Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09
Brik schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:29:
Ik heb sinds enkele dagen de mate 20 pro via vodafone in huis. Voor het eerst sinds jaaaaren nu dan eindelijk afgestapt van apple. Wat een top telefoon! Ik heb overigens helemaal geen last van de klachten die hierboven worden beschreven mbt het scherm.

Ik ben nog op zoek naar een goede auto mount en kwam de Iottie Easy One Touch Wireless
Fast Charger CD Slot Mount tegen https://www.iottie.com/Pr...less-Qi-Charging-CD-Mount

Iemand hier enige ervaring mee? Ik lees in sommige reviews dat hij icm een iphone x niet snel goed laad om tegelijkertijd apps te kunnen draaien als maps en FM.
Hier ook van plan om de switch te maken vanuit Apple naar Mate 20 pro👍, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ramon 73 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:27:
Ik heb wat filmpjes geschoten tijdens een concert deze week. Resultaten stellen echt niet teleur, ben er erg tevreden van. Geluid was in de zaal live ook al niet om over naar huis te schrijven, dus dat is niet het beoordelen waard.
Voordat er vragen gesteld worden, metal, Nightwish, Beast in Black.

[YouTube: Nightwish Decades Lotto arena 7 november 2018]

[YouTube: Nightwish 7 november Antwerp]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ga dinsdag naar een concert, ga 'm ook even testen. In welke modus film je? 4K, Full-HD (60fps/18:9, etc) ?
Mother_Goozz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:51:
Meer mensen die moeite ervaren met de face unlock? Ik merk dat bij de meeste unlocks het een paar seconde duurt of te vaak helemaal niet herkend wordt...... Heel vervelend, ik heb al meerdere keren opnieuw gescand. Met/zonder oog contact optie geprobeerd, maakt allemaal niks uit.
In tegendeel, gezichtsherkenning werkt grandioos op het toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door Steeffoon op 10-11-2018 22:19 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bij mij ook hoor... Gezichtsherkenning gaat eg rap. Ben er wel blij mee. Nog andere mede tweakers die de blauwe al hebben??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
Steeffoon schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:18:
[...]

Ik ga dinsdag naar een concert, ga 'm ook even testen. In welke modus film je? 4K, Full-HD (60fps/18:9, etc)
4:3 10MP en FHD zonder 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Kijk eens dit filmpje;

YouTube: Huawei Mate 20 Pro 4k UHD Sample Video Footage

Let eens op aan de zijkanten van het filmpje “ jelly” effect.

Heeft de camera geen optische stabilisatie?

Daarnaast is er een officele statement uitgebracht;

https://www.google.ch/amp...anagement-von-huawei/amp/

[ Voor 25% gewijzigd door Probook8979 op 11-11-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probook8979 schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:30:
Kijk eens dit filmpje;

1.000 euro voor een phone die geen eens goede video opneemt?
Ik kan mijn lach nauwelijks inhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Probook8979 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:49:
[...]

Hier ook van plan om de switch te maken vanuit Apple naar Mate 20 pro👍, hoe bevalt het?
Eigenlijk bijzonder goed! Ik was in het begin huiverig, kwam respectievelijk een iphone 3, 5 en 6s naar nu een huawei. De synchronisatie ging opmerkelijk soepel via een app welke ik moest installeren op mijn oude iphone.

Het scherm is fantastisch, android went snel en zoals een vriendin van mijn vrouw zij (die freq instagrammer is): 'als die foto met de Brik's nieuwe telefoon is gemaakt ben ik echt jaloers en baal ik van mijn aankoop van de iphone Xr.

Enkele kleine puntjes waar ik nog tegenaan loop zijn bv:
-Harde eindtoon na belgesprek in de auto met mijn carkit
-synchronisatie google gedeelde agenda lukt nog niet?
-Het lukt me niet om in te stellen dat whatsapp de media niet opslaat op mijn telefoon, maar daarnaast handmatig wel bepaalde foto's in mijn filmrol wil opslaan
-Ik de trilfunctie niet heel hard vind (veel softer dan ik bij de iphone gewend was)

Al met al erg tevreden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Hi Tweakers

Ik heb mijn Huawei mate 20 pro nu een dag en ik vind het echt een top toestel. Echter heb ik twee vragen.

1. Hoe zet ik alle optimalisatie toeters en bellen uit op de camera? Als ik foto's van mensen maak lijkt het wel of ik een snapchat filter heb gebruikt. Het ziet er echt niet uit. Voor mij zo dit echt reden zijn om hem direct weer te verkopen als ik dit niet met instellingen op kan lossen.

2. Is er een mogelijkheid om de zichtbaarheid van mappen groter te maken? Ik bedoel hiermee dat je op je homescreen een map kan maken en apps hier in kan zetten maar als je dan op de map klikt zie je maar 9 apps. Als er meer apps in die map staan moet je scrollen naar rechts. Is er een mogelijkheid dat hij meer dan 9 apps laat zien zodat je minder hoeft te scrollen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:52
Echt jammer dit.... Film kwaliteit vind ik zelf ook belangrijk.

Dan zou ik persoonlijk liever voor de note 9 521gb model gaan voor +- 760 euro inc koptelefoon van ogn 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:31
Dapie007 schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:26:
...

1. Hoe zet ik alle optimalisatie toeters en bellen uit op de camera? Als ik foto's van mensen maak lijkt het wel of ik een snapchat filter heb gebruikt. Het ziet er echt niet uit. Voor mij zo dit echt reden zijn om hem direct weer te verkopen als ik dit niet met instellingen op kan lossen.

...
Master AI uitzetten

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Ik gebruik zelf het liefst voor echt goede videokwaliteit de Filmic Pro app. Ik heb hem nu ook voor Android, maar daar lijkt het helaas nog niet helemaal voor dit toestel mee te werken. De kwaliteit daar integer is echt geweldig! Op 4K niet die rare effecten omdat de app stabilization niet ondersteunt van de Mate 20 Pro. Dus een Gimbal is wel nodig welke ik misschien nog wil aanschaffen. Ook een pluspunt is dan dat je echte "smoothe" beelden kan krijgen omdat de OIS de gimbal niet tegenwerkt.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Op mijn Nokia 8 kreeg ik elke ochtend de nieuwskoppen van Google nieuws. Heb daar nooit iets voor ingesteld.
Op de mate 20 pro krijg ik die meldingen niet. Google nieuws wel geïnstalleerd en als ik handmatig de app start dan zie ik de koppen wel.
Op het web vind ik er niks over hoe ik dit moet regelen. Meldingen zijn wel ingeschakeld in meldingen beheer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:21:
[...]

1.000 euro voor een phone die geen eens goede video opneemt?
Ik kan mijn lach nauwelijks inhouden!
Mensen hebben verschillende eisen en voor een aantal, mijzelf inclusief, komt dit toestel dan naar boven als de beste optie.

Lachen is dan ook niet zo heel constructief. Als je denkt een toestel te kennen dat beter bij iemands specifieke eisen past laat dat dan gewoon weten.

Vooralsnog vind ik deze combinatie van fotokwaliteit, dual-sim en grote batterij in een handzame breedte en met het voor mij bekende EMUI nergens anders terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 10-09 21:02
Ramon 73 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:41:
Op mijn Nokia 8 kreeg ik elke ochtend de nieuwskoppen van Google nieuws. Heb daar nooit iets voor ingesteld.
Op de mate 20 pro krijg ik die meldingen niet. Google nieuws wel geïnstalleerd en als ik handmatig de app start dan zie ik de koppen wel.
Op het web vind ik er niks over hoe ik dit moet regelen. Meldingen zijn wel ingeschakeld in meldingen beheer. wat
Is dat niet via de assistent?
Via allo kan je dat activeren volgens mij.

Nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Aggressor schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:27:

Dan zou ik persoonlijk liever voor de note 9 521gb model gaan voor +- 760 euro inc koptelefoon van ogn 150 euro
Hoe ervaar je de video camera van mate 20 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Probook8979 schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:30:
Kijk eens dit filmpje;

Nou ik vind belangrijk als zoveel geld uitgeeft dat je wel een goede camera hebt met optische beeld stabilisatie.

Zoals voorbeeld hierboven is juist integendeel.

[ Voor 10% gewijzigd door Probook8979 op 11-11-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
BeArt schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:47:
[...]

Is dat niet via de assistent?
Via allo kan je dat activeren volgens mij.

[Afbeelding: Nieuws]
Ga ik proberen,thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Probook8979 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:16:
[...]

Nou ik vind belangrijk als zoveel geld uitgeeft dat je wel een goede camera hebt met optische beeld stabilisatie.

Zoals voorbeeld hierboven is juist integendeel.

Kijk de rechtse zijde en stotteringen in de video materiaal... van een toestel van 999euries.
Je hoeft jezelf niet te gaan quoten en nog een keer hetzelfde in het bericht plaatsen. Als je het niet waard vind; Move along.

Mijn gok is dat het komt door de softwarematige stabilizatie. In bijvoorbeeld Filmic Pro in 4K waar geen enkele stabilizatie aan staat heb je dit dus niet. Op software gebied is er nog heel veel te verbeteren imo.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
joeyschrama schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:31:
Ik ben vandaag maar naar het Huawei Service Centre in Amsterdam geweest. Daar hebben ze mijn scherm vervangen (is een complete assembly inclusief het frame, de accu en andere smallparts). Ik heb weer een LG paneel maar de groene gloed is wel weg!
Toestel zou ook nog steeds waterdicht moeten zijn volgens de medewerkers.
Heb de telefoon goed geïnspecteerd en er is op geen enkele manier te zien dat hij open is geweest. Hopen nu dat het scherm goed blijft!
Heb je dan ook een ander toestel gekregen als de toestel en de frame compleet vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Aggressor schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:27:

Is alleen maar op 4k. FHD+ heeft er geen last van, dus niet zo interessant om daar een minpunt van te maken.
Wordt vast wel opgelost in een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Van een blackberry Key-two naar een Sony xz3 en uiteindelijk hier beland. En valt me niets tegen. Was wel even werken om alles te krijgen zoals ik het wil maar prachtig en snel toestel. Rap, goeie camera en die accu tijd >:)

Die blackberry was geweldig voor mijn use maar had een matige camera en vond hem wat gevoeliger voor schade vanwege de ontbrekende IP ratings. De XZ3 had een zeer matige accu voor mijn gebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door MaDLiVe op 12-11-2018 09:14 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 18:02
Na vrijdag de bestelling bij belsimpel (voor een blauwe) geannulleerd te hebben, na de mm in bergen op zoom gereden omdat ik liever dan de twilight zou willen ipv de zwarte. Daar aangekomen bleek dat ze de blauwe gewoon op voorraad hadden. Deze dus meegenomen. Blauw is heel mooi een sjiek dus blij dat ik deze heb. Tot op heden valt EMUI mij allezins mee. Heb er nova, nova prime, tesla unread en de companion voor google feed op gezet. Tot op heden geen rariteiten. Heb wel ze uit batterijmanagement gehaald en alle mogelijke rechten gegeven.

Wat nog wel irritant is: het always on display toont geen notifications zoals of je emails binnen hebt gekregen of whatsapp berichten.

Voor de persoon die vroeg of de galaxy gear s3 app werkt @Willy1203 . Bij mij doet ie het. Heb de app, de plugin en samsung services geinstalleerd. Alle 3 uit batterij management gehaald en alle mogelijke rechten gegeven. Notifications komen netjes binnen. Heb nog geen een keer in 2 dagen connectie verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zojuist mail van Huawei dat mijn registratie goed is goedgekeurd en ik zsm een Track en Trace ontvang voor mijn Watch en Charger..Dat is best snel zeg! Dikke prima!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 11:57
pdavie2311 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:05:
Zojuist mail van Huawei dat mijn registratie goed is goedgekeurd en ik zsm een Track en Trace ontvang voor mijn Watch en Charger..Dat is best snel zeg! Dikke prima!
Dat is inderdaad snel! Mag ik vragen wanneer je jouw registratie hebt ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 11-09 10:07
Probook8979 schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:12:
[...]

Heb je dan ook een ander toestel gekregen als de toestel en de frame compleet vervangen is?
Hij zegt dat het scherm compleet vervangen is, niet het complete toestel en daarnaast voor de grap het frame.
Het scherm van de Huawei Mate 20 (Pro) bestaat namelijk uit het scherm (incl binnenwerk/frame qua plastic) en de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Nindoooo schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:41:
[...]

Dat is inderdaad snel! Mag ik vragen wanneer je jouw registratie hebt ingediend?
Gelijk die zaterdag, de 3e november.. Ik had ze even een mail gestuurd om een indicatie te krijgen gezien ik nu hardloop zonder sporthorloge en ik graag weer op hartslag wil lopen. Had niet verwacht dat ik hem zo snel zou krijgen. Maar eerst maar eens de Track en Tracé afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
pdavie2311 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:51:
[...]

Gelijk die zaterdag, de 3e november.. Ik had ze even een mail gestuurd om een indicatie te krijgen gezien ik nu hardloop zonder sporthorloge en ik graag weer op hartslag wil lopen. Had niet verwacht dat ik hem zo snel zou krijgen. Maar eerst maar eens de Track en Tracé afwachten
Ahh okee. Ik heb zojuist ook mijn goedkeuring ontvangen! Nog maximaal 4 weken wachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Nindoooo schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:09:
[...]

Ahh okee. Ik heb zojuist ook mijn goedkeuring ontvangen! Nog maximaal 4 weken wachten dus ;)
Die mail heb ik zojuist ook ontvangen. Ben benieuwd hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Limbeckx schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:13:
Wat nog wel irritant is: het always on display toont geen notifications zoals of je emails binnen hebt gekregen of whatsapp berichten.
Hmm, is dat zo? En wordt daar een 'fix' voor verwacht, of is dit intended?
Vind ik namelijk enorm handig aan de AOD van Samsung.

[ Voor 7% gewijzigd door shyheim op 12-11-2018 15:34 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
shyheim schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:29:
[...]

Hmm, is dat zo? En wordt daar een 'fix' voor verwacht, of is dit intended?
Vind ik namelijk enorm handig aan de AOD van Samsung.
Volgens mij is al tijden bekend dat dit niet werkt (het is geen bug, de feature mist gewoon). Dus verwacht dat niet dat het wordt opgelost. Ik mis het het inderdaad ook, maar het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Limbeckx schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:38:
[...]

Volgens mij is al tijden bekend dat dit niet werkt (het is geen bug, de feature mist gewoon). Dus verwacht dat niet dat het wordt opgelost. Ik mis het het inderdaad ook, maar het is niet anders...
Always on gebruik ik niet... Mis het ook niet dan.. Verbruikt dat veel batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
pdavie2311 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:56:
[...]

Always on gebruik ik niet... Mis het ook niet dan.. Verbruikt dat veel batterij?
Op mijn S9 vond ik van wel. Op mn Mate 20 Pro vind ik van niet maar zal vooral te maken hebben met het feit dat de batterij van de M20P sowieso veel beter bemeten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Kan iemand mij helpen of de mate 20 pro dezelfde camera functies of beter is dan de iphone 6s plus?

De 6s plus heeft optische beeld stabilisatie, heeft dat ook de mate 20 pro? Of alleen een software matige stabilizatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nindoooo schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:09:
[...]

Hier idem dito 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Probook8979 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:59:
Kan iemand mij helpen of de mate 20 pro dezelfde camera functies of beter is dan de iphone 6s plus?

De 6s plus heeft optische beeld stabilisatie, heeft dat ook de mate 20 pro? Of alleen een software matige stabilizatie?
Het staat al meerdere keren hierboven genoemd. Er is geen OIS, maar slechts digitale stabilisatie.

De camera + functies zijn volgens mij uitgebreider en de kwaliteit is sowieso beter dan de iPhone 7 (en dus 6S).
Hoe dat met 4K beelden zit weet ik niet, want daarmee test ik eigenlijk geen smartphones vanwege de veel te grote bestanden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Kiswum schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:02:
[...]

Het staat al meerdere keren hierboven genoemd. Er is geen OIS, maar slechts digitale stabilisatie.

De camera + functies zijn volgens mij uitgebreider en de kwaliteit is sowieso beter dan de iPhone 7 (en dus 6S).
Hoe dat met 4K beelden zit weet ik niet, want daarmee test ik eigenlijk geen smartphones vanwege de veel te grote bestanden.
Ben namelijk bang dat ik erop achteruit ga op de camera;

Als ik dit filmpje kijk zie ik langs de randen “ jello “ effect;

Wat heeft dan de toestel ipv ois?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probook8979 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:59:
[...]
Wat heeft dan de toestel ipv ois?
Op de website van Huawei staat het vrij duidelijk: ze noemen het AIS, wat een vorm van EIS is die gebruik maakt van Huawei's AI chips. De telefoto lens heeft bovendien ook OIS. De andere lenzen alleen EIS.

Maar staar je niet blind op deze termen. De ene EIS is de andere niet, en hetzelfde geld voor OIS. Er zijn verschillende manieren om deze dingen te implementeren.

Je doet er beter aan om daadwerkelijke fotos te vergelijken en daar je eigen oordeel over te vormen. Persoonlijk vond ik de P10 al beter dan de 6S Plus (ik heb ze allebei gehad) en Huawei's voorsprong is sindsdien alleen maar gegroeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Is given filmen in 4K een absolutie must of neem je genoegen met Full HD? Alle misvormde filmpjes zijn gemaakt/geupload in 4K of bij Master AI filmpje.

Full-HD (16:9 en 21:9) films zien er volgens mij prima uit.

P.s. ik heb zelf nog geen update ontvangen en draai nog steeds op de origineel release sinds de lancering in Londen. De meeste filmpjes zijn met dezelfde firmware versie geschoten.

[ Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 13-11-2018 07:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Kiswum schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:59:
Is given in 4K en absolutie must of neem je genoegen met Full HD? Alle misvormde filmpjes zijn gemaakt/geupload in 4K of bij Master AI filmpje.

Full-HD (16:9 en 21:9) films zien er volgens mij prima uit.
+1
Zelf ook al iets gefilmd op FHD en dat is uitstekend. 4k is naar mijn smaak niets voor een telefoon, meer voor een échte camera met optisch geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Limbeckx schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:13:
Na vrijdag de bestelling bij belsimpel (voor een blauwe) geannulleerd te hebben, na de mm in bergen op zoom gereden omdat ik liever dan de twilight zou willen ipv de zwarte. Daar aangekomen bleek dat ze de blauwe gewoon op voorraad hadden. Deze dus meegenomen. Blauw is heel mooi een sjiek dus blij dat ik deze heb. Tot op heden valt EMUI mij allezins mee. Heb er nova, nova prime, tesla unread en de companion voor google feed op gezet. Tot op heden geen rariteiten. Heb wel ze uit batterijmanagement gehaald en alle mogelijke rechten gegeven.

Voor de persoon die vroeg of de galaxy gear s3 app werkt @Willy1203 . Bij mij doet ie het. Heb de app, de plugin en samsung services geinstalleerd. Alle 3 uit batterij management gehaald en alle mogelijke rechten gegeven. Notifications komen netjes binnen. Heb nog geen een keer in 2 dagen connectie verloren...
Tesla unread krijg ik nog niet aan de praat met Nova.. Rest loopt het wel allemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:44:
[...]

Tesla unread krijg ik nog niet aan de praat met Nova.. Rest loopt het wel allemaal soepel.
Heb je bij nova al teslaunread geselecteerd?

Overigens: de notch is toch best wel irritant zeg. Heb lastpass aan staan en samen met alle systeemnotificaties daarbij is er gewoon geen ruimte voor mijn echte notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Limbeckx schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:47:
[...]

Heb je bij nova al teslaunread geselecteerd?

Overigens: de notch is toch best wel irritant zeg. Heb lastpass aan staan en samen met alle systeemnotificaties daarbij is er gewoon geen ruimte voor mijn echte notificaties.
Yep. Alles staat goed aangevinkt. Of ik moet iets missen, maar zou niet weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:23:
[...]

Yep. Alles staat goed aangevinkt. Of ik moet iets missen, maar zou niet weten wat.
En alle 3 de apps staan op manual qua battery managemnt en rechten om dingen te kunnen lezen enzo? Anders zou ik het ook niet weten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Limbeckx schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:26:
[...]

En alle 3 de apps staan op manual qua battery managemnt en rechten om dingen te kunnen lezen enzo? Anders zou ik het ook niet weten namelijk...
Alleen bij Prime als ik daar bij toetstemmingen klik, geeft hij aan geen machtingen. Launcher en Tesla staat zover ik kan zien alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:36:
[...]

Alleen bij Prime als ik daar bij toetstemmingen klik, geeft hij aan geen machtingen. Launcher en Tesla staat zover ik kan zien alles goed?
Dat klinkt wel als een probleem. Via permissions ff kijken of je prime ook rechten moet geven?

for something completetely unrelated: Bij samsung viel na minuut of 10 altijd mijn desktop verbinding met whatsapp uit. Daar heb ik nog geen een keer last van gehad met de Huawei. Valt me dan weer mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Limbeckx schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:40:
[...]

Dat klinkt wel als een probleem. Via permissions ff kijken of je prime ook rechten moet geven?

for something completetely unrelated: Bij samsung viel na minuut of 10 altijd mijn desktop verbinding met whatsapp uit. Daar heb ik nog geen een keer last van gehad met de Huawei. Valt me dan weer mee _/-\o_
Ik zou het niet meer weten? Jammer! Rest goed tevreden en baal dat ik dit niet aan de praat krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
[...]

Dat laatste valt mij ook op nu je het zegt. Met mijn S7 edge was de verbinding inderdaad om de zoveeltijd weer verbroken, nu nog geen enkele keer gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Ramon 73 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:38:
[...]

+1
Zelf ook al iets gefilmd op FHD en dat is uitstekend. 4k is naar mijn smaak niets voor een telefoon, meer voor een échte camera met optisch geweld.
Als je in FHD iets opneemt, maakt hij gebruik juist van de Optische beeld stabilisatie? en is dat bij de iphone 6s plus ook hetzelfde ?

Optische zoom heeft optische beeld stabilisatie en niet de normale view waar je met FHD opneemt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:44:
[...]

Nova launcher en Tesla unread werkt hier prima. In opstartbeheer beide voor automatisch beheer geselecteerd, standaard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
[...]

for something completetely unrelated: Bij samsung viel na minuut of 10 altijd mijn desktop verbinding met whatsapp uit. Daar heb ik nog geen een keer last van gehad met de Huawei. Valt me dan weer mee _/-\o_“

Wat bedoel je hiermee? Whatsapp de dekstop variant? Was het zo bij Samsung na 10 min verbinding verbroken ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:36:
[...]

Prime en Launcher hebben bij mij ook geen machtigingen. Prime totaal niks en Launcher wel opties maar niets ingeschakeld.
Teslaunread heeft machtigingen voor contacten, gesprekken, sms, telefoon en email.
Zoals het nu ingesteld staat werkt alles prima, geen klachten.
Hooguit laat teslaunread het soms afweten en krijg ik helemaal geen ballonnetjes. Ik heb nog geen betere oplossing gevonden dan reboot van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ramon 73 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:55:
[...]

Prime en Launcher hebben bij mij ook geen machtigingen. Prime totaal niks en Launcher wel opties maar niets ingeschakeld.
Teslaunread heeft machtigingen voor contacten, gesprekken, sms, telefoon en email.
Zoals het nu ingesteld staat werkt alles prima, geen klachten.
Hooguit laat teslaunread het soms afweten en krijg ik helemaal geen ballonnetjes. Ik heb nog geen betere oplossing gevonden dan reboot van de telefoon.
Toch raar..Heb alle machtigingen etc goed ingesteld staan. Nog niet opnieuw opgestart, maar eens doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik las dat deze toestellen dual frequency GPS ondersteunen, kan iemand uit ervaring vertellen of dit echt tot een veel nauwkeuriger positiebepaling leidt? Ik twijfel tussen de Oneplus 6T en dit toestel, navigatie op met een afwijking van minder dan een meter zou een grote plus zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gisteren naar een concert geweest. Uiteraard de Huawei Mate 20 Pro meegenomen. Kijk en oordeel zelf :-)))
Alles is opgenomen in Full-HD

Een filmpje met wat meer 3x/5x zoom (vooral vanaf 01:40m); ik vind de kwaliteit niet slecht voor in een concerthal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
hoevenpe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:37:
Ik las dat deze toestellen dual frequency GPS ondersteunen, kan iemand uit ervaring vertellen of dit echt tot een veel nauwkeuriger positiebepaling leidt? Ik twijfel tussen de Oneplus 6T en dit toestel, navigatie op met een afwijking van minder dan een meter zou een grote plus zijn.
Gps testen waren goed, maar alleen met Ingress games kan het nut hebben voor consumenten.

Heb jij een voorbeeld waarbij 1 meter betere nauwkeurigheid nut heeft? Het verschil zou dan in theorie een afwijkingmarge van 5 naar 4 meter zijn.
Navigatiesystemen houden namelijk al rekening met afwijkingen en dat zorgt, volgens mij een jaar of 5, voor nagenoeg dezelfde navigatie prestaties als je alleen op de GPS rijdt / fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Kiswum schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:02:
Heb jij een voorbeeld waarbij 1 meter betere nauwkeurigheid nut heeft? Het verschil zou dan in theorie een afwijkingmarge van 5 naar 4 meter zijn.
Navigatiesystemen houden namelijk al rekening met afwijkingen en dat zorgt, volgens mij een jaar of 5, voor nagenoeg dezelfde navigatie prestaties als je alleen op de GPS rijdt / fietst.
Huidige snelheid berekening in Flitsmeister bijvoorbeeld: maakt nogal wat uit of je met 106,8 or 108,1 gemiddeld door de trajectcontrole rijdt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij zijn snelheden en nauwkeurigheid 2 verschillende dingen. Deze specifieke test kan echter wel worden getest. Dan kan ik zoiets als dit weer opzetten:

P.s. het zegt niets over je daadwerkelijke snelheid. Het geeft alleen een onderlinge verschil aan. Bij een eventuele rechtzaak voor snelheidsovertredingen zal worden gevraagd naar geijkte snelheden of de snelheid van je snelheidsmeter en niet van je on-geijkte smartphone.

[ Voor 34% gewijzigd door Kiswum op 14-11-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01

OmeJoyo

This is me

Kiswum schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:02:
[...]

Gps testen waren goed, maar alleen met Ingress games kan het nut hebben voor consumenten.

Geocaching :D zeker met een accu waarmee je dit nu lang met je foon kan doen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Kiswum schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:34:
P.s. het zegt niets over je daadwerkelijke snelheid. Het geeft alleen een onderlinge verschil aan. Bij een eventuele rechtzaak voor snelheidsovertredingen zal worden gevraagd naar geijkte snelheden of de snelheid van je snelheidsmeter en niet van je on-geijkte smartphone.
Juridisch is het niet houdbaar, maar de snelheid op mijn huidige mobiel schiet soms bij constante snelheid op de cc van 103 naar 111 en weer alles ertussen in, dan hou je meer veiligheidsmarge aan dan als hij netjes de hele tijd 106-107 aangeeft.

Verwijderd

Voor wie er gestures-navigatie gebruikt:

Ik gebruik de telefoon voornamelijk met mijn rechterhand. Het wisselen van apps of teruggaan naar het home scherm middels een gesture met mijn rechterduim werken prima. Ook het vooruitbladeren binnen apps gaat probleemloos.

Het terugbladeren mislukt echter vaak. Dat wil zeggen: mijn rechterduim haalt makkelijk de linkerrand om daar de gesture uit te voeren, maar om een of andere reden wordt het 9 van de 10 keer niet als gesture gezien.

Schakel ik de hulp van mijn linkerhand in dan werkt de terugblader-gesture wel probleemloos.

Kennelijk doet mijn rechterduim iets fout, maar ik kan maar niet ontdekken wat. Voor mijn gevoel doe ik links en rechts hetzelfde. Ook let ik op dat mijn hand niet elders het scherm raakt.

Iemand ideeen?

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Een vraagje, ik zit te kijken naar de huawei mate 20 gewone versie. Nu woon ik voor een tijdje in China en hebben de mi mix 3 en deze huawei mate 20 mij erg verrast. Nu weet ik dat xiaomi zelf tzt global rom op moet installeren etc. Aangezien de mate 20 in NL rond de 750 euro is en in china precies dezelfde mate 20 500 euro, koop ik hem liever in china. Maar kan ik dan simpel instellingen naar ENG/NL omzetten en klaar? Dus play store etc en staat er dus een global rom op?

Ik hoor het graag en thanks!

Verwijderd

Clvl13 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:44:
Een vraagje, ik zit te kijken naar de huawei mate 20 gewone versie. Nu woon ik voor een tijdje in China en hebben de mi mix 3 en deze huawei mate 20 mij erg verrast. Nu weet ik dat xiaomi zelf tzt global rom op moet installeren etc. Aangezien de mate 20 in NL rond de 750 euro is en in china precies dezelfde mate 20 500 euro, koop ik hem liever in china. Maar kan ik dan simpel instellingen naar ENG/NL omzetten en klaar? Dus play store etc en staat er dus een global rom op?

Je kunt op de Chinese versie wel de Play Store installeren (te vinden in HiApps) en op Engels zetten. Ik heb op die manier jaren lang een Chinese Mate 8, P9 en P10 gebruikt. Maar daarmee is het nog geen global ROM.

Een deel van de Chinese Huawei apps kun je verder ver-engelsen door bij het aanmaken van je Huawei account Nederland te kiezen en niet China. Nadeel daarvan is weer dat je met een NL account slechts 5GB Huawei Cloud storage krijgt. Met een Chinees account vaak veel meer.

Wil je echt een global ROM dan zul je moeten gaan flashen. Dat is best een gedoe en bij nieuwe toestellen niet altijd meteen mogelijk. FunkyHuawei Club maakt het iets makkelijker, maar dat kost je dan alsnog weer extra geld.

Bedenk ook dat de douane je bij terugkomst BTW in rekening kan brengen. De kans dat ze je telefoon gaan controleren is erg klein, maar wel aanwezig.

• Clvl13
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:57:
[...]

Je kunt op de Chinese versie wel de Play Store installeren (te vinden in HiApps) en op Engels zetten. Ik heb op die manier jaren lang een Chinese Mate 8, P9 en P10 gebruikt. Maar daarmee is het nog geen global ROM.

Een deel van de Chinese Huawei apps kun je verder ver-engelsen door bij het aanmaken van je Huawei account Nederland te kiezen en niet China. Nadeel daarvan is weer dat je met een NL account slechts 5GB Huawei Cloud storage krijgt. Met een Chinees account vaak veel meer.

Wil je echt een global ROM dan zul je moeten gaan flashen. Dat is best een gedoe en bij nieuwe toestellen niet altijd meteen mogelijk. FunkyHuawei Club maakt het iets makkelijker, maar dat kost je dan alsnog weer extra geld.

Bedenk ook dat de douane je bij terugkomst BTW in rekening kan brengen. De kans dat ze je telefoon gaan controleren is erg klein, maar wel aanwezig.
Thanks voor je reactie. Hmm wel lastig inderdaad, de douane ben ik niet zo bang voor. Maar ik wil een global rom, geen gezeik blabla. Dan is het inderdaad better om de telefoon in NL te halen. Ondanks dat hij ineens de helft duurder is, shame.. Ik ga er eens over nadenken, de mi mix 3 vind ik ook mooi en wat makkelijker te flashen met global rom, maar tja uiteindelijk wil je gebruiksgemak...

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:33
Clvl13 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:01:
[...]

Thanks voor je reactie. Hmm wel lastig inderdaad, de douane ben ik niet zo bang voor. Maar ik wil een global rom, geen gezeik blabla. Dan is het inderdaad better om de telefoon in NL te halen. Ondanks dat hij ineens de helft duurder is, shame.. Ik ga er eens over nadenken, de mi mix 3 vind ik ook mooi en wat makkelijker te flashen met global rom, maar tja uiteindelijk wil je gebruiksgemak...
Heb zelf ook naar de Mi Mix 3 zitten kijken, maar heb over het flashen van de Global Rom ook nog wel wat opmerkingen.
Tegenwoordig kun je bij de nieuwere Xiaomi modellen niet meer van China naar Global zonder de bootloader te unlocken (wat pas na 720 uur kan), en deze unlocked te laten! Lock je hem daarna weer, heb je Softbrick te pakken en kun je overnieuw beginnen.
Nadeel van je bootloader op unlocked laten is dat hij (zonder Magisk) niet meer voorbij de Safetynet check gaat, waardoor je problemen kunt krijgen met bepaalde Bankieren apps en Netflix.

Maargoed, even over de Mate 20;
Heeft iemand al een goede manier gevonden om de icoontjes in de status bar te verbergen? Las ergens dat System UI Tuner hiervoor geschikt is? Krijg vanmiddag m'n toestel, dus dan kan ik het zelf testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:31
Sinds gisteren de mate 20 pro (blauw) binnen. Bevalt tot nu toe uitstekend! Het duurt even voordat je alles goed hebt ingesteld, maar daar is in de meeste gevallen wel uit te komen. Tip: tijdens een telefoongesprek werd mij verteld dat ik slecht te verstaan was. Na wat testen kwam ik erachter dat dit kwam omdat wifi bellen aanstond (Vodafone). Uitgezet en toen was ik weer prima te verstaan.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:24:
Voor wie er gestures-navigatie gebruikt:

Ik gebruik de telefoon voornamelijk met mijn rechterhand. Het wisselen van apps of teruggaan naar het home scherm middels een gesture met mijn rechterduim werken prima. Ook het vooruitbladeren binnen apps gaat probleemloos.

Het terugbladeren mislukt echter vaak. Dat wil zeggen: mijn rechterduim haalt makkelijk de linkerrand om daar de gesture uit te voeren, maar om een of andere reden wordt het 9 van de 10 keer niet als gesture gezien.

Schakel ik de hulp van mijn linkerhand in dan werkt de terugblader-gesture wel probleemloos.

Kennelijk doet mijn rechterduim iets fout, maar ik kan maar niet ontdekken wat. Voor mijn gevoel doe ik links en rechts hetzelfde. Ook let ik op dat mijn hand niet elders het scherm raakt.

Iemand ideeen?
Voor terug kan je ook van de rechterkant van het scherm naar binnen vegen. Je hoeft dit dus niet per se aan de linkerkant te doen. Werkt aan beide kanten van het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHI530
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 10:10
Voor mensen die nova launcher met gesture wilt gebruiken. Kan je de app fluid navigation gesture gebruiken. Lost de bug aardig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:33
Pimmeke1989 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:19:
[...]

Maargoed, even over de Mate 20;
Heeft iemand al een goede manier gevonden om de icoontjes in de status bar te verbergen? Las ergens dat System UI Tuner hiervoor geschikt is? Krijg vanmiddag m'n toestel, dus dan kan ik het zelf testen!
Om even hierop terug te komen: Als je inderdaad bovenstaande App installeert, en eventjes via ADB de juiste rechten geeft (wordt in de app aangegeven), kun je de meeste icoontjes in je statusbalk uitschakelen!
Zo heb ik Wifi, Bluetooth, NFC, Wekker en Volume uit gezet, waardoor er alleen nog het bereik icoontje linksboven staat. Genoeg plek dus voor alle notificaties! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Pimmeke1989 op 16-11-2018 08:34 . Reden: Nederlandsch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
CHI530 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:53:
Voor mensen die nova launcher met gesture wilt gebruiken. Kan je de app fluid navigation gesture gebruiken. Lost de bug aardig op.
Welke bug bedoel je? Ik gebruik Nova ook en heb gestures wel geprobeerd. Vind het echter niet heel handig werken in alle gevallen. Vandaar weer terug naar buttons.
Echter vanochtend in bed bleek dat de heldere button bar in sommige apps best verblindend kan werken. Misschien wil ik toch wel weer gestures gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
Ramon 73 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:23:
[...]

Welke bug bedoel je? Ik gebruik Nova ook en heb gestures wel geprobeerd. Vind het echter niet heel handig werken in alle gevallen. Vandaar weer terug naar buttons.
Echter vanochtend in bed bleek dat de heldere button bar in sommige apps best verblindend kan werken. Misschien wil ik toch wel weer gestures gaan gebruiken.
Met Nova launcher en gesture navigatie, werkt het niet zoals het hoort. Als je omhoog swipe voor home, gaat ie naar Multi-task. De animatie is niet vloeiend. Voor veel mensen de reden geweest om de gesture niet te gebruiken icm nova. Met de app zitten er nog paar andere handige gestures erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door CHI530 op 16-11-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32
Ik krijg een paar keer per dag de melding dat Vodafone WiFi bellen ingeschakeld is. Natuurlijk mooi dat het werkt. Helaas lukt het me niet om de geluidsmelding uit te zetten. (settings staan uit maar toch geluid) Iemand hetzelfde en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
Mate 20 pro met een USB C naar hdmi dongle, spiegelt het beeld niet stabiel. Beeld komt en gaat en af en toe geluid. Terwijl met de zelfde dongle een Samsung s8 wel goed het beeld spiegelt. Iemand anders ervaringen met beeld via een hdmi dongle spiegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of ik met mijn, in Duitsland gekochte telefoon bij vodafone, hier terecht kan bij de Service center in Amsterdam om garantie te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

038Robijno schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:30:
Weet iemand of ik met mijn, in Duitsland gekochte telefoon bij vodafone, hier terecht kan bij de Service center in Amsterdam om garantie te claimen?
Dezelfde vraag had je al gesteld in het topic voor schermproblemen..Zelfs ook antwoord op gekregen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:47:
[...]

Dezelfde vraag had je al gesteld in het topic voor schermproblemen..Zelfs ook antwoord op gekregen? :S
Niet volledig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Clvl13 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:44:

Het probleem is nu bij Huawei is dat je de OEM Unlock in de devp settings niet kunt aan toggle. Dit is door de fabrikant gelockt.

Volgens mij zijn de enige Chinese moddelen waar 't wel mogelijk is, dus ook waar je vervolgens een ander rom erop kunt zetten.
In de EU modellen LY-029 (dualsim) zijn ze allemaal gelockt / oftewel grey out (OEM UNLOCK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Probook8979 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:21:
[...]

Het probleem is nu bij Huawei is dat je de OEM Unlock in de devp settings niet kunt aan toggle. Dit is door de fabrikant gelockt.

Volgens mij zijn de enige Chinese moddelen waar 't wel mogelijk is, dus ook waar je vervolgens een ander rom erop kunt zetten.
In de EU modellen LY-029 (dualsim) zijn ze allemaal gelockt / oftewel grey out (OEM UNLOCK).
Geef je nu aan dat sommige chinese modellen dit dan wel kunnen of?

Het zit nu zo, ik heb meerdere malen al de mate 20 X in mijn handen hier gehad in de huawei store. Wat een top toestel is dat! Heeft alles wat ik wil en ook het model 8gb+256gb kost hier in china omgerekend rond de €750 . Nu heb ik gezocht wanneer deze uit gaat komen in NL, en wat schetst mijn verbazing, dit type komt dus niet in NL?! Ik heb wat uk sites gevonden waar de global rom 20X wel uit hong kong wordt verkocht, maar met een gemiddelde prijs van €899 en dan in de uk?! Dus is er wat mee wordt het ook allemaal best lastig te repareren. Dan liever de gok wagen en hier in china kopen.

Ik heb in de huawei store hier geprobeerd om google play store app te installeren, maar dit lukte niet. Ook de medewerker heeft het herhaaldelijk geprobeerd maar geen succes. Hiapps nog geprobeerd maar daar snapten we beide niks van. Moet ik deze 20x type dan vergeten? Het blijft echt een prachtig ding, alleen weet ik nog steeds niet precies of ik kan leven met de chinese rom en of het makkelijk is om de google apps te downloaden? 1ne forum zegt van wel en andere weer niet..

Weet iemand een handige link of tutorial waarbij dit wordt uitgelegd?

Blijft lastig..
andere optie is dus in NL de mate 20 halen, maar wil eigenlijk de X lol

[ Voor 4% gewijzigd door Clvl13 op 18-11-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Clvl13 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:55:
[...]

Geef je nu aan dat sommige chinese modellen dit dan wel kunnen of?

Het zit nu zo, ik heb meerdere malen al de mate 20 X in mijn handen hier gehad in de huawei store. Wat een top toestel is dat! Heeft alles wat ik wil en ook het model 8gb+256gb kost hier in china omgerekend rond de €750 . Nu heb ik gezocht wanneer deze uit gaat komen in NL, en wat schetst mijn verbazing, dit type komt dus niet in NL?! Ik heb wat uk sites gevonden waar de global rom 20X wel uit hong kong wordt verkocht, maar met een gemiddelde prijs van €899 en dan in de uk?! Dus is er wat mee wordt het ook allemaal best lastig te repareren. Dan liever de gok wagen en hier in china kopen.

Ik heb in de huawei store hier geprobeerd om google play store app te installeren, maar dit lukte niet. Ook de medewerker heeft het herhaaldelijk geprobeerd maar geen succes. Hiapps nog geprobeerd maar daar snapten we beide niks van. Moet ik deze 20x type dan vergeten? Het blijft echt een prachtig ding, alleen weet ik nog steeds niet precies of ik kan leven met de chinese rom en of het makkelijk is om de google apps te downloaden? 1ne forum zegt van wel en andere weer niet..

Weet iemand een handige link of tutorial waarbij dit wordt uitgelegd?

Blijft lastig..
Ik weet dat bij de toestel van de mate 20 pro en de chinese variant is de "OEM unlock" lees: NIET grey out, waarbij de EU modellen is deze optie grey out in de devp. opties.

Om een toestel te kunnen en te mogen rooten moet deze optie ENABLED worden. Dan moet er natuurlijk de mogelijkheid zijn om het te mogen rooten en uiteraadt de rom moet er beschikbaar zijn.

- https://funkyhuawei.club/
Voorbeeld hoe zij te werk gaan met het flashen van een andere rom doormiddel van DNS change;
YouTube: Funkyhuawei Helps You Manually Update Your Honor & Huawei Phones To ...\

Dit gezegd te hebben, weet ik niet hoe of wat dat betekend voor andere toestellen van de Mate 20 serie.. Wat ik wel weet is dat Huawei sinds dit jaar mei/juni met het uitgeven van de unlock codes van de bootloader zijn gestopt, definitief.

Alléén Funkyhuawei zij krijgen het aan de praat. Ik weet niet precies hoe 't werkt als je een EU rom op zet op een Azia phone met IMEI / netwerk modem van Azia of je daar geen tekort aan hebt aan bepaalde freq.

Linksom of rechtsom, je wilt hier geen geklooi mee hebben, en dat hele geouwehoer met rooten en flashen, als je mij eerlijke mening vraagt..

Ik zou heel graag de mate x willen, echter wordt deze niet verkocht in NL&EU (EU volgensmij). Had anderhalfe week geleden heb ik mijn simonly abbo verlengt met de Huawei toestel via de Mediamarkt. Echter bleek ik de foutive LG paneel te hebben waar er nu een #gluegate is ontstaan, een lelijke groene waas op je scherm..

Mediamarkt was hiervan op de hoogte, alsnog deden zij héél moeilijk om de toestel te vervangen voor een latere batch.. het moest persee daar terplekke aanwezig zijn. Helaas is dat niet in de heldere belichting zichtbaar en treedt dit alleen op wanneer de scherm helderheid op zun laagst is en wanneer de scherm warm is bij donkergrijs situaties. Dit gezegd te hebben, hebben zij daar terplekke in de oven gestopt en allerlei taferelen uitgevoerd zodat 't TERPLEKKE zichtbaar moest zijn.. Zij waren op de hoogte en toch nog moeilijk doen, duidelijk aangekaart dat dit issue nu een wereldwijd probleem is en nog moeilijk doen om de toestel te vervangen. Na uurtje staan te wachten was de maat voor mij vol. Heb ik de abbonement (14dagen bedenk tijd) geannulleerd.

Toen werdt het heet onder de voeten, en kosten wat het kost, wouden ze een ticket / contact houden met de leverancier. Gaf aan nee gaat niet worden wil hem nu annuleren. Heb ook aangegeven dat Tmobile hiervan WEL op de hoogte is en dat je terplekke direct een vervangende toestel krijgt van een nieuwere batch.
Dit gezegd te hebben en de abbo gennulleerd te hebben, ben ik direct naar Tmobileshop gegaan, probleem aangekaart, vervolgens kreeg ik te horen hoe 't inelkaar zat en dat zij hiervan juist op de hoogte zijn en direct de toestellen zullen vervangen.

Dit scherm probleem treedt alleen op bij LG panelen, en niet bij de BOE panelen. Vervolgens heb ik duidelijk aangegeven dat ik GEEN LG paneel wil en daadwerkelijk zij/tmobile hiervan de verantwoordelijkheid opzich neemt. Zij lieten even later in Saleforce het mailtje lezen wat naar alle Tmobileshops is gegaan en daarin stond dat zij direct de toestellen moeten vervangen.

Even later wou ik de contract aangaan, echter omdat het weekend is, kon de verwerking niet verwerkt worden. Dit gaat paar dagen duren. Dus volgend weekend ben ik weer terug in Arnhem te vinden voor een abbonement af te sluiten ZONDER LG paneel erin.

Voorbeeld wat de goede paneelen zijn en de slechte;

https://imgur.com/a/R0lbk1b?s=wa

Voor de Mate x, hoef je niet bang te zijn, want zijn allemaal van de makelei van de fabrikant BOE _/-\o_

Edit; Kortom, voor mij nooit meer Mediamarkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Clvl13 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:55:
[...]

Blijft lastig..
Zelfde wat ik had met Huawei P8, die had ik in Hong Kong gehaald voor 150 euro. Ik vroeg om een versie die in Europa wel werkt.

Mocht je hem in Hong Kong willen halen, kijk dan op price.com.hk om de prijzen tussen de shops te vergelijken. Als je bij de shop bent aangekomen en de verkoper een andere prijs tikt op de rekenmachine, laat dan de prijs zien die op price.com.hk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
DhoTjai schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:51:
[...]

Zelfde wat ik had met Huawei P8, die had ik in Hong Kong gehaald voor 150 euro. Ik vroeg om een versie die in Europa wel werkt.

Mocht je hem in Hong Kong willen halen, kijk dan op price.com.hk om de prijzen tussen de shops te vergelijken. Als je bij de shop bent aangekomen en de verkoper een andere prijs tikt op de rekenmachine, laat dan de prijs zien die op price.com.hk staat.
Thanks! Dat kan natuurlijk ook! Ik zit wel in het verre oostenvan china, maar ik zal eens rondvragen of het makkelijk is om een tel in hong kong te bestellen, want dat is met 100% zekerheid een global version zoals die bij ons verkocht wordt?

Ik zie alleen dat ze de 6gb+128gb versie aanbieden en dat zou kunnen kloppen met diegene die nu in de uk wordt aangeboden. Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Niet online
Clvl13 schreef op maandag 19 november 2018 @ 02:05:
[...]

Thanks! Dat kan natuurlijk ook! Ik zit wel in het verre oostenvan china, maar ik zal eens rondvragen of het makkelijk is om een tel in hong kong te bestellen, want dat is met 100% zekerheid een global version zoals die bij ons verkocht wordt?

Ik zie alleen dat ze de 6gb+128gb versie aanbieden en dat zou kunnen kloppen met diegene die nu in de uk wordt aangeboden. Goeie tip!
Ik kan niet met 100% zekerheid vertellen dat er een global version wordt verkocht of dat zij een global rom opzetten. Ook goed kijken naar de twee varianten die worden verkocht: 水貨 en 行貨. In ieder geval duidelijk communiceren of direct naar toe gaan (misschien een dagje vakantie naar HK ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
DhoTjai schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:14:
[...]

Ik kan niet met 100% zekerheid vertellen dat er een global version wordt verkocht of dat zij een global rom opzetten. Ook goed kijken naar de twee varianten die worden verkocht: 水貨 en 行貨. In ieder geval duidelijk communiceren of direct naar toe gaan (misschien een dagje vakantie naar HK ;) )
Haha thanks;). Ik heb bet typenr al die ik moet hebben, namelijk de EVR-L29, en dus idd niet de EVR-L00. Een chinese collega van me zit toevallig in hong kong en komt donderdad weer terug in Dalian. Dus neemt hij er 1 voor me mee. Er is weliswaar maar 1 versie helaas met de 6gb+128gb, anders wordt het weer een chinees model. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bericht van DHL gehad horloge en lader zijn aangemeld, als het goed is komt het morgen, dat is snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:42:
Heb bericht van DHL gehad horloge en lader zijn aangemeld, als het goed is komt het morgen, dat is snel.
Hier ook! Inderdaad snel. Alleen heb ik mijn Mate 20 Pro retour Vodafone gedaan ivm schermproblemen. Moet wel zeggen. Ik mis de camera heel erg. Nu een iPhone Xs, maar deze kan lang niet tippen aan de Mate...
Waarschijnlijk is mijn annulering eind deze week verwerkt en kan ik weer een nieuwe order plaatsen bij Vodafone. Alleen ben ik bang om wederom een toestel uit de eerste Batch te krijgen? Ik bedoel, vodafone kan niet de doos openmaken om te kijken of ik een LG scherm krijg lijkt me....

Natuurlijk kan ik weer de wettelijke 2 weken aanhouden bij Vodafone, maar het gaat me veel kosten aan screenprotectors en retour sturen van de toestellen, mocht het wederom niet goed zijn...Lastig, lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:05:
[...]

Natuurlijk kan ik weer de wettelijke 2 weken aanhouden bij Vodafone, maar het gaat me veel kosten aan screenprotectors en retour sturen van de toestellen, mocht het wederom niet goed zijn...Lastig, lastig....
Wat een luxe, die screenprotectors :P
Ik heb een aantal goedkope gehaald op AliExpress, maar als je hem sneller wilt kan je Ebay proberen.

Heb er nu 1 goedkope opgeplakt, die helaas niet het volledige scherm dekt. Maar zit nu nog in de testfase, totdat ik zeker weet dat er geen problemen zijn, zet ik een andere erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:05:
[...]
Vodafone. Alleen ben ik bang om wederom een toestel uit de eerste Batch te krijgen? Ik bedoel, vodafone kan niet de doos openmaken om te kijken of ik een LG scherm krijg lijkt me....
Ze zullen de doos niet openmaken, maar je kunt wel het serienummer op de doos aflezen. Daarin zit de productiedatum verwerkt. (In mijn geval: 18A26 ofwel 26 october 2018.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:39:
[...]

Ze zullen de doos niet openmaken, maar je kunt wel het serienummer op de doos aflezen. Daarin zit de productiedatum verwerkt. (In mijn geval: 18A26 ofwel 26 october 2018.)
Tja, ik weet niet in hoeverre ik dat erdoor krijg bij Vodafone. Dat is toch een geautomatiseerd systeem.
Of dit keer niet via internet, maar in de winkel een toestel halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Vanmorgen tijdens een gesprek met iemand, begon mijn mate 20 ineens te praten in het engels. Zat gewoon in mijn zak.
Om google now in te stellen wil niet lukken om hem te ontwaken als deze in slaapstand is, maar volgens mij werk Hivoice geactiveerd. Nu kan ik er niet achter komen op welke woorden dit reageert. Iemand hier bekend mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aloysxda schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:36:
Vanmorgen tijdens een gesprek met iemand, begon mijn mate 20 ineens te praten in het engels. Zat gewoon in mijn zak.
Om google now in te stellen wil niet lukken om hem te ontwaken als deze in slaapstand is, maar volgens mij werk Hivoice geactiveerd. Nu kan ik er niet achter komen op welke woorden dit reageert. Iemand hier bekend mee ?
Probeer "Okay Emy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Dat is 'm. Thanks.
Nu snap ik waarom deze ook opende tijdens het gesprek. Door alleen Okay te zeggen wordt dit al geactiveerd. Nu zit ik te zoeken naar de instellingen van Hivoice om dit uit te schakelen. Zou je me nog even kunnen helpen waar ik dit kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aloysxda schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:45:
[...]

Dat is 'm. Thanks.
Nu snap ik waarom deze ook opende tijdens het gesprek. Door alleen Okay te zeggen wordt dit al geactiveerd. Nu zit ik te zoeken naar de instellingen van Hivoice om dit uit te schakelen. Zou je me nog even kunnen helpen waar ik dit kan vinden ?
Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet. In het Engels kom je via Settings->Smart Assistance->Voice control, bij de instellingen voor spraakbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:52
Heb een vraag voor Mate 20 pro gebruikers. Op de Note 9 zit een handige functie om een gedeelte te selecteren en dan een opname te maken en deze op te slaan als gif. Zit deze of gelijkwaardige functie ook op de Mate 20 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
Hoe zijn jullie selfies?

Niet of jullie zelf zo knap zijn 😄 maar ik vind de selfie-shots onscherp gezien de vermelde kwaliteit van front facing camera. Ik heb alle filters onderin uitstaan, HDR toggle'en helpt ook niet.

Het vreemde is dat het beeld in de camera app scherper lijkt dan de uiteindelijke foto. Ik heb de hoogste resolutie gekozen in de instellingen.

Enigszins gerelateerd: ook in videochat apps zoals Google Duo is het beeld wat onscherp, direct bij openen al, dus voordat er gebeld wordt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Hier zijn mijn ervaringen met selfies:
productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door Kiswum

De meeste zien er wat mij betreft prijs uit voor een frontcam. Laat je echter niet misleiden door de term 24MP camera, want dat zegt niet veel over de kwaliteit, alleen het formaat van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb vandaag een update ontvangen voor mijn Huawei Mate 20 Pro.
Dit is de update naar 9.0.0.146, met beveiligingsupdate november.

Is dit dezelfde update als bij jullie, of hebben degenen die hem in niet in Londen hebben meegenomen een andere update. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Steeffoon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:25:

Is dit dezelfde update als bij jullie, of hebben degenen die hem in niet in Londen hebben meegenomen een andere update. Ben benieuwd!
Heb je simkaart van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren een carrier update. (T-mobile SIM.)

Echter nog geen 146. Zit nog steeds op 122patch02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nope, van T-Mobile, hoewel ik de update zonder simkaart ook aangeboden kreeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
Steeffoon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:25:

Heb je een screenshot van de changelog?

[ Voor 3% gewijzigd door CHI530 op 21-11-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

CHI530 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:19:
[...]

Heb je een screenshot van de changelog?
Sure!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S70qUrv.jpg

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen