Er is een chat die je kunt joinen, looking for group, /5 volgens mij.Queryn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Ik merk dat ik de dungeon finder juist mis nu. Het duurt een eeuwigheid voor je een groep bij elkaar hebt. ik ben inmiddels level 45 en heb maar 2 dungeons gedaan. Ik heb geen zin om in orgrimmar uren te gaan spammen voor een groep.
/LookingForGroup is een officieel kanaal, en /world is custom maar bestaat praktisch op elke server.
/4, /5, etc. is allemaal afhankelijk van de volgorde waarop jij je channels joined
/4, /5, etc. is allemaal afhankelijk van de volgorde waarop jij je channels joined
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Nog ergens een actieve Horde guild op een Pve server?
https://discord.gg/x8uWt9
ben heel lang gestopt met wow en zie nu dat male orc recht op lopen. kan je dit ook terug zetten naar hoe was ? vind dit echt niks voor mijn warlock
Edit: heb gevonden
Edit: heb gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Motaro op 01-09-2020 00:01 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
je heb bomen zijn relaxedFunky22 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:05:
https://worldofwarcraft.c...kazzak/bomen-zijn-relaxed
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Dit is het classic topic.Motaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:07:
[...]
je heb bomen zijn relaxed
Bomen zijn Relaxed van Trollbane vroeger?Motaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:07:
[...]
je heb bomen zijn relaxed
Ik zit in Solaris op Mirage Raceway, redelijk wat NL/BE volk erin.Funky22 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:05:
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Nostalgia op Mirage Raceway (PvE).. Grootste Horde guild van de serverFunky22 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:05:
Ben alweer een tijdje actief op Classic. Veel vrienden van me spelen nog steeds Retail. Ik zit eraan te denken om Shadowlands te kopen. Maar even afwachten wat de bevindingen zijn wanneer deze expansion uitkomt (ben zelf gestopt met retail na Legion)
Heb besloten om Shadowlands niet te kopen
Ga enkel nog inloggen op retail om men daily cd te doen van proffs en dat gold gebruiken voor een token elke maanden me wat op classic amuseren.
straks eens kijken op Mirage Raceway.
Ga enkel nog inloggen op retail om men daily cd te doen van proffs en dat gold gebruiken voor een token elke maanden me wat op classic amuseren.
@Funky22 ik zit in de guild Flawless ook op Mirage Raceway we hebben best wat Nederlanders in de guild.Funky22 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:52:
Heb besloten om Shadowlands niet te kopen
We raiden op zondag en dinsdag.
hebben aq40 nu 5 bosses down en rammen nu op Twins.
als je interesse hebt of info wil whisper Clavenger dan
Verwijderd
Vraag mij af welke phase classic nu zit. Als ik het goed heb 5 en dus AQ?
Ben gestopt in april, maar nu de herfst er weer aankomt begint het toch wel weer te kriebelen. Naxx in vanilla ook niet gespeeld.
Ik zit op Firemaw met een mc/bwl geared mage en 54 priest. Ben eventueel bereid te migraten wanneer er zich een leuke guild aandient met dito NL/BE/Tweakers. Dm mij graag!
Ben gestopt in april, maar nu de herfst er weer aankomt begint het toch wel weer te kriebelen. Naxx in vanilla ook niet gespeeld.
Ik zit op Firemaw met een mc/bwl geared mage en 54 priest. Ben eventueel bereid te migraten wanneer er zich een leuke guild aandient met dito NL/BE/Tweakers. Dm mij graag!
AQ inderdaad. Misschien wel interessant om te weten of we te maken hebben met Horde of Alliance. Bij ons op Earthshaker in ieder geval een leuke NL guild (Alliance) aka de Rode RiddersVerwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:00:
Verwijderd
Ahh stom. Horde, helaastuinïnen schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:48:
[...]
AQ inderdaad. Misschien wel interessant om te weten of we te maken hebben met Horde of Alliance. Bij ons op Earthshaker in ieder geval een leuke NL guild (Alliance) aka de Rode Ridders
Dat gevoel herken ik van vroeger. Nu ben ik wel gewoon lekker doorgegaan sinds de launch van ClassicVerwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:00:
Hoe serieus wil je raiden?
Op Pyrewood zitten enkele guilds voor ieder niveau. Je kunt eens komen kijken op de discord van de server of er iets voor je tussenzit: https://discord.gg/hmSCsZC
Mocht je dat niets vinden dan kun je me altijd vragen welke guild ik zou aanbevelen voor jouw gewenste raidintensiteit.
grappig die naam komt mij ook bekend voor van trollbane
speelde zelf in <DiE> op trollbane, en nu weer met een aantal dezelfde mensen op razorgore horde.
Sok? Troll warrior dacht ik?Sokkeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:47:
[...]
grappig die naam komt mij ook bekend voor van trollbane
speelde zelf in <DiE> op trollbane, en nu weer met een aantal dezelfde mensen op razorgore horde.
Wordt WoW classic nog een beetje gespeeld tegenwoordig? Of is de animo al weer laag bij de meeste?
AH gaat ook wat moeizamer met gear rond lvl 50 om verkocht te worden.
Of zit men nu al zich voor te bereiden op Shadowlands op zijn originele mains/alts? Dacht dat Classic base sterker zou zijn dan retail..?
Of zit men nu al zich voor te bereiden op Shadowlands op zijn originele mains/alts? Dacht dat Classic base sterker zou zijn dan retail..?
Ik raid nog elke week. Nu mijn verhuizing voorbij is kan ik wellicht ook weer wat vaker spelen dan 1 avondje in de week.Soulizer schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:02:
Wordt WoW classic nog een beetje gespeeld tegenwoordig? Of is de animo al weer laag bij de meeste?
Volgend jaar lekker TBC ook opnieuw beleven

Wow retail raak ik met geen vinger aan, voel me volledig detached van die levensfase van het spel en als je voor moderne mmorpg's gaat zijn er zoveel grafisch en speeltechnisch interessantere games lijkt me.
Dit dus.
Onze nl/be guild heeft wekelijks 2 volle raidteams die aq40 en bwl clearen. Dus genoeg mensen nog die spelenSoulizer schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:02:
De hype is inmiddels voorbij nu een jaar later.
Vraag mij af hoever is iedereen uiteindelijk gekomen, ik zie dat hier nog een aantal raiders actief zijn.
Zelf ben ik op level 42 gestopt, erg veel gespeeld en na twee weken SM clearen was ik er een beetje klaar mee.
Vervolgens las ik dat je XP wise was rond level 47 op de helft bent en toen gaf ik op.
Moet zeggen dat het een fantastische ervaring was en dat het nog steeds af en toe jeukt om weer te gaan spelen.
Vraag mij af hoever is iedereen uiteindelijk gekomen, ik zie dat hier nog een aantal raiders actief zijn.
Zelf ben ik op level 42 gestopt, erg veel gespeeld en na twee weken SM clearen was ik er een beetje klaar mee.
Vervolgens las ik dat je XP wise was rond level 47 op de helft bent en toen gaf ik op.
Moet zeggen dat het een fantastische ervaring was en dat het nog steeds af en toe jeukt om weer te gaan spelen.
ik raid ook nog elke week. We hebben afgelopen week eindelijk Twins down gekregen!
Aldoor met 40 man geprobeerd en niet down. Afgelopen dinsdag waren we met 35 man. En huppakee na 2 wipes toch down gekregen. Was erg tof!
ik geloof dat de wipeteller nu op 35 staat op Twins.
Verder vermaak ik me nog uitstekend! heb nu 2 lvl 60 (warrior bijna full BIS en een mage met mc/ony/ZG gear) en ik ben nu bezig met een rogue. Nog nooti gespeeld (zowel in vanilla/classic als in retail) Dacht dat het heel saai zou zijn maar vind het echt wel leuk omdat je lekker kan bursten, en sneaken. Is nu lvl 54 en die gaat zeker nog op 60 komen.
Ik denk dat ik er klaar mee ben als we Naxx hebben gecleared. Maar dan is TBC er al weer.
En ja die ga ik zeker weten spelen.
Aldoor met 40 man geprobeerd en niet down. Afgelopen dinsdag waren we met 35 man. En huppakee na 2 wipes toch down gekregen. Was erg tof!
ik geloof dat de wipeteller nu op 35 staat op Twins.
Verder vermaak ik me nog uitstekend! heb nu 2 lvl 60 (warrior bijna full BIS en een mage met mc/ony/ZG gear) en ik ben nu bezig met een rogue. Nog nooti gespeeld (zowel in vanilla/classic als in retail) Dacht dat het heel saai zou zijn maar vind het echt wel leuk omdat je lekker kan bursten, en sneaken. Is nu lvl 54 en die gaat zeker nog op 60 komen.
Ik denk dat ik er klaar mee ben als we Naxx hebben gecleared. Maar dan is TBC er al weer.
En ja die ga ik zeker weten spelen.
Als je ziet hoe druk het is op de meeste servers is de hype echt nog niet voorbij. Raid zelf 2x in de week en we clearen alle content nu met de guild waar ik in zit.
Bij ons op de server is het ook nog erg druk.
Iedere fase zie je wel een kleine piek, maar dat is dan bovenop het al immense aantal actieve spelers.
Ik zit in een guild waar iedere avond minstens 30 mensen online zijn en we raiden 2 keer in de week.
Bij ons zit de hype er goed in omdat we als goed voorbereidde guild (qua informatie en tactiek besprekingen) een voorsprong hebben genomen op de guilds die Flasks verplicht hebben bij AQ en! BWL op het moment.
We kijken allemaal uit naar de eerste keer dat we gaan wipen in AQ (wat namelijk nog niet gebeurd is) en de eerste Base of Atiesh die gaat droppen van C'Thun.
Ook kijken we al vooruit naar Naxx met tactieken te bespreken en meer tanks te gearen met het oog daarop.
Ik zit nu al ruim een jaar in de hype en ik ben het nog lang niet moe. TBC mag van mij nog wel even wachten.
Iedere fase zie je wel een kleine piek, maar dat is dan bovenop het al immense aantal actieve spelers.
Ik zit in een guild waar iedere avond minstens 30 mensen online zijn en we raiden 2 keer in de week.
Bij ons zit de hype er goed in omdat we als goed voorbereidde guild (qua informatie en tactiek besprekingen) een voorsprong hebben genomen op de guilds die Flasks verplicht hebben bij AQ en! BWL op het moment.
We kijken allemaal uit naar de eerste keer dat we gaan wipen in AQ (wat namelijk nog niet gebeurd is) en de eerste Base of Atiesh die gaat droppen van C'Thun.
Ook kijken we al vooruit naar Naxx met tactieken te bespreken en meer tanks te gearen met het oog daarop.
Ik zit nu al ruim een jaar in de hype en ik ben het nog lang niet moe. TBC mag van mij nog wel even wachten.
Tja hier speel ik het ook nog dagelijks met volop activiteit op mijn server (Earthshaker). Playerbase lijkt behoorlijk stabiel nu. Gisteravond bijv nog Uldaman gedaan met een groep met mijn lvl 42 Priest.
Dungeons zijn op het moment toch voor mij het leukste. Veel interactie met andere spelers en ook nog best wel uitdagend. Maar daarbuiten natuurlijk gewoon heel veel questen, craften, vissen en koken
Ik denk wel zodra je aan het boosten gaat beginnen en/of AoE grinds dat het spel dan snel saai zal worden. Heb zelf nooit haast gehad om een character op 60 te krijgen, want juist alles op de weg ernaartoe samen met de balans in de RPG elementen (questen, craften, dungeons, pvp & raids) en de vaste spelergroep op een server maken Classic voor mij zo goed en een prima tijdverdrijf.
Dungeons zijn op het moment toch voor mij het leukste. Veel interactie met andere spelers en ook nog best wel uitdagend. Maar daarbuiten natuurlijk gewoon heel veel questen, craften, vissen en koken
Ik denk wel zodra je aan het boosten gaat beginnen en/of AoE grinds dat het spel dan snel saai zal worden. Heb zelf nooit haast gehad om een character op 60 te krijgen, want juist alles op de weg ernaartoe samen met de balans in de RPG elementen (questen, craften, dungeons, pvp & raids) en de vaste spelergroep op een server maken Classic voor mij zo goed en een prima tijdverdrijf.
En dat ondanks dat ik mee benSokkeh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:15:
Als je ziet hoe druk het is op de meeste servers is de hype echt nog niet voorbij. Raid zelf 2x in de week en we clearen alle content nu met de guild waar ik in zit.

Maar inderdaad, kijk voor de gein eens in Orgrimmar rond het tijdstip dat een Ony/Nef/Rend buff gedropt wordt en je ziet dat t nog lang niet dood is.
Het heeft even mogen duren door werk en het leven in het algemeen, maar vandaag eindelijk de Rockfury Bracers weten te bemachtigen.
Wat is het een gigantische opgave om die quests te doen. Ik kan me herinneren dat ik het in Vanilla op meerdere characters voor elkaar heb gekregen deze quest te doen, maar ik vraag me serieus af waar ik toen de tijd vandaan haalde!
Op naar de volgende raid, met nu eindelijk weer een set waar de max damage ook de set is met de hitcap.
Wat is het een gigantische opgave om die quests te doen. Ik kan me herinneren dat ik het in Vanilla op meerdere characters voor elkaar heb gekregen deze quest te doen, maar ik vraag me serieus af waar ik toen de tijd vandaan haalde!
Op naar de volgende raid, met nu eindelijk weer een set waar de max damage ook de set is met de hitcap.
Zijn er nog mensen die nooit het probleem hebben van "wat ik zal mainen in de nieuwe expansion" ?
Voor mij is het steeds the warrior way or no way. Zeker in WoW vind ik.
Een mage of warlock zou ik nooit plezier aan kunnen beleven. Voelt steeds zo "soft" aan, kijken naar je cast bartje vanop een afstand en spells casten lijkt me niet echt plezierig. Liever een dikke vette axe.
Ligt volgens mij wel aan de manier waarop WoW deze classes implementeert. Ik heb bvb in Wolcen (action rpg van paar maand geleden) een fire mage gespeeld, en die vuurballen komen echt geweldig over. Met een big bang. Geweldig eigenlijk. Hoop dat diablo 4 dit ook goed doet.
Voor mij is het steeds the warrior way or no way. Zeker in WoW vind ik.
Een mage of warlock zou ik nooit plezier aan kunnen beleven. Voelt steeds zo "soft" aan, kijken naar je cast bartje vanop een afstand en spells casten lijkt me niet echt plezierig. Liever een dikke vette axe.
Ligt volgens mij wel aan de manier waarop WoW deze classes implementeert. Ik heb bvb in Wolcen (action rpg van paar maand geleden) een fire mage gespeeld, en die vuurballen komen echt geweldig over. Met een big bang. Geweldig eigenlijk. Hoop dat diablo 4 dit ook goed doet.
Ook voor mij is de hype nog niet over. Ik vind zelf het levelen leuk en heb nu stuk of 4 chars boven de 50 en 1 warrior op lvl 60.
Ik level samen met een vriendin en we vermaken ons prima. Proberen met verschillende chars elke keer verschillende gebieden en dungeons te clearen. Elke keer als we tijdje spelen wisselen we terug naar een andere char. Gaan nu weer terug naar een Paladin lvl 50 en die denk ik naar 60 brengen.
Door tijdgebrek nog niet echt kunnen zetten tot end game content. Ga deze winter eens wat actiever met end game content aan de slag.
edit: En als ik nu de filmpjes zie van Shadowlands (bijv. recente van Madseasonshow) dan kan me dat eerlijk gezegd totaal niet bekoren. Dus ik blijf ook lekker classic spelen.
Ik level samen met een vriendin en we vermaken ons prima. Proberen met verschillende chars elke keer verschillende gebieden en dungeons te clearen. Elke keer als we tijdje spelen wisselen we terug naar een andere char. Gaan nu weer terug naar een Paladin lvl 50 en die denk ik naar 60 brengen.
Door tijdgebrek nog niet echt kunnen zetten tot end game content. Ga deze winter eens wat actiever met end game content aan de slag.
edit: En als ik nu de filmpjes zie van Shadowlands (bijv. recente van Madseasonshow) dan kan me dat eerlijk gezegd totaal niet bekoren. Dus ik blijf ook lekker classic spelen.
[ Voor 22% gewijzigd door virtualJac op 21-09-2020 13:11 ]
there's no tweak without the tweaker
Denk dat Classic (begin) deze winter al dicht tegen Naxx aan zit, dan moet je wel heel veel inhalen om überhaupt kans te hebben om meegenomen te worden. En ik geloof niet dat er dan nog heel veel MC runs zijn bijvoorbeeld, heel veel mensen zijn die nu al zat.virtualJac schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Ook voor mij is de hype nog niet over. Ik vind zelf het levelen leuk en heb nu stuk of 4 chars boven de 50 en 1 warrior op lvl 60.
Als je dus ook end game content wil doen zou ik je nu toch ff focussen op 1 char. End game hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, wij zijn absoluut geen hardcore guild maar clearen AQ in 2 uur nogwat en MC en BWL in een uur ofzo.
Dan heb je het iig gezien terwijl het 'current content' is.
Wat zou een beetje de route zijn voor mijn 60 warrior? Zijn er 60 dungeons die ik moet doen eerst? Of direct naar een raid? Ik heb totaal geen ervaring met end game.toolkist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:29:
[...]
Denk dat Classic (begin) deze winter al dicht tegen Naxx aan zit, dan moet je wel heel veel inhalen om überhaupt kans te hebben om meegenomen te worden. En ik geloof niet dat er dan nog heel veel MC runs zijn bijvoorbeeld, heel veel mensen zijn die nu al zat.
Als je dus ook end game content wil doen zou ik je nu toch ff focussen op 1 char. End game hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, wij zijn absoluut geen hardcore guild maar clearen AQ in 2 uur nogwat en MC en BWL in een uur ofzo.
Dan heb je het iig gezien terwijl het 'current content' is.
Verwijderd
Of je nu tank/dps speelt, belangrijk is dat je eerst wat gear verzamelt met wat +hit %virtualJac schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:42:
[...]
Wat zou een beetje de route zijn voor mijn 60 warrior? Zijn er 60 dungeons die ik moet doen eerst? Of direct naar een raid? Ik heb totaal geen ervaring met end game.
Verder de attunement(s) doen voor MC, Onyxia, BWL.
Dan komt de rest vanzelf
Dit weekend meeste quests gedaan in LBRS en direct de bow + bracers opgepakt. Vanavond UBRS. Dan ook maar eens de attunements afronden. End game dungeons zijn wel uitdagender om te tanken, tijdens het levelen. Zeker als guildies al redelijk gegeared zijn en ik als tank niet. Tijdens TBC destijds wel geraid, maar merk dat dat toch niet echt meer vers in het geheugen zit. Op @toolkist zn advies dan toch maar eens doen komende weken.
Ik merk dat dungeons doen bijna niet (meer) te doen is. Ik heb af en toe 2 a 3 uurtjes in de avond, maar dan is iedereen aan het raiden en kost het ontzettend veel tijd om een groep te vinden. (Ja, ja, part of the classic experience, maar een half uur tot een uur 0 reacties krijgen is too much)
Mocht iemand een server kennen waar nog wel gewoon dungeons gedaan wordt, let me know. Ik overweeg een transfer of nieuwe char.
Mocht iemand een server kennen waar nog wel gewoon dungeons gedaan wordt, let me know. Ik overweeg een transfer of nieuwe char.
Dat ligt er helemaal aan of je in een guild zit of niet, gok ik zo.virtualJac schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:42:
[...]
Wat zou een beetje de route zijn voor mijn 60 warrior? Zijn er 60 dungeons die ik moet doen eerst? Of direct naar een raid? Ik heb totaal geen ervaring met end game.
De meeste pugs willen toch wel je gear inspecteren voordat je gaat, als je dan wat pre-raid BIS hebt zul je makkelijker een uitnodiging krijgen dan wanneer je met de helft aan groene items aan komt zetten.
Welke server speel je nu dan? Ik speel op Mirage raceway horde. Is een pve server. Ik vind nog vaak groups zowel op mn dps warrior als op mn rogue of mage.Munki schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:40:
Ik merk dat dungeons doen bijna niet (meer) te doen is. Ik heb af en toe 2 a 3 uurtjes in de avond, maar dan is iedereen aan het raiden en kost het ontzettend veel tijd om een groep te vinden. (Ja, ja, part of the classic experience, maar een half uur tot een uur 0 reacties krijgen is too much)
Zit je wel in een Looking for group channel?
Dan kan je grinden/levelen terwijl je die channel in de gaten houd
Ik speel op een goed gevulde server (Pyrewood Village bij de Alliance) en merk ook dat het vinden/maken van een dungeon groep steeds meer tijd gaat kosten. Ik zit in een eveneens goed gevulde en actieve guild maar daar heeft ook niet iedereen altijd tijd/zin om spontaan mee te doen. De spontane dungeon runs zijn eigenlijk een beetje fifty-fifty w.b. het doorgaan er van.Munki schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:40:
De meeste runs die ik doe - of het nou max lvl dungeons zijn of de lagere met een alt - plannen we als guild van te voren via onze discord. Dan hebben we 9/10 keer een volle groep. Het leuke is dat wanneer 1 van onze officers wat plent er vaak meer animo is dan je zou denken
Mijn suggestie zou dan ook zijn om een actieve, goed gevulde guild te vinden die dat soort dingen onderling doet. Je zou eventueel ook een hard-core raiding guild kunnen zoeken. Die vliegen vaak door de leveling dungeons en max lvl dungeons heen. Maar dan moet je wel uiteindelijk willen raiden natuurlijk
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Dat LFG Channel is inderdaad wel een must. Anders kun je echt geen groep vinden, buiten misschien RFC als je toch in Ogrimmar bent.beebie121 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:02:
[...]
Welke server speel je nu dan? Ik speel op Mirage raceway horde. Is een pve server. Ik vind nog vaak groups zowel op mn dps warrior als op mn rogue of mage.
Zit je wel in een Looking for group channel?
Dan kan je grinden/levelen terwijl je die channel in de gaten houd
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Daar lijkt me de animo om dungeons te doen, of "ouderwets" te levellen nog veel lager dan in de gemiddelde guild.Vortigen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:02:
Mijn suggestie zou dan ook zijn om een actieve, goed gevulde guild te vinden die dat soort dingen onderling doet. Je zou eventueel ook een hard-core raiding guild kunnen zoeken. Die vliegen vaak door de leveling dungeons en max lvl dungeons heen. Maar dan moet je wel uiteindelijk willen raiden natuurlijk(wat ik overigens zelf niet meer doe. Been there, done that)
wat heeft een hardcore raider nou nog te zoeken in een dungeon, anders dan misschien Scholo voor de runes?
Alts. En als er een bepaalde class in een bepaalde spec nodig is die men nog niet genoeg heeft. Sommige raiding guilds nemen ook "socials" aan als lid. Dat was ik bv in mijn vorige gilde. Hard core raiders maar met ruimte voor de "gewone" speler.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:38:
[...]
Daar lijkt me de animo om dungeons te doen, of "ouderwets" te levellen nog veel lager dan in de gemiddelde guild.
wat heeft een hardcore raider nou nog te zoeken in een dungeon, anders dan misschien Scholo voor de runes?
Zo werd ik weleens meegenomen naar World Bosses; gewoon om de raid vol te krijgen. Heb er een mooie set paarse gloves aan over gehouden
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Voor de liefhebbers, op Flamelash EU is een nieuw begin gemaakt. Er waren daar amper/geen Alliance spelers, en nu is er besloten om massaal op nieuw te beginnen onder in het 'reinforcements' project. Eerste Reinforcement guild zit al vol met 1000 chars. 2e vult ook snel.
Doet weer een beetje denken aan het begin van Classic, wat mij betreft een aanrader
Doet weer een beetje denken aan het begin van Classic, wat mij betreft een aanrader
Zit er ook in! Erg leuk tot nu toe.tuinïnen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:45:
Voor de liefhebbers, op Flamelash EU is een nieuw begin gemaakt. Er waren daar amper/geen Alliance spelers, en nu is er besloten om massaal op nieuw te beginnen onder in het 'reinforcements' project. Eerste Reinforcement guild zit al vol met 1000 chars. 2e vult ook snel.
EDIT:
Inmiddels bijna lvl 18.
Eigenlijk is alles saai, het lvlen, de questen.. het vele lopen... het raiden...
Het grote verschil is dat ik nu al 4 mensen toegevoegd heb aan mijn friendlist en wat leuke gesprekken gehad op discord. Met retail had ik vorige week een druid gelvled en 0 mensen toegevoegd of gesproken.
Als ze het sociale terug krijgen in retail (geen idee hoe) hebben ze volgens mij echt een goudmijntje
[ Voor 29% gewijzigd door mentalozzie op 28-10-2020 08:43 ]
Hoi,
Ik heb een oude hobby opgepakt, fotograferen. Ik speel ook world of warcraft maar wil mij richten op beter leren fotograferen. Nu heb ik zes lvl60 karakters. Account deleten of verkopen. Wat zijn mijn (legale) opties?
Brainsalad
Ik heb een oude hobby opgepakt, fotograferen. Ik speel ook world of warcraft maar wil mij richten op beter leren fotograferen. Nu heb ik zes lvl60 karakters. Account deleten of verkopen. Wat zijn mijn (legale) opties?
Brainsalad
Twee weken terug eindelijk Neltharian's Tear gekregen 
En ik ben maar 2 weken lang top caster qua DKP geweest
En ik ben maar 2 weken lang top caster qua DKP geweest
1. Je subscription niet meer verlengenbrainsalad schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:50:
Hoi,
Brainsalad
2. Je account deleten
3. Verkopen is tegen te regels, zowel van Blizzard als hier op Tweakers. Dus die optie bestaat niet.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Sub niet verlengen, account houden. Misschien ben je na een paar uur foto's editen wel ff gaar en is een beetje gamen precies waar je dan zin in hebtbrainsalad schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:50:
Hoi,
Brainsalad
Mag ik mijn account ook cadeau doen aan zeg een vriend ofzo?RustStorm schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:42:
[...]
1. Je subscription niet meer verlengen
2. Je account deleten
3. Verkopen is tegen te regels, zowel van Blizzard als hier op Tweakers. Dus die optie bestaat niet.
Iemand die een leuke realm aan kan raden Alliance zijde? Wil mijn Allie toon transferen naar een andere realm, zodat ik ook wat allie alts kan spelen. Ben namelijk vrij snel overgestapt op Horde op deze.
En wordt alles meegetransfered? Items in m'n bags, bank en geld?
En wordt alles meegetransfered? Items in m'n bags, bank en geld?
Nee, ook dat mag niet. Het account is persoonsgebonden en mag niet overgedragen worden. Als Blizzard er ooit achter komt dan kunnen (en zullen) ze het account blokkeren. Soms kan het jaren duren, maar beetje sneu als de nieuwe eigenaar er dan honderden uren in gestoken heeft.brainsalad schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:01:
[...]
Mag ik mijn account ook cadeau doen aan zeg een vriend ofzo?
Tja, zal wel een Amerikaans bedrijf zijn.Cannoli schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:22:
[...]
Nee, ook dat mag niet. Het account is persoonsgebonden en mag niet overgedragen worden. Als Blizzard er ooit achter komt dan kunnen (en zullen) ze het account blokkeren. Soms kan het jaren duren, maar beetje sneu als de nieuwe eigenaar er dan honderden uren in gestoken heeft.
Hoi, back in the day heb ik met veel plezier Vanilla en TBC gespeeld. In 2018 ook wat op pserver gespeeld. Nu wil ik graag Classic gaan spelen. Wat is een beetje een leuke server om op te starten?
(Het moet een EU-server zijn, pvp-server, liefst fatsoenlijk/flink populated en Alliance-Horde verdeling zoveel mogelijk 50-50) ??
(Het moet een EU-server zijn, pvp-server, liefst fatsoenlijk/flink populated en Alliance-Horde verdeling zoveel mogelijk 50-50) ??
Mograine is prima te doen! :-)
De enige ekte...
Welke faction wil je spelen?Knalgeel! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:20:
Hoi, back in the day heb ik met veel plezier Vanilla en TBC gespeeld. In 2018 ook wat op pserver gespeeld. Nu wil ik graag Classic gaan spelen. Wat is een beetje een leuke server om op te starten?
Nog steeds aan het recruiten voor Golden Times ?Insehh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:34:
Mograine is prima te doen! :-)
Zeker! Ik merk dat ik me toch meer herinner van de successen uit de periode van Tier 7 (WotLK) en minder van het vele wipen in vanilla.safu schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:
iedereen hyped voor naxx?!
Vandaag en gisteren veel streams bekeken van guilds die al gecleared hebben en ik heb er veel vertrouwen in dat we morgen erg ver zullen komen (alhoewel een clear misschien net iets te veel is in een raid van 3 uur, maar who knows?).
Gisteren hebben we al wel een trashfarm gedaan van 2 uur, om alvast een gevoel te krijgen en wat loot. Helaas geen epics, maar wel erg veel wartorn stukken en die scrolls waarmee je de frost runes uit de muren kunt halen.
We zijn in Phase 5 geen enkele keer gewiped in AQ40 en hebben altijd een erg goede 'execution', we hebben zelfs een week op 1 gestaan in Europa.
Al met al heb ik er vertrouwen in dat ook deze keer onze voorbereiding ons erg ver gaat helpen.
Daarnaast helpt het ook dat de guild veel gekkies heeft die al vanaf phase 1 Black Lotus op een Duitse server aan het farmen zijn, waardoor we de eerste 3 volle raids allemaal (alle 40 raiders) een flask of the titans hebben.
Hoe hebben jullie je voorbereid voor Naxx?
Streams gekeken met andere MT/RL, notities gemaakt, paar x in retail erdoorheen gelopen om beste route en skips te bepalen, en veel gefarmed/gbid runs opgezet afgelopen weken, dus 5k gold ongeveer. Should be enough.Pdvdp81 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:10:
[...]
...
Hoe hebben jullie je voorbereid voor Naxx?
De enige ekte...
Razorgore heeft een redelijke horde-alliance verhouding en aan beide kanten guilds die op hoog niveau raidenKnalgeel! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:20:
Zekers, op horde kant zitten wij met de guild knokploeg. Inmiddels 3 raidteams. Team 1 en 2 gaan vanaf vandaag beginnen aan naxx.toolkist schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:38:
[...]
Razorgore heeft een redelijke horde-alliance verhouding en aan beide kanten guilds die op hoog niveau raiden
Hoe is jullie eerste week gegaan?Insehh schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:16:
[...]
Streams gekeken met andere MT/RL, notities gemaakt, paar x in retail erdoorheen gelopen om beste route en skips te bepalen, en veel gefarmed/gbid runs opgezet afgelopen weken, dus 5k gold ongeveer. Should be enough.
Wij hebben 1 raid gedaan van 4 uur en hebben met 3 wipes op Loathed en enkele pulls op razuvious die fout gingen uiteindelijk alleen nog de 4 horsemen, sapphiron en KT over. Al met al een zeer goede raid, waar we eigenlijk de content toch een beetje out-dpsen.
Vanavond weer een raid van 4 uur en we hopen dan te hebben gecleared, maar zijn wel een beetje huiverig.
De meest hardcore guild aan de horde kant is gisteren 5 uur lang achter elkaar gewiped op Sapphiron (26 keer). Ik heb hun logs nog niet gezien, dus ik weet niet hoeveel Frost Res ze hebben, maar het kon toch wel eens een heel naar gevecht gaan worden.
Maar zoals eerder gezegd: ik denk dat onze guild de best voorbereide guild aan de horde kant is, dus ik heb nog steeds goede hoop
De guild waar ik tot voorkort in het main raiding team zit heeft KT afgelopen zondag gekilled. Zelf ben ik tijdens AQ40 richting de dadraids gegaan, omdat ik merk dat ik geen vier avonden achter elkaar kan raiden voor Naxx progression en de daarbijbehorende voorbereidingen.
Nou heb ik een deel van de voorbereidingen kunnen toekennen aan een gebrek aan gold. Heb nu een paar keer meegedaan met gbid raids en het probleem van gebrek aan gold is inmiddels helemaal weg
Volgende week begint de dadraid waar ik nu dus ook in zit aan Naxx. Wish me luck
Nou heb ik een deel van de voorbereidingen kunnen toekennen aan een gebrek aan gold. Heb nu een paar keer meegedaan met gbid raids en het probleem van gebrek aan gold is inmiddels helemaal weg
Volgende week begint de dadraid waar ik nu dus ook in zit aan Naxx. Wish me luck
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Good luck!Seroczynski schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:12:
De guild waar ik tot voorkort in het main raiding team zit heeft KT afgelopen zondag gekilled. Zelf ben ik tijdens AQ40 richting de dadraids gegaan, omdat ik merk dat ik geen vier avonden achter elkaar kan raiden voor Naxx progression en de daarbijbehorende voorbereidingen.
Bij ons op de server is er pas 1 guild die KT heeft gekilled, maar hebben daar meer dan 2 avonden raiden voor nodig gehad.
En daar ben ik ook niet van. Ik zit in feite ook in een dadraid: we raiden maar 2 keer per week en de voorbereidingen zijn voor mij goed te doen.
De guild heeft echter enkele OCD mensen die alles willen vastleggen en dat werk echt super goed. Voor we naar binnen gaan weet iedereen wat er van hem verwacht wordt en dat scheelt avonden raiden en wipes.
Ik zie mezelf ook echt niet meer dan 2 avonden raiden, dus als dat ooit verandert in deze guild dan ben ik ook weg.
Geld is al vanaf Dire Maul geen probleem meer voor mij. Helemaal nu 1 dreamfoil voor 3G50S van eigenaar wisselt (ik heb nog 100 stacks, dus ik zit gebakken). #magelife
KT Down, maar laat ons eerlijk zijn de echte endboss is Sapphiron.
Gisteren een avondje gewiped en geoefend op Sapph met max FrR gear en zonder wbuffs en consumes om de encounter te leren. Vandaag volledig gewbuffed Sapphiron en KT geoneshot. #9 World Execution op Sapphiron.
It's been a blast Havana Room!
Gisteren een avondje gewiped en geoefend op Sapph met max FrR gear en zonder wbuffs en consumes om de encounter te leren. Vandaag volledig gewbuffed Sapphiron en KT geoneshot. #9 World Execution op Sapphiron.
It's been a blast Havana Room!
Waarom heb ik deze serie nooit eerder gezien? Pure gold
Dit dus.
Pfoe, ik zag hem nu pas.Pdvdp81 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:09:
[...]
Hoe is jullie eerste week gegaan?
Wij hebben 1 raid gedaan van 4 uur en hebben met 3 wipes op Loathed en enkele pulls op razuvious die fout gingen uiteindelijk alleen nog de 4 horsemen, sapphiron en KT over. Al met al een zeer goede raid, waar we eigenlijk de content toch een beetje out-dpsen.
Vanavond weer een raid van 4 uur en we hopen dan te hebben gecleared, maar zijn wel een beetje huiverig.
De meest hardcore guild aan de horde kant is gisteren 5 uur lang achter elkaar gewiped op Sapphiron (26 keer). Ik heb hun logs nog niet gezien, dus ik weet niet hoeveel Frost Res ze hebben, maar het kon toch wel eens een heel naar gevecht gaan worden.
Maar zoals eerder gezegd: ik denk dat onze guild de best voorbereide guild aan de horde kant is, dus ik heb nog steeds goede hoop

Moeizaam, eerste week tot aan Loatheb, tweede reset tot aan 4HM.
Blijkt dat nu individueel ook veel gevraagd wordt, komen mensen wel soms op vervelende manier achter.
Wat mij betreft by far de leukste en beste raid so far.
Zondag (morgen) rest ons nog Loatheb, Military wing en Sapph/KT. Ben benieuwd.
De enige ekte...
Ben vorige week van guild geswitched. We kregen niet meer de mensen op de been voor de raids.
Onwijs jammer want ik heb zo'n lol gehad in de guild.
Naar de 2e horde guild op mirage raceway gegaan omdat er ook al 2 nederlanders uit mn oude guild zaten.
Zij hadden naxx al clear als 2e horde guild. Gister voor het eerst zelf KT down gekregen!
Voelde echt goed! Je zou kunnen zeggen dat ik Classic uitgespeeld heb hahaha.
OP NAAR TBC!
Onwijs jammer want ik heb zo'n lol gehad in de guild.
Naar de 2e horde guild op mirage raceway gegaan omdat er ook al 2 nederlanders uit mn oude guild zaten.
Zij hadden naxx al clear als 2e horde guild. Gister voor het eerst zelf KT down gekregen!
OP NAAR TBC!
Dan is het tijd voor een Hardcore-character. Met andere woorden: death=deletebeebie121 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:44:
Op Hydraxian Waterlords zijn er guild als Alliance kant en Horde die dit systeem volgen. Vermaak me er al weken prima mee en brengt echt wel wat extra spanning in het spel. Je denkt wel twee keer na voordat je in de lift gekke capriolen gaat uithalen in UC
https://classichc.net/
[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 19-01-2021 10:54 ]
Het einde begint in zicht te komen en dat merken we in de guild heel erg.
Komend weekend hebben we naar verwachting ons laatste doel bereikt: Atiesh craften.
Wat een rit.
2 jaar geleden zat ik op dit moment al volop in de hype-trein. Iedere dag reddit voor classic wow lezen. Naarmate de release dichterbij kwam betrapte ik mezelf erop zelfs continue te F5-en daar.
En toen de release: majestueus. Ik stapte in een tijdmachine naar 2005 en het was glorieus!
Alles dat ik wilde doen heb ik gedaan: rustig aan levelen, iedere dungeon minstens 1 keer en zuinig zijn (je hebt toch een mount nodig op level 40).
Eenmaal op level 60 begon de pret pas echt; op zoek naar een raiding guild.
Het duurde niet lang of ik had er 1 gevonden. De naam duidde erop dat ze gelieerd waren aan een hardcore raiding guild, maar dat was zeker niet het geval.
Iedere vrijdag raiden (Ony en MC waren de enige raids op dat moment), maar zelfs in de eerste paar raids op Ragnaros wipen. Dus ik dacht: VANILLA IS BACK!!
Dat gevoel werd versterkt toen we onze eerste echte drama in de guild hadden.
Het commentaar was dat de officers geen idee hadden waar ze mee bezig waren en de main tank was er zo een die Guild Master en Main Tank in 1 was. Oh, en hij spamde Taunt op CD.
Lang verhaal kort: door een aanvaring met een voormalig officer (ja hij was al uit de guild) werd ik uit de guild gekicked. Het beste wat me is overkomen in Classic!
Mijn volgende en huidige guild was namelijk Avalanche op Pyrewood Village.
Holy crap de voorbereiding die de officers daar doen schurkt tegen het ridicule aan, maar het heeft bijzonder veel effect.
Om even aan te geven: Op de horde kant van het realm was er maar 1 guild die in de buurt kon komen of ons voorbij ging: Crimson. Echter, zij zijn hardcore (flasken verplicht, bijvoorbeeld).
BWL clearde we de eerste avond, zonder wipes.
AQ clearde we de eerste avond, zonder wipes (0 wipes in AQ tot op heden).
Naxx hadden we in 6 uur gecleared in de 2e week dat de raid up was.
De mensen die in de guild zitten zijn echt geweldig, iedereen weet wat hij/zij moet doen en daardoor loopt alles als een zonnetje.
Tot gisteren. Volgende week halen we dus waarschijnlijk onze Atiesh. Dat is voor minstens 1/3e van de guild reden om de handdoek in de ring te gooien voor classic. Tanks, Healers, dps. Alle lagen gaan klappen vangen en we hebben er daarom voor gekozen te stoppen met raiden in classic en ons voor te gaan bereiden op TBC.
Qua gear heb ik helemaal niet te klagen, gezien ik eigenlijk alleen maar gear heb uit AQ en Naxx.
Daarnaast heb ik alles gezien in het spel dat er te zien valt.
Zoals het afscheid van vanilla me destijds zwaar viel, valt ook dit afscheid me zwaar. Helemaal omdat ik zoveel lol heb gehad in alle raids.
Het is niet anders. En! er is nu ook tijd om te gaan farmen ter voorbereiding op TBC.
Hopelijk zie ik ook jullie in het nieuwe topic over Classic-TBC welke ongetwijfeld aangekondigd gaat worden tijdens Blizzcon op 17 februari (we hebben immers niet voor niets 10ms spellbatching op de PTR).
Komend weekend hebben we naar verwachting ons laatste doel bereikt: Atiesh craften.
Wat een rit.
2 jaar geleden zat ik op dit moment al volop in de hype-trein. Iedere dag reddit voor classic wow lezen. Naarmate de release dichterbij kwam betrapte ik mezelf erop zelfs continue te F5-en daar.
En toen de release: majestueus. Ik stapte in een tijdmachine naar 2005 en het was glorieus!
Alles dat ik wilde doen heb ik gedaan: rustig aan levelen, iedere dungeon minstens 1 keer en zuinig zijn (je hebt toch een mount nodig op level 40).
Eenmaal op level 60 begon de pret pas echt; op zoek naar een raiding guild.
Het duurde niet lang of ik had er 1 gevonden. De naam duidde erop dat ze gelieerd waren aan een hardcore raiding guild, maar dat was zeker niet het geval.
Iedere vrijdag raiden (Ony en MC waren de enige raids op dat moment), maar zelfs in de eerste paar raids op Ragnaros wipen. Dus ik dacht: VANILLA IS BACK!!
Dat gevoel werd versterkt toen we onze eerste echte drama in de guild hadden.
Het commentaar was dat de officers geen idee hadden waar ze mee bezig waren en de main tank was er zo een die Guild Master en Main Tank in 1 was. Oh, en hij spamde Taunt op CD.
Lang verhaal kort: door een aanvaring met een voormalig officer (ja hij was al uit de guild) werd ik uit de guild gekicked. Het beste wat me is overkomen in Classic!
Mijn volgende en huidige guild was namelijk Avalanche op Pyrewood Village.
Holy crap de voorbereiding die de officers daar doen schurkt tegen het ridicule aan, maar het heeft bijzonder veel effect.
Om even aan te geven: Op de horde kant van het realm was er maar 1 guild die in de buurt kon komen of ons voorbij ging: Crimson. Echter, zij zijn hardcore (flasken verplicht, bijvoorbeeld).
BWL clearde we de eerste avond, zonder wipes.
AQ clearde we de eerste avond, zonder wipes (0 wipes in AQ tot op heden).
Naxx hadden we in 6 uur gecleared in de 2e week dat de raid up was.
De mensen die in de guild zitten zijn echt geweldig, iedereen weet wat hij/zij moet doen en daardoor loopt alles als een zonnetje.
Tot gisteren. Volgende week halen we dus waarschijnlijk onze Atiesh. Dat is voor minstens 1/3e van de guild reden om de handdoek in de ring te gooien voor classic. Tanks, Healers, dps. Alle lagen gaan klappen vangen en we hebben er daarom voor gekozen te stoppen met raiden in classic en ons voor te gaan bereiden op TBC.
Qua gear heb ik helemaal niet te klagen, gezien ik eigenlijk alleen maar gear heb uit AQ en Naxx.
Daarnaast heb ik alles gezien in het spel dat er te zien valt.
Zoals het afscheid van vanilla me destijds zwaar viel, valt ook dit afscheid me zwaar. Helemaal omdat ik zoveel lol heb gehad in alle raids.
Het is niet anders. En! er is nu ook tijd om te gaan farmen ter voorbereiding op TBC.
Hopelijk zie ik ook jullie in het nieuwe topic over Classic-TBC welke ongetwijfeld aangekondigd gaat worden tijdens Blizzcon op 17 februari (we hebben immers niet voor niets 10ms spellbatching op de PTR).
Mooi verhaal! Ik was iets eerder gestopt en maak wederom NAXX niet mee. Niet zo erg, want ik heb de raid wel op lvl 80 gezien (of bij welke expansion hij opnieuw released werd). Op het moment dat ik alleen raidlog of eigenlijk geen zin heb om iets te doen is het moment waarop ik unsub.
Wel vol T2 gehaald en mijn hunter quest boog. Helaas dropte Asjretul nooit in 25-30x (!) BWL runs behalve de keer dat ik er niet bij was.
Nu is het wachten op TBC voor een rerun van dat heerlijke gevoel van toen. Bij classic nam ik 3 weken vrij. Denk dat ik het nu bij 2 hou.
Ik ga er vanuit dat ze naast het progressen van de bestaande servers naar TBC ook een paar nieuwe servers starten. En ik wil dat ritje wel meemaken op een schone server met verse economie.
Lekker levelen van 1-70 (op een heerlijke rustig outlands vanwege mijn vakantie natuurlijk) en dan beetje raiden tot ik dat ook weer zat ben. Dan misschien nog één keer de rit meemaken naar WotlK en dan ben ik wel definitief klaar met WoW.
Wel vol T2 gehaald en mijn hunter quest boog. Helaas dropte Asjretul nooit in 25-30x (!) BWL runs behalve de keer dat ik er niet bij was.
Nu is het wachten op TBC voor een rerun van dat heerlijke gevoel van toen. Bij classic nam ik 3 weken vrij. Denk dat ik het nu bij 2 hou.
Ik ga er vanuit dat ze naast het progressen van de bestaande servers naar TBC ook een paar nieuwe servers starten. En ik wil dat ritje wel meemaken op een schone server met verse economie.
Lekker levelen van 1-70 (op een heerlijke rustig outlands vanwege mijn vakantie natuurlijk) en dan beetje raiden tot ik dat ook weer zat ben. Dan misschien nog één keer de rit meemaken naar WotlK en dan ben ik wel definitief klaar met WoW.
Dit dus.
Ik heb naxx clear, zit nu in een hardcore guild. Dit voelt meer als werk tegenwoordig.
Ik kan niet wachten op TBC. Geen worldbuffs om te moeten farmen, veel minder consumables die je kan hebben, 1 flask en 1 foodbuff, En vliegen natuurlijk.
Ik kan niet wachten op TBC. Geen worldbuffs om te moeten farmen, veel minder consumables die je kan hebben, 1 flask en 1 foodbuff, En vliegen natuurlijk.
Inderdaad mooi verhaal! Ik heb Avalance regelmatig gezien op Pyrewood Village en die waren steeds heel vriendelijk dus leuk om te lezen dat jullie het zo goed hebben gedaan.
Ik zelf kan me wel herkennen in de hype die leefde bij het uitkomen van Classic maar ik had de pech (of juist geen
) dat ik een nieuwe job startte en niet te tijd had om echt door te spelen in begin. Na enkele maanden dan toch tijd gevonden maar ik voelde dat ik de boot had gemist en daarom besloten niet te spelen. Ik hoop dat ik bij TBC deze keer wel kan aanpikken maar ook vooral hoop ik dat ik een leuke groep kan vinden om te spelen.
Ik zelf kan me wel herkennen in de hype die leefde bij het uitkomen van Classic maar ik had de pech (of juist geen
Ik ga in ieder geval spelen op een nieuwe PvE server. Het lijkt me vrijwel zekerheid dat ze er een paar zullen starten. Nieuwe RP PvE zal wel niet, want de huidige is al betrekkelijk dunbevolkt. Maar een paar PvP en een PvE wel. Dat deden ze back in the day ook.Paterpor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:33:
Inderdaad mooi verhaal! Ik heb Avalance regelmatig gezien op Pyrewood Village en die waren steeds heel vriendelijk dus leuk om te lezen dat jullie het zo goed hebben gedaan.
Ik zelf kan me wel herkennen in de hype die leefde bij het uitkomen van Classic maar ik had de pech (of juist geen) dat ik een nieuwe job startte en niet te tijd had om echt door te spelen in begin. Na enkele maanden dan toch tijd gevonden maar ik voelde dat ik de boot had gemist en daarom besloten niet te spelen. Ik hoop dat ik bij TBC deze keer wel kan aanpikken maar ook vooral hoop ik dat ik een leuke groep kan vinden om te spelen.
Er zijn vast duizenden spelers die geen zin hebben in de hel van HFP als iedereen tegelijk instroomt en de verziekte economie.
Dit dus.
Opnieuw starten op een PvE server zie ik ook zitten! Natuurlijk even het nieuws afwachten tot er zekerheid is maar misschien samenspelen?FunkyTrip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Ik ga in ieder geval spelen op een nieuwe PvE server. Het lijkt me vrijwel zekerheid dat ze er een paar zullen starten. Nieuwe RP PvE zal wel niet, want de huidige is al betrekkelijk dunbevolkt. Maar een paar PvP en een PvE wel. Dat deden ze back in the day ook.
Er zijn vast duizenden spelers die geen zin hebben in de hel van HFP als iedereen tegelijk instroomt en de verziekte economie.
@FunkyTrip Ik heb de boot helaas gemist bij de release van Classic. Althans, ik heb de eerste paar weken een beetje kunnen spelen en daarna niet meer. Heb nu een aantal 50+ toons op Pyrewood Village waar ik niets mee doe. Ik zit te twijfelen of ik deze nog tot 60 ga levelen als voorbereiding op de release van TBC of net als jij een frisse start ga maken.
Ben bang dat ik t.z.t. wederom tot de trage levelers ga behoren en de economie al weer flink op stoom (of zelfs verziekt) is tegen de tijd dat ik 70 ben. Misschien kan ik dan beter deze toons tot 60 levelen, straks op mijn gemakje naar 70 levelen (even de eerste week overslaan vanwege de chaos in HFP) en eventueel een server-transfer doen als het nodig is.
Maar eerst maar eens het nieuws afwachten. Misschien kunnen level 60 toons straks naar een frisse TBC server gekopieerd worden met een max. hoeveelheid gold, etc. Ben benieuwd.
Ben bang dat ik t.z.t. wederom tot de trage levelers ga behoren en de economie al weer flink op stoom (of zelfs verziekt) is tegen de tijd dat ik 70 ben. Misschien kan ik dan beter deze toons tot 60 levelen, straks op mijn gemakje naar 70 levelen (even de eerste week overslaan vanwege de chaos in HFP) en eventueel een server-transfer doen als het nodig is.
Maar eerst maar eens het nieuws afwachten. Misschien kunnen level 60 toons straks naar een frisse TBC server gekopieerd worden met een max. hoeveelheid gold, etc. Ben benieuwd.
Ik behoor ook tot de trage levelers. Heb nog niet eens een toon op 60, maar ook een tijdje gestopt vanwege tijdgebrek.
Het zal echter nooit hetzelfde of vergelijkbaar zijn met vroeger. De economie is zo anders, alleen al door de playstyle van de gemiddelde mage tegenwoordig, multi boxers en al het boosten. Dan is ook nog eens alles uitgebreid beschreven en vindbaar.
Maar toch blijft het met de juiste mensen erg leuk vermaak
Het zal echter nooit hetzelfde of vergelijkbaar zijn met vroeger. De economie is zo anders, alleen al door de playstyle van de gemiddelde mage tegenwoordig, multi boxers en al het boosten. Dan is ook nog eens alles uitgebreid beschreven en vindbaar.
Multiboxen is tegenwoordig verboden toch? Of is die wijziging alleen bij retail doorgevoerd? Heb het niet helemaal gevolgd eerlijk gezegd.-MD- schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:06:
Ik behoor ook tot de trage levelers. Heb nog niet eens een toon op 60, maar ook een tijdje gestopt vanwege tijdgebrek.
De software is verboden, maar zonder software mag het gewoon.Cannoli schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Multiboxen is tegenwoordig verboden toch? Of is die wijziging alleen bij retail doorgevoerd? Heb het niet helemaal gevolgd eerlijk gezegd.
Vrijdag nacht weten we hoe classic er verder zal uitzien. Ik heb hiervoor al het verhaal verteld over hoe ik de boot wat heb gemist en daarna niet de motivatie vond om te spelen. Daarom hoop ik op TBC en dat ze TBC servers opzetten zonder progressie zodat ik daar vers kan beginnen. TBC heb ik toen heel hardcore gespeeld en vind het in alle opzichten beter dan vanilla.
Waar hopen jullie op? Classic vanilla die wordt uitgebreid of classic vanilla servers?
Waar hopen jullie op? Classic vanilla die wordt uitgebreid of classic vanilla servers?
[ Voor 11% gewijzigd door Paterpor op 14-02-2021 20:46 ]
Ik hoop er een beetje op dat spelers de mogelijkheid krijgen om een "clean start" vanaf lvl 1 op TBC servers te doen. Maar dat is deels / vooral uit eigen belang: ik heb vanilla classic grotendeels gemist en heb dus minder zin om in een mature server de lvl grind te doen.Paterpor schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:45:
Voor de player base in het algemeen hoop ik eigenlijk dat spelers de keus krijgen; op vanilla blijven, progressie naar TBC (dwz je houdt je huidige chars etc) of "clean start" TBC.
Alle opties zijn volgens mij vrij makkelijk te realiseren: je wijst vooraf aan welke servers vanilla blijven en welke naar TBC progressen, en je biedt spelers een tijdje free character transfers tussen die servers. Op launch day zet je dan ook clean TBC servers open en presto.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Voor mij geen lastige keus. Ik speel horde en ga dan zeker een paladin levelen. Dat gaat toch iets makkelijker wanneer je een 60 main hebt met een bergje gold, etc.
Hier dus hetzelfde verhaal. Vanilla classic groot deel boot gemist en nu hopen op een verse TBC server. Ga jij PvE of PvP? Ik will graag alliance Draenei Shaman gaan op PvE server.Seraphin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik hoop er een beetje op dat spelers de mogelijkheid krijgen om een "clean start" vanaf lvl 1 op TBC servers te doen. Maar dat is deels / vooral uit eigen belang: ik heb vanilla classic grotendeels gemist en heb dus minder zin om in een mature server de lvl grind te doen.
Voor de player base in het algemeen hoop ik eigenlijk dat spelers de keus krijgen; op vanilla blijven, progressie naar TBC (dwz je houdt je huidige chars etc) of "clean start" TBC.
Alle opties zijn volgens mij vrij makkelijk te realiseren: je wijst vooraf aan welke servers vanilla blijven en welke naar TBC progressen, en je biedt spelers een tijdje free character transfers tussen die servers. Op launch day zet je dan ook clean TBC servers open en presto.
Ja lijkt me heel leuk project. Je kan u goed voorbereiden als ik het me nog herinner van vroeger. Zorgen dat je steeds de beste BoE wapens hebt. Professions etc. Is wel leuk om te doen.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:52:
Voor mij geen lastige keus. Ik speel horde en ga dan zeker een paladin levelen. Dat gaat toch iets makkelijker wanneer je een 60 main hebt met een bergje gold, etc.
Mja ben bang dat als ze voor de progressie gaan zoals het altijd gegaan is horde overspoeld wordt door prot paladins.
De hype is zo erg dat ik vd week nog een skullflame shield heb kunnen verkopen voor 1200G.
Heb zo'n gevoel dat iedereen en zn moeder een belf prot pala aan gaat maken.
Zelf hoop ik dat ze voor fresh gaan want het is toch niet normaal meer te noemen hoe beroerd de classic economie is geworden.
Wil stiekem ook rerollen naar alliance ivm de lagere queue voor battlegrounds want ik verwacht dat ik daar het meeste tijd ga doorbrengen, naast wat casual Karazan, Heroics en wat farmen.
Altijd horde gespeeld in vanilla en nu in classic weer net zo, maar horde is al zo groot in tegenstelling tot alliance en dat zal nog wel meer gaan schuiven straks.
Zelfde class als nu, Elemental Shaman. Dat dan weer wel.
Ben erg benieuwd naar Blizzcon. En mocht TBC nog heel lang duren (wat ik niet verwacht), dan is het wel klaar voor ff.
De hype is zo erg dat ik vd week nog een skullflame shield heb kunnen verkopen voor 1200G.
Zelf hoop ik dat ze voor fresh gaan want het is toch niet normaal meer te noemen hoe beroerd de classic economie is geworden.
Wil stiekem ook rerollen naar alliance ivm de lagere queue voor battlegrounds want ik verwacht dat ik daar het meeste tijd ga doorbrengen, naast wat casual Karazan, Heroics en wat farmen.
Altijd horde gespeeld in vanilla en nu in classic weer net zo, maar horde is al zo groot in tegenstelling tot alliance en dat zal nog wel meer gaan schuiven straks.
Ben erg benieuwd naar Blizzcon. En mocht TBC nog heel lang duren (wat ik niet verwacht), dan is het wel klaar voor ff.
[ Voor 24% gewijzigd door PepieNL op 16-02-2021 09:52 ]
Dat is wel snel gegaan dan met die economie. Ik heb afgelopen voorjaar (kortstondig) nog wat gespeeld, toen was er met skinning nog geen droog brood te verdienen (het was lucratiever om met geskinde leathers te craften en te vendorren).PepieNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:47:
Mja ben bang dat als ze voor de progressie gaan zoals het altijd gegaan is horde overspoeld wordt door prot paladins.
En idd, er zullen hoopjes mensen een belf protadin rollen. Het is dan ook gewoon een gave class/spec om te spelen in TBC. Hoewel ik eigenlijk zelf (vroegah jarenlang tank geweest met bear en protadin) de pala pas écht leuk vond worden in WOTLK, omdat je seals en blessings toen een flinke uptime hadden. TBC was al beter dan de 2 minuten seals van classic, maar het hield niet over.
Als ik een TBC protadin roll wordt het alliance. Gewoon omdat ik van vanilla t/m cata nooit iets van alliance heb gezien en dus eigenlijk maar de helft van het spel heb meegemaakt.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Komt doordat ze de 100.000-en manieren van botten niet fatsoenlijk aanpakken. Schijnbaar is de nieuwste rage om rogue bots te laten pick-pocketten (is dat een woord?Seraphin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Dat is wel snel gegaan dan met die economie. Ik heb afgelopen voorjaar (kortstondig) nog wat gespeeld, toen was er met skinning nog geen droog brood te verdienen (het was lucratiever om met geskinde leathers te craften en te vendorren).
Wat gaan de mensen die op een verse TBC server willen starten doen als er geen verse TBC servers komen? Stel enkel versie Vanilla servers en progressieve TBC servers? Zou je dan vers op Classic starten of toch maar TBC?
Zeuren op GoTPaterpor schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:38:
Wat gaan de mensen die op een verse TBC server willen starten doen als er geen verse TBC servers komen? Stel enkel versie Vanilla servers en progressieve TBC servers? Zou je dan vers op Classic starten of toch maar TBC?
Maar waarschijnlijk gewoon tanden op elkaar op progressive TBC servers en hopen dat epic flying een dermate money sink gaat worden dat de inflatie weer een beetje wordt getemperd. Ik bedenk me overigens nu dat het als starter op een mature economy uiteindelijk wel makkelijker is om je mounts e.d. bij elkaar te sparen. Alleen als je zelf consumptief mats / gear uit de player economy moet sourcen wordt het naar.
Pas op met openen van deze link ivm spoilers voor Shadowlands mocht je daar mee bezig zijn, maar er is een lek wat betreft TBC nieuws..
https://www.wowhead.com/n...-of-domination-and-the-bu
Geen nieuwe servers, gehele server progressie zoals vroeger ook ging (Vanilla->TBC).
Wel perma classic servers aangekondigd om je vanilla classic character heen te sturen.
Geen datum anders dan ergens in 2021.
Geen nieuwe servers, gehele server progressie zoals vroeger ook ging (Vanilla->TBC).
Wel perma classic servers aangekondigd om je vanilla classic character heen te sturen.
:strip_exif()/f/image/tepvdPilJ9x1whDubbFkJ6k3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door PepieNL op 18-02-2021 16:45 ]
Jeetje dit had ik toch anders gehoopt en verwacht. Nu moet ik dus nog een classic character gaan levelen om zo de TBC ervaring te kunnen beleven. Helaas door studie weinig tijd gehad tijdens classic, en levelen nu valt ook niet meePepieNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:32:
Pas op met openen van deze link ivm spoilers voor Shadowlands mocht je daar mee bezig zijn, maar er is een lek wat betreft TBC nieuws..
[Afbeelding]
Ik ben de leaks ook aan het doorlezen maar ik lees toch niks over dat er geen TBC verse servers komen? Ok er staat dat je je mannetje naar TBC kan sturen in de "choose your era" paragraaf maar toch niet "there will be no fresh servers" of zie ik dat nu fout?
Allesinds moest het er niet komen dan heb ik weer iets van "typisch Blizzard", de meest luie weg gekozen en absoluut niet de moeite gedaan om voor iedereen een oplossing te zoeken. Ik denk dat ik dan toch nog door de rotte appel ga bijten en op een huidige PvE server ga rollen.
Edit: Op de classic wow discord hebben ze het er ook over en zijn ze het eens dat je het er niet van kan afleiden dat er geen nieuwe servers komen. Afwachten tot morgen dus nog steeds.
Allesinds moest het er niet komen dan heb ik weer iets van "typisch Blizzard", de meest luie weg gekozen en absoluut niet de moeite gedaan om voor iedereen een oplossing te zoeken. Ik denk dat ik dan toch nog door de rotte appel ga bijten en op een huidige PvE server ga rollen.
Edit: Op de classic wow discord hebben ze het er ook over en zijn ze het eens dat je het er niet van kan afleiden dat er geen nieuwe servers komen. Afwachten tot morgen dus nog steeds.
[ Voor 14% gewijzigd door Paterpor op 18-02-2021 18:44 ]
Voordeel is dat als je nog geen (hoge) classic character hebt dat het levelen in classic dan iets van 30% sneller gaat.
En aangezien er veel paladins/shamans komen zal een dungeon vinden ook redelijk goed te doen zijn in classic.
Ik zou me niet zo druk maken, en zoals hierboven ook al gezegd: er is niets gemeld over GEEN clean TBC server.
En aangezien er veel paladins/shamans komen zal een dungeon vinden ook redelijk goed te doen zijn in classic.
Ik zou me niet zo druk maken, en zoals hierboven ook al gezegd: er is niets gemeld over GEEN clean TBC server.
Als ik zo de community een beetje aanvoel is er daar echt veel vraag naar en existing servers zijn groot genoeg om een paar nieuwe servers te openen. Zelfs de lowpop servers zoals RP PvE Hydraxian voelt nog gewoon populated aan. Terwijl vroeger lowpop servers ook echt bijna dood waren.beebie121 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:01:
Geeft ook de mogelijkheid voor iedereen die Classic gemist heeft toch vers te beginnen. En dat zullen er ook duizenden/tienduizenden zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 19-02-2021 09:19 ]
Dit dus.
ik ben ook helemaal voor om bijvoorbeeld 2 of 3 (1 pvp, 1 pve en een rp) nieuwe TBC server te maken.
Misschien zou ik er zelf ook nog op gaan ook.
fresh start vind ik wel leuk, aan de andere kant, ik heb een warrior nu in naxx gear. Ook wel beetje zonde om daar niks meer mee te doen haha.
Ben nu bezig een druid te levelen. En zit er dik aan te denken om er een healer van te maken in TBC.
Heb in Classic aldoor dps gespeeld maar druid healer lijkt me erg leuk.
Weet alleen niet of die een beetje goed zijn in TBC eerlijk gezegd.
beertank zijn wel aardig goed in tbc geloof ik
fresh start vind ik wel leuk, aan de andere kant, ik heb een warrior nu in naxx gear. Ook wel beetje zonde om daar niks meer mee te doen haha.
Ben nu bezig een druid te levelen. En zit er dik aan te denken om er een healer van te maken in TBC.
Heb in Classic aldoor dps gespeeld maar druid healer lijkt me erg leuk.
Weet alleen niet of die een beetje goed zijn in TBC eerlijk gezegd.
beertank zijn wel aardig goed in tbc geloof ik
Ik heb bewust de afweging gemaakt. Die eerste maand op een nieuwe server zijn zoveel leuker dan elke andere ervaring die ik had in Classic dat ik de investering in mijn ouwe char daar best voor wil opgeven.beebie121 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:48:
ik ben ook helemaal voor om bijvoorbeeld 2 of 3 (1 pvp, 1 pve en een rp) nieuwe TBC server te maken.
Sowieso, als ik terugkijk en al mijn karakters uit 2004-2009 zie met /30 days played, /10 days, /15 days etc etc dan denk ik ook bij mezelf ''dat is aardig wat tijd!". Daarom probeer ik ook alleen maar leuke dingen te doen in WoW en sla de écht lange grinds over. Een tijdje saai grinden voor een reward is prima, maar bijv. de tijdsinvestering voor die paarse kat in Winterspring vind ik het niet waard gezien ik toch weet dat ik op een gegeven moment mijn character dis ofwel door te stoppen met WoW ofwel te rerollen op een nieuwe server.
En ach, kan altijd nog terug naar je Naxx geared char als je de nieuwe server zat bent. Dan scheur je naar 70 en je ouwe guild heet je vast weer welkom
Dit dus.
Die leak is een document bedoeld voor de pers en is daarom wellicht wat dunnetjes qua info.
In de loop vd dag weten we vast wel meer als de show gestart is.
In de loop vd dag weten we vast wel meer als de show gestart is.
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat