Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Mugwump schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:58:
@luukjuh93 Als ik de omstandigheden zo hoor is detachering misschien ook niet de verstandigste keuze in jouw situatie. Er zijn echter ook genoeg in-house functies te vinden. Ik zou daar je pijlen op richten. Daar is het vaak ook makkelijker om afspraken te maken over het deels thuis doen van je werkzaamheden.
Het is zoals je zelf al aangeeft een situatie die het je helaas wat moeilijker maakt op de arbeidsmarkt, maar in mijn ogen geen reden om toch eens wat rond te kijken om te zien of je niet een stapje kunt maken qua arbeidsvoorwaarden, want dat zit er toch echt wel in, ook met een wat lastigere gezondheidssituatie.
Het klinkt als een situatie waar (semi) overheid goed bij past. Die zijn naast relatief gunstige beloning in lagere schalen ook 'beter' in de werk-prive balans dan sommige commerciële partijen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PhWolf
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-06 14:43
Vorige baan:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nieuwe baan (per 1 juni):
Members only:

Bruto salaris/uur is uiteraard omhoog gegaan ivm deeltijd. Wanneer ik later naar 1FTE terugga wordt tik ik hiermee al bijna 4k aan. Leaseauto ingeleverd, daar heb ik gemengde gevoelens over: een private lease + brandstofkosten waar ik nu aan denk is natuurlijk een extra kostenpost, maar wel eentje die ik 50/50 kan delen met mijn vrouw itt de bijtelling die voor mijn rekening kwam.
Deze baan is via detavast constructie, waarbij de opdrachtgever na 10 maanden mij in dienst neemt bij goed functioneren. Wat mij betreft goed nieuws want nieuw contract = weer een nieuwe onderhandelingsmogelijkheid :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• kaanmijo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:15
Om even de huidige situatie te schetsen:

Members only:

Ik ben sinds 21 oktober werkzaam bij deze werkgever, als eerste baan na het afronden van de studie Informatica. Ik draag veel verantwoordelijkheden (o.a. presentaties naar aandeelhouders, communicatie naar zowel teams buiten als binnen de organisatie) en krijg ook veel taken te verwerken, het vertrouwen van de werkgever in mij is er :). Zojuist dit aanbod ontvangen, wat in gaat op het moment dat ik 1 jaar in dienst ben. Ook is er vermeld dat er een mogelijkheid is om bij de beoordeling in januari naar een volgende schaal te gaan, wat na onderstaande verhoging nog een verhoging van 5.6% zou betekenen:

Members only:

Omdat ik niet echt ervaring heb met salarisverhogingen etc. vraag ik jullie om je mening: is dit netjes, is dit normaal? Ik heb het ontzettend goed naar m'n zin bij m'n werk, en ze zijn erg blij ook met mij (..heb ik gehoord dan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-06 14:43
kaanmijo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:49:

***members only***

Ik ben sinds 21 oktober werkzaam bij deze werkgever, als eerste baan na het afronden van de studie Informatica. Ik draag veel verantwoordelijkheden (o.a. presentaties naar aandeelhouders, communicatie naar zowel teams buiten als binnen de organisatie) en krijg ook veel taken te verwerken, het vertrouwen van de werkgever in mij is er :). Zojuist dit aanbod ontvangen, wat in gaat op het moment dat ik 1 jaar in dienst ben. Ook is er vermeld dat er een mogelijkheid is om bij de beoordeling in januari naar een volgende schaal te gaan, wat na onderstaande verhoging nog een verhoging van 5.6% zou betekenen:

***members only***

Omdat ik niet echt ervaring heb met salarisverhogingen etc. vraag ik jullie om je mening: is dit netjes, is dit normaal? Ik heb het ontzettend goed naar m'n zin bij m'n werk, en ze zijn erg blij ook met mij (..heb ik gehoord dan)
Op zich is de sprong die je maakt niet verkeerd. 10% extra is (ceteris paribus) bovengemiddeld voor een tussentijdse verhoging bij dezelfde werkgever. Maaaarrrr.... Jij bent jong, doet goed werk (zo te lezen), wil jezelf graag bewijzen en je bevindt je in een vakgebied waar de arbeidsmarkt ontzettend krap is. Daarmee ben je een zeer gewilde prooi voor recruiters. Dan vind ik dit eigenlijk niet meer dan normaal om te zorgen dat jij niet hals over kop vertrekt ;) E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de sector waarin je werkt. Je hebt het over schalen dus ik gok (semi)overheid? Daar zijn ze vaak niet super scheutig met tussentijdse salarisverhogingen. Als mijn vermoeden klopt is die verhoging extra welkom, maar verwacht dan ook dat het de komende jaren niet zo'n storm meer zal lopen tenzij jij grote stappen op de interne carriereladder wil zetten.

[Voor 5% gewijzigd door PhWolf op 09-06-2020 14:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:13

Richh

HODL

@kaanmijo Met HBO Informatica en 2 jaar werkervaring zijn er best wel werkgevers die >3.000 bieden, en wellicht nog wel meer. Zeker in de regio waar je nu werkt.

Ik snap dus wel dat ze je 'ongevraagd' een vrij forse verhoging hebben gegeven, je bent het simpelweg meer dan waard en ze willen je niet kwijt :P Die stap naar de volgende salarisschaal zou ik zeker proberen te grijpen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-07 10:10

***members only***

***members only***

Is het netjes: Mwah.
Is het normaal: Ja
Zit er meer in: Waarschijnlijk.

Doe een tegenbod en beargumenteer het. Bedenk wat voor jou belangrijk is, dat is veel meer dan alleen geld (studie mogelijkheiden, flexibele werktijden, vrije dagen, doorgroei mogelijkheden, salaris pad etc.) Je kan best benoemen dat je het erg naar je zit hebt en dat je er graag wilt werken. Maar ook wat je belangrijk vindt en waar zij je in tegemoet kunnen komen. Ik onderhandel altijd, krijg je niets dan heb je in ieder geval wel je verwachting duidelijk gemaakt.

Als jij gesprekken voert met de klant namens het bedrijf dan zal je ook voor het bedrijf het beste eruit moeten halen. Het zou vreemd zijn als je niet hetzelfde doet voor jezelf ;)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaanmijo
PhWolf schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Op zich is de sprong die je maakt niet verkeerd. 10% extra is (ceteris paribus) bovengemiddeld voor een tussentijdse verhoging bij dezelfde werkgever. Maaaarrrr.... Jij bent jong, doet goed werk (zo te lezen), wil jezelf graag bewijzen en je bevindt je in een vakgebied waar de arbeidsmarkt ontzettend krap is. Daarmee ben je een zeer gewilde prooi voor recruiters. Dan vind ik dit eigenlijk niet meer dan normaal om te zorgen dat jij niet hals over kop vertrekt ;) E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de sector waarin je werkt. Je hebt het over schalen dus ik gok (semi)overheid? Daar zijn ze vaak niet super scheutig met tussentijdse salarisverhogingen. Als mijn vermoeden klopt is die verhoging extra welkom, maar verwacht dan ook dat het de komende jaren niet zo'n storm meer zal lopen tenzij jij grote stappen op de interne carriereladder wil zetten.
Het is inderdaad een semi-overheid, maar ze zijn wel bereid om mee te denken met het salaris qua verhogingen heb ik gemerkt tijdens de eerste onderhandelingen toen ik met m'n baan begon. Verder word ik inderdaad vaak lastig gevallen door recruiters, daar had ik zelf nog niet eens over nagedacht om dat mee te nemen. Bedankt voor je tips!
Richh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:02:
@kaanmijo Met HBO Informatica en 2 jaar werkervaring zijn er best wel werkgevers die >3.000 bieden, en wellicht nog wel meer. Zeker in de regio waar je nu werkt.

Ik snap dus wel dat ze je 'ongevraagd' een vrij forse verhoging hebben gegeven, je bent het simpelweg meer dan waard en ze willen je niet kwijt :P Die stap naar de volgende salarisschaal zou ik zeker proberen te grijpen ;)
Het was niet geheel ongevraagd, het is geïnitieerd vanuit mijn kant. M'n werkzaamheden lopen qua verantwoordelijkheden steeds meer scheef met m'n huidige salaris. Na overleg met collega's en wat meer informatie te hebben ingewonnen heb ik dit aangegeven bij de baas :) Hij was het daarmee eens en is nu met dit aanbod gekomen, wat ik uiteraard mag en kan counteren.
battler schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Is het netjes: Mwah.
Is het normaal: Ja
Zit er meer in: Waarschijnlijk.

Doe een tegenbod en beargumenteer het. Bedenk wat voor jou belangrijk is, dat is veel meer dan alleen geld (studie mogelijkheiden, flexibele werktijden, vrije dagen, doorgroei mogelijkheden, salaris pad etc.) Je kan best benoemen dat je het erg naar je zit hebt en dat je er graag wilt werken. Maar ook wat je belangrijk vindt en waar zij je in tegemoet kunnen komen. Ik onderhandel altijd, krijg je niets dan heb je in ieder geval wel je verwachting duidelijk gemaakt.

Als jij gesprekken voert met de klant namens het bedrijf dan zal je ook voor het bedrijf het beste eruit moeten halen. Het zou vreemd zijn als je niet hetzelfde doet voor jezelf ;)
Studiemogelijkheden en flexbiele werktijden heb ik al, het maakt niet uit of ik nu om 4 uur 's ochtends m'n werk doe of 5 uur in de middag, als het maar af komt. Dat had ik misschien nog moeten toevoegen aan m'n originele post. Extra vrije dagen zijn altijd fijn. Ik zal je tips meenemen, bedankt daarvoor!

Dank allen die gereageerd hebben, ik ga er nog eens even goed over nadenken en alles op een rijtje zetten. Wanneer ik meer nieuws heb post ik dat uiteraard hier!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:56

Zenix

BOE!

ANdrode schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Het klinkt als een situatie waar (semi) overheid goed bij past. Die zijn naast relatief gunstige beloning in lagere schalen ook 'beter' in de werk-prive balans dan sommige commerciële partijen.
@luukjuh93
Inderdaad. Bij de (semi)overheid, maar ook de zorg krijg je meestal op het mbo niveau een goed salaris en hebben ze meer oog voor de mens. Bij mijn vorige werkgever (zorg) kwamen alle externe die goed bevielen op de servicedesk uiteindelijk intern te te werken, want salaris was een stuk hoger dan in de detachering (maximaal 3300)

Een functie in de schaal 6 t/m 8 bij de overheid is goed mogelijk: https://www.werkenvoorned...erheid/arbeidsvoorwaarden

Een aantal vacatures:
https://www.werkenvoorned...ker-douane-BD-2020-0931#0
https://www.werkenvoorned...heerder-ict-DEF-2019-2743
https://www.werkenvoorned...-medewerker-DJI-2019-0376
https://www.werkenvoorned...ewerker-ict-HDP-2019-0099

Allemaal qua voorwaarden een stuk beter dan je huidige werkgever. Aangezien je in Gelderland woont, zou ik de Belastingdienst in Apeldoorn ook in de gaten houden.

[Voor 3% gewijzigd door Zenix op 09-06-2020 20:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricbun
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18-06 23:13

***members only***

***members only***

Heb bijna exact dezelfde situatie als jij (MBO -> HBO -> ongeveer 2 jaar ervaring) en zit zelf momenteel op 2850 p/m + lease auto. Heb ik zelf ook voor onderhandeld, anders zou ik ook wat lager zitten. Zou als ik jou was gewoon proberen te onderhandelen en iets als https://www.intermediair.nl/salariskompas gebruiken want dan kom je ook hoger uit dan waar je nu op zit. Het klinkt ook alsof je al aardig wat belangrijke dingen doet voor je bedrijf dus je al een soort van "onmisbaar" gemaakt te hebben, meestal zijn ze dan wel bereid om mee te denken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Aldmar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 21:20

Aldmar

Niks...

Grappig. Ik herinner mij hier ooit gepost te hebben met mijn eerste fulltime baan. Tijd voor een update. :P

Vorige post is van april 2011:
Sinds drie maanden ben ik begonnen aan mijn eerste fulltime baan:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bachelor in Engineering, Master of Science in Business Administration
Certificaten: -
Werkervaring: 3 maand fulltime (daarnaast 5 maanden afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf)
Werkgever: Logistiek
Huidige functie: Trainee

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 Vak + 5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: HP ProBook
GSM: - (op dit moment niet nodig, anders blackberry)
Leaseauto*: -
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €3,50 koffiegeld per maand (:+) , levensloop/spaarloon regeling, garantie tot het volgen van opleidingen
Land: NL
Regio: Midden
Reistijd**: ~1u enkele reis (80km)

Maand salaris (bruto):€2700

Zag wel tegen het reizen op, maar na 3 maanden vind ik het nog meevallen. Heb geen last van files, het kost alleen tijd... Gelukkig maakt het koffiegeld het enigzins goed ;) Mocht de tijd rijp zijn, ben ik wel van plan te gaan verhuizen.
Verder was een belangrijke reden om voor deze baan te kiezen dat er veel doorgroei mogelijkheden zijn. De eerste 2 jaar ben je trainee en loop je met projecten mee om bekend met het bedrijf te worden en volg je opleidingen/cursussen. Na het traineeship stroom je door naar een 'echte' functie.

Redelijk marktconform, toch?
en nu:
Members only:

Best een mooie groei afgelopen jaren realiseer ik mij nu! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
@Aldmar Zeker mooie groei. Een mooie verbetering die ik zie is de bonus omzetten in een verhoging van het maandsalaris. Erg netjes!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 11:18
Zal wel even slikken zijn geweest dat je dat koffiegeld hebt moeten inleveren.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Miljanair
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 10:16
Zojuist mijn eerste aanbod gehad bij een accountantskantoor als assistent accountant. Ben nu bijna klaar met afstuderen en ga vanaf september in dienst en starten aan mijn pre-master in Accountancy.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit aanbod vinden. Ik vind het zelf wel laag.

Members only:

[Voor 3% gewijzigd door Miljanair op 09-06-2020 22:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• freakaleek
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-06 20:37
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: STEM PhD
• Werkervaring: PhD + 1 jaar
• (Woon) Locatie: Noordoost VS

2. Wat doe je:
• Functie: Postdoc
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Noordoost VS
• Aantal vakantiedagen: 12
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $ 4,697
• Vakantiegeld: 0
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $56,375

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 403b (soort van 401k), defined contribution
• Mobiliteit per jaar: 0
• Overige: $1,400 bijdrage aan zorgpremie per maand. Zelf betaal ik aanvullend $100 p/m uit bruto salaris.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $ 73,000

Na inleg pensioen ($600) en eigen bijdrage zorgpremie houd ik zo'n $3,250 per maand netto over.
Ter info, huur van een 2-bedroom is $1,700. Vaste lasten zijn totaal zo'n $2,100.
Gelukkig kan mijn partner ook werken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:35
jbdeiman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:53:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: hbo-ICT Bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel (omg. Zwolle)
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant/ adviseur
• Werkgever/branche: Zorg en ICT
• (Werk) Locatie(s): Zwolle/ Ede (bedrijf huurt me voor langere tijd in)
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: Gemiddeld 40
• Reistijd: 2 dagen thuiswerk, 2 dagen 1 uur (enkele reis - Ede) en 1 dag 20 minuten enkele reis.
• Werkdruk: Redelijk tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: 8,3%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 43200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 114,25/ maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget 650/ maand
• Overige: Mobiel budget 45/maand, laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51540

Vanaf volgende week (afspraak mondeling gemaakt, maar moet nog officiëel worden) naar 38 uur op papier en 40 werken, dus van 24 naar 37 vakantiedagen/ jaar. Wel lekker om extra dagen te hebben met 2 kinderen.
Ondertussen het voorstel binnen:
- Salaris obv 40 uur gaat omhoog naar 3800 (verhoging van 5,55%)
- Een een urenverlaging op papier naar 38 uur (5%), welke wordt omgezet in 13 extra vakantiedagen
- Loon wordt daarmee flink hoger :P 3610 / maand (ivm een deeltijd-contract)
- Ik ga weer meer voor de eigen organisatie doen, ong. 1 dag/ week extern, 2 dagen intern en 2 dagen thuiswerken. (aangezien veel klanten in het westen zitten, scheelt dit in een week niet veel reistijd, maar gaat de meeste reistijd in de 1e externe dag zitten)

Totalen nieuwe situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: hbo-ICT Bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel (omg. Zwolle)
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant/ adviseur
• Werkgever/branche: Zorg en ICT
• (Werk) Locatie(s): Zwolle/ Ede (bedrijf huurt me voor langere tijd in)
• Aantal vakantiedagen: 37
• Gewerkte uren/week: Gemiddeld 40
• Reistijd: 2 dagen thuiswerk, 2 dagen 1 uur (enkele reis - Ede) en 1 dag 20 minuten enkele reis.
• Werkdruk: Redelijk tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3610 (obv 38 uur, of 3800 obv 40 uur)
• Vakantiegeld: 8,3%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 43320 obv 38 uur ( of 45600 obv 40 uur )

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 114,25/ maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget 650/ maand
• Overige: Mobiel budget 45/maand, laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51660 obv 38 uur ( of 53940 obv 40 uur)

• battler
Miljanair schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:01:
Zojuist mijn eerste aanbod gehad bij een accountantskantoor als assistent accountant. Ben nu bijna klaar met afstuderen en ga vanaf september in dienst en starten aan mijn pre-master in Accountancy.

***members only***
Dit lijkt me gewoon een goed aanbod. Waarom vindt jij het laag? Wat vindt jij belangrijk en wat heb je zelf in gedachte?

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:22

***members only***
Ik ben het wel met je eens dat hoger zou (moeten) kunnen. Zeker als je kijkt naar wat je eventueel nodig hebt voor levensonderhoud / woning, etc dan kom je hier niet zo ver mee, ook in Gelderland niet.

Ik denk dat het hier vooral gaat om locatie, in de randstad kun je echt wel 2600-2800 krijgen op basis van 40 uur. Ik zou een tegenvoorstel doen van 2400 voor 36 uur en dan kijken hoe ze reageren, je kunt altijd nog verder zoeken. Nooit het eerste bod accepteren tenzij de sencudaire voorwaarden en vergoeden van de opleiding jouw heel veel waard zijn.

HD4Life @ Full-HD

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

***members only***
Een vetpot is het inderdaad niet, maar het is ook wat waard dat je zometeen in een omgeving werkt waar je je master kan doen. Hoe is het toekomstperspectief, zie je jezelf daar in de toekomst werken zodra je je master hebt afgerond? Misschien is het dan een idee om afspraken te maken over jouw toekomstige salaris, bijvoorbeeld nu, over een jaar, en als je klaar bent met je master.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:51

***members only***
Voor een startersfunctie is dit een normaal salaris op basis van 36 uur.
Vergeet ook niet je 6500 studievergoeding mee te nemen in je totalen.

Ervaring leert dat starters vrij snel groeien in salaris. Investeer nu vooral in je eigen ontwikkeling en je groei, dan volgt de beloning echt wel. Mocht je na een paar jaar toch niet de groei (financieel gezien) maken die je verwacht, dan kan je met een goede dosis ervaring altijd weer verder zoeken.

Voor nu is ervaring voor jou veel belangrijker dan een dikke beloning. Neem het van een ervaren rot aan ;)

wijze woorden

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:35
Valandil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Ervaring leert dat starters vrij snel groeien in salaris. Investeer nu vooral in je eigen ontwikkeling en je groei, dan volgt de beloning echt wel. Mocht je na een paar jaar toch niet de groei (financieel gezien) maken die je verwacht, dan kan je met een goede dosis ervaring altijd weer verder zoeken.

Voor nu is ervaring voor jou veel belangrijker dan een dikke beloning. Neem het van een ervaren rot aan ;)
Sluit ik mij bij aan, ben zelf begonnen met 2000 bruto, de eerste paar jaar na steeds weer bewijzigen dat ik meer aan kan en ook meer ging doen/ betekenen voor de orgisatie, kreeg ik 10% verhoging per keer. Zit er nu 10 jaar en ben van 2000 bruto naar 3800 bruto (obv fulltime, maar werk 38 uur op papier, dus 3610 bruto loon) gegroeid.
Daarnaast heb ik in tussentijd ook een leaseauto (budget 650/ maand), een laptop van de zaak en mobiel budget gekregen. Alles bij elkaar opgeteld in die 10 jaar ruim 100% groei doorgemaakt.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Hollowing
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 29-06 21:04
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 25 26 27 28
• Opleiding: WO Master Econometrie
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: gemiddelde hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2400 3500 5000 6000 6800 €
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0% 0% 10% 10% 15%
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 32000 45000 71000 86000 101000 €

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 0 €
• Overige: 1000€ persoonlijk budget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 105000€

• Miljanair
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 10:16
battler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Dit lijkt me gewoon een goed aanbod. Waarom vindt jij het laag? Wat vindt jij belangrijk en wat heb je zelf in gedachte?
Ik had zelf 2.500-2.600 in mijn hoofd obv 40 uur. 2.100 euro kom je niet ver mee met bijvoorbeeld een hypotheek. Grofweg 120k, koop je dus helemaal niets voor, maar goed dat is een andere discussie.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik mijn master kan halen bij de werkgever.
Widow schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Een vetpot is het inderdaad niet, maar het is ook wat waard dat je zometeen in een omgeving werkt waar je je master kan doen. Hoe is het toekomstperspectief, zie je jezelf daar in de toekomst werken zodra je je master hebt afgerond? Misschien is het dan een idee om afspraken te maken over jouw toekomstige salaris, bijvoorbeeld nu, over een jaar, en als je klaar bent met je master.
Toekomstperspectief is goed. Veel collega's schommelen tussen de 5-6k bruto per maand na 10-12 jaar.
Valandil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Die 6.500 euro vergoeding wordt in eerste instantie vergoed, maar de afbouw is 1/3 per jaar. Als ik na 3 jaar weg ga dan staat er dus nog een dikke 15.000 euro schuld open.
Davidshadow13 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Ik ben het wel met je eens dat hoger zou (moeten) kunnen. Zeker als je kijkt naar wat je eventueel nodig hebt voor levensonderhoud / woning, etc dan kom je hier niet zo ver mee, ook in Gelderland niet.

Ik denk dat het hier vooral gaat om locatie, in de randstad kun je echt wel 2600-2800 krijgen op basis van 40 uur. Ik zou een tegenvoorstel doen van 2400 voor 36 uur en dan kijken hoe ze reageren, je kunt altijd nog verder zoeken. Nooit het eerste bod accepteren tenzij de sencudaire voorwaarden en vergoeden van de opleiding jouw heel veel waard zijn.
Ik heb een tegenvoorstel gedaan maar er zat geen euro rek in. 'Dit is een richtlijn voor starters, kan niet van worden afgeweken'.

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Miljanair schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Ik had zelf 2.500-2.600 in mijn hoofd obv 40 uur. 2.100 euro kom je niet ver mee met bijvoorbeeld een hypotheek. Grofweg 120k, koop je dus helemaal niets voor, maar goed dat is een andere discussie.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik mijn master kan halen bij de werkgever.
[...]

Toekomstperspectief is goed. Veel collega's schommelen tussen de 5-6k bruto per maand na 10-12 jaar.

[...]

Die 6.500 euro vergoeding wordt in eerste instantie vergoed, maar de afbouw is 1/3 per jaar. Als ik na 3 jaar weg ga dan staat er dus nog een dikke 15.000 euro schuld open.

[...]

Ik heb een tegenvoorstel gedaan maar er zat geen euro rek in. 'Dit is een richtlijn voor starters, kan niet van worden afgeweken'.
Als je dan (al) weg wilt, is het een kwestie van onderhandelen met een potentiële nieuwe werkgever. Verder: wat star; van een richtlijn kan juist afgeweken worden :+

Duurt het als accountant daadwerkelijk 10-12 jaar voor je 5-6k aantikt?

[Voor 5% gewijzigd door wheel op 10-06-2020 13:13]

• Rec0n
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10:58
Hollowing schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:59:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 25 26 27 28
• Opleiding: WO Master Econometrie
• Werkervaring: 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: gemiddelde hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2400 3500 5000 6000 6800 €
• Bonus, toeslagen, etc: 0% 0% 10% 10% 15%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 32000 45000 71000 86000 101000 €

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 0 €
• Overige: 1000€ persoonlijk budget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 105000€
Doe je goed! Wat een grote stappen in salaris iedere keer. Komt dit door switchen van baan of een "gewone" loonsverhoging?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:51
Miljanair schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:32:
[...]

[...]

Zeg meneer de account, wel goed rekenen he :)
Na 3 jaar is 3/3 van je eerste 6500 volledig afgebouwd
de tweede 6500 is 1/3 al afgebouwd (afhankelijk van wanneer het is gebruikt).

Daarnaast staan veel bedrijven best open om een studieschuld over te nemen. Kwestie van onderhandelen als je gaat switchen. Zou me daar niet zoveel zorgen over maken.

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• XSTA
  • Laatst online: 01-07 23:07
Members only: members

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09:06
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XSTA
Members only: title

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaanmijo

***members only***

***members only***

Een updateje van mijn kant: ik ben met het aanbod akkoord gegaan. Vandaag het een en ander uitgepluist binnen het bedrijf, en met die verhoging van 10% hik ik tegen het plafond van de huidige schaal aan. Aangezien schalen 1x per jaar worden verhoogd (in januari, wat ik ook al toegezegd heb gekregen) was er niet heel veel onderhandelruimte. Al met al zeer tevreden met het aanbod :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-06 14:43

• battler
@exelletor Wow dat is een erg mooi salaris voor je ervaring, opleiding, leeftijd en functie. Dat ligt denk ik ruim 1000,- boven wat redelijk is. Goed bezig!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:30
battler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:53:
@exelletor Wow dat is een erg mooi salaris voor je ervaring, opleiding, leeftijd en functie. Dat ligt denk ik ruim 1000,- boven wat redelijk is. Goed bezig!
Komt ook deels door geen/weinig secundaire voorwaarden natuurlijk. Geen vakantie/geen pensioen.

• battler
@Inspired Ah ik dacht dat de vakantiedagen hier nog bij kwamen

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:41

Wok

Dakloos...

Mág dat überhaupt wel? Vakantiedagen afschaffen tegen compensatie in het salaris?

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:55
@exelletor hoe werkt dat dan? Wettelijke minimum vakantiedagen (4*contracturen) mogen niet uitbetaald worden: https://www.ondernemenmet...-uitbetalen-hoe-werkt-dat

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-06 14:43
battler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:58:
@Inspired Ah ik dacht dat de vakantiedagen hier nog bij kwamen
3500 is gewoon een bruto salaris waar vakantiegeld, vakantieuren en bonus bovenop komen. Ivm mijn studie heb ik gekozen voor een oproepovereenkomst. Uiteraard neem ik 20 dagen of meer in een jaar vrij. Mijn collega's met "normale" contracten hebben 25 vakantiedagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• battler
exelletor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:43:
[...]

3500 is gewoon een bruto salaris waar vakantiegeld, vakantieuren en bonus bovenop komen. Ivm mijn studie heb ik gekozen voor een oproepovereenkomst. Uiteraard neem ik 20 dagen of meer in een jaar vrij. Mijn collega's met "normale" contracten hebben 25 vakantiedagen.
Dan is het een uitzonderlijke goede compensatie. Ik zou kijken of je kan doorgroeien binnen zo een organisatie :)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:02:
Mág dat überhaupt wel? Vakantiedagen afschaffen tegen compensatie in het salaris?
Is een vrij standaard procedure bij oproepkracht-achtige contracten. Ik vind het geen redelijke clausules, maar het volgende wordt allemaal uitbetaald bij sommige contracten:
  • compensatie verlofuren
  • vakantie-uitkering
  • eindejaarsuitkering
  • compensatie transitievergoeding
  • (claim van/opname in CAO van) een uitzondering op het maximumaantal herhaalde contracten
Effectief dus at-will employment maar dan onder een CAO voor universiteiten 8)
offtopic:
"Werkgevers zijn georganiseerd, Vakbonden vormen een tegenmacht die de belangen van werknemers behartigen."

Ok boomer :X

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• jer123c
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:04
Na jaren aan lurken op dit topic hierbij mijn eerste bijdrage, volgens mij heb ik het niet slecht gedaan voor een baan als starter.

Members only:

[Voor 3% gewijzigd door jer123c op 11-06-2020 10:27]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-07 15:52
jer123c schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:24:
Na jaren aan lurken op dit topic hierbij mijn eerste bijdrage, volgens mij heb ik het niet slecht gedaan voor een baan als starter.

***members only***
Misschien kom ik uit een ei maar wat is IKB

Woont in Helsinki

• VluggeJapie
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 30-06 15:16
Intelligo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Individueel keuze budget, de eindejaarsuitkering en vakantie geld regeling van de overheid maar dan in een nieuw jasje :P

• Milo85
  • Nu online
[...]

Is bij de overheid nu vrij standaard. Hier zit je vakantiegeld en 13e maand in en kan je vrij besteden. Bijvoorbeeld maandelijks uitbetalen of een fiets van kopen, uitruil woon-werk verkeer of verlof bijkopen. Als je er niks mee doet wordt dit automatisch aan het eind van het jaar uitbetaald.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-07 15:52
VluggeJapie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Individueel keuze budget, de eindejaarsuitkering en vakantie geld regeling van de overheid maar dan in een nieuw jasje :P
Aha. Gewoon 8% vakantiegeld en 5,6% overige bonus maar dan in een fancy schmancy naampje gegoten. Got it :+

Woont in Helsinki

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
[...]

Individueel keuzebudget. Wat je vaak ziet is dat dat 16,33% van je jaarsalaris is (vakantiegeld + 13e maand), soms zit de waarde van bovenwettelijk verlof er ook in. Je kunt hiervan dan vaak bovenwettelijk verlof "kopen" en de rest flexibel laten uitbetalen, uitruilen voor fiscaal voordeel of deels flexibel uit laten betalen (of gewoon kiezen voor regulier vakantiegeld en 13e maand). Per saldo is de bruto-waarde gelijk, je kunt er alleen (deels) eerder over beschikken en deels netto ontvangen bij uitruil o.i.d.

[Voor 7% gewijzigd door wheel op 11-06-2020 15:21]

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:29
Intelligo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Aha. Gewoon 8% vakantiegeld en 5,6% overige bonus maar dan in een fancy schmancy naampje gegoten. Got it :+
Het geeft wel net iets meer mogelijkheden (kan per werkgever afwijken) en vooral wat fiscale voordeeltjes. Ook kan het handig zijn om bijv. alles uit te laten keren in 1 keer voor bijv. grote uitgave.

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:26
Aldmar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:47:
Grappig. Ik herinner mij hier ooit gepost te hebben met mijn eerste fulltime baan. Tijd voor een update. :P

Vorige post is van april 2011:

[...]

en nu:

***members only***

Best een mooie groei afgelopen jaren realiseer ik mij nu! :)
Hoe is die Supply Chain Management van Tias Nimbas opleiding je bevallen?
Ik zit zelf in de Supply Chain bij een bedrijf met 80FTE, dus in mijn geval is dat vooral overal een beetje met de vinger in de pap roeren om dingen van uitsturen offerte tot uitlevering product zien te bewerkstelligen. Ik ben daar echter vanuit een andere functie in dit bedrijf ingerold en heb verder 0 relevante opleiding (überhaupt geen HBO opleiding oid, durf wel te zeggen dat ik HBO+ niveau heb/werk).

Ben nu 31, werk in de SC bevalt me erg goed en zit voorlopig prima op m'n plek bij deze werkgever maar denk dat het niet hebben van een opleiding me langzaam aan wel zal gaan remmen in (salaris)groei. Voor een eventuele andere werkgever in de toekomst staat het natuurlijk ook beter om naast werkervaring ook een relevante opleiding te hebben.

Met goede argumentatie zal mijn huidige werkgever de opleiding wellicht grotendeels ook nog voor me willen betalen. Echter heb ik altijd erg moeite gehad mezelf te motiveren met opleidingen die niet per direct goed aansluiten aan de praktijk, hoe zit dat hierbij?

• Aldmar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 21:20

Aldmar

Niks...

Thompson schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Hoe is die Supply Chain Management van Tias Nimbas opleiding je bevallen?
Ik zit zelf in de Supply Chain bij een bedrijf met 80FTE, dus in mijn geval is dat vooral overal een beetje met de vinger in de pap roeren om dingen van uitsturen offerte tot uitlevering product zien te bewerkstelligen. Ik ben daar echter vanuit een andere functie in dit bedrijf ingerold en heb verder 0 relevante opleiding (überhaupt geen HBO opleiding oid, durf wel te zeggen dat ik HBO+ niveau heb/werk).

Ben nu 31, werk in de SC bevalt me erg goed en zit voorlopig prima op m'n plek bij deze werkgever maar denk dat het niet hebben van een opleiding me langzaam aan wel zal gaan remmen in (salaris)groei. Voor een eventuele andere werkgever in de toekomst staat het natuurlijk ook beter om naast werkervaring ook een relevante opleiding te hebben.

Met goede argumentatie zal mijn huidige werkgever de opleiding wellicht grotendeels ook nog voor me willen betalen. Echter heb ik altijd erg moeite gehad mezelf te motiveren met opleidingen die niet per direct goed aansluiten aan de praktijk, hoe zit dat hierbij?
De opleiding die ik heb gevolgd was opgezet met het bedrijf waarbij ik werkte en Tias Nimbas. Hierdoor sloot de praktijk heel dicht aan op de thoerie, ook vooral omdat senior management af en toe aanschoof om de praktijk met de theorie te linken.

Afgezien van de inhoud was de uitvoering door Tias Nimbas helemaal prima! Goede locatie, goed programma en strakke planning.

• sjosz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01-07 13:08
Prima salaris, maar wat houdt je functie in? Cyber security specialist is zo nietszeggend.

• Zenix

Zenix

BOE!

jer123c schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:24:

***members only***
Goed startsalaris inderdaad. Welkom bij de ambtenaren.
VluggeJapie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Het is wel wat meer dan dat: https://www.p-direkt.nl/i...dividueel-keuzebudget-ikb

Ik laat mijn IKB budget maandelijks uitbetalen :) want dan krijg ik het geld eerder. Doe je helemaal niks, dan krijg je alles aan het einde van het jaar. Ik ken ook collega's die kopen elk jaar 180 uur van het IKB budget tot ze 1800 uur (maximaal) hebben, dan kunnen ze wat eerder stoppen met werken ;)

[Voor 8% gewijzigd door Zenix op 11-06-2020 21:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XSTA
sjosz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:56:
[...]

Prima salaris, maar wat houdt je functie in? Cyber security specialist is zo nietszeggend.
Functietitels zijn over het algemeen nietszeggend.. O-)
Ik hou mij voornamelijk bezig met risk en security assessments, audits en het opzetten/begeleiden van security trajecten (vaak richting een certificering of een overheidsstandaard).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:09
XSTA schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Functietitels zijn over het algemeen nietszeggend.. O-)
Ik hou mij voornamelijk bezig met risk en security assessments, audits en het opzetten/begeleiden van security trajecten (vaak richting een certificering of een overheidsstandaard).
Mwha verschil tussen helpdesk of consultant is toch wel anders :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:26
Members only:

[Voor 8% gewijzigd door Wilf op 15-06-2020 01:34]

• rodgerz
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 30-06 16:42
Wok schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:02:
bij mijn werkgever kan ik 3 adv dagen verkopen tegen 1.6% en 6 adv dagen verkopen tegen 3.2%.
In dit geval dus geen vakantiedagen maar adv dagen. Maar zoals je ziet, kunnen sommigen mensen dus iets verkopen voor een verhoogd salaris.

• rodgerz

***members only***
iedereen moet een keer onderaan de ladder beginnen. Mooie kans om te groeien! (alhoewel ik persoonlijk voor dit geld nooit mijn bed uit zou komen :) )

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
rodgerz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:26:
[...]

bij mijn werkgever kan ik 3 adv dagen verkopen tegen 1.6% en 6 adv dagen verkopen tegen 3.2%.
In dit geval dus geen vakantiedagen maar adv dagen. Maar zoals je ziet, kunnen sommigen mensen dus iets verkopen voor een verhoogd salaris.
Wat bedoel je met 1.6 procent?
Adv is dat je bijv. een contract hebt voor 38 uur maar 40uur werkt. Dan bouw je dus 13 adv dagen per jaar op.
Als je die uren vervolgens kunt verkopen voor meer dan je normale uur tarief, dan zou ik overwegen een zo klein mogelijk contract met zoveel uren te werken (nadeel is wel dat je er geen pensioen over op bouwt).

Als je die uren standaard verkoopt, dan kun je ook je contact verhogen. Dan bouw je er direct pensioen over op en bij langdurig ziekte/ontslag krijg je ook meer uitbetaald.

[Voor 11% gewijzigd door jongetje op 15-06-2020 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• WernerL
  • Nu online
Puur nieuwsgierig of dit een beetje fatsoenlijke deal is.

Members only:

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
WernerL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:09:
Puur nieuwsgierig of dit een beetje fatsoenlijke deal is.

***members only***
Members only:

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

• WernerL
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +8Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Members only:

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Members only:

Acties:
  • +8Henk 'm!

• devmeneer
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 29-06 12:04
Members only:

• Napo
  • Niet online

Napo

Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devmeneer
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 29-06 12:04
Ergens een nulletje teveel gedaan in mn berekening, totale package bedrag klopt nu wel :).

• rodgerz
jongetje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:10:
[...]

Wat bedoel je met 1.6 procent?
Adv is dat je bijv. een contract hebt voor 38 uur maar 40uur werkt. Dan bouw je dus 13 adv dagen per jaar op.
Als je die uren vervolgens kunt verkopen voor meer dan je normale uur tarief, dan zou ik overwegen een zo klein mogelijk contract met zoveel uren te werken (nadeel is wel dat je er geen pensioen over op bouwt).

Als je die uren standaard verkoopt, dan kun je ook je contact verhogen. Dan bouw je er direct pensioen over op en bij langdurig ziekte/ontslag krijg je ook meer uitbetaald.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat ADV is natuurlijk....hihi....

wij hebben: op basis van vast contract 40 uur per week.....27 dagen verlof, 13 dagen ADV vrij op te nemen, 5 dagen verplicht ADV (week 52 vrij).

wij kunnen dan dus van de overgebleven ADV, 3 dagen verkopen voor verhoging van het brutosalaris met 1.6% en anders 6 dagen verkopen voor een verhoging van brutosalaris met 3.2%
Deze stijging telt mee voor je 13e en 14e maand, tevens voor je pensioen!

ik verkoop dus standaard 6 dagen....aangezien ik alsnog 39 dagen verlof per jaar over houdt (waarvan 5 dagen bepaald zijn door de werkgever, week 52 zijn wij dus gesloten/vrij)
Ik bouw dus meer pensioen en eindejaarsuitkering op (13e 14e mnd)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• DevDude99
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-06 16:10
Huidig pakket:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Mediatechnologie(web) niveau 4
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Developer
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: ~20 minuten enkel
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Bonus, toeslagen, etc: N.V.T
• Dertiende/veertiende maand: N.V.T
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38880

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: N.V.T
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen
• Mobiliteit per jaar: €19cent per KM
• Overige: N.V.T
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38880 + reiskosten(variabel)

Aangeboden pakket bij een nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: ~7 jaar

2. Wat doe je:
• Reistijd: ~30 minuten enkel
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45360

• Overige: Dag N.V.T
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45360 + reiskosten(variabel)

Bij het aanbod gaat het om een jaar contract waarbij ik nu een vast contract hebt, heeft dat nog waarde tegenwoordig?
Ik zou dus een sprong van 500 bruto extra per maand kunnen maken met ongeveer dezelfde werkzaamheden.

Ik zit prima nu op mijn plaats bij mijn huidige werkgever maar ik vind dit een flinke verhoging, wat vinden jullie van het nieuwe aanbod?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-06 06:33
DevDude99 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:16:
Huidig pakket:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 7 jaar

2. Wat doe je:
• Reistijd: ~20 minuten enkel
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38880

• Overige: N.V.T
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38880 + reiskosten(variabel)

Aangeboden pakket bij een nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: ~7 jaar

2. Wat doe je:
• Reistijd: ~30 minuten enkel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45360

• Overige: Dag N.V.T
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45360 + reiskosten(variabel)

Bij het aanbod gaat het om een jaar contract waarbij ik nu een vast contract hebt, heeft dat nog waarde tegenwoordig?
Ik zou dus een sprong van 500 bruto extra per maand kunnen maken met ongeveer dezelfde werkzaamheden.

Ik zit prima nu op mijn plaats bij mijn huidige werkgever maar ik vind dit een flinke verhoging, wat vinden jullie van het nieuwe aanbod?
weet je zeker dat je helemaal geen pensioen inleg krijgt op dit moment en ook niet bij je nieuwe aanbod? anders het sowieso een karig salaris.

persoonlijk vind ik 500 bruto veel geld, vooral omdat dit verschil kan maken tussen hypotheek of niet. echter een jaar contract zegt niet veel. Het is goed om te kijken wat hun langere termijn visie is met die functie?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
@DevDude99
Ik kan niet naar je ontwikkeling kijken in 7 jaar en met welke taal je bezig bent, maar als je een gestage groei heb meegemaakt in die 7 jaar met een redelijk populaire taal dan ben je 4000+ waard imo. Puur op kaal salaris gefocust dan (vind ook dat beide packages vrij kaal zijn qua secundaire voorwaarden)

Lijkt nu net alsof je bij dit nieuwe aanbod je huidige salaris hebt genoemd en ze denken je met 500 euro over de streep te trekken.

Ik zou gaan uitzoeken wat je waard bent alvorens je deze beslissing gaat maken, want je zit hier nog lekker op je plek en kunt dat dan in alle rust doen ;)

Pensioen is ook een dingetje wat ik zou uitzoeken en binnen de IT met 7 jaar ervaring willen ze je graag (vast), maar niet half (jaarcontract) ben ik van mening

[Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 16-06-2020 16:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DevDude99
Furion2000 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:49:
@DevDude99
Ik kan niet naar je ontwikkeling kijken in 7 jaar en met welke taal je bezig bent, maar als je een gestage groei heb meegemaakt in die 7 jaar met een redelijk populaire taal dan ben je 4000+ waard imo. Puur op kaal salaris gefocust dan (vind ook dat beide packages vrij kaal zijn qua secundaire voorwaarden)

Lijkt nu net alsof je bij dit nieuwe aanbod je huidige salaris hebt genoemd en ze denken je met 500 euro over de streep te trekken.

Ik zou gaan uitzoeken wat je waard bent alvorens je deze beslissing gaat maken, want je zit hier nog lekker op je plek en kunt dat dan in alle rust doen ;)

Pensioen is ook een dingetje wat ik zou uitzoeken en binnen de IT met 7 jaar ervaring willen ze je graag (vast), maar niet half (jaarcontract) ben ik van mening
@Furion2000
Bedankt voor je antwoord, ik programmeer in PHP met een sterke focus op Drupal. Ik heb zelf het gevoel dat er in het PHP wereldje wat minder verdiend wordt dan met andere programmeertalen maar dat kan ik mis hebben. Ik werk nu bijna 5 jaar bij mij huidige baan en ben in totaal 500 bruto omhoog gegaan in al die tijd, dus vandaar dat ik dit wel een flinke verhoging vind, helaas zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden erg karig.

• DevDude99
korenpc schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:49:
[...]

weet je zeker dat je helemaal geen pensioen inleg krijgt op dit moment en ook niet bij je nieuwe aanbod? anders het sowieso een karig salaris.
@korenpc
Ik weet dit bij het nieuwe aanbod nog niet zeker maar ik heb hier nog niks over gehoord in het eerste (snelle) gesprek! Morgen heb ik een nieuw gesprek en zal dit 1 van de dingen zijn die ik ga vragen.

[Voor 9% gewijzigd door DevDude99 op 16-06-2020 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-07 23:30
DevDude99 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:16:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik programmeer in PHP met een sterke focus op Drupal. Ik heb zelf het gevoel dat er in het PHP wereldje wat minder verdiend wordt dan met andere programmeertalen maar dat kan ik mis hebben.
Mijn ervaring is dat in de .NET wereld de salarissen hoger liggen dan in de PHP wereld, maar het is natuurlijk niet zo TRUE/FALSE, de branche waarin de werkgever actief is, het aantal medewerkers, etc. speelt ook allemaal mee.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• spare123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-06 19:16
Ik zit me al een tijdje af te vragen of mijn salaris nog marktconform is, wat denken jullie?

Members only:

Inmiddels dus 6 jaar scala ervaring, mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit oplossen bedenken / implementeren voor pijnpunten in ons platform.
Ik heb wel een leidinggevende, maar voor het grootste gedeelte bepalen we zelf wat we doen (2 man team) en hebben dus ook niet zoveel sturing.
Ik weet dat mijn collega wel een stuk meer verdient dan dat ik doe, maar hij heeft op papier ook wel een andere functie. (Verder is hij ook later binnen gekomen dan ik en goed onderhandeld over zijn salaris). Voor het grootste gedeelte zijn onze werkzaamheden wel hetzelfde.

Dit is trouwens nog wel mijn eerste baan.

[Voor 1% gewijzigd door spare123 op 17-06-2020 09:41. Reden: Had de membersonly tag fout]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 01-07 11:37
Dat is nog wel boven marktconform, al helemaal voor Friesland. Klinkt alsof je wel meer wilt verdienen. Ik zou zeggen ga naar je baas en vraag of het rechtgetrokken kan worden met je collega.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• lunaticz0r
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-06 13:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 4 jaar UX/Design en (junor) 6jaar ervaring front-end. Sinds kort XML/Java (appdev) opgepakt.
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Medior UX/UI & Junior Front-end Developer
• Werkgever/branche: IT/Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40m
• Werkdruk: Medium/Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3.100+ op basis van 36u p/w.
• Vakantiegeld: 8,00% (2922,-)
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering 5,58% (1583,-)
• Pensioeninleg per jaar: 8%
• Overige: Macbook van de zaak
• Winstdeling/bonus: Ja
Opleidingsbudget: Ja, niet zeker hoeveel, maar nog geen limiet gehoord.

Fulltime (lees: 36 uur) Enige UX/UI designer in het team met dus een relatief hoge (werk)-druk. Ontwikkel schermen in Sketch en XML(Android Studio) voor een nieuwe App, welke gebruikt wordt door gebruikers om incidenten aan te nemen/af te ronden/verkoop onderdelen aan de weg etc.

Ik zit in een schaalmodel, wat ik opzich niet erg vindt. Echter merk ik dat ik (misschien te snel) wil klimmen in mijn salaris. Ik voel dat de druk die op mij ligt zodanig hoog is dat ik dit echter wel verdien. Helaas werkt de dienstverlenener niet zo en zal ik elk jaar een vast percentage stijgen. Ik krijg veel verzoeken/job offers maar het CAO is zodanig goed van mijn werkgever dat ik hier graag nog blijf werken voor minimaal 2jaar.

Eigen sportschool (ik kickboks zelf, dus de bokszak in de sportschool daar is goud waard voor mij), lease (heb geen rijbewijs dus dit valt voor mij weg), flex werktijden, dagen thuiswerken ook mogelijk en de ziekste macbook gekregen (zelf om gevraagd uiteraard). Ze zijn er echt voor de werknemer, en dat voel je wel!

Zelf ben ik nu echter zoekende naar wat het gemiddelde salaris is voor iemand van mijn niveau, en of ik daar nog wat mee kan doen, be it in the long run. Ook wil ik mijzelf ontwikkelen naar een specialisatie naast het UX gedeelte, echter nog niet zeker of ik JAVA echt helemaal wil oppakken, of dat ik toch iets wil zoeken in Branding/UI/Vormgeving.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-06 15:11
Members only:

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-07 10:05

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Het salaris is niet verkeerd voor de leeftijd maar daar zit zo te zien die compensatie voor de storings diensten al bij in. (en de 13e maand gezien die er niet is ook)
Die studie die ze vergoeden is dat ook te gebruiken voor je HBO opleiding? ben je daar nog mee bezig om die af te maken? als ze daar aan mee betalen is dat best nice. Vaak zie je dan wel dat je iets moet teken dat als je binnen 3-5 jaar weg gaat je een deel terug moet betalen.

[Voor 3% gewijzigd door Astennu op 17-06-2020 12:34]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-06 15:11
Astennu schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Het salaris is niet verkeerd voor de leeftijd maar daar zit zo te zien die compensatie voor de storings diensten al bij in. (en de 13e maand gezien die er niet is ook)
Die studie die ze vergoeden is dat ook te gebruiken voor je HBO opleiding? ben je daar nog mee bezig om die af te maken? als ze daar aan mee betalen is dat best nice. Vaak zie je dan wel dat je iets moet teken dat als je binnen 3-5 jaar weg gaat je een deel terug moet betalen.
De kosten voor mijn opleiding zijn ca. 3500/4000 per jaar. Zij vergoeden hier 80% van. Ik hoop deze maand het 2e jaar van de opleiding af te ronden, nog 2 jaar te gaan dus. De exacte voorwaarden volgen nog, maar ik begrijp dat ik dit inderdaad (deels) terug moet betalen als ik binnen 2 jaar na het afronden van mijn opleiding vertrek.

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-07 10:05

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

tweakertjee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:00:
[...]

De kosten voor mijn opleiding zijn ca. 3500/4000 per jaar. Zij vergoeden hier 80% van. Ik hoop deze maand het 2e jaar van de opleiding af te ronden, nog 2 jaar te gaan dus. De exacte voorwaarden volgen nog, maar ik begrijp dat ik dit inderdaad (deels) terug moet betalen als ik binnen 2 jaar na het afronden van mijn opleiding vertrek.
Dat is wel netjes en een groot voordeel als je het mij vraagt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Mazda-Flip
  • Laatst online: 08:37

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Even voor de beeldvorming, je werkt daar dus al een aantal jaar met een wisselend aantal uren, en gaat ook bij datzelfde bedrijf in dienst nu? Dus de werkervaring die je hebt opgedaan, is opgedaan bij dat bedrijf, en de kennis die je hebt opgedaan is ook daar toepasbaar? Als dat zo is, zou ik zelf wat hoger inzetten. Bijvoorbeeld richting 2650/2700.

[Voor 3% gewijzigd door Widow op 17-06-2020 13:28]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Mazda-Flip
  • Laatst online: 08:37
Widow schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Even voor de beeldvorming, je werkt daar dus al een aantal jaar met een wisselend aantal uren, en gaat ook bij datzelfde bedrijf in dienst nu? Dus de werkervaring die je hebt opgedaan, is opgedaan bij dat bedrijf, en de kennis die je hebt opgedaan is ook daar toepasbaar? Als dat zo is, zou ik zelf wat hoger inzetten. Bijvoorbeeld richting 2650/2700.
Dank voor je reactie.

Correct, inmiddels daar ongeveer 4,5 jaar werkzaam met wisselend aantal uren in de rol van systeembeheerder en later (nu dus) IT consultant.

Maakt het trouwens nog wat uit dat regio Randstad meespeelt in deze?

• Wiz_Kid
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01-07 23:11
Te snel gelezen

[Voor 19% gewijzigd door Wiz_Kid op 17-06-2020 14:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Squixx
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Members only:

android since G1.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de zelfde werkgever of naar een andere? Stap van 30% bruto is wel veel, dat doen weingen je na.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 23:19
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:01:
Bij de zelfde werkgever of naar een andere? Stap van 30% bruto is wel veel, dat doen weingen je na.
Vrijwel alles is veranderd, inclusief z'n dertiende/veertiende maand die minder is geworden, dus lijkt me zeer sterk dat het bij dezelfde werkgever is :P

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-06-2020 20:47]

The devil is in the details. • Oculus Rift te koop

• Squixx
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:01:
Members only:

android since G1.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:38
Mazda-Flip schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Dank voor je reactie.

Correct, inmiddels daar ongeveer 4,5 jaar werkzaam met wisselend aantal uren in de rol van systeembeheerder en later (nu dus) IT consultant.

Maakt het trouwens nog wat uit dat regio Randstad meespeelt in deze?
Ik had eerst over de bonussen en etc gelezen, dus je package is wat hoger dan je bruto salaris.
Je hebt geloof ik je bonus niet meegenomen in je package, scheelt wel even 2.4-3.6k.

Anders zou ik, zoals Widow aangeeft, mikken op (minimaal) 2700 kaal excl bonus en 13maand(package 35k).
Een package van 35K zou niet verkeerd zijn als starter, en volgens mij heb je dat nu al, met je bonus.

Voor de randstand, de al bekendheid met de organisatie* (zeker als starter) helpen je enorm en zullen wel een 200-300€ verschil bruto moeten maken om op een package van 38-39K te komen.

Die 2450 had je waarschijnlijk zeker ook zonder diploma al gekregen als je in 4 jaar groeit met 4% van 2095€ * 1,04^4=2450. Er van uit gaande dat iedereen binnen het bedrijf de 13de maand en bonus krijgt.

*ben zelf nog niet zo lang aan het werk. Maar als je ergens al een tijd werkt, weet je de juiste mensen sneller te vinden (als het goed is), en als starter weet je nou eenmaal minder, dus is het handig als je informatie uit een hoop mensen kunt halen. Die persoonlijke kennis heb je als starter vaak niet en zul je moeten opbouwen.
Dus als je het bedrijf al goed kent, lijkt mij dat als starter een enorm pluspunt voor je werkgever.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• spare123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-06 19:16
Emin3m schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:11:
Dat is nog wel boven marktconform, al helemaal voor Friesland. Klinkt alsof je wel meer wilt verdienen. Ik zou zeggen ga naar je baas en vraag of het rechtgetrokken kan worden met je collega.
Weet je zeker dat het boven marktconform is? Als ik vergelijk met andere mensen hier die ook toch wel 7/8/9 jaar werkervaring hebben, dan zie ik al gauw dat hun salaris rond de 5k ligt. Of zelfs nog erboven.
Het hoofdkantoor van mijn werkgever ligt in Utrecht trouwens, als dat nog verschil zou kunnen maken.

• Napo
  • Niet online

Napo

spare123 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Weet je zeker dat het boven marktconform is? Als ik vergelijk met andere mensen hier die ook toch wel 7/8/9 jaar werkervaring hebben, dan zie ik al gauw dat hun salaris rond de 5k ligt. Of zelfs nog erboven.
Het hoofdkantoor van mijn werkgever ligt in Utrecht trouwens, als dat nog verschil zou kunnen maken.
Hou er wel rekening mee dat er wat bias in de datapunten van dit topic zit :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Toasterlabs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-07 08:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatie (Volwassenen Onderwijs, dus avond uren)
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Nijmegen

2. Wat doe je:
• Functie: Principal Consultant - Lead Architect Cloud & Microsoft, Security Architect, Teamlead Platforms & Infra, therapeut
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: Wettelijk
• Gewerkte uren/week: 40+
• Reistijd: 1 uur enkele rit
• Werkdruk: Hoog tot ongezond

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6500
• Vakantiegeld: € wettelijk
• Bonus, toeslagen, etc: variabele bonus, leasewagen, 1000 euro fiscfree...
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 86 000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Collectief
• Mobiliteit per jaar: € 10 000
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 96 000

Gezien mijn vele omzwervingen in de wereld maak ik gebruik van de 30% regeling waarbij de bovenste 30% van mijn loon onbelast zijn. Maar daar krijg ik ook geen sociale voordelen over :).

Op zich ben ik betrokken van presales tot managed services. Voor klanten help ik hun mee te denken op strategisch vlak, en adviseer ik hun in hun Microsoft & Cloud strategie. Naast alles train en coach ik mijn collega's, en ontwikkel ik nieuwe portfolio items.

Mijn primaire focus is de Microsoft Cloud stack, maar in realiteit doe ik alles :|

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 01-07 11:37
spare123 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Ja en zo zijn er ook mensen die rond de 3k verdienen, marktconform is het gemiddelde. Hoofdkantoor maakt niet uit.

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Toasterlabs schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:

Gezien mijn vele omzwervingen in de wereld maak ik gebruik van de 30% regeling waarbij de bovenste 30% van mijn loon onbelast zijn. Maar daar krijg ik ook geen sociale voordelen over :).

Op zich ben ik betrokken van presales tot managed services. Voor klanten help ik hun mee te denken op strategisch vlak, en adviseer ik hun in hun Microsoft & Cloud strategie. Naast alles train en coach ik mijn collega's, en ontwikkel ik nieuwe portfolio items.

Mijn primaire focus is de Microsoft Cloud stack, maar in realiteit doe ik alles :|
Mooie package, als Principal Consultant en Lead Architect natuurlijk geen supervreemd salaris, maar met die 30% is dat wel een mooie deal.

Hoe komt het dat je deze 30% regeling hebt weten te houden? Je bent vanuit het buitenland gevraagd om weer in Nederland te werken?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Toasterlabs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-07 08:33
RomeoJ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Mooie package, als Principal Consultant en Lead Architect natuurlijk geen supervreemd salaris, maar met die 30% is dat wel een mooie deal.

Hoe komt het dat je deze 30% regeling hebt weten te houden? Je bent vanuit het buitenland gevraagd om weer in Nederland te werken?
Ik ben vanuit California naar NL gekomen, helaas met switch van werkgever. Daarom dat ik de 30% kon krijgen.

Uiteraar vind ik dat ik met de toevoegingen van teamlead meer verdien, maar dat vind iedereen ;). Ik heb in ieder geval al een mooie argumentatie van mijn toegevoegde waarde staan om een verhoging te onderhandelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• LordSynn
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:07
Weer iets gestegen :).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Afgehaakt van BPMIT....
• Werkervaring: 12j

2. Wat doe je:
• Functie: Solution Architect
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 36 (4*9)
• Reistijd: ~30m

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): ~€ 6050,-
• Bonus, toeslagen, etc: 0-9%
• Dertiende/veertiende maand: 6%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~85k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€12k
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: €1800,- netto
• Overige: 2% potje (DIB) tbv extra vakantiedagen/coaching/... , 30,- onkostenvergoeding, tel vd zaak, tegemoetkoming BYOD, opleidingen vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~104k

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• throw_away
  • Laatst online: 27-06 14:16
Terug in Nederland, aan het oriënteren voor een baan!
Dit is het eerste aanbod dat ik heb ontvangen van een innovatieve startup hier, opinies/opmerkingen?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Massachusetts Institute of Technology (MIT), Boston, USA, Mechanical Engineering, WO
• Werkervaring: 0.5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord NL

2. Wat doe je:
• Functie: 'Trainee' (Het volledige traineeship programma moet nog worden opgezet)
• Werkgever/branche: Bouw
• (Werk) Locatie(s): Noord NL
• Aantal vakantiedagen: 26 (15 bouwvak, 11 vrij beschikbaar) en 12 roostervrije dagen (kerst - oud & nieuw, Goede vrijdag etc.)
• Reistijd: 0.5 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.000
• Vakantiegeld: 8.3%
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.988

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6.8% eigen bijdrage
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onduidelijk
• Mobiliteit: 19ct/km
• Overige: Niets (geen laptop, mobiel, lease auto, opleidingsbudget o.i.d.)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.988

[Voor 6% gewijzigd door throw_away op 19-06-2020 12:58]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

throw_away schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:53:
Dit is het eerste aanbod dat ik heb ontvangen hier, opinies/opmerkingen?

[...]
[...]
• Mobiliteit per jaar: 19ct/km (~€4k/jaar)
[...]
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€43k
Reken je nu een onkostenvergoeding als (bruto) salaris?
Als jij 21k km per jaar moet gaan rijden voor je werk kost je dat meer dan €0.19/km. Hier verlies je dus geld op.

Verder de obvious, als je het volledige undergrad en grad programma MechE op MIT doorlopen hebt denk ik dat je betere kansen hebt dan dit zeer middelmatige aanbod.

DUT Racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheeTijd
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:26
Toasterlabs schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Ik ben vanuit California naar NL gekomen, helaas met switch van werkgever. Daarom dat ik de 30% kon krijgen.
Ben je Nederlander en hoe lang heb je in het buitenland gewoond? De 30% regeling is in principe ook voor Nederlanders beschikbaar maar onder voorwaarden. Vanuit het buitenland komen is niet voldoende. De regeling is tegenwoordig 5 jaar geldig, voorheen 8 jaar. Om als Nederlander in aanmerking te komen, worden de jaren die je de afgelopen 25 jaar in Nederland gewoond hebt van de 5 ( 8 ) jaar afgetrokken. Over de resterende jaren kun je de 30% aftrek krijgen.
Ik zelf ben ook vanuit het buitenland naar Nederland gekomen, maar ik kwam niet in aanmerking voor de 30% regeling. De 25 jaar regel is mij verteld door de belastingadviseur van het bedrijf waarvoor ik in Nederland werkte.
Ik ben Nederland inmiddels weer ontvlucht. De effectieve belasting van 56% op elke meer verdiende euro vond ik wat te veel. Heb mij nu gevestigd in een schappelijker belastingklimaat van rond de 15%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33

Secsytime

Automagisch

Dit is het eerste aanbod dat ik heb ontvangen van een innovatieve startup hier, opinies/opmerkingen?

1. Wie ben je:
• Opleiding: Massachusetts Institute of Technology (MIT), Boston, USA, Mechanical Engineering, WO

2. Wat doe je:
• Functie: 'Trainee' (Het volledige traineeship programma moet nog worden opgezet)
• Aantal vakantiedagen: 26 (waarvan 11 vrij beschikbaar)

3. Wat verdien je:

Prima salaris als starter, al zou ik wel verduidelijking willen over wat er precies in dat “traineeship” zit. Hier hele duidelijke afspraken over maken.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:12

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Aantal vakantiedagen: 26 (waarvan 11 vrij beschikbaar)

3. Wat verdien je:

26 vakantie dagen waarvan 11 vrij te besteden. Kan je dit uitleggen. Wettelijk heb je recht op 25 20 dagen. Dus bedoel je niet misschien 1 6 vrij te besteden? Maar ook dat is raar ;).

Vakantiedagen zijn toch altijd vrij te besteden? Of wijst jou werkgever je 26-11=15 vaste dagen toe??

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Stefmeister8
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:25
Tylen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:06:
[...]

26 vakantie dagen waarvan 11 vrij te besteden. Kan je dit uitleggen. Wettelijk heb je recht op 25 dagen. Dus bedoel je niet misschien 1 vrij te besteden? Maar ook dat is raar ;).

Vakantiedagen zijn toch altijd vrij te besteden? Of wijst jou werkgever je 26-11=15 vaste dagen toe??
Wettelijk heb je recht op 20 vakantiedagen (CAO 25), maar dit is inderdaad wel vaag. Overigens mag een werkgever niet zoveel dagen toewijzen (mogelijk dat in de Bouw CAO een uitzondering zit, maar die kon ik niet zo snel vinden).
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True