Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

beebie121 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:49:
ik kan ook niet wachten tot AQ uitkomt. Dan heb je eigenlijk het beste van 2 werelden, 20 man en 40 man.
ZG vind ik ook niet de leukste raid.
BWL vind ik erg leuk om te doen. MC en ONY vind ik ook al niet leuk meer. Dat zijn echt facerolls.

AQ40 en naxx. Dat zijn de dingen waar ik echt naar uit kijk.
Vraag me wel echt af, dat stel dat over 9 maanden alle raids uit zijn. Wat gaat Blizz dan doen met classic?

Zou er echt een tbc komen?
TBC is een zekerheidje wat mij betreft. Gratiesj geld. Alleen hoe ze het gaan inrichten is me nog niet helder. Er zijn veel scenario's over hoe ze het kunnen uitrollen met elk hun eigen voor- en nadelen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:18
Ik hoop dat ze met een aparte TBC server komen maar dat je je level 60 van classic kan kopiëren naar die server. zodat je wel nog gewoon je vanilla character houd.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelfrink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Na 7 jaar niet gespeeld te hebben net WoW Classic weer opgestart. Wat is jullie ervaring met PvP Realms? De way to go of nu al te veel hoge level tegenstanders die het leven zuur maken?

Is er een realm waar veel Nederlandse Alliance characters actief zijn? Ik ga weer voor een Night Elf Priest. Voorheen speelde ik Alliance op Zenedar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Waarom kies je voor een PvP realm? Bij ons op de server zijn heel veel "vluchtelingen" van PvP realms die later bedachten toch maar PvE te gaan.
Met name om het gegank tijdens het levelen en het corpse runnen naar de raid instances.

Battlegrounds zijn op PvE servers net zo goed actief volgens mij.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mhm.... Een deel van dit topic doorgelezen en het brengt toch leuke herinneringen terug. Toch zal ik nooit meer gaan raiden. De manier die ik het leukste vond, kost veel en veel te veel tijd.

Voor mij zat de lol namelijk grotendeels in het uitvinden hoe en wat, in een tijd zonder mods. Eerste try van 4HM ooit? Alle tanks en pallies naar binnen sturen om te zien wat er precies gebeurt, daarmee de tactiek voor de eerste 20 seconden proberen te bepalen en concluderen dat je eerst nog 2 tanks moet recruiten voordat je ergens kan komen. Sommige bosses kosten een paar maanden, maar dan heb je ook wat.

Bij het leren van C'thun hebben we nog dikke ruzie in de guild over de eerste specifieke encounter gerelateerde mod ooit in de guild: eentje die piepte wanneer je te dicht bij iemand anders stond en eyebeams zou kunnen chainen. Uiteindelijk is die mod alleen verplicht gesteld voor die paar man die vaker dan 10x een wipe hadden veroorzaakt. Een paar hebben de guild ervoor verlaten "because I don't need a fking bleeping mod ffs!!!". Maar in Naxx was het al gewoner (Thaddeus met mod die je vertelt of je van lading bent veranderd of niet bijv). Jammer, maar de content was zo retemoeilijk dat de weerstand afnam. Ondanks de mods hebben we KT nooit neergekregen in Vanilla en die frostdragon maar ene keer of 2.

Maar de keerzijde was inderdaad eindeloos farmen. Nature prot pots, nature res trinkets uit maraudon, nightmare dragons voor gear, want AQ40. En nog meer res kit in tig smaakjes voor Naxx. Begin ik niet meer aan, maar raiden met mods en compleet uitgewerkte tactics trekt me ook niet. Gelukkig maar, ik kan zonder de verslaving van WoW :P

Maar toch.... als ik hier dan weer meelees, dan kriebelt het toch... :X En aangezien ik TBC (na AQ40) de mooiste tijd in WoW vond... wie weet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 13-05-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 17:51

zerocool82

Ignorance causes chaos

Mijn priest is net level 40; nu van plan om te respeccen naar volledig shadow (voor o.a. Shadowform). Ik ben er wel redelijk uit welke talents ik ga nemen (alle talents, echter nog niet volledig alle punten, behalve Shadow Affinity, Improved Fade en Improved Vampiric Embrace).

Maar ik twijfel nog over de volgende twee, ofwel 2 punten in Improved Psychic Scream en een punt in Silence) of 3 punten in Improved Mind Blast (3/5). Wat ik hierover heb kunnen vinden, is dat men zeer verdeeld is over welke talent het meest bruikbaar is.

Ik verwacht MB niet te vaak de spammen, gezien de mana inefficiëntie; echter is het wel de spell met de hoogste DPS. PS gebruik ik voornamelijk in noodsituaties (dus die zal ik niet vaker gebruiken dan 1 keer binnen een korte tijd), ook gezien 9 van de 10 keer hierdoor juist meer mobs worden aangetrokken. Voor Silence zie ik wel enige bruikbaarheid in PvE, bij bijv. een heal door een caster. Ik neig dan ook om voor Silence te gaan. Heeft er iemand advies (PvE server, voornamelijk questing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool82 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:
Mijn priest is net level 40; nu van plan om te respeccen naar volledig shadow (voor o.a. Shadowform). Ik ben er wel redelijk uit welke talents ik ga nemen (alle talents, echter nog niet volledig alle punten, behalve Shadow Affinity, Improved Fade en Improved Vampiric Embrace).

Maar ik twijfel nog over de volgende twee, ofwel 2 punten in Improved Psychic Scream en een punt in Silence) of 3 punten in Improved Mind Blast (3/5). Wat ik hierover heb kunnen vinden, is dat men zeer verdeeld is over welke talent het meest bruikbaar is.

Ik verwacht MB niet te vaak de spammen, gezien de mana inefficiëntie; echter is het wel de spell met de hoogste DPS. PS gebruik ik voornamelijk in noodsituaties (dus die zal ik niet vaker gebruiken dan 1 keer binnen een korte tijd), ook gezien 9 van de 10 keer hierdoor juist meer mobs worden aangetrokken. Voor Silence zie ik wel enige bruikbaarheid in PvE, bij bijv. een heal door een caster. Ik neig dan ook om voor Silence te gaan. Heeft er iemand advies (PvE server, voornamelijk questing)?
Ben tot level 55 full shadow geweest. Misschien is dit een goede build voor je?
https://classic.wowhead.c...riest/-2-5502520103211031

Healing focus in geval van noodzakelijke heal cast(s).
Darkness en shadow weaving kun je gaandeweg verder volproppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Ben tot level 55 full shadow geweest. Misschien is dit een goede build voor je?
https://classic.wowhead.c...riest/-2-5502520103211031

Healing focus in geval van noodzakelijke heal cast(s).
Darkness en shadow weaving kun je gaandeweg verder volproppen.
En daarna respec tbv healing?

Bedankt voor het meedenken; heb vwb Shadow grotendeels dezelfde talents genomen. Met het enige verschil dat ik (op dit moment) 2 punten in Shadow Focus (i.p.v. 5) en 5 punten in Shadow Weaving (i.p.v. 2) heb opgenomen. De volgende 5 punten gaan in Wand Spec (Discipline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool82 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:40:
[...]

En daarna respec tbv healing?

Bedankt voor het meedenken; heb vwb Shadow grotendeels dezelfde talents genomen. Met het enige verschil dat ik (op dit moment) 2 punten in Shadow Focus (i.p.v. 5) en 5 punten in Shadow Weaving (i.p.v. 2) heb opgenomen. De volgende 5 punten gaan in Wand Spec (Discipline).
Als je dungeons/raids gaat healen wel ;) Eind 50's respeccen.
Shadow focus volmaken, scheelt je heel veel resists/misses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelfrink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
zerocool82 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:

Mag ik vragen welke volgorde in je spells je dan gebruikt als je niet MB niet veel spamt? Ik gebruik het best vaak al lvl 20 priest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Als je dungeons/raids gaat healen wel ;) Eind 50's respeccen.
Shadow focus volmaken, scheelt je heel veel resists/misses.
Yep, dat wordt na Wand Spec waarschijnlijk degene die ik ga volmaken. Met +15% damage van Shadow Weaving, +15% damage van Shadow Form en +25% damage van Wand Spec, ga ik nog veel plezier beleven aan mijn wand.

T.a.v. Shadow Focus, met 2/5 Shadow Focus zou je een 2% kans hebben om te missen in geval van +2 level mobs en met 3+/5 zou je een kans van 1% hebben om te missen in geval van +2 level mobs.
Snelfrink schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Mag ik vragen welke volgorde in je spells je dan gebruikt als je niet MB niet veel spamt? Ik gebruik het best vaak al lvl 20 priest.
Rond lvl20 had ik de volgende rotatie, uiteraard nog wel afhankelijk van o.a. level, HP etc. van een mob: voor starten in elk geval PWF, IF en (indien nodig) PWS. Vervolgens Holy Fire, SWP, MB en vervolgens SWP zijn werk laten doen en wanden. Dit geeft ook de mogelijkheid voor regenereren van je mana (5 seconde regel), zeker in samenwerking met Spirit Tap. Hoewel het niet de snelste manier is (dat is met o.a. spammen van MB) zou je (zolang je de mobs één voor één aanvalt) zonder downtime door kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Ik heb Classic ook maar weer eens opgepakt.

Voordat Classic uit kwam had ik bedacht om Alliance-Human-Paladin te rollen maar omdat een grote groep RL-vrienden voor Horde had gekozen ben ik daar maar achteraan gehobbeld.
Nu praktisch die hele groep is gestopt heb ik toch maar mijn originele plan weer getrokken en mijn Paladin is ondertussen lvl16.
In vanilla nooit Paladin gespeeld en tot nu toe bevalt het best prima, het levelt wel een stuk trager/moeizamer dan mijn Hunter maar geeft wel meer uitdaging.

Ik speel op Nethergarde Keep en ben nog guild-loos. Mocht er iemand nog een aanbeveling hebben dan hoor ik het graag!

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26
Gisteren was weer een goede dag.
Ondanks dat we slechts een semi-hardcore guild zijn hebben we BWL in 46 minuten en MC in 39 minuten gecleared. Alles ging bizar soepel en we waren er erg blij mee.

Zelf heb ik wat FR gebruikt op Vael en Firemaw. Vooral bij de eerste was dat tevergeefs. Normaal gesproken eindig ik wel in de middenmoot van DPS, maar nu was dit volledig verdwenen.

Bij Firemaw was ik echter de nummer 1 caster dps. Ik merkte dat ik nog steeds aan het casten was toen hij dood neerviel en ik geen enkele keer hoefde te verbergen door een overmaat aan debuffs. Ik eindigde er met 5. Dat moet ik dus vaker doen :D

Firemaw was ook altijd onze traagste kill om die reden; we gebruiken slechts de Ony cloak, maar voor de rest is er geen FR gear vereiste.

Daarnaast denk ik dat onze positionering wat beter kan zodat we sneller volop kunnen nuken.

De afgelopen 2 weken weer aardig aan mijn gear kunnen werken. In korte tijd achter elkaar heb ik alle ZG items, muv de Hakkar hit cloak, bemachtigd. Uit BWL en MC heb ik de schouders van de Blackwing Cabal en de Neck van Raggy gekregen. In de juiste set up zit ik nu met hit cap net onder de 500 spellpower en met 14% hit (2% minder dan de hitcap) op 515 spellpower.

Ik kan niet wachten op AQ, ben toch wel heel benieuwd hoe onze guild (met 5 van de top 10 dpsers aan Horde kant) daar doorheen gaat rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Afgelopen weekend mijn 8e T2 piece binnengehaald 8)

Wel jammer dat 8x T1 eigenlijk beter is dan 8xT2 :')

Mis ook nog de helm voor de volle T1 helaas.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
FunkyTrip schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:06:
Afgelopen weekend mijn 8e T2 piece binnengehaald 8)

Wel jammer dat 8x T1 eigenlijk beter is dan 8xT2 :')

Mis ook nog de helm voor de volle T1 helaas.
Grats!

Welke class ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pdvdp81 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Grats!

Welke class ben je?
Hunter. Bijna al mijn gear compleet, behalve die BWL crossbow.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
FunkyTrip schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Hunter. Bijna al mijn gear compleet, behalve die BWL crossbow.
Ja, dan is die T1 8 set wel erg lekker ja. Zeker voor solo-dps, maar die T2 8 set is lekker als je met een paar hunters in de raid zit.

Die x-bow is zeldzaam bij ons, hebben hem in al die weken (gecleared sinds release) maar 1 keer gezien.
En dat terwijl de Staff of Shadowflame al 4 keer is gedropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pdvdp81 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Ja, dan is die T1 8 set wel erg lekker ja. Zeker voor solo-dps, maar die T2 8 set is lekker als je met een paar hunters in de raid zit.

Die x-bow is zeldzaam bij ons, hebben hem in al die weken (gecleared sinds release) maar 1 keer gezien.
En dat terwijl de Staff of Shadowflame al 4 keer is gedropped.
Bij ons ook helaas. Ashkandi zelfs nog 0 keer gedropt. Ok, geen BiS, maar hella cool ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Laatst online: 07:56
Pdvdp81 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:51:
Ondanks dat we slechts een semi-hardcore guild zijn hebben we BWL in 46 minuten en MC in 39 minuten gecleared. Alles ging bizar soepel en we waren er erg blij mee.

Zelf heb ik wat FR gebruikt op Vael en Firemaw. Vooral bij de eerste was dat tevergeefs. Normaal gesproken eindig ik wel in de middenmoot van DPS, maar nu was dit volledig verdwenen.

Bij Firemaw was ik echter de nummer 1 caster dps. Ik merkte dat ik nog steeds aan het casten was toen hij dood neerviel en ik geen enkele keer hoefde te verbergen door een overmaat aan debuffs. Ik eindigde er met 5. Dat moet ik dus vaker doen :D

Firemaw was ook altijd onze traagste kill om die reden; we gebruiken slechts de Ony cloak, maar voor de rest is er geen FR gear vereiste.

Daarnaast denk ik dat onze positionering wat beter kan zodat we sneller volop kunnen nuken.

De afgelopen 2 weken weer aardig aan mijn gear kunnen werken. In korte tijd achter elkaar heb ik alle ZG items, muv de Hakkar hit cloak, bemachtigd. Uit BWL en MC heb ik de schouders van de Blackwing Cabal en de Neck van Raggy gekregen. In de juiste set up zit ik nu met hit cap net onder de 500 spellpower en met 14% hit (2% minder dan de hitcap) op 515 spellpower.

Ik kan niet wachten op AQ, ben toch wel heel benieuwd hoe onze guild (met 5 van de top 10 dpsers aan Horde kant) daar doorheen gaat rammen.
Met die snelheid clearen betekent alle world buffs, iets wat planning tijd en coordinatie kost, alle consumables = nog meer tijd/gold en een sollide raidgroep met goede gear = maximale attendance. Is niks semi-hardcore aan, mag je gerust hardcore noemen gezien de tijdsinvestering van iedereen en hoe serieus clears worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
Mrmonkey schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Met die snelheid clearen betekent alle world buffs, iets wat planning tijd en coordinatie kost, alle consumables = nog meer tijd/gold en een sollide raidgroep met goede gear = maximale attendance. Is niks semi-hardcore aan, mag je gerust hardcore noemen gezien de tijdsinvestering van iedereen en hoe serieus clears worden aangepakt.
Die mening mag je hebben, natuurlijk. Maar ik zie hardcore toch meer als: zorg voor alle mogelijke consumables (ook die van Zandalar of Badlands, zoals R.O.I.D.S.), inclusief flasks wanneer de instance nog niet op farm is.
Dat hebben wij dus totaal niet.

Een week niet inloggen is geen probleem, als je er maar met de raid bent en gefocused bent.
Gezien de 40 locks die we hebben over de hele wereld is ook het verkrijgen van buffs niet super lastig of iets wat veel tijd kost (max 10 minuten online tijd). Heb je de worldbuffs niet, geen probleem. ja, sommigen in de guild nemen het heel serieus en die zijn dan ook de backbone van de guild, maar we vereisen het totaal niet.

Al met al, Semi-hardcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:20

Lye

Pdvdp81 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Die mening mag je hebben, natuurlijk. Maar ik zie hardcore toch meer als: zorg voor alle mogelijke consumables (ook die van Zandalar of Badlands, zoals R.O.I.D.S.), inclusief flasks wanneer de instance nog niet op farm is.

Een week niet inloggen is geen probleem, als je er maar met de raid bent en gefocused bent.
Gezien de 40 locks die we hebben over de hele wereld is ook het verkrijgen van buffs niet super lastig of iets wat veel tijd kost (max 10 minuten online tijd). Heb je de worldbuffs niet, geen probleem. ja, sommigen in de guild nemen het heel serieus en die zijn dan ook de backbone van de guild, maar we vereisen het totaal niet.

Met die insteek noemen wij onzelf nog steeds casual, alhoewel dat zeker niet meer van toepassing is denk ik.
Pdvdp81 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:51:

Fire resistance is niet nodig op Vael tenzij je healers het niet bij kunnen benen, maar in dat geval haal je waarschijnlijk al geen 46 minuten BWL. Wij doen BWL met grotendeels 8 healers (Ebonroc/Flamegor met minder healers) in om en nabij een uurtje, waarbij we dus tijd verliezen omdat healers moeten drinken.

Firemaw zouden meer mensen fire resistance gear moeten halen, de DPS gaat ontzettend hard omhoog waardoor je threat capped wordt in plaats van debuff capped. Hier is onze guild ook te lang bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
Lye schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:05:
[...]

Met die insteek noemen wij onzelf nog steeds casual, alhoewel dat zeker niet meer van toepassing is denk ik.

[...]

Fire resistance is niet nodig op Vael tenzij je healers het niet bij kunnen benen, maar in dat geval haal je waarschijnlijk al geen 46 minuten BWL. Wij doen BWL met grotendeels 8 healers (Ebonroc/Flamegor met minder healers) in om en nabij een uurtje, waarbij we dus tijd verliezen omdat healers moeten drinken.

Firemaw zouden meer mensen fire resistance gear moeten halen, de DPS gaat ontzettend hard omhoog waardoor je threat capped wordt in plaats van debuff capped. Hier is onze guild ook te lang bezig.
Nergens noem ik ons casual en zonder context is het niet vast te stellen of jullie dat wel/niet zijn.
Wat ik in ieder geval weet is dat ik in al die jaren WoW (15 jaar nu) in echte hardcore guilds gezeten heb en die waren, zoals gezegd, veel serieuzer bezig met raiden.

Voor wat betreft Vael; dat was ook een stomme proef van me, ik dacht meer te kunnen resisten en dus meer volledige casts te hebben, maar dat was met slechts 150 buffer FR totaal niet het geval. Volgende keer weer lekker vol hit en SP gear.

Aangaande Firemaw bewees het nut zich wel direct en ik ga volgende keer met net iets meer FR dan de laatste keer er tegenaan, zodat ik 100% zeker door kan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Laatst online: 07:56
Pdvdp81 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Bijna niemand behalve tanks doen flasks voor BWL ook niet tijdens progressie, is gewoon total onnodig met kennis van nu. Opscheppen met snelle clear tijden zonder er zogenaamd hardcore tijd in te steken lijkt het mij meer op, wat natuurlijk onzin is gezien de voorbereiding en consumables die elke raider moet hebben daarvoor. Maargoed, die mening mag je hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pdvdp81
Mrmonkey schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Bijna niemand behalve tanks doen flasks voor BWL ook niet tijdens progressie, is gewoon total onnodig met kennis van nu. Opscheppen met snelle clear tijden zonder er zogenaamd hardcore tijd in te steken lijkt het mij meer op, wat natuurlijk onzin is gezien de voorbereiding en consumables die elke raider moet hebben daarvoor. Maargoed, die mening mag je hebben.
Ik zeg juist dat we GEEN flasks vereisen. Lees anders mijn post nog eens goed door.
En opscheppen? Stel je niet zo aan man, wat laat je je kennen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik frustreer me over het feit dat ik nu al een tijdje 40 + ben en nog geen mount heb XD Ben een filthy casual dus speel niet zo veel maar heb net over de helft gold. en dan heb ik nog veel skills laten liggen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Ricmaniac schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:13:
Ik frustreer me over het feit dat ik nu al een tijdje 40 + ben en nog geen mount heb XD Ben een filthy casual dus speel niet zo veel maar heb net over de helft gold. en dan heb ik nog veel skills laten liggen ook.
Welke server speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nou wij doen een kleine 2 uur over BWL met 33-35 man en daarna met 30 man MC in 1u40 ofzo. Casual guild. Het moet veel sneller kunnen, maar we doen nog steeds best eindeloos over mana regainen en één voor één die trashpacks met voorbereiding.

Dit is een voorbeeld van onze raid log:

https://classic.warcraftl...BPgh#boss=-2&difficulty=0

of een willekeurige fight:

https://classic.warcraftl...gh#view=rankings&fight=24

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
zorss schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:47:
[...]

Welke server speel je?
Mograine pvp alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
FunkyTrip schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:59:
Nou wij doen een kleine 2 uur over BWL met 33-35 man en daarna met 30 man MC in 1u40 ofzo. Casual guild. Het moet veel sneller kunnen, maar we doen nog steeds best eindeloos over mana regainen en één voor één die trashpacks met voorbereiding.

Dit is een voorbeeld van onze raid log:

https://classic.warcraftl...BPgh#boss=-2&difficulty=0

of een willekeurige fight:

https://classic.warcraftl...gh#view=rankings&fight=24
Heel netjes voor het aantal spelers waarmee jullie het doen.

Is het lastig voor jullie om de raid te vullen of is de guild nog niet zo vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Ah nice, ik ook. Wat is je character name? Dan kijken we even naar die mount van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pdvdp81 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:58:
[...]

Heel netjes voor het aantal spelers waarmee jullie het doen.

Is het lastig voor jullie om de raid te vullen of is de guild nog niet zo vol?
We hebben de laatste maanden last van een gestage leegloop. Het nieuwtje van Classic is er wel af en nu is het allemaal meer van hetzelfde. Er is gelukkig nu wel weer aanwas. Maar 40m raid is lang geleden volgens mij. Het duurt bij ons sowieso wat langer doordat we maar een beperkt aantal fury warriors hebben. Als je raid 2000dps meer doet, gaan die boss fights toch een stuk sneller.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
zorss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Ah nice, ik ook. Wat is je character name? Dan kijken we even naar die mount van je.
ah cool! Ricmaniac gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
Ricmaniac schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:13:
Heb je auctioneer al gedownload? waarschijnlijk vendor je nu items die wel gold waard zijn!
Daarnaast is een skill als herb en mining ook een goede bron van inkomsten!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sporedd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Heb je auctioneer al gedownload? waarschijnlijk vendor je nu items die wel gold waard zijn!
Daarnaast is een skill als herb en mining ook een goede bron van inkomsten!
nee die heb ik inderdaad geinstalleerd en auction bijna alle crafting mats en BoE's die ik vind.en heb beide skinning en herb.. Ben die alleen helaas outleveled waardoor ik nu in mijn gebieden niet kan herben

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 28-05-2020 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na een jaartje of zes afwezigheid kom ik me ook maar weer eens melden hier.

Vanilla, TBC en WOTLK wel een goede tijd gehad in wow maar daarna bestond mijn activiteit voornamelijk uit de level cap halen, pvp setje scoren en verveeld raken, toen classic aangekondigd werd helemaal hypet uiteraard en via Facebook een guild reünie opgezet waardoor we op launch day veel mensen uit vanilla bij elkaar hadden.

Nu bijna een jaar verder en niet zo heel veel spannends gedaan, tot rank 10 pvp gedaan op mijn paladin, nog even wat dungeons getanked met de paladin om wat guildies in de pre bis gear te helpen en toe nmaar besloten een warrior naar level 60 te brengen voor het pve tanken aangezien ik dat wel leuk vond om te doen, daar ben ik nu de pre bis dingetjes mee aan het farmen (gister die epic chest uit brd mogen ontvangen) en in de leegloopuurtjes de guild managen , wat pvpen en een warlock levellen.

Zijn er hier nog meer mensen die op Pyrewood Village zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pdvdp81
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:
Nou na een jaartje of zes afwezigheid kom ik me ook maar weer eens melden hier.

Vanilla, TBC en WOTLK wel een goede tijd gehad in wow maar daarna bestond mijn activiteit voornamelijk uit de level cap halen, pvp setje scoren en verveeld raken, toen classic aangekondigd werd helemaal hypet uiteraard en via Facebook een guild reünie opgezet waardoor we op launch day veel mensen uit vanilla bij elkaar hadden.

Nu bijna een jaar verder en niet zo heel veel spannends gedaan, tot rank 10 pvp gedaan op mijn paladin, nog even wat dungeons getanked met de paladin om wat guildies in de pre bis gear te helpen en toe nmaar besloten een warrior naar level 60 te brengen voor het pve tanken aangezien ik dat wel leuk vond om te doen, daar ben ik nu de pre bis dingetjes mee aan het farmen (gister die epic chest uit brd mogen ontvangen) en in de leegloopuurtjes de guild managen , wat pvpen en een warlock levellen.

Zijn er hier nog meer mensen die op Pyrewood Village zitten?
Leuk! Alleen jammer dat je bij de 'darkside' (lees: Alliance) hoort :P.

Ik heb eigenlijk altijd alleen maar Horde gespeeld, maar misschien dat ik toch eens een classic Paladin ga levelen, een Dwarf ofzo. gewoon om eens de andere kant te checken.

Ik zit ook op Pyrewood en vermaak me daar goed.

Heb al een tijdje wat alts klaarstaan om te levelen, maar ik kan mezelf er niet toe zetten. Ben al druk genoeg met mijn main en RL laat het niet echt toe er meer tijd in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha en ik heb eigenlijk altijd alleen maar Alliance gespeeld.

maar je bent welkom hoor aan de andere kant, zal wel even wennen zijn , ja is een leuk realm alleen vind ik het wel een beetje erg druk , zijn natuurlijk ook veel meer mensen dan er in vanilla überhaupt toegang konden hebben tot een realm en vaak zie je dan toch wel wat barstjes ontstaan in de quest beleving (respawn tijden van mobs bijv. of mobs die plat gefarmed worden omdat ze iets droppen)

Als je druk aan het raiden bent vergt dat wel enige tijd / energie inderdaad , dan kom je dat ergens anders te kort maar is ook leuk toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dankzij een aardige tweaker hier eindelijk mijn level 40 mount kunnen kopen. had nog een tijd geduurd als ik het zelf moest doen haha

Thanks @zorss

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 31-05-2020 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:06:
[...]

We hebben de laatste maanden last van een gestage leegloop. Het nieuwtje van Classic is er wel af en nu is het allemaal meer van hetzelfde. Er is gelukkig nu wel weer aanwas. Maar 40m raid is lang geleden volgens mij. Het duurt bij ons sowieso wat langer doordat we maar een beperkt aantal fury warriors hebben. Als je raid 2000dps meer doet, gaan die boss fights toch een stuk sneller.
Grootste tijdwinst bij ons, in MC dan, zat in het skippen van een aantal trashpacks. De boss fights zijn al zo kort, daar ga je geen half uur mee winnen over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
toolkist schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Grootste tijdwinst bij ons, in MC dan, zat in het skippen van een aantal trashpacks. De boss fights zijn al zo kort, daar ga je geen half uur mee winnen over het algemeen.
Dat is bij ons ook zo.
We skippen echt zoveel we kunnen. Trashpacks zijn niet meer nuttig op het moment dat iedereen al zo goed als vol BiS is.
Het enige wat we nog uit MC halen zijn zeldzame drops op Rag en natuurlijk de bindings.

Als wij de hele instance zouden doen, inclusief trash zouden we zonder twijfel ook boven het uur uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Bij ons heeft iedereen één, twee of zelfs drie alts. Daarmee runnen we nog altijd volle bak MC :) Uiteraard skippen wij ook alles wat maar te skippen valt, en dan is het nog best te doen.

Maar ook bij ons zijn er mensen die enkel nog naar MC gaan voor de andere guildmates die maar niet hun items krijgen vanwege RNG. Same for Onyxia, wij hebben echt tergend weinig Deathbringers mogen ontvangen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Seroczynski schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:34:
Same for Onyxia, wij hebben echt tergend weinig Deathbringers mogen ontvangen.
Die horen dan ook volgens mij vrij zeldzaam te zijn. Volgens mij zijn er sinds launch ongeveer 55 kansen geweest om Ony te looten. Omgerekend zou dat, uitgaande van de wowhead data, tussen de 4 en 5 deadbringers moeten zijn per raidgroup.

Heb je dus een guild met 1 40 man raid zou je nu 4-5 deathbringers moeten hebben, heb je er (veel) meer heb je geluk, zit je er onder mogelijk wat pech (er vanuitgaande dat je vanaf reset 1 cleared met 1 groep).

Zelfde is van toepassing op Viskag trouwens.

Ik dacht ook dat wij weinig deathbringer gehad zouden hebben, maar dat valt eigenlijk erg mee. We hebben er 3 mogen looten en zouden er +- 3.5 moeten hebben gebaseerd op de wowhead droprate.

Viskag hebben wij dan wel echt pech mee, 0 drops in totaal.

Net als Mana Igniting Cord, ook nog nooit gedropt voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Wij doen altijd split Onyxia, en dan helaas nog altijd weinig gehad. Toeval wil, dat we gisteren in beide kills een Deathbringer hadden zitten :P Viskags hebben we voldoende van, die gaan inmiddels naar alts.

Mana Ignition Cord.. Het heeft even geduurd, maar sinds een maandje of twee droppen die ook om de haverklap voor ons. Got to love RNG :+

[ Voor 41% gewijzigd door Seroczynski op 08-06-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Ja, als je bijv. sinds release splits draait had je nu gemiddeld genomen 8-9 Deathbringers moeten hebben.

Gewoon minder warriors meenemen, heb je er ook niet zoveel te kort aan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 08-06-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat is de huidige staat van Classic naar jullie mening/indruk?

Ik ben een maand na de release begonnen met spelen. Heb toen een aantal characters naar ~level 50 geleveled en ben in februari gestopt omdat ik er geen tijd meer voor had. Rond die tijd viel het mij op dat veel mensen leken te stoppen met spelen. Er waren steeds minder mensen online binnen de gildes waar ik in zat.

Ik overweeg om weer te gaan spelen, maar vroeg mij af of dit (nog) leuk is voor een casual. Misschien dat een aantal van jullie willen delen hoe jullie het ervaren en aan kunnen geven of er een groot verschil is met een aantal maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ik speel ook casual, lekker op het gemak naar 60 geleverd. Nu op woensdag en zondag aan het raiden en een alt aan het lvlen.

Volgens mij is de server waar ik speel niet heel druk, maar er zijn genoeg groups te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van op welke server je speelt. Horde op Gandling is nog altijd goed te doen kwa bezetting. Veel alts en veel boosters, voor een casual die samen wil levellen is het pas rond de 58 goed te doen om groepen voor dungeons te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele casual spelen is er niet meer bij. Of je moet inderdaad een guild hebben met gelijk gestemden, dan is raiden nog wel leuk. Verder ben ik behoorlijk klaar met de classic instelling. Een paar voorbeelden;
Pvp op low level is zinloos want meer dan helft is twink geared, dus totaal niet leuk meer zonder.
Questen moet ook vooral zo snel mogelijk. Is iemand klaar met zijn deel, leavt ie gelijk de groep. /bedankt
Mensen willen z.s.m. naar level 60, dus (betaald) boosten, spellcleaven etc. 'Normaal' groepje is zeldzaam.
Iedere class wil zijn (pre)BiS items halen, wat betekent dat bijvoorbeeld alle mages maar 2 items nodig hebben uit de raid. (bijv. de trinket en head van Nef) Gevolg; wekelijks herhaling van zetten.
In dungeons betekent dit het eindeloos farmen van dezelfde bosses.
Nee, de eerste maanden classic waren mooi. Wacht nu op TBC, dan wil ik het weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Tja vermaak me nog gigantisch met Classic. Lekker casual, genoeg dungeon groepen te vinden. Ook veel raidpugs op mijn server (Earthshaker). Zal zeker nog wel een jaar hiermee bezig zijn, en of je ooit echt klaar bent..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik krijg het niet voor elkaar om m'n sub te stoppen of m'n handen er van af te trekken. Het spel blijft me om een of andere reden naar zich toe trekken, ondanks ik ingame vrij weinig nuttigs doe. Veel aan het farmen voor gold, maar waar heb je gold voor nodig als je niet raidt en epic mounts al hebt op je toons? Verder aan het levelen van m'n characters; langzaam en gestaag, om op level 60 ze niet heel veel meer te spelen...

Ik snap het niet; zo nu en dan zou ik willen dat ik de stekker er uit kon trekken en kon zeggen "tot nooit meer ziens" ....

Weird spel... Verslaafd wellicht...? Meh, betwijfel het... houd me ook met genoeg andere zaken bezig namelijk... PS. dit was even voor mezelf... hardop denkend... ^_^

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de input m.b.t. Classic.

@RustStorm Eerlijk gezegd denk ik wel dat je op een bepaalde manier verslaafd bent geraakt (maar dat deze verslaving weinig negatieve effecten heeft op de rest van jouw leven).

Ik heb zelf ook in die situatie gezeten. Ik kon er moeilijk mee stoppen. Ik speelde niet teveel (zelfs relatief weinig) en het had amper invloed op de rest van mijn activiteiten, maar toch. Het was het enige spel wat ik kon spelen. Alle andere spellen voelden nutteloos.

Ik denk dat ik toch een soort van gewend was geraakt aan de dopamine-shotjes. Weer een leveltje erbij, weer wat extra gold, een nieuwe mount, pet, achievement, etc. WoW biedt oneindig veel mogelijkheden voor snelle bevrediging en geeft een vals gevoel van progressie. Het speelt ook zo lekker makkelijk weg. Het is net als fietsen. Je kunt er maanden mee stoppen en je hebt het zo weer in de vingers; letterlijk (spiergeheugen) en figuurlijk.

Begrijp mij niet verkeerd. Er is niets mis met gamen. Het is gewoon een tijdverdrijf. Maar speel WoW omdat je het echt leuk vindt en waak ervoor dat je het niet doet uit gewoonte/automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:18:

Begrijp mij niet verkeerd. Er is niets mis met gamen. Het is gewoon een tijdverdrijf. Maar speel WoW omdat je het echt leuk vindt en waak ervoor dat je het niet doet uit gewoonte/automatisme.
Ik begrijp je zeker niet verkeerd, want je hebt volledig gelijk! En het fijne aan mijn hele post is; al die gekkigheden die ik heb opgesomd - ik vind het nog steeds leuk genoeg om te doen. :) Anders zou ik sowieso stoppen... Maar het is voor mij, maar ook sowieso voor heel veel anderen, erg belangrijk het wel goed in de gaten te houden!

To be continued! Now... where to continue... ;)

PS. Ik merk dat ik het levelen van m'n priest in classic eigenlijk best wel leuk vind :) Hoe hebben andere priest spelers dat ervaren? Het levelen van m'n warrior vond ik horrible, en m'n rogue ging aardig goed. :) Ook met m'n hunter is het een piece of cake -- deze heeft nog 6 leveltjes nodig voor level 60. :) Komende drie weken vakantie lekker veel buiten de deur zijn (waar kan) en mezelf bezig houden met m'n nieuwbouw woning die op dit moment gebouwd wordt! *O*

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Shadow priest is, als je een goede wand hebt echt heerlijk om te lvlen.
Als je mobs pakt die jouw level of lager zijn hoef je nooit te stoppen.
Als er een iemand van de andere factie je maar durft lastig te vallen leg je die tijdens het farmen ook even om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ziet er naar uit dat ik ga stoppen met Classic. Het was leuk, maar het trekt me niet meer; ik raid niet (geen tijd voor), dus er iets voor mij echt helemaal niets te halen. Geen achievements om te hunten, of pets of wat dan ook. Alleen maar beetje gold maken... En beetje andere classes levelen; that's it... :)

Nou ja; verder met Desperados 3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geen tijd om te raiden? Je hebt als het tegen zit 3 uur nodig voor bwl, mc en ony samen. En dat is met een relatief trage guild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
RustStorm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:21:
Het ziet er naar uit dat ik ga stoppen met Classic. Het was leuk, maar het trekt me niet meer; ik raid niet (geen tijd voor), dus er iets voor mij echt helemaal niets te halen. Geen achievements om te hunten, of pets of wat dan ook. Alleen maar beetje gold maken... En beetje andere classes levelen; that's it... :)

Heeft nog lang geduurd dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@toolkist Geen tijd om te raiden = geen zin om "verplicht" online te moeten zijn rond een bepaalde tijd.

@Seroczynski correct... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RustStorm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:21:

Dus een week nadat je nog zei dat je het leuk vond, ga je er mee stoppen? :P

Ik zit zelf in raidlog mode, maar dat komt vooral doordat ik veel met mijn nieuwe huis bezig ben. Met AQ release zal ik wel weer een boostje krijgen en ik weet ook dat als ik een paar dagen weer wat meer speel ineens ook weer alts ga levelen. Maar voorlopig dus even niet.

De grote boost zal wel weer komen bij de TBC release. Ga ik natuurlijk ook weer paar weken vrij voor nemen :Y

[ Voor 26% gewijzigd door FunkyTrip op 30-07-2020 17:22 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Dus een week nadat je nog zei dat je het leuk vond, ga je er mee stoppen? :P
Zéker! Vond het levelen van m'n priest absoluut leuk. Maar ben begonnen met afvragen waarom ik het eigenlijk allemaal aan het doen ben. :) En toen kwam de conclusie; voor niets... dus waarom zou ik het dan doen? :)

Anyways, ik ken mezelf en zal ongetwijfeld nog wel inloggen om rond te kijken, maar zal me er zéker niet meer zo mee bezig houden als dat ik deed! haha :)

En daar ben ik eigenlijk nog wel blij om ook... :) Tijd voor de vele spellen die hier nog onaangebroken liggen te wachten op me... 8)7

Ook is het goed voor het dagelijks leven: net als jij heb ik net een nieuwbouw woning mogen kopen, dus ook daar zal ik veel meer tijd aan gaan spenderen enzo. :) Dus is alleen maar goed dit!

[ Voor 12% gewijzigd door RustStorm op 30-07-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:48
Wat is een beetje okee server voor een suuuuuper casual iemand die lekker met z'n dwarf hunter (die nog geboren moet worden ☺️) door de wereld Will hobbelen en zo nu en dan een instance mee wil pakken? Geen pvp-er, gewoon weer een beetje de wereld verkennen. 😊

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
iamerwin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:34:
Wat is een beetje okee server voor een suuuuuper casual iemand die lekker met z'n dwarf hunter (die nog geboren moet worden ☺️) door de wereld Will hobbelen en zo nu en dan een instance mee wil pakken? Geen pvp-er, gewoon weer een beetje de wereld verkennen. 😊
Pyrewood Village voor Alliance (normal realm)
Noggenfogger voor Horde (pvp realm)

[ Voor 7% gewijzigd door Azerox op 03-08-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Azerox schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:43:
[...]

Pyrewood Village voor Alliance (normal realm)
Noggenfogger voor Horde (pvp realm)
Dan ga ik eens op Pyrewood kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57
iamerwin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:30:
[...]

Dan ga ik eens op Pyrewood kijken :)
@iamerwin Zou ik zeker doen. Pyrewood is een gezonde, goed gevulde server bij Alliance.
Ik speel er zelf vanaf het begin en vermaak me nog steeds.

Mocht je me online zien met m'n main - Vortigen - geeft me dan maar ff een /w. Stuur ik je wat bags om je start wat makkelijker te maken :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
Vortigen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:47:
[...]

@iamerwin Zou ik zeker doen. Pyrewood is een gezonde, goed gevulde server bij Alliance.
Ik speel er zelf vanaf het begin en vermaak me nog steeds.

Mocht je me online zien met m'n main - Vortigen - geeft me dan maar ff een /w. Stuur ik je wat bags om je start wat makkelijker te maken :)
Mocht je ooit een /w krijgen van de onverschrokken dwarf hunter Kjal, dan ben ik het. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Dank je wel @Vortigen voor mijn startkapitaal en mijn mooie nieuwe tassen, leuke kleur ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
iamerwin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:25:
Dank je wel @Vortigen voor mijn startkapitaal en mijn mooie nieuwe tassen, leuke kleur ook. ;)
Graag gedaan, mede dwerg >:) *O*

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
gister is AQ open gegaan bij ons. vannacht om 23.28. Gelijk aq20 eens gedaan, had ik nog nooit gedaan.
Dat is nog makkelijker dan ZG ja :)
Vind hem wel leuker dan ZG. Die raid kan ik niet meer luchten of zien.
Zondag AQ40 eens gaan proberen. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze week heb ik Classic van m'n pc verwijderd. :) Einde verhaal voor mijn Classic experience. ;)

Volgens mij zijn op de server waar ik op speelde de gates nog niet geopend. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
beebie121 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:13:
gister is AQ open gegaan bij ons. vannacht om 23.28. Gelijk aq20 eens gedaan, had ik nog nooit gedaan.
Dat is nog makkelijker dan ZG ja :)
Vind hem wel leuker dan ZG. Die raid kan ik niet meer luchten of zien.
Zondag AQ40 eens gaan proberen. ben benieuwd.
AQ40 was voor mij denk ik de toptijd in Wow, mogelijk een gedeelde eerste plaats met Black Temple een stuk later. Dat was met mijn toenmalige guild een tijd van samen knokken voor de overwinning, met minimaal drama. Alleen de nature res farm en na iedere wipe 15-20 min terug rennen naar de twin emps of c'thun.. Nee dank je. Die tijd is echt voorbij :)

Toch een van de leukste avonden geweest, een van de twin emps tanken als lock, het zweet stond in mijn handen en de eerste wipenqas na 10 seconden. Ben je weer bijna een half uur zoet met rennen en buffen 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 14-08-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
RustStorm schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:26:
Deze week heb ik Classic van m'n pc verwijderd. :) Einde verhaal voor mijn Classic experience. ;)

Volgens mij zijn op de server waar ik op speelde de gates nog niet geopend. :|
Ik snap het wel, heb nooit aq en naxx geraid in vanilla. Die wil ik doen en dan is het klaar... oh wacht, dan zal tbc uit komen hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
beebie121 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Ik snap het wel, heb nooit aq en naxx geraid in vanilla. Die wil ik doen en dan is het klaar... oh wacht, dan zal tbc uit komen hehehe
Is het al officieel dat TBC er gaat komen?
Heb me destijds in Vanilla daar goed mee vermaakt meen ik mij te herinneren :)
Dat was toch met dat de Horde de Blood Elfs kregen en Pally konden worden en Alliance de Draenei en Shammy konden kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb in vanilla tot aan C'thun gespeeld als Human Warlock, maar toen deden wij nog niet aan WL tanking bij de Twin Emps. Nu ga ik dat als UD WL wél doen (in onze alt raid). Lijkt me erg leuk, heb alle SR gear gefarmed die er voor non-Engineers te farmen is en zelfs ZG enchants erop :P

Helaas ook op onze server (Gandling) de gates nog niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Vortigen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:42:
[...]

Dat was toch met dat de Horde de Blood Elfs kregen en Pally konden worden en Alliance de Draenei en Shammy konden kiezen?
Dat was wel de grooste fout van TBC, paladins horen niet bij de horde (andersom ook niet).

juist de imbalans was ook fun. Maar ja niet handig.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Vond het helemaal niet de grootste fout om elke kant zelfde classes te hebben. Het klopte wellicht niet met de lore etc maar vond het wel prima.
Persoonlijk vind ik TBC ook de betere versie van WoW dan classic aangezien er al best wat QoL changes waren maar je nog steeds je best moest doen. Ik vind TBC de beste versie van wow.

Gister AQ40 in geweest nadat we BWL hadden gecelared. We zijn niet de snelste guild, dus rond 22.00uur AQ40 in. toch nog 3 bosses down gekregen.
Ik vind de look en feel wel gaaf hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34
Gisteren voor het eerst molten core gecleared. Waren echt binnen anderhalf uur klaar.
Weet niet wat ik er van moet vinden, vond het eigenlijk een beetje saai :P
Wel de Leaf gekregen voor de epic bow dus dat is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mentalozzie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:33:
Gisteren voor het eerst molten core gecleared. Waren echt binnen anderhalf uur klaar.
Weet niet wat ik er van moet vinden, vond het eigenlijk een beetje saai :P
Wel de Leaf gekregen voor de epic bow dus dat is wel nice.
Ik zeg niet dat het beter wordt, helemaal niet als je de eerste echte 40-main instance al een beetje saai vond, maar BWL en AQ40 vragen wel meer van je. Alhoewel het voor een Hunter volgens mij vrij saai zal blijven :P

Momenteel mooi feestje met Horde in Ironforge m.b.t. AQ War Effort: https://www.twitch.tv/loeloenow :P Niet mijn Twitch, maar van iemand die kennelijk af en toe langs komt op een server om te DJ-en, mooie timing.

[ Voor 15% gewijzigd door Seroczynski op 19-08-2020 23:48 ]

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Meer mensen die niet op Ashbringer-EU kunnen inloggen? Blijft maar hangen op logging into game server.

• Br3wmaster
  • Laatst online: 20:15
PcManiaxx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:46:
Meer mensen die niet op Ashbringer-EU kunnen inloggen? Blijft maar hangen op logging into game server.
Ik kom ook niet inloggen op Razorgore. Lijkt iets te zijn met de servers. Gister in MC eindelijk het Quest item gekregen voor Benediction dus had gehoopt nog wat stuff te kunnen farmen maar helaas

PSN: Brwmaster

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 08:44
PcManiaxx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:46:
Ik kom er ook niet op (Noggenfogger)

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik vrees dat dit wel een tijdje gaat duren dan helaas.

• Seroczynski
  • Niet online
Jammer van die login servers, wou ook graag de laatste paar minuten van de Ironforge bezetting op onze server meekrijgen, helaas niet meer mogelijk geweest.

https://old.reddit.com/r/...dling_is_currently_horde/

Ik geef het eerlijk toe, beetje cringy misschien, maar het werkte wel met de hype te versterken :+

[ Voor 30% gewijzigd door Seroczynski op 20-08-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Vandaag na ongeveer een jaar (eerste twee weken na launch beetje gespeeld) weer eens ingelogd op mijn classic server en na beetje research meegekregen wat er op mijn server Flamelash is gebeurt. Er waren nog maar 46 mensen op alliance online. Gelukkig was ik nog maar lvl 13 dus geen probleem verder, maar wil toch wel weer starten.

Is er toevallig iemand die nog een goede gebalanceerde server kent waar ik als alliance op kan starten en is het überhaupt nog wel mogelijk om een goede experience te krijgen als ik nu nog opnieuw start. Ik zou graag mocht TBC uitkomen graag wel als lvl 60 de opening van de Dark Portal willen meemaken, maar vraag me nu af op ik nu vooral nog wel lage lvl dungeons etc kan doen. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
destroye schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 01:17:
Vandaag na ongeveer een jaar (eerste twee weken na launch beetje gespeeld) weer eens ingelogd op mijn classic server en na beetje research meegekregen wat er op mijn server Flamelash is gebeurt. Er waren nog maar 46 mensen op alliance online. Gelukkig was ik nog maar lvl 13 dus geen probleem verder, maar wil toch wel weer starten.

Is er toevallig iemand die nog een goede gebalanceerde server kent waar ik als alliance op kan starten en is het überhaupt nog wel mogelijk om een goede experience te krijgen als ik nu nog opnieuw start. Ik zou graag mocht TBC uitkomen graag wel als lvl 60 de opening van de Dark Portal willen meemaken, maar vraag me nu af op ik nu vooral nog wel lage lvl dungeons etc kan doen. Iemand die me kan helpen?
Ik speel zelf Horde maar op Razorgore is er een prima balans tussen Horde en Alliance. Daar kun je aan de horde kant in ieder geval ook nog redelijk makkelijk een groep vinden voor lagere dungeons. Ik weet natuurlijk niet hoe het aan de Alliance kant is op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
destroye schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 01:17:

Pyrewood Village (PvE)

Dat is een gezonde en goed gevulde server bij Alliance.
Ik heb tot nu toe meestal wel een groep kunnen vinden voor low lvl dungeons. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welk tijdstip en welke klasse je speelt. ('s avonds/weekend is het drukker en als healer of tank heb je veel sneller een groep)

Tip voor groepen: vraag en kijk rond in de tradechat van een major city. En join het LookingForGroup custom channel. In die laatste zal je meer vraag voor de wat hogere dungeons zien maar de low lvl dungeons komen ook zeker voorbij. Plus dat het je vrij staat om zelf wat te organiseren natuurlijk ;)

Nog een mogelijke suggestie voor groepen: sluit je aan bij een leveling guild. Zoals Astral Guardians of Gnomeland Security. Die twee zijn speciaal voor dat doel opgericht door grotere guilds. Alleen kan de guildchat behoorlijk druk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Vortigen op 21-08-2020 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Earthshaker is ook heel goed als Alliance. Met een grote NL guild. Hier 2 maanden geleden naartoe gegaan en bevalt uitstekend. Ook goed gebalanceerd met Horde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:43:
Momenteel mooi feestje met Horde in Ironforge m.b.t. AQ War Effort: https://www.twitch.tv/loeloenow :P Niet mijn Twitch, maar van iemand die kennelijk af en toe langs komt op een server om te DJ-en, mooie timing.
Heeft z'n main volgens mij op 'mijn' server (Razorgore) en is inderdaad wel geinig (al slaat wat ie allemaal zegt heeeeeeelemaal nergens op).
Dinsdagnacht/woensdagochtend (00.30 ging AQ eindelijk open) AQ in gegaan in tot de server maintenance reboot, gecleared tot aan Twin Emps. Woensdagavond Twin Emps en C'Thun neer, hoe moeilijk kan een half cirkeltje lopen voor sommigen zijn zeg 7(8)7. Daarna nog AQ20, Ossi was ff aanpassen mbt het verplaatsen maar uiteindelijk ook neer. (weer 3 uur snachts slapen, hoera vakantie). Gisteren BWL en daarna weer AQ in. Visci neer na 4 tries ofzo (melee mocht pas lopen na 2/3 shatter want pakte anders teveel dmg van de poison clouds...) en wipefest op Ouro omdat de locks hun positioning mbt de sandstorm nog moesten oefenen.
Gelukkig maar 1 weekje zulke absurde raid tijden, dit hou ik echt niet lang vol. Ook omdat AQ me eigenlijk helemaaaaal niet aanspreekt. Wat dat betreft heb ik meer met BWL en Naxx.
Br3wmaster schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 06:40:
[...]

Ik speel zelf Horde maar op Razorgore is er een prima balans tussen Horde en Alliance. Daar kun je aan de horde kant in ieder geval ook nog redelijk makkelijk een groep vinden voor lagere dungeons. Ik weet natuurlijk niet hoe het aan de Alliance kant is op dat gebied.
Hey servergenoot :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Laatst online: 13:14
Och zit toch wel te twijfelen om dit weer op te pakken, is het ondertussen minder gankfest in STV?
M'n hunter is 32 maar ben gestopt destijds omdat ik constant geganked werd.

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Heya!

Ook horde? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yep, zit in DiE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ikzelf in Anger Management. Maar alleen omdat mijn zwager daar officer is hehe. Ben pas 3 weken 60.

Vanavond maar is een poging om die Benediction quest te halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, nu is ons event ook opgepikt door wow-head :)

https://classic.wowhead.c...-ten-hour-war-on-gandling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Mocht iemand hier iets aan hebben:

In WoW Classic kreeg ik om het uur een disconnect, heel vervelend.
Ik dacht eerst de hele tijd dat het met addons te maken had maar dit is niet het geval.

Nu blijkt: Als je Ziggo hebt staat in je modem een DHCP leasetime van 3600 seconden (1u).
Op een of andere manier disconnect Classic bij het verversen ervan.

Heb de leasetime op 86.400 sec gezet (24u) en het probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vortigen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:42:
[...]
Nog niet officieel, maar ik verwacht dit jaar nog een aankondiging voor TBC.
Voor mij was dit ook het beste deel. O.a. Dual spec, en beter uitgewerkte classes. Destijds 2 weken vrij genomen om een (Horde) pally te levelen. Mooie tijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
hoi :D ik ook

leuk nog meer mensen van onze server hier

AQ40 valt overigens wel aardig tegen kwa moeilijkheidsgraad, eerste bosses waren echt makkelijk. gelukkig is er vanaf twinemps iets meer coordinatie nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Sokkeh op 26-08-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Nog niet officieel, maar ik verwacht dit jaar nog een aankondiging voor TBC.
Voor mij was dit ook het beste deel. O.a. Dual spec, en beter uitgewerkte classes. Destijds 2 weken vrij genomen om een (Horde) pally te levelen. Mooie tijden.
TBC had geen dual spec toch? Althans, het had op een gegeven moment een mogelijkheid om een 2e spec op te slaan. Maar je moest hier iedere keer voor betalen en gewoon langs de trainer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Cannoli schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

TBC had geen dual spec toch? Althans, het had op een gegeven moment een mogelijkheid om een 2e spec op te slaan. Maar je moest hier iedere keer voor betalen en gewoon langs de trainer, etc.
Klopt, dual spec kwam pas met Wrath of the Lich King samen met de dungeon finder. Vanaf hier ging het mis met World of Warcraft. Ik zou het wel leuk vinden dat tegen de tijd dat Wrath of the lich King komt dat ze gewoon heel die dungeon finder niet releasen maar de rest van de content wel. Zijn dan wel changes maar zou die content wel willen meemaken in de feeling van Classic en TBC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queryn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10-2022
destroye schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Klopt, dual spec kwam pas met Wrath of the Lich King samen met de dungeon finder. Vanaf hier ging het mis met World of Warcraft. Ik zou het wel leuk vinden dat tegen de tijd dat Wrath of the lich King komt dat ze gewoon heel die dungeon finder niet releasen maar de rest van de content wel. Zijn dan wel changes maar zou die content wel willen meemaken in de feeling van Classic en TBC
Ik merk dat ik de dungeon finder juist mis nu. Het duurt een eeuwigheid voor je een groep bij elkaar hebt. ik ben inmiddels level 45 en heb maar 2 dungeons gedaan. Ik heb geen zin om in orgrimmar uren te gaan spammen voor een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
Tja iedereen wil geboosted worden in SFK, SM, Mara en daarna ZG. Na 6 level 60 chars geloof ik het ook wel. Verdien er overigens zeer goed aan al die SM boosts. Wel jammer voor iedereen die met zijn eerste char bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Queryn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Ik merk dat ik de dungeon finder juist mis nu. Het duurt een eeuwigheid voor je een groep bij elkaar hebt. ik ben inmiddels level 45 en heb maar 2 dungeons gedaan. Ik heb geen zin om in orgrimmar uren te gaan spammen voor een groep.
Dat is waar maar ik vind juist dat dit het sociale aspect een beetje wegneemt. Je joint de dungeon, je hoeft niet meer zelf naar de dungeon toe. Als je leaved dan ben je er ook meteen uit. Verder vind ik dat je juist door dungeons te doen de mensen op je server beter leert kennen. Ik zelf het bijvoorbeeld mensen in mijn friend list staan waarmee ik dungeons heb gedaan en daar een beetje heb leren kennen die ik later weer vraag om bepaalde dungeons te doen. Maar iedereen uiteraard zijn eigen visie natuurlijk

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik dacht niet dat de dungeonfinder in het begin cross-realm was..
Natuurlijk zijn de servers zelf nu een pak groter dus blijf je soms hetzelfde probleem behouden.
Maar an zich is het niet veel anders dan de custom LFG channel joinen en eventueel een addon installeren die de channels in het oog houden.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat