

there's no tweak without the tweaker

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 15:44
virtualJac schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:18:
Wat is nu precies de insteek van SoM? Is dat elke keer 12 maanden en dan reset? Of is dit gewoon tot het einde ter tijden Classic Era maar dan met verbeteringen?
Het is Classic met wat veranderingen, meer XP voor het levelen bijvoorbeeld en de end game content is ook wat beter getuned voor de huidige skill level van de WoW playerbase. De content phases zijn ook anders ingestoken (bepaalde end game content is meteen al te doen of eerder dan voorheen), battlegrounds zijn geloof ik ook al sneller aangezet etc.

Voor meer details: https://www.warcrafttaver...tems-and-content-changes/

[ Voor 3% gewijzigd door stickfiguur op 06-12-2021 14:47 ]

• virtualJac
@stickfiguur
Dat was me duidelijk, alleen wat ik niet helemaal snap:
We’re planning for a 12-month cadence, with phases unlocking roughly every couple months.
Even verderop zeggen ze dat je na die 12 maanden je character 'free of charge' naar een van de Classic Era servers kan transferen.

Wordt er dan elke 12 maanden gereset? Of blijft het na 12 maanden een phase 6 server? Weer verder naar TBC SoM?

• stickfiguur
  • Laatst online: 27-10 15:44
virtualJac schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:53:
@stickfiguur
Dat was me duidelijk, alleen wat ik niet helemaal snap:

[...]

Even verderop zeggen ze dat je na die 12 maanden je character 'free of charge' naar een van de Classic Era servers kan transferen.

Wordt er dan elke 12 maanden gereset? Of blijft het na 12 maanden een phase 6 server? Weer verder naar TBC SoM?
Voor zover duidelijk is lijkt het sterk op een Diablo season of ladder reset. Dus na 12 maanden start alles op nieuw (met evt extra veranderingen). Ik vermoed dat er voor TBC inderdaad ook een SoM komt, als het een succes blijkt, het is nog maar de vraag of je daarvoor je character kan transferen. Veel mensen vroegen om een blanco TBC server.

[ Voor 14% gewijzigd door stickfiguur op 06-12-2021 15:00 ]

• virtualJac
Op zich wel een leuk principe. Zou voor mij eens een excuus kunnen zijn om eens een keer 1 character echt te kiezen en die te levelen en gearen. Aangezien ik nu altijd met de wereld aan alts bezig ben, omdat ik de interesse een beetje verlies na dagen grinden op dezelfde.

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:40
Gisteren toch maar weer een sub gekocht voor een maandje om de HC challenge is te proberen. Zijn er meer Tweakers hier die dat doen en waar spelen jullie?

PSN: Brwmaster

Verwijderd

Br3wmaster schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:40:
Gisteren toch maar weer een sub gekocht voor een maandje om de HC challenge is te proberen. Zijn er meer Tweakers hier die dat doen en waar spelen jullie?
Er spelen wat Tweakers op Kingsfall, ally side.

Helaas ben ik alweer klaar met mijn lvl 25 hunter in SoM. Het levelen valt me vies tegen en gaat langzamer dan verwacht. Ik heb ook het gevoel dat je als ally veel meer moet lopen. Flightpaths zijn mega onlogisch. Continu met de boot. Klote steden, Darnassus is echt een ruk stad.
Nee, niks voor mij.

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:16:
[...]

Er spelen wat Tweakers op Kingsfall, ally side.

Helaas ben ik alweer klaar met mijn lvl 25 hunter in SoM. Het levelen valt me vies tegen en gaat langzamer dan verwacht. Ik heb ook het gevoel dat je als ally veel meer moet lopen. Flightpaths zijn mega onlogisch. Continu met de boot. Klote steden, Darnassus is echt een ruk stad.
Nee, niks voor mij.
Dat is juist het mooie van die game. Je moet gewoon plannen wat je gaat doen anders loop je je suf. Volgens mij heb je al aspect of de sneller rennen dus ik zou niet opgeven. Zou er eerder van genieten of gewoon 2de scherm aanschaffen voor series, films, etc om je te bezigen.

Ik haat dit spel. Bij de release in 2000 nogwat helemaal gek gespeeld en na TBC niet meer gespeeld en TOCH voel ik weer de drang om te spelen!! Kijken of nog meer verslaafden zich melden…

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:56

junglebeast

hier staat iets

Ik vind het tempo heerlijk. Juist het plannen van quests etc zoals boven beschreven vind ik erg leuk. Straks ga ik aan de attunements beginnen en andere dingen zoals het verzamelen van bepaalde LW patterns. Het is geen handje vasthouden zoals het spel nu in retail is. Al kun je wel nu alles op internet vinden natuurlijk.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

F1xxer schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is juist het mooie van die game. Je moet gewoon plannen wat je gaat doen anders loop je je suf. Volgens mij heb je al aspect of de sneller rennen dus ik zou niet opgeven. Zou er eerder van genieten of gewoon 2de scherm aanschaffen voor series, films, etc om je te bezigen.
Ligt ook meer aan mijzelf hoor. Heb altijd Horde gespeeld, daar loop ik overal zo naar toe en weet de juiste routes uit mijn hoofd.
Dus ben maar weer verder gegaan op mijn lvl 51 paladin in Classic TBC :)

• seppe9041
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Enige opmerking waar ik me rot aan erger. En veel andere voor gestopt zijn in classic. Aoe leveling in dungeons... en reserveren van items in dungeons. Deze dingen zorgen voor rot community. Dit mochten/moesten ze aangepakt hebben!

• Br3wmaster
seppe9041 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:13:
Enige opmerking waar ik me rot aan erger. En veel andere voor gestopt zijn in classic. Aoe leveling in dungeons... en reserveren van items in dungeons. Deze dingen zorgen voor rot community. Dit mochten/moesten ze aangepakt hebben!
Dat klopt wel inderdaad. Zie je ook vaak met tanks die alleen willen komen als ze bepaalde items krijgen of ze betaald worden. Inderdaad heel erg jammer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Br3wmaster schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:35:
[...]

Dat klopt wel inderdaad. Zie je ook vaak met tanks die alleen willen komen als ze bepaalde items krijgen of ze betaald worden. Inderdaad heel erg jammer
Voor tanks snap ik het wel. Daar is zo'n gebrek aan, en in tank spec kan je ook niet farmen. Overigens doet niemand vrijwillig dungeons. Iedereen die daar is moet of gear of iets van quests doen. Dus als je daar als tank niets te zoeken hebt dan kom je voor het geld. Reserveren van items is wel lastig, ik snap het wel dat je na 3x een item hebt verloren je er wel klaar mee bent.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Br3wmaster
MrVegeta schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:44:
[...]

Voor tanks snap ik het wel. Daar is zo'n gebrek aan, en in tank spec kan je ook niet farmen. Overigens doet niemand vrijwillig dungeons. Iedereen die daar is moet of gear of iets van quests doen. Dus als je daar als tank niets te zoeken hebt dan kom je voor het geld. Reserveren van items is wel lastig, ik snap het wel dat je na 3x een item hebt verloren je er wel klaar mee bent.
Ik snap het ook zeker wel hoor. Maar het maakt het soms wel verdraaid lastig om een party te vinden. En dat is eigenlijk waaraan ik me irriteer en eigenlijk het hele punt dat ik wilde maken haha. Misschien moet ik het de volgende keer iets beter verwoorden

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:01

Lye

Daarnaast, een goede tank zorgt ervoor dat de rest minder reparatiekosten heeft ten koste van zijn eigen durability. Het is niet ongekend dat een tank makkelijk 10-20% van zijn durability verliest ten opzichte van 1-2% voor de rest. Als je healer het niet kan bijbenen wordt het al snel een stuk hoger. Het kostenplaatje voor een tank is gewoon stukken hoger. Los daarvan, vertik ik het om voor een tank te betalen. Ik speel zelf tbc op mijn (holy) paladin, gebeurd regelmatig dat ik moet respeccen om te tanken, dan vraag ik ook niet om 2x50g voor de respec. Dat hoort er gewoon bij, imo. Ja, het is duurder om te tanken maar je hoeft ook nooit uren te zoeken naar een groep.

• virtualJac
Ik heb eerst een warrior geleveld in classic en in TBC een feral druid. Dus eigenlijk altijd tijdens het levelen alles getanked en in TBC ook offtank van de guild. Nu ben ik in SoM een mage aan het levelen en nu snap ik inderdaad wel dat het als dps lastiger is om groepen te vinden ghehe. En dan willen ze een mage er nog wel graag bij ivm hoge aoe damage en gratis food.

Het levelen in SoM voelt toch wat trager aan dan TBC, maar de vele elite quests en group quests maakt het voor mij toch wel echt leuk. Er is nu alleen een beetje teveel content voor mij, waardoor ik moet kiezen door beperkte tijd. Vind ik wel jammer. Ik vind SoM leuk, TBC ook leuk en zou Shadowlands ook graag nog eens proberen (al is dat hier misschien beetje vloeken in de kerk). Kerstvakantie hoef ik me niet te vervelen iig.

M'n mage is nu lvl 37 op Kingsfall alliance SoM. Dus als iemand zin heeft om beetje te levelen/dungeonen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dus ben maar weer verder gegaan op mijn lvl 51 paladin in Classic TBC :)
Intussen is mijn Tbc pally lvl 59. Ging lekker snel afgelopen dagen, iedere dag paar uur kunnen spelen.

Nog een starter op Kingsfall (ally) die mijn gold etc. wil hebben ? (is niet veel, maar toch)

• Farseer
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:52:
[...]

Intussen is mijn Tbc pally lvl 59. Ging lekker snel afgelopen dagen, iedere dag paar uur kunnen spelen.

Nog een starter op Kingsfall (ally) die mijn gold etc. wil hebben ? (is niet veel, maar toch)
Hoi Pewpew,

Ik ben wel geinterreseerd in je gold voor het sparen van een mount.

Mijn naam @ Kingsfall Aliance is 'Farseer'.

Groeten,

Farseer.

r5 2600x // rx 580 8gb // 16gb ram

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 08-10 20:35
Ik heb zin om een nieuw poppetje te levelen in TBC en ben op zoek naar een Nederlandse guild. Server maakt niet zo gek veel uit maar ik heb de voorkeur aan een niet-pvp server die wel nog lekker actief is.

Iemand advies? Oh - Alliance is een pre.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-01-2022 17:27 ]

• virtualJac
@WillemJanJansen Lowlands Militia guild op Pyrewood Village is wel een actieve guild volgens mij. Ik speel zelf alleen SoM op het moment.

[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 03-01-2022 11:55 ]

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:56
YouTube: Black Temple Trailer 2020

Ik vind het wel heel gaaf gedaan hoor.

Wij zijn wel klaar voor MH en BT

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 11:44
beebie121 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
YouTube: Black Temple Trailer 2020

Ik vind het wel heel gaaf gedaan hoor.

Wij zijn wel klaar voor MH en BT
Dat is inderdaad enorm tof gedaan! :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Verwijderd

Ben op dit moment nog bezig met de Kara attunement. Wel al wat gear op kunnen pikken van Gruul/Mag. Ook al 2 heroic keys in mijn bezit, maar nog genoeg te doen dus.
Ben enorm benieuwd naar Black Temple, ben daar nog nooit geweest. Van hyjal kan ik me nog wel wat herinneren. (veel wipes vooral) _O-

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-11 18:58
virtualJac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:55:
@WillemJanJansen Lowlands Militia guild op Pyrewood Village is wel een actieve guild volgens mij. Ik speel zelf alleen SoM op het moment.
Klopt! ik kom ze veel tegen. Ik speel zelf ook op die server, maar dan in Handle-It. Leuk guild met veel nederlanders, maar wel engels als basis.

Gwindorian's Diablo Profiel

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:13:
Ben op dit moment nog bezig met de Kara attunement. Wel al wat gear op kunnen pikken van Gruul/Mag. Ook al 2 heroic keys in mijn bezit, maar nog genoeg te doen dus.
Ben enorm benieuwd naar Black Temple, ben daar nog nooit geweest. Van hyjal kan ik me nog wel wat herinneren. (veel wipes vooral) _O-
De attunement is niet langer nodig voor Kara he? Dus je zou daar ook al vast gear kunnen oppikken (zelfde is inmiddels het geval voor Tempest Keep en SSC).

Laatste weken druk met proberen SSC en TK in één avond te doen, maar dat is nog net niet gelukt. Maar we zullen wel wat bosses laten vallen om het passend te maken. Dan kunnen we in elk geval nog de gear oppikken van Vashj en Kael'thas, zit nog een hoop BiS tussen.

En dan lekker weer de progress raids in :) heb er wel zin in. Sowieso één van mijn favoriete raid tiers ooit O+

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• beebie121
ik heb op Vasj mn gear gepakt, daar heb ik nu niks meer nodig, kan ik andere spelers laten meegaan.
Heb de bow, t5 helm en ring.

ben heel benieuwd naar MH en BT, daar ben ik nooit geweest.
Wij gaan straks wss Vashj en KT killen en dan MH/BT starten en dan op onze 2e dag verder.

Maggy gaan we skippen en gruul wss nog wel voor DST.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

wel geinig:

https://teron.faldorn.net/terongame/

Daar kun je vast oefenen voor Teron Gorefiend :P

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Felyrion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:58:
wel geinig:

https://teron.faldorn.net/terongame/

Daar kun je vast oefenen voor Teron Gorefiend :P
in onze guild krijg je wat extra phase 3 DKP als je een screenshot stuurt dat je 'm hebt gedaan :P

• WillemJanJansen
Als iedereen dkp krijgt is je dkp toch simpelweg minder waard? Dkp inflatie.

Gorefiend is leuk. Het waren bij ons altijd dezelfde personen die daar wat moeite mee hadden. Als je het eenmaal door hebt is het niet zo lastig.

Hyjal en BT zijn ook leuk. Naar mijn idee is vooral BT goed in elkaar gezet. Neem een prot paladin mee naar Hyjal.

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-01-2022 18:05 ]

Verwijderd

Felyrion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:26:
[...]

De attunement is niet langer nodig voor Kara he? Dus je zou daar ook al vast gear kunnen oppikken (zelfde is inmiddels het geval voor Tempest Keep en SSC).
Serieus? Is dat sinds deze patch / phase 3?

• nephilith
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Serieus? Is dat sinds deze patch / phase 3?
Kara is al sinds de patch van phase 2.
SSC en TK is sinds december ongeveer, alleen voor Mount Hyjal en Black Temple is zometeen nog een attunement nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door nephilith op 21-01-2022 16:39 ]

• WillemJanJansen
Kwam met BT/ MH ook nieuwe badge gear?

En verandert er nog wat aan de character boost restrictie? Ik wil wel spelen maar heb niet zo veel tijd. Een nieuwe character levelen gaat dan weer weken duren.

• Odysseus87
  • Laatst online: 06-11 21:35
Net een char gestart op Firemaw (alliance) meer die daar spelen? Eerste keer in jaren weer eens wow

edit: beste queue in de avond. Daar niet zo'n zin in. Ga zo Pyrewood ff testen.

[ Voor 30% gewijzigd door Odysseus87 op 30-01-2022 18:55 ]

• Soulizer
  • Nu online
Is er weer eens een update geweest?

Denk nog even verder te questen maar na eten kom ik nu in een queue van 2.4k op Firemaw. De afgelopen tijd helemaal geen queue gehad. Dat zijn we niet meer gewend haha

• Odysseus87
  • Laatst online: 06-11 21:35
Soulizer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:23:

Denk nog even verder te questen maar na eten kom ik nu in een queue van 2.4k op Firemaw. De afgelopen tijd helemaal geen queue gehad. Dat zijn we niet meer gewend haha
ja er is een nieuwe phase gestart. Ik speel nu heerlijk zonder queue op Pyrewood, nog meer die er spelen? Level 31 inmiddels.

• PepieNL
Firemaw is sinds november de go-to destination geworden van alle pvp realms waar iedereen en zijn moeder naar getransferred is.
Gehele communities zijn daar naartoe verhuisd.
Dat ging prima tot een paar weken terug en nu zit dat realm zo vol dat je uren queue hebt.
Het heeft een raiding scene van 35k man.

Verwijderd

Soulizer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:23:

Op woensdag, donderdag en zondag zijn de queues het langst/grootst i.v.m. raidlogging.
Ik log vaak voor het eten in dan is er niks aan de hand. Eventueel kun je Teamviewer gebruiken om ingelogd te blijven, mocht je onverhoopt de deur uit moeten.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 12:13

porn*

...take on the world!

PepieNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:48:
Firemaw is sinds november de go-to destination geworden van alle pvp realms waar iedereen en zijn moeder naar getransferred is.
Gehele communities zijn daar naartoe verhuisd.
Dat ging prima tot een paar weken terug en nu zit dat realm zo vol dat je uren queue hebt.
Het heeft een raiding scene van 35k man.
Jep het is een drama geworden. Was een mooie actieve server met redelijk goede verhouding horde:ali. Nu begint die verhouding steeds schever te worden (door de grote ali inwas) en lopen de queues vanaf 19:00 op tot soms 90 minuten!
Snap niet dat Blizz niet eerder deze server van free migrations heeft geblocked OF gewoon de max layers verhoogt naar minimaal het dubbele tijdens drukke tijden. Wij beginnen vaak pas een uur te laat met raiden omdat iedereen in de queue zit en niet iedereen de kans heeft om voor 18:00 in te loggen |:(

Bnet pindle#2913

• PepieNL
porn* schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Jep het is een drama geworden. Was een mooie actieve server met redelijk goede verhouding horde:ali. Nu begint die verhouding steeds schever te worden (door de grote ali inwas) en lopen de queues vanaf 19:00 op tot soms 90 minuten!
Snap niet dat Blizz niet eerder deze server van free migrations heeft geblocked OF gewoon de max layers verhoogt naar minimaal het dubbele tijdens drukke tijden. Wij beginnen vaak pas een uur te laat met raiden omdat iedereen in de queue zit en niet iedereen de kans heeft om voor 18:00 in te loggen |:(
Klinkt niet best nee.. krijg ook steeds meer het idee dat het gewoon een verdienmodel is.
20.000 man die transferred naar Firemaw heeft E 500.000,- (!!) opgeleverd als al die raiders zelfs maar 1 karakter getransferred heeft, vergis je daar ff niet in.
Dan als dat een beetje settled, bouw je de layers af en zet de queue aan als gevolg daarvan.
En dan gaan mensen weer weg migreren na verloop van tijd en vang je nog een keer..

• porn*

porn*

...take on the world!

Jep heb zelf 8 maanden terug 3 chars overgezet, na een weloverwogen keuze omdat mijn realm letterlijk dood was (Dreadmyst). Een dood realm waarop geen enkele groep te vormen is is erg, maar dagelijks dit soort queus is veel erger. Als ik had geweten dat het zo zou zijn....

Bnet pindle#2913

Verwijderd

porn* schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:48:
Jep heb zelf 8 maanden terug 3 chars overgezet, na een weloverwogen keuze omdat mijn realm letterlijk dood was (Dreadmyst). Een dood realm waarop geen enkele groep te vormen is is erg, maar dagelijks dit soort queus is veel erger. Als ik had geweten dat het zo zou zijn....
Liever een queue dan een dode server. Je kunt gewoon gelijk inloggen als je thuis komt of Teamviewer gebruiken. Probleem opgelost!

• virtualJac
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:46:
[...]

Liever een queue dan een dode server. Je kunt gewoon gelijk inloggen als je thuis komt of Teamviewer gebruiken. Probleem opgelost!
Niet voor iedereen is het zo zwart-wit als je hier schetst. Voor mensen met beperkte vrije tijd en een niet-kantoorbaan is het vaak niet 'even inloggen als je thuis komt'.

• porn*

porn*

...take on the world!

virtualJac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:07:
[...]

Niet voor iedereen is het zo zwart-wit als je hier schetst. Voor mensen met beperkte vrije tijd en een niet-kantoorbaan is het vaak niet 'even inloggen als je thuis komt'.
Precies dit. Bovendien WIL of KAN ik niet altijd 2 uur vantevoren bedenken dat ik straks mss even in wil loggen om iets te doen. Mensen met een gezin kunnen soms mss even tussendoor een half uur of uurtje pakken, dat gaat dan sowieso niet meer.

Bnet pindle#2913

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
PepieNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Klinkt niet best nee.. krijg ook steeds meer het idee dat het gewoon een verdienmodel is.
20.000 man die transferred naar Firemaw heeft E 500.000,- (!!) opgeleverd als al die raiders zelfs maar 1 karakter getransferred heeft, vergis je daar ff niet in.
Dan als dat een beetje settled, bouw je de layers af en zet de queue aan als gevolg daarvan.
En dan gaan mensen weer weg migreren na verloop van tijd en vang je nog een keer..
Is het probleem gewoon niet juist geweest dat je van alle low/medium populated servers gratis kon migreren naar Gehennas en Firemaw? Doordat de meeste mensen een server met veel activiteit logischerwijs fijn vinden gaan al deze mensen naar een van deze twee servers. Firemaw had dan ook nog een een bijna 50:50 balance. Ze hadden de free transfers nooit aan moeten zetten naar deze twee servers maar desnoods gewoon alle low/medium servers bij elkaar moeten voegen. Dan had je denk ik gewoon 3 actieve servers gehad.

Verwijderd

porn* schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Precies dit. Bovendien WIL of KAN ik niet altijd 2 uur vantevoren bedenken dat ik straks mss even in wil loggen om iets te doen. Mensen met een gezin kunnen soms mss even tussendoor een half uur of uurtje pakken, dat gaat dan sowieso niet meer.
Dan pak je toch een free character migration? Kan nog steeds.

• porn*

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Dan pak je toch een free character migration? Kan nog steeds.
Zit nog steeds in een guild waarmee we dan met alle mensen moeten alignen he. Ik pak mijn boeltje en vertrek is net iets te simplistisch gesteld ;)

Bovendien; als ik het goed gezien zijn er weinig fatsoenlijke servers qua PvP realms. De opties zijn OF horde/ali only server, of een totaal dood realm. Beiden niet echt super interessant :(

Bnet pindle#2913

Verwijderd

porn* schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Zit nog steeds in een guild waarmee we dan met alle mensen moeten alignen he. Ik pak mijn boeltje en vertrek is net iets te simplistisch gesteld ;)

Bovendien; als ik het goed gezien zijn er weinig fatsoenlijke servers qua PvP realms. De opties zijn OF horde/ali only server, of een totaal dood realm. Beiden niet echt super interessant :(
Ben het ook met je eens hoor. Het is gewoon geldklopperij van Blizzard, betaalde transfers naar een overvolle realm.
Voeg dan een paar half lege realms samen. Maar ja dat levert niks op.
Over een paar weken zijn die queues wel weer weg, tot dan is het soms even behelpen.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Hoewel ik het er mee eens ben dat het soms beter kan komt er wel wat meer bij kijken dan "voeg een paar lege realms samen".

Hier vatten ze dat wel mooi samen:
https://us.forums.blizzar...-of-tbc-servers/1148178/3

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jlena schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:07:
Kijk er echt naar uit. Uit nostalgie even gekeken of ik kill video's op youtube kon vinden en vond deze van mijn oude guild Disorder.

YouTube: Disorder vs Vaelstrasz

Brings back memories :)
8)

• beebie121
Aankomende week de ZA patch.

Vind het wel heel erg snel op MH/BT patch en heb een beetje mixed feelings.
Heb een beetje het gevoel dat het een (kleine) rush is naar WoTLK classic.
Over een maand of 3 heb je dus sunwell patch waarschijnlijk, en dan in poktober al WoTLK classic? Dan is TBC maar anderhalf jaar.
Maar goed, we zullen zien wat het wordt. Vond ZA vroeger wel leuk en dan ook de bear runs doen.

WIj hopen dit weekend voor het eerst illi neer te krijgen.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

beebie121 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:
Aankomende week de ZA patch.

Vind het wel heel erg snel op MH/BT patch en heb een beetje mixed feelings.
Heb een beetje het gevoel dat het een (kleine) rush is naar WoTLK classic.
Over een maand of 3 heb je dus sunwell patch waarschijnlijk, en dan in poktober al WoTLK classic? Dan is TBC maar anderhalf jaar.
Maar goed, we zullen zien wat het wordt. Vond ZA vroeger wel leuk en dan ook de bear runs doen.

WIj hopen dit weekend voor het eerst illi neer te krijgen.
Mwoh, valt mee denk ik. ZA was origineel ook een soort catch-up raid voor mensen die nog geen BT deden.
Als je kijkt naar de gear zit dat (bijna) allemaal onder BT niveau. Voor main chars dus eigenlijk alleen interessant voor de bear-runs. Wel een heel fijne raid voor alts :)

Verder hebben de meeste guilds op onze server inmiddels Illidan wel bereikt, of zijn daar bijna.
Horde 34 guilds klaar, nog eens 8 op alleen Illidan over, van de 50 guilds die uberhaupt raiden.
Alliance 106 guilds klaar, nog eens 19 op alleen Illidan over, van de 155 guilds die uberhaupt raiden.

Die wil je als Blizzard zijnde niet te lang zonder nieuwe content laten zitten. Een tijdje je BiS lijst vullen is dan nog wel leuk, maar als je echt uitgespeeld bent ben je zo gestopt. We hebben in het verleden wel vaker guilds uit elkaar zien vallen door te lange content pauzes.

• beebie121
Felyrion schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Mwoh, valt mee denk ik. ZA was origineel ook een soort catch-up raid voor mensen die nog geen BT deden.
Als je kijkt naar de gear zit dat (bijna) allemaal onder BT niveau. Voor main chars dus eigenlijk alleen interessant voor de bear-runs. Wel een heel fijne raid voor alts :)

Verder hebben de meeste guilds op onze server inmiddels Illidan wel bereikt, of zijn daar bijna.
Horde 34 guilds klaar, nog eens 8 op alleen Illidan over, van de 50 guilds die uberhaupt raiden.
Alliance 106 guilds klaar, nog eens 19 op alleen Illidan over, van de 155 guilds die uberhaupt raiden.

Die wil je als Blizzard zijnde niet te lang zonder nieuwe content laten zitten. Een tijdje je BiS lijst vullen is dan nog wel leuk, maar als je echt uitgespeeld bent ben je zo gestopt. We hebben in het verleden wel vaker guilds uit elkaar zien vallen door te lange content pauzes.
Op zich snap ik je heel goed hoor, maar, misschien voor mijn eigen gevoel, was het beter geweest (voor mij) om over een maand ofzo.
Waar haal je die stats vandaan? Wel leuk om te zien,
maar als ik dan zo kijk, de guilds die alleen illi ove rhebben, willen denk ik nog wel paar kills hebben.
Ik snap dat je niet te lange droogte moet hebben (dat probleem heeft WoW nu ook geloof ik)
Maar toch voelt het voor mij vrij snel.
Misschien valt het allemaal wel mee hoor.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

beebie121 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Op zich snap ik je heel goed hoor, maar, misschien voor mijn eigen gevoel, was het beter geweest (voor mij) om over een maand ofzo.
Waar haal je die stats vandaan? Wel leuk om te zien,
maar als ik dan zo kijk, de guilds die alleen illi ove rhebben, willen denk ik nog wel paar kills hebben.
Ik snap dat je niet te lange droogte moet hebben (dat probleem heeft WoW nu ook geloof ik)
Maar toch voelt het voor mij vrij snel.
Misschien valt het allemaal wel mee hoor.
Daarom denk ik ook dat het wel meevalt. Je stopt nu niet met BT omdat ZA uit is. Die komt eerder in plaats van Karazhan. Dat is bij ons een gezellige zaterdagavond raid geworden voor de mensen die tijd en zin hebben met alts en bier :+ beetje foute muziek erbij op discord :P

Tegen de tijd dat Sunwell komt heeft iedereen het wel gehad met BT gok ik zo :P

En de stats kun je zien op https://classic.warcraftlogs.com/
in de zoekbalk je servernaam invullen en dan kun je onder het kopje progress op "view more" klikken. Dan krijg je de statistieken van de raid clears. Dat kun je dan nog filteren op raid/faction/etc.

Ook speedruns enzo zijn daar te zien. Zo zie ik dat bij ons de snelste guild BT in 1 uur en 15 minuten gecleared heeft.. en ze zijn nog gewiped op council ook :P (wij doen dat dan weer in een uur of 4-4,5 bij elkaar opgeteld :P)

• beebie121
En we hebben Illidan neer :)
Onze laatste try van de avond haha.

En we hadden superloot:
Tiertokens natuurlijk, bullwark, healing wapen en de offhand Glaive. echt... beter dan dit kan bijna niet denk ik haha

Ik vind die bullwark echt 1 van de mooiste items uit de game. Nog mooier dan de warglaive vind ik.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Damn...ben je eigenlijk wel klaar met Wow, komt Wotlk Classic steeds dichterbij en begint het toch te kriebelen om het toch te gaan proberen. Hebben meer mensen dat ? :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
MetalPool schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:22:
Damn...ben je eigenlijk wel klaar met Wow, komt Wotlk Classic steeds dichterbij en begint het toch te kriebelen om het toch te gaan proberen. Hebben meer mensen dat ? :D
Is WOTLK classic aan aangekondigd?

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:18
invine schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:51:
[...]

Is WOTLK classic aan aangekondigd?
Nee nog niet. Ze hebben wel al logo's gevonden in de gamefiles. Dus alles wijst erop dat ze WOTLK classic gaan doen. Verder hadden ze ook een enquête gedaan bij een deel spelers.

Geen idee of ze na de WOTLK de classic-koe nog verder gaan uitmelken. Cataclysm classic 8)7

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• destroye
Ik ben op dit moment echt in full preparation mode voor WOTLK Classic. Dit is echt mijn meest favo expansion uit de gehele WoW serie. Dat betekent dat ik zoveel mogelijk characters op 70 wil hebben. Momenteel een 70 paladin en een 65 hunter. Daarnaast wil ik nog minimaal een druid en warlock op 70 hebben voor de launch. Alle belangrijke professions op 375. Daarnaast alle 70 classes minimaal in T6 gear. Op mijn main (paladin) zoveel mogelijk voorbereidingen doen voor achievments en deze keer wel de Amani War Bear in het bezit kunnen krijgen. Dan tot slot nog minimaal 50k gold (momenteel op 15k gold) en dan ben ik er helemaal klaar voor.
Kreekje schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:53:
[...]

Nee nog niet. Ze hebben wel al logo's gevonden in de gamefiles. Dus alles wijst erop dat ze WOTLK classic gaan doen. Verder hadden ze ook een enquête gedaan bij een deel spelers.

Geen idee of ze na de WOTLK de classic-koe nog verder gaan uitmelken. Cataclysm classic 8)7
Ik zit het opzich best wel zitten om van iedere expansion een Classic server uit te brengen. Je ziet gewoon aan de private servers dat er vraag naar is. Als je dan als Blizzard zelf deze servers kan uitbrengen met seasons (zoals nu ook is bij Season of Mastery als Vanilla Classic server) lijkt me dit een mooi concept. Kan je jaarlijks of tussentijds kiezen op welke server je in wil stappen en na een jaar wordt er een nieuwe server uitgebracht met nieuwe uitdagingen en moeilijkheden.

[ Voor 40% gewijzigd door destroye op 06-04-2022 13:39 ]

• Kreekje
destroye schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:28:
...

[...]

Ik zit het opzich best wel zitten om van iedere expansion een Classic server uit te brengen. Je ziet gewoon aan de private servers dat er vraag naar is. Als je dan als Blizzard zelf deze servers kan uitbrengen met seasons (zoals nu ook is bij Season of Mastery als Vanilla Classic server) lijkt me dit een mooi concept. Kan je jaarlijks of tussentijds kiezen op welke server je in wil stappen en na een jaar wordt er een nieuwe server uitgebracht met nieuwe uitdagingen en moeilijkheden.
Mij lijkt het beste als Blizzard enkel retail realms maakt/onderhoudt en daarnaast voor elke expansion SoM's doet. Ik zie het nut er niet van in dat er nu een classic era is, straks een tbc era bijkomt en daarna nog een WoTLK era... Ik speel momenteel geen classic meer maar de launch van classic was episch maar na een tijdje werd dit allemaal minder interessant. Ik kan niet geloven dat er nog veel spelers op de classic era servers spelen...

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• destroye
Kreekje schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:05:
[...]

Mij lijkt het beste als Blizzard enkel retail realms maakt/onderhoudt en daarnaast voor elke expansion SoM's doet. Ik zie het nut er niet van in dat er nu een classic era is, straks een tbc era bijkomt en daarna nog een WoTLK era... Ik speel momenteel geen classic meer maar de launch van classic was episch maar na een tijdje werd dit allemaal minder interessant. Ik kan niet geloven dat er nog veel spelers op de classic era servers spelen...
Ik snap het doel van die Classic Era servers ook niet zo goed. Er speelt bijna iemand op, misschien 1-2 guilds die daarop nog Naxx doen. Ik ben ook meer voor de SoM's en die jaarlijks aanpassen. Ik vind het alle voor het verloop wel logischer om eerst de expansions in volgorde met progression uit te brengen, en dan vervolgens daarna een SoM, dus als dalijk WotLK uitkomt, dan een season van TBC uitbrengen.

• Kreekje
destroye schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:37:
[...]

Ik snap het doel van die Classic Era servers ook niet zo goed. Er speelt bijna iemand op, misschien 1-2 guilds die daarop nog Naxx doen. Ik ben ook meer voor de SoM's en die jaarlijks aanpassen. Ik vind het alle voor het verloop wel logischer om eerst de expansions in volgorde met progression uit te brengen, en dan vervolgens daarna een SoM, dus als dalijk WotLK uitkomt, dan een season van TBC uitbrengen.
Maar waar stopt het dan? Nu ga je gewoon retail achterna maar met een paar jaar vertraging. Dus volgende is WoTLK classic, Cataclysm classic, MoP classic, WoD classic, Legion classic, BFA classic. En bij de volgende expansion SL classic?

Hopelijk stoppen ze na WoTLK classic. En dan gewoon die SoM's die misschien een paar maanden duren. Naar mijn mening is het begin van een server het leukste. Iedereen zit nog in ongeveer dezelfde gebieden, de AH is nog aan het opbouwen waardoor je nog nut hebt van professions etc. Kan het nog begrijpen dat je die classics speelt als je bv achievements opnieuw kon halen en dat deze aan je retail account hangen maar zelfs dat niet.

• destroye
Kreekje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:02:
[...]

Maar waar stopt het dan? Nu ga je gewoon retail achterna maar met een paar jaar vertraging. Dus volgende is WoTLK classic, Cataclysm classic, MoP classic, WoD classic, Legion classic, BFA classic. En bij de volgende expansion SL classic?

Hopelijk stoppen ze na WoTLK classic. En dan gewoon die SoM's die misschien een paar maanden duren. Naar mijn mening is het begin van een server het leukste. Iedereen zit nog in ongeveer dezelfde gebieden, de AH is nog aan het opbouwen waardoor je nog nut hebt van professions etc. Kan het nog begrijpen dat je die classics speelt als je bv achievements opnieuw kon halen en dat deze aan je retail account hangen maar zelfs dat niet.
Wat mij betreft stoppen ze ook bij WOTLK hoor. WOTLK is voor mij by far de beste expansion van WoW. WOTLK is voor mij de enige reden dat ik nu zo diep in TBC Classic zit, dat is puur het opbouwen van alles voor WOTLK. Ulduar en ICC zijn voor mij zulke iconische raids, dat ik die nog zo graag een keer door zou willen lopen

• beebie121
ik denk dat ze ook stoppen na WoTLK. Blizz weet als geen ander dat Cataclysm de neergang in spelersaantallen heeft ingezet.
Daar zullen ze zich waarschijnlijk niet weer aan branden.
Volgens mij zijn op de private servers t/m WoTLK ook het populairst.
Wat mij betreft is dat ook prima.

Ik heb ook zin in WOTLK. heb T6 nu uitgespeeld en alleen het laatste gedeelte komt nog.
Heb nu 5 lvl 70's en ben nu rustig nog een shmaan aan het levelen. ik zie wel of die ook op 70 komt.

in WOTLK ga ik denk ik fury warr spelen. TItan grip is epic

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik zie zelfs geen reden om Cataclysm Classic uit te gaan brengen. Vrijwel alle content van Cataclysm en latere expansions is vandaag de dag nog steeds speelbaar op de reguliere servers.

[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 07-04-2022 13:20 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
destroye schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:12:
[...]
Ulduar en ICC zijn voor mij zulke iconische raids, dat ik die nog zo graag een keer door zou willen lopen
Ik heb daar inderdaad ook zeer goede herinneringen aan; maar zou het absoluut niet nog een keer willen spelen. Op private servers wel gedaan in het verleden, maar dat was allemaal met 7x XP. Op de officiële servers zou ik er niet aan moeten denken.
Uiteindelijk is het toch ook echt content uit 2008 en is het gewoon niet meer van deze tijd; en je hebt op een 'live' server dan ook gewoon twee patches die gewoon niet goed zijn waar je gedwongen weer door heen moet (tier 7/season 5 en tier 9). Season 7 was gelukkig dan wel weer te nassen, maar om je daar nu weer maanden mee te vermaken is ook weer zo wat.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

zzzzz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:06:
[...]

Ik heb daar inderdaad ook zeer goede herinneringen aan; maar zou het absoluut niet nog een keer willen spelen. Op private servers wel gedaan in het verleden, maar dat was allemaal met 7x XP. Op de officiële servers zou ik er niet aan moeten denken.
Uiteindelijk is het toch ook echt content uit 2008 en is het gewoon niet meer van deze tijd; en je hebt op een 'live' server dan ook gewoon twee patches die gewoon niet goed zijn waar je gedwongen weer door heen moet (tier 7/season 5 en tier 9). Season 7 was gelukkig dan wel weer te nassen, maar om je daar nu weer maanden mee te vermaken is ook weer zo wat.
Het voordeel is dat ze de luxe hebben om terug te kunnen kijken. Ze kunnen nu de release cycle aanpassen zoals ze al diverse keren eerder hebben gedaan.

Zo konden ze de Naxxramas fase dit keer veel langer laten duren. ZA is nu ook veel sneller geïntroduceerd. Na 2 maand na BT in plaats van de 5 maand die het ooit was. Ik denk ook niet dat er 9 maand gaat zitten tussen de BT release en Sunwell :P

In dat licht verwacht ik ook dat ze de content van WotLK veel beter weten uit te smeren op basis van de behoefte van de spelers. Ik denk dat de Naxx phase deze keer een stuk korter zal zijn, omdat veel mensen die nu wél hebben gespeeld (origineel duurde die zo'n beetje 4 maand voor Ulduar).

• destroye
zzzzz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:06:
[...]

Ik denk inderdaad dat mijn enthousiasme ook meer komt omdat ik in de 12-14 jaar tijd niet op een WOTLK private server heb gespeeld. Ik heb altijd gewoon retail gespeeld en alleen door het enorm tegenvallende Shadowlands Classic opgepakt.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik denk ook niet dat ze na WotLK verder gaan eerlijk gezegd. De meesten spelen classic voor een stukje nostalgie, maar ook zeker voor de community die vrij hecht is. Zo ken ik bijna elke guild op mijn server wel bij naam en als je door Shattrath hobbelt dan zie je overal spelers waar je wel eens mee hebt gespeeld.
Doe je iets doms (ninja actie of iets) dan heeft dat consequenties, je bent bekend. Je weet bij wie je moet aankloppen voor bepaalde crafts etc. Onze guild is ook echt een hecht clubje, vaak gezellig op discord een beetje lullen en als het raidtijd is gaan we er ook voor. Dat heeft echt veel meerwaarde voor me.

In retail voel ik me echt een anoniem nummer. Alleen binnen de guild is wat beperkt contact. Er is gewoon te weinig wat spelers uniek en herkenbaar maakt, als je ze ooit al weer ziet.
De laatste keer dat ik daar speelde was echt group finder starten, aanklikken waar ik heen wil, dungeon clearen en weer wegwezen zonder ook maar een woord te wisselen. Ze hebben vakkundig alle sociale aspecten uitgekleed in het kader van gemak.

Wat dat betreft is classic een warm bad.

• destroye
Felyrion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:34:
Ik denk ook niet dat ze na WotLK verder gaan eerlijk gezegd. De meesten spelen classic voor een stukje nostalgie, maar ook zeker voor de community die vrij hecht is. Zo ken ik bijna elke guild op mijn server wel bij naam en als je door Shattrath hobbelt dan zie je overal spelers waar je wel eens mee hebt gespeeld.
Doe je iets doms (ninja actie of iets) dan heeft dat consequenties, je bent bekend. Je weet bij wie je moet aankloppen voor bepaalde crafts etc. Onze guild is ook echt een hecht clubje, vaak gezellig op discord een beetje lullen en als het raidtijd is gaan we er ook voor. Dat heeft echt veel meerwaarde voor me.

In retail voel ik me echt een anoniem nummer. Alleen binnen de guild is wat beperkt contact. Er is gewoon te weinig wat spelers uniek en herkenbaar maakt, als je ze ooit al weer ziet.
De laatste keer dat ik daar speelde was echt group finder starten, aanklikken waar ik heen wil, dungeon clearen en weer wegwezen zonder ook maar een woord te wisselen. Ze hebben vakkundig alle sociale aspecten uitgekleed in het kader van gemak.

Wat dat betreft is classic een warm bad.
De kans is alleen wel aanwezig dat de dungeon finder al in het begin van WotLK aanwezig zal zijn. Ik hoop er persoonlijk op dat deze nu alleen servergebonden is, dus dat je alleen maar grouped met mensen van je eigen server. Hiermee behoud je het sociale aspect wat classic zo speciaal maakt. Om minder populated servers tegemoet te komen zou je hier nog een cross realm variant voor beschikbaar te stellen, of wellicht pas als je na 15 minuten nog steeds geen group hebt gevonden.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

destroye schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:45:
[...]

De kans is alleen wel aanwezig dat de dungeon finder al in het begin van WotLK aanwezig zal zijn. Ik hoop er persoonlijk op dat deze nu alleen servergebonden is, dus dat je alleen maar grouped met mensen van je eigen server. Hiermee behoud je het sociale aspect wat classic zo speciaal maakt. Om minder populated servers tegemoet te komen zou je hier nog een cross realm variant voor beschikbaar te stellen, of wellicht pas als je na 15 minuten nog steeds geen group hebt gevonden.
Ja, helemaal mee eens. Al was de group finder pas relatief laat aanwezig en alleen voor dungeons als ik het me goed herinner. Ik hoop echt dat ze cross realm er zo veel mogelijk uit laten.

• destroye
Felyrion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:52:
[...]

Ja, helemaal mee eens. Al was de group finder pas relatief laat aanwezig en alleen voor dungeons als ik het me goed herinner. Ik hoop echt dat ze cross realm er zo veel mogelijk uit laten.
Klopt de Random Dungeon Finder kwam pas in patch 3.3 live. En inderdaad alleen voor dungeons. Raid Finder kwam pas in Cataclysm en daar heb ik persoonlijk echt helemaal niets mee. De encounters in Raid Finder is gewoon echt neermaaien en klaar.

De kans is alleen wel aanwezig dat WotLK start met patch 3.3.5 kwa balance en dat random dungeon finder naar voren wordt gehaald omdat het toch een belangrijke feature was van WotLK. Voornamelijk makkelijk voor de daily HC. Zo hoop ik ook dat Dual Spec (oorspronkelijk uitgekomen in patch 3.1) al aanwezig is in de prepatch. Dit maakt het groupen voor dungeons in de weg naar lvl 80 stukken makkelijker.

• Kreekje
Ja die dungeon finder is inderdaad iets speciaal. Ik denk persoonlijk wel niet dat het zonder had gekunnen. Oké, sommige realms op classic hebben een gezonde populatie (dan laat ik de faction balance nog in het midden) maar er zijn genoeg realms die praktisch dood bloeden qua spelers aantallen. Als je hier geen cross realm dungeon finder gaat opzetten gaat iedereen die op een half dode of dode realm speelt genaaid zijn. Dan krijg je bij wijze van de keuze om opnieuw te beginnen op een gezonde server ( met mogelijks aanschuiven bij het inloggen ) ofwel op je dode server alleen zitten.

Het prachtigste aan classic vind ik ook wel feit dat mensen elkaar kennen. Zoals hierboven gezegd werd ben je op retail een nummer en op classic effectief een character dat mensen kennen/herkennen. :D

• destroye
Kreekje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:17:
Ja die dungeon finder is inderdaad iets speciaal. Ik denk persoonlijk wel niet dat het zonder had gekunnen. Oké, sommige realms op classic hebben een gezonde populatie (dan laat ik de faction balance nog in het midden) maar er zijn genoeg realms die praktisch dood bloeden qua spelers aantallen. Als je hier geen cross realm dungeon finder gaat opzetten gaat iedereen die op een half dode of dode realm speelt genaaid zijn. Dan krijg je bij wijze van de keuze om opnieuw te beginnen op een gezonde server ( met mogelijks aanschuiven bij het inloggen ) ofwel op je dode server alleen zitten.

Het prachtigste aan classic vind ik ook wel feit dat mensen elkaar kennen. Zoals hierboven gezegd werd ben je op retail een nummer en op classic effectief een character dat mensen kennen/herkennen. :D
Ik denk dat ik in de 5-6 maanden dat ik nu classic speel al zeker 20-25 mensen buiten mijn guild heb toegevoegd aan mijn friendlist, in retail denk ik helemaal niemand in de afgelopen 7-8 jaar.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

destroye schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat ik in de 5-6 maanden dat ik nu classic speel al zeker 20-25 mensen buiten mijn guild heb toegevoegd aan mijn friendlist, in retail denk ik helemaal niemand in de afgelopen 7-8 jaar.
Ik speel nu weer sinds een week classic. En ik heb nu al meer interacties met andere spelers gehad dan de afgelopen jaren in welke MMO dan ook. Dit is hoe een MMO echt moet zijn. Soort van afhankelijk zijn van medespelers.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• beebie121
Kreekje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:17:

Mensen die op een (half) dode server spelen zijn of zowieso genaaid, of het maakt ze niet uit aangezien ze er nog spelen.
Dan maakt een realm only dungeon finder het alsnog makkelijker voor een groep te vinden.

ik ben het volledig met je eens dat in classic (TBC) mensen elkaar (her)-kennen. Er worden echte reputaties opgebouwd enzo. Dat vind ik een deel van het sicale wat je niet veel meer tegen komt.
Ik hou van Classic, en als WoTLK komt zal ik die met veel plezier en liefde spelen, maar dat is wel mn laatste classic uitbreiding. Mocht er daarna nog wat komen zal ik zeker niet gaan spelen.

• Kreekje
beebie121 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:30:
[...]

Mensen die op een (half) dode server spelen zijn of zowieso genaaid, of het maakt ze niet uit aangezien ze er nog spelen.
Dan maakt een realm only dungeon finder het alsnog makkelijker voor een groep te vinden.
...
Stel dat je een casual speler bent en je speelt al sinds de classic launch. Elke avond kan je een uurtje of 2 spelen met uitzondering van sommige dagen omdat je dan gaat sporten/avondje tv kijken met de vrouw/sociale verplichtingen. Je hebt al een paar chars geleveld naar max level en je hebt op 2 chars al behoorlijke gear. Verder heb je heel af en toe wat aan je profs gewerkt en je hebt hier en daar wat 'zeldzame' recipes. Als je dan toevallig in het begin op een realm bent beginnen spelen die nu half dood / dood is ben je al je progressie kwijt. Al het gold, al je chars, al je gear, ... Daarom zou cross realm wel een optie zijn voor deze mensen.

Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je een nummertje wordt in de groep spelers. Tussen deze twee kwaden moet Blizz dus de beste kiezen...

• beebie121
Kreekje schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:14:
[...]

Stel dat je een casual speler bent en je speelt al sinds de classic launch. Elke avond kan je een uurtje of 2 spelen met uitzondering van sommige dagen omdat je dan gaat sporten/avondje tv kijken met de vrouw/sociale verplichtingen. Je hebt al een paar chars geleveld naar max level en je hebt op 2 chars al behoorlijke gear. Verder heb je heel af en toe wat aan je profs gewerkt en je hebt hier en daar wat 'zeldzame' recipes. Als je dan toevallig in het begin op een realm bent beginnen spelen die nu half dood / dood is ben je al je progressie kwijt. Al het gold, al je chars, al je gear, ... Daarom zou cross realm wel een optie zijn voor deze mensen.

Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je een nummertje wordt in de groep spelers. Tussen deze twee kwaden moet Blizz dus de beste kiezen...
ik denk dat als de server nu al (half) dood is en de speler speelt nog steeds hij dat ook doet als er wel een realm only is.
Als de server heel plotseling dood gaat, ja dan ben je fucked, maar meestal is er dan no geen servertransfer. Betaald of niet. dus dat kan altijd nog.
ik snap je punt, maar een speler die al lange tijd op een dode server speelt maakt die dungeonfinder niets uit aangezien hij eerder ook bijna geen groep kreeg.
en ja, anders is het of opnieuw beginnen (alles kwijt idd) of stoppen, of servertranfer. zijn best wel wat opties hoor.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37
MetalPool schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:22:
[...]

Ik speel nu weer sinds een week classic. En ik heb nu al meer interacties met andere spelers gehad dan de afgelopen jaren in welke MMO dan ook. Dit is hoe een MMO echt moet zijn. Soort van afhankelijk zijn van medespelers.
Idd, echter blijf ik er ver vandaan aangezien ik al genoeg timesinks heb :+

Maar een WLOTK classic lijk me ook wel een soort van eindpunt, daarna moeten ze echt de retail game onder handen nemen om spelers actief te houden. Ben wat dat betreft wel benieuwd wat er binnenkort aangekondigd gaat worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Volgens bij heeft Blizzard Activision al eens aangekondigd dat classic t/m WotlK gaat. Dit zou ook logisch zijn aangezien bij Cata de wereld veranderd, en het qua subs ook achteruit ging.
Persoonlijk denk ik dat ze tegen de laatste phase van Wotlk classic weer een aantal fresh realms openen waar je weer van begin af aan kan starten. Maar dat duurt dus nog 1,5-2 jaar.
In de tussentijd zijn er ook nog SoM realms, maar dat trok mij persoonlijk niet zo.

• Soulizer
  • Nu online
Wel vet dat WOTLK dit jaar nog uitkomt!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 14:25
Geen dungeon finder in wotlk classic. Beetje meh, we gaan zien hoe dat uitpakt

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

pietz0r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:26:
Geen dungeon finder in wotlk classic. Beetje meh, we gaan zien hoe dat uitpakt
Wat mij betreft zo'n beetje het beste nieuws in het hele verhaal. Dat was voor mij de eerste grote stap van het afbreken van de sociale structuur van het spel die het in die tijd zo goed maakte. Het was weliswaar laat in de expansion en alleen voor dungeons, maar toch.

Dit laat zien dat ze dat begrijpen en proberen niet diezelfde fout te maken. Plusje van mij :)

• PepieNL
Ergens wel jammer dat ze dungeon finder niet meer gaan gebruiken, ik had er zelf wel veel lol mee en zo kon je elke dag ff snel de daily hc doen in een half uurtje op een tank alt.
Death Knight introductie al in de prepatch was te verwachten, net als de boost naar 70 voor alle andere classes.
Iedereen en zn moeder zal een DK hebben ben ik bang..
Nog niets gehoord over faction change, dat zal ook wel een dingetje worden voor pvp-ers (human racial).
Maar hoe zullen ze omgaan met unbalanced servers ivm Wintergrasp ??
Want zo ongelooflijk krom de huidige realms zijn (horde-alliance balance) was het vroeger echt niet.

Zin in! Fijn ook dat het dit jaar nog (onder voorbehoud) released,
Ben hyped!
Ik ga eens rustig bedenken wat ik ditmaal in northrend wil doen, welke class, role.. profs.. zwijmel zwijmel.

[ Voor 15% gewijzigd door PepieNL op 20-04-2022 08:40 ]

• destroye
Felyrion schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:29:
[...]

Wat mij betreft zo'n beetje het beste nieuws in het hele verhaal. Dat was voor mij de eerste grote stap van het afbreken van de sociale structuur van het spel die het in die tijd zo goed maakte. Het was weliswaar laat in de expansion en alleen voor dungeons, maar toch.

Dit laat zien dat ze dat begrijpen en proberen niet diezelfde fout te maken. Plusje van mij :)
Ik snap helemaal wat je zegt. Maar wat was er mis geweest met een Random Dungeon Finder als deze enkel mensen bij elkaar zou brengen die op dezelfde server zitten. Het is namelijk voor mij niet zo dat ik dungeons ga doen om vrienden te maken. Ik ben het er wel mee eens dat er geen Random Dungeon Finder komt cross server en automatische teleport.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ja, wellicht was dat een tussenweg geweest die kon werken. En ik speel heel WoW niet om vrienden te maken. Toch is dat wel wat er gebeurt, juist omdat je "met elkaar opgescheept" bent.

Dat is ook wat ik bedoel met het afbreken van het sociale aspect. Als je niet meer met elkaar hoeft te communiceren om dingen gedaan te krijgen, dan gebeurt dat ook niet en wordt het langzaam (zoals retail grotendeels is gwoerden) een single player spel waar je toevallig anderen tegenkomt.

LFG kanaal en met elkaar op zoek naar die onvindbare tank is daar een splinter van, maar toch ook onderdeel.
Ik ben misschien wat extreem daarin, maar ik heb de (voor mij) sterke kanten van de game zo fractie na fractie zien verdwijnen.

Hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn :P Ik snap de andere kant ook echt wel, als je even wil inloggen en die daily dungeon wil fixen.

Verwijderd

Als tank heb je toch sowieso wel snel een groep bij elkaar voor de daily?
Met of zonder dungeon finder.
Pagina: 1 ... 60 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat