Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57
Hahn schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:57:
[...]

Ik krijg het idee dat je écht niet weg wilt bij je huidige werkgever? ;)

Voor 27 jaar ervaring vind ik jouw beloning bijzonder karig. Stel dat je 27 jaar geleden met €1700 zou zijn begonnen, wat toen misschien een aardig startsalaris was (zij het in guldens :P), dan ben je in al die jaren letterlijk €100 per jaar er op vooruitgegaan. Dat is niet veel.

Ik heb een kleine 9 jaar ervaring en ik krijg als Senior UX Designer bij Coolblue vrijwel precies hetzelfde betaald als jij nu betaald krijgt. En dat is voor mij geen slecht salaris, maar het kan zeker beter.

***members only***
Zonder iemands vaardigheden te kennen denk ik dat genoemde bedrag bij genoemde ervaring in genoemde vakgebied wat tamelijk buitensporig bovengemiddeld genoemd kan worden. Tjee. Goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:21
Hahn schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:34:
Ik wou deze richtlijn een paar pagina's eigenlijk al posten, toen er wat meer discussie was over wat 'normaal' is en wat tot de top 10% of 1% behoort (en dus niet weggelegd is voor iedereen):

Bij de vraag 'verdien ik wel genoeg?' zou ik, als het gaat om een IT/HBO gerelateerde baan, als indicatie beginnen met 2500-3000 euro als basis (startsalaris) te nemen, en voor elk jaar ervaring er zo'n €200 tot €400 bij verwachten. Dan is het verder een vrij simpele rekensom om te zien of je redelijk tot goed betaald krijgt:
  • Bij 5 jaar werkervaring is €2500 + (5 x €200) = €3500 redelijk betaald

• Bij 5 jaar werkervaring is €3000 + (5 x €400) = €5000 goed betaald.
Verdien je €3000 als je 10 jaar werkt, dan is het misschien wat karig. Verdien je €6000 als je 3 jaar werkt, dan doe je het heel goed.

Zitten er flinke haken en ogen aan deze indicatie? Uiteraard. Want bijvoorbeeld wat voor werk je precies doet, maakt heel veel uit. En ook locatie. En nog tig andere punten. Maar daarom is het ook een indicatie ;) Om enigszins een richting te geven.
Ben wel benieuwd hoe je deze indicatie na je eerste 5 jaar ziet. De eerste jaren is er immers vaak meer groei dan later in de carrière.

Maar ook de invloed van secondaire voorwaarden in jouw beleving.

Ik denk dat je er niet heel erg naast zit namelijk puur kijkend naar mijn salaris teruggerekend naar 40 uur zou ik in kleine 10 jaar elk jaar ongeveer 350 erbij hebben gekregen.

Maar dat is dan wel basissalaris + persoonlijk budget welke ik kan uit laten betalen. Excl vakantie en 13e maand.

[ Voor 11% gewijzigd door perspectivebass op 28-01-2023 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:17
[...]

Ik krijg het idee dat je écht niet weg wilt bij je huidige werkgever? ;)
Dat is geen doel op zich nee, dat heb ik toch ook nooit gezegd? Ik geloof niet dat dit het 'grote ik wil een andere werkgever' topic is ;) Maar ik sta er zeker wel voor open hoor.
[...]
Voor 27 jaar ervaring vind ik jouw beloning bijzonder karig. Stel dat je 27 jaar geleden met €1700 zou zijn begonnen, wat toen misschien een aardig startsalaris was (zij het in guldens :P), dan ben je in al die jaren letterlijk €100 per jaar er op vooruitgegaan. Dat is niet veel.

Ik heb een kleine 9 jaar ervaring en ik krijg als Senior UX Designer bij Coolblue vrijwel precies hetzelfde betaald als jij nu betaald krijgt. En dat is voor mij geen slecht salaris, maar het kan zeker beter.

***members only***
Thanks, als je het zo uitzet in stijging per jaar, best schokkend eigenlijk. Eye opener! Ook wel mede het gevolg van niet job-hoppen denk ik.

Ik heb wel vaak genoeg gesprekken en aanbiedingen gehad van andere bedrijven in mijn regio en branche. Het is niet dat daar hele andere bedragen betaald werden. De bookings.com, Heineken e.d. is echt iets anders dan werken voor zeg een Oce/Canon, Philips Healthcare, etc. Mijn profiel is een software engineer die altijd met UI en Usability bezig is geweest en nu UX doet. Dat maakt me ook iets moeilijker in standaard hokjes als "senior UX'er" te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wolfp4ck schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:32:
vraagje eigenlijk aan iedereen, terwijl we hier bezig zijn over verloningen en dergelijke,
Zijn jullie terwijl jullie op tweakers zitten te discussieren aan het werk ?
Meestal op wekrdagen domweg helemaal geen tijd voor, maar ik heb an-sich wel een goed excuus een topic als dit overdag te volgen: Het is voor mij werkgerelateerde informatie. :)

In de praktijk werk ik op dit moment officieel 4x9, in de praktijk eerder 4x11 gemiddeld, met vrijdag als vaste studiedag (bereikbaar voor calamiteiten). Dus als ik me op Tweakers meng in topics, is dat meestal in mijn vrije tijd.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:20
@Stiggy is dat "niet anders betaald" op basis van wat zij initieel aanbieden of op basis van wat ze echt bereid zijn te betalen als je zegt dat het een achteruitgang is en je minimaal de helft meer nodig hebt (of zoiets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:17
Caelorum schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:14:
@Stiggy is dat "niet anders betaald" op basis van wat zij initieel aanbieden of op basis van wat ze echt bereid zijn te betalen als je zegt dat het een achteruitgang is en je minimaal de helft meer nodig hebt (of zoiets)?
Een beetje van beide. Heb zo door de jaren heen wat initiële aanbiedingen gehad en een aantal waar ik wel door onderhandeld hebt. Vaak wel net wat meer dan ik bij mijn huidige werkgever had, maar in het hele plaatje niet genoeg (bv verliezen van mijn vrije dag) om over te stappen. Maar ook wel eens meegemaakt dat als ik aangeef echt veel meer te willen het bedrijf aan gaf dat het dan op hield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30
perspectivebass schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:51:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je deze indicatie na je eerste 5 jaar ziet. De eerste jaren is er immers vaak meer groei dan later in de carrière.
Ik denk dat mijn indicatie voor de eerste 10-15 jaar best goed in de buurt komt voor het gros van de mensen, misschien zelfs wel 20 jaar. Daar voorbij vind ik lastiger, omdat ik daar zelf nog lang niet ben, en ook hier in dit topic kom ik weinig mensen tegen met 20+ jaar ervaring :P
Maar ook de invloed van secondaire voorwaarden in jouw beleving.

Ik denk dat je er niet heel erg naast zit namelijk puur kijkend naar mijn salaris teruggerekend naar 40 uur zou ik in kleine 10 jaar elk jaar ongeveer 350 erbij hebben gekregen.

Maar dat is dan wel basissalaris + persoonlijk budget welke ik kan uit laten betalen. Excl vakantie en 13e maand.
Secundaire voorwaarden maken alles nog 100 keer complexer, dus die heb ik voor het gemak er even buiten gelaten :+ Het is zoals ik al zei slechts een simpele eerste indicatie, geen hogere wiskunde die alles tot in de puntjes haarfijn aangeeft 'dit moet je wel hebben en dit moet je niet hebben als je 7,3 jaar werkt'.

Als je een 13e maand hebt, dan zou ik die gewoon verrekenen in je maandsalaris. Mijn simpele som gaat enkel over normaal maandsalaris, aannemende dat je ook 8% vakantiegeld krijgt per jaar.

Verdien je €3500 na 5 jaar, wat volgens mijn 'schaal' op het randje van matig is, maar krijg je wel een 13e maand, dan zou je kunnen zeggen dat je €~3800 per maand verdient en is het iets minder erg gesteld.

Maar alsnog, die 13e maand is en blijft natuurlijk 'slechts' een verschil van zo'n ~8%. Dat is lekker, en een paar duizend euro extra is best veel, maar het zal er nooit voor zorgen dat je matige salaris opeens een dik salaris is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Stiggy schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Dat is geen doel op zich nee, dat heb ik toch ook nooit gezegd? Ik geloof niet dat dit het 'grote ik wil een andere werkgever' topic is ;) Maar ik sta er zeker wel voor open hoor.
Heb ik ooit gezegd dat jij dat ooit gezegd hebt? ;)

Mijn punt was vooral dat ik zou denken dat je in die 27 jaar bij één werkgever wel een keer zou hebben overwogen om eens verder te kijken. Maar ik krijg de indruk dat je aardig getrouwd bent met je huidige werkgever. En daar is op zich niks mis mee, loyaliteit vinden sommigen een groot goed. Maar uiteindelijk is en blijft het werk, en heeft vooral je portemonnee er meestal geen baat bij als je (heel) lang blijft zitten waar je zit.

Disclaimer: ik schreef dit voordat ik je laatste post hierboven had gelezen :) Je hebt wel aanbiedingen overwogen dus, maar niet per se zelf actief op zoek geweest? Dat maakt ook wel een verschil natuurlijk. Goed betalende bedrijven hoeven minder snel zelf op zoek naar mensen, die zullen eerder naar hun toe komen dan bij minder betalende bedrijven.
[...]

Thanks, als je het zo uitzet in stijging per jaar, best schokkend eigenlijk. Eye opener! Ook wel mede het gevolg van niet job-hoppen denk ik.

Ik heb wel vaak genoeg gesprekken en aanbiedingen gehad van andere bedrijven in mijn regio en branche. Het is niet dat daar hele andere bedragen betaald werden. De bookings.com, Heineken e.d. is echt iets anders dan werken voor zeg een Oce/Canon, Philips Healthcare, etc. Mijn profiel is een software engineer die altijd met UI en Usability bezig is geweest en nu UX doet. Dat maakt me ook iets moeilijker in standaard hokjes als "senior UX'er" te plaatsen.
Ik zie niet helemaal in waarom een Canon of Philips heel anders dan een Heineken zouden moeten zijn. Het zijn allemaal miljardenbedrijven. En wat houdt je tegen om bij een Heineken & co aan te kloppen?

En ook je laatste opmerking over 'senior UX'er' volg ik niet helemaal. Doe je dedicated UX design werk? Zo ja, doe je dat al een geruime tijd? Waarom zou je dan niet als senior UX'er aangemerkt kunnen worden?

Om het even oneerbiedig te zeggen: zowel je opmerkingen over je regio, branche als titel/profiel komen bij mij nu vooral over alsof je aan het zoeken bent naar redenen om je huidige salaris goed te praten (al dan niet voor jezelf).

Dat is nergens voor nodig: als jij goed zit waar je zit, dan moet je vooral blijven doen wat je doet. Ben je niet tevreden over je salaris, dan zou ik iets minder in beperkingen en 'redenen waarom het nu zo is' denken, en eens wat gaan proberen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 28-01-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:13
Jaar verder bij hetzelfde bedrijf.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36 38 39
• Opleiding: Geen, Certificaten: MSCA: Windows 10, MSCE: Mobility, MS 365 expert
• Werkervaring: 2,4 5
• (Woon) Locatie: N-H

2. Wat doe je:
• Functie: System Administrator
• Werkgever/branche: Tuin/Glastuinbouw
• (Werk) Locatie(s):
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 30 minuten fiets
• Werkdruk: gemiddeld tot soms hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2880 3048 3559 3955,-
• Vakantiegeld: € 8.33%
• Bonus, toeslagen, etc: € 10 %
• Dertiende/veertiende maand: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 41.182 43.585 50.592 €56.556

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: HP Elitebook, Samsung s10, aanvullend verzekerd.
[b]• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 deel 2880 ,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
Middelloon 1,875 % opbouw
• Mobiliteit per jaar: € 720,- pj
• Overige: bijdrage zorg 240,- pj
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60.396

[ Voor 4% gewijzigd door ReZpie op 28-01-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat mijn indicatie voor de eerste 10-15 jaar best goed in de buurt komt voor het gros van de mensen, misschien zelfs wel 20 jaar. Daar voorbij vind ik lastiger, omdat ik daar zelf nog lang niet ben, en ook hier in dit topic kom ik weinig mensen tegen met 20+ jaar ervaring :P

[...]
Ik heb het even voor je nagerekend, en met mijn 25 jaar ervaring klopt het redelijk. Ik heb jaren geen verhoging gehad en jaren een belediging van €50,- maar met veranderingen van werkgever meegenomen ben ik ongeveer €5k omhoog gegaan in de afgelopen 20-25 jaar. Hoewel dat lastig is om echt te rekenen omdat ik nog in guldens werd betaald tijdens de start van mijn carrière. En daar zit wel wat scheef voor deze berekening.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Equator schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb het even voor je nagerekend, en met mijn 25 jaar ervaring klopt het redelijk. Ik heb jaren geen verhoging gehad en jaren een belediging van €50,- maar met veranderingen van werkgever meegenomen ben ik ongeveer €5k omhoog gegaan in de afgelopen 20-25 jaar. Hoewel dat lastig is om echt te rekenen omdat ik nog in guldens werd betaald tijdens de start van mijn carrière. En daar zit wel wat scheef voor deze berekening.
€5000 erbij in 20-25 jaar komt neer op €200-250 per jaar gemiddeld erbij. Wat inderdaad op mijn benoemde schaal zit, maar nog belangrijker: is die 5k verhoging naar jouw idee matig, prima of heel goed? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:04:
[...]

€5000 erbij in 25 jaar komt neer op €200 per jaar gemiddeld erbij. Wat inderdaad op mijn benoemde schaal zit, maar nog belangrijker: is die 5k verhoging naar jouw idee matig, prima of heel goed? :)
Goede vraag maar dat is per persoon natuurlijk anders. Persoonlijk vind ik dat ik met mijn opleiding, kennis en ervaring mooie stappen heb gemaakt. En ik vind dat ik met mijn ervaring een mooi salaris heb.

Ik zie in dit topic mensen (waarschijnlijk veel uitzonderingen) die met 5 jaar ervaring een salaris krijgen wat ik pas met 15-20 jaar kreeg. Prima gedaan voor die personen natuurlijk, maar ik kan erg slecht tegen de mensen die vinden dat ze recht hebben op een dergelijk salaris omdat ze opleiding x of y hebben afgerond.

Maar goed ik ben met mijn 47 jaar wellicht wat ouderwets met mijn mening dat ervaring zwaarder telt naar verloop van tijd.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50
ReZpie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:56:
[b]• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee meer.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 1,875 % opbouw 2/3e voor werkgever
• Mobiliteit per jaar: € 60 p/m
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Het heeft natuurlijk niet veel zin om iets te posten als je de helft weglaat :). In dit geval kan je letterlijk zelf de pensioeninleg uitrekenen en een som van je package maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Equator schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Goede vraag maar dat is per persoon natuurlijk anders. Persoonlijk vind ik dat ik met mijn opleiding, kennis en ervaring mooie stappen heb gemaakt. En ik vind dat ik met mijn ervaring een mooi salaris heb.
Uiteraard is dat per persoon verschillend, daarom dat ik het aan jou persoonlijk vraag ;)

Ik was vooral benieuwd of mijn €200-400 per jaar erbij verwachten ook na 15-20 jaar nog realistisch is. Als jij zou zeggen dat €400 per jaar voor 20 jaar lang erbij krijgen totaal niet realistisch is, dan betekent dat misschien dat mijn schaal op de lange termijn een beetje naar beneden gesteld zou moeten worden.
Ik zie in dit topic mensen (waarschijnlijk veel uitzonderingen) die met 5 jaar ervaring een salaris krijgen wat ik pas met 15-20 jaar kreeg. Prima gedaan voor die personen natuurlijk, maar ik kan erg slecht tegen de mensen die vinden dat ze recht hebben op een dergelijk salaris omdat ze opleiding x of y hebben afgerond.
Je hebt het over krijgen en vinden, dat zijn twee zeer verschillende zaken natuurlijk. Iemand die dik betaald krijgt met weinig ervaring, die heeft het goed voor elkaar. Iemand die weinig ervaring heeft, maar vindt dat 'ie dik betaald zou moeten worden (maar dat niet per se wordt), is misschien wat omhoog gevallen :P

Maar ik herken dat 'slecht tegen kunnen' wel, ik merkte donderdag ook wel wat afgunst bij mezelf. Dat mijn collega met 3 jaar ervaring meer gaat verdienen dan ik met mijn 9 jaar ervaring was toch wel even een '...shit, ik doe toch wat fout'-momentje.
Maar goed ik ben met mijn 47 jaar wellicht wat ouderwets met mijn mening dat ervaring zwaarder telt naar verloop van tijd.
Naar verloop van tijd gaat ervaring zwaarder tellen? Daarmee lijk je te zeggen dat van 19 jaar naar 20 jaar ervaring een grotere sprong is dan van 1 naar 2 jaar ervaring? ;)

Maar ik gok dat je bedoelt dat geen opleiding + 10-15 jaar ervaring meer waard is dan goede opleiding + 5 jaar ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZpie
DutchCommando schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Het heeft natuurlijk niet veel zin om iets te posten als je de helft weglaat :). In dit geval kan je letterlijk zelf de pensioeninleg uitrekenen en een som van je package maken.
Wil het graag voor eens en voor altijd begrijpen, maar ik snap niet zo goed hoe ik dat bereken.
Op mijn loonstrook staat
1x pensioenpremie
1x pensioenpremie tbb

Dit lijkt mijn eigen premie te zijn, hoe vind ik werkgevers premie?

1,875% berekend ik alleen over mijn maand salaris? Zonder bonus en vakantiegeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 14:50
ReZpie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Wil het graag voor eens en voor altijd begrijpen, maar ik snap niet zo goed hoe ik dat bereken.
Op mijn loonstrook staat
1x pensioenpremie
1x pensioenpremie tbb

1,875% berekend ik alleen over mijn maand salaris? Zonder bonus en vakantiegeld?
1,875% is de jaarlijkse opbouw gegeven je salaris - franchise. Stel dat je 70.000 euro verdient en de franchise 15.000 euro is. Dan bouw je over 55.000 euro 1,875% pensioen op. Dat is 55.000 * 0,01875 = 1031,25 euro die je vervolgens ieder jaar vanaf de leeftijd dat je met pensioen gaat krijgt. Overigens zit er vaak nog een limiet aan de pensioeninleg van een werkgever (bijv. 30% van de pensioengrondslag), wat vooral relevant was ten tijde van lage rentes, omdat daarbij de premie veel hoger is dan als de rente hoger staat. Het zou dus kunnen dat de doelstelling is om 1,875% op te bouwen, maar dit de afgelopen jaren bijvoorbeeld maar 1,5% was.

Je geeft aan dat jij 1/3e van de premie betaald en de werkgever 2/3e van de premie. Als je de som van een jaar pensioenpremie (zowel de normale als tbb) pakt en dat maal 2 doet, weet je hoeveel je werkgever aan premie betaald. Ik gok dat pensioenpremie tbb het premiedeel is over aanvullende delen van je inkomen, zoals vakantiegeld en een eventuele 13e maand, maar zeker weet ik dit niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchCommando op 28-01-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57
ReZpie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Op mijn loonstrook staat
1x pensioenpremie
1x pensioenpremie tbb

Je hebt een paar waardes nodig:
  • Het pensioengevend salaris
  • Fr franchise
  • Het percentage werkgeversbijdrage
Het pensioengevend salaris minus de franchise is de pensioengrondslag. Over dat bedrag bouw je pensioen op. Wat tot het pensioengevend salaris gerekend wordt, staat vast in je cao of de pensioenregeling. De franchise wordt meen ik jaarlijks aangepast en zal vast op de website van de uitvoerder staan.

Het percentage werkgeversbijdrage vermenigvuldigd met de pensioengrondslag is de (jaarlijkse) bijdrage die de werkgever doet.

In mijn geval wordt altijd gerekend met het salaris van 1-1 en een tussentijdse loonsverhoging leidt dus niet tot andere pensioenpremie.

[ Voor 9% gewijzigd door wheel op 28-01-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZpie
Bedankt heren,

Heb het aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:06:
[...]

[...
Met jouw beredenering van 400+ per jaar de eerste 15 jaar zit het gros van de mensen met 15 jaar ervaring volgens jou aan 8k per maand?
En na 20 jaar aan 10k?

Ik heb nieuws voor je…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sNielz123 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Met jouw beredenering van 400+ per jaar de eerste 15 jaar zit het gros van de mensen met 15 jaar ervaring volgens jou aan 8k per maand?
En na 20 jaar aan 10k?

Ik heb nieuws voor je…
400+ is als je het goed doet. En iemand die het al 15 jaar goed doet zal daar wel aan zitten.
Zelf doe ik het middelmatig en heb ik een aanbod gehad die daar dicht in de buurt kwam met 8 jaar ervaring (in Nederland overigens).
8k zal dus prima te doen moeten zijn.

Alleen laat het gros van de mensen het verstoffen/versloffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:28:
[...]

Uiteraard is dat per persoon verschillend, daarom dat ik het aan jou persoonlijk vraag ;)

Ik was vooral benieuwd of mijn €200-400 per jaar erbij verwachten ook na 15-20 jaar nog realistisch is. Als jij zou zeggen dat €400 per jaar voor 20 jaar lang erbij krijgen totaal niet realistisch is, dan betekent dat misschien dat mijn schaal op de lange termijn een beetje naar beneden gesteld zou moeten worden.
Developer hier, In 2003 had ik 1800 per maand, nu 8100. Dus mijn maandsalaris is ieder jaar 315 euro omhoog gegaan. Was het maar zo trouwens, ik heb jaren onder die curve gezeten en de afgelopen 2 jaar pas de boel ingehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
sNielz123 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:55:
[...]

En na 20 jaar aan 10k?

Ik heb nieuws voor je…
Ik zal het nog een keer uitspellen.

Als je 15 jaar ervaring hebt, dan:
• doe je het redelijk als je 2500 + (15 x 200) = 5500 euro verdient
• doe je het goed als je 3000 + (15 x 400) = 9000 euro verdient

Verdien je minder dan 5500 dan is het misschien wat matig, verdien je meer dan 9000 doe je het heel goed.

Met als zeer belangrijke sidenote dat dit, zoals ik al benoemde, vooral een indicatie voor HBO/ICT functies is. Dus het gros van de mensen zal dit niet verdienen, en dat heb ik ook nooit beweerd.

Heb je nog steeds nieuws voor me, of heb ik het genoeg verduidelijkt? :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:40
Wat een onzin deze discussie. Ik ken genoeg mensen die redelijk expert in hun vakgebied zijn, verantwoordelijk voor een paar miljoen budget en zo’n 7K per maand verdienen. Zijn ze dan in verhouding heel slecht bezig, of zijn er vele andere factoren van toepassing? Lijkt me een makkelijke keuze.

Als ik naar mijn groeicurve kijk, heb ik er gemiddeld per jaar net geen 1500 euro bij hebben gekregen. Wat zegt dit? Dat ik vooral geluk heb gehad. Ik ken genoeg mensen met mijn ervaring en skills die veel minder dan ik verdienen. Het enige wat dit soort sommetjes laten zien, is dat niemand het haalt. 15 jaar ervaring en 9K per maand verdienen is voor zo veel mensen onbereikbaar met zelfs 30 jaar ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Orangelights23 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:25:
Wat een onzin deze discussie. Ik ken genoeg mensen die redelijk expert in hun vakgebied zijn, verantwoordelijk voor een paar miljoen budget en zo’n 7K per maand verdienen. Zijn ze dan in verhouding heel slecht bezig, of zijn er vele andere factoren van toepassing? Lijkt me een makkelijke keuze.
7k per maand en hoeveel ervaring? Want 7k zit in het midden van de schaal die ik net benoem bij 15 jaar ervaring, en is dus niks mis mee, als je het mij vraagt.

Verder, in plaats van 'wat een onzin!' te roepen, op iets wat ik al veelvuldig heb benoemd als enkel ter indicatie, niet waterdicht en slechts mijn kijk erop, zou je ook een nuance of verbetering aan kunnen brengen.

De vraag was of mijn indicatie na 10-15 jaar ervaring nog steeds realistisch was, waar ik geen sluitend antwoord op heb. Als jij van mening bent dat mijn indicatie na 10 jaar eigenlijk al niet helemaal realistisch is, dan mag je dat gewoon zeggen (met nadruk op 'gewoon'), en dan wordt iedereen er wat wijzer van, in plaats van 'onzin!' te roepen en er niks van te willen horen.
Als ik naar mijn groeicurve kijk, heb ik er gemiddeld per jaar net geen 1500 euro bij hebben gekregen. Wat zegt dit? Dat ik vooral geluk heb gehad. Ik ken genoeg mensen met mijn ervaring en skills die veel minder dan ik verdienen. Het enige wat dit soort sommetjes laten zien, is dat niemand het haalt. 15 jaar ervaring en 9K per maand verdienen is voor zo veel mensen onbereikbaar met zelfs 30 jaar ervaring.
Dat niemand 'het' haalt? Wat is 'het'?

En ik vind het bijzonder dat jij met 10 jaar ervaring en 9k+ salaris (zij het in Zweden) degene bent die roept '9k met 15 jaar ervaring is voor veel mensen onbereikbaar' :P Jij kan het wel, maar voor veel anderen is het volgens jou onrealistisch veel, zelfs met 5 jaar meer ervaring?

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 28-01-2023 21:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:35:
Dat niemand 'het' haalt? Wat is 'het'?
'het' lijikt mij hier vrij duidelijk de groei cruve die je voorsteld.
En ik vind het bijzonder dat jij met 10 jaar ervaring en 9k+ salaris (zij het in Zweden) degene bent die roept '9k met 15 jaar ervaring is voor veel mensen onbereikbaar' :P Jij kan het wel, maar voor veel anderen is het volgens jou onrealistisch veel?
Eh, ja? Met 9k heb je het in Nederland over de top 1,1% van alle inkomens. Dat is voor de meeste mensen totaal onhaalbaar, ongeacht hoeveel ervaring ze hebben. Er kan simpelweg maar 1,1% in de bovenste 1,1% zitten, dat kunnen we niet allemaal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RagingPenguin op 28-01-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RagingPenguin schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:47:
[...]

'het' lijikt mij hier vrij duidelijk de groei cruve die je voorsteld.
Ik heb nog bijzonder weinig posts gehoord die mijn groeicurve daadwerkelijk ontkrachten, zelfs bij de 10+ jaar ervaring, waarvan ik al aangaf dat ik het niet weet of dat klopt. Meerdere mensen met 20-25 jaar ervaring die juist bevestigen dat de range die ik aangeef best aardig klopt.
[...]

Eh, ja? Met 9k heb je het in Nederland over de top 1,1% van alle inkomens. Dat is voor de meeste mensen totaal onhaalbaar, ongeacht hoeveel ervaring ze hebben. Er kan simpelweg maar 1,1% in de bovenste 1,1% zitten, dat kunnen we niet allemaal zijn.
Laatste keer dat ik het ga zeggen, want ik ben er goed klaar mee: in plaats van alleen maar te roepen dat iets niet realistisch is, of zelfs onzin is, stel een aanvulling of correctie voor. Bijvoorbeeld "je rekensommetje geldt misschien voor de eerste 10 jaar, maar daarna zal het eerder 100-200 euro per jaar zijn".

Want ik verkondig hier niet de keiharde waarheid, en mijn rekensom is niet heilig, ik vraag juist om iedereen z'n input, omdat wat ik aangaf slechts het beeld/idee is wat ik heb, en die kan alle nuance gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 28-01-2023 21:56 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:54:
[...]
Laatste keer dat ik het ga zeggen, want ik ben er goed klaar mee: in plaats van alleen maar te roepen dat iets niet realistisch is, of zelfs onzin is, stel een aanvulling of correctie voor. Bijvoorbeeld "je rekensommetje geldt misschien voor de eerste 10 jaar, maar daarna zal het eerder 100-200 euro per jaar zijn".

Want ik verkondig hier niet de keiharde waarheid, en mijn rekensom is niet heilig, ik vraag juist om iedereen z'n input.
Ah, de omgekeerde bewijslast. Sorry maar dat is niet hoe beargumenteren werkt ;w Ik hoef niet met een perfect model voor salarisgroei aan te komen om te stellen dat het compleet onrealitisch is om een model te gebruiken dat alle IT-ers met een maandsalaris van 20K met pensioen laat gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
RagingPenguin schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:01:
[...]

Ah, de omgekeerde bewijslast. Sorry maar dat is niet hoe beargumenteren werkt ;w Ik hoef niet met een perfect model voor salarisgroei aan te komen om te stellen dat het compleet onrealitisch is om een model te gebruiken dat alle IT-ers met een maandsalaris van 20K met pensioen laat gaan.
1. Ik vraag je niks te bewijzen, ik vraag om je hulp/aanvulling.
2. Nergens heb je mij zien zeggen dat iedereen 20k zal verdienen tegen z'n pensioen.
3. Het is een schaal, en zoals op elke schaal zit niet 100% van de schaal aan de max.
4. Ik gaf al (nu voor de vierde keer) aan dat ik niet weet of mijn sommetje klopt als we het over meer dan 10-15 jaar ervaring hebben.

Maar goed, ik heb ook 20+ jaar ervaring hier op Tweakers, en ik weet helaas dondergoed dat in het heetst van een discussie normaal antwoord geven op vragen/verzoeken er meestal niet meer bij zit en het veel makkelijker is om dingen in extremen te trekken om de discussie te 'winnen'.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 28-01-2023 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:06:
[...]

1. Ik vraag je niks te bewijzen, ik vraag om je hulp/aanvulling.
2. Nergens heb je mij zien zeggen dat iedereen 20k zal verdienen tegen z'n pensioen.
3. Het is een schaal, en zoals op elke schaal zit niet 100% van de schaal aan de max.
4. Ik gaf al (nu voor de vierde keer) aan dat ik niet weet of mijn sommetje klopt als we het over meer dan 10-15 jaar ervaring hebben.

Maar goed, ik heb ook 20+ jaar ervaring hier op Tweakers, en ik weet helaas dondergoed dat in het heetst van een discussie normaal antwoord geven op vragen/verzoeken er meestal niet meer bij zit en het veel makkelijker is om dingen in extremen te trekken om de discussie te 'winnen'.
Dit noemen we met een mooi woord sealioning, helaas redelijk standaard gedrag voor wat zich vol trots op de borst klopt als 'de oude garde'. Je kan niet willekeurig besluiten of dit nu wel of niet jouw model op basis van wat jezelf maar net uitkomt. Het is het een of het ander: of het is gebakken lucht zonder merit of je bent er serieus over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
RagingPenguin schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Dit noemen we met een mooi woord sealioning, helaas redelijk standaard gedrag voor wat zich vol trots op de borst klopt als 'de oude garde'. Je kan niet willekeurig besluiten of dit nu wel of niet jouw model op basis van wat jezelf maar net uitkomt. Het is het een of het ander: of het is gebakken lucht zonder merit of je bent er serieus over.
Ik vraag niet om bewijs :D Maar je bekijkt het maar.

Vind je m'n voorgestelde sommetje (model is een erg groot woord) onzin, dan gebruik je 'm niet. Ik denk dat het, zeker voor mensen met 0 tot 10 jaar ervaring, een aardig (let op, niet perfect) antwoord geeft op de 'verdien ik te weinig?'-vraag die zeer vaak voorbij komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:14
Ik vind het een beetje een non-discussie, want er valt geen richtlijn te geven. Want op basis van meten van punt B minus punt A gedeeld door het aantal jaar zegt ook niets.
Zoals een eerdere poster aangeeft:
Kalentum schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:30:
[...]

Developer hier, In 2003 had ik 1800 per maand, nu 8100. Dus mijn maandsalaris is ieder jaar 315 euro omhoog gegaan. Was het maar zo trouwens, ik heb jaren onder die curve gezeten en de afgelopen 2 jaar pas de boel ingehaald.
Ik had bovenstaande ook. Jarenlang ruim onder de genoemde curve gezeten en in 8 jaar tijd met horten en stoten van de 23,5k naar de 34k gegaan op jaarbasis voor 5 dagen/week (basissalaris incl. vakantiegeld). Had ik in 2020 gekeken, dan was de groei dus ca €100/maand (excl. vakantiegeld) per jaar.
In de afgelopen net iets meer dan twee jaar heb ik het laatste bruto jaaralaris echter zo ongeveer weten te verdubbelen terwijl ik 4 dagen/week werk en veel betere secundaire arbeidsvoorwaarden heb gekregen.

Op basis van dat laatste zou je dus prima kunnen zeggen dat ik de "curve" bevestig (lineaire groei, geen boog, maar soit), maar dat is nú, met déze arbeidsmarkt. Mijn cijfers van twee jaar terug laten wat anders zien.

De ene maakt aan het begin aardige stappen, de ander pas na een X-aantal jaar, weer een ander gaat met onwijze horten en stoten, een enkeling maakt een plotselinge klapper, etc. Een grove berekening met een lineaire lijn die alles moet dekken, is even passend als een one size fits all shirt: voor bijna niemand zit 't echt lekker.

Wat pushback is niet vreemd, omdat zo'n stellige grove vuistregel verkeerde verwachtingen of onnodig negatief gevoel kan scheppen. Een disclaimer dat het een grove vuistregel is en dus door allerlei variabelen niet hoeft te kloppen, lost dat niet op, want eigenlijk betekent dat dat de vuistregel net zo veelzeggend is als een horoscoop in de krant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En tot zover de offtopic discussie :). Graag weer terug naar salarissen!

Edit: dat betekent dus dat offtopic berichten verwijderd worden, zeker vlak onder een modbreak

[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 29-01-2023 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:28
Joukea schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:29:
Sinds 1 augustus vorig jaar een nieuwe baan. Hiervoor 7 jaar bij 2 verschillende machinebouwers gewerkt als electrical engineer en later (lead) software engineer. Overstap gemaakt naar een fabrikant in de industriële automatisering. Hier ben ik bezig met nieuwe besturingsconcepten, (PLC)-software, IIoT en een beetje support.

***members only***
Per januari bij een nieuwe werkgever begonnen. Weer terug naar een machinebouwer en lekker met de fiets naar het werk. Daarbij ook een mooie stap kunnen maken qua salaris (helaas geen leaseauto meer)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Wat zou je ongeveer kunnen vragen per maand als junior met 0 jaar relevante werkervaring in een support (servicedesk etc) functie, 25 jaar met een afgeronde MBO 4 en bezig met een HBO IT studie?

Ik heb gezocht in dit topic naar soorteglijke functies maar ik ben niet veel wijzer geworden omdat het of reacties van een tijd terug zijn of de leeftijd lager was waardoor het salaris ook lager was. Ongeveer 2200-2300, dit kreeg ik als administratief medewerker op basis van 40 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:14
Ibriboy schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:03:
Wat zou je ongeveer kunnen vragen per maand als junior met 0 jaar relevante werkervaring in een support (servicedesk etc) functie, 25 jaar met een afgeronde MBO 4 en bezig met een HBO IT studie?

Ik heb gezocht in dit topic naar soorteglijke functies maar ik ben niet veel wijzer geworden omdat het of reacties van een tijd terug zijn of de leeftijd lager was waardoor het salaris ook lager was. Ongeveer 2200-2300, dit kreeg ik als administratief medewerker op basis van 40 uur.
Ik denk dat je tegenwoordig tussen de 2500 en 3000 kan zitten op de SD. Zeker als je bereid bent een aantal basis certificaten te halen. Wel een beetje afhankelijk van waar je zit en of het een commerciële partij is of intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zoals hierboven staat 2500-3000 klopt wel inderdaad. Ik zou persoonlijk gewoon hoog inzetten en met wat certi's kan het hard gaan. Veel willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus laat je niet voor de gek houden door "snelle" recruiters o.i.d.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +152 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
Ik heb een poging gedaan de data uit dit topic te scrapen. Hierbij is geen rekening gehouden met gewerkte uren. De data bevat alleen de mensen die woonachtig zijn in de BeNeLux of Duitsland, in loondienst en die minimaal 1800 euro verdienen om te filteren tegen het minimumloon en stages. Enkele posts zullen er niet in zitten, omdat men een heel gek formaat heeft gebruik voor hun bericht, maar dat betreft een zeer summier aantal berichten (~1480 van de ~1535 zijn gelukt en een groot deel van de ontbrekende berichten zijn door de Tweaker later aangepast of zelfs volledig verwijderd).

Daaruit komt een mediaan van 3500 euro en een gemiddelde van net geen 3800 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgpmeLk750r4BT_c5xTOQhxUK-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xny8dJKXdEdIP2w9edWZg24.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Paprika schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:44:
Ik heb een poging gedaan de data uit dit topic te scrapen. Hierbij is geen rekening gehouden met gewerkte uren. De data bevat alleen de mensen die woonachtig zijn in de BeNeLux of Duitsland, in loondienst en die minimaal 1800 euro verdienen om te filteren tegen het minimumloon en stages. Enkele posts zullen er niet in zitten, omdat men een heel gek formaat heeft gebruik voor hun bericht, maar dat betreft een zeer summier aantal berichten (~1480 van de ~1535 zijn gelukt en een groot deel van de ontbrekende berichten zijn door de Tweaker later aangepast of zelfs volledig verwijderd).

Daaruit komt een mediaan van 3500 euro en een gemiddelde van net geen 3800 euro.

[Afbeelding]
Netjes gedaan!
Ben wel benieuwd, is het data vanaf dag 1 in dit topic #14 (sept 2018)? En heb je bij posters met meerdere templates alleen de laatste template meegenomen? :9

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@Paprika kan je het gemiddelde over tijd nog uitzetten? Topic start is namelijk alweer 5 jaar geleden en ben wel benieuwd of het omhoog is gegaan.

En heb je midlance wel meegenomen aangezien het loondienst is? Daar was nog wat discussie over vrij recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024

[Afbeelding]
Netjes gedaan. _/-\o_
Nu nog een soort van db en frontend(je) als het meer data wordt, of hoe heb je het precies gedaan?
Btw: ik zou wel eens een extra categorie willen toevoegen, type functie, eg loondienst/midlance
uitvoered, management
Maar ook bijv. functiecategorie zoals Systeem/netwerkbeheer, software developer, cloud/devops etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@Paprika Mooi overzichtje. Heb je het ook gekoppeld aan andere datapunten (werkervaring, functie, locatie, enzovoorts)? Ben met name benieuwd wat men verdient in een paar functiegebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[Afbeelding]
Kan je ook de cumulatieve distributie posten? Ik vind het in deze wat lastig te zien hoeveel gewicht er nog in de long tail zit.
Ik heb een poging gedaan de data uit dit topic te scrapen. Hierbij is geen rekening gehouden met gewerkte uren. De data bevat alleen de mensen die woonachtig zijn in de BeNeLux of Duitsland, in loondienst en die minimaal 1800 euro verdienen om te filteren tegen het minimumloon en stages.
Voor de zekerheid: Laatste post in dit formaat per user? Of gaat het letterlijk over alle posts :)

[ Voor 32% gewijzigd door ANdrode op 29-01-2023 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO (verzorging)
• Werkervaring: 10-15 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Site Reliability Engineer
• Werkgever/branche:Content aanbieder
• (Werk) Locatie(s)**: Thuis
• Aantal vakantiedagen*: 29
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7330,25
• Vakantiegeld: € 586,42 p.m.
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 95,000.04

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 200/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zelf te bepalen
• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 0

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 30-01-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
Caelorum schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:35:
@Paprika kan je het gemiddelde over tijd nog uitzetten? Topic start is namelijk alweer 5 jaar geleden en ben wel benieuwd of het omhoog is gegaan.

En heb je midlance wel meegenomen aangezien het loondienst is? Daar was nog wat discussie over vrij recent.
Zal lastig te filteren zijn op free- en midlance, dus zit erbij vermoed ik.
Op basis van de dataset (meegenomen datapunten van) @Paprika :
Gemiddelde 2022 4515
Gemiddelde 2021 4357
Gemiddelde 2020 3915
Gemiddelde 2019 3705
Gemiddelde 2018 3586

[ Voor 6% gewijzigd door Tijs0289 op 30-01-2023 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Paprika Interessante grafiek!
Heb je de data wel omgerekend naar 40 uur? Of letterlijk helemaal het aantal werkuren niet meegenomen?
(Gezien je vaak de keuze hebt tussen 28, 32, 36 38 of 40 uur en ik beide interessant zou vinden, dus zowel het aantal contracturen in het het geheel niet meegenomen, als geextraproleerd naar 40 uur.)

Hoe dan ook, zulke grafieken zijn echt mega interessant. Dank!

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paprika
Tijs0289 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 03:32:
[...]

Zal lastig te filteren zijn op free- en midlance, dus zit erbij vermoed ik.
Op basis van de dataset (meegenomen datapunten van) @Paprika :
Gemiddelde 2022 4515
Gemiddelde 2021 4357
Gemiddelde 2020 3915
Gemiddelde 2019 3705
Gemiddelde 2018 3586
Dat viel dus wel mee, omdat ik iedere post met woorden als freelance, zzp, midlance enzo apart kon houden en zo zelf even nalopen wat er niet bij moest. Veel zal ik er niet gemist hebben. 't Zelfde geldt voor filteren op bv de woonplaats, maar goed ik wil niet het topic weer opnieuw op een zijspoor brengen, dus mochten mensen nog wensen hebben dan DM mij maar voor een nieuwe dump met uren, locatie etc erbij en dan kunnen we hier weer terug naar het posten van nieuwe salarissen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 16:10

Als ik kijk naar de schalen van het bedrijf waar ik nu werk, krijgt een junior 2500-3400 betaald in jouw functie. 2500 krijg je als je helemaal geen ervaring o.i.d. hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Rikkiej schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:48:
[...]

Dat is even geleden, mooi naslagwerk ook.

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Test ISTQB, Black Belt in Six Sigma
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: IT Expert / Finance/Controlling domein

Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, +/- 2000 euro
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Standaard km-vergoeding en ovchipkaart vrij voor zakelijk gebruik
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja (overheid ABP). Stuk beter dan voorheen in consultancy.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget, fietsplan,
Land:Nederland
Reistijd: 2* in de week 20 min enkele reis, rest thuiswerken.

Maand salaris(bruto): 6000euro
Opslag gehad.

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Test ISTQB, Black Belt in Six Sigma
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: IT Expert / Finance/Controlling domein

Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, +/- 2000 euro
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Standaard km-vergoeding en ovchipkaart vrij voor zakelijk gebruik
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja (overheid ABP).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget, fietsplan,
Land:Nederland
Reistijd: 2* in de week 20 min enkele reis, rest thuiswerken.

Maand salaris(bruto): 6600euro

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wil je de template gebruiken? Die is er met een reden :).

[ Voor 67% gewijzigd door True op 30-01-2023 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03 10:10
Charlie_Root schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:48:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO (verzorging)
• Werkervaring: 10-15 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Site Reliability Engineer
• Werkgever/branche:Content aanbieder
• (Werk) Locatie(s)**: Thuis
• Aantal vakantiedagen*: 29
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7330,25
• Vakantiegeld: € 586,42 p.m.
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 95,000.04

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 200/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zelf te bepalen
• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 0
Mooi! Hoe ben je van MBO verzorging bij deze functie terecht gekomen, da's een flinke omweg...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Lavaeolus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 10:35
In november na ruim 7 jaar mijn eerste baan vaarwel gezegd en geswitched van werkgever. Zeer tevreden mee, had ik veel eerder moeten doen; uiteindelijk bijna een verdubbeling van mijn jaarlijkse totaalpakket (hoewel daar ook een switch van 32 naar 40 uur bij zat) en een fijnere werkcultuur.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05:48
SuddenlyNinja schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Mooi! Hoe ben je van MBO verzorging bij deze functie terecht gekomen, da's een flinke omweg...
Lang verhaal :-) Gekke is wel dat ik besloot na mijn MBO toch maar IT te gaan doen en vervolgens veel bij verzorgingtehuizen heb gewerkt in de IT (als externe).

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-05 00:48
Gezien het al weer even terug was sinds mijn laatste post, Jan is daar een mooi momentje voor:
Conclusie relatief tevreden al mag het natuurlijk altijd meer zijn.

Members only:

* de koers van het aandeel is aan de markt onderhevig, waarde afgerond op het moment van schrijven.
** Niet super relevant voor het netto salaris, maar het bedrijf bied per jaar ook 3 vrijwilligersdagen aan waar bij ik in feite betaald wordt om vrijwilligerswerk naar keuze te doen. Hier heb ik ook gebruk van gemaakt door bij de voedselbank te helpen.
*** het bedrijf heeft afgekondigd aan het begin van de covid crisis door af te stappen van kantoor first, Maar over te stappen naar office-as-a-service waarbij remote (work from anywhere) de standaard is, waar ik en collega's ook gebruik van maken (met inachtneming van de belasting-regels)(180d) zo heb ik vorig jaar een aantal weken in Qatar en spanje doorgebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Nl-jeff op 30-01-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Nl-jeff schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:06:
Gezien het al weer even terug was sinds mijn laatste post, Jan is daar een mooi momentje voor:
Conclusie relatief tevreden al mag het natuurlijk altijd meer zijn.

***members only***

* de koers van het aandeel is aan de markt onderhevig, waarde afgerond op het moment van schrijven.
** Niet super relevant voor het netto salaris, maar het bedrijf bied per jaar ook 3 vrijwilligersdagen aan waar bij ik in feite betaald wordt om vrijwilligerswerk naar keuze te doen. Hier heb ik ook gebruk van gemaakt door bij de voedselbank te helpen.
*** het bedrijf heeft afgekondigd aan het begin van de covid crisis door af te stappen van kantoor first, Maar over te stappen naar office-as-a-service waarbij remote (work from anywhere) de standaard is, waar ik en collega's ook gebruik van maken (met inachtneming van de belasting-regels)(180d) zo heb ik vorig jaar een aantal weken in Qatar en spanje doorgebracht.
86 euro pensioeninleg?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
Dat zie ik op mijn salarisstrookje staan onde het kopje betalingen. Ik moet eerlijk toegeven dat de pensioenmaterie mij niet echt helder is. Zal me er eens in verdiepen na de geplande veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nl-jeff schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Dat zie ik op mijn salarisstrookje staan onde het kopje betalingen. Ik moet eerlijk toegeven dat de pensioenmaterie mij niet echt helder is. Zal me er eens in verdiepen na de geplande veranderingen
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:18
Members only:

Je moet connected zijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik zal per direct stoppen met zakelijke kilometers rijden voor de baas, zeker met 40k km op 16u (!). Als je ergens heen moet voor de baas regelt hij maar dat je er komt, dat kan ook met een zakelijke wagen die je altijd terug moet zetten op de parkeerplaats bij het kantoor/standplaats.

Ik denk dat 3250/mnd en dan ook nog een lease die je privé mag rijden wellicht wat aan de hoge kant is hier in het Oosten, ik denk niet dat het niet kan. Maar je zit redelijk hoog in de bandbreedte. M.i. lijkt het mij een goede onderhandelingspositie, ze weten wat je aan je hebt, je kunt 40u/wk gaan werken en commitment van beide kanten. Als je daarop in gaat zetten 3250 denk ik dat je realistisch gezien uitkomt op 3000 + lease. Wat nog steeds goed is voor je leeftijd.
Maak duidelijke groeiafspraken voor de komende twee jaar incl. verhoging in verloning gebaseerd op prestaties en/of certificaten. Zet dit op papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door BarendBotje op 11-10-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Members only:

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoPPeR-18
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-02-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
DoPPeR-18 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:39:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO4 Systeem/Netwerk beheerder
• Werkervaring: 5 jaar (huidige werkgever)
• Certificaten : Geen
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Allround ICT beheerder
• Werkgever/branche: Consultancybureau
• (Werk) Locatie(s): Zeist - Thuiswerken (zelf te bepalen)
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Laag - Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3650
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Decemberuitkering 3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 48.500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~ 200
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Business Card
• Overige: nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 48.500

Inmiddels al 5 jaar werkzaam bij huidige werkgever, tevens ook eerste baan.
Werkzaamheden zijn erg verschillend, van werkplekbeheer tot systeembeheer (geen complexe systeembeheer taken, meer de standaard taken)

Erg leuk bedrijf, veel vrijheid. Zou nog wel een stap willen maken in salaris maar zou niet zo snel een stap maken naar een ander bedrijf.
ZZP/Freelance zou wel een optie kunnen zijn.

Wat denken jullie?
Voor je leeftijd en gezien je eerste werkgever is prima salaris lijkt me. Mocht je toch meer eruit willen halen dan zal je ook qua werkzaamheden zwaardere, hogere, of moeilijke taken gaan doen. Je kan altijd rondkijken, bedenk wel dat je de grotere stappen vaak alleen dan kunt maken. Maar als het je zo goed bevalt, dan zou ik het niet zo snel opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrek
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:06
Members only:

Blij met de afwisseling in het werk en de dynamische aard van het bedrijf.
Door de kleinschaligheid van het bedrijf in deze fase kan ik nog een verschil maken van dag tot dag, heerlijk!
Deze onderhandelingsronde er 10% bij gekregen (dit is het nieuwe salaris).

Volgens mij is mijn pensioenopbouw wat aan de lage kant. Kan dat kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:54

Pazo

Mroaw?

Update van mijn kant, laatste was juli 2021.
Heb een flinke sprong mogen maken qua salaris en een mooie bonus gekregen.

Members only:

Vind mijn werk nog steeds ontzettend leuk, en werkgever is ook super tevreden, dus win-win :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 15:50
Nl-jeff schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Het is mogelijk dat jullie geen pensioenregeling hebben anders dan die 86 euro maandelijkse uitkering en je nu dus 0 pensioen aan het opbouwen bent, daar moet je echt achteraan gaan. Tijd om je inderdaad te verdiepen in je pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
mathelicious schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Het is mogelijk dat jullie geen pensioenregeling hebben anders dan die 86 euro maandelijkse uitkering en je nu dus 0 pensioen aan het opbouwen bent, daar moet je echt achteraan gaan. Tijd om je inderdaad te verdiepen in je pensioen.
k weet dat we iets hebben bij NN maar wat precies zal ik eens gaan bekijken dan, voorlopig ga ik nog niet met pensioen en ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat ik veel toe ga krijgen bij de hervormingen die voorgesteld zijn, al is dat voor een andere discussie natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 11:58
Members only:

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quility323
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 08:21
Weer jaartje verder:

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door quility323 op 01-02-2023 16:18 . Reden: members only ingesteld ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• seanpaul
  • Laatst online: 31-05 21:17
Members only: info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 19:36

BombaAriba

Ondertitel

Legt jouw werkgever op zo'n jonge leeftijd al zoveel geld in in jouw pensioenpot. Wat voor verwacht inkomen geeft mijnpensioenoverzicht.nl dan aan? Ik leg circa ~300 euro per maand in en zou op mijn 68ste al 36k bruto pensioen opbouwen. Zit jij daar heel ver boven? Of zit het vooral in het andere opbouwsysteem en bouwen we ongeveer wel een gelijkwaardig pensioen op?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
BombaAriba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Legt jouw werkgever op zo'n jonge leeftijd al zoveel geld in in jouw pensioenpot. Wat voor verwacht inkomen geeft mijnpensioenoverzicht.nl dan aan? Ik leg circa ~300 euro per maand in en zou op mijn 68ste al 36k bruto pensioen opbouwen. Zit jij daar heel ver boven? Of zit het vooral in het andere opbouwsysteem en bouwen we ongeveer wel een gelijkwaardig pensioen op?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
[...]

Wow en ik dacht dat mijn werkgever veel pensioen inlegde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 19:36

BombaAriba

Ondertitel

Dank.

Members only: title

Blijft wel het vraagstuk staan dat ik zelf qua totale vergoeding iets hoger zit met een flink lager deel voor pensioenbijdrage (89k waarvan E160 bijdrage pensioen zelf en E160 bijdrage pensioen van werkgever per maand). De verwachte pensioenopbrengst kan je simpelweg niet uitrekenen op basis van de reglementen. Daarom ben ik benieuwd of poster dan een flink hoger pensioen verwacht of dat middelloonregeling gewoon erg duur is voor de werkgever.

Mijnpensioenoverzicht.nl geeft bij mij aan op 68 jarige leeftijd E18031,- AOW en E36356,- bruto pensioen oftewel totaal E54387,-. Het lijkt mij dat poster met die aanzienlijke bijdrage daar significant boven zit wat betreft het bruto pensioen?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
BombaAriba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Dank.

***members only***

Blijft wel het vraagstuk staan dat ik zelf qua totale vergoeding iets hoger zit met een flink lager deel voor pensioenbijdrage (89k waarvan E160 bijdrage pensioen zelf en E160 bijdrage pensioen van werkgever per maand). De verwachte pensioenopbrengst kan je simpelweg niet uitrekenen op basis van de reglementen. Daarom ben ik benieuwd of poster dan een flink hoger pensioen verwacht of dat middelloonregeling gewoon erg duur is voor de werkgever.

Mijnpensioenoverzicht.nl geeft bij mij aan op 68 jarige leeftijd E18031,- AOW en E36356,- bruto pensioen oftewel totaal E54387,-. Het lijkt mij dat poster met die aanzienlijke bijdrage daar significant boven zit wat betreft het bruto pensioen?
Klopt. Ik ga vanavond als de kids slapen dat bedrag corrigeren.

Is fixed

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:04
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Beetje random vraag maar wat vind je van je werkveld? Ik ben momenteel bezig met CFA en daarin komt ook wat accounting voor, maar dat zijn niet m'n favoriete hoofdstukken zeg maar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
wimjongil schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Beetje random vraag maar wat vind je van je werkveld? Ik ben momenteel bezig met CFA en daarin komt ook wat accounting voor, maar dat zijn niet m'n favoriete hoofdstukken zeg maar...
Ik vind het zeer interessant en eigenlijk ook heel relevant. Bij financiën komt alles samen en dan is gedegen accounting kennis zeer belangrijk.

Nu al twee keer tijdens een m&a traject van die gladde CF jongens ingehuurd en daar merk je dat ze heel goed zijn in het opstellen van modellen en presentaties maar vervolgens niets van accounting weten. Terwijl bij accounting alles in de boeken komt en bepaalde keuzes wel impact kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:12

Secsytime

Automagisch

wimjongil schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Accounting is de basis, daarom is het zeer relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Members only:

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:20
@xminator goed bezig! Even terug gezocht (altijd extra geïnteresseerd in finance) en het lijkt erop dat je promotie hebt gemaakt met een hele flinke verhoging. Congrats!

@Secsytime eens. Het valt me altijd tegen hoeveel finance professionals er zijn waarbij accounting skills (zelfs basis) slecht zijn. Vooral in de business control hoek.

[ Voor 34% gewijzigd door VidaR-9 op 03-02-2023 20:34 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

VidaR-9 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:31:
@xminator goed bezig! Even terug gezocht (altijd extra geïnteresseerd in finance) en het lijkt erop dat je promotie hebt gemaakt met een hele flinke verhoging. Congrats!

@Secsytime eens. Het valt me altijd tegen hoeveel finance professionals er zijn waarbij accounting skills (zelfs basis) slecht zijn. Vooral in de business control hoek.
Yup, genoeg mensen met RC die niets van accounting weten.. echt bijzonder triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
VidaR-9 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:31:

Goed gezien, echter significante stijging komt dankzij een overstap naar een andere organisatie. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 13:52
Secsytime schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Yup, genoeg mensen met RC die niets van accounting weten.. echt bijzonder triest.
Klopt, maar bijv echt IFRS kennis opbouwen doe je ook alleen door er veel mee te werken en met een goed netwerk achter je. Dan zit je toch al snel in de big 4 hoek.

De meeste controllers in mijn team werken zonder in-depth ifrs kennis. Voor 95% gaat dat goed, maar die 5% loop ik dan weer recht te lullen richting de accountant :-)

Vervelender is het als men in een M&A traject de verkeerde afslag neemt en je de deal en de accounting niet meer in 1 lijn krijgt.

Edit: dat verklaard ook de hoge salarissen hierboven. Die kennis is echt schaars. En moeilijk op te bouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door koentjuh op 04-02-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

koentjuh schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:12:
[...]

Klopt, maar bijv echt IFRS kennis opbouwen doe je ook alleen door er veel mee te werken en met een goed netwerk achter je. Dan zit je toch al snel in de big 4 hoek.

De meeste controllers in mijn team werken zonder in-depth ifrs kennis. Voor 95% gaat dat goed, maar die 5% loop ik dan weer recht te lullen richting de accountant :-)

Vervelender is het als men in een M&aA traject de verkeerde afslag neemt en je de deal en de accounting niet meer in 1 lijn krijgt.

Edit: dat verklaard ook de hoge salarissen hierboven. Die kennis is echt schaars. En moeilijk op te bouwen.
IFRS heb ik zelf ook niet veel ervaring mee, grootste verschil zit hem op de balans toch ivm Dutch GAAP (pensioen en lease)?

Maar ik doelde ook op simpele boekhoudprincipes en wetgeving waar men niet van op de hoogte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:20
@koentjuh
Inderdaad, whatever GAAP specialistische kennis (voor specifieke casussen) is ook moeilijk om echt goed bij te houden als je er niet dagelijks mee werkt en een uitgebreide back office "vaktechniek" hebt zoals bij een Big 4 kantoor. Zelfs de Sr Manager en tekenend partner moeten daarvoor terug naar specialisten in hun organisatie.

Ik doelde ook meer op het gemis aan "plat gezegd" in journaalposten kunnen denken/werken. Terwijl dat bij mij juist iets is wat in mijn standaard denken zit ingebakken.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
xminator schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:13:
[...]

Ik vind het zeer interessant en eigenlijk ook heel relevant. Bij financiën komt alles samen en dan is gedegen accounting kennis zeer belangrijk.

Nu al twee keer tijdens een m&a traject van die gladde CF jongens ingehuurd en daar merk je dat ze heel goed zijn in het opstellen van modellen en presentaties maar vervolgens niets van accounting weten. Terwijl bij accounting alles in de boeken komt en bepaalde keuzes wel impact kunnen hebben.
Secsytime schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:50:
[...]

Accounting is de basis, daarom is het zeer relevant.
Dat accounting relevant en belangrijk is, snap ik volkomen. Mooi als je daar motivatie uit kunt halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
[...]

Ja, zit daar wel marginaal boven! € 51k bruto per jaar inclusief AOW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
update in bold
Ghannes schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:09:
Members only: tsja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 15:02
"Ga de IT maar in, dat is de best betaalde hoek/werkveld".
* D_Jeff scrollt deze pagina omhoog en begint toch heel hard te twijfelen aan die bewering

Man man man man man, wat een bedragen (Nogal "niet-nederlands")

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik zou mij flink verdiepen in wat certificaten (Azure/365), al zijn het de fundamentals en daarna wat anders zoeken/bij je werkgever op tafel slaan. Minimaal 3k en 13e maand moet echt wel kunnen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door BroWohsEdis op 05-02-2023 01:10 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:41

Mfpower

In dubio

D_Jeff schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:44:
* D_Jeff scrollt deze pagina omhoog en begint toch heel hard te twijfelen aan die bewering

Tenzij je bij booking oid werkt betaalt IT in Nederland helemaal niet zo goed. Ik ben ook bij een internationaal bedrijf gaan werken in de IT en daar hanteren ze toch echt andere bezoldigingen.

Maar ook dan haal ik het nog niet bij die finance salarissen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 05-02-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23

Komt omdat salarissen in het algmeeen niet hoog zijn in Nederland. Ik heb in Denemarken en Zweden gewerkt en daar liggen de salarissen al stukken hoger. Mijn totale package zat toen ik nog security officer was in Zweden op iets meer dan een ton per jaar met 7 jaar ervaring. Een CISO voor de Nederlandse overheid verdient nog geen 80K per jaar.

IT betaalt gemiddeld het beste in Nederland, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:

@miicker @JvS @True, misschien een idee om een regel toe te voegen om aan te geven wat de (gemiddelde) verhouding thuiswerken / op kantoor is?

[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 05-02-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Dat kun je in Nederland prima verdienen door een werkgever te vinden die IT niet als kostenpost ziet, maar juist ziet als de markt waar kansen liggen om onderscheidend te zijn.

De ene werkgever ziet bijvoorbeeld de website of app als een veredelde self service omgeving in de vorm van een soort FAQ om zo belletjes naar het call center te besparen. Daar hoef je geen leuk geld te verwachten. De website van een ziekenhuis, overheidsinstelling, educatie sector etc ontwikkelen of beheren is hier een mooi voorbeeld van.

De andere werkgever ziet de website of app als de plek om omzet te generen. Denk aan booking.com, Airbnb en Uber om wat bekende B2C voorbeelden te noemen.

De Nederlandse banken waren altijd maar een beetje een dof grijs hok, totdat ze met pay integratie het licht hebben gezien. Nu het hebben van een goede mobile app, een goede website en volledige self service centraal staat, zit daar een stuk meer geld in. Niet op 't niveau van de drie die ik eerder noemde, maar die zullen een goede ontwikkelaar echt wel binnen de deur willen hebben.

Als je in de hoek van software aanbieders gaat kijken dan zijn er in Nederland genoeg opties om 100K+ te verdienen per jaar (puur in loon) en als je een netwerk hebt in een specifieke software sector, waarin je je al hebt bewezen, dan lukt 200k+ ook nog wel. Voor de laatst genoemde geldt normaliter wel dat de organisatie jou specifiek benadert, omdat iemand heeft gezegd "die willen we hebben". 300k+ heb ik in Nederland zelf nog nooit langs zien komen als puur loon (al dan niet als verwacht resultaat, exclusief RSUS etc, dus echt als puur loon op een jaaropgave) in een IT rol. Sales-rollen/manager-rollen met een dergelijke OTE tel ik even niet mee. Voor 'n IT bedrijf werken is immers niet 't zelfde als zelf dagelijks daadwerkelijk hands-on met IT bezig zijn.
Chip. schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:31:
***members only***

@miicker @JvS @True, misschien een idee om een regel toe te voegen om aan te geven wat de (gemiddelde) verhouding thuiswerken / op kantoor is?
De verhouding zou ik niet zo interessant vinden, want voor genoeg mensen geldt dat zij zelf de verhouding mogen bepalen en sommigen vinden 't gewoon fijn om af en toe wel naar kantoor te gaan. De optie of thuiswerken wordt toegestaan én/of er eisen zijn (zoals minimaal X per week wordt je verwacht en niet je gaat omdat 't kan) is veel relevanter.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 05-02-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56
[...]

De verhouding zou ik niet zo interessant vinden, want voor genoeg mensen geldt dat zij zelf de verhouding mogen bepalen en sommigen vinden 't gewoon fijn om af en toe wel naar kantoor te gaan. De optie of thuiswerken wordt toegestaan én/of er eisen zijn (zoals minimaal X per week wordt je verwacht en niet je gaat omdat 't kan) is veel relevanter.
Ik zou het wel interessant vinden. Zelf mag ik bijvoorbeeld zoveel thuis werken als ik wil, maar door het type werkzaamheden wat er van mij verwacht wordt kan ik die het beste uitvoeren als ik op kantoor of op locatie bij een (potentiële) klant ben. Dan zou ik er dus meer aan hebben om te weten hoeveel ik daadwerkelijk thuis werk itt hoeveel mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Paprika schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:03:
[...]

macmellow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zou het wel interessant vinden. Zelf mag ik bijvoorbeeld zoveel thuis werken als ik wil, maar door het type werkzaamheden wat er van mij verwacht wordt kan ik die het beste uitvoeren als ik op kantoor of op locatie bij een (potentiële) klant ben. Dan zou ik er dus meer aan hebben om te weten hoeveel ik daadwerkelijk thuis werk itt hoeveel mag.
In plaats van hele discussies te gaan houden over wat er beter is, wat dachten jullie van beide punten laten benoemen?

Dan krijg je bijvoorbeeld:
quote: Voorbeeld 1
Thuiswerken: 1 verplichte kantoordag, ik ga meestal 2 dagen per week naar kantoor
of
quote: Voorbeeld 2
Thuiswerken: Volledig vrije keuze, ik werk meestal 1 dag per week op kantoor en 4 dagen thuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

De IT betaalt vrij goed, als je rekening houdt met het lage gemiddelde opleidingsniveau, en het gebrek aan verplichting om bij te leren (anders dan een soort door de leveranciers bedachte 'certificaten' met moeilijkheidsgraad veterstrikdiploma).

(In de IT-verwante security-hoek is het trouwens wel anders, maar door het aantal afkortingen zou ik je niet kunnen vertellen welke de "lastige" zijn, en welke je cadeau krijgt bij een pak cornflakes)

Er zijn sectoren waar je niet alleen wordt verwacht je WO-diploma met een goede puntenlijst te halen, maar om vervolgens nog door te leren, voordat je eindelijk carriere gaat maken.

Het is eigenlijk goed te vergelijken met het beroep vrachtwagenchauffeur; als je niet al te veel school hebt afgemaakt is dat - verhoudingsgewijs - een uitstekend betalend beroep. Maar dat betekent niet dat het het best betalende beroep is.

[ Voor 11% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 05-02-2023 14:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:01

page404

Website says no

Mfpower schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Tenzij je bij booking oid werkt betaalt IT in Nederland helemaal niet zo goed. Ik ben ook bij een internationaal bedrijf gaan werken in de IT en daar hanteren ze toch echt andere bezoldigingen.

Maar ook dan haal ik het nog niet bij die finance salarissen.
Dat verklaart misschien waarom zoveel IT’ers gaan freelancen. Relatief laag risico maar wel 2x zoveel inkomen. Bij hetzelfde bedrijf. Geen gezeik van een manager, onbeperkt vrije dagen. Ik ben benieuwd wanneer bedrijven dat echt gaan inzien, hoe vreemd het eigenlijk is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hahn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:10:
@Paprika
@macmellow

[...]

[...]

In plaats van hele discussies te gaan houden over wat er beter is, wat dachten jullie van beide punten laten benoemen?

Dan krijg je bijvoorbeeld:

[...]

of

[...]
Ik tag ook gelijk even de topic starters: @miicker, @JvS en @True.

Als er toch een discussie is over het (lichtjes) aanpassen van het format, moeten we dan ook niet kijken naar de "bijdrage werkgever in pensioeninleg"? Ik zie hier zat mensen die dan de pensioenpremie neerzetten om vervolgens er bij te zetten dat het via een klassiek pensioenfonds gaat (zoals ABP). In dat geval geeft dat bedrag helemaal niets aan over hoeveel pensioen er wordt opgebouwd (het opbouwpercentage en de franchise zijn juist van belang).

Misschien is het handiger om hier de factor A uit iemands pensioenoverzicht neer te zetten? Dat geeft een veel realistischer beeld over wat iemand ergens aan pensioen opbouwt.
Pagina: 1 ... 160 ... 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.