Dat je dat eenmalig hebt gedaan, betekent niet dat je er wat bij gaat krijgen. Was het maar zo'n feest. Ik heb in dezelfde situatie gezeten (voor een lager salaris als HBOer): "Bedankt, goed gedaan" en weer door met je werk. Ik hoop het voor je. Overigens, ik zou inzetten op meer secundair: pensioenopbouw en reiskosten. Met je pensioen niets doen is roofbouw op je toekomst plegen._Galavant schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Ik ook niet hoor, maar ik heb wel redelijk wat grote projecten ontvangen waar ik grote verantwoordelijkheid voor draag van grotere nationale klanten. Dit betreft ontwikkeling, onderhoud & bespreken/ontweren nieuwe features. Ik heb deze verantwoordelijkheid door het wegvallen van de senior die alle kennis van dit project had intern en ik toendertijd alle zeilen bij heb moeten zetten om het project op te vangen(en goed gelukt is). Dus vandaar de wens voor wat meer compensatie, want ik ervaar wel een redelijke druk (vooral nu ik nog een ander project erbij krijg)
@_Galavant grootste verschil tussen een project opvangen, en vanaf het begin leiden is politiek gedeelte dat je waarschijnlijk nu niet hebt moeten doen.. en tevens opbouwen van de teams, way of working, door pushen transformation of change management er door duwen..
Maar uiteraard zorgen voor herkenning te krijgen en idd pushen voor een bonus of hoger loon kan altjd.
Maar uiteraard zorgen voor herkenning te krijgen en idd pushen voor een bonus of hoger loon kan altjd.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
@Icekiller2k6 Oh absoluut. Ik ben me heel erg bewust van het feit dat ik een ontwikkelaar ben en dat ik aan de tafel zit bij overleggen als ontwikkelaar. In de organisatie ben ik echter wel degene die de technische aspecten van het project kent en de vertaling maakt van functioneel naar technisch.Icekiller2k6 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:39:
@_Galavant grootste verschil tussen een project opvangen, en vanaf het begin leiden is politiek gedeelte dat je waarschijnlijk nu niet hebt moeten doen.. en tevens opbouwen van de teams, way of working, door pushen transformation of change management er door duwen..
Maarja, het is inderdaad allemaal koffiedik kijken. Voor mij is het wel duidelijk dat ik graag een wat hoger loon wil.
[ Voor 27% gewijzigd door _Galavant op 16-07-2021 11:59 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ben voor nu prima tevreden met mijn salaris, de werkdruk, mijn groeimogelijkheden en natuurlijk het werk zelf; Ik haal er vooralsnog genoeg voldoening en uitdaging uit. De afgelopen jaren ben ik hard gestegen in salaris (~25%) vanwege snelle promoties, maar die groei zal nu wel een beetje stagneren en meegaan in de standaard verhogingen aan de hand van de jaarlijkse beoordeling.
User heeft post leeggehaald.
[ Voor 152% gewijzigd door Ardana op 20-07-2021 19:03 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO Bachelor
• Werkervaring: 3.5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheer / Kennismanager
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen*: 26+1
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk
• Werkdruk: medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2730
• Vakantiegeld: 8% maandelijks uitbetaald
• Bonus, toeslagen, etc: 9.1% harmonisatietoeslag maandelijks uitbetaald
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% maandelijks uitbetaald
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41400
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1.55% pensioenopbouw (118 eigen inleg)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen
• Overige: laptop / mobiel van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €?
Ik ben momenteel in bezig met het kijken naar een overstap, en heb een eerste voorstel liggen van:
2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant Functioneel Beheer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Randstad / detachering
• Aantal vakantiedagen*: 20 wettelijk
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: verschilt
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3700
• Vakantiegeld: 12.5% maandelijks uitgekeerde
• Bonus, toeslagen, etc: 8% prestatiebonus
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € nnb
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg 5.5% + 0.8% grondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** €9800
• Overige: mobiel / laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nnb
Wat is jullie mening over huidige arbeidsvoorwaarden en toekomstige? Er ligt momenteel enkel een voorstel en er heeft nog geen onderhandeling plaatsgevonden.
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO Bachelor
• Werkervaring: 3.5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheer / Kennismanager
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen*: 26+1
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk
• Werkdruk: medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2730
• Vakantiegeld: 8% maandelijks uitbetaald
• Bonus, toeslagen, etc: 9.1% harmonisatietoeslag maandelijks uitbetaald
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% maandelijks uitbetaald
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41400
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1.55% pensioenopbouw (118 eigen inleg)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen
• Overige: laptop / mobiel van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €?
Ik ben momenteel in bezig met het kijken naar een overstap, en heb een eerste voorstel liggen van:
2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant Functioneel Beheer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Randstad / detachering
• Aantal vakantiedagen*: 20 wettelijk
• Reistijd**: verschilt
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3700
• Vakantiegeld: 12.5% maandelijks uitgekeerde
• Bonus, toeslagen, etc: 8% prestatiebonus
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € nnb
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg 5.5% + 0.8% grondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** €9800
• Overige: mobiel / laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nnb
Wat is jullie mening over huidige arbeidsvoorwaarden en toekomstige? Er ligt momenteel enkel een voorstel en er heeft nog geen onderhandeling plaatsgevonden.
[ Voor 3% gewijzigd door Pascalx op 18-07-2021 14:09 ]
Secundair nog wel karig. 20 vakantiedagen? Zitten we weer in 1950?
Die 3700, is dat inc. of ex. vakantiegeld?
Maar je gaat dus in de detachering... Met 20 dagen per jaar en moet voor 10k zorgen dat je overal komt? Tsja, het salaris is leuk,maar ik vind het totaalplaatje, zoals ik al zei, nogal karig.
Die 3700, is dat inc. of ex. vakantiegeld?
Maar je gaat dus in de detachering... Met 20 dagen per jaar en moet voor 10k zorgen dat je overal komt? Tsja, het salaris is leuk,maar ik vind het totaalplaatje, zoals ik al zei, nogal karig.
Vakantiegeld 12,5%, dus ik gok dat die 4,5% extra uitbetaalde bovenwettelijke vakantiedagen zijn die je eventueel ook weer kunt terugkopen?
Dat heb je helemaal correct gezien. Standaard worden ze uitbetaald, je kan ze bijkopen als bovenwettelijke.millerman_sf schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:04:
Vakantiegeld 12,5%, dus ik gok dat die 4,5% extra uitbetaalde bovenwettelijke vakantiedagen zijn die je eventueel ook weer kunt terugkopen?
Die 10k kan je besteden aan lease+ov kaart of enkel ov of eigen/ander vervoer en dan declareren a 0.19/km
Die 3700 is enkel basisloon bruto
[ Voor 3% gewijzigd door Pascalx op 18-07-2021 20:07 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: 2 Masters binnen niet ICT opleidingen
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Backend Python developer (Django) - vast contract
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40 min
• Werkdruk: midden
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: € 8% per maand van netto salaris als inleg
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Pensioeninleg per jaar: Geen
• Mobiliteit per jaar: NS ov kaart
• Overige: Laptop van de zaak
• Winstdeling/bonus: Geen
Ik heb verschillende signalen ontvangen dat mijn huidige salaris potentieel wat aan de lage kant is en weet dat ik in voorgaande jaren nog een stuk minder verdiend heb (ik begon bij dit bedrijf 4 jaar geleden op 2200). Daarnaast woon ik in een kleine 1 kamer studio zonder invallend zonlicht waar ik heel graag weg wil, wat een goede extra motivator is om om meer geld te vragen.
Ik heb komende week een gesprek met mijn werkgever en heb op de achtergrond een keer antwoord gegeven op linkedin recruiters zodat ik een beetje zicht krijg op alternatieven en ben nog een beetje aan het uitzoeken wat redelijk / realistisch zou zijn om te vragen. Ik vermoed stiekem dat het antwoord richting "een andere baan" zal gaan, maar een loonsverhoging in de tussentijd is natuurlijk mooi meegenomen. Het feit dat er bij mijn werk een stuk of 3 projecten zijn die enkel door mijzelf worden onderhouden en waar andere developers niet zoveel ervaring mee hebben kan daar hopelijk in mijn voordeel mee werken, maar het voelt voor mij wel lastig / gemeen om dat zo te gebruiken.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik heb verschillende signalen ontvangen dat mijn huidige salaris potentieel wat aan de lage kant is en weet dat ik in voorgaande jaren nog een stuk minder verdiend heb (ik begon bij dit bedrijf 4 jaar geleden op 2200). Daarnaast woon ik in een kleine 1 kamer studio zonder invallend zonlicht waar ik heel graag weg wil, wat een goede extra motivator is om om meer geld te vragen.
Ik heb komende week een gesprek met mijn werkgever en heb op de achtergrond een keer antwoord gegeven op linkedin recruiters zodat ik een beetje zicht krijg op alternatieven en ben nog een beetje aan het uitzoeken wat redelijk / realistisch zou zijn om te vragen. Ik vermoed stiekem dat het antwoord richting "een andere baan" zal gaan, maar een loonsverhoging in de tussentijd is natuurlijk mooi meegenomen. Het feit dat er bij mijn werk een stuk of 3 projecten zijn die enkel door mijzelf worden onderhouden en waar andere developers niet zoveel ervaring mee hebben kan daar hopelijk in mijn voordeel mee werken, maar het voelt voor mij wel lastig / gemeen om dat zo te gebruiken.
[ Voor 0% gewijzigd door Athius op 19-07-2021 14:17 . Reden: Aangeven van hebben van vast contract ]
Je geeft zelf al aan dat het te weinig is. Mijn inziens veel te weinig, als je het secundaire pakket en je werklocatie meeneemt. Nu krijg je de situatie waarbij je huidige pakket zover van je marktwaarde ligt (zeker 1000), dat je bijna wel moet overstappen omdat voor elkaar te krijgen. Maar ik neem aan dat je dat niet wil. Wat je kan doen is rustig om je heen kijken, eens op gesprek gaan, en op basis daarvan voor jezelf bepalen wat het minimale is om bij je huidige werkgever te blijven.Athius schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:10:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Backend Python developer (Django)
3. Wat verdien je:
en als je een aanbod krijgt die flink meer is kun je altijd deze ook neerleggen bij de baas. misschien dat er ineens wel mogelijkheden zijn!absurdsmash schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Je geeft zelf al dat het te weinig is. Mijn inziens veel te weinig, als je het secundaire pakket en je werklocatie meeneemt. Nu krijg je de situatie waarbij je huidige pakket zover van je marktwaarde ligt (zeker 1000), dat je bijna wel moet overstappen omdat voor elkaar te krijgen. Maar ik neem aan dat je niet wil. Wat je kan doen is rustig om je heen kijken, eens op gesprek gaan, en op basis daarvan voor jezelf bepalen wat het minimale is om bij je huidige werkgever te blijven.
wees hier wel voorzichtig mee. soms is dit namelijk een trigger voor management om je kort meer te betalen en vast te gaan kijken voor vervanging. maar die inschatting kun je vast wel maken voor je werkgever.
[ Voor 12% gewijzigd door Paranoidnl op 19-07-2021 14:13 ]
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Kleine kans dat het nog goed gaat komen bij zo'n werkgever. Ik zou gewoon lekker naar iets anders opzoek gaan en mocht je huidige werkgever je nieuwe aanbod toch willen matchen dan is het mooi meegenomen. Al zou het bij mij blijven wringen wetende dat je jarenlang genaaid bent. Ook je pensioeninleg komt nu > 15k te kort vergeleken met een redelijk pensioen. Hoe ouder je wordt hoe duurder het gaat zijn om dat in te halen. Je bent nog wel jong genoeg om dit te fixen maar het is wel tijd om het serieus te nemen. (ik doe hier een aanname dat je zelf niks inlegt)Athius schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:10:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Hij heeft wel een vast contract. Dus dat zal niet zonder een vaststellingsovereenkomst gaan. Met een overgangsperiode van een aantal maanden heb je dan zat tijd om iets nieuws te vinden.Paranoidnl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:09:
[...]
en als je een aanbod krijgt die flink meer is kun je altijd deze ook neerleggen bij de baas. misschien dat er ineens wel mogelijkheden zijn!
wees hier wel voorzichtig mee. soms is dit namelijk een trigger voor management om je kort meer te betalen en vast te gaan kijken voor vervanging. maar die inschatting kun je vast wel maken voor je werkgever.
Als developer met ervaring heb je sowieso binnen no time iets anders.
Geen ICTer, maar gezien ik nogal wat vragen (niet hier) krijg over wat ik nou verdien, misschien wel interessant om te delen.
Members only:
Inloggen
Hoe zit je met de kosten, ook wel interessant bij zo'n afwijkende functie. Als je 6 weken op schip zit, heb je dan in die 6 weken kosten op het schip zoals energie verbruik, eten, etc? En nog extra kosten thuis, zoals extra zorgverzekering of iets dergelijks? Want lijkt mij dat je toch meer per maand over houdt, gezien je maar de helft van een maand thuis zit?CrazyOne schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:25:
Geen ICTer, maar gezien ik nogal wat vragen (niet hier) krijg over wat ik nou verdien, misschien wel interessant om te delen.
***members only***
En zit je altijd weer thuis, of moet je ook wel eens in het buitenland verblijven? En zijn daar dan kosten aan verbonden?
@President Aan boord leef ik "gratis". Uiteraard heb ik nog wel gewoon een huishouden in Nederland, dus dat loopt allemaal gewoon door, net zoals voor iedereen met een gezin. Zorgverzekering wordt 100% door WG vergoed (is gewoon een NL zorgverzekering, voor het buitenland zijn er weer andere verzekeringen die door de WG worden betaald).
En nee, ik vlieg altijd weer terug naar Schiphol, vandaar zelf verder naar huis. In het buitenland verblijf ik aan boord en na 6 weken (ongeveer) vlieg ik weer naar huis.
En nee, ik vlieg altijd weer terug naar Schiphol, vandaar zelf verder naar huis. In het buitenland verblijf ik aan boord en na 6 weken (ongeveer) vlieg ik weer naar huis.
@Athius, 4 jaar werkervaring, 2 (niet gerelateerde) masters en dan zo'n voorwaarden. Doe jezelf 'n plezier en ga verder kijken. Zelfs al geven ze je nu 'n salarisverhoging dan sta over een jaar of twee weer ver achter, want er zit geen groei in en je secundaire voorwaarden zijn er nog slechter aan toe.
In Amsterdam kun je het dubbele krijgen van wat je nu verdient en dan ga je er nog goede secundaire voorwaarden bij krijgen ook. Ik snap dat je ingeburgerd bent op je werk, maar ook daar ben je ooit een eerste keer begonnen en zo kun je 't bij een nieuwe werkgever ook gewoon weer naar je zin hebben. Gezien je woonlocatie zou ik gaan solliciteren bij de populaire tech spelers die allemaal 'n kantoor hebben in Amsterdam. Dat kunnen post-IPO spelers zijn uit de VS of een Mollie, Adyen, Booking etc.
In Amsterdam kun je het dubbele krijgen van wat je nu verdient en dan ga je er nog goede secundaire voorwaarden bij krijgen ook. Ik snap dat je ingeburgerd bent op je werk, maar ook daar ben je ooit een eerste keer begonnen en zo kun je 't bij een nieuwe werkgever ook gewoon weer naar je zin hebben. Gezien je woonlocatie zou ik gaan solliciteren bij de populaire tech spelers die allemaal 'n kantoor hebben in Amsterdam. Dat kunnen post-IPO spelers zijn uit de VS of een Mollie, Adyen, Booking etc.
@CrazyOne Ha, grappig. Mijn pa werkt ook voor de grote waterbouwer. Denk dezelfde.
Wij wonen ook in noord NL. Momenteel is ie volgens mij ook 6 weken op en af.....
Wij wonen ook in noord NL. Momenteel is ie volgens mij ook 6 weken op en af.....
@CrazyOne Leuk om te zien wat voor salarissen er worden verdiend buiten de IT.
Je verkijkt je ook snel op die 6 weken vrij, want uiteindelijk werk jij flink meer dan een gemiddelde 9 tot 5 baan (zeg even 180 dagen per jaar * 12 uur per dag = 2160 uur, tegenover 47 weken à 40 uur = 1880 uur per jaar, toch zo'n 15% meer). Maar je salaris is er ook wel weer naar, weinig mensen die met zo'n netto loonstrook thuiskomen elke maand.
Je verkijkt je ook snel op die 6 weken vrij, want uiteindelijk werk jij flink meer dan een gemiddelde 9 tot 5 baan (zeg even 180 dagen per jaar * 12 uur per dag = 2160 uur, tegenover 47 weken à 40 uur = 1880 uur per jaar, toch zo'n 15% meer). Maar je salaris is er ook wel weer naar, weinig mensen die met zo'n netto loonstrook thuiskomen elke maand.
Deze maand begonnen bij een nieuwe werkgever! Zeker tevreden voor m'n leeftijd.
Members only:
Inloggen
Glonnzo Alonzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:54:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Lekker op de bank
Met die extra voorwaarde na "2 jaar", + je reistijd... uhm. Na 2 jaar ga je dan zeker verder zoeken?Glonnzo Alonzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:54:
***members only***
Als je zoveel reist (ofja, meer gaat reizen voor je werk) loont het misschien om een (zakelijke, niet prive!) leasebakkie te regelen.
Gezien je leeftijd/36u werkweek, prima salaris. Qua werkervaring zou ik zeggen dat je mogelijk nog een tikkie hoger zou kunnen, maar ach, zolang je blij bent, en werk is meer dan alleen salaris
Als ik het normaliseer naar 40u heb je zeker een mooi pakket. Als je het uiterste uit je salaris/pakket wil persen, zou je best wel in die regio (en dan bedoel ik ook A'dam) vast wel nog ergens 4000-9000/jaar meer kunnen krijgen aan primaire en secundaire voorwaarden.
[ Voor 7% gewijzigd door grasmanek94 op 21-07-2021 09:00 ]
Heel benieuwd naar je software! Wat is het wat doet het? Toch goeie 10-15k omzet per jaar.ZaZ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 03:22:
***members only***
Ik vind het voor je functie, leeftijd en daarmee ervaring niet een een overdreven hoog basis salaris... Zijn genoeg bedrijven die staan de springen om een goede software engineer / DBAerZaZ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 03:22:
***members only***
Net als post hierboven ook wel benieuwd naar de software je ontwikkelt hebt!
[ Voor 25% gewijzigd door Axel op 21-07-2021 10:20 ]
Ik ben niet echt een geldwolf. Ik heb nog nooit over salaris onderhandeld en altijd gewoon aangenomen wat me aangeboden werd. Ik weet dat ik zo ergens anders meer kan verdienen want ik krijg zo nu en dan aanbiedingen van mensen die me willen hebben, maar vaak is dat in de randstad en dat betekent dan anderhalf tot twee uur reistijd per dag. Ten opzichte van nu is dat dus dat ik nu elke dag een film op tv kan kijken en die tijd heb ik dan al minder. Dat is me ook heel wat waard, Ik heb 4 kinderen dus mijn vrije tijd is mij ook wat waard. Verder heb ik niets te klagen. Mijn vrouw heeft bijna een soortgelijk salaris dus we hebben het gewoon goed.Axel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Ik vind het voor je functie, leeftijd en daarmee ervaring niet een een overdreven hoog basis salaris... Zijn genoeg bedrijven die staan de springen om een goede software engineer / DBAer
Net als post hierboven ook wel benieuwd naar de software je ontwikkelt hebt!
De software die ik heb gemaakt is het automatiseren van dingen in de advertentiemarkt. Dat heeft een tijdje heel lekker gelopen maar heb ik een paar jaar geleden in een sterfhuisconstructie geduwd zodat ik het geleidelijk af kan stoten. Het levert nog wel wat centen op. Het werd me effe te druk allemaal destijds. Al helemaal omdat alle kinderen nog vrij jong waren. Nu zijn ze inmiddels 6 t/m 13 en komt er steeds meer ruimte. Het begint dan ook te kriebelen om weer eens iets nieuws op te zetten. Het ondernemerschap spreekt mij veel meer aan dan carrière maken voor een werkgever. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat ik de vaste stroom aan inkomsten inwissel voor een baan elders.
Lekker op de bank
Raden naar wie de werkgever is hoort niet in dit topic thuis.KingxHai schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:50:
***members only***
[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 21-07-2021 20:59 ]
Ik denk niet veel te hoeven reizen voor m'n werk. Maar als ik op ten duur meer kwijt zou zijn aan het reizen dan de reiskostenvergoeding dekt, zou ik natuurlijk wel naar oplossingen gaan zoeken. Volgens HR is het idee dat je na 2 jaar dichterbij de werklocatie komt wonen, zodat de reiskostenvergoeding de reiskosten wel daadwerkelijk zouden dekken.grasmanek94 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Met die extra voorwaarde na "2 jaar", + je reistijd... uhm. Na 2 jaar ga je dan zeker verder zoeken?
Als je zoveel reist (ofja, meer gaat reizen voor je werk) loont het misschien om een (zakelijke, niet prive!) leasebakkie te regelen.
Gezien je leeftijd/36u werkweek, prima salaris. Qua werkervaring zou ik zeggen dat je mogelijk nog een tikkie hoger zou kunnen, maar ach, zolang je blij bent, en werk is meer dan alleen salaris
Als ik het normaliseer naar 40u heb je zeker een mooi pakket. Als je het uiterste uit je salaris/pakket wil persen, zou je best wel in die regio (en dan bedoel ik ook A'dam) vast wel nog ergens 4000-9000/jaar meer kunnen krijgen aan primaire en secundaire voorwaarden.
Heb meerdere offers gehad, maar uiteindelijk leek dit mij de meest gunstige. Mede omdat ik 4 x 9 erg fijn vindt, en ik for the time being wel redelijk klaar ben met agencies. Daarnaast heeft m'n nieuwe werkgever altijd een jaarlijkse loonsverhoging, tenzij de prestaties echt benedenmaats zijn. Opzich wel een fijn gevoel om dat er niet jaarlijks uit te moeten/hoeven persen.
Krankzinnig veel voor iemand zonder ervaring en diploma. Zou daar zeer lang blijven als ik jou was.KingxHai schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:50:
***members only***
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dan boer je het inderdaad echt goed. Maar je hebt het ook wel nodig gezien je vier kinderen hebt.ZaZ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Ik ben niet echt een geldwolf. Ik heb nog nooit over salaris onderhandeld en altijd gewoon aangenomen wat me aangeboden werd. Ik weet dat ik zo ergens anders meer kan verdienen want ik krijg zo nu en dan aanbiedingen van mensen die me willen hebben, maar vaak is dat in de randstad en dat betekent dan anderhalf tot twee uur reistijd per dag. Ten opzichte van nu is dat dus dat ik nu elke dag een film op tv kan kijken en die tijd heb ik dan al minder. Dat is me ook heel wat waard, Ik heb 4 kinderen dus mijn vrije tijd is mij ook wat waard. Verder heb ik niets te klagen. Mijn vrouw heeft bijna een soortgelijk salaris dus we hebben het gewoon goed.
De software die ik heb gemaakt is het automatiseren van dingen in de advertentiemarkt. Dat heeft een tijdje heel lekker gelopen maar heb ik een paar jaar geleden in een sterfhuisconstructie geduwd zodat ik het geleidelijk af kan stoten. Het levert nog wel wat centen op. Het werd me effe te druk allemaal destijds. Al helemaal omdat alle kinderen nog vrij jong waren. Nu zijn ze inmiddels 6 t/m 13 en komt er steeds meer ruimte. Het begint dan ook te kriebelen om weer eens iets nieuws op te zetten. Het ondernemerschap spreekt mij veel meer aan dan carrière maken voor een werkgever. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat ik de vaste stroom aan inkomsten inwissel voor een baan elders.
Er staat dat hij 2-3 jaar werkervaring heeft dus hij heeft ervaring.Bschnitz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:45:
[...]
Krankzinnig veel voor iemand zonder ervaring en diploma. Zou daar zeer lang blijven als ik jou was.
[ Voor 8% gewijzigd door HSG op 22-07-2021 08:39 ]
Zeg dat. 4 Jaar ervaring met een technisch HBO en ik zit eronder.Bschnitz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:45:
Krankzinnig veel voor iemand zonder ervaring en diploma. Zou daar zeer lang blijven als ik jou was.

Misschien is het dan tijd om met je baas te praten?Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:40:
[...]
Zeg dat. 4 Jaar ervaring met een technisch HBO en ik zit eronder.
[ Voor 6% gewijzigd door HSG op 22-07-2021 08:43 ]
Ach hou op joh. Op die leeftijd met een andere opleiding die niet eens af is, nooit en never dat het relevante ervaring is. Zal nog wel inclusief stage zijn ook. Op je 24ste heb je noway relevante werkervaring, of tellen die jaren van kranten bezorgen of in de supermarkt ook al mee als werkervaring?HSG schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:37:
[...]
Dan boer je het inderdaad echt goed. Maar je hebt het ook wel nodig gezien je vier kinderen hebt.
[...]
Er staat dat hij 2-3 jaar werkervaring heeft dus hij heeft ervaring.
Wellicht een jaartje ergens op de helpdesk gezeten, max.
Anyway. Goed voor hem. Maakt zijn salaris niet minder achterlijk. Zelfs met 5-7 jaar ervaring.
Kom op. Bijna 1.5x modaal op 24 zonder diploma.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Er zijn mensen die dat voor elkaar krijgen. Heb je de post van ZaZ al bekeken. Hij mag wel 15 jaar werkervaring hebben maar hij heeft ook geen opleiding. Toch boert hij het enorm goed.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Ach hou op joh. Op die leeftijd met een andere opleiding die niet eens af is, nooit en never dat het relevante ervaring is. Zal nog wel inclusief stage zijn ook. Op je 24ste heb je noway relevante werkervaring, of tellen die jaren van kranten bezorgen of in de supermarkt ook al mee als werkervaring?
Anyway. Goed voor hem. Maakt zijn salaris niet minder achterlijk. Zelfs met 5-7 jaar ervaring.
Het ligt niet alleen aan een diploma maar je moet ook geluk hebben en weten hoe je het aanpakt.
Je bent op je 16e wel klaar met het VMBO, dat is voor hem/haar 8 jaar geleden. Dat dunkt mij meer dan genoeg tijd om 2-3 jaar aan relevante ervaring op te bouwen (en gezien het salaris ga ik er wel van uit dat dit niet z'n eerste jaar in deze sector is).Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Ach hou op joh. Op die leeftijd met een andere opleiding die niet eens af is, nooit en never dat het relevante ervaring is. Zal nog wel inclusief stage zijn ook. Op je 24ste heb je noway relevante werkervaring, of tellen die jaren van kranten bezorgen of in de supermarkt ook al mee als werkervaring?
Zet geen zoden aan de dijk...HSG schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:43:
[...]
Misschien is het dan tijd om met je baas te praten?
Zie dat ik de mijne een jaar geleden voor het laatst heb geupdate. Maar weer eens actualiseren.
Members only:
Inloggen
Daar scheer je wel heel veel over 1 kam. Ik had gewoon 5.5 jaar relevante part-time (waarvan 1.5 jaar full-time, en 2 stages van elk een half jaar) ervaring die direct aansloot op mijn studie en huidig werkgebied, ik werk nu 2 jaar na afstuderen (7 jaar ervaring dus), en ik ben 26. Ik snap die reactie niet helemaal. Het is gewoon mogelijk. Als hij een goede deal heeft weten te onderhandelen, ziet zijn werkgever daar waarschijnlijk veel potentieel in.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Op die leeftijd met een andere opleiding die niet eens af is, nooit en never dat het relevante ervaring is. Zal nog wel inclusief stage zijn ook. Op je 24ste heb je noway relevante werkervaring (...)
Niet elke student werkt in de horeca als bijbaan. Ik werkte gewoon op embedded systemen en full-stack development in volwaardige teams.
Verder helpt het natuurlijk ook als mensen in hobby tijd ook relevante ervaring op doen, en dit op professioneel/commercieel gebied toepassen. Die mensen bestaan ook, daar hechten werkgevers, mits je het goed over kan brengen in een interview, ook waarde aan. Ik ben daar ook een voorbeeld van, en ik ben heus niet uniek hierin hoor!
[ Voor 23% gewijzigd door grasmanek94 op 22-07-2021 09:19 ]
Als dat geen zoden aan de dijk zit kun je maar beter gaan solliciteren.Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:14:
[...]
Zet geen zoden aan de dijk...
Zie dat ik de mijne een jaar geleden voor het laatst heb geupdate. Maar weer eens actualiseren.
***members only***
Hoe precies heb je dat gedaan dan? Als het goed is zat je overdag full-time op school. Ken geen bedrijven die avonds IT werk doen, wellicht buitenland? Andere tijd zone ofzo?grasmanek94 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:15:
[...]
Daar scheer je wel heel veel over 1 kam. Ik had gewoon 5.5 jaar relevante part-time (waarvan 1.5 jaar full-time, en 2 stages van elk een half jaar) ervaring die direct aansloot op mijn studie en huidig werkgebied, ik werk nu 2 jaar na afstuderen (7 jaar ervaring dus), en ik ben 26. Ik snap die reactie niet helemaal. Het is gewoon mogelijk. Als hij een goede deal heeft weten te onderhandelen, ziet zijn werkgever daar waarschijnlijk veel potentieel in.
Niet elke student werkt in de horeca als bijbaan. Ik werkte gewoon op embedded systemen en full-stack development in volwaardige teams.
Verder helpt het natuurlijk ook als mensen in hobby tijd ook relevante ervaring op doen, en dit op professioneel/commercieel gebied toepassen. Die mensen bestaan ook, daar hechten werkgevers, mits je het goed over kan brengen in een interview, ook waarde aan. Ik ben daar ook een voorbeeld van, en ik ben heus niet uniek hierin hoor!
Klinkt alsof je rap opzoek moet gaan naar iets anders. De (tijdelijke) situatie voel je je niet prettig bij en tijdelijk is een rekbaar begrip zoals je ondervonden hebt.Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:14:
[...]
***members only***
Tijd voor iets nieuws, met meer uitdaging, minder frustratie, dichterbij huis en wellicht ga je er qua arbeidsvoorwaarden ook nog op vooruit
HBO's zijn zelden echt full-time, zeker voor studenten die het niveau makkelijk aan kunnen. Ik heb zelf mijn 3e en 4e jaar met 1 dag per week school gedaan en net niet cum laude afgestuurd. En met 32 uur per week heb je gewoon een normale parttime baan. Wat ook vaak mogelijk is (en ik zelf ook regelmatig gebruik van heb gemaakt) is om je werk projecten te gebruiken voor schoolvakken met een assesment beoordeling. Dat vereist natuurlijk wel een werkgever die mee werkt aan je studie. Leren voor tentamens en werken aan schoolprojecten kan natuurlijk ook gewoon in het weekend of 's avonds.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Hoe precies heb je dat gedaan dan? Als het goed is zat je overdag full-time op school. Ken geen bedrijven die avonds IT werk doen, wellicht buitenland? Andere tijd zone ofzo?
Op dit moment doe ik een master terwijl ik ook nog 40 uur per week werk. Als je nog jong bent en geen gezin hebt kan je prima veel meer dan 40 uur per week aan werk en studie besteden.
Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Hoe precies heb je dat gedaan dan? Als het goed is zat je overdag full-time op school. Ken geen bedrijven die avonds IT werk doen, wellicht buitenland? Andere tijd zone ofzo?
Members only: title
Inloggen
XFlame schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:34:
Tijdelijk...er is niets zo permanents als een tijdelijke oplossing die werkt.
Members only:
Inloggen
Inmiddels bijna een jaar aan het werk en een leuke stap kunnen maken qua salaris. Werkzaamheden liggen inmiddels op het vlak van IT Consultant, wat vanaf het begin de insteek was.
Members only: title
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door KayJee op 11-08-2022 10:24 ]
HSG schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:21:
[...]
Als dat geen zoden aan de dijk zit kun je maar beter gaan solliciteren.
Members only:
Inloggen
B-Real schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:27:
[...]
Klinkt alsof je rap opzoek moet gaan naar iets anders. De (tijdelijke) situatie voel je je niet prettig bij en tijdelijk is een rekbaar begrip zoals je ondervonden hebt.
Tijd voor iets nieuws, met meer uitdaging, minder frustratie, dichterbij huis en wellicht ga je er qua arbeidsvoorwaarden ook nog op vooruit
Members only:
Inloggen
XFlame schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:34:
Tijdelijk...er is niets zo permanents als een tijdelijke oplossing die werkt.

RagingPenguin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:37:
***members only***
Members only:
Inloggen
Ik kon het ook prima, maar mijn ervaring is toch anders. Sowieso was ons rooster behoorlijk beroerd. Projecten waren vooraf al vastgelegd en hingen vaak samen met andere vakken. En daarvan was een deel weer verplicht te volgen, waardoor je dus in praktijk iedere dag op de hogeschool zat.RagingPenguin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:34:
HBO's zijn zelden echt full-time, zeker voor studenten die het niveau makkelijk aan kunnen. Ik heb zelf mijn 3e en 4e jaar met 1 dag per week school gedaan en net niet cum laude afgestuurd. En met 32 uur per week heb je gewoon een normale parttime baan. Wat ook vaak mogelijk is (en ik zelf ook regelmatig gebruik van heb gemaakt) is om je werk projecten te gebruiken voor schoolvakken met een assesment beoordeling. Dat vereist natuurlijk wel een werkgever die mee werkt aan je studie. Leren voor tentamens en werken aan schoolprojecten kan natuurlijk ook gewoon in het weekend of 's avonds.
Op dit moment doe ik een master terwijl ik ook nog 40 uur per week werk. Als je nog jong bent en geen gezin hebt kan je prima veel meer dan 40 uur per week aan werk en studie besteden.
Verwijderd
Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
![]()
![]()
[...]
***members only***
[...]
Ik kon het ook prima, maar mijn ervaring is toch anders. Sowieso was ons rooster behoorlijk beroerd. Projecten waren vooraf al vastgelegd en hingen vaak samen met andere vakken. En daarvan was een deel weer verplicht te volgen, waardoor je dus in praktijk iedere dag op de hogeschool zat.
Members only:
Inloggen
HBO, we hebben het hier over zijn situatie op het MBO. Weet niet, maar volgens mij moet je daar toch echt heel de week op school zijn. Tenminste ik wel, vroeger. Zelfs met zo'n kaart check in systeem. Als ik dat niet wilde had ik BBL moeten doen. 95% van de lessen waren verplicht op school, was je aanwezigheid onder 80% kreeg je geen diploma. Ongeacht je cijfers.RagingPenguin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:34:
[...]
HBO's zijn zelden echt full-time, zeker voor studenten die het niveau makkelijk aan kunnen. Ik heb zelf mijn 3e en 4e jaar met 1 dag per week school gedaan en net niet cum laude afgestuurd. En met 32 uur per week heb je gewoon een normale parttime baan. Wat ook vaak mogelijk is (en ik zelf ook regelmatig gebruik van heb gemaakt) is om je werk projecten te gebruiken voor schoolvakken met een assesment beoordeling. Dat vereist natuurlijk wel een werkgever die mee werkt aan je studie. Leren voor tentamens en werken aan schoolprojecten kan natuurlijk ook gewoon in het weekend of 's avonds.
Bij HBO mag je gaan en doen wat je wilt ja.
Met jouw achtergrond liggen de banen voor het oprapen. Ik zou rap iets dichter bij huis gaan zoeken. Ga je nog beter verdienen ook.Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
![]()
![]()
[...]
***members only***
[...]
Ik kon het ook prima, maar mijn ervaring is toch anders. Sowieso was ons rooster behoorlijk beroerd. Projecten waren vooraf al vastgelegd en hingen vaak samen met andere vakken. En daarvan was een deel weer verplicht te volgen, waardoor je dus in praktijk iedere dag op de hogeschool zat.
Members only:
Inloggen
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
![]()
![]()
[...]
***members only***
[...]
Members only:
Inloggen
Ik heb toch echt meer aan te merken op jouw reactie dan zijn arbeidsvoorwaarden. Er is helemaal niets vreemds aan om op je 16e klaar te zijn met een VMBO (of 17e voor een HAVO of 18e voor een VWO). Stel je hebt HAVO gedaan volgens een regulier traject en daarna een MBO Game Developer dan ben je 21. Zelfs met een afgeronde opleiding is er dus helemaal niets vreemds aan om 3 jaar werkervaring te hebben op je 24e.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Buiten dat je dus eigenlijk zegt dat het merendeel van de MBOers liegt over hun werkervaring, gezien een volledig regulier traject door jou als onmogelijk wordt gezien, zie ik vooral een scenario waarbij een werkgever mogelijkheden heeft gezien in een werknemer en deze naar zijn of haar kunnen is gaan betalen om een kans te maken deze persoon binnen de deur te krijgen.
Wat denk je dat een Steve Jobs en de oprichters van oa Microsoft, WordPress, Facebook, Stripe, Twitter, Square, Spotify, Uber, DropBox, Dell, Oracle en WhatsApp (dit lijstje kan ik nog heel wat langer maken) allemaal gemeen hebben? Hint: geen diploma en op tijd begonnen
Verder is een vergelijking met een modaal salaris iets heel ouderwets, zeker als je termen als 1.5 keer modaal gaat gebruiken. Het modaal inkomen voor 2021 zou €36.500 euro zijn. 1.5x modaal is 54750. Dit zit een stuk dichter bij modaal dan 1.5x modaal. Je kunt bij het CBS ook specifiek gaan kijken naar de werkzame beroepsbevolking en dan kijken wat het gemiddeld inkomen blijkt te zijn. Je zou je nog wel eens kunnen verbazen over de getallen die je dan tegen gaat komen. Over de leeftijd 15-25 jaar is het gemiddeld primaire inkomen voor mensen die een vastcontract hebben en fulltime werken 35.000 euro. Gezien daar dus alle beroepen onder vallen is een goede techneut die iets meer verdiend dan het gemiddelde voor deze leeftijdscategorie alles behalve gek toch? Zeker gezien hij over minder dan 2 jaar niet eens meer tot de categorie 15-25 gaat behoren.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Kijk, bij jou snap ik het. Maar bij hem nee.Paprika schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Ik heb toch echt meer aan te merken op jouw reactie dan zijn arbeidsvoorwaarden. Er is helemaal niets vreemds aan om op je 16e klaar te zijn met een VMBO (of 17e voor een HAVO of 18e voor een VWO). Stel je hebt HAVO gedaan volgens een regulier traject en daarna een MBO Game Developer dan ben je 21. Zelfs met een afgeronde opleiding is er dus helemaal niets vreemds aan om 3 jaar werkervaring te hebben op je 24e.
Buiten dat je dus eigenlijk zegt dat het merendeel van de MBOers liegt over hun werkervaring, gezien een volledig regulier traject door jou als onmogelijk wordt gezien, zie ik vooral een scenario waarbij een werkgever mogelijkheden heeft gezien in een werknemer en deze naar zijn of haar kunnen is gaan betalen om een kans te maken deze persoon binnen de deur te krijgen.
Wat denk je dat een Steve Jobs en de oprichters van oa Microsoft, WordPress, Facebook, Stripe, Twitter, Square, Spotify, Uber, DropBox, Dell, Oracle en WhatsApp (dit lijstje kan ik nog heel wat langer maken) allemaal gemeen hebben? Hint: geen diploma en op tijd begonnen. Jij wordt vast ook heel vrolijk van voorbeelden als ex87 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"?
Verder is een vergelijking met een modaal salaris iets heel ouderwets, zeker als je termen als 1.5 keer modaal gaat gebruiken. Het modaal inkomen voor 2021 zou €36.500 euro zijn. 1.5x modaal is 54750. Dit zit een stuk dichter bij modaal dan 1.5x modaal. Je kunt bij het CBS ook specifiek gaan kijken naar de werkzame beroepsbevolking en dan kijken wat het gemiddeld inkomen blijkt te zijn. Je zou je nog wel eens kunnen verbazen over de getallen die je dan tegen gaat komen. Over de leeftijd 15-25 jaar is het gemiddeld primaire inkomen voor mensen die een vastcontract hebben en fulltime werken 35.000 euro. Gezien daar dus alle beroepen onder vallen is een goede techneut die iets meer verdiend dan het gemiddelde voor deze leeftijdscategorie alles behalve gek toch? Zeker gezien hij over minder dan 2 jaar niet eens meer tot de categorie 15-25 gaat behoren.
***members only***
Zijn salaris is gewoon buitengewoon goed. Dat mag ook, ben heel blij voor hem. Maar die 2/3 jaar werkervaring zijn inderdaad wat elke MBOer erop knalt. Maar die voegen echt bijzonder weinig toe.
Maar dat is echt geen normale situatie, je kan dit niet vergelijken met mensen die een eigen bedrijf gestart zijn. Bovendien zijn al deze mensen gestopt met hoger onderwijs, de basis hadden ze dus al.
Als we nu echt zover zijn dat een 24 jarige zonder diploma 45K plus krijgt en dat normaal vinden, kunnen we net zo goed dit topic sluiten en stoppen met school. Blijkbaar is een diploma dan ook niks meer waard.
Dus nee. Dit is niet normaal.
-
[ Voor 100% gewijzigd door wErudite op 28-02-2023 10:01 ]
De generalisatie van de 2-3 jaren werkervaring die 'echt bijzonder weinig toevoegen' van specifiek MBO'ers vind ik toch wel heel erg vervelend overkomen hoor. Blijf vooral in salarisschalen denken die gekoppeld zijn aan jaren bureaustoel zitten met een bepaald diploma. Misschien is het inderdaad beter als je dit topic persoonlijk sluit, want blijkbaar heb je voor jezelf al uitgemaakt wat iemand moet verdienen op basis van 3-4 variabelen. Wat ze doen, wat ze gedaan hebben, hoe goed ze zijn en wat voor specifieke specialisatie ze hebben komt niet mee in de berekening.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]
Kijk, bij jou snap ik het. Maar bij hem nee.
Zijn salaris is gewoon buitengewoon goed. Dat mag ook, ben heel blij voor hem. Maar die 2/3 jaar werkervaring zijn inderdaad wat elke MBOer erop knalt. Maar die voegen echt bijzonder weinig toe.
Maar dat is echt geen normale situatie, je kan dit niet vergelijken met mensen die een eigen bedrijf gestart zijn. Bovendien zijn al deze mensen gestopt met hoger onderwijs, de basis hadden ze dus al.
Als we nu echt zover zijn dat een 24 jarige zonder diploma 45K plus krijgt en dat normaal vinden, kunnen we net zo goed dit topic sluiten en stoppen met school. Blijkbaar is een diploma dan ook niks meer waard.
Ik heb tijdens mijn MBO een ERP pakket gebouwd met een klasgenoot met 6 modules die in een lokaal bedrijf automatisering voorzien op veel fronten. Moge dit interactie met hardware lokaal zijn, klant contact automatisering,verwerking & inventariseren, verwerken van betalingen,facturatie en salaris en inzage in hardware op locatie. Dit pakket word 6 jaar later nog steeds gebruikt.
Beetje knullig op te zeggen dat bijv. dit soort ervaring 'echt bijzonder weinig toevoegt'.
Dat doe je netjes. Zeker voor iemand die MBO 3 heeft gedaan en nog 'maar' 22 is, heb je nette arbeid voorwaarden. Mocht je op lange termijn graag meer verdienen, zorg dat je eerst goed ontwikkelt op de Servicedesk en daar je basis skills op gaat bouwen, en ga je vanaf daar verder opbouwen naar 2de lijns functies en daarna wellicht specialiseren in een bepaalde functie.wErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:
***members only***
Leuk salaris om te beginnen! Veel success met je eerste baanwErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:
***members only***
Het hele idee van dit topic is toch juist om te zien hoe het ook kan? Waarom moeten we dit topic dan gaan sluiten. Stel ik was een starter, dan zou ik bij het zien van dergelijke bijdragen juist gaan nadenken over mijn eigen situatie. Het hele idee van dit draadje is om verder te kunnen kijken dan een salariskompas.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]
Zijn salaris is gewoon buitengewoon goed.
Als we nu echt zover zijn dat een 24 jarige zonder diploma 45K plus krijgt en dat normaal vinden, kunnen we net zo goed dit topic sluiten
Als ik bij intermediair mijn gegevens invul (zijnde 31 jaar, 8 jaar werkervaring, HBO, 40 uur per week, IT, Architect, advies, niet leidinggevend, niet budgetverantwoordelijk, werklocatie NH, hoofdkantoor VS, meer dan 5000 werknemers en branche ICT) dan krijg ik als resultaat 4586 euro per maand als zijnde een man en 4350 euro als ik een vrouw was geweest. Dan ben ik toch maar blij dat dit topic bestaat als referentiemateriaal en dat ik nooit naar een salariskompas kijk.
Veel succes met je eerste baan! Mooi startsalaris en ook weinig reistijd wat toch wel fijn is.wErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:
***members only***
Dit topic is leuk en interessant maar gebruik het vooral niet als benchmark want je komt hier veel uitschieters tegen. De meesten delen toch vooral hun salaris als dat een goed salaris is, of als ze het idee hebben (fors) onder betaald te worden. De middenmoot ontbreekt dus vaak.Paprika schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:37:
[...]
Het hele idee van dit topic is toch juist om te zien hoe het ook kan? Waarom moeten we dit topic dan gaan sluiten. Stel ik was een starter, dan zou ik bij het zien van dergelijke bijdragen juist gaan nadenken over mijn eigen situatie. Het hele idee van dit draadje is om verder te kunnen kijken dan een salariskompas.
Als ik bij intermediair mijn gegevens invul (zijnde 31 jaar, 8 jaar werkervaring, HBO, 40 uur per week, IT, Architect, advies, niet leidinggevend, niet budgetverantwoordelijk, werklocatie NH, hoofdkantoor VS, meer dan 5000 werknemers en branche ICT) dan krijg ik als resultaat 4586 euro per maand als zijnde een man en 4350 euro als ik een vrouw was geweest. Dan ben ik toch maar blij dat dit topic bestaat als referentiemateriaal en dat ik nooit naar een salariskompas kijk.
“The silent majority”; waar baseer je op dat de middenmoot zijn salaris niet deelt?Homeland schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:
Dit topic is leuk en interessant maar gebruik het vooral niet als benchmark want je komt hier veel uitschieters tegen. De meesten delen toch vooral hun salaris als dat een goed salaris is, of als ze het idee hebben (fors) onder betaald te worden. De middenmoot ontbreekt dus vaak.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Als je gewoon je baan opzegt heb je prima tijd om te solliciteren. En dan waarschijnlijk inderdaad kortere reistijd, hoger salaris. Echt zeg wat doe je daar nog? Stop met klagem, start met drastische actie ondernemen.Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
![]()
![]()
[...]
***members only***
[...]
Dat klopt ook. Mijn punt is dan ook, dat we dit moeten zien als een bijzonder salaris. Als we dit als referentie gaan gebruiken is alles zinloos wat we nog posten. Want verdienen 90% van de mensen hier te weinig.Paprika schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:37:
[...]
Het hele idee van dit topic is toch juist om te zien hoe het ook kan? Waarom moeten we dit topic dan gaan sluiten. Stel ik was een starter, dan zou ik bij het zien van dergelijke bijdragen juist gaan nadenken over mijn eigen situatie. Het hele idee van dit draadje is om verder te kunnen kijken dan een salariskompas.
Blijkbaar betalen banken en verzekeringen op dit moment goud voor elke vorm van ITer. Dat is mijn conclusie.
Dit lijkt mij nu juist een hele nuttige conclusie en juist waarom dit topic bestaatBschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Blijkbaar betalen banken en verzekeringen op dit moment goud voor elke vorm van ITer. Dat is mijn conclusie.
Omdat ik uit mijn hobby tijd al erg veel mijzelf aangeleerd had, had ik nogal veel projecten sneller af (en hoge beoordelingen, maar dat ter zijde, 5.5 is een studenten 10). Meestal was ik vanaf 15 of 16u al op werk, doorwerken tot 20u, soms 22u. Wanneer lessen later op een dag beginnen, gewoon even de ochtend mee draaien.Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Als ik gebeld/whatsapped werd (tijdens een pauze/tussenuur), vaak fixte ik iets remote (VPN naar bedrijf), of even iets met iemand anders doornemen met bv anydesk. Mocht de VPN eruit liggen, ja dat gebeurde wel eens.. dan was het gewoon wachten tot ik ter plekke kon zijn (na school).
Schoolvakanties gewoon full-time, en dan "normaal" op vakantie, dus 2 weekjes, max 3, en niet 7-8 weken feesten. Bij een bedrijfje na mijn stage ook als 2e bijbaantje blijven werken (maar school + 2 bijbaantjes raad ik wel af, dat werd mij te veel).
Weekenden hield ik juist vrij, ik ging nooit in het weekend werken, dat is tijd voor mijzelf om te ontspannen, en dat houd ik nog steeds aan.
[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 22-07-2021 12:26 ]
Dat zou ik heel graag willen inderdaad. Ik ben gedreven om mezelf te gaan ontwikkelen maar ben helaas gewoon geen schoolmens. Hopelijk kan ik me in de ‘grote mensenwereld’ goed ontwikkelen, daar kijk ik met een positief gevoel naar.Tux3.14 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Dat doe je netjes. Zeker voor iemand die MBO 3 heeft gedaan en nog 'maar' 22 is, heb je nette arbeid voorwaarden. Mocht je op lange termijn graag meer verdienen, zorg dat je eerst goed ontwikkelt op de Servicedesk en daar je basis skills op gaat bouwen, en ga je vanaf daar verder opbouwen naar 2de lijns functies en daarna wellicht specialiseren in een bepaalde functie.
Met jou had ik dus prima een bedrijf willen beginnen tijdens school, je hebt het heel duidelijk anders gehad dan mij. Al mijn medestudenten waren zo deprimerend voor mij dat ik moest op letten dat ik niet mee gesleurd werd. In elke les gamen, niet opletten of iets leren 70% viel ook af op het einde.grasmanek94 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Omdat ik uit mijn hobby tijd al erg veel mijzelf aangeleerd had, had ik nogal veel projecten sneller af (en hoge beoordelingen, maar dat ter zijde, 5.5 is een studenten 10). Meestal was ik vanaf 15 of 16u al op werk, doorwerken tot 20u, soms 22u. Wanneer lessen later op een dag beginnen, gewoon even de ochtend mee draaien.
Als ik gebeld/whatsapped werd (tijdens een pauze/tussenuur), vaak fixte ik iets remote (VPN naar bedrijf), of even iets met iemand anders doornemen met bv anydesk. Mocht de VPN eruit liggen, ja dat gebeurde wel eens.. dan was het gewoon wachten tot ik ter plekke kon zijn (na school).
Schoolvakanties gewoon full-time, en dan "normaal" op vakantie, dus 2 weekjes, max 3, en niet 7-8 weken feesten. Bij een bedrijfje na mijn stage ook als 2e bijbaantje blijven werken (maar school + 2 bijbaantjes raad ik wel af, dat werd mij te veel).
Weekenden hield ik juist vrij, ik ging nooit in het weekend werken, dat is tijd voor mijzelf om te ontspannen, en dat houd ik nog steeds aan.
Uit +-120 leerlingen waren er echt maar 2 die ook iets met de IT deden na school. Dat ook zeer beperkt, 1 ging ook weg na het eerste jaar.
Ook de leraren waren gewoon slecht, tijdens examen voor server 2003 moest ik de leraar uitleggen dat zijn examen fouten bevat. Image was gewoon foutief opgezet, het was niet mogelijk om hoger dan een 7 te halen. Uiteindelijk iedereen zijn bek gehouden want iedereen kreeg 3 punten gratis.
Wellicht lag het aan mijn school, maar nee. Ik heb geen hoge pet van het MBO. Weinig geleerd, weinig leuke mensen en totaal geen inspiratie.
Wel heel knap wat je gedaan hebt, je hebt zeker elke € verdiend. Maar zover ik dus weet, ben je de uitzondering....
Omdat de meeste salarissen hier volgens mij dus of erg goed zijn, of zijn gepost met de vraag of iemand inderdaad onderbetaald wordt.JaQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:52:
[...]
“The silent majority”; waar baseer je op dat de middenmoot zijn salaris niet deelt?
Maar dat is slechts mijn beeld, mogelijk dat die posts mij juist meer opvallen of bij blijven.
Prima begin.wErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:
***members only***
Ik zit nu op hetzelfde salaris met MBO4, wat certificaten en 4 jaar(!) werkervaring van servicedesk, onsite en projecten. Via een detacheerder, maar mensen intern zitten op vergelijkbaar salaris.
heb dus inmiddels ook ontslag genomen en ga per 1-9 ergens anders aan de slag
Weer een nieuwe update:kaanmijo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:57:
[...]
Nieuw jaar, nieuwe verhoging! Heb het volgende aanbod binnengekregen. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik doe nog steeds erg veel, heb nog steeds veel verantwoordelijkheid. Het gat tussen mij en mijn collega's wordt echter steeds kleiner qua salaris, dus dat is positief.
***members only***
Members only:
Inloggen
kaanmijo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Weer een nieuwe update:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 22-07-2021 14:05 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen

Dat vraagt ook om een nieuw lijstje... €8 per krantenwijk.
Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Bschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]
Kijk, bij jou snap ik het. Maar bij hem nee.
Members only:
Inloggen
KingxHai
Ben blij met je uitleg, geeft aan dat je uitzonderlijke prestaties hebt geleverd. We moeten dit loon dus zeker niet als normaal zien, je hebt hier hard voor moeten vechten. Blij dat het gelukt is. Nu volhouden en doorvechten, met jou instellingen haal je de 9K nog voor je 35ste.
Members only:
Inloggen
Volledig met je eens, denk ook dat dit niet als normaal gezien moet worden (voor de beginnende lezers hier die straks met hoge verwachtingen een baan gaan zoekenBschnitz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Ben blij met je uitleg, geeft aan dat je uitzonderlijke prestaties hebt geleverd. We moeten dit loon dus zeker niet als normaal zien, je hebt hier hard voor moeten vechten. Blij dat het gelukt is. Nu volhouden en doorvechten, met jou instellingen haal je de 9K nog voor je 35ste.
KingxHai
<knip> Als je al weet dat het off-topic is, waarom post je het dan alsnog?
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 22-07-2021 20:48 ]
Misschien ligt het ook aan het werkveld waar je inzit. Ik ken een paar mensen die in Metaal zitten en zij klagen allemaal over het slechte cao. Dit zijn wel anekdotes.Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:14:
[...]
***members only***
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: WO Beta opleiding
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Backend/DB developer
• Werkgever/branche: IT detachering (Calco Masterclass)
• (Werk) Locatie(s): Nu provincie Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Reistijd**: Nu thuiswerken of 30 min enkel, bij toekomstige opdrachten max 90 min reistijd.
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2350
• Vakantiegeld: € 2150
• Bonus: €5 bruto per dag (8u) inzet
• TZ regeling: =(€2350 - (2350/18)*ziektedag)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30.350 - max € 33.845 (obv 1832 uur)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal beheer APF
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card (ook privé)
• Onkostenvergoeding: €7 netto per dag (8u) inzet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30350 bruto - max € 33.845 bruto + €1603 netto (obv 1832 uur)
• Leeftijd: 28
• Opleiding: WO Beta opleiding
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Backend/DB developer
• Werkgever/branche: IT detachering (Calco Masterclass)
• (Werk) Locatie(s): Nu provincie Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Reistijd**: Nu thuiswerken of 30 min enkel, bij toekomstige opdrachten max 90 min reistijd.
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2350
• Vakantiegeld: € 2150
• Bonus: €5 bruto per dag (8u) inzet
• TZ regeling: =(€2350 - (2350/18)*ziektedag)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30.350 - max € 33.845 (obv 1832 uur)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal beheer APF
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card (ook privé)
• Onkostenvergoeding: €7 netto per dag (8u) inzet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): min €30350 bruto - max € 33.845 bruto + €1603 netto (obv 1832 uur)
Zo weer eens een update uit de niet-ict-hoek. Een verhuizing van aannemerszijde naar opdrachtgeverszijde.bartbh schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:06:
Na @hello_moto ook van mijn kant een nieuwe update uit de civiele sector. Heb afgelopen week mijn baan opgezegd en ga binnenkort aan de slag bij een andere aannemer. Ik verhuis daarmee van de wegenbouw/infra naar de "waterkant".
***members only***
Al met zo beter tevreden over het geheel. Salaris gaat vooruit, pensioen is iets minder. Daarnaast wel een lease-auto erbij.
Members only:
Inloggen
Mmm, interessant. Ik interpreteer juist dat de norm blijkbaar de salarissen zijn die jij hoog noemt (discussies over MBO-ers daar gelaten). Wellicht is mijn beeld ook wereldvreemd, ik werk namelijk bij een bank waar voldoende mensen in een kooitje zitten.Homeland schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:05:
Omdat de meeste salarissen hier volgens mij dus of erg goed zijn, of zijn gepost met de vraag of iemand inderdaad onderbetaald wordt.
Maar dat is slechts mijn beeld, mogelijk dat die posts mij juist meer opvallen of bij blijven.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Dit jaar een wat hogere (her)indexering mogen ontvangen 
Zit hier prima qua verdiensten - als in: "ik werk om te leven, niet andersom" en dat lukt prima met dit salaris
Helaas dit jaar wel even wat tegenvallers gehad qua werk waar ik zelf nagenoeg geen invloed op heb kunnen uitoefenen, maar hier wordt goed op gereageerd door de werkgever
Members only:
Inloggen
Zit hier prima qua verdiensten - als in: "ik werk om te leven, niet andersom" en dat lukt prima met dit salaris
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
De salarissen on je heen zullen je wereldbeeld zeker kleuren, bij een bank zie je over het algemeen toch hogere salarissen en (nog altijd) hogere bonussen dan in de meeste andere sectoren.JaQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:32:
[...]
Mmm, interessant. Ik interpreteer juist dat de norm blijkbaar de salarissen zijn die jij hoog noemt (discussies over MBO-ers daar gelaten). Wellicht is mijn beeld ook wereldvreemd, ik werk namelijk bij een bank waar voldoende mensen in een kooitje zitten.
Ik vind het wel laag. Iedereen roept hier vaak wel dat je ergens moet beginnen, maar alle net afgestudeerden om mij heen (ik ben zelf 27 nu), beginnen met hun WO beta master op 3000+.Ontwikkelaar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:40:
[...]
Misschien ligt het ook aan het werkveld waar je inzit. Ik ken een paar mensen die in Metaal zitten en zij klagen allemaal over het slechte cao. Dit zijn wel anekdotes.
Overal waar ik gesprekken heb, merk ik dat 3000+ nu echt wel de norm is als instapsalaris voor een fatsoenlijk master.
hbo zelfs al op 2800 tegenwoordig.
de beste tip die ik je kan geven: als je ambities hebt geef deze dan aan, met een goede leidinggevende kun je dan best veel bereiken. je zult alsnog wel weer moeten gaan leren, want dat is nou eenmaal de IT wereld. maar de IT wereld beloont over het algemeen ook hard werken, nieuwsgierigheid en gewoon lef hebben en het doen.wErudite schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Dat zou ik heel graag willen inderdaad. Ik ben gedreven om mezelf te gaan ontwikkelen maar ben helaas gewoon geen schoolmens. Hopelijk kan ik me in de ‘grote mensenwereld’ goed ontwikkelen, daar kijk ik met een positief gevoel naar.
geef daarnaast ook aan dat je inderdaad geen "schoolmens" bent zodra je gaat praten over opleidingsplannen voor jouw ambities zodat er mogelijk manieren kunnen worden gevonden zodat jij kan leren op jouw manier.
misschien is een lading filmpjes kijken niets voor jou maar leer je heel veel van Labs doen waarbij je acties moet uitvoeren om tot het resultaat te komen.
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Ik ben er begonnen omdat ze een interne opleiding aanbieden van 2 maanden. Tijdens mijn opleiding heb ik amper IT kennis opgedaan, dit is voor mij een switch.Phyrozi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Ik vind het wel laag. Iedereen roept hier vaak wel dat je ergens moet beginnen, maar alle net afgestudeerden om mij heen (ik ben zelf 27 nu), beginnen met hun WO beta master op 3000+.
Overal waar ik gesprekken heb, merk ik dat 3000+ nu echt wel de norm is als instapsalaris voor een fatsoenlijk master.
hbo zelfs al op 2800 tegenwoordig.
Het is geen vetpot en achteraf had ik iets anders gekozen, maar dat is achteraf hé. Nog even en dan zijn mijn studiekosten afbetaald en ben ik vrij om om mij heen te kijken.
Binnen de IT zit je, in loondienst, veelal het beste op je plek bij een grote software vendor. >150K annual op je 30e a 40e bij een FMAANG bedrijf is alles behalve extreem. Natuurlijk zal de CTO van een Achmea of Rabobank het niet verkeerd hebben, maar terwijl een bank maar een summier aantal echt senior technische functies heeft met een hoog salaris, heeft een vendor er daar heel veel van. Een (grote) vendor heeft het voordeel van schaal. De inkomsten komen voort uit een licentie of dienst die niet 1, 100, of 1000 keer wordt verstrekt, maar miljoenen keren.Homeland schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 00:46:
[...]
De salarissen on je heen zullen je wereldbeeld zeker kleuren, bij een bank zie je over het algemeen toch hogere salarissen en (nog altijd) hogere bonussen dan in de meeste andere sectoren.
Het effectieve uurtarief van een senior (interne) Microsoft of Amazon architect is het dagtarief van een starter bij een grote detacheerder. Iemand die bijvoorbeeld heel veel weet van PowerBI zal (buiten ZZPer worden) het meeste gaan verdienen door bij Microsoft aan de slag te gaan. Een cloud architect kan het beste bij Microsoft, Google of Amazon aan de slag gaan en een CRM expert het beste bij Salesforce. ERP kom je al snel uit bij een SAP of Oracle etc.
Als we even het cloud voorbeeld nemen. Wat er vaak gebeurt is dat een (implementatie)partner een bedrijf gaat migreren naar de cloud. Laten we even een overheidsinstelling zoals het CBS of de RDW als voorbeeld nemen. In zo'n geval wordt er bij het afsluiten van het cloud contract met Microsoft standaard ook een "service" pakket verkocht. Het idee van zo'n pakket is dat er een expert van Microsoft mee zal kijken als second opinie dat de implementatiepartner het goed gaat doen. Deze persoon steekt effectief maar een paar uur in 1 klant, want hij of zij doet vijftig a honderd van dit soort trajecten op jaarbasis, maar wel tegen een fors tarief dat niet uurtje factuurtje wordt berekend, maar op basis van een standaardpakket.
Dit is maar een voorbeeld van de honderden functies die dit soort spelers hebben. Die dus allemaal heel wat meer betalen dan de gemiddelde IT in loondienst functie, terwijl het niet per definitie betekent dat deze mensen meer weten dan iemand die dit bij een partner al 10 of 15 jaar doet. Het enige verschil is dat zo'n vendor architect alles bekijkt vanuit de officiële documentatie van de vendor zelf en deze ook toepast als richtlijnen voor een implementatie en zal terugduwen met reacties als "hierbij verliezen jullie support" etc. Eigenlijk wordt er continue een best-practise ontwerp voorgesteld naar de (al dan niet unieke) situatie van de nieuwe klant met als einddoel een approval stempel van de vendor.
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.