Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Pikoe Ik kan je vertellen dat binnen Amsterdam het moeilijk wordt. Ik heb in 2019, met EUR 1.050 meer salaris dan jij, een 52m2 appartementje (wel nieuwbouw) kunnen kopen met dom geluk door op Funda te scrollen en te bellen naar de projectontwikkelaar. Dit appartementje was EUR 280k en ik kon een hypotheek krijgen voor EUR 315k. Zorg dat je snel stappen zet of kijk even buiten Amsterdam, of in buitengebieden.

Overigens zit ik qua locatie, 'buiten de ring' in West. Menig Amsterdammer wil, heb ik mij laten vertellen, er nog niet dood gevonden worden. De hippe koffietentjes, ramen tentjes en Bagels & Beans ontbreken namelijk :+ - maar daarvoor fiets ik nu 10 5 minuutjes en ben ik op de Kinkerstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 14:58
Lieuwe15 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:49:
***members only***

Aangezien het veel ICT gerelateerde salarissen zijn, leek het mij handig om eens van een werktuigbouwkundige erbij te zetten.
Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik heb alles opgeschreven omgerekend naar 40 uur werkweek behalve pensioen (nu 32 uur ivm ouderschapsverlof).
Wat leuk! Nog een WTBer hier.
Ik zit redelijk op lijn met wat jij beschrijft (toen ik jouw leeftijd had), maar wat heel treffend overeenkomt is het totale gebrek aan 13e / 14e maand, bonus, vast opleidingsbudget, auto, etc etc.
Ik sta in dit topic regelmatig te klapperen met m’n oren als ik alle extra’s zie.

Zijn er andere werktuigbouwers die wel een goeie bonus, 13e maand of auto hebben weten te regelen? (Zo ja, waar werken jullie dan 😝)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

StevenPH schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:07:
[...]

Zijn er andere werktuigbouwers die wel een goeie bonus, 13e maand of auto hebben weten te regelen? (Zo ja, waar werken jullie dan 😝)
Zelf geen WTB maar Bouw/Civiel, maar de helft van m’n collega’s zijn wel WTB. Secundaire voorwaarden pakket is voor hen dan ook gelijk aan het mijne.

Wij hebben 13e maand, auto, bonus (tot ca 10k), premievrij pensioen en ca 30 tot 35 vakantiedagen.

Expertisebureau.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:00
[...]

Ik zit redelijk op lijn met wat jij beschrijft (toen ik jouw leeftijd had), maar wat heel treffend overeenkomt is het totale gebrek aan 13e / 14e maand, bonus, vast opleidingsbudget, auto, etc etc.
Ik sta in dit topic regelmatig te klapperen met m’n oren als ik alle extra’s zie.

Ik zal binnenkort even reageren, ik heb hetzelfde profiel maar wel een winstdeling (tot 0,5 maandsalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Volgens mij zit ik redelijk "marktconform" gezien ik in loondienst ben. ZZP'ers kunnen echter wel 3x mijn bruto uurloon vragen en ik word bij de klant weggezet voor bijna 5x mijn bruto uurloon. Wat vinden jullie er van?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
GekkeRipper schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:15:
Volgens mij zit ik redelijk "marktconform" gezien ik in loondienst ben. ZZP'ers kunnen echter wel 3x mijn bruto uurloon vragen en ik word bij de klant weggezet voor bijna 5x mijn bruto uurloon. Wat vinden jullie er van?

***members only***
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Oeps, typefout. Je doet je onderschrift eer aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Precedente schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:03:
[...]

Ik vind het lastig om research te doen naar marktconform salaris binnen de IT. Zelfs in dit topic zit er veel verschil tussen soortgelijke functies en salaris, ongeacht de locaties. Mijn functie kan zo 3 benamingen hebben, waarop bij elke een ander marktconform salaris terugkomt. Hoe doen jullie hierin research?
Zit op het moment aan de andere kant van de tafel (niet 'echt' IT maar meer electro/quality + wat embedded engineer achtige posities) en zie eigenlijk het zelfde bij wat er ingevuld wordt in het vakje 'salariseis'. Nu betaal ik zelf het budget niet maar weet ik wel wat ik en wat collega's verdienen en daar kan ik je zeggen: Er zit net z'n groot verschil tussen de eisen als tussen de daadwerkelijk betaalde salarissen waar jij naar refereert. Flink wat mensen doen zich zelf (imho) echt flink te kort. Als ik zelf solliciteer zet ik gewoon goed hoog in, er zijn meerdere interessante werkgevers dus een ramp is het niet als ik er eentje af schrik en zie dan wat er uit komt rollen. :P

Als je solliciteert terwijl je nog niet echt weg wilt/op de schopstoel zit kun je je die houding in een enigszins technische functie prima veroorloven. Als een werkgever daar niet in mee wil, even goede vrienden maar houd het verder op.

Ik heb het dan daadwerkelijk over verschillen van tot wel 50% voor redelijk vergelijkbare functies/profielen. Vandaar ook dat ik denk dat het voor werknemers echt een groot voordeel zou zijn als we allemaal wat transparanter zouden zijn onder elkaar.
[...]

Ja, maar werk in DE & ben naar (technisch) project management gegaan. Qua opleiding is het een soort 'WTB Light' met in plaats van meer WTB diepte: flutje design, project management & eind gebruiker focus.
GoldenSample in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Binnenkort wil ik weer om tafel voor een functioneringsgesprek & loonsverhoging. Toevallig van de week een formulier ingevuld om meer informatie te krijgen over het nieuwe pensioen aanbod, ben benieuwd of de Co-Pay het de moeite waard maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 06-02-2021 01:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

FFW schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:22:
Ik krijg geregeld aanbiedingen van (mij onbekende) recruiters die me een software engineer oid willen verkopen, ik reageer er nooit op (ivm die recruiter). Dan vraag ik me af waarom die software engineer niet gewoon zelf contact zoekt. Of hij in vaste dienst wil of zich als contractor aanbiedt, hij zal altijd meer verdienen dan wanneer hij die recruiter gebruikt. Je kan toch zelf ook wel even op internet kijken waar posities zijn of denk ik dan verkeerd?
Recruiters kunnen ook juist nuttig (of zelfs de enige lead) zijn. Ik heb zelf een goeie 50-60 bedrijven gecontacteerd op basis van hun vacatures, maar misschien 10 antwoorden waarvan er 2 of 3 überhaupt interesse hadden. Uiteindelijk haakten die alledrie af tijdens het bespreken van salaris, omdat ze wat ik vroeg te duur vonden.
Via een recruiter heb ik drie sollicitaties gedaan, één vonden mij niet interessant, twee wilden mij heel graag hebben maar zaten allebei net in een budgetoverleg. Uiteindelijk hebben ze beide op dezelfde dag ja gezegd en vroeg de recruiter wat ik wilde verdienen om meteen ja te zeggen, daar heb ik een antwoord op gegeven dat een stuk boven wat ik dacht te kunnen vragen lag en daar kreeg ik meteen een positief antwoord op. Het andere bedrijf was daarmee te laat, maar ik kreeg zelfs nog een berichtje van de persoon waarmee ik gesproken had bij dat bedrijf dat ze het jammer vonden.

Ik denk dat er zeker in de IT veel mensen zijn die moeite hebben met zichzelf verkopen. Ik heb zelf ook een beetje moeite met vertrouwen hebben in mijn kunsten, en hoewel ik wel over alle onderwerpen mee kan praten en iedere sollicitatie van de geplande 45-60 minuten naar een volle 2 uur doorlul met plezier krijg ik meestal m'n voet niet in de deur. Een recruiter is daarin heel handig, die kunnen vaak redelijk inschatten hoe hoog ze kunnen inzetten en krijgen letterlijk betaald om jou te verkopen.

Het recruitment bedrijf waarmee ik gewerkt heb werkt overigens op basis van een abonnement ofzo, die krijgen niet betaald voor sollicitaties of per persoon die ze doorsturen. Daardoor waren ze richting mij een stuk minder pushy en heb ik ook echt alleen sollicitaties gedaan bij bedrijven die daadwerkelijk aansloten. Van de ~5 recruiters waarmee ik contact heb gehad waren zij de enige die echt nuttig resultaat hadden, de rest hebben of mij helemaal niks meer laten weten of hadden alleen leads die voor mij niet interessant waren (tech support voor amper minimumloon bijvoorbeeld). Nu toch een nette baan voor rond het dubbele, wat ik zelf nooit geregeld had gekregen. Ik zit goed zolang ze mij de kans geven om te blijven groeien, en zo niet dan heb ik nu een mooie functie op mijn CV. Zit nog ver onder wat veel mensen hier verdienen (laat staan wat ik ZZP zou kunnen verdienen) maar ik ben al lang blij dat ik íets heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 06-02-2021 02:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik krijg geregeld aanbiedingen van (mij onbekende) recruiters die me een software engineer oid willen verkopen, ik reageer er nooit op (ivm die recruiter). Dan vraag ik me af waarom die software engineer niet gewoon zelf contact zoekt. Of hij in vaste dienst wil of zich als contractor aanbiedt, hij zal altijd meer verdienen dan wanneer hij die recruiter gebruikt. Je kan toch zelf ook wel even op internet kijken waar posities zijn of denk ik dan verkeerd?
Ik ben zelf sinds een tijdje freelancer, en heb daarvoor in de detachering gezet. Soms kan je gewoon niet alle vacatures vinden die recruitment bureau's in hun systeem hebben. Je moet geluk, een groot netwerk, of een goede recruiter kennen. Soms kiezen bedrijven ook gewoon om een recruiter te laten zoeken, en dat is dan je enige 'ingang'.

Met een uurtarief van 85 gooien ze er bijvoorbeeld nog 10-15 bovenop. Ik vind het ook niet leuk, maar als je bedenkt dat je bij midlance meestal 60-70% van je uurtarief kwijt bent en in de detachering nog niet eens de helft zelf overhoud... dan valt het allemaal wel mee.

Als ik zelf een opdracht kan vinden vind ik dat ook prettig natuurlijk, maar dat is gewoon een stuk lastiger. Ik probeer nu de recruiters die ik ken te 'gebruiken' om een netwerk te bouwen zodat mijn volgende opdracht zonder recruiter hoeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een goede recruiter zoekt voor een goede match en onderhandelt vaak ook een beter salaris voor de werknemer dan wat die werknemer zelf had durven onderhandelen. Mijn eerste ervaring met een recruiter was ook al jarenlang geleden, ik kwam van €3500 bruto en dacht hooguit €4000 bruto te gaan verdienen bij 2 werkgevers die ik zelf had gevonden.

De recruiter had 5 bedrijven gevonden die mij wilden hebben. De recruiter heeft mijn salaris tot €4500 doen gaan. En 3 jaar later heeft hij mijn salaris nog een keer met +€1000 euro verhoogd bij een andere werkgever (nadat ik ondertussen per jaar natuurlijk wel kleine stapjes van ±3% per jaar maakte :P )

In mijn geval was de recruiter goud waard omdat hij meer deed dan alleen mij willen verkopen. Hij zorgde voor een enorm goede match én een goed salaris. In dit geval was er nog 1 optie waar hij (en ik) meer aan zouden verdienen, maar welke hij afraadde omdat de match niet goed was volgens hem. Achteraf had hij gelijk, dat bedrijf ging een jaar later failliet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Blue-eagle schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]

In mijn geval was de recruiter goud waard omdat hij meer deed dan alleen mij willen verkopen.
Wie is die man/vrouw? _/-\o_

offtopic:
Even serieus, je mag zijn naam via een PB wel sturen als je wilt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:51
Members only: tsja

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door HSG op 09-02-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

@HSG Ja, bij de Rijksoverheid zijn de salarissen op de servicedesk een stuk beter. Goed gedaan! Servicedesk is altijd onderschat, maar is vaak hard werken. Op dit moment zijn er ook CAO onderhandelingen, dus ik hoop dat we met terugwerkende kracht (vanaf 1 januari) nog 2-3% verhoging krijgen.

Hier kan je het werkgeversdeel zien van het pensioen (werkgeverslasten Ja):
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Voor jou is dat dus 469,06 per maand, dus 5.628,72 legt de werkgever in per jaar bij het ABP. Dat is 2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Zenix schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:23:
@HSG Ja, bij de Rijksoverheid zijn de salarissen op de servicedesk een stuk beter. Goed gedaan! Servicedesk is altijd onderschat, maar is vaak hard werken. Op dit moment zijn er ook CAO onderhandelingen, dus ik hoop dat we met terugwerkende kracht (vanaf 1 januari) nog 2-3% verhoging krijgen.

Voor jou is dat dus 469,06 per maand, dus 5.628,72 legt de werkgever in per jaar bij het ABP. Dat is 2/3.
Klopt dat deze CAO onderhandelingen lopen maar het gaat niet alleen om 2-3% maar ook om de thuiswerkvergoeding omdat wij nog voorlopig thuis zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

[...]

Hoezo denk je dat er mensen een auto 'krijgen'? Daar betaal je vaak honderden euro's per maand voor. Het verschil tussen reiskostenvergoeding ontvangen en bijtelling betalen is vrij snel 400 of 500 euro. En tot slot krijg je die auto ook vaak met een reden, namelijk omdat er van je verwacht dat je elke dag een uur over de snelweg tuft (enkele reis). Ik zou dat niet te veel idealiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Zenix schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:23:

Hoe kom jij trouwens aan €469,06 per maand aan ABP wat mijn werkgever inlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

HSG schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:37:
[...]

Hoe kom jij trouwens aan €469,06 per maand aan ABP wat mijn werkgever inlegt?
Staat in mijn post? CAO Rijkspersoneel salaris invullen, bij werkgeverslasten 'Ja' aangeven en dan zie je bij de bruto netto calculatie alle werkgeverslasten inclusief pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Zenix schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Staat in mijn post? CAO Rijkspersoneel salaris invullen, bij werkgeverslasten 'Ja' aangeven en dan zie je bij de bruto netto calculatie alle werkgeverslasten inclusief pensioen.
Ho sorry...dan heb ik daar overheen gelezen. :) Maar het klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkDW2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 11:03
Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door DirkDW2 op 09-02-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:00
Lieuwe15 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:49:
***members only***

Aangezien het veel ICT gerelateerde salarissen zijn, leek het mij handig om eens van een werktuigbouwkundige erbij te zetten.
Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik heb alles opgeschreven omgerekend naar 40 uur werkweek behalve pensioen (nu 32 uur ivm ouderschapsverlof).
[...]

Bij deze mijn lijstje, de bedragen zijn voor het gemak afgerond, @StevenPH, ik ben ook benieuwd hoe jouw carrierepad/stappen eruit ziet als je dat wil delen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

TMC schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:50:
[...]
Hoezo denk je dat er mensen een auto 'krijgen'? Daar betaal je vaak honderden euro's per maand voor. Het verschil tussen reiskostenvergoeding ontvangen en bijtelling betalen is vrij snel 400 of 500 euro. En tot slot krijg je die auto ook vaak met een reden, namelijk omdat er van je verwacht dat je elke dag een uur over de snelweg tuft (enkele reis). Ik zou dat niet te veel idealiseren.
offtopic:
Inderdaad. Ik kreeg bij mijn vorige werkgever een mobiliteitsbudget van EUR 1700 / maand en heb heel erg lang bij dezelfde opdrachtgever gezeten. I.p.v. een leaseauto heb ik een tweede woning gehuurd en hield per maand een aanzienlijk bedrag over.
Recent heb ik de overstap gezet naar interne medewerker en daarmee kwam mijn mobiliteitsvergoeding te vervallen (wel ruimschoots weten te compenseren in mijn brutoloon). Maar vanwege corona is thuiswerken geen probleem en zal na de crisis ook de norm worden en ik kan gebruik maken van een 'gratis' NS Business Card.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: IVMBO/MBO NIV 3 Deels
• Werkervaring: 18 Jaar (Voornamelijk helpdesk/support)diverse werkgevers gehad.
• (Woon) Locatie: Regio Twente

2. Wat doe je:
• Functie: Service Engineer(Support Engineer)
• Werkgever/branche: Software Bouwer
• (Werk) Locatie(s): Regio Twente
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30min enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2800
• Vakantiegeld: 8% van jaarinkomen
• Bonus, toeslagen, etc: € 1000/1500 afhankelijk bedrijfsresultaat einde jaar
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.288

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volgens mij 50/50 belegingspensioen (Nog uitzoeken voor de rest)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Belegingspensioen (Nog uitzoeken voor de rest)
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per kilometer (32KM heen 32KM terug)
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): N.T.B.

Kwa werkervaring en niveau niets te klagen momenteel.
Ook heerlijke werkgever met leuke PV en collegas en lekkere sfeer(heel belangrijk)

Gemiddeld per jaar 100 euro erbij.

[ Voor 0% gewijzigd door TheRyzenDude op 10-02-2021 11:51 . Reden: Spelfout(Dislectie) ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Voor iemand van jou leeftijd en opleiding zit je nogal laag qua bruto salaris. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
HSG schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Voor iemand van jou leeftijd en opleiding zit je nogal laag qua bruto salaris. :)
Qua opleiding zou het een euro of 200 bruto omhoog mogen. Echter heeft leeftijd vrij weinig te maken met welk salaris je moet krijgen, hooguit een kleine factor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Is geen vetpot om eerlijk te zijn! Ik zou je aanraden om wat certificeringen te behalen zodat je marktwaarde toeneemt, en dan een keer gaan praten over je salaris. Als je iets meer werkervaring en certificeringen hebt, moet je toch vrij snel richting de 3k kunnen gaan. En als je werkgever daar moeilijk over doet, stuur me gerust een PB :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Orangelights23 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Qua opleiding zou het een euro of 200 bruto omhoog mogen. Echter heeft leeftijd vrij weinig te maken met welk salaris je moet krijgen, hooguit een kleine factor.
Ja oke leeftijd niet maar idd. qua opleiding zit hij te laag. Maar ik zie sowieso heel veel voorbeelden voorbij komen waarbij ik denk "qua opleiding, functie en ervaring zit je echt te laag".

Nou is Nederland sowieso geen uitblinker op gebied van IT en salaris. Ga maar eens naar b.v. Duitsland. Daar liggen de salarissen veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Helemaal mee eens dat leeftijd geen invloed zou moeten hebben. Echter, met 18 jaar ervaring zou ik verwachten dat je opleidingsniveau toch een stuk minder uitmaakt. Zeker voor support, waar de benodigde theoretische kennis niet zo hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
RagingPenguin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Helemaal mee eens dat leeftijd geen invloed zou moeten hebben. Echter, met 18 jaar ervaring zou ik verwachten dat je opleidingsniveau toch een stuk minder uitmaakt. Zeker voor support, waar de benodigde theoretische kennis niet zo hoog ligt.
Het is geen 18 jaar ervaring, het is 13 jaar ervaring bij de Praxis (als wat?) en 5 maanden relevante ervaring zo te zien. Was hij een teamlead bij Praxis kan het wat meerwaarde hebben, als vakkenvuller wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

Napo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Het is geen 18 jaar ervaring, het is 13 jaar ervaring bij de Praxis (als wat?) en 5 maanden relevante ervaring zo te zien. Was hij een teamlead bij Praxis kan het wat meerwaarde hebben, als vakkenvuller wat minder.
Ben het met je eens dat de functie wel invloed heeft of het relevante werkervaring is voor zijn huidige werk.

Voor zijn afgeronde opleiding zou het bedrag inderdaad wel een honderd of 2 omhoog kunnen.
Leest iedereen over de 375 maandelijkse bonus heen? Als dit een vaste bonus is, zoals ik hem lees, kom je toch op 2675 bruto per maand. 2675 is wel redelijk voor een starter met hbo diploma..

Ga je kennisniveau in je werkveld verbreden, als het werk je aanspreekt en je zult zien dat je salaris hard gaat groeien. 2 a 3 jaar toch wel naar de 3500+ anders zou ik twijfelen of je bij de juiste werkgever zit.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een vraag over wat ik zou kunnen vragen bij een werkgever in Nederland, als Belg zijnde. Ik post hier even mijn credentials en dan zou ik graag horen wat een realistisch bedrag is dat ik kan vragen.

Al heel mijn leven met IT bezig geweest (hobby) en daarin al heel wat kennis opgedaan. Laatste jaar een dagopleiding gevolgd voor IT security (Ma tot vrij 8maanden lang).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 (Belg) 1 kind samenwonend
• Opleiding: Informatica (middelbaar) Bachelor HR (Hogeschool) en nog een jaar specialisatie IT Security (CCNA, Win Server, Linux, Python, SQL,..)
• Werkervaring: 6 jaar waarvan Retail management en Horeca Management. 0 Jaar professionele ervaring in IT.
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Service Desk
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Regio Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25?
• Gewerkte uren/week: 38 of 40 ?
• Reistijd: 35min enkele reis

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € dat kom ik graag te weten
• Vakantiegeld: Weet ik nog niet
• Bonus, toeslagen: Ja, afhankelijk van winstresultaat.
• Dertiende/veertiende maand: Neen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Belegingspensioen
• Mobiliteit per jaar: Geen reiskostenvergoeding of auto.
• Ziekenfonds: Ja

Ik val dan dus onder het grensarbeider statuut. heeft er hier al iemand ervaring mee? Iemand die mij wat tips en tricks kan geven? Wetgeving tussen België en Nederlands is daarin best verschillend heb ik al gelezen.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
Ten eerste bedankt voor al jullie reacties :) ik zal er een aantal toelichten.
Widow schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Is geen vetpot om eerlijk te zijn! Ik zou je aanraden om wat certificeringen te behalen zodat je marktwaarde toeneemt, en dan een keer gaan praten over je salaris. Als je iets meer werkervaring en certificeringen hebt, moet je toch vrij snel richting de 3k kunnen gaan. En als je werkgever daar moeilijk over doet, stuur me gerust een PB :)
Daar heb je 100% gelijk in. Ik ben momenteel ook bezig om mezelf te certificeren, waardoor ik inderdaad een beter marktwaarde krijg. Daarnaast is het extra stukje kennis en verdieping sowieso niet verkeerd om te doen, los van de marktwaarde. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren bij mijn huidige werkgever :D. En anders weet ik je te vinden haha
[...]

Helemaal mee eens, die 13 jaar bij de Praxis was niet fulltime en was de functie als verkoopmedewerker. Dus ik kan begrijpen dat dat niet meegenomen wordt.
GNML schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Voor zijn afgeronde opleiding zou het bedrag inderdaad wel een honderd of 2 omhoog kunnen.
Leest iedereen over de 375 maandelijkse bonus heen? Als dit een vaste bonus is, zoals ik hem lees, kom je toch op 2675 bruto per maand. 2675 is wel redelijk voor een starter met hbo diploma..

Ga je kennisniveau in je werkveld verbreden, als het werk je aanspreekt en je zult zien dat je salaris hard gaat groeien. 2 a 3 jaar toch wel naar de 3500+ anders zou ik twijfelen of je bij de juiste werkgever zit.
Het is idd een vaste bonus (wordt echter wel op de 1e maand van het opvolgende kwartaal uitbetaald). Dus de bonus van Q4 werd uitbetaald in januari (dus de 2300 + 1125) in februari is het gewoon weer de 2300 bruto en dan in April wordt het weer 2300+1125 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
Unrealiac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:09:
Ik heb een vraag over wat ik zou kunnen vragen bij een werkgever in Nederland, als Belg zijnde. Ik post hier even mijn credentials en dan zou ik graag horen wat een realistisch bedrag is dat ik kan vragen.

Al heel mijn leven met IT bezig geweest (hobby) en daarin al heel wat kennis opgedaan. Laatste jaar een dagopleiding gevolgd voor IT security (Ma tot vrij 8maanden lang).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 (Belg) 1 kind samenwonend
• Opleiding: Informatica (middelbaar) Bachelor HR (Hogeschool) en nog een jaar specialisatie IT Security (CCNA, Win Server, Linux, Python, SQL,..)
• Werkervaring: 6 jaar waarvan Retail management en Horeca Management. 0 Jaar professionele ervaring in IT.
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Service Desk
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Regio Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25?
• Gewerkte uren/week: 38 of 40 ?
• Reistijd: 35min enkele reis

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € dat kom ik graag te weten
• Vakantiegeld: Weet ik nog niet
• Bonus, toeslagen: Ja, afhankelijk van winstresultaat.
• Dertiende/veertiende maand: Neen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Belegingspensioen
• Mobiliteit per jaar: Geen reiskostenvergoeding of auto.
• Ziekenfonds: Ja

Ik val dan dus onder het grensarbeider statuut. heeft er hier al iemand ervaring mee? Iemand die mij wat tips en tricks kan geven? Wetgeving tussen België en Nederlands is daarin best verschillend heb ik al gelezen.
Ik heb eens 'de andere kant' op gekeken (Nederlander die in België wilde werken), er zijn best wat zaken anders geregeld in het ene/andere land die invloed hebben op jouw uiteindelijk inkomen. Eén ding is zeker, de belastingdruk op arbeid is in Nederland (voor een NL werkgever werken dus in jouw geval) minder, je houdt netto meer over van je salaris, dit verschil is progressief en wordt groter naarmate je 'meer' bruto salaris ontvangt. Simpele omrekening heb ik eens gemaakt: ik moest in .BE ruim 1800€ bruto meer verdienen om hetzelfde netto salaris te krijgen. Belangrijkste verschillen tussen BE/NL:
  • Netto in NL hoger dan in BE
  • Zorgverzekering is in NL anders geregeld, ik weet niet goed of je de belgische zorgverzekering kunt 'aanhouden', of dat jij dan verplicht wordt een .NL zorgverzekering te nemen en dan via de verdragsverzekeraar (CZ) een formuliertje te organiseren zodat je ook in .BE naar ziekenhuis/huisarts etc kan
  • Je verliest vermoedelijk (voor jouw deel) het recht op de kindertoeslagen die in .BE gelden, wellicht krijg je die nog via je partner?
  • In NL zijn de verlofregelingen voor ouders beter geregeld (ouderschapsverlof), bij sommige werkgevers is dit (deels) doorbetaald, bij anderen kost dit je de uren die je opneemt
  • Ook in .BE kennen ze iets als pensioen en AOW. Bij een NL werkgever bouw je AOW op bij de SVB, wellicht kun je vrijwillig kiezen voor opbouw bij de ' SVB van België'
  • Werkloosheidsuitkeringen / arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen zijn anders georganiseerd, zolang je werkt ben je in .NL 'verzekerd' door het UWV. Bij werkloosheid krijg je in ieder geval 3 maanden doorbetaald, de rest 'is opbouwend met je arbeidsjaren'.
  • Afhankelijk van de werkgever is een CAO van toepassing, deze voorzien dan vaak in aanvullende vergoedingen (zoals dertiende maand en/of winstkuitkering), verlofdagen, de standaard werkweek (36,38 of 40 uur per week) en salariëring (met name overheid).
Servicedesksalarissen in .NL variëren tussen de 2200 - 3500 bruto per maand. Je kunt hier berekenen wat dit netto oplevert. Ik weet niet goed wat de inhoud van de IT Security opleiding was, maar wellicht kun je daar 'meer' verdienen, dit hangt sterk af van je 'skills' die je kunt tonen tijdens het gesprek. Vooropgesteld in NL is het salaris meer onderhandelbaar (binnen de grenzen van de salarisschaal) dan in BE, waarin met name 'ancieniteit' geldend is voor de 'stap' in de salarisschaal. Ik vond nog deze website voor grensarbeiders die wat meer informatie geeft.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:36
robbierzz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb eens 'de andere kant' op gekeken (Nederlander die in België wilde werken),...
Kijk wat een mooie aanvulling! Ik had deze website ook al gelezen en er staat heel veel in over wetgeving, maar nog niet iets over salarisschalen. Jouw uitleg helpt mij al een pak verder, bedankt!

Het zal idd onderhandelen worden als ik dit zo lees en ik zal mij moeten afzetten van wat ik in België verdiende (en wat ik ervan overhield). Bedankt alleszins voor je info!

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

NVM, ik dacht dat je op TheRyzenDude's lijstje reageerde :X

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
robbierzz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:
[...]
  • Netto in NL hoger dan in BE
  • Zorgverzekering is in NL anders geregeld, ik weet niet goed of je de belgische zorgverzekering kunt 'aanhouden', of dat jij dan verplicht wordt een .NL zorgverzekering te nemen en dan via de verdragsverzekeraar (CZ) een formuliertje te organiseren zodat je ook in .BE naar ziekenhuis/huisarts etc kan
  • Je verliest vermoedelijk (voor jouw deel) het recht op de kindertoeslagen die in .BE gelden, wellicht krijg je die nog via je partner?
  • In NL zijn de verlofregelingen voor ouders beter geregeld (ouderschapsverlof), bij sommige werkgevers is dit (deels) doorbetaald, bij anderen kost dit je de uren die je opneemt
  • Ook in .BE kennen ze iets als pensioen en AOW. Bij een NL werkgever bouw je AOW op bij de SVB, wellicht kun je vrijwillig kiezen voor opbouw bij de ' SVB van België'
  • Werkloosheidsuitkeringen / arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen zijn anders georganiseerd, zolang je werkt ben je in .NL 'verzekerd' door het UWV. Bij werkloosheid krijg je in ieder geval 3 maanden doorbetaald, de rest 'is opbouwend met je arbeidsjaren'.
  • Afhankelijk van de werkgever is een CAO van toepassing, deze voorzien dan vaak in aanvullende vergoedingen (zoals dertiende maand en/of winstkuitkering), verlofdagen, de standaard werkweek (36,38 of 40 uur per week) en salariëring (met name overheid).
Ik ben eehh ken zelf ook wel een Nederbelg.
Zorgverzekering heb je dubbel. In NL kun je een basisverzekering nemen en een zo hoog mogelijke eigen bijdrage.
AOW en pensioen zijn op dit moment volgens mij in NL beter geregeld dan in Belgie, afhankelijk van je werkgever natuurlijk.
Kinderbijslag krijg je als je partner niet in het buitenland werkt vanuit Belgie (is meer dan in NL).
Zoals gezegd is het nettoloon in NL hoger, Tot +/- 4k per maand valt het verschil mee, maar daarboven wordt het echt een groot verschil.
Leaseauto is in BE een stuk goedkoper. OOk je VVA is goedkoper dan de bijtelling in NL.
Let erop dat je in NL onder de inkomstenbelasting valt en dus ook de voordelen hebt zoals HRA. Plus je mag zelf je WOZ waarde bepalen :). Kinderopvagtoeslag is helemaal een lachertje omdat je van 2 kanten gesubsidieerd wordt.
.
De beste situatie is als de meest-verdienende van een stel in NL werkt en de andere in Belgie. Zo heb je van beide landen alle voordeeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
GekkeRipper schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:15:

***members only***
Voor loondienst bij een detacheerder/ Ms partner is dit zeker een mooi salaris. Ik ben zelf ook in deze tak werkzaam (F&O) en heb vorig jaar de overstap gemaakt naar een eindklant. Bij het consultants kantoor waar ik hiervoor werkte was een bonus wel standaard (omzetbonus/ prestatiebonus), het verbaasd me dat dit er niet bij zit bij jou.

Vwb groeimogelijkheden verdienden seniors (20+ jaar ervaring) richting de 7k. Maar dan meer in de rol van lead consultant.

ZZP’en heeft zeker voordelen, ook financieel. Maar uiteindelijk geeft het ook een risico/ onzekerheid natuurlijk. Een opdracht zal altijd wel te vinden zijn, de vraag is dan alleen waar en als je zonder opdracht zit zul je misschien eerder geneigd zijn iets aan te nemen voor een wat lager tarief.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Members only: mo

Tevreden mee op dit moment.

Soundcloud!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:59
Luukwa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:35:
***members only***

Tevreden mee op dit moment.
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 11-02-2021 09:38 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Hmm je hebt gelijk inderdaad.. mijn fout. Ben echt een kneus als 't op bruto en netto aan komt (iets met dyscalculie).

Soundcloud!

• grasmanek94
Luukwa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Hmm je hebt gelijk inderdaad.. mijn fout. Ben echt een kneus als 't op bruto en netto aan komt (iets met dyscalculie).
No problemo, je mist wel nog steeds ergens ~3K 😜

• Luukwa

Luukwa

o/

grasmanek94 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:05:
[...]

No problemo, je mist wel nog steeds ergens ~3K 😜
Al schiet je me hartstikke dood, dit stond er op mijn loonstrookje x)

Soundcloud!

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 12:16
Ik denk niet dat de eindejaarsuitkering klopt. Onderwijs ondersteunend personeel (OOP) van het VO en PO krijgen namelijk een extra uitkering bovenop de dertiende maand. Afhankelijk van VO of PO kan dit oplopen tot 1200 euro bruto extra.

Bron

[ Voor 26% gewijzigd door NeoAtomic op 11-02-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

NeoAtomic schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:37:
Ik denk niet dat de eindejaarsuitkering klopt. Onderwijs ondersteunend personeel (OOP) van het VO en PO krijgen namelijk een extra uitkering bovenop de dertiende maand. Afhankelijk van VO of PO kan dit oplopen tot 1200 euro bruto extra.

Bron
VO Inderdaad :)

Soundcloud!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Vorig jaar:
Members only:

Update 2021:
Members only:

Nog steeds veel passie voor mijn werk bij een prettige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 10:07
Members only:

Na 3 jaar ervaring bovenstaand pakketje. Helaas zal er vanwege wijzigingen er voor mij de komende jaren geen verhogingen meer inzitten (buiten een incidentele inflatiecorrectie, maar hier reken ik niet op).
Wat vinden jullie van dit pakket? Ik heb er zelf mijn twijfels over om toch om mij heen te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:08
@champion16 zeker verder kijken. Java developers is een groot te kort aan. Je hebt nu karige secundaire voorwaarden dus salaris + goede secundaire arbeidsvoorwaarden zou ik naar zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stukongeluk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 08:59
champion16 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:13:
***members only***

Na 3 jaar ervaring bovenstaand pakketje. Helaas zal er vanwege wijzigingen er voor mij de komende jaren geen verhogingen meer inzitten (buiten een incidentele inflatiecorrectie, maar hier reken ik niet op).
Wat vinden jullie van dit pakket? Ik heb er zelf mijn twijfels over om toch om mij heen te gaan kijken.
Ik zou direct rond gaan kijken. Dit is echt heel karig voor 3 jaar werkervaring, en zeker als je geen verhoging meer krijgt komende jaren. Mijn vermoeden is dat je wel een veeel beter aanbod kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 23-01-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanD
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-08 08:42
Beste Tweakers, ik verwacht deze zomer af te studeren als Software Engineer en ik ben me alvast aan het oriënteren op de banenmarkt. Eerst even wat over mij op een rijtje op het moment dat ik klaar ben:
  • Leeftijd: 27 jaar
  • Opleidingen: MBO 4 Mediavormgever - Propedeuse 3D Visual Arts - Bachelor ICT Software Engineer
  • Woonachtig: Zeeland
  • Werkervaring: Alleen meewerkstage en afstudeerstage
Ik heb beide stages bij hetzelfde bedrijf uitgevoerd en zal daar waarschijnlijk na het afstuderen kunnen blijven. Het is een erg leuk bedrijf maar ik vraag me af wat iemand in mijn positie waard is. Indeed zegt ~€3100 als junior Software Engineer, kan ik dat in mijn geval vragen? Dank! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:56
Je kan het proberen, maar ik denk dat het voor een starter zonder ervaring (stages tellen in principe niet, zou bij jou iets anders kunnen uitpakken omdat je bij het bedrijf blijft) wel wat hoog is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
StefanD schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:32:
Beste Tweakers, ik verwacht deze zomer af te studeren als Software Engineer en ik ben me alvast aan het oriënteren op de banenmarkt. Eerst even wat over mij op een rijtje op het moment dat ik klaar ben:
  • Opleidingen: MBO 4 Mediavormgever - Propedeuse 3D Visual Arts - Bachelor ICT Software Engineer
Ik heb beide stages bij hetzelfde bedrijf uitgevoerd en zal daar waarschijnlijk na het afstuderen kunnen blijven. Het is een erg leuk bedrijf maar ik vraag me af wat iemand in mijn positie waard is. Indeed zegt ~€3100 als junior Software Engineer, kan ik dat in mijn geval vragen? Dank! _/-\o_
2 jaar geleden namen wij waar ik werkte 2 jr. software developers aan, hbo afgestudeerd voor zo'n 2500 eu. Ik denk dat je je verwachtingen moet bijstellen. Ik zou 2750 een heel mooi bedrag vinden voor een startende werknemer en dan misschien is zelfs dat al wat hoog ingezet.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:28
Helemaal voor omgeving Zeeland. Blijft toch een randgebied waar de lonen doorgaans lager liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

XFlame schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:50:
Helemaal voor omgeving Zeeland. Blijft toch een randgebied waar de lonen doorgaans lager liggen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat deze persoon ook daadwerkelijk in Zeeland gaat werken. Hij kan net zo goed in de randstad (bijv. Rotterdam) gaan werken. Dat zie ik wel veel meer IT-ers woonachtig in Zeeland doen…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:27
Je kan beter in deze thread kijken wat vergelijkbare starters verdienen, dat geeft een beter beeld dan indeed. Reken op 2100 - 2900. Daarboven zal ook wel mogelijk zijn maar dat is wel uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanD
  • Laatst online: 13-08 08:42
Helder, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Cocytus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:35:
[...]

Dat is behoorlijk stevig voor een vijfdejaars, en ook een grote stap om in één jaar te maken. Heb je daarnaast nog een goede bonusregeling? Dan is het helemaal een mooie deal.
Ik ben er zelf ook heel tevreden mee. Het is een uitstekende beloning. De bonusregeling is volledig prestatieafhankelijk, en loopt van grofweg 0% tot 20% van het bruto jaarinkomen. Een maximale bonus is echter doorgaans niet realistisch, dus ik reken gemakshalve met een ruime 5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:01
Soortgelijke situatie gehad. Toen ik klaar was met mijn studies heb ik een aanbod ontvangen van het bedrijf waar ik al werkte (part time) en een ander bedrijf. Aanbiedingen lagen 700eu bruto uit elkaar. Ik zou dus gewoon even afwachten waar je huidige werkgever mee komt tegen die tijd en dat gewoon naast andere aanbiedingen leggen. Er is best een kans dat je huidige werkgever al een goede indruk van je heeft gehad tijdens je stages en jou daarom een beter aanbod doet dan je normaal gesproken zou krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Blijf vooral niet per se bij je stagebedrijf werken omdat je er al bekend bent.
Er zijn meerdere bedrijven in de wereld.
Je zou bij je huidige werkgever gewoon een contract op kunnen laten stellen en kijken wat daar uit rolt.
Ga ook bij minstens één andere solliciteren en laat dit niet aan beide weten (alhoewel je onbekende werkgever weet dat je aan het afstuderen bent, en afstudeerders blijven vaak plakken).
Bied de nieuwe werkgever meer dan kun je dat proberen n bij je huidige werkgever ook te vragen.
Of je vraagt je huidige werkgever niks meer en mocht de nieuwe baan niks zijn ga je terug naar je stagiaire bedrijf.
Ze zullen je nooit een lager loon bieden :) , en de kans dat ze je dan niet aannemen is zeer klein, en doen ze dat wel dan is er sowieso iets vreemds bij het bedrijf (solliciteer dan wel direct bij je team lead).
Op deze manier heb je hun niet naar aangekeken of iets dergelijks.

Moet je even je persoonlijke praktische ervaringen bij invullen.
Weet wel dat het en lastiger wordt om bij een bedrijf te vertrekken naarmate de tijd verstrijkt.
En in het algemeen volgen er geen denderende salaris stijgingen, dus een relatief hoog startsalaris is wenselijk. Zeker ivm hypotheken.

[ Voor 14% gewijzigd door alaintje op 15-02-2021 10:45 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Laatst online: 20-09 10:11
Inderdaad, in mijn ervaring denken bedrijven vaak dat stagiaires toch wel willen blijven, dus hoeven ze ook niet veel geld te bieden. Ik zou bij minstens één ander bedrijf ook solliciteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OTitan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:27
Toen ik afstudeerde gebruikte ik juist het argument dat ik al bekend was met de organisatie en zij met mij voor een hoger startsalaris. Direct inzetbaar en ze weten wat ze in huis halen. Leverde mij een startsalaris van 3000,- op ipv de 2700,- die ze origineel wilde bieden.

Maar zeker bij een andere partij solliciteren om iets te vergelijken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsaladim
  • Laatst online: 10-09 22:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Toegepaste Wiskunde
• Werkervaring: 6 maanden (en 1 jaar stage/afstuderen)
• (Woon) Locatie: Enschede

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Thales
• (Werk) Locatie(s): Hengelo
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 adv
• Reistijd: Thuiswerken of 15 minuten fietsen
• Werkdruk: laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850
• Vakantiegeld: 8%, €2736
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering, 0-5%
• Dertiende/veertiende maand: 2% eindejaarsuitkering, €684
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwbanaantje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:28
Hallo Tweakers,

Ik heb onderstaand aanbod gekregen maar denk zelf dat het te laag is. Ik vind het zelf moeilijk te bepalen omdat ik al lange tijd ZZP'er ben en niet zo goed weet wat ik waard ben als starter in loondienst.

Ik heb al veel gelezen in dit topic, maar nog geen vergelijkbare situatues tegengekomen. Wat vinden jullie ervan? Zou ik meer kunnen vragen?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Multimedia Design en HBO Informatica (gestopt in 3e jaar)
• Werkervaring: 10 jaar als ZZP Developer
• (Woon) Locatie: Midden Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Developer
• Werkgever/branche: Internetbureau
• (Werk) Locatie(s): Midden Nederland
• Aantal vakantiedagen: onbekend
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: onbekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: Ja, hoeveel weet ik niet
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 32400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €Ja, weet niet hoeveel
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: onbekend
• Mobiliteit per jaar: 19ct/km
• Overige: Laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
@blauwbanaantje Wat verdiende je als ZZP-er? Ik neem aan wel minimaal 70euro per uur. Waarom zou je dan in loondienst gaan voor 2500euro bruto? Daarnaast vind ik dit best een laag salaris voor iemand met 10 jaar ervaring, zou minimaal (echt minimaal) 1000euro bij moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
@blauwbanaantje back-end developer in welke taal? En inderdaad, tegen welk uurtarief op dit moment?

Ik zie hier goede developers (van java en front-end tot en met low-code) met 10+ jr werkervaring standaard tussen de 4000 en 5000 per maand opstrijken, minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

jongetje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:32:
@blauwbanaantje Wat verdiende je als ZZP-er? Ik neem aan wel minimaal 70euro per uur. Waarom zou je dan in loondienst gaan voor 2500euro bruto? Daarnaast vind ik dit best een laag salaris voor iemand met 10 jaar ervaring, zou minimaal (echt minimaal) 1000euro bij moeten.
Misschien dat hij voor stabiliteit gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
blauwbanaantje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:00:
Hallo Tweakers,

Ik heb onderstaand aanbod gekregen maar denk zelf dat het te laag is. Ik vind het zelf moeilijk te bepalen omdat ik al lange tijd ZZP'er ben en niet zo goed weet wat ik waard ben als starter in loondienst.

Ik heb al veel gelezen in dit topic, maar nog geen vergelijkbare situatues tegengekomen. Wat vinden jullie ervan? Zou ik meer kunnen vragen?
Interessant! Kan je wat meer vertellen waarom je van ZZP naar loondienst wilt? Ik neem aan dat het niet alleen de financiele kant is, want met een beetje knap uurtarief verdien je met een aantal maanden ZZPen net zoveel als dat je nu in een jaar loondienst zou krijgen. Gaat het om minder administratieve last, dat je niet zelf je klanten hoeft te zoeken, pensioen of andere arbeidsvoorwaarden? Of de "peace of mind" dat je een contract ergens hebt?

En kan je wat meer vertellen over je werkervaring? Want ik kan mij moeilijk voorstellen dat een bedrijf dat aanbod doet voor iemand met zoveel ervaring in zo'n gewild vak :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Hallo Tweakers,

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Je zegt 'starter in loondienst', maar dat je voorheen niet in loondienst was maakt je nog geen 'starter', toch? Je salaris zou al aan de lage kant zijn als je 0 jaar ervaring zou hebben, maar met 10 jaar development ervaring slaat het nergens op :X (Aannemende dat je development ervaring relevant is.)

Zoals hierboven ook al wordt gezegd, €4000-5000 zou heel normaal zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Hallo Tweakers,

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik wil niet veel zeggen hoor maar jouw aanbod is letterlijk te karig voor woorden. 10 jaar ontwikkelervaring als ZZP en het bedrijf bied jou €2500,-. Ook al heb jij een mbo diploma hebt (je was gestopt met hbo) dan zou je alsnog rond de €4000,- moeten zitten want ontwikkelaars zijn gewild. Heel gewild.

En jou opmerking als "starter in loondienst" is gewoon geen reden om iemand minder te geven. Iemand moet betaald worden o.b.v. kennis, ervaring en competenties en jij wordt duidelijk ver ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwbanaantje
Bedankt voor alle reacties! Zoveel had ik er niet verwacht..

Ik ben werkzaam als PHP Developer. Als ZZP-er heb ik een aantal projecten gedaan waarvoor ik ongeveer 70,- per uur verdiende (dit was 5 jaar terug ongeveer). Echter verdien ik het merendeel met affiliate marketing door zelf websites te realiseren van begin tot eind (hoofdzakelijk met Laravel). Omdat ik vooral eigen projecten draai vind ik het moeilijk mijn ervaring te benoemen want ik heb niemand om mezelf aan af te meten.

De reden dat ik voor een baas wil werken is inderdaad stabiliteit en ik mis collega's om mij heen.

Verandert dit de zaak of moet ik alsnog minimaal 1000,- meer vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:39
@blauwbanaantje
Je twijfelt over je kunnen, dan kom je ook twijfelachtig over waarschijnlijk. Vanuit de werkgever spelen ze het dan ook eerder op safe.

Ongeacht wat iemand met 10 jaar ervaring 'hoort' te verdienen en je financiële situatie laat het toe (zo klinkt het wel), kun je ook gewoon eens starten en jezelf gaan vergelijken met de collega's en ontdekken hoe zeker je kunt zijn van jezelf. Misschien ben je nog junior en is alles roestig en zit je op je plek, misschien kom je er na 3 maanden achter dat je veel beter bent dan dat en eerder medior/senior bent qua ervaring.

Zo kun je het ook richting de werkgever verkopen en ze in dat tweede geval (potentieel goud in handen) vast warm maken voor een passendere beloning. Het is dan ook direct duidelijk voor de werkgever en komt dat eventuele gesprek (betere beloning binnen korte tijd) ook niet uit de lucht vallen.

Snel van baan wisselen of nu hoger inzetten en eventueel teleurstellen behoort natuurlijk ook gewoon tot de opties. Waar jij je het fijnste bij voelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Furion2000 op 15-02-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwbanaantje
Furion2000 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:16:
@blauwbanaantje
Je twijfelt over je kunnen, dan kom je ook twijfelachtig over waarschijnlijk. Vanuit de werkgever spelen ze het dan ook eerder op safe.

Ongeacht wat iemand met 10 jaar ervaring 'hoort' te verdienen en je financiële situatie laat het toe (zo klinkt het wel), kun je ook gewoon eens starten en jezelf gaan vergelijken met de collega's en ontdekken hoe zeker je kunt zijn van jezelf. Misschien ben je nog junior en is alles roestig en zit je op je plek, misschien kom je er na 3 maanden achter dat je veel beter bent dan dat en eerder medior/senior bent qua ervaring.

Zo kun je het ook richting de werkgever verkopen en ze in dat tweede geval (potentieel goud in handen) vast warm maken voor een passendere beloning. Het is dan ook direct duidelijk voor de werkgever en komt dat eventuele gesprek (betere beloning binnen korte tijd) ook niet uit de lucht vallen.

Snel van baan wisselen of nu hoger inzetten en eventueel teleurstellen behoort natuurlijk ook gewoon tot de opties. Waar jij je het fijnste bij voelt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ben inderdaad best twijfelachtig over mijn eigen kunnen. Ik wil wel graag bij dit bedrijf aan de slag, ik ben al met dit bedrijf bekend en het voelt gewoon goed. Ik denk dat ik wel iets hoger ga inzetten; als ik de rest van de reacties zo mag geloven verdien ik dat ook gewoon (ook als junior). Dan kan ik daarna evalueren en zien we wel weer verder. Bedankt voor alle behulpzame reacties! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
@blauwbanaantje geef het iig duidelijk aan waarom je minder vraagt dan je wellicht verdient en dat je ook op een later moment een herevaluatie van beide kanten wil.
Zelf ook bij dit bedrijf begonnen en lager ingestroomd. Ik had mijn twijfels niet aangegeven, maar gelukkig was het bedrijf eerlijk. Ze kwamen zelf met een eenmalige (grote) marktcorrectie met als reden dat ik bewust laag was ingeschaald vanwege twijfels aan hun kant. Je kan er echter niet vanuit gaan dat elk bedrijf dat uit zichzelf gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwbanaantje
Caelorum schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:59:
@blauwbanaantje geef het iig duidelijk aan waarom je minder vraagt dan je wellicht verdient en dat je ook op een later moment een herevaluatie van beide kanten wil.
Zelf ook bij dit bedrijf begonnen en lager ingestroomd. Ik had mijn twijfels niet aangegeven, maar gelukkig was het bedrijf eerlijk. Ze kwamen zelf met een eenmalige (grote) marktcorrectie met als reden dat ik bewust laag was ingeschaald vanwege twijfels aan hun kant. Je kan er echter niet vanuit gaan dat elk bedrijf dat uit zichzelf gaat doen.
Ik heb tijdens het gesprek eerlijk gezegd dat ik het moeilijk vind mezelf in te schatten vanwege het ZZP'er verleden en dat ik mezelf hierdoor als junior/medior inschat en dat konden ze wel waarderen. Zou dus heel goed kunnen dat hier twijfel door ontstaan is.. Misschien heb ik mezelf hiermee in de voet gesneden, maar het voorkomt wel dat ze me als volwaardig senior aannemen en ik niet aan de hoge verwachtingen kan voldoen.

In ieder geval bedankt voor de tip, ga ik onthouden en bespreken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
blauwbanaantje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:49:

Ik ben werkzaam als PHP Developer. Als ZZP-er heb ik een aantal projecten gedaan waarvoor ik ongeveer 70,- per uur verdiende (dit was 5 jaar terug ongeveer). Echter verdien ik het merendeel met affiliate marketing door zelf websites te realiseren van begin tot eind (hoofdzakelijk met Laravel). Omdat ik vooral eigen projecten draai vind ik het moeilijk mijn ervaring te benoemen want ik heb niemand om mezelf aan af te meten.

De reden dat ik voor een baas wil werken is inderdaad stabiliteit en ik mis collega's om mij heen.

Je kan dit ook omdraaien: als je alles in een project zelf doet dan is het niveau van het project jouw niveau. Kan je niet iets van een portfolio laten zien aan potentiele werkgevers en daarmee je kunde aantonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@blauwbanaantje Imho is het te laag. Je zult met je achtergrond van sommige dingen minder kennis hebben maar van andere juist veel meer.

Als je er toch aan wil beginnen leg dan schriftelijk vast dat je over een jaar bijv naar 3500 gaat

BIj het switchen van werkgever vraagt bijna elke werkgever naar je salaris. Als dat 2500 is heb je kans dat ze denken dat er iets mis is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53
thlst schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:56:
BIj het switchen van werkgever vraagt bijna elke werkgever naar je salaris. Als dat 2500 is heb je kans dat ze denken dat er iets mis is
Dat moet je natuurlijk nooit vertellen... Als ze deze vraag stellen vraag ik altijd of ze mij het salaris van alle medewerkers op een lijst willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
DutchCommando schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:02:
Dat moet je natuurlijk nooit vertellen... Als ze deze vraag stellen vraag ik altijd of ze mij het salaris van alle medewerkers op een lijst willen geven.
Eens, ik heb het ook nog nooit doorgegeven , maar helaas heeft niet iedereen altijd die mogelijkheid

[ Voor 6% gewijzigd door thlst op 15-02-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:27
@blauwbanaantje Ik zou het ook anders insteken (waarschijnlijk te laat bij deze werkgever). Je hebt 10 jaar relevante werkervaring. Je werkervaring bepaald voor een groot deel je salaris. Als iemand met 2 jaar ervaring hetzelfde kan als een andere kandidaat met 5 jaar ervaring dan zullen die alsnog niet hetzelfde beloond worden.
Wellicht dat je wat minder kennis hebt opgedaan in de afgelopen 5 jaar aangezien je veel solo gewerkt hebt. Het is redelijk dat je dat aangeeft en een lager salaris krijgt. Maar ik zou dan eerder denken aan 500 tot 1000 minder.
Als je je achterstand eenmaal weer wat hebt ingelopen dan zou je marktwaarde weer gelijk moeten zijn aan je vakgenoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
YMMV :)
(Lees: Het is geen wet van meden en perzen dat het niet verstandig is. Plus dat bij veel organisaties, de salarisschalen volstrekt openbaar zijn dus je op zijn minst weet in welke salarisbandbreedte je collega's zitten.)

[ Voor 17% gewijzigd door unezra op 16-02-2021 09:22 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Voor hen die deze afkorting ook niet kennen:
"Your Mileage May Vary"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
blauwbanaantje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:49:

Ik weet niet wat je maandelijks binnen harkte als ZZPer, maar als je gewend bent aan 70/uur en passief inkomen is 2500 wel een flinke stap terug.

Je kan uiteraard ook 'stabiliteit' zoeken door een opdracht voor langere tijd te zoeken. Collega's om je heen kan je als freelancer ook vinden (ben zelf ook freelancer), dat is gewoon per opdrachtgever verschillend.

Staar je niet blind op loondienst; als je ZZPen gewend bent moet je weer inleveren. Je vrijheid geef je op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:01
[...]

Dit is wel echt een heerlijke reactie. Die moet ik onthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Freakz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 14:25
Eerste ''echte'' baan na mijn studie, niet slecht om mee te beginnen volgens mij. Wat vinden jullie ervan?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Infrastructure & Security
• Werkervaring: 1 jaar stages relevant, verder veel onrelevante bijbanen
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior systems/netwerk engineer
• Werkgever/branche: IT
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36 (fulltime)
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.650
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 1 bruto maandsalaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.994

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €0.19 ct/km
• Overige: €2500,- opleidingsbudget per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.882

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
thlst schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:56:
Als sollicitant moet je de discussie ook verplaatsen naar hetgeen je verwachtingen zijn. De situatie van gisteren moet geen basis zijn voor morgen, zeker als je compensatie op dit moment onder de marktwaarde ligt, eenzelfde geldt natuurlijk voor verloning boven de marktwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Als Zzp'er verwacht ik toch wel dat men kan aangeven wat ze zouden moeten kunnen verdienen in loondienst. Maar op zich is Blauwbanaantje wellicht meer ondernemer (geweest) dan uurtje factuurtje zzp'er.

Blauwbanaantje heeft natuurlijk laag in gezet en zichzelf als starter verkocht. Dan lijkt het bod wel terecht dan, want blijkbaar te weinig voorwerk gedaan om te ontdekken wat zijn waarde zou moeten zijn in het veld als medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Net begonnen als starter en dit is dus mijn eerste echte "grote mensen" baan.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: 0 (half jaar relevante minor en half jaar relevante afstudeerstage)
• (Woon) Locatie: Regio Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Support Consultant
• Werkgever/branche: ERP pakket gebaseerd op Dynamics365/NAV
• (Werk) Locatie(s): In het oosten van het land
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30-40 minuten met de auto
• Werkdruk: Tot nu toe laag tot medium, is ook de indruk die ik van collega's krijg

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: €2600 bij normaal presteren/gezond bedrijfsresultaat
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.296

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €600

Ben zeer tevreden. Heb hogere aanbiedingen gehad (2700, 25 vakantiedagen +10 atv dagen) maar heb bij dit bedrijf een beter gevoel, het idee dat de werkdruk lager ligt en heb hier meer ontwikkelingsmogelijkheden.

[ Voor 18% gewijzigd door Arie de Knak op 17-02-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:50
Members only:

[ Voor 101% gewijzigd door Eikkie op 16-06-2021 19:51 . Reden: opmaak ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:42
Zijn er hier ook developers die in een startup / scale-up werkzaam zijn/waren en werden beloond met aandelen of SAR?
En wat de ervaringen hier mee zijn? Wel doen, niet doen, heeft het zin?

• grasmanek94
Pepernoot schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:09:
Zijn er hier ook developers die in een startup / scale-up werkzaam zijn/waren en werden beloond met aandelen of SAR?
Persoonlijk zie ik aandelen altijd als een casino (ja, ook die van ASML), zeker op korte termijn (<5 jaar). Als je wil beleggen hebben we op Tweakers topics hiervoor (en verspreid je risico).
Je hebt kans dat het bedrijf erg succesvol wordt en bij een IPO al erg veel waard zal zijn, dan heb je een mooie bonus als je geld nodig hebt op dat moment.
Zolang je blij bent met het salaris, zijn aandelen een leuke extra. Ik zou het niet doen puur op aandelen (tenzij je echt vertrouwen hebt, maar ga aub niet noedel soepejes eten om rond te komen met een karig salaris en hopen dat je de loterij hebt gewonnen).
Vaak komen er ook nog regels bij, zoals wanneer je je aandelen pas mag verkopen enzv. Voelt zuur als de koers dan naar +%5,000 schiet en weer naar beneden valt.
Persoonlijk neem ik variabele bonussen die werkgevers adverteren voor 25%-33% mee in mijn vergelijking tussen andere werkgevers (die b.v. alleen een vast salaris bieden).

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 18-02-2021 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Eikkie Lijkt mij een prima start punt. Ik ben zelf jaren Functioneel Beheerder geweest en vervul die rol afhankelijk van mijn opdracht deels. Maar ik zou het ook zo noemen, het is Functioneel Beheerder (neem aan dat jij in die rol zit vanwege je business kennis) OF applicatie beheerder en dat zijn 2 echt verschillende rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoghurtSociety
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:15
Pepernoot schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:09:
Mijn vorige baan was bij een startup waar ik een aantal aandeel opties had gekregen, maar achteraf bij de verkoop van de startup bleken deze niets waard... Erg zuur!
Zie het als een extraatje, maar zorg dat je niet je salaris gaat inleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macmellow
  • Laatst online: 20-09 10:11
Members only:

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:50
jongetje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:37:
@Eikkie Lijkt mij een prima start punt. Ik ben zelf jaren Functioneel Beheerder geweest en vervul die rol afhankelijk van mijn opdracht deels. Maar ik zou het ook zo noemen, het is Functioneel Beheerder (neem aan dat jij in die rol zit vanwege je business kennis) OF applicatie beheerder en dat zijn 2 echt verschillende rollen.
Ik zit inderdaad in deze rol o.a. vanwege de business kennis en hang meer naar functioneel beheerder. Echter de functie is wel weggezet als functioneel applicatiebeheerder. Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk ook de technische kant van het beheer op mij ga nemen. Blijkbaar vond het bedrijf het ook lastig om hier een scheiding in aan te brengen. Als ik jou goed begrijp zie jij duidelijk een verschil tussen functioneel-en applicatiebeheerder, zie jij dat in de praktijk ook verschuiven naar een gemixte rol?

It's me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Eikkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zit inderdaad in deze rol o.a. vanwege de business kennis en hang meer naar functioneel beheerder. Echter de functie is wel weggezet als functioneel applicatiebeheerder. Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk ook de technische kant van het beheer op mij ga nemen. Blijkbaar vond het bedrijf het ook lastig om hier een scheiding in aan te brengen. Als ik jou goed begrijp zie jij duidelijk een verschil tussen functioneel-en applicatiebeheerder, zie jij dat in de praktijk ook verschuiven naar een gemixte rol?
Beide kan gewoon prima hoor. 12 jaar geleden ooit begonnen als functioneel applicatiebeheerder. Na een fusie hadden ze die rollen opgeknipt en nu na een reorganisatie zijn ze weer samengevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Eikkie
Ik zie Functioneel Beheerder als een applicatie specialist rol. In het kort: Je kent de tool van binnen en buiten, geeft opleiding aan (nieuwe)gebruikers van de applicatie. Daarnaast zorg je voor het goed beschrijven van wijzigingen en pakt complexe incidenten op richting de leverancier en accepteer je de wijzigingen en nieuwe versies en begeleid je dit proces.

Een applicatie beheerder is meer bezig met de technische kant. Checken van logfiles, doen van installaties en upgrades. Zorgen dat de applicatie goed draait, niet uit geheugen loopt, database queries uitvoeren e.d. En daarbij ook de technische configuratie.

Ik zie het juist al meer schuiven naar een echte Functioneel Beheer rol omdat de hele techniek zich naar de cloud verplaatst met steeds meer SAAS applicaties.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 18-02-2021 12:20 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
jongetje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:18:
@Eikkie
Ik zie Functioneel Beheerder als een applicatie specialist rol. In het kort: Je kent de tool van binnen en buiten, geeft opleiding aan (nieuwe)gebruikers van de applicatie. Daarnaast zorg je voor het goed beschrijven van wijzigingen en pakt complexe incidenten op richting de leverancier en accepteer je de wijzigingen en nieuwe versies en begeleid je dit proces.

Een applicatie beheerder is meer bezig met de technische kant. Checken van logfiles, doen van installaties en upgrades. Zorgen dat de applicatie goed draait, niet uit geheugen loopt, database queries uitvoeren e.d. En daarbij ook de technische configuratie.

Ik zie het juist al meer schuiven naar een echte Functioneel Beheer rol omdat de hele techniek zich naar de cloud verplaatst met steeds meer SAAS applicaties.
Wat jij beschrijft als applicatiebeheerder zijn veel taken van een technisch beheerder imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Nuevocasa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Wat jij beschrijft als applicatiebeheerder zijn veel taken van een technisch beheerder imho.
Het is eigenlijk ook:
Functioneel (applicatie) beheerder
(Technisch) applicatie beheerder

Waarbij de applicatie bij functioneel soms wel of niet wordt genoemd omdat deze rol veel minder afgebakend is. Ik ken functioneel beheerders die bijna nauwelijks in de applicatie zelf aan het werk zijn.

Allebei leuke rollen, maar de competenties zijn wel verschillend.

Edit: heb om technisch ook 2 haakjes gezet omdat als deze niet zo wordt genoemd vaak de technische wordt bedoeld en niet de functionele.

Beetje offtopic:
Wat overigens een trend is geweest de laatste jaren is het onderbrengen van FB aan de kant van IT ipv de business kant. In mijn ogen zeer onterecht, maar dat komt misschien doordat de applicaties waar ik mee te maken heb zich hier ook niet echt voor lenen.

[ Voor 26% gewijzigd door sNielz123 op 18-02-2021 13:13 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.