mhm.... Een deel van dit topic doorgelezen en het brengt toch leuke herinneringen terug. Toch zal ik nooit meer gaan raiden. De manier die ik het leukste vond, kost veel en veel te veel tijd.
Voor mij zat de lol namelijk grotendeels in het uitvinden hoe en wat, in een tijd zonder mods. Eerste try van 4HM ooit? Alle tanks en pallies naar binnen sturen om te zien wat er precies gebeurt, daarmee de tactiek voor de eerste 20 seconden proberen te bepalen en concluderen dat je eerst nog 2 tanks moet recruiten voordat je ergens kan komen. Sommige bosses kosten een paar maanden, maar dan heb je ook wat.
Bij het leren van C'thun hebben we nog dikke ruzie in de guild over de eerste specifieke encounter gerelateerde mod ooit in de guild: eentje die piepte wanneer je te dicht bij iemand anders stond en eyebeams zou kunnen chainen. Uiteindelijk is die mod alleen verplicht gesteld voor die paar man die vaker dan 10x een wipe hadden veroorzaakt. Een paar hebben de guild ervoor verlaten "because I don't need a fking bleeping mod ffs!!!". Maar in Naxx was het al gewoner (Thaddeus met mod die je vertelt of je van lading bent veranderd of niet bijv). Jammer, maar de content was zo retemoeilijk dat de weerstand afnam. Ondanks de mods hebben we KT nooit neergekregen in Vanilla en die frostdragon maar ene keer of 2.
Maar de keerzijde was inderdaad eindeloos farmen. Nature prot pots, nature res trinkets uit maraudon, nightmare dragons voor gear, want AQ40. En nog meer res kit in tig smaakjes voor Naxx. Begin ik niet meer aan, maar raiden met mods en compleet uitgewerkte tactics trekt me ook niet. Gelukkig maar, ik kan zonder de verslaving van WoW
Maar toch.... als ik hier dan weer meelees, dan kriebelt het toch...

En aangezien ik TBC (na AQ40) de mooiste tijd in WoW vond... wie weet
[
Voor 3% gewijzigd door
Bundin op 13-05-2020 12:58
]