Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Paprika schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:
@JaQ, wij willen stats zien! (DM mag ook :+)
Die rekensom kan je zelf wel redelijk maken. Pak 1880 werkbare uren per jaar (en dan ga je heel ruim zitten qua uren en weinig vrije dagen/ tijd tussen opdrachten) a zeg 85 euro per uur en je zit op 160k omzet. Bij een financiële instelling werken als IT manager met bijbehorende verzekeringen, pensioen (tikt zeker als 45+ aangezien de gemiddelde financiële instelling een goud omrande pensioenregeling heeft), extra vrije dagen, etc en het gaat hard als totaalpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

unezra schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Het probleem is hier dat er veel slechte managers zijn. Waardoor er snel een negatieve bias is. Begrijpelijk, maar niet terecht.
Is dat ook niet gewoon een bias doordat 1 slechte manager meerdere mensen onder zich heeft? Waardoor de slechte manager dus vele techneuten kan beïnvloeden hoe ze over management denkt?

Ik zie zelf vooral dat veel techneuten, zoals in mijn team, niet goed begrijpen welke taken ik extra krijg om hun aan de gang te houden. Dat sommige dingen die ik doe ook pas zichtbaar gaan zijn in het volgende fiscale jaar. Ook is het hele admin gebeuren rondom mid/end year reviews + recruitment een behoorlijke tijd hog en heb je tegenwoordig zeker in grote bedrijven enorm veel diversity dingen die je moet doen als manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Ik zie mijn taak als manager vooral om te zorgen dat de developers in mijn team kunnen bouwen. Aan software en aan zichzelf. Ik was het afgelopen jaar dan ook vooral veel tijd kwijt aan getouwtrek met en door stakeholders. Hoe minder zij er van merken, hoe beter ze kunnen doen waarvoor ik ze heb aangenomen. Maar dat maakt mijn werk soms onzichtbaar, als ik het goed doe. Hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
@swtimmer Uiteindelijk gaat het over duidelijk laten zien wat je doet, dat verwacht je toch ook van je medewerkers? Veel dingen kun je ook samen met je team doen, ik heb vaak genoeg de sollicitatie intake gesprekken gedaan voor mijn managers. Als daar al geen match was hoefde mijn manager niet een zinloos gesprek te doen en voorbereiden. Jaarplannen kan ook iedereen input voor leveren, en ook al doen ze dat niet, weten ze wel dat je ermee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

jongetje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:52:
@swtimmer Uiteindelijk gaat het over duidelijk laten zien wat je doet, dat verwacht je toch ook van je medewerkers? Veel dingen kun je ook samen met je team doen, ik heb vaak genoeg de sollicitatie intake gesprekken gedaan voor mijn managers. Als daar al geen match was hoefde mijn manager niet een zinloos gesprek te doen en voorbereiden. Jaarplannen kan ook iedereen input voor leveren, en ook al doen ze dat niet, weten ze wel dat je ermee bezig bent.
Ik denk dat jij niet in een groot bedrijf werkt. Het maken van jaarplannen gaat een stuk verder dan wat mijn team kan aangeven dat ze doen. Dit is enorm veel afstemmen met andere afdelingen en budgethouders. Wat dus ook @millerman_sf aangeeft, als ik dat goed doe merkt mijn team daar niets van. Is niets mis mee, maar daardoor is het denk ik door mensen in het team enorm lastig te zien wat het takenpakket is wat ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
@swtimmer Ik heb bij hele grote multinationals gewerkt (Banken, Pensioenverzekeraars, Hoger onderwijs, non-profit, Olie/gas etc.). Uiteindelijk vraag ik me af hoeveel die jaarplannen in de praktijk opleveren, ik zie meestal dat het een enorm spel is om te schrijven en als het klaar is in de kast beland. Ik zeg niet dat dat bij jouw wordt gedaan, maar ik heb echt nog nooit ergens een sessie gezien om na een jaar het jaarplan te evalueren en te kijken met het team of de teams wat er wel en niet is gehaald en hoe dit kwam.

Daarbij vind ik dat je juist een jaarplan met je team maakt en iedereen daarbij moet betrekken. Je moet het tenslotte ook samen uitvoeren en niet in je eentje...

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 05-07-2021 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

jongetje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:59:
@swtimmer Ik heb bij hele grote multinationals gewerkt (Banken, Pensioenverzekeraars, Hoger onderwijs, non-profit, Olie/gas etc.). Uiteindelijk vraag ik me af hoeveel die jaarplannen in de praktijk opleveren, ik zie meestal dat het een enorm spel is om te schrijven en als het klaar is in de kast beland. Ik zeg niet dat dat bij jouw wordt gedaan, maar ik heb echt nog nooit ergens een sessie gezien om na een jaar het jaarplan te evalueren en te kijken met het team of de teams wat er wel en niet is gehaald en hoe dit kwam.

Daarbij vind ik dat je juist een jaarplan met je team maakt en iedereen daarbij moet betrekken. Je moet het tenslotte ook samen uitvoeren en niet in je eentje...
Wie weet zijn dat soort accountability sessies wel diegene waar jouw manager moet komen? Ik moet laten zien in steercos per kwartaal waar we staan. Ook qua budgetten en deliverables. Ik zeg ook nergens dat de manager planning alleen doet. Ik heb het erover dat veel afstemmen wat daarna komt vaak niet het probleem van het team is maar van het management. Idem voor recruitment, veel tijd gaat niet zitten in het interviewen ansich, maar wel aan het afstemmen welke skills ik in mijn team moet hebben tov wat andere teams al bezitten of gaan aannemen.

Anyway, we dwalen af, maar ik wilde alleen aangeven dat soms voor mensen in het team het lastig is te evalueren of een manager goed of slecht is. Ik zie bijvoorbeeld in mijn team dat sommige managers die aan mij rapporteren het volgens hun team het heel goed doen maar in mijn ogen juist niet (delegeren, politiek, stakeholders, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youlabeest
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door youlabeest op 07-07-2021 09:22 . Reden: privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
swtimmer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:07:
[...]
Anyway, we dwalen af, maar ik wilde alleen aangeven dat soms voor mensen in het team het lastig is te evalueren of een manager goed of slecht is. Ik zie bijvoorbeeld in mijn team dat sommige managers die aan mij rapporteren het volgens hun team het heel goed doen maar in mijn ogen juist niet (delegeren, politiek, stakeholders, etc).
Ik zit voornamelijk in IT projecten en implementaties. Daarbij moet een manager in mijn ogen zorgen dat het team een team is. Klinkt heel simpel, maar in de praktijk heb ik weinig managers gehad die dat goed konden en vooral eerlijk waren over wat er echt speelt en hier goed mee om konden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:59:

Agile bijt hier ook behoorlijk - als het kan in de industrie waarin je werkt (banken dus wel, olie lijkt mij lastiger). Je weet eigenlijk een jaar van tevoren niet wat je uiteindelijk gaat doen. Dus als je de plannen echt gaat evalueren op die tijdlijn zit er een prikkel in om ze generiek te houden.

Je wilt FAST doelen (vooral dat frequently discussed).

Stuur je echt op outcome metrics (retentie/tevredenheid) dan is het onderhouden van de plannen minder werk (en des te belangrijker dat je de goede doelen en de goede weging kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ANdrode schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Agile bijt hier ook behoorlijk - als het kan in de industrie waarin je werkt (banken dus wel, olie lijkt mij lastiger). Je weet eigenlijk een jaar van tevoren niet wat je uiteindelijk gaat doen. Dus als je de plannen echt gaat evalueren op die tijdlijn zit er een prikkel in om ze generiek te houden.
Daar hebben veel bedrijven echt wat briljants op gevonden, management blijft volgens vaste planningen werken met deadlines en deliverables en enkel de development teams werken agile. Daardoor weet management wat er opgeleverd wordt in een jaar, weten developers precies wat er van verwacht wordt en wanneer het af moet zijn en kunnen ze dat vervolgens lekker agile gaan ontwikkelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Daar hebben veel bedrijven echt wat briljants op gevonden, management blijft volgens vaste planningen werken met deadlines en deliverables en enkel de development teams werken agile. Daardoor weet management wat er opgeleverd wordt in een jaar, weten developers precies wat er van verwacht wordt en wanneer het af moet zijn en kunnen ze dat vervolgens lekker agile gaan ontwikkelen.
Je kan de business kant ook agile doen :).

Het gebeurt vaak impliciet maar je kan het ook expliciet doen. Werkt niet overal in organisaties goed - maar een kortere cyclus dan in op 1-7 de jaarcyclus voor het volgende jaar inleveren vind ik in ieder geval wel positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ANdrode schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Je kan de business kant ook agile doen :).

Het gebeurt vaak impliciet maar je kan het ook expliciet doen. Werkt niet overal in organisaties goed - maar een kortere cyclus dan in op 1-7 de jaarcyclus voor het volgende jaar inleveren vind ik in ieder geval wel positief :)
Business agile? Nee joh, dat kan echt niet :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:26
Je zult toch aan je investeerder of aandeelhouders én je klanten een roadmap moeten tonen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04

TMC

Tsurany schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Dit is inderdaad hoe het gaat en dat werkt totaal niet. De 'jaarplannen' komen nooit uit, vervolgens komt men erachter dat het plan niet is uitgekomen en gaan ze weer bespreken waarom het niet is uitgekomen en wat er dan wel moet gebeuren om het uit te laten komen (en dat lukt weer niet). Al deze energie is in feite niks anders dan luchtverplaatsing, tegen beter weten in een niet voorspelbare toekomst proberen te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Paprika schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:40:
Je zult toch aan je investeerder of aandeelhouders én je klanten een roadmap moeten tonen..
Ja, alleen hoe verder je vooruit kijkt, hoe groter de onzekerheidsmarges. Die onzekerheidsmarges worden zelden eerlijk gecommuniceerd. Mensen willen toch harde beloftes: in december 2022 lanceren we systeem X. Alleen in hoeverre december 2022 haalbaar is kan je eigenlijk niet zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door TMC op 05-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TMC schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Dit is inderdaad hoe het gaat en dat werkt totaal niet. De 'jaarplannen' komen nooit uit, vervolgens komt men erachter dat het plan niet is uitgekomen en gaan ze weer bespreken waarom het niet is uitgekomen en wat er dan wel moet gebeuren om het uit te laten komen (en dat lukt weer niet). Al deze energie is in feite niks anders dan luchtverplaatsing, tegen beter weten in een niet voorspelbare toekomst proberen te voorspellen.
Het werkt prima, het geeft alleen geen resultaat. Maar dat is perfect voor die hele management laag, die blijven aan het werk juist omdat dit soort dingen perfect werken maar geen resultaat geven en iedereen dat ondertussen wel gewend is waardoor we het jaar in jaar uit herhalen zonder te hoeven veranderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd:33
• Opleiding: WO Master (Gamma wetenschap)
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Perifieer

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist (Senior)
• Werkgever/branche: Financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Thuis/Amsterdam
• Aantal vakantiedagen*: 25 (met mogelijkheid tot bijkopen)
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0/2,5u heen of 2,5u terug
• Werkdruk: Redelijk tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6250
• Vakantiegeld: €0 - zit in maandsalaris verwerkt
• Bonus, toeslagen, etc: €650 per maand (kan gebruikt worden voor allerlei declaraties tbv fiscale voordeeltjes)
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €83k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 20k per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV Jaarkaart (met optie tot 1e klas bijkopen)
• Overige: Ontwikkelbudget, verzekeringen (oa wia hiaat)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €110k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AmateurVinoloog schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:57:
• Reistijd**: 0/2,5u heen of 2,5u terug
Ugh! Lekker salaris voor je leeftijd (dicht bij het geld hè, dat helpt), maar 5 uur van je leven kwijt élke dag met reizen. Vind je dat niet zonde?

Mag je 4x per week thuiswerken?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:33
FunkyTrip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Ugh! Lekker salaris voor je leeftijd (dicht bij het geld hè, dat helpt), maar 5 uur van je leven kwijt élke dag met reizen. Vind je dat niet zonde?

Mag je 4x per week thuiswerken?
Ik kan thuiswerken. Momenteel 5x per week, maar ook na Corona 50/50 met de mogelijkheid om dan tevens 4*9 te werken.

Daarnaast kan ik werken tijdens de reistijd - eerlijk is eerlijk, ik red het meestal niet om 2,5u te werken, maar een anderhalf uur tijdens de reistijd lukt zeker wel. Dat is in de 1ste klas meestal prima te doen; heb altijd plek (eind-/beginstation).

Een derde punt is dat hier simpelweg niet zo veel werk is. Ik heb eigenlijk vooral in de financiële sector gewerkt en dan zit je toch vooral in de randstad. Als het hybride werken een afgrijselijke dood sterft (denk het wel :( ), dan kijk ik het wel weer aan.

[ Voor 16% gewijzigd door AmateurVinoloog op 06-07-2021 18:35 . Reden: een haakje toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AmateurVinoloog schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Een derde punt is dat hier simpelweg niet zo veel werk is. Ik heb eigenlijk vooral in de financiële sector gewerkt en dan zit je toch vooral in de randstad. Als het hybride werken een afgrijselijke dood sterft (denk het wel :( ), dan kijk ik het wel weer aan.
In de IT niet hoor denk ik. Een meerderheid van de 350 medewerkers in ons bedrijf past er voor om weer 5 dagen op kantoor te werken en de directie heeft ook al besloten om het hele kantoor te converteren naar flexplekken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Dazzler2120 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:46:
Hier ook maar eens een andere hoek aanduiden, ben vanuit de commerciële wereld bezig met een omscholing tot engineer. bijna leerjaar 2 afgerond. Vanuit mijn commerciële achtergrond wel al de stap kunnen zetten naar een technisch werkveld als sales engineer.
Gezien mijn geringe opleidingsachtergrond zeker niet ontevreden met waar ik sta. Ik zou ook iedereen aanraden die twijfelt om zich om te scholen, niet te lang twijfelen en aanknopingspunten zoeken welke je kunnen motiveren.

***members only***
Toevallig ben ik ook aan het kijken naar omscholen tot engineer (werktuigbouwkunde). Mag ik vragen hoe jij het hebt aangepakt (deeltijd/voltijd icm instantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 21:15
FunkyTrip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:23:
[...]

In de IT niet hoor denk ik. Een meerderheid van de 350 medewerkers in ons bedrijf past er voor om weer 5 dagen op kantoor te werken en de directie heeft ook al besloten om het hele kantoor te converteren naar flexplekken.
Flexplekken zucht. Als ik en menig ander persoon elke keer op zoek moet naar een plekje, begin ik elke dag chagrijnig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Furion2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:10:
[...]
Flexplekken zucht. Als ik en menig ander persoon elke keer op zoek moet naar een plekje, begin ik elke dag chagrijnig :X
Kan best goed werken.

Plus, waarom zou je een vaste plek willen, als dat betekend dat 30-50% van de werkplekken (en kantoorruimte) onbenut blijft? Da's puur geldverspilling. Ik snap heel goed dat anno 2021 en zéker post-Corona, bedrijven veel meer op flexplekken overschakelen.

Het is voor mij allang geen negatief iets meer. Mijn werkplek is waar ik mijn laptop neer zet.
(Ik denk dat menigeen niet meer zo moeilijk zou doen als die "vaste plek", betekend dat je 10% van je salaris mag inleveren om de extra kosten te dekken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furion2000
unezra schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:30:
[...]

Kan best goed werken.

Plus, waarom zou je een vaste plek willen, als dat betekend dat 30-50% van de werkplekken (en kantoorruimte) onbenut blijft? Da's puur geldverspilling. Ik snap heel goed dat anno 2021 en zéker post-Corona, bedrijven veel meer op flexplekken overschakelen.

Het is voor mij allang geen negatief iets meer. Mijn werkplek is waar ik mijn laptop neer zet.
(Ik denk dat menigeen niet meer zo moeilijk zou doen als die "vaste plek", betekend dat je 10% van je salaris mag inleveren om de extra kosten te dekken.)
De uitleg erachter snap ik al wel hoor, de reden 'geld' die je noemt is voor mij niet relevant. Omdat het voor jou niets negatiefs meer is, moeten anderen..... naja je snapt hem wel, je mening is voor mij niet echt een tegenargument :+

Als ik naar kantoor ga is mijn prioriteit dat ik samen met mijn team op een vaste plek kan zitten en dan punt. Hoe je het dan gaat invullen met vaste roosterdagen zal mij een worst wezen, maar op zoek gaan naar een plek vinden ik en veel van mijn collega's niet fijn. Van die blackfriday tafarelen zie ik dan al voor mij of over de afdelingen dwalen met een vraag voor die ene collega die zich altijd verstopt.

Management die flexplekken zomaar introduceert denkt inderdaad alleen aan geldverspilling, management die een werkbare manier vind in een kleiner kantoor denkt ook aan zijn werknemers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

unezra schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:30:
[...]

Mja zo werkt het helaas niet, ook niet de andere kant op beredenerend. Je krijgt ook niet ineens 10% meer salaris alleen omdat je nu meer (kan en/of mag) thuiswerken en ze een deel van de kantoorruimte kunnen afstoten of een deel van de huur opzeggen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Furion2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:46:
[...]

De uitleg erachter snap ik al wel hoor, de reden 'geld' die je noemt is voor mij niet relevant. Omdat het voor jou niets negatiefs meer is, moeten anderen..... naja je snapt hem wel, je mening is voor mij niet echt een tegenargument :+

Als ik naar kantoor ga is mijn prioriteit dat ik samen met mijn team op een vaste plek kan zitten en dan punt. Hoe je het dan gaat invullen met vaste roosterdagen zal mij een worst wezen, maar op zoek gaan naar een plek vinden ik en veel van mijn collega's niet fijn. Van die blackfriday tafarelen zie ik dan al voor mij of over de afdelingen dwalen met een vraag voor die ene collega die zich altijd verstopt.

Management die flexplekken zomaar introduceert denkt inderdaad alleen aan geldverspilling, management die een werkbare manier vind in een kleiner kantoor denkt ook aan zijn werknemers.
Wij hebben ook flexplekken (al 20 jaar), maar in de praktijk zit iedereen toch op een vaste plek bij zijn team. En als je eens met een ander team moet samenwerken kun je daar gaan zitten.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Sport_Life schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:48:
[...]

Wij hebben ook flexplekken (al 20 jaar), maar in de praktijk zit iedereen toch op een vaste plek bij zijn team. En als je eens met een ander team moet samenwerken kun je daar gaan zitten.
Maar dan moet die plek er wel zijn. Als je je kantoor inricht op 0.8 bureau per werknemer (pre-corona) hebben de collega's die wat later beginnen op dinsdag en donderdag al een probleem, want dat waren altijd de dagen dat iedereen op kantoor te vinden was.

Als je dan post-corona naar (ik noem maar wat) 0.5 bureau per werknemer gaat moeten er wel afspraken gemaakt worden welke teams op welke dagen op kantoor gaan werken, anders wordt het een deathmatch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Flexplekken kan gewoon prima. Wij hebben een site met plattegrond waar je plekken op kan reserveren. Dan is er dus niks zoeken aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:59
Caelorum schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:45:
Flexplekken kan gewoon prima. Wij hebben een site met plattegrond waar je plekken op kan reserveren. Dan is er dus niks zoeken aan.
Wat? Reserveren is toch ook gewoon zoeken, maar dan vooraf met meer stappen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

MeltedForest schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Maar dan moet die plek er wel zijn. Als je je kantoor inricht op 0.8 bureau per werknemer (pre-corona) hebben de collega's die wat later beginnen op dinsdag en donderdag al een probleem, want dat waren altijd de dagen dat iedereen op kantoor te vinden was.

Als je dan post-corona naar (ik noem maar wat) 0.5 bureau per werknemer gaat moeten er wel afspraken gemaakt worden welke teams op welke dagen op kantoor gaan werken, anders wordt het een deathmatch :P
Wij hebben 1 kantoor in de randstad en medewerkers wonen verspreid over heel Nederland, dus een collega uit Groningen komt max 1x per week naar kantoor (pre corona al). Ik woon zelf op fietsafstand dus kwam voorheen 3-4x per week.
Iedereen is verbaasd dat thuiswerken best prima gaat in sommige beroepsgroepen, maar wij deden dat al jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-07-2021 08:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Furion2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:46:
[...]

Kwestie van goede afspraken maken lijkt me.

Een vaste plek lijkt me niet relevant, "een plek waar we met zijn allen bij elkaar kunnen zitten" mogelijk wel. Maar hoe vaak is dat écht nodig en hoe groot zijn die teams?

Ik kan me voorstellen dat het juist wel eens heel verfrissend kan werken op een andere plek te zitten, zeker als het gebouw wat groter is.

Logisch dat het het management in the end gaat om geld. Je werkgever is geen filantropische instelling. Kantoorruimte kán een grote verspiller zijn die, als je het goed regelt, efficiënter benut kan worden.

In the end ga je dat hopenlijk ook terug zien in salaris. Minder overhead, dat kan zich vertalen in domweg hogere winstmarges en/of hogere salarissen en/of fatsoenlijke thuiswerkregelingen zoals een gedeeltelijke vergoeding van je thuiskantoor qua inrichting en maandelijkse lasten. (Voor dit topic denk ik relevant, het zit nu niet in de template, maar ik verwacht wel dat we naar een situatie toe gaan, waar dit een relevant deel van de totale package word.)

Sowieso vind ik thuiswerkmogelijkheden meer en meer relevant voor de totale package. 1x per week 1.5 uur enkele reis vind ik geen probleem, 4x per week wel.

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 07-07-2021 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Naast het feit dat er geen kantoor ruimte verspild worden, heeft dat ook van invloed op energie voorzieningen. Denk hierbij aan verwarming, verlichting, airco en dergelijke. Dit bespaard ook een bak geld aan energie en onderhoudskosten, maar minstens zo belangrijk is dat dit positief bijdraagt aan een beter klimaat.
Als alle kantoren, bij wijze van in heel Europa al een 0,8FTE of lager aanhoud, is dat ook weer een enorme winst voor onze klimaat doelen.

En als bonus ook nog de auto die een stuk minder word gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tux3.14 op 07-07-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Squixx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:52:
[...]
Wat? Reserveren is toch ook gewoon zoeken, maar dan vooraf met meer stappen.
Welnee.

Net als met vergaderzalen, je geeft het aantal benodigde plekken op en ziet dan in 1 oogopslag wáár dat mogelijk is en wanneer. Zie het als een vergaderruimte, maar dan per stoel, aantal stoelen of blok reserveerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tux3.14 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:44:
Naast het feit dat er geen kantoor ruimte verspild worden, heeft dat ook van invloed op energie voorzieningen. Denk hierbij aan verwarming, verlichting, airco en dergelijke. Dit bespaard ook een bak geld aan energie en onderhoudskosten, maar minstens zo belangrijk is dat dit positief bijdraagt aan een beter klimaat.
Als alle kantoren, bij wijze van in heel Europa al een 0,8FTE of lager aanhoud, is dat ook weer een enorme winst voor onze klimaat doelen.

En als bonus ook nog de auto die een stuk minder word gebruikt.
Een ex-werkgever gaat zelfs naar 0,4 of 0,5 werkplek per FTE.
Dat is een direct gevolg van COVID. (Ze zaten op 0,6 werkplek per FTE.)

Ze hebben gemerkt dat het meer dan prima gaat.

Die kostenbesparing is idd wat je zegt, veel groter dan alleen m2 aan werkoppervlakte. Minder reistijd, minder auto of OV kilometers, minder airco, etc. (Moedermaatschappij van ex-werkgever ging sowieso vrij ver daarin. Alleen nog maar electrische leaseauto's, enkel voor managementposities en in gebouwdelen ging vrijwel de volledige klimaatbeheersing 's avonds na werktijd uit. Plus, overal zonnepanelen, groen dak. Ik dacht een A of A+ label. Interessant rapport hierover (waar zij ook in vermeld staan): https://www.rvo.nl/sites/...%20utiliteitsgebouwen.pdf )

Hoewel ik graag op kantoor kom, merk ik dat ik meer en meer het hybride werken belangrijk vind en in een keuze voor een werkgever, absoluut dit soort zaken mee laat wegen. Het zijn delen van een package die misschien niet in harde € uit te drukken zijn, maar voor mij wel degelijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
unezra schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Kwestie van goede afspraken maken lijkt me.

In the end ga je dat hopenlijk ook terug zien in salaris. Minder overhead, dat kan zich vertalen in domweg hogere winstmarges en/of hogere salarissen en/of fatsoenlijke thuiswerkregelingen zoals een gedeeltelijke vergoeding van je thuiskantoor qua inrichting en maandelijkse lasten. (Voor dit topic denk ik relevant, het zit nu niet in de template, maar ik verwacht wel dat we naar een situatie toe gaan, waar dit een relevant deel van de totale package word.)
Dat is al weer meer wat ik bedoel. Er moet dan een regeling komen en afspraken inderdaad, maar mag je het dan nog flexplekken noemen? In mijn woordenboek is flexplekken black friday kijk maar waar je gaat zitten.

Dat laatste stukje quote ik even voor de lol, hier moest ik even smilen. Meer winst is meer winst en als je bedoelt dat evt. targets dan eerder gehaald worden oid, dan worden de targets weer bijgesteld. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Furion2000 op 07-07-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:59
unezra schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Welnee.

Net als met vergaderzalen, je geeft het aantal benodigde plekken op en ziet dan in 1 oogopslag wáár dat mogelijk is en wanneer. Zie het als een vergaderruimte, maar dan per stoel, aantal stoelen of blok reserveerbaar.
Oh alles staat voor de hele week geblokt en niemand maakt er gebruik van. Check :)

Ik blijf lekker thuis iig.

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 07-07-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Furion2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:10:
[...]

Voor Corona had ik dit al bij een vorige klant. Alles was in principe flexplek. Ik zeg in principe, want in praktijk betekende het toch vaak dat verreweg de meeste mensen hun 'eigen flexplek' hadden en je scheef werd aangekeken als iemand op de 'flexplek van Pietje' ging zitten.
Zelf had ik het sowieso altijd voor het kiezen omdat ik altijd als een van de eerste op kantoor was rond 6:30AM.

Nu peins ik er niet meer over om iedere dag naar kantoor te reizen. Bij nieuwe klant hebben we volgende week een kickoff van het project, waarbij we eenmalig allemaal fysiek tezamen komen (minus de partijen uit India en Spanje dan). Daarna is het 100% vanuit huis werken (is bij deze klant ook wel echt nodig, ik had de klus anders ook nooit aangenomen. 2x1,5 uur reistijd per dag was ik nooit aan begonnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Squixx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Oh alles staat voor de hele week geblokt en niemand maakt er gebruik van. Check :)

Ik blijf lekker thuis iig.
Degene die dat doet krijgt daar wel wat van te horen. Te vaak en je mag een andere werkgever zoeken. Asociale werknemers die niet zuinig met de resources van het bedrijf om gaan kan je beter bij de concurrentie hebben zitten ;)

Even gechargeerd, maar dat gaat in dit bedrijf dus gewoon niet voorkomen. De cultuur is er gewoon niet naar. Je mag (bijna) onbeperkt gebruik maken van de beschikbare resources, maar dan moet je wel 1) er gebruik van maken en 2) een fatsoenlijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furion2000
sverzijl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Voor Corona had ik dit al bij een vorige klant. Alles was in principe flexplek. Ik zeg in principe, want in praktijk betekende het toch vaak dat verreweg de meeste mensen hun 'eigen flexplek' hadden en je scheef werd aangekeken als iemand op de 'flexplek van Pietje' ging zitten.
Zelf had ik het sowieso altijd voor het kiezen omdat ik altijd als een van de eerste op kantoor was rond 6:30AM.

Nu peins ik er niet meer over om iedere dag naar kantoor te reizen. Bij nieuwe klant hebben we volgende week een kickoff van het project, waarbij we eenmalig allemaal fysiek tezamen komen (minus de partijen uit India en Spanje dan). Daarna is het 100% vanuit huis werken (is bij deze klant ook wel echt nodig, ik had de klus anders ook nooit aangenomen. 2x1,5 uur reistijd per dag was ik nooit aan begonnen)
Haha ja en dat is nu precies wat ik hoor bij mijn partner, die scheve gezichten of mensen die boos naar huis gaan omdat er gewoon geen plek is. 'Flexplekken', yeah right denk ik dan. Zorg dan voor een goede regeling of maak de kosten, laat het niet ten koste gaan van de werknemer. Ook 6.30u beginnen doe ik alleen omdat ik dat fijn vind, niet omdat anders iemand anders dan de handdoek op het strandbedje legt. Want dat vermijd ik liever die bedrijven en hotels ;)

Voorstander van thuiswerken dat sowieso, maar als ik naar kantoor ga voor mijn collega's en samenwerking, wil ik dat dat geen ergernissen oplevert. Als dat wel zo is en de werkgever is voor de rest wel goed, dan spreken we wel af bij iemand thuis of een combi van uitklaptafeltjes/campingstoel/verlengkabels :*)

Een goede regeling met afspraken over wanneer welk team de ruimte heeft om te werken op kantoor vs flexplekken in het leven roepen puur voor de kostenbesparingen/winst.

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 07-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
Furion2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Haha ja en dat is nu precies wat ik hoor bij mijn partner, die scheve gezichten of mensen die boos naar huis gaan omdat er gewoon geen plek is. 'Flexplekken', yeah right denk ik dan. Zorg dan voor een goede regeling of maak de kosten, laat het niet ten koste gaan van de werknemer. Ook 6.30u beginnen doe ik alleen omdat ik dat fijn vind, niet omdat anders iemand anders dan de handdoek op het strandbedje legt. Want dat vermijd ik liever die bedrijven en hotels ;)

Voorstander van thuiswerken dat sowieso, maar als ik naar kantoor ga voor mijn collega's en samenwerking wil ik dat dat geen ergernissen oplevert. Als dat wel zo is en de werkgever is voor de rest wel goed, dan spreken we wel af bij iemand thuis of een combi van uitklaptafeltjes/campingstoel/verlengkabels :*)
6:30 beginnen heb ik >10 jaar gedaan simpelweg om files te vermijden op de 3-4 dagen/week dat ik naar de klant ging in Amsterdam (het verschil tussen 40 min enkele reis en 1 a1,5 uur enkele reis).

Bijkomend voordeel was dat ik bij de ene klant altijd een parkeerplek had (want daar gold wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt in de parkeergarage, ook vreemd genoeg voor mij als ZZP-er) en bij de andere klant dus altijd een 'vaste flexplek'.
Nu slaap ik lekker uit tot 8:00 en begin ik pas om 8:30 ofzo en kan ik me niet eens meer voorstellen dat ik tot ruim 1 jaar geleden nog om 5:30 opstond :)

Wat flexplekken betreft was het met name op dinsdag en donderdag feest. Dat zijn de dagen waarop het minst vrij wordt genomen door parttimers. Tussen 9-10 zag je dan dus continu mensen zoeken naar een plekje. Dan zou ik zelf ook snel weer weg zijn geweest als ik dat iedere dag had moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even wat reacties verplaatst, mag ik graag opmerken dat het hier gaat over "Wat verdient de ICT'er / GoT'ter. Over hoe laat je uit bed gaat e.d. is hier niet echt ontopic te noemen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Om het enigszins on-topic te houden: ik heb tijdens mijn salarisonderhandelingen bedongen dat ik 3 dagen per week mag thuiswerken. Juist omdat wij ook flexplekken hebben met open kantoortuinen. Voor corona hadden we een semi-vaste werkplek, maar er zijn inmiddels zoveel mensen bijgekomen dat dat ook niet meer vol te houden is. Ik wil niet dat mijn dure uren verspild raken aan het zoeken van een werkplek (of posten op GoT ;)). Daarnaast zijn open kantoortuinen voor mijn concentratie vreselijk! En voor mijn omgeving ook omdat ik veel telefonische vergaderingen heb.

Ja, ik heb meer dan goede primaire arbeidsvoorwaarden. Maar dat is weinig waard als mijn werkgever mij niet kan voorzien van de middelen die ik nodig heb/acht om het werk goed te doen voor die werkgever. Ik heb overigens niet te klagen; thuiswerplek is ook volledig netto/netto vergoed door werkgever :)

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:38:
[...]Sowieso vind ik thuiswerkmogelijkheden meer en meer relevant voor de totale package. 1x per week 1.5 uur enkele reis vind ik geen probleem, 4x per week wel.
Voorheen was het voor mij een van de intangibles. In hetzelfde rijtje als teamsamenstelling, hoe je manager is, of het een beetje een mooi kantoor is, of het werk voldoening geeft of nuttig is, hoe makkelijk je verlof kunt opnemen. Noem maar op. Maar ik wil nooit meer terug naar hoe het was. Bij veel van die onderwerpen kun je die keuze niet heel bewust maken, maar thuiswerken is voor mij in ieder geval meer waard dan €500,- per maand extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Manarinth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Voorheen was het voor mij een van de intangibles. In hetzelfde rijtje als teamsamenstelling, hoe je manager is, of het een beetje een mooi kantoor is, of het werk voldoening geeft of nuttig is, hoe makkelijk je verlof kunt opnemen. Noem maar op. Maar ik wil nooit meer terug naar hoe het was. Bij veel van die onderwerpen kun je die keuze niet heel bewust maken, maar thuiswerken is voor mij in ieder geval meer waard dan €500,- per maand extra.
het is niet eens puur het thuiswerken op zich maar meer de mentaliteit en de bedrijfscultuur waar je simpelweg geen onderdeel van wil zijn als er al moeilijk gedaan wordt over thuiswerken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasteryShade
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 15:36
Huidig:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 8,5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior (cloud) engineer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3650
• Vakantiegeld: 8% € 3178
• Bonus, toeslagen, etc: BYOD € 70, thuiswerkvergoeding € 30
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 49500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 80% € 167 (eigen bijdrage 20% € 42)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto € 550
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58104 (excl. pensioeninleg)

Afgesproken met werkgever ieder jaar 5% erbij voor de komende 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:10
MasteryShade schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:18:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
Afgesproken met werkgever ieder jaar 5% erbij.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zat ook al te rekenen ;) Goeie deal hoor hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
-

[ Voor 100% gewijzigd door useruser op 16-02-2022 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het vooral erg karig voor de komende 10 jaar. Effectief een stijging tussen de 1% en 4% als je inflatie meerekent, kijkende naar de inflatie van de afgelopen 10 jaar. Of komt er nog een aparte inflatie correctie bij @MasteryShade ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Tsurany schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Ik vind het vooral erg karig voor de komende 10 jaar. Effectief een stijging tussen de 1% en 4% als je inflatie meerekent, kijkende naar de inflatie van de afgelopen 10 jaar. Of komt er nog een aparte inflatie correctie bij @MasteryShade ?
Tja, op korte termijn wel, op lange termijn niet.
Leuk ook als er een eindloonregeling zou zijn ;)

[ Voor 54% gewijzigd door wheel op 12-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:28
Huidig:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 8,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior (cloud) engineer
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 40 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3650
• Vakantiegeld: 8% € 3178
• Bonus, toeslagen, etc: BYOD € 70, thuiswerkvergoeding € 30
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 49500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 80% € 167 (eigen bijdrage 20% € 42)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto € 550
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58104 (excl. pensioeninleg)

Afgesproken met werkgever ieder jaar 5% erbij.
Ik vind het nog best karig voor iemand met een HBO-achtergrond en 8,5% ervaring eerlijk gezegd.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Tylen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Ik zat ook al te rekenen ;) Goeie deal hoor hahaha.
Compound interest op je salaris i.p.v. je beleggingen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasteryShade
haha goede ik heb het aangepast, geldt voor de komende 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mugwump schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik vind het nog best karig voor iemand met een HBO-achtergrond en 8,5% ervaring eerlijk gezegd.
Even aangenomen dat het ook kwalitatief 8,5 jaar ervaring is zit het aan de lage kant inderdaad, ook met die twee keer 5% verhoging. Elders zal hij ongetwijfeld meer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
[...]

Dat is het argument wat de werknemer altijd heeft en ze hebben gewoon gelijk daarin. Dat wil alleen helaas niets zeggen over de actuele gemiddelde groei van de salarissen. Dan zit je met 5% wel redelijk gemiddeld als je even voor het gemak uitgaat van overheidsschalen. Volgens mij zijn die ook om en nabij 5% per trede.

Dus als ik je stukje lees denk ik 'damn right son', maar we weten wel beter toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Furion2000 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is het argument wat de werknemer altijd heeft en ze hebben gewoon gelijk daarin. Dat wil alleen helaas niets zeggen over de actuele gemiddelde groei van de salarissen. Dan zit je met 5% wel redelijk gemiddeld als je even voor het gemak uitgaat van overheidsschalen. Volgens mij zijn die ook om en nabij 5% per trede.

Dus als ik je stukje lees denk ik 'damn right son', maar we weten wel beter toch? ;)
Het wisselt per werkgever, sommigen hebben de inflatie correctie op salarisschalen los staan van de individuele prestatie verhoging.

Daarnaast is 5% niet heel gek maar ook niet uitzonderlijk. Zeker als ik kijk naar het huidige salaris mogen daar wel wat grotere verhogingen bij om marktconform te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC

TMC

Afgesproken met werkgever ieder jaar 5% erbij voor de komende 2 jaar.
Waarom maak je deze afspraak? Gezien jouw profiel en relatief lage salaris schiet je jezelf daarmee in de voet. Beter kan je hen gewoon elk jaar 'het mes op de keel' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasteryShade
TMC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:00:
[...]
Waarom maak je deze afspraak? Gezien jouw profiel en relatief lage salaris schiet je jezelf daarmee in de voet. Beter kan je hen gewoon elk jaar 'het mes op de keel' zetten.
Goed punt, Nu ben ik dat alsnog van plan :). Was voornamelijk benieuwd of mijn salaris marktconform is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasteryShade
[...]

Was het maar z'n feest :) Ik was voornamelijk benieuwd of het marktconform is. Uit jullie reacties kan ik opmaken dat dit niet zo is. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je zelf tevreden bent en gelden er meer factoren dan alleen salaris. Het is erg lastig om te bepalen wat je waard bent in de markt, zonder de "ik ga weg kaart" te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
MasteryShade schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Was het maar z'n feest :) Ik was voornamelijk benieuwd of het marktconform is. Uit jullie reacties kan ik opmaken dat dit niet zo is. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je zelf tevreden bent en gelden er meer factoren dan alleen salaris. Het is erg lastig om te bepalen wat je waard bent in de markt, zonder de "ik ga weg kaart" te gebruiken...
Je wordt waarschijnlijk redelijk vaak benaderd via Linkedin? Je kan vragen wat de bandbreedte is van de vacature. Zo krijg je een goede indicatie.

Ben zelf cloud consultant (O365) en zit op €3850 + 500/600e maandelijkse bonus, 100e netto vergoeding voor randzaken, 6 jaar ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
[...]

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 12-07-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Ik vind het niet marktconform iig, gezien je achtergrond, ervaring (zoals al opgemerkt er wel vanuit gaande dat dat 8,5 full-time relevante werkervaring is) en werklocatie. Je basissalaris is al vrij matig en daarbij heb je nou ook niet echt een bijzonder pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vast contract gekregen dus een kleine update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37 39
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 10+ jaar consultant.
Relevant: 3 jaar ax consultant, 5 jaar dynamics isv consultant. 1 jaar applicatiemanager
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie- projectmanagaer
• Werkgever/branche: Eindklant in de food
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Onbekend

3. Wat verdien je:
[b]• Vast maandsalaris (bruto): [/u] €4700 (€ 5875 obv 40 uur) 4800 (6.000 obv 40 uur)
• Vakantiegeld: 8% / € 4512 €4608
• Bonus, toeslagen, etc: winstdeling +- € 4000 per jaar. Individuele bonus oplopend tot € 10.000
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.000 oplopend tot 75.000 obv individuele bonus

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 27,6% van de grondslag. 70% inleg van werkgever(€ 9.930) en 30% moet ik zelf inleggen(€4.256).
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Belegging via cao. Opbouw is 1,875% per jaar
• Mobiliteit per jaar: € 1800 (10 cent per km) Leaseauto: tot 40k benzine of 50k elektrisch -> Skoda Enyaq/VW ID4 zoals het nu staat
• Overige: laptop, telefoon, opleidingsbudget.
Werktijden flexibel in te delen tussen 7-19. Mag zelfs ene dag 12 uur werken en de andere dag 4 uur.
Optie om vakantiedagen bij te kopen en 'gespreid' te betalen over het hele jaar heen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 78.000 - 88.000 81250-93750 afhankelijk van individuele bonus (+ leaseauto)

Omgeving is heel dynamisch, maar de werkdruk ligt lager dan in de consultancy.
Met name de flexibele tijden is heel fijn i.c.m. kleine kinderen. ZEER tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dus 81250-93750 per jaar bij fulltime? Meesten rekenen hun pensioen mee bij dat totaalpakket, dus in totaal ruim 100K op basis van fulltime en met de auto erbij nog wel meer dan dat (leasebudget x 12?). Overigens idem voor je opleidingsbudget etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 12-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Paprika schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:45:
Dus 81250-93750 per jaar bij fulltime? Meesten rekenen hun pensioen mee bij dat totaalpakket, dus in totaal ruim 100K op basis van fulltime en met de auto erbij nog wel meer dan dat (leasebudget x 12?). Overigens idem voor je opleidingsbudget etc.
Klopt, je hebt gelijk. Heb het pensioen toegevoegd in het totaal.
Leasebudget is lastig te berekenen aangezien ze alle bedrijfsauto's in eigen beheer hebben ipv lease.
Opleidingsbudget zit ook niet echt een maximum op', zolang ik de toegevoegde waarde t.o.v. mijn functie goed kan onderbouwen.

Ga bijvoorbeeld een cursus doen 'Leidinggeven aan professionals'. Dit omdat men heeft uitgesproken dat ze mij toe willen voegen aan het MT en een IT team van 7 personen zal gaan aansturen. Vooruitlopend op de nieuwe functie mag ik een lease/bedrijfsauto gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 media- applicatie ontwikkelaar
• Werkervaring: 1
• (Woon) Locatie: Deurne

2. Wat doe je:
• Functie: Junior .net developer
• Werkgever/branche: Koppeling boekhouding pakketten
• (Werk) Locatie(s): Thuis/Kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1842 8%
• Bonus, toeslagen, etc: winstdeling
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70% inleg van werkgevere zelf 30% ongeveer €60
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
GB_gaming101 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 media- applicatie ontwikkelaar
• Werkervaring: 1
• (Woon) Locatie: Deurne

2. Wat doe je:
• Functie: Junior .net developer
• Werkgever/branche: Koppeling boekhouding pakketten
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 15 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1842 8%
• Bonus, toeslagen, etc: winstdeling
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70% inleg van werkgevere zelf 30% ongeveer €60
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Members only:

Nog een jaartje kennis en ervaring op doen en dan vooral gaan jobhoppen. of met BDE bij de baas aankloppen dat je echt meer geld wilt gaan zien. dit is niet ver boven minimum loon en al helemaal niet voor je skillset.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasteryShade
Wackmack schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Je wordt waarschijnlijk redelijk vaak benaderd via Linkedin? Je kan vragen wat de bandbreedte is van de vacature. Zo krijg je een goede indicatie.

Ben zelf cloud consultant (O365) en zit op €3850 + 500/600e maandelijkse bonus, 100e netto vergoeding voor randzaken, 6 jaar ervaring.
Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad het geval, goede tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Huidig:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO niveau 4
• Werkervaring: 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Nijmegen
• Aantal vakantiedagen: 40
• Reistijd: 1 uur en 1 kwartier.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2850
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €30 thuiswerkvergoeding
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 36936

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: even geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen commentaar
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: laptop en mobiel van het bedrijf
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:58
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 5
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Specialist
• Werkgever/branche: Tech sector
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 20 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4700
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: ~€30.000 obv behalen individueel target (vooralsnog altijd minstens gelukt, kan lager maar ook veel hoger) thuiswerkvergoeding €30, ~€6000 aandelen p/j, eenmalige bonus dit jaar €1250, €20 vergoeding zorgverzekering
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ €95.000-100.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 66%/33% (300/150 euro)
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (budget rond de €1000)
• Overige: 10% korting op aandelen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

[ Voor 0% gewijzigd door Pollux89 op 14-07-2021 13:40 . Reden: pensioen bijdrage ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Pollux89 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:01:
• Functie: Specialist
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 66%/33%
Specialist in? En hoeveel leggen jij en je werkgever daadwerkelijk in voor je pensioen? Pas dan heeft je lijst echt toegevoegde waarde om te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Orangelights23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Specialist in? En hoeveel leggen jij en je werkgever daadwerkelijk in voor je pensioen? Pas dan heeft je lijst echt toegevoegde waarde om te vergelijken.
Ik wil daar niet te specifiek in zijn aangezien je vrij snel kunt achterhalen waar ik dan werk. Maar specialist in een bepaalde solution area :)

Mijn werkgever 2/3 en ik 1/3 p/m. Ik betaal 150 euro dus mijn werkgever 300 euro. P/m is dat dan 450 euro ongeveer.

Ik ben overigens niet zo thuis hierin. Wat houdt dit in met oog op toegevoegde waarde die je noemde en de totale vergelijking? Is deze verdeling en inleg slecht/matig/goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

MeltedForest schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Dan zijn het sowieso flauwekulbedrijven. Verwachten dat mensen op kantoor komen maar niet genoeg werkplekken hebben.

Maar als halsoverkop druk bezig zijn met een plekje zoeken dan kunnen ze het werk toch ook thuis doen? Dan zou ik alleen nog op kantoor komen voor overleggen of bijeenkomsten.

Een collega van mij doet dat ook. Woont bij Arnhem maar zijn standplaats is Den Haag. Kwam maar een dag in de week op kantoor (pre-corona) en hij doet zijn werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:53
Pollux89 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Ik wil daar niet te specifiek in zijn aangezien je vrij snel kunt achterhalen waar ik dan werk. Maar specialist in een bepaalde solution area :)

Mijn werkgever 2/3 en ik 1/3 p/m. Ik betaal 150 euro dus mijn werkgever 300 euro. P/m is dat dan 450 euro ongeveer.

Ik ben overigens niet zo thuis hierin. Wat houdt dit in met oog op toegevoegde waarde die je noemde en de totale vergelijking? Is deze verdeling en inleg slecht/matig/goed?
Je snapt toch dat zonder die info niemand iets aan je post heeft? Doe van dit topic is niet om bedragen te strooien, maar om mensen een kijk te geven op of hun arbeidsvoorwaarden marktconform zijn - daar hoort dus een (grove) indicatie van de functie bij (zelfs als je minister president bent, dan zet je gewoon neer: top ambtenaar tweede kamer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pollux89
JDillinger schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:53:
[...]

Je snapt toch dat zonder die info niemand iets aan je post heeft? Doe van dit topic is niet om bedragen te strooien, maar om mensen een kijk te geven op of hun arbeidsvoorwaarden marktconform zijn - daar hoort dus een (grove) indicatie van de functie bij (zelfs als je minister president bent, dan zet je gewoon neer: top ambtenaar tweede kamer)
Eerlijk gezegd is Solution Area Specialist mijn officiële werktitel ;) Dus waarom zelf niet een beetje research doen in plaats van mijn post af te branden. Maar goed, als blijkt dat niemand er iets aan heeft zal ik hem later wel weghalen geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Het is gewoon een salesfunctie met wat inhoudelijke kennis, bot gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
"technical sales consultant" betekent hetzelfde, toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Pollux89 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:07:
[...]

Eerlijk gezegd is Solution Area Specialist mijn officiële werktitel ;) Dus waarom zelf niet een beetje research doen in plaats van mijn post af te branden. Maar goed, als blijkt dat niemand er iets aan heeft zal ik hem later wel weghalen geen probleem
waarom we zelf niet uitzoeken? ik neem aan dat je hier komt voor feedback? als we eerst nog zelf moeten gaan invullen en uitzoeken wat je nou eigenlijk doet is het niet interessant om feedback te geven ;)

ik heb helaas geen ervaring in die tak maar vond deze opmerking even nodig.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Mugwump schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:35:
Het is gewoon een salesfunctie met wat inhoudelijke kennis, bot gezegd.
Dat zal wel idd met zo’n groot variabel component. Ook is het een publiek en dus post-IPO bedrijf. Wel vreemd van die 10% ESPP want dat is vrijwel altijd 15% in mijn ervaring. Ik denk aan SFDC of Mongo of Atlassian, iets in die categorie.

Edit: nu ik erover nadenk, bij SFDC is dit salaris een beetje karig dus ik denk eerder aan een kleiner en jonger bedrijf. Of een junior functie.

[ Voor 14% gewijzigd door Config op 15-07-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Paranoidnl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:16:
[...]

waarom we zelf niet uitzoeken? ik neem aan dat je hier komt voor feedback? als we eerst nog zelf moeten gaan invullen en uitzoeken wat je nou eigenlijk doet is het niet interessant om feedback te geven ;)

ik heb helaas geen ervaring in die tak maar vond deze opmerking even nodig.
Kom niet perse voor eigen feedback maar meer om anderen een inzicht te geven wat er in de markt wordt verdiend. Ik ben zelf namelijk best tevreden met mijn salaris en arbeidsvoorwaarden. Het is technische sales rol. Ze noemen ook wel consultative selling. Dit bij bestaande relaties op enterprise niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Config schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Dat zal wel idd met zo’n groot variabel component. Ook is het een publiek en dus post-IPO bedrijf. Wel vreemd van die 10% ESPP want dat is vrijwel altijd 15% in mijn ervaring. Ik denk aan SFDC of Mongo of Atlassian, iets in die categorie.

Edit: nu ik erover nadenk, bij SFDC is dit salaris een beetje karig dus ik denk eerder aan een kleiner en jonger bedrijf. Of een junior functie.
Ben wel benieuwd wat jij verdient dan! Ik vind rond de 100k geen karig salaris. Zeker niet gezien mijn leeftijd maar goed :) Er zit inderdaad een vrij groot variabel component is. Deze is echter wel vrij makkelijk te behalen wanneer je "normaal" je werkt doet. Geen onmogelijk targets oid. Daarnaast kun je dit variabele component nog tot 5x over de kop gaan bij goede prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Pollux89 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:07:
[...]
Eerlijk gezegd is Solution Area Specialist mijn officiële werktitel ;) Dus waarom zelf niet een beetje research doen in plaats van mijn post af te branden. [...]
Mijn officiële titel is Consultant en ik werk in de industrie. Daar heeft verder ook niemand wat aan. Je kan best iets inhoudelijker zijn zonder meteen te verklappen wie je werkgever is. Bijv. in mijn geval (consultant, azure softwareontwikkeling binnen industrie).
En dus in jouw geval had (Solution Area Specialist, consultative selling bij een groot publiek bedrijf) al een stuk duidelijker geweest. Want helaas kom je solution specialists ook wel eens tegen als niet sales positie en dat is toch wel echt andere koek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Config schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Members only:

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 15-07-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Je zit aardig in de buurt ;) Ik snap alleen je laatste comment niet helemaal: "flink meer eruit hebben gehaald door het vooral niet te verkopen de laatste jaren". Wat bedoel je hiermee?

Het totale pakket zal dan inderdaad nog hoger uitkomen als je alles meetelt zoals pensioen etc. Ik ben daar zelf alleen helemaal niet in en thuis en ga er min of meer blind vanuit dat het goed is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Pollux89 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Je zit aardig in de buurt ;) Ik snap alleen je laatste comment niet helemaal: "flink meer eruit hebben gehaald door het vooral niet te verkopen de laatste jaren". Wat bedoel je hiermee?
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 15-07-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Caelorum schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Mijn officiële titel is Consultant en ik werk in de industrie. Daar heeft verder ook niemand wat aan. Je kan best iets inhoudelijker zijn zonder meteen te verklappen wie je werkgever is. Bijv. in mijn geval (consultant, azure softwareontwikkeling binnen industrie).
En dus in jouw geval had (Solution Area Specialist, consultative selling bij een groot publiek bedrijf) al een stuk duidelijker geweest. Want helaas kom je solution specialists ook wel eens tegen als niet sales positie en dat is toch wel echt andere koek.
Je hebt gelijk. Sowieso zijn de werktitels van tegenwoordig maar een vage "fancy" beschrijving van wat je nu daadwerkelijk doet. In mijn huidige rol speel ik eigenlijk ook een dubbelrol. Enerzijds ben ik de specialist/consultant of hoe je het ook wil noemen binnen mijn domein/oplossing. Tegelijkertijd word je ook geacht dit weg te zetten bij enterprise klanten binnen je accountset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Aha ja nu is het mij duidelijk! Inderdaad de aandelen zijn de afgelopen jaren nogal gestegen. Ik ben zelf overigens ook niet van plan te verkopen, het is echt een lange termijn investering. Sommige collega's die cashen wel direct uit en pakken daarmee een 10% verzekerde winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Pollux89 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Ben wel benieuwd wat jij verdient dan! Ik vind rond de 100k geen karig salaris. Zeker niet gezien mijn leeftijd maar goed :) Er zit inderdaad een vrij groot variabel component is. Deze is echter wel vrij makkelijk te behalen wanneer je "normaal" je werkt doet. Geen onmogelijk targets oid. Daarnaast kun je dit variabele component nog tot 5x over de kop gaan bij goede prestaties.
Members only:
Ik ben gaan ondernemen, zie het FO topic.
Pollux89 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:29:
Sommige collega's die cashen wel direct uit en pakken daarmee een 10% verzekerde winst.
Helaas wel box 1 belast. Koerswinst daarentegen is gelukkig onbelast.

[ Voor 11% gewijzigd door Config op 15-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:15

Pazo

Mroaw?

Mag de transportbranche ook? Geen ICT, maar ben wel een GoT'er :)

Members only:

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Galavant
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-09 18:45
1. Wie ben je:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Applicatie Ontwikkelaar
Werkervaring: 2
(Woon) Locatie: Emmen

2. Wat doe je:
Functie: Software Engineer
Werkgever/branche: Semi-overheid
(Werk) Locatie(s): Emmen
Aantal vakantiedagen: 25
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 35 minuten
Werkdruk: middel/hoog(cyclus)

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €2725
Vakantiegeld: € 2616 ( 8%)
Bonus, toeslagen, etc: € -
Dertiende/veertiende maand: € -
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.316

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2648
Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
Mobiliteit per jaar: € 0,19 euro per km
Reiskostenvergoeding per jaar: € 350
Thuiswerk vergoeding: € 15 euro per maand structureel + 2 euro per dag (netto bedragen)
Thuiswerk vergoedingen per jaar : € 400
Overige: -
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Totaal: € 3398

[ Voor 18% gewijzigd door _Galavant op 16-07-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006

D33F

Tweelingtemmer

_Galavant schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:17:
1. Wie ben je:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Applicatie Ontwikkelaar
Werkervaring: 2
(Woon) Locatie: Emmen

2. Wat doe je:
Functie: Software Engineer
Werkgever/branche: Semi-overheid
(Werk) Locatie(s): Emmen
Aantal vakantiedagen: 25
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 35 minuten
Werkdruk: middel/hoog(cyclus)

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €2725
Vakantiegeld: € 2616 ( 8%)
Bonus, toeslagen, etc: € -
Dertiende/veertiende maand: € -
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.316

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
Mobiliteit per jaar: € -
Overige: -
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Kan aan mij liggen maar gezien de zo goed als ontbrekende secundaire arbeidsvoorwaarden en soms hoge werkdruk mag er naar mijn gevoel wel wat bij.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Galavant
D33F schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Kan aan mij liggen maar gezien de zo goed als ontbrekende secundaire arbeidsvoorwaarden en soms hoge werkdruk mag er naar mijn gevoel wel wat bij.
Ik heb dit jaar de sprong van 2400 maar 2725 gemaakt. Ik wil dit einde van het jaar weer een sprong van 10-15% maken, anders ga ik eens kijken of het gras groener is bij andere bedrijven in de regio. Je hebt gelijk dat de vergoeding misschien een tik achterloopt. Ik heb wel collega's waarmee ik een band heb en wel redelijke projecten, dus eigenlijk ook niets te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alascato
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO4 ICT beheer (start met deeltijd hbo over 2 maanden) AZ-900 en CCNA 2
• Werkervaring:1 jaar stage ervaring
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Support Engineer
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40 met standby dienst
• Reistijd**: 20

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700
• Vakantiegeld: geen idee
• Bonus, toeslagen, etc: bonussen bij goed presteren
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €32,400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** €0.19 per km
• Overige: Laptop,Telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

[ Voor 0% gewijzigd door Alascato op 29-07-2021 21:11 . Reden: vakantie dagen werd niet goed geschreven ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MM99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat je prima verdient. Je hebt je opleiding tegen, maar aan andere kant, als je al zolang werkt bij een firma, en het is een internationale firma, dat maakt het niet veel meer uit. Het zal eerder een issue zijn als je ooit weg wilt.

Advocaten sector is wel normaal gesproken een goedbetaalde sector. Gezien je (behoorlijke) promotie, denk ik wel dat wel dat je behoorlijk wat extra kan vragen, ondanks dat je al goed verdiend. Voor maandsalaris zou ik denken aan ergens tussen 8.000 en 8.500 en eventueel om bonus te verhogen naar 20%. Als ze niet echt willen meewerken, kan je vragen voor een leasevergoeding en deze laten uitbetalen. Wordt wel niet meegenomen met je pensioen.
Je kan ook over een andere boeg gooien en zeggen dat ze extra pension voor je mogen storten. Of meer vakantiedagen oid.
MrJ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Thanks voor je input.

Ik dacht zelf aan max 10% aangezien in juli de normale salarisverhogingen alweer plaatsvinden. De bonus is echter fixed en niet onderhandelbaar. :)

Zal eens kijken hoe kantoor daarin staat qua pensioen en vakantiedagen. Die laatste komen echter nooit op, dus in de praktijk heb ik daar niet bijzonder veel aan. ;)
Promotie was uitgesteld naar begin boekjaar, 1 juli hier.

Verhoging van 15%. Dus tevreden. :)

[ Voor 45% gewijzigd door MrJ op 16-07-2021 11:13 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
_Galavant schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit jaar de sprong van 2400 maar 2725 gemaakt. Ik wil dit einde van het jaar weer een sprong van 10-15% maken, anders ga ik eens kijken of het gras groener is bij andere bedrijven in de regio. Je hebt gelijk dat de vergoeding misschien een tik achterloopt. Ik heb wel collega's waarmee ik een band heb en wel redelijke projecten, dus eigenlijk ook niets te klagen.
Ik vind het voor MBO met 2 jaar ervaring nou niet superslecht, als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Galavant
Pizza_Boom schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Ik vind het voor MBO met 2 jaar ervaring nou niet superslecht, als ik eerlijk ben.
Ik ook niet hoor, maar ik heb wel redelijk wat grote projecten ontvangen waar ik grote verantwoordelijkheid voor draag van grotere nationale klanten. Dit betreft ontwikkeling, onderhoud & bespreken/ontweren nieuwe features. Ik heb deze verantwoordelijkheid door het wegvallen van de senior die alle kennis van dit project had intern en ik toendertijd alle zeilen bij heb moeten zetten om het project op te vangen(en goed gelukt is). Dus vandaar de wens voor wat meer compensatie, want ik ervaar wel een redelijke druk (vooral nu ik nog een ander project erbij krijg)
Pagina: 1 ... 94 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.