• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11 12:50
Brummetje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Geen guides is natuurlijk wel een beetje raar van content die al even uit is. Meeste tactics zijn al wel bekend voor de meeste mensen dus zo heel veel zal dat ook niet uitmaken denk ik. DBM daarin tegen is natuurlijk wel een groot verschil!
Jep. We kunnen ook niet de tijd terug draaien en vergeten wat de meesten in de groep destijds al meegemaakt hebben natuurlijk.
Je moet het meer zien als een state of mind zeg maar. We gaan het 'live' herontdekken.
Het zijn ook beslist geen private server spelers, en allemaal oude baasjes.

Het heeft mij iig over de streep getrokken om door te gaan na al die veranderen die blizzard een paar weken terug aankondigde, was er toen zo klaar mee..
Nu 180 graden gedraaid en heb er ontzettend veel zin in.

[ Voor 66% gewijzigd door PepieNL op 04-07-2022 14:12 ]

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 15:44
Ik ben ook van plan in een soort gelijke guild te starten op een fresh realm, met ook zo'n 'blind approach' voor het raiden. Ik vond het persoonlijk de leukste raid dungeon toen ik met een destijds hardcore raiding guild er echt vol voor ging in Ulduar zonder precies te weten hoe alles werkt. Dat je zelf de tactieken moet uitvogelen voegt een super leuke dimensie toe aan het raiden.

Dat is dus ook precies de insteek van dit soort 'blind' guilds, samen weer te tactics uitvogelen en niet alles zo voorgekauwd. Is natuurlijk wel lastig bij zo'n bekende raid als Naxx maar goed. Gaan zien hoe het loopt ;)

Helaas moeten we nog wel even wachten voor we kunnen starten..

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:25

tuinïnen

Eventus stultorum magister

stickfiguur schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:11:

Stiekem hoop ik vandaag (dinsdag) nog op wat nieuws. Als ze het hele gebeuren in de zomer nog willen starten mag er toch bijna een datum komen? De XP-boost komt nog voor de pre-patch.

• stickfiguur
tuinïnen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Stiekem hoop ik vandaag (dinsdag) nog op wat nieuws. Als ze het hele gebeuren in de zomer nog willen starten mag er toch bijna een datum komen? De XP-boost komt nog voor de pre-patch.
Ik hoop stiekem met je mee ;) Gezien de xp boost een korte periode voor de prepatch verschijnt is dat de grootste indicator dat er wat aankomt inderdaad. Maar goed, ik ben klaar om teleurgesteld te worden haha.

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
stickfiguur schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:11:
Ik ben ook van plan in een soort gelijke guild te starten op een fresh realm, met ook zo'n 'blind approach' voor het raiden. Ik vond het persoonlijk de leukste raid dungeon toen ik met een destijds hardcore raiding guild er echt vol voor ging in Ulduar zonder precies te weten hoe alles werkt. Dat je zelf de tactieken moet uitvogelen voegt een super leuke dimensie toe aan het raiden.

Dat is dus ook precies de insteek van dit soort 'blind' guilds, samen weer te tactics uitvogelen en niet alles zo voorgekauwd. Is natuurlijk wel lastig bij zo'n bekende raid als Naxx maar goed. Gaan zien hoe het loopt ;)

Leuk idee! Ik heb ook wel weer zin om een character te levelen :9

Ik ben alleen een enorme casual geworden en ik kan heel slecht tegen het min/max dat in classic en nog heftiger in TBC aanwezig was/is.

[ Voor 7% gewijzigd door invine op 05-07-2022 09:24 ]

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik speel altijd met een groep vrienden in een Nederlandse guild.
Leuke groep volwassen gasten, niet te hardcore in de zin van min maxen.

Wel een ervaren groep, tot nog toe alles vrij snel gecleared. Kan atijd daar bij springen :)

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Toch maar besloten om met WotLK weer terug in deze MMO te duiken.
Was toch veruit de beste expansion ooit en na WotLK komen er nog 2 hele goede aan.

Nu nog even bepalen of ik op een fresh server start of niet.
Hoop dat ik een groep gelijkgestemden kan vinden want dan wordt de keuze een stuk makkelijk :)

Wil warlock levelen en daarna door naar DK.

FUMES et CARNES

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Ligt er wel aan op welke wijze ze dit doen, gaan ze, zoals het lijkt enkel mobs meer HP geven en wat meer damage vind ik het geen goede wijze om dit te doen, dit soort schaling pas meer bij M+ dan bij raids. Als ze raids moeilijker willen maken, doe dat dan door meer of andere mechanics toe te voegen zodat het echt een challenge wordt en niet alleen het artificieel verlengen van encounters door mobs meer HP te geven en wat 'oneshot' rng toe te voegen door abilities wat meer damage te geven.
Mwoah, er moest wat veranderen aan de tactics om van 40 mans encounters 10 en 25 mans te maken.

Maar het grootste verschil tussen het oude en nieuwe Naxx was dat de bosses in het oude naxx veel meer damage deden in verhouding tot de health pool van de spelers. En meer health ahdden in verhouding tot de damage die de spelers deden een 'passende' gear.

Hierdoor stond er veel meer druk op de healers die in oud naxx /oom gingen, iets wat me in nieuw naxx nooit gebeurde. Dus extra damage maakt het voor de healers en de tanks interessanter.

Dat zorgt weer voor druk op de dps die echt hun best moesten doen om de bosses plat te krijgen voor dat de healers door hun mana waren. Wat in oud naxx echt een uitdaging was en in nieuw naxx niet door de relatief kleine health pools.

Extra dmg en hp is dus wel degelijk hoe je die raid meer in lijn brengt met oorspronkelijk naxx en speelbaar houdt met de kleinere raid groepen.

• stickfiguur
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Extra dmg en hp is dus wel degelijk hoe je die raid meer in lijn brengt met oorspronkelijk naxx en speelbaar houdt met de kleinere raid groepen.
Ik denk dat veel mensen zich niet zo goed meer kunnen herinneren hoe makkelijk Naxx 10/25 was ter vergelijking met Naxx 40. Geen enkele boss fight was echt een struikel blok, al helemaal als je alle tactics nog in het achterhoofd had zitten. Naar je dieper in elke wing komt horen de bosses moeilijker te worden. De laatste boss van elke wing is dan natuurlijk de makkelijkste. Dit gevoel miste ik eigenlijk wel een beetje tijdens WotLK.

Ik denk dat het tweaken van de HP/DMG er juist voor kan zorgen, zeker in dit geval, dat je beter de bestaande mechanics moet uitvoeren ipv dat je het makkelijk kan compenseren met betere healers/dpsers. Als je nu mechanics kan "negeren" of weinig aandacht aan kan besteden dan klinkt het op papier misschien lui maar in realiteit denk ik dat het de raid wel meer tot z'n recht laat komen.

En als laatste wil ik nog even kwijt dat het jammer is dat er nog steeds geen XP buff is. Nog maar een week wachten dus tot we meer weten over een eventuele timeline..

[ Voor 7% gewijzigd door stickfiguur op 13-07-2022 08:54 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-11 15:18
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Mwoah, er moest wat veranderen aan de tactics om van 40 mans encounters 10 en 25 mans te maken.

Maar het grootste verschil tussen het oude en nieuwe Naxx was dat de bosses in het oude naxx veel meer damage deden in verhouding tot de health pool van de spelers. En meer health ahdden in verhouding tot de damage die de spelers deden een 'passende' gear.

Hierdoor stond er veel meer druk op de healers die in oud naxx /oom gingen, iets wat me in nieuw naxx nooit gebeurde. Dus extra damage maakt het voor de healers en de tanks interessanter.

Dat zorgt weer voor druk op de dps die echt hun best moesten doen om de bosses plat te krijgen voor dat de healers door hun mana waren. Wat in oud naxx echt een uitdaging was en in nieuw naxx niet door de relatief kleine health pools.

Over welke variant heb je het? Naxx 40 in 2006 was inderdaad lastig, maar dat lag meer aan de onkunde van de spelers dan aan het echt lastig zijn van de mechanics, dat bleek wel wel in Classic waar Naxx 40 simpelweg te makkelijk was. Het klopt inderdaad wel dat Wrath Naxx nog makkelijker was, maar we moeten niet gaan doen voorkomen dat Nax 40 in Classic moeilijk was, want dat was het absoluut niet. Ik keek er heel Classic naar uit, maar uiteindelijk was ik vrij teleurgesteld (en met mij vele anderen in de guild die er meer van verwachten, en gelijke sentimenten zag je bijv. ook op de Classic reddit e.d. Ik wil dan ook niet graag een Naxx 10/25 zien die gelijkgetrokken wordt met Naxx 40, echt spannend is dat immers niet. Daarvoor staat ook Naxx 40 nog te vers in het geheugen.

Nu weet ik natuurlijk niet met wie jij spreekt, maar ik hoor geen tank, healer of DPS blij worden van enkel een HP / Dmg buff, iedereen met wie ik hierover spreek trekt dezelfde conclusie: Saai en lui, echt niemand die zegt 'oh wat interessant, dat gaat de raid echt veel leuker maken om te doen'.

Terwijl als je kijkt wat ze in SoM doen ze het wel degelijk kunnen om bosses lastiger te maken met nieuwe mechanics en aanpassingen op bestaande mechanics. Dat is toch veel leuker dan een HP / Dmg buff? Dan kan het, als ze goed executen op die mechanics, zelfs aanvoelen als redelijk nieuwe content en niet als een luie rehash waar ze wat schmink op smeren om het er wat leuker uit te laten zien, maar wat uiteindelijk niet tot meer plezier gaat leiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 13-07-2022 09:13 ]

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Classic was verre van moeilijk.
Maar tegenwoordig heeft men zoveel ervaring en add ons dat je er tegenwoordig vrij gemakkelijk doorheen loopt.Het heeft simpelweg veel minder en veel simpelere mechanics.
Heb alle raids tot nog toe met een guild met vrienden vrij snel gecleared. Retail is gewoon veel en veel lastiger.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 15:29
Wat duurt het lang voordat ze met die XP Boost komen zeg, je zou toch denken dat ze juist al mensen die daarvoor zullen (re)subben een drijfveer zijn voor het invoeren ervan.

Niemand (waaronder ik) gaat nu een alt levelen omdat je weet dat er een XP boost aan zit te komen.

[ Voor 22% gewijzigd door joostmakaay op 13-07-2022 12:02 ]

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
joostmakaay schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:01:
Wat duurt het lang voordat ze met die XP Boost komen zeg, je zou toch denken dat ze juist al mensen die daarvoor zullen (re)subben een drijfveer zijn voor het invoeren ervan.

Niemand (waaronder ik) gaat nu een alt levelen omdat je weet dat er een XP boost aan zit te komen.
Ik vond de 'educated guess' uit onderstaande video wel aannemelijk.

tldw: XP boost volgende week, pre-patch 16 augustus en WotLK Classic launch rond 13 september.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Cannoli schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:15:
[...]
tldw: XP boost volgende week, pre-patch 16 augustus en WotLK Classic launch rond 13 september.
Dat klinkt inderdaad zeer aannemelijk.
Laten we het hopen :)

FUMES et CARNES

• stickfiguur
Dennism schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Terwijl als je kijkt wat ze in SoM doen ze het wel degelijk kunnen om bosses lastiger te maken met nieuwe mechanics en aanpassingen op bestaande mechanics. Dat is toch veel leuker dan een HP / Dmg buff?
Ja, dat is zeker leuker dan een simpele hp/dmg buff. Echter krijg je dan wel een hoop mensen die gaan jammeren dat ze dingen aanpassen.. Ik zou er dus niet teveel op hopen.

• tuinïnen

tuinïnen

Cannoli schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Ik vond de 'educated guess' uit onderstaande video wel aannemelijk.

[YouTube: When will WOTLK Classic and the PRE PATCH Launch?!?]
Met de prepatch komen dan ook de 'fresh' servers? Of al meteen met de XP-boost, of pas bij release van WotLK Classic?

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:56
tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Met de prepatch komen dan ook de 'fresh' servers? Of al meteen met de XP-boost, of pas bij release van WotLK Classic?
volgens mij komen dan ook de fresh servers MET xp boost.

ben niet 110% zeker hoor

• Cannoli
  • Niet online
tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:35:
[...]

De fresh servers komen tegelijk met de pre-patch. De xp buff is dus al een aantal weken actief op de huidige TBC Classic servers alvorens de pre-patch/fresh servers komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cannoli op 13-07-2022 14:12 ]

• tuinïnen

tuinïnen

beebie121 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:10:
[...]

volgens mij komen dan ook de fresh servers MET xp boost.

ben niet 110% zeker hoor
XP-boost geldt ook op deze servers inderdaad. Mijn vraag was meer: 'When Fresh?' ;)

• stickfiguur
tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:12:
[...]

XP-boost geldt ook op deze servers inderdaad. Mijn vraag was meer: 'When Fresh?' ;)
Zoals Cannoli dus schrijft, eerst komt de XP buff voor de bestaande TBC realms en dan zodra de pre-patch live gaat, gaan ook de fresh realms live.

De eerste indicatie voor wanneer de fresh realms live gaan is dus de XP buff op de TBC realms die al bestaan. Misschien gebeurt dat volgende week eindelijk..

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:55
Ben sinds deze week weer een beetje begonnen met spelen, nu is alleen op firemaw de gehele Horde met de Noorderzon vertrokken..

Iemand die toevallig nog in een sociale, volwassenen, dad-guild zit die nog mensen zoekt?
Maakt niet veel uit op welke server, Nederlands of Engels maakt ook niet uit.

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik zit nu op Mirrage Raceway (PVE) en die is nog redelijk balanced als is er wel iets meer Alliance dan Horde (60-40%).
Ik zit alleen niet zelf in een guild atm en ook niet echt naar op zoek ik zie wel als de pre-patch live gaat wat het veder gaat worden.

Op heel veel servers is het of compleet Horde of compleet Alliance, zeker op de PVP servers.

• Dennism
Gixxer27 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:02:
Ik zit nu op Mirrage Raceway (PVE) en die is nog redelijk balanced als is er wel iets meer Alliance dan Horde (60-40%).
Ik zit alleen niet zelf in een guild atm en ook niet echt naar op zoek ik zie wel als de pre-patch live gaat wat het veder gaat worden.

Op heel veel servers is het of compleet Horde of compleet Alliance, zeker op de PVP servers.
Mirage is inderdaad redelijk balanced, wat ook direct grappig is, immers is het een PVE server. Waar faction balance minder belangrijk is voor het speel dan op een PVP server.

Verwijderd

Dennism schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Over welke variant heb je het? Naxx 40 in 2006 was inderdaad lastig, maar dat lag meer aan de onkunde van de spelers dan aan het echt lastig zijn van de mechanics.
Deels mee eens, deels de veel betere add ons in classic tov vanilla.
Nu weet ik natuurlijk niet met wie jij spreekt, maar ik hoor geen tank, healer of DPS blij worden van enkel een HP / Dmg buff, iedereen met wie ik hierover spreek trekt dezelfde conclusie: Saai en lui, echt niemand die zegt 'oh wat interessant, dat gaat de raid echt veel leuker maken om te doen'.

Terwijl als je kijkt wat ze in SoM doen ze het wel degelijk kunnen om bosses lastiger te maken met nieuwe mechanics en aanpassingen op bestaande mechanics. Dat is toch veel leuker dan een HP / Dmg buff? Dan kan het, als ze goed executen op die mechanics, zelfs aanvoelen als redelijk nieuwe content en niet als een luie rehash waar ze wat schmink op smeren om het er wat leuker uit te laten zien, maar wat uiteindelijk niet tot meer plezier gaat leiden.
Dat is meer dan some changes en ook meer dan wat het verschil was tussen 2006 en wotlk.

Het is maar net wat je doel is.

Ik vrees dat veel moeilijker maken a la SoM voor een tweedeling zorgt: onervaren en casual speler lopen tegen een muur en de fanatiekere en heel ervaren speler walsen alsnog alles plat.

Het blijft de eerste raid van een expansion, dus dat lijkt mij niet de weg om te gaan. WotLK was overigens de laatste expansion dat ik voor server first aan het strijden ging, daarna is mijn guild over gestapt op 'moeilijkste niveau clearen voor de volgende tier'. Ik heb vanilla tot en met shadowlands op de main en vrijwel alle alts exclusief gehealed. Enige uitzondering was druid tank alt in TBC voor Hydross en gearing up new joiners.

Ik ga WotLK interessant voor mezelf maken door op een fresh server te starten en voor het eerst in raids ranged dps te spelen. Als ik als healer ga dan is er geen uitdaging aan, dat was de reden dat ik TBC classic stopte, ik healde en dat voelde onmiddelijk als autmatische pilot en had geen zin tweede character te levellen.

• Gixxer27
Dennism schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Mirage is inderdaad redelijk balanced, wat ook direct grappig is, immers is het een PVE server. Waar faction balance minder belangrijk is voor het speel dan op een PVP server.
Is ook omdat het een PVE server is, mijn vorige was compleet Horde op een PVP en dan kan je net zo goed op een PVE server gaan spelen.

• PepieNL
Niet om het één of ander maar Mirage Raceway horde zijde is sinds een paar weken aan het leeg lopen.
De grote guilds zijn al weg.

• beebie121
PepieNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 06:55:
Niet om het één of ander maar Mirage Raceway horde zijde is sinds een paar weken aan het leeg lopen.
De grote guilds zijn al weg.
Persoonlijk vind ik het niet super erg dat er niet meer de gdkp spam is in de lfg channel.
Met mijn fijne dad-guild nog een hoop plezier op MR.
SWP hebben we moeite in, maar dat kan voor mij de pret niet drukken.
Ik vind swp ook niet heel tof, voelt voor mij echt als, we moesten nog iets doen dus dan maar swp raid..
Voor mij was BT de echte end-raid.

kan ook niet wachten op WoTLK, heb er echt zin in.

• PepieNL
beebie121 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Persoonlijk vind ik het niet super erg dat er niet meer de gdkp spam is in de lfg channel.
Met mijn fijne dad-guild nog een hoop plezier op MR.
Dat is mooi _/-\o_

Maar iets hier boven wordt MR nog genoemd door meerdere personen als 'fijn' en 'balanced', ik wilde de mensen even waarschuwen dat dat inmiddels helemaal niet meer zo is.
De exodus van de laatste 2 weken zie je nog niet terug op ironforge.pro ,laatste cijfers daar zijn van een halve maand terug.
Inmiddels is het al lastig om 's avonds je daily HC te doen, zijn er nog nauwelijks pug raids en kunnen guilds niet meer aan extra fillers komen, maar dat moet jou ook wel opgevallen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PepieNL op 14-07-2022 16:08 ]

• Gixxer27
Ik heb alleen maar aangegeven dat door dat het een PVE server is het meer "balanced" is dan PVP servers, verder denk ik (hoop ik) dat het met de populatie wel goed komt als de XP buff live gaat of als de pre-patch er is en er weer een hoop mensen terug komen voor WOTLK.

De meeste PVP servers zijn halve PVE servers geworden doordat de balance zo verneukt is dat je daar geen world pvp meer hebt, iets waar deze severs op zich toch voor bedacht waren.

• PepieNL
Populatie shifts zijn werkelijk bizar in classic ja...
Zo onwerkelijk. Kijk naar Firemaw, de horde zijde lijkt daar in die twee dagen (gratis transfers waren mogelijk naar Razorgore en vanaf daar was weer een gratis transfer naar Gehennas mogelijk) helemaal leeg te lopen.
Je zal maar net deze week op vakantie geweest zijn.. log je weer in.. is je hele guild verhuisd.

• tuinïnen

tuinïnen

Voor mij wel een nadeel die Fresh aankondiging. Mijn motivatie die ik eerder had om een char naar 70 te levelen op een oude server is helemaal verdwenen. Gezien het momentum een paar weken geleden had ik de Fresh servers wel wat eerder verwacht. Nu op zijn vroegst midden augustus en WotLK in september.

But remember... patience, discipline

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 20:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

tuinïnen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:15:
Voor mij wel een nadeel die Fresh aankondiging. Mijn motivatie die ik eerder had om een char naar 70 te levelen op een oude server is helemaal verdwenen. Gezien het momentum een paar weken geleden had ik de Fresh servers wel wat eerder verwacht. Nu op zijn vroegst midden augustus en WotLK in september.

But remember... patience, discipline
Ik hoop toch echt pas in september! Eind augustus ga ik op vakantie, openen van fresh servers precies in die paar weken zou bijzonder zuur zijn voor mij, juist omdat die eerste weken het leukst zijn.

Dit dus.

• tuinïnen

tuinïnen

FunkyTrip schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:49:
[...]

Ik hoop toch echt pas in september! Eind augustus ga ik op vakantie, openen van fresh servers precies in die paar weken zou bijzonder zuur zijn voor mij, juist omdat die eerste weken het leukst zijn.
Staat genoteerd, vakantie FunkyTrip. We stellen Fresh nog even uit!

• beebie121
PepieNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Dat is mooi _/-\o_

Maar iets hier boven wordt MR nog genoemd door meerdere personen als 'fijn' en 'balanced', ik wilde de mensen even waarschuwen dat dat inmiddels helemaal niet meer zo is.
De exodus van de laatste 2 weken zie je nog niet terug op ironforge.pro ,laatste cijfers daar zijn van een halve maand terug.
Inmiddels is het al lastig om 's avonds je daily HC te doen, zijn er nog nauwelijks pug raids en kunnen guilds niet meer aan extra fillers komen, maar dat moet jou ook wel opgevallen zijn.
Er waren altijd veel pug raids, toch zijn die er nog steeds wel, ben lid van een aantal pug kanalen.
Maar ik heb op dit moment weinig tijd om met alts in pug raids te zitten.
In onze guild hebben we gelukkig altijd 25 man (of zelfs iets meer) om te raiden.
Ik ervaar het nog niet als nadelig, maar ik kan me voorstellen dat mensen dit wel nadeliger vinden hoor.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

tuinïnen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Staat genoteerd, vakantie FunkyTrip. We stellen Fresh nog even uit!
Dat zou een bijzonder mooie geste zijn! Ik ga het meteen proberen bij de CEO van Blizzard! O:)

Dit dus.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Voor mij is Warcraft Classic nu toch echt overleden, vrees ik ;(. Ik heb net nog ingelogd op de 'classic Classic' server op mijn level 60 rogue waar het allemaal mee begon (niet de echte originele uiteraard, da's onmogelijk, maar eentje die ik levelde toen Classic opnieuw uitkwam). Ik heb hem destijds precies zo ontworpen als 15+ jaar ervoor, alleen dan zonder haar (beetje realistisch blijven, htt-thalan).

Maar helaas.... ik trof mezelf helemaal alleen. Nog een paar verdwaalde zielen in Stormwind, maar zodra ik in Baradin Bay aan kwam was alles totaal uitgestorven. En dat stemt me sip. Ja, in TBC is het drukker en die 'fresh servers' voor WOTLK zijn een grappig idee, maar de leveling experience is zelfs onder TBC al stukken makkelijker gemaakt dan in de originele game.

Ik heb hele fijne en goede herinneringen aan mijn eerste weken en maanden in Warcraft, toen alles nog onbekend, spannend en nieuw was. Waar het hele dorp uitliep omdat er een orc gespot was in Moonbrook en naar Lakeshire moeten lopen voor een kwestie nog een echt avontuur was. Voor mij was het een charme dat je leather met magic stats kon krijgen, want je zat meestal zo krap in je gear en geld dat het vaak nog steeds een upgrade was.

Dus ja, sip, maar ik snap het heus wel. Je kan niet eeuwig in dezelfde game blijven hangen. Ik vind het ook best bijzonder dat een game die impact heeft kunnen maken, iets dat zo bijzonder was dat je het nooit meer vergeet. Er zal ooit een moment komen dat die servers uitgezet worden, en er zal nooit meer een game komen die hetzelfde gevoel ontlokt, want we zijn allemaal wijzer geworden en we weten nu heel goed wat er mogelijk is. Ondanks de controverse rond Blizzard en mijn kritiek als de servers weer eens voor de honderdste keer plat lagen (groeipijntjes enzo) ben ik toch heel blij dat ik het meegemaakt heb :).

• Dennism
@HTT-Thalan is heb zelf geen van characters bewaard via die copy service, maar is het niet zo dat je ook daar gratis kan transferren naar 'Era' servers met meer population?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dennism schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:02:
@HTT-Thalan is heb zelf geen van characters bewaard via die copy service, maar is het niet zo dat je ook daar gratis kan transferren naar 'Era' servers met meer population?
Ik moest de termen googlen, maar ik zit op Ashbringer, wat schijnbaar een Era server is _O-.

Helemaal uitgestorven :P.

• Dennism
HTT-Thalan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:34:
[...]

Ik moest de termen googlen, maar ik zit op Ashbringer, wat schijnbaar een Era server is _O-.

Helemaal uitgestorven :P.
Er zullen 2 Ashbringers zijn, Ashbringer Era (locked op lvl 60) en Ashbringer TBC, als jij destijds geen €10 oid betaald hebt om je level 60 te kopieren naar de speciale lvl 60 servers of expliciet aangegeven hebt niet naar TBC te willen zit je mogelijk 'gewoon' op Ashbringer TBC, en die is inderdaad vrij dood, zeker horde kant.

Zit je wel op Era (enkel lvl 60) dan is volgens mij dit een goede guide om je character naar een server met meer populatie te krijgen: https://www.reddit.com/r/...state_of_the_classic_era/

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dennism schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Er zullen 2 Ashbringers zijn, Ashbringer Era (locked op lvl 60) en Ashbringer TBC, als jij destijds geen €10 oid betaald hebt om je level 60 te kopieren naar de speciale lvl 60 servers of expliciet aangegeven hebt niet naar TBC te willen zit je mogelijk 'gewoon' op Ashbringer TBC, en die is inderdaad vrij dood, zeker horde kant.

Zit je wel op Era (enkel lvl 60) dan is volgens mij dit een goede guide om je character naar een server met meer populatie te krijgen: https://www.reddit.com/r/...state_of_the_classic_era/
Ik heb een clone idd, dus mijn main is zowel op TBC beschikbaar als op classic. Ik zal eens lezen op reddit, maar van een quick scan begrijp ik dat ik gewoon een andere server moet kiezen?

• Dennism
HTT-Thalan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Ik heb een clone idd, dus mijn main is zowel op TBC beschikbaar als op classic. Ik zal eens lezen op reddit, maar van een quick scan begrijp ik dat ik gewoon een andere server moet kiezen?
Ja, de clone zou je dan moeten verhuizen naar een server met meer pop inderdaad. v.z.i.w heeft Blizzard daar gratis opties voor, Firemaw (PVP) of Pyrewood (PVE) zouden de beste opties zijn van wat ik begrijp.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:47
Ik ga denk ik met de launch van WotLK classic op een fresh start server spelen.
Meerdere mensen hier die dat idee hebben of gaan de meeste gewoon verder met hun bestaande characters?

Komen die servers pas bij launch eigenlijk of bij pre-patch ?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:13:
Ik ga denk ik met de launch van WotLK classic op een fresh start server spelen.
Meerdere mensen hier die dat idee hebben of gaan de meeste gewoon verder met hun bestaande characters?

Komen die servers pas bij launch eigenlijk of bij pre-patch ?
Er zijn al meerdere mensen die gepost hebben dat ze dit van plan zijn. Er zijn een hoop initiatieven voor guilds waar men ook nog eens zonder allemaal raid addons etc gaat proberen de bosses te verslaan om het wat uitdagender te maken. Ik geloof dat er naast mij minstens nog een iemand was die zich ook bij zo'n 'fresh & blind' guild gaat voegen. Ik heb dan ook geen gegearde 70 om wat mee te doen dus dat maakt de keuze voor fresh makkelijk.

Ik ben trouwens benieuwd, maar vooral klaar om teleurgesteld te worden 8)7 , of we vandaag op NA al de xp boost gaan zien. Anders nog maar weer een week wachten he..

[ Voor 9% gewijzigd door stickfiguur op 19-07-2022 08:25 ]

• PepieNL
stickfiguur schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:22:
[...]

Er zijn al meerdere mensen die gepost hebben dat ze dit van plan zijn. Er zijn een hoop initiatieven voor guilds waar men ook nog eens zonder allemaal raid addons etc gaat proberen de bosses te verslaan om het wat uitdagender te maken. Ik geloof dat er naast mij minstens nog een iemand was die zich ook bij zo'n 'fresh & blind' guild gaat voegen. Ik heb dan ook geen gegearde 70 om wat mee te doen dus dat maakt de keuze voor fresh makkelijk.
Jep hiero :9 Paradigmatic toevallig ?
stickfiguur schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:22:
[...]Ik heb dan ook geen gegearde 70 om wat mee te doen dus dat maakt de keuze voor fresh makkelijk.
Ik laat her en der wat gegearde 70s achter, kan me weinig schelen.. heb mn plezier gehad met ze.
Een fresh realm, in ieder geval voor heel phase 1 van wrath, lijkt me heerlijk.

• stickfiguur
PepieNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Jep hiero :9 Paradigmatic toevallig ?

[...]

Ik laat her en der wat gegearde 70s achter, kan me weinig schelen.. heb mn plezier gehad met ze.
Toevallig wel ja, wat leuk haha!

Helemaal met je eens, een fresh realm is gewoon een perfect moment om weer deel uit te maken van een startende community. Dat komt niet zo vaak meer voor tegenwoordig dus als ik characters had zou ik ze denk ik ook achter laten.

• Cannoli
  • Niet online
Hier idem dito. Heb een paar karakters naar level 70 geleveled maar verder weinig mee gedaan. Die laat ik zonder problemen achter. Ik ga een nieuwe start maken op de fresh servers.

Is er overigens al wat bekend over de manier waarop de servers opgestart gaan worden? Was het niet bij Vanilla Classic dat je een paar weken voor de launch maximaal 1 karakter (naam) per server per account aan kon maken? Gaan ze misschien iets vergelijkbaars doen bij de Classic WotLK servers?

• PepieNL
Cannoli schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:27:
Is er overigens al wat bekend over de manier waarop de servers opgestart gaan worden? Was het niet bij Vanilla Classic dat je een paar weken voor de launch maximaal 1 karakter (naam) per server per account aan kon maken? Gaan ze misschien iets vergelijkbaars doen bij de Classic WotLK servers?
Het is helemaal stil sinds de aankondigingen een maand terug.. dus geen idee :+

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PepieNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Precies! Karakters waar ik gespeeld mee heb hebben voor mij 0 sentimentele waarde. Het zijn de ervaringen die ik in het spel heb opgedaan die blijven. Karakters komen en gaan.
Investering zegt iemand? Boeit niet. Als je stopt met WoW ben je ook de investering kwijt. Het is altijd de weg er naar toe dat waarde creëert.
Vooral het ontstaan van een community is erg leuk om mee te maken. Dat station is gepasseerd op bestaande servers.

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 19-07-2022 14:16 ]

Dit dus.

• PepieNL
Kan dit zelf niet beter verwoorden, helemaal mee eens.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 15:29
Dat is een andere XP buff dan dat iedereen verwacht had haha

• stickfiguur
joostmakaay schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:28:
Dat is een andere XP buff dan dat iedereen verwacht had haha
:'(

Ze hebben wel getweet dat ze de classic spelers niet vergeten zijn.. Weet niet precies wat stay tuned is in Blizzard time maar t zal wel langer wachten blijven.:

https://twitter.com/Warcraft/status/1549416540436631552

• stickfiguur
Er is eindelijk wat leven in de wereld van de WotLK Classic beta, 3 posts welliswaar.

https://www.wowhead.com/b...s-updated-july-20-1267790
https://www.wowhead.com/b...-begin-on-july-21-1285287
https://www.wowhead.com/b...ic-warlock-update-1285286

Nieuwe update voor de beta, raid en arena season testing welke vandaag zal starten (compleet met level-80 template characters en vendors voor gems/enchants/consumables etc) en demonology warlocks hoeven niet meer de demonic pact buff te micromanagen door de helft van de tijd hun pet niet te laten aanvallen.

Nog steeds niets over de xp buff voorzover ik weet maar in iedergeval gebeurt er wat.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-11 10:08
stickfiguur schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:35:
Nog steeds niets over de xp buff voorzover ik weet maar in iedergeval gebeurt er wat.
Omdat deze wel voor retail beschikbaar is gekomen deze week verwacht ik zelf dat dit op zijn minst tot volgende week duurt. Ik vermoed dat ze even willen aanzien hoe het bij retail werkt, en dan pas concentreren op Classic. (of er zijn twee compleet verschillende teams voor retail en classic, maar dat weet ik niet)

• tuinïnen

tuinïnen

Dementii schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Omdat deze wel voor retail beschikbaar is gekomen deze week verwacht ik zelf dat dit op zijn minst tot volgende week duurt. Ik vermoed dat ze even willen aanzien hoe het bij retail werkt, en dan pas concentreren op Classic. (of er zijn twee compleet verschillende teams voor retail en classic, maar dat weet ik niet)
Beta loopt niet zo soepel als verwacht, aardig wat bugs en tools die toch niet fantastisch werken. Vermoed dat de release wel van WotLK nu wel naar september gaat.

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Is er ondertussen een actieve Discord van Tweakers die op fresh servers gaan spelen als de pre-patch begint?

Als het er nog niet is en mocht er behoefte aan zijn zou ik een tekst/voice kanalen kunnen aanmaken op onze huidige Discord die dan voor WotLK fresh gebruikt kan worden.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 18:02

alwinus

Tweaked

Ik ben wel geïnteresseerd om op een fresh start server te beginnen. Horde of Alliance maakt mij niets uit. Dus als we iets kunnen opzetten lijkt mij dat leuk. Of er moet al een initiatief zijn.

Vroeger in Cata gestopt. TBC en WotlK waren toch wel mijn 'hoogtijdagen'. Ik zal wel wat meer casual spelen maar mijzelf kennende zullen er toch wel wat uurtjes in gestopt worden ;)

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 22:35
Ik hou deze topic even in de gaten mbt een fresh server voor WOTLK, ik ben in deze expansie begonnen, en daarna non stop gespeeld tot en met Legion en tot Shadowlands af en toe gespeeld. Alweer een tijd gestopt met WoW maar het blijft mij een aanstekkings gevoel geven :P zo af en toe inloggen om tot level 20 te spelen xD. Misschien kom ik ook wel spelen! :) Lijkt me gezellig.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

• stickfiguur
Blijkbaar is de wotlk classic blizzard pagina (https://wowclassic.blizzard.com/en-us/) vannacht tijdelijk geupdate naar 'The Lich King Returns September 26, 2022' waarna het prompt weer terug gedraaid is.

Het lijkt er op dat dat dus de launch datum gaat worden, want het zou wel heel raar zijn als iemand het zomaar heeft kunnen aanpassen. Dan zou de XP buff begin Augustus kunnen komen en pre-patch eind augustus? We gaan t afwachten.

• Notlupus
  • Laatst online: 07-11 13:52
26 September is op een Maandag, ik ga dan uit van een middernacht launch dus eigenlijk de 27ste. Komt overeen met eerdere launches die bijna allemaal op Dinsdag of Donderdag waren. Wel jammer dat ze dan niet voor die Donderdag gaan, moet ik gelijk vijf dagen opnemen ipv. 1 :p

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
stickfiguur schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:05:
Blijkbaar is de wotlk classic blizzard pagina (https://wowclassic.blizzard.com/en-us/) vannacht tijdelijk geupdate naar 'The Lich King Returns September 26, 2022' waarna het prompt weer terug gedraaid is.

Het lijkt er op dat dat dus de launch datum gaat worden, want het zou wel heel raar zijn als iemand het zomaar heeft kunnen aanpassen. Dan zou de XP buff begin Augustus kunnen komen en pre-patch eind augustus? We gaan t afwachten.
Ik verwacht eerder vandaag een blue post met: Xp buff is nu live, prepatch komt op die datum en release is 26 september. Voor mij echt een perfecte datum. Was de enige week in september dat ik nog vakantie kan pakken.

Verder zal 26 september de Amerikaanse release date zijn. Tegenwoordig is het een global launch. Hier komt die dan om middernacht en in Amerika op de maandag

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Marshalty schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:41:
Is er ondertussen een actieve Discord van Tweakers die op fresh servers gaan spelen als de pre-patch begint?

Als het er nog niet is en mocht er behoefte aan zijn zou ik een tekst/voice kanalen kunnen aanmaken op onze huidige Discord die dan voor WotLK fresh gebruikt kan worden.
Voor mij niet zo interessant, tweakers gaan toch altijd op de PvP server spelen ;(

Dit dus.

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
FunkyTrip schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Voor mij niet zo interessant, tweakers gaan toch altijd op de PvP server spelen ;(
Ik speelde ook altijd PvP, maar voor WotLK ga ik lekker PvE. Geen tijd en zin om elke keer gegankt te worden en dan naar mijn corpse te moeten lopen.

• Marshalty
Oceanic realms lijken de XP buff al te hebben, neem aan dat de rest snel zal volgen.
Alleen jammer dat de nieuwe servers nog even op zich laten wachten

Current Timeline of Events
Joyous Journeys Buff active July 24th
Realm Consolidation August 9th (Possibly Pre-Patch date?)
Possible Launch on September 26th

• stickfiguur
Marshalty schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:42:
Oceanic realms lijken de XP buff al te hebben, neem aan dat de rest snel zal volgen.
Alleen jammer dat de nieuwe servers nog even op zich laten wachten

Current Timeline of Events
Joyous Journeys Buff active July 24th
Realm Consolidation August 9th (Possibly Pre-Patch date?)
Possible Launch on September 26th
Weer typisch Blizzard om zonder ook maar een woord van aankondiging de buff te activeren. Schijnbaar is het ook nog steeds mogelijk om te boosten in dungeons, er was gezegd door Blizzard dat ze dit zouden aanpassen tegelijkertijd met de XP buff.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waarom zou er nu dan een XP buff zijn? Wat heeft dat voor zin als er fresh servers komen waar je toch opnieuw moet beginnen?

• Marshalty
HTT-Thalan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:31:
Waarom zou er nu dan een XP buff zijn? Wat heeft dat voor zin als er fresh servers komen waar je toch opnieuw moet beginnen?
Omdat waarschijnlijk niet iedereen met een nieuwe character op een fresh realm gaat spelen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Marshalty schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Omdat waarschijnlijk niet iedereen met een nieuwe character op een fresh realm gaat spelen.
Maar je mag de eerste maanden daar niet heen transferren, toch?

• Gixxer27
Voor terugkomende speler zoals mijzelf die geen zin in een fresh server heeft maar wel een andere char wil gaan lvlen voor Wrath uitkomt.

Niet alles draait alleen maar om de fresh servers ;)

• Dennism
stickfiguur schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Weer typisch Blizzard om zonder ook maar een woord van aankondiging de buff te activeren. Schijnbaar is het ook nog steeds mogelijk om te boosten in dungeons, er was gezegd door Blizzard dat ze dit zouden aanpassen tegelijkertijd met de XP buff.
Ik meende dat van de boosting changes is aangegeven dat deze met de prepatch zouden komen en dat van de XP buff is aangegeven dat deze enkele weken voor de prepatch al zou komen.

• Dennism
Omdat uiteraard een groot deel van de community niet geïnteresseerd zal zijn in fresh, of enkel fresh gaat spelen als Alt server.

Maar die spelers willen mogelijk nog wel even wat alts naar 70 brengen voor de launch van Wrath, waar deze buff natuurlijk ideaal voor is.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dennism schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Omdat uiteraard een groot deel van de community niet geïnteresseerd zal zijn in fresh, of enkel fresh gaat spelen als Alt server.

Maar die spelers willen mogelijk nog wel even wat alts naar 70 brengen voor de launch van Wrath, waar deze buff natuurlijk ideaal voor is.
Ok, check. Ik dacht abusievelijk dat het allemaal fresh servers zouden zijn maar nu ik erover nadenk dat is uiteraard niet logisch :P. Ik speel met het idee om voor de gein te proberen een rogue te powerlevelen om een beetje te ganken maar er zullen altijd dozijnen mensen zijn die sneller en meer kunnen levelen dan een papa met een baan een een gezin :P.

• Gixxer27
Dennism schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:40:
[...]

Ik meende dat van de boosting changes is aangegeven dat deze met de prepatch zouden komen en dat van de XP buff is aangegeven dat deze enkele weken voor de prepatch al zou komen.
Er was eerst spraken van dat de boosting nerfs ook met de invoer van de XP buff zouden komen, op zich jammer maar die paar weken kunnen we dan ook nog wel uitzingen.

• beebie121
Xp buff en boosting netf is online nu. Nice hoor

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:47
Jammer dat de nieuwe servers er nog niet zijn :P had graag daar alvast gaan levelen
Nu eerst mijn alts in retail nog maar even levelen omdat de xp boost daar niet zo lang meer is. dan daarna Classic op pakken.

[ Voor 43% gewijzigd door Ricmaniac op 25-07-2022 23:06 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Dennism
stickfiguur schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Aanpassing t.a.v. boosting zijn nu live, de wereld stort in op reddit e.d. ;)

• PepieNL
Ja dit is echt geweldig 😁

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 26-07-2022 06:27 ]

• Gixxer27
Ja online waren ze in general chat ook al flink aan het huilen erover >:)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De fresh servers gaan 26 september open?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Gixxer27
MrVegeta schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:25:
De fresh servers gaan 26 september open?
Nee met de pre-patch maar daar is de release datum nog niet van bekend.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Nou moet ik zeggen, op Retail ging het allemaal al vrij rap, maar gisteren met de boost erbij haalde ik 6 levels in 45 minuten. Weliswaar rested, maar toch he.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Linke-soep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 08:55
Gixxer27 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:02:

Ik heb een alliance priest aangemaakt genaamd LewsTelamon op Mirrage Raceway. Vanavond is mevrouw met het bedrijf uit eten dus ik heb de hele avond

• Gixxer27
Linke-soep schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb een alliance priest aangemaakt genaamd LewsTelamon op Mirrage Raceway. Vanavond is mevrouw met het bedrijf uit eten dus ik heb de hele avond
Cough Horde Cough :P

• tuinïnen

tuinïnen

Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen, op Golemagg enthousiast begonnen maar kan daar eigenlijk geen fijne guild vinden. Veel gevestigde guilds waar ik als casual maar heel lastig tussenkom. Het is alsof je nieuw in een klas bent die al twee jaar samen zijn..

Kijk weer uit naar Fresh, maar besef me dat dit zomaar nog 1,5 a 2 maanden (edit misschien iets minder dus) kan duren als de beta een beetje tegenzit.

Goede NL guilds zijn zeldzaam, en dan bedoel ik dat het geen kindercreche is, een goede atmosfeer en genoeg interactie (via discord, dungeons etc). Wil voornamelijk hierop mijn keuze laten gaan bepalen want ik merk na tig jaar WoW dat een fijne guild cruciaal is voor mijn spelplezier. Internationale guild kan ook, maar daar is het nog net wat lastiger 'hechten' dan NL guilds.

• alwinus

alwinus

Tweaked

WotLK komt hier 27 september uit. Verwachting is dat fresh servers 23 of 30 augustus er zijn.

Dat is nog even geduld hebben. Ik zit er ook op te wachten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door alwinus op 26-07-2022 11:39 ]

• Marshalty
alwinus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:38:
WotLK komt hier 27 september uit. Verwachting is dat fresh servers 23 of 30 augustus er zijn.

Dat is nog even geduld hebben. Ik zit er ook op te wachten ;)
Dat geeft spelers op bestaande realms 2 keer zoveel tijd om te levelen met de xp buff, zou het vreemd vinden als ze dit zouden doorzetten.

Realm consolidatie ( https://www.bluetracker.g...idation-coming-august-10/ ) zal plaats vinden op 10 augustus, hopelijk komen hiermee ook de nieuwe realms en zal de pre-patch snel volgen

• Linke-soep
Marshalty schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Dat geeft spelers op bestaande realms 2 keer zoveel tijd om te levelen met de xp buff, zou het vreemd vinden als ze dit zouden doorzetten.

Realm consolidatie ( https://www.bluetracker.g...idation-coming-august-10/ ) zal plaats vinden op 10 augustus, hopelijk komen hiermee ook de nieuwe realms en zal de pre-patch snel volgen
Het lijkt mij sterk dat ze nieuwe servers zo kort voor de release live zetten. 10 augustus klinkt inderdaad aannemelijker. Ik ben alleen van mening dat een nieuwe server niet heel veel toe te voegen heeft. Hooguit dat je samen op 1 begonnen bent (tenzij je een character migration doet)

• Gixxer27
De speculatie is dat de pre patch live gaat met de consolidatie van de servers, maar dat zijn op dit moment alleen maar geruchten/hoop van veel spelers.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Linke-soep schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:16:
[...]
Ik ben alleen van mening dat een nieuwe server niet heel veel toe te voegen heeft. Hooguit dat je samen op 1 begonnen bent (tenzij je een character migration doet)
Een schone wereld zonder boosters, waar iedereen weer door alle content heen moet en je dus ook weer groepen kunt vinden voor alle dungeons. Hopelijk blijven nieuwe servers langer dan drie maanden gevrijwaard van transfers... Ik kijk er naar uit om weer casual aan de slag te gaan in een gezellige guild. Zonder nieuwe servers zou ik er niet weer aan gaan beginnen :).

[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 26-07-2022 12:28 ]

• Marshalty
-MD- schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Een schone wereld zonder boosters, waar iedereen weer door alle content heen moet en je dus ook weer groepen kunt vinden voor alle dungeons.
Precies dit.

Iedereen weer vanaf 0. In de tijd van Wotlk had WoW de meeste spelers, verwacht dat er best wel wat terug zullen komen en spelers die geen Classic en Classic TBC hebben gespeeld zullen eerder voor een fresh realm kiezen.

Verwijderd

tuinïnen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:34:
Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen, op Golemagg enthousiast begonnen maar kan daar eigenlijk geen fijne guild vinden. Veel gevestigde guilds waar ik als casual maar heel lastig tussenkom. Het is alsof je nieuw in een klas bent die al twee jaar samen zijn..

Kijk weer uit naar Fresh, maar besef me dat dit zomaar nog 1,5 a 2 maanden (edit misschien iets minder dus) kan duren als de beta een beetje tegenzit.

Goede NL guilds zijn zeldzaam, en dan bedoel ik dat het geen kindercreche is, een goede atmosfeer en genoeg interactie (via discord, dungeons etc). Wil voornamelijk hierop mijn keuze laten gaan bepalen want ik merk na tig jaar WoW dat een fijne guild cruciaal is voor mijn spelplezier. Internationale guild kan ook, maar daar is het nog net wat lastiger 'hechten' dan NL guilds.
Je bent van harte welkom in Night of the Decepticon. Zitten ook best wat NL-ers in. Socials zijn ook welkom.
We hebben nu ca. 35 man die WotlK gaan spelen :)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Linke-soep schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Het lijkt mij sterk dat ze nieuwe servers zo kort voor de release live zetten. 10 augustus klinkt inderdaad aannemelijker. Ik ben alleen van mening dat een nieuwe server niet heel veel toe te voegen heeft. Hooguit dat je samen op 1 begonnen bent (tenzij je een character migration doet)
Dat is veel te vroeg. Ik zou 1 september ofzo openen. Dan gaat Northrend open als men precies de 70 aantikt. Er is werkelijk 0 reden om dat veel vroeger te doen. De XP buff langer op bestaande servers lijkt me júist begrijpelijker want dáár moeten mensen 'bijkomen' bij de rest of willen mensen tussen de raids op hun main door een alt naar 70 kunnen levelen.

[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 26-07-2022 15:19 ]

Dit dus.

• Gixxer27
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Dat is veel te vroeg. Ik zou 1 september ofzo openen. Dan gaat Northrend open als men precies de 70 aantikt. Er is werkelijk 0 reden om dat veel vroeger te doen. De XP buff langer op bestaande servers lijkt me júist begrijpelijker want dáár moeten mensen 'bijkomen' bij de rest of willen mensen tussen de raids op hun main door een alt naar 70 kunnen levelen.
Ik denk toch echt dat het met de consolidatie is of de week erna, een hoop mensen hebben toch wel wat tijd nodig om de levelen naar de 70 nu het boosten dood is :D
En juist op bestaande is het dan minder nodig dan op fresh omdat een hoop mensen daar veel meer resources hebben in de vorm van gold en een gevulde AH.
Althans dat is mijn gedachte.

• Marshalty
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Dat is veel te vroeg. Ik zou 1 september ofzo openen. Dan gaat Northrend open als men precies de 70 aantikt. Er is werkelijk 0 reden om dat veel vroeger te doen.
Om mensen eerder te laten levelen/spelen, voldoende zitten er te wachten op fresh, dus hoe eerder hoe beter.

Naar mijn mening is het mooiste als de nieuwe servers komen met die actie op 10 augustus. Veel later zou ook wat oneerlijk zijn aangezien levelen op fresh langer zal duren dan op bestaande.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Marshalty schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Om mensen eerder te laten levelen/spelen, voldoende zitten er te wachten op fresh, dus hoe eerder hoe beter.

Naar mijn mening is het mooiste als de nieuwe servers komen met die actie op 10 augustus. Veel later zou ook wat oneerlijk zijn aangezien levelen op fresh langer zal duren dan op bestaande.
In wat voor opzicht is dat oneerlijker? Lijkt me dat de battlegroepen voor fresh niet tussen de bestaande servers zitten.

Dit dus.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:51
Na 2.5 jaar gestopt te zijn (Retail-versie) zit ik erover te denken om WOTLK classic uit te proberen. Als ik het goed begrijp is het spel zelf ''gratis'' dus betaal ik enkel voor de monthly fee?

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 26-07-2022 17:21 ]

nothing stops this train

• Linke-soep
Dat klopt, ik ben zelf 1,5 jaar ofzo zo gestopt na het debacle van shadowlands. Ik hoef alleen mijn abonnement aan te zetten en kan alles weer spelen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:49
tuinïnen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:34:

Ik zit in one of them op golemagg. Zit er nu 2 jaar in. Fijne groep mensen. Veel Zweden en een paar Nederlanders. Aanrader.

We raiden 2 dagen in de week en rouleren ook zo dat iedereen een graantje meepakt. Zitten in swp op 5/6 spoedig. We hadden muru bijna neer en nu komen er dikke nerfs aan morgen. Nu 30+ man voor wotlk

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 26-07-2022 19:03 ]

• Marshalty
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:48:
[...]

In wat voor opzicht is dat oneerlijker? Lijkt me dat de battlegroepen voor fresh niet tussen de bestaande servers zitten.
Niet op die manier oneerlijk want je strijd toch niet tegen elkaar.

Oneerlijk als in personen die dolgraag op fresh willen spelen en alsnog misschien langer moeten wachten.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Gisteren mijn 60 paladin maar weer eens aangeraakt. Kijken of die level 70 kan bereiken voor Wotlk. Moet zeggen dat ik het leveltempo nog steeds langzaam vind. Nu per Hellfire quest ongeveer 14700xp. Voor de buff was dat tegen de 10000 denk ik.

Heb ook het idee dat Retribution vrij slap is. Moet na 2 mobs drinken en eten en het duurt vrij lang voor ze omvallen.

[ Voor 20% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-07-2022 08:34 ]

• alwinus

alwinus

Tweaked

Linke-soep schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:59:
[...]

En hoe was het? Gisteren ook even een nieuwe char aangemaakt (ook op Mirage Raceway, mage genaamd Whiffey) om weer wat gevoel te krijgen met classic. Hopelijk komen ze snel met de fresh server. Nu een beetje de tijd doden ;)
Pagina: 1 ... 62 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat