Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Dacht nochtans dat 9.1 allang gereleased was.
Al via USB snoer aan de pc gehangen en met Hisuite geprobeerd? Als je de update per se wil binnenhalen zou je dat nog kunnen proberen...Maditude schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:21:
Hier nog steeds niks van update. Ook niet via HiCare.
Dacht nochtans dat 9.1 allang gereleased was.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Op mijn telefoon, onder instellingen, Security en Privacy (tel staat op Engels), zie ik Safe staan om bestanden te encrypten. Zoek je dat?kilic-f schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:51:
Na de laatste update 9.1 ken ik de weg naar mijn bestandenkluis niet meer vinden, bestaat de functie niet meer of heeft het een andere naam gekregen?
[ Voor 0% gewijzigd door jamesbond007uk op 07-07-2019 22:10 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Thanks, dat zocht ik ja, het heet nu veilig ipv Bestandenkluisjamesbond007uk schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:10:
[...]
Op mijn telefoon, onder instellingen, Security en Privacy (tel staat op Engels), zie ik Safe staan om bestanden te encrypten. Zoek je dat?
Dat heb ik dus ook al meer dan een week nu, zie wel wanneer die zelf aangeeft dat hij de update vindt.Maditude schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:49:
In de hicare app zie ik de update staan maar als ik bij instellingen - - > software update ga, zegt hij dat er geen update is. Heb al geprobeerd om de cache van de updater te legen. Via hisuite ook al geprobeerd maar niks lukt. Iemand soms nog een idee?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
No matter the age, never lose the Kramer inside
Nee, want diegene heeft de download al alleen een probleem met installeren
Bij ons geeft de telefoon gewoon aan dat er geen update is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Mis ik iets, of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Je moet even kijken onder instellingen -> meldingen -> badge app-pictogrammen. Kijk even of dat aanstaat.greatgonzo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:34:
heb het toestel sinds zaterdag.. Ik krijg bij whatsapp geen meldingen op het icoontje dat ik nieuwe berichten heb. Bij mijn vorige toestel (samsung) had je het whatsapp icoon met bijvoorbeeld een rode 1, of bijvoorbeeld 10 (zoveel ongelezen berichten heb je dan)
Mis ik iets, of heb ik iets verkeerd ingesteld?
dat staat wel aan...Aid schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:23:
[...]
Je moet even kijken onder instellingen -> meldingen -> badge app-pictogrammen. Kijk even of dat aanstaat.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
NoPubbert schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:27:
Heeft iemand hier de Huawei Mate 20 (non Pro) en kan deze wel of niet wireless laden? Tweakers.net zegt van wel, XDA developers zie ik ook her en der van wel, maar Huawei site zelf zegt NEE.
9.0.0
Het zit hem in de badges idd. Ik heb het nu op ongelezen berichten staan, en nummer badge weergeven.
Nova launcher met tesla unread helpt..
Maar het lijkt dat vooral groepsapps niet meetellen.
Ben er inmiddels achter.. behalve groepsapps dempen kun je ook meldingen verbergen. Dat had ik dus bij enkele gedaan.. en dan zie je ze ook niet als notificatie.
[ Voor 25% gewijzigd door greatgonzo op 16-07-2019 14:20 ]
Op 2 stuks Mate 20 Pro komt geen update binnen, niet OTA en niet via HiCare. Beide toestellen zitten nog op 9.0.0.238. Een toestel T-Mobile branded, andere losse verkoop MM. Vreemd toch eigenlijk, meestal gaat het redelijk vlot met updates...Opuske schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:32:
Op dit moment komt de nieuwe update binnen op de pro. Emui 9.1
Goed bezig zo van Huawei
Edit 30-7: In de avond kwam ineens de 9.1 update OTA binnenrollen. Alleen het los gekochte toestel gebruikt, de TM branded stond uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 31-07-2019 08:39 ]
Maar als je naar de hicare app gaat stond er in mijn geval wel een bolletje bij updates. Kwam een soort disclaimer naar voren met de mededeling dat ik binnen 30dagen m moest installeren.
Hopelijk helpt je dit.
[ Voor 46% gewijzigd door Medico op 23-07-2019 23:00 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Zijn er nog wat tips qua instellingen mbt batterij?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
[ Voor 89% gewijzigd door _Bailey_ op 30-07-2019 10:10 ]
Geen tips nodig voor een lange batterijduur. Die is standaard uitstekend! Wel wat tips als je bepaalde apps niet zo hardhandig door het systeem wilt laten sluiten (waardoor soms notificaties niet goed werken bijv.):Erik1805 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:32:
Net een mate 20 pro van een mede tweaker overgenomen.
Zijn er nog wat tips qua instellingen mbt batterij?
Instellingen > battery > App launch > op "manage manually" zetten voor de apps waarvoor je de optimisation wilt uitschakelen.
Om ook de Google battery optimisation uit te zetten: instellingen > in search intypen: "battery optimisation" > selecteer "battery optimisation" > selecteer "all apps" in drop-down menu > selecteer "don't allow" voor de apps waar je het voor wilt uitschakelen
[ Voor 92% gewijzigd door AMARONE op 01-08-2019 18:21 ]
Heeft iemand een sample video met:
- De app Filmic Pro, 1080p, 30fps, indoor/kunstmatig verlicht/slecht verlicht? Bijv. in een restaurant, kamer, hal.
Kun je hierbij de bitrate verhogen?
Is het mogelijk om de kleurprofiel aan te passen?
Werkt EIS goed bij Filmic Pro?
- Dezelfde vragen heb ik ook voor de app Open Camera.
Alvast bedankt!
Update : maand juli update en de camera software is geüpdatet.
[ Voor 28% gewijzigd door jamesbond007uk op 01-08-2019 21:54 ]
Jamesbond007uk
Dus wees geduldig. het komt ooit wel
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Goeie tip!! zeker wanneer je ook een smartwatch gebruikt. Zonder het wijzigen van de instelling verliest de watch elke keer het contact met de telefoon.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:17:
[...]
Geen tips nodig voor een lange batterijduur. Die is standaard uitstekend! Wel wat tips als je bepaalde apps niet zo hardhandig door het systeem wilt laten sluiten (waardoor soms notificaties niet goed werken bijv.):
Instellingen > battery > App launch > op "manage manually" zetten voor de apps waarvoor je de optimisation wilt uitschakelen.
Om ook de Google battery optimisation uit te zetten: instellingen > in search intypen: "battery optimisation" > selecteer "battery optimisation" > selecteer "all apps" in drop-down menu > selecteer "don't allow" voor de apps waar je het voor wilt uitschakelen
[img][URL=https://beta.photobucket.com/u/pdavie2311/p/f0cce920-0452-4929-8348-ea32b6d7be65]

[ Voor 33% gewijzigd door pdavie2311 op 05-08-2019 08:34 ]
Dat de selfie-camea niet super zou zijn had ik wel verwacht, in dit draadje las ik ook over onscherpe beelden. Die heb ik ook steeds. Iets meer afstand nemen helpt dan.
Wat me wel echt tegenvalt is de groene waas in een hoek van een foto die met de frontcamera is genomen. Rechtsonderin in de foto hieronder. Hebben anderen dit ook of moet ik hiermee terug?

Doet 'ie dat bij elke foto? Ook met egale achtergrond en belichting? Heb het net getest, maar die van mij lijkt er geen last van te hebben. Al moet ik zeggen dat ik de front cam zelden gebruik, dus weet niet of ie 't in sommige omstandigheden wel zou doen.Skraph schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:33:
Sinds zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van een Mate 20 Pro. Na veel erover gelezen te hebben heb ik een mooi aanbod gevonden. Ben nu flink aan het testen.
Dat de selfie-camea niet super zou zijn had ik wel verwacht, in dit draadje las ik ook over onscherpe beelden. Die heb ik ook steeds. Iets meer afstand nemen helpt dan.
Wat me wel echt tegenvalt is de groene waas in een hoek van een foto die met de frontcamera is genomen. Rechtsonderin in de foto hieronder. Hebben anderen dit ook of moet ik hiermee terug?
[Afbeelding]
Ben sowieso niet zo onder de indruk van de camera's. Resultaten kunnen goed zijn, maar best inconsistent. Vaak onscherp, misschien door het gebrek aan optische stabilisatie op de hoofdcamera (of misschien snap ik er zelf gewoon niks van) . Met een S10 komen de foto's er meestal een stuk beter uit.
[ Voor 12% gewijzigd door LukasW op 08-08-2019 09:50 ]
Dit vind ik juist niet.LukasW schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Doet 'ie dat bij elke foto? Ook met egale achtergrond en belichting? Heb het net getest, maar die van mij lijkt er geen last van te hebben. Al moet ik zeggen dat ik de front cam zelden gebruik, dus weet niet of ie 't in sommige omstandigheden wel zou doen.
Ben sowieso niet zo onder de indruk van de camera's. Resultaten kunnen goed zijn, maar best inconsistent. Vaak onscherp, misschien door het gebrek aan optische stabilisatie op de hoofdcamera (of misschien snap ik er zelf gewoon niks van) . Met een S10 komen de foto's er meestal een stuk beter uit.
Ik vind de S10 cameras minder .... vooral als het iets donkerder is
@Skraph waar heb jij het toestel gekocht? en wanneer?
[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 08-08-2019 09:56 ]
Heb ook in het donker getest. De Mate vangt veel licht, maar de randen van alle objecten leken veel zachter/blurry dan bij de S10. Bij zoom foto's had de Mate dan weer moeite om focus op het onderwerp te houden, terwijl dat bij de S10 elke keer perfect ging. Niet super uitgebreid getest en hecht sowieso weinig waarde aan de camera, maar was niet meteen onder de indruk.Aggressor schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:55:
[...]
Dit vind ik juist niet.
Ik vind de S10 cameras minder .... vooral als het iets donkerder is
@Skraph waar heb jij het toestel gekocht? en wanneer?
Edit: hier een voorbeeld. Probeerde scherp te stellen op de kikker, maar de focus lijkt half op de kikker (achterlijf onscherp) en half op de tegel ervoor. Dit is dan nog de foto die het beste is gelukt. Bij de S10 dan weer geen probleem. Moet zeggen dat ik een complete noob ben qua fotografie, dus misschien ligt het aan de instellingen (stond gewoon op auto met AI uit).

[ Voor 26% gewijzigd door LukasW op 08-08-2019 10:11 ]
Deze probleem heb ik ook.pdavie2311 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:26:
Ik krijg dagelijks de melding: Instellen voorbereiden.. Je kunt het instellen van je LYA-L09 bijna voltooien.. Dan staat er een pijl naar beneden en onderaan staat Starten, maar hier kun je niet op klikken... Dit is wel irritant moet ik zeggen...
[img][URL=https://beta.photobucket.com/u/pdavie2311/p/f0cce920-0452-4929-8348-ea32b6d7be65][Afbeelding]
Heb van alles geprobeerd maar ik krijg het grwoon niet weg
Weet iemand wat voor update dit was?
Hier ook binnen, wel heel klein maar wel volgens mij een veel indringend bericht dat je hem direct moet installeren. Security fix??Aggressor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:57:
Er was een update van 1.71 mb groot....
Weet iemand wat voor update dit was?
Mijn beveiliging patch staat nog op juli... Die van jou?phkba schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:34:
[...]
Hier ook binnen, wel heel klein maar wel volgens mij een veel indringend bericht dat je hem direct moet installeren. Security fix??
Of zal het extra spionage software zijn?
Heb nu opeens twee versies bij software, de normale juli versie en één met hetzelfde versie nummer met daarachter patch02Aggressor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Mijn beveiliging patch staat nog op juli... Die van jou?
Gisteren ook de update ontvangen en geïnstalleerd. Beveiligingspatch staat bij mij inderdaad nog steeds op juli.Aggressor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Mijn beveiliging patch staat nog op juli... Die van jou?
En daarvoor een kleine update met patch02
[ Voor 26% gewijzigd door Erik1805 op 16-08-2019 08:42 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dat Chinese os gaat op de mate 20 pro niet gebeuren.
Stefan22 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:21:
Mensen die ervaring hebben met zowel de Mate 20 als de Galaxy S10e? Zo ja, ga je er op de camera veel op achteruit/vooruit? En raad men hier inmiddels weer aan een toestel van Huawei te kopen? Het toestel lijkt me geweldig, groot scherm, goede accuduur, goede camera's, alleen zit ik denk ik niet te wachten op een compleet Chinees OS.
[ Voor 3% gewijzigd door René H op 17-08-2019 22:57 ]
Ahh bedankt. Camera bevalt mij bij de S10e ook al prima, het enige wat je tegenvalt is de batterij duur, die lijkt toch echt veel beter te zijn bij de Mate 20. Ik wacht het nog even af ivm de sancties, wat ik helaas al een tijdje doe.René H schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:24:
Wij hebben ze hier beide, mijn mate 20 verslaat de S10e op alle fronten. Is die dan veel slechter, zeker niet, ook gewoon een goed toestel. Kijk wat het beste bij jouw wensen aansluit, bij mij zijn de camera en batterij doorslaggevend.
Dat Chinese os gaat op de mate 20 niet gebeuren.
[...]
Heb je dit opgelost gekregen?pdavie2311 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:26:
Ik krijg dagelijks de melding: Instellen voorbereiden.. Je kunt het instellen van je LYA-L09 bijna voltooien.. Dan staat er een pijl naar beneden en onderaan staat Starten, maar hier kun je niet op klikken... Dit is wel irritant moet ik zeggen...
[img][URL=https://beta.photobucket.com/u/pdavie2311/p/f0cce920-0452-4929-8348-ea32b6d7be65][Afbeelding]
Bij mij blijft dat terug komen.
Ik heb ook een S10 plus gehad.Stefan22 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:21:
Mensen die ervaring hebben met zowel de Mate 20 als de Galaxy S10e? Zo ja, ga je er op de camera veel op achteruit/vooruit? En raad men hier inmiddels weer aan een toestel van Huawei te kopen? Het toestel lijkt me geweldig, groot scherm, goede accuduur, goede camera's, alleen zit ik denk ik niet te wachten op een compleet Chinees OS.
De batterij van de mate 20 is echt veel beter. Gemakkelijk 2 dagen... Soms 3...en dan ook nog 8 uur sot.
En de mate 20 camera is ook heel goed.
Voor 400 euro heb je toptoestel
Nee..blijft terug komen..lremmers schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:51:
[...]
Heb je dit opgelost gekregen?
Bij mij blijft dat terug komen.
Waar vind je hem voor 400?Aggressor schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:02:
[...]
Ik heb ook een S10 plus gehad.
De batterij van de mate 20 is echt veel beter. Gemakkelijk 2 dagen... Soms 3...en dan ook nog 8 uur sot.
En de mate 20 camera is ook heel goed.
Voor 400 euro heb je toptoestel
Hebben mensen verder nog ervaringen mbt. Muziek met veel bass? Ik ga veel naar zulke festivals en mijn s7 levert echt aardappelkwaliteit. Wil nu graag deze halen ivm prijs/kwaliteit en hoop echt op goede kwaliteit ala iphones/s10
Mobiel.nl voor 500 en 100 cashback.. Tot wanneer deze loopt moet je even nakijkentomlord schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:02:
[...]
Waar vind je hem voor 400?
Hebben mensen verder nog ervaringen mbt. Muziek met veel bass? Ik ga veel naar zulke festivals en mijn s7 levert echt aardappelkwaliteit. Wil nu graag deze halen ivm prijs/kwaliteit en hoop echt op goede kwaliteit ala iphones/s10
Dit dacht ik dus ook. Op de website van Huawei staat dat Mobiel.nl mee doet aan deze actie (100 euro cashback op Mate 20 Pro), echter geeft Mobiel.nl dit niet aan op de website. Ik heb het nagevraagd en Mobiel.nl geeft aan dat ze niet meedoen aan deze actie, en dat ze het doorgeven aan de juiste afdeling.Aggressor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:14:
[...]
Mobiel.nl voor 500 en 100 cashback.. Tot wanneer deze loopt moet je even nakijken
Ze doen wel mee.Stefan22 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:30:
[...]
Dit dacht ik dus ook. Op de website van Huawei staat dat Mobiel.nl mee doet aan deze actie (100 euro cashback op Mate 20 Pro), echter geeft Mobiel.nl dit niet aan op de website. Ik heb het nagevraagd en Mobiel.nl geeft aan dat ze niet meedoen aan deze actie, en dat ze het doorgeven aan de juiste afdeling.
Ik heb het zwart op wit in de mail staat van mobiel. En in de voorwaarden staan ze wel genoemd.. Pdf bdstand
Vreemd dat dit dan niet op Mobiel.nl staat en dat er tegen mij wat anders gezegd wordt. Dit maakt voor mij de Mate 20 Pro ook wel een erg interessante optie.Aggressor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 01:50:
[...]
Ze doen wel mee.
Ik heb het zwart op wit in de mail staat van mobiel. En in de voorwaarden staan ze wel genoemd.. Pdf bdstand
Deze Actie geldt alleen indien het Huawei Mate 20 Pro toestel (in
Nederland) is aangekocht bij een van de volgende deelnemende (online)
winkels: KPN, Telfort, T-Mobile, Vodafone, Tele2, Media Markt, Mobiel.nl ,
Coolblue, Bol.com , Wehkamp, BCC, Telecombinatie, Welcom, Optie 1,
Ritel, GSMweb, GSM wijzer en Phonehouse.
Maar het zal me ook niks verbazen dat ze niet meedoen... zoals het het gedoe met belsimpel
Hier de mail van mobiel.nl
https://tweakers.net/ext/f/Nbx2ZFm0Dp74vLt3BMAV8qv6/full.jpg
Maar eigenlijk is dit het ervaringen topic... Dus kan beter in het levertijden topic.
Heel vreemd, maar wil het er eigenlijk niet op gokken.Aggressor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:12:
Toen de telefoon 500 euro heb ik een mail gestuurd. Dit was 13 augustus...(kan nu alweer anders zijn natuurlijk)
Hier de mail van mobiel.nl
https://tweakers.net/ext/f/Nbx2ZFm0Dp74vLt3BMAV8qv6/full.jpg
Maar eigenlijk is dit het ervaringen topic... Dus kan beter in het levertijden topic.
Nee zou ik ook niet doen. Die mail is van de 13e..en met belsimpel was ook een heel gezeikStefan22 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
Heel vreemd, maar wil het er eigenlijk niet op gokken.
[ Voor 26% gewijzigd door AdriaansKram op 21-08-2019 19:10 ]
Verwijderd
Alle instellingen zijn doorlopen:
Settings - Battery - App launch
Settings - Battery - Prestatiemodus
Settings - Apps - Apps - Access - Battery Optimisation
Settings - Notifications - More notification settings - Check on Notification turn on screen / Lockscreen
Disabling Powergenie via adb
Reset device. Etc etc...
Niets lijkt te helpen. Whatsapp, Telegram, Messenger, Outlook, ... Ze sluiten zich steeds af van zodra je met een andere app bezig bent (of als het toestel in standby gaat)
En daarna is het gedaan met notifications.
Zelfs Chromecast stopt ermee na 2min.
Dit kun je toch moeilijk 'normaal' noemen?
Nee is ook niet normaal. Notificaties komen allemaal door bij mij. Geen probleem mee.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:37:
Hier de Mate 20 Pro een goeie anderhalve maand in bezit maar nu al definitief aan de kant gegooid 😡. Dit vanwege de notifications die niet doorkomen.
Settings - Notifications - More notification settings - Check on Notification turn on screen / Lockscreen
Reset device. Etc etc...
Niets lijkt te helpen. Whatsapp, Telegram, Messenger, Outlook, ... Ze sluiten zich steeds af van zodra je met een andere app bezig bent (of als het toestel in standby gaat)
Geen problemen er mee zoals velen. Probeer eens een volledige reset en een Nieuwe Google account gebruiken.. Ik heb de 20 pro sinds begin dit jaar en heb nog nooit zo'n goede telefoon gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:37:
Hier de Mate 20 Pro een goeie anderhalve maand in bezit maar nu al definitief aan de kant gegooid 😡. Dit vanwege de notifications die niet doorkomen.
Reset device. Etc etc...
Jamesbond007uk
Heb je al 'ns gekeken bij "opstartbeheer" onder Batterij/App-opstartbeheer. Hier kun je instellen of de Mate over alles controle moet houden of dat ze zelf handmatige uitzonderingen wilt toepassen. Voor mijn Gear Watch heb ik de bijbehorende ondersteuningspaps op handmatig gezet omdat de Watch anders altijd het contact met de Mate verliest....nu niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:37:
Reset device. Etc etc...
sorry....zie net dat ik jouw Engelse instellingen heb gemist.
Developer opties aangezet en dan kun je het batterij menu nog iets uitgebreider maken, maar dat is alleen voor de telefoon accu. Ook in het BT menu kun je geen batterij niveau zien. Al diverse apps geprobeerd (oa. BatOn) maar of ze werken totaal niet óf het is een verkeerde oplossing waarbij alleen de gebruikerstijd wordt bijgehouden. Koud weer of slechtere accu wordt geen rekening mee gehouden.
Is er een methode om de accu lading van headset/speaker te zien?
[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 29-08-2019 14:08 ]
Settings / Battery / More settings / Stay connected when device sleepsVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:37:
Reset device. Etc etc...
Deze optie al eens ingeschakeld?
Ligt dit niet eerder aan de headset zelf? Heb zelf bijvoorbeeld een JBL T110BT en die geeft netjes de accu weer in de balk.Ramon 73 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:07:
Het lukt maar niet om batterij niveau van bluetooth apparaten zichtbaar te maken. Op mij oude Mi4c staat dat altijd in de notificatiebalk maar op Emui 9.1.0 wordt dit niet zichtbaar.
Developer opties aangezet en dan kun je het batterij menu nog iets uitgebreider maken, maar dat is alleen voor de telefoon accu. Ook in het BT menu kun je geen batterij niveau zien. Al diverse apps geprobeerd (oa. BatOn) maar of ze werken totaal niet óf het is een verkeerde oplossing waarbij alleen de gebruikerstijd wordt bijgehouden. Koud weer of slechtere accu wordt geen rekening mee gehouden.
Is er een methode om de accu lading van headset/speaker te zien?
Onmogelijk is het niet dat het aan de headset ligt. Maar ik heb een speaker van Lenco, headsets van Blitzwolf en House of Marley, alle drie geven ze batterij niveau weer op mijn Mi4c.SPOXYWOXY schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:35:
[...]
Ligt dit niet eerder aan de headset zelf? Heb zelf bijvoorbeeld een JBL T110BT en die geeft netjes de accu weer in de balk.
Lijkt eerder iets van Android 9 of Emui 9.
Ik heb het geprobeerd op te zoeken en lees dat er vorig jaar problemen waren met bellen, maar dat Spotify en Maps wel werkt.
Wie kan me vertellen hoe het er nu mee staat?
Ik heb een Opel Karl met Android Auto aansluit mogelijkheid via telefoon, en wil de Huawei mate 20 pro, maar wil graag zeker weten dat Android auto dan werkt :-)
Florine schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:04:
Ik ben benieuwd of de Huawei mate 20 pro werkt met Android Auto?
Ik heb het geprobeerd op te zoeken en lees dat er vorig jaar problemen waren met bellen, maar dat Spotify en Maps wel werkt.
Ik heb een Opel Karl met Android Auto aansluit mogelijkheid via telefoon, en wil de Huawei mate 20 pro, maar wil graag zeker weten dat Android auto dan werkt :-)
Ik gebruik Android Auto icm met de Mate 20 Pro wekelijks sinds ik hem heb en dat werkt prima! Zowel navigatie (vooral Waze gebruikt) als muziek als bellenFlorine schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:04:
Ik ben benieuwd of de Huawei mate 20 pro werkt met Android Auto?
Ik ook net van augustusSPOXYWOXY schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:37:
Krijg net in één klap 2 updates binnen voor m'n Mate 20. De security patches van juli én augustus.
Samsung Flip 7
Ik had die van juli al volgens mij, heb ook vanochtend de update voor augustus gekregen op mijn Mate 20 ProSPOXYWOXY schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:37:
Krijg net in één klap 2 updates binnen voor m'n Mate 20. De security patches van juli én augustus.
De eerste werkende oplossing die ik had gevonden, Powergenie verwijderen middels adb, zorgt sinds Emui 9.1 voor enorme batterij drain. Zelfs na een factory reset kreeg ik dit niet opgelost. Mijn batterij ging nog maar de helft zo lang mee. Alleen met het terugplaatsen van Powergenie kreeg ik dit probleem verholpen. Maar dan zat ik dus weer met die irritante dimming... Ik was in staat de telefoon hiervoor weg te doen. Nu heb ik wat anders gevonden. Powergenie kan geïnstalleerd blijven.
Met behulp van deze app, klik, wordt de helderheid van het scherm constant manual op max gehouden, maar wordt de helderheid door middel van de app aangepast. Hierdoor denkt het scherm dus dat hij steeds op max helderheid staat. Daarbij, de enige instelling waarop het scherm niet dimt in de apps die ik noemde, is op max helderheid. Het scherm dimt nu dus niet meer bij het openen van deze apps. En de helderheid wordt gewoon netjes aangepast adhv het omgevingslicht. Je kan dit automatisch laten doen of handmatig, waardoor je dus volledige brightness control behoudt.
Bijkomend voordeel is dat het scherm niet meer zou moeten flikkeren door de pwm. Heb nog niet getest of dit echt zo is, maar ik merkte wel altijd dat ik wat zere ogen kreeg na lang op dit scherm kijken. Zal in de gaten houden of dit nu minder is.
Hoop dat er verder geen nadelen aan zitten en dat het geen negatief effect heeft op de batterij, maar tot nu toe lijkt dat niet echt zo te zijn. Anders zou ik natuurlijk nog steeds net zo goed Powergenie kunnen verwijderen. Nu heb ik echter gewoon ook weer de normale batterij stats en heb ik geen omkijken meer naar apps die constant wakker blijven. Dat Powergenie doet natuurlijk ook meer dan alleen die vervelende dimming.
[ Voor 4% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 10-10-2019 08:53 ]
Ik denk dat dit de final is. Ik heb me namelijk niet aangemeld voor de bèta.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:52:
@cordonbleu Ik weet dat jij een testtoestel hebt en dus eerder updates krijgt, maar voor de duidelijkheid toch even de volgende vraag: is dit een officiële versie of een beta?
Ik ga hem vanmiddag of vanavond installeren. Ben benieuwd naar de verschillen.
En. Bevalt het. Nog bijzonderheden?cordonbleu schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat dit de final is. Ik heb me namelijk niet aangemeld voor de bèta.
Ik ga hem vanmiddag of vanavond installeren. Ben benieuwd naar de verschillen.
Ik merk eigenlijk nog niet heel veel verschillen. De appdrawer is nu te bereiken met de swipe omhoog ipv de inmiddels wel heel oude knop. De notificatie drawer en het instellingenmenu zien er anders uit en dark mode is nu wat beter, maar nog niet volledig geïmplementeerd. Na het inschakelen van dark mode zijn apps als Gmail nog steeds lichtkleurig. Ik dacht dat apps in Android 10 ook donker werden na het inschakelen van dark mode, maar dat laat dus nog even op zich wachten.
Er is nu dc dimming mode voor het scherm beschikbaar. Dit laat het scherm inderdaad minder flikkeren bij lagere helderheden, maar maakt het scherm wel ietsje geler. Het is echter heel subtiel en na een paar minuten zie je dat niet meer.
De trilfunctie werkt in standby niet goed meer helaas. Als ik een Whatsappje ontvang, trilt hij vaak maar heel kort en dit is dus vaak niet te merken. Bij het ontvangen van meerdere appjes na elkaar trilt hij vaak ook alleen bij het eerste bericht. Voorheen werkte dit gewoon altijd goed als in: korte tril - korte pauze - korte tril per bericht. Nu is het vaak maar een korte tril of twee korte trillen. Het is dus niet consistent ook. Hoop dat dit gefixt wordt. Bij het ontvangen van berichten met het scherm aan werkt de trilfunctie wel gewoon goed...
De batterijduur is nog steeds heel goed of misschien zelfs ietsje beter. Heb de indruk dat hij tijdens standby minder gebruikt. Ik deed laatst bijna 4 dagen met één lading. Wel met matig gebruik uiteraard. Over 2 dagen ruim 4 uur schermtijd is ook geen probleem. Bovendien heb ik het scherm vaak op hoge helderheid staan.
Het werkt dus allemaal, maar met sommige dingen, zoals de trilfunctie, krijg ik een beetje het idee dat het nog niet helemaal af is.
Helaas werkt de app 'Theme editor for EMUI' ook niet meer naar behoren en kan ik dus geen ronde icoontjes meer instellen icm de standaard launcher. Maar dit zal waarschijnlijk wel te maken hebben met dat die app nog niet compatibel is met Android 10 / EMUI 10. Hoop dat dat geüpdatet wordt. Zit nu dus helaas weer vast aan de lelijke grote vierkante standaard iconen.
Verder lijken de gestures weer ietsje soepeler te zijn, maar dat waren ze eigenlijk al met EMUI 9.1. En de irritante korte trilling bij openen van het multitask menu is nu eindelijk weg.
De genoemde trilling bij multitask openen komt mij niet bekend voor trouwens.
[ Voor 28% gewijzigd door MetalManic op 16-10-2019 15:13 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Dat heb ik in Android 9 ook al. Kun je in de settings kiezen of je gestures of buttons wil.cordonbleu schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:53:
[...]
Ik merk eigenlijk nog niet heel veel verschillen. De appdrawer is nu te bereiken met de swipe omhoog ipv de inmiddels wel heel oude knop.
Nooit last van gehad. Met andere woorden, ik heb die trilling niet.En de irritante korte trilling bij openen van het multitask menu is nu eindelijk weg.
Denk dat je me niet goed begrijpt.Ramon 73 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:44:
[...]
Dat heb ik in Android 9 ook al. Kun je in de settings kiezen of je gestures of buttons wil.
[...]
Nooit last van gehad. Met andere woorden, ik heb die trilling niet.
Ik heb het in dit stukje niet over het wel of niet kunnen kiezen tussen de standaard Android knoppen of navigatie gestures. De Mate 20 (Pro) heeft al vanaf dag 1 de optie gehad voor navigatie gestures. Ik heb het hier over de app drawer. Eerst kon je hier alleen kiezen voor een knop om naar de app drawer te gaan, anders had je al je apps op je homescreen(s) staan. Met Emui 10 is de knop voor de app drawer gewijzigd in een gesture.
Je gebruikt navigatie gestures en dus niet de standaard Android navigatie knoppen onderaan? Als je dan naar je multi-task menu gaat door omhoog te swipen en vast te houden heb je geen korte trilling?
Dan had ik je idd verkeerd begrepen. Vanwege de app drawer gebruik ik ook nova launcher.cordonbleu schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:
[...]
Denk dat je me niet goed begrijpt.
Ik heb het in dit stukje niet over het wel of niet kunnen kiezen tussen de standaard Android knoppen of navigatie gestures. De Mate 20 (Pro) heeft al vanaf dag 1 de optie gehad voor navigatie gestures. Ik heb het hier over de app drawer. Eerst kon je hier alleen kiezen voor een knop om naar de app drawer te gaan, anders had je al je apps op je homescreen(s) staan. Met Emui 10 is de knop voor de app drawer gewijzigd in een gesture.
Ja, gestures en geen trillingen bij multitask menu.Je gebruikt navigatie gestures en dus niet de standaard Android navigatie knoppen onderaan? Als je dan naar je multi-task menu gaat door omhoog te swipen en vast te houden heb je geen korte trilling?
Maar je zegt net dat je Nova launcher gebruikt. Dat zal de reden zijn dat je de trilling niet hebt. Met de Emui launcher zul je hem wel hebben.Ramon 73 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:24:
[...]
Dan had ik je idd verkeerd begrepen. Vanwege de app drawer gebruik ik ook nova launcher.
[...]
Ja, gestures en geen trillingen bij multitask menu.
Werkt gewoon en blijft ook werken. Toestellen van voor de handelsbeperkingen zijn uitgesloten, dus Huawei kan nog gewoon nieuwe versies blijven uitbrengen voor de M20Pro.pdavie2311 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:56:
Als je nu nog een nieuwe Mate 20 pro koopt, werkt alles dan nog gewoon? Updates en playstore? Mijn vrouw heeft een pixel, maar wil niet veel geld uitgeven voor een smartphone..Onder de 500 nu te halen...
Het wordt pas problematisch zodra de security updates ophouden, normaal na 3-5 jaar.
Top! Haal ik eentje voor haar!Ramon 73 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:21:
[...]
Werkt gewoon en blijft ook werken. Toestellen van voor de handelsbeperkingen zijn uitgesloten, dus Huawei kan nog gewoon nieuwe versies blijven uitbrengen voor de M20Pro.
Het wordt pas problematisch zodra de security updates ophouden, normaal na 3-5 jaar.
Vreemd, bij mijn Mate 20 Pro is de laatste versie 9.1.0.323. Wanneer ik controleer op updates wordt er niets gevonden...Beekforel schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:18:
Eindelijk weer een melding van update. Bleek het helaas versie 9.1.0.338 te zijn...
helaas. Zie niks.Hanske1 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:18:
FUT is beschikbaar nu in NL. Je kunt je aanmelden via de app. Nog ruim 40 plekken beschikbaar.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen