Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:48
Wat mij als meelezende Belg verbaast: hoeveel mensen in Nederland blijkbaar maar 32 uur werken! In België is quasi alles full-time. Heeft dit bepaalde voordelen voor de werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
Wim Leers schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:58:
Wat mij als meelezende Belg verbaast: hoeveel mensen in Nederland blijkbaar maar 32 uur werken! In België is quasi alles full-time. Heeft dit bepaalde voordelen voor de werkgever?
Ik denk dat het vooral mensen zijn met een zogenaamde 'papadag' :) Waar ik werk is dat meestal waarom mensen 32 uur werken. Volgens mij levert het voor de werkgever geen specifieke voordelen op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wim Leers schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:58:
Jullie hebben gewoon complete lunches in een restaurant van een uur, anderhalf uur, mét een glas wijn en/of bier. :)

Maar nee, de praktijk is dat mensen in 32 uur, vaak net zo productief of soms zelfs productiever zijn dan in 36, 40 of meer uren.

4x9 is heel leuk, maar in veel kennisberoepen waarbij je vooral word gestuurd op output en pure aanwezigheidsuren minder van belang zijn, is dat vooral een voordeel voor de werknemer, niet voor de werkgever. Alleen in geval van beroepen waarbij pure aanwezigheid belangrijk is, kan het ook voordelen hebben voor de werkgever. (En soms kom je er niet onderuit, als ICTer heb ik ook wel eens dagen van 18 of 24 uur of zelfs nóg langer gehad wegens grote storing. Dagen nodig gehad om bij te komen, netto over een periode van een week *minder* productief dan normaal, maar de storing was wél verholpen en dus was het alsnog nuttig voor mijn werk.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:19
FrankoNL schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:34:

Heb vaste aanstelling, dus was zeer handig voor een hypotheek.

...

Onderhandelen in mijn huidige functie is lastig, aangezien je aan de schalen vastzit.
Je hebt per definitie geen vast contract nodig om een hypotheek af te kunnen sluiten, intentieverklaring van werkgever is voldoende. Reden genoeg om een vast contract minder zwaar te laten wegen mocht je ooit je hypotheek oversluiten.

M.b.t. onderhandelen in je huidige functie: gewoon doen. Salarisschalen zijn een indicatie, daar mag altijd in afgeweken worden, in voordelige zin voor werknemer. Ga het gesprek aan als je daar behoefte aan hebt. Echter als je nu al zegt dat je een lage werkdruk hebt en je enigszins kunt vervelen, zou ik lekker verder kijken. Hierboven staan al handige richtingen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
Hahn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat het vooral mensen zijn met een zogenaamde 'papadag' :) Waar ik werk is dat meestal waarom mensen 32 uur werken. Volgens mij levert het voor de werkgever geen specifieke voordelen op.
Klinkt logisch, maar gezien de erg jonge leeftijd van veel van de profielen lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze allen kinderen hebben?
unezra schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Jullie hebben gewoon complete lunches in een restaurant van een uur, anderhalf uur, mét een glas wijn en/of bier. :)
Hah! Was het maar :)
Maar nee, de praktijk is dat mensen in 32 uur, vaak net zo productief of soms zelfs productiever zijn dan in 36, 40 of meer uren.
Maar dat betekent dus ook maar 80% van het loon, dus daarbij gaan alle voordelen naar de werkgever.
Dus betekent dat dat Belgische werkgevers minder strategisch zijn, of worden ze door fiscale regels toch richting voltijdse werknemers geduwd?

(Voor de duidelijkheid: voltijds is 38 uur in België, zie Wikipedia: Werkweek (arbeid)ë.)
4x9 is heel leuk, maar in veel kennisberoepen waarbij je vooral word gestuurd op output en pure aanwezigheidsuren minder van belang zijn, is dat vooral een voordeel voor de werknemer, niet voor de werkgever.
Jep, en dus werkelijk onbestaande in België. Ik heb er alleszins nog nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 12:42
Misschien hebben jullie in België nog niet ontdekt dat het leven niet alleen uit werken bestaat, tuurlijk verdien je iets minder als je minder uren maakt maar vrije tijd waarin je jezelf kan ontwikkelen of tijd die je kan besteden aan het gezin is onbetaalbaar.
5 x 8 uur werken is een beetje ouderwets maar in sommige bedrijven helaas noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik heb geen probleem met 5x8 en dus 40/week. Lekker 12 extra vakantiedagen op een jaar. Dat is voor mij fijner dan die paar uurtjes per week.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 15:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT en Mediabeheer
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Stedendriehoek Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Uren/week: 39
• Reistijd: 1 uur totaal op een dag
• Werkdruk: midden tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2254
• Vakantiegeld: € 10% per maand van netto salaris als inleg
• Dertiende/veertiende maand: Geen, 150,- "Kerstpakket" + 150,- als je minder als 5 dagen ziek bent in een jaar
• Pensioeninleg per jaar: € 7% per maand van netto salaris als inleg
• Mobiliteit per jaar: Kilometerregistratie en busje van de zaak
• Overige: Telefoon & laptop van de zaak

• Winstdeling/bonus: Nee

Binnenkort weer een voortgangsgesprek. Kan ik hier nog wat uithalen of zit ik redelijk marktconform? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
D.deJong schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:22:
Misschien hebben jullie in België nog niet ontdekt dat het leven niet alleen uit werken bestaat, tuurlijk verdien je iets minder als je minder uren maakt maar vrije tijd waarin je jezelf kan ontwikkelen of tijd die je kan besteden aan het gezin is onbetaalbaar.
5 x 8 uur werken is een beetje ouderwets maar in sommige bedrijven helaas noodzakelijk.
Helemaal mee eens! België heeft daardoor een hogere arbeidsproductiviteit maar ook veel hogere zelfmoordcijfers.

Maar wist je ook dat het maximumpensioen (wat al niet erg hoog is voor de grote meerderheid in de privésector) mee schaalt met het percentage VTE in België? Dus als je 80% werkt, ook nog maximaal 80% van het maximumpensioen, wat dan voor velen in de buurt van de armoedegrens komt. België eist dus niet enkel financiële solidariteit (alles boven pakweg €55K bruto salaris levert €0 extra pensioen op), maar ook solidariteit in tijd (iedereen moet ~42 jaar voltijds werken). Soms wat meer en soms wat minder werken (in tijd of euro's) wordt zo ontmoedigd. Alleszins voor de werknemer. Maar zelfs al kies je bewust voor minder pensioen, dan nog ga je 't amper vinden.

Nederland regelt dit véél beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas1996 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:56:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: Geen, 150,- "Kerstpakket" + 150,- als je minder als 5 dagen ziek bent in een jaar

Binnenkort weer een voortgangsgesprek. Kan ik hier nog wat uithalen of zit ik redelijk marktconform? :)
Vind ik er zeer netjes uitzien. Als je zelf de capaciteiten hebt, onderhandel iets met een verdere opleiding/certificaten e.d.

Daarbij, is die 150€ voor minder dan 5 dagen ziek wel iets legaals? Je kunt daar toch lang niet altijd wat aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Vind ik er zeer netjes uitzien. Als je zelf de capaciteiten hebt, onderhandel iets met een verdere opleiding/certificaten e.d.

Daarbij, is die 150€ voor minder dan 5 dagen ziek wel iets legaals? Je kunt daar toch lang niet altijd wat aan doen?
Op het gebied van opleiding/certificeringen heb ik niets te zeuren. Ik heb vorig jaar een cursus T-SQL gevolgd en ben in februari van dit jaar begonnen aan mijn HBO-ICT opleiding (vergeten te vermelden... :+ ) Ik heb mijn eerst kwartiel mogen afsluiten met twee zevens en een acht! :)

Die 150,- is meer een extraatje wat het bedrijf bedacht heeft volgens mij. Ik vind het iig zeer fijn, want december is al duur genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grim schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:48:
Ik heb geen probleem met 5x8 en dus 40/week. Lekker 12 extra vakantiedagen op een jaar. Dat is voor mij fijner dan die paar uurtjes per week.
Je beseft (en dat zie je ook in het topic) dat iedere week een dag vrij stukken luxer is? Die 12 'extra' dagen zijn natuurlijk niet extra. Met 32 uur neem je er ook 8 minder op bij een week vakantie. Je bouwt exact dezelfde hoeveelheid vakantie op bij parttime, maar dan naar rato.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Je beseft (en dat zie je ook in het topic) dat iedere week een dag vrij stukken luxer is? Die 12 'extra' dagen zijn natuurlijk niet extra. Met 32 uur neem je er ook 8 minder op bij een week vakantie. Je bouwt exact dezelfde hoeveelheid vakantie op bij parttime, maar dan naar rato.
Of het luxueuzer is verschilt van persoon tot persoon. Ik heb liever de vrijheid om deze dagen te kiezen. Zo kan je dan morgen een vrije dag nemen zodat je vanwege hemelvaart een weekend hebt van 4 dagen ipv alsnog de vrijdag te moeten gaan werken. Er even vanuitgaand dat vrijdag niet je vrije dag is. Dit kun je ook toepassen met een feestdag op een dinsdag bijvoorbeeld om zo de brug te maken.

Je hebt dan ook nog eens de mogelijkheid om ergens een keertje op vakantie te gaan met die extra dagen. Steeds een 'verlengd weekend' zegt mij op dit moment (single, geen kinderen, wonend bij ouders) totaal niets.

Maar we, mezelf inbegrepen, gaan teveel off-topic. Iedereen heeft er duidelijk een andere kijk op afhankelijk van wat beter uitkomt voor hij of zij. :)

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vanitas1996 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:56:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Gezien je opleiding, leeftijd en werkervaring lijkt me dit keurig marktconform maar niets staat je in de weg te kijken of er niet meer in het vat zit. :)

Aan de andere kant zou ik, zeker nu, inzetten op opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden. Heb je meer aan dan zuiver salarisgroei. Dat komt vanzelf wel. (Al zou je natuurlijk kunnen kijken of het mogelijk is dat aan elkaar te koppelen. In de detachering helemaal niet ongebruikelijk om per behaald certificaat, een tevoren bepaalde salarisstijging te krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Tomtomgogo op 12-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:14
Wim Leers schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:27:
[...]

Klinkt logisch, maar gezien de erg jonge leeftijd van veel van de profielen lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze allen kinderen hebben?

[...]

Hah! Was het maar :)

[...]

Maar dat betekent dus ook maar 80% van het loon, dus daarbij gaan alle voordelen naar de werkgever.
Dus betekent dat dat Belgische werkgevers minder strategisch zijn, of worden ze door fiscale regels toch richting voltijdse werknemers geduwd?

(Voor de duidelijkheid: voltijds is 38 uur in België, zie Wikipedia: Werkweek (arbeid)ë.)

[...]

Jep, en dus werkelijk onbestaande in België. Ik heb er alleszins nog nooit van gehoord.
Als iemand in Nederland minder dan 40 uur werkt, wil dat niet zeggen dat die partime werkt. Er zijn zat cao's die een fulltime werkweek < 40 uur hebben. Ik heb mijn werkzame leven nagenoeg nooit 40 uur/5 dagen gewerkt. Heer-lijk.
Orangelights23 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:41:
[...]

Je hebt per definitie geen vast contract nodig om een hypotheek af te kunnen sluiten, intentieverklaring van werkgever is voldoende. Reden genoeg om een vast contract minder zwaar te laten wegen mocht je ooit je hypotheek oversluiten.

M.b.t. onderhandelen in je huidige functie: gewoon doen. Salarisschalen zijn een indicatie, daar mag altijd in afgeweken worden, in voordelige zin voor werknemer. Ga het gesprek aan als je daar behoefte aan hebt. Echter als je nu al zegt dat je een lage werkdruk hebt en je enigszins kunt vervelen, zou ik lekker verder kijken. Hierboven staan al handige richtingen voor je.
Nou nee, bij een standaard-cao mag er niet vanaf geweken worden.

[ Voor 31% gewijzigd door wheel op 31-05-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
wheel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:54:

En dat baseer je op wat?

Mijn vrouw heeft twee keer onderhandeld binnen de standaard schalen en is twee keer een trede verder gestegen dan wat in de cao staat (gemeente). Zo ken ik nog wat verhalen vanuit zowel mijn vriendenkring als netwerk die meer stijgen dan beschreven in de cao. Het is gewoon normaal.

Van een cao wordt zovaak afgeweken, zolang het maar in het voordeel van de werknemer is. Denk bijvoorbeeld ook aan vakantiedagen, bonus, lease auto, etc.

Beetje vreemd om te zeggen dat het niet waar is en er verder niets aan toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
wheel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:54:
Mogelijk maakt je werkgever je dat wijs (en bij sommige functies snap ik dat onderhandelen niet mogelijk is) - maar wat je hier stelt klopt zeker niet. Er mag, zolang het voor de werknemer positief is, wel degelijk van afgeweken worden.

Edit: ik neem mijn woorden terug @barrymossel

Wat een triest systeem tho :X

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 31-05-2019 15:07 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:13
Orangelights23 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:06:
[...]

En dat baseer je op wat?

Mijn vrouw heeft twee keer onderhandeld binnen de standaard schalen en is twee keer een trede verder gestegen dan wat in de cao staat (gemeente). Zo ken ik nog wat verhalen vanuit zowel mijn vriendenkring als netwerk die meer stijgen dan beschreven in de cao. Het is gewoon normaal.

Van een cao wordt zovaak afgeweken, zolang het maar in het voordeel van de werknemer is. Denk bijvoorbeeld ook aan vakantiedagen, bonus, lease auto, etc.

Beetje vreemd om te zeggen dat het niet waar is en er verder niets aan toe te voegen.
Richh schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Mogelijk maakt je werkgever je dat wijs (en bij sommige functies snap ik dat onderhandelen niet mogelijk is) - maar wat je hier stelt klopt zeker niet. Er mag, zolang het voor de werknemer positief is, wel degelijk van afgeweken worden.
https://werkwacht.nl/artikel/standaard-cao-en-minimum-cao/

Eerst Googlen, dan pas roeptoeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 16:46
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55

Zenix

BOE!

Ik denk dat je al in een goede range zit, omdat je vooropleiding weinig te maken heeft met je huidige functie. Als je hiervoor nog een bachelor hebt gedaan in informatica, dan kan je wel meer verwachten. Bij een overstap zou ik daarom ook maximaal 300 euro extra verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Waar geldt zo'n CAO? Ik ken mensen bij gemeenten en bij rijksoverheid en die hebben toch echt weleens meerdere treedetjes kunnen maken in 1 keer. Of schaaltje omhoog bij goed onderhandelen.

Is dit een reeel iets? Mijn CAO (even opgezocht) heeft de zin erin dat het een minimum karakter is en er naar boven mag worden afgeweken. Moet er bij een standaard CAO dit letterlijk in staan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
Tomtomgogo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO-3, MCSA:Windows 10
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Overijssel
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30-60 min auto.
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2350,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30,456,-
• Winstdeling/bonus: €0

Van de een hoor ik dat het prima is, van de ander dat het slecht is.
Wanneer ik op het forum wat plaatsingen door blader zie ik enorm veel verschil in loon. Natuurlijk zegt loon niets of je het wel naar je zin hebt. Maar het zet je toch aan het denken.

Suggesties?
Ik denk eerlijk gezegd dat het aan de lage kant is. Ter vergelijking een starter van ~25 in A'dam begint met €2500,- pm. Heb je al eens in de buurt gekeken/gesolliciteerd naar wat anders?
coredalae schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:09:
Members only:
Je kunt bij anderen kijken/solliciteren, maar je totale package is zeker goed. 13de maand, pension en auto tikken voor een werkgever aan.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55

Zenix

BOE!

JvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:28:
[...]

Waar geldt zo'n CAO? Ik ken mensen bij gemeenten en bij rijksoverheid en die hebben toch echt weleens meerdere treedetjes kunnen maken in 1 keer. Of schaaltje omhoog bij goed onderhandelen.

Is dit een reeel iets? Mijn CAO (even opgezocht) heeft de zin erin dat het een minimum karakter is en er naar boven mag worden afgeweken. Moet er bij een standaard CAO dit letterlijk in staan?
Inderdaad. In zowat elke CAO staat aangegeven dat je bij goed presteren meerdere periodieken(treden) omhoog kan gaan. Eventueel is een schaal ook mogelijk, afhankelijk van de functie die bij die schaalt hoort. Maar dit zijn altijd periodieken die binnen een loonschaal passen.

Waar het volgens mij om ging, aangegeven door @Orangelights23 dat er van de CAO afgeweken kan worden, zolang het maar in het voordeel van de werknemer is. Dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Zenix schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:42:

Waar het volgens mij om ging, aangegeven door @Orangelights23 dat er van de CAO afgeweken kan worden, zolang het maar in het voordeel van de werknemer is. Dat is dus niet waar.
Ik lees het hierboven ook inderdaad, des te vreemder dat ik veel situaties ken van bedrijven die er toch van afwijken - in positieve zin voor de medewerker. Maar goed, het is helder nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:14
Orangelights23 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:21:
[...]

Ik lees het hierboven ook inderdaad, des te vreemder dat ik veel situaties ken van bedrijven die er toch van afwijken - in positieve zin voor de medewerker. Maar goed, het is helder nu :)
Dat is dus prima mogelijk en zeer waarschijnlijk gevallen met een minimum-cao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 01:00
1. Wie ben je:
• Opleiding: 2 Masters binnen niet ICT opleidingen
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Python developer
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: midden

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2250
• Vakantiegeld: € 8% per maand van netto salaris als inleg
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Pensioeninleg per jaar: Geen
• Mobiliteit per jaar: NS ov kaart
• Overige: Laptop van de zaak

• Winstdeling/bonus: Geen

Binnenkort loopt mijn 2e tijdelijke contract af en krijg ik waarschijnlijk een vast contract aangeboden.
Ik ben onlangs uit mijn studenten woning verhuist en begonnen met het aflossen van mijn studieschuld - dus wat extra inkomen zou zeker welkom zijn! Ik ben hoog opgeleid, maar deze opleidingen zijn buiten wat statistiek om irrelevant voor ICT (hooguit het 'ik kan snel leren' argument). Ik werk al 2 jaar bij mijn huidige werkgever. Er zijn daar meerdere developers, maar de projecten waar ik aan werk worden enkel door mij 'onderhouden'. Een nieuwe developer zou zich daar toch even op moeten inwerken. Iets wat mijn onderhandelingspositie hopelijk ten goede komt.

Ik zou mijn uren graag op 36 houden en oriënteer mij nu op een goed openingsbod - ik zat richting de 2500 te kijken, zou dat redelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
Voor Python developer vind ik €2250 bizar weinig (ook voor 36 uur)... Zelfs met maar 2 jaar ervaring zou je minimaal €1000 meer kunnen krijgen ergens anders. Heb je het bijzonder naar je zin waar je nu werkt, dat je daar wilt blijven?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 15:51

D33F

Tweelingtemmer

Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:20:
Voor Python developer vind ik €2250 bizar weinig (ook voor 36 uur)... Zelfs met maar 2 jaar ervaring zou je minimaal €1000 meer kunnen krijgen ergens anders. Heb je het bijzonder naar je zin waar je nu werkt, dat je daar wilt blijven?
Ik ben na mijn afstuderen zelfs begonnen voor 2000 bij een start up (.NET/Vue).. Inmiddels op 2550 bij een andere werkgever na 2,5 jaar ervaring. Let wel dit is in de regio Limburg. In Amsterdam moet boven de 3k zeker mogelijk zijn.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Met 2 jaar relevante werkervaring en WO niveau moet je zeker de 3k kunnen aantikken. Gezien je ook geen pensioen, mobiliteit of bonus hebt zou ik zeker eens verder kijken.

Ik begon met 1 jaar ervaring (frontend) op 2700 en backenders zouden meer moeten verdienen.

Ook is het wellicht wel handig om de komende maanden ook je eens te verdiepen in verschillende andere talen zodat je wat diversiteit op je CV kan zetten door certificaten te halen (udemy, bijvoorbeeld). Dat komt altijd van pas en laat zien dat je je graag ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:20:
Dit en daarboven; zijn er genoeg mensen waar je dingen van leren kan?
Functie hoger inschalen/functie in hogere schaal (bijna niemand last 100% op een functie omschrijving in een CAO), hoger binnen de functieschaal, bijzondere beloningen. Alles mogelijk ook in een standaard CAO.

Uit ervaring weet ik hoe lastig het is om je gelijk te krijgen als het omgekeerde gebeurd (in een te laag ingedeeld functieprofiel gestopt worden wat met alle jonge mensen gebeurde, ik heb op gegevenmoment gestemd met mn voeten IPV verder te knokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58

alienfruit

the alien you never expected

Members only:

Salaris is uiteindelijk wat minder door Brexit maar niet slecht

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 02-06-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

alienfruit schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:21:
Members only:

Salaris is uiteindelijk wat minder door Brexit maar niet slecht
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10 23:23
Wim Leers schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Helemaal mee eens! België heeft daardoor een hogere arbeidsproductiviteit maar ook veel hogere zelfmoordcijfers.

Maar wist je ook dat het maximumpensioen (wat al niet erg hoog is voor de grote meerderheid in de privésector) mee schaalt met het percentage VTE in België? Dus als je 80% werkt, ook nog maximaal 80% van het maximumpensioen, wat dan voor velen in de buurt van de armoedegrens komt. België eist dus niet enkel financiële solidariteit (alles boven pakweg €55K bruto salaris levert €0 extra pensioen op), maar ook solidariteit in tijd (iedereen moet ~42 jaar voltijds werken). Soms wat meer en soms wat minder werken (in tijd of euro's) wordt zo ontmoedigd. Alleszins voor de werknemer. Maar zelfs al kies je bewust voor minder pensioen, dan nog ga je 't amper vinden.

Nederland regelt dit véél beter.
Vindt dit wel interessant, kan je het nog verder toelichten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

socrates013 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Vindt dit wel interessant, kan je het nog verder toelichten?
Zolang hij dat maar niet in dit topic doet, want off-topic. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:29
Kaaswagen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:39:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat het aan de lage kant is. Ter vergelijking een starter van ~25 in A'dam begint met €2500,- pm. Heb je al eens in de buurt gekeken/gesolliciteerd naar wat anders?
Starter met MBO, nog geen 25 en 2.500e per maand? Dat lijkt me sterk.

Partijen als Centric, Sogeti, Ordina etc. betalen hun HBO trainees 2.000-2.200 + Polo/lease en daar is geen onderhandeling mogelijk. Met een Master zou je misschien iets meer kunnen krijgen, maar dan ga je niet voor zo'n partij werken lijkt me.

Wat je na 12 maanden verdiend kan totaal anders zijn, maar starters worden wel redelijk kort gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
Ypuh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Starter met MBO, nog geen 25 en 2.500e per maand? Dat lijkt me sterk.

Partijen als Centric, Sogeti, Ordina etc. betalen hun HBO trainees 2.000-2.200 + Polo/lease en daar is geen onderhandeling mogelijk. Met een Master zou je misschien iets meer kunnen krijgen, maar dan ga je niet voor zo'n partij werken lijkt me.

Wat je na 12 maanden verdiend kan totaal anders zijn, maar starters worden wel redelijk kort gehouden.
Als iemand die recent een universitaire stage heeft gedaan bij een van die partijen, en iemand kent die even recent als vers afgestudeerde HBOer is begonnnen bij een andere van die partijen; je zit flink onder wat ze daadwerkelijk bieden met je 2000/2200. Je mag wel zo'n €500 hoger gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Flamesz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:21:
[...]
Als iemand die recent een universitaire stage heeft gedaan bij een van die partijen, en iemand kent die even recent als vers afgestudeerde HBOer is begonnnen bij een andere van die partijen; je zit flink onder wat ze daadwerkelijk bieden met je 2000/2200. Je mag wel zo'n €500 hoger gokken.
HBO starters kennen een hoger startsalaris dan MBO starters. Voor een MBO starter is 2000/2200 een prima startsalaris, voor een HBOer ligt dat anders. (Die HBOer begint ook wat later.)

In dit geval ging het om een MBO starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
unezra schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:28:
[...]

HBO starters kennen een hoger startsalaris dan MBO starters. Voor een MBO starter is 2000/2200 een prima startsalaris, voor een HBOer ligt dat anders. (Die HBOer begint ook wat later.)

In dit geval ging het om een MBO starter.
Daar weer ik niks van, dus dat geloof ik wel. Maar ypuh zei toch echt dat specifieke partijen die range bieden aan HBOers, en een tikkeltje meer aan universitaire starters. En dat klopt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Flamesz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Daar weer ik niks van, dus dat geloof ik wel. Maar ypuh zei toch echt dat specifieke partijen die range bieden aan HBOers, en een tikkeltje meer aan universitaire starters. En dat klopt dus niet
Ik weet niet wat/of er iets veranderd is, maar 3 jaar geleden gaf Sogeti ongeacht leeftijd gewoon 2.000e bruto + een Polo aan HBO trainees/starters. Vervolgens wordt je volgestouwd met trainingen, ga je naar Ohio en staan de eerste 2-3 loonsverhogingen van 200e per 6mnd vast. Omzetbonus begint vaak pas na X periode te lopen.

Het lijkt me sterk dat ze nu ineens 2.700 terwijl de secundaire voorwaarden (opleidingen, lease, etc) gelijk gebleven zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 03-06-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005

3DDude

I void warranty's

Ypuh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet wat/of er iets veranderd is, maar 3 jaar geleden gaf Sogeti ongeacht leeftijd gewoon 2.000e bruto + een Polo aan HBO trainees/starters. Vervolgens wordt je volgestouwd met trainingen, ga je naar Ohio en staan de eerste 2-3 loonsverhogingen van 200e per 6mnd vast. Omzetbonus begint vaak pas na X periode te lopen.

Het lijkt me sterk dat ze nu ineens 2.700 terwijl de secundaire voorwaarden (opleidingen, lease, etc) gelijk gebleven zijn.
Is dat niet wegens dat nieuwe verhaal dat ze het 'lease budget' bij het salaris rekenen, dus je moet die er eigenlijk af halen wil je een auto kunnen rijden ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
3DDude schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Is dat niet wegens dat nieuwe verhaal dat ze het 'lease budget' bij het salaris rekenen, dus je moet die er eigenlijk af halen wil je een auto kunnen rijden ;)
Mijn informatie is van toen dat systeem er al was, dus dat zou het verschil wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:41
Ypuh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Ik begon (bijna) 6 jaar geleden bij Sogeti nog voor een schamele 1825 bruto als afgestudeerd HBO'er. Ik geloof dat dat nu iets van 2200 is standaard voor een young professional. En de eerste 2 - 3 loonsverhogingen stonden zeker niet vast op 200 euro. Telkens in de hoogste beoordeling en dat kwam neer op 125 per keer, andere mensen in mijn Ohio groep zaten op 50 tot 100 per keer. Blij dat ik er al weer even weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Hmm, mijn ervaringen met traineeships is, ongeacht HBO/WO, vaak 2000-2300 per maand en Polo-klasse. Als je meer verdient, heb je een goede qua salaris te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Ik begon (bijna) 6 jaar geleden bij Sogeti nog voor een schamele 1825 bruto als afgestudeerd HBO'er. Ik geloof dat dat nu iets van 2200 is standaard voor een young professional. En de eerste 2 - 3 loonsverhogingen stonden zeker niet vast op 200 euro. Telkens in de hoogste beoordeling en dat kwam neer op 125 per keer, andere mensen in mijn Ohio groep zaten op 50 tot 100 per keer. Blij dat ik er al weer even weg ben.
Ongeveer 9 maanden geleden heb ik ook een paar gesprekken bij Sogeti gehad. Ik heb toen 3 keer een vrije dag opgenomen voor allerlei gesprekken en assessments. Ik was erg blij met de scores die ik gehaald had. Toen het tot een onderhandelingsgesprek kwam hadden ze het verhaal dat 2000 p/m voor fulltime standaard was, maar dat ze mij (omdat ik relevante studies heb gedaan en 1.5 jaar werkervaring had) 2200 boden. Toen ik zei dat ik daarmee er flink op achteruit zou gaan qua werktijd, reistijd, én salaris, hebben ze me alsnog een mail met hetzelfde aanbod gestuurd. Dat mailtje heb ik beantwoord met hetzelfde verhaal. Toen hebben ze me een dag later nog gebeld met de vraag waarom ik nog niet gereageerd had, dus heb ik maar weer hetzelfde verhaal gehouden. Verder niks meer van gehoord.

Ik vind het een rare club en zou er niet meer langsgaan. Ik heb ook het idee dat je een beetje om de tuin wordt geleid met het salaris (ze doen het hoger lijken dan het is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDmans
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 16:04
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO System and Networking engineer
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: IT Infrastructure consultant
• (Werk) Locatie(s): Utrecht hoofdkantoor/ momenteel Arnhem
• Reistijd: 2 uur
• Werkdruk: middel/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2569
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100%
• Mobiliteit per jaar: lease
• Overige: € 26 vakantie dagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36397
• Winstdeling/bonus: €1000~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: geen relevante (Mavo is m'n hoogste 18 jaar geleden)
• Werkervaring: 7 maanden in de ict (hiervoor 8 jaar klantenservice)
• (Woon) Locatie: Zaandam

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem/applicatie/netwerk beheerder
• Reistijd: 45 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Pensioeninleg per jaar: Wordt door de baas betaald
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per km op de fiets, OV van de zaak, rijlessen op kosten van de baas

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31.104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-10 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:06:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: geen relevante (Mavo is m'n hoogste 18 jaar geleden)
• Werkervaring: 7 maanden in de ict (hiervoor 8 jaar klantenservice)
• (Woon) Locatie: Zaandam

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem/applicatie/netwerk beheerder
• Reistijd: 45 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Pensioeninleg per jaar: Wordt door de baas betaald
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per km op de fiets, OV van de zaak, rijlessen op kosten van de baas

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31.104
Gezien je verleden is dit op zich best een leuk contract, het enige wat ik er een beetje in mis is of je een opleidingsbudget hebt? Zo niet, probeer dit bij de eerste de beste bespreking kenbaar te maken. Omdat je geen relevante opleiding of cursus hebt gaat dit later om door te groeien wel vanaf hangen.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frozenhands schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Gezien je verleden is dit op zich best een leuk contract, het enige wat ik er een beetje in mis is of je een opleidingsbudget hebt? Zo niet, probeer dit bij de eerste de beste bespreking kenbaar te maken. Omdat je geen relevante opleiding of cursus hebt gaat dit later om door te groeien wel vanaf hangen.
Gezien mijn geschiedenis heb ik het erg getroffen inderdaad.

Dat is een erg goed punt en zal deze ook zeker meenemen zodra ik over een half jaartje een vast contract krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Ongeveer 9 maanden geleden heb ik ook een paar gesprekken bij Sogeti gehad. Ik heb toen 3 keer een vrije dag opgenomen voor allerlei gesprekken en assessments. Ik was erg blij met de scores die ik gehaald had. Toen het tot een onderhandelingsgesprek kwam hadden ze het verhaal dat 2000 p/m voor fulltime standaard was, maar dat ze mij (omdat ik relevante studies heb gedaan en 1.5 jaar werkervaring had) 2200 boden. Toen ik zei dat ik daarmee er flink op achteruit zou gaan qua werktijd, reistijd, én salaris, hebben ze me alsnog een mail met hetzelfde aanbod gestuurd. Dat mailtje heb ik beantwoord met hetzelfde verhaal. Toen hebben ze me een dag later nog gebeld met de vraag waarom ik nog niet gereageerd had, dus heb ik maar weer hetzelfde verhaal gehouden. Verder niks meer van gehoord.

Ik vind het een rare club en zou er niet meer langsgaan. Ik heb ook het idee dat je een beetje om de tuin wordt geleid met het salaris (ze doen het hoger lijken dan het is).
Het mooie is ook dat ze een zogenaamd hoger salaris bieden, maar daar je lease auto nog wel af moet. Althans dat probeerde ze bij mij te flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
  • Laatst online: 23-09 19:09
Ik ga over twee weken mijn HBO technische informatica afronden met als specialisatie embedded software development. Het bedrijf waar ik afstudeer heeft mij het volgende aanbod gedaan. Ik heb alleen geen idee of dit een goed aanbod is. Wat denken jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO technische informatica (bijna dan)
• Werkervaring: 5 jaar werkzaam geweest als soldaat verbindingsdienst
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Software engineer
• Werkgever/branche: Consultatie
• Uren/week: 40 uur
• Werkdruk: gemiddeld (denk ik op te vangen van collega's)

3. Wat verdien je:
• Salaris (bruto): € 30.900,00 (2575.00 p/m)
• Vakantiegeld: € 8% 2.472,00 (206.00 p/m)
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € 1.008,60 (84.05 p/m)
• Mobiliteit per jaar: € 10.149,00 (845,75 p/m)
• Overige: € 828,00 (€69,00 communicatievergoeding per maand)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45.357,60
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Graag zou ik van jullie graag salarisadvies willen over het volgende:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
In de randstad is dit salaris absoluut mogelijk voor jouw profiel, zou zeggen dat je daar tot
Members only:
kunt halen.
Voor het noorden is het misschien wel ambitieus, maar zou zeker niet zeggen dat het onhaalbaar is

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor een starter helemaal geen slecht begin!
mauricepwnd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:49:
Ik ga over twee weken mijn HBO technische informatica afronden met als specialisatie embedded software development. Het bedrijf waar ik afstudeer heeft mij het volgende aanbod gedaan. Ik heb alleen geen idee of dit een goed aanbod is. Wat denken jullie?

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO technische informatica (bijna dan)
• Werkervaring: 5 jaar werkzaam geweest als soldaat verbindingsdienst
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Software engineer
• Werkgever/branche: Consultatie
• Uren/week: 40 uur
• Werkdruk: gemiddeld (denk ik op te vangen van collega's)

3. Wat verdien je:
• Salaris (bruto): € 30.900,00 (2575.00 p/m)
• Vakantiegeld: € 8% 2.472,00 (206.00 p/m)
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € 1.008,60 (84.05 p/m)
• Mobiliteit per jaar: € 10.149,00 (845,75 p/m)
• Overige: € 828,00 (€69,00 communicatievergoeding per maand)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45.357,60
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
@mauricepwnd Geen slecht begin als startsalaris! Ik neem aan dat het bedrag bij mobiliteit je leaseauto is inclusief brandstof? Als dat alleen de auto is, heb je een mooi aanbod te pakken, gemiddeld voor een starter is het een Polo-klasse a la €400,- tot €500,-.

[ Voor 4% gewijzigd door Orangelights23 op 04-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricepwnd
  • Laatst online: 23-09 19:09
Orangelights23 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:07:
@mauricepwnd Geen slecht begin als startsalaris! Ik neem aan dat het bedrag bij mobiliteit je leaseauto is inclusief brandstof? Als dat alleen de auto is, heb je een mooi aanbod te pakken, gemiddeld voor een starter is het een Polo-klasse a la €400,- tot €500,-.
Het is inderdaad inclusief brandstof, maar blij om te lezen dat er niet meteen negatief gereageerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:03
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 2 Operator A
• Werkervaring: 3 jaar huidige functie, 4 jaar andere functies zelfde werkgever

2. Wat doe je:
• Functie: Operator A
• Werkgever/branche: Farmaceutische industrie
• Reistijd: nihil

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3350 (incl toeslagen / IKB)
• Overige (niet bij package in): € 1000 opleidingsbudget pet 3 jaar, 1x per 5 jaar financieel advies, eerste 2 jaar bij ziekte 100% uitbetaling, 80% bij arbeidsongeschiktheid, 15% korting op aandelen (laagste slotkoers),

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande excl. secundaire voorwaarden): € 40.200

Naast de 2 á 3% CAO stijging per jaar is er ook een budget voor merit increase van 0.75% per jaar.

Bovenstaande is volgens mij best goed pakket voor mijn opleidingsniveau/ervaring. Ik verwacht tevens binnen enkele jaren nog minimaal 1 á 2 functies hoger terecht te komen. Naast mijn huidige opleiding die ik deze maand heb afgerond, ga ik ook nog een niveau hoger waardoor ik direct een functie/schaal hoger kom.

Wat vinden jullie?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolmeist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 14:32
aGraPusher schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:05:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 2 Operator A
• Werkervaring: 3 jaar huidige functie, 4 jaar andere functies zelfde werkgever

2. Wat doe je:
• Functie: Operator A
• Werkgever/branche: Farmaceutische industrie
• Reistijd: nihil

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3350 (incl toeslagen / IKB)
• Overige (niet bij package in): € 1000 opleidingsbudget pet 3 jaar, 1x per 5 jaar financieel advies, eerste 2 jaar bij ziekte 100% uitbetaling, 80% bij arbeidsongeschiktheid, 15% korting op aandelen (laagste slotkoers),

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande excl. secundaire voorwaarden): € 40.200

Naast de 2 á 3% CAO stijging per jaar is er ook een budget voor merit increase van 0.75% per jaar.

Bovenstaande is volgens mij best goed pakket voor mijn opleidingsniveau/ervaring. Ik verwacht tevens binnen enkele jaren nog minimaal 1 á 2 functies hoger terecht te komen. Naast mijn huidige opleiding die ik deze maand heb afgerond, ga ik ook nog een niveau hoger waardoor ik direct een functie/schaal hoger kom.

Wat vinden jullie?
De proces industrie eist ook steeds hogere diploma's, waar vroeger Vapro-A toegankelijk was, is tegenwoordig Vapro-B meer "The way to go". Dus ik denk als je in die tak van sport hoger wilt, en dan in de vorm van een leidinggevende functie zal toch meer een Vapro-C gevraagd gaan worden.
Daarnaast is het zeker een goed salaris (heb je ook nog ploegentoeslag á ~20 of ~30%) of puur een baan in de dagdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:03
Tolmeist schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:26:
[...]

De proces industrie eist ook steeds hogere diploma's, waar vroeger Vapro-A toegankelijk was, is tegenwoordig Vapro-B meer "The way to go". Dus ik denk als je in die tak van sport hoger wilt, en dan in de vorm van een leidinggevende functie zal toch meer een Vapro-C gevraagd gaan worden.
Daarnaast is het zeker een goed salaris (heb je ook nog ploegentoeslag á ~20 of ~30%) of puur een baan in de dagdienst?
Bruto maandsalaris is incl 20,5% ploegentoeslag (3 ploegen). Bij ons zie je nu wel dat zelf MBO 1 Basis Operator al in aanmerking komt voor een vaste aanstelling omdat er anders te weinig personeel is.

Zelf kijk ik ook naar de mogelijkheden om de stap van vapro b over te slaan en direct de stap na c te maken.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 18:21
Hankie0412 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Het mooie is ook dat ze een zogenaamd hoger salaris bieden, maar daar je lease auto nog wel af moet. Althans dat probeerde ze bij mij te flikken.
en dat ze in je maandbedrag ook de "reservering vakantiegeld" meerekenen. ;w Dat doet echt niemand, als je maandbedragen vergelijkt. Kom je zomaar fors lager uit....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Laatst online: 10-06-2024
In verband met aanbod van een andere partij dien ik mijn lijstje ook eens in om te horen hoe jullie tegen een eventuele overstap kijken:
Members only:

Nu heb ik vanuit een van de Big4 organisaties het volgende aanbod gehad:
Members only:

In het eerste gesprek zijn bovenstaande bedragen direct op tafel gelegd, niet echt de indruk dat hier nog veel over te onderhandelen viel (ik heb geen consultancy ervaring, wel veel specifieke kennis over het onderwerp). Met name de leaseauto werd naar voren geschoven als 'sec. arbeidsvoorwaarde'.
Qua salaris ga ik er in de praktijk op vooruit, maar hiervoor moet ik dan ook meer uren werken met waarschijnlijk een andere werkdruk. De lease auto spreekt mij wel aan (mijn eigen auto kost mij jaarlijks ook voldoende). Daarentegen gaat het mij een vrije dag (i.v.m. huidige 36u per week) kosten en vermoedelijk ook de nodige vrijheid. Ook moet ik nog even goed uitzoeken wat het verschil in pensioen betekent.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:46
Hmmbob schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:44:
[...]

en dat ze in je maandbedrag ook de "reservering vakantiegeld" meerekenen. ;w Dat doet echt niemand, als je maandbedragen vergelijkt. Kom je zomaar fors lager uit....
Zoeentje ben ik ook ingetrapt met mijn eerste... ADV uitbetaling in je maandsalaris mee. :(
Hyperdunk_15 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:58:
In het eerste gesprek zijn bovenstaande bedragen direct op tafel gelegd, niet echt de indruk dat hier nog veel over te onderhandelen viel (ik heb geen consultancy ervaring, wel veel specifieke kennis over het onderwerp). Met name de leaseauto werd naar voren geschoven als 'sec. arbeidsvoorwaarde'.
Qua salaris ga ik er in de praktijk op vooruit, maar hiervoor moet ik dan ook meer uren werken met waarschijnlijk een andere werkdruk. De lease auto spreekt mij wel aan (mijn eigen auto kost mij jaarlijks ook voldoende). Daarentegen gaat het mij een vrije dag (i.v.m. huidige 36u per week) kosten en vermoedelijk ook de nodige vrijheid. Ook moet ik nog even goed uitzoeken wat het verschil in pensioen betekent.

Ik weet niet wat je branche is en hoe je je verder wil/kan ontwikkelen, maar ik vind het nog niet echt om over naar huis te schrijven... Die leaseauto gaat je natuurlijk ook weer geld kosten (bijtelling). Ik denk dat je vooral naar de toekomst moet kijken, wat kan je hier in een paar jaar bereiken?

[ Voor 60% gewijzigd door Pizza_Boom op 05-06-2019 08:16 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
In verband met aanbod van een andere partij dien ik mijn lijstje ook eens in om te horen hoe jullie tegen een eventuele overstap kijken:
Members only:

Members only:

Tenzij je het echt totaal niet naar je zin hebt bij de overheid gaat het werken bij een Big4 kantoor en de cultuur die daar heerst je tegenvallen. Het zijn echt 2 uitersten. Voor 40 euro extra in de maand zou ik het niet doen (en komt er gratis 5-10 uur per week overwerk bij?), of de functie en bijbehorende cultuur moet je enorm aanspreken of je ziet kansen om jezelf enorm te ontwikkelen en later financiële stappen te maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:37
Members only:

Members only:

Het verschil in salaris is verwaarloosbaar. Bovendien komt er veel meer druk bij kijken, werken voor de Big 4. Ik kan het weten, heb het een paar jaar gedaan. Ik ben blij dat ik nu van 40 naar 36 uur ben gegaan, en de werkdruk veel lager is. Ik heb opeens weer avonden en weekenden vrij! Ik zou het dus niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Speciaal voor het plaatsen van dit bericht even een nieuw account aangemaakt, omdat ik liever niet heb dat al mijn salarisdetails via een Google-search te vinden zijn.

Ik zit momenteel in mijn laatste fase van mijn studie System & Network Engineering en heb inmiddels een aanbod voor een vast contract bij mijn afstudeerbedrijf gekregen. Het salaris lijkt me redelijk, maar er zit verder geen pensioen bij en vroeg me af of ik hier iets over moet zeggen en/of zelf iets voor moet regelen.
Members only:

Ik zal mij in principe bezig gaan houden met de automatisering van AWS/Azure/GCP infra en de mogelijke inzet van Docker/Kubernetes voor sommige klanten.

Het lijkt mij een prima start, maar hoor het heel graag als iemand er wat advies over heeft; het is tenslotte mijn eerste baan. Verder wil ik nog bij m'n baas aangeven dat ik graag een opleidingsbudget zwart op wit wil hebben.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 10:02 . Reden: Members only ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik vind het niet fantastisch, zeker gezien je master.

Vergis je niet dat het waarschijnlijk een stuk harder werken is voor een paar euro meer. Het zal niet per se stressvoller of drukker zijn, maar er wordt indirect gewoon meer verwacht van je omtrent kennisavonden, reistijd, kantoorpolitiek, events, flexibiliteit richting de klant, studie etc. Over die leaseauto ga je bijtelling betalen, de 13e/14e maand is een omzet of winstafhankelijke bonus i.p.v. zekerheid, dus ik denk dat je netto wel lager uit gaat vallen dan je denkt. Onderhandelen is altijd mogelijk bij een commerciele partij en ze zijn dringend opzoek naar nieuw personeel wat in jouw voordeel spreekt.

Ik zou het alleen overwegen als je uitgekeken raakt op je huidige rol en meer variatie wilt. Afhankelijk van de fase in je leven (kids, huisje kopen) kan dat leuk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 05-06-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:25:
Beste Tweakers,

Speciaal voor het plaatsen van dit bericht even een nieuw account aangemaakt, omdat ik liever niet heb dat al mijn salarisdetails via een Google-search te vinden zijn.

Ik zit momenteel in mijn laatste fase van mijn studie System & Network Engineering en heb inmiddels een aanbod voor een vast contract bij mijn afstudeerbedrijf gekregen. Het salaris lijkt me redelijk, maar er zit verder geen pensioen bij en vroeg me af of ik hier iets over moet zeggen en/of zelf iets voor moet regelen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: System & Network Engineering
• Werkervaring: Ik werk nu 1 jaar bij dit bedrijf, waarvan vijf maanden in de vorm van afstudeerstage
• (Woon) Locatie: Omgeving Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Cloud Native Engineer? (Nog geen definitieve functienaam)
• Werkgever/branche: Managed Hosting
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Amsterdam
• Reistijd: 15/20 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2750,- (€ 33.000)
• Vakantiegeld: 8% (€ 2640,-)
• Dertiende/veertiende maand: € 0,-
• Pensioeninleg per jaar: € 0,-
• Mobiliteit per jaar: € 5000,- (19 ct. per kilometer)
• Overige: € 0,-

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.640
• Winstdeling/bonus: € Wel van toepassing, hoogte onbekend.

Ik zal mij in principe bezig gaan houden met de automatisering van AWS/Azure/GCP infra en de mogelijke inzet van Docker/Kubernetes voor sommige klanten.

Het lijkt mij een prima start, maar hoor het heel graag als iemand er wat advies over heeft; het is tenslotte mijn eerste baan. Verder wil ik nog bij m'n baas aangeven dat ik graag een opleidingsbudget zwart op wit wil hebben.

Alvast bedankt! :)
offtopic:
Je kan ook de members-only tags gebruiken ([mo][/mo])

Verder lijkt me dat een prima startsalaris! Alleen geen pensioen, dat zou bij mij toch wel knagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:58:
Verder lijkt me dat een prima startsalaris! Alleen geen pensioen, dat zou bij mij toch wel knagen...
Ja en dat doet het eerlijk gezegd ook een beetje. Nu ben ik nog jong en is het niet mijn plan hier langer dan een paar jaar te zitten, maar toch heb ik mijn pensioen liever vanaf de start van mijn carrière gewoon goed geregeld.

Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Ja en dat doet het eerlijk gezegd ook een beetje. Nu ben ik nog jong en is het niet mijn plan hier langer dan een paar jaar te zitten, maar toch heb ik mijn pensioen liever vanaf de start van mijn carrière gewoon goed geregeld.

Je mag altijd de fiscale ruimte zelf gebruiken om Bruto in te leggen op een pensioenrekening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Members only:

Members only:

Ik heb 4 jaar bij een Big4 kantoor gewerkt en heb daar heel veel geleerd en neem dit mee in mijn verdere loopbaan. Echter begon ik daar een stuk jonger, dan dat jij nu bent.

Als ik de naar de verschillen kijk, dan zou ik het absoluut niet doen. De auto klinkt heel leuk (en zo proberen ze het ook te verkopen uiteraard), maar kost je meer dan dat je denkt. Het verschil in werkdruk zal ook gigantisch verschillen. En ook zeker de extra reistijd zou ik niet onderschatten.

Daarentegen zijn er ook een hoop mogelijkheden natuurlijk. Als je de motivatie hebt om (veel) meer te werken en de ambitie hebt om director/partner te worden, dan staat er nog veel meer geld op je te wachten. Aangezien je het al over je vrije dag hebt die je moet opgeven verwacht ik dit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Zoals @ApexAlpha zegt, kan je zelf een lijfrente of pensioenbelegging starten. Het is wel van belang dat je dit doet, gezien je hebt te maken met het rente-op-rente effect en vermogen steeds meer groeit, waardoor je beter vroeg kunt beginnen dan laat om hier meer van de profiteren.

Overigens vind ik geen pensioen meer bieden aan werknemers, totaal niet meer van deze tijd en kan je dit zeker aankaarten. Gemiddeld pensioeninleg van een werkgever is 4%, dus dat zit met jouw salaris rond de €70,- tot €75,- per maand aan inleg door je werkgever. Niet om van wakker te liggen als werkgever dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
Ypuh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Ik vind het niet fantastisch, zeker gezien je master.

Vergis je niet dat het waarschijnlijk een stuk harder werken is voor een paar euro meer. Het zal niet per se stressvoller of drukker zijn, maar er wordt indirect gewoon meer verwacht van je omtrent kennisavonden, reistijd, kantoorpolitiek, events, flexibiliteit richting de klant, studie etc. Over die leaseauto ga je bijtelling betalen, de 13e/14e maand is een omzet of winstafhankelijke bonus i.p.v. zekerheid, dus ik denk dat je netto wel lager uit gaat vallen dan je denkt. Onderhandelen is altijd mogelijk bij een commerciele partij en ze zijn dringend opzoek naar nieuw personeel wat in jouw voordeel spreekt.

Ik zou het alleen overwegen als je uitgekeken raakt op je huidige rol en meer variatie wilt. Afhankelijk van de fase in je leven (kids, huisje kopen) kan dat leuk zijn.
Pizza_Boom schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:09:
[...]
Zoeentje ben ik ook ingetrapt met mijn eerste... ADV uitbetaling in je maandsalaris mee. :(

[...]
Ik weet niet wat je branche is en hoe je je verder wil/kan ontwikkelen, maar ik vind het nog niet echt om over naar huis te schrijven... Die leaseauto gaat je natuurlijk ook weer geld kosten (bijtelling). Ik denk dat je vooral naar de toekomst moet kijken, wat kan je hier in een paar jaar bereiken?
Voor de auto ga ik uiteraard bijtelling betalen, maar kan mij niet voorstellen dat ik niet een stuk goedkoper uit ben dan dat ik privé een auto rijd. En dan rij je ook nog echt een nieuwe auto.

Voor wat betreft het salaris is het idd verwaarloosbaar. Ik dacht dat ik met 4200 op basis van 36u en mijn achtergond redelijk goed zat (als ik in mijn omgeving kijk). De doorgroei mogelijkheden bij de Big4 lijken mij echter wel veel groter, maar hangen inderdaad ook weer samen met de werkdruk (bij mijn huidige werkgever kan ik in deze positie groeien tot ca. 5k bruto). Daarna komen de leidinggevende functies die ik (nu) nog niet ambieer.
ph4ge schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:09:
[...]

Tenzij je het echt totaal niet naar je zin hebt bij de overheid gaat het werken bij een Big4 kantoor en de cultuur die daar heerst je tegenvallen. Het zijn echt 2 uitersten. Voor 40 euro extra in de maand zou ik het niet doen (en komt er gratis 5-10 uur per week overwerk bij?), of de functie en bijbehorende cultuur moet je enorm aanspreken of je ziet kansen om jezelf enorm te ontwikkelen en later financiële stappen te maken.
Heb het wel naar mijn zin, maar mis soms wel uitdaging. Maar daar kan ik zelf natuurlijk ook mee aan de gang.
Freshnub schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:40:
[...]

Het verschil in salaris is verwaarloosbaar. Bovendien komt er veel meer druk bij kijken, werken voor de Big 4. Ik kan het weten, heb het een paar jaar gedaan. Ik ben blij dat ik nu van 40 naar 36 uur ben gegaan, en de werkdruk veel lager is. Ik heb opeens weer avonden en weekenden vrij! Ik zou het dus niet doen.
Dit begrijp ik helemaal. Het is absoluut niet zo dat ik geen 40 uur meer wil werken, maar 36u went heel snel ;) .
Stefmeister8 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Ik heb 4 jaar bij een Big4 kantoor gewerkt en heb daar heel veel geleerd en neem dit mee in mijn verdere loopbaan. Echter begon ik daar een stuk jonger, dan dat jij nu bent.

Als ik de naar de verschillen kijk, dan zou ik het absoluut niet doen. De auto klinkt heel leuk (en zo proberen ze het ook te verkopen uiteraard), maar kost je meer dan dat je denkt. Het verschil in werkdruk zal ook gigantisch verschillen. En ook zeker de extra reistijd zou ik niet onderschatten.

Daarentegen zijn er ook een hoop mogelijkheden natuurlijk. Als je de motivatie hebt om (veel) meer te werken en de ambitie hebt om director/partner te worden, dan staat er nog veel meer geld op je te wachten. Aangezien je het al over je vrije dag hebt die je moet opgeven verwacht ik dit echter niet.
Bedankt! Auto wordt inderdaad gepresenteerd als hetgeen waarop ik enorm op vooruit ga. Ik zou het niet erg vinden om veel meer te werken. Ik ben vooral benieuwd of de cultuur wel bij mij past, daar mijn huidige werkgever erg los is en je eigenlijk alles zelf kunt bepalen.

Heb wel besloten om het tweede gesprek in te gaan en ga nogeens nadenken over alle punten die jullie hebben aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:47
...
...
Als je niet om meer salaris vraagt zul je het in ieder geval niet krijgen. Natuurlijk lijkt het alsof je aanbod "vast" staat, maar in de praktijk is dit niet zo.
Stel gewoon de vraag "Ik had een salaris verwacht van xxxx, kunnen jullie hierin tegemoetkomen?" en vervolgens je mond houden tot je een reactie krijgt.

Ga voor jezelf ook na, zou je voor dit geld de baan nemen? Of heb je een minimale ondergrens qua salaris waar je aan wilt zitten? Als zij deze ondergrens niet gaan bieden, vind je het dan oke om de baan af te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hyperdunk_15 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:33:
Voor de auto ga ik uiteraard bijtelling betalen, maar kan mij niet voorstellen dat ik niet een stuk goedkoper uit ben dan dat ik privé een auto rijd. En dan rij je ook nog echt een nieuwe auto.
Een leasewagen is natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Kies je ervoor om geen leaseauto te nemen, dan krijg je die kosten vaak 1:1 uitgekeerd op je salaris (met nog een bruto/netto verschil i.v.m. bijtellingen en 0,19ct/km belastingvrij).

Geen leasewagen levert mij 1.000e netto verschil op aan salaris/bijtelling en daar kun je een hele leuke (net niet nieuwe) wagen voor op de weg houden.

Kortom, laat een lease auto zeker niet de doorslaggevende factor zijn en reken goed uit wat het jou kost en hoe je hem denkt te gebruiken (rij je 95% zakelijk, dan is het interessant om geen leaseauto te nemen, rij je 100% zakelijk dan heb je geen bijtelling, rij je 50/50 prive dan is het zeer interessant om te gaan leasen).

V.w.b. inhoudelijke doorgroeimogelijkheden zit je denk ik beter bij de overheid dan bij een consultancy bedrijf. Een logisch pad is gewoon consultant 1/2/3/4, managing consultant en dan BU manager/partner/director. Die eerste 4 verlopen vrij logisch en is gewoon aantal jaar werkervaring. Waarschijnlijk stroom je in op niveau 3, maar bij de managing consultants en daarboven wordt het al snel een stoelen dans met veel te weinig stoeltjes. Ook zijn die rollen niet zo spannend, vooral klanten binnen hengelen en je personeel tevreden houden.

Mocht je teruggaan naar 36u, zal dat vaak ook weer impact hebben op je leaseauto waar je ineens 10% voor bij moet leggen etc. De financiele verschillen zijn klein met wat je nu doet, al is er afhankelijk van je prestaties financieel wel meer mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 05-06-2019 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 13:45

Theo

moederbord

Members only:

Members only:

Blijf lekker zitten waar je zit. Van 4 naar 5 dagen gaan dat is echt een heel grote stap achteruit. Dat kan geld niet zomaar goedmaken. Helemaal als je er 'gratis' ook nog extra werkdruk bij gaat krijgen.

Zelf ben ik een jaar geleden van 5 naar 4 dagen gegaan (4x9). No way dat ik terug ga naar 5 dagen; al gaat mijn salaris daardoor met 1k netto per maand omhoog! Er is meer in het leven dan alleen maar werken...

Het weekend is al erg kort en vol met sociale en huishoudelijke verplichtingen. Wil je daar een hele dag van opofferen om te gaan werken?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]

Ik zou dit echt nevernooitniet doen, deze overstap. Je krijgt een paar honderd euro, en levert een gigantische bak vrijheid in. Thuiswerken? Moet je maar net een opdracht hebben waar dat kan. Ik kan uit ervaring vertellen dat er genoeg klanten zijn die een duurbetaalde consultant elke dag willen zien op kantoor. Lease auto klinkt leuk maar wat als je een opdracht krijgt ergens waar elke dag een uur file staat? Kom je dan lekker ontspannen thuis? En tijd zelf indelen? Zie punt 1, moet je maar net een klant hebben waar dat kan.

Als je uitdaging mist zou ik eerst gaan onderzoeken of dat bij je huidige werkgever kan. Misschien zijn er initiatieven waar je aan kan bijdragen, of wellicht kan je zelf iets beginnen. Ik denk dat deze overstap je die uitdaging ook wel gaat brengen, maar het brengt je ook een hoop andere zaken waar je misschien minder blij van wordt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00
Nog nooit eens gepost hier, maar voor alles een eerste keer! Ik werk al sinds 2013 bij mijn werkgever naar volle tevredenheid. Toffe collega's, goede werksfeer, leuke uitjes en uiteraard een uitdagende functie!

Members only:

Zeker niet ontevreden, gemiddeld genomen een goed salaris gezien de functie imo. Vorig jaar helaas in een burnout terecht gekomen waardoor de ontwikkeling stil is komen te liggen. Vanaf maart weer aan de slag gegaan om hopelijk vanaf volgend jaar naar de Medior functie over te stappen voor een nieuwe loonsverhoging en takenpakket. :)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
Ypuh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:38:
Een leasewagen is natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Kies je ervoor om geen leaseauto te nemen, dan krijg je die kosten vaak 1:1 uitgekeerd op je salaris (met nog een bruto/netto verschil i.v.m. bijtellingen en 0,19ct/km belastingvrij).
Dat is maar zelden, ik heb van 4 verschillende werkgevers een lease auto gehad en het nog nooit mee gemaakt dat je kan kiezen voor uitbetalen van je lease budget.

Als dat bij zijn aanbieding het geval was dan zou hij die uitkering voor niet gebruik lease auto dus ook bij zn package op kunnen tellen en is het dus nog steeds geen sigaar uit eigen doos.
Ypuh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:38:
Geen leasewagen levert mij 1.000e netto verschil op aan salaris/bijtelling en daar kun je een hele leuke (net niet nieuwe) wagen voor op de weg houden.
Als het zo gunstig zou zijn dan zou een lease auto niet zo populair zijn. Zeker als je een auto met een lager bijtellingspercentage neemt is het onmogelijk om voor dat geld zelf een vergelijkbare auto te rijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Members only:

Members only:

Als je op termijn goed geld wil verdienen en het niet erg vindt om meer uren te maken, gewoon doen. boeit geld je niet dan niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hyperdunk_15 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:33:
[...]

[...]

Voor wat betreft het salaris is het idd verwaarloosbaar. Ik dacht dat ik met 4200 op basis van 36u en mijn achtergond redelijk goed zat (als ik in mijn omgeving kijk). De doorgroei mogelijkheden bij de Big4 lijken mij echter wel veel groter, maar hangen inderdaad ook weer samen met de werkdruk (bij mijn huidige werkgever kan ik in deze positie groeien tot ca. 5k bruto). Daarna komen de leidinggevende functies die ik (nu) nog niet ambieer.

[...]

Heb het wel naar mijn zin, maar mis soms wel uitdaging. Maar daar kan ik zelf natuurlijk ook mee aan de gang.

[...]

Dit begrijp ik helemaal. Het is absoluut niet zo dat ik geen 40 uur meer wil werken, maar 36u went heel snel ;) .

[...]

Bedankt! Auto wordt inderdaad gepresenteerd als hetgeen waarop ik enorm op vooruit ga. Ik zou het niet erg vinden om veel meer te werken. Ik ben vooral benieuwd of de cultuur wel bij mij past, daar mijn huidige werkgever erg los is en je eigenlijk alles zelf kunt bepalen.

Heb wel besloten om het tweede gesprek in te gaan en ga nogeens nadenken over alle punten die jullie hebben aangegeven!
Ik heb bij één van de Big4 kantoren gewerkt en werk momenteel bij de overheid. Geloof me, qua cultuur een wereld van een verschil. Niet voor niets wordt het ook wel bestempeld als een 'bankencultuur', ze zijn er keihard. Je moet er van houden c.q. tegen kunnen.

Vergis je overigens ook niet in het # uur, in mijn tijd (~2012) was een werkweek van 50/60 uur normaal, bij een werkweek van 40 uur had je eigenlijk te weinig gedaan.

Ofwel de flexibiliteit die je nu hebt ;w

Aan de andere kant, wil je carrière maken dan is een overstap naar de Big4 natuurlijk een goeie zet. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Hyperdunk_15 Bij een Big4 ga je sowieso heel snel heel veel meer leren en ontwikkelen dan bij de overheid. Met je 32 ben je nog net jong genoeg om de overstap naar de consultancy te maken. Daarboven kan het ook, maar merk je wel sterker dat er een aantal consultancy skills (met name softskills) voor een deel mist. Als in: dan wordt je geacht senior te zijn, maar missen de consultancy skills op dat level.
Verder zou ik eens even een bruto / netto berekening maken. Leaseauto is leuk, maar bijtelling. En je gaat 4 uur per week meer werken. Iets zegt me dat je per uur dan ongeveer gelijk zit met wat je nu doet, maar netto minder overhoudt door bijtelling. En meer vrije tijd kwijt bent door hoge werkdruk en reistijd. Kan best, maar dan moet er vermoedelijk wel wat bij ;)
Dat weten ze bij die Big4 overigens ook. Die houden je nu een worstje voor dat eigenlijk niet zo groot is als je zelf denkt. Als ze je echt willen willen ze er best nog 500 bruto bij doen, al dan niet icm een aantal jaren werkervaring op papier zodat je sneller voor promotie in aanmerking komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 19:47
Members only:

Members only:

Als je een lease auto krijgt moet je hem ook gebruiken (dus veel tijd besteden in de auto). Daarnaast zou je ook even moeten bekijken of dit 40u is of 40 declarabele uren, anders kan je er nog een hoop bij opgooien. Tenzij dit je droombaan is en je ambieert een carrière als consultant: niet doen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
The Eagle schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:52:
@Hyperdunk_15 Bij een Big4 ga je sowieso heel snel heel veel meer leren en ontwikkelen dan bij de overheid. Met je 32 ben je nog net jong genoeg om de overstap naar de consultancy te maken. Daarboven kan het ook, maar merk je wel sterker dat er een aantal consultancy skills (met name softskills) voor een deel mist. Als in: dan wordt je geacht senior te zijn, maar missen de consultancy skills op dat level.
Verder zou ik eens even een bruto / netto berekening maken. Leaseauto is leuk, maar bijtelling. En je gaat 4 uur per week meer werken. Iets zegt me dat je per uur dan ongeveer gelijk zit met wat je nu doet, maar netto minder overhoudt door bijtelling. En meer vrije tijd kwijt bent door hoge werkdruk en reistijd. Kan best, maar dan moet er vermoedelijk wel wat bij ;)
Dat weten ze bij die Big4 overigens ook. Die houden je nu een worstje voor dat eigenlijk niet zo groot is als je zelf denkt. Als ze je echt willen willen ze er best nog 500 bruto bij doen, al dan niet icm een aantal jaren werkervaring op papier zodat je sneller voor promotie in aanmerking komt.
Ik denk inderdaad dat voor mij de stap naar consultancy behoorlijk wennen zal zijn. Maar ook wel weer uitdagend.

De strekking van je bericht, en van alle andere berichten is duidelijk. Ik wil nog steeds wel op een 2e gesprek gaan, maar er moet dan wel wezenlijk verschil zijn in het aanbod dat zij mij doen.

Als dat hetzelfde blijft, is het misschien verstandiger om gewoon bij mijn huidige werkgever te blijven. En dan zelf maar opzoek gaan naar nieuwe uitdagingen (desnoods een eigen initiatief buiten het werk om).

Uit jullie berichten wordt wel erg duidelijk dat de werkdruk en werktijden wezenlijk anders zijn, iets waar ik op zich geen problemen mee hebt als daar een juiste beloning tegenover staat en een uitdagende functie.

Bedankt allemaal voor jullie advies! Mocht ik eruit komen bij het tweede gesprek, zal ik de arbeidsvoorwaarden hier neerzetten ;)
ph4ge schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:16:
[...]
Dat is maar zelden, ik heb van 4 verschillende werkgevers een lease auto gehad en het nog nooit mee gemaakt dat je kan kiezen voor uitbetalen van je lease budget.

Als dat bij zijn aanbieding het geval was dan zou hij die uitkering voor niet gebruik lease auto dus ook bij zn package op kunnen tellen en is het dus nog steeds geen sigaar uit eigen doos.

[...]
Als het zo gunstig zou zijn dan zou een lease auto niet zo populair zijn. Zeker als je een auto met een lager bijtellingspercentage neemt is het onmogelijk om voor dat geld zelf een vergelijkbare auto te rijden.
Er is wel een cash optie wanneer je geen lease auto neemt. Echter geen enkel idee van de hoogte/ werking hiervan.

[ Voor 16% gewijzigd door Hyperdunk_15 op 05-06-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Bob-B190 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:53:
[...]
Als je een lease auto krijgt moet je hem ook gebruiken (dus veel tijd besteden in de auto). Daarnaast zou je ook even moeten bekijken of dit 40u is of 40 declarabele uren, anders kan je er nog een hoop bij opgooien. Tenzij dit je droombaan is en je ambieert een carrière als consultant: niet doen.
Gezien zijn arbeidsvoorwaarden stapt hij in op niveau Manager. Dan wordt niet verwacht dat je 100% billable bent, maar eerder zo'n 70%. De rest van de tijd zal business development zijn, zoals offertes schrijven. Dus ja, in de praktijk zal dat wel meer dan 40 uur per week zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-10 20:41
@Hyperdunk_15 Eind vorig jaar heb ik zelf de stap van overheid naar consultancy gemaakt. Bij mij was echter het salaris verschil veel groter. Ook heb ik kunnen onderhandelen dat ik een 36 uur contract kreeg.
Dit maakt het natuurlijk een stuk interessanter.

Het aanbod wat je nu hebt gekregen zou ik zeker niet aannemen. Bij een 2e gesprek zou ik zeker een hoger salaris vragen en kijken of het mogelijk is om een 36 uur contract te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Hyperdunk_15 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:13:
[...]
Er is wel een cash optie wanneer je geen lease auto neemt. Echter geen enkel idee van de hoogte/ werking hiervan.
Klopt, ik heb ook 8 jaar bij BIG4 gewerkt, waar ik zat kon je kiezen tussen lease auto, cash optie (leasebedrag ongeveer cash krijgen en dan verder geen ov business kaart of enige andere vergoeding) of km vergoeding.
Deze optie bestaat dus zeker.

Verder is alles eigenlijk wel gezegd volgens mij. Je gaat heel veel leren in korte tijd, plus heb je juist wel goede doorgroei mogelijkheden (itt wat hierboven werd geroepen/als je goed bent) naar meer sr levels en zeker vanaf manager (waar je op instroomt) zijn de stappen naar sr manager, director, partner groot qua salaris en goed vergeleken met de markt (imo tot manager wordt je bij big4 onderbetaald, maar leer je veel, manager is markt conform, daarna gaat het hard) + als je intern niet doorgroeit, staat het altijd goed op je CV waardoor uitstroom naar andere organisaties ook veel perspectief biedt.

Maar belangrijkste te realiseren is (zoals genoemd): werk druk. Beetje afhankelijk van de afdeling binnen de Big4, maar overal(l) ga je (veeel) meer werken dan je contract uren en nu waarschijnlijk doet. Ergens is het ook niet gek: die klant betaald een godsvermogen per uur voor je, dat wordt eea van verwacht. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PhrancK schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Klopt, ik heb ook 8 jaar bij BIG4 gewerkt, waar ik zat kon je kiezen tussen lease auto, cash optie (leasebedrag ongeveer cash krijgen en dan verder geen ov business kaart of enige andere vergoeding) of km vergoeding.
Deze optie bestaat dus zeker.

Verder is alles eigenlijk wel gezegd volgens mij. Je gaat heel veel leren in korte tijd, plus heb je juist wel goede doorgroei mogelijkheden (itt wat hierboven werd geroepen/als je goed bent) naar meer sr levels en zeker vanaf manager (waar je op instroomt) zijn de stappen naar sr manager, director, partner groot qua salaris en goed vergeleken met de markt (imo tot manager wordt je bij big4 onderbetaald, maar leer je veel, manager is markt conform, daarna gaat het hard) + als je intern niet doorgroeit, staat het altijd goed op je CV waardoor uitstroom naar andere organisaties ook veel perspectief biedt.

Maar belangrijkste te realiseren is (zoals genoemd): werk druk. Beetje afhankelijk van de afdeling binnen de Big4, maar overal(l) ga je (veeel) meer werken dan je contract uren en nu waarschijnlijk doet. Ergens is het ook niet gek: die klant betaald een godsvermogen per uur voor je, dat wordt eea van verwacht. .
Toch blijf ik dat bijzonder vinden. Ze komen er mee weg, maar effectief lijkt het er op neer te komen of je met 60 uur per week, een lager uurloon hebt dan mensen in veel lagere functies bij andere bedrijven die gewoon 40 uur per week werken.

Genoemd salaris klinkt heel leuk, maar als dat voor effectief 60 uur is, is het per uur eigenlijk best beroerd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:29
Ze komen nergens mee weg, mensen kiezen er zelf voor om het te doen. Zie ook reactie boven je.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31

Wokschotel

Op 6 wielen

unezra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:21:
[...]

Toch blijf ik dat bijzonder vinden. Ze komen er mee weg, maar effectief lijkt het er op neer te komen of je met 60 uur per week, een lager uurloon hebt dan mensen in veel lagere functies bij andere bedrijven die gewoon 40 uur per week werken.

Genoemd salaris klinkt heel leuk, maar als dat voor effectief 60 uur is, is het per uur eigenlijk best beroerd. :)
Gelukkig zijn er ook mensen die niet continu dit soort rekensommetjes maken, maar gewoon een baan zoeken die veel uitdaging heeft en waar je veel leert. Maargoed, dat jij continu e eigen situatie op iedereen projecteert weten we nu ondertussen wel.

Ik heb 10 jaar bij een Big4 gewerkt en ben weggegaan als senior manager. Fantastische tijd gehad en ja daar hoort hard werken bij. Maar geloof ook niet alle verhalen, het is echt niet het hele daar door 60 uur per week. In mijn huidige baan werk ik vaak meer uren. En dat doe ik met alle liefde.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wokschotel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:57:
[...]
Gelukkig zijn er ook mensen die niet continu dit soort rekensommetjes maken, maar gewoon een baan zoeken die veel uitdaging heeft en waar je veel leert. Maargoed, dat jij continu e eigen situatie op iedereen projecteert weten we nu ondertussen wel.

Ik heb 10 jaar bij een Big4 gewerkt en ben weggegaan als senior manager. Fantastische tijd gehad en ja daar hoort hard werken bij. Maar geloof ook niet alle verhalen, het is echt niet het hele daar door 60 uur per week. In mijn huidige baan werk ik vaak meer uren. En dat doe ik met alle liefde.
Ik vind het vooral bijzonder dat je daar dus blijkbaar manager kunt zijn en effectief minder dan €20 per uur bruto verdient. Ofwel, bruto maandloon is best OK, omgerekend naar bruto uurloon valt het tegen.

Dat heeft niets met mijn eigen situatie te maken, maar puur met het feit dat het mij niet onredelijk lijkt dat als je een hogere functie hebt, je ook een hoger uurloon hebt gebaseerd op de *werkelijke* uren. Niet 40 uur betaald krijgen terwijl er effectief van je word verwacht dat je 60 uur per week werkt. Betaal dan iemand voor 60 uur. Denk dat d'r een hoop mensen opeens zouden bedanken voor de baan omdat ze dan wél naar hun bruto uurloon zouden kijken.

Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:02
@Hyperdunk_15 Ik denk dat het er puur om gaat of je het verschil in werkzaamheden ziet zitten en je het nieuwe avontuur als consultant dermate leuk lijkt dat het je meer stress en minder vrije tijd gaat opleveren. Met name de vrije tijd zal flink wat zijn, er vanuit gaande dat je bij de overheid (ADV meegerekend) zo'n 49 dagen hebt en in het bedrijfsleven misschien niet eens 30. Daarbij komt ook nog dat de reistijd langer is, 30 minuten per dag, hoewel niet dramatisch maar het scheelt toch wel.

Ik werk ook bij een (semi)overheidsinstantie en ik krijg ook een aantal maal per jaar aanbiedingen van redelijke grote spelers op de Nederlandse IT markt. Ze hebben me de laatste keer al iets van 15k bovenop mn huidige jaarsalaris geboden, maar ik voel er weinig voor om over te stappen. Ik heb binnen mn huidige functie en ook eventueel andere functies binnen ons bedrijf de komende jaren nog doorgroeimogelijkheden en gegarandeerde salarisgroei (salaristredes en CAO verhoging), waardoor ik er al minimaal 5-7k op jaarbasis op vooruit ga. In dat licht is de verhoging maar 8 tot 10k, maar wel tegen 19 dagen minder vakantie, een slechte pensioen, meer reistijd, meer werkdruk/stress en minder zekerheid. Mijn oordeel is dan snel klaar: dat wordt m niet. Als ze minimaal 25k bovenop mn salaris leggen wil ik er wel eens over nadenken.

En ja dat is mijn persoonlijke insteek. Mijn overtuiging is dat vanaf een bepaald salaris meer geld leuk is, maar niet perse hoeft. Vanaf zo'n moment prefereer ik werksfeer en vrije tijd. Zeker als er binnen enkele jaren wellicht kinderen komen en ik bij mn huidige werkgever dan heel simpel kan zeggen "ik wil gedurende 6 maanden/1 jaar mijn werkweek met 4/8 uur verminderen", natuurlijk met minder loon. Of ik het doe weet ik nog niet, maar alleen al het idee dat ik zonder morren dit ieder jaar kan aanvragen vind ik heerlijk.

Goed, om terug te komen op de vraag van @Hyperdunk_15 : als het je echt leuk lijkt en je er de tijd en energie in wilt steken, doe het. Ik zou zelf wel kijken of je er iets meer uit kunt slepen, of zorgen dat je garanties krijgt voor verhoging ieder (half) jaar.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoozeWooz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
Hi, ik kreeg deze bieding:

Members only:

- Hoe zet je trouwens zo'n slotje op de post, zodat alleen ingelogde mensen het kunnen zien ?

[ Voor 9% gewijzigd door BoozeWooz op 06-06-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
BoozeWooz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:04:
Members only:
Bij ASML werken verdient goed ja. Als dat zo belangrijk voor je is ga je toch gewoon lekker bij ASML werken? Vacatures zat daar.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 07-06-2019 12:32 . Reden: MO toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 18:21

Members only:

Winstdeling gaat ervanuit dat ik full-time gedetacheerd kan blijven bij een klant, anders naar ratio terugschalen.

- Is dit iets wat accepteerbaar is ? Ik had gelezen dat ze o.a. bij ASML een stuk meer verdienen (13e maand plus 16% bonus).. Is sowieso eerste bieding van het contract, dus heeft het zin om nog veel te onderhandelen ?
Aanbod lijkt me prima, als de mobiliteit geen probleem is voor je. Dit komt neer op 83€ per maand.
- Hoe zet je trouwens zo'n slotje op de post, zodat alleen ingelogde mensen het kunnen zien ?
[ mo] ... [ /mo]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoozeWooz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
BFmango schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:12:
[...]
Bij ASML werken verdient goed ja. Als dat zo belangrijk voor je is ga je toch gewoon lekker bij ASML werken? Vacatures zat daar.
hi, kun je please de quote verwijderen, want ik had er een slotje op gezet.

Tuurlijk betaalt ASML veel maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Goede werk/prive situatie, collega's, reistijd, etc.. Maar ik wil ook niet onderbetaald worden..

Ik kom uit een totaal andere sector (bank), dus ik heb geen idee wat er in de IT (regio eindhoven) de schaal is, vandaar mijn vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door BoozeWooz op 06-06-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 21:03
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:47

Members only:

Ik heb een vriend die jarenlag bij ASML gedetacheerd zat. Toen die eindelijk overging naar ASML is hij er zeker op vooruit gegaan. Met name de bonusregeling van afgelopen jaren waren pijnlijk voor hem omdat hij als detacheerder daar natuurlijk geen recht op had.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31

Wokschotel

Op 6 wielen

unezra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:03:
[...]

Ik vind het vooral bijzonder dat je daar dus blijkbaar manager kunt zijn en effectief minder dan €20 per uur bruto verdient. Ofwel, bruto maandloon is best OK, omgerekend naar bruto uurloon valt het tegen.

Dat heeft niets met mijn eigen situatie te maken, maar puur met het feit dat het mij niet onredelijk lijkt dat als je een hogere functie hebt, je ook een hoger uurloon hebt gebaseerd op de *werkelijke* uren. Niet 40 uur betaald krijgen terwijl er effectief van je word verwacht dat je 60 uur per week werkt. Betaal dan iemand voor 60 uur. Denk dat d'r een hoop mensen opeens zouden bedanken voor de baan omdat ze dan wél naar hun bruto uurloon zouden kijken.

Maar goed, ieder zijn ding.
Ik ken in mijn omgeving niemand die kijkt naar zijn uurloon. Je krijgt toch niet per uur betaald? Ik krijg een salaris wat ik passend vind voor het werk wat ik doe en wat ik word geacht te presteren. Of dat werk me nu 40, 50 of incidenteel 60 uur kost vind ik totaal niet interessant.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. Hier word je ook beloond voor de prestatie die je geacht wordt te leveren, ongeacht of je dat realiseert in 30 uur of in 50 uur. Je hebt een target en daarop wordt je beoordeeld. Zit je er onder dan weet ik niet wat er gebeurt (nooit meegemaakt...), zit je erop dan heb je het gewoon goed/netjes gedaan. Zit je er boven dan zie je dat terug in je bonus.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1 ... 23 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.