• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11 12:50
Ze zijn bezig met een alternatief te ontwikkelen.
Een soort van group finder als bulletin board.
Klinkt goed.

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 17:43
PepieNL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:09:
Ze zijn bezig met een alternatief te ontwikkelen.
Een soort van group finder als bulletin board.
Klinkt goed.
Dat klinkt als een goede oplossing :)

Ondanks dat ik niet ga raiden gaik denk ik wel een character naar level 80 levelen. Voor nostalgie sake.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-11 23:40

Seraphin

Meep?

destroye schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:35:
[...]

Ik snap helemaal wat je zegt. Maar wat was er mis geweest met een Random Dungeon Finder als deze enkel mensen bij elkaar zou brengen die op dezelfde server zitten. Het is namelijk voor mij niet zo dat ik dungeons ga doen om vrienden te maken. Ik ben het er wel mee eens dat er geen Random Dungeon Finder komt cross server en automatische teleport.
Volgens mij beschrijf je nu precies hoe de RDF werkt in (classic) TBC..... :o
Niemand (op onze server) gebruikt m alleen

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-11 15:18
Felyrion schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:54:
Ja, wellicht was dat een tussenweg geweest die kon werken. En ik speel heel WoW niet om vrienden te maken. Toch is dat wel wat er gebeurt, juist omdat je "met elkaar opgescheept" bent.
Ik die tussenweg juist niet werken, ja misschien op een mega server als firemaw, maar niet op de servers die zaken als LFG het hardste nodig hebben om niet hun hele community weg te zien transferreren naar anonieme megaservers waar je sowieso geen social structures meer hebt buiten je guild en waar (vrijwel) iedere niet guildie net zo anoniem is als bij een crossrealm group vinden. Het niet hebben van een cross realm groupfinder gaat kleinere servers alleen maar verder verkloten omdat meer en meer mensen naar megaservers gaan transferren waar je 'street cred' toch geen enkele waarde heeft, want 'niemand' kent je.
Dat is ook wat ik bedoel met het afbreken van het sociale aspect. Als je niet meer met elkaar hoeft te communiceren om dingen gedaan te krijgen, dan gebeurt dat ook niet en wordt het langzaam (zoals retail grotendeels is gwoerden) een single player spel waar je toevallig anderen tegenkomt.
Dat communiceren niet nodig is komt omdat je door de group finder gekoppeld bent, maar doordat de content simpelweg te makkelijk is. En dat gaat uiteraard in Wrath niet veranderen, net zoals je nu in TBC over het algemeen door de heroics heenblaast zonder uitvoerige communicatie. Of een groep nu gevormd is door random matchmaking of je 5 mensen vind via het LFG chatkanaal (of een addon als LFG bulletin gebruikt) over het algemeen zal je maar weinig communicatie zien. Wat gelijk ook voor mij een reden is om dat soort content zo min mogelijk op die wijze te doen, ik zit veel liever op discord met mijn guildies, waar we wel socializen tijdens het spelen. Maar je kan dat niet afschuiven op de groupfinder.

Nee, ik zie het niet implementeren van de LFG tool, hoewel ik hem zelf (ook in retail trouwens) vrijwel niet gebruik, niet als pluspunt. Dit gaat enkel nog meer 'dead' realms opleveren, terwijl je echt niet gaat zien dat mensen die in een random groep samen komen via LFG chat in plaats van de LFG tool ineens overdreven veel gaan communiceren, dat gebeurde in Classic niet, in TBC niet en zal in Wrath, daar de dungeons nog makkelijker zijn, ook niet gaan gebeuren.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Felyrion

goodgoan!

Tsja, daar kan ik het gewoon niet mee eens zijn. Misschien is mijn server of zijn de mensen waar ik mee speel uitzonderingen, maar mijn friends list staat vol met spelers die ik in dungeons en met name heroics heb ontmoet. Soms liggen bepaalde types je goed en spreek je af om de dag erna of whatever nog eens een daily te doen als je online bent.
Zo heb ik al een heel rijtje ingame "kennissen" waar ik regelmatig mee speel, buiten mijn eigen guild om. En die mensen kom je met enige regelmaat tegen in de wereld.

Ik kan me ook echt niet vinden in je uitspraak dat je op een "mega server" anoniem bent.... zo groot zijn de servers simpelweg niet. De grootste hier zitten op 6,5k (raidende) spelers in een faction (Alliance), en daar zitten alts bij.
Voor Horde is dat 2,7k. Dat is formaatje klein dorp.

Tuurlijjk heb je zat mensen die wel anoniem willen zijn, die wisselen gewoon geen woord, en die vergeet je dan ook vlot weer, maar bijzondere types onthou je wel.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Dennism
Felyrion schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:21:

Ik kan me ook echt niet vinden in je uitspraak dat je op een "mega server" anoniem bent.... zo groot zijn de servers simpelweg niet. De grootste hier zitten op 6,5k (raidende) spelers in een faction (Alliance), en daar zitten alts bij.
Voor Horde is dat 2,7k. Dat is formaatje klein dorp.
Ik weet dan niet waar je kijkt, maar dit is een van de servers waar ik speel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CPTh9eG.png

En dat is een megaserver. Dat is geen dorpje meer, maar gewoon formaat provincie stad.

De grootste PVE server is daar een 'kleintje' bij vergeleken, al is dat natuurlijk een nog steeds een heel fatsoenlijke server, maar stukken kleiner dan de grootste mega servers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YahfpQv.png

Maar als je nu echt heel eerlijk bent, stel je pugged 100 heroics de komende paar weken, hoeveel daarvan zouden op de huidige servers relatief stil gebeuren (alleen conversatie wanneer het 'moet' om tactics e.d. te duiden) en in hoeveel runs heb je nu echt gezellige 'banter' waar het overgrote deel van de communicatie over 'koetjes en kalfjes' gaat en niets te maken heeft met 'CC dit, we skippen die pack' en meer van dat soort zaken.

Het zou mij echt niets verbazen als die verhouding 90:10 is, een echte run waar je lekker aan het socializen bent zijn simpelweg enorm zeldzaam en dat gaat echt in Wrath niet veranderen. Raid finder of niet, sterker nog, het zou mij weinig verbazen als zelfs zonder LFG de 'GOGOGOGO' mentaliteit in Wrath nog groter gaat zijn, omdat de heroic content veel makkelijker gaat zijn dan nu het geval is.

Ik heb bijvoorbeeld ook een goed gevulde (bnet) friendslist in Classic (en retail), maar die is wel verzamelend over minimaal honderd runs in TBC Classic Heroics alleen, ga ik naar Vanilla kijken, waar zeker de helft van de lijst vandaan komt, zijn het er nog een klap meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennism op 16-05-2022 01:26 ]

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Dennism schreef op maandag 16 mei 2022 @ 01:02:
[...]

Ik weet dan niet waar je kijkt, maar dit is een van de servers waar ik speel:

[Afbeelding]

En dat is een megaserver. Dat is geen dorpje meer, maar gewoon formaat provincie stad.

De grootste PVE server is daar een 'kleintje' bij vergeleken, al is dat natuurlijk een nog steeds een heel fatsoenlijke server, maar stukken kleiner dan de grootste mega servers.

[Afbeelding]
Ah, juist, ik speel zelf inderdaad op Pyrewood, de grootste PvE server hier. Daar valt het dus mee naar mijn mening. PvP blijf ik ver vandaan dus daar had ik ook niet aan gedacht. Wellicht dat je met die formaten daar last van krijgt, daar kan ik niet over oordelen. Ik had iets teveel uit de eigen situatie geredeneerd :>

Nog steeds denk ik dat er betere methodes zijn dan LFD/LFR tools om dooie servers te helpen, al heeft elke oplossing zijn nadelen waar je niet zomaar omheen komt.

Verwijderd

Vandaag dan toch maar Firemaw verlaten en een free migrate genomen naar Golemagg.
Al weken enorme queues met als hoogtepunt gisteren meer dan 10k en 4 uur wachttijd.. gaat echt nergens meer over.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:49
Golemagg is een prima server, al zijn we best wat slliance verloren Ik kom van shazzrah af met de guild maar die server is gestorven.

Op horde kant goede activiteit iig

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-11 13:03
Ik speelde tijdens Classic op Zandalar Tribe (pvp-rp), maar die server sterfde af.
In het begin van TBC naar Firemaw getransferd.
Mijn guild op Zandalar wilde niet betalen voor een transfer en is naar Golemag gegaan toen de gratis transfer beschikbaar kwam.

Mijn full T3 mage en warrior, beide nog level 60 heb ik ook gemigrate naar Golemag.
Op Firemaw heb ik een level 70 warlock en priest.
Ik zit er ook over na te denken om mijn characters over te zetten naar Golemag door deze gigantische qeue's.

Verwijderd

So_Surreal schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:47:

Op Firemaw heb ik een level 70 warlock en priest.
Ik zit er ook over na te denken om mijn characters over te zetten naar Golemag door deze gigantische qeue's.
Vond het persoonlijk geen probleem om een uur voor raidtime in te loggen. Maar om 17u inloggen (en ingelogd zien te blijven) tot je om 20:00 uur eindelijk gaat raiden..
Ik wil gewoon opstarten en spelen, niet allemaal dat gedoe.
En zodra WotlK uitkomt wordt het natuurlijk alleen maar gekker.

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-11 13:03
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Vond het persoonlijk geen probleem om een uur voor raidtime in te loggen. Maar om 17u inloggen (en ingelogd zien te blijven) tot je om 20:00 uur eindelijk gaat raiden..
Hoe bevalt Golemag tot nu toe :) ?

Verwijderd

So_Surreal schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:18:
[...]

Hoe bevalt Golemag tot nu toe :) ?
Eigenlijk heel goed. Er is weinig alliance, maar dat maakt voor pve niet uit.
Opstarten, inloggen en spelen. Genoeg activiteit, wat een verademing.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Goed, wil vanaf scratch beginnen voor Wotlk classic. Wat kan ik het beste doen, een stuk SOM? Of meteen naar TBC era servers? En nog server suggesties hiervoor?

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
Volgens mij kan je niet vanuit som naar normale classic

• Dennism
tuinïnen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:23:
Goed, wil vanaf scratch beginnen voor Wotlk classic. Wat kan ik het beste doen, een stuk SOM? Of meteen naar TBC era servers? En nog server suggesties hiervoor?
TBC, SoM gaat niet naar TBC voor zover ik weet en dus ook niet ooit naar Wrath.

Als je voor Wrath launch klaar wil zijn is nu denk ik een mooi moment te beginnen, kan je ook nog even goed rondkijken wat voor server je wil!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Volledig met dik gedrukte eens, ik vind zelfs dat vooraf inloggen wanneer je niet actief gaat spelen behoorlijk asociaal. Nu zitten mijn main characters niet (meer) op Firemaw, en daardoor speel ik er nu amper want Ik ga inderdaad niet in de queue rondhangen. Maar ik hoor van anderen dat er schijnbaar guilds zijn die vereisen dat hun spelers heel de dag 'remote' via bijv. teamviewer ingelogd zitten en dus spots bezet houden voor spelers die daadwerkelijk willen spelen gedurende de dag. Dat vind ik toch echt wel een paar stappen te ver gaan eigenlijk.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:16
Sinds deze week toch weer begonnen op een nieuwe server, Golemag. Bij de Horde is het goed druk, veel mensen in de begin gebieden ook! Was even vergeten dat levelen nog steeds vrij langzaam gaat haha, maar vermaak me er toch weer heel goed mee. Bijzonder dat dit me nog steeds zo aanspreekt na al die tijd :)

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Dennism schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:21:
[...]

Volledig met dik gedrukte eens, ik vind zelfs dat vooraf inloggen wanneer je niet actief gaat spelen behoorlijk asociaal. Nu zitten mijn main characters niet (meer) op Firemaw, en daardoor speel ik er nu amper want Ik ga inderdaad niet in de queue rondhangen. Maar ik hoor van anderen dat er schijnbaar guilds zijn die vereisen dat hun spelers heel de dag 'remote' via bijv. teamviewer ingelogd zitten en dus spots bezet houden voor spelers die daadwerkelijk willen spelen gedurende de dag. Dat vind ik toch echt wel een paar stappen te ver gaan eigenlijk.
It's just a game, is ook niet besteed aan die mensen geloof ik.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:39
Zit er aan te denken om toch maar weer eens te beginnen WoW en dan voornamelijk classic en straks de focus op WOTLK Classic. Zijn er ergens NL servers actief (PVE) Horde of Alliance maakt niet zoveel uit.
Of een groep Tweakers die veel dingen samen doen? Hoor het graag! :D

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 07:21
Rotinomm schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:23:
Zit er aan te denken om toch maar weer eens te beginnen WoW en dan voornamelijk classic en straks de focus op WOTLK Classic. Zijn er ergens NL servers actief (PVE) Horde of Alliance maakt niet zoveel uit.
Of een groep Tweakers die veel dingen samen doen? Hoor het graag! :D
Ikzelf speel op Pyrewood Village [PvE] aan de alliance zijde, de grootste PvE server in classic voor zover ik weer. Wel is het zo dat de spelers voornamelijk alliance zijn, dacht van rond de 75% maar daar heb ik als PvE-er geen problemen mee.
Op deze server, die best actief is, zijn er zat Nederlandse spelers. Zo zit ik in The Lowlands Militia [TLM], leuke guild die de entry raid content doen (Kara + ZA).

Mocht je PvP leuk vinden zijn er veel grotere servers te vinden, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee. Pyrewood Village is klein genoeg naar mijn mening, anders voelt de server snel doods aan, als je de cijfers moet geloven heeft Pyrewood Village maar 8000 man (https://ironforge.pro/pop.../?locale=EU&realm=PvP-PvE). Tijdens live op Anachronos gespeeld en dat was helemaal droevig en wordt dan ook lastig voor de economie op zo'n server.

Specs

• Dennism
Freaky Maus schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:52:

Mocht je PvP leuk vinden zijn er veel grotere servers te vinden, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee. Pyrewood Village is klein genoeg naar mijn mening, anders voelt de server snel doods aan, als je de cijfers moet geloven heeft Pyrewood Village maar 8000 man (https://ironforge.pro/pop.../?locale=EU&realm=PvP-PvE). Tijdens live op Anachronos gespeeld en dat was helemaal droevig en wordt dan ook lastig voor de economie op zo'n server.
Hou er wel rekening mee dat die cijfers niet zeggen over de populatie. Immers worden alleen characters geteld die:

1. Raiden - Lang niet iedereen raid.
2. Deze raids public loggen op WCL - Lang niet alle raids worden gelogged op WCL en van de raids die worden gelogged zal is een deel (mogelijk aanzienlijk) niet public.

Je pakt hiermee dus een subnet van de populatie van de server. 'Vroeger' werd wel eens aangegeven dat maar een beperkt deel van de populatie raid, dat zal in Classic hoger liggen dan 'vroeger' het geval was. Maar je zal zeker niet de volledige populatie zien op zo'n site.

• PepieNL
Blizzard gaat alle ghosttowns opruimen.
Staan er karakters van je op één van deze realms, heb je tot 10/8/22 om via een aangeboden gratis transfer je karakter(s) naar een ander realm te verhuizen.
Doe je dat niet, dan wordt het automatisch uitgevoerd en dan heb je geen invloed waar je karakter(s) terecht komt.
Onderstaande realms houden dus op te bestaan.

Realms waar het om gaat:
Bloodfang
Celebras
Dragon’s Call
Dragonfang
Dreadmist
Finkle
Flamelash
Gandling
Harbinger of Doom
Heartstriker
Hydraxian Waterlords
Judgement
Lucifron
Noggenfogger
Rhok’delar
Shazzrah
Skullflame
Stonespine
Ten Storms
Wyrmthalak
Zandalar Tribe

Ook worden over een week betaalde en gratis server transfers aangeboden om van PVE naar PVP realms te verhuizen.
Dit alles in voorbereiding voor WOTLK

Bron:
https://eu.forums.blizzar...n-coming-august-10/362352

RIP ZT ;w

[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 07-06-2022 13:50 ]

• Dennism
Goede zaak, mijn oude main server Dreadmist staat er ook op. Heb ik nog wat chars staan, hopelijk openen ze ook meer transfers (o.a. pvp > pve ) zodat ik mijn chars naar Mirage kan brengen (mijn huidige main server) en ze niet naar firemaw hoef te halen (mijn nu secundaire server, met zijn eigen problemen, maar dan over bevolking in plaats van onder bevolking :P ).

• PepieNL
Dennism schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:00:
Goede zaak, mijn oude main server Dreadmist staat er ook op. Heb ik nog wat chars staan, hopelijk openen ze ook meer transfers (o.a. pvp > pve ) zodat ik mijn chars naar Mirage kan brengen (mijn huidige main server) en ze niet naar firemaw hoef te halen (mijn nu secundaire server, met zijn eigen problemen, maar dan over bevolking in plaats van onder bevolking :P ).
PVP -> PVE kon altijd toch al ?
Heb mijn horde chars van een PVP server naar Mirage getransferred, betaald.. dat dan weer wel.

• Dennism
PepieNL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:03:
[...]

PVP -> PVE kon altijd toch al ?
Heb mijn horde chars van een PVP server naar Mirage getransferred, betaald.. dat dan weer wel.
Als je betaald wel ja :+

Echter heeft Dreadmist momenteel free transfers (omdat die realm zo dood als een pier is), maar de opties zijn alleen maar wat PVP servers (waar ik niet heen wil). Ik hoop dat ze nu ook Dreadmist > PVE opengooien (en dan specifiek mirage :P ).

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 07-06-2022 15:14 ]

• PepieNL
Dennism schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Als je betaald wel ja :+

Echter heeft Dreadmist momenteel free transfers (omdat die realm zo dood als een pier is), maar de opties zijn alleen maar wat PVP servers (waar ik niet heen wil). Ik hoop dat ze nu ook Dreadmist > PVE opengooien (en dan specifiek mirage :P ).
Ah zo.. had er geen idee van. Nou dan hoop ik voor je dat een gratis transfer dan zometeen ook mogelijk is.

Mirage is wel bijzonder overigens. Het lijkt heel elitair maar valt allemaal erg mee, best een prima realm.
Het heeft een iets grotere horde populatie dan Pyrewood, wel lekker. Heb niet vaak gehad dat ik geen grp bij elkaar kreeg ergens voor, in de meeste lvl brackets.
Wel ongelooflijk veel gdkp's, loot sales vanuit wat guilds en natuurlijk boosts.

Ik duik het liefst straks weer met mn chars in een PVP realm, ik kan er maar niet aan wennen dat PVE.
Geen idee of het verstandig is, want PVP servers hebben anno 2022 geen facties meer, lijkt het.
Even aankijken.. want ik doe graag mee aan wintergrasp straks.

[ Voor 38% gewijzigd door PepieNL op 07-06-2022 15:45 ]

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:18
Ligt het aan mij of zijn 22 'dode' realms toch redelijk veel? Dit vind ik persoonlijk niet echt goed nieuws als ik een TBC classic speler was. Wijst er toch op dat er veel spelers stoppen met spelen?

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:26:
Ligt het aan mij of zijn 22 'dode' realms toch redelijk veel? Dit vind ik persoonlijk niet echt goed nieuws als ik een TBC classic speler was. Wijst er toch op dat er veel spelers stoppen met spelen?
Ja en nee. Het probleem is denk ik ontstaan al in Classic Vanilla. Heel veel mensen wilde toen kijken hoe WoW was in 2004/2005 en dus waren er heel veel servers nodig om al deze spelers zonder wachtrij te laten spelen. Vervolgens vind een aandeel van deze spelers de moeilijkheid te hoog of de aandacht vervalt en dan ontstaat er een mindere populatie op deze servers. Dit kan dan vervolgens ook meebrengen dat het evenwicht tussen alliance en horde verminderd. Vervolgens gaat dit lange tijd goed en dan komt TBC Classic.

Blizzard brengt vervolgens server transfers uit en dit is denk ik de grootste fout die ze gemaakt hebben. Ze hebben transfers mogelijk gemaakt naar de al grootste servers (firemaw, gehennas). Hierdoor kreeg je massive servers en de populatie op andere servers werd nog kleiner. En dan is eigenlijk een soort domino effect geworden. Spelers op kleine servers konden geen mensen meer vinden om mee te raiden, AH was verpest. Hierdoor zijn dan vervolgens steeds meer spelers geneigd om over te stappen op zo'n massive server omdat het vinden van een groep en het vinden van de benodigde dingen op de AH hier heel makkelijk is.

Probleem wat dalijk alleen gaat ontstaan is dat als WotLK uitkomt deze servers enorme wachtrijen gaan krijgen. Zou me niks verbazen dat je dan 5-6 uur in een wachtrij staat om te kunnen spelen. Dus dan zullen spelers weer naar andere servers gaan verhuizen. Door dan het aantal totale servers te verminderen zorg je er feitelijk voor dat deze spelers zich over minder servers gaan verdelen zodat deze andere servers voller worden

• Dennism
Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:26:
Er zullen ongetwijfeld spelers stoppen, wat je echter vooral ziet is een enorme samenklontering van spelers die bezig zijn een aantal Mega realms te creëren. Iets wat bij release 3 jaar geleden al in de verwachting lag (immers gebeurde hetzelfde in Retail) en Blizzard ook probeerde te faciliteren door te launchen met weinig servers.

Echter o.a. door grote vraag van spelers om meer servers bij release zijn er destijds eigenlijk teveel servers gereleased (net als 18 tot 15 jaar geleden in retail).

Hierbij komt het probleem dat Phase 2 Classic was (PVP system zonder BG's), waarbij op een relatief groot aantal servers de ene factie de andere simpelweg wegjoeg naar andere servers. Hierdoor ontstonden servers die zwaar uit balans waren qua faction balance, wat vooral op pvp servers een probleem kan zijn (immers de kleinere factie kan amper meer spelen).

Daarnaast lijken we nu in de consolidatie fase te zitten (in retail begon dit eigenlijk in Wrath, nu wat eerder) waarbij je ziet dat de playerbase gaat samen klonteren op grote servers, kleinere servers worden simpelweg gekannibaliseerd door de grotere, tot ze compleet dood zijn.

Dit is bijv. de groei van alleen de raidende en arena spelende spelers (characters die niet raiden of arena doen zijn hier dus niet in verwerkt) op Firemaw gedurende de launch van TBC Classic tot nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ov5fjx3.png

En dit is bijv. mijn oude server Dreadmist, waarvan veel spelers naar Firemaw toegegaan zijn

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f79Hi5V.png

• Dennism
destroye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:40:

Blizzard brengt vervolgens server transfers uit en dit is denk ik de grootste fout die ze gemaakt hebben.
Server transfers waren er al ver voor TBC en server transfers waren simpelweg noodzakelijk op veel realms in Classic P2 omdat de dominante factie op heel veel servers de kleinere factie aan het wegpesten was, waarna die spelers logischerwijs transfer opties begonnen te eisen. Die konden zonder transfers geen kant op, dan was het dus quitten of rerollen.

Heel veel servers zijn zo al heel vroeg verpest omdat de dominante factie zich niet kon gedragen en niet verder heeft gekeken dan hun neus lang was. Een paar honorpoints verkregen door flightpad camping waren belangrijker dan de long term server health. Dat was echt een perfect voorbeeld van het extreem korte termijn denken van de playerbase gecombineerd met een extreme vorm van hebberigheid van diezelfde spelers.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 08-06-2022 09:49 ]

• Kreekje
destroye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:40:
[...]
Probleem wat dalijk alleen gaat ontstaan is dat als WotLK uitkomt deze servers enorme wachtrijen gaan krijgen. Zou me niks verbazen dat je dan 5-6 uur in een wachtrij staat om te kunnen spelen. Dus dan zullen spelers weer naar andere servers gaan verhuizen. Door dan het aantal totale servers te verminderen zorg je er feitelijk voor dat deze spelers zich over minder servers gaan verdelen zodat deze andere servers voller worden
Dus straks als WotLK uit komt gaat Blizzard weer langs de kassa passeren omdat de mensen dan geen 5-6u willen wachten en gaan ze naar een kleinere server gaan. :+
Dennism schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Er zullen ongetwijfeld spelers stoppen, wat je echter vooral ziet is een enorme samenklontering van spelers die bezig zijn een aantal Mega realms te creëren. Iets wat bij release 3 jaar geleden al in de verwachting lag (immers gebeurde hetzelfde in Retail) en Blizzard ook probeerde te faciliteren door te launchen met weinig servers.
Ik denk ook wel dat de spelers het zeker voor het onzekere nemen. Als je nu naar de grootste server gaat dan is de kans redelijk klein dat deze over een half jaartje ook dood is. Dus als je toch moet verhuizen, verhuis dan meteen naar de grootste. Dan moet je waarschijnlijk maar één keertje verhuizen.

Redelijk onpopulaire mening, maar dan is die cross-realm functie toch niet zo verkeerd... Hoewel die samenhorigheid en dat je naam iets of wat bekendheid had toch wel leuk was op classic. Door die cross-realm ben je, en blijf je, jammer genoeg anoniem...

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• tuinïnen

tuinïnen

Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:50:
[...]

[...]

Redelijk onpopulaire mening, maar dan is die cross-realm functie toch niet zo verkeerd... Hoewel die samenhorigheid en dat je naam iets of wat bekendheid had toch wel leuk was op classic. Door die cross-realm ben je, en blijf je, jammer genoeg anoniem...
Dan is het ook zo weer gedaan, ben benieuwd of ze hebben geleerd van het verleden voor Wotlk Classic of dat ze gewoon (net als bij Classic) dezelfde fouten blijven maken. Bij Vanilla was de 'no-changes' roep nog sterk, heb toch wel het idee dat het nu wat minder is.

Denk de laatste nog wel wat terug aan Classic, maar ondanks de beperkingen was het wel een gave relaunch.

Zelf weer opnieuw begonnen op Golemagg, geheel nieuwe start. Behoorlijk actief aan de Horde-kant en heb binnen 15 mins altijd wel een group voor dungeons (vanilla zone's). Ook een NL-guild daar actief dus denk dat ik daarmee gewoon naar WotLK ga.

• PepieNL
Golemagg hoor ik goeie dingen over.
Ben wel bang dat dat realm straks net als Firemaw eindigd, veel horde vertrekt daar nu heen ipv naar Firemaw.
Toch stuur ik al mijn horde karakters van alle realms die verdwijnen daar maar heen, want wat moet je anders..

Je ziet nu na bijna 3 jaar classic voornamelijk eenzijdige servers.
Straks als WOTLK er is, met zijn wintergrasp, wordt dat helemaal niks.
Je hebt straks (of eigenlijk heb je dat nu al..) horde realms en alliance realms.

Verwijderd

@tuinïnen
@Daan0s
Hoe staat er voor en hebben jullie al een leuke (NL) guild gevonden?
Vriend en ik zijn gestopt met raiden en nu een alt aan het levelen. Zijn rond lvl 20.

• tuinïnen

tuinïnen

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
@tuinïnen
@Daan0s
Vriend en ik zijn gestopt met raiden en nu een alt aan het levelen. Zijn rond lvl 20.
Hier gaat het goed, level slow to enjoy much :) Level 34 healer in opleiding.

Guild: 'Even Apeldoorn Bellen' .. opzich prima met raiden in de kinderschoenen. Maar is voor mij voorlopig toch nog niet aan de orde en als vieze casual zal ik slechts een enkele keer kunnen aansluiten.

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Mega nieuws voor nieuwkomers en veteranen die opnieuw willen beginnen.

Classic WoTLK komt met de prepatch met fresh servers.

- geen dk totdat je level 55 hebt
- 90 dagen geen boost
- 90 dagen geen transfers

Dikke prima voor de community als je het mij vraagt.

• tuinïnen

tuinïnen

dindr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:40:

- 90 dagen geen boost

Dat is geweldig 🤩

Wel iets minder voor mijn motivatie nu opeens..

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
@tuinïnen
@Daan0s
Zit wel in een guild maar daar gebeurt (nog) niks, maar low level dungeons zijn goed groepen voor te vinden en tijdens het questen ook. Echt een hoop mensen! Ben nu zelf level 28, rustig aan het levelen maar vermaak me goed. Triest om te zien wat ze met de classes hebben gedaan in de laatste paar expansions, Shaman is weer zo tof in TBC.

• Kreekje
dindr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:40:

- 90 dagen geen boost

Dat gaat 90 dagen zalig spelen worden. Als de transfer daarna open zijn vrees ik toch dat de goldbuyers richting de nieuwe server trekken men hun bergen gold en daarna is de economie van die realm ook ruk.
Wel leuk dat iedereen opnieuw kan beginnen. Bleef ik echt het beste vinden aan classic. Overvolle startersgebieden :)

• dindr
Kreekje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:47:
[...]

Dat gaat 90 dagen zalig spelen worden. Als de transfer daarna open zijn vrees ik toch dat de goldbuyers richting de nieuwe server trekken men hun bergen gold en daarna is de economie van die realm ook ruk.
Wel leuk dat iedereen opnieuw kan beginnen. Bleef ik echt het beste vinden aan classic. Overvolle startersgebieden :)
Klopt, voor het levelen zal het gaaf worden. Veel activiteit met hopelijk leuke en gebalanceerde servers.

Als ze nu een harde cap op gold per transfer zetten dan kan je goud verkopers nog enigzins buiten de poorten houden maar dat is van korte duur. Ooit worden de mages en paladins toch 80 en zal het farmen van gold beginnen.

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 23:53

Insehh

Define good enough.

Toch is het grappig als ik de Firemaw posts teruglees van afgelopen periode. Inmiddels, sinds de realm locked is en wat lui transferen, 0 queue times gehad. En nog belachelijk veel activiteit. Heerlijk! :D

De enige ekte...

• PepieNL
Insehh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:
Toch is het grappig als ik de Firemaw posts teruglees van afgelopen periode. Inmiddels, sinds de realm locked is en wat lui transferen, 0 queue times gehad. En nog belachelijk veel activiteit. Heerlijk! :D
..en hoeveel layers?
Volgens mij zijn er best veel horde naar Golemag verhuisd vanaf queuemaw

• Dennism
Meetpunt gaat natuurlijk zijn Wrath Pre-Patch en Wrath launch. Sunwell / IQD is nu een paar weken uit, de raid is gecleared door velen, het eiland is 'klaar', waar die content launch natuurlijk deels ook oorzaak was van de queue's. Raid logging zal weer toe gaan nemen, mensen nemen pauze tot Wrath etc. Firemaw is door de grote altijd actief, maar toch zie je het wel rustiger worden vergeleken met een paar weken geleden.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:08
Elke keer als ik dit topic in de actieve lijst zie staan ben ik weer geneigd om de game te installeren, ondanks dat het ondertussen jaren geleden is dat ik een actieve account heb gehad.

Misschien toch maar weer eens installeren en een maand proberen.

Verwijderd

Queue is niet de enige reden dat we getransfered zijn. Vond het toxic gehalte op Firemaw soms echt verschrikkelijk. En ja, die spelers zijn overal maar toch.
Met de wotlk launch weken wordt het weer drama, queus van 3-4 uur incoming. Met een fulltime baan en kinderen thuis niet te doen.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat een gaaf nieuws inderdaad! Trek ik het wellicht toch weer uit de mottenballen voor een paar maandjes nieuwe-server genot!

Dit dus.

• dindr
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Queue is niet de enige reden dat we getransfered zijn. Vond het toxic gehalte op Firemaw soms echt verschrikkelijk. En ja, die spelers zijn overal maar toch.
Met de wotlk launch weken wordt het weer drama, queus van 3-4 uur incoming. Met een fulltime baan en kinderen thuis niet te doen.
Precies dat, te hoge retail gehalte. Ik besloot om vanwege de balance op Firemaw een nieuwe character te beginnen in voorbereiding op wotlk. Maar na de lfg gdkp / boost spam gezien te hebben ben ik gestopt. Nu er fresh aankomt wacht ik maar even.

Hopelijk een goede balans op de nieuwe realm(s).

• Dennism
dindr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:11:

Hopelijk een goede balans op de nieuwe realm(s).
In het begin vast wel redelijk, maar of dat ook blijft zodra op een gegeven moment er transfers gaan komen zal de vraag zijn natuurlijk, historie wijst immers uit dat de gemiddelde WoW speler helemaal niet wil spelen op een gebalanceerde realm wanneer het PVP betreft, maar over het algemeen 60-40 prefereert, wat op langere termijn vrijwel altijd voor problemen zorgt op PVP servers, omdat de '40' (of lager) kant vaak op een gegeven moment het zat is, er dan mensen of weg transfereren (of quitten als dan niet kan), waardoor de kleinste factie vaak relatief gezien nog kleiner zal worden en soms zelfs in een 'death spiral' raakt.

Realms die op lange termijn gebalanceerde realms blijven zijn wat dat betreft echt de uitzonderingen die de regel bevestigen.

• Dennism
dindr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Precies dat, te hoge retail gehalte.
Ik zou het niet direct 'retail gehalte' willen noemen, het is eerder het typische gedrag dat je o.a. ook veel ziet bij 'hardcore' c.q. elitist (ex-)pserver spelers. Die zijn vaak het meest toxic van allemaal, met bijbehorend server drama. Kijk bijv. maar eens naar also toxiciteit op diverse servers in Classic tijdens bijv. het AQ event (griefing van spelers, cross faction samenspannen om bepaalde spelers / guilds juist wel / geen mounts te gunnen), maar ook bijv. de Worldbuff grief / dispel meta.

Allemaal zaken zoveel meer toxic dan het ergste drama dat je in retail tegenkomt. Nee, als ik kijk naar de toxicity in WoW is het in Classic sinds release echt vele malen erger dan dat ik de laatste jaren in retail heb gezien.

En zelfs dan valt WoW enorm mee qua toxicity vergeleken met andere online games, afgezien van de zaken die ik eerder benoemde kom ik eigenlijk vrijwel geen toxicity tegen meer in game sinds de TBC launch, op soms wat gechat in worldchat na ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 15-06-2022 16:14 ]

• dindr
Dennism schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:03:
[...]

In het begin vast wel redelijk, maar of dat ook blijft zodra op een gegeven moment er transfers gaan komen zal de vraag zijn natuurlijk, historie wijst immers uit dat de gemiddelde WoW speler helemaal niet wil spelen op een gebalanceerde realm wanneer het PVP betreft, maar over het algemeen 60-40 prefereert, wat op langere termijn vrijwel altijd voor problemen zorgt op PVP servers, omdat de '40' (of lager) kant vaak op een gegeven moment het zat is, er dan mensen of weg transfereren (of quitten als dan niet kan), waardoor de kleinste factie vaak relatief gezien nog kleiner zal worden en soms zelfs in een 'death spiral' raakt.

Realms die op lange termijn gebalanceerde realms blijven zijn wat dat betreft echt de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Eens op alles.

Kleine update blue post:

Transfers locked for at least 90 days.

Bij een gezonde hoeveelheid blijven transfers dicht.

Heerlijk om de economie te borgen.

• PepieNL
Mja ze doen het echt lijken dat ze alles op alles gaan zetten voor die fresh realms.
Mijn interesse hebben ze, iig.

• Dennism
PepieNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:25:
Mja ze doen het echt lijken dat ze alles op alles gaan zetten voor die fresh realms.
Mijn interesse hebben ze, iig.
Mijn interesse dan weer niet echt, in ieder geval niet als main. Heb wat dat betreft teveel zitten in mijn huidige classic account om opnieuw te beginnen, denk aan Atiesh uit Classic, maar ben ook bijv. nu bezig om Loremaster alvast te doen, alle exploration en via de ATT addon alvast zoveel mogelijk achiements te clearen voordat Wrath hit, met fresh ben je dat gewoon allemaal kwijt weer.

• tuinïnen

tuinïnen

Dennism schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Mijn interesse dan weer niet echt, in ieder geval niet als main. Heb wat dat betreft teveel zitten in mijn huidige classic account om opnieuw te beginnen, denk aan Atiesh uit Classic, maar ben ook bijv. nu bezig om Loremaster alvast te doen, alle exploration en via de ATT addon alvast zoveel mogelijk achiements te clearen voordat Wrath hit, met fresh ben je dat gewoon allemaal kwijt weer.
Domme vraag misschien , maar krijg je straks al die achievements ineens bij release van Wotlk ?

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

tuinïnen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:47:
[...]

Domme vraag misschien , maar krijg je straks al die achievements ineens bij release van Wotlk ?
Als ik even terug ga naar destijds:
Voor veel achievements was dat wel zo. Het spel "weet" welke quests je hebt afgemaakt (want dat zat al in het systeem, anders kreeg je alle quests opnieuw) en weet ook waar je geweest bent (want dat was ook al nodig, want anders was je map niet vrijgegeven).
Alles waar ze op de één of andere manier registratie van hadden was direct in de achievements opgenomen.

Maar er zijn ook andere achiements zoals bepaalde boss kills (neem een C'Thun) waar als daar bijvoorbeeld geen quest aan vast zat die je hebt afgerond, of je hebt geen item in bezit dat van die boss kwam, je die achievement niet kreeg.

Pas als je daarrna die boss nog een keer deed kreeg je die achievement.
(Mede hierdoor kreeg je bergen aan "achievement raids" na de WotLK prepatch. Ik moet nog steeds lachen om runs die maar bleven wipen op de AQ40 Twins omdat die mechanic nog wel enige aandacht vereist ondanks alle DPS _/-\o_ )

Dit omdat het systeem achteraf toegevoegd is en simpelweg niet van alle achievements de juiste of volledige administratie terug te halen viel.

Nu zou het zo kunnen zijn dat ze daarvan geleerd hebben en dit systeem onder water al wel toegevoegd hebben sinds de start van classic, waardoor nu wél alle afgeronde onderdelen van de achievements geteld worden.
Maar volgens mij heb ik daar nog geen officiële mededelingen over gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 18-06-2022 00:56 ]

• Dennism
tuinïnen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:47:
[...]

Dat ligt eraan, als je deze addon installeert: https://www.curseforge.com/wow/addons/all-the-things (uiteraard de TBC versie). Dan kan je zien wat je allemaal nu al kan doen om voor te bereiden op Wrath.

Bepaalde achievements behoren inderdaad op Wrath logon (waarschijnlijk pre-patch) te triggeren wanneer je aan de criteria voldoet. Alle exploration achievements voor kalimdor, EK en Outland kan je nu bijv. al voorbereiden, maar ook bijv. raid achievements kan je al 'behalen', door bijv. een ragnanos drop in je bags te hebben op release (of door een quest te voltooien die deze mob vereist). Denk ook aan reputations enzo, ook vaak nu al te doen als je zin en tijd hebt.

Andere achievements kan je pas na release van Wrath behalen uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 18-06-2022 00:57 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dennism schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Ik zie heel veel mensen die afweging maken:
"Maar ik heb teveel in dit karakter geïnvesteerd"

Maar dan denk ik, het ging toch om de weg er naar toe? Het ging toch om adrenaline rush die je kreeg toen je bepaalde items of achievements haalde? Daarna is dat toch volstrekt niet relevant meer? Ik heb overal karakters met vele, vele days played achtergelaten. Uiteindelijk log je in en dan denk je 'bleeehhh, heb geen zin om te spelen'. Meestal voor mij het moment om te unsubben. Fresh geeft me dan na een jaartje ofzo ineens weer de kans om al die leuke dingen wéér mee te maken. Die leuke dingen die je níet op je bestaande karakters of oude gdkp/bot/inflatie-infested servers meer kan mee maken.

In mijn verleden is een slachtveld aan games waar ik honderden uren in heb gestoken. Zou raar zijn als ik die zou blijven spelen omdat ik het anders 'voor niets' allemaal bereikt heb. Het is de weg er naar toe.

Dit dus.

• Dennism
FunkyTrip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:18:
[...]

Ik zie heel veel mensen die afweging maken:
"Maar ik heb teveel in dit karakter geïnvesteerd"

Maar dan denk ik, het ging toch om de weg er naar toe? Het ging toch om adrenaline rush die je kreeg toen je bepaalde items of achievements haalde?
Uiteraard, als er niets meer te behalen zou zijn en je hebt de eindbestemming bereikt zou ik het volledig met je eens zijn, echter is de eindbestemming nog lang niet bereikt. Die rush die je beschrijft is nog steeds in volle gang.

Daarom is imho een 'Fresh' nu ook zo raar, we zijn nog geen 3 jaar bezig in Classic, SoM als 'Fresh' is hopeloos gefaald (servers krijgen het niet eens voor elkaar het AQ event te doen en lopen / liepen te jammeren om autocomplete omdat anders de 2-3 guilds die nog raiden op een server de raid niet kunnen doen).

Daarnaast lijkt me 'Wrath' nu ook niet echt ideale moment voor een 'Fresh', immers die hele 'weg ernaar toe' die we de laatste 3 jaar gehad hebben gaat er niet zijn, niemand* gaat lvl 60 content serieus doen, hetzelfde voor lvl 70 content, die content zal enkel een enkele keer gedaan gaan worden voor mensen die achievements willen completeren, daarnaast zal content verdwenen zijn, een Astiesh behalen bijvoorbeeld, een van de grootste achievements die je op lvl 60 kan volbrengen, vergeet het maar!

Dit gaat gewoon een grote rush worden naar lvl 80, bots zullen ook hier gewoon gaan zijn, immers zal juist op deze servers gold meer waard zijn, waardoor het een zeer aantrekkelijke markt gaat zijn voor bots, en GDKP's ga je ook hier gewoon zien. Het is immers, ook als er geen gold buyers en sellers zouden zijn, een superieur model voor pugs over bijv. MS / OS of Soft Reserve, nu ben ik zelf geen pugger, en doe alles met mijn guild, maar zeg zelf, wat doe je liever, een GDKP, waar je op mijn minst aan het einde wegloopt met een beloning in de vorm van gold, zelfs als je geen items hebt gewonnen, of een MS / OS waar iedereen op alles rollt, en de kans dus veel kleiner is dat je er iets aan over houd aan het einde, of een SR pug waar iedereen juist dat 'big ticket' item reserveert (of erger Hard Ressed is in iedere pug, hallo DST. Hex Shrunken Head of Berserkers Call), ik zou het wel weten, een GDKP is, hoewel is zoals gezegd geen fan ben van pugs, het meest value voor tijd besteed en steeds meer mensen zien dan, waardoor je ook ziet dat SR en MS / OS pugs steeds slechter bezet worden en veel van de betere spelers kiezen voor GDKP's omdat het altijd wat oplevert, ook als de items die je zoekt niet droppen.

Wat ga je dus zien op een Wrath fresh als deze, na een paar weken levelen (wat inderdaad best leuk kan zijn, maar een echt achievement kan ik het niet meer noemen) zit iedereen weer op dezelfde progress als mensen die gewoon door zijn gegaan op hun huidige servers, maar dat met een character dat veel minder tot de verbeelding spreekt dan een character dat door Classic, TBC en nu Wrath heen zal gaan.

Een fresh kan zeker leuk zijn, net zoals Classic tot nu toe een blast is om weer mee te maken, maar dit voelt te snel naast de andere zaken die Wrath imho niet ideaal maken voor een fresh wanneer het tevens current content is op non-fresh. Als Classic ooit stop met progressen en ik het dus 'uit speel' zou een tijd erna een Fresh die weer van af begint wat mij betreft dan mogelijk wel weer een mooie kans zijn.

Daarnaast zal, kijkende naar SoM het ook maar de vraag zijn wat de populatie gaat zijn van zo'n server, bij launch verwacht ik weinig populatie problemen, er zal genoeg aanloop zijn, maar zal de server die populatie in tegenstelling to SoM ook vast houden? Ik weet het zo net nog niet.

* Uiteraard zal er wel een paar man zijn die dit mogelijk wel gaan doen, maar dat zal niet de regel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 18-06-2022 14:55 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dennism schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:50:
Daarom is imho een 'Fresh' nu ook zo raar, we zijn nog geen 3 jaar bezig in Classic, SoM als 'Fresh' is hopeloos gefaald (servers krijgen het niet eens voor elkaar het AQ event te doen en lopen / liepen te jammeren om autocomplete omdat anders de 2-3 guilds die nog raiden op een server de raid niet kunnen doen).
Ik zou SoM niet vergelijken met WotLK. SoM was overhyped doordat de hardcore classic WoW club extreem vocaal is. We hadden net anderhalf jaar lang alles zitten raiden en vervolgens starten ze exact dezelfde content opnieuw, maar dan iets langdradigerg omdat het iets moeilijker is gemaakt.

Je ziet al direct dat een aardige groep die zich even los kan rukken van hun TBC karakter lekker het fresh gevoel even meemaakte en er op 60 achterkwamen dat er niets veranderd was aan wat ze al die tijd al gedaan hadden. Gedoemd te falen. Net als de eternal classic servers.

Op WotLK fresh is er weliswaar niet zoveel old raid content meer, maar de weg naar 80 is erg leuk met duizenden andere levelers. En op level 80 zelf zijn flink wat zaken nog speciaal, zoals veel vanity items. Zo'n mount van 16k. Op progressions servers is dat triviaal, want daar zijn miljoenen de economie in gepompt en koopt iedereen zo'n ding van hun zakgeld.

Er zijn sinds classic duizenden spelers unsubbed omdat ze d'r klaar mee waren en geen zin hadden om te starten voor TBC op een server waarin iedereen mijlenver voorop liep of ze zijn gestopt tijdens TBC omdat ze genoeg geraid hadden. Die lopen nu ook mijlenver achter. Voor al die duizenden spelers is WotLK fresh wel weer leuk.

Anyway, we gaan het zien.

Dit dus.

Verwijderd

FunkyTrip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Ik zou SoM niet vergelijken met WotLK. SoM was overhyped doordat de hardcore classic WoW club extreem vocaal is. We hadden net anderhalf jaar lang alles zitten raiden en vervolgens starten ze exact dezelfde content opnieuw, maar dan iets langdradigerg omdat het iets moeilijker is gemaakt.

Je ziet al direct dat een aardige groep die zich even los kan rukken van hun TBC karakter lekker het fresh gevoel even meemaakte en er op 60 achterkwamen dat er niets veranderd was aan wat ze al die tijd al gedaan hadden. Gedoemd te falen. Net als de eternal classic servers.

Op WotLK fresh is er weliswaar niet zoveel old raid content meer, maar de weg naar 80 is erg leuk met duizenden andere levelers. En op level 80 zelf zijn flink wat zaken nog speciaal, zoals veel vanity items. Zo'n mount van 16k. Op progressions servers is dat triviaal, want daar zijn miljoenen de economie in gepompt en koopt iedereen zo'n ding van hun zakgeld.

Er zijn sinds classic duizenden spelers unsubbed omdat ze d'r klaar mee waren en geen zin hadden om te starten voor TBC op een server waarin iedereen mijlenver voorop liep of ze zijn gestopt tijdens TBC omdat ze genoeg geraid hadden. Die lopen nu ook mijlenver achter. Voor al die duizenden spelers is WotLK fresh wel weer leuk.

Anyway, we gaan het zien.
Ik snap wat je zegt, de weg naar max level en daarna voorbereiden op de eerste raids is voor mij ook 1 van de leukste elementen. Maar daar heb ik geen fresh realm voor nodig.
Wat Dennism zegt, de economie op de fresh realms is ook binnen no time hetzelfde als op de bestaande.
Ben nu al een alt aan het levelen om straks met wotlk te spelen. Daarbij kan ie ook mooi profiteren van mn mains, professions, etc.
Eerlijk gezegd denk ik dat de fresh realms na release best populair zullen zijn, maar na een aantal maanden een stille dood zullen sterven. Het heeft weinig toegevoegde waarde en het is m.i. te vroeg.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dindr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:
[...]

Eens op alles.

Kleine update blue post:

Transfers locked for at least 90 days.

Bij een gezonde hoeveelheid blijven transfers dicht.

Heerlijk om de economie te borgen.
Dan ontbreekt er nog 1 flink item.. 'veel actievere bot hunt'

• Dennism
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:11:
[...]

Dan ontbreekt er nog 1 flink item.. 'veel actievere bot hunt'
Bot hunt gaat niet veel / geen zin hebben, tenzij je de demand weghaalt door gold buyers keihard aan te pakken, immers zelfs bij een 'goede bothunt' zal je nog steeds professionele botters hebben. Doordat de demand gelijk blijft als je die kant niet aanpakt, gaat zelfs zou Blizzard activer achter botters aan gaan, de goudprijs simpelweg omhoog, waardoor botting door de verbeterde risk v.s. reward ratio nog altijd interessant blijft.

Pak je echter de demand kant aan, is er simpelweg geen plaats voor professionele botters omdat ze hun waar niet kwijt kunnen, waardoor ze vanzelf verdwijnen omdat er geen brood meer te verdienen is, en er moet wel brood op de plank komen.

Hou je over alleen wat botters die bijv. honor botten, ook vervelend, maar een veel lagere impact op de economie.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:30:
Eerlijk gezegd denk ik dat de fresh realms na release best populair zullen zijn, maar na een aantal maanden een stille dood zullen sterven. Het heeft weinig toegevoegde waarde en het is m.i. te vroeg.
Maar dan hebben ze toch nog een paar maandjes duizenden nieuwe subs binnengehengeld zoals ik, die anders niet waren gaan spelen.

Dit dus.

• stickfiguur
  • Laatst online: 27-10 15:44
Dennism schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:50:
[...]

Uiteraard, als er niets meer te behalen zou zijn en je hebt de eindbestemming bereikt zou ik het volledig met je eens zijn, echter is de eindbestemming nog lang niet bereikt. Die rush die je beschrijft is nog steeds in volle gang.

Daarnaast lijkt me 'Wrath' nu ook niet echt ideale moment voor een 'Fresh', immers die hele 'weg ernaar toe' die we de laatste 3 jaar gehad hebben gaat er niet zijn, niemand* gaat lvl 60 content serieus doen, hetzelfde voor lvl 70 content, die content zal enkel een enkele keer gedaan gaan worden voor mensen die achievements willen completeren, daarnaast zal content verdwenen zijn, een Astiesh behalen bijvoorbeeld, een van de grootste achievements die je op lvl 60 kan volbrengen, vergeet het maar!
Ik herinner nog de tijden dat er alsmaar nieuwe realms gestart werden. Vrijwel altijd was er ontzettend veel demand voor zulke realms juist omdat er een nieuwe kans was om belangrijk onderdeel te zijn van de community. Iedereen had zo'n beetje de hoop dat ze op deze nieuwe realm een hoop nieuwe vrienden zouden maken, dat de community op de server net iets anders zou zijn etc. Dit was vooral gedurende vanilla, ik herinner me niet precies meer of dit ook nog gebeurde met TBC en de expansions die daar op volgen.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit nog steeds een rol speelt dezerdagen maar het lijkt me dat dit een uitstekende kans is om als terugkerende speler onderdeel te worden van een nieuwe community. Voor mij is dit wel het meest interessante aan het hele idee, het leukste was altijd dat je namen herkende van die keer dat je op low level een dungeon samen speelde, of die keer dat iemand je gegankt had in STV en jij die persoon een paar dagen later weer kon terug pakken in Tanaris ofzo. Mijns inziens is dit de 'selling point' en niet dat de spelers op level 60 ineens allemaal gaan raiden en dan naar lvl 70 levelen om daar weer te gaan raiden. Het doel blijft natuurlijk om level 80 te bereiken en te focussen op de WOTLK content.

Wat betreft de nadelen van bots en dergelijke, dit is natuurlijk nooit anders geweest in WoW dus ondanks dat het jammer is, is dat voor mij dus niet echt een reden om het wel of niet te doen. Wat betreft pugs, je kan natuurlijk altijd je eigen groep maken met de loot regels die jij prettig vind. Dat vind ik ook niet perse een reden om wel of niet vers te starten.

Ik snap wel dat als je al een character hebt met een historie dat het altijd leuker zal zijn om daarmee verder te gaan. Ik vind het leuk dat ze die optie geven. We zullen nog zien of ik daadwerkelijk weer een tijdje ga spelen of niet, natuurlijk altijd een beetje gevaarlijk voor de vrije tijd..

• PepieNL
stickfiguur schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Ik herinner nog de tijden dat er alsmaar nieuwe realms gestart werden. Vrijwel altijd was er ontzettend veel demand voor zulke realms juist omdat er een nieuwe kans was om belangrijk onderdeel te zijn van de community. Iedereen had zo'n beetje de hoop dat ze op deze nieuwe realm een hoop nieuwe vrienden zouden maken, dat de community op de server net iets anders zou zijn etc. Dit was vooral gedurende vanilla, ik herinner me niet precies meer of dit ook nog gebeurde met TBC en de expansions die daar op volgen.
In het laatste half jaar van vanilla kwamen er (meen ik) nog 4 realms in de EU uit waarvan Darkspear er één was, waarop ik reroll-de.
Waren ook de laatste realms waar het AQ event nog een rol ging spelen, daarna was het over en klaar.
Toen had je al sweaties die binnen een paar weken de 60 aan wilden tikken en als eerste de raids wilden clearen.
Waren ook niet de meest gezelligste lui, met al hun min-max en 24/7 gaming.
Rest van het realm was wel gezellig hoor.. maar toen TBC eenmaal startte, een half jaar later ofzo, gingen veel spelers weer terug naar hun oude main op oudere realms.

• PepieNL
Een partij aankondigingen vanacht.. beetje cryptisch maar je kan al aflezen wanneer WOTLK ongeveer start.
- binnen 2-3 weken start pre-patch, deze duurt 6 tot 8 weken. Fresh realm(s) start(en) dan ook.
- gedurende pre-patch periode 50% XP buff actief, ook of de Fresh realm(s)
- Boosting adds in de LFG channel worden verboden en wordt alleen toegestaan in Trade channel, Blizzard raadt aan misbruikers te reporten
- Mage boosting nerf van SOM komt naar TBC/WOTLK
- eerste screens en info over de nieuwe LFG tool staan op wowhead

https://tbc.wowhead.com/n...h-classic-dungeons-327453

https://tbc.wowhead.com/n...coming-50-exp-buff-327452

• tuinïnen

tuinïnen

PepieNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
Een partij aankondigingen vanacht.. beetje cryptisch maar je kan al aflezen wanneer WOTLK ongeveer start.
- binnen 2-3 weken start pre-patch, deze duurt 6 tot 8 weken
- Boosting adds in de LFG channel wordt verboden en wordt alleen toegestaan in Trade channel, Blizzard raadt aan misbruikers te reporten

Wat mij betreft een goed nieuws show 😃

• PepieNL
tuinïnen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Wat mij betreft een goed nieuws show 😃
Jep inderdaad.
Die XP buff is erg nice en zal een hoop extra mensen over de streep trekken naar Fresh te gaan verwacht ik.

• destroye
PepieNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
- binnen 2-3 weken start pre-patch, deze duurt 6 tot 8 weken. Fresh realm(s) start(en) dan ook.
- Boosting adds in de LFG channel worden verboden en wordt alleen toegestaan in Trade channel, Blizzard raadt aan misbruikers te reporten

Kleine nuance. In de komende weken (2-3) komt de 50% buff. Deze buff gaat ongeveer 6-8 weken duren van 2-3 weken voor de pre patch tot het einde van de prepatch. De pre patch komt dus ergens halverwege de periode dat de buff duurt.

• PepieNL
destroye schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Kleine nuance. In de komende weken (2-3) komt de 50% buff. Deze buff gaat ongeveer 6-8 weken duren van 2-3 weken voor de pre patch tot het einde van de prepatch. De pre patch komt dus ergens halverwege de periode dat de buff duurt.
Goeiesmorgens, je hebt helemaal gelijk.
Koffie moet! nu!

• stickfiguur
Aan de ene kant is een XP buff wel handig natuurlijk, dat zal 1-70 een stuk rapper maken en is vooral voor mensen die liever niet een boost willen kopen in de shop een uitkomst.

Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom ze dit ook gaan doen op fresh realms. Het leukste daarvan is het opnieuw opbouwen van een community, dat kost tijd en moeite. Je hebt daar denk ik helemaal geen xp buff incentive voor nodig, dat zal eerder averechts werken. Trouwens, waarom komen die realms uberhaupt zoveel eerder voor de launch online?

• PepieNL
Character transfer van PVE naar PVP schijnt ook al actief te zijn sinds vanochtend, evenals characters op Horde en Alliance facties op dezelfde PVP server.

Vooralsnog onbevestigd en schijnt te verschillen per tijdzone/realm.
Blue post : https://eu.forums.blizzar...ming-august-10/362352/333

[ Voor 77% gewijzigd door PepieNL op 22-06-2022 09:54 ]

• destroye
stickfiguur schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:39:
Aan de ene kant is een XP buff wel handig natuurlijk, dat zal 1-70 een stuk rapper maken en is vooral voor mensen die liever niet een boost willen kopen in de shop een uitkomst.

Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom ze dit ook gaan doen op fresh realms. Het leukste daarvan is het opnieuw opbouwen van een community, dat kost tijd en moeite. Je hebt daar denk ik helemaal geen xp buff incentive voor nodig, dat zal eerder averechts werken. Trouwens, waarom komen die realms uberhaupt zoveel eerder voor de launch online?
De reden zal met name zijn dat het een WotLK fresh server is. De server zal dus met name in het teken staan van WotLK. Het geeft mensen de mogelijkheid om in de 3-4 weken prepatch zeker lvl 70 te halen om met de launch van WotLK direct in Northrend te kunnen starten.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Veel mensen die een fresh realm gaan joinen spelen nu al Classic TBC. Die hebben echt geen zin om weer 2 tot 3 dagen /played te spenderen aan het worden van level 60. (En dat mogelijk meerdere keren voor alts.) Vooral omdat deze content veel te makkelijk is geworden en weinig tot geen samenwerking meer vereist. De hoeveelheid benodigde XP is gereduceerd en bijna alle group/elite quests en mobs zijn solo geworden. Kortweg gezegd: deze content leent zich er niet meer voor om een community op te bouwen.

Daarnaast denk ik dat, zoals @destroye ook al aangeeft, het merendeel voor de WotLK ervaring komt. De Classic + TBC grind kan ze waarschijnlijk gestolen worden.

• PepieNL
Nou ehh.. nogal wat nieuws. Beta is al live (zie voornamelijk alleen maar weer streamers toegang hebben), mooi !

Maar dan dit..
https://www.wowhead.com/w...-lich-king-classic-327460
Ze konden het gewoon niet laten. Wat een shitfest. Waarom nou zo drastisch gaan sleutelen aan een re-release.

- heroics gaan meeschalen met gear
- naxx wordt moeilijker
- items gaan aangepast worden
- emblem systeem gaat aangepast worden
- 10 en 25-man raids krijgen zelfde loot

Man man man.. Mijn hype is alweer over.
Had dit bewaard voor een WOTLK SOM server ofzo.. over een paar jaar.
Niemand die hierom vroeg.

[ Voor 42% gewijzigd door PepieNL op 23-06-2022 09:56 ]

• destroye
PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:49:
Nou ehh.. nogal wat nieuws. Beta is al live (zie voornamelijk alleen maar weer streamers toegang hebben), mooi !

Maar dan dit..
Ze konden het gewoon niet laten. Wat een shitfest. Waarom nou zo drastisch gaan sleutelen aan een re-release.
Dit zijn toch alleen maar goede punten?

- Naxx was te makkelijk en hebben ze nu iets moeilijker gemaakt. Iets wat nog getest gaat worden in de beta
- Heroics zijn makkelijk in WotLK en worden steeds makkelijker naar mate spelers betere gear krijgen. Door challenges toe te voegen maak je ze uitdagender en je wordt er nog voor beloond ook.
- Badges waren een totale chaos naar mate er steeds meer verschillende soorten bijkwamen. Dat lijken ze nu te gaan vergemakkelijken

Voor mij zijn dit allemaal goede punten

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Snap het ook niet eigenlijk. Fresh is juist zo leuk als er niet 10k lvl 70 spelers op de zepp naar Northrend staan te springen op release dag, maar dat het langzaam binnen druppelt.

En dan ook nog binnen 2-3 weken, moet ik snel nog een week vrij regelen :o

Dit dus.

• PepieNL
destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
[...]

- Naxx was te makkelijk en hebben ze nu iets moeilijker gemaakt. Iets wat nog getest gaat worden in de beta
- Heroics zijn makkelijk in WotLK en worden steeds makkelijker naar mate spelers betere gear krijgen. Door challenges toe te voegen maak je ze uitdagender en je wordt er nog voor beloond ook.
- Badges waren een totale chaos naar mate er steeds meer verschillende soorten bijkwamen. Dat lijken ze nu te gaan vergemakkelijken

Voor mij zijn dit allemaal goede punten
Ik snap je punt hoor, maar dit is helemaal persoonlijk.
Juist dat schalen van je gear door de tiers heen is juist wat dungeons zo leuk maakte voor mij.
Je wilt toch voelen dat je character sterker wordt?
Eerst kom je er met blauwe gear, alles is ff pittig, maar door de expansion cyclus heen stomp je er doorheen in een kwartier of een half uurtje.

Ik wilde geen retail of WOTLK+, ik wilde gewoon de game zoals het jaren terug was.
Anyway, geheel persoonlijk.. al die andere zaken net zo.

[ Voor 54% gewijzigd door PepieNL op 23-06-2022 10:16 ]

• destroye
PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Juist dat schalen van je gear door de tiers heen is juist wat dungeons zo leuk maakte voor mij.
Eerst kom je er met blauwe gear, alles is ff pittig, maar door de expansion cyclus heen stomp je er doorheen in een kwartier of een half uurtje.

Ik wilde geen retail of WOTLK+, ik wilde gewoon de game zoals het jaren terug was.
Ik snap je punt ook hoor. Ik lees het overigens wel dat het een soort van optie wordt. Dus dat je zelf (soort mythic) kan kiezen of dat je de heroics moeilijker wil om betere rewards (denk meer badges) te krijgen. Want kan mij niet voorstellen dat als je in tier 10 nog een alt levelt, dat deze dan in tier 10 moeilijkheid heroics zijn gear moet verkrijgen

• Dennism
destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Ligt er wel aan op welke wijze ze dit doen, gaan ze, zoals het lijkt enkel mobs meer HP geven en wat meer damage vind ik het geen goede wijze om dit te doen, dit soort schaling pas meer bij M+ dan bij raids. Als ze raids moeilijker willen maken, doe dat dan door meer of andere mechanics toe te voegen zodat het echt een challenge wordt en niet alleen het artificieel verlengen van encounters door mobs meer HP te geven en wat 'oneshot' rng toe te voegen door abilities wat meer damage te geven.
Dit kan afhankelijk van de invulling, best een goede stap zijn.
Dit lijkt me op het eerste gezicht een prima verbetering.

• PepieNL
destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Ik snap je punt ook hoor. Ik lees het overigens wel dat het een soort van optie wordt. Dus dat je zelf (soort mythic) kan kiezen of dat je de heroics moeilijker wil om betere rewards (denk meer badges) te krijgen. Want kan mij niet voorstellen dat als je in tier 10 nog een alt levelt, dat deze dan in tier 10 moeilijkheid heroics zijn gear moet verkrijgen
Als er een keuze is en de hoogste moeilijkheidsgraad geeft de beste rewards.. dan gaat het gros die kant op en zonder de RDF krijg je nu gearchecks in Dalaran voor een heroic met een minimum ilevel opgedwongen.
WOTLK was alt vriendelijk en dat gaat op deze manier door al die sweaty min-maxers helemaal overboord.

• stickfiguur
PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Ik snap het volledig, het beste is als ze niet teveel gaan afwijken van het origineel en ik vermoed dat je nog steeds zal voelen dat je character sterker wordt. Het leest alsof er tzt nieuwe uitdagingen toegevoegd worden zodat de content relevant blijft. Dat is denk ik ook een van de redenen voor de verandering aan het badge systeem, als je continue redelijke gear kan blijven kopen van dungeons heb je er tenminste nog iets aan om die content te doen.

Over heroic dungeons gesproken, vrijwel direct nadat ik level 80 haalde op de eerste zondag na de release (als een van de eersten op de server dus) dook in samen met wat randoms in heroics en dat ging prima. Dat was een van de leukste tijden in WoTLK voor mij, waar je weer een keer echt moeite moest doen om alles te clearen. Mijn gear als tank was niet geweldig maar de rest van de groep had zo ongeveer volle T6 gear. Het was niet perse makkelijk, 't was eigenlijk de perfecte difficulty. Dat mag dus best wel iets hoger zitten zodat je niet op dag 3 alles al zonder moeite cleared. Nieuwe challenges toevoegen klinkt alsof ze in zekere mate nieuwe content gaan creeren. Dat kan in mijn optiek dus best interessant uitpakken.

Naxx was trouwens ook zo ontzettend makkelijk, geen hoge DPS checks bij Patchwerk of Thaddius, geen getunede fights. Je ging eigenlijk alleen maar dood als je iets doms deed, i.e. door de mechanics compleet verkloten. De eerste guilds (en soms zelfs pugs) die het clearde hadden niet eens allemaal lvl 80 characters..

Dit is opzich een van de beste expansions van allemaal, het mag wat mij betreft best wel wat uitdagender zijn zodat er iets meer leven in zit want ik denk dat je er na een paar weken toch niet meer zoveel van merkt. Het belangrijkste voor mij is dat ze de community en de wereld intact proberen houden door die dungeon finder aan te passen.

We gaan 't zien.

Maar dan dit..

- naxx wordt moeilijker

Trouwens even opnieuw je lijstje met klachten gelezen:

- Waar lees je hier dat heroics meeschalen met je gear? Het doel is dat heroics relevante content blijven maar er staat verder niet bij hoe ze dat precies gaan doen.
- 10 en 25-man raids krijgen niet dezelfde loot, dit was iets wat ze overwogen hebben en ik vermoed dat dat idee er was zodat je niet perse 4 verschillende runs hoeft te doen elke week (normal 10/25 en heroic 10/25) zodra de heroic mode er komt. Ik zou daar ook niet voor zijn trouwens ;)
To further this, we've been exploring a lot of ideas that we've decided not to implement at this time, such as 10-player and 25-player raids dropping the same items, Heroic dungeons getting improved drops, or increasing the starting difficulty of Heroic dungeons.

[ Voor 23% gewijzigd door stickfiguur op 23-06-2022 12:41 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
stickfiguur schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Naxx was trouwens ook zo ontzettend makkelijk, geen hoge DPS checks bij Patchwerk of Thaddius, geen getunede fights. Je ging eigenlijk alleen maar dood als je iets doms deed, i.e. door de mechanics compleet verkloten. De eerste guilds (en soms zelfs pugs) die het clearde hadden niet eens allemaal lvl 80 characters..
Naxx v2 was zelfs een enorme teleurstelling voor mij (en mijn toenmalige guild. We hadden in vanilla net.... die frost draak dood omdat we enorm lang vastzaten op 4HM, maar in v2 was bijna ieder gevecht te brute forcen door maar genoeg damage te doen. We hadden zin in moeilijke gevechten en renden er op de eerste avond helemaal doorheen...

Was een van de weinige dieptepunten van die expansion wel, ik zou bijna classic gaan spelen om wotlk nog eens 'ouderwets' te levelen (en een time-lost protodrake te vinden). Maar daar heb ik echt geen tijd meer voor :)

Verwijderd

Maar dan dit..

- naxx wordt moeilijker

Je opsomming is niet correct. Naxx wordt iets moeilijker, wat ik persoonlijk geen probleem vind want dat was echt te simpel.
Heroics extra optionele uitdagingen geven, prima.
De overige punten worden vereenvoudigd ipv dat er iedere patch iets aangepast wordt.
Lijkt me niet slecht allemaal hoor!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 22:22
Twijfel wat te doen:

Nu beginnen op een stabiele PVE server (Pyrewood) of wachten op fresh. Ik heb geen account meer dus moet sowieso opnieuw beginnen. Het liefste wacht ik op fresh, maar de 50% boost staat me niet aan.

Wat zouden jullie doen als je met een nieuw account moet beginnen?

Ik ben super casual, gaat me vooral om het levelen en raiden zit er waarschijnlijk niet in wegens tijdgebrek.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 15:45

RaseriaN

So much choices..

FunkyTrip schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:01:
Snap het ook niet eigenlijk. Fresh is juist zo leuk als er niet 10k lvl 70 spelers op de zepp naar Northrend staan te springen op release dag, maar dat het langzaam binnen druppelt.

En dan ook nog binnen 2-3 weken, moet ik snel nog een week vrij regelen :o
Weet niet hoor, maar toen WotLK voor het eerst uitkwam na TBC, stond echt iedereen op de boot/zeppelin te wachten om Northrend te gaan verkennen ;) Dat het kort dag is ben ik het wel mee eens, maar die 50% XP boost helpt daar wel bij..

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
RaseriaN schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Dat het kort dag is ben ik het wel mee eens, maar die 50% XP boost helpt daar wel bij..
En vergeet niet dat tijdens de WotLK prepatch de benodigde hoeveelheid XP voor Outlands met ongeveer 30% gereduceerd wordt. I.c.m. de xp-boost ga je dus veel sneller door de TBC content heen.

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 23:53

Insehh

Define good enough.

PepieNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:41:
[...]

..en hoeveel layers?
Volgens mij zijn er best veel horde naar Golemag verhuisd vanaf queuemaw
3 volgens mij.
Dennism schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Meetpunt gaat natuurlijk zijn Wrath Pre-Patch en Wrath launch. Sunwell / IQD is nu een paar weken uit, de raid is gecleared door velen, het eiland is 'klaar', waar die content launch natuurlijk deels ook oorzaak was van de queue's. Raid logging zal weer toe gaan nemen, mensen nemen pauze tot Wrath etc. Firemaw is door de grote altijd actief, maar toch zie je het wel rustiger worden vergeleken met een paar weken geleden.
True, maar gelukkig nog genoeg te doen. Raid op 3 chars (i know...) en kan easy runs vinden.
Cannoli schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:43:
[...]

En vergeet niet dat tijdens de WotLK prepatch de benodigde hoeveelheid XP voor Outlands met ongeveer 30% gereduceerd wordt. I.c.m. de xp-boost ga je dus veel sneller door de TBC content heen.
Dit is precies de reden waarom ik met mijn paladin nog heeeeel ff wacht met questen e.d. Gaat in de prepatch veel rapper.

[ Voor 19% gewijzigd door Insehh op 24-06-2022 12:45 ]

De enige ekte...

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RaseriaN schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Weet niet hoor, maar toen WotLK voor het eerst uitkwam na TBC, stond echt iedereen op de boot/zeppelin te wachten om Northrend te gaan verkennen ;) Dat het kort dag is ben ik het wel mee eens, maar die 50% XP boost helpt daar wel bij..
Niet op mijn server. Die ging net een aantal weken open voor WotlK en iedereen was nog aan het levelen in azeroth en outlands.

Dit dus.

Verwijderd

Nielster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:47:
Twijfel wat te doen:

Nu beginnen op een stabiele PVE server (Pyrewood) of wachten op fresh. Ik heb geen account meer dus moet sowieso opnieuw beginnen. Het liefste wacht ik op fresh, maar de 50% boost staat me niet aan.

Wat zouden jullie doen als je met een nieuw account moet beginnen?

Ik ben super casual, gaat me vooral om het levelen en raiden zit er waarschijnlijk niet in wegens tijdgebrek.
Gewoon beginnen met spelen en je eigen ding doen.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vraagje, ik zie hier en daar wat over exp boosts, maar dat heeft geen effect op de fresh server toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:43:
Vraagje, ik zie hier en daar wat over exp boosts, maar dat heeft geen effect op de fresh server toch?
De fresh servers gaan open bij de pre-patch, wat tevens het moment is waarop overal de xp-boost ingaat. Dus ook op de nieuwe servers. Je kunt dus razendsnel naar level 70 levelen.

Dit dus.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FunkyTrip schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:29:
[...]

De fresh servers gaan open bij de pre-patch, wat tevens het moment is waarop overal de xp-boost ingaat. Dus ook op de nieuwe servers. Je kunt dus razendsnel naar level 70 levelen.
Thanks, weet je of de pre-patch ook al een release date heeft?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
[...]
Dan was dat overal breeduit op de Wow forums verschenen natuurlijk ;)

Dit dus.

• tuinïnen

tuinïnen

FunkyTrip schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Dan was dat overal breeduit op de Wow forums verschenen natuurlijk ;)
En ik hoopte het te lezen toen dit topic weer naar boven kwam ;). Kan niet heel lang meer duren voordat de datum bekend wordt.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 18:21
MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Niks officieel maar volgend berekende gokken (kijken naar hoe het bij beta tbc ging) zou het in augustus moeten uitkomen.

Verwijderd

tuinïnen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Guild: 'Even Apeldoorn Bellen' .. opzich prima met raiden in de kinderschoenen. Maar is voor mij voorlopig toch nog niet aan de orde en als vieze casual zal ik slechts een enkele keer kunnen aansluiten.
Paar weken in deze guild gezeten, helaas gebeurt er helemaal niets. Discord is dood, de GM is nooit/zelden online en er zijn geen gezamenlijke activiteiten of raids.
Zit nu in Night of the Decepticon waar ook veel Nederlanders in zitten. Ze accepteren ook 'socials'.

• tuinïnen

tuinïnen

Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Paar weken in deze guild gezeten, helaas gebeurt er helemaal niets. Discord is dood, de GM is nooit/zelden online en er zijn geen gezamenlijke activiteiten of raids.
Zit nu in Night of the Decepticon waar ook veel Nederlanders in zitten. Ze accepteren ook 'socials'.
Ben er ook uit, een GM en officers die niets doen is niet houdbaar en motiveert niet.

• PepieNL
hmm hmm kga rerollen op één van de fresh servers in een best bijzondere guild met een bijzondere insteek (geen DBM, geen guides) en kan een spot als frost DK krijgen.
Zin an!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

PepieNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:34:
hmm hmm kga rerollen op één van de fresh servers in een best bijzondere guild met een bijzondere insteek (geen DBM, geen guides) en kan een spot als frost DK krijgen.
Zin an!
Geen guides is natuurlijk wel een beetje raar van content die al even uit is. Meeste tactics zijn al wel bekend voor de meeste mensen dus zo heel veel zal dat ook niet uitmaken denk ik. DBM daarin tegen is natuurlijk wel een groot verschil!
Pagina: 1 ... 61 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat