Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:37
Aftansert schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:28:
/s: Klinkt als het perfecte profiel voor een enterprise architect binnen de overheid. Lots of talk, plenty of blame to share, no execution necessary.
Goed kunnen praten / verkopen wordt in deze maatschappij beloond. Je ziet ook in deze thread dat bij 'pure' techneuten met 4000 de top misschien nog niet bereikt is, maar zeker wel in zicht. Bij sales/consultancy/architectuur, rollen waar je goed moet kunnen communiceren, begint het daar pas.

Die 4000 zit er nu misschien nog niet in, maar ik ben benieuwd waar @BeefHazard over twee jaar zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 22:46
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Associate degree IT
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Frontend developer
• Werkgever/branche: Online marketing MKB
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 20min
• Thuiswerken***: Nee
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2250
• Vakantiegeld: €2160
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: Afhankelijk van doelen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29160

Ik heb volgende week een functioneringsgesprek en wil graag meer loon gaan vragen. Is het realistisch om een maandloon van €3000 te vragen ondanks dat het een groot verschil is met mijn huidige loon?

Ik vind dat ik goed werk aflever en mis een beetje waardering in de vorm van mijn loon. Ik heb het verder heel erg naar mijn zin, maar wil mezelf ook niet te kort doen.. Daar komt bij dat er veel grote nieuwe projecten zijn die ik ook grotendeels op mij moet gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:45:
[...]

Goed kunnen praten / verkopen wordt in deze maatschappij beloond. Je ziet ook in deze thread dat bij 'pure' techneuten met 4000 de top misschien nog niet bereikt is, maar zeker wel in zicht. Bij sales/consultancy/architectuur, rollen waar je goed moet kunnen communiceren, begint het daar pas.

Die 4000 zit er nu misschien nog niet in, maar ik ben benieuwd waar @BeefHazard over twee jaar zit.
Ik ben puur techneut en ik zit wat hoger. En dat is op zich niet heel erg uitzonderlijk hoor. Je hoeft helemaal niet de techniek uit om aardig boven de genoemde 4K uit te stijgen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
@BeefHazard for the record, ik vind helemaal niet dat je doet aan generatiegeneuzel, je schept louter context door je persoonlijke situatie te schetsen. Als een 40'er met kinderen dat doet, is het normaal, als iemand in jouw schoenen dat doet, is het meelijwekkend slachtofferschap.

Anyway, je kan prima aangeven dat je hoger verwachtte. Het gaat om de manier waarop je het doet: "richting de 4000" klinkt al heel anders dan "ik wil graag 4000". In deze tijden (en ja, ik ben me er van bewust dat het er iets minder florissant voor staat dan een jaar of anderhalf geleden) kan je als jong iemand met een dergelijk profiel best een beetje brutaal zijn. Ik heb veel sollicitatiegesprekken gedaan aan de werkgeverzijde en ik heb liever een assertief iemand die weet wat hij/zij wil, die assertiviteit uit zich immers ook vaak in andere aspecten.

Edit: wat @Hahn zegt dus.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 05:48:
@BeefHazard for the record, ik vind helemaal niet dat je doet aan generatiegeneuzel, je schept louter context door je persoonlijke situatie te schetsen. Als een 40'er met kinderen dat doet, is het normaal, als iemand in jouw schoenen dat doet, is het meelijwekkend slachtofferschap.
Wat kunnen mensen slecht lezen zeg, en wat worden opmerkingen compleet uit verband getrokken. Beetje lastig discussiëren zo, als men op slechts 1 aspect ingaat in plaats van de totale situatie. Daarnaast, waar lees je een persoonlijke situatie?

Hoe dan ook, ik nodig mensen graag uit om eens in te duiken in de kloof tussen starters (jonger dan 25) en mensen boven de 25. Ik en collega ondernemers zien dit ook in de praktijk: ik heb elke paar maanden wel mensen op sollicitatiegesprek van 22-25 die met minimale werkervaring 4 of zelfs 5K per maand eisen en het liefst part time werken. Het kost veel organisaties best wat moeite om dit soort mensen aan te trekken en te behouden. Wij hebben bijvoorbeeld sinds een jaar ook de mogelijkheid om elke 3 jaar een mini sabbatical op te nemen van 3 maanden. Anders lopen ze zo weer weg na een jaartje blijkt uit onderzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Orangelights23 op 04-04-2023 07:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Orangelights23 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:07:
[...]

Wat kunnen mensen slecht lezen zeg, en wat worden opmerkingen compleet uit verband getrokken. Beetje lastig discussiëren zo, als men op slechts 1 aspect ingaat in plaats van de totale situatie. Daarnaast, waar lees je een persoonlijke situatie?

Hoe dan ook, ik nodig mensen graag uit om eens in te duiken in de kloof tussen starters (jonger dan 25) en mensen boven de 25. Ik en collega ondernemers zien dit ook in de praktijk: ik heb elke paar maanden wel mensen op sollicitatiegesprek van 22-25 die met minimale werkervaring 4 of zelfs 5K per maand eisen en het liefst part time werken. Het kost veel organisaties best wat moeite om dit soort mensen aan te trekken en te behouden. Wij hebben bijvoorbeeld sinds een jaar ook de mogelijkheid om elke 3 jaar een mini sabbatical op te nemen van 3 maanden. Anders lopen ze zo weer weg na een jaartje blijkt uit onderzoeken.
Ik ben niet degene die met stigmatiserende termen begint te strooien :)

OT: Ik zie een profiel en een goede kans dat deze persoon zeker nog wat marge in z'n onderhandeling heeft. Sabbatical, deels betaald verlof (a la het Deloitte model) lijkt me hier niet van toepassing overigens - dat zou ik eerder verwachten bij een eind 20'er met wat jaartjes ervaring.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:45:
[...]

Hillie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 04:22:
[...]

Ik ben puur techneut en ik zit wat hoger. En dat is op zich niet heel erg uitzonderlijk hoor. Je hoeft helemaal niet de techniek uit om aardig boven de genoemde 4K uit te stijgen.
Ook in Nederland is 4k zeker niet het einde (of dichtbij het einde) voor een puur technische functie. Ik werk nu bij een VAR/Integrator in Nederland en mijn functieschaal loopt tot 6500 euro per maand. Dat is een puur technische functie waar ik in dit geval netwerken ontwerp en implementeer voor grote klanten. Ik heb het ook over projectwerk en geen detachering of iets dergelijks. Hoewel ik input lever voor sales trajecten doe ik zelf geen sales. Dat is aan de accountmanagers en de pre-sales consultants.

Binnenkort maak ik een overstap naar een ander bedrijf waar ik grotendeels hetzelfde ga doen en daar gaan de salarisschalen nog aanzienlijk verder voor een vergelijkbare technische functie.

En dit is allemaal networking. Nog niet eens een 'hippe' tak van sport zoals full stack developer bij een groot bedrijf :)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

(knip)
Larten we niet in discussie gaan met andere gebruikers. Geldt voor iedereen. Dit is een topic om info te delen en samen een beter beeld te vormen van wat voor salarissen gangbaar zijn.

[ Voor 84% gewijzigd door t_captain op 07-04-2023 16:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
@DutchGoat
33% is wel stevige loonsverhoging na 2 jaar :) maar waarom niet proberen ?
Indien het niets is kan je nog altijd beslissen van je geluk elders te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DutchGoat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 00:43:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Associate degree IT
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Frontend developer
• Werkgever/branche: Online marketing MKB
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Reistijd**: 20min
• Thuiswerken***: Nee

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2250
• Vakantiegeld: €2160
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: Afhankelijk van doelen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29160

Ik heb volgende week een functioneringsgesprek en wil graag meer loon gaan vragen. Is het realistisch om een maandloon van €3000 te vragen ondanks dat het een groot verschil is met mijn huidige loon?

Ik vind dat ik goed werk aflever en mis een beetje waardering in de vorm van mijn loon. Ik heb het verder heel erg naar mijn zin, maar wil mezelf ook niet te kort doen.. Daar komt bij dat er veel grote nieuwe projecten zijn die ik ook grotendeels op mij moet gaan nemen.
Ik denk dat 3k realistisch kan zijn voor een frontend dev, maar dat je die bij je huidige werkgever niet zult krijgen tenzij je hem met een aanbod elders om de oren kunt slaan.
Je wg is mkb en daar zit weinig geld. Dat zie je nu ook al; behalve salaris heb je niet heel veel extra. Daarbij heb je een associate degree, dus niet eens HBO. Vroeger noemden ze dat een MBO kopklas geloof ik. Niks mis mee, maar het geeft je ook geen leverage ten aanzien van je marktwaarde. En die heb je wel nodig om zomaar 30% meer te vragen. Want die 30% moet je op de een of andere manier wel waard zijn in marktwaarde of voor de wg waar kunnen maken. Dat laatste zie ik niet echt eerlijk gezegd. Er komen projecten aan...sure, in hoeverre is al zeker dat je die ook echt gaat leiden, kun je dat, en wat voor probleem heeft je wg als je het niet doet? Of wat als je wg een ander kiest om dat te trekken?
Kortom: hoop onzekerheden :)

Als je volgende week een gesprek hebt zou ik niet over salaris beginnen, maar eerder over de toekomstige verwachtingen over je. Dus om de vragen hierboven te bevestigen. Weet je waar je aan toe bent daar. Kun je terloops vragen of er ook meer tegenover staat dan nu (en zo nee, waarom niet dan).
Daarna een aanbod elders in de wacht slepen. En dan kijken wat er mogelijk is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Wat een zure reactie's allemaal zeg. Ik denk dat 4k nog helemaal niet zo gek is, mits je je eigen kunnen een beetje realistisch op waarde kunt schatten. Ik ben bij mijn huidige (1e) werkgever in de eerste 2,5 jaar van 3300 naar 4500 gegaan. 2,5 jaar fulltime zou gelijk staan aan 4 jaar 25u per week qua uren dus zo vreemd vind ik een salaris van 4000 helemaal niet. Enige verschil is natuurlijk dat ik mijn waarde hier heb kunnen bewijzen en ze jou op je blauwe ogen moeten geloven.

Maar ik begon dus op 3300 met 0,0 ervaring. Afhankelijk van je aantal uren parttime werk vind ik 3,7-4k helemaal niet zo gek. Just my two cents.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Je werkt voor je eigen bankrekening en je eigen toekomst. Als @BeefHazard 4k kan krijgen en nog mooie secundaire voorwaarde en eventueel een groeimogelijkheid in dat bedrijf ipv 3200 , waarom niet? Nee heb je al, en ja kan je eventueel krijgen. Een start bod van 3200 waarin een bedrijf snel wilt tekenen vraagt toch om een tweede onderhandeling. Iedereen wilt toch het maximale eruit halen? Of je nou een junior gen z of een ouderwetse bok bent die in tijden heeft geleefd dat er op 1 werkende een mooie hypotheek kon krijgen moet toch allemaal niks uitmaken? Hij vraagt hier of het reëel is om 4k te vragen. Dat er hier werkgevers zijn die reageren dat t te veel is, snap ik helemaal. Je wilt het minste kwijt zijn per maand. Maar hij wilt t meeste per maand eruit halen. Ga het gesprek aan, geef aan wat je wilt verdienen, of zeg dat je bij een ander bedrijf x aanbod heb gekregen en vraag of ze dit kunnen evenaren ( eventueel met een stapsgewijs salaris profiel dat je na 3 of 6 maanden en na een kort functioneringsgesprek je verhoging van x bedrag krijgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
[u]1. Wie ben je: [TheHamQuestion]
• Leeftijd: [25]
• Opleiding: [MBO ICT Niveau 4]
• Werkervaring: [6 jaar]
• (Woon) Locatie: [Utrecht]

• Functie: [Projectmedewerker en ondersteuning op locatie]
• Werkgeverranche: [IT]
• (Werk) Locatie(s): [Verschild]
• Aantal vakantiedagen: [23]
• Gewerkte uren/week: [40]
• Reistijd: [30 minuten naar kantoor, maar soms naar de klant]
• Thuiswerken: [alleen icm projecten]
• Werkdruk: []

[u]3. Wat verdien je: [2500]
• Vast maandsalaris (bruto): €
• Vakantiegeld: [8%] €
• Bonus, toeslagen, etc: [geen] €
• Dertiende/veertiende maand: [nee] €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [] €

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: [Gratis certificering]
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [?] €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: [?]
• Mobiliteit per jaar: [Leaseauto zonder eigen bijdrage 25km/j] €
• Overige: []
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [] €

Krijg tegenwoordig veel vacatures via linkedin met bedragen tussen de 3/4K maar weet niet echt wat realistisch is. Salaris gesprek staat al gepland vandaar de post :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheHamQuestion op 04-04-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52

HSG

TheHamQuestion schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:35:
[u]1. Wie ben je: [TheHamQuestion/u]
[b]• Leeftijd: [25/b]
[b]• Opleiding: [MBO ICT Niveau 4/b]
[b]• Werkervaring: [6 jaar/b]
[b]• (Woon) Locatie: [Utrecht/b]

2. Wat doe je:
[b]• Functie: [Projectmedewerker en ondersteuning op locatie/b]
[b]• Werkgever/branche: [IT/b]
[b]• (Werk) Locatie(s): [Verschild/b]
[b]• Aantal vakantiedagen: [23/b]
[b]• Gewerkte uren/week: [40/b]
[b]• Reistijd: [30 minuten naar kantoor, maar soms naar de klant/b]
[b]• Thuiswerken: [alleen icm projecten/b]
• Werkdruk:

[u]3. Wat verdien je: [2500/u]
• Vast maandsalaris (bruto):
[b]• Vakantiegeld: [8%/b] €
• Bonus, toeslagen, etc:
[b]• Dertiende/veertiende maand: [nee/b] €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: [Gratis certificering/u]
[b]• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [?/b] €
[b]• Type pensioenregeling / pensioenfonds: [?/b]
[b]• Mobiliteit per jaar: [Leaseauto zonder eigen bijdrage 25km/j/b] €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Krijg tegenwoordig veel vacatures via linkedin met bedragen tussen de 3/4K maar weet niet echt wat realistisch is. Salaris gesprek staat al gepland vandaar de post :)
6 jaar ervaring, €2500,- bruto en in Utrecht...daar kan wel wat meer bovenop. Heb je ook certficueringen gehaald?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TheHamQuestion schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:35:
[u]1. Wie ben je: [TheHamQuestion/u]
[b]• Leeftijd: [25/b]
[b]• Opleiding: [MBO ICT Niveau 4/b]
[b]• Werkervaring: [6 jaar/b]
[b]• (Woon) Locatie: [Utrecht/b]

2. Wat doe je:
[b]• Functie: [Projectmedewerker en ondersteuning op locatie/b]
[b]• Werkgever/branche: [IT/b]
[b]• (Werk) Locatie(s): [Verschild/b]
[b]• Aantal vakantiedagen: [23/b]
[b]• Gewerkte uren/week: [40/b]
[b]• Reistijd: [30 minuten naar kantoor, maar soms naar de klant/b]
[b]• Thuiswerken: [alleen icm projecten/b]
• Werkdruk:

[u]3. Wat verdien je: [2500/u]
• Vast maandsalaris (bruto):
[b]• Vakantiegeld: [8%/b] €
• Bonus, toeslagen, etc:
[b]• Dertiende/veertiende maand: [nee/b] €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: [Gratis certificering/u]
[b]• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [?/b] €
[b]• Type pensioenregeling / pensioenfonds: [?/b]
[b]• Mobiliteit per jaar: [Leaseauto zonder eigen bijdrage 25km/j/b] €
• Overige:

offtopic:
Dit is erg slecht leesbaar nu zie: Overzicht van UBB-codes

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
update tijd! en nog leuker, ondertussen hebben we besloten dat mijn contract per direct wordt omgezet naar een vaste. Dat is wel een record binnen een jaar :)

Members only: title

[ Voor 6% gewijzigd door osseh op 04-04-2023 15:59 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:34

dragonhaertt

@_'.'

Momenteel twee jaar in dienst en daardoor een trede omhoog.
Voor de volledigheid maar even een update hier plaatsen
Inflatie correctie is tussendoor ook al geweest, en als de nieuwe CAO rond is komt de volgende natuurlijk weer.

Members only:

Lang niet zo hoog als sommige andere aanbiedingen die ik heb gekregen, maar wel lekker veelzijdig werk in een ontspannen omgeving.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Update na bijna 2 jaar

Members only:

[ Voor 59% gewijzigd door Kaizah op 20-03-2024 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:30
Kaizah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:35:
Update na bijna 2 jaar

***members only***
Netjes :+
Zou je misschien kunnen updaten naar de nieuwe format - dat vergelijkt makkelijker en beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaizah
9,5 als ik eind 2013 ben begonnen, mag ik afronden naar 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:04
Absoluut netjes, maar wel geen pensioeninleg e.d. Baart dat je zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Zeker wel, moet mijn eigen pensioen bij elkaar sparen/beleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaizah op 04-04-2023 18:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 21:55
Omdat ik hierboven ook toevallig nog een laborant voorbij zag komen was ik ook weer even getriggerd om nog een update te plaatsen :)

Members only:

Ik heb begin vorig jaar de kans gekregen om in de functie te stappen van onze oude teamleider en voor alsnog heb ik nog veel te leren maar het is wel een leuke stap om gemaakt te hebben. Het is een leuk team met wel zo zijn uitdagingen maar dat maakt het een leuke job.
Wel in een functie gestapt waarvoor er minimaal 32 uur aanwezigheid verplicht is. Vanwege me nog relatief jonge leeftijd (geslacht vrouw) en de wens voor een kind was dit wel een zwaarwegend punt. Maar kinderen zijn nu nog niet in het spel en heb ik gekozen nu zo veel mogelijk ervaring op te doen in deze functie en zodra de eierstokken klapperen zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
Update tijd na twee jaar :)!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 30
• Opleiding: WO Bachelor
• Werkervaring: 3.5 jaar 4.5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheer / Kennismanager Business Consultant
• Werkgever/branche: Finance IT consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen*: 26+1 20
• Gewerkte uren/week*: 36 40
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk / 30 minuten
• Werkdruk: medium / variabel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2730 4000
• Vakantiegeld: 8% maandelijks uitbetaald
• Bonus, toeslagen, etc: 9.1% harmonisatietoeslag maandelijks uitbetaald 4.7% bovenwettelijke vakantiedagen + 90% maandsalaris winstafhankelijk + 185 toeslag
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% maandelijks uitbetaald nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41400 56600

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1.55% pensioenopbouw (118 eigen inleg) 5,5% van pensioengrondslag (+-2300 per jaar), geen eigen inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen 925 per maand, 11100 per jaar
• Overige: laptop / mobiel van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 56600+11100+2300=70000

Heb nu een mogelijk nieuwe uitdaging na ruim anderhalf jaar bij m'n huidige werkgever. Inmiddels 31 jaar oud en 6 jaar werkervaring.

2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant / Scrummaster (7 relevante agile certificeringen)
• Werkgever/branche: IT consultancy
• Aantal vakantiedagen*: 25+1
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk
• Werkdruk: onbekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: tot 20% over uurtarief + winstdeling einde jaar
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): basisloon 45300 + 34300/41400 toeslag + winstdeling

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog niet geheel duidelijk, werkgeversinleg 66%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen 850 per maand, 10200 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer 100-105k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
Aurum schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:18:
[...]zodra de eierstokken klapperen zien we wel weer verder.
:+ Daar moest ik wel even om lachen. Denk dat dit een verstandige keuze is. Als je wel in dit stadium beland heb je in ieder geval weer wat extra ervaring. Mocht het dan later niet bevallen bij de huidige werkgever kan je wel altijd weer de markt op met je nieuwe werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Pascalx schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:35:
Update tijd na twee jaar :)!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 30
• Opleiding: WO Bachelor
• Werkervaring: 3.5 jaar 4.5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheer / Kennismanager Business Consultant
• Werkgever/branche: Finance IT consultancy
• Aantal vakantiedagen*: 26+1 20
• Gewerkte uren/week*: 36 40
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk / 30 minuten
• Werkdruk: medium / variabel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2730 4000
• Vakantiegeld: 8% maandelijks uitbetaald
• Bonus, toeslagen, etc: 9.1% harmonisatietoeslag maandelijks uitbetaald 4.7% bovenwettelijke vakantiedagen + 90% maandsalaris winstafhankelijk + 185 toeslag
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% maandelijks uitbetaald nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41400 56600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1.55% pensioenopbouw (118 eigen inleg) 5,5% van pensioengrondslag (+-2300 per jaar), geen eigen inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** NN CDC
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen 925 per maand, 11100 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 56600+11100+2300=70000

Heb nu een mogelijk nieuwe uitdaging na ruim anderhalf jaar bij m'n huidige werkgever. Inmiddels 31 jaar oud en 6 jaar werkervaring.

2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant / Scrummaster (7 relevante agile certificeringen)
• Werkgever/branche: IT consultancy
• Aantal vakantiedagen*: 25+1
• Reistijd**: 20 minuten / thuiswerk mogelijk
• Werkdruk: onbekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: tot 20% over uurtarief + winstdeling einde jaar
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): basisloon 45300 + 34300/41400 toeslag + winstdeling

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog niet geheel duidelijk, werkgeversinleg 66%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** OV vrij reizen 850 per maand, 10200 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer 100-105k
Ik volg niet helemaal waar die €34.300/41.400 vandaan komt? Bij 'Bonus, toeslagen' zet je 'tot 20% over uurtarief'. 20% van €3500 is €700, doe dat keer 12, dan zit ik nog steeds ruim onder de 10k. Waar komt de overige 25-32k vandaan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Hahn schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:38:
[...]

Ik volg niet helemaal waar die €34.300/41.400 vandaan komt? Bij 'Bonus, toeslagen' zet je 'tot 20% over uurtarief'. 20% van €3500 is €700, doe dat keer 12, dan zit ik nog steeds ruim onder de 10k. Waar komt de overige 25-32k vandaan?
Die 3500 zou basisloon zijn, het uurtarief is bijvoorbeeld 95. Gemiddeld 168 uur in een maand bij 40u pw. 168*95*20% is 3192 * 12 is 38.3k bovenop de 3500*12. Daarbovenop komt nog vakantiegeld :).

Bij ziekte en verlof, wanneer er minder declarabele uren zijn, valt het uiteraard lager uit.

Midlance constructie met een relatief hoog basisloon.

[ Voor 7% gewijzigd door Pascalx op 05-04-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Pascalx schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:52:
[...]

Die 3500 zou basisloon zijn, het uurtarief is bijvoorbeeld 95. Gemiddeld 168 uur in een maand bij 40u pw. 168*95*20% is 3192 * 12 is 38.3k bovenop de 3500*12. Daarbovenop komt nog vakantiegeld :).

Bij ziekte en verlof, wanneer er minder declarabele uren zijn, valt het uiteraard lager uit.

Aha, uit zijn post werd het me totaal niet duidelijk dat het om een midlance constructie ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
Pascalx schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:52:
[...]

Veelal moet je bij midlance de leaseauto van je eigen deel aftrekken. Die kan je in dat geval dus niet als waarde van je package beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41

ikt

Update:

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ikt schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:01:
[...]

Update:

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasper169
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 09:02
Ik ben momenteel nog aan het studeren, dus ik heb deze baan nu op basis van een 0-uren contract waarbij ik zelf kan bepalen wanneer en hoeveel ik werk. Alle waardes zijn op basis van 40u/week, behalve de daarwerkelijk gewerkte uren.

Het is uitdagend, maar wel ontzettend leuk werk waarbij ik bezig ben met onderzoeken in samenwerking met ziekenhuizen. Ik krijg erg veel vrijheid in wat ik doe en hoe ik dat in plan. Zeker als bijbaan kan ik absoluut niet klagen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farhan
  • Laatst online: 07-09 12:31
kasper169 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:26:
Ik ben momenteel nog aan het studeren, dus ik heb deze baan nu op basis van een 0-uren contract waarbij ik zelf kan bepalen wanneer en hoeveel ik werk. Alle waardes zijn op basis van 40u/week, behalve de daarwerkelijk gewerkte uren.

Het is uitdagend, maar wel ontzettend leuk werk waarbij ik bezig ben met onderzoeken in samenwerking met ziekenhuizen. Ik krijg erg veel vrijheid in wat ik doe en hoe ik dat in plan. Zeker als bijbaan kan ik absoluut niet klagen.

***members only***
Krijg je voor 8 uur per week dat maandsalaris? :o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Caelorum
farhan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:48:
[...]

Krijg je voor 8 uur per week dat maandsalaris? :o
Lees de eerste alinea nog eens zou ik zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 10:18
ikt schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:01:
[...]

Update:

***members only***
Ik zou gewoon ergens anders gaan werken. De kans bestaat dat ze je alsnog geven wat je wil op het moment dat je je baan opzegd, maar dat zou ik lachend afwijzen. Je werkgever en jij lijken het gewoon oneens te zijn over je waarde, of ze denken ermee weg te komen je onder je waarde te betalen. Meestal komt dit niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 06-04-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:55
Weer een jaar verstreken en wederom goede beoordeling. Ondanks een leuk percentage niet waar ik op had gehoopt. Hoe pak je zoiets aan? Verder namelijk ontzettend naar mijn zin.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 22:35
Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door MFM101 op 07-04-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Distoration schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:28:
Weer een jaar verstreken en wederom goede beoordeling. Ondanks een leuk percentage niet waar ik op had gehoopt. Hoe pak je zoiets aan? Verder namelijk ontzettend naar mijn zin.
***members only***
  • Binnen het bedrijf kijken wat regulier is (personeelshandboel zal iets bevatten over prestatiegebaseerde salarisverhogingen)
  • Voor jezelf op papier zetten wat je waard bent en waarom (geef je manager argumenten, benchmark)
  • Open gesprek met je manager aan gaan (wellicht zijn er goede argumenten, misschien heeft je manager onvoldoende zicht gehad op je werkzaamheden om meer te rechtvaardigen, misschien zijn er groeipaden te bespreken waardoor een volgende keer de stijging wel opportuun is)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 20:00
Update: Jaartje weer ouder, dus ook weer wat wijzer. Merkte in de laatste tijd dat veel bedrijven overstappen naar de cloud. Als Netwerk Engineer ervaarde ik dat ik alléén nog on-premise switches/access-points/firewalls hoef te beheren. Hierdoor gekozen om mij verder te focussen in de cloud (met name infra) en dus ook overgestapt van werkgever.

Heb nog dingen op m'n lijstje staan die ik nog wil gaan doen: Infra as a Code, TOGAF, CCSP en CISSP.

Update onder m'n quote gezet:
signific4nt schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:04:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 27
• Opleiding: MBO-4 Netwerkbeheerder & HBO-ICT Network Engineering, Bezig met deeltijd Master Network & Security Engineering MSc Computer Science Network & Security Engineering

Certificaten
CCENT, CCNA R&S, CCNP EI, JNCIA-ENT, PCEP, NSE4, NSE5, NSE7, F5 BIG-IP, CCNA DevNet, CCNP Security, CWNA, CWSP, JNCIS-ENT, CCSA, AWS Practitioner, Azure Fundamentals, Azure Administrator, Azure Network Engineer, Azure DevOps Expert

• Werkervaring: 1 jaar Mbo-stages, 1 jaar Hbo-stages en 2 3 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk Engineer Cloud Consultant
• Werkgever/branche: Detachering Overheid Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 25 27 + studiedagen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 40-50 mins 1-2 dagen de rest thuis
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 4750 (waarvan 500 mobiliteit) € 5250 (waarvan 1000 secundair)
• Vakantiegeld: € 4080
• Dertiende/veertiende maand: € Geen, maar o.b.v. winstprestatie een bonus
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik niet 82%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per maand: € 750
• Overige: Telefoon + laptop vd zaak, korting op veel webwinkels, FiscFree € 250 en € 250 thuiswerkvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62.000 € 67.500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

signific4nt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:39:
Update: Jaartje weer ouder, dus ook weer wat wijzer. Merkte in de laatste tijd dat veel bedrijven overstappen naar de cloud. Als Netwerk Engineer ervaarde ik dat ik alléén nog on-premise switches/access-points/firewalls hoef te beheren. Hierdoor gekozen om mij verder te focussen in de cloud (met name infra) en dus ook overgestapt van werkgever.

Heb nog dingen op m'n lijstje staan die ik nog wil gaan doen: Infra as a Code, TOGAF, CCSP en CISSP.

Update onder m'n quote gezet:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
potjandrie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:44:
Update: weer terug naar detachering, ik ga van:

[...]

naar:

***members only***

Ik ergerde me helemaal kaduuk aan de beleidsvoering en manier waarop er naar IT werd gekeken dus ik ben maar om me heen gaan kijken. Zeer bewust van m'n al redelijk hoge salaris met mijn ervaring ben ik best wel tevreden met m'n nieuwe werkgever. Het doel was redelijk recht over te steken zonder in te leveren en volgens mij is dat redelijk gelukt.
Jaartje verder, prima bump volgens mij.

Members only:

Door de iet wat rechte overstap vorig jaar had ik het gevoel een jaar stil te hebben staan, om en nabij 10% erop gekregen dus tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• signific4nt
Members only: title

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

signific4nt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:39:
Grappig, ik merk juist dat klanten weer lekker afstappen van cloud en alles weer on-premises gaan zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd:46
• Opleiding: LTS Motorvoertuigen techniek, Vakman grond weg en waterbouw,IT certificaten MS MD 100/101, security. complaince , Agile PM, Prince2, MCSA 2003 NT 3.5 server en workstation, A+ :+ oudjes en nog een aantal MS certificeringen. Doe elk jaar 2 certificeringen om bij te blijven qua kennis
• Werkervaring: Begonnen in 1999
• (Woon) Locatie: Midden NL

2. Wat doe je:
• Functie: Teamlead infra en support wereldwijd
• Werkgever/branche: productie
• (Werk) Locatie(s):Midden NL
• Aantal vakantiedagen:33
• Reistijd: 15 min
• Thuiswerken: 2 dgn pw
• Werkdruk: medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6000
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: bonus 7,5% van jaarsalaris
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand is €10% jaarsalaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85k - 90k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50% dat is €585 pm eigen bijdragen en WG hetzelfde.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €23 cent per km
• Overige: Thuiswerk vergoeding €2 pd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Protip in dat geval: duik in Terraform :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
DutchCommando schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:19:
[...]

Veelal moet je bij midlance de leaseauto van je eigen deel aftrekken. Die kan je in dat geval dus niet als waarde van je package beschouwen.
Klopt vaak wel, vaak moet je pensioen en vervoer zelf regelen. Hier is er keuze tussen twee dingen: 850 bruto mobiliteitsbudget voor eigen vervoer + 50 euro netto

Of

850 bruto leasebudget voor zakelijke lease + 75 euro netto

[ Voor 6% gewijzigd door Pascalx op 11-04-2023 20:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:23
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door jessy100 op 11-04-2023 20:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jessy100
Beetje ambitieus zijn mag wel. Ga toch weg met al die werkgevers die je voor 3k aannemen en vervolgens klauwen met geld aan je verdienen. Je hebt het over generation Z, en die gasten doen 1 ding goed: Ze waarderen hun tijd meer dan hun voorgangers.

En dan ook nog ff afsluiten met je comment over arbeidsethiek |:( |:( . Men laat zich gewoon niet meer voor peanutes exploiten.

[ Voor 20% gewijzigd door jessy100 op 11-04-2023 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jessy100 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:34:
[...]

Beetje ambitieus zijn mag wel. Ga toch weg met al die werkgevers die je voor 3k aannemen en vervolgens klauwen met geld aan je verdienen. Je hebt het over generation Z, en die gasten doe 1 ding goed: Ze waarderen hun tijd meer dan hun voorgangers.

En dan ook nog ff afsluiten met je comment over arbeidsethiek |:( |:( . Men laat zich gewoon niet meer voor peanutes exploiten.
Snap je punt hoor. Maar bekijk het zo: een werkgever leased een bepaalde hoeveelheid tijd van een werknemer. Hoe minder er afgenomen wordt, hoe groter de relatieve overhead voor de werkgever en dus hoe oninteressanter onder de streep.
Prima als je veel vrije tijd wilt, maar als je in een maatschappij wilt werken en geld verdienen die daar niet op ingericht is, moet je niet van die hele maatschappij verwachten dat ze maar allemaal gaan veranderen omdat die generatie dat zo graag wil.
Je begint met als iedereen onderaan, en als jij iets wilt moet je dat primair bij jezelf leggen, en niet van anderen verwachten.

(knip) generalisatie van een hele generatie

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 12-04-2023 13:26 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• jessy100
The Eagle schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:46:
[...]

Snap je punt hoor. Maar bekijk het zo: een werkgever leased een bepaalde hoeveelheid tijd van een werknemer. Hoe minder er afgenomen wordt, hoe groter de relatieve overhead voor de werkgever en dus hoe oninteressanter onder de streep.
Prima als je veel vrije tijd wilt, maar als je in een maatschappij wilt werken en geld verdienen die daar niet op ingericht is, moet je niet van die hele maatschappij verwachten dat ze maar allemaal gaan veranderen omdat die generatie dat zo graag wil. Als jij iets wilt moet je dat bij jezelf leggen, en niet van anderen verwachten.
(knip)
Ik vind de strekking dat GenZ maar verwend is ook wel een beetje dom. Ik ben echt geen linkse rakker, noch lid van GenZ, maar die hebben toch echt wel een stukkie zwaarder dan de millenials en worden flink in de steek gelaten door onze overheid. Studieschulden, onbetaalbare huizen. Oplossing voor hun problemen? Geld. Nogal wiedes dat ze het vragen.

De grootste frustratie van mr ondernemer eerder in deze post? Hij weet dat ze het kunnen maken in de huidige markt.

Wat ik je mee moet geven: Dat hele gedoe van part time werken vind ik ook maar bullshit.

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 13-04-2023 15:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51

Michelli

LL.M

[...]

Beetje ambitieus zijn mag wel. Ga toch weg met al die werkgevers die je voor 3k aannemen en vervolgens klauwen met geld aan je verdienen. Je hebt het over generation Z, en die gasten doen 1 ding goed: Ze waarderen hun tijd meer dan hun voorgangers.

In dit kader ook een interessante vergelijking imo is de Rijksoverheid. Iemand met een WO-opleiding start hier ook al makkelijk voor €3000 per maand. Dit is op basis van 36 uur en inclusief een gegarandeerde "eindejaarsuitkering" (onderdeel van IKB budget) en goede pensioenregeling.

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
jessy100 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:48:
[...]

Ik vind de strekking dat GenZ maar verwend is ook wel een beetje dom. Ik ben echt geen linkse rakker, noch lid van GenZ, maar die hebben toch echt wel een stukkie zwaarder dan de millenials en worden flink in de steek gelaten door onze overheid. Studieschulden, onbetaalbare huizen. Oplossing voor hun problemen? Geld. Nogal wiedes dat ze het vragen.

De grootste frustratie van mr ondernemer eerder in deze post? Hij weet dat ze het kunnen maken in de huidige markt.

Wat ik je mee moet geven: Dat hele gedoe van part time werken vind ik ook maar bullshit.
Elke generatie heeft zijn eigen problemen. Als millennial begon je na je studie midden in een economische crisis. Ik ken er meerdere die ondanks een HBO IT diploma maar aan de slag gingen op de helpdesk van een internet provider omdat er geen werk was of omdat ze hun baan kwijt raakten. Relaties die stukliepen en zorgden voor hoge restschulden bij verkoop van de woning. Etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

We kunnen wel politiek en generaties erbij pakken maar iemand stelde gewoon een vraag.
Dus, daar kan je op antwoorden zonder hele generaties over één kam te scheren en al je frustraties erbij te pakken. Volgens mij ligt het gevoelig bij sommigen _O-

Als ik dan ook met zo'n gestrekt been erin kan;

De ondernemer zit met andere ondernemers te b*tchen over 20 jarige die 4k willen verdienen. Ondertussen niet wetende dat iedereen om ons te springen staat en zelfs de meest knullige junior nog voor 70 euro per weg gezet kan worden.

Vaak een probleem in de huidige markt waarbij "IT" heel breed is en grotere ondernemingen daar prima op kunnen verdienen als ze 70/uur aftikken voor een werkkracht.
Helaas werkt dat niet in het MKB waar websites gemaakt moeten worden voor andere MKBs die eigenlijk niet meer dan 1000 euro voor hun belangrijke website willen betalen. Tja, dan heb je dus werkkrachten nodig die je het liefst nog onder het minimumloon kunt betalen want anders gaat je toko failliet.

Maar neem dat dan niet de slimmere jonge mensen kwalijk of misgun het ze dan dat ze niet 60 uur in een studiokamer zitten te zwoegen voor je 10 in een dozijn wordpress website.

----

Visa-versa, als je amper hebt gewerkt, 24 bent én 3200 kunt verdienen, weet ik niet zo goed waarom je nu al 4000 ambieert. Op de vraag "kan ik dat verdienen" - is vast wel een "ja" te geven. Als je ergens in de randstad zit en een beetje goed jezelf weet te presenteren. De vraag is echter, wat heeft het voor toegevoegde waarde op de lange termijn. Om mijzelf maar te quoten wat ik in een PM heb gezegd richting iemand:
Dit brengt me vervolgens naar mijn punt dat als je net van school komt, je wellicht beter kan focussen om jezelf te oriënteren in wat je nou leuk vindt. Werken kan je nog waarschijnlijk tot je 70ste.

Minder verdienen is juist de ideale positie om veel makkelijker te bewegen. Immers verlies je je gouden kooitje niet waardoor je 100x makkelijker een bepaalde keuze maakt om weer door te groeien of naar een andere specialisatie te kijken.
Dus, pak die 3200, doe net of je nog maar 1800 verdient en ga verder aan jezelf werken. Als je echt voor het geld wilt gaan dan valt of staat dat niet met de keuze die je nu maakt. Dat staat met hoe je jezelf de komende 5 jaar gaat ontwikkelen op professioneel/vakinhoudelijk en persoonlijk -vlak. Je enige vraag moet zijn (op die leeftijd/ervaring), is hoe je voor een "goede" beloning, het beste bedrijf/baan kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
The Eagle schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:23:
[...]

Protip in dat geval: duik in Terraform :)
Stond al in mijn lijstje dank je wel. Zou je ook willen toelichten waarom?
Mijn reden hiervoor was dat het voor meerdere vendoren compatible is,.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
[...]

Lees ook even de rest van mijn comments ;)

Daarnaast toont onderzoek aan dat Gen Z compleet anders in de wedstrijd zit, dat is het enige wat ik schreef. Zie onder meer deze bron, of deze bron, of hier.... Jammer dat men niet goed begrijpend kan lezen en allemaal aannames doet én wetenschappelijk onderzoek ondermijnt.

Ondertussen neem ook ik jonge mensen aan met een goed startsalaris (+5K), het enige verschil is dat zij goed zijn in hun werk. Veel mensen die net van school afkomen vragen minimaal of zelfs 4K. Misschien is dat een mooi startsalaris over 10 jaar, maar nu niet :) Feit blijft dat er veel mensen zijn tussen de 20 en 25 die het liefst part time willen werken voor 4K. Ik ben zelf begin 30 en heb vrienden van halverwege de twintig en ik merk uit alles dat die generatie werken compleet anders ziet. Dat is wat ik schrijf, met 2 jaar ervaring minder dan 4K maar wel 3.2K verdienen is niet voor peanuts werken ;) De wereld werkt helaas niet zo en ik zeg niet dat het daarom niet werkt, maar ik zeg dat werkgevers en jonge werknemers dichter naar elkaar moeten komen.

Dus graag even lezen de volgende keer en stoppen met die simpele aannames ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Orangelights23 op 12-04-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Laten we vooral twee dingen gescheiden houden: loyaliteit vs. normen en waarden.

Het eerste vind ik een positieve ontwikkeling en gelukkig snappen steeds meer werkgevers hoe je daar wel mee om moet gaan. Niet eens zo zeer met enorme salarissen, maar wel gewoon een eerlijk salaris in combinatie met een goede werk/privébalans. Anderzijds heb ik het afgelopen jaar ook gewoon meerdere keren ervaren dat "Gen Z"'ers binnen 1-2 weken in hun proeftijd gewoon bellen met "ik kom niet meer, ik vind het niet leuk" of "ik stop ermee, ik kan volgende week voor 200 euro meer beginnen bij bedrijf X". Dat heeft weinig met loyaliteit te maken, maar alles met gebrek aan opvoeding. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 12-04-2023 12:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO, ongerelateerd
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Zweden

2. Wat doe je:
• Functie: Security Consultant
• Werkgever/branche: Startups
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk thuis
• Aantal vakantiedagen: 30
• Reistijd: Werk thuis
• Thuiswerken: Ja

3. Wat verdien je: Alles omgerekend naar euro's met de huidige koers
• Vast maandsalaris (bruto): €9400
• Vakantiegeld: Inbegrepen
• Bonus, toeslagen, etc: €20K per jaar (vast onderdeel van mijn total package)
• Dertiende/veertiende maand: Bestaat hier niet
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €132 000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1200 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Ingelegde bedrag wordt in fondsen en ETF's gestopt die ik zelf kies, is mijn eigen potje
• Mobiliteit per jaar: Tesla Model Y en reiskosten worden volledig vergoed
• Overige: 500 euro per jaar aan wellness benefits (typisch Zweeds iets) en mag 5K per jaar aan opleidingskosten doen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer 1.5 ton in euro's

Ik verdien heel goed voor mijn leeftijd, maar heb ook het idee dat ik er goed in ben :P Zeker in deze industrie zie je veel mensen die hierin willen werken en gelijk al veel salaris willen hebben, maar dat staat helemaal niet in verhouding tot wat ze opleveren. Wat wel opvallend is in Zweden is dat de IT-industrie een beetje leegloopt. Veel wordt uitbesteed aan grote partijen en er zijn steeds meer bedrijven die inkorten op hun IT-personeel. Gelukkig is cyber een opkomend iets hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:37
MontyPython schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:59:
Wat wel opvallend is in Zweden is dat de IT-industrie een beetje leegloopt. Veel wordt uitbesteed aan grote partijen en er zijn steeds meer bedrijven die inkorten op hun IT-personeel. Gelukkig is cyber een opkomend iets hier.
offtopic:
Hier in Nederland is dat natuurlijk ook zo, en ik vraag me af of dat geen symptoom is van een ongezonde sector. Uiteindelijk heeft 'security' een bestaansrecht omdat automatiseerders hun werk niet goed doen. Er zal altijd een balans zijn, maar ik denk dat het niet gezond is als iedereen bezig is rapportjes te schrijven en (vrijwel zonder uitzondering kansloze) pentestjes te produceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MontyPython
@CVTTPD2DQ Security is veel meer dan automatiseerders die hun werk niet doen, dus dat ben ik niet met je eens :P . Van bewustzijn bij medewerkers en implementatie/beheer security standaarden tot aan harde encryptie, fysieke beveiliging en dreigingsinformatie. Ik heb bij organisaties als consultant gewerkt waar ik een team van 20 man aanstuurde, zij deden onder meer pentests, risico management, TPRM en een stuk governance. Als het gaat om dreigingsinformatie kan een SOC prima helpen, maar dat is vaak alleen Tier 1/Tier 2. Er zijn nog te veel mensen die troep downloaden, op mails klikken en informatie niet volgens bijbehorende classificering behandelen. Of de bekende IT'ers die zeggen dat ze het toch wel weten en we vervolgens wéér met een incident te maken hebben :P Het is in iedere geval een heel interessant vakgebied en het gaat gelukkig veel vaker de non-IT kant op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:55
Douweegbertje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:33:
We kunnen wel politiek en generaties erbij pakken maar iemand stelde gewoon een vraag.
Dus, daar kan je op antwoorden zonder hele generaties over één kam te scheren en al je frustraties erbij te pakken. Volgens mij ligt het gevoelig bij sommigen _O-

Als ik dan ook met zo'n gestrekt been erin kan;

De ondernemer zit met andere ondernemers te b*tchen over 20 jarige die 4k willen verdienen. Ondertussen niet wetende dat iedereen om ons te springen staat en zelfs de meest knullige junior nog voor 70 euro per weg gezet kan worden.

Vaak een probleem in de huidige markt waarbij "IT" heel breed is en grotere ondernemingen daar prima op kunnen verdienen als ze 70/uur aftikken voor een werkkracht.
Helaas werkt dat niet in het MKB waar websites gemaakt moeten worden voor andere MKBs die eigenlijk niet meer dan 1000 euro voor hun belangrijke website willen betalen. Tja, dan heb je dus werkkrachten nodig die je het liefst nog onder het minimumloon kunt betalen want anders gaat je toko failliet.

Maar neem dat dan niet de slimmere jonge mensen kwalijk of misgun het ze dan dat ze niet 60 uur in een studiokamer zitten te zwoegen voor je 10 in een dozijn wordpress website.

----

Visa-versa, als je amper hebt gewerkt, 24 bent én 3200 kunt verdienen, weet ik niet zo goed waarom je nu al 4000 ambieert. Op de vraag "kan ik dat verdienen" - is vast wel een "ja" te geven. Als je ergens in de randstad zit en een beetje goed jezelf weet te presenteren. De vraag is echter, wat heeft het voor toegevoegde waarde op de lange termijn. Om mijzelf maar te quoten wat ik in een PM heb gezegd richting iemand:

[...]

Dus, pak die 3200, doe net of je nog maar 1800 verdient en ga verder aan jezelf werken. Als je echt voor het geld wilt gaan dan valt of staat dat niet met de keuze die je nu maakt. Dat staat met hoe je jezelf de komende 5 jaar gaat ontwikkelen op professioneel/vakinhoudelijk en persoonlijk -vlak. Je enige vraag moet zijn (op die leeftijd/ervaring), is hoe je voor een "goede" beloning, het beste bedrijf/baan kunt vinden.
Ik denk dat er door veel ondernemers een beetje met twee maten gemeten wordt.
Jarenlang is er grof verdiend aan jonge mensen en nu de krapte op de arbeidsmarkt groter en groter wordt geeft men niet thuis. Marktwerking werkt twee kanten op.

Wat MKB digital agencies/web development bedrijfjes betreft: je kunt je afvragen hoe goed je business model is als je eigenlijk alleen maar winst kan maken door mensen een slecht salaris te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Laatst online: 20:08
MontyPython schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:40:
@CVTTPD2DQ Security is veel meer dan automatiseerders die hun werk niet doen, dus dat ben ik niet met je eens :P . Van bewustzijn bij medewerkers en implementatie/beheer security standaarden tot aan harde encryptie, fysieke beveiliging en dreigingsinformatie. Ik heb bij organisaties als consultant gewerkt waar ik een team van 20 man aanstuurde, zij deden onder meer pentests, risico management, TPRM en een stuk governance. Als het gaat om dreigingsinformatie kan een SOC prima helpen, maar dat is vaak alleen Tier 1/Tier 2. Er zijn nog te veel mensen die troep downloaden, op mails klikken en informatie niet volgens bijbehorende classificering behandelen. Of de bekende IT'ers die zeggen dat ze het toch wel weten en we vervolgens wéér met een incident te maken hebben :P Het is in iedere geval een heel interessant vakgebied en het gaat gelukkig veel vaker de non-IT kant op.
Dat is inderdaad het mooie van security, je kan er alle kanten mee op. Wat wel schaars is en zal blijven zijn mensen met een goede IT achtergrond/opleiding in het vak. Dat helpt enorm in het maken van onderbouwde keuzes en lange termijn visie. Zelf freelance ik voor een cybersecurity bedrijf (naast de studie, voornamelijk pentesten van webapplicaties) wat voornamelijk klanten in Zwitserland heeft. Verdient 4x meer als een bij bijbaan bij de AH, is volledig remote, kan eigen uren bepalen en kan mijzelf ook nog verder ontwikkelen in het vakgebied. :)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 23:56
BigSmurf schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:07:
Het eerste vind ik een positieve ontwikkeling en gelukkig snappen steeds meer werkgevers hoe je daar wel mee om moet gaan. Niet eens zo zeer met enorme salarissen, maar wel gewoon een eerlijk salaris in combinatie met een goede werk/privébalans. Anderzijds heb ik het afgelopen jaar ook gewoon meerdere keren ervaren dat "Gen Z"'ers binnen 1-2 weken in hun proeftijd gewoon bellen met "ik kom niet meer, ik vind het niet leuk" of "ik stop ermee, ik kan volgende week voor 200 euro meer beginnen bij bedrijf X". Dat heeft weinig met loyaliteit te maken, maar alles met gebrek aan opvoeding. :+
Werkgever: we willen een proeftijd zodat we zonder problemen afscheid kunnen nemen van iemand die niet voldoet voor ons.
Werknemer maakt gebruik van de proeftijd.
Werkgever:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.io/2vJh6vl.jpg

Als je niet wilt dat iemand gebruik maakt van zijn proeftijd, dan moet je geen proeftijd opnemen in een contract. Simpel. En als het je regelmatig gebeurt, wellicht verstandig hand in eigen boezem te steken. Zeker als ze telkens meer kunnen verdienen. 200 euro bij een starter is serieus geld, dat kan zomaar 5-8% salaris zijn.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Dat gezeur altijd joh om "GenZ" en dat ze teveel willen/Niet realistische salarissen willen. Vaak geroepen door een ondernemer/bedrijf die het prima vindt om iemand "realistisch te betalen" maar ondertussen zelf wel een paar Ton/Miljoenen netto winst per jaar op strijkt..want "Ondernemers risico :+ ".

De Huidige generatie wilt gewoon een groter stuk van de Taart. En ze hebben volkomen gelijk. Zolang het kan, en de markt daar naar is en je het zelf wilt..gewoon lekker het onderste uit de kan halen. Niks van dat geblaat aantrekken dat het onrealistisch is of lui. Andersom zet men je graag weg voor het minimumloon als het kon.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jumpiefox schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:10:
Dat gezeur altijd joh om "GenZ" en dat ze teveel willen/Niet realistische salarissen willen. Vaak geroepen door een ondernemer/bedrijf die het prima vindt om iemand "realistisch te betalen" maar ondertussen zelf wel een paar Ton/Miljoenen netto winst per jaar op strijkt..want "Ondermers risico :+".

De Huidige generatie wilt gewoon een groter stuk van de Taart. En ze hebben volkomen gelijk. Zolang het kan, en de markt daar naar is en je het zelf wilt..gewoon lekker het onderste uit de kan halen. Niks van dat geblaat aantrekken dat het onrealistisch is of lui. Andersom zet men je graag weg voor het minimumloon als het kon.
Idd als een bedrijf het doet is het fantastisch, marktwerking etc. etc! super, 'Winst maximaliseren is de plicht aan de aandeelhouders'. Op het moment dat de werknemer het doet is het een gebrek aan opvoeding :?. De 'Voor jou 10 anderen' mentaliteit was schijnbaar enkel voor werkgevers richting werknemers bedoeld ipv andersom. Ook het gelummel over quiet quitting vind ik bijzonder. Hele kantoren zitten vol met allerlei uitcheckte mensen maar als een jongere generatie er online wat eerlijker over is is het opeens iets nieuws en gaan we ze verwijten dat ze niet vechten tegen de bierkaai. Ondertussen werkt natuurlijk de halve commerciële wereld zo: lekker zo veel mogelijk harken voor zo een min mogelijke prestatie (iemand een keer een aannemer over de vloer gehad of überhaupt van planned obsolescence gehoord?).

Decennia zien we een teruglopende arbeids-inkomens-quote maar ondertussen roept de ene kleine man tegen de andere dat ze maar moeten 'normaal doen'. Zal wel de 'ik had het zwaar dus anderen zullen ook de knoet moeten voelen' mentaliteit zijn.

Uit eindelijk is het simpel; als die 'onrelistische' 'GenZ' een baan heeft voor meer muntjes en de nobele ondernemer die het over 'normaal doen' heeft een personeelstekort, dan doet 'de markt' toch z'n 'werk'? :+
Netjes, flinke stappen gemaakt ook qua functie. Zou alleen wel gaan vragen naar je pensioen, gaat uiteindelijk toch om geld + je eigen sparen voor de oude dag is ook iets om over na te denken. Al zet je het maar weg in een ETF, vroeg inleggen helpt enorm. Ondanks dat ik maar een jaar of 5 ouder ben denk ik nog: joh had ik even eerder moeten doen.

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 12-04-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
GoldenSample schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:17:
[...]

Idd als een bedrijf het doet is het fantastisch, marktwerking etc. etc! super, 'Winst maximaliseren is de plicht aan de aandeelhouders'. Op het moment dat de werknemer het doet is het een gebrek aan opvoeding :?. De 'Voor jou 10 anderen' mentaliteit was schijnbaar enkel voor werkgevers richting werknemers bedoeld ipv andersom. Ook het gelummel over quiet quitting vind ik bijzonder. Hele kantoren zitten vol met allerlei uitcheckte mensen maar als een jongere generatie er online wat eerlijker over is is het opeens iets nieuws en gaan we ze verwijten dat ze niet vechten tegen de bierkaai. Ondertussen werkt natuurlijk de halve commerciële wereld zo: lekker zo veel mogelijk harken voor zo een min mogelijke prestatie (iemand een keer een aannemer over de vloer gehad of überhaupt van planned obsolescence gehoord?).

Decennia zien we een teruglopende arbeids-inkomens-quote maar ondertussen roept de ene kleine man tegen de andere dat ze maar moeten 'normaal doen'. Zal wel de 'ik had het zwaar dus anderen zullen ook de knoet moeten voelen' mentaliteit zijn.

Uit eindelijk is het simpel; als die 'onrelistische' 'GenZ' een baan heeft voor meer muntjes en de nobele ondernemer die het over 'normaal doen' heeft een personeelstekort, dan doet 'de markt' toch z'n 'werk'? :+

[...]

Netjes, flinke stappen gemaakt ook qua functie. Zou alleen wel gaan vragen naar je pensioen, gaat uiteindelijk toch om geld + je eigen sparen voor de oude dag is ook iets om over na te denken. Al zet je het maar weg in een ETF, vroeg inleggen helpt enorm. Ondanks dat ik maar een jaar of 5 ouder ben denk ik nog: joh had ik even eerder moeten doen.
Bedankt voor je tip over het pensioen! Ik zit idd volop in de ETFs en gebruik mijn vrije ruimte om te pensioenbeleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 17:52
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Onlangs had ik toevallig contact met een IT recruiter (vast, freelance, etc.) genaamd Layer. Zij meldde mij dat het merendeel van de vaste jobs waarvoor zij recruit op basis van een 1 jaar contract is...

Ik was enorm over verbaasd hierover gezien de oververhitte markt. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Gen Z gaat inderdaad nu aan de slag op de arbeidsmarkt, mooie samenvatting.

Lijstjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
boswei schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:49:

Onlangs had ik toevallig contact met een IT recruiter (vast, freelance, etc.) genaamd Layer. Zij meldde mij dat het merendeel van de vaste jobs waarvoor zij recruit op basis van een 1 jaar contract is...

Ik was enorm over verbaasd hierover gezien de oververhitte markt. Wat zijn jullie ervaringen?
Volgens hun website doen ze freelance en detavast, voor beide kan ik mij dat wel voorstellen. Voor 'gewoon' vast kan ik mij slecht voorstellen dat er nog veel tijdelijke contracten worden uitgedeeld, tenzij je een complete starter bent of er iets in de CAO over staat (bv. de D4 contracten voor als je hogeschool docent word).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45

Zover mijn ervaring gaat is het vaak een verkapte proeftijd. Een maand of 2 vaak veels te kort is om te zien of iemand een goeie ontwikkelaar is. Je moet bijvoorbeeld nieuw domein leren, nieuwe codebase(s), nieuwe tooling etc. Als men tevreden is met je wordt al gauw voor dat het jaar voorbij is omgezet in een vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinvented
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 18:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19 20
• Opleiding: ICT-Beheerder MBO Niveau 4
• Werkervaring: 1 2 Jaar
• (Woon) Locatie: Almere Veenendaal

2. Wat doe je:
• Functie: On Site Support Medewerker IAM Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s)**: Hybride
• Aantal vakantiedagen*: 30 24
• Reistijd**: 35min 15min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100 2500
• Vakantiegeld: € 2300 - 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27.200 32.300

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: 30.000km waarvan 800km privé p.m
• Overige: Leaseauto + tankpas € 200
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 38.000

Kleine update! Ben er erg tevreden mee, het is allemaal snel gegaan het afgelopen jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50

Wat bedoel jeV dat je meteen voor contract voor onbepaalde tijd mag verwachten? Is toch vrij normaal een jaar contract.

Sowieso wil je eerst weten wat voor vlees je in kuip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

De mensen die ik ken die vorig jaar/dit jaar die van baan zijn veranderd (ik zelf ook) hebben allemaal na een proeftijd van 1-2maanden gelijk een vast contract gekregen.

Nou zegt een vast contract ook niet alles en vaak krijg je dan te horen: Ja maar, als je gewoon goed bent heb je niks te vrezen, ik zou lekker zeggen kijk verder tenzij het een droom baan is. 1-2 maanden is meer dan zat om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt en of iemand geschikt is. Je kan het op genoeg plekken krijgen na 1-2maanden..dus waarom settelen voor minder?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
RagingPenguin schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:10:
Volgens hun website doen ze freelance en detavast, voor beide kan ik mij dat wel voorstellen
Detavast is geen deta en niet vast, maar gewoon een uitzendcontract. 0 zekerheden en alle ondernemersrisicos worden bij jou neergelegd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 09:10
Members only:

Een hele mooie groei mogen doormaken afgelopen jaren, maar, daar heb ik hard voor moeten werken en veel risico's voor moeten nemen. Nu kan ik het rustiger aan doen en vandaar ben ik een dag minder in de week gaan werken. In de loop der jaren zal mijn inkomen hooguit met zo'n 40% stijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door gotangclan op 13-04-2023 21:43 . Reden: toevoeging uitleg pensioen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Laatst online: 20:08
gotangclan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:23:
***members only***

Een hele mooie groei mogen doormaken afgelopen jaren, maar, daar heb ik hard voor moeten werken en veel risico's voor moeten nemen. Nu kan ik het rustiger aan doen en vandaar ben ik een dag minder in de week gaan werken. In de loop der jaren zal mijn inkomen hooguit met zo'n 40% stijgen.
Je legt zelf niks weg voor je pensioen op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:01:
[...]
Detavast is geen deta en niet vast, maar gewoon een uitzendcontract. 0 zekerheden en alle ondernemersrisicos worden bij jou neergelegd.
Dat is niet in alle gevallen waar.

Bij detavast kan het goed zijn dat er sprake is van een proeftijd, waarna je voor een periode van x-uur *of* x-maanden gegarandeerd bent van werk en waarbij ook de opdrachtgever niet meer onder het contract uit kan.

Alleen de overname is niet zeker en een intentie. Er kan kort voor overname besloten worden niet over te nemen. Dat kan ook betekenen dat je als werknemer daarna inderdaad op straat komt te staan, maar je hebt dan gewoon recht op WW.

Een detavast constructie kan de waarde hebben van een contract voor bepaalde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotangclan
dylan111111 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:25:
[...]

Je legt zelf niks weg voor je pensioen op dit moment?
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door gotangclan op 12-04-2023 15:45 . Reden: members only tags ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02
Is er in deze situatie ook nog ergens rekening gehouden met belastingen die afgedragen worden? Als ik kijk naar je bruto omzet/maandbedrag en naar hetgeen je per maand spaart... dan spaar je meer dan je na belastingen zou overhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
marcelcee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:07:
[...]

Is er in deze situatie ook nog ergens rekening gehouden met belastingen die afgedragen worden? Als ik kijk naar je bruto omzet/maandbedrag en naar hetgeen je per maand spaart... dan spaar je meer dan je na belastingen zou overhouden?
Ik dacht net hetzelfde :*)
freelance ben je toch een kleine 50% van kwijt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
BigSmurf schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:07:
[...]
Laten we vooral twee dingen gescheiden houden: loyaliteit vs. normen en waarden.

Euh daar is een proeftijd toch ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DikkeSpierBajje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:21:
[...]
Het gaat om hoe je het meld. Je kan het melden, er nog een gesprek over hebben, mogelijk aanpassingen hebben in werk/contract. Of je gooit zoals soms gebeurd de deur meteen in het gezicht van het bedrijf met de melding "Ik kan daar beter verdienen. Ik kom niet meer.". En ja, dat gebeurd. En nee, dat is echt niet alleen van deze nieuwe generatie.. (Al is er wel een duidelijk verschil in werkhouding te merken. Zowel positief als negatief.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotangclan
[...]

Members only:

Relatief gezien heb ik natuurlijk hele lage kosten. Dit aangezien ik geen huur betaal of hypotheek heb. Met huur / hypotheek is het dus aannemelijk dat ik zo'n €1000 per maand minder "spaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
[...]

Er vanuit gaande dat hij z'n omzet ex btw vermeldt is de belasting weinig anders dan iemand in loondienst. Enige uitzondering is dat hij daar bovenop nog 14% + 9K belastingvrij krijgt.

Belastingdruk op een nettowinst van 100K als starter is rond de 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Bulder schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:12:
[...]

Er vanuit gaande dat hij z'n omzet ex btw vermeldt is de belasting weinig anders dan iemand in loondienst. Enige uitzondering is dat hij daar bovenop nog 14% + 9K belastingvrij krijgt.

Belastingdruk op een nettowinst van 100K als starter is rond de 30%.
Dus rekensom of gekozen taal klopt niet?

Kan me niet voorstellen dat je met dat bruto maandinkomen netto 100k hebt. I’m puzzled.

Maar wel nieuwsgierig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotangclan
Phntm schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:51:
[...]

Dus rekensom of gekozen taal klopt niet?

Kan me niet voorstellen dat je met dat bruto maandinkomen netto 100k hebt. I’m puzzled.

Maar wel nieuwsgierig
Misschien was de opmerking "netto omzet" verwarrend. Dit is de (bruto) omzet - kosten.

Rekensom is als volgt:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
gotangclan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:08:
[...]

***members only***

Relatief gezien heb ik natuurlijk hele lage kosten. Dit aangezien ik geen huur betaal of hypotheek heb. Met huur / hypotheek is het dus aannemelijk dat ik zo'n €1000 per maand minder "spaar".
Kleding als kosten voor een developer?

Ik zat niet goed te lezen, dit zijn je kosten aangezien je nog thuis wonend bent. Nu snap ik het.

[ Voor 11% gewijzigd door mannowlahn op 12-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gotangclan
mannowlahn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:22:
[...]

Kleding als kosten voor een developer?
Ja, ook developers hebben kleding aan. Ze zien mij al naakt aankomen bij een klant...

Dit zijn uiteraard gewoon kosten in de prive sfeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 07:33
gotangclan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:12:
[...]

Misschien was de opmerking "netto omzet" verwarrend. Dit is de (bruto) omzet - kosten.

Rekensom is als volgt:

***members only***
Bijna goed, althans ik haal er niet uit dat je hier rekening mee houdt. Je aftrekposten worden tegen het lage belastingtarief afgetrokken, dus zo’n 12% minder dan waar je nu van uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kouwe81
  • Laatst online: 17-09 16:03
gotangclan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:08:
[...]

***members only***

?
Want je woont nog thuis? Of heb je een lekker warm plekje onder de brug gevonden ergens? :-)
Los daarvan: ziet er goed uit. Grappig om te zien dat "jonge" mensen zonder al te veel ervaring ( niet lullig bedoelt ) ook al als freelance kunnen beginnen.

Overigens: 1000 euro aan huur / hypotheek: ik denk dat je in een leuker huisje dan dat wil wonen ;-) Voor dat geld heb je niet zo heel veel leuks te vinden ( tenzij je in Friesland / oosten des lands wil wonen )

[ Voor 15% gewijzigd door Kouwe81 op 12-04-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
De Cheetah schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:25:
[...]

Bijna goed, althans ik haal er niet uit dat je hier rekening mee houdt. Je aftrekposten worden tegen het lage belastingtarief afgetrokken, dus zo’n 12% minder dan waar je nu van uitgaat.
Voor zover ik weet, worden aftrekposten niet tegen een belastingtarief afgetrokken. Via calculators kom grofweg ook op dezelfde bedragen uit (maar ik kan het natuurlijk mis hebben).
Kouwe81 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:46:
[...]

?
Want je woont nog thuis? Of heb je een lekker warm plekje onder de brug gevonden ergens? :-)
Los daarvan: ziet er goed uit. Grappig om te zien dat "jonge" mensen zonder al te veel ervaring ( niet lullig bedoelt ) ook al als freelance kunnen beginnen.

Overigens: 1000 euro aan huur / hypotheek: ik denk dat je in een leuker huisje dan dat wil wonen ;-) Voor dat geld heb je niet zo heel veel leuks te vinden ( tenzij je in Friesland / oosten des lands wil wonen )
Beetje off topic om de situatie toe te lichten, maar het komt er min of meer op neer dat ik inderdaad in een ouderlijk huis woon :)

Wat betreft ervaring heb je gelijk en is mijn geval eerder uitzondering dan regel. Vaak zie je toch wel een minimum van 6-10 jaar ervaring (en daarmee vaak ook 30 plussers), maar, het is wel mogelijk (al zit er vaak best wat tijd in de zoektocht).

Die 1000 is overigens gebaseerd op een 65/35 verdeling met 't vrouwtje. Voor enkel dat bedrag is er helaas niet veel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Caelorum schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:23:
[...]

Het gaat om hoe je het meld. Je kan het melden, er nog een gesprek over hebben, mogelijk aanpassingen hebben in werk/contract. Of je gooit zoals soms gebeurd de deur meteen in het gezicht van het bedrijf met de melding "Ik kan daar beter verdienen. Ik kom niet meer.". En ja, dat gebeurd. En nee, dat is echt niet alleen van deze nieuwe generatie.. (Al is er wel een duidelijk verschil in werkhouding te merken. Zowel positief als negatief.)
Ik vind je wel erg naïef te denken dat een baas, als jij er 2 weken werkt, al mee gaat in een verhaal om je 200 euro meer te geven. Ik zou me dan als werknemer niet echt serieus genomen voelen. Dus er was wel meer financiële ruimte... Hetzelfde als een werkgever die opeens wel met salarisverhoging komt als je normaal opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pizza_Boom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:27:
[...]
Ik vind je wel erg naïef te denken dat een baas, als jij er 2 weken werkt, al mee gaat in een verhaal om je 200 euro meer te geven. Ik zou me dan als werknemer niet echt serieus genomen voelen. Dus er was wel meer financiële ruimte... Hetzelfde als een werkgever die opeens wel met salarisverhoging komt als je normaal opzegt.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Je kan altijd nog de deur achter je dicht gooien. Het hoeft ook niet kwaadwillend te zijn he. Het kan ook gewoon zijn dat die werkgever niet de huidige marktwaarde van personeel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:27:
[...]
Ik vind je wel erg naïef te denken dat een baas, als jij er 2 weken werkt, al mee gaat in een verhaal om je 200 euro meer te geven. Ik zou me dan als werknemer niet echt serieus genomen voelen.
Ik zou me als werkgever ook niet serieus genomen voelen als een werknemer na 2 weken al aan komt met "ja, ik wil meer salaris want". Dat moment is in de regel na een maand of 6 op zijn vroegst, als je al enige kans hebt gehad je waarde te bewijzen voor de organisatie. Mijn initiële reactie zou zijn "laat eerst maar eens zien wat je waard bent". Dat een specifieke andere organisatie een andere waardering heeft, is beperkt relevant.
Dus er was wel meer financiële ruimte... Hetzelfde als een werkgever die opeens wel met salarisverhoging komt als je normaal opzegt.
Kun je over twisten, maar als dat de enige reden van vertrek is, kan de rekensom positief uitvallen in het voordeel van werknemer en dus die salarisverhoging alsnog worden toegekend.

Financiële ruimte is er altijd, de vraag is alleen of je die gaat aanwenden. Salaris is veel meer dan "we kunnen X aan Y uitgeven" en gaat over salarisverhoudingen, CAO, wat je iemand waard vind, functiewaardering, etc, etc, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 11:58
gotangclan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:23:
***members only***

Doe je goed! Ik ben maar een beetje jaloers op dit loon als Freelancer :) Dit is wat ik in de toekomst ook wil gaan doen. maar eerst meer ervaring opbouwen en dat portfolio vullen met toffe projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DikkeSpierBajje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:21:
[...]

Volgens mij heb ik het niet goed genoeg verwoord gezien alle reacties. Het gaat er niet om dat je stopt, dat is helemaal prima. De reden is ook niet eens belangrijk. Het gaat om de wijze waarop: een whatsappje dat het toch niet bevalt en je laptop "wel een keer komt inleveren", niet op komen dagen en als je dan belt te horen krijgen "ja, ik moest je nog even mailen, ik start maandag ergens anders voor 200 euro meer en ik kom niet meer". En dan heb ik het niet over een bijbaantje bij de Appie, maar om startsalarissen van 3-4k. Ik vind dat onfatsoenlijk, je kan ook gewoon netjes een gesprek aangaan, je onvrede of verwachtingen delen en dan hebben we het erover als volwassen mensen. Maar als je dat aangeeft, dan krijg je gestotter of een reactie alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dat gaat er bij mij echt niet in. En natuurlijk, op het totaal aantal aangenomen mensen valt het allemaal wel mee, maar ik kan het geen uitzondering meer noemen.

Vooropgesteld: ik gun iedereen de wereld en iedereen mag van mij het grootste stuk taart van de wereld krijgen. Ben je 20 en verdien je 100k+? Good for you, nul jaloezie, alle respect. Kan je elders nog meer verdienen? Vooral doen. Wil je lekker 3 dagen remote werken vanuit Thailand en zie je wel hoe je leven loopt? Groot gelijk als dat is waar je gelukkig van wordt. Maar wel graag met goed onderling fatsoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyPython
dylan111111 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:57:
[...]

Dat is inderdaad het mooie van security, je kan er alle kanten mee op. Wat wel schaars is en zal blijven zijn mensen met een goede IT achtergrond/opleiding in het vak. Dat helpt enorm in het maken van onderbouwde keuzes en lange termijn visie. Zelf freelance ik voor een cybersecurity bedrijf (naast de studie, voornamelijk pentesten van webapplicaties) wat voornamelijk klanten in Zwitserland heeft. Verdient 4x meer als een bij bijbaan bij de AH, is volledig remote, kan eigen uren bepalen en kan mijzelf ook nog verder ontwikkelen in het vakgebied. :)
IT kennis helpt, maar het ligt er wel aan wat je doet binnen de infosec. Genoeg mensen die aan de GRC kant zitten -zoals ik- en weinig IT kennis hebben.
Pagina: 1 ... 167 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.