Voor mij is Warcraft Classic nu toch echt overleden, vrees ik

. Ik heb net nog ingelogd op de 'classic Classic' server op mijn level 60 rogue waar het allemaal mee begon (niet de echte originele uiteraard, da's onmogelijk, maar eentje die ik levelde toen Classic opnieuw uitkwam). Ik heb hem destijds precies zo ontworpen als 15+ jaar ervoor, alleen dan zonder haar (beetje realistisch blijven, htt-thalan).
Maar helaas.... ik trof mezelf helemaal alleen. Nog een paar verdwaalde zielen in Stormwind, maar zodra ik in Baradin Bay aan kwam was alles totaal uitgestorven. En dat stemt me sip. Ja, in TBC is het drukker en die 'fresh servers' voor WOTLK zijn een grappig idee, maar de leveling experience is zelfs onder TBC al stukken makkelijker gemaakt dan in de originele game.
Ik heb hele fijne en goede herinneringen aan mijn eerste weken en maanden in Warcraft, toen alles nog onbekend, spannend en nieuw was. Waar het hele dorp uitliep omdat er een orc gespot was in Moonbrook en naar Lakeshire moeten lopen voor een kwestie nog een echt avontuur was. Voor mij was het een charme dat je leather met magic stats kon krijgen, want je zat meestal zo krap in je gear en geld dat het vaak nog steeds een upgrade was.
Dus ja, sip, maar ik snap het heus wel. Je kan niet eeuwig in dezelfde game blijven hangen. Ik vind het ook best bijzonder dat een game die impact heeft kunnen maken, iets dat zo bijzonder was dat je het nooit meer vergeet. Er zal ooit een moment komen dat die servers uitgezet worden, en er zal nooit meer een game komen die hetzelfde gevoel ontlokt, want we zijn allemaal wijzer geworden en we weten nu heel goed wat er mogelijk is. Ondanks de controverse rond Blizzard en mijn kritiek als de servers weer eens voor de honderdste keer plat lagen (groeipijntjes enzo) ben ik toch heel blij dat ik het meegemaakt heb

.