• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
stickfiguur schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:33:

- Betaalde Race & faction change word een optie
- Achievements/mounts blijven character based en niet account wide
Beide punten vind ik niet goed. De laatste is zelfs compleet kut natuurlijk.

Dat laatste punt was compleet de reden dat ik me geforceerd voelde altijd met maar 1 character te spelen.
Ik kon er niet tegen dat achievements niet shared zijn (wat eigenlijk nog steeds een probleem is in retail)
Mounts idem.

Race change oke prima, maar faction change draagt volgens mij alleen maar bij aan het probleem dat servers met een slechte balans nog slechter worden. Het gooit communities uit een.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Linke-soep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 08:55
Dat inderdaad, ik begrijp ook niet waarom je mounts character based wil houden behalve dan dat je van plan bent om ze via de shop per character te koop aan te bieden.

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 13:39
stickfiguur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:12:
[...]

In de min/max cultuur die classic plaagt lijkt het me duidelijk dat Blizzard wilt voorkomen dat er verwacht wordt vier maal dezelfde raid te doen in 1 week. Dat brengt binnen de kortste keren een burnout van de content met zich mee en TotGC is toch al niet zo'n spectaculaire raid tier als je net Ulduar gedaan hebt.
Het is inderdaad goed dat de lockouts zo gemaakt zijn dat je niet 4 raids per week kan doen, maar die min/max cultuur zoals je het noemt is niet iets dat uniek is in WoW en komt met name omdat er vele male meer informatie ed. is, en ja dan zal je altijd een percentage hebben van de community die alles tot in den treure gaan lopen optimaliseren.

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 07:11
Oke vraagje,

Ik sta op het punt om na een jaar of wat weer te beginnen aan classic (Wow in het algemeen al tijd niet gespeeld)

We willen ons voorbereiden voor WOTLK (ik en de vrouw). We spelen horde, maar hoe kom ik er nou achter wat de beste realm is om nu een char op te beginnen waarmee we zo dus WOTLK in kunnen?

En is een PvP realm noodzakelijk voor een actieve server? of zijn er ook PvE servers waar genoeg horde activity op is? Ik heb geen flauw idee wat er met de realm gebeurd als WOTLK uitkomt namelijk, maar ze gaan allemaal over toch? of blijven er een aantal achter op TBC / Classic ?

• Linke-soep
Ik zelf zit op een pve Realm en spel na jaren hoorde te hebben gespeeld Alliance, het is wel fijn om een verhaal vanuit een ander perspectief te spelen. Mirage Raceway is een hele actieve server met over het hele levelgebied genoeg spelers. Zowel Horde als Alliance. Deze Realm gaat iig over op wotlk. Ik hoop dat daarmee je vragen zijn beantwoord.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38

Felyrion

goodgoan!

thetakman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:43:
Oke vraagje,

Ik sta op het punt om na een jaar of wat weer te beginnen aan classic (Wow in het algemeen al tijd niet gespeeld)

We willen ons voorbereiden voor WOTLK (ik en de vrouw). We spelen horde, maar hoe kom ik er nou achter wat de beste realm is om nu een char op te beginnen waarmee we zo dus WOTLK in kunnen?

En is een PvP realm noodzakelijk voor een actieve server? of zijn er ook PvE servers waar genoeg horde activity op is? Ik heb geen flauw idee wat er met de realm gebeurd als WOTLK uitkomt namelijk, maar ze gaan allemaal over toch? of blijven er een aantal achter op TBC / Classic ?
Voor een indicatie van de server populatie kun je kijken op https://ironforge.pro/population/tbc/?locale=EU

De meeste servers bewegen naar "single faction". Dus eigenlijk enige waar ik naar zou kijken is dat je naar een server gaat waar horde de grootste is en dat die groot genoeg is om een beete guilds enzo te kunnen vinden.

Voor PvP servers die toch 99% horde of alliance zijn is PvP toch geen factor waar je rekening mee hoeft te houden. Dat is er dan toch niet.

En Mirage kan, maar toch... horde is ook daar al gekrompen naar 28%. Het is wel een van de weinige servers waar nog wat actie aan beide kanten in (English althans). Voor nu nog wel zat om gezond te zijn.
Anders kom je al snel op Golemagg (99% horde, rond de 9k actief nu, zal wel wat groeien naar WotlK) of Gehennas (100% horde, 22k actief nu, risico op queues)

[ Voor 30% gewijzigd door Felyrion op 12-08-2022 12:54 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 07:11
Felyrion schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

En Mirage kan, maar toch... horde is ook daar al gekrompen naar 28%. Het is wel een van de weinige servers waar nog wat actie aan beide kanten in (English althans). Voor nu nog wel zat om gezond te zijn.
Anders kom je al snel op Golemagg (99% horde, rond de 9k actief nu, zal wel wat groeien naar WotlK) of Gehennas (100% horde, 22k actief nu, risico op queues)
Dankjewel! Kan ik wat mee.

In hoeverre zijn deze genoemde servers (Golemagg / Gehennas) te druk om nog een beetje te kunnen questen etc?

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-11 13:55
Wees je wel ff bewust dat de data op ironforge.pro een week achter loopt, er is de laatste week nogal wat verhuisd aan Horde zijde (was gratis ditmaal).

[ Voor 42% gewijzigd door PepieNL op 12-08-2022 15:46 ]

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

thetakman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Dankjewel! Kan ik wat mee.

In hoeverre zijn deze genoemde servers (Golemagg / Gehennas) te druk om nog een beetje te kunnen questen etc?
Ik kan alleen voor Golemagg spreken, daar gaat het op het moment prima wat mij betreft. Het zal met de launch van WotlK ongetwijfeld dringen zijn bij sommige quests, maar dan is er ook meer layering, dus het zal wel goed komen.

En inderdaad, wat PepieNL, cijfers daar zijn uiteraard niet volledig, ze tellen alleen spelers mee die in de logs zijn meegenomen afgelopen week, dat is natuurlijk niet het hele plaatje. Een deel van de transfers zit daar nog niet bij + alle vakantie mensen en mensen die WotlK afwachten. Golemagg zal nog wel iets groeien in de cijfers. Maar het geeft een goede indicatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Felyrion op 12-08-2022 15:50 ]

• FunkyTrip
  • Laatst online: 07-11 12:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

thetakman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:43:
Oke vraagje,

Gewoon lekker op een verse server starten, dan heb je ook niet het idee dat je lichtjaren achter loopt. Deze verse servers gaan een paar weken voor de WOTLK release open en zullen ongetwijfeld een redelijke 50-50 H:A ratio hebben in het begin.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 12-08-2022 16:04 ]

Dit dus.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

FunkyTrip schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

Gewoon lekker op een verse server starten, dan heb je ook niet het idee dat je lichtjaren achter loopt. Deze verse servers gaan een paar weken voor de WOTLK release open en zullen ongetwijfeld een redelijke 50-50 H:A ratio hebben in het begin.
Hmm, dat is inderdaad ook wel een goeie. Als je toch opnieuw moet beginnen kan het ook wel leuk zijn om de groei van een verse server mee te krijgen. Dan is de economie nog vers en moeten guilds zich nog een beetje vormen. Lijkt me ook wel erg leuk, maar ik ga mn huidige karakters en guild niet achterlaten :P Maar voor een nieuwe speler zeker het overwegen waard!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10
Als je nu nog gaat beginnen absoluut op fresh starten. je bent gek als je op de established servers gaat starten, tenzij je daar zowieso al in een guild kan komen die content kan clearen.

Ik zit inmiddels een tijd op Golemagg, en het is redelijk kommer en kwel aan het worden. Constant nieuwe mensen (moet wel erg lachen om de vele pogingen een NL guild te starten. heb inmiddels al 4 pogingen zien sneuvelen met de meest uitlopende guildnamen)
Nu de boosters zijn aangepakt (eindelijk die LFG spam weg) is de chat bezeten met die stomme GDKP's

Zelfs ZA is tegenwoordig GDKP. Niet te doen meer om een run te vinden voor een alt waar er geen GDKP is.

Het is wel makkelijk gold verdienen als je gear hebt, maar die GDKP cultuur zou zomaar eens het einde van WOW kunnen worden, of iig classic.

Op fresh servers zal dit probleem de eerste tijd totaal niet spelen lijkt me, aangezien niemand gear heeft.

Het enige grote voordeel is dat consumables veel goedkoper zijn dan op mijn oude realm (shazzrah, bestaat niet meer tegenwoordig) en dat er tenminste veel spul op de AH te vinden is. Ik zal niet snel op fresh rollen aangezien mijn guild dat niet doet en ik een 12 k gold dan moet achterlaten, maar nieuwe mensen doen er goed aan weg te blijven van de megaservers.

[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 12-08-2022 17:45 ]

Verwijderd

LZ86 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:43:
Als je nu nog gaat beginnen absoluut op fresh starten. je bent gek als je op de established servers gaat starten, tenzij je daar zowieso al in een guild kan komen die content kan clearen.

Ik zit inmiddels een tijd op Golemagg, en het is redelijk kommer en kwel aan het worden. Constant nieuwe mensen (moet wel erg lachen om de vele pogingen een NL guild te starten. heb inmiddels al 4 pogingen zien sneuvelen met de meest uitlopende guildnamen)
Nu de boosters zijn aangepakt (eindelijk die LFG spam weg) is de chat bezeten met die stomme GDKP's

Zelfs ZA is tegenwoordig GDKP. Niet te doen meer om een run te vinden voor een alt waar er geen GDKP is.

Het is wel makkelijk gold verdienen als je gear hebt, maar die GDKP cultuur zou zomaar eens het einde van WOW kunnen worden, of iig classic.

Op fresh servers zal dit probleem de eerste tijd totaal niet spelen lijkt me, aangezien niemand gear heeft.

Het enige grote voordeel is dat consumables veel goedkoper zijn dan op mijn oude realm (shazzrah, bestaat niet meer tegenwoordig) en dat er tenminste veel spul op de AH te vinden is. Ik zal niet snel op fresh rollen aangezien mijn guild dat niet doet en ik een 12 k gold dan moet achterlaten, maar nieuwe mensen doen er goed aan weg te blijven van de megaservers.
Sorry maar echt totaal niet mee eens. Ik zit nu een maand of 3 op Golemagg (kwam van Firemaw) en er zijn zat SR>MS raids te vinden. Vanavond nog van alles voorbij zien komen. Bovendien kun je ook makkelijk zelf een 10 man opzetten met je eigen lootrules.
Alleen BT is vaak gdkp, maar dat is vrij logisch gezien de Warglaives.
Dus ja, gdkp heeft voor en nadelen maar is zeker niet noodzakelijk. Met 12k gold heb je denk ik ook niks te klagen ;)

• LZ86
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:07:
[...]

Sorry maar echt totaal niet mee eens. Ik zit nu een maand of 3 op Golemagg (kwam van Firemaw) en er zijn zat SR>MS raids te vinden. Vanavond nog van alles voorbij zien komen. Bovendien kun je ook makkelijk zelf een 10 man opzetten met je eigen lootrules.
Alleen BT is vaak gdkp, maar dat is vrij logisch gezien de Warglaives.
Dus ja, gdkp heeft voor en nadelen maar is zeker niet noodzakelijk. Met 12k gold heb je denk ik ook niks te klagen ;)
Neuh, maar voor die 12k heb ik wel ontzettend veel gefarmed.

Maar het probleem met die GDKP is wel serieus hoor (ik zie amper/geen SR runs, op wellicht gruul/Kara badge runs na, maar daar kom je zonder volle BT gear niet in omdat ze vooral snel willen clearen) BT en MH (en SWP ook) is er alleen maar GDKP.

Nu heeft mijn nieuwe main nog een t6 head nodig, maar aangezien mijn guild geen MH meer runt en er verder alleen nog GDKP zijn is dat een kansloze missie geworden. (alhoewel straks in prepatch er wellicht eea mogelijk is aangezien al die DK gegeared moeten worden ;) )

Buiten dat, verpest die hoeveelheid GDKP gold de economie en bevordert het RMT wat de enorme hoeveelheden farmbots weer tot gevolg heeft

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2022 14:09 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik krijg nu een melding dat WOTLK Classic 26 september gaat landen. Dat zal dus ook de datum zijn waarop de fresh servers starten me dunkt?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:42
HTT-Thalan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:31:
Ik krijg nu een melding dat WOTLK Classic 26 september gaat landen. Dat zal dus ook de datum zijn waarop de fresh servers starten me dunkt?
Die zijn aangekondigd voor de pre-patch, zodat je voor de 26ste al tot 70 kan levelen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41
Dennism schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Die zijn aangekondigd voor de pre-patch, zodat je voor de 26ste al tot 70 kan levelen.
Hebben we daar ook al een datum van ?

Wel een dilemma overigens, ben later DK gaan spelen maar heb dit nooit in WLOTK gespeeld.
Als ik het goed lees zou ik met prepatch op een bestaande server meteen een DK kunnen starten maar de experience op een fresh server lijkt me als “starter” gewoon beter.

[ Voor 34% gewijzigd door Bossie op 13-08-2022 15:52 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Dennism
Bossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Hebben we daar ook al een datum van ?

Wel een dilemma overigens, ben later DK gaan spelen maar heb dit nooit in WLOTK gespeeld.
Als ik het goed lees zou ik met prepatch op een bestaande server meteen een DK kunnen starten maar de experience op een fresh server lijkt me als “starter” gewoon beter.
Geen datum, meest geziene verwachting is tot nu toe 23/24 augustus voor US/EU, maar alles vanaf 16 augustus tot 13 september lijkt mogelijk.

Dat is inderdaad een dilemma, als je DK wil spelen op een 'fresh' moet je geloof ik tot lvl 55 levelen op een ander character en dan kan je de DK starten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 13-08-2022 15:58 ]

• Bossie
Dennism schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:57:
[...]
Dat is inderdaad een dilemma, als je DK wil spelen op een 'fresh' moet je geloof ik tot lvl 55 levelen op een ander character en dan kan je de DK starten.
Idd, levellen heb ik sowieso altijd het meest vervelende van wow gevonden hoewel in WLOTK de storyline echt heel goed verwerkt was in het levellen (ivm met andere expansions).

Kan altijd nu alvast een beetje casual levellen met boost in TBC en dan vervolgens een DK starten wanneer pre-patch komt. Dan weet ik ook meteen of de game (alweer levelen!) nog steeds kan boeien of dat ik er na twee weken toch alweer klaar mee ben.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
Kan altijd nu alvast een beetje casual levellen met boost in TBC en dan vervolgens een DK starten wanneer pre-patch komt. Dan weet ik ook meteen of de game (alweer levelen!) nog steeds kan boeien of dat ik er na twee weken toch alweer klaar mee ben.
Houd er wel rekening mee dat als je een DK op een fresh server wilt beginnen, het vereiste level 55 character ook op die fresh server moet zijn.

Je kunt dus niet nu een character tot 55 levelen en dan bij de pre-patch (wanneer de fresh servers ook on-line komen) een DK maken op de fresh server.

[ Voor 12% gewijzigd door Cannoli op 13-08-2022 18:25 ]

• Bossie
Cannoli schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:03:
[...]

Houd er wel rekening mee dat als je een DK op een fresh server wilt beginnen, de vereiste level 55 character ook op die fresh server moet zijn.

Je kunt dus niet nu een character tot 55 levelen en dan bij de pre-patch (wanneer de fresh servers ook on-line komen) een DK maken op de fresh server.
Nee maar ik kan wel op een bestaande server nu een beetje levellen om te kijken of ik wow nog steeds leuk vind om vervolgens bij WLOTK pre-patch op dezelfde server verder te gaan met een DK.

Verwijderd

LZ86 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Neuh, maar voor die 12k heb ik wel ontzettend veel gefarmed.

Maar het probleem met die GDKP is wel serieus hoor (ik zie amper/geen SR runs, op wellicht gruul/Kara badge runs na, maar daar kom je zonder volle BT gear niet in omdat ze vooral snel willen clearen) BT en MH (en SWP ook) is er alleen maar GDKP.

Nu heeft mijn nieuwe main nog een t6 head nodig, maar aangezien mijn guild geen MH meer runt en er verder alleen nog GDKP zijn is dat een kansloze missie geworden. (alhoewel straks in prepatch er wellicht eea mogelijk is aangezien al die DK gegeared moeten worden ;) )

Buiten dat, verpest die hoeveelheid GDKP gold de economie en bevordert het RMT wat de enorme hoeveelheden farmbots weer tot gevolg heeft
Ik ben het helemaal met je eens hoor, gdkp heeft ook niet mijn voorkeur en de T6 raids zijn idd (bijna) allemaal gdkp. Maar met een beetje geluk kun je dus die head kopen voor 1k gold ;)

• LZ86
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:31:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, gdkp heeft ook niet mijn voorkeur en de T6 raids zijn idd (bijna) allemaal gdkp. Maar met een beetje geluk kun je dus die head kopen voor 1k gold ;)
Yea ik weiger mee te doen met die gdkp. Dan draag ik bij aan het probleem :P

• Farseer
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Wat als ik nu alvast weer ga spelen, kan ik dan alsnog naar een WOTLK classic fresh realm transferren als het zover is?

r5 2600x // rx 580 8gb // 16gb ram

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Farseer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:57:
Wat als ik nu alvast weer ga spelen, kan ik dan alsnog naar een WOTLK classic fresh realm transferren als het zover is?
Het idee van fresh is dat ze daar juist geen "vervuiling" van bestaande karakters op willen. Echt fresh dus.
In eerste instantie hebben ze gegarandeerd de eerste 90 dagen geen transfers naar deze realms toe te staan, en na die periode gaan ze kijken of de fresh servers voldoende levensvatbaar blijken.

Ze hebben het niet expliciet gezegd, maar als de realms er goed uit zien gaan ze waarschijnlijk deze periode verlengen.

• Cannoli
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Het is in ieder geval de eerste 3 maanden na de release van WotLK Classic niet mogelijk om naar een fresh server te transferen. Wat na die 3 maanden gebeurt is onzeker.

• Farseer
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Felyrion schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:11:
[...]

Het idee van fresh is dat ze daar juist geen "vervuiling" van bestaande karakters op willen. Echt fresh dus.
In eerste instantie hebben ze gegarandeerd de eerste 90 dagen geen transfers naar deze realms toe te staan, en na die periode gaan ze kijken of de fresh servers voldoende levensvatbaar blijken.

Ze hebben het niet expliciet gezegd, maar als de realms er goed uit zien gaan ze waarschijnlijk deze periode verlengen.
Ok, begrijpelijk inderdaad.

Kan eerlijk gezegd niet meer wachten met spelen, heb nog een SoM warrior maar volgens mij zal deze nadat SoM eindigt alleen maar naar een classic era realm te transferren zijn.

Is er nog wat zinnigs voor mij om te doen voordat WOTLK classic begint, of kan ik het beste gewoon wachten op WOTLK classic fresh realms?

r5 2600x // rx 580 8gb // 16gb ram

• LZ86
Nope. Die zitten de eerste tijd op slot

Verwijderd

Farseer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Kan eerlijk gezegd niet meer wachten met spelen, heb nog een SoM warrior maar volgens mij zal deze nadat SoM eindigt alleen maar naar een classic era realm te transferren zijn.

Is er nog wat zinnigs voor mij om te doen voordat WOTLK classic begint, of kan ik het beste gewoon wachten op WOTLK classic fresh realms?
Tot de pre patch is er een 50% exp boost actief. Dus je kunt nu alvast een character levelen voor wotlk uitkomt.
Of je wacht inderdaad op de fresh realm(s).
Persoonlijk denk ik dat de fresh realms in het begin vol leven zijn, maar na een tijdje een stille dood zullen sterven. Van 1 naar 80 gaat voor een casual speler echt maanden duren en ik denk dat dit voor velen tegen valt.

• PepieNL
Farseer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

In Juli had Blizz laten weten dat SoM karakters gekopieerd kunnen worden naar Wrath servers.
Verder niks meer van gehoord.. Blizzard en communicatie..
Maar de optie is er straks dus wel voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 15-08-2022 06:35 ]

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 15:44
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Tot de pre patch is er een 50% exp boost actief.
De exp boost blijft tot aan de launch van WotLK, 26 september. Voor zover duidelijk is komt die buff ook naar de fresh realms.

• Ricmaniac
Ze moeten echt even laten weten wanneer die fresh realms komen

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Tot de pre patch is er een 50% exp boost actief. Dus je kunt nu alvast een character levelen voor wotlk uitkomt.
Of je wacht inderdaad op de fresh realm(s).
Persoonlijk denk ik dat de fresh realms in het begin vol leven zijn, maar na een tijdje een stille dood zullen sterven. Van 1 naar 80 gaat voor een casual speler echt maanden duren en ik denk dat dit voor velen tegen valt.
1-60 zal ook voor de casual als een speer gaan met die prepatch bonus. Maar ook als het wat langzamer gaat, time flies when you're having fun en nieuwe servers zijn altijd great fun. Vlak voor de verveling toeslaat zijn ze lvl 68 en kunnen ze Northrend binnen. Ik denk dat het wel even duurt voor de nieuwe servers (te) rustig worden.

Dit dus.

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:08
Kijk eens wat ze op reddit smijten. 30 augustus prepatch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmqa8IOMljiWpW2a9_CYs3VIedU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bTfzsTTBhc3bLMnYp80TQe2O.png?f=fotoalbum_large

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• Ricmaniac
Kreekje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:25:
Kijk eens wat ze op reddit smijten. 30 augustus prepatch?

[Afbeelding]
Die 10.0 launch bevalt me ook wel :P

• PepieNL
2 weken tot prepatch 🎉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjQ2_7Z9KIvolZ5zzN1P9DN1vnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hvJFrnjbOETPIAJ1EDTn3a6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 16-08-2022 19:12 ]

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dat is iets langer wachten nog dan ik had gehoopt :( aan het einde vd vakantie.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 18:02

alwinus

Tweaked

Had een weekje eerder gehoopt. Ben van 5 t/m 12 september op vakantie :p

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 15:37
Brewfest gaat de TBC variant zijn, dus geen level 80 trinkets van de boss.... /sad panda

• stickfiguur
wimdezoveelste schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:09:
Brewfest gaat de TBC variant zijn, dus geen level 80 trinkets van de boss.... /sad panda
Das wel logisch, anders skip je voor bepaalde slots meteen Naxx25 gear want het is natuurlijk super makkelijk te farmen.

• PepieNL
wimdezoveelste schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:09:
Echt joh? In de 1e week van de expansion al een ulduar lvl trinket ontvangen via een holiday event?
Nee tis maar goed dat ze dit niet doen..

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-11 13:40
Kunnen we met WOTLK eigenlijk een optie tot faction change verwachten?

Of gaat dit helemaal niet meer komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rotinomm op 17-08-2022 09:20 ]

• stickfiguur
Rotinomm schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:19:
Wordt er met WOTLK eigenlijk een optie tot faction change verwacht?

Of gaat dit helemaal niet meer komen?
Dit hebben ze een tijdje terug aangekondigd: https://www.wowhead.com/w...faction-change-lfg-328228

Komt waarschijnlijk alleen nog niet bij de launch meteen.

• Dennism
PepieNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Echt joh? In de 1e week van de expansion al een ulduar lvl trinket ontvangen via een holiday event?
Nee tis maar goed dat ze dit niet doen..
Die trinkets zijn geen Ulduar level toch? Dacht dat ze ilvl 200 waren, das volgens mij heroic dungeon level (zijn volgens mij ook hetzelfde trinkets als de badge trinkets, die je met heroic badges koopt), Kel'thuzad dropped bijv. ilvl 226 loot en Ulduar gaat volgens mij zelfs tot ilvl 239.

Op zich goed natuurlijk dat je ze nu niet kan krijgen, echter de timing zorgt er wel voor dat ze mogelijk volgend jaar ook niet heel erg nuttig meer zijn (in ieder geval voor mains).

Beter was denk ik geweest als ze Brewfest gewoon een paar weken hadden uitgesteld, net zoals ze in Classic of TBC ook een van die events een paar weken hebben uitgesteld omdat het qua launch timing niet goed uit kwam. Nu moet iedereen die bijv. de achievements wil gaan doen mogelijk ook haasten wanneer je ze af wil hebben voor launch, als dat al mogelijk is, weet ik niet of Brewfest echt achies heeft die echt vereisen dat je bijna iedere dag alles doet, zoals andere world events.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 17-08-2022 09:33 ]

• PepieNL
Dennism schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Die trinkets zijn geen Ulduar level toch? Dacht dat ze ilvl 200 waren, das volgens mij heroic dungeon level (zijn volgens mij ook hetzelfde trinkets als de badge trinkets, die je met heroic badges koopt), Kel'thuzad dropped bijv. ilvl 226 loot en Ulduar gaat volgens mij zelfs tot ilvl 239.
Je hebt gelijk, ze zijn inderdaad ilvl 200 (NAXX10/Heroism badge ilvl).
I stand corrected :)

Even wat verder ingedoken nu.. er ontbreekt een healing trinket bij Brewfest die wel verkrijgbaar is bij de Heroism vendor.
De rest is hetzelfde maar er zijn twee trinkets die eruit springen en die bieden 170 stamina, ongelooflijk goed voor elke tank, ze kunnen samen equipped worden dus dat is wel ff 340 stamina wat je niet via de Heroism badges binnen zou kunnen harken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWeXoeS12yAV2GLtmHCv9sZJRcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sWkL1aKKetfFF8zsDUUl1Oc9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5i9lrvKaCNAMLSXMo2nHPkPnHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CaskFCPeCC9VYVhsqHqp3UZM.jpg?f=user_large

Vergelijk dat eens met de Juwelcrafting tanking trinket bv :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjFMfjpBFRtF6WUnXx9eZ7u0jWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rQm7LjyG3QXvXbMM4jawbKQQ.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door PepieNL op 17-08-2022 10:32 ]

• stickfiguur
Dennism schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Op zich goed natuurlijk dat je ze nu niet kan krijgen, echter de timing zorgt er wel voor dat ze mogelijk volgend jaar ook niet heel erg nuttig meer zijn (in ieder geval voor mains).

Beter was denk ik geweest als ze Brewfest gewoon een paar weken hadden uitgesteld, net zoals ze in Classic of TBC ook een van die events een paar weken hebben uitgesteld omdat het qua launch timing niet goed uit kwam. Nu moet iedereen die bijv. de achievements wil gaan doen mogelijk ook haasten wanneer je ze af wil hebben voor launch, als dat al mogelijk is, weet ik niet of Brewfest echt achies heeft die echt vereisen dat je bijna iedere dag alles doet, zoals andere world events.
Gearen in WotLK is eenvoudig genoeg, je komt zeker niks te kort door deze trinkets en de dagger te moeten missen, dus dikke prima dat je niet nog eens een stapje makkelijker te verkrijgen gear kan farmen zo vroeg in de expansion.

Brewfest loopt tot begin Oktober dus je hebt genoeg tijd om level 70 te bereiken, volgens mij is alleen die boss in BRD waar je een specifiek level voor moet hebben en kan je de rest op een lager level ook al doen. Gezien je toch een jaar moet wachten voor alle holidays kan je ook over een jaar die boss killen, dat maakt dan toch niet zoveel uit he.

• Dennism
stickfiguur schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Gearen in WotLK is eenvoudig genoeg, je komt zeker niks te kort door deze trinkets en de dagger te moeten missen, dus dikke prima dat je niet nog eens een stapje makkelijker te verkrijgen gear kan farmen zo vroeg in de expansion.
Dat is toch ook wat ik zeg, het is prima dat dit niet op launch erin zit, echter over een jaar is gewoon te laat. vrijwel niemand zal dan waarschijnlijk nog geïnteresseerd zijn in spul dat alleen in P1 interessant is.
Brewfest loopt tot begin Oktober dus je hebt genoeg tijd om level 70 te bereiken, volgens mij is alleen die boss in BRD waar je een specifiek level voor moet hebben en kan je de rest op een lager level ook al doen. Gezien je toch een jaar moet wachten voor alle holidays kan je ook over een jaar die boss killen, dat maakt dan toch niet zoveel uit he.
Ik denk dat je de bluepost niet gelezen hebt, Blizzard heeft het juist zo gemaakt dat je op level 70 alle achievements kan behalen omdat ze die boss voor dit jaar op TBC level houden, maar dat is nu ook juist het vervelende. Voor veel spelers die serieus willen levelen zal het nu een gehaast worden om alle brewfest achievements in 5 dagen te doen (als dat al mogelijk is), omdat ze daarna vol willen levelen. Dit is gewoon weer eens de immens slechte planning van Blizzard die enkel gericht is om hun MAU cijfers te boosten over meerdere maanden in een kwartaal, doe gewoon eens niet een expansion launchen tijdens een ingame event, zo lastig is dat toch niet.

Daarnaast maakt het voor completionists echt wel uit of je die holiday achievements, en dus 'What a long strange trip its been', in juni klaar hebt (na midzomer) of pas volgend jaar september / oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 17-08-2022 13:22 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leuk :D. Uit nostalgische overwegingen ga ik nog één keer een rogue levelen op een classic server zoals vroeger, 15+ jaar geleden :). 30 augustus dus veel vrije tijd inplannen :P.

• stickfiguur
Dennism schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Dat is toch ook wat ik zeg, het is prima dat dit niet op launch erin zit, echter over een jaar is gewoon te laat. vrijwel niemand zal dan waarschijnlijk nog geïnteresseerd zijn in spul dat alleen in P1 interessant is.
Het lijkt me alleen niet een heel zwaarwegend punt dat de loot van een holiday event over een jaar niet meer relevant is. Tegen die tijd is het misschien leuk voor een alt. Al die holiday events en de loot daarvan is toch altijd meer als catch up mechanic bedoelt geweest dan als de beste manier om je character te gearen? Ik zie het probleem daar dus niet zo van in.
[...]

Ik denk dat je de bluepost niet gelezen hebt, Blizzard heeft het juist zo gemaakt dat je op level 70 alle achievements kan behalen omdat ze die boss voor dit jaar op TBC level houden, maar dat is nu ook juist het vervelende. Voor veel spelers die serieus willen levelen zal het nu een gehaast worden om alle brewfest achievements in 5 dagen te doen (als dat al mogelijk is), omdat ze daarna vol willen levelen. Dit is gewoon weer eens de immens slechte planning van Blizzard die enkel gericht is om hun MAU cijfers te boosten over meerdere maanden in een kwartaal, doe gewoon eens niet een expansion launchen tijdens een ingame event, zo lastig is dat toch niet.

Daarnaast maakt het voor completionists echt wel uit of je die holiday achievements, en dus 'What a long strange trip its been', in juni klaar hebt (na midzomer) of pas volgend jaar september / oktober.
Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat ik niet de bluepost gelezen heb, mijn comment is correct:
September 20–October 6

Brewfest Begins: Do you love eating delicious fair food, drinking bountiful beverages, and riding rams around barrels of apples? Partake in activities and timed events to earn Brewfest souvenirs and achievements during this brewtiful holiday event.
Je hebt dus meer dan 2 weken de tijd om een paar simpele achievements te doen en je hebt maar 750 tokens nodig om alle items te kopen (200 voor membership, 350 voor de outfit en 200 voor de pet) en gedurende de holiday kan je elke dag zo'n 60-80 tokens verzamelen. Als je dus echt een "completionist" bent dan vind je wel de tijd om elke dag een korte pauze te nemen van het levelen voor een aantal korte daily quests. Voor serieuze levelers is 70-80 hooguit een week werk dus dan heb je nog bijna een hele week over om de laatste tokens te halen.

Het is zeker jammer dat de timing niet perfect is maar als je echt perse die achievement wilt afronden dan is het zeker mogelijk. Elke dag max een uurtje buiten Northrend zijn is natuurlijk niet het einde van de wereld.

De enige groep waar voor het wat lastiger is qua timing, zijn de spelers op een fresh realm. Maar zelfs dan heb je ongeveer 20 dagen de tijd om level 70 te worden. Dat lijkt me dus alsnog best haalbaar.

• LZ86
PepieNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Je hebt gelijk, ze zijn inderdaad ilvl 200 (NAXX10/Heroism badge ilvl).
I stand corrected :)

Even wat verder ingedoken nu.. er ontbreekt een healing trinket bij Brewfest die wel verkrijgbaar is bij de Heroism vendor.
De rest is hetzelfde maar er zijn twee trinkets die eruit springen en die bieden 170 stamina, ongelooflijk goed voor elke tank, ze kunnen samen equipped worden dus dat is wel ff 340 stamina wat je niet via de Heroism badges binnen zou kunnen harken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vergelijk dat eens met de Juwelcrafting tanking trinket bv :

[Afbeelding]
Die trinkets voor tanks worden in UIlduar niet vervangen, pas daarna. DIe zijn inderdaad ziekelijk goed. Goed dat ze dat niet toelaten aan het begin. Het is tenslotte een catch up event

• LZ86
Dennism schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

[...]

Heel eerlijk, die brewfest achievements heb je in 1 dagje gedaan. Het enige wat lang zou duren was dat alle bieren drinken. Maar je hoeft nu alleen maar lid te worden van de brewfest, en niet meer alle bieren te drinken (tenminste, dat is op de beta zo, ik heb het net getest) Dus 2-3 dagen dailys voor membership of direbrew spammen en klaar. En dat is dus vóór de launch

• Dennism
LZ86 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Heel eerlijk, die brewfest achievements heb je in 1 dagje gedaan. Het enige wat lang zou duren was dat alle bieren drinken. Maar je hoeft nu alleen maar lid te worden van de brewfest, en niet meer alle bieren te drinken (tenminste, dat is op de beta zo, ik heb het net getest) Dus 2-3 dagen dailys voor membership en klaar. En dat is dus vóór de launch
Oh wacht, ik zie inderdaad dat ze de generfde versie van de Meta erin hebben zitten op de beta, waardoor je de kleding set niet meer nodig hebt voor de Meta, dat gaat inderdaad flink schelen. Origineel had je bijna 600 tickets nodig terwijl je er als horde realistisch gezien zo'n 700 kan halen tijdens het event (Alliance meer, omdat Ram racing voor Alliance makkelijker is) als je dagelijks in staat bent te spelen (kan meer, maar dan moet je 2x per dag minimaal 8 uur aaneengesloten uitgelogd blijven in een rested area, dat zal veel spelers normaal al niet lukken op een werkdag, laat staat tijdens een expansion release). Dat was dus best krap. Membership zal voor veel spelers dan ook geen 2-3 dagen zijn maar 5-6 verwacht ik (tenzij je echt optimaal ram kan racen, wat veel spelers echt niet lukt), maar goed, dat is nog steeds goed te doen.

Het membership klopt, je hoeft alleen member te worden, de 'drink ze alle 12' achievement is er ook, maar ook geen onderdeel van de meta die je nodig hebt, vandaar ook dat je de meta in +-9 maand kan doen, na midzomer kan je klaar zijn als je alles hebt gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 18-08-2022 11:58 ]

• Dennism
stickfiguur schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:03:

Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat ik niet de bluepost gelezen heb, mijn comment is correct:
Excuses, ik las 80 waar je level 70 had staan. Ik dacht dus dat je bedoelde dat je eerst level 80 moest worden.

• LZ86
Dennism schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Oh wacht, ik zie inderdaad dat ze de generfde versie van de Meta erin hebben zitten op de beta, waardoor je de kleding set niet meer nodig hebt voor de Meta, dat gaat inderdaad flink schelen. Origineel had je bijna 600 tickets nodig terwijl je er als horde realistisch gezien zo'n 700 kan halen tijdens het event als je dagelijks in staat bent te spelen (kan meer, maar dan moet je 2x per dag minimaal 8 uur aaneengesloten uitgelogd blijven in een rested area). Dat was dus best krap. Membership zal veer spelers dan ook geen 2-3 dagen zijn maar 5-6 verwacht ik (tenzij je echt optimaal ram kan racen, wat veel spelers echt niet lukt), maar goed, dat is nog steeds goed te doen.

Het membership klopt, je hoeft alleen member te worden, de 'drink ze alle 12' achievement is er ook, maar ook geen onderdeel van de meta. die je nodig hebt.
Yup, je hebt voor de meta alleen die openingsq, direbrew, membership, mount transform voor 2 toikens en die down with dark iron event nodig die elk half uur plaatsvindt.

Prima te doen in een dag, alleen 200 tickets farmen kan iets langer duren. De rest van de achieves boeit dus niets gelukkig, want dan was het inderdaad onmogelijk

• PepieNL
LZ86 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Die trinkets voor tanks worden in UIlduar niet vervangen, pas daarna. DIe zijn inderdaad ziekelijk goed. Goed dat ze dat niet toelaten aan het begin. Het is tenslotte een catch up event
Exact. Na één brewfest zou een DK of druid tank al klaar zijn met zn trinkets, min of meer.
Beter zo.. ;)

• stickfiguur
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:00:
Leuk :D. Uit nostalgische overwegingen ga ik nog één keer een rogue levelen op een classic server zoals vroeger, 15+ jaar geleden :). 30 augustus dus veel vrije tijd inplannen :P.
Let er trouwens op dat tenzij je op de NA servers speelt, prepatch live gaat op Woensdag en dat is de 31e.

• Linke-soep
stickfiguur schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Let er trouwens op dat tenzij je op de NA servers speelt, prepatch live gaat op Woensdag en dat is de 31e.
Dank, ik ga eens kijken of ik vrije tijd kan opnemen. Zin in.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

stickfiguur schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Om middernacht met zijn allen in de rij staan bij de lvl 1 monster spawnpoints :')

Dit dus.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FunkyTrip schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Om middernacht met zijn allen in de rij staan bij de lvl 1 monster spawnpoints :')
Zekers :D.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:21
Bij Wotlk release zeker maar de prepatch wordt niet om middernacht uitgebracht. Deze komt pas na de "maintenance" en ervaring leert dat dat wel eens kan uitlopen. Beste is dan ook niet die dag verlof te nemen maar best een dag erna!

• Dennism
Paterpor schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:53:
Bij Wotlk release zeker maar de prepatch wordt niet om middernacht uitgebracht. Deze komt pas na de "maintenance" en ervaring leert dat dat wel eens kan uitlopen. Beste is dan ook niet die dag verlof te nemen maar best een dag erna!
Tegenwoordig is dit eigenlijk geen issue meer (Tock wel even afkloppen :P ), als er issues zijn zie je die vaak alleen nog bij NA, waarna de EU release voorspoedig verloopt :D

Al zou ik trouwens niet aanraden om bij een fresh launch in het lvl 1-5 gedeelte te blijven hangen, in Elwynn bijv. direct naar goldshire gaan is vaak een mooie tijdswinst als het 1-5 gebied echt druk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 18-08-2022 23:01 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dennism schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Tegenwoordig is dit eigenlijk geen issue meer (Tock wel even afkloppen :P ), als er issues zijn zie je die vaak alleen nog bij NA, waarna de EU release voorspoedig verloopt :D

Al zou ik trouwens niet aanraden om bij een fresh launch in het lvl 1-5 gedeelte te blijven hangen, in Elwynn bijv. direct naar goldshire gaan is vaak een mooie tijdswinst als het 1-5 gebied echt druk is.
Ik vond eigenlijk dat eerste uur inderdaad wel even grappig, maar het werd daarna frustrerend.
Denk dat ik inlog, mijn naam claim asap, mijn interface op mijn gemakje goed ga zetten en daarna ga maffen.
Volgende ochtend vroeg (5u ofzo) eruit, char deleten, nieuwe char met juste skins aanmaken en hopen dat in die 20 seconden niemand mijn naam (veel gebruikt) claimt... daarna met de juiste interface lekker aan de slag. Op dat moment is het iets minder druk.

Dit dus.

• Dennism
@FunkyTrip als het goed is als je eenmaal een naam hebt en deze even delete kan een ander die niet claimen. Voor zover ik weet blijft de naam van een deleted character enige tijd gereserveerd voor jouw battle.net voordat een ander die kan claimen.

• Cannoli
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:46:
@FunkyTrip als het goed is als je eenmaal een naam hebt en deze even delete kan een ander die niet claimen. Voor zover ik weet blijft de naam van een deleted character enige tijd gereserveerd voor jouw battle.net voordat een ander die kan claimen.
Dat is volgens mij niet zo bij nieuwe karakters. Alleen bij karakters boven level 30. (Dan wordt de naam 30 dagen gereserveerd.)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cannoli schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Dat is volgens mij niet zo bij nieuwe karakters. Alleen bij karakters boven level 30. (Dan wordt de naam 30 dagen gereserveerd.)
Ik ga in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen en hopelijk binnen een kleine 30s DELETE - CREATE - PICK SKINS - CONFIRM acties volbrengen ;)

Dit dus.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Toch hele grote twijfel of ik wel of niet weer aan WoW ga beginnen. WOTLK is natuurlijk wel erg goed... en ik heb ICC nooit gedaan... hm.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:21
FunkyTrip schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:24:
[...]

Ik vond eigenlijk dat eerste uur inderdaad wel even grappig, maar het werd daarna frustrerend.
Denk dat ik inlog, mijn naam claim asap, mijn interface op mijn gemakje goed ga zetten en daarna ga maffen.
Volgende ochtend vroeg (5u ofzo) eruit, char deleten, nieuwe char met juste skins aanmaken en hopen dat in die 20 seconden niemand mijn naam (veel gebruikt) claimt... daarna met de juiste interface lekker aan de slag. Op dat moment is het iets minder druk.
Nogmaals, de pre-patch komt niet uit om 12u snachts! Komt uit na de maintenance en is een beetje koffiedik kijken wanneer dat die gedaan is! Hopelijk komt voor de nieuwe servers een kans om je naam te reserveren (anders zal je al heel veel geluk moeten hebben vrees ik ..)

• Linke-soep
Ben benieuwd of er weer veel Legolas variaties er gaan komen voor Hunters

• Bossie
MrVegeta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:28:
Toch hele grote twijfel of ik wel of niet weer aan WoW ga beginnen. WOTLK is natuurlijk wel erg goed... en ik heb ICC nooit gedaan... hm.
Ik ben daardoor juist al een beetje aan het spelen gegaan in TBC classic deze week, ik merk wel dat het druk is in het start gebied :D

Verwijderd

Bossie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Ik ben daardoor juist al een beetje aan het spelen gegaan in TBC classic deze week, ik merk wel dat het druk is in het start gebied :D
Op welke realm ben je begonnen?

• Linke-soep
Bijna gereed voor wotlk, nu level 67. Nog een weekje mensen!

• invine
  • Laatst online: 21:53
Linke-soep schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:34:
Bijna gereed voor wotlk, nu level 67. Nog een weekje mensen!
Wat voor character heb je geleveld?

Ik twijfel om een DK te starten met WOTLK... Ik heb nu een 70 warlock die leuk is, maar in BFA en legion speelde ik graag mijn DK. Alleen ben ik een beetje bang dat iedereen en zijn hond een DK gaat spelen..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Wat voor character heb je geleveld?

Ik twijfel om een DK te starten met WOTLK... Ik heb nu een 70 warlock die leuk is, maar in BFA en legion speelde ik graag mijn DK. Alleen ben ik een beetje bang dat iedereen en zijn hond een DK gaat spelen..
Dat word een Bleed/Poison built op mijn rogue dus? :P.

• invine
  • Laatst online: 21:53
HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Dat word een Bleed/Poison built op mijn rogue dus? :P.
Euh? :?

• Linke-soep
Ik heb een Alliance priest geleveld Mirage Raceway. Er zijn zat die inderdaad een DK gaan spelen.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik zit toch te twijfelen om op een fresh server te starten. Ben sinds een paar weken bezig met een char op Mirage Raceway. Nu lvl 51. Op zich rap genoeg. Maar straks met die drukte vraag ik mij af of het questen wel zo leuk is. Ben bovendien ook nog een week in de pre-patch op vakantie :'( :+

Verwijderd

alwinus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:42:
Ik zit toch te twijfelen om op een fresh server te starten. Ben sinds een paar weken bezig met een char op Mirage Raceway. Nu lvl 51. Op zich rap genoeg. Maar straks met die drukte vraag ik mij af of het questen wel zo leuk is. Ben bovendien ook nog een week in de pre-patch op vakantie :'( :+
Drukte om te questen zal er overal zijn. Op fresh en bestaande realms.
Heb mezelf al voorgenomen om de eerste dagen vooral dungeons te spammen. En mocht het kunnen sochtends vroeg questen.

Edit: mochten er overigens nieuwelingen zijn op Golemagg horde kan ik je wel op weg helpen met wat bags en een paar goudstukken. Stuur me dan even een dm!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2022 09:53 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Drukte om te questen zal er overal zijn. Op fresh en bestaande realms.
Heb mezelf al voorgenomen om de eerste dagen vooral dungeons te spammen. En mocht het kunnen sochtends vroeg questen.

Edit: mochten er overigens nieuwelingen zijn op Golemagg horde kan ik je wel op weg helpen met wat bags en een paar goudstukken. Stuur me dan even een dm!
Mijn tactiek op de fresh servers zal veel grinden zijn, beetje aan de rand van de drukte hangen en af en toe een quest meepakken als die mogelijkheid zich voordoet.

• Ricmaniac
Terwijl we wachten op de fresh server toch even verder aan het gaan met mijn rogue :) TBC classic nog niet gespeeld want niemand van mijn vrienden speelde classic tbc ;p

• Ricmaniac
Ik vind het wel echt lelijk dat ze nog steeds geen info hebben gegeven over die fresh servers :/ .. welke namen ze krijgen etc etc

• 1991thomas
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik ben ook in afwachting van meer informatie over de fresh servers. Wat me verder niet helemaal duidelijk is vanaf hoe laat de pre patch live gaat op woensdag 31 augustus. Als iemand hier meer informatie over heeft, hoor ik dat graag!

• Linke-soep
alwinus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:42:
Ik denk dat dat wel meevalt, de respawnrate zal omhoog gegooid zijn. De meesten gaan toch Dungeons doen. Questen zal wat later komen.

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Nieuwe server voor EU gaat Thekal heten en is PvP server.
Sta ervan te kijken dat ze er maar één doen

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Marshalty schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:18:
Nieuwe server voor EU gaat Thekal heten en is PvP server.
Sta ervan te kijken dat ze er maar één doen
Waar haal je dat nou vandaan?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En natuurlijk valt iedereen daar weer over elkaar heen om te klagen.

• Cannoli
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

En natuurlijk valt iedereen daar weer over elkaar heen om te klagen.
Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Voordeel is wel dat alle Tweakers die fresh gaan spelen automatisch op dezelfde server terechtkomen. :) Maar wordt wel verrekte lastig om mijn huidige pala-naam te reserveren.

Ik krijg de indruk dat de grootste angst van veel PvE-ers is dat ze in de minderheids factie terechtkomen.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Geen pve fresh is natuurlijk wel een slag in het gezicht van nonpvpers. Ik denk dat ze populariteit van fresh onderschatten

Dit dus.

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 14:33
Balen dat het maar één server is, maar mensen moet zich niet laten afschrikken door alleen pvp.
Spelers op fresh willen zsm levelen. PvP komt later wel.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Denk dat het bericht net is aangepast op de forums hierboven vermeld. Er komt ook een normal server: Giants talker.

PvP had ik sowieso niet gedaan. Vroeger wel gespeeld op een PvP server maar geen zin meer in. Ik suck ook in PvP 🤪

• PepieNL
Wat een fuckup weer haha.
Gelukkig zijn ze er snel op terug gekomen en krijgt EU 2 realms nu.
Voor ieder wat wils.

Tof dat ze een ilvl aanpassing serieus overwegen btw.
https://www.wowhead.com/w...squish-pvp-328553?webhook

Kan me nog goed herinneren dat toen TOC uit kwam niemand meer Ulduar wilde doen omdat die loot dermate laag in ilvl was vergeleken met TOC en simpelweg geen of nauwelijks tijd over hadden qua raid avonden ivm heroic bosses etc.
En laat blizz dat laatste ook al aangepast hebben (lockouts).
Hier kan toch niemand over klagen?

[ Voor 11% gewijzigd door PepieNL op 27-08-2022 08:58 ]

• stickfiguur
PepieNL schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:47:
Wat een fuckup weer haha.
Gelukkig zijn ze er snel op terug gekomen en krijgt EU 2 realms nu.
Voor ieder wat wils.

Tof dat ze een ilvl aanpassing serieus overwegen btw.
https://www.wowhead.com/w...squish-pvp-328553?webhook

Kan me nog goed herinneren dat toen TOC uit kwam niemand meer Ulduar wilde doen omdat die loot dermate laag in ilvl was vergeleken met TOC en simpelweg geen of nauwelijks tijd over hadden qua raid avonden ivm heroic bosses etc.
En laat blizz dat laatste ook al aangepast hebben (lockouts).
Hier kan toch niemand over klagen?
Opzich zijn er natuurlijk nog wel wat redenen om Ulduar te blijven runnen, ook wanneer TOTGC gereleased is: hardmodes/achievements, de mount van Yogg+0 en de legendary healer mace. Nu dat je niet 4x dezelfde raid per lockout hoeft te doen dankzij de veranderingen is er per week natuurlijk weer wat extra tijd voor Ulduar.

Dat gezegd hebbende, Ulduar was fantastisch dus ik ben voor het wat langer relevant houden :)

Ik denk dat de Fresh realm guild waar ik in zit op Thekal (PVP) als Alliance gaat spelen, Hebben anderen al een besluit genomen?

[ Voor 5% gewijzigd door stickfiguur op 27-08-2022 16:43 ]

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik ga voor de PvE server.

• Cannoli
  • Niet online
Ik heb 90% van mijn WoW-leven op PvE-servers gespeeld. Ik betwijfel of een PvP-server iets voor mij toe zou voegen. (Is world PvP echt een ding of wordt er vooral geganked?)

+1 voor de PvE server dus (Ally side).

• Ricmaniac
Cannoli schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:27:
Ik heb 90% van mijn WoW-leven op PvE-servers gespeeld. Ik betwijfel of een PvP-server iets voor mij toe zou voegen. (Is world PvP echt een ding of wordt er vooral geganked?)

+1 voor de PvE server dus (Ally side).
PvP servers is kapot in classic. servers krijgen op kort termijn een dominerende faction en dan word langzamerhand steeds meer en meer die server eenzijdig en is het voor de faction met minder spelers gewoon niet leuk meer. In de originele vanilla-wotlk was het imo prima maar sinds classic eigenlijk gewoon niet meer te doen. alleen in het begin was het eventjes oke.

Ik zelf ben echt een fervent pvp'er maar raad het in classic niet aan.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Na 3+ jaar geen wow, toch maar in WOTLK naar een nieuwe server. Fresh start.
Ik kan gewoon meteen een DK maken toch ? Of moet ik eerste een lvl 55 hebben?

heb altijd DK gespeeld in WOTLK. (en heb geen tijd meer voor 3-4 chars)

1

• Cannoli
  • Niet online
ragged schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:43:
Na 3+ jaar geen wow, toch maar in WOTLK naar een nieuwe server. Fresh start.
Ik kan gewoon meteen een DK maken toch ? Of moet ik eerste een lvl 55 hebben?

heb altijd DK gespeeld in WOTLK. (en heb geen tijd meer voor 3-4 chars)
Op een fresh server (Thekal - PvP of
Giantstalker - Normal) moet je eerst een level 55 van een andere class levelen voordat je een DK kan maken. Op de huidige servers kan je wel meteen een DK maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Cannoli op 28-08-2022 17:01 ]

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Cannoli schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Op een fresh server (Thekal - PvP of
Giantstalker - Normal) moet je eerst een level 55 van een andere class levelen voordat je een DK kan maken. Op de huidige servers kan je wel meteen een DK maken.
RIP. Warlock/Priest here we go.

1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik snap al die haat op PvP servers niet! Denk eens aan hoeveel meer je van de wereld ziet door de corpseruns en routinematig wisselen naar andere levelgebieden vanwege ganksquads! Wie kan zich niet de glorieuze dagen in STV herinneren waarbij je snel na het rezzen naar de quest giver rende om gauw een complete te krijgen, en bij de volgende rez achter een boom op tien seconden rust hoopte zodat je terug naar SW kon hearten? Ik heb nog warme herinneringen bij mages, priests en warlocks op 5% mana en bijna een elite mob dood, die dan een 2k+ ambush crit kregen en dan bijna hun muis opvraten terwijl de keycaps door de kamer vlogen van het slaan op hun bureau. Ik vergeet de reports! Tientallen reports naar gamemasters over 'griefing' die dan afgedaan werden door de GM met 'go play pve nub kkthxbye' en wie is er niet groot geworden zonder een afgrond in gemind-controlled te worden of een complete raid-wipe nog voor je de ingang van MC had bereikt omdat er 100+ horde jullie stond op te wachten.....

PVP O+.

• 1991thomas
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik ben ook van plan om Giantstalker (PvE) een healer te levellen. Ik ben er nog niet uit qua faction en class. Wordt het de bekende weg met een disc priest of toch een keer iets nieuws met een Hpally or resto druid.

Ik ben benieuwd welke class(es) jullie gaan spelen en waarom.
Pagina: 1 ... 64 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat