• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 12:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Marshalty schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Niet op die manier oneerlijk want je strijd toch niet tegen elkaar.

Oneerlijk als in personen die dolgraag op fresh willen spelen en alsnog misschien langer moeten wachten.
Ah ok, ik zie dat anders. Het is Fresh WotLK. Het is wat mij betreft al netjes dat ze de servers vóór de release van WotlK openen. Liefst zie ik ze gewoon open op 26 september pas.

Dit dus.

• Linke-soep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 08:55
alwinus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:45:
[...]

En hoe was het? Gisteren ook even een nieuwe char aangemaakt (ook op Mirage Raceway, mage genaamd Whiffey) om weer wat gevoel te krijgen met classic. Hopelijk komen ze snel met de fresh server. Nu een beetje de tijd doden ;)
Ik heb gisteren een Night Elf priest aangemaakt, ben nu level 10, het gaat me nog te traag. Ik was vergeten hoeveel tijd ik in mijn characters had gestoken. (580 dagen in mijn warlock, 300 in mijn druid en 240 in mijn DK.)

Voordeel is wel dat ik aan het eind van de avond een Guild gejoined heb dus je hebt een beetje dom gelul om de verveling van het questen tegen te gaan.
Gelijk maar een hele zooi addons gedownload, om te bedenken dat ik al die quests aan het doen was zonder een addon die de locatie op de minimap aantoonde...

Wat wel irritant blijft is questgivers tekst, maar ik bedenk me nu dat dat volgens mij een optie in de ui was dat je dat uit kon zetten. Daar moet ik vanmiddag maar eens naar kijken na het werk.

[edit] ik zal je character vanmiddag/vanavond wel even een vriedschapverzoek sturen

[ Voor 3% gewijzigd door Linke-soep op 27-07-2022 08:56 ]

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 13:39
Instant quest tekst is een optie onder interface als ik mij niet vergis.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:15
Als levelen met de 50% XP buff nog te traag is, kun je beter retail gaan spelen.

• Linke-soep
Nee ik denk dat als classic me voor de rest bevalt en dan met name de community ik een DK maak.

• Gixxer27
Linke-soep schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:45:
Nee ik denk dat als classic me voor de rest bevalt en dan met name de community ik een DK maak.
Moet je wel eerst een lvl 55 char hebben ;)

Wat is het overigens heerlijk dat de LFG channel weer gebruikt word waarvoor die bedoeld was en niet boosting runs verkopen.
Al huilen er nog genoeg mensen over :D

[ Voor 24% gewijzigd door Gixxer27 op 27-07-2022 13:54 ]

• Linke-soep
Gixxer27 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Moet je wel eerst een lvl 55 char hebben ;)

Wat is het overigens heerlijk dat de LFG channel weer gebruikt word waarvoor die bedoeld was en niet boosting runs verkopen.
Al huilen er nog genoeg mensen over :D
Niet nodig: quote uit https://worldofwarcraft.c...4%A2-arrives-september-26
The Rise of Death Knights – Available to both factions and starting at level 55, Death Knights—World of Warcraft’s first hero class—harness the powers of darkness to help combat the evil that threatens Azeroth. While Death Knights are limited to one per server and require a level 55 character on that server to create, in Wrath Classic, we will be bypassing that requirement for a player’s first Death Knight.

• Gixxer27
Wat is dat voor een dikke onzin, sorry maar dit slaat echt nergens op IMO.
Weten we ook meteen welke class alle bots worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Gixxer27 op 27-07-2022 14:00 ]

• Linke-soep
Waarom niet? De meeste mensen die classic doen komen van retail. Vooral de mensen die nu WotLK willen spelen.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Maar dat geldt alleen voor de huidige servers toch? Op de fresh servers is nog wel steeds een level 55 mag ik hopen.

edit: Uiteraard is dat nodig aangezien DK's op level 55 beginnen. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Cannoli op 27-07-2022 14:03 ]

• Gixxer27
Als ik het zo lees is er dus geen beperking, en dus dikke onzin.
En ook al kom je van retail of begin je nu aan wotlk, waarom zou je dan meteen een DK moeten kunnen maken.
Maar goed dat is alleen maar mijn mening.

[ Voor 16% gewijzigd door Gixxer27 op 27-07-2022 14:08 ]

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Eerder is gecommuniceerd dat de fresh servers uitgezonderd zijn, daar kun je niet direct een DK maken zonder een toon naar 55 te hebben gebracht.

Linkje.
  • For at least 90 days, you will not be allowed to boost a character on Fresh Start realms.
  • For at least 90 days, Fresh Start realms will not be available destinations for character transfers.
  • Death Knights cannot be created on these realms without a level 55 character on that same realm.

• Gixxer27
Waarom dan een eerste DK zonder lvl 55 aan laten maken, laat het dan gewoon zoals het is.
Iedereen die nu al speelt heeft op zijn minst al 1 of meer chars in de 60+

• Linke-soep
Gixxer27 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:30:
Waarom dan een eerste DK zonder lvl 55 aan laten maken, laat het dan gewoon zoals het is.
Iedereen die nu al speelt heeft op zijn minst al 1 of meer chars in de 60+
Ik begrijp niet waarom je zo anti bent. Leg eens uit?

• -MD-
@Gixxer27 Ik denk dat het op de bestaande servers geen probleem is, omdat het speelveld daar al uit vele max lvl toons bestaat. Iemand die daar dan nieuw binnenkomt met een 55 DK is natuurlijk geen enkel issue en heeft geen invloed op het speelveld. Blizzard hoopt hiermee misschien weer mensen binnen te hengelen die alleen maar een DK willen spelen zonder 'the hassle' van het levelen..

Mijn mening: ik zie zelf geen enkele reden waarom dat een probleem zou kunnen zijn voor de spelervaring. Op de fresh servers is dat natuurlijk een ander verhaal.

• Gixxer27
Linke-soep schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Ik begrijp niet waarom je zo anti bent. Leg eens uit?
Ik vind het weer een compromis om maar weer een hoop mensen tegemoet te komen, maar aan problemen zoals bots ed. word naar mijn mening weinig gedaan.
Ik zou liever zien dat dat aangepakt word i.p.v.. botters weer een optie te bieden om makkelijk een groot gedeelte van het lvlen van een char te skippen.
Maar goed dit is puur mijn mening.

Overigens vind ik de boosting nerf wel weer een stap in de juiste richting, en dan moet je het gehuil daarover in de div. chat channels eens horen, stel je voor dat je nu de game weer normaal moet spelen...... 8)7
Maar goed ik zal wel een oude zeur aan het worden zijn :P

[ Voor 21% gewijzigd door Gixxer27 op 27-07-2022 15:04 ]

• -MD-
Gixxer27 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:49:
[...]
Check. Ben maar een paar maanden jonger maar herken het wel ;).

Maar wat jij noemt is de reden dat ik al snel klaar was met classic. Dat en een studie die zorgde voor de nodige afleiding (of was het andersom). Nu heb ik iets meer vrije tijd en hoop ik dat de fresh-servers weer voor het nodige vermaak kan zorgen. We gaan het zien, maar liever vandaag dan morgen want het begint weer te kriebelen, de vakantie van @FunkyTrip kan me gestolen worden :>.

• Gixxer27
-MD- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Check. Ben maar een paar maanden jonger maar herken het wel ;).

Maar wat jij noemt is de reden dat ik al snel klaar was met classic. Dat en een studie die zorgde voor de nodige afleiding (of was het andersom). Nu heb ik iets meer vrije tijd en hoop ik dat de fresh-servers weer voor het nodige vermaak kan zorgen. We gaan het zien, maar liever vandaag dan morgen want het begint weer te kriebelen, de vakantie van @FunkyTrip kan me gestolen worden :>.
Heb er verder geen last van maar vind dit soort dingen een gemiste kans om wat meer structurele punten op te lossen en niet maar zo veel mogelijk geld in zo kort mogelijke tijd te verdienen.
En laten we nu heel eerlijk zijn dat botten ed. ook wel iets aanwezig was toen wotlk officieel uit kwam, maar het nu veeel meer aanwezig is doordat mensen meteen maar epic gear ed. willen hebben maar er niet de moeite voor willen doen en dus maar GDKP runs doen met guilds die de raids op farm hebben.

Heb van 15 t/m 26 aug 2 weekjes vrij dus hoop dan dan ergens de pre-patch er is, kan ik mooi mijn DK gaan lvlen (heb toch al 3 lvl 70 chars ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Gixxer27 op 27-07-2022 15:29 ]

• -MD-
Gixxer27 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:18:
[...]
*knip* zo veel mogelijk geld in zo kort mogelijke tijd te verdienen.
Dat zou mooi zijn natuurlijk, helaas werkt het zo niet.

Een enkele botter of multiboxer is ook niet zo'n ramp. Maar het liep de spuigaten uit. Dat er (ogenschijnlijk?) geen actie tegen werd ondernomen hielp al helemaal niet. Bijvoorbeeld het meermaals reporten van een bot, door meerderen, en diezelfde bot op dezelfde locatie exact dezelfde handelingen zien verrichtten weken later geeft niet het idee dat er ook maar iets mee gedaan werd. En groepen vinden om op een 'normale' manier door een dungeon te gaan werd ook steeds meer een uitdaging. Dan kun je ervoor kiezen om het te accepteren, of einde subscriptie. Voor mij, o.a. hierdoor, het laatste...

Maar ik heb dat ook met Battlefield of CoD e.d.. Ik haak af als er (teveel) hacks gebruikt worden. Het haalt voor mij de lol uit het spel. Diablo III ook zo'n mooi voorbeeld, was dacht ik de PS3. Je denkt samen met iemand een rift te gaan doen, vliegen een kwartier lang de paragon levels je om de oren omdat het kennelijk mogelijk was om stats te wijzigen. Dan beleef ik er geen plezier meer aan.

• Gixxer27
Eens, maar vermaak me verder nog prima met de game dus hink vaak op 2 gedachte zeg maar.
Maar goed speel met een vast groepje vrienden dus dat scheelt dan ook weer, verder is het nu al een heel stuk beter geworden nu die boost nerf er is en je niet zonder al te veel moeite je met je CC naar max lvl kan laten dragen.
D3 veel gespeeld in het begin maar speel nu veel liever PoE en ook dat is niet perfect.

• Linke-soep
Gixxer27 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:49:
[...]
Ik ben een paar jaartjes ouder, het punt is retail is voor mij geen optie, de nieuwe content spreekt me niet aan en de skilltree van nu ook niet. Daarnaast wil ik WotLK graag spelen, ik heb een heel stuk Ulduar en ICC gemist door omstandigheden waar ik je niet verder mee lastig zal vallen.

Voor mij is dit dan een uitkomst. En misschien blijf ik mijn priest wel spelen, het punt is wel dat als je niet mee komt met het gros van de server dat er geen plek voor je is, en die "Elitist Jerks" ben ik wel een beetje zat. Ik zit niet te wachten op een nieuwe toxic community met mensen die elkaar hun e-penis showen.

• Gixxer27
Linke-soep schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Ik ben een paar jaartjes ouder, het punt is retail is voor mij geen optie, de nieuwe content spreekt me niet aan en de skilltree van nu ook niet. Daarnaast wil ik WotLK graag spelen, ik heb een heel stuk Ulduar en ICC gemist door omstandigheden waar ik je niet verder mee lastig zal vallen.

Voor mij is dit dan een uitkomst. En misschien blijf ik mijn priest wel spelen, het punt is wel dat als je niet mee komt met het gros van de server dat er geen plek voor je is, en die "Elitist Jerks" ben ik wel een beetje zat. Ik zit niet te wachten op een nieuwe toxic community met mensen die elkaar hun e-penis showen.
Ja die zal je altijd wel houden en misschien op classic meer dan retail, maar ook zonder die gasten kom je een heel eind met progressie als je dat wilt, zo heb ik ook een een guild gezeten die gewoon casual mag/gruul/kara runde.
Verder als het voor jou een uitkomst is prima vooral gebruik van maken het was alleen mijn mening verder ;)

• FunkyTrip
  • Laatst online: 07-11 12:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

-MD- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:34:
Een enkele botter of multiboxer is ook niet zo'n ramp. Maar het liep de spuigaten uit. Dat er (ogenschijnlijk?) geen actie tegen werd ondernomen hielp al helemaal niet. Bijvoorbeeld het meermaals reporten van een bot, door meerderen, en diezelfde bot op dezelfde locatie exact dezelfde handelingen zien verrichtten weken later geeft niet het idee dat er ook maar iets mee gedaan werd. En groepen vinden om op een 'normale' manier door een dungeon te gaan werd ook steeds meer een uitdaging. Dan kun je ervoor kiezen om het te accepteren, of einde subscriptie. Voor mij, o.a. hierdoor, het laatste...
Het verbaast me nog steeds dat bot-herkennende computeralgoritmes dusdanig in de kinderschoenen staan dat ze niet in staat zijn om bots te herkennen welke door het menselijke oog binnen een minuut wél als zodanig herkend worden. En dat met veel minder informatie dan het algoritme, want wij kunnen het in principe alleen maar optisch waarnemen.

Blijkbaar valt er absoluut geen geld te verdienen in anti-bot software zodat er ook maar weinig innovatie/tijd aan gespendeerd wordt.

Of, alternatieve reden: Blizzard vangt meer geld door botten te gedogen dan door er streng tegen op te treden. Het draait daar aan de top immers alleen om winstmaximalisatie en niet persé om de gamers-ervaring. Zolang minder players quiten vanwege bots, dan bots aan subscriptie-inkomsten binnenharken en spelers in het spel houden die anders waren gequit (want bots zorgen voor goedkoop geld) blijven ze het gedogen. Daar zullen op hoog niveau best pittige discussies over gevoerd worden denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 27-07-2022 16:44 ]

Dit dus.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

FunkyTrip schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Of, alternatieve reden: Blizzard vangt meer geld door botten te gedogen dan door er streng tegen op te treden. Het draait daar aan de top immers alleen om winstmaximalisatie en niet persé om de gamers-ervaring. Zolang minder players quiten vanwege bots, dan bots aan subscriptie-inkomsten binnenharken en spelers in het spel houden die anders waren gequit (want bots zorgen voor goedkoop geld) blijven ze het gedogen. Daar zullen op hoog niveau best pittige discussies over gevoerd worden denk ik.
Wat denk je van al die boosts die door bots worden gekocht? Een flinke cashcow voor Blizzard.

• Gixxer27
tuinïnen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Wat denk je van al die boosts die door bots worden gekocht? Een flinke cashcow voor Blizzard.
Die hadden van mij ook compleet weg mogen blijven in classic, want dit maakte het botten nog vele malen erger.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:42
Je kan boos zijn op de botters, maar dat is simpelweg gewoon business. Bots uitbannen is dan ook erg lastig, en zal vooral leiden tot een 'wapenwedloop' tussen Blizzard en de botters. Immers zolang er vraag is naar gold, zul je bots houden, ban je een paar bots, gaan de overige bots simpelweg meer verdienen, dus blijft het aantrekkelijk.

Wil je echt van de meeste bots af is het vrij simpel (op papier), ban de vraag uit. Zorg er dus voor dat goud kopen van botters niet meer aantrekkelijk is. Bijv. door hard op te treden tegen gold buyers. Valt er immers geen droog brood meer te verdienen dan gaan de professionele botters wel wat anders doen, en houd je alleen de amateur botters (spelers die botten op een side account) over.

• Gixxer27
Dennism schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:35:
Je kan boos zijn op de botters, maar dat is simpelweg gewoon business. Bots uitbannen is dan ook erg lastig, en zal vooral leiden tot een 'wadenwedloop' tussen Blizzard en de botters. Immers zolang er vraag is naar gold, zul je bots houden, ban je een paar bots, gaan de overige bots simpelweg meer verdienen, dus blijft het aantrekkelijk.

Wil je echt van de meeste bots af is het vrij simpel (op papier), ban de vraag uit. Zorg er dus voor dat goud kopen van botters niet meer aantrekkelijk is. Bijv. door hard op te treden tegen gold buyers. Valt er immers geen droog brood meer te verdienen dan gaan de professionele botters wel wat anders doen, en houd je alleen de amateur botters (spelers die botten op een side account) over.
Je kan heel makkelijk een groot gedeelte van bots de nek omdraaien door geen boosted chars te verkopen maar dat scheelt een hoop inkomsten die je dan misloopt, en zoals we nu wel weten is het niet meer het Blizzard van het begin van wow en draait het nu alleen maar om de $$$$.
Het is ook een kwalijke zaak dat we het nu maar accepteren, ja ben hier zelf ook schuldig aan door te blijven spelen maar toch is het geen goede ontwikkeling.

• Dennism
Gixxer27 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Je kan heel makkelijk een groot gedeelte van bots de nek omdraaien door geen boosted chars te verkopen maar dat scheelt een hoop inkomsten die je dan misloopt, en zoals we nu wel weten is het niet meer het Blizzard van het begin van wow en draait het nu alleen maar om de $$$$.
Het is ook een kwalijke zaak dat we het nu maar accepteren, ja ben hier zelf ook schuldig aan door te blijven spelen maar toch is het geen goede ontwikkeling.
Ik ben eigenlijk niet van mening dat de schuld zo strak bij Blizzard ligt, het probleem ligt mijn inziens voornamelijk bij spelers die schijnbaar niet willen spelen, maar gold lopen te kopen en daardoor de markt voor de botters creëren. Ik zou dan ook liever zien dat de community daar meer energie in stopt, in het uitsluiten van gold buyers, die veroorzaken immers het probleem. Pak het aan bij de bron, en geen symptoombestrijding. dat helpt toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 28-07-2022 11:48 ]

• Gixxer27
Dennism schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Ik ben eigenlijk niet van mening dat de schuld zo strak bij Blizzard ligt, het probleem ligt mijn inziens voornamelijk bij spelers die schijnbaar niet willen spelen, maar gold lopen te kopen en daardoor de markt voor de botters creëren. Ik zou dan ook liever zien dat de community daar meer energie in stopt, in het uitsluiten van gold buyers, die veroorzaken immers het probleem. Pak het aan bij de bron, en geen symptoombestrijding. dat helpt toch niet.
Probleem is dat je als community niet heel veel aan kan doen aangezien veel mensen toch wel doen waar ze zelf zin in hebben.
Juist het verkopen van boosted chars kan je blizz zeker wel kwalijk nemen want het is gewoon een schaamteloze cashgrab en die word met name in stand gehouden door grootschalige botters, ja dit word dan weer geholpen door dat mensen gold buyen maar als je die boosted chars wegneemt is er een groot gedeelte van die bots klaar.
Ben wel met je eens dat blizz ook meer moet optreden tegen mensen die gold maar kopen om progressie te boeken.

• Dennism
Gixxer27 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:59:

Juist het verkopen van boosted chars kan je blizz zeker wel kwalijk nemen want het is gewoon een schaamteloze cashgrab en die word met name in stand gehouden door grootschalige botters, ja dit word dan weer geholpen door dat mensen gold buyen maar als je die boosted chars wegneemt is er een groot gedeelte van die bots klaar.
Daar loopt je redenatie spaak, professionele botters zal dat echt niet gaan weerhouden te botten, nee, die gaan dan gewoon weer ouderwets levelen zoals ze dat 15 jaar geleden ook deden, of zoals ze dat in Classic Vanilla deden, vergeet immers niet dat Classic Vanilla net zo hard gebot werd als nu en toen was er geen boost, maar wel een gold buyer probleem. Of denk je echt dat die kerel die Grissel kocht voor bijna 200k gold dat ie echt 'heel veel diremaul farmde', of twijfelde je nooit bij die guildies die amper speelden naast raids, maar wel altijd met full consumes en de duurste enchants in de raid kwamen tijdens BWL, AQ40 of Naxx, terwijl jij uren bezig was datzelfde te farmen.

Vergeet daarnaast niet dat levelen in Wrath weer sneller zal worden (XP benodigd gaat immers weer omlaag en heirlooms worden geïntroduceerd, al weet ik niet of de heirlooms vanaf day 1 gaat zijn of later).

Nee, dit probleem ga je echt niet oplossen door de boost weg te nemen, ik denk zelfs niet dat het veel verschil gaat maken. Dit is alleen op te lossen door een serieuze verandering van mindset binnen de playerbase.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 28-07-2022 12:37 ]

• Gixxer27
Dennism schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Daar loopt je redenatie spaak, professionele botters zal dat echt niet gaan weerhouden te botten, nee, die gaan dan gewoon weer ouderwets levelen zoals ze dat 15 jaar geleden ook deden, of zoals ze dat in Classic Vanilla deden, vergeet immers niet dat Classic Vanilla net zo hard gebot werd als nu en toen was er geen boost, maar wel een gold buyer probleem. Of denk je echt dat die kerel die Grissel kocht voor bijna 200k gold dat ie echt 'heel veel diremaul farmde', of twijfelde je nooit bij die guildies die amper speelden naast raids, maar wel altijd met full consumes en de duurste enchants in de raid kwamen tijdens BWL, AQ40 of Naxx, terwijl jij uren bezig was datzelfde te farmen.

Vergeet daarnaast niet dat levelen in Wrath weer sneller zal worden (XP benodigd gaat immers weer omlaag en heirlooms worden geïntroduceerd, al weet ik niet of de heirlooms vanaf day 1 gaat zijn of later).

Nee, dit probleem ga je echt niet oplossen door de boost weg te nemen, ik denk zelfs niet dat het veel verschil gaat maken. Dit is alleen op te lossen door een serieuze verandering van mindset binnen de playerbase.
Ben met je eens dat het niet het probleem oplost, maar ben wel van mening dat je het botters zo moeilijk mogelijk moet maken en dus niet zoals het nu is een subscription afsluiten en een boosted char kopen en de bots kunnen meteen gold gaan farmen.
Ja dit zal het nooit helemaal oplossen maar het zal aanzienlijk het aantal bots doen afnemen doordat ze veel meer tijd kwijt zijn om daar te komen waar ze veel gold kunnen farmen, zeker nu ook het boosten in instances generfed is.
Het zal helaas nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel zo veel mogelijk inperken, althans dat is mijn mening.

• tuinïnen

tuinïnen

Gixxer27 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Ben met je eens dat het niet het probleem oplost, maar ben wel van mening dat je het botters zo moeilijk mogelijk moet maken en dus niet zoals het nu is een subscription afsluiten en een boosted char kopen en de bots kunnen meteen gold gaan farmen.
Ja dit zal het nooit helemaal oplossen maar het zal aanzienlijk het aantal bots doen afnemen doordat ze veel meer tijd kwijt zijn om daar te komen waar ze veel gold kunnen farmen, zeker nu ook het boosten in instances generfed is.
Het zal helaas nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel zo veel mogelijk inperken, althans dat is mijn mening.
Klopt helemaal. Met de boost werd het extreem makkelijk gemaakt. Gebooste bots gingen/gaan meteen een dungeon in en daar laden ze zich vol met gold. Bleef ook buiten het oog van de massa (tenzij je ging /who-en).
Een level 1 bot moet hier heel wat meer moeite voor doen en kan niet meteen een dungeon in. Voordat dat zover is is deze aan zoveel patronen te herkennen dat er makkelijk gebanned kan worden, zelfs met een eenvoudig algoritme. Meer moeite voor de bots = minder aanbod of duurder waardoor minder interessant.

Maar ja dan zou Blizzard zichzelf wel in de voet schieten. Zijn behoorlijk wat subs, en met de boosts erbij is het heel veel geld.

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-11 21:08
Als Blizzard meer cash zou willen binnenharken schaffen ze de boosts af. Dan moeten de bots eerst nog levelen en dat duurt ook even. Meer tijd ingame doorbrengen = meer subscription money. :+

Ze moeten gewoon de logs bekijken van hoeveel gold die persoon verhandelt. Dan zou je toch redelijk goed kunnen afleiden of dit een moneyseller is of niet...

En inderdaad, ze moeten mensen ook bannen die gold kopen. Een speler met wie je nog nooit een trade gedaan hebt, als die je zoveel K gold geeft, dan is het fishy.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 18:02

alwinus

Tweaked

Kreekje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:02:
Als Blizzard meer cash zou willen binnenharken schaffen ze de boosts af. Dan moeten de bots eerst nog levelen en dat duurt ook even. Meer tijd ingame doorbrengen = meer subscription money. :+

Ze moeten gewoon de logs bekijken van hoeveel gold die persoon verhandelt. Dan zou je toch redelijk goed kunnen afleiden of dit een moneyseller is of niet...

En inderdaad, ze moeten mensen ook bannen die gold kopen. Een speler met wie je nog nooit een trade gedaan hebt, als die je zoveel K gold geeft, dan is het fishy.
Gaat vaak via AH. Zie je nu ook. Bepaalde items die er voor veel meer opstaan dan gebruikelijk.... Zet jij er op als ontvanger van gold en de seller koopt het. Hoezo makkelijk te ondervangen? 😉

• Gixxer27
alwinus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Gaat vaak via AH. Zie je nu ook. Bepaalde items die er voor veel meer opstaan dan gebruikelijk.... Zet jij er op als ontvanger van gold en de seller koopt het. Hoezo makkelijk te ondervangen? 😉
Dit zou toch ook redelijk goed te controleren zijn zou je zeggen, stel je voor dat iemand ineens 10k gold heeft terwijl daarvoor net 10g had kan je zeggen dat er een luchtje aan zit, als je dan kijkt waar het vandaan komt en je ziet dat het om een zwaar overpriced item gaat is 1+1=2 toch :/

Verwijderd

Gixxer27 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Dit zou toch ook redelijk goed te controleren zijn zou je zeggen, stel je voor dat iemand ineens 10k gold heeft terwijl daarvoor net 10g had kan je zeggen dat er een luchtje aan zit, als je dan kijkt waar het vandaan komt en je ziet dat het om een zwaar overpriced item gaat is 1+1=2 toch :/
Dit is natuurlijk onmogelijk door alle gdkp''s die er zijn. Er wordt iedere seconde tig gold getrade. Er zijn spelers met 100'en k's gold gewoon door te spelen. Ik speel zelf ca. 10 uur / week en heb 7k en 1 epic flying.
Boosts alleen soms gratis meegepakt door guildies, ga er niet voor betalen. Gelukkig is iedereen nu weer volop aan het questen en dungeon spammen :)

• Gixxer27
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Dit is natuurlijk onmogelijk door alle gdkp''s die er zijn. Er wordt iedere seconde tig gold getrade. Er zijn spelers met 100'en k's gold gewoon door te spelen. Ik speel zelf ca. 10 uur / week en heb 7k en 1 epic flying.
Boosts alleen soms gratis meegepakt door guildies, ga er niet voor betalen. Gelukkig is iedereen nu weer volop aan het questen en dungeon spammen :)
Ja die nerf is wel goed voor de game geweest idd, nu kan je tenminste weer fatsoenlijk een group vinden ipv alleen maar boost selling spam in lfg channel.
Die GDKP runs heb ik ook een ***hekel aan en zou gewoon meteen een perma ban moeten opleveren imo mja dat blijft toch een droom :X

• Notlupus
  • Laatst online: 07-11 13:52
Bots zul je altijd wel hebben. Stel je voor dat ze traden onmogelijk maken, gold bestaat niet en alles wat je nodig hebt voor je karakter moet je zelf farmen door het spel te spelen. Dan betaal je gewoon iemand die (al dan niet geautomatiseerd) zorgt dat jij 's avonds wanneer je uit te werk komt klaar bent om te raiden. Je zou kunnen zeggen door hard optreden en permabans uit te delen het hele gebeuren totaal te ontmoedigen, maar dat kun je bij WoW (Classic) wel op je buik schrijven natuurlijk.

• Gixxer27
Notlupus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:31:
Bots zul je altijd wel hebben. Stel je voor dat ze traden onmogelijk maken, gold bestaat niet en alles wat je nodig hebt voor je karakter moet je zelf farmen door het spel te spelen. Dan betaal je gewoon iemand die (al dan niet geautomatiseerd) zorgt dat jij 's avonds wanneer je uit te werk komt klaar bent om te raiden. Je zou kunnen zeggen door hard optreden en permabans uit te delen het hele gebeuren totaal te ontmoedigen, maar dat kun je bij WoW (Classic) wel op je buik schrijven natuurlijk.
Ben ik met je eens maar ik zou graag zien dat er iig iets meer aan gedaan word dan nu, het is nu gewoon schaamteloos zakken vullen voor activision/blizz.
Als het iig moeilijker gemaakt word zal het botten wel afnemen, hierdoor zal de prijs voor gold omhoog gaan en dan zal ook het kopen van gold weer minder worden, helemaal laten verdwijnen is helaas niet mogelijk.

Heb verder wel zin in WOTLK dit was verreweg mijn favorieten expansion en ben weer van plan om een DK als main neer te zetten alleen deze keer niet als tank maar 2H unholy met een off specc voor pvp.

[ Voor 9% gewijzigd door Gixxer27 op 28-07-2022 16:07 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Dat had Bliz prima kunnen voorkomen door gewoon tokens toe te staan.

• Dennism
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Dat had Bliz prima kunnen voorkomen door gewoon tokens toe te staan.
Deels eens, anderzijds, dezelfde community die wel aan de ene kant de bots weg wil hebben terwijl ze aan de andere kant constant gold blijven kopen zodat ze de game niet hoeven te spelen willen ook de token niet. Blizzard kan dat gewoon niet goed doen, zouden ze de token aanbieden zou de pleuris ook uitbreken.

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:47
Zit wel een beetje als een klein kind te wachten op nieuwe servers.
Al ben ik inmiddels 33 jaar oud haha.

Al verveel ik me gelukkig nooit thuis.

• Gixxer27
Wanneer verwachten jullie eigenlijk de pre patch met de fresh servers, ik zelf zit aan eind aug te denken (hopen).

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Gixxer27 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:06:
Wanneer verwachten jullie eigenlijk de pre patch met de fresh servers, ik zelf zit aan eind aug te denken (hopen).
Ik hoop stiekem dat de nieuwe servers tijdens de realm consolidatie van 10 augustus worden toegevoegd, volgens mij ook wel logisch om dit te doen. Dit geeft iedereen op hetzelfde moment tijd om te beslissen waar ze willen spelen.

Pre-patch zal waarschijnlijk later verschijnen, 17 of 24 aug denk ik.

• Gixxer27
Marshalty schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ik hoop stiekem dat de nieuwe servers tijdens de realm consolidatie van 10 augustus worden toegevoegd, volgens mij ook wel logisch om dit te doen. Dit geeft iedereen op hetzelfde moment tijd om te beslissen waar ze willen spelen.

Pre-patch zal waarschijnlijk later verschijnen, 17 of 24 aug denk ik.
Was het niet zo dat de fresh servers met de pre patch uit zouden komen?
Ik zou het overigens wel een logisch punt vinden om dan ook de fresh servers open te gooien maar ben er bang voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Gixxer27 op 01-08-2022 16:01 ]

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Gixxer27 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Was het niet zo dat de fresh servers met de pre patch uit zouden komen?
Ik zou het overigens wel een logisch punt vinden om dan ook de fresh servers open te gooien maar ben er bang voor.
Ik kon mij niet herinneren dat ze dit ergens gepost hadden, nu bleek er toch een post te zijn die ik destijds ook gemist heb: https://us.forums.blizzar...ith-wrath-classic/1262634
''New Fresh Start Realms with Wrath Classic pre-patch''

Laat die prepatch dan maar zsm komen.

• Gixxer27
Marshalty schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Ik kon mij niet herinneren dat ze dit ergens gepost hadden, nu bleek er toch een post te zijn die ik destijds ook gemist heb: https://us.forums.blizzar...ith-wrath-classic/1262634
''New Fresh Start Realms with Wrath Classic pre-patch''

Laat die prepatch dan maar zsm komen.
Had ik het toch ergens goed gelezen :9
Van mij mag die pre patch inderdaad zsm komen, ga dan wel niet op fresh spelen maar wil toch wel zsm met een DK aan de gang en ben al begonnen om wat andere chars nog het laatste zetje te geven zodat die Northrend in kunnen.

• tuinïnen

tuinïnen

The silence is deafening

• Dennism
Ik denk eerst consolidatie en dan de 16de, 23ste of 30ste pre-patch.
Is het Arena season einde eigenlijk al aangekondigd? Daar kan je meestal wel wat uit afleiden, ik weet dat er een bug was en dat deze eerder deze week plotseling stopte, maar dat is volgens mij nu wel gefixed.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:29
Even een tip: sinds vannacht ergens heeft blizzard meer opties voor gratis server transfer aangezet.
Er zit een loophole in, want na die transfer kan je opnieuw transferren en die transfer biedt meer destinations aan dan de vorige.
Zo kon ik chars vanaf Mirage (pve) transferren naar Hydraxian (rppve), daarna naar Razorgore (pvp) en als eindbestemming Golemag (pvp).
Eigenlijk diezelfde loophole als wat Firemaw's horde exodus laatst. Bizar dat ze dit toestaan.
Denk dat Blizzard ook zoiets heeft van: "zoek het zelf maar uit".

[ Voor 29% gewijzigd door PepieNL op 04-08-2022 08:41 ]

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 15:44
De WotLK beta ontwikkelingen gaan verder, vandaag start raid testing, arena testing eindigt de 9e en er was gisteren weer een grote patch met een hoop fixes.

https://us.forums.blizzar...pdated-august-3/1267790/8

Een paar opvallende dingen in de development notes:
Northrend story capper quests now have items/Emblems of Heroism to reward players for completing storylines in each zone.
Mijn geheugen is niet perfect maar lijkt dat dit een nieuwe toevoeging is? De impact is natuurlijk niet zo groot, er zijn maar een aantal zones en een aantal storylines per zone. We 'verliezen' ook random items van RDF dus misschien dat dit een klein beetje compenseert?
Level 60 Onyxia should be available once again.
Velen vroegen zich af of de level 80 Onyxia meteen zou komen omdat het zo leek op de beta. Maar dit doet mij denken dat dat niet zo zal zijn. Lijkt me anders ook een beetje raar gezien de item levels die ze dropt.
Spell and melee haste ratings are now providing the full intended benefits.
Players should no longer need an additional 1% Hit above the intended 8% to hit-cap against Raid-level enemies.
Items with Mana Regeneration now correctly applying the proper amount of regen as intended.
Dit waren volgens mij nog wel een paar grote bugs dus goed dat het gefixt is.

Lijkt me dat er toch wel goede progress geboekt wordt met de beta en dat maakt me hoopvol dat de prepatch dichterbij komt.

• PepieNL
stickfiguur schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:41:
Mijn geheugen is niet perfect maar lijkt dat dit een nieuwe toevoeging is? De impact is natuurlijk niet zo groot, er zijn maar een aantal zones en een aantal storylines per zone. We 'verliezen' ook random items van RDF dus misschien dat dit een klein beetje compenseert?
Nee dit is duidelijk in het hoekje #somechanges.
Wellicht bedacht om een alternatief te bieden tegen dungeongrinden.
Geen idee..
Je zal zowiezo wat zones moeten afwerken qua quests ivm de reputatie, er was altijd al een incentive.
stickfiguur schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:41:
Lijkt me dat er toch wel goede progress geboekt wordt met de beta en dat maakt me hoopvol dat de prepatch dichterbij komt.
Eerst de PTR nog.. :+

• stickfiguur
PepieNL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Nee dit is duidelijk in het hoekje #somechanges.
Wellicht bedacht om een alternatief te bieden tegen dungeongrinden.
Geen idee..
Je zal zowiezo wat zones moeten afwerken qua quests ivm de reputatie, er was altijd al een incentive.
Reputation van quests min maxen is volgens mij niet zo belangrijk als in TBC. Honored is al snel gehaald en dan met de tabard aan krijg je rep in alle dungeons. Denk dat dat sneller zal zijn dan alle quests completen. Maar ik zit net te denken dat het misschien de focus van de dungeon grind een beetje weg moet nemen? Kan een extra reden zijn om je niet zorgen te hoeven maken over of je quest of dungeons grind.
;( Maar je hebt wel gelijk, any day now..

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
stickfiguur schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Reputation van quests min maxen is volgens mij niet zo belangrijk als in TBC. Honored is al snel gehaald en dan met de tabard aan krijg je rep in alle dungeons. Denk dat dat sneller zal zijn dan alle quests completen. Maar ik zit net te denken dat het misschien de focus van de dungeon grind een beetje weg moet nemen? Kan een extra reden zijn om je niet zorgen te hoeven maken over of je quest of dungeons grind.

[...]

;( Maar je hebt wel gelijk, any day now..
Met de tabard krijg je wel enkel maar rep in lvl 80 en heroic dungeons. Dus questen gaat nog steeds belangrijk zijn om snel je reputation binnen te krijgen

• Dennism
Birmingham over de pre-patch window:

• tuinïnen

tuinïnen

Dennism schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:05:
Birmingham over de pre-patch window:

[Twitter]
In dat geval dus prepatch in september?

Kleine tegenvaller wel

• Gixxer27
tuinïnen schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

In dat geval dus prepatch in september?

Kleine tegenvaller wel
Zou op zijn vroegst als ik het zo lees rond 16 aug kunnen droppen maar denk dat we 1 maandje pre patch gaan krijgen, dus rond 24 aug.
Maar kan het ook zo maar mis hebben.

• PepieNL
Prepatch is zojuist op de PTR gedropt 🎉

• stickfiguur
PepieNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:40:
Prepatch is zojuist op de PTR gedropt 🎉
Als je het over de duivel hebt he ;) Het zou zo maar eens snel kunnen gaan nu, ik las dat de aankondiging van het einde van 't PVP seizoen nu een volgende indicator kan zijn.

We gaan 't allemaal wel meemaken denk ik.

• Dennism
Gixxer27 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Zou op zijn vroegst als ik het zo lees rond 16 aug kunnen droppen maar denk dat we 1 maandje pre patch gaan krijgen, dus rond 24 aug.
Maar kan het ook zo maar mis hebben.
Inderdaad, 16de is nu de eerst mogelijk datum en de 13de september laatste mogelijke datum (voor US dan), bij ons uiteraard een dag later.

• Gixxer27
Dennism schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Inderdaad, 16de is nu de eerst mogelijk datum en de 13de september laatste mogelijke datum (voor US dan), bij ons uiteraard een dag later.
Van mij mag die de 16de wel live gaan heb dan 2 weekjes vakantie dus komt dan wel mooi uit :+

• Dennism
Gixxer27 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Van mij mag die de 16de wel live gaan heb dan 2 weekjes vakantie dus komt dan wel mooi uit :+
Haha, dat is wel ideaal ja, maar ik verwacht zelf eigenlijk ook de 23ste.

• Felyrion
  • Laatst online: 00:38

Felyrion

goodgoan!

PepieNL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:38:
Even een tip: sinds vannacht ergens heeft blizzard meer opties voor gratis server transfer aangezet.
Er zit een loophole in, want na die transfer kan je opnieuw transferren en die transfer biedt meer destinations aan dan de vorige.
Zo kon ik chars vanaf Mirage (pve) transferren naar Hydraxian (rppve), daarna naar Razorgore (pvp) en als eindbestemming Golemag (pvp).
Eigenlijk diezelfde loophole als wat Firemaw's horde exodus laatst. Bizar dat ze dit toestaan.
Denk dat Blizzard ook zoiets heeft van: "zoek het zelf maar uit".
Bij ons (Horde Pyrewood Village) hebben ze dat ook ontdekt. Nadat de paar hardcore guilds vertrokken waren bleef een groot deel eerst nog wel volhouden dat ze bleven, maar het domino effect zette toch door. Paar dagen later was er geen enkele guild over die SWP gecleared had en inmiddels is praktisch elke serieuze guild vertrokken. Ook wij zijn meegegaan naar Golemagg met de guild.
Ik ben benieuwd waar de population op uit gaat komen daar. Pyrewood horde lijkt me redelijk afgeschreven.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• PepieNL
Felyrion schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Bij ons (Horde Pyrewood Village) hebben ze dat ook ontdekt. Nadat de paar hardcore guilds vertrokken waren bleef een groot deel eerst nog wel volhouden dat ze bleven, maar het domino effect zette toch door. Paar dagen later was er geen enkele guild over die SWP gecleared had en inmiddels is praktisch elke serieuze guild vertrokken. Ook wij zijn meegegaan naar Golemagg met de guild.
Ik ben benieuwd waar de population op uit gaat komen daar. Pyrewood horde lijkt me redelijk afgeschreven.
Mja tis momenteel een gekkenhuis op golemag.
Het was al redelijk druk, toen kwam een deel van firemaw en nu dus ook de rest: Pyrewood, Mirage Raceway, Mograine, Nether guard..
De AH is op primetime retetraag, de chats vliegen voorbij als een raket zo snel en er zijn geen resources meer te vinden in de wereld.
Dit realm is echt verpest nu, echt niet grappig meer zo druk.

Ben heel erg benieuwd hoe het er voor staat als ironforge pro eens update.
Ik denk serieus dat er na deze week van gratis transfers nog maar een handvol realms over zijn, en die zijn allemaal één factie.
Wat een fuckup..

[ Voor 17% gewijzigd door PepieNL op 08-08-2022 07:49 ]

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Mijn alliance guild is van Nethergarde Keep naar Pyrewood Village gegaan. Ik heb in TBC niet geraid (ben net 70), dus ben niet goed bekend met de status van de raids op beide servers, maar ik vind de hogere activiteit in de wereld en voor dungeons op PWV wel prettig. Gathering op lager levels is goed te doen. Ik ben wel benieuwd hoe druk het wordt na pre-patch en bij daadwerkelijke release WotLK Classic.In het ergste geval level ik een paar achtergebleven alts op NGK op drukke tijden.
Ik run zelf een addon om gegevens te verzamelen over speelactiviteit en characters (http://www.wowclassicpop.com/). Enige andere info over spelers/activiteit is inderdaad via raid logging websites, maar dat geeft niet het hele plaatje.

• Linke-soep
Mwoa, ik blijf lekker Alliance mirage Raceway. Ik zou niet weten wat de meerwaarde is van verhuizen naar een andere Realm.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik ben nog een warrior aan het levellen, maar ik vind het lastiger geworden. Alle mobs worden constant gefarmed door mensen die van de 50% exp boost gebruik willen maken. En dan ook nog vaak chars die 10 levels hoger zijn en dus eerst het halve gebied pullen om alles maar te taggen.

Je krijgt zo wel meer xp maar het gaat zo traag dat het niks uitmaakt.

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Voor kill quests willen mensen wel een party vormen, maar drop quests is wat moeilijker ja.

• Linke-soep
Als je inderdaad met een groep Quest farmed werkt het prima

Verwijderd

PepieNL schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 06:42:
[...]

Mja tis momenteel een gekkenhuis op golemag.
Het is nog niets vergeleken bij Firemaw eerst.
Vermaak me nog prima op Golemagg. Ja het is druk. Maar je hebt zo een dungeon group bij elkaar, met die 50% buff geeft dat prima exp.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Linke-soep schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:05:
Mwoa, ik blijf lekker Alliance mirage Raceway. Ik zou niet weten wat de meerwaarde is van verhuizen naar een andere Realm.
Het probleem is dat de kans bestaat dat het een negatieve spiraal wordt. Als je kijkt naar de historie van andere servers (retail) dan is zo'n beweging bijna altijd onomkeerbaar en gaat de kleinere factie dood.

Kijk de top retail realms:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUEf4hxxlvjppE1_tq0gUW0VLjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuJsmDllmFNW41v702ZsAJE3.png?f=fotoalbum_large

Als de populatie te klein wordt kan het heel lastig worden om nog je raid consumables bij elkaar te krijgen bijvoorbeeld. AH prijzen gaan alle kanten op en pugs en dungeons en heroics worden steeds lastiger.

Het is jammer dat Blizzard dat met deze acties veel erger maakt. Die 25 euro zorgt voor een serieuze drempel, met free transfers is het zo gedaan.

• PepieNL
Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Het is nog niets vergeleken bij Firemaw eerst.
Vermaak me nog prima op Golemagg. Ja het is druk. Maar je hebt zo een dungeon group bij elkaar, met die 50% buff geeft dat prima exp.
Het voordeel op Golemag is dat het een horde server was voordat de gekte van de laatste week begon, met ongeveer 7.000 horde 700 alliance populatie.
Firemaw was op zijn top 16.000 horde en 20.000 alliance en ging toen op slot.
Die 16.000 horde zijn verhuisd naar Gehennas en Golemag een paar weken terug door de toen aanwezige transfer loophole, binnen een weekend.
Dat was toen al heel goed te merken. Nog geen exacte cijfers van helaas, ironfore.pro is nog niet geupdate.

Deze week zijn grote delen van Pyrewood horde (1.200 man), Netherguard horde(1.000 man), Mirage horde (1.400 man), Mograine horde (1.600 man) naar Golemag verhuisd via de nieuwe transfer loophole.
Dus dat komt er nog bovenop. Ik denk serieus dat Golemag nu voller zit dan Gehennas maar we gaan het wel zien..

• Gixxer27
Ze hadden naar mijn idee nooit die server transfers van bestaande goed gevulde servers open moeten gooien naar de mega servers, alleen van de dode servers.
En dan het liefste naar alle servers behalve de mega servers, die moeten gewoon dicht blijven voorlopig.

[ Voor 25% gewijzigd door Gixxer27 op 08-08-2022 13:35 ]

• Linke-soep
Ja ik snap dat het behoorlijk irritant is met name voor de onderliggende partij. Wat @Gixxer27 zegt klopt dan ook wel met die transfers. Naar ja dat is natuurlijk ook wel weer een leuke bijverdienste voor Blizzard.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11 09:59
Linke-soep schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:34:
Ja ik snap dat het behoorlijk irritant is met name voor de onderliggende partij. Wat @Gixxer27 zegt klopt dan ook wel met die transfers. Naar ja dat is natuurlijk ook wel weer een leuke bijverdienste voor Blizzard.
Er is geen bijverdienste, het zijn free transfers. Denk dat dat ook het grote nadeel is.

Wij zijn horde op Mirage, maar zitten er wel over te denken om te verhuizen.

• Gixxer27
beebie121 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Er is geen bijverdienste, het zijn free transfers. Denk dat dat ook het grote nadeel is.

Wij zijn horde op Mirage, maar zitten er wel over te denken om te verhuizen.
Dit dus, hiermee creëer je alleen maar nog meer servers die helemaal horde/alliance zijn, ze hadden alleen free transfers van dode servers af mogelijk moeten maken en niet wat ze nu gedaan hebben.

Verwijderd

Ik vind alles prima zolang er maar geen queue staat ;)

• PepieNL
Plus dat er met gratis transfers geen goldlimit per karakter aanwezig is.
Bij betaalde transfers is dit max 4k of 5k.

• Kreekje
Dit stond toch in de sterren geschreven dat dit ging gebeuren? Aangezien de Classic hype redelijk populair was is iedereen dit gaan beginnen spelen. Er moesten genoeg realms zijn omdat niemand het leuk vindt om 6u in een queue te staan 's avonds. Bij TBC waren er al een pak minder spelers (op nog altijd evenveel realms) en volgens mij bij WoLTK gaat die trend door. Kan inderdaad wel dat er even terug een piek is in spelersaantallen maar dit zal na een tijd ook wel weer terugvallen.

Op een duur ga je je afvragen of die cross-realm dan toch nog niet zo'n slecht idee was/is. :+

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Kreekje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:59:
Dit stond toch in de sterren geschreven dat dit ging gebeuren? Aangezien de Classic hype redelijk populair was is iedereen dit gaan beginnen spelen. Er moesten genoeg realms zijn omdat niemand het leuk vindt om 6u in een queue te staan 's avonds. Bij TBC waren er al een pak minder spelers (op nog altijd evenveel realms) en volgens mij bij WoLTK gaat die trend door. Kan inderdaad wel dat er even terug een piek is in spelersaantallen maar dit zal na een tijd ook wel weer terugvallen.

Op een duur ga je je afvragen of die cross-realm dan toch nog niet zo'n slecht idee was/is. :+
Het is niet zozeer dat de aantallen spelers te klein zijn, dan wel de onbalans in horde/alliance. Er zijn een bult alliance die juist naar de server migreren waar de horde nu weggaat.
Dit waren ooit 70/30 ish servers waar prima mee te werken viel. maar als die balans steeds verder scheef groeit (want nieuwe spelers kiezen voor een grote server, dus de grote groep groet wél (of krimpt minder) maar de kleine niet.

Dan kom je in een situatie dat je faction zo klein is dat alles erg lastig wordt. Herbs en mining nodes zijn altijd gepakt door de andere factie. Pugs zijn schaars waardoor nieuw instappen ook lastig is.

Blizzard zou iets meer moeite hebben moeten stoppen in het in balans houden van servers. Dat hebben ze eigenlijk nooit echt opgelost.
De grap is dat als je het totaal actieve spelers pakt (iets meer dan 110.000 voor EU op het moment volgens Ironforge.pro) de balans 46/54 is... als dat netjes verdeeld was was er niks aan de hand :P Maar niemand wil de onderliggende partij zijn op een server, dus die bloed langzaam (of heel snel met free transfers) dood.

• Gixxer27
@Felyrion Hier heb je absoluut een punt dat dit door Bliz zelf veroorzaakt is en ze er ook gewoon niets tegen doen en alleen maar verder het verkloten met free transfers.

Verwijderd

Ik ben vorige week begonnen met een Horde character op de Gehennas realm, zijn hier nog andere mede Tweakers op actief, of raden jullie een realm transfer aan voor de WotLK expansion? :D

• Kreekje
Felyrion schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Het is niet zozeer dat de aantallen spelers te klein zijn, dan wel de onbalans in horde/alliance. Er zijn een bult alliance die juist naar de server migreren waar de horde nu weggaat.
Dit waren ooit 70/30 ish servers waar prima mee te werken viel. maar als die balans steeds verder scheef groeit (want nieuwe spelers kiezen voor een grote server, dus de grote groep groet wél (of krimpt minder) maar de kleine niet.

Dan kom je in een situatie dat je faction zo klein is dat alles erg lastig wordt. Herbs en mining nodes zijn altijd gepakt door de andere factie. Pugs zijn schaars waardoor nieuw instappen ook lastig is.

Blizzard zou iets meer moeite hebben moeten stoppen in het in balans houden van servers. Dat hebben ze eigenlijk nooit echt opgelost.
De grap is dat als je het totaal actieve spelers pakt (iets meer dan 110.000 voor EU op het moment volgens Ironforge.pro) de balans 46/54 is... als dat netjes verdeeld was was er niks aan de hand :P Maar niemand wil de onderliggende partij zijn op een server, dus die bloed langzaam (of heel snel met free transfers) dood.
Persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als de realm balance 30-70 zou zijn in mijn nadeel, zeker op PvP realms. Hoe ga je mensen aanmoedigen om op een inbalanced realm te spelen? EXP boost als je faction minder spelers telt dan de andere? Of meer kans op betere loot? De anti-boost mechanics niet (of niet zo hard) toepassen op de verliezen faction? Ik heb geen idee...

Het is wel een feit dat Blizz geen free transfers naar of van 'gezonde' realms moest toelaten. Zelfs geen betalende imo.

• Gixxer27
Kreekje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als de realm balance 30-70 zou zijn in mijn nadeel, zeker op PvP realms. Hoe ga je mensen aanmoedigen om op een inbalanced realm te spelen? EXP boost als je faction minder spelers telt dan de andere? Of meer kans op betere loot? De anti-boost mechanics niet (of niet zo hard) toepassen op de verliezen faction? Ik heb geen idee...

Het is wel een feit dat Blizz geen free transfers naar of van 'gezonde' realms moest toelaten. Zelfs geen betalende imo.
Denk ook dat dit komt omdat door een groot deel van de spelers PVP realms gehyped werden en mensen massaal op die realms dus hun char hadden aangemaakt en er dus achter kwamen dat vanaf lvl 20/25 ish je dus fair game ben in contested zones en daarna dus weer zijn verhuist naar een PVE server of naar een server waar meer van jou factie waren, en dit werd heel snel een hele grote sneeuwbal die bliz nog niet misschien heeft geprobeerd te stoppen IMHO

Dit is ook mede de reden dat we zo veel PVP servers hebben, in vanilla als ik het mij goed herinner waren de realms bijna 50/50 PVP/PVE en nu is het grootste deel PVP.

[ Voor 7% gewijzigd door Gixxer27 op 08-08-2022 16:28 ]

• Dennism
Felyrion schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:08:

Ik zou daar eigenlijk liever zo minimaal invloed zien van Blizzard. Laat spelers lekker zelf bepalen waar ze willen spelen. Een paar weken na de launch van Classic was er vanuit de community al gezeur om transfers om allerlei redenen. Toen kwam P2 met WPVP Honor systeem zonder BG's waar de community meerdere servers compleet verkloten (vreemd he als je als majority factie de minority faction gaat campen tot aan flightpath en capital cities aan toe voor een beetje honor, dat die mensen dan stoppen met het spelen op jouw server).

Maar goed, je kon natuurlijk van mijlen ver zien aankomen dat na retail dit ook in Classic niet zou gaan werken, een groot deel van de spelers op PVP realms wil niet spelen op een balanced server of als minority faction, die willen de 'top dog' zijn op hun server. En als dat hun preferente manier van spelen is, waarom zou dat niet mogelijk moeten zijn.
Dat is wel lastig vergelijken zo.

Als je alle EU servers bij elkaar pakt (Russia niet meegenomen), zit je inderdaad op 46/54

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nbd4frk.png

Echter neem je dan wel PVE en PVE RP servers ook mee, terwijl die voor balance op PVP servers niet interessant zijn.

Kijk je naar alleen PVP is het plaatje al enorm anders, namelijk 35/65, wat eigenlijk al niet meer speelbaar is en dat is dus eigenlijk ook het probleem dat PVP servers hebben. Veel meer horde dan alliance speelt op PVP servers, waardoor je PVP servers an sich nooit gebalanceerd krijgt, wat je ook doet. Wil je die balance wel, moeten er simpelweg meer mensen Alliance gaan spelen op PVP servers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j1mTffr.png

Op PVE is het omgekeerd en het verschil nog groter, echter is op PVE servers faction balance een stuk minder belangrijk, daar je als minority faction nog steeds vrijelijk kan bewegen en dus bepaalde farms e.d. alsnog toegankelijk, waar je op pvp servers simpelweg denied zou worden als factie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8wP9fwX.png

• Linke-soep
Gixxer27 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:19:
@Felyrion Hier heb je absoluut een punt dat dit door Bliz zelf veroorzaakt is en ze er ook gewoon niets tegen doen en alleen maar verder het verkloten met free transfers.
In combinatie met een betaalde faction change.
Ik weet nog dat we met de guild ooit richtiging tarren mill gingen daar een faction change deden om zo bij de top guilds te komen. Zo konden we fully geared applyen en mee komen. Achteraf is dat natuurlijk hartstikke dom geweest omdat de server balans compleet naar de kloten ging. Maar ja daar denk je dan niet over na op dat moment in die tijd.

• beebie121
Hierboven wordt ook gemeld dat het wellicht niet zo slecht is X server te spelen, daar ben ik het dus niet mee eens. Laat Blizz dan servers mergen waar het bijvoorbeeld 30-70 en 70-30 is. Volgens mij krijg je dan een aardig mooie balans, heb je niet het probleem dat er super grote verschillen komen.

Maar wellicht denken we te makkelijk en is het niet zo simpel, je zit natuurlijk met namen van character of zelfs guilds die moeten wijzigen.
Je kan queue's krijgen (terwijl je daar dus niet om hebt gevraagd) etc etc.

Maar ik zou voor mij persoonlijk, graag zien dat blizzard 30-70 en 70-30 merged zodat balans redelijk goed is.

• Dennism
beebie121 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:00:
Hierboven wordt ook gemeld dat het wellicht niet zo slecht is X server te spelen, daar ben ik het dus niet mee eens. Laat Blizz dan servers mergen waar het bijvoorbeeld 30-70 en 70-30 is. Volgens mij krijg je dan een aardig mooie balans, heb je niet het probleem dat er super grote verschillen komen.

Maar wellicht denken we te makkelijk en is het niet zo simpel, je zit natuurlijk met namen van character of zelfs guilds die moeten wijzigen.
Je kan queue's krijgen (terwijl je daar dus niet om hebt gevraagd) etc etc.

Maar ik zou voor mij persoonlijk, graag zien dat blizzard 30-70 en 70-30 merged zodat balans redelijk goed is.
Dat gaat natuurlijk nooit werken, immers op PVP servers is er geen balans als je alle spelers van alle servers bij elkaar optelt, iets wat nodig voor jouw suggestie.

Zie ook het screenshot dat is al eerder linkte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/74914a22279092e1aff21fa31160d3b93d61791e/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fj1mTffr.png

Zelfs al zou je dus alle PVP servers mergen blijf je zitten met een ongebalanceerde server, waar alliance zwaar de underdog is.

Wil je dit balancen is maar 1 optie, er zullen spelers moeten stoppen met het spelen van horde en naar Alliance switchen, zodra je dan een gemiddelde 50/50 balance hebt (en dus geen 35-65 zoals nu) over alle pvp servers kan je gaan mergen (en dan zou je eigenlijk 1 mega server moeten maken van alle pvp servers, want als je meerdere servers overlaat zal de community gewoon hetzelfde gedrag gaan laten zien, aangezien een aanzienlijk deel simpelweg de 'top dog' wil zijn en geen zin heeft in een 'eerlijk' gevecht op een pvp server.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 09-08-2022 11:50 ]

• PepieNL
Mja gaat niet helemaal op, want de Horde zijdes van Mirage Raceway (pve), Netherguard Keep (pve) en Pyrewood Village (pve) verhuizen nu naar Golemag (pvp).
Horde cijfers op de pve servers zakken, Horde cijfers op pvp stijgen.
Geen idee wat alliance heeft uitgevreten deze week, maar zo staat Horde er iig voor.

• Dennism
PepieNL schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:21:
Mja gaat niet helemaal op, want de Horde zijdes van Mirage Raceway (pve), Netherguard Keep (pve) en Pyrewood Village (pve) verhuizen nu naar Golemag (pvp).
Horde cijfers op de pve servers zakken, Horde cijfers op pvp stijgen.
Geen idee wat alliance heeft uitgevreten deze week, maar zo staat Horde er iig voor.
Als er meer horde naar PVP gaat, dan wordt bovenstaande ratio dus alleen maar slechter, wat nog meer laat zien dat men simpelweg geen gebalanceerde servers wil. Maar goed, eigenlijk wisten we dat al wel. En voor die horde spelers komende van PVE veranderd er ook niets. Golemag mag dan wel een PVP tag hebben, die server is voor horde gewoon een PVE server.

• Linke-soep
Geen idee waarom alle pvp naar Horde gaat. Zelf ben ik Alliance en doe ik niets met PVP simpelweg omdat het mij niet zo interesseert, Crossroads en Tarren Mill/Southshore waren leuk. Maar voor de rest boeide het mij weinig.
PVE is toch meer mijn ding.

• beebie121
Linke-soep schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:12:
Geen idee waarom alle pvp naar Horde gaat. Zelf ben ik Alliance en doe ik niets met PVP simpelweg omdat het mij niet zo interesseert, Crossroads en Tarren Mill/Southshore waren leuk. Maar voor de rest boeide het mij weinig.
PVE is toch meer mijn ding.
horde (bij ons dan Mirage Raceway) gaat niet naar pvp voor het pvp gedeelte want, zoals Dennis boven al aangaf, ze (wij?) gaan daarheen omdat er een grote horde kant is.
Ik zou nooit naar een pvp server willen, echter als het 99-1 is voor horde zou ik het overwegen, simpelweg omdat er toch geen wpvp is. Ik heb een bewuste keuze gemaakt voor pve server. En die zal ik blind zo weer maken.

@Dennism Ik heb het dus ook totaal niet over pvp servers mergen.(pvp bestaat niet voor mij).. wellicht was ik niet helemaal duidelijk, maar dit is dus enkel en alleen voor pve. Daarbij maakt het dus geen ene moer uit hoe de verhouding is, als het maar grote aantallen zijn. en of dat nu bwvs 15000 A is en 8000 H maakt dat niet superveel uit.

• Linke-soep
beebie121 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

horde (bij ons dan Mirage Raceway) gaat niet naar pvp voor het pvp gedeelte want, zoals Dennis boven al aangaf, ze (wij?) gaan daarheen omdat er een grote horde kant is.
Ik zou nooit naar een pvp server willen, echter als het 99-1 is voor horde zou ik het overwegen, simpelweg omdat er toch geen wpvp is. Ik heb een bewuste keuze gemaakt voor pve server. En die zal ik blind zo weer maken.
Bedankt voor de toelichting, het gaat dus meer om de action house.

• PepieNL
Mja ook, plus natuurlijk een grote poule mensen om een dungeon mee te doen, verse recruits voor raiding guilds enz.

• Gixxer27
ze hadden dus op de "gevulde" servers geen free transfers aan moeten zetten maar alleen van de dode servers, en ook daar bijv. Golemagg niet tussen de keuzes moeten aanbieden.

• Dennism
beebie121 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:33:

@Dennism Ik heb het dus ook totaal niet over pvp servers mergen.(pvp bestaat niet voor mij).. wellicht was ik niet helemaal duidelijk, maar dit is dus enkel en alleen voor pve. Daarbij maakt het dus geen ene moer uit hoe de verhouding is, als het maar grote aantallen zijn. en of dat nu bwvs 15000 A is en 8000 H maakt dat niet superveel uit.
Ik dacht inderdaad juist dat je PVP bedoelde omdat je juist van balans een punt maakte, terwijl balans enkel interessant is op PVP servers. Voor PVE servers maakt de balans inderdaad geen klap uit, zolang je eigen faction maar groot genoeg is voor de dagelijkse activiteiten.

• stickfiguur
Vandaag in WoW Classic: EU server consolidation en ook de zombie invasion event live op de PTR. Weer een stapje dichterbij prepatch dus.

Gisteren kwam ook al een developer update waarin ze een hoop dingen hebben besproken:

- TOC krijgt geen 4 lockouts -> 10 en 25 is nog wel apart maar je kan niet meer 10 man normal EN 10 man heroic doen in 1 raid week. (Dit is alleen van toepassing op TOC want dat was waar ze heroic raids pas introduceerde).
- Gezien de lockout aanpassing gaan ze ook trinkets unique equipped maken zodat je niet normal en heroic versies tegelijk kan gebruiken
- Ze blijven bij de LFG tool ipv RDF
- Toch arena titles/rewards voor 2V2 bracket
- Betaalde Race & faction change word een optie
- Achievements/mounts blijven character based en niet account wide

Voor de details: https://www.wowhead.com/w...faction-change-lfg-328228

Er is ook verteld dat er in een aparte announcement een hele timeline komt inclusief wanneer de prepatch en fresh realms er komen. We blijven geduldig.

• Linke-soep
De trinkets begrijp ik, normal en heroic lockout weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Linke-soep op 10-08-2022 13:13 ]

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-11 16:53

Seraphin

Meep?

stickfiguur schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:33:
Vandaag in WoW Classic: EU server consolidation en ook de zombie invasion event live op de PTR. Weer een stapje dichterbij prepatch dus.

Gisteren kwam ook al een developer update waarin ze een hoop dingen hebben besproken:

- TOC krijgt geen 4 lockouts -> 10 en 25 is nog wel apart maar je kan niet meer 10 man normal EN 10 man heroic doen in 1 raid week. (Dit is alleen van toepassing op TOC want dat was waar ze heroic raids pas introduceerde).
- Gezien de lockout aanpassing gaan ze ook trinkets unique equipped maken zodat je niet normal en heroic versies tegelijk kan gebruiken
- Ze blijven bij de LFG tool ipv RDF
- Toch arena titles/rewards voor 2V2 bracket
- Betaalde Race & faction change word een optie
- Achievements/mounts blijven character based en niet account wide

Voor de details: https://www.wowhead.com/w...faction-change-lfg-328228

Er is ook verteld dat er in een aparte announcement een hele timeline komt inclusief wanneer de prepatch en fresh realms er komen. We blijven geduldig.
Toch wel interessante punten.

- Race change: als ik het mij goed herinner was eerst sprake van dat dit niet beschikbaar zou komen. Blij dat dit nu wel het geval (b)lijkt te zijn. Ik heb mijn UD priest in vanilla indertijd gekozen bij gebrek aan beter (ik vind de troll animatie van het lopen niet om aan te gluren, dus UD was de enige optie. Ik maak daar echt heel veel liever een Belf van (ook gezien de Ench racial).

- Ik hoop dat de LFG tool wat meer tractie gaat krijgen. Bij ons (nethergarde keep horde) is het LFG kanaal steeds meer een Barrens chat aan het worden. Wel blij dat RDF definitief niet komt.

- Jammer dat mounts character specific blijven. Dit is toch wel een van de meest alt-onvriendelijke aspecten van heel WoW (ik heb nooit op meer dan 1 char de Netherdrake gegrind, wat een kutklus vond ik dat). In het kader van "some changes" zou ik deze toch wel hebben laten gaan. Oh well.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• stickfiguur
Linke-soep schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:12:
De trinkets begrijp ik, normal en heroic lockout weer niet.
In de min/max cultuur die classic plaagt lijkt het me duidelijk dat Blizzard wilt voorkomen dat er verwacht wordt vier maal dezelfde raid te doen in 1 week. Dat brengt binnen de kortste keren een burnout van de content met zich mee en TotGC is toch al niet zo'n spectaculaire raid tier als je net Ulduar gedaan hebt.
Pagina: 1 ... 63 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat