Nee, dat nog net nietOlaf van der Spek schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:30:
[...]
Welke risico's loop je? Wordt je uitgezonden naar oorlogsgebieden?
Is het trouwens als ZZP'er of in loondienst?overhyped schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:59:
[...]
Nee, dat nog net nietmaar heb wel en goede baan bij een grote speler in dit veld opgegeven voor een baan bij een klein bedrijf dat zichzelf nog moet bewijzen, waar ze morgen kunnen besluiten dat ze toch niet in dit deel van de wereld willen investeren, etc.
loondienst.Olaf van der Spek schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:01:
[...]
Is het trouwens als ZZP'er of in loondienst?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 jaar
• Opleiding: MBO Systeembeheerder Niveau 4 + diverse gerelateerde MS certificaten
• Werkervaring: 9 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Noord Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheerder, maar in de praktijk systeembeheer.
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Erg hoog, dit door processen en procedures welke niet gevolgd worden, veel stress op de verschillende afdelingen met uitval van collega`s tot gevolg.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.850,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: X
• Pensioeninleg per jaar: Eerlijk gezegd hebbende weet ik dit niet, hier moet ik wat meer op zitten.
• Mobiliteit per jaar: X
• Overige: leaseauto prive km 15.000 p/j, telefoon
Toch benieuwd wat ik als verhoging zou kunnen vragen over enkele maanden.
• Opleiding: MBO Systeembeheerder Niveau 4 + diverse gerelateerde MS certificaten
• Werkervaring: 9 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Noord Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheerder, maar in de praktijk systeembeheer.
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Werkdruk: Erg hoog, dit door processen en procedures welke niet gevolgd worden, veel stress op de verschillende afdelingen met uitval van collega`s tot gevolg.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.850,-
• Dertiende/veertiende maand: X
• Pensioeninleg per jaar: Eerlijk gezegd hebbende weet ik dit niet, hier moet ik wat meer op zitten.
• Mobiliteit per jaar: X
• Overige: leaseauto prive km 15.000 p/j, telefoon
Toch benieuwd wat ik als verhoging zou kunnen vragen over enkele maanden.
Aangezien je in BE & NL actief bent: wil dit zeggen dat je in de grensregio werkt?Skimovic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:43:
Ook nog eens een update.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Commerciele economie
• Werkervaring: +- 12 jaar in diverse functies binnen de sector
• (Woon) Locatie: Antwerpen (BE)
2. Wat doe je:
• Functie: Account manager
• Werkgever/branche: Telecom/IT
• (Werk) Locatie(s): Belgie + Nederland
• Uren/week: Variabel, 40 uren contract
• Reistijd: 15 min woon/werk + verplaatsingen naar klanten
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): +- € 4200
• Vakantiegeld: Ja (Belgische berekening)
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak met tankpas.
• Overige: Smartphone + onbeperkt abonnement, laptop, tablet.
• Winstdeling/bonus Extra bonus bij overscore.
@Kelnarath Ik zou inzetten op een functiewijziging (plakkertje Systeembeheerder) en minimaal 3.300-3.400 euro.
Of als de werkdruk echt hoog is en je “nee” te horen krijgt elders solliciteren op een systeembeheer functie. Dan zit je namelijk zo op 3.500 euro met jouw leeftijd en ervaring, mits aantoonbaar systeembeheer ervaring en wat relevante certificaten.
Of als de werkdruk echt hoog is en je “nee” te horen krijgt elders solliciteren op een systeembeheer functie. Dan zit je namelijk zo op 3.500 euro met jouw leeftijd en ervaring, mits aantoonbaar systeembeheer ervaring en wat relevante certificaten.
Nieuwe baan 
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 Jaar
• Opleiding: MBO ICT Beheer 3 - Niet afgerond
• Werkervaring: 17 Jaar
• (Woon) Locatie: Alphen aan den Rijn
2. Wat doe je:
• Functie: On-Site Technical Field Service Engineer
• Werkgever/branche: Medische Techniek
• (Werk) Locatie(s): Delft
• Reistijd: 25 to 35 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300,-
• Vakantiegeld: € 5091,-
• Dertiende/veertiende maand: € 4300,-
• Pensioeninleg per jaar: € Nog niet bekeken
• Mobiliteit per jaar: € 3458,- netto reiskostenvergoeding
• Overige: € 645,- Ploegentoeslag (Dag en Avond shift), 75% van de basisverzekering € 83,25, telefoon (8GB wereldwijd) ook voor prive, laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 69.730 (bruto) + € 3458,- reiskosten netto
• Winstdeling/bonus: € 6003,- (Dit is maximaal, het is maximaal 10% van het jaarloon ex toeslag)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 Jaar
• Opleiding: MBO ICT Beheer 3 - Niet afgerond
• Werkervaring: 17 Jaar
• (Woon) Locatie: Alphen aan den Rijn
2. Wat doe je:
• Functie: On-Site Technical Field Service Engineer
• Werkgever/branche: Medische Techniek
• Reistijd: 25 to 35 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300,-
• Vakantiegeld: € 5091,-
• Dertiende/veertiende maand: € 4300,-
• Pensioeninleg per jaar: € Nog niet bekeken
• Mobiliteit per jaar: € 3458,- netto reiskostenvergoeding
• Overige: € 645,- Ploegentoeslag (Dag en Avond shift), 75% van de basisverzekering € 83,25, telefoon (8GB wereldwijd) ook voor prive, laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 69.730 (bruto) + € 3458,- reiskosten netto
• Winstdeling/bonus: € 6003,- (Dit is maximaal, het is maximaal 10% van het jaarloon ex toeslag)
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Midden Nederland
• Reistijd: 1 uur enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5250
• Vakantiegeld: € 5040
• Dertiende/veertiende maand: € 5250
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik niet exact, maar 70% werkgever en 30% werknemer.
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 per km
• Overige: Telefoon, ruim opleidingsbudget, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuiswerken.
• Leeftijd: 37
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Midden Nederland
• Reistijd: 1 uur enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5250
• Vakantiegeld: € 5040
• Dertiende/veertiende maand: € 5250
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik niet exact, maar 70% werkgever en 30% werknemer.
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 per km
• Overige: Telefoon, ruim opleidingsbudget, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuiswerken.
Ik ben niet graag de persoon die je zonder enige achtergrondkennis de reality check geeft, maar vanaf het veilige internet heb ik er ook weinig moeite mee.JoeyPrr schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:54:
[...]
Over mijn employability maak ik me niet veel zorgen, mijn ervaring en portfolio spreken hopelijk voor zich. Ben destijds met de opleiding gestopt (samen met 80% vd. klas) omdat we op een gegeven moment de fouten vd. docenten aan het verbeteren waren. Nu snap ik natuurlijk dat het een stuk beter overkomt als ik wel een diploma kan laten zien, maar ik betwijfel of het op dit punt nog veel verschil gaat maken; desalniettemin zal ik er naar gaan kijken.
Ik ben ook niet perse opzoek naar een andere baan (de sfeer, 'vrijheid' en verantwoordelijkheden hier zijn erg prettig), ik ben eerder benieuwd of mijn salaris normaal is voor iemand zonder diploma, met 7 jaar aan werkervaring (5 daar van binnen hetzelfde bedrijf) en redelijk wat verantwoordelijkheden binnen het bedrijf. Mijn gevoel zegt van niet (gesprekken met vrienden wijzen daar ook op), maar ik zou graag wat meer meningen horen voor ik het aankaart.
Alvast bedankt iig, ik ga voor de zekerheid toch maar eens kijken naar deeltijd opleidingen.
Volgens mij denk je er iets te makkelijk over. Ik zie gewoon geen opleiding en het argument dat Jantje in de sloot sprong en de rest volgde is zeer zwak te noemen (op z'n zachtst uitgedrukt). Tel daarbij op dat de algemene opvatting in de IT wereld vrij traditioneel is en dan kun je stellen dat je prima verdiend voor iemand zonder opleiding.
Als je dan ook nog eens niet bereid bent over te stappen geef ik je helemaal weinig kans op een hoger salaris (misschien nog 100-200 erbij voor de moeite van het juist beargumenteren). De 'voordelen' die je noemt heb je bij andere banen ook, dus zou ik eerder als minimum voorwaarde zien.
Long story short, het beeld dat je naar de buitenwereld afgeeft is dat je onvoldoende doorzettingsvermogen hebt om zelfs de dingen die te makkelijk zijn niet af kunt (of erger nog; wilt) afronden. Hopelijk heb je je kennis ondertussen flink bijgespijkerd, maar dan zou ik het argument van 80% ook zeker achterwege laten.
Voor iemand zonder diploma en die tevreden lijkt te zijn met een lage, maar gestage groei (aanname!) in salaris is dit vrij normaal.JoeyPrr schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:54:
[...]
Ik ben ook niet perse opzoek naar een andere baan (de sfeer, 'vrijheid' en verantwoordelijkheden hier zijn erg prettig), ik ben eerder benieuwd of mijn salaris normaal is voor iemand zonder diploma, met 7 jaar aan werkervaring (5 daar van binnen hetzelfde bedrijf) en redelijk wat verantwoordelijkheden binnen het bedrijf. Mijn gevoel zegt van niet (gesprekken met vrienden wijzen daar ook op), maar ik zou graag wat meer meningen horen voor ik het aankaart.
Alvast bedankt iig, ik ga voor de zekerheid toch maar eens kijken naar deeltijd opleidingen.
Je kan er echter veel meer uit halen als je er meer werk van maakt.
Door middel van relevante certificering (staan niet in je lijstje, kan zijn dat je ze wel hebt maar enkel niet genoemd hebt) en een overstap zal je je reistijd moeten kunnen inkorten tot <1 uur enkele reis en ook nog 10+ % loonsverhoging.
Dus ja, je kan zeker meer verdienen, maar dan ben je wel zelf aan zet.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Edit: Dubbelpost - mag verwijderd worden
[ Voor 90% gewijzigd door Skimovic op 05-04-2019 23:55 ]
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Ik werk vanuit Antwerpen, klanten zijn Belgische entiteiten, vaak wel internationale bedrijven met een hoofdkantoor of IT dienst in NL. Dan gaat het meestal sneller om dat rechtstreeks met hen op te nemensQuare8 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:38:
[...]
Aangezien je in BE & NL actief bent: wil dit zeggen dat je in de grensregio werkt?
Dat ziet er erg mooi uit. En als je er plezier in hebt is het helemaal ideaal.overhyped schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:21:
Members only: Nieuwe uitdaging gestart
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zeker voor een Pre-sales. In mijn ervaring tot nu toe zijn het meestal de Sales die de targets hebben en comissie opstrijken, Pre-sales werken dan ondersteunend. Dat zal per bedrijf verschillen.
Werken voor een start up kan ook wel een bepaald risico met zich mee brengen, als ze het niet redden kan je fluiten naar je geld. Aan de andere kant kan je ook goed cashen als het ineens gaat lopen.
Ook jammer dat zoveel van die bruto inkomsten naar de belastingdienst gaat.. Heb ook wel eens comissie van 30k gehad, dan is het erg teleurstellend wat daar netto van over blijft...
Ja auto is niet inbegrepen, zelf financieren is een kost maar geeft ook een bepaalde vrijheid om iets te kiezen dat je zelf graag wil. Met 10k bruto is er al wat marge
Heb je al eens gekeken of het misschien niet voordeliger is om jezelf als ZZP'er in te laten huren zodat je kosten af kan trekken, auto afschrijven etc?
5600 Netto, als je de auto eraf trekt en pensioen etc zal je rond de 4500-5000 uitkomen?
Is nog altijd erg netjes. Als je een stuk ervan als risicopremie ziet is het niet echt buiten proportie extreem veel, wel gewoon heel goed betaald, werkdruk zal ook wel in verhouding staan. Bonus moet het afmaken
[ Voor 77% gewijzigd door Skimovic op 06-04-2019 00:38 ]
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Havo, HBO commerciële economie (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Data analyst
• Werkgever/branche: Tech
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Reistijd: auto 30 min
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6465
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: nee
• Mobiliteit per jaar: € 19ct/km
• Overige: Laptop / GSM, eventuele certificaten/opleiding / ontbijt en lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 83.455,-
• Winstdeling/bonus: € 13.000,-
• Aandelen: € 35.000,- (+) per jaar
4 jaar terug zat ik nog op €33.000,- en een bonus van €200,-. Kon er toen enkel van dromen. Erg tevreden.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
4 jaar terug zat ik nog op €33.000,- en een bonus van €200,-. Kon er toen enkel van dromen. Erg tevreden.
Ik teken ervoor hoorSkimovic schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:54:
[...]
Ook jammer dat zoveel van die bruto inkomsten naar de belastingdienst gaat.. Heb ook wel eens comissie van 30k gehad, dan is het erg teleurstellend wat daar netto van over blijft...
Maar mensen zeggen dat altijd "ik laat mijn vakantiedagen niet uit betalen want dat kost zoveel belasting".
Alles wat je verdiend gaat gewoon in de geldende loonschalen. Bonussenm vakantie dagen, gratificaties etc. worden bij uitbetalen in de hoogste schaal gezet (zodat je niet later hier nog extra belasting over hoeft te betalen). Als je aangifte doet wordt alles op1 hoop gegooid en krijg je belasting terug mocht (een deel van) het bedrag toch in een lagere schaal vallen. Als die 30k gewoon onderdeel van je salaris zou zijn zou je er namelijk net zoveel belasting over betalen.
Met die laatste opmerking maak je ons natuurlijk nieuwsgierig. Vertel?Koptelefoontje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:57:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik werkte eerst als consultant, klantje hier en klantje daar.thejoker80 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:16:
[...]
Met die laatste opmerking maak je ons natuurlijk nieuwsgierig. Vertel?
Niet veel beweging in salaris (van 25k naar 33k in 3 jaar) tot een klant mij in-house wou hebben, heel veel geleerd en vooral veel zekerheid van eigen kunnen gekregen.
Klant wou mij overnemen, maar bedrijf liet dit niet toe. Hierna mijn ontslag in gediend.
Paar dagen later belt een nieuwe nog-niet klant voor een interim positie en vraagt exact de kwaliteiten die ik bied, ik zat bij ze aan tafel voor mijn werkgever en ik nieuwe afspraken gemaakt hadden. Situatie dus erg in mijn voordeel, toen van 33k naar 55k gegaan. Ook onderhandelt dat ik na 6 maanden eventueel overgenomen kon worden door de klant; dit uiteindelijk ook gebeurt. Ik werk hier nu 1.5 jaar, binnen gekomen met 65k en nu 2x promotie gemaakt om huidige salaris a 83k te verdienen.
Dit leek 4 jaar terug onmogelijk gezien salarissen binnen het bedrijf en de groei van dit salaris.
Ik ben er gelukkig mee - maar het blijft naar meer proeven
Het is wel in een andere branche en andere rol, maar ter vergelijking.
Ik heb vanaf 1 mei een nieuwe baan. Gekozen voor een andere organisatie om een volgende stap te maken die helaas in de huidige organisatie naar verwachting niet mogelijk was binnen nu en een jaar.
Ik heb vanaf 1 mei een nieuwe baan. Gekozen voor een andere organisatie om een volgende stap te maken die helaas in de huidige organisatie naar verwachting niet mogelijk was binnen nu en een jaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 06-04-2019 08:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
1. Wie ben je:
• Leeftijd:54
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 28 jaar
• (Woon) Locatie: België
2. Wat doe je:
• Functie: Developer
• Werkgever/branche: Freelance/Systeem integratie
• (Werk) Locatie(s):Noord-Brabant
• Uren/week: 50-60
• Reistijd: 10 uur per week
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): varieert van 14000-18000 €
• Vakantiegeld: nee
• Pensioeninleg per jaar: ca. 10.000 € per jaar voor mij en mijn partner
• Mobiliteit per jaar: ik lease zelf 2 auto's op bedrijfskosten
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nvt
• Winstdeling/bonus: overschot van mijn BVBA gaat jaarlijks in reserve liquiditeiten pot
• Leeftijd:54
• Opleiding: WO
• (Woon) Locatie: België
2. Wat doe je:
• Functie: Developer
• Werkgever/branche: Freelance/Systeem integratie
• (Werk) Locatie(s):Noord-Brabant
• Uren/week: 50-60
• Reistijd: 10 uur per week
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): varieert van 14000-18000 €
• Vakantiegeld: nee
• Pensioeninleg per jaar: ca. 10.000 € per jaar voor mij en mijn partner
• Mobiliteit per jaar: ik lease zelf 2 auto's op bedrijfskosten
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nvt
• Winstdeling/bonus: overschot van mijn BVBA gaat jaarlijks in reserve liquiditeiten pot
1. Wie ben je:
• Leeftijd:50
• Opleiding:MBO electro, Ambi basis, Togaf
• (Woon) Locatie:Tilburg
2. Wat doe je:
• Functie: IT infrastructuur Architect
• Werkgever/branche:verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Tilburg, Apeldoorn, Zeist
• Uren/week: 38
• Reistijd: van 0 tot 3 uur per dag
• Werkdruk: gemiddeld/hoog.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6500
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 70/30 (werkgever/nemer)
• Mobiliteit per jaar: Zakelijk €0,29/Km
• Overige: korting hypotheek/verzekeringen/winstdeling
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €90.000
• Winstdeling/bonus: variabel
• Leeftijd:50
• Opleiding:MBO electro, Ambi basis, Togaf
• (Woon) Locatie:Tilburg
2. Wat doe je:
• Functie: IT infrastructuur Architect
• Werkgever/branche:verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Tilburg, Apeldoorn, Zeist
• Uren/week: 38
• Reistijd: van 0 tot 3 uur per dag
• Werkdruk: gemiddeld/hoog.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6500
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 70/30 (werkgever/nemer)
• Mobiliteit per jaar: Zakelijk €0,29/Km
• Overige: korting hypotheek/verzekeringen/winstdeling
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €90.000
• Winstdeling/bonus: variabel
Anoniem: 1199182
Toch ook maar eens doen dan.
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO, TU Delft
• Werkervaring: 8 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: London
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant, Architect
• Werkgever/branche: Management Consulting nu in financial services.
• (Werk) Locatie(s): Heel de UK
• Uren/week: 40 tot 60
• Reistijd: 45 minuten tot 4 uur (in hotels als het ver weg is)
• Werkdruk: Hoog, veel werk bij klant en opdrachten binnenhalen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6.660
• Vakantiegeld: 0%
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Pensioeninleg per jaar: 3% door mij (denk ik), 8% werkgever
• Mobiliteit per jaar: alles wordt vergoed als het met ov is buiten London, km vergoeding geloof iets van 50-60 cent/km
• Overige:
- Prive ziektekosten verzekering
- 55 (netto) euro/dag voor eten/drinken wat als ik bij klant ben aantikt als je de hele week weg bent.
- Hotel loyalty punten welke ik zelf houd (vele gratis vakanties)
- Bonus dit jaar 23k bruto
- Aandelen gaan ieder jaar flink vooruit en betaald zich hopelijk ooit uit als ik vertrek.
• Total package: rond de €120k, dit was toen ik begon rond de 32k.
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO, TU Delft
• Werkervaring: 8 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: London
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant, Architect
• Werkgever/branche: Management Consulting nu in financial services.
• (Werk) Locatie(s): Heel de UK
• Uren/week: 40 tot 60
• Reistijd: 45 minuten tot 4 uur (in hotels als het ver weg is)
• Werkdruk: Hoog, veel werk bij klant en opdrachten binnenhalen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6.660
• Vakantiegeld: 0%
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Pensioeninleg per jaar: 3% door mij (denk ik), 8% werkgever
• Mobiliteit per jaar: alles wordt vergoed als het met ov is buiten London, km vergoeding geloof iets van 50-60 cent/km
• Overige:
- Prive ziektekosten verzekering
- 55 (netto) euro/dag voor eten/drinken wat als ik bij klant ben aantikt als je de hele week weg bent.
- Hotel loyalty punten welke ik zelf houd (vele gratis vakanties)
- Bonus dit jaar 23k bruto
- Aandelen gaan ieder jaar flink vooruit en betaald zich hopelijk ooit uit als ik vertrek.
• Total package: rond de €120k, dit was toen ik begon rond de 32k.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Bachelor Geschiedenis Leiden
• Werkervaring: 14 jaar in hetzelfde bedrijf, verschillende functies gehad
• (Woon) Locatie: Älmhult, Zweden
2. Wat doe je:
• Functie: Global Business Navigator
• Werkgever/branche: Product Development IKEA
• (Werk) Locatie(s): Älmhult, Zweden
• Reistijd: 5 min (fiets)
• Werkdruk: wisselend maar zelden overwerk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5.300
• Vakantiegeld: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64.000
• Winstdeling/bonus: € 0
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Älmhult, Zweden
• Reistijd: 5 min (fiets)
• Werkdruk: wisselend maar zelden overwerk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5.300
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64.000
• Winstdeling/bonus: € 0
https://www.nu.nl/geldzak...-de-doos-van-pandora.html
Linkdump zonder (persoonlijke) samenvatting of toelichting is niet gewenst op Tweakers. Graag de volgende keer anders doen.
Linkdump zonder (persoonlijke) samenvatting of toelichting is niet gewenst op Tweakers. Graag de volgende keer anders doen.
[ Voor 41% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 11:12 ]
Het is juist goed om het bespreekbaar te maken. Zonder openheid heb je als Arbeid ook geen mogelijkheid om je (beargumenteerd) te verdedigen tegen het Kapitaal.
Beetje rare argumenten ook in het aangehaalde artikel, alsof de hele werkvloer bestaat uit mannelijke managers van middelbare leeftijd die zichzelf de beste vinden
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik ben wel blij deze opmerking eens te lezen in deze discussie (kan aan mij liggen natuurlijk, maar heb hem nog zelden en public gehoord/gelezen):
Heeft iemand eigenlijk weleens een eerlijke vergelijking gezien? Want meestal gaat het over de verschillen in 'het hele bedrijf', zonder te kijken naar de functie. Tja, aan de receptie kom ik nog altijd vaker vrouwen tegen dan mannen. Dat zullen niet de best betaalde banen zijn.
Ik heb namelijk nog nooit een salarishuis/-tabel gezien met onderscheid op geslacht. Komt onderscheid op waardering, en dat dit zo sterk gebaseerd zou zijn op 'mannelijke managers die op vrouwen neerkijken'.Ook moet er ruimte zijn voor individuele onderhandelingsvrijheid en het kan dat vrouwen hier over het algemeen minder goed in zijn, zegt de advocaat. Dat is geen reden om de overheid te laten ingrijpen, zegt zij. "Als je als man beter kunt onderhandelen dan je vrouwelijke collega betekent dat niet dat je een hoger salaris onterecht verdient
Heeft iemand eigenlijk weleens een eerlijke vergelijking gezien? Want meestal gaat het over de verschillen in 'het hele bedrijf', zonder te kijken naar de functie. Tja, aan de receptie kom ik nog altijd vaker vrouwen tegen dan mannen. Dat zullen niet de best betaalde banen zijn.
Binnen een bedrijf lijkt het me niet per se bevorderlijk. Er is altijd wel een collega die in jouw ogen meer verdient dan hij/zij zou moeten verdienen, en dat creëert frictie. Dat is in meer of mindere mate ook de strekking van het artikel, en daar kan ik me wel in vinden.qadn schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:09:
[...]
Het is juist goed om het bespreekbaar te maken. Zonder openheid heb je als Arbeid ook geen mogelijkheid om je (beargumenteerd) te verdedigen tegen het Kapitaal.
Beetje rare argumenten ook in het aangehaalde artikel, alsof de hele werkvloer bestaat uit mannelijke managers van middelbare leeftijd die zichzelf de beste vinden
Extreem kort door de bocht doet zo'n 20% van de medewerkers 80% van het werk, maar 80% van de medewerkers denken dat ze tot die 20% behoren. De bevestiging dat je door het bedrijf niet gezien wordt als onderdeel van die 20% (of althans, daar niet naar beloond worden) wekt flink wat frustratie op, lijkt me.
Als je je als 'Arbeid' zijnde wil verdedigen tegen het 'Kapitaal', dan is juist een topic als deze perfect. Je hoeft developer niet te weten wat de accountant bij hetzelfde bedrijf verdient, maar vooral wat de developer bij de buren verdient.
En in de magazijnen, waar ook niet bepaald dik verdiend wordt, zie je weer alleen maar mannen.BertS schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:54:
Tja, aan de receptie kom ik nog altijd vaker vrouwen tegen dan mannen. Dat zullen niet de best betaalde banen zijn.
Ik denk dat het echte gat tussen mannen en vrouwen lang niet zo groot is als gedacht. Als twintiger zie ik vrijwel geen verschil tussen wat mannen en vrouwen van mijn leeftijd verdienen, volgens mij wordt dat gat pas gecreëerd als er kinderen in het spel komen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bulder op 08-04-2019 11:01 ]
Klopt. In deze tak van sport is 't goed, maar niet exorbitant.Skimovic schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:54:
[...]
Ik werk vanuit Antwerpen, klanten zijn Belgische entiteiten, vaak wel internationale bedrijven met een hoofdkantoor of IT dienst in NL. Dan gaat het meestal sneller om dat rechtstreeks met hen op te nemen
[...]
Dat ziet er erg mooi uit. En als je er plezier in hebt is het helemaal ideaal.
Zeker voor een Pre-sales. In mijn ervaring tot nu toe zijn het meestal de Sales die de targets hebben en comissie opstrijken, Pre-sales werken dan ondersteunend. Dat zal per bedrijf verschillen.
Werken voor een start up kan ook wel een bepaald risico met zich mee brengen, als ze het niet redden kan je fluiten naar je geld. Aan de andere kant kan je ook goed cashen als het ineens gaat lopen.
Ja auto is niet inbegrepen, zelf financieren is een kost maar geeft ook een bepaalde vrijheid om iets te kiezen dat je zelf graag wil. Met 10k bruto is er al wat marge
Heb je al eens gekeken of het misschien niet voordeliger is om jezelf als ZZP'er in te laten huren zodat je kosten af kan trekken, auto afschrijven etc?
5600 Netto, als je de auto eraf trekt en pensioen etc zal je rond de 4500-5000 uitkomen?
Is nog altijd erg netjes. Als je een stuk ervan als risicopremie ziet is het niet echt buiten proportie extreem veel, wel gewoon heel goed betaald, werkdruk zal ook wel in verhouding staan. Bonus moet het afmaken
Ben single met een (voor m'n inkomen) goedkoop huis, dus 't risico kan ik goed hebben. Als ik een 1 voor m'n salaris weghaal hoef ik niet te verhuizen.
Ja ik ga m'n snelle bmw missen, maar een tweedehands golfje doet 't ook prima. Vindt je auto's erg belangrijk dan is 't verlies van een lease auto pijnlijk, ik heb liever 't geld
Members only:
Inloggen
Doet IKEA niet aan vakantiegeld e.d, of heb je dat gewoon niet ingevuld (mss is het gewoon het wettelijke bedrag wat er voor staat)?MrBrickALot schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:29:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
...
[ Voor 3% gewijzigd door durian op 09-04-2019 07:59 ]
Zweden heeft geen vakantiegeld zoals we dat in Nederland kennen. Tot voor 8 jaar geleden heb ik er gewoont en gewerkt. Wat mij bijstaat is dat als je vakantie nam, je die dagen betaald kreeg met een toeslag.
Dus niet zoals hier in Mei vakantiegeld krijgt en je vakantiedagen gewoon doorbetaald krijgt.
Dus niet zoals hier in Mei vakantiegeld krijgt en je vakantiedagen gewoon doorbetaald krijgt.
Ik krijg in Nederland ook geen vakantiegeld in Mei. Dat iets gebruikelijk is betekent nog niet dat het een wereldwijd grondrecht isSimon99 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:30:
Zweden heeft geen vakantiegeld zoals we dat in Nederland kennen. Tot voor 8 jaar geleden heb ik er gewoont en gewerkt. Wat mij bijstaat is dat als je vakantie nam, je die dagen betaald kreeg met een toeslag.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Members only: title
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door Orangelights23 op 15-10-2019 14:21 ]
Assuming dat je vakantiegeld dan simpelweg maandelijks al uitgekeerd wordt, dat is bij bijvoorbeeld vakkenvullers en sommige uitzendkrachten ook zo.fsfikke schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:26:
[...]
Ik krijg in Nederland ook geen vakantiegeld in Mei. Dat iets gebruikelijk is betekent nog niet dat het een wereldwijd grondrecht is
Sometimes you need to plan for coincidence
Nee ik krijg in April twee maandsalarissen. Doet er verder niet toe, was alleen om aan te geven dat Nederland en al helemaal de rest van de wereld niet allemaal hetzelfde zijnHmmbob schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:52:
[...]
Assuming dat je vakantiegeld dan simpelweg maandelijks al uitgekeerd wordt, dat is bij bijvoorbeeld vakkenvullers en sommige uitzendkrachten ook zo.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20 21 22
• Opleiding: mbo 4 ICT en media beheer. Business IT & Management (momenteel in het 2e jaar)
• Werkervaring: 0 1 2 (3 met stage)
• (Woon) Locatie: Vlaardingen
2. Wat doe je:
• Functie: Support & System Engineer Teamleider Service Desk Platforms
• Werkgever/branche: software ontwikkeling
• Uren/week: 32
• Reistijd: 2 uur per dag OV
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog (onderbezetting)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1440 1920 2300
• Vakantiegeld: 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 2400 ( OV word 100% vergoed)
• Overige:
Studie: € 2005 (HBO BIM studie word vergoed.)
Telefoon: € 200 euro per twee jaar
Laptop: €2310
Eens in de zoveel tijd gratis naar een (metal) concert naar keuze
• Leeftijd: 20 21 22
• Opleiding: mbo 4 ICT en media beheer. Business IT & Management (momenteel in het 2e jaar)
• Werkervaring: 0 1 2 (3 met stage)
• (Woon) Locatie: Vlaardingen
2. Wat doe je:
• Functie: Support & System Engineer Teamleider Service Desk Platforms
• Werkgever/branche: software ontwikkeling
• Uren/week: 32
• Reistijd: 2 uur per dag OV
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog (onderbezetting)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1440 1920 2300
• Vakantiegeld: 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 2400 ( OV word 100% vergoed)
• Overige:
Studie: € 2005 (HBO BIM studie word vergoed.)
Telefoon: € 200 euro per twee jaar
Laptop: €2310
Eens in de zoveel tijd gratis naar een (metal) concert naar keuze
Members only:
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Als ik jou was zou ik een stap gaan maken of intern of extern, meer richting beheer of consulting met je MCSA.
Ik wil mijn gaan verdieping naar Cloud/Infrastructure, heel misschien naar Security maar daarvoor moet je meer certifcaten behalen.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Zorg dan dat je bij een goede partij komt die dit faciliteert eventueel als Young Professional, het salaris zal gelijk zijn of hoger maar de mogelijkheden worden groter. Als je een keuze hebt gemaakt qua richting (advies eerst cloud/infra en dan security maar dat is mijn mening) dan kun je grote stappen maken binnen het bedrijf of bij andere bedrijven.Buizerd__NL schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:27:
Ik wil mijn gaan verdieping naar Cloud/Infrastructure, heel misschien naar Security maar daarvoor moet je meer certifcaten behalen.
Durf vooral nu te experimenteren en te kijken wat jou ligt. De vraag naar It'ers is zo groot dat je in principe niet zonder werk hoeft te zitten.
Beetje aparte opbouw? Detachering maar geen bonussen/leasebak? Fijn voor je hypotheek, maar 3.600 kaal lijkt meer dan het is?
Klopt, geen bonussen. Komt omdat ons eigen product slecht verkoopt. Lease bak heb ik geen behoefte aan, werk momenteel in Amsterdam naast het station. Gezien m'n werktijden is OV altijd sneller dan spitsrijden. 3600 lijkt inderdaad meer dan het isYpuh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:13:
[...]
Beetje aparte opbouw? Detachering maar geen bonussen/leasebak? Fijn voor je hypotheek, maar 3.600 kaal lijkt meer dan het is?
Vakantiegeld kennen ze niet hier in Zwedendurian schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:41:
[...]
Doet IKEA niet aan vakantiegeld e.d, of heb je dat gewoon niet ingevuld (mss is het gewoon het wettelijke bedrag wat er voor staat)?
Misschien was dat iets van vroeger of specifiek voor het bedrijf waar jij werkte maar ik krijg mijn vakantiedagen 'gewoon' betaald.Simon99 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:30:
Je hebt in nederland gewoon wettelijk vakantiegeld van minimaal 8% van je salaris. Dat is niet een "gewoonte" zoals je hier lijkt te suggereren, maar echt een wet (niet dat het exact in Mei is uiteraard, maar ik neem aan dat je het daar niet over hebt).fsfikke schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:54:
[...]
Nee ik krijg in April twee maandsalarissen. Doet er verder niet toe, was alleen om aan te geven dat Nederland en al helemaal de rest van de wereld niet allemaal hetzelfde zijn
[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 09-04-2019 18:28 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Misschien lijk ik dat te suggereren, misschien bedoel ik ook gewoon dat wat er staatJvS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:26:
[...]
Je hebt in nederland gewoon wettelijk vakantiegeld van minimaal 8% van je salaris. Dat is niet een "gewoonte" zoals je hier lijkt te suggereren, maar echt een wet (niet dat het exact in Mei is uiteraard, maar ik neem aan dat je het daar niet over hebt).
Dan begrijp ik niet wat je punt is. Jij krijgt in NL als je werknemer bent in elk geval gewoon vakantiegeld.fsfikke schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:44:
[...]
Misschien lijk ik dat te suggereren, misschien bedoel ik ook gewoon dat wat er staat
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 224360
Semi interessant gedoe dat je vakantiegeld niet perse in mei hoeft te komen, dat is gebruikelijk, maar het mag naar inzicht werkgever betaald worden. Kan maandelijks of in iedere andere maand van het jaar.......JvS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:21:
[...]
Dan begrijp ik niet wat je punt is. Jij krijgt in NL als je werknemer bent in elk geval gewoon vakantiegeld.
Voegt iig weinig toe ten opzichte van een vergelijking met andere landen.
Klopt, ik heb voor een Frans bedrijf gewerkt (Franse entiteit, Nederlandse vestiging en kvk nummer). Ik krijg in elk jaar in maart mijn vakantiegeld uitbetaald, was idd wettelijk verplicht. Ik kon ook kiezen om het maandelijks te ontvangen, maar één keer per jaar een fors bedrag extra te ontvangen voelt net wat lekkerderAnoniem: 224360 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:13:
[...]
Semi interessant gedoe dat je vakantiegeld niet perse in mei hoeft te komen, dat is gebruikelijk, maar het mag naar inzicht werkgever betaald worden. Kan maandelijks of in iedere andere maand van het jaar.......
Voegt iig weinig toe ten opzichte van een vergelijking met andere landen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Urban Design, AD IT Service Management
• Werkervaring: 5+ jaar callcenter, 3 jaar in IT
• (Woon) Locatie: Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: Manager Servicedesk + interne auditor ISO27001
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 15 minuten te voer
• Werkdruk: middel/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3333,-
• Vakantiegeld: €3200,-
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: ongeveer 600pj, 66% door werknemer
• Mobiliteit per jaar: € nvt
• Overige: € 2000 PJ studiebudget (die maak ik al sinds jaar een op)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45196,-
• Winstdeling/bonus: €1666,-
Recentelijk een verhoging van het loon gehad, ben niet ontevreden tot nu toe. Afgelopen jaar de ISO27001 voor het bedrijf binnengehaald en nu ook weer met leuk werk in het vooruitzicht.
• Opleiding: Bachelor Urban Design, AD IT Service Management
• Werkervaring: 5+ jaar callcenter, 3 jaar in IT
2. Wat doe je:
• Functie: Manager Servicedesk + interne auditor ISO27001
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 15 minuten te voer
• Werkdruk: middel/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3333,-
• Vakantiegeld: €3200,-
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: ongeveer 600pj, 66% door werknemer
• Mobiliteit per jaar: € nvt
• Overige: € 2000 PJ studiebudget (die maak ik al sinds jaar een op)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45196,-
• Winstdeling/bonus: €1666,-
Recentelijk een verhoging van het loon gehad, ben niet ontevreden tot nu toe. Afgelopen jaar de ISO27001 voor het bedrijf binnengehaald en nu ook weer met leuk werk in het vooruitzicht.
Members only:
Inloggen
Behoorlijk slecht aanbod als je het mij vraagt:Woask schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:39:
Members only:
- Geen secundaire arbeidsvoorwaarde
- Mager startsalaris; ook zonder werkervaring
- Geen opleidingsbudget
Ik zou verder kijken of een tegen aanbieding richting €2000 bruto en secundaire arbeidsvoorwaarde afdwingen.
"That's what I do. I drink and I know things."
Members only:
Inloggen
Een miniscuul beetje, maar ik werk op een universiteit in Zweden, dacht dat het in het bedrijfsleven beter was.MrBrickALot schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:59:
[...]
Vakantiegeld kennen ze niet hier in Zweden
Ik zat er aan te denken om te solliciteren bij IKEA, misschien toch maar niet doen dan
Edwin__ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:43:
Members only:
Vakantiegeld is eigenlijk toch een beetje onzin? Package per jaar is waar het echt om draait.durian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:04:
[...]
Een miniscuul beetje, maar ik werk op een universiteit in Zweden, dacht dat het in het bedrijfsleven beter was.
Ik zat er aan te denken om te solliciteren bij IKEA, misschien toch maar niet doen dan
Geen vakantiegeld zou ook weer een boel administratie schelen (denk ik).
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-04-2019 11:57 ]
Gaat me er meer om dat niet iedereen mijn exacte woonplaats hoeft te weten. De provincie waarin je woont kan wel degelijk invloed hebben op het salaris en daarom staat dat er wel bij vermeld.
Want je verdient liever €3000 per maand + 8% vakantiegeld dan €3500 zonder vakantiegeld?durian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:04:
[...]
Een miniscuul beetje, maar ik werk op een universiteit in Zweden, dacht dat het in het bedrijfsleven beter was.
Het was een beetje tongue-in-cheek, maar zoals ik al zei, ik dacht dat vakantiegeld in het bedrijfsleven beter geregeld was dan het wettelijke minimum waar ze bij universiteiten nooit van afwijken. Blijkbaar niet dus.fsfikke schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:13:
[...]
Want je verdient liever €3000 per maand + 8% vakantiegeld dan €3500 zonder vakantiegeld?
[ Voor 12% gewijzigd door durian op 10-04-2019 13:40 ]
Lijkt mij imho gewoon kut eigenlijk. Weet natuurlijk niet op wat voor niveau de baan is maar dit is gewoon het minimum loon. Lijkt me niet dat je daarvoor op school gezeten hebt en al helemaal met een IT achtige richting.Woask schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:39:
Members only:
Members only:
Inloggen
[ Voor 97% gewijzigd door CopperCathode op 16-04-2019 09:05 ]
En weer 3 jaar verder, nieuwe werkgever. Vorige werkgever zat bij Amsterdam Sloterdijk, nu op de Zuidas:evleerdam schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:48:
Members only:
Members only:
Inloggen
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Woask schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:39:
Members only:
Members only:
Inloggen
Ik hoop dat je jezelf niet in de vingers gaat snijden hiermee. Nog steeds is het een karige bedoeling om eerlijk te zijn en dan maar niet te spreken over de secundaire arbeidsvoorwaarden.Woask schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:23:
[...]
Members only:
Heel veel succes met je nieuwe baan in ieder geval!
"That's what I do. I drink and I know things."
Members only:
Inloggen
Voor 4 dagen werken ben ik tevreden met dit pakket, helemaal omdat ik het extra uurtje werken in de trein doe. Komende jaren zal ik gestaag door kunnen groeien.
CFA, interessant te zien. In juni zelf het level III examen. Merk je dat het CFA traject je heeft geholpen in je persoonlijke ontwikkeling in het algemeen, en in je functie specifiek? Ik ben ook benieuwd hoe werkgevers tegen het CFA charter aankijken - heeft het deuren geopend?evleerdam schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:59:
[...]
Members only:
Frozenhands schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:49:
[...]
Ik hoop dat je jezelf niet in de vingers gaat snijden hiermee. Nog steeds is het een karige bedoeling om eerlijk te zijn en dan maar niet te spreken over de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Heel veel succes met je nieuwe baan in ieder geval!
Members only:
Inloggen
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Heeft me niet/nauwelijks geholpen in mijn ontwikkeling, je leert weinig wat direct toepasbaar is. Daarnaast gaat men er bij m'n huidige werk er meteen vanuit dat je daarna weg gaat, je bent meteen over gekwalificeerd. En dat heb ik dus ook gedaan..Hrolfr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:25:
[...]
CFA, interessant te zien. In juni zelf het level III examen. Merk je dat het CFA traject je heeft geholpen in je persoonlijke ontwikkeling in het algemeen, en in je functie specifiek? Ik ben ook benieuwd hoe werkgevers tegen het CFA charter aankijken - heeft het deuren geopend?
Wel veel respect gekregen van collega's en klanten. Het is internationaal en wordt toch gezien als moeilijke studie, dus je krijgt best wat waardering. Ook bij sollicitaties bijvoorbeeld, als dit ter sprake komt spring je er wel uit. Als ik zeg dat ik ook een vrouw, kind en hond heb, full time werk en cfa studeerde vallen veel monden open van verbazing..
Of het deuren opent? Ik denk hetzelfde als met een master.. Het doet ook veel deuren dicht, voor de ene baan spring je er tussenuit, de andere ben je over gekwalificeerd of te gemotiveerd.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Kun je een inschatting geven hoeveel avonden/weekeinden in hoeveel jaar het heeft gekost?evleerdam schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:36:
[...]
Heeft me niet/nauwelijks geholpen in mijn ontwikkeling, je leert weinig wat direct toepasbaar is. Daarnaast gaat men er bij m'n huidige werk er meteen vanuit dat je daarna weg gaat, je bent meteen over gekwalificeerd. En dat heb ik dus ook gedaan..
Wel veel respect gekregen van collega's en klanten. Het is internationaal en wordt toch gezien als moeilijke studie, dus je krijgt best wat waardering. Ook bij sollicitaties bijvoorbeeld, als dit ter sprake komt spring je er wel uit. Als ik zeg dat ik ook een vrouw, kind en hond heb, full time werk en cfa studeerde vallen veel monden open van verbazing..
Of het deuren opent? Ik denk hetzelfde als met een master.. Het doet ook veel deuren dicht, voor de ene baan spring je er tussenuit, de andere ben je over gekwalificeerd of te gemotiveerd.
Heb het meeste 's ochtends gedaan, 's avonds kwam ik er niet aan toe vanwege lange dagen werken. Was niet zo'n goede student en heb over elk examen 2x gedaan.ErnstH schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:08:
[...]
Kun je een inschatting geven hoeveel avonden/weekeinden in hoeveel jaar het heeft gekost?
Ongeveer 4 maanden studeren, 4 ochtenden per week van 1,5 uur per ochtend. En dan nog 1 of 2 weken voor het examen vrij nemen. Ik denk zo'n 150-200 uur per jaar. En dat dus 6 jaar..
Vakantiegeld is inderdaad gewoon een sigaar uit eigen doos. Salaris dat de werkgever wettelijk verplicht inhoud op je salaris...Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:55:
[...]
Vakantiegeld is eigenlijk toch een beetje onzin? Package per jaar is waar het echt om draait.
Geen vakantiegeld zou ook weer een boel administratie schelen (denk ik).
Sommige bedrijven betalen het vandaar ook gewoon per maand uit.
Kansloze exercitie wat mij betreft, net alsof iedereen in mei op vakantie gaat of dan zijn vakantie boekt..
Ach, het is wel leuk vind ik. Het idee is dat mensen gestimuleerd worden om op vakantie te gaan, zodat werkgevers hun werknemers ook weer uitgerust terug zien komen. Vroeger was er geen betaald vakantieverlof en geen vakantietoeslag. Daar is begin 20e eeuw verandering in gekomen en het heeft dus wel degelijk een functie.Pieter van Ras schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:58:
[...]
Vakantiegeld is inderdaad gewoon een sigaar uit eigen doos. Salaris dat de werkgever wettelijk verplicht inhoud op je salaris...
Sommige bedrijven betalen het vandaar ook gewoon per maand uit.
Kansloze exercitie wat mij betreft, net alsof iedereen in mei op vakantie gaat of dan zijn vakantie boekt..
Dat het nu niet meer op die manier wordt gebruikt, staat los van dit concept natuurlijk.
Ik vind het ook fijn om zelf de keuze te hebben om het maandelijks uit te laten keren of in mei.
GoldenSample schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:08:
Members only:
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Werkervaring: 3.5 Jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack developer (Java)
• Werkgever/branche: Transport automatisering
• Reistijd: 30 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: € 2976 p.j. (8%)
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: 19ct per km (ook voor werk gerelateerde auto ritjes)
• Overige: € 50 "onkosten" voor telefoon en laptop (dus eigen materiaal), langamerhand ben ik me ook aan het afvragen of dit wel reel is.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40176
• Winstdeling/bonus: geen
Is dit een redelijk salaris/package is voor deze functie?
Kleine kantekening is dat ik niet alleen aan het coden ben. Maar ook daadwerkelijk zelfstandig een project moet opzetten en in gesprek gaan met de klant hierover, consultancy zegmaar. Of als helpdesk fungeren.
Dit maakt het allemaal wel weer erg leuk!
Omdat ik minder ervaring heb dan collega's trek ik wel altijd aan het korste eind. Als ik wat nieuws bedenk/tegenkom wat enorm kan helpen, omdat het bv makkelijker/sneller/beter gaat er vaak meteen een streep doorheen. Dit met argumenten als: Het werkt nu toch? of Het gaat al jaren zo, waarom zou je dat veranderen?
Wat ook altijd mooi is, is als je direct een goede oplossing aandraagt en dat dit dan genegeerd wordt. Wordt er vervolgens zonder mij verder gediscussieerd, of trek ik mn handen er vanaf, krijg ik later te horen of zie ik dat mijn oplossing geimplemteerd moet/gaat worden. Die ik natuurlijk dan niet meer had bedacht
Misschien toch tijd voor wat anders
• Leeftijd: 25
• Werkervaring: 3.5 Jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack developer (Java)
• Werkgever/branche: Transport automatisering
• Reistijd: 30 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: € 2976 p.j. (8%)
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: 19ct per km (ook voor werk gerelateerde auto ritjes)
• Overige: € 50 "onkosten" voor telefoon en laptop (dus eigen materiaal), langamerhand ben ik me ook aan het afvragen of dit wel reel is.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40176
• Winstdeling/bonus: geen
Is dit een redelijk salaris/package is voor deze functie?
Kleine kantekening is dat ik niet alleen aan het coden ben. Maar ook daadwerkelijk zelfstandig een project moet opzetten en in gesprek gaan met de klant hierover, consultancy zegmaar. Of als helpdesk fungeren.
Dit maakt het allemaal wel weer erg leuk!
Omdat ik minder ervaring heb dan collega's trek ik wel altijd aan het korste eind. Als ik wat nieuws bedenk/tegenkom wat enorm kan helpen, omdat het bv makkelijker/sneller/beter gaat er vaak meteen een streep doorheen. Dit met argumenten als: Het werkt nu toch? of Het gaat al jaren zo, waarom zou je dat veranderen?
Wat ook altijd mooi is, is als je direct een goede oplossing aandraagt en dat dit dan genegeerd wordt. Wordt er vervolgens zonder mij verder gediscussieerd, of trek ik mn handen er vanaf, krijg ik later te horen of zie ik dat mijn oplossing geimplemteerd moet/gaat worden. Die ik natuurlijk dan niet meer had bedacht

Misschien toch tijd voor wat anders

Huidig:
Aanbod
Ik heb de mogelijkheid om Intern te gaan bij mijn huidige opdrachtgever waarbij ik meteen een vast contract krijg. Maar de leaseauto verlies ik dan wel helaas. Wil al een tijdje uit de detachering, mis de carriere mogelijkheden en de doorgroei.
Het salaris is mhua (aangezien ik ook mijn leaseauto verlies), maar de secondaire voorwaarden zijn wel awesome. Veel vakantiedagen, mag 1x per week verplicht thuiswerken. En dan heb ik het ook nog niet over de riante beloning voor onderhoudsweekenden en standby regeling.
De grote overweging om het te doen is dat ik mijn HBO kan halen (1 dag per week mag onder de baas), volledig vergoed. Ben nog aan het solliciteren om andere aanbiedingen te vergelijken, maar ik krijg alleen maar recruiters (detachering) aan de deur... wat vinden jullie?
Members only:
Inloggen
Aanbod
Members only:
Inloggen
Ik heb de mogelijkheid om Intern te gaan bij mijn huidige opdrachtgever waarbij ik meteen een vast contract krijg. Maar de leaseauto verlies ik dan wel helaas. Wil al een tijdje uit de detachering, mis de carriere mogelijkheden en de doorgroei.
Het salaris is mhua (aangezien ik ook mijn leaseauto verlies), maar de secondaire voorwaarden zijn wel awesome. Veel vakantiedagen, mag 1x per week verplicht thuiswerken. En dan heb ik het ook nog niet over de riante beloning voor onderhoudsweekenden en standby regeling.
De grote overweging om het te doen is dat ik mijn HBO kan halen (1 dag per week mag onder de baas), volledig vergoed. Ben nog aan het solliciteren om andere aanbiedingen te vergelijken, maar ik krijg alleen maar recruiters (detachering) aan de deur... wat vinden jullie?
Ik zeg doen, zeker gezien je motivatie en de hbo optie.Tomonic schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:28:
... wat vinden jullie?
[ Voor 12% gewijzigd door marshallq op 15-04-2019 09:54 ]
Secundaire voorwaarden zien er goed uit, maar ga je in de nieuwe situatie met je eigen auto (kost geld) of met OV (meer reistijd)?Tomonic schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:28:
Huidig:
Members only:
Aanbod
Members only:
Die vakantiedagen zijn wel echt super, dat wil ik ook wel (weer). Ik ben ooit van zo'n 55 dagen (onderwijs) naar 25 dagen gegaan, maar het went nog steeds niet. En die grote toename in vakantiedagen doet ook veel goeds voor je netto-uurloon, al hakt een langere reistijd wanneer je met OV gaat er wel in.
In het begin zal het wel OV zijn, dus ben ik meer reistijd kwijt. Later zal ik gewoon een auto aanschaffen, helaas is de vergoeding met de auto niet echt hoog. Maar ik zal binnen 2 jaar sowieso verhuizen (zit nu in starterswoning met mijn vrouw) en als alles bevalt dan kan ik eventueel dicht bij werk gaan wonen.Tehh schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:56:
[...]
Secundaire voorwaarden zien er goed uit, maar ga je in de nieuwe situatie met je eigen auto (kost geld) of met OV (meer reistijd)?
Die vakantiedagen zijn wel echt super, dat wil ik ook wel (weer). Ik ben ooit van zo'n 55 dagen (onderwijs) naar 25 dagen gegaan, maar het went nog steeds niet. En die grote toename in vakantiedagen doet ook veel goeds voor je netto-uurloon, al hakt een langere reistijd wanneer je met OV gaat er wel in.
DeluxZ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:31:
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
Met dank aan jullie bijdrages: deel 1 van 4: plan: Tweakers aan het werk: Gaat werken alleen over geld?zeef schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:27:
Tweakers zoekt voor een onderzoek over je carrière en salaris een aantal Tweakers die we daarover kunnen/mogen interviewen. Naast je skills, ontwikkeling en werkplek is een van de dingen waar we het over gaan hebben de salarisindicatie bij Tweakers Elect. Het interview/onderzoek kan desgewenst anoniem en je krijgt een kleine attentie voor je tijd. Heb je interesse? Stuur me een DM.
Dank voor alle aanmeldingen!
Geplaatst in overleg en met toestemming van de mods
Wanneer komen de volgende edities uit? Asking for a friend
Sometimes you need to plan for coincidence
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT & Mediabeheer, HBO ICT (eerste jaar)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Achterhoek
2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Metaalbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Verschillende vestigingen over Drenthe, Utrecht, Gelderland (standplaats) & Noord-Brabant
• Uren/week: 39(contract)-45 uur
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2116
• Vakantiegeld: 8% wordt per maand ingehouden
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: €0,- (kilometerregistratie icm busje)
• Overige: Telefoon (iPhone XS Max 256GB & HP ZBook G5)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29723
• Opleiding: MBO ICT & Mediabeheer, HBO ICT (eerste jaar)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Achterhoek
2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Metaalbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Verschillende vestigingen over Drenthe, Utrecht, Gelderland (standplaats) & Noord-Brabant
• Uren/week: 39(contract)-45 uur
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2116
• Vakantiegeld: 8% wordt per maand ingehouden
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: €0,- (kilometerregistratie icm busje)
• Overige: Telefoon (iPhone XS Max 256GB & HP ZBook G5)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29723
Krylinck schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:40:
Members only:
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Tevreden hiermee, maak soms lange dagen maar dat is inherent aan het vak. 4 dagen werken is heerlijk, zou niet meer anders willen.
[ Voor 4% gewijzigd door cyclofosfamide op 15-04-2019 17:05 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO4 - Netwerkbeheerder
• Certificaten: CCNA certified, CCNP t-Shoot (nog 2 examens te gaan voor volledige CCNP)
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag
2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• Werkgever/branche: Telecom (Gedetacheerd)
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40 (36 uur contract)
• Reistijd: 45 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3125
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: €3125
• Pensioeninleg per jaar: n.b.
• Mobiliteit per jaar: Audi A3 Limo (waarde € 40000), tankpas
• Overige: €850,- bonus + overwerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54000
• Winstdeling/bonus: €
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO4 - Netwerkbeheerder
• Certificaten: CCNA certified, CCNP t-Shoot (nog 2 examens te gaan voor volledige CCNP)
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag
2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• Werkgever/branche: Telecom (Gedetacheerd)
• Uren/week: 40 (36 uur contract)
• Reistijd: 45 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3125
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: €3125
• Pensioeninleg per jaar: n.b.
• Mobiliteit per jaar: Audi A3 Limo (waarde € 40000), tankpas
• Overige: €850,- bonus + overwerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54000
• Winstdeling/bonus: €
[ Voor 5% gewijzigd door darthez op 16-04-2019 16:31 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: Hbo Informatica
• Werkervaring: werkzaam sinds augustus 2015 bij hetzelfde bedrijf. Afgestuurd in juni 2017.
2. Wat doe je:
• Functie: webdeveloper, ik werk met php (laravel framework), jquery, css, html en mysql.
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Altijd binnen hetzelfde bedrijf, nooit onderweg naar klanten of iets dergelijks.
• Uren/week: 30 a 32 uur
• Reistijd: 5 minuten lopen
• Werkdruk: verschilt heel erg, maar nooit zo hoog dat het voor mij een last is. Tegen een deadline aan ervaar je natuurlijk altijd meer werkdruk.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): bruto €1700, netto €1550
• Vakantiegeld: standaard wettelijk percentage
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €20400 bruto, netto €18600
• Winstdeling/bonus: €0
Ben heel erg benieuwd wat jullie van mijn salaris vinden, en dan vooral het netto salaris.
• Werkervaring: werkzaam sinds augustus 2015 bij hetzelfde bedrijf. Afgestuurd in juni 2017.
2. Wat doe je:
• Functie: webdeveloper, ik werk met php (laravel framework), jquery, css, html en mysql.
• (Werk) Locatie(s): Altijd binnen hetzelfde bedrijf, nooit onderweg naar klanten of iets dergelijks.
• Werkdruk: verschilt heel erg, maar nooit zo hoog dat het voor mij een last is. Tegen een deadline aan ervaar je natuurlijk altijd meer werkdruk.
3. Wat verdien je:
Ben heel erg benieuwd wat jullie van mijn salaris vinden, en dan vooral het netto salaris.
Even een voorverhaal. Ik ben nu 27, en heb in December te horen gekregen dat ik van de 1e lijns kan doorgroeien naar de 2e lijns (onder voorbehoud van vervanging). Deze vervanging zou in Q1 komen echter hij er nu na 5 maanden niet. Nu heb ik volgende week een functionerings gesprek en wil ik toch een aantal dingen aankaarten
- Salaris, ik heb het gevoel dat ik te weinig verdien (2100)
- Positie/vervanging. Ik wil per 1 Juni de functie 2e lijns hebben ongeacht vervanging ofniet.
Ik vroeg mij af of iemand suggesties zijn of dit redelijke verzoeken zijn, en wat voor salaris indicatie of extra dingens ik nog zou kunnen bespreken in dit geval
Overigens merk ik dat als ik vacatures voor systeembeheer met mijn ervaring deze beginnen bij de 2500. Vandaar mijn gevoel dat ik nu te weinig verdien.
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT. MCSA Windows 10 + Office 365 + Server 2016 (nu bezig met 2e examen van de 3)
Daarna door voor MCSE
• Werkervaring: 2 jaar tech support tijdens studie, 3 jaar bij huidig bedrijf
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Support / Servicedesk. Nu 1e lijns, in December te horen gekregen dat ik promotie krijg naar 2e lijns (onder voorbehoud van vervanging, dit is nu in April nog steeds niet rond. zie verhaal hier boven)
• Werkgever/branche:ICT
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: nvt
• Winstdeling/bonus: % van salaris
- Positie/vervanging. Ik wil per 1 Juni de functie 2e lijns hebben ongeacht vervanging ofniet.
Ik vroeg mij af of iemand suggesties zijn of dit redelijke verzoeken zijn, en wat voor salaris indicatie of extra dingens ik nog zou kunnen bespreken in dit geval
Overigens merk ik dat als ik vacatures voor systeembeheer met mijn ervaring deze beginnen bij de 2500. Vandaar mijn gevoel dat ik nu te weinig verdien.
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT. MCSA Windows 10 + Office 365 + Server 2016 (nu bezig met 2e examen van de 3)
Daarna door voor MCSE
2. Wat doe je:
• Functie: Support / Servicedesk. Nu 1e lijns, in December te horen gekregen dat ik promotie krijg naar 2e lijns (onder voorbehoud van vervanging, dit is nu in April nog steeds niet rond. zie verhaal hier boven)
3. Wat verdien je:
[ Voor 13% gewijzigd door Subnets-202 op 15-04-2019 19:22 ]
Ik moet zeggen dat ik dit redelijk karig vind. 2200-2300 op basis van FT als HBO'er klinkt meer als een startsalaris. Volgens mijn omgeving krijgen net afgestudeerde HBO'ers dit als startaanbod Als ik jou was zou ik zeker een salaris check doen en dit bespreekmaar maken.Raikonen1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:06:
1. Wie ben je:
Je kan met het grootste gemak +-700 euro meer verdienen in vergelijkbare functies. Zelfs met bovengenoemde 700 euro is het nog karig.Raikonen1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:06:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Niveau 2 (Interieurbouw)
• Werkervaring: 8 Jaar helpdesk, 1/2 jaar electro monteur, 1/2 PHP software developer
2. Wat doe je:
• Functie: PHP Software developer
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Best
• Werkdruk: Gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200
• Vakantiegeld: Ja
• Dertiende/veertiende maand: Was da mar
• Pensioeninleg per jaar: 0%
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per kilometer
• Overige: nope
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26400
• Winstdeling / bonus: null
Ik ben zelf begonnen aan een opleiding als interieurbouwer. Ik wist totaal niet wat voor opleiding ik moest kiezen(had ik maar naar ons pap geluisterd). Uiteindelijk ben ik bij een security ICT bedrijf begonnen als helpdesk medewerker/operator(via via). Hierdoor werd ik heel erg geïnteresseerd in de ICT waardoor ik ontzettend veel thuis heb geleerd. Dankzij het thuis studeren wist ik meteen dat programmeren mijn droombaan zou zijn. Het was ontzettend moeilijk om aan een baan te komen als programmeur zonder enige(goede) opleidingen(wel wat cursussen gedaan). Gelukkig was er iemand uit mijn omgeving die zijn eigen bedrijf had en niet alleen naar de opleidingen keek, maar ook naar 'ik' als persoon. Hij heeft mij ook aangenomen als PHP porgrammeur(mijn dank is groot)!
Dus het is wel mogelijk, maar kosten even wat tijd!
Thanks voor het delen allemaal!
• Werkervaring: 8 Jaar helpdesk, 1/2 jaar electro monteur, 1/2 PHP software developer
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik ben zelf begonnen aan een opleiding als interieurbouwer. Ik wist totaal niet wat voor opleiding ik moest kiezen(had ik maar naar ons pap geluisterd). Uiteindelijk ben ik bij een security ICT bedrijf begonnen als helpdesk medewerker/operator(via via). Hierdoor werd ik heel erg geïnteresseerd in de ICT waardoor ik ontzettend veel thuis heb geleerd. Dankzij het thuis studeren wist ik meteen dat programmeren mijn droombaan zou zijn. Het was ontzettend moeilijk om aan een baan te komen als programmeur zonder enige(goede) opleidingen(wel wat cursussen gedaan). Gelukkig was er iemand uit mijn omgeving die zijn eigen bedrijf had en niet alleen naar de opleidingen keek, maar ook naar 'ik' als persoon. Hij heeft mij ook aangenomen als PHP porgrammeur(mijn dank is groot)!
Nu mijn studentenleven ook aan een einde komt aan het zoeken naar een baan. Ik heb vandaag het volgende aanbod gekregen. Wat vinden jullie hiervan?
Inloggen
Puur om het aan te geven: Ik ben 22 en ik verdien bruto 2116 (zoals een aantal posts boven die van jou te zien is). Op basis daarvan zou ik zeggen: Ja je kunt meer verdienen, maar ik bind mij niet vast op hoeveelSubnets-202 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:16:
Even een voorverhaal. Ik ben nu 27, en heb in December te horen gekregen dat ik van de 1e lijns kan doorgroeien naar de 2e lijns (onder voorbehoud van vervanging). Deze vervanging zou in Q1 komen echter hij er nu na 5 maanden niet. Nu heb ik volgende week een functionerings gesprek en wil ik toch een aantal dingen aankaarten
1. Wie ben je:
Daarna door voor MCSE
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Omdat je bruto salaris laag is, is je netto salaris relatief hoog (door lage belastingtarieven, loonheffingskorting e.d.). Dat is op dit moment voor jou je redding. Reken je dit om naar 38 uur, dan is je maandinkomen ca. 2150 euro. Dat vind ik, voor iemand met bijna 2 jaar werkervaring op HBO niveau in de techniek, bijzonder karig. Ik heb er eentje gehad toen ik startte die mij ongeveer hetzelfde bood. Die heb ik vriendelijk bedankt. Uiteindelijk ben ik gestart op 2400. Goed, je bent een stukje jonger gestart dan ik (ik heb gemerkt dat dit, either way, altijd uit maakt, en altijd in negatieve zin voor iedereen), maar nog steeds.Raikonen1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:06:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Als je niet weg wilt kan je toch eens gaan praten. Leg eens een wens op tafel van 2750 euro op basis van full time. Je moet niet raar kijken als men dat nog gewoon accepteert ook, dat men gewoon zegt: "prima, doen we." Zorg dat je een aanbod krijgt zodat je kan gaan onderhandelen, want hier kan, nee, hier MOET geld bij, tenzij je graag genaaid wordt.
Vergeet niet dat hij parttime werkt.Vanitas1996 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:39:
[...]
Puur om het aan te geven: Ik ben 22 en ik verdien bruto 2116 (zoals een aantal posts boven die van jou te zien is). Op basis daarvan zou ik zeggen: Ja je kunt meer verdienen, maar ik bind mij niet vast op hoeveel
Nog niet eens. Ik heb het weggelachen, dat aanbod van 2100 o.i.d.Subnets-202 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:19:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit redelijk karig vind. 2200-2300 op basis van FT als HBO'er klinkt meer als een startsalaris. Volgens mijn omgeving krijgen net afgestudeerde HBO'ers dit als startaanbod Als ik jou was zou ik zeker een salaris check doen en dit bespreekmaar maken.
Je salaris vind ik lastig, een compleet andere branche, geen HBO. Je wensen tot doorgroeien vind ik niet meer dan reëel. Je hebt een worst voorgehouden gekregen, je wilt graag door, laat je tanden maar eens zien. 1 Juni ben je ca. een half jaar verder (we zijn nu nog geen 5 maanden sinds december, pas 4-4,5) sinds dat je te horen hebt gekregen door te kunnen groeien. Hebben ze dus een half jaar de tijd gehad om iemand aan te werven.Subnets-202 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:16:
Maak je wensen en doelen concreet. Je wilt doorgroeien. Waarom? Verveel je je ook op je huidige werkplek, ook al heb je voldoende te doen? Mis je uitdaging ondanks dat je voldoende werk hebt? Vraag je je 's avonds af waarom je dag zo saai is en zo lang duurt? Zo ja, aangeven. Heb je het idee dat je onder je niveau aan het werk bent? Zeg het! Daar zijn werkgevers gevoelig voor. Immers is een ontevreden werknemer, iemand die ontevreden is over de inhoud van zijn werk, iemand die potentieel snel weg is. Geld is leuk, maar een werkdag die niet prettig is, is een vele male grotere motivator om je biezen te pakken. Of iemand wordt ziek van verveling (bore out), is ook een grote kostenpost.
Nou ben ik iemand die ook rustig zegt dat het slecht gaat, omdat hij zich verveelt, als die vraag in een functioneringsgesprek komt. Dat moet je durven, dat moet je kunnen en je moet ook bereid zijn op de blaren te zitten als dat wel backfired. En je moet in een positie zitten waarin je dat soort blufpoker kan spelen. Als je snel wat anders hebt, zijn dit soort spelletjes aantrekkelijker dan als je een jaar moet solliciteren en weer onderaan op de ladder moet beginnen.
Wees voorzichtig. Doe geen dingen waar je niet achter staat, maar laat je tanden wel zien. Laat maar zien dat je het er niet mee eens bent, laat maar zien dat je door wilt, dat je ambitieus bent en dat je die groei graag bij dit bedrijf wilt maken, maar daar wel graag op korte termijn (1 juni) de kans toe wilt krijgen.
davevogel0 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:31:
Nu mijn studentenleven ook aan een einde komt aan het zoeken naar een baan. Ik heb vandaag het volgende aanbod gekregen. Wat vinden jullie hiervan?
Members only:
Inloggen
Ik zou wel proberen iets van pensioen in te gaan leggen. Buiten dat denk ik dat als je nu de kans krijgt te groeien en stappen te maken, je toekomstig salaris flink hoger kan zijn. Even afgaand op wat ik hier in het topic zo lees.xgiovanni schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:10:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Klopt inderdaad, bedankt voor je aanmoedigende woorden[...]
Je salaris vind ik lastig, een compleet andere branche, geen HBO. Je wensen tot doorgroeien vind ik niet meer dan reëel. Je hebt een worst voorgehouden gekregen, je wilt graag door, laat je tanden maar eens zien. 1 Juni ben je ca. een half jaar verder (we zijn nu nog geen 5 maanden sinds december, pas 4-4,5) sinds dat je te horen hebt gekregen door te kunnen groeien. Hebben ze dus een half jaar de tijd gehad om iemand aan te werven.
Maak je wensen en doelen concreet. Je wilt doorgroeien. Waarom? Verveel je je ook op je huidige werkplek, ook al heb je voldoende te doen? Mis je uitdaging ondanks dat je voldoende werk hebt? Vraag je je 's avonds af waarom je dag zo saai is en zo lang duurt? Zo ja, aangeven. Heb je het idee dat je onder je niveau aan het werk bent? Zeg het! Daar zijn werkgevers gevoelig voor. Immers is een ontevreden werknemer, iemand die ontevreden is over de inhoud van zijn werk, iemand die potentieel snel weg is. Geld is leuk, maar een werkdag die niet prettig is, is een vele male grotere motivator om je biezen te pakken. Of iemand wordt ziek van verveling (bore out), is ook een grote kostenpost.
Nou ben ik iemand die ook rustig zegt dat het slecht gaat, omdat hij zich verveelt, als die vraag in een functioneringsgesprek komt. Dat moet je durven, dat moet je kunnen en je moet ook bereid zijn op de blaren te zitten als dat wel backfired. En je moet in een positie zitten waarin je dat soort blufpoker kan spelen. Als je snel wat anders hebt, zijn dit soort spelletjes aantrekkelijker dan als je een jaar moet solliciteren en weer onderaan op de ladder moet beginnen.
Wees voorzichtig. Doe geen dingen waar je niet achter staat, maar laat je tanden wel zien. Laat maar zien dat je het er niet mee eens bent, laat maar zien dat je door wilt, dat je ambitieus bent en dat je die groei graag bij dit bedrijf wilt maken, maar daar wel graag op korte termijn (1 juni) de kans toe wilt krijgen.
Ik heb deze of volgende week mijn functionerings gesprek en daar zal ik deze 2 punten ook hard aankaarten
De tips m.b.t hoe ik mij voel in mijn huidige functie zal ik daar zeker ook bij gebruiken
Indicatie voor salaris waar ik eigenlijk op richt is om van 2100 naar de 2500 te gaan. Of zij het hier mee eens gaan zijn betwijfel ik, maar wij gaan zien waar wij uitkomen.
Krylinck schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:40:[/b]
Members only:
Members only:
Inloggen
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het persoonlijk heel prettig vind om die 30/32 uur per week te werken (4 dagen per week) en dus geen behoefte heb om 5 dagen per week te werken.
Hebben jullie het nu steeds over rond 2200 bruto of netto wat gebruikelijker zou zijn? De meeste rekenen namelijk met bruto, maar het gaat er mij om wat ik daar van over hou.
Is het verder normaal in de ict dat je standaard elk jaar meer verdiend? Ik heb dit namelijk niet dus vraag me af hoe dit bij jullie werkt.
Hebben jullie het nu steeds over rond 2200 bruto of netto wat gebruikelijker zou zijn? De meeste rekenen namelijk met bruto, maar het gaat er mij om wat ik daar van over hou.
Is het verder normaal in de ict dat je standaard elk jaar meer verdiend? Ik heb dit namelijk niet dus vraag me af hoe dit bij jullie werkt.
Bij mij weten word hier altijd over bruto gesproken dat is ook wel beste om goed te kunnen vergelijken.
In de meeste sectoren is het gebruikelijk dat je, i.i.g. in het begin van je loopbaan, standaard elk jaar je salaris stijgt.
Wel zijn de stijgingen in de IT sneller bovengemiddeld, maar dat zullen ze bij bijv. sales ook zijn.
Wel zijn de stijgingen in de IT sneller bovengemiddeld, maar dat zullen ze bij bijv. sales ook zijn.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
We kunnen toch niet zonder meer over netto spreken zonder jouw complete financiële situatie te kennen? Wellicht klus je op dag 5 wel wat bij in de zaak van je broer of zus waarvoor je ook een paar grijpstuivers krijgt. Verandert je financiële plaatje van.
Houd er rekening mee dat je vaak voor parttime wat minder betaald krijgt, verhoudingsgewijs, dan voor fulltime. Maar wat je nu krijgt is niet "wat minder" maar een hele boel minder.
Succes!
Houd er rekening mee dat je vaak voor parttime wat minder betaald krijgt, verhoudingsgewijs, dan voor fulltime. Maar wat je nu krijgt is niet "wat minder" maar een hele boel minder.
400 euro is natuurlijk een vrij grote stap, zeker in 1x, bij deze salarisrange. Erop inzetten kan altijd. Maar weet je ook waarom je dat waard bent? Waarin blink jij uit dat jij nu wel 400 euro meer verdient, terwijl je nog niet die functiestap hebt gemaakt? Als je dat voor jezelf goed op een rijtje hebt en kort en bondig kan uitleggen, dan kan je dat ook in je gesprek. Van dat soort argumentatie moet je het wel hebben, want die vraag ga je krijgen... Of je moet een loonstrook van een concurrent onder hun neus duwen waarin de concurrent je 2500 biedt. Alhoewel je dan een risico loopt dat ze zeggen: "Leuk samengewerkt te hebben en veel succes bij je nieuwe uitdaging."Subnets-202 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:55:
Klopt inderdaad, bedankt voor je aanmoedigende woorden
Ik heb deze of volgende week mijn functionerings gesprek en daar zal ik deze 2 punten ook hard aankaarten
De tips m.b.t hoe ik mij voel in mijn huidige functie zal ik daar zeker ook bij gebruiken
Indicatie voor salaris waar ik eigenlijk op richt is om van 2100 naar de 2500 te gaan. Of zij het hier mee eens gaan zijn betwijfel ik, maar wij gaan zien waar wij uitkomen.
Succes!
Ik zou je punten niet 'hard' aankaarten maar duidelijk, rustig en met de juiste feitelijke onderbouwing.Subnets-202 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:55:
[...]
Klopt inderdaad, bedankt voor je aanmoedigende woorden
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.