Nice! Had jij hiervoor ook de 122 update gehad? Jammer geen update voor videoopname. Heb jij een Nederlandse Mate 20 pro?
Hier de .146 ook ontvangen en net geïnstalleerd. Face unlock lijkt inderdaad beter en sneller en de vingerafdrukscanner is sneller en gaat vaker goed.
Ik heb het toestel vanochtend eindelijk mogen ontvangen. In één woord wauw. Wat een geweldig toestel, heel snel en heel mooi in twilight. Ik heb tot op heden geen enkel probleem of beperking ondervonden van EMUI al is het wel allemaal even zoeken.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Heb jij een Nederlandse versie? Ben je van 122 naar 146 gegaan?cordonbleu schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:44:
Hier de .146 ook ontvangen en net geïnstalleerd. Face unlock lijkt inderdaad beter en sneller en de vingerafdrukscanner is sneller en gaat vaker goed.
Ik heb hem van het launch event in Londen. Zat eerst op .122 inderdaad en kreeg 2 weken terug ook nog een .122patch04 update. En nu dus .146
Ik las ook op xda, dat mensen meerdere updates hebben gekregen. Ik heb alleen bij het aanzetten direkt een update naar 122 gekregen voor de rest nog geen updates. Ben blij dat de vingerafdrukscanner beter werkt met de update. Face recognition werkt met 122 bij mij al perfect. Hopen dat ze het jelly effect met video opnemen oplossen.cordonbleu schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:25:
Ik heb hem van het launch event in Londen. Zat eerst op .122 inderdaad en kreeg 2 weken terug ook nog een .122patch04 update. En nu dus .146
Hier ook nog geen update, zit nog op 122.
Moet je het toestel herstarten om, de update te krijgen?
Moet je het toestel herstarten om, de update te krijgen?
Ik heb de video-opname nog niet geprobeerd, dus weet niet of er echt niets aan veranderd is, maar het lijkt er niet op inderdaad. Leuk dat de gezichtsherkenning beter is geworden, maar ik merk geen verschil, simpelweg omdat de face unlock al geweldig was.CHI530 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:16:
Nice! Had jij hiervoor ook de 122 update gehad? Jammer geen update voor videoopname. Heb jij een Nederlandse Mate 20 pro?
Ik heb hem van het event in Londen, dus niet specifiek Nederlands. Maar weet niet of dat bij Huawei uitmaakt. Hiervoor draaide mijn toestel inderdaad op .122.
[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 21-11-2018 21:09 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Nou, die van mij heeft (in een case) al een ritje van 4 meter trap naar beneden met als eindpunt een radiator overleefd. Uiteraard wel met hoesje. Kan dus al stellen dat hij wel tegen een stootje kan.
Enkel 2 flinke schaafplekken op de hoeken van de hoes.
Enkel 2 flinke schaafplekken op de hoeken van de hoes.
Verwijderd
Ik ben er toevallig achter gekomen dat je 2 jaar garantie hebt en gratis een jaar erbij krijgt als je gebruik maakt van de VIP service in Hicare.
VIP SERVICE
3 jaar garantie
U krijgt bovenop de standaard garantie van twee jaar, een extra jaar fabrieksgarantie voor uw product.
Binnen 3 maanden een defect? Gratis vervanging van het product
Indien uw toestel gedurende de eerste drie maanden na aankoop een defect heeft en het defect ook binnen de garantievoorwaarden valt, dan wordt uw toestel eenmalig vervangen (i.p.v. reparatie).
Om in aanmerking te komen voor VIP Service, zijn er enkele voorwaarden van toepassing; zie de HiCare app op uw toestel voor meer informatie.
Om te kunnen profiteren van VIP Service moet u:
Binnen één maand na de aankoop van het toestel, via de vooraf geïnstalleerde HiCare app op uw toestel registeren voor de VIP Service.
VIP SERVICE
3 jaar garantie
U krijgt bovenop de standaard garantie van twee jaar, een extra jaar fabrieksgarantie voor uw product.
Indien uw toestel gedurende de eerste drie maanden na aankoop een defect heeft en het defect ook binnen de garantievoorwaarden valt, dan wordt uw toestel eenmalig vervangen (i.p.v. reparatie).
Om in aanmerking te komen voor VIP Service, zijn er enkele voorwaarden van toepassing; zie de HiCare app op uw toestel voor meer informatie.
Binnen één maand na de aankoop van het toestel, via de vooraf geïnstalleerde HiCare app op uw toestel registeren voor de VIP Service.
Verwijderd
Ben via HiCare ingelogd, maar zie nergens iets dat een VIP service suggereert. De garantie loopt volgens HiCare ook af op 15-11-2020.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:09:
Ik ben er toevallig achter gekomen dat je 2 jaar garantie hebt en gratis een jaar erbij krijgt als je gebruik maakt van de VIP service in Hicare.
VIP SERVICE
3 jaar garantie
Verwijderd
Helaas. Zojuist live chat met Huawei:
Dan wil ik u vermelden dat de VIP service in Nederland op 15-11-2017 gestopt is, helaas is het niet mogelijk om te registreren voor deze service.
Ik vermoed dat de VIP service nog wel voor België geldt, maar dat weet ik niet zeker.
Dan wil ik u vermelden dat de VIP service in Nederland op 15-11-2017 gestopt is, helaas is het niet mogelijk om te registreren voor deze service.
Ik vermoed dat de VIP service nog wel voor België geldt, maar dat weet ik niet zeker.
Het stopzetten van die service zou wel eens te maken kunnen hebben met de problemen 😏
[ Voor 3% gewijzigd door CK3v1N op 22-11-2018 15:51 ]
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
CK3v1N schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:50:
Het stopzetten van die service zou wel eens te maken kunnen hebben met de problemen 😏
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:14:
... dat de VIP service in Nederland op 15-11-2017 gestopt is, ...

No matter the age, never lose the Kramer inside
Ze zijn dus helderziend bij Huawei 😅
Iets te snel gelezen 😏
Iets te snel gelezen 😏
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Wat ik had gedaan is van van simonly verlengt naar met toestel bij tmobile in de mediamarkt ook gelijk de laatste keer....
Kreeg het probeel met het groene waas op t scherm, vervolgens per direct terug gestuurd richting mediamarkt ze woudeb me niet helpen en deden heeeeel moeilijk om te uberhoudt te swappen... of een scherm reperatie zou ik hem wel 5 dagen missen, wou ik niet, abbo geannulleerd.
Vervolgens gelijk naar een tmobileshop gegaan sitautie uitgelegd en zij gaven gelijk al aan, “ ja wij zijn op de hoogte van de foutive scherm, “ ik gaf aan om bewijs.... meneer van de tmobileshop draaide het scherm en liet het bericht binnen Salesforce zien aan mij dat er intern naar alle Tmobileshops is rondgecommuniceerd vanaf de 13e deze maand. Dat zij per direct de toestel moeten vervangen.
Vervolgens heb ik paar dagen moeten wachten tot vandaag dat de abbo annulering is doorgevoerd en de nieuwe batch toestel aan zou moeten komen. Ga straks de nieuwe abbo afsluiten met toestel bij de tmobile shop met hopelijk de goede scherm!
Mocht het verkeerde scherm zijn, dan direct vervangen oftewel, maak daar uit de doos, de app installeren welke panneel ik heb en gelijk routeneren als het LG is. Niet eens kijken naar de groene waas.
Wat je ook nog kunt doen is The Fixables Utrecht - Huawei Service Center. opbellen zij doen namelijk ook geforceerd te swappen.
Wich me goodluck, fingers crosssed.
Kreeg het probeel met het groene waas op t scherm, vervolgens per direct terug gestuurd richting mediamarkt ze woudeb me niet helpen en deden heeeeel moeilijk om te uberhoudt te swappen... of een scherm reperatie zou ik hem wel 5 dagen missen, wou ik niet, abbo geannulleerd.
Vervolgens gelijk naar een tmobileshop gegaan sitautie uitgelegd en zij gaven gelijk al aan, “ ja wij zijn op de hoogte van de foutive scherm, “ ik gaf aan om bewijs.... meneer van de tmobileshop draaide het scherm en liet het bericht binnen Salesforce zien aan mij dat er intern naar alle Tmobileshops is rondgecommuniceerd vanaf de 13e deze maand. Dat zij per direct de toestel moeten vervangen.
Vervolgens heb ik paar dagen moeten wachten tot vandaag dat de abbo annulering is doorgevoerd en de nieuwe batch toestel aan zou moeten komen. Ga straks de nieuwe abbo afsluiten met toestel bij de tmobile shop met hopelijk de goede scherm!
Mocht het verkeerde scherm zijn, dan direct vervangen oftewel, maak daar uit de doos, de app installeren welke panneel ik heb en gelijk routeneren als het LG is. Niet eens kijken naar de groene waas.
Wat je ook nog kunt doen is The Fixables Utrecht - Huawei Service Center. opbellen zij doen namelijk ook geforceerd te swappen.
Wich me goodluck, fingers crosssed.
Na de update naar .146 merk ik in de camera app op dat de 5x hybrid zoom nu niet meer geselecteerd kan worden door op het '1x, 3x' icooontje te drukken. Kan nu alleen nog handmatig door de slider te schuiven. Meer mensen bij wie er nu ook alleen nog 1x, 3x en breed (0,6) geselecteerd kan worden door te drukken en 5x alleen door te schuiven?
Ik ben een trotse eigenaar van de mate 20 PRO,
Alleen ik kreeg gister deze popup...
Zie Link met meerdere foto's onder elkaar.
http://imgur.com/a/nd7Ac3S
Wat is dit? Wat doet? Kan het ook niet verwijderen..
Toestel is simlock vrij zojuist getest.
Betekend dit dat de update nog trager komt omdat die via tmobile gaat? Heb geen branding Phone of logo op de toestel van tmobile.
Betekend dit dat de update nog trager komt omdat die via tmobile gaat? Heb geen branding Phone of logo op de toestel van tmobile.
Dat is wel heel bijzonder en zeker niet wat je bij een simlockvrij toestel zou moeten zien. Bij mijn mate 20p in elk geval nooit gezien
Aygul heeft zijn telefoon via T-Mobile. Die zijn zoals alle toestellen simlock vrij, maar hebben wel branding.Hmtsjmftsch schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:20:
Dat is wel heel bijzonder en zeker niet wat je bij een simlockvrij toestel zou moeten zien. Bij mijn mate 20p in elk geval nooit gezien
Dat is de branding update en die zal je een keer moeten uitvoeren. Ik heb het maar meteen gedaan,ben je er maar vanaf.
Betekend dit dat de update beleidt door tmobile wordt gedaan ipv Direct door Huawei?OmeJoyo schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:26:
[...]
Aygul heeft zijn telefoon via T-Mobile. Die zijn zoals alle toestellen simlock vrij, maar hebben wel branding.
Dat is de branding update en die zal je een keer moeten uitvoeren. Ik heb het maar meteen gedaan,ben je er maar vanaf.
Het gaat mij niet zo zeer om over dat ik het moet uitvoeren, het gaat er meer om wat dit precies is.
[ Voor 10% gewijzigd door Probook8979 op 25-11-2018 12:33 ]
Je hebt korting gekregen bij T-Mobile op je toestel, echter zit daar aan vast dat je branding krijgt. Deze update voert de branding door en ja updates komen daarna via T-Mobile. Mijn ervaring met mijn vorige toestel (Galaxy S7 edge T-Mobile) is de vertraging maar enkele dagen. De branding installeert iig de my T-Mobile app.Probook8979 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:32:
[...]
Betekend dit dat de update beleidt door tmobile wordt gedaan ipv Direct door Huawei?
Het gaat mij niet zo zeer om over dat ik het moet uitvoeren, het gaat er meer om wat dit precies is.
Wanneer vervalt de branding? De enige wat de update heeft geïnstalleerd is de app zie link:OmeJoyo schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:40:
[...]
Je hebt korting gekregen bij T-Mobile op je toestel, echter zit daar aan vast dat je branding krijgt. Deze update voert de branding door en ja updates komen daarna via T-Mobile. Mijn ervaring met mijn vorige toestel (Galaxy S7 edge T-Mobile) is de vertraging maar enkele dagen. De branding installeert iig de my T-Mobile app.
Alleen ik baal wel dat nu betekend de updates via tmobile loopt ipv direct via Huawei.
Hoe zit als ik de toestel straks wil doorverkopen?
Weet met Android dat je maanden moet wachten voor update via je carrier. Nee, dankje.
Bijna op ''t punt de abbo te annuleren en weer een los toestel aanschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Probook8979 op 25-11-2018 12:52 ]
Dit is iets wat niet specifiek tmobile is. Ik heb Vodafone en kreeg deze ook (maar dan natuurlijk van vodafone)Probook8979 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:00:
Ik ben een trotse eigenaar van de mate 20 PRO,
Toestel besteld bij Coolblue zonder dat die weten dat ik Vodafone heb dus komt niet doordat je hem besteld hebt bij tmobile ofzo
Waarom zou je? Omdat je een paar dagen langer wacht op een update? Die toch al in fases wordt uitgerold? Als er een andere sim in gaat krijg je branding van die provider. In mijn S7 zit nu een Vodafone sim en die kreeg daar zijn package voor binnen. Ga nou lekker genieten van je toestelProbook8979 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:51:
[...]
Wanneer vervalt de branding? De enige wat de update heeft geïnstalleerd is de app zie link:
Alleen ik baal wel dat nu betekend de updates via tmobile loopt ipv direct via Huawei.
Hoe zit als ik de toestel straks wil doorverkopen?
Bijna op ''t punt de abbo te annuleren en weer een los toestel aanschaffen.
Even voor de duidelijkheid het over de DT. NLD... Had hiervoor de toestel bij MM aanschaft en die had het niet. Los toestel gekocht met abbo verlenging. Die had dat hele DT. NLD niet, alleen de update zelf.OmeJoyo schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:54:
[...]
Waarom zou je? Omdat je een paar dagen langer wacht op een update? Die toch al in fases wordt uitgerold? Als er een andere sim in gaat krijg je branding van die provider. In mijn S7 zit nu een Vodafone sim en die kreeg daar zijn package voor binnen. Ga nou lekker genieten van je toestel
Weet met Android dat het niet paar dagen later gepushed wordt, maar maanden.. Bij Samsung als er een officiële release is geweest duurt het weer paar maanden nadat de providers de update vrijgegeven. Vandaar mijn zorg.
Had je je abbo verlengt of los gekocht bij bol?phkba schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:53:
[...]
Dit is iets wat niet specifiek tmobile is. Ik heb Vodafone en kreeg deze ook (maar dan natuurlijk van vodafone)
Toestel besteld bij Coolblue zonder dat die weten dat ik Vodafone heb dus komt niet doordat je hem besteld hebt bij tmobile ofzo
Los besteld bij CoolblueProbook8979 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:01:
[...]
Had je je abbo verlengt of los gekocht bij bol?
Dat laatse over Samsung is meestal dagen is een keer 2 weken geweest. Ook bij unbranded kan het dagen of weken duren omdat niet iedereen hem tegelijk krijgt. Verder snap ik inmiddels echt niet meer waar je je druk over maaktProbook8979 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:00:
[...]
Even voor de duidelijkheid het over de DT. NLD... Had hiervoor de toestel bij MM aanschaft en die had het niet. Los toestel gekocht met abbo verlenging. Die had dat hele DT. NLD niet, alleen de update zelf.
Weet met Android dat het niet paar dagen later gepushed wordt, maar maanden.. Bij Samsung als er een officiële release is geweest duurt het weer paar maanden nadat de providers de update vrijgegeven. Vandaar mijn zorg.
Nou nee niet helemaal, normaal gesproken als er een update uitkomt dan duurt het zowiezo paar maanden voordat het in een land aankomt maar de mensen die niet gebonden zijn aan het aan de provider die krijgen die krijgt alvast update maar mensen die gebonden zijn aan een provider dan gaat daar nog een paar maanden extra eroverheen. Ik kom zelf van de iPhone van de generatie 4 s en ik weet dat het een voorheen met Android toestellen altijd zo'n probleem was met het beleid althans en was je een gebonden zat aan een carrier.OmeJoyo schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:05:
[...]
Dat laatse over Samsung is meestal dagen is een keer 2 weken geweest. Ook bij unbranded kan het dagen of weken duren omdat niet iedereen hem tegelijk krijgt. Verder snap ik inmiddels echt niet meer waar je je druk over maakt
Ik krijg regelmatig een melding dat er een app veel stroom verbruikt. Alle energiebeheer staat op automatisch beheren. Even alles handmatig/automatisch schakelen verhelpt helpt tijdelijk, maar wat kan ik er permanent aan doen?
Ik merk dat dit toestel helaas ook de helderheid dimt bij bepaalde apps of apps met veel wit. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij Chrome, maar zelfs ook in Whatsapp, Google Play en de standaard notitie app. Je merkt het bijvoorbeeld als je Chrome opent, even gebruikt en dan weer naar het homescreen gaat, dat het homescreen dan weer helderder wordt.
Ik vind het eigenlijk best wel storend en het is naar mijn mening ook totaal onnodig bij een toestel met zo'n goede accuduur. Deze franje is dan echt overbodig. Mijn Mate 8 heeft dit probleem niet. Maar ik lees overal dat zowat alle toestellen vanaf de Mate 9 last hebben van dit probleem. Huawei ziet het echter als een feature en ik vrees dat het dan ook niet zal worden aangepast. Ze hebben het dus zelf in de software ingebouwd.
Op XDA had ik een mogelijke oplossing gevonden die zou moeten werken met de Mate 10 Pro. Dit werkt echter niet op mijn Mate 20 Pro. Dit was de fix:
1. Turn-off Power Saving Mode
2. Go to System > Developer Options > Increase Readability Under Sunlight> Toggle Off
3. Then make sure to restart your phone and open your apps (like Chrome) to see if it's still auto-dimming
Dit werkt nu dus niet meer voor de Mate 20 Pro.
Heeft iemand ook last van het probleem en een oplossing gevonden die wel werkt?
Ik vind het eigenlijk best wel storend en het is naar mijn mening ook totaal onnodig bij een toestel met zo'n goede accuduur. Deze franje is dan echt overbodig. Mijn Mate 8 heeft dit probleem niet. Maar ik lees overal dat zowat alle toestellen vanaf de Mate 9 last hebben van dit probleem. Huawei ziet het echter als een feature en ik vrees dat het dan ook niet zal worden aangepast. Ze hebben het dus zelf in de software ingebouwd.
Op XDA had ik een mogelijke oplossing gevonden die zou moeten werken met de Mate 10 Pro. Dit werkt echter niet op mijn Mate 20 Pro. Dit was de fix:
1. Turn-off Power Saving Mode
2. Go to System > Developer Options > Increase Readability Under Sunlight> Toggle Off
3. Then make sure to restart your phone and open your apps (like Chrome) to see if it's still auto-dimming
Dit werkt nu dus niet meer voor de Mate 20 Pro.
Heeft iemand ook last van het probleem en een oplossing gevonden die wel werkt?
Vraagje, ben toe aan een nieuwe telefoon en twijfel tussen de note 9 en de mate 20 pro. Nu las ik ergens dat je met de mate de optie hebt om met een vinger aan je linkerhand de telefoon voor bijv zakelijk in te schakelen en met je rechterhand voor privé. Kan iemand dat voor mij verifiëren. Kom overigens van iPhone 7 plus af dus als iemand nog anders mij nog over de streep kan trekken hoor ik het ook graag!
Verwijderd
Dit klopt. Je krijg in weze twee "gebruikers" op 1 telefoon. Handig voor prive/zakelijk. Maar ook bijvoorbeeld om kinderen of andere wijzeneuzen uit je accounts te houden terwijl ze met je telefoon spelen.Ananas_NL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:02:
Vraagje, ben toe aan een nieuwe telefoon en twijfel tussen de note 9 en de mate 20 pro. Nu las ik ergens dat je met de mate de optie hebt om met een vinger aan je linkerhand de telefoon voor bijv zakelijk in te schakelen en met je rechterhand voor privé. Kan iemand dat voor mij verifiëren. Kom overigens van iPhone 7 plus af dus als iemand nog anders mij nog over de streep kan trekken hoor ik het ook graag!
Thnx voor je reactie! Kan ik er dan ook nog 1 extra toevoegen (voor mijn zoontje bijvoorbeeld) of is 2 echt de max? En hoe bevalt de telefoon verder?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:51:
[...]
Dit klopt. Je krijg in weze twee "gebruikers" op 1 telefoon. Handig voor prive/zakelijk. Maar ook bijvoorbeeld om kinderen of andere wijzeneuzen uit je accounts te houden terwijl ze met je telefoon spelen.
Zijn er al mensen die de beveiliging update van November al hebben? Ik zelf heb nog niks.. Nog steeds de 9.0.0.122 versie🤔
Verwijderd
De PrivateSpace/MainSpace functie kun je slechts eenmaal instellen.Ananas_NL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:22:
[...]
Thnx voor je reactie! Kan ik er dan ook nog 1 extra toevoegen (voor mijn zoontje bijvoorbeeld) of is 2 echt de max? En hoe bevalt de telefoon verder?
Je kunt ook nog gewone user accounts toevoegen. Die schakelen echter niet automatisch, waar de Private Space dat wel doet. Iets meer werk dus, maar zeker ook bruikbaar voor je zoontje.
Overigens kun je ook individuele apps uitrusten met een vingerafdrukbeveiliging. Dus zelfs binnen een enkel profiel kun je een en ander dichttimmeren.
Telefoon bevalt verder uistekend.
Zit hier ook nog steeds op 122.038Robijno schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:22:
Zijn er al mensen die de beveiliging update van November al hebben? Ik zelf heb nog niks.. Nog steeds de 9.0.0.122 versie🤔
Zitten in december.. Had niet verwacht dat dat mate 20 pro het zo laat zal krijgen.
De p20 pro krijgt de updates eerder namelijk.
De p20 pro krijgt de updates eerder namelijk.
Gisteren ook overstag gegaan en de Mate aangeschaft. Het is mijn 1ste Android na jaren iPhone.
De eerste indruk van de camera is jammer genoeg niet zo schitterend als ik hem vergelijk met mijn 8plus. Bij de minste beweging zijn de foto's wazig. Kan ik de sluitertijd aanpassen? Selfies vind ik ook niet om van achterover te vallen.
De eerste indruk van de camera is jammer genoeg niet zo schitterend als ik hem vergelijk met mijn 8plus. Bij de minste beweging zijn de foto's wazig. Kan ik de sluitertijd aanpassen? Selfies vind ik ook niet om van achterover te vallen.
Verwijderd
Sluitertijd kun je alleen in de Pro mode aanpassen. Maar ook de automatische stand zou gewoon goed moeten werken. Ben zelf nog geen wazige foto tegengekomen.CK3v1N schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:13:
Gisteren ook overstag gegaan en de Mate aangeschaft. Het is mijn 1ste Android na jaren iPhone.
Heb je AI aan of uit staan?
AI heb ik meteen uitgezet. De meeste foto's waren wel in donkere omstandigheden genomen. Het is vooral de front camera die ik echt slecht vind. Verder nog rustig alles aan het ontdekken. Eens veranderen van OS is een verademing.
De mate 20x is vanaf 4 december bij MM in Duitsland te koop.Clvl13 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:55:
[...]
Geef je nu aan dat sommige chinese modellen dit dan wel kunnen of?
Het zit nu zo, ik heb meerdere malen al de mate 20 X in mijn handen hier gehad in de huawei store. Wat een top toestel is dat! Heeft alles wat ik wil en ook het model 8gb+256gb kost hier in china omgerekend rond de €750 . Nu heb ik gezocht wanneer deze uit gaat komen in NL, en wat schetst mijn verbazing, dit type komt dus niet in NL?! Ik heb wat uk sites gevonden waar de global rom 20X wel uit hong kong wordt verkocht, maar met een gemiddelde prijs van €899 en dan in de uk?! Dus is er wat mee wordt het ook allemaal best lastig te repareren. Dan liever de gok wagen en hier in china kopen.
andere optie is dus in NL de mate 20 halen, maar wil eigenlijk de X lol
Kan er mij iemand vertellen waarom ik geen notificaties op mijn Garmin Fenix 5 zie verschijnen? Verder lijkt het alsof de telefoon steeds het Bluetooth signaal met de horloge verliest.
Edit: Blijkbaar moet er nog iets zoals "notification access" ingeschakeld worden. Weer iets geleerd.
Edit: Blijkbaar moet er nog iets zoals "notification access" ingeschakeld worden. Weer iets geleerd.
[ Voor 22% gewijzigd door CK3v1N op 02-12-2018 20:47 ]
Klopt! voor 899 euro. Heftig aan de prijs. Ik heb hetzelfde model (evr-L29 global rom) nu in Macau gekocht en daar kostte hij mij omgerekend 704. Leuke meevaller: maar wat een top telefoon echt alle euro's waard!! Iphone loopt ver achter qua mogelijkheden en hardware.lremmers schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:12:
[...]
De mate 20x is vanaf 4 december bij MM in Duitsland te koop.
Voor mij verbaasd het hoe goed deze telefoon in donkere omstandigheden presteerd, even de nightmode niet meegenomen. Ja het is niet vergelijkbaar met mijn Canon 5D mk III maar als je bedenkt dat de sensor makkelijk 30-40x kleiner is en toch zoveel detail (vooral in lowlight) weet te vangen is echt gaaf! Ik ben nu een aantal foto’s aan het maken en bewerken met de Mate 20 Pro, dan heb ik wel een wow factor als je bedenkt hoe klein de componenten zijn, al helemaal als je weet hoe fotografie werkt kan je echt veel uit deze camera halen!CK3v1N schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:38:
AI heb ik meteen uitgezet. De meeste foto's waren wel in donkere omstandigheden genomen. Het is vooral de front camera die ik echt slecht vind. Verder nog rustig alles aan het ontdekken. Eens veranderen van OS is een verademing.
En wat is die wide angle lense toch heerlijk! Ik gebruik het echt veel vooral handig met mijn 2 kids
Iedere avond op de wireless charger leggen, ik dacht eerst wat onnodig maar het feit dat je hem zo eraf pakt om hem nog even te gebruiken, en weer terug leggen en laden is echt een verademing (vooral als je een slechte slaper zoals ik ben xD )
De Watch GT vond ik zelf tegenvallen, wat een irritante interface, helemaal een rotzooi wanneer er meerdere berichten binnen komen. Maar de sleep tracking was echt super goed! Ook de hartrate monitor deed uitstekend zijn werk, en de baterijduur, wow! Helaas kon ik niet tegen het bandje, ik kreeg uitslag van dus uiteindelijk besloten hem te verkopen helaas.
Ik ben nog steeds zo enorm blij met het toestel, die accu is ongelooflijk goed. Gemiddeld zo’n 3u SOT aan per dag en dan nog 70% over, makkelijke 2 dagen mee doen en bijna 8u SOT krijgen.
Irritatiepuntjes: Jazeker, ook al heb ik bij de instellingen gezegd dat die de app draaiend moet houden op de achtergrond blijft de telefoon te vaak alles afsluiten. Videokwaliteit loopt imo echt wel achter op de concurentie en ik hoop dat ze echt snel hier wat aan gaan doen! Scherm natuurlijk een nadeel, maar dit wordt gelukkig goed opgepakt (zie schermproblemen topic) Ook weinig echt goeie dunne hoesjes die voor andere merken wel te krijgen zijn. Prijs vind ik onzin om als een nadeel te zien want daar kies je zelf voor, liefst zou ik hem ook voor een euro kopen.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Van welke versie kwam je vandaan en wat is de changelog?
[ Voor 25% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 03-12-2018 14:07 ]
Verwijderd
Ik kwam van 122 patch 2. De changelog laat zich niet kopiëren en plakken, maar in het kort: face unlock verbeteringen, vingerafdruk sneller, Google Maps performance beter, Google Messages notification badge fix en November security patches.Hmtsjmftsch schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:07:
Van welke versie kwam je vandaan en wat is de changelog?
Heb nu ook de .146 updateVerwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:42:
[...]
Ik kwam van 122 patch 2. De changelog laat zich niet kopiëren en plakken, maar in het kort: face unlock verbeteringen, vingerafdruk sneller, Google Maps performance beter, Google Messages notification badge fix en November security patches.
Dual sim? Hoe wie wat waar? Ook last van groene scherm?Clvl13 schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:37:
[...]
Klopt! voor 899 euro. Heftig aan de prijs. Ik heb hetzelfde model (evr-L29 global rom) nu in Macau gekocht en daar kostte hij mij omgerekend 704. Leuke meevaller: maar wat een top telefoon echt alle euro's waard!! Iphone loopt ver achter qua mogelijkheden en hardware.
Jup dual sim, geen groen scherm aangezien andere van andere makelij. Zelfde specs als de pro maar dan in mate 20 normaal jasje met een 7,2 inch; oled scherm. Groter dus met pro specs. Gewoon precies wat het moest zijnProbook8979 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:44:
[...]
Dual sim? Hoe wie wat waar? Ook last van groene scherm?
Gaat dus om de mate 20 X, Wordt niet in NL verkocht..
[ Voor 8% gewijzigd door Clvl13 op 04-12-2018 06:46 ]
Ik zit te twijfelen om de Mate 20 te kopen, kan dit toestel met verlenging voor 390 euro krijgen bij Belsimpel, wat mij een goede deal lijkt. Zit echter na het lezen van het topic nog wel met een paar vraagjes:
1. Als ik het goed begrijp is de groene gloed alleen bij de oled schermen? Met het LCD paneel in de mate 20 zul je dus sowieso geen last krijgen?
2. Is het mogelijk om de Huawei apps zoveel mogelijk uit te schakelen/te verbergen? Heb geen behoefte aan HiCloud en Fit-apps etc.
3. Hoe prevalent is het aanpassen van de schermhelderheid op de Mate 20? Is dit goed merkbaar of eigenlijk niet meer aan de orde? In een review begreep ik dat het om een verschil van 100 nits zou gaan, wat niet super veel is, maar is denk ik wel iets waar ik mij mateloos aan zou storen.
1. Als ik het goed begrijp is de groene gloed alleen bij de oled schermen? Met het LCD paneel in de mate 20 zul je dus sowieso geen last krijgen?
2. Is het mogelijk om de Huawei apps zoveel mogelijk uit te schakelen/te verbergen? Heb geen behoefte aan HiCloud en Fit-apps etc.
3. Hoe prevalent is het aanpassen van de schermhelderheid op de Mate 20? Is dit goed merkbaar of eigenlijk niet meer aan de orde? In een review begreep ik dat het om een verschil van 100 nits zou gaan, wat niet super veel is, maar is denk ik wel iets waar ik mij mateloos aan zou storen.
1. Inderdaad alleen een probleem bij de OLED schermen van de Mate 20 pro. de Mate 20 heeft geen last van dit probleem
2. Net even geprobeerd bij HiCare. Die kan je gewoon disabelen.
3. Geen idee
3. Geen idee
Bedankt voor je reply! Zal wel eens in de winkel kijken nav punt 3.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:09:
1. Inderdaad alleen een probleem bij de OLED schermen van de Mate 20 pro. de Mate 20 heeft geen last van dit probleem
3. Geen idee
Geen iprating, dus niet het zelfde.Clvl13 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:44:
[...]
Jup dual sim, geen groen scherm aangezien andere van andere makelij. Zelfde specs als de pro maar dan in mate 20 normaal jasje met een 7,2 inch; oled scherm. Groter dus met pro specs. Gewoon precies wat het moest zijn![]()
Gaat dus om de mate 20 X, Wordt niet in NL verkocht..
Is er een manier om de background apps aan te laten?Mother_Goozz schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:18:
[...]
Voor mij verbaasd het hoe goed deze telefoon in donkere omstandigheden presteerd, even de nightmode niet meegenomen. Ja het is niet vergelijkbaar met mijn Canon 5D mk III maar als je bedenkt dat de sensor makkelijk 30-40x kleiner is en toch zoveel detail (vooral in lowlight) weet te vangen is echt gaaf! Ik ben nu een aantal foto’s aan het maken en bewerken met de Mate 20 Pro, dan heb ik wel een wow factor als je bedenkt hoe klein de componenten zijn, al helemaal als je weet hoe fotografie werkt kan je echt veel uit deze camera halen!
En wat is die wide angle lense toch heerlijk! Ik gebruik het echt veel vooral handig met mijn 2 kids
Iedere avond op de wireless charger leggen, ik dacht eerst wat onnodig maar het feit dat je hem zo eraf pakt om hem nog even te gebruiken, en weer terug leggen en laden is echt een verademing (vooral als je een slechte slaper zoals ik ben xD )
De Watch GT vond ik zelf tegenvallen, wat een irritante interface, helemaal een rotzooi wanneer er meerdere berichten binnen komen. Maar de sleep tracking was echt super goed! Ook de hartrate monitor deed uitstekend zijn werk, en de baterijduur, wow! Helaas kon ik niet tegen het bandje, ik kreeg uitslag van dus uiteindelijk besloten hem te verkopen helaas.
Ik ben nog steeds zo enorm blij met het toestel, die accu is ongelooflijk goed. Gemiddeld zo’n 3u SOT aan per dag en dan nog 70% over, makkelijke 2 dagen mee doen en bijna 8u SOT krijgen.
Irritatiepuntjes: Jazeker, ook al heb ik bij de instellingen gezegd dat die de app draaiend moet houden op de achtergrond blijft de telefoon te vaak alles afsluiten. Videokwaliteit loopt imo echt wel achter op de concurentie en ik hoop dat ze echt snel hier wat aan gaan doen! Scherm natuurlijk een nadeel, maar dit wordt gelukkig goed opgepakt (zie schermproblemen topic) Ook weinig echt goeie dunne hoesjes die voor andere merken wel te krijgen zijn. Prijs vind ik onzin om als een nadeel te zien want daar kies je zelf voor, liefst zou ik hem ook voor een euro kopen.
Via welke instellingen kun je dat aanzetten? Hoe kom ik daar..Mother_Goozz schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:18:
[...]
Irritatiepuntjes: Jazeker, ook al heb ik bij de instellingen gezegd dat die de app draaiend moet houden op de achtergrond blijft de telefoon te vaak alles afsluiten.
038Robijno schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:33:
[...]
Via welke instellingen kun je dat aanzetten? Hoe kom ik daar..
Instellingen > battery > App launch > op "manage manually" zetten voor de apps waarvoor je de optimisation wilt uitschakelen.Probook8979 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:32:
[...]
Is er een manier om de background apps aan te laten?
Om ook de Google battery optimisation uit te zetten: instellingen > in search intypen: "battery optimisation" > selecteer "battery optimisation" > selecteer "all apps" in drop-down menu > selecteer "don't allow" voor de apps waar je het voor wilt uitschakelen.
Nou lekker is dat, net naar de Media Markt geweest om even met de Mate 20 te spelen. Aardig overtuigd en net van plan vanavond te bestellen, kijk ik op de belsimpel site is de prijs van het toestel in combi met abonnement gelijk met 70 euro verhoogd, laat dan maar zitten.. Nooit gedacht dat ze dat zo "midden" op de dag zouden doen. Wist wel dat ze dagprijzen (wat dat ook moge betekenen) hanteerden.
Marques Brownlee heeft een poll gehouden op Twitter en Instagram waarbij foto's van 16 toestellen met elkaar werden vergeleken. Verrassende resultaten! Benieuwd hoe de mate 20 pro eruit kwam? Kijk zelf: https://youtu.be/_5-bo8a4zU0
Gisteren mijn abonnement verlengd en vandaag zal de Mate 20 Pro binnenkomen. Het zal mijn eerste Huawei zijn. Ik verwacht veel van het toestel, maar ik ben wel wat huiverig voor wat betreft het LG scherm. Hopen dan maar dat er een Boe scherm in zal zitten.
Is het nou ook zo dat het bij 1/3 van de gevallen voorkomt indien het een LG scherm is? Is het dan het beste om gelijk het toestel terug te sturen zonder te kijken of het bij mij zo zal zijn als het een LG scherm is?
Ik had nog een vraag over het toestel. Ik was in de veronderstelling dat ze altijd dual sim waren, maar nu blijkt dat niet altijd zo te zijn? Ik kon op de site van Vodafone ook niet terugvinden of het toestel bij hen dual sim is.
Iemand toevallig een idee met een Vodafone toestel?
Is het nou ook zo dat het bij 1/3 van de gevallen voorkomt indien het een LG scherm is? Is het dan het beste om gelijk het toestel terug te sturen zonder te kijken of het bij mij zo zal zijn als het een LG scherm is?
Ik had nog een vraag over het toestel. Ik was in de veronderstelling dat ze altijd dual sim waren, maar nu blijkt dat niet altijd zo te zijn? Ik kon op de site van Vodafone ook niet terugvinden of het toestel bij hen dual sim is.
Ik heb er 1 via Vodafone besteld (2,5 week geleden) en het is een dual sim versie ook bij instellingen zie ik dit allemaal terug. Helaas heb ik er wel 1 met LG scherm, deze ga ik uiteindelijk swappen via Huawei maar ik wacht denk ik nog heel even tot er misschien een 3de batch is ofzo.Cyrax0508 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:18:
Dank je wel voor je reactie.MaakmeGek schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:13:
[...]
Ik heb er 1 via Vodafone besteld (2,5 week geleden) en het is een dual sim versie ook bij instellingen zie ik dit allemaal terug. Helaas heb ik er wel 1 met LG scherm, deze ga ik uiteindelijk swappen via Huawei maar ik wacht denk ik nog heel even tot er misschien een 3de batch is ofzo.
Jammer dat je de LG versie hebt. Heb je er ook daadwerkelijk last van, of wil je het voor zijn?
Ik heb er last van maar wel heel lichtjes, in ieder geval niet zo erg als andere foto's die je op internet ziet staan.Cyrax0508 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:20:
[...]
Dank je wel voor je reactie.
Jammer dat je de LG versie hebt. Heb je er ook daadwerkelijk last van, of wil je het voor zijn?
Verwijderd
Het BOE scherm is niet per se beter. Na mijn omruilen heb ik nu een BOE scherm. Het heeft inderdaad geen groene randen, maar wel een aantal andere "problemen": de onderkant van het scherm lijkt iets feller dan de bovenkant en bij het op lage helderheid bekijken van een enkele kleur ziet het er niet helemaal egaal uit. (Het LG scherm in mijn Pixel 2 XL wel.)
Al met al is het mij om het even. Als je zo'n dikke groene gloed hebt moet je het toestel natuurlijk gewoon omruilen, maar - achteraf gezien - zou ik niet meteen omruilen puur en alleen omdat je een LG scherm hebt. Er is denk ik niks mis met de LG schermen zelf, alleen met de verwerking daarvan door Huawei in de eerste batches.
Mogelijk zijn de LG schermen, mits goed verwerkt, zelfs beter dan de BOE schermen, wat uiteindelijk toch een beetje een Chinees B merk is waar alleen Xiaomi en Huawei zich aan lijken te wagen.
Al met al is het mij om het even. Als je zo'n dikke groene gloed hebt moet je het toestel natuurlijk gewoon omruilen, maar - achteraf gezien - zou ik niet meteen omruilen puur en alleen omdat je een LG scherm hebt. Er is denk ik niks mis met de LG schermen zelf, alleen met de verwerking daarvan door Huawei in de eerste batches.
Mogelijk zijn de LG schermen, mits goed verwerkt, zelfs beter dan de BOE schermen, wat uiteindelijk toch een beetje een Chinees B merk is waar alleen Xiaomi en Huawei zich aan lijken te wagen.
Toch maar de 3e!! Mate 20 Pro besteld zojuist bij verlenging Vodafone. Het is mijns inziens gewoon het beste toestel op de markt voor mij. Pixel 3XL gehad, iets te groot en geen FaceID en Wide Angle lens...Note 9 overwogen, trage updates bij Samsung die mij tegenstaan..Terug naar iOS (nog) geen optie, gezien ik overtuigd ben geraakt van de mogelijkheden van Android. Apple kan daar nog veel van leren...
Heb al een afspraak met Huawei, dat mocht ik wederom een probleemtoestel krijgen, ik rechtstreeks met hun moet schakelen , buiten Vodafone om...Denk toch dat ik wederom een LG scherm ga krijgen. Ze hadden 54 stuks op voorraad zeiden ze bij Vodafone..Vast nog eerste Batch...
Heb al een afspraak met Huawei, dat mocht ik wederom een probleemtoestel krijgen, ik rechtstreeks met hun moet schakelen , buiten Vodafone om...Denk toch dat ik wederom een LG scherm ga krijgen. Ze hadden 54 stuks op voorraad zeiden ze bij Vodafone..Vast nog eerste Batch...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
BOE produceert al 3 jaar voor Apple, dus een B-merkVerwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:14:
Het BOE scherm is niet per se beter. Na mijn omruilen heb ik nu een BOE scherm. Het heeft inderdaad geen groene randen, maar wel een aantal andere "problemen": de onderkant van het scherm lijkt iets feller dan de bovenkant en bij het op lage helderheid bekijken van een enkele kleur ziet het er niet helemaal egaal uit. (Het LG scherm in mijn Pixel 2 XL wel.)
Verwijderd
Dat zijn LCD's. Toch een andere tak van sport.OmeJoyo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:38:
[...]
BOE produceert al 3 jaar voor Apple, dus een B-merk
Ik heb mijn Mate 20 pro nu sinds een week of drie in gebruik. In eerste instantie was het een wat moeilijke start. Een hoop gedoe met bol.com (zit nog steeds op mijn pre-order bonus artikelen te wachten) en vervolgens net als zovelen last van de groene waas op het scherm. Contact opgenomen met het service center van Huawei waarna ik de telefoon gelukkig zonder problemen kon omruilen.
Ook door de software heeft het even geduurd voordat ik mij de telefoon echt "eigen" heb kunnen maken. Ik wil de telefoon altijd precies volgens mijn eigen smaak inrichten, maar de combinatie Nova launcher, Fluid navigation gestures en de mate 20 pro is niet zomaar een makkelijke. Gelukkig ben ik er na wat stoeien uitgekomen. De mate 20 pro heeft nogal eens de neiging om reeds ingestelde waarden gewoon weer terug te zetten naar de standaard. Het lijkt erop dat ik dit nu eindelijk stabiel heb weten te krijgen. Het kost dus wel wat moeite om de telefoon helemaal goed in te stellen, maar als dit eenmaal voor elkaar is: wat een heerlijk toestel! Alles gaat heel erg snel en soepel. Ik heb standaard de performance modus aanstaan, heb de belangrijkste apps (waaronder nova launcher) toegevoegd aan app assistance en de game performance aan gezet (geen idee of het iets uitmaakt. Iemand die dit toevallig weet?) en de animation scales op 0.5x gezet.
Ik heb een aantal apps op "manage manual" gezet om ze niet te aggressief af te laten sluiten door EMUI en voor Fluid n.g. en noval lancher ook de battery optimisation van Android uitgezet.
Ondanks al deze batterij onvriendelijke settings gaat de batterij met gemak een dag mee met medium tot zwaar gebruik. Ik heb hem nog niet een keer tussentijds hoeven op te laden en heb aan het eind van de dag meestal nog 30%-40% lading over.
Inmiddels ook flink genoten van de camera. Nooit gedacht dat het zo simpel schakelen tussen wide angle, normaal, 3x zoom en 5x zoom zoveel toevoegt aan het maken van foto's.
Kortom, na een wat moeizame start nu een meer dan tevreden gebruiker!
Ook door de software heeft het even geduurd voordat ik mij de telefoon echt "eigen" heb kunnen maken. Ik wil de telefoon altijd precies volgens mijn eigen smaak inrichten, maar de combinatie Nova launcher, Fluid navigation gestures en de mate 20 pro is niet zomaar een makkelijke. Gelukkig ben ik er na wat stoeien uitgekomen. De mate 20 pro heeft nogal eens de neiging om reeds ingestelde waarden gewoon weer terug te zetten naar de standaard. Het lijkt erop dat ik dit nu eindelijk stabiel heb weten te krijgen. Het kost dus wel wat moeite om de telefoon helemaal goed in te stellen, maar als dit eenmaal voor elkaar is: wat een heerlijk toestel! Alles gaat heel erg snel en soepel. Ik heb standaard de performance modus aanstaan, heb de belangrijkste apps (waaronder nova launcher) toegevoegd aan app assistance en de game performance aan gezet (geen idee of het iets uitmaakt. Iemand die dit toevallig weet?) en de animation scales op 0.5x gezet.
Ik heb een aantal apps op "manage manual" gezet om ze niet te aggressief af te laten sluiten door EMUI en voor Fluid n.g. en noval lancher ook de battery optimisation van Android uitgezet.
Ondanks al deze batterij onvriendelijke settings gaat de batterij met gemak een dag mee met medium tot zwaar gebruik. Ik heb hem nog niet een keer tussentijds hoeven op te laden en heb aan het eind van de dag meestal nog 30%-40% lading over.
Inmiddels ook flink genoten van de camera. Nooit gedacht dat het zo simpel schakelen tussen wide angle, normaal, 3x zoom en 5x zoom zoveel toevoegt aan het maken van foto's.
Kortom, na een wat moeizame start nu een meer dan tevreden gebruiker!
De Face Id is voorlopig een hit n miss. Soms werkt hij super snel, en andere keren heeft hij een poging of 3 nodig. Iemand tips om hem zo goed mogelijk in te stellen? Weet iemand om er ook een functie inzit waardoor hij elke keer je gezicht beter leert kennen, zoals bij de iPhone? Vingerafdruk werkt verbazend goed eigenlijk.
Het kan helpen om de gezichtsontgrendeling opnieuw in te stellen en dit dan te doen bij voldoende omgevingslicht.CK3v1N schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:37:
De Face Id is voorlopig een hit n miss. Soms werkt hij super snel, en andere keren heeft hij een poging of 3 nodig. Iemand tips om hem zo goed mogelijk in te stellen? Weet iemand om er ook een functie inzit waardoor hij elke keer je gezicht beter leert kennen, zoals bij de iPhone? Vingerafdruk werkt verbazend goed eigenlijk.
Voor de mensen die de niet-verwijderbare (of lastig) Huawei apps willen verwijderen:
https://forum.xda-develop...-uninstall-bloat-t3766960
Op deze manier heb ik bijna alle huawei-apps verwijderd en mijn huawei mate 20 vertoont geen software fouten, geen rare meldingen of iets dat niet werkt.
https://forum.xda-develop...-uninstall-bloat-t3766960
Op deze manier heb ik bijna alle huawei-apps verwijderd en mijn huawei mate 20 vertoont geen software fouten, geen rare meldingen of iets dat niet werkt.
Hoe krijg ik het snels mijn nieuwe Mate 20 Pro aan de praat straks? Heb nu ook een Mate 20 die retour gaat straks. Gewoon via Backup of via Phone Clone? Wat is het beste?
Heb nu per ongeluk aangezet denk ik dat er een soort van animatie is tussen homescreen en andere schermen met apps.. Kan het niet vinden. Heb bij ontwikkelaarsopties alles op 0,5 staan..
Swipen en gelijk ander scherm moet het zijn..
Hij overlapt zeg maar... Erg irritant
Alles uitzetten bij ontwikkelaarsopties helpt ook niet.. 0,5 verandert niks en alles uit ook niks?
Swipen en gelijk ander scherm moet het zijn..
Hij overlapt zeg maar... Erg irritant
Alles uitzetten bij ontwikkelaarsopties helpt ook niet.. 0,5 verandert niks en alles uit ook niks?
Verwijderd
Ik heb de backup gebruikt, naar een USB stick. Scheelde een hoop, maar het is niet perfect. Sommige apps raakte hun login kwijt. Ook waren alle bloatware apps die ik disabled had weer enabled, en werden de app-specifieke achtergrond instellingen niet overgenomen.pdavie2311 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:51:
Hoe krijg ik het snels mijn nieuwe Mate 20 Pro aan de praat straks? Heb nu ook een Mate 20 die retour gaat straks. Gewoon via Backup of via Phone Clone? Wat is het beste?
Desondanks beter dan helemaal overnieuw beginnen.
Of een Cloud backup of een Phone Clone beter werken durf ik niet te zeggen.
Heb de Google Backup gebruikt..Alle achtergrond/thema's/geluiden etc wordt niet overgenomen. Evenals idd sommige logins...Op de apps na had ik net zo goed een clean install kunnen doen..Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:53:
[...]
Ik heb de backup gebruikt, naar een USB stick. Scheelde een hoop, maar het is niet perfect. Sommige apps raakte hun login kwijt. Ook waren alle bloatware apps die ik disabled had weer enabled, en werden de app-specifieke achtergrond instellingen niet overgenomen.
Desondanks beter dan helemaal overnieuw beginnen.
Of een Cloud backup of een Phone Clone beter werken durf ik niet te zeggen.
Is er bekend wat voor encryptie de Mate 20 Pro heeft?
Kan er bar weinig over vinden op Google. Hij zou al encrypted uit de doos komen, maar ik vraag me af of het file based of device based encryption is.
Rede dat ik dit wil weten is omdat ik Intune(Company portal) wil installeren alleen lijkt dat niet te lukken. Support vermoed dat het gerelateerd is aan de encrpytie methode van Huawei telefoons.
Kan er bar weinig over vinden op Google. Hij zou al encrypted uit de doos komen, maar ik vraag me af of het file based of device based encryption is.
Rede dat ik dit wil weten is omdat ik Intune(Company portal) wil installeren alleen lijkt dat niet te lukken. Support vermoed dat het gerelateerd is aan de encrpytie methode van Huawei telefoons.
Ik ga hem maar weer resetten/opnieuw instellen denk ik..Ik krijg die vervelende animatieovergang niet weg!
Volgens mij is de Mate mij echt niet gegund...
Lukt het jullie om video's fullscreen, elke pixel wordt dus gebruikt, te krijgen op de mate 20.
In vlc en mx player krijg ik het niet voor elkaar. In de instellingen waarbij je aangeeft welke apps volledige schermweergave kunnen tonen, daar staan vlc en mx player niet bij.
Bij youtube is het overigens geen probleem.
In vlc en mx player krijg ik het niet voor elkaar. In de instellingen waarbij je aangeeft welke apps volledige schermweergave kunnen tonen, daar staan vlc en mx player niet bij.
Bij youtube is het overigens geen probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door KWM op 06-12-2018 16:59 ]
Uh, op je homescherm tikken en vasthouden , dan overgang kiezen?pdavie2311 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:50:
Ik ga hem maar weer resetten/opnieuw instellen denk ik..Ik krijg die vervelende animatieovergang niet weg!
René H schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:03:
[...]
Uh, op je homescherm tikken en vasthouden , dan overgang kiezen?

Of gewoon met 2 vingers naar binnen knijpen werkt ook 😉
Waarom heb ik nu bij softwareversie alleen Emui staan? 9.0.0.122?
Bij vorige Mate stond ook Vodafone daar nog bij met veiligheidsupdates of zo? Deze komt notabene bij Vodafone vandaan. Vorige kwam bij CB vandaan...
Bij vorige Mate stond ook Vodafone daar nog bij met veiligheidsupdates of zo? Deze komt notabene bij Vodafone vandaan. Vorige kwam bij CB vandaan...
Verwijderd
Waar kijk je?pdavie2311 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:02:
Waarom heb ik nu bij softwareversie alleen Emui staan? 9.0.0.122?
Bij mij staat er o.a. dit:
Build number: 9.0.0.146
EMUI version: 9.0.0
Android version: 9
..
Android security patch: November 1, 2018
Baseband version: (lange tekst)
Kernel version: 4.9.97
etc.
EDIT: ik zie dit dus onder About Phone in Settings.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2018 12:08 ]
Gewoon bij systeem en dan bij software update...Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:05:
[...]
Waar kijk je?
Bij mij staat er o.a. dit:
Build number: 9.0.0.146
EMUI version: 9.0.0
Android version: 9
..
Android security patch: November 1, 2018
Baseband version: (lange tekst)
Kernel version: 4.9.97
etc.
EDIT: ik zie dit dus onder About Phone in Settings.
Verwijderd
Ah. Bij software update zie ik alleen het build nummer en de changelog. Volgens mij is dat altijd zo geweest. (Bij mijn Mate 8, P9 en P10 in elk geval.)pdavie2311 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:32:
[...]
Gewoon bij systeem en dan bij software update...
Wel kunnen er in de changelog soms versienummers genoemd worden. Zo staat er in de changelog van 9.0.0.146 iets over de November security patches. Maar .122 bevat geen security patches dus dat zal jij niet zien totdat je update naar .146.
Ik zit nog op de beveiligingspatch van 1 oktober.. Hmm.. Rolt Huawei dit snel uit of is dit net zo'n drama als bij Samsung? Nee toch..Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:36:
[...]
Ah. Bij software update zie ik alleen het build nummer en de changelog. Volgens mij is dat altijd zo geweest. (Bij mijn Mate 8, P9 en P10 in elk geval.)
Wel kunnen er in de changelog soms versienummers genoemd worden. Zo staat er in de changelog van 9.0.0.146 iets over de November security patches. Maar .122 bevat geen security patches dus dat zal jij niet zien totdat je update naar .146.
Verwijderd
Wat soms helpt om de boel te bespoedigen is Update kiezen in Huawei's HiApp ipv in Settings.pdavie2311 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:38:
[...]
Ik zit nog op de beveiligingspatch van 1 oktober.. Hmm.. Rolt Huawei dit snel uit of is dit net zo'n drama als bij Samsung? Nee toch..
Welke App is dat? Heb heel wat apps verwijderd...Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:44:
[...]
Wat soms helpt om de boel te bespoedigen is Update kiezen in Huawei's HiApp ipv in Settings.
Verwijderd
Dat is een van Huawei's eigen apps. Dezelfde app waar je je garantie registereerd. En waar je aan beta's mee kan doen wanneer die beschikbaar zijn. Ook de Live Chat met support zit erin. (Geen idee of het in het nederlands een andere naam heeft.)pdavie2311 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:49:
[...]
Welke App is dat? Heb heel wat apps verwijderd...
EDIT: Excuus, de naam is HiCare.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2018 12:53 ]
Die heb ik wel idd.. Lukt alleen niet om verbinding met de server te maken geeft hij aan.Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:52:
[...]
Dat is een van Huawei's eigen apps. Dezelfde app waar je je garantie registereerd. En waar je aan beta's mee kan doen wanneer die beschikbaar zijn. Ook de Live Chat met support zit erin. (Geen idee of het in het nederlands een andere naam heeft.)
EDIT: Excuus, de naam is HiCare.
In elk geval twee manieren om de update te krijgen:
1 Geduld.
De uitrol is al begonnen. Schijnt op basis van IMEI te gaan, dus zal een dezer dagen komen
2 Via HiSuite. Een programma voor op je PC waarmee je o.a. een back-up kunt maken, maar ook kan updaten. Soms gaat dit sneller dan optie 1, maar dit schijnt niet bij iedereen te werken. Bij mij was het zo dat ik via HiSuite direct de update binnen kreeg.
1 Geduld.
2 Via HiSuite. Een programma voor op je PC waarmee je o.a. een back-up kunt maken, maar ook kan updaten. Soms gaat dit sneller dan optie 1, maar dit schijnt niet bij iedereen te werken. Bij mij was het zo dat ik via HiSuite direct de update binnen kreeg.
Optie 2 heeft bij mij gewerkt inderdaad. Ik heb tot en met een half uur geleden geen update gehad totdat ik HiSuite had gedownload en heb opgestart. Ik kreeg vrijwel direct de melding dat ik kon updaten nadat alles goed geconfigureerd stond.Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:18:
In elk geval twee manieren om de update te krijgen:
1 Geduld.De uitrol is al begonnen. Schijnt op basis van IMEI te gaan, dus zal een dezer dagen komen
Hier ook gelijk de Update gevonden met optie 2! Top!MaakmeGek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:08:
[...]
Optie 2 heeft bij mij gewerkt inderdaad. Ik heb tot en met een half uur geleden geen update gehad totdat ik HiSuite had gedownload en heb opgestart. Ik kreeg vrijwel direct de melding dat ik kon updaten nadat alles goed geconfigureerd stond.
Kan ik jouw hartelijk bedanken voor dit? De eerste heb ik kunnen vinden echter, de laatste zat heel goed verstopt. Nu hoef ik ook niet meer in de APP te forceren in de instellingen van de APP aan te zetten. Super thanksss! Dit gaat mee in de archief.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:19:
[...]
[...]
Instellingen > battery > App launch > op "manage manually" zetten voor de apps waarvoor je de optimisation wilt uitschakelen.
Om ook de Google battery optimisation uit te zetten: instellingen > in search intypen: "battery optimisation" > selecteer "battery optimisation" > selecteer "all apps" in drop-down menu > selecteer "don't allow" voor de apps waar je het voor wilt uitschakelen.
Echter, hoe zit met huidige mail app? De huidige mail app ondersteund geen push. Heeft dit ook daarmee mee te maken?
Welke goeie mail APP gebruiken jullie dan anders dan Outlook?
Verwijderd
Houd er rekening mee dat echte push alleen werkt als de maker van de email app toegang heeft tot jouw email account. (Anders kan de push server immers niet weten dat jij nieuwe e-mail hebt.) Let dus goed op met wie je in zee gaat.Probook8979 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:21:
[...]
Welke goeie mail APP gebruiken jullie dan anders dan Outlook?
Zelf gebruik ik K9-Mail. Geen echte push, maar wel IMAP IDLE, wat redelijk in de buurt komt van de push-ervaring als je de app in de achtergrond laat draaien.
Hoe bedoel je? Huawei default mail app ondersteund geen push mail. Zelf kom ik van de iPhone en ben gewend aan push mail.Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:47:
[...]
Houd er rekening mee dat echte push alleen werkt als de maker van de email app toegang heeft tot jouw email account. (Anders kan de push server immers niet weten dat jij nieuwe e-mail hebt.) Let dus goed op met wie je in zee gaat.
Zelf gebruik ik K9-Mail. Geen echte push, maar wel IMAP IDLE, wat redelijk in de buurt komt van de push-ervaring als je de app in de achtergrond laat draaien.
Welke apps ondersteund push mail?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen