Zspirit schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:32:
Ik heb advies nodig.
Op level 41 ben ik afgehaakt omdat het erg grindy begon te worden.
bijna alle level appropriate STV q's gedaan en kan Scarlet Monastery niet meer zien.
Verder heb ik ook vast op andere plekken als half lopen questen.
Mijn probleem is een beetje dat de structuur weg is, ik weet niet waar te levelen/questen en dit maak het moeilijk om het weer op te pakken.
Iemand tips hoe je een char weer oppakt na een paar maanden?
Toch leuk dat je er weer over na denkt om terug te komen.
Heel herkenbaar wat je hebt gedaan. Classic is niet zo gestructureerd als Retail als het gaat om questen en levelen. Het is niet altijd zo dat er genoeg quests zijn om te kunnen levelen, dus als je daarop uit bent dan reis je jezelf een breuk.
Mijn advies is om vooral tussen quest-punten (waar je hem ophaalt, waar je moet grinden, waar je hem in moet leveren) zoveel mogelijk mobs te killen. Dat zorgt voor de nodige XP en maakt het allemaal wat overzichtelijker.
Daarnaast zou ik proberen toch zoveel mogelijk consumables die jouw leven makkelijker maken mee te nemen zodat het killen wat sneller gaat.
Verder zijn er addons die je kunt gebruiken om het overzicht te bewaren. Een belangrijke is Questie.
Daarmee kun je zien waar welke quests zitten. Waar dit wel voor zorgt is dat je zelf niet meer aan het ontdekken bent. Voor velen, mijzelf incluis, is de ontdekking altijd het leukste geweest van WoW. Zelf uitzoeken waar een quest zich afspeelt is minstens de helft van de lol. Mocht je toch naar level 60 willen om daar zoveel mogelijk te doen en je dus niet zoveel om de 'journey' geeft dan zou ik deze addon zeker aanraden.
Verder denk ik dat het wijs is dat je niet zoveel instances doet. Je zegt dat je SM niet meer kunt zien en dat begrijp ik als je die heel vaak gedaan hebt. In tegenstelling tot Retail is het in Classic niet heel nuttig om een instance super vaak te doen op laag level. De XP die je buiten de instance kunt krijgen is veel hoger.
Om je journey wat leuker te maken kan ik je daarnaast aanbevelen om lekker je secondary professions te levelen. Fishing, Cooking en First Aid zijn op hoger niveau het belangrijkste.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.