Ze zijn bezig met een alternatief te ontwikkelen.
Een soort van group finder als bulletin board.
Klinkt goed.
Klinkt goed.
Dat klinkt als een goede oplossingPepieNL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:09:
Ze zijn bezig met een alternatief te ontwikkelen.
Klinkt goed.
Volgens mij beschrijf je nu precies hoe de RDF werkt in (classic) TBC.....destroye schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:35:
[...]
Ik snap helemaal wat je zegt. Maar wat was er mis geweest met een Random Dungeon Finder als deze enkel mensen bij elkaar zou brengen die op dezelfde server zitten. Het is namelijk voor mij niet zo dat ik dungeons ga doen om vrienden te maken. Ik ben het er wel mee eens dat er geen Random Dungeon Finder komt cross server en automatische teleport.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik die tussenweg juist niet werken, ja misschien op een mega server als firemaw, maar niet op de servers die zaken als LFG het hardste nodig hebben om niet hun hele community weg te zien transferreren naar anonieme megaservers waar je sowieso geen social structures meer hebt buiten je guild en waar (vrijwel) iedere niet guildie net zo anoniem is als bij een crossrealm group vinden. Het niet hebben van een cross realm groupfinder gaat kleinere servers alleen maar verder verkloten omdat meer en meer mensen naar megaservers gaan transferren waar je 'street cred' toch geen enkele waarde heeft, want 'niemand' kent je.Felyrion schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:54:
Ja, wellicht was dat een tussenweg geweest die kon werken. En ik speel heel WoW niet om vrienden te maken. Toch is dat wel wat er gebeurt, juist omdat je "met elkaar opgescheept" bent.
Dat communiceren niet nodig is komt omdat je door de group finder gekoppeld bent, maar doordat de content simpelweg te makkelijk is. En dat gaat uiteraard in Wrath niet veranderen, net zoals je nu in TBC over het algemeen door de heroics heenblaast zonder uitvoerige communicatie. Of een groep nu gevormd is door random matchmaking of je 5 mensen vind via het LFG chatkanaal (of een addon als LFG bulletin gebruikt) over het algemeen zal je maar weinig communicatie zien. Wat gelijk ook voor mij een reden is om dat soort content zo min mogelijk op die wijze te doen, ik zit veel liever op discord met mijn guildies, waar we wel socializen tijdens het spelen. Maar je kan dat niet afschuiven op de groupfinder.Dat is ook wat ik bedoel met het afbreken van het sociale aspect. Als je niet meer met elkaar hoeft te communiceren om dingen gedaan te krijgen, dan gebeurt dat ook niet en wordt het langzaam (zoals retail grotendeels is gwoerden) een single player spel waar je toevallig anderen tegenkomt.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik weet dan niet waar je kijkt, maar dit is een van de servers waar ik speel:Felyrion schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:21:
Ik kan me ook echt niet vinden in je uitspraak dat je op een "mega server" anoniem bent.... zo groot zijn de servers simpelweg niet. De grootste hier zitten op 6,5k (raidende) spelers in een faction (Alliance), en daar zitten alts bij.
Voor Horde is dat 2,7k. Dat is formaatje klein dorp.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennism op 16-05-2022 01:26 ]
Ah, juist, ik speel zelf inderdaad op Pyrewood, de grootste PvE server hier. Daar valt het dus mee naar mijn mening. PvP blijf ik ver vandaan dus daar had ik ook niet aan gedacht. Wellicht dat je met die formaten daar last van krijgt, daar kan ik niet over oordelen. Ik had iets teveel uit de eigen situatie geredeneerdDennism schreef op maandag 16 mei 2022 @ 01:02:
[...]
Ik weet dan niet waar je kijkt, maar dit is een van de servers waar ik speel:
[Afbeelding]
En dat is een megaserver. Dat is geen dorpje meer, maar gewoon formaat provincie stad.
De grootste PVE server is daar een 'kleintje' bij vergeleken, al is dat natuurlijk een nog steeds een heel fatsoenlijke server, maar stukken kleiner dan de grootste mega servers.
[Afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Vond het persoonlijk geen probleem om een uur voor raidtime in te loggen. Maar om 17u inloggen (en ingelogd zien te blijven) tot je om 20:00 uur eindelijk gaat raiden..So_Surreal schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:47:
Op Firemaw heb ik een level 70 warlock en priest.
Ik zit er ook over na te denken om mijn characters over te zetten naar Golemag door deze gigantische qeue's.
Hoe bevalt Golemag tot nu toeVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Vond het persoonlijk geen probleem om een uur voor raidtime in te loggen. Maar om 17u inloggen (en ingelogd zien te blijven) tot je om 20:00 uur eindelijk gaat raiden..
Ik wil gewoon opstarten en spelen, niet allemaal dat gedoe.
En zodra WotlK uitkomt wordt het natuurlijk alleen maar gekker.
Verwijderd
Eigenlijk heel goed. Er is weinig alliance, maar dat maakt voor pve niet uit.
TBC, SoM gaat niet naar TBC voor zover ik weet en dus ook niet ooit naar Wrath.tuinïnen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:23:
Goed, wil vanaf scratch beginnen voor Wotlk classic. Wat kan ik het beste doen, een stuk SOM? Of meteen naar TBC era servers? En nog server suggesties hiervoor?
Volledig met dik gedrukte eens, ik vind zelfs dat vooraf inloggen wanneer je niet actief gaat spelen behoorlijk asociaal. Nu zitten mijn main characters niet (meer) op Firemaw, en daardoor speel ik er nu amper want Ik ga inderdaad niet in de queue rondhangen. Maar ik hoor van anderen dat er schijnbaar guilds zijn die vereisen dat hun spelers heel de dag 'remote' via bijv. teamviewer ingelogd zitten en dus spots bezet houden voor spelers die daadwerkelijk willen spelen gedurende de dag. Dat vind ik toch echt wel een paar stappen te ver gaan eigenlijk.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Vond het persoonlijk geen probleem om een uur voor raidtime in te loggen. Maar om 17u inloggen (en ingelogd zien te blijven) tot je om 20:00 uur eindelijk gaat raiden..
Ik wil gewoon opstarten en spelen, niet allemaal dat gedoe.
En zodra WotlK uitkomt wordt het natuurlijk alleen maar gekker.
It's just a game, is ook niet besteed aan die mensen geloof ik.Dennism schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:21:
[...]
Volledig met dik gedrukte eens, ik vind zelfs dat vooraf inloggen wanneer je niet actief gaat spelen behoorlijk asociaal. Nu zitten mijn main characters niet (meer) op Firemaw, en daardoor speel ik er nu amper want Ik ga inderdaad niet in de queue rondhangen. Maar ik hoor van anderen dat er schijnbaar guilds zijn die vereisen dat hun spelers heel de dag 'remote' via bijv. teamviewer ingelogd zitten en dus spots bezet houden voor spelers die daadwerkelijk willen spelen gedurende de dag. Dat vind ik toch echt wel een paar stappen te ver gaan eigenlijk.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ikzelf speel op Pyrewood Village [PvE] aan de alliance zijde, de grootste PvE server in classic voor zover ik weer. Wel is het zo dat de spelers voornamelijk alliance zijn, dacht van rond de 75% maar daar heb ik als PvE-er geen problemen mee.Rotinomm schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:23:
Zit er aan te denken om toch maar weer eens te beginnen WoW en dan voornamelijk classic en straks de focus op WOTLK Classic. Zijn er ergens NL servers actief (PVE) Horde of Alliance maakt niet zoveel uit.
Of een groep Tweakers die veel dingen samen doen? Hoor het graag!
Hou er wel rekening mee dat die cijfers niet zeggen over de populatie. Immers worden alleen characters geteld die:Freaky Maus schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:52:
Mocht je PvP leuk vinden zijn er veel grotere servers te vinden, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee. Pyrewood Village is klein genoeg naar mijn mening, anders voelt de server snel doods aan, als je de cijfers moet geloven heeft Pyrewood Village maar 8000 man (https://ironforge.pro/pop.../?locale=EU&realm=PvP-PvE). Tijdens live op Anachronos gespeeld en dat was helemaal droevig en wordt dan ook lastig voor de economie op zo'n server.
[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 07-06-2022 13:50 ]
PVP -> PVE kon altijd toch al ?Dennism schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:00:
Goede zaak, mijn oude main server Dreadmist staat er ook op. Heb ik nog wat chars staan, hopelijk openen ze ook meer transfers (o.a. pvp > pve ) zodat ik mijn chars naar Mirage kan brengen (mijn huidige main server) en ze niet naar firemaw hoef te halen (mijn nu secundaire server, met zijn eigen problemen, maar dan over bevolking in plaats van onder bevolking).
Als je betaald wel jaPepieNL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:03:
[...]
PVP -> PVE kon altijd toch al ?
Heb mijn horde chars van een PVP server naar Mirage getransferred, betaald.. dat dan weer wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 07-06-2022 15:14 ]
Ah zo.. had er geen idee van. Nou dan hoop ik voor je dat een gratis transfer dan zometeen ook mogelijk is.Dennism schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:13:
[...]
Als je betaald wel ja
Echter heeft Dreadmist momenteel free transfers (omdat die realm zo dood als een pier is), maar de opties zijn alleen maar wat PVP servers (waar ik niet heen wil). Ik hoop dat ze nu ook Dreadmist > PVE opengooien (en dan specifiek mirage).
[ Voor 38% gewijzigd door PepieNL op 07-06-2022 15:45 ]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Ja en nee. Het probleem is denk ik ontstaan al in Classic Vanilla. Heel veel mensen wilde toen kijken hoe WoW was in 2004/2005 en dus waren er heel veel servers nodig om al deze spelers zonder wachtrij te laten spelen. Vervolgens vind een aandeel van deze spelers de moeilijkheid te hoog of de aandacht vervalt en dan ontstaat er een mindere populatie op deze servers. Dit kan dan vervolgens ook meebrengen dat het evenwicht tussen alliance en horde verminderd. Vervolgens gaat dit lange tijd goed en dan komt TBC Classic.Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:26:
Ligt het aan mij of zijn 22 'dode' realms toch redelijk veel? Dit vind ik persoonlijk niet echt goed nieuws als ik een TBC classic speler was. Wijst er toch op dat er veel spelers stoppen met spelen?
Er zullen ongetwijfeld spelers stoppen, wat je echter vooral ziet is een enorme samenklontering van spelers die bezig zijn een aantal Mega realms te creëren. Iets wat bij release 3 jaar geleden al in de verwachting lag (immers gebeurde hetzelfde in Retail) en Blizzard ook probeerde te faciliteren door te launchen met weinig servers.Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:26:
Ligt het aan mij of zijn 22 'dode' realms toch redelijk veel? Dit vind ik persoonlijk niet echt goed nieuws als ik een TBC classic speler was. Wijst er toch op dat er veel spelers stoppen met spelen?

Server transfers waren er al ver voor TBC en server transfers waren simpelweg noodzakelijk op veel realms in Classic P2 omdat de dominante factie op heel veel servers de kleinere factie aan het wegpesten was, waarna die spelers logischerwijs transfer opties begonnen te eisen. Die konden zonder transfers geen kant op, dan was het dus quitten of rerollen.destroye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:40:
Blizzard brengt vervolgens server transfers uit en dit is denk ik de grootste fout die ze gemaakt hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 08-06-2022 09:49 ]
Dus straks als WotLK uit komt gaat Blizzard weer langs de kassa passeren omdat de mensen dan geen 5-6u willen wachten en gaan ze naar een kleinere server gaan.destroye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:40:
[...]
Probleem wat dalijk alleen gaat ontstaan is dat als WotLK uitkomt deze servers enorme wachtrijen gaan krijgen. Zou me niks verbazen dat je dan 5-6 uur in een wachtrij staat om te kunnen spelen. Dus dan zullen spelers weer naar andere servers gaan verhuizen. Door dan het aantal totale servers te verminderen zorg je er feitelijk voor dat deze spelers zich over minder servers gaan verdelen zodat deze andere servers voller worden
Ik denk ook wel dat de spelers het zeker voor het onzekere nemen. Als je nu naar de grootste server gaat dan is de kans redelijk klein dat deze over een half jaartje ook dood is. Dus als je toch moet verhuizen, verhuis dan meteen naar de grootste. Dan moet je waarschijnlijk maar één keertje verhuizen.Dennism schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:42:
[...]
Er zullen ongetwijfeld spelers stoppen, wat je echter vooral ziet is een enorme samenklontering van spelers die bezig zijn een aantal Mega realms te creëren. Iets wat bij release 3 jaar geleden al in de verwachting lag (immers gebeurde hetzelfde in Retail) en Blizzard ook probeerde te faciliteren door te launchen met weinig servers.
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Dan is het ook zo weer gedaan, ben benieuwd of ze hebben geleerd van het verleden voor Wotlk Classic of dat ze gewoon (net als bij Classic) dezelfde fouten blijven maken. Bij Vanilla was de 'no-changes' roep nog sterk, heb toch wel het idee dat het nu wat minder is.Kreekje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:50:
[...]
[...]
Redelijk onpopulaire mening, maar dan is die cross-realm functie toch niet zo verkeerd... Hoewel die samenhorigheid en dat je naam iets of wat bekendheid had toch wel leuk was op classic. Door die cross-realm ben je, en blijf je, jammer genoeg anoniem...
Hier gaat het goed, level slow to enjoy muchVerwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
@tuinïnen
@Daan0s
Hoe staat er voor en hebben jullie al een leuke (NL) guild gevonden?
Vriend en ik zijn gestopt met raiden en nu een alt aan het levelen. Zijn rond lvl 20.
Dat is geweldig 🤩dindr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:40:
Mega nieuws voor nieuwkomers en veteranen die opnieuw willen beginnen.
Classic WoTLK komt met de prepatch met fresh servers.
- geen dk totdat je level 55 hebt
- 90 dagen geen boost
- 90 dagen geen transfers
Dikke prima voor de community als je het mij vraagt.
Zit wel in een guild maar daar gebeurt (nog) niks, maar low level dungeons zijn goed groepen voor te vinden en tijdens het questen ook. Echt een hoop mensen! Ben nu zelf level 28, rustig aan het levelen maar vermaak me goed. Triest om te zien wat ze met de classes hebben gedaan in de laatste paar expansions, Shaman is weer zo tof in TBC.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
@tuinïnen
@Daan0s
Hoe staat er voor en hebben jullie al een leuke (NL) guild gevonden?
Vriend en ik zijn gestopt met raiden en nu een alt aan het levelen. Zijn rond lvl 20.
Dat gaat 90 dagen zalig spelen worden. Als de transfer daarna open zijn vrees ik toch dat de goldbuyers richting de nieuwe server trekken men hun bergen gold en daarna is de economie van die realm ook ruk.dindr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:40:
Mega nieuws voor nieuwkomers en veteranen die opnieuw willen beginnen.
Classic WoTLK komt met de prepatch met fresh servers.
- geen dk totdat je level 55 hebt
- 90 dagen geen boost
- 90 dagen geen transfers
Dikke prima voor de community als je het mij vraagt.
Klopt, voor het levelen zal het gaaf worden. Veel activiteit met hopelijk leuke en gebalanceerde servers.Kreekje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:47:
[...]
Dat gaat 90 dagen zalig spelen worden. Als de transfer daarna open zijn vrees ik toch dat de goldbuyers richting de nieuwe server trekken men hun bergen gold en daarna is de economie van die realm ook ruk.
Wel leuk dat iedereen opnieuw kan beginnen. Bleef ik echt het beste vinden aan classic. Overvolle startersgebieden
De enige ekte...
..en hoeveel layers?Insehh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:
Toch is het grappig als ik de Firemaw posts teruglees van afgelopen periode. Inmiddels, sinds de realm locked is en wat lui transferen, 0 queue times gehad. En nog belachelijk veel activiteit. Heerlijk!
Meetpunt gaat natuurlijk zijn Wrath Pre-Patch en Wrath launch. Sunwell / IQD is nu een paar weken uit, de raid is gecleared door velen, het eiland is 'klaar', waar die content launch natuurlijk deels ook oorzaak was van de queue's. Raid logging zal weer toe gaan nemen, mensen nemen pauze tot Wrath etc. Firemaw is door de grote altijd actief, maar toch zie je het wel rustiger worden vergeleken met een paar weken geleden.Insehh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:
Toch is het grappig als ik de Firemaw posts teruglees van afgelopen periode. Inmiddels, sinds de realm locked is en wat lui transferen, 0 queue times gehad. En nog belachelijk veel activiteit. Heerlijk!
Verwijderd
Queue is niet de enige reden dat we getransfered zijn. Vond het toxic gehalte op Firemaw soms echt verschrikkelijk. En ja, die spelers zijn overal maar toch.Insehh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:
Dit dus.
Precies dat, te hoge retail gehalte. Ik besloot om vanwege de balance op Firemaw een nieuwe character te beginnen in voorbereiding op wotlk. Maar na de lfg gdkp / boost spam gezien te hebben ben ik gestopt. Nu er fresh aankomt wacht ik maar even.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:13:
[...]
Queue is niet de enige reden dat we getransfered zijn. Vond het toxic gehalte op Firemaw soms echt verschrikkelijk. En ja, die spelers zijn overal maar toch.
Met de wotlk launch weken wordt het weer drama, queus van 3-4 uur incoming. Met een fulltime baan en kinderen thuis niet te doen.
In het begin vast wel redelijk, maar of dat ook blijft zodra op een gegeven moment er transfers gaan komen zal de vraag zijn natuurlijk, historie wijst immers uit dat de gemiddelde WoW speler helemaal niet wil spelen op een gebalanceerde realm wanneer het PVP betreft, maar over het algemeen 60-40 prefereert, wat op langere termijn vrijwel altijd voor problemen zorgt op PVP servers, omdat de '40' (of lager) kant vaak op een gegeven moment het zat is, er dan mensen of weg transfereren (of quitten als dan niet kan), waardoor de kleinste factie vaak relatief gezien nog kleiner zal worden en soms zelfs in een 'death spiral' raakt.
Ik zou het niet direct 'retail gehalte' willen noemen, het is eerder het typische gedrag dat je o.a. ook veel ziet bij 'hardcore' c.q. elitist (ex-)pserver spelers. Die zijn vaak het meest toxic van allemaal, met bijbehorend server drama. Kijk bijv. maar eens naar also toxiciteit op diverse servers in Classic tijdens bijv. het AQ event (griefing van spelers, cross faction samenspannen om bepaalde spelers / guilds juist wel / geen mounts te gunnen), maar ook bijv. de Worldbuff grief / dispel meta.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 15-06-2022 16:14 ]
Eens op alles.Dennism schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:03:
[...]
In het begin vast wel redelijk, maar of dat ook blijft zodra op een gegeven moment er transfers gaan komen zal de vraag zijn natuurlijk, historie wijst immers uit dat de gemiddelde WoW speler helemaal niet wil spelen op een gebalanceerde realm wanneer het PVP betreft, maar over het algemeen 60-40 prefereert, wat op langere termijn vrijwel altijd voor problemen zorgt op PVP servers, omdat de '40' (of lager) kant vaak op een gegeven moment het zat is, er dan mensen of weg transfereren (of quitten als dan niet kan), waardoor de kleinste factie vaak relatief gezien nog kleiner zal worden en soms zelfs in een 'death spiral' raakt.
Realms die op lange termijn gebalanceerde realms blijven zijn wat dat betreft echt de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Mijn interesse dan weer niet echt, in ieder geval niet als main. Heb wat dat betreft teveel zitten in mijn huidige classic account om opnieuw te beginnen, denk aan Atiesh uit Classic, maar ben ook bijv. nu bezig om Loremaster alvast te doen, alle exploration en via de ATT addon alvast zoveel mogelijk achiements te clearen voordat Wrath hit, met fresh ben je dat gewoon allemaal kwijt weer.PepieNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:25:
Mja ze doen het echt lijken dat ze alles op alles gaan zetten voor die fresh realms.
Mijn interesse hebben ze, iig.
Domme vraag misschien , maar krijg je straks al die achievements ineens bij release van Wotlk ?Dennism schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:46:
[...]
Mijn interesse dan weer niet echt, in ieder geval niet als main. Heb wat dat betreft teveel zitten in mijn huidige classic account om opnieuw te beginnen, denk aan Atiesh uit Classic, maar ben ook bijv. nu bezig om Loremaster alvast te doen, alle exploration en via de ATT addon alvast zoveel mogelijk achiements te clearen voordat Wrath hit, met fresh ben je dat gewoon allemaal kwijt weer.
Als ik even terug ga naar destijds:tuinïnen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:47:
[...]
Domme vraag misschien , maar krijg je straks al die achievements ineens bij release van Wotlk ?
[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 18-06-2022 00:56 ]
Dat ligt eraan, als je deze addon installeert: https://www.curseforge.com/wow/addons/all-the-things (uiteraard de TBC versie). Dan kan je zien wat je allemaal nu al kan doen om voor te bereiden op Wrath.tuinïnen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:47:
[...]
Domme vraag misschien , maar krijg je straks al die achievements ineens bij release van Wotlk ?
[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 18-06-2022 00:57 ]
Ik zie heel veel mensen die afweging maken:Dennism schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:46:
[...]
Mijn interesse dan weer niet echt, in ieder geval niet als main. Heb wat dat betreft teveel zitten in mijn huidige classic account om opnieuw te beginnen, denk aan Atiesh uit Classic, maar ben ook bijv. nu bezig om Loremaster alvast te doen, alle exploration en via de ATT addon alvast zoveel mogelijk achiements te clearen voordat Wrath hit, met fresh ben je dat gewoon allemaal kwijt weer.
Dit dus.
Uiteraard, als er niets meer te behalen zou zijn en je hebt de eindbestemming bereikt zou ik het volledig met je eens zijn, echter is de eindbestemming nog lang niet bereikt. Die rush die je beschrijft is nog steeds in volle gang.FunkyTrip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:18:
[...]
Ik zie heel veel mensen die afweging maken:
"Maar ik heb teveel in dit karakter geïnvesteerd"
Maar dan denk ik, het ging toch om de weg er naar toe? Het ging toch om adrenaline rush die je kreeg toen je bepaalde items of achievements haalde?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 18-06-2022 14:55 ]
Ik zou SoM niet vergelijken met WotLK. SoM was overhyped doordat de hardcore classic WoW club extreem vocaal is. We hadden net anderhalf jaar lang alles zitten raiden en vervolgens starten ze exact dezelfde content opnieuw, maar dan iets langdradigerg omdat het iets moeilijker is gemaakt.Dennism schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:50:
Daarom is imho een 'Fresh' nu ook zo raar, we zijn nog geen 3 jaar bezig in Classic, SoM als 'Fresh' is hopeloos gefaald (servers krijgen het niet eens voor elkaar het AQ event te doen en lopen / liepen te jammeren om autocomplete omdat anders de 2-3 guilds die nog raiden op een server de raid niet kunnen doen).
Dit dus.
Verwijderd
Ik snap wat je zegt, de weg naar max level en daarna voorbereiden op de eerste raids is voor mij ook 1 van de leukste elementen. Maar daar heb ik geen fresh realm voor nodig.FunkyTrip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:16:
[...]
Ik zou SoM niet vergelijken met WotLK. SoM was overhyped doordat de hardcore classic WoW club extreem vocaal is. We hadden net anderhalf jaar lang alles zitten raiden en vervolgens starten ze exact dezelfde content opnieuw, maar dan iets langdradigerg omdat het iets moeilijker is gemaakt.
Je ziet al direct dat een aardige groep die zich even los kan rukken van hun TBC karakter lekker het fresh gevoel even meemaakte en er op 60 achterkwamen dat er niets veranderd was aan wat ze al die tijd al gedaan hadden. Gedoemd te falen. Net als de eternal classic servers.
Op WotLK fresh is er weliswaar niet zoveel old raid content meer, maar de weg naar 80 is erg leuk met duizenden andere levelers. En op level 80 zelf zijn flink wat zaken nog speciaal, zoals veel vanity items. Zo'n mount van 16k. Op progressions servers is dat triviaal, want daar zijn miljoenen de economie in gepompt en koopt iedereen zo'n ding van hun zakgeld.
Er zijn sinds classic duizenden spelers unsubbed omdat ze d'r klaar mee waren en geen zin hadden om te starten voor TBC op een server waarin iedereen mijlenver voorop liep of ze zijn gestopt tijdens TBC omdat ze genoeg geraid hadden. Die lopen nu ook mijlenver achter. Voor al die duizenden spelers is WotLK fresh wel weer leuk.
Anyway, we gaan het zien.
Dan ontbreekt er nog 1 flink item.. 'veel actievere bot hunt'dindr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:
[...]
Eens op alles.
Kleine update blue post:
Transfers locked for at least 90 days.
Bij een gezonde hoeveelheid blijven transfers dicht.
Heerlijk om de economie te borgen.
Bot hunt gaat niet veel / geen zin hebben, tenzij je de demand weghaalt door gold buyers keihard aan te pakken, immers zelfs bij een 'goede bothunt' zal je nog steeds professionele botters hebben. Doordat de demand gelijk blijft als je die kant niet aanpakt, gaat zelfs zou Blizzard activer achter botters aan gaan, de goudprijs simpelweg omhoog, waardoor botting door de verbeterde risk v.s. reward ratio nog altijd interessant blijft.toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:11:
[...]
Dan ontbreekt er nog 1 flink item.. 'veel actievere bot hunt'
Maar dan hebben ze toch nog een paar maandjes duizenden nieuwe subs binnengehengeld zoals ik, die anders niet waren gaan spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:30:
Eerlijk gezegd denk ik dat de fresh realms na release best populair zullen zijn, maar na een aantal maanden een stille dood zullen sterven. Het heeft weinig toegevoegde waarde en het is m.i. te vroeg.
Dit dus.
Ik herinner nog de tijden dat er alsmaar nieuwe realms gestart werden. Vrijwel altijd was er ontzettend veel demand voor zulke realms juist omdat er een nieuwe kans was om belangrijk onderdeel te zijn van de community. Iedereen had zo'n beetje de hoop dat ze op deze nieuwe realm een hoop nieuwe vrienden zouden maken, dat de community op de server net iets anders zou zijn etc. Dit was vooral gedurende vanilla, ik herinner me niet precies meer of dit ook nog gebeurde met TBC en de expansions die daar op volgen.Dennism schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:50:
[...]
Uiteraard, als er niets meer te behalen zou zijn en je hebt de eindbestemming bereikt zou ik het volledig met je eens zijn, echter is de eindbestemming nog lang niet bereikt. Die rush die je beschrijft is nog steeds in volle gang.
Daarom is imho een 'Fresh' nu ook zo raar, we zijn nog geen 3 jaar bezig in Classic, SoM als 'Fresh' is hopeloos gefaald (servers krijgen het niet eens voor elkaar het AQ event te doen en lopen / liepen te jammeren om autocomplete omdat anders de 2-3 guilds die nog raiden op een server de raid niet kunnen doen).
Daarnaast lijkt me 'Wrath' nu ook niet echt ideale moment voor een 'Fresh', immers die hele 'weg ernaar toe' die we de laatste 3 jaar gehad hebben gaat er niet zijn, niemand* gaat lvl 60 content serieus doen, hetzelfde voor lvl 70 content, die content zal enkel een enkele keer gedaan gaan worden voor mensen die achievements willen completeren, daarnaast zal content verdwenen zijn, een Astiesh behalen bijvoorbeeld, een van de grootste achievements die je op lvl 60 kan volbrengen, vergeet het maar!
In het laatste half jaar van vanilla kwamen er (meen ik) nog 4 realms in de EU uit waarvan Darkspear er één was, waarop ik reroll-de.stickfiguur schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Ik herinner nog de tijden dat er alsmaar nieuwe realms gestart werden. Vrijwel altijd was er ontzettend veel demand voor zulke realms juist omdat er een nieuwe kans was om belangrijk onderdeel te zijn van de community. Iedereen had zo'n beetje de hoop dat ze op deze nieuwe realm een hoop nieuwe vrienden zouden maken, dat de community op de server net iets anders zou zijn etc. Dit was vooral gedurende vanilla, ik herinner me niet precies meer of dit ook nog gebeurde met TBC en de expansions die daar op volgen.
Wat mij betreft een goed nieuws show 😃PepieNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
Een partij aankondigingen vanacht.. beetje cryptisch maar je kan al aflezen wanneer WOTLK ongeveer start.
- binnen 2-3 weken start pre-patch, deze duurt 6 tot 8 weken
- gedurende pre-patch periode 50% XP buff actief, ook of de Fresh realm(s)
- Boosting adds in de LFG channel wordt verboden en wordt alleen toegestaan in Trade channel, Blizzard raadt aan misbruikers te reporten
- Mage boosting nerf van SOM komt naar TBC/WOTLK
- eerste screens en info over de nieuwe LFG tool staan op wowhead
https://tbc.wowhead.com/n...h-classic-dungeons-327453
https://tbc.wowhead.com/n...coming-50-exp-buff-327452
Jep inderdaad.
Kleine nuance. In de komende weken (2-3) komt de 50% buff. Deze buff gaat ongeveer 6-8 weken duren van 2-3 weken voor de pre patch tot het einde van de prepatch. De pre patch komt dus ergens halverwege de periode dat de buff duurt.PepieNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
Een partij aankondigingen vanacht.. beetje cryptisch maar je kan al aflezen wanneer WOTLK ongeveer start.
- binnen 2-3 weken start pre-patch, deze duurt 6 tot 8 weken. Fresh realm(s) start(en) dan ook.
- gedurende pre-patch periode 50% XP buff actief, ook of de Fresh realm(s)
- Boosting adds in de LFG channel worden verboden en wordt alleen toegestaan in Trade channel, Blizzard raadt aan misbruikers te reporten
- Mage boosting nerf van SOM komt naar TBC/WOTLK
- eerste screens en info over de nieuwe LFG tool staan op wowhead
https://tbc.wowhead.com/n...h-classic-dungeons-327453
https://tbc.wowhead.com/n...coming-50-exp-buff-327452
Goeiesmorgens, je hebt helemaal gelijk.destroye schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:11:
[...]
Kleine nuance. In de komende weken (2-3) komt de 50% buff. Deze buff gaat ongeveer 6-8 weken duren van 2-3 weken voor de pre patch tot het einde van de prepatch. De pre patch komt dus ergens halverwege de periode dat de buff duurt.
[ Voor 77% gewijzigd door PepieNL op 22-06-2022 09:54 ]
De reden zal met name zijn dat het een WotLK fresh server is. De server zal dus met name in het teken staan van WotLK. Het geeft mensen de mogelijkheid om in de 3-4 weken prepatch zeker lvl 70 te halen om met de launch van WotLK direct in Northrend te kunnen starten.stickfiguur schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:39:
Aan de ene kant is een XP buff wel handig natuurlijk, dat zal 1-70 een stuk rapper maken en is vooral voor mensen die liever niet een boost willen kopen in de shop een uitkomst.
Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom ze dit ook gaan doen op fresh realms. Het leukste daarvan is het opnieuw opbouwen van een community, dat kost tijd en moeite. Je hebt daar denk ik helemaal geen xp buff incentive voor nodig, dat zal eerder averechts werken. Trouwens, waarom komen die realms uberhaupt zoveel eerder voor de launch online?
Veel mensen die een fresh realm gaan joinen spelen nu al Classic TBC. Die hebben echt geen zin om weer 2 tot 3 dagen /played te spenderen aan het worden van level 60. (En dat mogelijk meerdere keren voor alts.) Vooral omdat deze content veel te makkelijk is geworden en weinig tot geen samenwerking meer vereist. De hoeveelheid benodigde XP is gereduceerd en bijna alle group/elite quests en mobs zijn solo geworden. Kortweg gezegd: deze content leent zich er niet meer voor om een community op te bouwen.stickfiguur schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:39:
Aan de ene kant is een XP buff wel handig natuurlijk, dat zal 1-70 een stuk rapper maken en is vooral voor mensen die liever niet een boost willen kopen in de shop een uitkomst.
Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom ze dit ook gaan doen op fresh realms. Het leukste daarvan is het opnieuw opbouwen van een community, dat kost tijd en moeite. Je hebt daar denk ik helemaal geen xp buff incentive voor nodig, dat zal eerder averechts werken. Trouwens, waarom komen die realms uberhaupt zoveel eerder voor de launch online?
[ Voor 42% gewijzigd door PepieNL op 23-06-2022 09:56 ]
Dit zijn toch alleen maar goede punten?PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:49:
Nou ehh.. nogal wat nieuws. Beta is al live (zie voornamelijk alleen maar weer streamers toegang hebben), mooi !
Maar dan dit..
https://www.wowhead.com/w...-lich-king-classic-327460
Ze konden het gewoon niet laten. Wat een shitfest. Waarom nou zo drastisch gaan sleutelen aan een re-release.
Man man man.. Mijn hype is alweer over.
Snap het ook niet eigenlijk. Fresh is juist zo leuk als er niet 10k lvl 70 spelers op de zepp naar Northrend staan te springen op release dag, maar dat het langzaam binnen druppelt.stickfiguur schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:39:
Dit dus.
Ik snap je punt hoor, maar dit is helemaal persoonlijk.destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Dit zijn toch alleen maar goede punten?
- Naxx was te makkelijk en hebben ze nu iets moeilijker gemaakt. Iets wat nog getest gaat worden in de beta
- Heroics zijn makkelijk in WotLK en worden steeds makkelijker naar mate spelers betere gear krijgen. Door challenges toe te voegen maak je ze uitdagender en je wordt er nog voor beloond ook.
- Badges waren een totale chaos naar mate er steeds meer verschillende soorten bijkwamen. Dat lijken ze nu te gaan vergemakkelijken
Voor mij zijn dit allemaal goede punten
[ Voor 54% gewijzigd door PepieNL op 23-06-2022 10:16 ]
Ik snap je punt ook hoor. Ik lees het overigens wel dat het een soort van optie wordt. Dus dat je zelf (soort mythic) kan kiezen of dat je de heroics moeilijker wil om betere rewards (denk meer badges) te krijgen. Want kan mij niet voorstellen dat als je in tier 10 nog een alt levelt, dat deze dan in tier 10 moeilijkheid heroics zijn gear moet verkrijgenPepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ik snap je punt hoor, maar dit is helemaal persoonlijk.
Juist dat schalen van je gear door de tiers heen is juist wat dungeons zo leuk maakte voor mij.
Je wilt toch voelen dat je character sterker wordt?
Eerst kom je er met blauwe gear, alles is ff pittig, maar door de expansion cyclus heen stomp je er doorheen in een kwartier of een half uurtje.
Ik wilde geen retail of WOTLK+, ik wilde gewoon de game zoals het jaren terug was.
Anyway, geheel persoonlijk.. al die andere zaken net zo.
Ligt er wel aan op welke wijze ze dit doen, gaan ze, zoals het lijkt enkel mobs meer HP geven en wat meer damage vind ik het geen goede wijze om dit te doen, dit soort schaling pas meer bij M+ dan bij raids. Als ze raids moeilijker willen maken, doe dat dan door meer of andere mechanics toe te voegen zodat het echt een challenge wordt en niet alleen het artificieel verlengen van encounters door mobs meer HP te geven en wat 'oneshot' rng toe te voegen door abilities wat meer damage te geven.destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Dit zijn toch alleen maar goede punten?
- Naxx was te makkelijk en hebben ze nu iets moeilijker gemaakt. Iets wat nog getest gaat worden in de beta
Dit kan afhankelijk van de invulling, best een goede stap zijn.- Heroics zijn makkelijk in WotLK en worden steeds makkelijker naar mate spelers betere gear krijgen. Door challenges toe te voegen maak je ze uitdagender en je wordt er nog voor beloond ook.
Dit lijkt me op het eerste gezicht een prima verbetering.- Badges waren een totale chaos naar mate er steeds meer verschillende soorten bijkwamen. Dat lijken ze nu te gaan vergemakkelijken
Als er een keuze is en de hoogste moeilijkheidsgraad geeft de beste rewards.. dan gaat het gros die kant op en zonder de RDF krijg je nu gearchecks in Dalaran voor een heroic met een minimum ilevel opgedwongen.destroye schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:
[...]
Ik snap je punt ook hoor. Ik lees het overigens wel dat het een soort van optie wordt. Dus dat je zelf (soort mythic) kan kiezen of dat je de heroics moeilijker wil om betere rewards (denk meer badges) te krijgen. Want kan mij niet voorstellen dat als je in tier 10 nog een alt levelt, dat deze dan in tier 10 moeilijkheid heroics zijn gear moet verkrijgen
Ik snap het volledig, het beste is als ze niet teveel gaan afwijken van het origineel en ik vermoed dat je nog steeds zal voelen dat je character sterker wordt. Het leest alsof er tzt nieuwe uitdagingen toegevoegd worden zodat de content relevant blijft. Dat is denk ik ook een van de redenen voor de verandering aan het badge systeem, als je continue redelijke gear kan blijven kopen van dungeons heb je er tenminste nog iets aan om die content te doen.PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ik snap je punt hoor, maar dit is helemaal persoonlijk.
Juist dat schalen van je gear door de tiers heen is juist wat dungeons zo leuk maakte voor mij.
Je wilt toch voelen dat je character sterker wordt?
Eerst kom je er met blauwe gear, alles is ff pittig, maar door de expansion cyclus heen stomp je er doorheen in een kwartier of een half uurtje.
Ik wilde geen retail of WOTLK+, ik wilde gewoon de game zoals het jaren terug was.
Anyway, geheel persoonlijk.. al die andere zaken net zo.
Trouwens even opnieuw je lijstje met klachten gelezen:PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:49:
Nou ehh.. nogal wat nieuws. Beta is al live (zie voornamelijk alleen maar weer streamers toegang hebben), mooi !
Maar dan dit..
Ze konden het gewoon niet laten. Wat een shitfest. Waarom nou zo drastisch gaan sleutelen aan een re-release.
- heroics gaan meeschalen met gear
- naxx wordt moeilijker
- items gaan aangepast worden
- emblem systeem gaat aangepast worden
- 10 en 25-man raids krijgen zelfde loot
Had dit bewaard voor een WOTLK SOM server ofzo.. over een paar jaar.
Niemand die hierom vroeg.
To further this, we've been exploring a lot of ideas that we've decided not to implement at this time, such as 10-player and 25-player raids dropping the same items, Heroic dungeons getting improved drops, or increasing the starting difficulty of Heroic dungeons.
[ Voor 23% gewijzigd door stickfiguur op 23-06-2022 12:41 ]
Naxx v2 was zelfs een enorme teleurstelling voor mij (en mijn toenmalige guild. We hadden in vanilla net.... die frost draak dood omdat we enorm lang vastzaten op 4HM, maar in v2 was bijna ieder gevecht te brute forcen door maar genoeg damage te doen. We hadden zin in moeilijke gevechten en renden er op de eerste avond helemaal doorheen...stickfiguur schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:34:
[...]
Naxx was trouwens ook zo ontzettend makkelijk, geen hoge DPS checks bij Patchwerk of Thaddius, geen getunede fights. Je ging eigenlijk alleen maar dood als je iets doms deed, i.e. door de mechanics compleet verkloten. De eerste guilds (en soms zelfs pugs) die het clearde hadden niet eens allemaal lvl 80 characters..
Verwijderd
Je opsomming is niet correct. Naxx wordt iets moeilijker, wat ik persoonlijk geen probleem vind want dat was echt te simpel.PepieNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:49:
Maar dan dit..
- heroics gaan meeschalen met gear
- naxx wordt moeilijker
- items gaan aangepast worden
- emblem systeem gaat aangepast worden
- 10 en 25-man raids krijgen zelfde loot
Had dit bewaard voor een WOTLK SOM server ofzo.. over een paar jaar.
Niemand die hierom vroeg.
Weet niet hoor, maar toen WotLK voor het eerst uitkwam na TBC, stond echt iedereen op de boot/zeppelin te wachten om Northrend te gaan verkennenFunkyTrip schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:01:
Snap het ook niet eigenlijk. Fresh is juist zo leuk als er niet 10k lvl 70 spelers op de zepp naar Northrend staan te springen op release dag, maar dat het langzaam binnen druppelt.
En dan ook nog binnen 2-3 weken, moet ik snel nog een week vrij regelen
En vergeet niet dat tijdens de WotLK prepatch de benodigde hoeveelheid XP voor Outlands met ongeveer 30% gereduceerd wordt. I.c.m. de xp-boost ga je dus veel sneller door de TBC content heen.RaseriaN schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Dat het kort dag is ben ik het wel mee eens, maar die 50% XP boost helpt daar wel bij..
3 volgens mij.PepieNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:41:
[...]
..en hoeveel layers?
Volgens mij zijn er best veel horde naar Golemag verhuisd vanaf queuemaw
True, maar gelukkig nog genoeg te doen. Raid op 3 chars (i know...) en kan easy runs vinden.Dennism schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:18:
[...]
Meetpunt gaat natuurlijk zijn Wrath Pre-Patch en Wrath launch. Sunwell / IQD is nu een paar weken uit, de raid is gecleared door velen, het eiland is 'klaar', waar die content launch natuurlijk deels ook oorzaak was van de queue's. Raid logging zal weer toe gaan nemen, mensen nemen pauze tot Wrath etc. Firemaw is door de grote altijd actief, maar toch zie je het wel rustiger worden vergeleken met een paar weken geleden.
Dit is precies de reden waarom ik met mijn paladin nog heeeeel ff wacht met questen e.d. Gaat in de prepatch veel rapper.Cannoli schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:43:
[...]
En vergeet niet dat tijdens de WotLK prepatch de benodigde hoeveelheid XP voor Outlands met ongeveer 30% gereduceerd wordt. I.c.m. de xp-boost ga je dus veel sneller door de TBC content heen.
[ Voor 19% gewijzigd door Insehh op 24-06-2022 12:45 ]
De enige ekte...
Niet op mijn server. Die ging net een aantal weken open voor WotlK en iedereen was nog aan het levelen in azeroth en outlands.RaseriaN schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Weet niet hoor, maar toen WotLK voor het eerst uitkwam na TBC, stond echt iedereen op de boot/zeppelin te wachten om Northrend te gaan verkennenDat het kort dag is ben ik het wel mee eens, maar die 50% XP boost helpt daar wel bij..
Dit dus.
Verwijderd
Gewoon beginnen met spelen en je eigen ding doen.Nielster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:47:
Twijfel wat te doen:
Nu beginnen op een stabiele PVE server (Pyrewood) of wachten op fresh. Ik heb geen account meer dus moet sowieso opnieuw beginnen. Het liefste wacht ik op fresh, maar de 50% boost staat me niet aan.
Wat zouden jullie doen als je met een nieuw account moet beginnen?
Ik ben super casual, gaat me vooral om het levelen en raiden zit er waarschijnlijk niet in wegens tijdgebrek.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De fresh servers gaan open bij de pre-patch, wat tevens het moment is waarop overal de xp-boost ingaat. Dus ook op de nieuwe servers. Je kunt dus razendsnel naar level 70 levelen.MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:43:
Vraagje, ik zie hier en daar wat over exp boosts, maar dat heeft geen effect op de fresh server toch?
Dit dus.
Thanks, weet je of de pre-patch ook al een release date heeft?FunkyTrip schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:29:
[...]
De fresh servers gaan open bij de pre-patch, wat tevens het moment is waarop overal de xp-boost ingaat. Dus ook op de nieuwe servers. Je kunt dus razendsnel naar level 70 levelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dan was dat overal breeduit op de Wow forums verschenen natuurlijkMrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
[...]
Thanks, weet je of de pre-patch ook al een release date heeft?
Dit dus.
En ik hoopte het te lezen toen dit topic weer naar boven kwamFunkyTrip schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:32:
[...]
Dan was dat overal breeduit op de Wow forums verschenen natuurlijk
Niks officieel maar volgend berekende gokken (kijken naar hoe het bij beta tbc ging) zou het in augustus moeten uitkomen.MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
[...]
Thanks, weet je of de pre-patch ook al een release date heeft?
Verwijderd
Paar weken in deze guild gezeten, helaas gebeurt er helemaal niets. Discord is dood, de GM is nooit/zelden online en er zijn geen gezamenlijke activiteiten of raids.tuinïnen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:43:
[...]
Guild: 'Even Apeldoorn Bellen' .. opzich prima met raiden in de kinderschoenen. Maar is voor mij voorlopig toch nog niet aan de orde en als vieze casual zal ik slechts een enkele keer kunnen aansluiten.
Ben er ook uit, een GM en officers die niets doen is niet houdbaar en motiveert niet.Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:55:
[...]
Paar weken in deze guild gezeten, helaas gebeurt er helemaal niets. Discord is dood, de GM is nooit/zelden online en er zijn geen gezamenlijke activiteiten of raids.
Zit nu in Night of the Decepticon waar ook veel Nederlanders in zitten. Ze accepteren ook 'socials'.
Geen guides is natuurlijk wel een beetje raar van content die al even uit is. Meeste tactics zijn al wel bekend voor de meeste mensen dus zo heel veel zal dat ook niet uitmaken denk ik. DBM daarin tegen is natuurlijk wel een groot verschil!PepieNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:34:
hmm hmm kga rerollen op één van de fresh servers in een best bijzondere guild met een bijzondere insteek (geen DBM, geen guides) en kan een spot als frost DK krijgen.
Zin an!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq