Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 11:49
XFlame schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:49:
[...]

Run Forest, run.

Iets meer dan 2300 (bij FT) voor een Oracle dev. Man man man, het lef van sommige bedrijven }:O
€2350 bij FT idd.
XFlame schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:58:
[...]

Ik zag mijn fout gelukkig snel :+

Punt blijft. Ik heb weinig kennis van de markt voor dergelijke jongens, maar alleen al relevante HBO + Oracle zou genoeg moeten zijn om richting de 3K moeten zitten te kijken. Veel te karig dit.

@vanStriean Hebben ze het al gehad over je groeipad? Bij welke resultaten ga je er op vooruit?
Niet echt, alleen als ik OCI SQL of PL/SQL certificering haal komt er salaris bij.
Pizza_Boom schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:05:
[...]
Dan heb je beter opgelet dan ik, ik heb het HBO niet eens goed waargenomen. Vond het wel meevallen voor een MBO3 (meestal staat het meest recente achteraan in dit topic). Voor een HBO met startervaring is het wel mager. Ik ken hun markt niet, maar het blijft technisch HBO.
HBO is uiteraard mijn recentste opleiding, sorry voor de verwarring ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Lijkt mij wel een goede reden om rustig te kijken naar een looppad ipv groeipad. Het is niet dat je een of andere vage pretopleiding gedaan hebt op het HBO. Je kan daadwerkelijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• distroyer117
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 22:26
Sinds kort mijn eerste (bijna) fulltime baan, dus bij deze:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Bachelor Mechatronica
• Werkervaring: 4 jaar relevant, 3 jaar parttime onderzoek en 3 jaar opzetten robotica team (overlappend)
• (Woon) Locatie: Midden-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Ingenieur Robotica, verantwoordelijk voor het opzetten van een robotica/automatisering afdeling.
• Werkgever/branche: Internationaal Engineering bureau, middelgroot bedrijf.
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25 + 6.5 ADV
• Gewerkte uren/week: 32 (31+1ADV)
• Reistijd: ~60 minuten met de auto of ~30 minuten met de motor (ben nog bezig met het halen van een motorrijbewijs)
• Werkdruk: Vooralsnog niet wordt naar alle waarschijnlijkheid hoger. In het eerste jaar zal ik zo'n ~9 mensen onder mij krijgen werken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2170 (2800 op 40 uur basis)
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Onbekend
• Dertiende/veertiende maand: Onbekend
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50% ouderdoms pensioen+100% overig pensioen (wezen- en partner pensioen, WAO, arbeidsongeschiktheid, etc.).
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rabo bedrijvenpensioen
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per kilometer + 100% vergoeding zakelijke reiskosten
• Overige: veel flexibiliteit (geen vaste uren/dagen), tijd-voor-tijd mogelijk tot maximaal 160 uur per jaar. Onbeperkt cursus en opleidingsbudget (mits deze relevant voor mijn functie zijn)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

Dit bedrijf wilt een aandeel krijgen in een nieuw marktsegment (robotica en automatisering) en heeft hiervoor mij als expert in huis gehaald voor het opzetten en begeleiden van deze nieuwe afdeling. Voor de functie zijn het loon en de secundaire arbeidsvoorwaarde niet spectaculair.
Gezien ik een starter ben en dit een functie is waarvoor normaal gesproken iemand met ~5-10 jaar ervaring wordt gekozen ben ik bereid om (het eerste jaar) in te leveren op mijn loon voor deze functie.
Daarnaast heeft het bedrijf een erg open werksfeer, heb ik (vrijwel) niet te maken met een hiërarchische organisatie structuur en wordt er vanuit HR veel aandacht besteed aan persoonlijke ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:43:
[...]
Precies! Bedankt voor je advies. Ik heb wel geleerd dat ik vrij goed ben in bluffen dus dat ga ik ook zeker doen. Ga proberen een mooie stap te maken naar 3500+! Gewoon hard er voor werken en laten zien dat ik het waard ben!
Ik ga er vanuit dat je alle secundaire arbeidsvoorwaarden bruteert en op basis van 25 vakantiedagen/25 uur de bedragen noemt? Ik zou in een onderhandeling proberen om alleen de grove range aan te geven.

"De andere partijen waarmee ik praat zitten in de 4" zorgt er voor dat de recruiter moet inschatten hoe hard de andere tegenpartijen jou wilden hebben. Je moet wel weg willen lopen, zonder best alternative to negotiated agreement werkt deze tactiek niet.

Als je "dan zou ik daar tekenen" hoort van een werkgever die jou graag wil hebben dan weet je dat het andere aanbod competitief is.
RHAR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:10:
Ondanks dat ik een kind van de crisis ben een hele geruststelling dat de schade op mijn carrière beperkt is gebleven. Persoonlijk had ik deze ontwikkeling nooit voorzien en ben dan ook meer dan tevreden op het moment (zowel bij huidige werkgever als toekomstige). Met de stap die ik ga maken word mijn profiel daarnaast ook breder, doordat mijn rol niet meer beperkt is tot enkele aspecten, maar juist gericht is op een integrale benadering en beheersing van de processen (en de organisatie). Dit biedt in ieder geval weer voldoende uitbreiding van mijn toekomstperspectief.
Ontzettend mooie overheidsfunctie. Goede schaal 13, inhoudelijke verdieping, klinkt ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
distroyer117 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:59:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 4 jaar relevant, 3 jaar parttime onderzoek en 3 jaar opzetten robotica team (overlappend)

2. Wat doe je:
• Functie: Ingenieur Robotica, verantwoordelijk voor het opzetten van een robotica/automatisering afdeling.
• Reistijd: ~60 minuten met de auto of ~30 minuten met de motor (ben nog bezig met het halen van een motorrijbewijs)
• Werkdruk: Vooralsnog niet wordt naar alle waarschijnlijkheid hoger. In het eerste jaar zal ik zo'n ~9 mensen onder mij krijgen werken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50% ouderdoms pensioen+100% overig pensioen (wezen- en partner pensioen, WAO, arbeidsongeschiktheid, etc.).
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per kilometer + 100% vergoeding zakelijke reiskosten
• Overige: veel flexibiliteit (geen vaste uren/dagen), tijd-voor-tijd mogelijk tot maximaal 160 uur per jaar. Onbeperkt cursus en opleidingsbudget (mits deze relevant voor mijn functie zijn)

Dit bedrijf wilt een aandeel krijgen in een nieuw marktsegment (robotica en automatisering) en heeft hiervoor mij als expert in huis gehaald voor het opzetten en begeleiden van deze nieuwe afdeling. Voor de functie zijn het loon en de secundaire arbeidsvoorwaarde niet spectaculair.
Gezien ik een starter ben en dit een functie is waarvoor normaal gesproken iemand met ~5-10 jaar ervaring wordt gekozen ben ik bereid om (het eerste jaar) in te leveren op mijn loon voor deze functie.
Daarnaast heeft het bedrijf een erg open werksfeer, heb ik (vrijwel) niet te maken met een hiërarchische organisatie structuur en wordt er vanuit HR veel aandacht besteed aan persoonlijke ontwikkeling.
Ik neem aan dat die 4 jaar relevant een bijbaan was die je parttime deed? Jij had je bachelor niet toen je 18 was ;) . Niet verkeerd overigens, op basis van fulltime is dit ruim 3600.

Geen wens om door te gaan voor de master? Je hebt nu de leeftijd nog. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Heb met interesse door dit topic heen zitten bladeren. Laat ik mijn steentje ook bijdragen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik het zo vergelijk zit ik eigenlijk heel netjes en heb ik niks te klagen. Ik ben “omgeschoold” middels een traineeship 3 jaar geleden waarbij ik startte op 2600 obv 40 uur en uiteindelijk de grootste sprong gemaakt toen ik naar een andere werkgever ben gegaan vorig jaar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

distroyer117 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:59:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2800

Zou wel oppassen dat je niet zelf het wiel opnieuw uit moet gaan vinden.. Ik heb geen hoge pet op van het merendeel van de Nederlandse technische sector en ook dit klinkt weer een beetje als een variant van: 'We willen iets maar voor het uitvoeren vinden we ervaren personeel te duur, laten we een starter nemen met veel inzet, die houden we dan een vette vis voor'. Helaas zie en hoor ik dat toch vaak langskomen bij toeleveranciers en vrienden/kennissen is het schering en inslag.

Zeker als eerste 'echte' baan is het belangrijk dat je kan leren van ervaring IPV dat alles nieuw is. De vraag is hier, van wie kan je het leren? Ook de beste ingenieurs ontwikkelen zich niet optimaal zonder begeleiding en vakinhoudelijke ervaring die ze ondersteund. Het is een recept voor 'bad practices' en de vraag is in hoe verre het mogen zwemmen, aan de touwtjes trekken en opbouwen van z'n afdeling daar tegen op weegt.

overigens heb ik zelf altijd de instellingen 'als je aan alle eisen voldoet, dan ben je niet ambitieus genoeg' en doe ik ook nu een baan die eigenlijk meer ervaring vraagt maar het kan te gek ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• distroyer117
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 22:26
@Pizza_Boom Die 4 jaar zijn het onderzoek en het opzetten van een robotica team. Ik heb (tijdens mijn studie) 3 jaar parttime onderzoek gedaan (betaald) en ik heb in de afgelopen 3 jaar een robotica team opgezet waarmee we meerdere autonome robots mee hebben gebouwd (rijdend platform met robotarm en vision oplossing) voor verschillende internationale competities.
Het loon is helaas €2800 op 40 uur basis dus €2170 voor 31 uur (heb het aangepast).

Master zie ik op zich wel zitten maar heb daar op het moment geen geld en energie voor. Heb met dit bedrijf wel al gesproken over de mogelijkheid om dit parttime naast mijn werk te gaan doen na het 1ste jaar (en daar was mogelijk toe).

@GoldenSample Ik snap je punt, gelukkig heb ik qua robotica redelijk veel kennis in huis (zie bovenstaande). Als voornaamste uitdagingen/leermogelijkheden zie ik voornamelijk het stuk sales engineering en managen, hiervoor werk ik samen met mijn baas (de directeur) waardoor ik hopelijk een stuk kan leren/meeliften op zijn kennis.

Qua het wiel opnieuw uitvinden, dit is het stuk waar ik zelf ook nog een beetje gevaren zie. Vooralsnog heeft mijn baas wel een praktische insteek en hebben we ook al wat opdrachten in aankomst (een van de weinige voordelen van COVID-19, fabrikanten zien het nut van robotica/automatisering gezien robots niet ziek worden of 1.5 meter afstand hoeven houden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

distroyer117 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:54:
@Pizza_Boom Die 4 jaar zijn het onderzoek en het opzetten van een robotica team. Ik heb (tijdens mijn studie) 3 jaar parttime onderzoek gedaan (betaald) en ik heb in de afgelopen 3 jaar een robotica team opgezet waarmee we meerdere autonome robots mee hebben gebouwd (rijdend platform met robotarm en vision oplossing) voor verschillende internationale competities.
Het loon is helaas €2800 op 40 uur basis dus €2170 voor 31 uur (heb het aangepast).

Master zie ik op zich wel zitten maar heb daar op het moment geen geld en energie voor. Heb met dit bedrijf wel al gesproken over de mogelijkheid om dit parttime naast mijn werk te gaan doen na het 1ste jaar (en daar was mogelijk toe).

@GoldenSample Ik snap je punt, gelukkig heb ik qua robotica redelijk veel kennis in huis (zie bovenstaande). Als voornaamste uitdagingen/leermogelijkheden zie ik voornamelijk het stuk sales engineering en managen, hiervoor werk ik samen met mijn baas (de directeur) waardoor ik hopelijk een stuk kan leren/meeliften op zijn kennis.

Qua het wiel opnieuw uitvinden, dit is het stuk waar ik zelf ook nog een beetje gevaren zie. Vooralsnog heeft mijn baas wel een praktische insteek en hebben we ook al wat opdrachten in aankomst (een van de weinige voordelen van COVID-19, fabrikanten zien het nut van robotica/automatisering gezien robots niet ziek worden of 1.5 meter afstand hoeven houden).
Tja qua softskills komt het mogelijk wel goed maar inhoudelijk? En hoeveel tijd heeft de directeur echt voor je. Nofi maar als ik dan ook 2800 piek obv. 40 uur zie dan wordt ik alleen maar pessimistischer. 'gewoon' weer een tent die het eerder door mij geschetste cliché bevestigd. Ik geloof echt dat je wat kunt, veel kennis hebt en een flinke drive hebt maar soms is echte ervaring, meer dan een paar jaar naast je studie, onmisbaar. Ook ik zie dat, in mijn project team zitten 2 qua doorzettingsvermogen en planningtechnisch zwakke tot zeer zwakke broeders welke veel micromanagement van mij nodig hebben om deadline georiënteerd te werken. De twee zijn echter 50 en hebben een enorme massa ervaring, iets waar ik soms enorm op kan en een enkele keer moet leunen. De heren hebben het al een keer gezien en zijn een

Het is zo jammer want uiteindelijk heeft iedereen, ook je directeur er veel meer aan als dingen net iets grondiger gedaan worden. Dit soort taferelen geven Nederland een slechte naam in de technische wereld. Zelfs de wereld van Musk heeft her en der mensen zitten met een bak ervaring, ook Musk, wars van conventies en vol met de (soms erg goede) koppigheid om dingen anders en beter te doen, weet dat je af en toe mensen nodig hebt die op ervaring kunnen werken IPV enkel op drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HTS Elektrotechniek
• Werkervaring: 5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Werkvoorbereider
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1u
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3500
• Vakantiegeld: €2000
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0

Weet niet wat ik er van moet denken als ik naar andere users kijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ANdrode schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:48:
[...]

Als je "dan zou ik daar tekenen" hoort van een werkgever die jou graag wil hebben dan weet je dat het andere aanbod competitief is.
Welnee. Dit is een dubbele bluf. De werkgever die dat zegt gelooft niet dat jij echt een ander bod hebt. Hij denkt dat jij bluft en hij daagt jou uit om weg te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
downtime schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Welnee. Dit is een dubbele bluf. De werkgever die dat zegt gelooft niet dat jij echt een ander bod hebt. Hij denkt dat jij bluft en hij daagt jou uit om weg te lopen.
Kan het ook zijn. Laat ook meteen de cultuur van de werkgever zien op mijn ogen op een negatieve manier.

Die dubbele bluf is in mijn ogen erg riskant als werkgever bij een aantrekkelijke kandidaat in een krappe markt. Kandidaten hebben fear of missing out; het draait om vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:24
Ingrid1986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 02:50:
Heb met interesse door dit topic heen zitten bladeren. Laat ik mijn steentje ook bijdragen.

***members only***

Als ik het zo vergelijk zit ik eigenlijk heel netjes en heb ik niks te klagen. Ik ben “omgeschoold” middels een traineeship 3 jaar geleden waarbij ik startte op 2600 obv 40 uur en uiteindelijk de grootste sprong gemaakt toen ik naar een andere werkgever ben gegaan vorig jaar.
@Verwijderd precies zo’n voorbeeld wat ik bedoelde ;)

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsu
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-09 21:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek - Medische Diagnostiek (BSc)
• Werkervaring: 1,5 jaar relevant bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Support Consultant
• Werkgever/branche: Zorg IT (Pathologie)
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 5 min lopen
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling van 8% (€400 over heel 2019...)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34096

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 46% werkgever, 54% ikzelf
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Overige: Laptop + Desktop + telefoon (1malig 'goedkoop' smartphonetje van 100euro + gemiddeld abbo)

Nu speelt het volgende. Mijn werkgever heeft besloten dat het kantoor in Groningen (voor +/- 12 mensen) te duur is en na zoeken naar een nieuwe locatie nabij Groningen, is besloten dat die mensen maar permanent thuis mogen gaan werken.
Daarnaast zal mijn functie per 1 juni veranderen naar (Junior) Systeemontwikkelaar. Er wordt door het MT gezegd dat ze bezig zijn met een 'thuiswerkcompensatie'. Echter, het MT kennende zal dit neerkomen op 30euro bruto in de maand. Vanwege werkdruk en bepaalde mensen in het MT zijn er in het afgelopen jaar 5 van de 12 mensen uit Groningen bij het bedrijf vertrokken (40% van alle medewerkers in GR). Hiervoor zijn nu 3 nieuwe personen aangetrokken. Al deze mensen in kwestie hadden echter tientallen jaren aan kennis en ervaring in onze niche-markt.

Ergens wil ik meer salaris eisen voor deze nieuwe functie met deze nieuwe situatie van permanent thuiswerken. Ik zou alleen niet weten wat ik kan vragen qua salaris.
Hoe ik het begrijp is dat het MT mij puur en alleen een functiewijziging willen geven en geen andere voorwaarden in het contract op willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Ik heb een tijdje terug hier gepost. Ik heb nog even doorgezeurd en inmiddels een nieuwe aanbieding gekregen. Hoewel dit wel een beetje het minimum was waar ik op mikte, ben ik er wel tevreden mee :)

Members only:

[ Voor 49% gewijzigd door rustybolt op 07-05-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
rustybolt schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:12:
Ik heb een tijdje terug hier gepost. Ik heb nog even doorgezeurd en inmiddels een nieuwe aanbieding gekregen. Hoewel dit wel een beetje het minimum was waar ik op mikte, ben ik er wel tevreden mee :)

***members only***
Je bruto jaarsalaris klopt niet met de rest van je opgave. ;) Je hebt bij je package je bruto jaarsalaris ingevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 07-05-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rustybolt schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:12:

***members only***
Achter sommige dingen staan sterretjes. Zonder deze te specificeren. Zo snap ik die €2500,- per jaar mobiliteit niet. En als als je 75 minuten enkele reis hebt dan heb je toch nooit genoeg aan €2500,- ??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Tylen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Achter sommige dingen staan sterretjes. Zonder deze te specificeren. Zo snap ik die €2500,- per jaar mobiliteit niet. En als als je 75 minuten enkele reis hebt dan heb je toch nooit genoeg aan €2500,- ??
Die sterretjes komen nog uit de OP, ik heb ze weggehaald.

Ik krijg gewoon 19 cent per kilometer, en dit is ruim genoeg voor mijn treinabonnement. Qua afstand valt het enorm mee wat ik reis, maar ik reis fiets->trein->fiets en moet een sprinter nemen, waardoor het allemaal wat langer duurt. Met de auto zou ik er denk ik een half uur a drie kwartier over doen.

[ Voor 7% gewijzigd door rustybolt op 07-05-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
rustybolt schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Die sterretjes komen nog uit de OP. In de OP staat daar nog wat toelichting bij. Ik krijg gewoon 19 cent per kilometer, en dit is ruim genoeg voor mijn treinabonnement. Qua afstand valt het enorm mee wat ik reis, maar ik reis fiets->trein->fiets en moet een sprinter nemen, waardoor het allemaal wat langer duurt. Met de auto zou ik er denk ik een half uur a drie kwartier over doen.
Herkenbaar. Ik reis eenzelfde tijd. Ik heb normaal een langzame sprinter. Met de auto tijdens Corona heb ik het gered om binnen 25 minuten op mijn werkplek te zitten. :X |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:44
timsu schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:49:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek - Medische Diagnostiek (BSc)
• Werkervaring: 1,5 jaar relevant bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Support Consultant
• Werkgever/branche: Zorg IT (Pathologie)
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 5 min lopen
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling van 8% (€400 over heel 2019...)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34096

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 46% werkgever, 54% ikzelf
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Overige: Laptop + Desktop + telefoon (1malig 'goedkoop' smartphonetje van 100euro + gemiddeld abbo)

Nu speelt het volgende. Mijn werkgever heeft besloten dat het kantoor in Groningen (voor +/- 12 mensen) te duur is en na zoeken naar een nieuwe locatie nabij Groningen, is besloten dat die mensen maar permanent thuis mogen gaan werken.
Daarnaast zal mijn functie per 1 juni veranderen naar (Junior) Systeemontwikkelaar. Er wordt door het MT gezegd dat ze bezig zijn met een 'thuiswerkcompensatie'. Echter, het MT kennende zal dit neerkomen op 30euro bruto in de maand. Vanwege werkdruk en bepaalde mensen in het MT zijn er in het afgelopen jaar 5 van de 12 mensen uit Groningen bij het bedrijf vertrokken (40% van alle medewerkers in GR). Hiervoor zijn nu 3 nieuwe personen aangetrokken. Al deze mensen in kwestie hadden echter tientallen jaren aan kennis en ervaring in onze niche-markt.

Ergens wil ik meer salaris eisen voor deze nieuwe functie met deze nieuwe situatie van permanent thuiswerken. Ik zou alleen niet weten wat ik kan vragen qua salaris.
Hoe ik het begrijp is dat het MT mij puur en alleen een functiewijziging willen geven en geen andere voorwaarden in het contract op willen nemen.
Je salaris is nu al te laag, en dan wordt het straks permanent thuiswerken? Wil je dat wel? Genoeg mensen die er nu achter komen dat ze het niet fijn vinden om zoveel thuis te werken.

30 euro thuiswerkvergoeding is bizar laag overigens. Je gaat het niet redden met een goedkoop stoeltje, je zal dan echt moeten gaan investeren in een aparte werkruimte, een goede stoel, een flink bureau en extra schermen. Dat red je niet met 30 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serenaii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 15:59

ZIE HIER MIJN SITUATIE 2017:

Serenaii in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

---

Situatie in 2020:

Het is zo wel erg anders :+

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Geen, middelbaar niet afgemaakt, daar VMBO-KGT gedaan 8)7
• Werkervaring: 5-6 jaar
• (Woon) Locatie: Birmingham, UK

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Engineer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Zeer laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5226 (4583 GBP)
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: 10% bonus + 15% partnership
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.389 (68k GBP)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Fonds, extern
• Mobiliteit per jaar: Alles vergoed, hotels, treinen, taxis
• Overige: Gratis kip, telefoon, macbook, opleidingen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.389 (68k GBP)

Ik moet er wel bijvertellen, ik doe voornamelijk Rust en Go, er zit wat leiderschap zaken bij dus ik hoop in een jaar of 2 dus ook een heel team te leiden, waarvoor ik nu al klaargestoomd wordt door mijn manager, dan zal ik ook over de 100k aantikken. We zijn polyglots, dus we doen alles van DevOps naar de frontend, denk aan Rust/Go backend, Kubernetes/Terraform/Istio DevOps, React-Native frontend. We werken in product teams.

[ Voor 16% gewijzigd door Serenaii op 10-04-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Serenaii schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:56:

ZIE HIER MIJN SITUATIE 2017:

Serenaii in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

---

Situatie in 2020:

Het is zo wel erg anders :+

1. Wie ben je:
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 5-6 jaar
• (Woon) Locatie: Birmingham, UK

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Engineer
• Werkgever/branche: Nando's
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Zeer laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5226 (4583 GBP)
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: 10% bonus + 15% partnership
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.389 (68k GBP)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Fonds
• Mobiliteit per jaar: Alles vergoed, hotels, treinen, taxis
• Overige: Gratis kip
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.389 (68k GBP)
Dat is een grote stap, ******* jantje zeg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op 20 al medior (2 jaar ervaring) en op 23 al senior (5 jaar ervaring), dat gaat ook hard zeg, ben benieuwd welke titel je hebt als je 30 bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Navi schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:37:
Op 20 al medior (2 jaar ervaring) en op 23 al senior (5 jaar ervaring), dat gaat ook hard zeg, ben benieuwd welke titel je heb als je 30 bent..
Principal.

Maar ik ken mediors die sterker zijn dan mensen met de principal developer titel. Die titel zegt niet teveel. Dat het bedrijf er veel waarde aan hecht zegt wel veel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altenator01
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 10:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Informatica, MBO4 Netwerkbeheerder
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Kop van Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Information Security Engineer
• Werkgever/branche: Non Profit
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 2:20
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3960
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering van 5%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Brand New Day
• Mobiliteit per jaar: NS Altijd vrij 1e klas abonnement
• Overige: Macbook en IPhone van de zaak, prive gebruik is toegestaan.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51600

Ik ben ontzettend tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
@Dave809 Ik hoop dat die 2:20 reistijd je totaal per dag is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenaii
Op 20 al medior (2 jaar ervaring) en op 23 al senior (5 jaar ervaring), dat gaat ook hard zeg, ben benieuwd welke titel je hebt als je 30 bent..
ANdrode schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Principal.

Maar ik ken mediors die sterker zijn dan mensen met de principal developer titel. Die titel zegt niet teveel. Dat het bedrijf er veel waarde aan hecht zegt wel veel…
Nee, niet principal. Ik ben niet echt een engineer in hart en nieren, ik val meer in de categorie van project management en dat soort dingen. Dus de volgende stap is technical lead, wat een soort hybride is van product owner en lead engineer, en van daar is het head of technology en dan als laatste stap technical director. Als ik kijk naar de gemiddelde doorstroming binnen het bedrijf, hoop ik volgend jaar te promoveren naar technical lead, en dan na een jaar of 5-6 ook hoofd technologie te worden. Bij ons is "director" daadwerkelijk ook de board of directors, dat zal voor m'n 37ste haalbaar zijn, en dat zijn wel conservatieve estimates. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het switchen van werkgever gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Titels zeggen inderdaad weinig tot niks, zeker als je bedenkt dat er zat 'lead developers' of 'lead designers' zijn in bedrijven waar misschien 2 of 3 andere developers of designers werken.

Zelf ben ik sinds januari senior (UX/interaction) designer, met bijna 6 jaar ervaring. Wat ik aan de ene kant een goede voortgang vind, elke ~3 jaar een stapje omhoog. Maar aan de andere kant dezelfde vraag als jij: wat als ik straks 10, 15, 20 jaar ervaring heb? Waar ik nu werk is er nog maar één niveau boven die van mij, in mijn rol.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
Hahn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Waar ik nu werk is er nog maar één niveau boven die van mij, in mijn rol.
Hoe heet dat dan? Super senior?

Verder zegt 't voor mij ook niet zo veel. Tegelijkertijd, als iemand zich identificeert als junior, dan stel ik wel snel mijn verwachtingen wat bij. Er zijn wel een paar dingen die ik bij een senior verwacht:
- Je bent in staat om complexe onderwerpen uit te leggen aan andere developers
- Je bent in staat om complexe onderwerpen uit te leggen aan management
- Je coacht/mentort mensen in je team met minder ervaring
- kan een lange termijn visie ontwikkelen over waar je programmeersels naartoe moeten gaan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
ANdrode schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Principal.

Als bedrijven hun medewerkers als “senior” verkopen terwijl ze amper school verlaten hebben 28-30 jaar) zegt het inderdaad totaal niets meer nee. Wat voor bagage heb je dan mee met real-life ervaring vanuit meerdere bedrijven (waardoor je beslissingen niet alleen vanuit theorie gestoeld zijn, maar ook vanuit de praktijk) ?
Maar goed, ik snap het wel hoor. Als je als consultancy toko een “senior” kan wegzetten kan je er 130-180 per uur voor vangen, als medior al snel een paar tientjes minder.

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 08-05-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenaii
sverzijl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:02:
[...]

Als bedrijven hun medewerkers als “senior” verkopen terwijl ze amper school verlaten hebben 28-30 jaar)
[...]
Titels zeggen inderdaad weinig tot niks, zeker als je bedenkt dat er zat 'lead developers' of 'lead designers' zijn in bedrijven waar misschien 2 of 3 andere developers of designers werken.
In ons geval is dit anders, en je moet die senior titel ook echt verdienen. De gemiddelde engineer bij ons komt bij F500 bedrijven zoals Google weg, we zijn een bedrijf met 18.000 werknemers dus een klein consultancy zijn we ook niet. We hebben engineers die al 10+ jaar ervaring hebben maar niet senior zijn, dus ook al ben ik nog maar 23, ben ik de titel in ons geval wel waard. Daarnaast ben ik daar ook niet meer zo onzeker over, als je eenmaal senior geweest bent bij een klein bedrijf zegt dat helemaal niks natuurlijk, maar nu dat ik het meerdere keren ben binnen grotere bedrijven heb ik me echt wel bewezen op dat gebied.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• assje
  • Laatst online: 14:49
sverzijl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:02:
Als bedrijven hun medewerkers als “senior” verkopen terwijl ze amper school verlaten hebben 28-30 jaar) zegt het inderdaad totaal niets meer nee.
Maar de één kan op zijn 25e (laat staan 30e) wel meer capaciteiten hebben dan een ander ooit in zijn leven gaat krijgen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
assje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Maar de één kan op zijn 25e (laat staan 30e) wel meer capaciteiten hebben dan een ander ooit in zijn leven gaat krijgen.
offtopic:
Daar heb je de reden dat senior/principal als titel weinig voorstelt. Want bij een detacheerder of werkgever die niet picky is krijgen deze mensen die titel uiteindelijk ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 08:59
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Toevallig afgelopen maand opnieuw onderhandeld over mijn salaris en er 350 euro bruto bij gekregen. Aanbod van een andere werkgever gehad, dit aangegeven bij mijn huidige werkgever die er meteen een verhoging bij deed. Goed geregeld, zou ik zeggen.

Members only:

Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 14:07
Ik zit in mijn laatste jaar van mijn HBO-ICT opleiding en ben aan het oriënteren voor een baan. Ik heb afgelopen week deze aanbieding gekregen. Het lijkt mij een prima start pakket, hoe denken jullie hierover?
Members only:

Ik zit nog in twijfel om te gaan leasen aangezien ik ook makkelijk met het ov kan, als ik dit niet doe zou ik dan meer bruto loon mogen vragen? Of is dit 'not done'? Weet nog niet zo goed hoe het leasen enzo werkt dus daar moet ik me nog in gaan verdiepen.

Daarbij kan ik in deze corona tijd hier na mijn studie meteen aan de slag als ik wil. Dit is natuurlijk ook een mooi voordeel. Ik hoor namelijk dat veel bedrijven pas mensen na de zomer weer gaan aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 10-05-2020 01:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pizza_Boom
PeterM007 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:47:
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Toevallig afgelopen maand opnieuw onderhandeld over mijn salaris en er 350 euro bruto bij gekregen. Aanbod van een andere werkgever gehad, dit aangegeven bij mijn huidige werkgever die er meteen een verhoging bij deed. Goed geregeld, zou ik zeggen.

Erg blij mee :)
Ik snap dat je er blij mee bent, maar eerlijk gezegd:
Goed geregeld, zou ik zeggen.
Vind ik dit van alles, maar niet goed geregeld. De prikkel voor jouw WG om er dus geld bij te doen is niet jouw functioneren, maar of jij mogelijk weggekaapt gaat worden door een ander bedrijf. Gezien jouw WG er vrij makkelijk, als ik de bewoording goed begrijp, geld bij deed, kan je dus stellen dat je de afgelopen periode onderbetaald werd en eigenlijk nog steeds wellicht wel te weinig krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
Bedankt voor je reactie en tips. Idd dezelfde opleiding aan het doen.

Was ook van plan om een tegenbod van 3000 te doen, vind het ook wel spannend om te doen omdat ik denk dat het al een goeie deal is.

Ik heb al 1 certificaat van Azure dus ga idd die kant op. Mag hierin mij verder certificeren en zij vergoeden de kosten van de examens. Wat voor meer regelingen kan ik hierin in verwachten dan? Er is volgens mij wel een opleidingsbudget per jaar, maar de hoogte hiervan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Thetoeshow schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:25:
[...]

Bedankt voor je reactie en tips. Idd dezelfde opleiding aan het doen.

Was ook van plan om een tegenbod van 3000 te doen, vind het ook wel spannend om te doen omdat ik denk dat het al een goeie deal is.

Ik heb al 1 certificaat van Azure dus ga idd die kant op. Mag hierin mij verder certificeren en zij vergoeden de kosten van de examens. Wat voor meer regelingen kan ik hierin in verwachten dan? Er is volgens mij wel een opleidingsbudget per jaar, maar de hoogte hiervan weet ik niet.
Ze vergoeden de kosten, maar stel je gaat een opleiding doen van 10k, maand later neem je ontslag. Moet je dan niks terugbetalen? Vaak hebben bedrijven een regeling dat ze die kosten over drie jaar uitsmeren, zodat je niet zomaar weggaat na een dure opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:36
Thetoeshow schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:55:
Ik zit nog in twijfel om te gaan leasen aangezien ik ook makkelijk met het ov kan, als ik dit niet doe zou ik dan meer bruto loon mogen vragen? Of is dit 'not done'? Weet nog niet zo goed hoe het leasen enzo werkt dus daar moet ik me nog in gaan verdiepen.
Het is zeker niet raar om te vragen hoe dit zit. Meestal is er een handboek of overeenkomst voor de lease auto waar alles in staat. Het is vrij gebruikelijk dat het ongebruikte leasebedrag uitgekeerd wordt als loon wanneer je een goedkope auto kies. Sommige werkgevers geven naast de OV vergoeding ook een deel van het lease bedrag, indien je voor OV kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomEngelen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-07 13:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd:32
• Opleiding:Hotelschool
• Werkervaring:15 jaar horeca, 2 jaar ICT
• (Woon) Locatie: Zeewolde

2. Wat doe je: Mijn hobby professioneel uitvoeren
• Functie: Customer Support engineer
• Werkgever/branche: MKB ICT Beheer
• (Werk) Locatie(s): Harderwijk
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:45
• Reistijd:15 minuten
• Werkdruk:gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):2600
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):33696

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:geen
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak
• Overige:jaarlijkse betaalde skitrip
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Dat zijn wel heel magere secundaire voorwaarden. Geen pensioen en ook geen reiskostenvergoeding?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
  • Laatst online: 25-08 08:59
Pizza_Boom schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:17:
[...]
Ik snap dat je er blij mee bent, maar eerlijk gezegd:

[...]
Vind ik dit van alles, maar niet goed geregeld. De prikkel voor jouw WG om er dus geld bij te doen is niet jouw functioneren, maar of jij mogelijk weggekaapt gaat worden door een ander bedrijf. Gezien jouw WG er vrij makkelijk, als ik de bewoording goed begrijp, geld bij deed, kan je dus stellen dat je de afgelopen periode onderbetaald werd en eigenlijk nog steeds wellicht wel te weinig krijgt.
Begrijp je reactie, maar het is een combinatie van beiden. Door mijn functioneren wilde de werkgever niet dat ik vertrok naar een andere werkgever, waardoor het geen probleem was om gemakkelijk over te gaan tot een verhoging. Dat had ik er wellicht even bij moeten vermelden. Overigens vond ik niet dat ik onderbetaald werd en is geld ook geen drijfveer om meteen te kiezen voor een andere werkgever. Het is maar net hoe je het interpreteert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Thetoeshow schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:55:
Ik zit in mijn laatste jaar van mijn HBO-ICT opleiding en ben aan het oriënteren voor een baan. Ik heb afgelopen week deze aanbieding gekregen. Het lijkt mij een prima start pakket, hoe denken jullie hierover?

***members only***

Je zou de volgende vragen kunnen stellen wat betreft leasen:
-Is het genoemde bedrag met of zonder brandstof? En hoeveel jaar/km wordt de auto geleast?
-Is er een limiet hoeveel kms ik prive mag rijden met de auto?
-Gaat het om een pool auto die ik kan inleveren als ik wil, of staat het leasecontract op mijn naam en moet ik de auto meenemen als ik wegga?
-Als ik niet kies voor de auto, wordt het budget dan uitgekeerd als salaris?

De eerste vraag over brandstof, als het 550 incl brandstof is, kan je bijna niks kiezen qua lease auto. Dus ik hoop dat die 550 ex brandstof is, dan kun je nog wel wat leuks kiezen. Die brandstof wordt dan betaald door je werkgever, niet door jou. Ex/incl brandstof betekend of het bij het leasebedrag zit of niet. Het aantal kilometers en de duur van het contract is ook belangrijk om te weten. Standaard is 35k per jaar, voor vier jaar. Ga je langer leasen met minder kilometers is een auto goedkoper (want meer restwaarde) ga je kort leasen met veel kilometers is dat duurder (want minder restwaarde).

De tweede vraag, het aantal prive kilometers is ook van belang. Kijk, als je onbeperkt mag rijden kan je er dus vrolijk een roadtrip mee maken door Europa, dat is fijn om mee te nemen in je overweging. Als er wel een beperking is, moet je even kijken of je dat redt met wat je prive wilt rijden.

De derde vraag is een belangrijke omdat het een soort "gouden kooi" kan zijn als je vast zit aan je lease auto en daardoor niet naar werkgevers over kan stappen die niet aan leasen doen. Over het algemeen zijn poolauto's de auto's die je zo in kan leveren. Dan is het misschien niet exact de auto die jij wilt, maar voorkom je een gouden kooi.

De vierde vraag, sommige bedrijven keren het leasebudget uit als salaris als je niet kiest voor een lease auto. Daar betaal je wel belasting over, maar bedenk dat je in dit geval ook geen bijtelling betaald. Als je al een auto hebt, kan je waarschijnlijk 19ct/km declareren en dat zou zomaar wel eens goedkoper kunnen zijn dan een auto leasen.

Hopelijk kan je zo een beter beeld vormen van de leaseregeling :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
Ik weet zeker dat ik degene ben met het hoogste salaris hier:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-ICT 2. Was met 3 en 4 bezig maar niet afgerond.
• Werkervaring: Als ik BBL mee tel, 6 jaar. Indien niet, 4 jaar.
• (Woon) Locatie: Veenendaal

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Veenendaal
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 10 min
• Werkdruk: Soms niet, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1664 (11 hele euro's boven minimumloon! >:) )
• Vakantiegeld: € ook zoiets, 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € (Net geen) 22k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Serenaii schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:33:
Nee, niet principal. Ik ben niet echt een engineer in hart en nieren, ik val meer in de categorie van project management en dat soort dingen. Dus de volgende stap is technical lead, wat een soort hybride is van product owner en lead engineer, en van daar is het head of technology en dan als laatste stap technical director. Als ik kijk naar de gemiddelde doorstroming binnen het bedrijf, hoop ik volgend jaar te promoveren naar technical lead, en dan na een jaar of 5-6 ook hoofd technologie te worden. Bij ons is "director" daadwerkelijk ook de board of directors, dat zal voor m'n 37ste haalbaar zijn, en dat zijn wel conservatieve estimates. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het switchen van werkgever gehad.
Er is inmiddels sprake van enorme titel inflatie. Ik heb ooit eens een lang sollicitatiegesprek met een 'tech lead' van Google van het New York office gehad. Dat was de meest incompetente persoon die ik in mijn carrière ben tegengekomen, ik zat hem letterlijk te verbeteren tijdens het sollicitatiegesprek.

Bij het relatief kleine bedrijf waar ik tot kort geleden als freelancer werkte, hadden zelfs de mensen die net van een opleiding kwamen en simpele werkzaamheden deden de titel 'product manager'.

Dit soort titels als 'tech lead' en 'product manager' hebben echt geen waarde meer. Ik neem een bedrijf niet serieus meer als ze dit soort titels gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
gold_dust schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:20:
Dat was de meest incompetente persoon die ik in mijn carrière ben tegengekomen, ik zat hem letterlijk te verbeteren tijdens het sollicitatiegesprek.
Ik weet nu niet of dat een teken van competentie is :X

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
assje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:43:
Ik weet nu niet of dat een teken van competentie is :X
Hangt er van af hoe graag je de baan wil, blijkbaar niet erg dus. In de IT is er volgens mij meer dan genoeg werk.

Maar je mist het punt echt volledig, dat is dat er sprake is van enorme titel inflatie. Iedereen is een soort van 'manager' of 'lead' tegenwoordig, zelfs starters die net van het HBO komen. Net zoals een schoonmaker tegenwoordig een "sanitair manager" wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
234FaTaLiTy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:19:
Ik weet zeker dat ik degene ben met het hoogste salaris hier:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-ICT 2. Was met 3 en 4 bezig maar niet afgerond.
• Werkervaring: Als ik BBL mee tel, 6 jaar. Indien niet, 4 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Veenendaal
• Reistijd**: 10 min
• Werkdruk: Soms niet, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1664 (11 hele euro's boven minimumloon! >:) )
• Vakantiegeld: € ook zoiets, 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € (Net geen) 22k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22k
Wil nu allemaal bedrijven gaan gokken in Veenendaal :+.

Maar mijn 1e tip zou zijn, zorg voor je papiertje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005

Bejit

Svenska Faderland

Ben dit jaar begonnen met freelancen na jarenlang verschillende IT consultancy te hebben versleten, Hoofdreden was dat werkgevers altijd hun beloftes niet na komen of het plaatje mooier schetsen wat het is. Plus het feit wat tussen jouw salaris en uurtarief zit naar overhead(Winst, sales, HR) gaat waar je zelf geen kloot aan hebt.

Vorige situatie:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
• Werkervaring: 8 jaar fulltime

2. Wat doe je:
• Functie: Data Engineer/BI Consultant/ERP
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Hele land, kantoor Utrecht
• Reistijd: 30 min tot 1,5 uur
• Werkdruk: Hoog voor de meeste mensen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4850
• Bonus, toeslagen, etc: € 2000-5000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65K afgerond

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 60 per maand
• Mobiliteitsbudget: € 800 per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75k

Huidige situatie:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
• Werkervaring: 8 jaar fulltime

2. Wat doe je:
• Functie: Data Engineer/BI Consultant/ERP
• Werkgever/branche: ZZP
• (Werk) Locatie(s): Hele land
• Reistijd: 30 min tot 1,5 uur
• Werkdruk: Lager dan in dienst, minder stress, minder zinloze "verplichtingen"

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 15.000 (gemiddelde afgelopen 4 maanden)
• Vakantiegeld: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120-150K voorspeld.

• BTW aftrek voor PC goodies en andere bedrijfsuitgaven etc.
• BTW aftrek voor zakelijke KM

Tot nu toe, best......move.......ever. Zelfs met de human malware die rondgaat.
Het gaat niet alleen om het financiële plaatje, maar de absolute vrijheid en verantwoordelijkheid is heerlijk.
Heb veel oud collega's die ook zijn gaan ZZP'en en mis de collega's in mijn oude bedrijf totaal niet.

Je merkt toch een verschil in de mentaliteit tussen de 2 groepen en de ZZP mentaliteit past veel beter bij me.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
Mektheb schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Wil nu allemaal bedrijven gaan gokken in Veenendaal :+.

Maar mijn 1e tip zou zijn, zorg voor je papiertje
Haha doe maar niet, wil geen bedrijven zwart gaan maken :P

Dank voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
Widow schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Je zou de volgende vragen kunnen stellen wat betreft leasen:
-Is het genoemde bedrag met of zonder brandstof? En hoeveel jaar/km wordt de auto geleast?
-Is er een limiet hoeveel kms ik prive mag rijden met de auto?
-Gaat het om een pool auto die ik kan inleveren als ik wil, of staat het leasecontract op mijn naam en moet ik de auto meenemen als ik wegga?
-Als ik niet kies voor de auto, wordt het budget dan uitgekeerd als salaris?

De eerste vraag over brandstof, als het 550 incl brandstof is, kan je bijna niks kiezen qua lease auto. Dus ik hoop dat die 550 ex brandstof is, dan kun je nog wel wat leuks kiezen. Die brandstof wordt dan betaald door je werkgever, niet door jou. Ex/incl brandstof betekend of het bij het leasebedrag zit of niet. Het aantal kilometers en de duur van het contract is ook belangrijk om te weten. Standaard is 35k per jaar, voor vier jaar. Ga je langer leasen met minder kilometers is een auto goedkoper (want meer restwaarde) ga je kort leasen met veel kilometers is dat duurder (want minder restwaarde).

De tweede vraag, het aantal prive kilometers is ook van belang. Kijk, als je onbeperkt mag rijden kan je er dus vrolijk een roadtrip mee maken door Europa, dat is fijn om mee te nemen in je overweging. Als er wel een beperking is, moet je even kijken of je dat redt met wat je prive wilt rijden.

De derde vraag is een belangrijke omdat het een soort "gouden kooi" kan zijn als je vast zit aan je lease auto en daardoor niet naar werkgevers over kan stappen die niet aan leasen doen. Over het algemeen zijn poolauto's de auto's die je zo in kan leveren. Dan is het misschien niet exact de auto die jij wilt, maar voorkom je een gouden kooi.

De vierde vraag, sommige bedrijven keren het leasebudget uit als salaris als je niet kiest voor een lease auto. Daar betaal je wel belasting over, maar bedenk dat je in dit geval ook geen bijtelling betaald. Als je al een auto hebt, kan je waarschijnlijk 19ct/km declareren en dat zou zomaar wel eens goedkoper kunnen zijn dan een auto leasen.

Hopelijk kan je zo een beter beeld vormen van de leaseregeling :)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenaii
gold_dust schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Er is inmiddels sprake van enorme titel inflatie. Ik heb ooit eens een lang sollicitatiegesprek met een 'tech lead' van Google van het New York office gehad. Dat was de meest incompetente persoon die ik in mijn carrière ben tegengekomen, ik zat hem letterlijk te verbeteren tijdens het sollicitatiegesprek.

Bij het relatief kleine bedrijf waar ik tot kort geleden als freelancer werkte, hadden zelfs de mensen die net van een opleiding kwamen en simpele werkzaamheden deden de titel 'product manager'.

Dit soort titels als 'tech lead' en 'product manager' hebben echt geen waarde meer. Ik neem een bedrijf niet serieus meer als ze dit soort titels gebruiken.
Die titels hebben weldegelijk meerwaarde, helaas dat zoveel mensen erg bitter over titels zijn omdat ze denken dat ze meer verdienen dan ze eigenlijk waard zijn. Kijk, onze tech leads kunnen letterlijk alles, en we schrijven Rust, Go, we implementeren eventsourcing en CQRS, vaak komen we tijdens interviews mensen tegen die denken dat ze dit beter weten, dat we ook 'gewoon' REST hadden kunnen gebruiken, dat we ook dit hadden kunnen doen of dat. Maar wat bij ons het verschil maakt, de "10xer" mythe, is bij ons weldegelijk de realiteit. Onze engineers, naast hun werk bij ons, werken direct aan de Rust taal zelf, bouwen de grotere Go libraries, dat zijn de mensen die bij ons werken, en dat niveau is extreem hoog, dus dat is geen titel inflatie, dat hebben ze gewoon verdient als ze naast het werk bij ons aan de development van de grootste programmeertalen werken, ze zijn leden van de CNCF, Mozilla, en zo door. Pas dan, heb je die titel daadwerkelijk verdient.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Of jullie echt zo goed zijn als uit je zelfverheerlijking blijkt weet ik niet, maar titel inflatie komt voornamelijk omdat _veel_ bedrijven deze titels ten onrechte gebruiken. Ik ben door de decennia heen ook wat 'murw' geworden voor al deze mooie titels die in praktijk niets bleken te betekenen. Persoonlijk hecht ik er al lang geen waarde meer aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
Ik zit zelf niet in de IT dus veel van de termen/titels zeggen me weinig, wel denk ik dat nietszeggende titels een universeel fenomeen zijn.

Ik weet iemand met een BV'tje met een paar ZPP'ers "in dienst" die zichzelf CEO noemt bijvoorbeeld. In mijn werkveld (de techniek) kan operations manager (mijn functie) zoveel betekenen als "meewerkend voorman" of het kan een plant manager met volledige P&L verantwoordelijkheid zijn.

What's in a name...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Serenaii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Die titels hebben weldegelijk meerwaarde, helaas dat zoveel mensen erg bitter over titels zijn omdat ze denken dat ze meer verdienen dan ze eigenlijk waard zijn. Kijk, onze tech leads kunnen letterlijk alles, en we schrijven Rust, Go, we implementeren eventsourcing en CQRS, vaak komen we tijdens interviews mensen tegen die denken dat ze dit beter weten, dat we ook 'gewoon' REST hadden kunnen gebruiken, dat we ook dit hadden kunnen doen of dat. Maar wat bij ons het verschil maakt, de "10xer" mythe, is bij ons weldegelijk de realiteit. Onze engineers, naast hun werk bij ons, werken direct aan de Rust taal zelf, bouwen de grotere Go libraries, dat zijn de mensen die bij ons werken, en dat niveau is extreem hoog, dus dat is geen titel inflatie, dat hebben ze gewoon verdient als ze naast het werk bij ons aan de development van de grootste programmeertalen werken, ze zijn leden van de CNCF, Mozilla, en zo door. Pas dan, heb je die titel daadwerkelijk verdient.
Event Sourcing en CQRS zijn ook geen tegenhangers van REST, maar eerder van CRUD. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

sverzijl schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:35:
Of jullie echt zo goed zijn als uit je zelfverheerlijking blijkt weet ik niet, maar titel inflatie komt voornamelijk omdat _veel_ bedrijven deze titels ten onrechte gebruiken. Ik ben door de decennia heen ook wat 'murw' geworden voor al deze mooie titels die in praktijk niets bleken te betekenen. Persoonlijk hecht ik er al lang geen waarde meer aan.
Yep, zeker als je nu kijkt wie zich allemaal "data scientist" noemt. Zodra 1 iemand begint met upselling, moet je bijna wel volgen omdat de hele wereld er vanuit gaat dat jij dit ook doet, terwijl jij wel een representatieve functietitel hebt.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:37
@gold_dust

Op zich een mooi topic an sich denk ik.

Ik vind jullie standpunten op basis van persoonlijke ervaringen nogal zwart/wit en zelf zie ik verschillende factoren die toch wel veel bepalend zijn zoals plaats, branche, persoonlijke situatie.

Een consultant freelancer die zichzelf probeert te verkopen noemt zich senior CEO consultant bladiebla en iemand die op zijn plek zit bij een klein bedrijf noemt zichzelf developer en niets meer.

Voor mijzelf zou ik toch wel op zoek gaan naar de meest passende titel, want je wilt ook niet verbeterd worden in een interview en enorm teleurstellen door de hoge verwachtingen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 11-05-2020 17:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Er is een wildgroei aan allemaal titels met eenzelfde betekenis. K*tfuncties krijgen een mooie naam om maar interessant te klinken (Salesmedewerker binnendienst = kassiere of de bovengenoemde manager sanitair = schoonmaker). Ik denk dat veel van ons het daar wel over eens zijn.

Waar ik het persoonlijk niet mee eens ben is het koppelen van enkel leeftijd aan een titel. Zo wordt hier gezegd dat een senior developer minimaal 5 jaar werkervaring in die functie moet hebben. Maar als diegene 5 jaar lang enkel de simpele taken oplost van het team maakt dat die persoon inhoudelijk misschien niet eens een medior kan zijn.

Ook leeftijd vind ik iets waar veel mensen prat op gaan. 'Oh hij is 50, diegene moet veel meer weten dan zijn collega van 30'. Het is begrijpelijk dat leeftijd wel een factor is in ervaring en kennis, maar het is zeker niet hetgeen wat bepaald hoe goed een persoon in diens functie is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vini-Vidi-Vici schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:22:
Waar ik het persoonlijk niet mee eens ben is het koppelen van enkel leeftijd aan een titel. Zo wordt hier gezegd dat een senior developer minimaal 5 jaar werkervaring in die functie moet hebben. Maar als diegene 5 jaar lang enkel de simpele taken oplost van het team maakt dat die persoon inhoudelijk misschien niet eens een medior kan zijn.

Ook leeftijd vind ik iets waar veel mensen prat op gaan. 'Oh hij is 50, diegene moet veel meer weten dan zijn collega van 30'. Het is begrijpelijk dat leeftijd wel een factor is in ervaring en kennis, maar het is zeker niet hetgeen wat bepaald hoe goed een persoon in diens functie is.
Bepaalde functies hebben een bepaalde ervaring nodig eer je ze effectief kan invullen. Enterprise Architect worden met 2 jaar werkervaring zou bijvoorbeeld vrij snel zijn echter zeg ik niet dat het onmogelijk is. Je kan prima bepaalde functielevels combineren met een indicatie van werkervaring.

Het is geen feit dat iemand met 10 jaar een senior developer is zo ook niet dat iemand dat met 3 jaar ervaring dat niet kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Senioriteit laat je zien in je manier van handelen en je ervaringen. Dat kan je op 30 jarige leeftijd net zo goed als 45. Een senior heeft ook meer verantwoordelijkheden.

Maar als voorbeeld een 22 jarige met 3-5 jaar ervaring, vind ik niet dat je per definitie voldoende ervaring hebt opgedaan om als senior door te gaan.
Let op, daar zijn natuurlijk uitzonderingen op. En in het land der blinden is eenoog koning.
Tegelijkertijd vind ik iemand die 15 jaar ervaring heeft ook niet er definitie een senior als hij of zij er niet naar handelt.

Maar als je deze titel gelijk trekt met salaris, snap ik dat iedereen senior wil zijn. Een senior verdient echter in mijn ogen niet per definitie meer dan een medior, maar zijn bandbreedte is wel groter of komt verder op de schaal.

Een medior moet ook kunnen doorgroeien naar een senior, en daarna naar lead/architect/teamlead of iets dergelijks.

Maar goed, dat zijn mijn ideeën, en ik snap dat niet iedereen het daarmee eens is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Bij ons werkt het zo:

* = Systems, Security, Software

Level 4 = * Engineer
Level 5 = * Engineer II
Level 6 = Senior * Engineer
Level 7 = Principal * Engineer
Level 8 = Senior Principal * Engineer
Level 10 = VP/Distinguished * Engineer

Aan elk level is een salaris range gekoppeld voor die job categorie, en daar binnen heb je genoeg ruimte om te groeien.
Elk level heeft een leveling bar die je moet behalen en dat toon je aan met peer feedback + werk voorbeelden. Als je het werk niet doet, kan je dus ook nooit het level halen want dan komt je promo er niet doorheen.

Ik ben zelf van 4, naar 5, naar 6 gegaan en ben nu bezig met het traject naar 7. 4 -> 5 duurde een jaar, 5 -> 6 3 jaar en.. 6 naar 7 duurt waarschijnlijk wel een jaar of 4/5.

(Het klopt trouwens dat er geen level 9 is.. Geen idee waarom niet)

[ Voor 4% gewijzigd door ex87 op 11-05-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
ex87 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:38:

(Het klopt trouwens dat er geen level 9 is.. Geen idee waarom niet)
Werk je toevallig bij Apple of Microsoft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Bulder schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Werk je toevallig bij Apple of Microsoft?
Bijna :P Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:We gaan hier compleet offtopic, graag staken met de discussie in dit topic. Je kan altijd nog een nieuw topic openen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 15:04
1. Wie ben je:
• Opleiding: Sociaal Cultureel werk (niet voldaan), ICT-Beheer Niv. 4
• Werkervaring: 2x0.5 jaar ICT-stage
• (Woon) Locatie: Achterhoek, Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder/supportmedewerker
• Werkgever/branche: MetaalElectro
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Doetinchem
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 ATV dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 35 minuten
• Werkdruk: n.t.b.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Bonus, toeslagen, etc: 8% van de netto winst verdeeld over alle medewerkers
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): n.t.b.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, afhankelijk
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioen MetaalElectro
• Mobiliteit per jaar: €0.19/km tot max 60km per dag, zakelijke reizen nagenoeg 100% vergoedt
• Overige: laptop, smartphone tot €600
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): n.t.b.

Ik begin binnenkort als ICT'er bij mijn eerste echte baan. Ik heb recentelijk het contract getekend, ik was blij verrast door het voorstel wat ze me gaven. Zeker in deze corona tijd en de regio waar ik in woon.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn genoten ICT-Beheer opleiding goed aangeschreven staat, ik mijn eind stage met een 9.5 heb gehaald en de Centrale IT-examens met een 8.3. Kortom zonder te willen opscheppen zat ik wel bij de betere helft van mijn klas/MBO ICT-schoolverlaters. Wat denken jullie van mijn toekomstige loon en voorwaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@pelle888 Prima voorwaarden als eerste baan in die functie!

Weleens gedacht om nog een HBO opleiding te gaan doen? Je cijfers getuigen dat je dat prima zou moeten kunnen. Kan natuurlijk altijd nog via een werkgever in deeltijd, maar just curious. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelle888
@BigSmurf Ik snap je vraag en daar heb ik zeker over na gedacht. Nu weet ik van mezelf dat ik sneller leer door dingen in de praktijk uit te voeren dan door in boeken te duiken. Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn dyslexie en het zijn van een beelddenker.

Dat is de reden dat ik gekozen om aan het werk te gaan en later door te groeien. Deeltijd en daarbij werken lijkt mij voor mezelf persoonlijk teveel uren/stress. Ik wil door cursussen te volgen (en het geleerde daarna ook uit te voeren) doorgroeien naar een HBO-functie. Die zijn er op IT-gebied gelukkig in overvloed te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
[...]

Zelf ben ik sinds januari senior (UX/interaction) designer, met bijna 6 jaar ervaring. Wat ik aan de ene kant een goede voortgang vind, elke ~3 jaar een stapje omhoog. Maar aan de andere kant dezelfde vraag als jij: wat als ik straks 10, 15, 20 jaar ervaring heb? Waar ik nu werk is er nog maar één niveau boven die van mij, in mijn rol.
En wat schuift Senior UX/interaction bij Coolblue? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
pelle888 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:33:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Sociaal Cultureel werk (niet voldaan), ICT-Beheer Niv. 4
• Werkervaring: 2x0.5 jaar ICT-stage
• (Woon) Locatie: Achterhoek, Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder/supportmedewerker
• Werkgever/branche: MetaalElectro
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Doetinchem
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 ATV dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 35 minuten
• Werkdruk: n.t.b.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Bonus, toeslagen, etc: 8% van de netto winst verdeeld over alle medewerkers
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): n.t.b.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, afhankelijk
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioen MetaalElectro
• Mobiliteit per jaar: €0.19/km tot max 60km per dag, zakelijke reizen nagenoeg 100% vergoedt
• Overige: laptop, smartphone tot €600
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): n.t.b.

Ik begin binnenkort als ICT'er bij mijn eerste echte baan. Ik heb recentelijk het contract getekend, ik was blij verrast door het voorstel wat ze me gaven. Zeker in deze corona tijd en de regio waar ik in woon.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn genoten ICT-Beheer opleiding goed aangeschreven staat, ik mijn eind stage met een 9.5 heb gehaald en de Centrale IT-examens met een 8.3. Kortom zonder te willen opscheppen zat ik wel bij de betere helft van mijn klas/MBO ICT-schoolverlaters. Wat denken jullie van mijn toekomstige loon en voorwaarden?
Salaris is prima. Ik zit op net geen 2200 euro* en ben 27. Dus ja, je hebt het goed getroffen.

*Ja, dat is weinig, zeker met certificeringen en 4 jaar werkervaring. Maar er zijn hier momenteel weinig MBO vacatures (Friesland en Groningen) en de vacatures waar ik op heb gereageerd werden afwijzingen. De regio is wat dat betreft ook mijn nadeel.

Maar in deze tijd is ben ik wel even blij dat ik nog werk heb. 3 andere collega's van mij hadden minder geluk. Kan nu mooi de periode gebruiken om door te certificeren, of na te denken of ik toch niet HBO ga doen. Die stap ben ik aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58
[...]

Maar aan de andere kant dezelfde vraag als jij: wat als ik straks 10, 15, 20 jaar ervaring heb? Waar ik nu werk is er nog maar één niveau boven die van mij, in mijn rol.
De vraag is, moet en kan je altijd maar van niveau blijven stijgen ? Volgens het Peter principle ga je dan toch een keer aan je limiet zitten qua kunnen. Ikzelf zit nu op een niveau waar ik wel blij mee ben, en ik heb geen zin om qua functie of rol 'te stijgen' en nog meer verantwoordelijkheden te krijgen.
(Wat niet wil zeggen dat ik niet qua salaris er niet meer wil of kan op vooruitgaan).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
krakendmodem schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:40:
[...]

Salaris is prima. Ik zit op net geen 2200 euro* en ben 27. Dus ja, je hebt het goed getroffen.

*Ja, dat is weinig, zeker met certificeringen en 4 jaar werkervaring. Maar er zijn hier momenteel weinig MBO vacatures (Friesland en Groningen) en de vacatures waar ik op heb gereageerd werden afwijzingen. De regio is wat dat betreft ook mijn nadeel.

Maar in deze tijd is ben ik wel even blij dat ik nog werk heb. 3 andere collega's van mij hadden minder geluk. Kan nu mooi de periode gebruiken om door te certificeren, of na te denken of ik toch niet HBO ga doen. Die stap ben ik aan het overwegen.
Dan moet ik erbij zeggen dat ik zelf ook enkele certificaten heb, 3 MTA en 1 CCNA. Wellicht dat dat ook heeft geholpen bij mijn redelijke startsalaris.

Ik heb even naar jou regio gekeken en schrik er inderdaad wel een beetje van hoe weinig MBO vacatures er zijn. Ik weet niet of je systeembeheer doet of servicedesk-support, het laatste verdient na mijn weten altijd iets minder. Maar wat ik zie (op dit forum), mag je zeker kijkend naar je ervaring wel iets meer verdienen.

Maar ik snap dat je in deze tijd blij bent met überhaupt een baan. Een HBO-functie of studie is natuurlijk altijd een mooie stap. Ikzelf wil gaan voor doorgroeien door middel van certificeren, wat ik zei mij lijkt persoonlijk een HBO deeltijd + daarbij werken teveel uren/stress. Wellicht dat het wel iets voor jou is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppiez
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 12:35
Bejit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:07:
Ben dit jaar begonnen met freelancen na jarenlang verschillende IT consultancy te hebben versleten, Hoofdreden was dat werkgevers altijd hun beloftes niet na komen of het plaatje mooier schetsen wat het is. Plus het feit wat tussen jouw salaris en uurtarief zit naar overhead(Winst, sales, HR) gaat waar je zelf geen kloot aan hebt.

...

Het gaat niet alleen om het financiële plaatje, maar de absolute vrijheid en verantwoordelijkheid is heerlijk.
Natuurlijk tof dat je goed verdient als zzp'er, maar er zijn er genoeg waar het helemaal niet zo goed uitpakt (of uitgepakt heeft).
Ten eerste heb je als zzp'er nog steeds te maken met werkgevers en alle communicatie en commitments die er bij komen kijken. Vrijheid hoef je ook niet per se meer te hebben in vergelijking met iemand in loondienst. In theorie hoef je niks te accepteren maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk of betekent het op zoek naar een andere opdracht. Met overhead heb je ook vaak te maken, hoe veel zzp'ers zie ik wel niet met 2 a 3 tussenpersonen werken die ieder marge opstrijken van je uurtarief.

Hier op Tweakers zie ik vaak dat het zzp'eren als heilige graal wordt afgeschilderd. Dat vind ik te makkelijk, want het is naar mijn inziens vaak gezegd door men die gezegend is met een zeer goede positie in de markt en/of langlopend contract waar er uurtje factuurtje wordt afgerekend :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joppiez op 15-05-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
pelle888 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Dan moet ik erbij zeggen dat ik zelf ook enkele certificaten heb, 3 MTA en 1 CCNA. Wellicht dat dat ook heeft geholpen bij mijn redelijke startsalaris.

Ik heb even naar jou regio gekeken en schrik er inderdaad wel een beetje van hoe weinig MBO vacatures er zijn. Ik weet niet of je systeembeheer doet of servicedesk-support, het laatste verdient na mijn weten altijd iets minder. Maar wat ik zie (op dit forum), mag je zeker kijkend naar je ervaring wel iets meer verdienen.

Maar ik snap dat je in deze tijd blij bent met überhaupt een baan. Een HBO-functie of studie is natuurlijk altijd een mooie stap. Ikzelf wil gaan voor doorgroeien door middel van certificeren, wat ik zei mij lijkt persoonlijk een HBO deeltijd + daarbij werken teveel uren/stress. Wellicht dat het wel iets voor jou is :)
Hier ook CCNA, MD100/MD101. ITIL. Zit te kijken of ik met Azure verder ga of de Cisco kant.
Momenteel werkplekbeheer, werk in een klein team en plan veel opdrachten in om die vervolgens met m'n team uit te voeren. Dus veel bellen/plannen/organiseren en uitvoeren. Opzich leuk werk (nog wel), maar de beloning is er niet naar. Staan de detacheerders die zich op schoolverlaters richten ook wel een beetje bekend om. Zelfs met nieuwe functie zat er geen loonsverhoging in... :N

HBO deeltijd heb ik ook naar gekeken, maar past momenteel niet bij mijn werkzaamheden. Helaas tijdelijk contract en de kans dat ik van het project wordt gehaald zodra het is afgerond (detachering). Ook moet je bij deeltijd een geschikte opdracht hebben om uit te kunnen voeren, dat heb ik nu simpelweg niet.

Dus ik zit een beetje vast. Wil een huis gaan kopen, maar een hypotheekgesprek liep stuk op m'n tijdelijke contracten (die perspectiefverklaring stelt bij mij geen reet voor dus). Nu 4 jaar een HBO volgen is sowieso 4/5/6 jaar later pas een huis kopen. Daar zit ik ook niet op te wachten :+

Ik kijk in de tussentijd rustig om mij heen. Meer kan ik nu even niet doen, naast certificeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Joppiez schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Natuurlijk tof dat je goed verdient als zzp'er, maar er zijn er genoeg waar het helemaal niet zo goed uitpakt (of uitgepakt heeft).
Ten eerste heb je als zzp'er nog steeds te maken met werkgevers en alle communicatie en commitments die er bij komen kijken. Vrijheid hoef je ook niet per se meer te hebben in vergelijking met iemand in loondienst. In theorie hoef je niks te accepteren maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk of betekent het op zoek naar een andere opdracht. Met overhead heb je ook vaak te maken, hoe veel zzp'ers zie ik wel niet met 2 a 3 tussenpersonen werken die ieder marge opstrijken van je uurtarief.

Hier op Tweakers zie ik vaak dat het zzp'eren als heilige graal wordt afgeschilderd. Dat vind ik te makkelijk, want het is naar mijn inziens vaak gezegd door men die gezegend is met een zeer goede positie in de markt en/of langlopend contract waar er uurtje factuurtje wordt afgerekend :)
Eerlijk gezegd, als IT'er, heb ik nog niet mis zien gaan.(Bij andere IT zzp'ers bedoel ik dan) Slechtste geval, je gaat terug in dienst. Belangrijkste is dat je een netwerk hebt. Mijn huidige opdracht gaat over een maand aflopen en heb aankomende woensdag al een gesprek voor een nieuwe opdracht van een half jaar. Beide opdrachten door mijn netwerk verworven.

ZZP is weggelegd voor mensen die ook zichzelf kunnen verkopen en weten hoe ze moeten netwerken. En door het tarief heb je juist de luxe om nee tegen een opdracht te zeggen of kan ik wel een discussie aangaan met de klant, die ik in dienst niet zo snel zou kunnen starten.(Project gaat verkeerde kant op etc.)

Als je geen bijzondere skills hebt in de IT markt, dan is het niet zo handig. Maar ook als je in dienst zit, BIJSCHOLEN(!). Als je continue billable bezig bent bij een werkgever, is het zeer onwaarschijnlijk dat je dat niet bent als je gaat ZZP'en.

Om meer context te geven aan mijn situatie:
[rant]
Ik heb altijd in de consultancy gewerkt en lange dagen gemaakt. Werd vaak weggezet voor uurtarief van € 125 tot € 200, mede dankzij dat ik ook in het buitenland werkte. Als dit je profiel is, dan is ZZP of eigen consultancy bedrijf vaak een kleine of zelfs een logische stap. Er is slechts 1 consultancy bedrijf wat mij qua cultuur kon binden, echter hielden ze mijn salaris te laag tov mijn ontwikkeling. Heb nog steeds een goede band met dit bedrijf en als ik ZZP echt zat ben, dan overweeg ik hen wellicht weer.

Op gegeven moment ben je de interne politiek en overhead zat. Mensen die zich bemoeien met zaken wat niet hun verantwoordelijkheid is en je af en toe als een kind behandelen omdat ze willen dat je de klant op een bepaalde manier moet benaderen. "The *Insert Companyname* Way".

Nou heb ik meer klanten in mijn leven gehad dan de meeste consultants in hun hele carrière zullen zien. Van kleine familiebedrijven tot zeer grote multinationals. En dan komt er een HR kutje(er zijn ook goede HR mensen :P ) mij even vertellen hoe je met de klant om moet gaan, terwijl je 1 dag daarvoor in het buitenland zat en met een MT van een multinational zat te overleggen over een van de grootste projecten. Op dat moment moet ik mij echt inhouden.

ZZP is niet perfect, maar geloof me dat veel tweakers de ZZP constructie zo heerlijk vinden vanwege vergelijkbare ervaringen in dienst.
[/rant]

De keuze in mijn ogen is dan ook anders. De volgende vragen zou je moeten stellen:
- Ben je iemand die gauw van werkgever switcht of ben je juist iemand die zeer loyaal is en zich graag identificeert met zijn werkgever?
- Hou je van veel verantwoordelijkheid of wil je focussen op 1 aspect in je werk en dat de rest voor je wordt geregeld?
- Wil je vrijheid of vastigheid?
- Zit je bij de top 20% van je collega's of ben je degene die nog veel aan het bijleren is van anderen?
- Weet je uberhaupt hoe je aan opdrachten moet komen? (NETWERKEN)

Het financiële aspect is inderdaad een stuik beter als ZZP'er, maar ik verdiende echt niet slecht in loondienst. Dit aspect zou echt laag op je overwegingslijst moeten staan. Ik zal ook absoluut niet zeggen dat ZZP'en voor iedereen is, sterker nog, het is geschikt voor een klein deel van de markt.

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjonSaus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:09
Loop volgens mij goed op schema. Erg tevreden.

Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door SjonSaus op 22-05-2020 02:39 . Reden: foutje bij werkervaring ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• newinca
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07-2023
1. Wie ben je:
Leeftijd: 47
Opleiding: Masters Electrical Engineering
Certificaten: Geen
Werkervaring: 24 jaar

2. Wat doe je:
Huidige functie: Hardware Engineer
Werkgever: groot technologie bedrijf
Werkweek: onbepaald. ~50 uur per week
Vakantiedagen: onbepaald. ~25 per jaar
Reistijd: 15 minuten per auto. 25min per fiets.

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): $28000 of ongeveer 25000 euro.
Vakantiegeld: Geen
bonus, toeslagen, etc.: ~$400k per jaar in bedrijfsaandelen (RSU) + Employee Stock Purchase Program 15% discount en 15% loon
Dertiende/veertiende maand: Nee
Totaal bruto jaarsalaris: ~$750k 8)

extreem flexibele werkomstandigheden
401k pensioen spaarplan met werkgever bijdrage
levensverzekering voor mij en voor echtgenote
Uitstekende ziekteverzekering
laptop

Achtergrond: 5 jaar bij het bedrijf. Bruto jaarsalaris in 3 jaar van $440k tot $750k gestegen (grotendeels door meer aandelen per jaar) wegens promotie naar het volgende technische niveau. Gelukkig nog steeds geen manager. Life is good.

Afwachten voor de impact van het virus...

Acties:
  • +78 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/C7QZOMJ5c6fU4/source.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Members only:

Heb niet alle wijzigingen van afgelopen jaren gepost, ben sinds ik ben begonnen bij deze werkgever ≈ 24% gestegen (zonder functiewijziging), niet verkeerd lijkt me.
Geen wereldsalaris, maar gezien de regio en ontbreken van opleiding hoor je mij niet klagen.
Binnen deze functie is niet veel rek in salaris meer mogelijk, maar er zijn nog wel doorgroeimogelijkheden.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
@newinca ik heb geen high-score bijgehouden, maar denk dat je wel in de top 3 zit. Lekker hoor :)

Ik weet niet hoe je vesting plan er uit ziet, maar ben je ook voornemens om wanneer die shares vrij komen een deel te cashen? Daarnaast ben ik wel benieuwd wat je zelf van je inkomen vindt? Los van de 'iets' hogere cost of living in Sillicon Valley tov Nederland, verdien je ook naar die maatstaven volgens mij bovengemiddeld goed. Voegt dan een salarisverhoging van 440K naar 750K nog iets toe?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• newinca
[b]Freeaqingme in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"Ik weet niet hoe je vesting plan er uit ziet, maar ben je ook voornemens om wanneer die shares vrij komen een deel te cashen?
Standaard vesting plan: 4 jaar, cliff van 1 jaar, daarna per kwartaal. Die shares worden gecasht op een manier die het meest voordelig is wat betreft belastingen.
Daarnaast ben ik wel benieuwd wat je zelf van je inkomen vindt?
Ik vind dat buiten alle proporties. Mijn echtgenote heeft overigens een inkomen dat maar paar $100k per jaar minder is. Per jaar zitten we dus ruim boven $1M bruto inkomen.
Voegt dan een salarisverhoging van 440K naar 750K nog iets toe?
Niet echt. We nemen nu wel business class wanneer we naar Nederland vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
newinca schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:16:
1. Wie ben je:
Misschien handig om gewoon een TR te gebruiken of iemand vragen of de template gebruikt kan worden

[ Voor 79% gewijzigd door Outerspace op 20-05-2020 15:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Alleen omdat ie in murrica werkt? Ik vind het juist wel interessant om zoiets voorbij te zien komen... 😎

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Wat een onzin, er komen hier vaker mensen voorbij die in Amerika of elders in Europa werken. Het is juist ook leuk om af en toe eens te vergelijken met mensen die zijn verhuisd voor werk naar bijvoorbeeld de USA of Azië, maar ook dichterbij naar Zwitserland of Oost-Europa.

@newinca Dat doe je goed, complimenten!

[ Voor 4% gewijzigd door BigSmurf op 20-05-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:26
Anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt van het onderwijs naar de IT.

Members only:

Tot nu toe is de beoordeling steeds uitstekend geweest. Normaal gesproken kan ik dan in december een ~8% loonsverhoging verwachten, maar ik weet niet wat de impact van de coronacrisis hierop gaat zijn.

An sich tevreden met mijn huidige werkgever. Veel mogelijkheden om "extra" dingen te doen: coachen van collega's, trainingen geven. Daar haal ik wel veel plezier uit. Ook nog ruim voldoende doorgroeimogelijkheden. Daarentegen wordt er flink aan je getrokken door recruiters als je iets van TA ervaring hebt en soms zitten daar wel hele leuke vacatures tussen. Wat vinden jullie van dit pakket?

[ Voor 16% gewijzigd door Lixis op 20-05-2020 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
bonus, toeslagen, etc.: ~$400k per jaar in bedrijfsaandelen (RSU) + Employee Stock Purchase Program 15% discount en 15% loon

laptop

Achtergrond: 5 jaar bij het bedrijf. Bruto jaarsalaris in 3 jaar van $440k tot $750k gestegen (grotendeels door meer aandelen per jaar) wegens promotie naar het volgende technische niveau. Gelukkig nog steeds geen manager. Life is good.

Wat ik vooral interessant vind (mogelijk iets voor een ander topic) is in hoeverre het uitmaakt qua 'levensgeluk', al snap ik dat het vrij subjectief is. Maar je bent nog steeds werknemer en gok dat je niet totaal onafhankelijk bent van je inkomen. Maakt het nog veel uit qua levensgeluk vergeleken met toen je in NL woonde? Waarschijnlijk verdiende je qua modaal standaard toen ook al niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newinca
joopv schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:50:
[...]

[mbr]Misschien handig om gewoon een TR te gebruiken of iemand vragen of de template gebruikt kan worden[/mbr]
Substantiele opmerking vereisen substantiele antwoorden! Wat is een TR?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
newinca schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Topic report - "rapporteer" boven en onderaan iedere pagina.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 08:56
[...]

Je reageert op een aangepaste reactie. De poster zelf had waarschijnlijk zure melk gedronken en was gal aan het spuwen.. Ik was waarschijnlijke in een negatieve mood 😂. Zie reactie hieronder.. Misschien was het niet zo erg.

Een moderator heeft dat opgeruimd met de opmerking naar de poster toe om de volgende keer jou reactie/salaris overzicht te 'rapporteren'.

Wat er precies in stond zullen we nooit meer weten, maar de tekst was dus niet voor jou bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Bamjohanson op 20-05-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Bamjohanson schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Je reageert op een aangepaste reactie. De poster zelf had waarschijnlijk zure melk gedronken en was gal aan het spuwen..

Een moderator heeft dat opgeruimd met de opmerking naar de poster toe om de volgende keer jou reactie/salaris overzicht te 'rapporteren'.

Wat er precies in stond zullen we nooit meer weten, maar de tekst was dus niet voor jou bedoeld.
Het eerste kopje was gequote met daarbij iets van: "Kijk eens in de OP" of iets dat erop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
@newinca Ja ik wordt wel een beetje nieuwsgierig, niet zo zeer naar het bedrijf. Maar de werkzaamheden, in welke hoek. Doe zelf ook electrical engineering, alleen op HBO niveau. Stuk lager dus. Zit je in de electronica qua PCB's? Vermogenelectronica? Hoogspanning? Integrated Circuit design o.i.d.? (Als je het kwijt wilt hoor)
Edit: laat maar, ik zie het al IC designer! Interessant en behoorlijk zeldzaam beroep wel. Snap nu het salaris wel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Immutable op 21-05-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Lixis schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:28:
Anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt van het onderwijs naar de IT.

***members only***

Tot nu toe is de beoordeling steeds uitstekend geweest. Normaal gesproken kan ik dan in december een ~8% loonsverhoging verwachten, maar ik weet niet wat de impact van de coronacrisis hierop gaat zijn.

An sich tevreden met mijn huidige werkgever. Veel mogelijkheden om "extra" dingen te doen: coachen van collega's, trainingen geven. Daar haal ik wel veel plezier uit. Ook nog ruim voldoende doorgroeimogelijkheden. Daarentegen wordt er flink aan je getrokken door recruiters als je iets van TA ervaring hebt en soms zitten daar wel hele leuke vacatures tussen. Wat vinden jullie van dit pakket?
Team blauw? En net klaar met het YP traject met grade A?
Met zo’n profiel en grade A zou ik wel even rond gaan winkelen, je kunt er wel meer uithalen. Eventueel even weggaan en dan teruggaan zodat je een nieuw contract met een bijpassend marktconforme salaris krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

laptop

Zelfde locatie, voorwaarde ongeveer zelfde hier. Grootste impact van virus so far is dat we wellicht een jaar in Bend of Tahoe gaan wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
[...]

De opmerking die ik maakte was blijkbaar al te direct.

Dit topic is primair bedoeld om vergelijkings materiaal te hebben binnen de Nederlandse en Belgische arbeidsmarkt. Dat staat in de topicstart.

Een post uit de US is dan feitelijk offtopic. Dat salaris kan niet vergeleken worden met een NL salaris, omdat heel veel levensomstandigheden totaal anders zijn. Een simpele eengezinswoning in SF blijkt bijvoorbeeld al 1M$ te kosten, althans als ik het NOS artikel hieronder moet geloven.

Wil je dat wel kunnen vergelijken moet de vragenlijst uit de topicstart een factor 10 langer worden.

https://nos.nl/artikel/22...na-massale-beursgang.html

[ Voor 7% gewijzigd door joopv op 21-05-2020 23:45 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
joopv schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:27:
Dit topic is primair bedoeld om vergelijkings materiaal te hebben binnen de Nederlandse en Belgische arbeidsmarkt. Dat staat in de topicstart.

Een post uit de US is dan feitelijk offtopic.
Primair is niet hetzelfde als exclusief. Dit is by far niet het eerste buitenlandse inkomen dat wordt geplaatst en daar is in het verleden ook nooit gedoe over geweest.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Een post uit de US is dan feitelijk offtopic. Dat salaris kan niet vergeleken worden met een NL salaris, omdat heel veel levensomstandigheden totaal anders zijn. Een simpele eengezinswoning blijkt bijvoorneeld al 1M$ te kosten, althans als ik het NOS artikel hieronder moet geloven.

Wil je dat wel kunnen vergelijken moet de vragenlijst uit de topicstart een factor 10 langer worden.

https://nos.nl/artikel/22...na-massale-beursgang.html
Een simpele eensgezinswoning kost in Amsterdam ook een miljoen ;)
Ik vind het wel eens interessant om een echte grootverdiener in dit topic tegen te komen. Iemand die gewoon in loondienst is en in een jaar tijd net zoveel verdient als ik in 15 jaar.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zie wat opmerkingen over dat dit topic bedoeld is om als vergelijking te kunnen bieden. Dat klopt en daarom is er een pin functie. Die gebruik ik enkel bij mensen die hier iets posten die in Nederland werkzaam zijn (soms een uitzondering voor België of Duitsland). Daarnaast pin ik vaak geen posts waarbij de poster claimt een zeer hoog salaris te verdienen. De betreffende post heb ik om deze redenen dan ook niet gepind.

Wil je vergelijken? Zorg dan dat je alleen gepinde items ziet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
[...]

Een post uit de US is dan feitelijk offtopic.
Wat jij nu zegt is feitelijk onjuist. Zoals je al aangeeft, in de startpost staat dat dit topic primair bedoeld is voor Nederland en België. Dat is heel wat anders dan enkel en alleen voor NL en BE. Dus zolang het gaat over wat je verdient, ben je niet offtopic, zelfs al hoor je niet bij de 'primaire doelgroep' ;)

Ik vind het zelf altijd wel interessant om te zien wat salarissen doen in andere landen, zelfs al is het totaal niet te vergelijken (of misschien juist daardoor wel).
miicker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:59:
Ik zie wat opmerkingen over dat dit topic bedoeld is om als vergelijking te kunnen bieden. Dat klopt en daarom is er een pin functie. Die gebruik ik enkel bij mensen die hier iets posten die in Nederland werkzaam zijn (soms een uitzondering voor België of Duitsland). Daarnaast pin ik vaak geen posts waarbij de poster claimt een zeer hoog salaris te verdienen. De betreffende post heb ik om deze redenen dan ook niet gepind.

Wil je vergelijken? Zorg dan dat je alleen gepinde items ziet.
Wat vind jij 'een zeer hoog salaris', en waar baseer je je beslissing op of je die posts wel of niet gelooft, dan wel pint?

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 22-05-2020 01:03 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:00:
[...]

Wat jij nu zegt is feitelijk onjuist. Zoals je al aangeeft, in de startpost staat dat dit topic primair bedoeld is voor Nederland en België. Dat is heel wat anders dan enkel en alleen voor NL en BE. Dus zolang het gaat over wat je verdient, ben je niet offtopic, zelfs al hoor je niet bij de 'primaire doelgroep' ;)

Ik vind het zelf altijd wel interessant om te zien wat salarissen doen in andere landen, zelfs al is het totaal niet te vergelijken (of misschien juist daardoor wel).

[...]

Wat vind jij 'een zeer hoog salaris' en waar baseer je je beslissing op of je die posts wel of niet gelooft, dan wel pint?
Ik pin hier alle geposte salarissen, ik denk dat ik een aardige inschatting kan maken als er een salaris dusdanig veel hoger is dan wat hier normaal gepost wordt. Ik heb daar geen hard getal voor. Ik kijk daarbij ook naar leeftijd + ervaring. Als iemand van bijvoorbeeld 18 beweert 5 jaar werkervaring te hebben en 100K+ te verdienen ga ik dat niet pinnen, buiten het feit dat het waarschijnlijk fake is doe ik het dan met name omdat dit voor iemand die zijn/haar salaris wil vergelijken niet relevant is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Pagina: 1 ... 56 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.