Lees al een hele tijd mee op dit topic en voorgaande delen. Afgelopen maand eindelijke afgestudeerd MSc Informatiekunde en ondanks de corona toestanden toch snel een baan weten te bemachtigen via mijn eigen netwerk. Een andere sollicitatie op eigen houtje bij een detacheerder werd toch vrij twijfelachtig aangezien hun klanten een vacaturestop hadden ingesteld tot nader order. Ze wilden me volgens mij nog wel graag hebben, maar het werd toch een beetje te vaag toen ze het hadden over een startdatum; " Misschien mei maar eind juni of later zou het ook wel eens kunnen worden ".
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MSc Business Informatics (Informatiekunde)
• Werkervaring: Ongeveer 4 jaar parttime 8-16 uur per week als telemarketeer, bezorger apotheek, 1e-lijns IT helpdesk, functioneel ontwerper, administratief medewerker. Ik heb me niet verveeld
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant. Verantwoordelijk voor uitrol software product dat gebruikt wordt voor het uitwisselen van gegevens bij (semi-)overheidsinstellingen.
• Werkgever/branche: Nederlandse (semi-)overheidsinstellingen via een grote IT speler die van alles doet van detachering tot beheer/software ontwikkeling.
• (Werk) Locatie(s): Randstad. Nu word ik eerst nog op kantoor ingewerkt, maar uiteindelijk kom ik waarschijnlijk door de hele Randstad te werken bij klanten (alhoewel ik in principe door heel Nederland ingezet kan worden).
• Aantal vakantiedagen*: 26. Optie tot tijd-voor-tijd en volgens mij kan ik ook dagen bijkopen. Ze zijn er volgens mij redelijk flexibel in is mijn eerste indruk.
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30 minuten enkele reis met auto. Er wordt nu veel thuis gewerkt vanwege corona en het thuiswerken is hopelijk ook wel een blijvertje als ik mijn manager mag geloven. Dat zou voor mij fantastisch zijn. Ik weet nog niet welke balans precies bij mij past, maar ik denk dat 3 tot 4 dagen per week thuis werken voor mij het beste werkt. Ik vind reistijd eigenlijk altijd vrij nutteloos aanvoelen (plus een hoop verspilde uitstoot/files).
• Werkdruk: Nog geen idee (net begonnen) maar ik denk gemiddeld tot hoog en dat ligt er volgens mij net aan hoe veel je jezelf 'op de hals haalt'. Er ligt in ieder geval meer dan genoeg werk klaar en je wordt er redelijk vrij ingelaten. Uiteraard wordt er een minimale inzet verwacht maar daarboven is 'the sky the limit', alhoewel het gelukkig geen 70/80 uur per week consultancy firm is.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2800
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen bonus, iets van 30 euro onkosten per maand.
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Met onkostenvergoeding meegerekend kom ik op ongeveer 36.500 euro uit. Alhoewel ik daarbovenop ook nog een deel ongebruikt leasebudget krijg uitgekeerd (zie beneden).
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg. 7.5% van pensioengrondslag (1650 euro per jaar).
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Volgens mij BeFrank.
• Mobiliteit per jaar 770 bruto per maand inclusief brandstof is 9240 per jaar.
• Overige: Aangezien ik maar een auto van 670 bruto per maand lease (citroen c3 van 3 jaar oud), krijg ik de rest (1200 euro bruto per jaar) als loon uitgekeerd. Ik rijd hem alleen zakelijk en heb ook bewust een zo goedkoop mogelijke auto uitgekozen. De Volkswagen Polo van mijn vriendin rijden we prive en daar betalen we bijtelling over. En man man wat ben ik blij dat we die wagen prive rijden want de wegligging van de C3 is echt veel slechter

Ook heb ik een 'vrij' studiebudget van 1000 euro en kan er eventueel nog meer budget worden vrijgemaakt (voor het tweede wordt dan wel een terugbetalingsregeling getroffen die ik moet terugbetalen bij vroegtijdig vertrek). Verplichte cursussen e.d. worden standaard vergoed door de werkgever en vallen buiten voorgenoemde budgetten/terugbetalingsregelingen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.500 + 9000 + 1000 + 1650 = 48.150 euro.
Al met al mag ik denk ik niet klagen. Mooie positie in een team waar net een boel consultants zijn vertrokken, dus er is volgens mij veel groeiruimte. Ook zijn er binnen het bedrijf meer dan genoeg groeimogelijkheden in veel verschillende richtingen (ze bedienen zowel de publieke als de private markt). Aangezien mijn MSc scriptie veel te lang heeft geduurd (ruim een jaar mee bezig geweest) ben ik nu blij dat ik eindelijk weer 'echt verder mag'. En uiteraard komt het geld goed van pas

Ook ben ik vrij gelukkig met het feit dat ik sinds 1,5 jaar een koopappartement met drie kamers in Utrecht heb met mijn vriendin. Dat is nu zeker geen overbodige luxe aangezien we allebei veel thuis moeten werken op het moment. Daarnaast is Utrecht natuurlijk lekker centraal dus als ik uiteindelijk naar klanten moet scheelt dat hopelijk veel in de reistijd.
[
Voor 15% gewijzigd door
Vossie94 op 09-06-2020 00:19
]