Geen RSU’s?JDFS schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:18:
[...]
Ik heb onderstaand aanbod in beraad, ben benieuwd wat jullie zouden doen / mening is.
***members only***
Hier ook maar eens meedoen.
Wel blij mee. Elk jaar een trede omhoog in de schaal (10). Na het traineeship (2 jaar) is het gebruikelijk om door te werken bij de overheid maar dan natuurlijk wel in een hogere schaal.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wel blij mee. Elk jaar een trede omhoog in de schaal (10). Na het traineeship (2 jaar) is het gebruikelijk om door te werken bij de overheid maar dan natuurlijk wel in een hogere schaal.
Arrggghh, totaal niet naar mijn zin. Sterk de neiging om iets anders te gaan doen, heel jammer.wErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:
***members only***
Doe maar eens een keertje mee hier. Heb geen IT-functie, werk veel met data.
Members only:
Inloggen
@Giel1 je eigen pensioeninleg gaat toch juist nog van je bruto salaris af
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Klopt inderdaad, heb het weer even veranderd. Zal eens een keertje nagaan hoe het precies zit, nu ben ik wel benieuwd haha.miicker schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:29:
@Giel1 je eigen pensioeninleg gaat toch juist nog van je bruto salaris af
Paprika schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:45:
***members only***
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: West-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: lead developer
• Werkgever/branche: Metaal
• (Werk) Locatie(s): West-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 10 minuten met de auto, 30 met de fiets
• Werkdruk: laag tot normaal
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3650,-
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: jaarlijks een kleine winstuitkering, voor iedereen met een fte 200 euro geloof ik
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.000,-
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet ik op dit moment niet, maar best goed geregeld via de cao
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Metaal CAO
• Mobiliteit per jaar: € 600,- / € 50 per maand
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: jaarlijks een kleine winstuitkering, voor iedereen met een fte 200 euro geloof ik
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet ik op dit moment niet, maar best goed geregeld via de cao
• Overige:
Mager pakket hoor voor een lead met 6 jaar ervaring. Ik zou er minstens 1-1.5k bijvrageneisen.anonaccount schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:21:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Nou, dat ligt wel een beetje aan de grootte van het bedrijf/team hoor....
Sometimes you need to plan for coincidence
Zijn paperclips en koffie ook goedkoper als een bedrijf kleiner is? Nee.Hmmbob schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:16:
Nou, dat ligt wel een beetje aan de grootte van het bedrijf/team hoor....
Waarom zouden werknemers dat dan wel moeten zijn?
.
[ Voor 94% gewijzigd door Hmmbob op 09-09-2021 17:25 ]
Jazeker. In bulk kopen is goedkoper.thlst schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:22:
[...]
Zijn paperclips en koffie ook goedkoper als een bedrijf kleiner is? Nee.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bijvoorbeeld omdat de verantwoordelijkheden kleiner zijn, het IT-landschap overzichtelijker, de werkdruk lager etc etc.thlst schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:22:
[...]
Zijn paperclips en koffie ook goedkoper als een bedrijf kleiner is? Nee.
Ik snap je punt, maar een beetje kort door de bocht is het wel. Een paperclip paperclipt altijd hetzelfde. Lead developer bij Netflix is een iets andere rol dan lead developer bij keurslager Everts in het centrum.
Nou dan:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: Geen afgeronde opleiding, wel een paar jaar taalwetenschap gestudeerd
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Almere
2. Wat doe je:
• Functie: Senior technische rol in technische klantenondersteuning
• Werkgever/branche: ICT, specifiek enterprise software
• (Werk) Locatie(s): Voor corona Amsterdam, nu 100% thuis
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Valt mee, soms drukker, soms erg rustig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000
• Vakantiegeld: € 5760 p.a. (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 15% bonus (soms hoger wanneer het extra goed gaat met het bedrijf), RSUs
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 160000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Als ik het goed heb 6.965 EUR p.a.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingsfonds via NN
• Mobiliteit per jaar: 2316 EUR reiskostenvergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 169275
1. Wie ben je:
• Opleiding: Geen afgeronde opleiding, wel een paar jaar taalwetenschap gestudeerd
2. Wat doe je:
• Functie: Senior technische rol in technische klantenondersteuning
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: 15% bonus (soms hoger wanneer het extra goed gaat met het bedrijf), RSUs
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Als ik het goed heb 6.965 EUR p.a.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingsfonds via NN
• Mobiliteit per jaar: 2316 EUR reiskostenvergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 169275
[ Voor 16% gewijzigd door mfkne op 10-09-2021 03:08 ]
offtopic:
Dan zouden medewerkers bij een klein bedrijf meer moeten verdienen, want minder quantum korting. Het tegenovergestelde van wat werd geimpliceerd
Dan zouden medewerkers bij een klein bedrijf meer moeten verdienen, want minder quantum korting. Het tegenovergestelde van wat werd geimpliceerd
Hoe kom je op die 160K per jaar? Ik kom op 89K.mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:43:
Nou dan:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Senior rol in technische klantenondersteuning
3. Wat verdien je:
Je bent het vierde deel van de template vergeten.mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:43:
Nou dan:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Senior rol in technische klantenondersteuning
3. Wat verdien je:
160 is inclusief de waarde van de RSUs die afgelopen jaar zijn “vested”, dat is dus het bedrag waarover ik belasting heb moeten betalen.Tylen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:32:
[...]
Hoe kom je op die 160K per jaar? Ik kom op 89K.
Daar viel niet zo heel veel in te zetten, vandaar dat ik heb weggelaten.Mr. Awesome schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:35:
[...]
Je bent het vierde deel van de template vergeten.
De afwezigheid van bijvoorbeeld een pensioenregeling is juist ook relevant.mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]
Daar viel niet zo heel veel in te zetten, vandaar dat ik heb weggelaten.
Recent van baan gewisseld. De nieuwe baan heeft een hoger bruto salaris en een veel betere pensioenregeling. Onder de streep (netto) ontvang ik net iets minder dan bij mijn vorige werkgever. Dit komt omdat mijn vorige werkgever een reisvergoeding bruto per maand uitkeerde (die mocht je ook bedsteden aan bijv. een lease auto). Daarnaast had mijn vorige werkgever 100% pensioeninleg, al was de pensioeninleg wel erg laag.
Dit is mijn nieuwe (huidige werk):
Ik ben tevreden
Met name omdat ik nu een hoger bruto salaris heb in vergelijking met mijn vorige werkgever. Dit maakt de aanschaf van een volgend huis toch een stuk eenvoudiger. Daarnaast heb ik nog mooie groeimogelijkheden. Wat vinden jullie, prima deal zo, of had ik er meer uit kunnen halen?
Dit is mijn nieuwe (huidige werk):
Members only:
Inloggen
Ik ben tevreden
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Daar heb je gelijk, ik heb de sectie toegevoegd.Flashtoo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:31:
[...]
De afwezigheid van bijvoorbeeld een pensioenregeling is juist ook relevant.
Wat zijn RSU's?mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]
160 is inclusief de waarde van de RSUs die afgelopen jaar zijn “vested”, dat is dus het bedrag waarover ik belasting heb moeten betalen.
[...]
Daar viel niet zo heel veel in te zetten, vandaar dat ik heb weggelaten.
Aandelen, me de kanttekening dat je om ze te ontvangen vaak X tijd bij je werkgever moet blijven of iets in die trant.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Helaas ook niet altijd het geval, soms kan het ook tegenovergesteld zijn (spreek uit ervaring).IndecentStapler schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:06:
[...]
Bijvoorbeeld omdat de verantwoordelijkheden kleiner zijn, het IT-landschap overzichtelijker, de werkdruk lager etc etc.
Ik snap je punt, maar een beetje kort door de bocht is het wel. Een paperclip paperclipt altijd hetzelfde. Lead developer bij Netflix is een iets andere rol dan lead developer bij keurslager Everts in het centrum.
Onoverzichtelijk landschap door chaos en hectiek, meer verantwoordelijkheden (in vergelijk wat normaal bij jouw rol hoort), en hoge werkdruk door onderbezetting.
[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 10-09-2021 09:59 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
De blauwe A is inderdaad wel lekker gestegen de afgelopen jaren en bijna 100% alleen al in de afgelopen zes maanden. Wat waren voorheen de grant values als je dat wilt delen?mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]
160 is inclusief de waarde van de RSUs die afgelopen jaar zijn “vested”, dat is dus het bedrag waarover ik belasting heb moeten betalen.
Nou de allereerste lagen rond de 17 Euro, de meest recente weet ik niet.Paprika schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:41:
[...]
De blauwe A is inderdaad wel lekker gestegen de afgelopen jaren en bijna 100% alleen al in de afgelopen zes maanden. Wat waren voorheen de grant values als je dat wilt delen?
Een aanbod gekregen:Ontwikkelaar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:34:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: WO Beta opleiding
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Backend/DB developer
• Werkgever/branche: IT detachering (Calco Masterclass)
• (Werk) Locatie(s): Nu provincie Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Reistijd**: Nu thuiswerken of 30 min enkel, bij toekomstige opdrachten max 90 min reistijd.
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2350
• Vakantiegeld: € 2150
• Bonus: €5 bruto per dag (8u) inzet
• TZ regeling: =(€2350 - (2350/18)*ziektedag)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30.350 - max € 33.845 (obv 1832 uur)
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal beheer APF
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card (ook privé)
• Onkostenvergoeding: €7 netto per dag (8u) inzet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30350 bruto - max € 33.845 bruto + €1603 netto (obv 1832 uur)
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Beta opleiding
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Backend/DB developer
• Werkgever/branche: Medisch
• (Werk) Locatie(s): Provincie Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 30 min of thuiswerken (50/50)
• Werkdruk: ?
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: € 2976
• Bonus: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.176
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal beheer APF
• Mobiliteit per jaar: € 0.19 per km
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): iets meer dan € 40.176
Ik ben benieuwd wat jullie vinden, ik had net net een auto voor elkaar gekregen, maar de nieuwe is wel 36 ipv 40 uur en meer salaris.
Mijn vriendin zou moeite hebben met de manier van inkomsten, maar minder uren is wel prettig inderdaad.Ontwikkelaar schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:15:
[...]
maar wel 36 ipv 40 uur en hoer salaris.
Geen pensioen?
😅 AangepastPiet_Piraat7 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:25:
[...]
Mijn vriendin zou moeite hebben met de manier van inkomsten, maar minder uren is wel prettig inderdaad.
Members only:
Inloggen
Pimmerd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:32:
***members only***
Members only:
Inloggen
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Als je gaat werken waar ik denk dat je gaat werken zou ik het zeker doen, werk er zelf al 4 jaar met veel plezier (maar ook zeker wel moeilijke tijden meegemaakt).JDFS schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:15:
[...]
Moet ik nog even uitzoeken. Zit je in Oost of West vanaf oktober?
RSU ook niet onderschatten, is een stevige benefit en elk jaar ontvang je een refresh.
Ik zit zelf qua beloning+benefits aan 150k. Blijft nog lastig om een vergelijkbaar salaris ergens anders te vinden
Bedankt! Geen H1b, ben getrouwd met een Amerikaanse
Voordat ik deze stap maakte in Maart dit jaar werkte ik als een Cloud Engineer / Architect en zat op 125k toen ik daar wegging. Heb daar 2 jaar ervaring opgedaan, flink genetwerkt bij de vendor en toen een mooie stap kunnen maken.
Solide pakket: bizar ongewoon voor Nederlandse begrippen, maar zeker niet raar voor Amerikaanse.Pimmerd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:32:
***members only***
Terugkijkend op puur en alleen je ervaring van werken / leven in de VS (en daarbij even geen rekening houden met je vrouw en salaris): zou je het Nederlanders aanraden als de mogelijkheid zich voordoet?
Absoluut!gotangclan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:49:
[...]
Solide pakket: bizar ongewoon voor Nederlandse begrippen, maar zeker niet raar voor Amerikaanse.
Terugkijkend op puur en alleen je ervaring van werken / leven in de VS (en daarbij even geen rekening houden met je vrouw en salaris): zou je het Nederlanders aanraden als de mogelijkheid zich voordoet?
Wonen: Ik ben hier 5 jaar geleden naar toe verhuisd, getrouwd en op dit moment geen intentie om terug te keren. Ik heb daarvoor ook al 6 maanden hier gewoond voor een stage. Ik kan het iedereen aan bevelen. Leven in de US is heerlijk, het land heeft veel te bieden en we gaan regelmatig op pad om nieuwe steden / gebieden te bezoeken. Ik weet dat ik met mijn opleiding en achtergrond in een luxe positie zit, maar we kunnen ons dit op het moment veroorloven (nog geen kinderen).
Werken: Amerikanen zeggen over het algemeen dat ze heel veel werken en zijn er trots op, maar in mijn ervaring zijn ze niet erg productief, daar zijn Nederlanders echt een stuk beter in. Dit is wel erg veranderd door COVID en thuiswerken. In Nederland werkte ik voor een IT dienstverlener en toen ik hier net kwam wonen heb ik 4.5 jaar voor een Amerikaanse bank gewerkt wat echt een hele grote omschakeling was. De eerste 12-18 maanden waren echt verschrikkelijk en heb ik ook wat gesprekken bij andere bedrijven gehad, maar uiteindelijk waren er wat C-level veranderingen gekomen waardoor er nieuwe projecten opgestart werden (o.a. cloud). Uiteindelijk 2/2.5 jaar ervaring opgedaan op dat vlak en heel veel connecties opgebouwd in de tussentijd. Ik heb 3x gesoliciteerd (2x bij m'n huidige werkgever, 1x bij een andere) en uiteindelijk de vierde keer aangenomen.
@Pimmerd mooi man!
Woon je in het noorden van NJ?
Mijn Amerikaanse aanstaande en ik gaan over +-5 jaar ook verhuizen. Dicht bij de schoonfamilie rondom Princeton.
Mijn Amerikaanse aanstaande en ik gaan over +-5 jaar ook verhuizen. Dicht bij de schoonfamilie rondom Princeton.
Wat was de eerste 12-18 maanden zo erg dan?Pimmerd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:07:
[...]
Absoluut!
Wonen: Ik ben hier 5 jaar geleden naar toe verhuisd, getrouwd en op dit moment geen intentie om terug te keren. Ik heb daarvoor ook al 6 maanden hier gewoond voor een stage. Ik kan het iedereen aan bevelen. Leven in de US is heerlijk, het land heeft veel te bieden en we gaan regelmatig op pad om nieuwe steden / gebieden te bezoeken. Ik weet dat ik met mijn opleiding en achtergrond in een luxe positie zit, maar we kunnen ons dit op het moment veroorloven (nog geen kinderen).
Werken: Amerikanen zeggen over het algemeen dat ze heel veel werken en zijn er trots op, maar in mijn ervaring zijn ze niet erg productief, daar zijn Nederlanders echt een stuk beter in. Dit is wel erg veranderd door COVID en thuiswerken. In Nederland werkte ik voor een IT dienstverlener en toen ik hier net kwam wonen heb ik 4.5 jaar voor een Amerikaanse bank gewerkt wat echt een hele grote omschakeling was. De eerste 12-18 maanden waren echt verschrikkelijk en heb ik ook wat gesprekken bij andere bedrijven gehad, maar uiteindelijk waren er wat C-level veranderingen gekomen waardoor er nieuwe projecten opgestart werden (o.a. cloud). Uiteindelijk 2/2.5 jaar ervaring opgedaan op dat vlak en heel veel connecties opgebouwd in de tussentijd. Ik heb 3x gesoliciteerd (2x bij m'n huidige werkgever, 1x bij een andere) en uiteindelijk de vierde keer aangenomen.
Mijn ervaring ook.Pimmerd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:07:
[...]
Werken: Amerikanen zeggen over het algemeen dat ze heel veel werken en zijn er trots op, maar in mijn ervaring zijn ze niet erg productief, daar zijn Nederlanders echt een stuk beter in.
Als ik dan voor werk bij mijn collega's in de VS ben (nu alweer een tijdje niet geweest) mis ik daar echt een stukje druk die ik wel ervaar in onze west Europese kantoren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik hebt er gewerkt vanuit de luchtmacht: over het algemeen klopt deze conclusie wel. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wij Nederlanders kregen over het algemeen veel meer werk verzet dan de Amerikanen.
Zat ook in de verschillende manieren van werken; we hanteerden daar het motto "work smarter, not harder". Daar waar Amerikanen langer werkten om een vliegtuig weer operationeel te krijgen, keken de Nederlanders naar slimmere oplossingen (welk onderhoud kunnen we combineren/parallel doen ipv sequentieel)
Zat ook in de verschillende manieren van werken; we hanteerden daar het motto "work smarter, not harder". Daar waar Amerikanen langer werkten om een vliegtuig weer operationeel te krijgen, keken de Nederlanders naar slimmere oplossingen (welk onderhoud kunnen we combineren/parallel doen ipv sequentieel)
North Jersey inderdaad, heb een tijdje in Passaic County gewoond wat erg duur is, nu wonen we in Sussex County en kan het iedereen aanbevelen. Stuur me een PM als je wat meer tips zoekt (we gaan wat offtopic)mooi man!
De mindset was heel erg "if it works, don't touch it". Ik zat een beetje in een cubicle naar m'n beeldscherm te staren zonder dat er echt werk was. Voorstellen om zaken te verbeteren werden afgeschoten, niks werd gepatched, hardware werd niet vervangen, dat soort ongein. Daarnaast was er weinig flexibiliteit en een aanwezigheidsplicht van 9-5. Veel studie opgepakt in die tijd, maar na een aantal maanden ben je daar ook wel klaar mee.Wat was de eerste 12-18 maanden zo erg dan?
Inderdaad, helemaal mee eens. Wat me ook opvalt is dat weinig mensen hier hun mond durven open te trekken met verbetervoorstellen (iig niet direct naar hun manager, achter de rug daar in tegenIk hebt er gewerkt vanuit de luchtmacht: over het algemeen klopt deze conclusie wel. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wij Nederlanders kregen over het algemeen veel meer werk verzet dan de Amerikanen.
Mooi pakket, ik ben benieuwd hoe dat in nederland zit als je vergelijkbare positie hebt. 230.000 pakket is namelijk wel mooier dan een 100k in nederland (als ik een schatting moest maken).Pimmerd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:32:
***members only***
230k USD bruto is in NJ ongeveer 127k EUR netto. 100k EUR in Nederland is ongeveer 59k EUR netto. Nou is New Jersey wel wat duur ten opzichte van alles wat niet in de Randstad is, maar ik gok dat je beter uitkomt jaagittunc schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:59:
[...]
Mooi pakket, ik ben benieuwd hoe dat in nederland zit als je vergelijkbare positie hebt. 230.000 pakket is namelijk wel mooier dan een 100k in nederland (als ik een schatting moest maken).
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
@Giel1 Pensioeninleg van je werkgever kan je hier berekenen:
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ werkgeverslasten op Ja zetten.
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ werkgeverslasten op Ja zetten.
Thanks! Handige tool inderdaadZenix schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:29:
@Giel1 Pensioeninleg van je werkgever kan je hier berekenen:
Vested value is echt niet zo'n goede vergelijkingswaarde voor een topic als dit, omdat het geen relatie heeft met de waardering die je werkgever in enig jaar van je had. Of ga je komende jaren ook melden dat je een salaris verlaging hebt gehad omdat aandelen niet meer 25+% per jaar zijn gestegen?mfkne schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]
Je werkgever waardeert je dit jaar met een RSU grant, de waarde daarvan is jaar op jaar eerlijk te vergelijken. Niet de vested value 4 jaar later. Das hetzelfde als dat ik vorig jaar 10% van m'n loon zelf in aandelen heb gestopt en dit jaar het rendement daarvan hier als sequndaire arbeidsvoorwaarde opgeef
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Oh, in België ook hoor.Pimmerd schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:36:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens. Wat me ook opvalt is dat weinig mensen hier hun mond durven open te trekken met verbetervoorstellen (iig niet direct naar hun manager, achter de rug daar in tegen). Daardoor worden zaken nooit echt goed verbeterd in mijn ervaring.
Members only: werk
Inloggen
Mixed Reality dev
Salarissen in Noorwegen worden flink belast (ik heb het ooit eens 'bijna communistisch' horen noemen), wat hou je daar netto aan over?Menesis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:50:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
€4500 per maand dus valt wel mee toch? ik heb eigenlijk geen idee hoe dat in NL isXFlame schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:55:
[...]
Salarissen in Noorwegen worden flink belast (ik heb het ooit eens 'bijna communistisch' horen noemen), wat hou je daar netto aan over?
[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 16-09-2021 16:08 ]
Mixed Reality dev
Dat valt best mee inderdaad, in NL hou je daar € 4.398,17 aan over, als ik berekenhet.nl mag geloven.
Noorwegen doet echt alles beter dan de rest
Zelfde gedachte altijd gehad over Zweden waar ik een klein jaar werk. Gemiddelde belastingdruk is zelfs lager, hou hier netto meer over dan in Nederland. Wel krijg je een te maken met 50% belasting vanaf de 50K bruto per jaar, maar onderaan de streep is je totale package (dus inclusief pensioen en andere onkostenvergoeding) bij mij in iedere geval hoger. Idem voor Noorse collega’s.XFlame schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:55:
[...]
Salarissen in Noorwegen worden flink belast (ik heb het ooit eens 'bijna communistisch' horen noemen), wat hou je daar netto aan over?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: AI (WO, dit jaar begonnen met studie)
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Engineer
• Werkgever/branche: Productie sector
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Reistijd**: Thuis
• Werkdruk: goed te doen
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24000
Ben eigenlijk op zoek naar een baan als junior software engineer om ervaring op te doen, maar nog niet iets op mijn pad tegengekomen. Meestal zijn de eisen die ze stellen hoger.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ben eigenlijk op zoek naar een baan als junior software engineer om ervaring op te doen, maar nog niet iets op mijn pad tegengekomen. Meestal zijn de eisen die ze stellen hoger.
Hoe combineer je 40 uur werkweken met een WO studie?FirstIT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:37:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Succes ermee alvast!
Ataturk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 03:09:
[...]
Hoe combineer je 40 uur werkweken met een WO studie?
Succes ermee alvast!
offtopic:
Dat hangt misschien ook af van de studie en je interesse ervoor? Ik heb in deeltijd WO rechten gedaan en dat was prima in de avonduren en zondagen te doen. Maar…ik vond het prima te doen omdat een studie WO rechten naar mijn mening vooral veel begrijpend lezen is. Het zwaartepunt lag bij mij vooral in het eerste jaar, de master was schrikbarend eenvoudig. Als je iets leuk vind en er aanleg voor hebt, dan is volgens mij veel mogelijk.
Dat hangt misschien ook af van de studie en je interesse ervoor? Ik heb in deeltijd WO rechten gedaan en dat was prima in de avonduren en zondagen te doen. Maar…ik vond het prima te doen omdat een studie WO rechten naar mijn mening vooral veel begrijpend lezen is. Het zwaartepunt lag bij mij vooral in het eerste jaar, de master was schrikbarend eenvoudig. Als je iets leuk vind en er aanleg voor hebt, dan is volgens mij veel mogelijk.
What's a cube to you?
Members only:
Inloggen
Ik lees al een tijdje mee met deze topic. Iedereen ontzettend bedankt voor de bijdrages!
Gezien mijn rol en inkomen overweeg ik om te switchen van werkgever of detachering in te gaan. Voor freelancing heb ik gevoelsmatig het netwerk nog niet voor opgebouwd. Bovendien twijfel ik of dat verstandig is vanuit mijn regio.
Klopt, ik snap je vraag, maar ik ben een harde werker. Het lukt me wel aardig.Ataturk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 03:09:
[...]
Succes ermee alvast!
Alleen ben ik erg op zoek naar nieuwe mogelijkheden, meer in de richting van software development.
#offtopic
Kennen jullie bedrijven die studenten aannemen in een rol als junior software engineer?
Ik heb ervaring met Javascript, webdesign en Python. In mijn studie ben ik ook veelal bezig met Python.
Als je googled kom je vast wel wat tegen voor studenten. Dit zijn wel altijd parttime banen. Ik denk dat werkgevers erg terughoudend zullen zijn om iemand in dienst te nemen die ook nog een voltijd studie doet. Heb je geen colleges trouwens waar je heen moet?FirstIT schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:24:
[...]
Klopt, ik snap je vraag, maar ik ben een harde werker. Het lukt me wel aardig.
Alleen ben ik erg op zoek naar nieuwe mogelijkheden, meer in de richting van software development.
#offtopic
Kennen jullie bedrijven die studenten aannemen in een rol als junior software engineer?
Ik heb ervaring met Javascript, webdesign en Python. In mijn studie ben ik ook veelal bezig met Python.
Je zou eens bij ChipSoft kunnen kijken. Zit in Amsterdam (station Sloterdijk). Zij hebben sowieso functies voor werkstudenten en ze hebben ook teams waarbij gewerkt wordt met AI/ML.FirstIT schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:24:
[...]
Klopt, ik snap je vraag, maar ik ben een harde werker. Het lukt me wel aardig.
#offtopic
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Gokje Deeltijdstudie.Ataturk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 03:09:
[...]
Succes ermee alvast!
En dan is 36-40 uur wel te doen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
1. Wie ben je:
• Opleiding: Bsc Toegepaste informatica
• Werkervaring: 3.5 jaar
• (Woon) Locatie: VB
2. Wat doe je:
• Functie: System & Network Engineer
• Werkgever/branche: IT-firma
• (Werk) Locatie(s): Vlaams Brabant
• Aantal vakantiedagen: 20(+12)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0.5u
• Werkdruk: Hoog (+- 8 overuren per week)
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.5K
• Vast maandsalaris (netto): €1.8K (excl. €148 maaltijdcheques)
• Vakantiegeld: €1.3K
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: €1.8K
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 35K
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € N/A
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: N/A
• Mobiliteit per jaar: € N/A
• Overige: BMW 320d touring (+ tankkaart BENELUX & geen limiet qua km's) + 3 dagen thuis per week
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € N/A
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige: BMW 320d touring (+ tankkaart BENELUX & geen limiet qua km's) + 3 dagen thuis per week
- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-
Met 8 overuren per week gaat er toch iets niet goed.Xelefim schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:38:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ja is ook makkelijk als je olie geld hebtXFlame schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:18:
Dat valt best mee inderdaad, in NL hou je daar € 4.398,17 aan over, als ik berekenhet.nl mag geloven.
Mixed Reality dev
In Nederland hadden we gasbaten, die hebben we extreem kortzichtig gebruikt.Menesis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 02:08:
[...]
Ja is ook makkelijk als je olie geld hebt
Kortzichtig is ook relatief. Dat we als zo'n klein land in de wereldtop qua economieën zitten was niet gelukt zonder die gasbaten.
Het had zeker beter gekund, maar zo slecht is het ook weer niet gebruikt.
Het had zeker beter gekund, maar zo slecht is het ook weer niet gebruikt.
Migraties nieuwe klanten, server maintenance, collega’s depaneren die 24/7 support hebben en ga zo maar door.HSG schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:11:
[...]
Met 8 overuren per week gaat er toch iets niet goed.
Op zich geen probleem voor me. De compensatie voor overuren is zeer interessant
- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-
Dat snap ik maar het zou niet mogen. Als iedereen veel overuren maken dan zou het bedrijf extra mensen moeten aannemen/inhuren om de druk van de ketel af te halen.Xelefim schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:10:
[...]
Migraties nieuwe klanten, server maintenance, collega’s depaneren die 24/7 support hebben en ga zo maar door.
Op zich geen probleem voor me. De compensatie voor overuren is zeer interessant
een updateXeoxE schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:36[/message]:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: hbo bedrijfseconomie
• Werkervaring: 2,5 jaar incl stages en relevante bijbanen
• (Woon) Locatie: randstad
2. Wat doe je:
• Functie: finance
• Werkgever/branche: vastgoed
• (Werk) Locatie(s): NH
• Uren/week: 40 (excl overwerk)
• Reistijd: 20min
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2440
• Vakantiegeld: 8 %
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: 25 vakantie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29280
• Winstdeling/bonus: -
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Werkervaring: 5 jaar relevante werkervaring
2. Wat doe je:
• Functie: financial controller
• Werkgever/branche: financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 45min
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3700
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Mobiliteit per jaar: kmvergoeding indien van toepassing
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51652
Andere controller hier. Ik weet dat er niet een concrete vraag in je post staat, maar.....XeoxE schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:35:
[...]
een update
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Werkervaring: 5 jaar relevante werkervaring
2. Wat doe je:
• Functie: financial controller
• Werkgever/branche: financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 45min
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3700
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Mobiliteit per jaar: kmvergoeding indien van toepassing
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51652
Wil je toch even meegeven dat ik je pakket, zowel primair als secundair, aan de matige kant vind.
In de randstad en met 5 jaar ervaring zou je mijns inziens makkelijk 60-65k moet krijgen met misschien wel een uitloop richting de 75k als je wat meer geluk hebt.
Dat idee heb ik zelf ook en nu de markt gunstig is ben ik me aan het oriënteren. Wist alleen niet zeker in welke range ik me kan aanbieden. Thanks!ISJ schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:52:
[...]
Andere controller hier. Ik weet dat er niet een concrete vraag in je post staat, maar.....
Wil je toch even meegeven dat ik je pakket, zowel primair als secundair, aan de matige kant vind.
In de randstad en met 5 jaar ervaring zou je mijns inziens makkelijk 60-65k moet krijgen met misschien wel een uitloop richting de 75k als je wat meer geluk hebt.
Dat is de theorie.HSG schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:43:
[...]
Dat snap ik maar het zou niet mogen. Als iedereen veel overuren maken dan zou het bedrijf extra mensen moeten aannemen/inhuren om de druk van de ketel af te halen.
De praktijk is in de meeste gevallen een stuk weerbarstiger. (Zéker in een markt, waar goed personeel moeilijk te krijgen is. Dan moet je business gaan afstoten en dáár voelen bedrijven in de regel niet zo veel voor.)
Zolang die overuren betaald zijn en het personeel er geen probleem mee heeft (of het juist wel prettig vind want extra inkomsten), is het denk ik niet zo'n enorm probleem.
Let even op dat niet elke financial controller hetzelfde doet en kan. Werk je in complexere internationale omgevingen dan ligt je salaris hoger dan bij een enkele bv met recht toe recht aan handel. Ik denk dat je met 60k, a 4500 per maand als basissalaris al erg blij mag zijn.ISJ schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:52:
[...]
Andere controller hier. Ik weet dat er niet een concrete vraag in je post staat, maar.....
Plus dat je twee soorten controllers hebt (al een keer eerder in dit topic langsgekomen). Mijns inziens zijn er de financiële controllers en de group controllers. Waar die laatste laag het tot veel verder kan schoppen en potentieel CFO worden (bij een groot bedrijf). Bij mijn bedrijf zijn de financiële controllers degene die de boekingen doen voor een bepaalde groepsentiteit en de cijfers ‘bewaken’.synx6 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:35:
[...]
Let even op dat niet elke financial controller hetzelfde doet en kan. Werk je in complexere internationale omgevingen dan ligt je salaris hoger dan bij een enkele bv met recht toe recht aan handel. Ik denk dat je met 60k, a 4500 per maand als basissalaris al erg blij mag zijn.
Dit is echt krom. Bruto maandsalaris van 2.5k en dan een BMW 3 als lease auto. Auto's zijn in Belgie goedkoper maar zou je niet liever hoger maandsalaris willen hebben?Xelefim schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:38:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ik denk dat je niet mag onderschatten hoe een auto in België als onderdeel van het loon gezien wordt. Voor mij is het ook een cruciaal deel van het pakket want de belastingen wegen niet op tegen de waarde voor mij.Chief schreef op maandag 20 september 2021 @ 04:57:
[...]
Dit is echt krom. Bruto maandsalaris van 2.5k en dan een BMW 3 als lease auto. Auto's zijn in Belgie goedkoper maar zou je niet liever hoger maandsalaris willen hebben?
Mijn eerste IT baan had ook ongeveer zo'n loon met een bedrijfswagen van gelijkaardige grootte (maar dan een Skoda
[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-09-2021 06:40 ]
XeoxE schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:59:
[...]
Dat idee heb ik zelf ook en nu de markt gunstig is ben ik me aan het oriënteren. Wist alleen niet zeker in welke range ik me kan aanbieden. Thanks!
Members only:
Inloggen
Persoonlijk gezegd, zou ik zelf een auto pakken. komt in nederland in ieder geval goedkoper uit.Admiral Freebee schreef op maandag 20 september 2021 @ 06:39:
[...]
Ik denk dat je niet mag onderschatten hoe een auto in België als onderdeel van het loon gezien wordt. Voor mij is het ook een cruciaal deel van het pakket want de belastingen wegen niet op tegen de waarde voor mij.
Mijn eerste IT baan had ook ongeveer zo'n loon met een bedrijfswagen van gelijkaardige grootte (maar dan een Skoda). Als ik de auto weigerde kreeg ik 150 euro bruto meer...
@agittunc volgens mij is een zakelijke auto rijden in België echt heel goedkoop vergeleken met Nederland. Dit is in ieder geval wat mijn Belgische collega's bij mijn ex-werkgever mij vertelden toen we onze bijtellingsregels incl leasebedragen gingen vergelijken. Per saldo: wij hadden een junior functie (0-3 jaar werkervaring) en waar ik het moest doen met een categorie Polo (betaalbaar) reden zij een 1-serie voor minder geld dan hetgeen ik betaalde. Uiteindelijk had ik een elektrische auto met eerst 7% en later 4% bijtelling dus was ik spekkkoper, maar toch.
Bedoel je nu "kiezen voor een leaseauto" of "zelf een auto kopen en géén leaseauto"?agittunc schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:56:
[...]
Persoonlijk gezegd, zou ik zelf een auto pakken. komt in nederland in ieder geval goedkoper uit.
In België is een leaseauto met tankkaart vrijwel altijd goedkoper tenzij je misschien een zeer goedkope tweedehandse auto hebt en het onderhoud zelf doet of zo. Ik betaal netto nog geen 100 euro per maand voor een Mercedes B-klasse op benzine bijvoorbeeld. Daarvoor heb ik altijd een recente auto, geen zorgen over onderhoud, pechverhelping en een volle tank.agittunc schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:56:
[...]
Persoonlijk gezegd, zou ik zelf een auto pakken. komt in nederland in ieder geval goedkoper uit.
Bedrijfswagens worden in België eigenlijk gesubsidieerd door de staat want er zit minder belasting op dan op loon. Het wordt dus echt gegeven als een extralegaal voordeel en niet omdat je hem zakelijk nodig hebt. Maatschappelijk is dat geen goede zaak en als je geen auto nodig hebt dan word je eigenlijk benadeeld aangezien het alternatief meestal minder waard is.
[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-09-2021 19:42 ]
1. Wie ben je:
• Opleiding: In het buitenland behaald, vergelijkbaar met HBO bachelors cybersecurity
• Werkervaring: ~8 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Op het moment meerdere taken; full-stack developer, security researcher, werken met AWS/databases. Binnenkort wel meer een focus op 1 specifieke functie.
• Werkgever/branche: Cybersecurity startup
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 35
• Gewerkte uren/week: 30-40, afhankelijk van drukte
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Erg afwisselend, soms laag, soms erg hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4600
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55200
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Werkgever is bereid om voor certificaten te betalen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55200
Redelijk tevreden, maar helaas geen extra's. Eind van het jaar verwacht ik weer een loonsverhoging.
• Opleiding: In het buitenland behaald, vergelijkbaar met HBO bachelors cybersecurity
• Werkervaring: ~8 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Op het moment meerdere taken; full-stack developer, security researcher, werken met AWS/databases. Binnenkort wel meer een focus op 1 specifieke functie.
• Werkgever/branche: Cybersecurity startup
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 35
• Gewerkte uren/week: 30-40, afhankelijk van drukte
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Erg afwisselend, soms laag, soms erg hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4600
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55200
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Werkgever is bereid om voor certificaten te betalen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55200
Redelijk tevreden, maar helaas geen extra's. Eind van het jaar verwacht ik weer een loonsverhoging.
Een leaseauto is een fijne secundaire arbeidsvoorde en voor sommige beroepsgroepen is een auto onmisbaar. Het probleem dat ik heb is dat een leaseauto niet heel gunstig is voor een werknemer: je bouwt geen pensioen op over dat gedeelte, toekomstige salarisverhogingen worden ook niet toegepast op dat gedeelte etc.
De verhouding salaris / leaseauto zou dus een beetje proportioneel moeten zijn. Ik vind het opvallend dat je een BMW 3 serie krijgt bij een bruto maandsalaris van 2.5k.
De verhouding salaris / leaseauto zou dus een beetje proportioneel moeten zijn. Ik vind het opvallend dat je een BMW 3 serie krijgt bij een bruto maandsalaris van 2.5k.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
..
[ Voor 99% gewijzigd door Yucon op 21-09-2021 06:43 . Reden: spuit 11 ]
Dit argument en deze discussie is letterlijk 3 posts geleden gevoerd. Laten we niet herhalen en stoppen met off-topic gaan.
Dat is hier ook hoor jongens met 2.3 2.5 krijgen een v60Chief schreef op maandag 20 september 2021 @ 04:57:
[...]
Dit is echt krom. Bruto maandsalaris van 2.5k en dan een BMW 3 als lease auto. Auto's zijn in Belgie goedkoper maar zou je niet liever hoger maandsalaris willen hebben?
Blijkbaar is het dan voordelig om een dergelijke auto te leasen voor een werkgever. In nederland wordt dat anders belast en zeker met 3 dagen thuiswerken of meer dan zou ik me nog wel afvragen of ik een leasebak op de oprit wil parkeren (gezien de huidige bijtelling etc)…
...
Kost een lease auto in bijtelling dan meer dan een privé auto die niks op de oprit staat te doen?koentjuh1987 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:41:
Blijkbaar is het dan voordelig om een dergelijke auto te leasen voor een werkgever. In nederland wordt dat anders belast en zeker met 3 dagen thuiswerken of meer dan zou ik me nog wel afvragen of ik een leasebak op de oprit wil parkeren (gezien de huidige bijtelling etc)…
Dit is gewoonweg laag.HSG schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:11:
[...]
Met 8 overuren per week gaat er toch iets niet goed.
Vlaams Brabant is verre van goedkoop om te wonen waardoor lonen meer richting Brussel een pak beter zouden moeten zijn.
Ter vergelijking, toen ik bij mijn vorige werkgever vertrok (7 jaar geleden) zat ik aan €2.800 en dit voor een 2de lijn helpdesk / technical writer. Heb zelfde diploma als jij (had ook optie op auto mits €200 bruto loon aftrek) en zit in dezelfde regio. Dat jij minder hebt voor (op het eerste zicht) betere job en het feit dat het inmiddels een brutoloon is van 7 jaar geleden waarmee ik vergelijk is wel frappant.
Ik zou toch wel even in gesprek gaan of vertrekken. Jouw loon zou toch al meer richting €3.000 moeten liggen (en afhankelijk van wat exact je doet kan dit gerust een pak meer zijn).
dat niet maar vorig jaar had ik nog een leaseauto die stil stond naast onze prive auto. Maar dat had meer met coronamaatregelen en min of meer permanent thuisblijven te maken. Voelt duurder (als is dat in de praktijk niet het geval). Maak je prive gebruik van een voertuig dan krijg je nog wat waar terug. Maargoed dwalen zo wat af van de inhoud ;-)Loei123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:07:
[...]
Kost een lease auto in bijtelling dan meer dan een privé auto die niks op de oprit staat te doen?
...
dat denk ik wel. Ligt er ook aan om wat voor autos het gaat.Loei123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:07:
[...]
Kost een lease auto in bijtelling dan meer dan een privé auto die niks op de oprit staat te doen?
Ik denk dus dat het elkaar weinig doet wanneer je spreekt over vergelijkbare auto's.Tylen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:50:
[...]
dat denk ik wel. Ligt er ook aan om wat voor autos het gaat.
Je betaald toch bijtelling voor je privé gebruik. Met thuiswerken gebruik je hem toch niet minder privé? Hier juist meer privé omdat mijn vrouw er vaker in rijdt indien nodig. Heb dan ook geen privé auto.koentjuh1987 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:41:
De totale kosten die je maakt aan het autorijden zijn wel variabel. Stel je leasebudget is 800 euro en uitbetaald krijg je 1100 euro bruto erbij (bij de meeste werkgevers levert uitbetalen meer op dan het leasebudget, omdat de werkgever ook geen kosten heeft aan brandstof etc). Als de auto voor maar zeg 10-15K per jaar wordt gebruikt, dan is 1100 euro bruto erbij en prive iets kopen beter voor de balans dan 800 euro aan leasebudget gebruiken en daarnaast nog bijtelling betalen. 0-7% bijtelling auto's vertekenen dit beeld overigens nog een beetje, maar 22% betalen voor wat prive kilometers bij veel tot 100% thuiswerken is zelden een goede keuze.jongetje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:06:
[...]
Je betaald toch bijtelling voor je privé gebruik. Met thuiswerken gebruik je hem toch niet minder privé? Hier juist meer privé omdat mijn vrouw er vaker in rijdt indien nodig. Heb dan ook geen privé auto.
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 21-09-2021 12:09 ]
Hoe werkt het dat 800 euro leasebudget zich vertaalt naar 1100 euro salaris indien je geen auto kiest?Paprika schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:08:
[...]
De totale kosten die je maakt aan het autorijden zijn wel variabel. Stel je leasebudget is 800 euro en uitbetaald krijg je 1100 euro bruto erbij (bij de meeste werkgevers levert uitbetalen meer op dan het leasebudget, omdat de werkgever ook geen kosten heeft aan brandstof etc). Als de auto voor maar zeg 10-15K per jaar wordt gebruikt, dan is 1100 euro bruto erbij en prive iets kopen beter voor de balans dan 800 euro aan leasebudget gebruiken en daarnaast nog bijtelling betalen. 0-7% bijtelling auto's vertekenen dit beeld overigens nog een beetje, maar 22% betalen voor wat prive kilometers bij veel tot 100% thuiswerken is zelden een goede keuze.
In mijn geval wordt het budget eenmalig per jaar uitgekeerd waar je dus een groot deel belasting over betaalt.
Of het eenmalig of maandelijks wordt uitbetaald zou niet uit mogen maken. In het slechtste geval krijg je iets terug bij je belastingaangifte. Verder geldt dat veel grote werkgevers met een lease budget werken exclusief brandstof en dus bij geen leaseauto een groter bedrag uitbetalen.Loei123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:20:
[...]
Hoe werkt het dat 800 euro leasebudget zich vertaalt naar 1100 euro salaris indien je geen auto kiest?
In mijn geval wordt het budget eenmalig per jaar uitgekeerd waar je dus een groot deel belasting over betaalt.
JDFS schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:45:
[...]
Plus dat je twee soorten controllers hebt (al een keer eerder in dit topic langsgekomen). Mijns inziens zijn er de financiële controllers en de group controllers. Waar die laatste laag het tot veel verder kan schoppen en potentieel CFO worden (bij een groot bedrijf). Bij mijn bedrijf zijn de financiële controllers degene die de boekingen doen voor een bepaalde groepsentiteit en de cijfers ‘bewaken’.
Members only:
Inloggen
[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2021 12:54 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.