Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hey interessant die executive master! Heb je dat gelijk achter je studie gevolgd of vanuit je werkgever? Heeft het je wat extras gebracht?Don Quijote schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:54:
***members only***
Vanuit mijn werkgever gevolgd nadat ik daar na de universiteit gestart was (Consultancy). Was voor mij verder overigens meer in de categorie "Je kan het maar hebben" dan dat het iets heeft gebracht voor mij (was ook wel een heel specifiek onderwerp, IT Auditing).BarendBotje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:51:
[...]
Hey interessant die executive master! Heb je dat gelijk achter je studie gevolgd of vanuit je werkgever? Heeft het je wat extras gebracht?Zelf ook aan het orienteren om deze master te doen!
Kan je iets meer vertellen hoe je in deze rol bent gekomen? Wat voor rollen heb je hiervoor gehad en ben je vaak geswitched of juist niet? Klinkt als een mooie beloning i.c.m. werkdruk die in ieder geval niet extreem is.Don Quijote schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:02:
[...]
Vanuit mijn werkgever gevolgd nadat ik daar na de universiteit gestart was (Consultancy). Was voor mij verder overigens meer in de categorie "Je kan het maar hebben" dan dat het iets heeft gebracht voor mij (was ook wel een heel specifiek onderwerp, IT Auditing).
Weggooi24 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:24:
[...]
Kan je iets meer vertellen hoe je in deze rol bent gekomen? Wat voor rollen heb je hiervoor gehad en ben je vaak geswitched of juist niet? Klinkt als een mooie beloning i.c.m. werkdruk die in ieder geval niet extreem is.
[Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 10-05-2023 08:56]
Op deze manier is het lastig wat zeggen, de template is er met een redenLikeABawzs schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:09:
***members only***
Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid
Hoezo? Het is gewoon geld (en niet een klein beetje ook)Don Quijote schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:54:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Als je wat meer context deelt over je huidige situatie dan kunnen anderen daar ook wat zinniger op reageren. Deel je liever niet de template in de topic start, maak dan even een apart topic aan met wat meer details die je wel wil prijsgeven.LikeABawzs schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:09:
***members only***
thlst schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:20:
***members only***
Nooit je huidige salaris doorgeven. Als je een salaris +800 wilt, geef voortaan je salaris + 800 op dat je nu verdient. En dan kijken waar ze mee komen.LikeABawzs schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:40:
[...]
Ze vragen inderdaad om een indicatie van huidige salaris.
Ik geef hierbij duidelijk aan dat dit dus met lease auto is en ik een stap wil maken dat het het waard maakt om prive een auto te gaan rijden en dus luxe en comfort/vrijheid in te leveren en alsnog netto wat over te houden.
Dit is toch niet gek? In mijn ogen zal ik dan toch zo'n 800 bruto willen/moeten stijgen.
Dus dan praat je over een salaris van rond de 3200-3300. (4.5 jaar ervaring op servicedesk) Dit is toch helemaal niet gek voor een Junior systeembeheerder als ik salarissen zie van tegen de 3k voor support.
Misschien ben ik wel onredelijk en moet ik het nog even uitzingen in de detachering voor wat meer ervaring. En kan ik bij mijn huidige detacheerder natuurlijk ook wel meer gaan verdienen + ik vind een lease auto echt een fijn iets. En hij loopt bijna af, en heb wel iets moois op het oog voor een volgende.
'XFlame schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:52:
[...]
Nooit je huidige salaris doorgeven. Als je een salaris +800 wilt, geef voortaan je salaris + 800 op dat je nu verdient. En dan kijken waar ze mee komen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
“Ik zou graag <bedrag> willen verdienen omdat x, y en z.”unezra schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:34:
[...]
'
Liegen over je huidige salaris is sowieso een NOGO.
Óf je bent er eerlijk over en geeft aan wat je wil verdienen, óf je geeft aan wat je wil verdienen zonder je huidgie salaris te noemen.
Werkgever/werknemer relatie is er ook een van vertrouwen. Als je at meteen al schaad, vind ik dat een heel slechte start. (Plus dat het "nooit je salaris geven" dusdanig situatieafhankelijk is, dat je dat niet hard zo kunt zeggen.)
Precies.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:45:
[...]
“Ik zou graag <bedrag> willen verdienen omdat x, y en z.”
En neem daar vooral het initiatief in, ga niet wachten totdat de vraag gesteld wordt. Als je de leiding neemt op dit onderwerp kun je ook beter sturen.
Ik vind dit maar een matige take. Beetje bluffen en handelen hoort bij 't spelletje. Ik heb genoeg sollicitaties gehad waarbij ik het gesprek begon met "Ik verdien nu (huidig salaris +20%) en daar moet natuurlijk wel wat bovenop", en dat is tot nu toe (N=3) altijd prima verlopen.unezra schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:34:
[...]
'
Liegen over je huidige salaris is sowieso een NOGO.
Óf je bent er eerlijk over en geeft aan wat je wil verdienen, óf je geeft aan wat je wil verdienen zonder je huidgie salaris te noemen.
Werkgever/werknemer relatie is er ook een van vertrouwen. Als je at meteen al schaad, vind ik dat een heel slechte start. (Plus dat het "nooit je salaris geven" dusdanig situatieafhankelijk is, dat je dat niet hard zo kunt zeggen.)
Ook dat is vaak maar een suggestie, kun je prima boven gaan zitten.unezra schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Precies.
Tegelijkertijd, vaak staat het al in de vacature. In ieder geval de bandbreedte.
[Voor 13% gewijzigd door jessy100 op 10-05-2023 13:42]
Bluffen is "ik wil dit en dat verdienen want X Y Z", niet liegen over je huidgie salaris.jessy100 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Ik vind dit maar een matige take. Beetje bluffen en handelen hoort bij 't spelletje. Ik heb genoeg sollicitaties gehad waarbij ik het gesprek begon met "Ik verdien nu (huidig salaris +20%) en daar moet natuurlijk wel wat bovenop", en dat is tot nu toe (N=3) altijd prima verlopen.
Dat begint bij de intake met de recruiter.Dat hele verhaal over vertrouwen etc tussen werkgever en werknemer dat begint zodra de handtekeningen staan.
Oh, dan kan je dus best liegen over je huidige salaris. Recruiters zijn de grootste bluffers van deze wereld.unezra schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:42:
[...]
Bluffen is "ik wil dit en dat verdienen want X Y Z", niet liegen over je huidgie salaris.
[...]
Dat begint bij de intake met de recruiter.
[Voor 22% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 10-05-2023 13:52]
Is dat salaris dan nog wel op basis van 40 uur? In dat geval zou ik dat ook zien als reden om dit het laatste jaar van je academische carrière, want met een PhD in de wiskunde verdien je in het bedrijfsleven al heel rap een stuk meer.Doorreizen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:57:
***members only***
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Dat salaris is inderdaad op basis van 40 uur (en gemiddeld genomen meer dan 40 uur). Het salaris an sich is voor mij geen reden om te stoppen, het gaat meer om het gebrek aan baanzekerheid en de algemene werkcultuur.Mugwump schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:21:
[...]
Is dat salaris dan nog wel op basis van 40 uur? In dat geval zou ik dat ook zien als reden om dit het laatste jaar van je academische carrière, want met een PhD in de wiskunde verdien je in het bedrijfsleven al heel rap een stuk meer.
Het kan wel goed verlopen, maar het punt is dat het niet nodig is. Je huidige salaris is sowieso al niet relevant voor de discussie of er een match is. Wat je wenst te ontvangen als je daar in dienst komt en wat zij wensen te betalen wel.jessy100 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Ik vind dit maar een matige take. Beetje bluffen en handelen hoort bij 't spelletje. Ik heb genoeg sollicitaties gehad waarbij ik het gesprek begon met "Ik verdien nu (huidig salaris +20%) en daar moet natuurlijk wel wat bovenop", en dat is tot nu toe (N=3) altijd prima verlopen.
[...]
Ik wil hier niet te veel off-topic gaan, maar overschat werken bij "een commerciële instelling" niet. Had een vriend die na een aantal jaren postdoccen in de VS weer terug kwam naar Nederland en mij om advies vroeg omdat hij het bedrijfsleven in wilde en wist dat ik een beetje in de data science / analytics hoek zat. Hij was ook bang dat hij die stap niet zou kunnen maken, maar nadat ik hem een beetje uit had gelegd dat het allemaal vrij weinig voorstelt vergeleken met een academische carrière, heeft hij de stap gemaakt en nu een heerlijk ontspannen baantje met een veel rianter salaris.Doorreizen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:30:
[...]
Dat salaris is inderdaad op basis van 40 uur (en gemiddeld genomen meer dan 40 uur). Het salaris an sich is voor mij geen reden om te stoppen, het gaat meer om het gebrek aan baanzekerheid en de algemene werkcultuur.
Ik hoop dat ik iets anders kan vinden hierna. Ik zie mezelf niet zo bij een commerciële instelling werken maar ik zal misschien wel moeten.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Weinig man, Ik pak 3200 als support medewerker, jij bent een engineer en je hebt ervaring. Ik zou meer vragen!Poehzel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:16:
***members only***
Nee, bij het zetten van de handtekening. Daarvoor ben je niks van elkaar. Het gaat om een zakelijke overeenkomst. Je hebt niet samen geknikkerd.
Die doen dat dus ook niet bij een sollicitant. Zo werkt dat spel.Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:46:
[...]
Maar een recruiter zou ik nooit op de blote ogen geloven.
Opbouw van vertrouwen (daar gaat het hier om), begint bij het eerste contactmoment. (Dat kan effectief al zijn op het moment dat een recruiter/hiring manager een CV op LinkedIn ziet.) Juist die eerste contactmomenten zijn ontzettend broos. 1 serieuze misstap aan de kant van potentiële werkgever of kandidaat, en de sollicitatieprocedure wordt afgebroken._Max_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:58:
[...]
Nee, bij het zetten van de handtekening. Daarvoor ben je niks van elkaar. Het gaat om een zakelijke overeenkomst. Je hebt niet samen geknikkerd.
Onderhandelen hoort er zeker bij, dat is het punt niet. Het gaat er om dat je in de basis niet liegt op je CV en als er gevraagd wordt naar je salaris, je óf eerlijk zegt dat je dat niet wil noemen, óf vaag blijft "ergens in de buurt van de X per maand" óf eerlijk antwoord geeft. Maar als je €4500 verdient en je geeft antwoord op de vraag "wat verdien je", zeg je niet €5500.Het noemen van een salaris is vrij invulbaar of je er wel of niet over liegt, dat is niet relevant.Het is een zakelijke overeenkomst. Onderhandelen hoort erbij. Als je stelt dat iedereen eerlijk moet zijn, moet je misschien wat meer realisme verkrijgen in hoe de wereld werkt.
Dan moeten ze vragen wat je krijgt. Ik verdien ook 10k... Ik krijg het alleen niet.unezra schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:20:
Onderhandelen hoort er zeker bij, dat is het punt niet. Het gaat er om dat je in de basis niet liegt op je CV en als er gevraagd wordt naar je salaris, je óf eerlijk zegt dat je dat niet wil noemen, óf vaag blijft "ergens in de buurt van de X per maand" óf eerlijk antwoord geeft. Maar als je €4500 verdient en je geeft antwoord op de vraag "wat verdien je", zeg je niet €5500.
Maar dat gaat toch altijd 2 kanten op.unezra schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:20:
[...]
Opbouw van vertrouwen (daar gaat het hier om), begint bij het eerste contactmoment. (Dat kan effectief al zijn op het moment dat een recruiter/hiring manager een CV op LinkedIn ziet.) Juist die eerste contactmomenten zijn ontzettend broos. 1 serieuze misstap aan de kant van potentiële werkgever of kandidaat, en de sollicitatieprocedure wordt afgebroken.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
[Voor 56% gewijzigd door AtleX op 11-05-2023 19:04]
12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.
Dat klinkt leuk, maar dat vertrouwen moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Door de kersverse kandidaat gelijk al klem te zetten met zo'n rotvraag ondermijnt de werkgever direct relatie en laat deze zich van z'n slechtste kant zien. Wil je in het eerste of tweede gesprek dan echt zo graag toegeven dat je voor geen meter betaalt als werkgever?unezra schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:20:
Opbouw van vertrouwen (daar gaat het hier om), begint bij het eerste contactmoment. (Dat kan effectief al zijn op het moment dat een recruiter/hiring manager een CV op LinkedIn ziet.) Juist die eerste contactmomenten zijn ontzettend broos. 1 serieuze misstap aan de kant van potentiële werkgever of kandidaat, en de sollicitatieprocedure wordt afgebroken.
[...]
Onderhandelen hoort er zeker bij, dat is het punt niet. Het gaat er om dat je in de basis niet liegt op je CV en als er gevraagd wordt naar je salaris, je óf eerlijk zegt dat je dat niet wil noemen, óf vaag blijft "ergens in de buurt van de X per maand" óf eerlijk antwoord geeft. Maar als je €4500 verdient en je geeft antwoord op de vraag "wat verdien je", zeg je niet €5500.
Is totaal niet van belang. Ben het deels eens met @unezra, nooit liegen. Maar je kunt wel gewoon weigeren. Ik heb dat ook wel eens in een gesprek gedaan (al weer lang geleden): gewoon gezegd dat ik niet ga vertellen hoeveel ik nu verdien. Ze waren verbaast, maar wilde mij gewoon graag hebben en hadden een bod gedaan.AtleX schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:56:
Waarom is dat oude salaris van belang voor een nieuwe baan? Ik heb een aantal keer aangegeven dat ik het best over mijn salariswensen wil hebben en graag hoor wat hun aanbod is, maar mijn oude salaris hoort bij mijn oude baan. Ze willen toch ook niet weten op wat voor bureaustoel ik zat, (een prima Herman Miller btw) wat de kantineperks waren of wat mijn BYOD budget was?
Liegen zou ik trouwens ook niet doen. Ben het wel met @unezra eens dat een vertrouwensrelatie vanaf het begin opgebouwd moet worden. Dat potentiele toekomstige werkgevers hier niet bepaald heel sterk in zijn wil nog niet zeggen dat ik het zelf ook maar tegen mijn principes moet doen. Maar goed, dat voorkom ik dus door het over het nieuwe salaris te hebben.
Heb ooit ergens gesolliciteerd die geen aanbod wilden doen zonder laatste salarisstrook & jaaropgaaf van mijn toenmalige baan te ontvangen. Dat vond ik helemaal brutaal.
Een ander argument is dat je vaak solliciteert naar een andere baan omdat het een stap vooruit is. Je gaat verticaal (omhoog) of horizontaal (andere track) een stap zetten. Wat is je oude salaris bij je oude werkgever in je oude functie dan nog relevant?
Ik vind de hele vraag "wat verdien je" al zo bizar en volledig nutteloos dat een kandidaat daar echt alles op mag antwoorden wat mij betreft. Ze mogen het afwimpelen, liegen, niet antwoorden, de vraag is in mijn ogen zo irrelevant dat het antwoord dat ook mag zijn.unezra schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:20:
Het ligt er bij mij aan. Ik wil het liefste van te voren weten in welke salarisrange/schaal ik eventueel terecht ga komen. Wordt daar afwijkend op gereageerd, dan ben ik niet eens geïnteresseerd. Dat is voornamelijk wanneer recruiters contact met mij opnemen. Het ligt overigens wel aan het specifieke bedrijf. Bij sommige organisaties kan ik daar nog wel overheen stappen. Vraagt men om een assessment? Max. 1 uur, maar liever helemaal niet.Homeland schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:11:
[...]
Ik vind de hele vraag "wat verdien je" al zo bizar en volledig nutteloos dat een kandidaat daar echt alles op mag antwoorden wat mij betreft. Ze mogen het afwimpelen, liegen, niet antwoorden, de vraag is in mijn ogen zo irrelevant dat het antwoord dat ook mag zijn.
Er hoort geen enkele relatie te zijn tussen het huidige salaris en wat iemand gaat verdienen. Want dit kan er voor zorgen dat iemand zijn/haar leven lang onderbetaald is/laag in de salarisschaal zit.
Daarnaast zijn er zo veel andere factoren die salaris bepalen die niets met de kandidaat te maken hebben. Ik stel de vraag nooit aan een kandidaat maar vraag wat hun salarisverwachting is, dat is immers relevant en dat is dan het beginpunt van onderhandelingen.
[Voor 12% gewijzigd door Stephanvr op 12-05-2023 10:38]
Laten we wel wezen, de enige reden waarom de potentiële werkgever deze vraag stelt, is om zelf een betere onderhandelingspositie te verkrijgen en eventueel confidentiële informatie qua loonschalen bij de concurrentie te kunnen profileren.Homeland schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:11:
[...]
Ik vind de hele vraag "wat verdien je" al zo bizar en volledig nutteloos dat een kandidaat daar echt alles op mag antwoorden wat mij betreft. Ze mogen het afwimpelen, liegen, niet antwoorden, de vraag is in mijn ogen zo irrelevant dat het antwoord dat ook mag zijn.
Er hoort geen enkele relatie te zijn tussen het huidige salaris en wat iemand gaat verdienen. Want dit kan er voor zorgen dat iemand zijn/haar leven lang onderbetaald is/laag in de salarisschaal zit.
Daarnaast zijn er zo veel andere factoren die salaris bepalen die niets met de kandidaat te maken hebben. Ik stel de vraag nooit aan een kandidaat maar vraag wat hun salarisverwachting is, dat is immers relevant en dat is dan het beginpunt van onderhandelingen.
Dat zou in de basis in de vacature moeten staan. Er is wetgeving in de maak die dat verplicht, maar helaas is die er nog niet doorheen.Stephanvr schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:32:
[...]
Het ligt er bij mij aan. Ik wil het liefste van te voren weten in welke salarisrange/schaal ik eventueel terecht ga komen. Wordt daar afwijkend op gereageerd, dan ben ik niet eens geïnteresseerd.
Eens. Ben zelf ook al eens onprettig verrast. Dat heeft mijn eigen mening wel zinvol veranderd. Tegelijkertijd zegt een schaal ook niet alles. Het kan prima zijn dat de bovenkant van de schaal matched met je verwachtingen maar het bedrijf alsnog een aanbod onderin de schaal doet.Dat is voornamelijk wanneer recruiters contact met mij opnemen. Het ligt overigens wel aan het specifieke bedrijf. Bij sommige organisaties kan ik daar nog wel overheen stappen. Vraagt men om een assessment? Max. 1 uur, maar liever helemaal niet.
Ik kom vaak recruiters tegen die 30%-50% onder mijn huidige salaris gaan zitten. Ik ga daar geen 3u aan reistijd aan 'verspillen'. Vandaar dat ik op voorhand gewoon graag wil weten waar ik aan toe ben.
Ik weet niet in hoeverre de CAO ziekenhuizen af wijkt van de CAO zorg (ik kan overigens even geen CAO Zorg vinden, er zijn er meerderen: https://ambtenarensalaris.nl/zorg-en-welzijn/), maar of FWG 60 goed is of niet, is vooral persoonlijk. FWG60 ziekenhuis loopt van €3558 tot €5212 bij 36 uur.Een korte tijd geleden nam een recruiter contact met mij op, of ik geïnteresseerd was in een functie binnen de zorg (geen ziekenhuis). Uitstekend salaris (FWG60).. Ik was het daar niet mee eens. Buiten het feit dat de reisafstand te ver was (2u enkel) betekent dat nog steeds een krimp van 25%-30%.
Het klopt dan denk ik wel dat ik vrij veeleisend ben.. maar bij mijn huidige werkgever zit ik gewoon goed.
Klopt, maar brutaal antwoorden is anders dan liegen.Cid Highwind schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:42:
[...]Als men zo brutaal is de vraag te stellen wat het huidige salaris is, heb je als potentiëel medewerker ook het recht een brutaal antwoord te geven. [...]
Vragen kan altijd. En deze vraag gaat ook niet tegen de wet in. Dus wat is er mis mee? Dat je vervolgens zegt dat je het niet wil aangeven, omdat het niet relevant is en dat als ze het nog eens vragen je gewoon je salariswens gaat geven, dan is dat toch ook prima? Dan heb je én niet hoeven te liegen én weten ze dat het irrelevant is en doorvragen niet het antwoord oplevert die ze willen.[...]
@unezra Vertrouwen moet van twee kanten komen, het schaden hiervan begint met het stellen van de vraag, niet met het creatief beantwoorden hiervan.[...]
Laat dat laatste nou binnenkort verplicht worden voor werknemers (https://www.eerstekamer.n..._0091/f=/vm1tkcc9lprj.pdf https://www.consilium.eur...olicies/pay-transparency/) en dus zeer waarschijnlijk ook inzichtelijk worden tijdens sollicitatierondes. Het heeft dan namelijk geen zin meer om het te onthouden, want op de 1e dag van je proeftijd kan je het dan al inzien. En concreet hier betekend dat ze van vergelijkbare groepen de salarisranges moeten gaan opgeven en onderbouwen waarom de een hoger heeft dan de ander.[...] We weten allemaal dat het een spel is, en bij een spel laat je de tegenstander je niet in de kaarten kijken. Dus tenzij van beide kanten volle transparantie komt, waarbij de toekomstig werkgever een mooi staatje van HR toon met concrete salarissen van je toekomstige peer group, is er geen enkele reden om dus zelf braaf je kaarten op tafel te leggen.
[Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 12-05-2023 10:56]
Gij zult niet liegen is tevens enkel een wet in bepaalde kringen, relevant voor een sollicatatie bij de EO wellicht, bij een commercieel ingesteld bedrijf zou ik het makkelijk in de kaarten laten kijken als commercieel nadeel zien. Wat dat betreft zou je de vraag inderdaad als berechtigd kunnen zienCaelorum schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:50:
[...]
Klopt, maar brutaal antwoorden is anders dan liegen.
[...]
Vragen kan altijd. En deze vraag gaat ook niet tegen de wet in. Dus wat is er mis mee? Dat je vervolgens zeft dat je het niet wil aangeven, omdat het relevant is en dat als ze het nog eens vragen je gewoon je salariswens gaat geven, dan is dat toch ook prima? Dan heb je én niet hoeven te liegen én weten ze dat het irrelevant is en doorvragen niet het antwoord oplevert die ze willen.
Daar ben ik bekend mee. Genoeg mogelijkheden hier een creatieve draai aan te geven, zowel qua proces als qua uitkomst. "Gelijkwaardige arbeid" is erg relatief, in ieder geval in de detachering. Desondanks is deze passage wel erg interessant:Laat dat laatste nou binnenkort verplicht worden voor werknemers (https://www.eerstekamer.n..._0091/f=/vm1tkcc9lprj.pdf) en dus zeer waarschijnlijk ook inzichtelijk worden tijdens sollicitatierondes. Het heeft dan namelijk geen zin meer om het te onthouden, want op de 1e dag van je proeftijd kan je het dan al inzien. En concreet hier betekend dat ze van vergelijkbare groepen de salarisranges moeten gaan opgeven en onderbouwen waarom de een hoger heeft dan de ander.
Maar in dat geval valt of staat sowieso alles dus met de interpretatie van het bedrijf zelf. En een mannelijk, autochtoon professional zal eerder hinder dan voordeel ondervinden hiervan. Dank voor het delen sowieso, ik zou er nog wel verder op in willen gaan maar denk dat dat voer is voor een ander draadje19) Een belangrijk element om beloningsdiscriminatie uit te bannen is belonings-
transparantie voorafgaand aan de indiensttreding. Deze richtlijn moet derhalve
ook van toepassing zijn op sollicitanten
Sorry, maar echt WTF? Je kan ook gewoon zonder te liegen je kaarten niet laten zien he? Is gewoon een optie. Niet liegen is de basis van een vertrouwensrelatie en dat is de basis van een gezonde (werk)relatie. Je relatie op die manier beginnen is gewoon ontzettend dom en daarnaast nog eens compleet onnodig ook nog. Ik vind het overigens nog schokkender dat jij aan de werkgeverskant hier totaal geen problemen mee hebt...Cid Highwind schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:13:
[...]
Gij zult niet liegen is tevens enkel een wet in bepaalde kringen, relevant voor een sollicatatie bij de EO wellicht, bij een commercieel ingesteld bedrijf zou ik het makkelijk in de kaarten laten kijken als commercieel nadeel zien. Wat dat betreft zou je de vraag inderdaad als berechtigd kunnen zien ;)[...]
Ben ik zoals al eerder gezegd helemaal compleet 100% mee eens.[...]
Voor een sollicitatie is het huidige salaris niet relevant, het gesprek gaat immers over een toekomstige overeenkomst. Bovendien zitten er vele facetten in een beloningenpakket die niet altijd in concrete Euro's zijn uit te drukken, of die voor iemand persoonlijk meer waarde hebben dan de geldelijke waarde die er officiëel aan hangt.[...]
En dat dan weer niet. Creatief antwoord is niet zeggen 5000E bruto op de vraag "Wat is je huidige salariis?" terwijl die maar 3500E is. Creatief antwoorden is: "Dat is niet relevant. Wat ik wens te verdienen en wat jullie willen betalen wel. Ik wens 5500E te verdienen voor de voorgestelde functie.".[...] Dus ja, een creatief antwoord is volledig legitiem en zonder schuldgevoel te geven. Hier bij voorbaat het kaartje "liegen" aan te hangen is een irrelevant emotioneel appèl.[...]
Ben ik het wederom 100% mee eens.[...]
Ik blijf er dus bij dat de vraag stellen enkel een poging is de positie van de potentiële werknemer te ondermijnen. Voor de transparantie: Ik zit in de regel aan de kant van de werkgever voor zulke gesprekken. Heb ook nooit de behoefte gehad de vraag te stellen, de enige goede werknemer / collega voor mij is een tevreden iemand die zich niet na een jaartje reeds bekocht voelt.[...]
Het moet ook onderbouwd worden he? Een gang naar de rechter als dat niet goed wordt gedaan is ook een optie, dan.[...]
[...]
Daar ben ik bekend mee. Genoeg mogelijkheden hier een creatieve draai aan te geven, zowel qua proces als qua uitkomst. "Gelijkwaardige arbeid" is erg relatief, in ieder geval in de detachering. Desondanks is deze passage wel erg interessant:
[...]
Maar in dat geval valt of staat sowieso alles dus met de interpretatie van het bedrijf zelf. En een mannelijk, autochtoon professional zal eerder hinder dan voordeel ondervinden hiervan. Dank voor het delen sowieso, ik zou er nog wel verder op in willen gaan maar denk dat dat voer is voor een ander draadje
doe je goed, 27 jaar oud, en al op 50k bijna. Ik had dat alleen kunnen dromen._rb schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:11:
In juli ben ik afgestudeerd, en de aanbiedingen vliegen me om de oren.
Heb dit best netjes geregeld denk ik, bij een partij waar ik al eens eerder heb meegedraaid
***members only***
alaintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:49:
***members only***
Absoluut relatief, relatief absoluut.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mensen moeten helemaal niks. Dit is ook het probleem van deze maatschappij. Dat we allemaal zo hoog mogelijk geschoold moeten zijn en kijken neer op lagere functies en mbo'ers. Voor hetzelfde geldt vindt een hbo'er een helpdeskfuncties hartstikke leuk en dat zouden wij moeten accepteren.jongetje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:15:
@DonnieDoezoe Ik zeg niet dat dat slecht is. Maar je zou wel snel moeten doorgroeien als je een relevante opleiding hebt gedaan. Ik heb niet mijn mbo en daarna hbo gedaan om op de helpdesk te zitten. Dat is echt niet denigrerend bedoelt maar daar zitten de meeste IT geschoolde hbo'ers niet op hun plek. Als jij tijdens je opleiding en stage onderzoeken hebt gedaan, hebt geprogrammeerd, projecten hebt gedaan etc. Dat je dan snel bent uitgekeken op de helpdesk.
Lijkt me een prima salaris gezien je leeftijd,locatie en ervaring. Ook heb je een goede pensioenregeling.HenkjanDeVriez schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:42:
***members only***
Als ik jou was zou ik effe rondkijken, je kan wrsch ergens rond de 4k vangen. Het is best krab op de security marktHenkjanDeVriez schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:42:
***members only***
Met een vreemde werkcultuur.wimjongil schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:36:
Big4 is dan ook een notoir slechte betaler.
Notoir slecht.. met als voordeel dat je wel erg snel stappen omhoog kan (en blijft) maken en de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen onbeperkt zijn. Daarbij zijn uitzendingen naar het buitenland voor een bepaalde tijd vaak ook mogelijk. Uiteraard heeft iedereen een bepaald plafond, maar totdat je dat plafond begint aan te tikken, is het een prima leerschool met veel flexibiliteit een prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.wimjongil schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:36:
Big4 is dan ook een notoir slechte betaler.
[Voor 3% gewijzigd door Mesque op 18-05-2023 08:32]
Haal certificeringen, zorg dat je voldoende werkervaring opbouwt en na een aantal jaar kun je zo bij een bedrijf aan de slag die 3x beter betalen dan dit. Lees een aantal posts terug van een gebruiker die meer dan $10.000,- per maand verdient.rubentjuuuhh schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MSc. Cyber Security
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant Cyber Security
• Werkgever/branche: Big4 consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 25 minuten (eigen vervoer)
• Thuiswerken: 3/4 dagen per week (Vrije keuze)
• Werkdruk: Medium tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3240
• Vakantiegeld: € 3110
• Bonus, toeslagen, etc: € ~2K bonus + 800 flex benefits
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.800
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1500 (werknemer 500)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cappital
• Mobiliteit per jaar: € 5200 (Bruto cash)
• Overige: Iphone + sim, Internet vergoeding (totaal netto € 22 pm)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +-51.000
Voor de zomer krijgen we een "inflatiecorrectie" van 3,5%. Na de zomer wellicht een promotie of anders een verhoging. Ik verwacht richting de € 3500-3600.
Dat is wellicht waar en wat ze je bij de Big4 inderdaad vertellen. Wat ze daarbij vergeten te zeggen is dat die mogelijkheden en ontwikkeling ook mogelijk zijn bij bedrijven die vanaf het begin al een goed salaris betalen (en op secundaire voorwaarden ook zeker niet onderdoen).Mesque schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:32:
[...]
Notoir slecht.. met als voordeel dat je wel erg snel stappen omhoog kan (en blijft) maken en de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen onbeperkt zijn. Daarbij zijn uitzendingen naar het buitenland voor een bepaalde tijd vaak ook mogelijk. Uiteraard heeft iedereen een bepaald plafond, maar totdat je dat plafond begint aan te tikken, is het een prima leerschool met veel flexibiliteit een prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Vers van de universiteit 7 jaar geleden vond ik de €2900 per maand + lease auto/afzien auto vergoeding die ik toen kreeg echt een prima startsalaris. Dat is sindsdien elk jaar met 10 á 20% gegroeid en met goede jaarlijkse bonussen. Kanttekening is daarbij wel dat ik jurist ben en geen ITer, dus wellicht een andere invalshoek qua startsalarissen.wimjongil schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:05:
[...]
Dat is wellicht waar en wat ze je bij de Big4 inderdaad vertellen. Wat ze daarbij vergeten te zeggen is dat die mogelijkheden en ontwikkeling ook mogelijk zijn bij bedrijven die vanaf het begin al een goed salaris betalen (en op secundaire voorwaarden ook zeker niet onderdoen).
Weer een jaar verderRhip schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:41:
Eerste jaar werken na studie zit er op. Ga met plezier naar mijn werk en heb leuke collega's. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
***members only***
Caelorum schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:36:
***members only***
Opzich niet slecht maar vakantiedagen is wel heel karig/minimum.ManzokuSan schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:55:
Er zijn weer wat dingen gewijzigd sinds mijn laatste post. Zo ben ik o.a. sinds mei 32u gaan werken, ik zal alle bedragen o.b.v. 40u opschrijven zodat vergelijkingen iets makkelijker zijn.
[...]
***members only***
Nog steeds tevreden en prima naar mijn zin hier. Zit met 8u minder werken nu bruto op +- €250 meer t.o.v. salaris op 1-1-2022.
Vakantiedagen heb ik wel aangepast o.b.v. 32u. Is misschien wel verwarrend ja, heb het er even bij gezet.perspectivebass schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:53:
[...]
Opzich niet slecht maar vakantiedagen is wel heel karig/minimum.
Helemaal mee eens. Tuurlijk kan het bij andere bedrijven ook, maar bij welke bedrijven kan je, als je enigszins competent bent, de eerste 6-8 jaar van je carrière elk jaar "standaard" een flinke doorgroei maken in salaris / uitdaging / kennis / netwerk / etc?Mesque schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:32:
[...]
Notoir slecht.. met als voordeel dat je wel erg snel stappen omhoog kan (en blijft) maken en de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen onbeperkt zijn. Daarbij zijn uitzendingen naar het buitenland voor een bepaalde tijd vaak ook mogelijk. Uiteraard heeft iedereen een bepaald plafond, maar totdat je dat plafond begint aan te tikken, is het een prima leerschool met veel flexibiliteit een prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
ManzokuSan schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:55:
Er zijn weer wat dingen gewijzigd sinds mijn laatste post. Zo ben ik o.a. sinds mei 32u gaan werken, ik zal alle bedragen o.b.v. 40u opschrijven zodat vergelijkingen iets makkelijker zijn.
[...]
***members only***
Nog steeds tevreden en prima naar mijn zin hier. Zit met 8u minder werken nu bruto op +- €250 meer t.o.v. salaris op 1-1-2022.
The devil is in the details.
Wat mij betreft wel heeeeel erg laag voor zo'n functie, dat kan echt een stuk hoger!CakeYay schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:05:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Expert IT Systems and Devices MBO4
• Werkervaring: 2.5 jaar (Bezig met certificaten te halen, heb nu MD100, MD102)
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Microsoft Cloud Engineer (Support Desk)
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 38 p/w
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Kan, maar zelf niet voor gekozen
• Werkdruk: middelmatig tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € nu 2675 in juli 2975
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32100
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €0.21 per KM
• Overige: thuiswerk, internet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Ik werk nu ongeveer 2 jaar bij mijn eerste werkgever als IT'er. De werksfeer is erg prettig, maar ik vraag me af of mijn salaris lager is dan dat van andere IT'ers in de regio Rijnmond.
Mijn doel is toch IT Security, maar hiervoor moet ik mijzelf nog gaan ontwikkelen.
Dit is zeker netjes en een prestatie om trots op te zijn. We zijn ongeveer even oud en ik zit sinds de afgelopen 6 jaar ook bruto tussen de 150-200k per jaar. Welliswaar als ib ondernemer dus netto houd ik waarschijnlijk iets meer over. Maar wat je noemt is erg herkenbaar. Daarom heb ik ook diep respect voor mensen die met een modaal inkomen rondkomen in de randstad.Baze schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:03:
***members only***
Wat hierboven ook staat.. even snel een bruto netto berekening geeft aan dat je van de 9250 per maand ongeveer 5500 netto overhoudt. Dat is zeker niet slecht, maar je zou kunnen overwegen om te gaan ondernemen.. Als ondernemer houd je bij hetzelfde inkomen een stuk meer over op het moment. Dat zal de komende jaren wellicht veranderen maar op dit moment houd je bij die omzet ongeveer tussen de 90k a 100k netto over.Baze schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:03:
***members only***
Vergeet niet de (optionele) verzekeringen en eigen pensioen mee te nemen in je vergelijking. Volgens mij is het verschil daarna nihil. Met name als je de andere benefits zoals bonus en lease etc. ook meeneemt. Klinkt allemaal leuk en aardig zzp'en, maar bij een salaris van rond de 150k zijn de verschillen niet super groot meer. Wellicht als je 150+ eur per uur kan factureren als fiscalist, maar daar kan ik niks over zeggen.ID-College schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:18:
[...]
Wat hierboven ook staat.. even snel een bruto netto berekening geeft aan dat je van de 9250 per maand ongeveer 5500 netto overhoudt. Dat is zeker niet slecht, maar je zou kunnen overwegen om te gaan ondernemen.. Als ondernemer houd je bij hetzelfde inkomen een stuk meer over op het moment. Dat zal de komende jaren wellicht veranderen maar op dit moment houd je bij die omzet ongeveer tussen de 90k a 100k netto over.
Dat komt neer op een ruime 7500 netto, dus toch een 2k netto verschil. Uiteraard heb je nog wat kosten, maar niet zoveel om terug te zakken naar 5500
Eens, ik ken die tarieven ook niet exact maar ik vermoed dat die tarieven een stuk hoger liggen dan rond de 100 a 110 euro per uur wat IT'ers verdienen. Ik denk dus dat er nog wel marge genoeg is, maar weet het ook niet exact om eerlijk te zijninnova58 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:23:
[...]
Vergeet niet de (optionele) verzekeringen en eigen pensioen mee te nemen in je vergelijking. Volgens mij is het verschil daarna nihil. Met name als je de andere benefits zoals bonus en lease etc. ook meeneemt. Klinkt allemaal leuk en aardig zzp'en, maar bij een salaris van rond de 150k zijn de verschillen niet super groot meer. Wellicht als je 150+ eur per uur kan factureren als fiscalist, maar daar kan ik niks over zeggen.
In mijn vorige beoordelingsgesprek heb ik ook dit punt naar voren gebracht. Ik heb aangegeven dat mijn salaris lager is dan het gemiddelde in vergelijking met andere bedrijven. Mijn leidinggevende heeft daarop onderzoek gedaan en aangegeven dat mijn ervaringsniveau nog steeds goed is, hoewel ik dat enigszins betwijfel. Hoe kan ik dit tijdens mijn volgende gesprek opnieuw ter sprake brengen?DennusB schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:13:
[...]
Wat mij betreft wel heeeeel erg laag voor zo'n functie, dat kan echt een stuk hoger!
CV klaar maken en rond kijken.CakeYay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:
[...]
In mijn vorige beoordelingsgesprek heb ik ook dit punt naar voren gebracht. Ik heb aangegeven dat mijn salaris lager is dan het gemiddelde in vergelijking met andere bedrijven. Mijn leidinggevende heeft daarop onderzoek gedaan en aangegeven dat mijn ervaringsniveau nog steeds goed is, hoewel ik dat enigszins betwijfel. Hoe kan ik dit tijdens mijn volgende gesprek opnieuw ter sprake brengen?
Misschien is het tijd om te overwegen om bij een ander bedrijf te gaan solliciteren?
Wat voor onderzoek heeft je leidinggevende moeten doen om tot deze conclusie te komen? Als hij een goede leidinggevende was had hij je dit on the spot kunnen vertellen.CakeYay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:
[...]
In mijn vorige beoordelingsgesprek heb ik ook dit punt naar voren gebracht. Ik heb aangegeven dat mijn salaris lager is dan het gemiddelde in vergelijking met andere bedrijven. Mijn leidinggevende heeft daarop onderzoek gedaan en aangegeven dat mijn ervaringsniveau nog steeds goed is, hoewel ik dat enigszins betwijfel. Hoe kan ik dit tijdens mijn volgende gesprek opnieuw ter sprake brengen?
Misschien is het tijd om te overwegen om bij een ander bedrijf te gaan solliciteren?
2 mensen die 'zomaar' iets zeggen lijkt het nu, de eerste die met bewijs op tafel kan komen, al is het een salaris onderzoek hier op het forum, heeft meer poot om op te staanCakeYay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:
[...]
Tjah, 100k is nu toch een heel stuk minder dan 100k 20 jaar geledenBaze schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:03:
***members only***
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is inderdaad een heel mooi pakket. Ik vermoed dat de meeste mensen met een beroepsgerichte opleiding je dat niet nadoen.Thomas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 06:14:
Zo. Hier inmiddels salarisonderhandelingen gehad voor een nieuwe functie. Zelf erg blij mee, flinke sprong qua salaris en een hele interessante en unieke functie. Zie hier:
Je kunt er zeker op terugkomen, maar ik zou wel met bewijsmateriaal aankomen.CakeYay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:
[...]
[Voor 5% gewijzigd door unezra op 25-05-2023 07:44]
Netjes! Overstap vanuit een andere in-house rol of vanuit een big4/law firm? Ik heb zeer recent een soortgelijk concreet aanbod gehad, bruto was het +/- €2,200 per maand meer dan ik nu verdien, alleen dan itt jouw pakket was dat zonder mobiliteit. Al rekenend in een Excel sheet kwam ik echter ook tot de conclusie dat het (rekening houdende met de Tesla tegen 4% die ik momenteel rij via mijn big4 werkgever) onder aan de streep bar weinig uitmaakte qua beloning.Baze schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:03:
***members only***
Tja, ligt er een beetje aan denk ik. Het is vrij gangbaar om na een traineeship bij het rijk (ook trainees die een HBO achtergrond hebben in bijvoorbeeld economische/inkoop/IT/finance-traineeships) een sprong als deze te maken. Vrijwel iedere trainee start in schaal 10 trede 0, eindigt op schaal 10 trede 2, en komt er ergens in schaal 11 uit bij doorstroom binnen de overheid. Ik merk wel dat er qua opleidingsniveau veel meer ruimte binnen de Rijksoverheid ontstaat voor lui met een HBO achtergrond in functies op WO niveau dan ~10 jaar geleden het geval was (van horen zeggen).CVTTPD2DQ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:32:
[...]
Dat is inderdaad een heel mooi pakket. Ik vermoed dat de meeste mensen met een beroepsgerichte opleiding je dat niet nadoen.
Mijn beeld is dat vooral de gezinssituatie bepalend is, als alleenstaande heb je relatief hogere kosten en als alleenverdiener relatief hogere belastingdruk (op basis van gezinsinkomen). Eenverdiener met een ton inkomen komt netto op hetzelfde uit als 2x modaal (€37k).Baze schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:03:
***members only***
[Voor 8% gewijzigd door assje op 25-05-2023 10:27]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik vind het persoonlijk wel netjes. 2,5 jaar ervaring, MBO, servicedesk.DennusB schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:13:
[...]
Wat mij betreft wel heeeeel erg laag voor zo'n functie, dat kan echt een stuk hoger!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details