Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
. :) .

[ Voor 98% gewijzigd door whoami op 10-05-2019 13:30 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
Techno Overlord schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb totaal geen verstand van wat er allemaal op mijn loonstrook staat. Als je niet in die materie zit is dat logisch lijkt mij.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 10-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ok thnx voor de verduidelijking. Ik pomp dus relatief veel in mijn pensioen. Op sich een goede zaak maar meer loon nú is ook leuk :)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
Techno Overlord schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:38:
Ok thnx voor de verduidelijking. Ik pomp dus relatief veel in mijn pensioen. Op sich een goede zaak maar meer loon nú is ook leuk :)
ongeveer 6,8% Eigen bijdrage. Je zal wel in een middelloonregeling zitten en dan is een dergelijke bijdrage helemaal niet gek (genoeg bedrijven/sectoren waar de werknemersbijdrage groter is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 19:47

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:20:
Wat zou een Test Automation Engineer na 3jr ervaring mogen verdienen volgens jullie?
Ik heb geen specifieke certificering maar besteedt het grootste deel van mijn tijd aan testautomatisering (javascript en typescript en kan zelfstandig een bruikbaar framework opzetten), gewoon als onderdeel van mijn scrum team.

Verdien E4250 en ben 45. Denk dat goede testers een plafond hebben tussen de 3500-4500 en dat je daarna alleen nog groeit als je echt een niche expertise bezit en/of testmanager van een grote toko wordt.
of als test engineer bij een bank werkt of ergens anders waar je heel dicht op het geld zit

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 10-05-2019 15:25 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Techno Overlord schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Hmmm vreemd...
Members only:
Zou wel aan pensioeninleg e.d. liggen denk ik dan. Anders best een groot verschil.
Ach, dat is bij mij vergelijkbaar, maar moet de bijtelling er nog af. Ik hou van een iets hoger bedrag daardoor netto 2600 over.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 14:14
Uiteindelijk niet uit het contract gekomen en dus verder gekeken.
Heb nu het volgende aanbod geaccepteerd en getekend:

Momenteel heb ik het volgende aanbod gehad:

Members only:

[ Voor 25% gewijzigd door easy-cloud op 10-05-2019 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
easy-cloud schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:23:

Zeet netjes voor je leeftijd en ervaring.
Je bent 26, met 8 jaar ervaring in loondienst. Hoe kun je op je 18e klaar zijn met MBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Je hebt gelijk het is 7 jaar! Ik heb de MBO opleiding versneld afgerond, vandaar dat ik op mijn 19de klaar was!
jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:32:
[...]

Je bent 26, met 8 jaar ervaring in loondienst. Hoe kun je op je 18e klaar zijn met MBO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 112% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
Techno Overlord schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:38:
Vaak is er helemaal geen keuze. Je werkgever zal nog veel meer inleggen, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet geheel, verschilt van WG tot WG. Mijn regeling is niet denderend en ik leg meen ik meer in dan mijn WG :X
Then again, bijsparen kan ook en ik kwam vandaag te weten dat dat van je brutoloon af gaat, dus belastingvrij (aka je brutoloon wordt lager, dus je betaalt over het deel dat je spaart geen belasting, althans niet voordat je met pensioen gaat)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13

JaQ

Justin_Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:54:
kleine upgrade gehad.
• Pensioeninleg per jaar: €8900 (741 p/m)
Is dit wat je zelf inlegt, of is ook het deel dat je werkgever inlegt? Indien je werkgever niet dik meelapt, ga je wel een flink pensioenprobleem krijgen. En wat doe je met het deel boven de 102k qua pensioen?

Ik heb een min of meer vergelijkbaar inkomen, leg zelf ~450 bruto per maand in, werkgever doet daar ~2500 bij per maand. Ik heb bewust niets geregeld voor het deel boven de 102k, voor het gebrek aan opbouw boven die 102k word ik wel gecompenseerd door mijn werkgever. In heb nu jonge kinderen dus kan het geld wel gebruiken, daarnaast heeft mijn vrouw ook een inkomen van boven de pensioenfrancise (met bijbehorend pensioen).

Laat je overigens niet gek maken met zzp tarieven. Je zal consequent een tarief van ~150 moeten draaien voor een vergelijkbaar inkomen onderaan de streep (met vergelijkbare voorwaarden). Dat is geen sinecure. Vergeet daarbij ook niet dat je als freelancer nooit meer op een plek komt waar je daadwerkelijk beslist over architectuur ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn huidige package toetsen aan de experts op dit forum :)
Members only:

meningen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 08:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:56
Ik vind het bijzonder hoog voor je leeftijd en werkervaring. Gecombineerd met de reistijd krijg ik zelfs het gevoel dat je vooral even wou patsen, maar dat kan ook mijn jaloezie zijn die opspeelt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:34:
Ik vind het bijzonder hoog voor je leeftijd en werkervaring. Gecombineerd met de reistijd krijg ik zelfs het gevoel dat je vooral even wou patsen, maar dat kan ook mijn jaloezie zijn die opspeelt ;)
vond het zelf ook al hoog idd, maar bedragen lijken normaal te zijn voor soortgelijke data functies als ik in mijn directe kenniskring vraag..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hahn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:34:
Doet 'ie ook. Iemand met een bedrijfskundige opleiding begrijpt ook wel dat als je op 24-jarige leeftijd met een standaard diplomaatje al bijna 50% meer dan modaal verdient niet hoeft te klagen.

We hebben te weinig geleerd van de vorige crisis. Die was niet zwaar genoeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

BFmango schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:49:
[...]
We hebben te weinig geleerd van de vorige crisis. Die was niet zwaar genoeg.
:')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 115% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:35:
[...]

vond het zelf ook al hoog idd, maar bedragen lijken normaal te zijn voor soortgelijke data functies als ik in mijn directe kenniskring vraag..
Normaal is het zeker niet, maar je ziet het langzaam wel vaker.

Zorg voor jezelf vooral dat je gaat en blijft leren, zeker op die leeftijd.

Ik kom vaak genoeg bij klanten waar een jong broekje denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft en werkt op een plek waar hij als éénoog koning is omdat er niemand is om hem meer te leren dan dat hij weet.

En vaak zijn dat ook de bedrijven die door middel van hoge salarissen maar wanhopig starters aan zich proberen te binden.

Zolang dat niet het geval is, netjes gedaan :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
JaQ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:38:
[...]
Is dit wat je zelf inlegt, of is ook het deel dat je werkgever inlegt? Indien je werkgever niet dik meelapt, ga je wel een flink pensioenprobleem krijgen. En wat doe je met het deel boven de 102k qua pensioen?

Ik heb een min of meer vergelijkbaar inkomen, leg zelf ~450 bruto per maand in, werkgever doet daar ~2500 bij per maand.
"Pobleem" is hier natuurlijk wel relatief. Als je bewust bent van de toekomstige situatie is er niets aan de hand. Bij deze salarissen zijn er nou eenmaal volop mogelijkheden zelf op andere manieren dingen te regelen.

Als je er blind vanuit gaat dat je na ja pensioen zonder ergens naar te kijken op een gelijk inkomen kunt rekenen krijg je een probleem ja maar dat is voor niemand slim.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-08 21:48
In het vorige topic heb ik ruim een jaar geleden het salaris van mijn vorige baan gedeeld.

Vanwege het werkplezier ben ik een tijd geleden aan deze nieuwe baan begonnen. Helaas heb ik enigzins op het uurloon moeten inleveren. (Tevens ben ik van 32 naar 40 uur gegaan)

Over twee maanden is er een onderhandelingsmoment, en ik vraag mij af of ik, gezien de huidige markt, blij moet zijn met dit salaris of moet proberen te onderhandelen voor een verhoging. Wat denken jullie?

Alle input wordt op prijs gesteld.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:56
Met 4 jaar fulltime ervaring als developer zou je ergens anders makkelijk 3500-4000 of meer kunnen verdienen. Ik mag hopen dat je in dat onderhandelingsmoment sowieso een verhoging gaat krijgen, maar dat de vraag vooral is hoeveel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Justin_Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:54:
kleine upgrade gehad.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO informatica
• Certificaten: CCIE, JNCIE, PRINCE2, ITIL, hoop ander klein spul
• Werkervaring:20 jaar (15 jaar bij mijn huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Telecoms/Solutions architect
• Werkgever/branche: Energie sector
• (Werk) Locatie(s):Randstad
• Uren/week: 40u (flexibel)
• Vakantiedagen: 28 + 13 ADV
• Reistijd: 12m met auto, mag ook van thuis werken
• Werkdruk: hoog maar te doen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €10780
• Vakantiegeld: €0
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: €8900 (741 p/m)
• Mobiliteit per jaar: €10440 (870 p/m)
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €157K
• Winstdeling/bonus: €~15K

Nog zeer tevreden met mijn arbeidsvoorwaarden, echter krijg steeds meer zzp aanbiedingen met zeer ruime uur tarieven, lastig om een goed uurtarief te bepalen als je als zo ruim gecompenseerd wordt.
Ik denk dat als zzp'er het vrij lastig is om deze package te evenaren. Je moet ruim boven de 130 euro per uur zitten, om je risico's af te dekken en zelfde vakantiedagen te behouden. Daarnaast krijg je als zzp'er er ook andere dingen voor terug. Bijvoorbeeld meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid en zie je meer bedrijven van binnen en heb je ook een andere skillset nodig (onderhandelen etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
DeveloperNL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:19:
Daarnaast krijg je als zzp'er er ook andere dingen voor terug. Bijvoorbeeld meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid en zie je meer bedrijven van binnen en heb je ook een andere skillset nodig (onderhandelen etc).
Dat is wel zo, maar je komt op architect niveau weinig ZZPers tegen en met reden, zoals @JaQ al aangaf:
JaQ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:38:
Vergeet daarbij ook niet dat je als freelancer nooit meer op een plek komt waar je daadwerkelijk beslist over architectuur ;)
Architect is vrijwel altijd loondienst, of partner niveau binnen organisatie, dat is niet een rol die je extern gaat inhuren, maar juist één die je eigenlijk altijd intern wilt hebben, net als een lead developer binnen een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketburger
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO ICT Niveau 4
• Werkervaring: 5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem / Netwerkbeheer
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Hoofdkantoor <3km
• Uren/week: 40
• Reistijd: 2 tot 5 minuten (afhankelijk stoplichten)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3.200
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: N.V.T.
• Pensioeninleg per jaar: 2,9% jaarsalaris (percentage stijgt per 5 jaar)
• Mobiliteit per jaar: N.V.T.
• Overige: Telefoon (nieuwste iPhone) + Laptop + 31 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.600
• Winstdeling/bonus: N.V.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Kid Jansen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Dat is wel zo, maar je komt op architect niveau weinig ZZPers tegen en met reden, zoals @JaQ al aangaf:

[...]

Architect is vrijwel altijd loondienst, of partner niveau binnen organisatie, dat is niet een rol die je extern gaat inhuren, maar juist één die je eigenlijk altijd intern wilt hebben, net als een lead developer binnen een project.
Valt wel mee, ik krijg regelmatig aanvragen in mijn netwerk. Met name binnen cloud oplossingen blijft de vraag groot bij organisaties om extern in te huren, omdat ze of de mensen niet kunnen vinden of tijdelijk opschaling en expertise nodig hebben. De functie solution architect vind ik vaak wel lastig. Is het een architect die ook kan developen of is het een architect die alleen het applicatie landschap uittekent en de architectuur bewaakt. Vaak wordt deze functie als extern niet heel hoog gewaardeerd en is in de praktijk het uurtarief niet veel hoger dan een developer en zijn er veel minder opdrachten (verhouding van 10/1). Snap zelf ook niet hoe iemand 160k in loondienst krijgt als solution architect, maar misschien heeft hij wel unieke kennis in de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
@JaQ Ik heb nog even nagekeken, en heb blijkbaar een fout gemaakt. De 741 p/m is de compensatie die ik krijg voor het salaris boven de 100k.

De maandelijkse inleg via de werkgever is ongeveer 1100 p/m.

Wanneer ik op mijn.pensioenoverzicht.nl kijk dan zou ik eigenlijk minder willen inleggen, ik zou niet weten wat ik met 4600 euro netto moet als ik 68 ben.... Dat zijn een hoop tripjes naar keukenhof met de rollator ;)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Justin_Time schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:04:
wanneer ik op mijn.pensioenoverzicht.nl kijk dan zou ik eigenlijk minder willen inleggen, ik zou niet weten wat ik met 4600 euro netto moet als ik 68 ben.... Dat zijn een hoop tripjes naar keukenhof met de rollator ;)
Ik heb net ook ff hierop gekeken maar volgens mij is dat bedrag wanneer je wel door blijft werken enbetalen op dezelfde wijze als nu. Je kunt namelijk ook het scenario bekijken dat je werkloos wordt, het uit te keren pensioen wordt dan veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodbad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 10:05
easy-cloud schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:23:

Members only:

[...]
Hoop dat je positie niet in het geding is bij Yarden gezien het nieuws in het FD :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
Bloodbad schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Hoop dat je positie niet in het geding is bij Yarden gezien het nieuws in het FD :X
Haha nee ik ga (gelukkig) niet bij Yarden werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:32:
[...]

Wil niet lullig doen maar ik was 18 toen ik van het MBO kwam. Vroege leerling + verkorte opleiding dus in 3 jaar afgerond. (uiteindelijk wel meteen door naar het HBO)

[ Voor 5% gewijzigd door n2theb op 13-05-2019 14:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
delete

[ Voor 117% gewijzigd door Thenotorious op 23-08-2021 18:17 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
double post

[ Voor 96% gewijzigd door ikbengeenvis op 13-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
@Thenotorious lijkt me een prima bod. Ik verdien momenteel hetzelfde met gelijke ervaring en een hbo opleiding. Vrees bij deze baas echter wel de beperkte salarisgroei (hoor collega's hier niet over maar als ik zo naar de cijfertjes kijk zou ik graag toch iets meer dan 100 euro per jaar willen groeien in mijn eerste jaren).

Ik verwacht dat je bij deze baas ook goed zit. Als ik jou was zou ik wel aan collega's vragen hoe het salaris zich ontwikkeld en wat de situatie is bij promotie, bij ons ga je dat jaar onder normale omstandigheden dan maar iets van max 150 omhoog.

@Verwijderd dat hangt af van meerdere factoren, waarbij opleiding en sector de doorslag geven. voor een HBO'er zou ik 3 jaar werkervaring (exclusief stages) iets richting de 2800-3100 verwachten. Lager zou kunnen bij een familiebedrijf maar dat moet je niet willen. Voor een mbo'er verwacht ik aanzienlijk lager, eerder richting de 2400-2700

@Kroketburger dat is niet mis voor een systeembeheerder met een mbo opleiding. Zou er erg tevreden mee zijn. Al werk ik in een andere sector binnen de techniek verwacht met zulke bedragen met 5 jaar ervaring ik niet heel lang bij mijn huidige baas te blijven plakken (vrees maximaal 3 a 4% reguliere loonsverhoging + inflatiecorrectie).

[ Voor 37% gewijzigd door ikbengeenvis op 13-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketburger
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
ikbengeenvis schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:45:
@Kroketburger dat is niet mis voor een systeembeheerder met een mbo opleiding. Zou er erg tevreden mee zijn. Al werk ik in een andere sector binnen de techniek verwacht met zulke bedragen met 5 jaar ervaring ik niet heel lang bij mijn huidige baas te blijven plakken (vrees maximaal 3 a 4% reguliere loonsverhoging + inflatiecorrectie).
Ik ben er inderdaad ook zeer tevreden mee, in 5 jaar gegroeid van €1.800 naar €3.200 en begin binnenkort ook aan zeer interessante certificeringen zoals CEH, daar zal ook tevens weer een verhoging aan gekoppeld zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Kroketburger schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Ik ben er inderdaad ook zeer tevreden mee, in 5 jaar gegroeid van €1.800 naar €3.200 en begin binnenkort ook aan zeer interessante certificeringen zoals CEH, daar zal ook tevens weer een verhoging aan gekoppeld zijn _/-\o_
Ik weet niet wat je vakgebied precies is, maar CEH staat in de security community nou niet beschreven als het go-to certificaat om te bewijzen dat je skills hebt. Ik heb het examen zelf gedaan en gehaald, maar was veel makkelijker dan ik dacht. Als je dan toch een security certificaat wil halen zou ik eerder CISSP, CISM, CISA of OSCP halen afhankelijk van je doelstelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:03
Batiatus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet wat je vakgebied precies is, maar CEH staat in de security community nou niet beschreven als het go-to certificaat om te bewijzen dat je skills hebt. Ik heb het examen zelf gedaan en gehaald, maar was veel makkelijker dan ik dacht. Als je dan toch een security certificaat wil halen zou ik eerder CISSP, CISM, CISA of OSCP halen afhankelijk van je doelstelling. :)
Klopt deels hoor. Ik zit in security consultancy en ik zie dat CEH zeker goed aangeschreven staat. Vooral voor pentesters is het interessant, maar ook voor veel vacatures als security officer is het van belang dat je ook een hackers mindset hebt, wat je deels aantoont door dit certificaat.

De vier andere normen staan zeker wel beter aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-08 21:48
Hahn schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:23:
Met 4 jaar fulltime ervaring als developer zou je ergens anders makkelijk 3500-4000 of meer kunnen verdienen. Ik mag hopen dat je in dat onderhandelingsmoment sowieso een verhoging gaat krijgen, maar dat de vraag vooral is hoeveel?
Dank voor je input. Ik zit dus vrij laag. We gaan zien hoe de onderhandelingen over twee maanden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Laatst online: 16:51
Weer iets gestegen :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 11

2. Wat doe je:
• Functie: Architect
• Uren/week: 37
• Reistijd: 20m enkel zonder file
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5760
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 6%
• Pensioeninleg per jaar: 70/30 wg/wn
• Mobiliteit per jaar: ~1800
• Overige: zie vorige post

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~85000
• Winstdeling/bonus: 3-9%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 16:30
Thenotorious schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:18:
Members only:
Ik neem aan de verhoging exclusief eventuele CAO verhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 12:12
Ask! schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:00:
Aanbod wat ik heb gekregen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Reistijd**: 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Nog geen idee

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2925 3400
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: nog niet duidelijk, heb net aanbod binnen haha.
• Mobiliteit per jaar:* €0,19 centt per kilometer of jaarabonnement OV.
• Overige: 20 27 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.064
• Winstdeling/bonus: € -

Ik neig naar iets meer salaris uit de kan te halen, maar voor de jaren ervaring is dit prima denk ik :)
Heb nu wel een vast contract bij detacheerder en als ik overstap heb ik eerst een jaarcontract, maar dat vind ik prima.

Wat vinden jullie ervan?
Na onderhandeling:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Reistijd**: 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Nog geen idee

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2925 3400 3500
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: nog niet duidelijk, heb net aanbod binnen haha.
• Mobiliteit per jaar:* €0,19 centt per kilometer of jaarabonnement OV.
• Overige: 20 27 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.064 35.360
• Winstdeling/bonus: € -

Nu willen ze me eerst 2 jaar een jaarcontract aanbieden, alvorens ik een vast contract krijg.
Ik heb gezegd dat ik daar niet akkoord mee ga.
Ik heb nu een vast contract, en ik snap het als ze me eerst een jaarcontract geven (vrij normaal).
Ik lever dus ook een stukje zekerheid in, helemaal niet erg.
Zo lang ik daarna maar wel een vast contract heb, dat is voor mij erg waardevol.

Nu willen ze niet af van dit contractproces, eerst echt 2 jaar een jaarcontract.

Wat raden jullie me aan om te doen?
Het lijkt me echt een fantastisch bedrijf om voor te werken, maar ik wil niet eerste 2 jaar een jaarcontract hebben..
Ik zit een beetje in dubio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Een vast contract an sich is niet zo heel veel waard. Daar kan je met weinig werkervaring zo vanaf. Kost wel iets, maar niet meer de vastigheid die het vroeger gaf. Voor het kopen van een woning o.i.d. is het wel handig. Maar je zit nu bij een detacheerder en je wilt over naar de klant? Ze kennen je dus al? Dan zijn ze opvolgend werkgever en mogen ze je niet eens 2 jaarcontracten aanbieden, want de werkduur bij de detacheerder telt mee.

Naar mijn mening moet een jaar voldoende zijn om te weten of ze je willen behouden. Je salarisstap is natuurlijk netjes, maar die moet je ergens anders ook wel kunnen krijgen. Aan jezelf dus de vraag of je hiervoor echt wilt gaan of dat je het op het contracttype durft te laten klappen.

Als je wel voor het jaarcontract gaat, zorg dan wel ervoor dat er een opzegtermijn in zit. Dan kan je altijd weg als het je niet bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28

Zenix

BOE!

Vraag eerst een proforma loonstrook, omdat je nog niet genoeg informatie hebt om het lijstje goed in te vullen.

Voor minder zekerheid zou ik ook een hoger salaris eisen en ook een goede verhoging bij het aangaan van het tweede jaarcontract. Daarnaast kan je ook niet zomaar weggegaan bij een jaarcontract, dus ook minder flexibiliteit. Ik zou niet zomaar akkoord gaan, genoeg plekken voor software engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
Pizza_Boom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:34:
Een vast contract an sich is niet zo heel veel waard. Daar kan je met weinig werkervaring zo vanaf. Kost wel iets, maar niet meer de vastigheid die het vroeger gaf. Voor het kopen van een woning o.i.d. is het wel handig. Maar je zit nu bij een detacheerder en je wilt over naar de klant? Ze kennen je dus al? Dan zijn ze opvolgend werkgever en mogen ze je niet eens 2 jaarcontracten aanbieden, want de werkduur bij de detacheerder telt mee.

Naar mijn mening moet een jaar voldoende zijn om te weten of ze je willen behouden. Je salarisstap is natuurlijk netjes, maar die moet je ergens anders ook wel kunnen krijgen. Aan jezelf dus de vraag of je hiervoor echt wilt gaan of dat je het op het contracttype durft te laten klappen.

Als je wel voor het jaarcontract gaat, zorg dan wel ervoor dat er een opzegtermijn in zit. Dan kan je altijd weg als het je niet bevalt!
Nee het is niet bij een klant, anders was de situatie anders inderdaad.
Ik wil niet 2 jaar een jaarcontract hebben, dat is voor mij teveel een stap achteruit.

Salaris is voor mij minder van belang.
Het bedrijf lijkt me een fantastische stap voor mijn ontwikkeling, en ik verwacht daar met veel plezier te werken. Alleen de contractduur is voor mij wel een eventuele afknapper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-07-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Mbo 4 ICT
• Werkervaring: 1 Jaar stage - 4 Jaar werk

2. Wat doe je:
• Functie: Gebruikersondersteuning
• Reistijd: 40m met OV
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2567
• Dertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: ABP ( meer weet ik niet )
• Mobiliteit per jaar: ~ Mobiliteitskaart
• Overige: 50 Vakantie dagen per jaar

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~30k -35k ish

Opzoek naar iets uitdagender, wil graag netwerkbeheer kant op alleen geen tot minimale ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
Ask! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Nee het is niet bij een klant, anders was de situatie anders inderdaad.
Ik wil niet 2 jaar een jaarcontract hebben, dat is voor mij teveel een stap achteruit.

Salaris is voor mij minder van belang.
Het bedrijf lijkt me een fantastische stap voor mijn ontwikkeling, en ik verwacht daar met veel plezier te werken. Alleen de contractduur is voor mij wel een eventuele afknapper..
Daarnaast verwacht ik komend jaar een huizenjacht voor mijzelf, dan is een geldige intentieverklaring ook handig. Deze is alleen geldig officieel als het eerstvolgende contract een vast dienstverband is.
Met 2 jaarcontracten verspil ik dan eigenlijk een jaar. Dat wil ik niet, zeker nu mijn vriendin en ik graag willen settelen. (Ja, we zijn al erg oud ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Vind het toch altijd bijzonder dat we de architecten titel blijkbaar voor andere zaken gebruiken dan dat het is: Wikipedia: Architect (is een beschermde titel trouwens).

Even serieus: Wat ontwerp je? Software, netwerken etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ask! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:41:

Daarnaast verwacht ik komend jaar een huizenjacht voor mijzelf, dan is een geldige intentieverklaring ook handig. Deze is alleen geldig officieel als het eerstvolgende contract een vast dienstverband is.
Dit klopt niet. Een intentieverklaring is geldig als een werkgever de intentie heeft om de werknemer in vast dienstverband aan te nemen, de periode hierbij is niet van toepassing. Daarnaast is de werkgever rechtsgeldig niet verbonden aan het daadwerkelijk verstrekken van een vast contract indien een intentieverklaring is ondertekend (helpt vaak de werkgever over te halen om het te ondertekenen).

Toen ik mijn huis kocht een paar jaar geleden, hadden mijn vrouw en ik allebei geen vast contract. Voor ons allebei was het onbekend of we deze wel zouden krijgen. Onze werkgevers hebben de intentieverklaring beiden echter wel ondertekend. Ik kreeg al snel een vast contract en bij mijn vrouw werd haar tijdelijke contract doorgezet (inmiddels heeft ze een nieuwe werkgever met vast contract). De hypotheekverstrekker kijkt echt alleen naar de intentieverklaring en niet naar wanneer dit gaat gebeuren.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken om wel/niet een vast contract in de nabije toekomst, zolang de werkgever de intentieverklaring maar ondertekend en bereid is dit telefonisch toe te lichten aan de hypotheekverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesseh
  • Laatst online: 29-08 18:47
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 3 jaar (in dezelfde/junior rol)
• (Woon) Locatie: Randstand

2. Wat doe je:
• Functie: Data Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 1 uur enkele reis, deels OV, deels auto
• Werkdruk: Boven gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3200
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Niet in verdiept eigenlijk...
• Mobiliteit per jaar: Omdat ik geen lease auto heb, krijg ik € 5600 (+ ook een 1e klas business card). Overigens worden mijn kilometers ook gewoon met 19 cent per kilometer vergoed.
• Overige: €45 onkosten vergoeding per maand en 28 vakantie dagen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48k
• Winstdeling/bonus: Ligt aan prestatie/beoordeling, doorgaans zo'n 8% (extra maandloon, waarvan ruim de helft naar ome Rutte gaat)

Op zich niet ontevreden met wat ik verdien, maar ik heb het idee dat het hoger kan. Werk, collega's en het kantoor zijn leuk, maar voor studie wordt er niet veel tijd gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesseh op 15-05-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
Orangelights23 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Dit klopt niet. Een intentieverklaring is geldig als een werkgever de intentie heeft om de werknemer in vast dienstverband aan te nemen, de periode hierbij is niet van toepassing. Daarnaast is de werkgever rechtsgeldig niet verbonden aan het daadwerkelijk verstrekken van een vast contract indien een intentieverklaring is ondertekend (helpt vaak de werkgever over te halen om het te ondertekenen).

Toen ik mijn huis kocht een paar jaar geleden, hadden mijn vrouw en ik allebei geen vast contract. Voor ons allebei was het onbekend of we deze wel zouden krijgen. Onze werkgevers hebben de intentieverklaring beiden echter wel ondertekend. Ik kreeg al snel een vast contract en bij mijn vrouw werd haar tijdelijke contract doorgezet (inmiddels heeft ze een nieuwe werkgever met vast contract). De hypotheekverstrekker kijkt echt alleen naar de intentieverklaring en niet naar wanneer dit gaat gebeuren.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken om wel/niet een vast contract in de nabije toekomst, zolang de werkgever de intentieverklaring maar ondertekend en bereid is dit telefonisch toe te lichten aan de hypotheekverstrekker.
Van een hypotheekadviseur van Vereniging Eigen Huis heb ik gehoord dat dit niet correct is.
Vaak gaat het inderdaad wel zo, en banken accepteren deze intentieverklaring vaak ook gewoon.
Maar bij inspectie zou dit afgekeurd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Jesseh schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:56:
[...]
• Dertiende/veertiende maand: Nee
[...]
• Winstdeling/bonus: Ligt aan prestatie/beoordeling, doorgaans zo'n 8% (extra maandloon, waarvan ruim de helft naar ome Rutte gaat)
[...]
Je krijgt echt geen 13e maand?

Je opmerking over 50% belasting geldt overigens niet alleen voor je bonus, maar zou voor al het geld dat je meer krijgt (of gaat krijgen), je betaalt immers gewoon inkomstenbelasting over je totale inkomen, ongeacht of dat een bonus of salaris (of ander inkomen) is.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ask! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:06:

Van een hypotheekadviseur van Vereniging Eigen Huis heb ik gehoord dat dit niet correct is.
Vaak gaat het inderdaad wel zo, en banken accepteren deze intentieverklaring vaak ook gewoon.
Maar bij inspectie zou dit afgekeurd worden.
Dat is een interessante opmerking. Wij hebben ook een hypotheekadviseur van VEH ingeschakeld en die heeft juist verteld wat ik eerder heb beschreven. Het zou kunnen dat wet- en regelgeving in de tussentijd zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
Orangelights23 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Dat is een interessante opmerking. Wij hebben ook een hypotheekadviseur van VEH ingeschakeld en die heeft juist verteld wat ik eerder heb beschreven. Het zou kunnen dat wet- en regelgeving in de tussentijd zijn aangepast.
Dat is interessant inderdaad!
Wij hebben het gesprek gehad rond begin maart inderdaad, zou kunnen dat de wetgeving verandert is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ask! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Dat is interessant inderdaad!
Wij hebben het gesprek gehad rond begin maart inderdaad, zou kunnen dat de wetgeving verandert is!
Ik ben in februari in gesprek geweest met een hypotheekadviseur over een nieuwbouwproject en die heeft met geen woord gerept over dat het volgende contract vast moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
Wat ook niet meer van deze tijd is, met allerlei ZZP- en andere constructies.

Nog los van het feit dat je met een vast contract ook met 1/2/3 maanden op straat kan staan (doorhalen wat niet van toepassing is)

[ Voor 46% gewijzigd door Hmmbob op 15-05-2019 11:49 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Laatst online: 16:51
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Vind het toch altijd bijzonder dat we de architecten titel blijkbaar voor andere zaken gebruiken dan dat het is: Wikipedia: Architect (is een beschermde titel trouwens).

Ik richt me vooral op applicatie- en informatie-architectuur, met uitstapjes naar business en infra. Het is een behoorlijk bedrijfsspecifieke functie iig. Mocht je meer willen weten, stuur me een dm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Uit je eigen link:
Een IT-specialist bijvoorbeeld, die zich architect noemt, is niet in overtreding van de wet op de architectentitel omdat dit niet gaat om werkzaamheden als architect, stedenbouwkundige, tuin- of landschapsarchitect of interieurarchitect.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik zal ook maar weer eens een update plaatsen, ter leering en vermaak:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HTS WTB
• Werkervaring: ca 14 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Brabant, regio Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Safety Engineer
• Werkgever/branche: Pharma
• (Werk) Locatie(s): Standplaats Noord Brabant, regio Oss, ca 1 dag in de week bezoek aan projecten in Noord Holland of Belgie
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Werkdruk: Sterk wisselend, maar ik hoef me nooit te vervelen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ca €5160
[b]• Vakantiegeld: /b] 8%[
• Dertiende/veertiende maand: Een 1/2 dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: 1,738 % ca €220 eigen bijdrage per maand. Het bedrijf heeft een eigen pensioen fond dat tot de gezondste van nl hoort op het gebied van dekkingspercentage (Bij een te lage dekkingsgraad stort het bedrijf bij)
• Mobiliteit per jaar: Dienstreizen per 1e klas openbaar vervoer of huurauto. De gebruikelijke 19 cent voor woon werk
• Overige: Laptop en telefoon van de baas die ik beide eigenlijk niet prive gebruik

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: Eventuele bonus afhankelijk van de bedrijfsprestaties, afgelopen jaren was die ca 1 maandsalaris

[ Voor 7% gewijzigd door lithoijen op 16-05-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog los van het feit dat je met een vast contract ook met 1/2/3 maanden op straat kan staan (doorhalen wat niet van toepassing is)
Als een bedrijf failliet ga, ja

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Als een bedrijf failliet ga, ja
Nee. Als een werkgever je er echt uit wilt hebben, lig je er gewoon uit. Ja, er zijn regels die jou beschermen en ja, mogelijk ga je een (onterecht) ontslag succesvol kunnen aanvechten, de vraag is of je met een dermate beschadigde arbeidsrelatie terug wilt. Kortom; als een werkgever je er echt uit wilt hebben, sta je gewoon op straat, gerechtvaardigd, of niet.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammetje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Nee. Als een werkgever je er echt uit wilt hebben, lig je er gewoon uit. Ja, er zijn regels die jou beschermen en ja, mogelijk ga je een (onterecht) ontslag succesvol kunnen aanvechten, de vraag is of je met een dermate beschadigde arbeidsrelatie terug wilt. Kortom; als een werkgever je er echt uit wilt hebben, sta je gewoon op straat, gerechtvaardigd, of niet.
Neem maar een lesje baas zijn dan. Het is verd&@d lastig.

https://www.rijksoverheid...r-mag-ik-worden-ontslagen
Ja ookal heb je een beschadigde arbeidsrelatie en daarom niet terug wilt is dat dus geen ontslag. Zolang je goed functioneert is er niets aan de hand. Zo niet, moet dat eerst geregistreerd staan d.m.v. functioneringsgesprekken en dergelijke, je moet de mogelijkheid hebben om jezelf te verbeteren etc.

Kortom met een vastcontract, kan een werkgever je niet binnen 1-3 maanden ontslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Neem maar een lesje baas zijn dan. Het is verd&@d lastig.

https://www.rijksoverheid...r-mag-ik-worden-ontslagen
Ja ookal heb je een beschadigde arbeidsrelatie en daarom niet terug wilt is dat dus geen ontslag. Zolang je goed functioneert is er niets aan de hand. Zo niet, moet dat eerst geregistreerd staan d.m.v. functioneringsgesprekken en dergelijke, je moet de mogelijkheid hebben om jezelf te verbeteren etc.

Kortom met een vastcontract, kan een werkgever je niet binnen 1-3 maanden ontslaan.
Volgens mij kun je gewoon ontslag aanvragen en als deze wordt afgewezen het contract alsnog laten ontbinden met als reden een verstoorde arbeidsrelatie. Kost je waarschijnlijk wel wat meer geld als werkgever.

---edit---
Dit dus:
Als u wegens omstandigheden niet meer door één deur kunt met een van uw werknemers, dan kunt u ontslag aanvragen bij de kantonrechter wegens een verstoorde arbeidsrelatie. Verstoorde arbeidsrelaties kunnen ontstaan door botsende karakters, een vertrouwensbreuk wegens niet toegewezen ontslag (op staande voet) of doordat u een werknemer een langere periode op non-actief heeft gezet.

Net als bij ontslag wegens disfunctioneren zal u in het algemeen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen voordat u een medewerker met deze grondslag kunt ontslaan:
  • U moet kunnen aantonen dat de arbeidsrelatie onherstelbaar verstoord is.
  • U moet kunnen aantonen dat u verschillende pogingen heeft gedaan om de relatie te herstellen.
  • U moet kunnen aantonen dat de verstoring ernstig en langdurig is.
  • Het nadeel van ontslag wegens een verstoorde arbeidsrelatie is dat er vaak een hogere transitievergoeding
betaald moet worden dan bij ontslag wegens disfunctioneren. Dit gebeurt wanneer de kantonrechter van mening is dat de werkgever (deels) verantwoordelijk is voor het conflict. In dit geval moet de werkgever dan vaak een transitievergoeding betalen op basis van een correctiefactor van maximaal 2. Als er sprake is van een “neutrale” ontbinding dan is deze factor 1. Als de rechter u dus als verantwoordelijk beschouwt, kan dit financieel gezien negatief voor u uitpakken.

Ook in dit geval is het een goed idee om een ontslagdossier op te stellen. Dit kan uw positie verdedigen tegenover de kantonrechter.
Bron: https://nl.ageras.com/blo...r-ontslaan-hoe-doe-ik-dat (maar ook bijv. https://www.sprout.nl/how...-om-werknemer-te-ontslaan)

Maar goed, ik ben geen jurist. Verre van...

[ Voor 50% gewijzigd door barrymossel op 16-05-2019 13:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Met of zonder vast contract vlieg je alsnog gewoon uit als de WG van je af wilt, goedschiks of kwaadschiks. Kost alleen wat meer als jij altijd goede beoordelingen e.d. hebt, maar als je WG de knip trekt sta jij aan het einde van het verhaal toch zonder werk, no mather what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Laatst online: 15:25

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 16-05-2019 14:50 . Reden: Members-only-tags gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Volgens mij kun je gewoon ontslag aanvragen en als deze wordt afgewezen het contract alsnog laten ontbinden met als reden een verstoorde arbeidsrelatie. Kost je waarschijnlijk wel wat meer geld als werkgever.
Nee want dan moet die verslechterde arbeidsrelatie ergens uit blijken, dit moet worden vastgelegd. Daarnaast moet de werknemer de tijd hebben om deze arbeidsrelatie te verbeteren en vice versa.

ja tuurlijk kan je met geld iemand ontslaan, maar dan moet je flinke ontslagvergoeding betalen. dan lukt alles binnen 3 maanden, maar die mag de werknemer gewoon weigeren. Als je het aanneem is het niet echt ontslag, want dan ga je zelf weg.

Dus als je vastcontract heb en je wil er blijven werken kan je niet binnen 3 maanden op straat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Nee want dan moet die verslechterde arbeidsrelatie ergens uit blijken, dit moet worden vastgelegd. Daarnaast moet de werknemer de tijd hebben om deze arbeidsrelatie te verbeteren en vice versa.

ja tuurlijk kan je met geld iemand ontslaan, maar dan moet je flinke ontslagvergoeding betalen. dan lukt alles binnen 3 maanden, maar die mag de werknemer gewoon weigeren. Als je het aanneem is het niet echt ontslag, want dan ga je zelf weg.

Dus als je vastcontract heb en je wil er blijven werken kan je niet binnen 3 maanden op straat staan.
Zie bron in mijn vorige post. Maar nogmaals IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Zie bron in mijn vorige post. Maar nogmaals IANAL
Ja jouw bron ondersteund mijn post. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Ja jouw bron ondersteunt mijn post. Dank
Vind je?
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Ontslag (op staande voet), afgewezen, maar daardoor dus een verstoorde arbeidsrelatie. Is vastgelegd door een kantonrechter (of UWV). Verbetering bij werknemer gaat hier niet lukken, want het komt met name door de werkgever.

Je bent er nogal van overtuigd (rechten gestudeerd, of ooit in een dergelijke situatie gezeten?). Volgens mij gaat het hier om zeer complexe materie en staat elke zaak op zich. Maar goed, nog wat leesvoer: https://www.bvdv.nl/recht...erstoorde-arbeidsrelatie/

Vooral de een-na-laatste alinea. Het is schijnbaar gewoon mogelijk iemand ten onrechte eruit te wieberen. Dat kost je wel geld (billijke vergoeding). Over welke periode dit gaat staat er niet bij, maar doorgaans zijn dit zeer snelle zaken dacht ik (gemiddeld 8 weken lees ik).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-10 19:58
Om heel eerlijk te zijn gezien je leeftijd, opleidingen en werkervaring dat je het al vrij goed doet qua salaris. Stel je de vraag hoe je die verhoging in salaris aantrekkelijk kan maken voor je werkgever.

Misschien dat je evt. een dertiende of veertiende maand kan onderhandelen, extra bonussen of een upgrade in andere secundaire voorwaarden.

[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 16-05-2019 14:52 . Reden: quote verwijderd ivm gefixte MO-tags ]

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Vind je?
Nog steeds ja:)
[...]
Ontslag (op staande voet), afgewezen, maar daardoor dus een verstoorde arbeidsrelatie. Is vastgelegd door een kantonrechter (of UWV). Verbetering bij werknemer gaat hier niet lukken, want het komt met name door de werkgever.
Daardoor kan een werkgever je juist niet ontslaan en zal de kantonrechter weer de werknemer in zijn gelijk stellen. zolang de werknemer maar voet bij stuk houdt.
Je bent er nogal van overtuigd (rechten gestudeerd, of ooit in een dergelijke situatie gezeten?). Volgens mij gaat het hier om zeer complexe materie en staat elke zaak op zich. Maar goed, nog wat leesvoer: https://www.bvdv.nl/recht...erstoorde-arbeidsrelatie/
sort off.
Vooral de een-na-laatste alinea. Het is schijnbaar gewoon mogelijk iemand ten onrechte eruit te wieberen. Dat kost je wel geld (billijke vergoeding). Over welke periode dit gaat staat er niet bij, maar doorgaans zijn dit zeer snelle zaken dacht ik (gemiddeld 8 weken lees ik).
nou wel wat langer met alle rechtszaken erbij.
Die laatste 2 alinea's, mooi verwoord .
Ook als de werkgever tot ontslag wil overgaan, zonder dat daarvoor een redelijke grond bestaat, loopt het risico om een billijke vergoeding te moeten betalen.

De billijke vergoeding is bedoeld als tik op de vingers van werkgevers die ernstig verwijtbaar heeft bijgedragen aan het ontslag.

Eén van de hoogste billijke vergoedingen werd toegewezen aan een apotheker, die na tientallen jaren en kort voor pensioen plotseling werd verweten niet goed te functioneren. Toen de arbeidsverhouding niet meer gered kon worden en de kantonrechter toch tot ontbinding overging, werd ook nog eens een billijke vergoeding van € 125.000,- toegewezen.

Overleg over een beëindigingsovereenkomst

Het is in veel gevallen verstandig om met de werknemer in overleg te gaan over het beëindigen van de arbeidsovereenkomst. Uit onderzoek is gebleken dat vaker een beëindigingsovereenkomst wordt afgesproken, waarbij de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden wordt beëindigd. Zorg er wel voor dat je het dossier compleet maakt met verklaringen en verslagen. Als het nodig is, kan je dat gebruiken voor een ontbindingsverzoek
In het geval van de apotheker, zal de werknemer dat geld hebben aangenomen, maar goed dat is gis werk.
Ik heb even de belangrijkste termen gepakt. Wederzijds goedvinden.. oei daar gaat die.
De arbeidsverhouding kon niet meer gered worden. Dit moet blijken uit de verslagen en duurt wel wat langer dan 8 weken.

laten we het hier maar bij houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Frozenhands schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
[...]
Om heel eerlijk te zijn gezien je leeftijd, opleidingen en werkervaring dat je het al vrij goed doet qua salaris. Stel je de vraag hoe je die verhoging in salaris aantrekkelijk kan maken voor je werkgever.

Misschien dat je evt. een dertiende of veertiende maand kan onderhandelen, extra bonussen of een upgrade in andere secundaire voorwaarden.
Het is ook nog eens Friesland, geen Randstad. :)
Nee, dat is een keurig salaris voor een 26 jarige met 6 jaar werkervaring.

Alleen, is die 6 jaar inclusief of exclusief stage? Want stage telt sowieso niet mee qua werkervaringsjaren. :) (Ik dacht dat het wel kon, maar da's een vlotte doorstroming.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-10 19:58
unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Alleen, is die 6 jaar inclusief of exclusief stage? Want stage telt sowieso niet mee qua werkervaringsjaren. :) (Ik dacht dat het wel kon, maar da's een vlotte doorstroming.)
Over het stukje Friesland heb ik zelfs overheen gelezen, dan is het salaris meer dan prima inderdaad. Voor dat salaris heb je een mooie vrij staande woning in Friesland gezien de huizenprijzen daar.

Gezien zijn leeftijd en opleiding denk ik dat het exclusief stages is, maar dat heeft verder weinig invloed.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Laatst online: 15:25

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Het hoofdkantoor zit overigens wel in de Randstad. De 6 jaren zijn mijn in dienst jaren bij dit bedrijf. Jong begonnen en vervolgens zo snel mogelijk van servicedesk richting netwerkbeheer bewogen. Wellicht had ik relevante werkervaring moeten vermelden, dit is voor mijn huidige rol +- 3 jaren.

Kennelijk zit ik dus helemaal niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
[...]
laten we het hier maar bij houden
Modbreak:Dit dus. Discussies over ontslag(on)mogelijkheden zijn hier ruimschoots off-topic. De topic-waarschuwing staat er niet voor niets.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:55
Kapteynn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Het hoofdkantoor zit overigens wel in de Randstad. De 6 jaren zijn mijn in dienst jaren bij dit bedrijf. Jong begonnen en vervolgens zo snel mogelijk van servicedesk richting netwerkbeheer bewogen. Wellicht had ik relevante werkervaring moeten vermelden, dit is voor mijn huidige rol +- 3 jaren.

Kennelijk zit ik dus helemaal niet verkeerd :)
ik ben 34 en systeembeheerder, maar zit maar 200,- boven jou. al heb ik nog geen MCSA(wel mee bezig). Volgens mij heb je een prima salaris voor je leeftijd, maar gezien je certificaten/ervaring ook terecht.

Edit:

Ook Fries(Ik werk in Groningen) met een hoofdkantoor in Amsterdam.

[ Voor 5% gewijzigd door Bouke-p op 16-05-2019 15:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
@Kapteynn Leeftijd is geen criterium voor een hoog / laag salaris. Vaak in de praktijk wel, maar realistisch gezien als ik beter werk lever dan iemand die 20 jaar ouder is (uitgaande van zelfde functie) zou ik meer mogen (moeten?) verdienen.

Dus laat je daar vooral niet door tegenhouden. Hard maken wat je als toegevoegde waarde hebt aan het bedrijf en lekker het gesprek aangaan.

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 16-05-2019 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
FitTiv schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:19:
@Kapteynn Leeftijd is geen criterium voor een hoog / laag salaris. Vaak in de praktijk wel, maar realistisch gezien als ik beter werk lever dan iemand die 20 jaar ouder is (uitgaande van zelfde functie) zou ik meer mogen (moeten?) verdienen.

Dus laat je daar vooral niet door tegenhouden. Hard maken wat je als toegevoegde waarde hebt aan het bedrijf en lekker het gesprek aangaan.
Dat is helaas/gelukkig iets wat ze in 99% van de bedrijven en instellingen nog moeten ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40
Pizza_Boom schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Dat is helaas/gelukkig iets wat ze in 99% van de bedrijven en instellingen nog moeten ontdekken.
Binnen een bedrijf zie je vaak nog wel dat salarissen gerelateerd zijn aan junior/medior/senior. Verhoudingen tussen bedrijven onderling verschillen wel gigantisch. Een beginnend medior verdiend bij ons flink meer dan de meeste seniors bij mijn vorige werkgever. De drempel ligt dan ook wel weer iets hoger.

Naar mijn inziens niets mis mee. Zou het ook vreemd vinden als ik op mijn 25e evenveel verdien als mijn collega's met 20 jaar ervaring en gezin met 4 kinderen, ook al lever ik op dat moment een grotere bijdrage. Veel van de meerwaarde van seniors zit hem niet zozeer in de specifieke kennis van de laatste technologie, maar onder meer in het overdragen van kennis en ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ypuh schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Binnen een bedrijf zie je vaak nog wel dat salarissen gerelateerd zijn aan junior/medior/senior. Verhoudingen tussen bedrijven onderling verschillen wel gigantisch. Een beginnend medior verdiend bij ons flink meer dan de meeste seniors bij mijn vorige werkgever. De drempel ligt dan ook wel weer iets hoger.

Naar mijn inziens niets mis mee. Zou het ook vreemd vinden als ik op mijn 25e evenveel verdien als mijn collega's met 20 jaar ervaring en gezin met 4 kinderen, ook al lever ik op dat moment een grotere bijdrage. Veel van de meerwaarde van seniors zit hem niet zozeer in de specifieke kennis van de laatste technologie, maar onder meer in het overdragen van kennis en ervaring.
Gezinssamenstelling zou toch geen invloed mogen hebben op de hoogte van een salaris?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ypuh schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Juist en in een bredere algemene kennis. Uitzonderingen daargelaten, zullen de meeste mensen met 20 jaar ervaring, daadwerkelijk een andere toegevoegde waarde hebben dan iemand met 5 jaar ervaring.

Zelfde met schoolverlaters, hun kennis is super belangrijk en recent, maar er is ook heel veel dat ze nog NIET weten en dat soort kennis komt, vind ik, vaak toch gewoon met de jaren. Juist alle kennis die je niet uit boeken haalt maar puur door gewoon te doen op doet.

Ik vind dat dat ook beloond mag worden.

Aan de andere kant vind ik ook dat iemand gewoon betaald moet worden voor zijn of haar functie en toegevoegde waarde. Ik kan me prima situaties voorstellen waarin iemand van 30 met 10 jaar ervaring, meer betaald word dan iemand van 40 met 20 jaar.

Alleen die gezinssamenstelling vind ik dan weer totaal irrelevant. :) Waarom zou ik met 2 katten minder moeten verdienen dan iemand met 4 kinderen? Die 4 kinderen kiest diegene toch écht zelf voor, inclusief de financiële consequenties die daar aan hangen. (Sterker nog, misschien zou ik dan juist wel méér moeten verdienen omdat ik in de regel flexibeler kan zijn qua uren, verlof, etc, dan iemand die thuis een heel gezin draaiende moet houden.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Zelfde met schoolverlaters, hun kennis is super belangrijk en recent
Vind jij kennis uit een boek van een docent, die vaak niet uit de praktijk komt, recenter dan iemand die al 20 jaar in zijn vakgebied bezig is???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

* Ardana wijst subtiel op de topic-waarschuwing en loopt fluitend weg.

Ik neem aan dat ik niet weer hoef te waarschuwen dat het weer erg off-topic aan het gaan is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40
En nu is het klaar met het OT-geneuzel.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unezra

unezra

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 20-11-2024

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 10:28

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[ Voor 125% gewijzigd door Ardana op 18-05-2019 11:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Modbreak:Voor de eerstvolgende staat een ban klaar. Ik ben er klaar mee, er is nu vaak genoeg gewaarschuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een update!
JDFS schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:
Members only:
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door JDFS op 19-05-2019 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
JDFS schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:50:
Een update!

[...]

Members only:
Dat is een serieuze stap voorwaarts! Van dat verschil kun je ook prima zelf een auto rijden...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JDFS schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:50:
Een update!

[...]

Members only:
Goed bezig, je zat in middels best wel laag bij je huidige baan. En ja die auto dat is privé wel jammer maar stiekem is een normale auto in 22% bijtelling best duur, vaak voldoet een kleiner 2e handsje net zo goed.

Qua lifestyle Creep, boek een groot deel van je extra inkomen direct naar je spaarrekening.

Verder ken ik het gevoel, als je zo een stap maakt denk je snel; wat kan er nog meer?
Met een beetje geluk vang ik dit jaar ook bijna 3x wat ik 4 jaar terug verdiende.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 20-05-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 103% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weysboy
  • Laatst online: 09-10 21:14
Members only: title

Van overheid naar detachering toch weer naar de overheid gegaan en hiermee al bij de derde werkgever aan de slag. Ik hecht toch wel veel waarde aan de vakantiedagen. Detacheerders kunnen daar eigenlijk toch niet tegenop, zeker niet als je op fietsafstand woont. Verder voel ik me erg op mijn plek bij deze organisatie.
Pagina: 1 ... 21 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.