Acties:
  • +15Henk 'm!
  • Pinned

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:52
Sinds Mei 2021 wat stappen mogen maken. In 2022 bij mijn huidige werkgever. Recent besloten over te gaan stappen naar kleiner bedrijf met kortere lijntjes en gemiddeld een hoger niveau per collega. Wel zo fijn in consultancy
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

N.B. Ik heb een dubbele emotie omtrent dit topic. Enerzijds dankbaar omdat door de vergelijkingen heeft het mij geholpen heeft om scherp te zijn op salaris, met resultaat. Anderszijds zorg(d)en de vergelijkingen tot enorme onzekerheid en rusteloosheid bij mij. In het begin (4 jaar geleden) was ik enorm onder de indruk van de genoemde getalen en durfde destijds niet eens te plaatsen. Ik was eerder tevreden met mijn salaris en kreeg lovende beoordelingen op werk. Maar in dit topic voelde ik me plots erg klein. Dat was even een ego-shock eerlijk gezegd. Sinds dien scherper gezeten op salaris en met resultaat. Moet wel zeggen dat ik mijn werk serieus neem en (volgens sommige enorm) competitief ben.

Edit: Net de laatste pagina gelezen. Ik wil men - zeker die stevige salarisen verdienen - erop drukken niet te kort door de bocht te reageren dat mensen meer moeten verdienen. Dan krijg je steeds minder mensen aan te andere eind van t spectrum die openhartig hun situatie willen delen. Zoals ik hierboven schrijf heb ik dat ook ervaart.

[Voor 6% gewijzigd door DoodVuurtje op 25-01-2023 16:53]

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:47
DoodVuurtje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:27:
Edit: Net de laatste pagina gelezen. Ik wil men - zeker dit stevige salarisen verdienen - erop drukken niet te kort door de bocht te reageren dat mensen meer moeten verdienen. Dan krijg je steeds minder mensen aan te andere eind van t spectrum die openhartig hun situatie willen delen. Zoals ik hierboven schrijf heb ik dat ook ervaart.
Het gaat om één specifieke poster die telkens weer iemand toesnauwt dat ze makkelijk het dubbele kunnen verdienen, en met veel poeha een paar getallen in de discussie gooit die minstens twee standaarddeviaties boven het gangbare gemiddelde liggen

Vervolgens ontstaat dan een discussie over of die bedragen wel of niet realistisch zijn (mogelijk wel, maar ze zijn in ieder geval niet gangbaar). En over zes maanden voeren we de discussie opnieuw.

• DoodVuurtje
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Het gaat om één specifieke poster die telkens weer iemand toesnauwt dat ze makkelijk het dubbele kunnen verdienen, en met veel poeha een paar getallen in de discussie gooit die minstens twee standaarddeviaties boven het gangbare gemiddelde liggen

Vervolgens ontstaat dan een discussie over of die bedragen wel of niet realistisch zijn (mogelijk wel, maar ze zijn in ieder geval niet gangbaar). En over zes maanden voeren we de discussie opnieuw.
Ik lees het topic niet elke dag, maar wel verspreidt over enige tijd. Klopt, het is nu een specifiek voorbeeld, maar er zijn meerdere die (onbewust) schrijven alsof mensen die minder verdienen hunzelf tekortdoen of overkomen alsof het hun eigen fout is dat ze niet marktconform verdienen. Het is echt niet altijd even bemoedigend.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:15
@DoodVuurtje

Is ook een van de redenen dat er zoveel burnouts zijn.

van zodra je wedde een bepaald bedrag bereikt heeft (ik laat in het midden wat dat is) mag de voet van het gaspedaal hoor.
Ik ben inmiddels 42 jaar en er is nog wel ambitie, maar work / life balance is enorm belangrijk aan het worden voor mij.

Ter indicatie
Een werknemer in Nederland verdient gemiddeld € 3.064 bruto per maand.
Het gemiddeld brutoloon bedraagt 3.832 euro per maand in Vlaanderen

was ik zelf ook van verschoten, had het hoger in NL verwacht

[Voor 25% gewijzigd door Wolfp4ck op 25-01-2023 16:43]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01
Het is natuurlijk ook niet een topic met als doel je goed te laten voelen. Mensen posten hier om hun situatie te delen met anderen en eventueel feedback te vragen.
Die feedback kan positief of negatief zijn afhankelijk van hoe je er zelf in staat. Ik wordt bijv. ook niet ontmoedigd als ik weer eens de lijst met miljardairs voorbij zie komen of hoor dat collega's nog een kleine 30% meer verdienen dan ik. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal en zolang je zelf maar goed beloond wordt voor wat je doet, is het niet erg.

Persoonlijk zie ik in dit topic vrijwel nooit onrealistische bedragen langskomen. Wel een hoop waarvan ik denk dat het echt beter zou kunnen als die persoon er wat meer waarde aan hecht/moeite voor doet. En uiteraard een aantal die best tevreden mogen zijn en veel geluk hebben gehad.

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 jaar
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: Internet bureau
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4000
• Vakantiegeld: €3500 (ongeveer)
• Bonus, toeslagen, etc: /
• Dertiende/veertiende maand: /
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51.500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: /
• Overige: /
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• DoodVuurtje
Caelorum schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:43:
Het is natuurlijk ook niet een topic met als doel je goed te laten voelen. Mensen posten hier om hun situatie te delen met anderen en eventueel feedback te vragen.
Eens, hoeven ook niet met zijden handjes behandeld te worden. Maar volgens mij is dit topic er ook juist om een eerlijke representatie te krijgen van de markt. En er rust hier echt wel een social media spreuk op. Mensen met een stevig salaris zijn comfortabel te delen, of beter gezegd, mensen die weten dat ze boven gemiddeld verdienen zullen dit eerder eerlijk delen - Zelf deelde ik ook pas nadat ik een paar stappen had gezet. Minder bedeelde doen dat minder snel. Dergelijke reacties verstreken dit alleen maar en wordt het een wie heeft de grootste race...

Zoals ik zei, ik heb zelf een haat/liefde relatie met dit topic. Wellicht is het meer een bericht naar andere lezers die nu (nog) niet durven te posten zoals de vroegere ik.

[Voor 4% gewijzigd door DoodVuurtje op 25-01-2023 16:51]

• TobyD
  • Registratie: November 2022
Ben vrij nieuw hier, en lees eigenlijk vooral mee met Passief beleggen-topic.. maar als je op een website anoniem je salaris deelt, lijkt mij dat toch vooral om te pronken (e.g. de 24jarige met een ton). Zie vaker uitschieters voorbij komen dan normale. Glassdoor is relevanter wat dat betreft.

• Caelorum
@TobyD ik zie niet hoe glassdoor realistischer is dan hier. Hetzelfde geldt overigens voor https://techpays.com/ welke iets beter op de EU markt is gericht.

Het blijft me verbazen dat front-end developers relatief best slecht betaald krijgen. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Ik denk dat het best een mooie package is @Mime010, maar heb je helemaal geen secundaire arbeidsvoorwaarden? En hoe hoog is die pensioeninleg van de werkgever?

[Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2023 22:44]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Caelorum schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:40:
@TobyD Het blijft me verbazen dat front-end developers relatief best slecht betaald krijgen. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Ik vind het wel meevallen. Als tester zie ik beide takken van sport (backend en frontend developers) en bij ons zitten ze in dezelfde schaal. En backend devs hebben het bij ons steevast een stuk zwaarder wat betreft complexiteit, bugs en vereiste kennis van de applicatie. Maar goed, N=1, dus het verschilt ongetwijfeld per bedrijf.

Dit dus.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:53
TobyD schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:19:
Ben vrij nieuw hier, en lees eigenlijk vooral mee met Passief beleggen-topic.. maar als je op een website anoniem je salaris deelt, lijkt mij dat toch vooral om te pronken (e.g. de 24jarige met een ton). Zie vaker uitschieters voorbij komen dan normale. Glassdoor is relevanter wat dat betreft.
Integendeel zelfs, jammer dat je dat denkt. Toen ik zelf begon aan mijn eerste full-time baan vond ik erg weinig salarissen van niet-IT’ers en/of mensen in supply chain in dit topic. Ik kan daar over blijven klagen tegen mezelf of een verschil proberen te maken door zelf te posten.

——————-

Extreem hoog of laag salaris, ik denk dat het belangrijk is om te blijven delen. Dat mensen aan de lage kant er meer moeite mee hebben kan ik me inbeelden.

Daarom moeten we er allemaal voor zorgen dat we een cultuur creëren in dit topic dat elk salaris OK is, en dat iedereen zich comfortabel en veilig voelt om anoniem deze informatie te delen.

We krijgen alleen een realistisch beeld van de markt als zowel de boven als onderkant qua salaris meedoet. Ieders bijdrage voegt wat toe, want al onze situaties toch op de een of andere manier uniek. Misschien help jij wel diegene die binnenkort een salarisonderhandeling heeft :)

Signature

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:08

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Op de één of andere manier krijgen de uitschieters iets meer aandacht waardoor dat misschien ook zo lijkt. Daarnaast zijn er ook genoeg die meerdere malen posten en ooit begonnen met minder. En tja, anoniem. Jij bent dat misschien, genoeg hier die dat echt niet zijn :)

We zijn ook wel eens met de devschuur uiteten geweest met elkaar. En ja, er zitten daar ook letterlijk miljonairs tussen. Echter, wat zou het. Ik denk persoonlijk graag dat de Tweakers community een hele behulpzame plek is. Geld is dan 1 dingetje, maar er zijn genoeg andere dingen in het leven zoals een partner hebben of... gelukkig zijn.

Ik heb dus persoonlijk zelf nooit meegemaakt dat ik buiten de boot val, of dat iemand uit de hoogte doet vanwege zijn of haar salaris. Wat ik wel mee maak is dat hier open en eerlijk gepraat kan worden en dat iedereen zeer behulpzaam is.

De gene die begon over het dubbele verdienen, doet dat ook alleen maar uit 'liefde', vaak omdat de toch wat 'ervaren' mensen in de markt zien dat het niet een unicorn hoeft te zijn. Dat er dan nuances vergeten worden en het feit dat 2x modaal verdienen ook een dikke prima is..enfin.

Mijn punt is, laten we proberen te kijken naar het positieve, in plaats van aannames te doen over het negatieve.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:06
We hebben nu in het basisonderwijs hetzelfde salaris huis als het VO, al komen we in het PO maar tot schaal LC en gaat het door tot LE.
In het MBK redelijk vergelijkbaar qua salaris; https://ambtenarensalaris...e5i8vxEyx7CAaAglpEALw_wcB

Ik zie nu soms een vacature langs komen voor leerkracht voor het hbo, maar die salaris indicatie is hetzelfde als de schaal waar ik nu in zit... Maar daar zal je met extra taken/verantwoordelijkheden natuurlijk in kunnen stijgen.

Enige bijzondere is dat directie salarissen amper zijn mee gestegen, die verdient maar 700 euro bruto (400 netto) meer per maand dan een LB leerkracht in de hoogste trede

President schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:
Members only:

[Voor 16% gewijzigd door President op 26-01-2023 06:30]

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:24
DoodVuurtje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:27:
Moet wel zeggen dat ik mijn werk serieus neem en (volgens sommige enorm) competitief ben.

Edit: Net de laatste pagina gelezen. Ik wil men - zeker die stevige salarisen verdienen - erop drukken niet te kort door de bocht te reageren dat mensen meer moeten verdienen. Dan krijg je steeds minder mensen aan te andere eind van t spectrum die openhartig hun situatie willen delen. Zoals ik hierboven schrijf heb ik dat ook ervaart.
Omgedraaide wereld toch? Mensen moeten zich aanpassen omdat andere de gevoelens niet aankunnen (kort door de bocht gezegd)? Als je toch jezelf kent en goed in je schoenen staat kun je toch makkelijk relativeren naar jezelf toe? Denk dat het daar eerder mis gaat, we worden een soort van blaadjes in de wind die mee gaan met elke windstoot. Het probleem ligt toch echt bij diegene die de interpretatie doet.

Iemand die average is zal average in de markt kunnen verdienen, ook al heb je 100 jaar ervaring. Je kunt alleen zelf beoordelen wat je bent in de markt door zelf te ervaren en te reflecteren. Dus als iemand op basis van je ervaringsjaren zegt, je moet miljardair zijn, dan weet jij of dat klopt of niet. Als je bij de laatste komma stopt lezen en dat direct dan voelt, vergeet je jezelf.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
President schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 06:14:
We hebben nu in het basisonderwijs hetzelfde salaris huis als het VO, al komen we in het PO maar tot schaal LC en gaat het door tot LE.
Het lijkt me toch een mooi salaris. De werkdruk kan ik natuurlijk moeilijker beoordelen, maar ook in de ICT is het vanzelfsprekend dat er 's avonds en in het weekend nog (onverwacht) werk voor je is. Maar een storing of (incidenteel) overwerk is natuurlijk wat anders dan structureel je werk niet afkrijgen in de gegeven tijd, en de bijkomende stress.

Dank voor het delen!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Douweegbertje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:10:
[...]
Op de één of andere manier krijgen de uitschieters iets meer aandacht waardoor dat misschien ook zo lijkt. Daarnaast zijn er ook genoeg die meerdere malen posten en ooit begonnen met minder. En tja, anoniem. Jij bent dat misschien, genoeg hier die dat echt niet zijn :)
Da's precies een van de redenen dat ik me wel meng in discussies hier en het topic nagenoeg dagelijks volg, maar het lang geleden is dat ik zelf mijn salaris ter beoordeling heb gepost. Hoewel ik sindsdien mijn profiel min of meer heb geanonimiseerd, voel ik me niet anoniem hier en ben ik dus voorzichtig met dit soort dingen delen. (Terwijl ik CAO-gebonden ben en ik waarschijnlijk gewoon een middenmoot-salaris heb waar ik heel tevreden mee ben.)
Ik heb dus persoonlijk zelf nooit meegemaakt dat ik buiten de boot val, of dat iemand uit de hoogte doet vanwege zijn of haar salaris. Wat ik wel mee maak is dat hier open en eerlijk gepraat kan worden en dat iedereen zeer behulpzaam is.
Salaris niet, baaninhoud en opleidingsniveau en vermeend werk- en denkniveau wel. Niet specifiek binnen Tweakers, wel binnen de IT community als geheel.
De gene die begon over het dubbele verdienen, doet dat ook alleen maar uit 'liefde', vaak omdat de toch wat 'ervaren' mensen in de markt zien dat het niet een unicorn hoeft te zijn. Dat er dan nuances vergeten worden en het feit dat 2x modaal verdienen ook een dikke prima is..enfin.

Mijn punt is, laten we proberen te kijken naar het positieve, in plaats van aannames te doen over het negatieve.
:9B

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Furion2000 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 06:26:
[...]
Omgedraaide wereld toch? Mensen moeten zich aanpassen omdat andere de gevoelens niet aankunnen (kort door de bocht gezegd)? Als je toch jezelf kent en goed in je schoenen staat kun je toch makkelijk relativeren naar jezelf toe? Denk dat het daar eerder mis gaat, we worden een soort van blaadjes in de wind die mee gaan met elke windstoot. Het probleem ligt toch echt bij diegene die de interpretatie doet.
C'est le ton qui fait la musique.

Juist in dit topic posten mensen omdat ze twijfelen over hun salaris, daar mogelijk onzeker over zijn, verdien ik wel genoeg, is dit wel een eerlijk salaris. Dan vertrek je al vanuit een zekere positie. Juist als hier een heel stevig salaris gepost wordt, vind ik dat de nuance daarvan ook geplaatst moet worden en verdient iemand op het oog (letterlijk op basis van een paar woorden hier), laag, vind ik dat woorden als "uitbuiting" en "belachelijk" nog steeds ongepast zijn. Ook daar is nuance nodig.
Iemand die average is zal average in de markt kunnen verdienen, ook al heb je 100 jaar ervaring. Je kunt alleen zelf beoordelen wat je bent in de markt door zelf te ervaren en te reflecteren. Dus als iemand op basis van je ervaringsjaren zegt, je moet miljardair zijn, dan weet jij of dat klopt of niet. Als je bij de laatste komma stopt lezen en dat direct dan voelt, vergeet je jezelf.
Nee. Niet.

Mensen komen hier juist omdat ze het *niet* zelf kunnen beoordelen en vragen om reflectie. Als iedereen zou weten wat hij/zij/hen waard is, zou dit topic niet bestaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
President schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 06:14:
In het MBK redelijk vergelijkbaar qua salaris; https://ambtenarensalaris...e5i8vxEyx7CAaAglpEALw_wcB

Ik zie nu soms een vacature langs komen voor leerkracht voor het hbo, maar die salaris indicatie is hetzelfde als de schaal waar ik nu in zit... Maar daar zal je met extra taken/verantwoordelijkheden natuurlijk in kunnen stijgen.

Enige bijzondere is dat directie salarissen amper zijn mee gestegen, die verdient maar 700 euro bruto (400 netto) meer per maand dan een LB leerkracht in de hoogste trede

President schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:

***members only***
Pensioeninleg staat op je loonstrook, dat is 30% van de inleg (jouw deel) de resterende 70% stort de werkgever bij abp. Dus daarmee komt je pakket nog ongeveer 7000 euro hoger uit ;)

De salarisschalen LD en LE zijn voor een tweedegraads docent vo ook niet te bereiken, daarvoor zal een eerstegraad nodig zijn op de meeste scholen.

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:24
unezra schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:07:
[...]

C'est le ton qui fait la musique.

Juist in dit topic posten mensen omdat ze twijfelen over hun salaris, daar mogelijk onzeker over zijn, verdien ik wel genoeg, is dit wel een eerlijk salaris. Dan vertrek je al vanuit een zekere positie. Juist als hier een heel stevig salaris gepost wordt, vind ik dat de nuance daarvan ook geplaatst moet worden en verdient iemand op het oog (letterlijk op basis van een paar woorden hier), laag, vind ik dat woorden als "uitbuiting" en "belachelijk" nog steeds ongepast zijn. Ook daar is nuance nodig.

[...]

Nee. Niet.

Mensen komen hier juist omdat ze het *niet* zelf kunnen beoordelen en vragen om reflectie. Als iedereen zou weten wat hij/zij/hen waard is, zou dit topic niet bestaan.
De 'toon' van anderen heeft niemand ooit kunnen dicteren, dus waarom proberen? Tonen is wel een mooie, want die kun je goed uitleggen qua keuze. Je kunt zorgen dat je de toon niet meer hoort of leren om te gaan met de toon. Wat we dus vinden van de tonen is irrelevant, ze bestaan.

Mensen posten om 1001 redenen, mensen komen hier om 1001 redenen, weten wat je waard bent is een continu iets (zal misschien ook te maken hebben waarom dit topic bestaat). Ik had jou interpratie niet zo helder zoals jijzelf :+

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De meeste salarissen die hier gepost worden zijn niet echt om mee te pronken. Ik denk dat het toch wat meer is om te kijken of je wel voldoende verdient.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@President ik vind het een heel net salaris en mooie stappen tov 4 jaar geleden! En ik besef dat PO best stressvol kan zijn, maar hét grote voordeel zijn toch de vakanties. Niet alleen het aantal dagen, maar vooral ook dat in de zomer in principe niets doorloopt, je het afgelopen jaar kan afsluiten en het nieuwe jaar weer fris kan beginnen.

Als ik 2 weken op vakantie ga (3 is in de praktijk al niet mogelijk), dan is er bijna niets opgevolgd, enkel de meest kritische zaken. Alles loopt altijd door, nooit eens echt spanning van de boog.

Op die vakanties ben ik wel echt jaloers als ik naar mijn vriendin kijk die ook in PO werkt.

Kan je nog wel wat tredes stijgen? Dat is opzich wel prettig vooruitzicht. Mijn vriendin is directeur en kan volgens mij nog maar een trede stijgen tot max in huidige schaal. Maar wel bezig met overstap maken naar volgende schaal.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:39
Members only: title

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Wolfp4ck schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:41:
@DoodVuurtje

Ter indicatie
Een werknemer in Nederland verdient gemiddeld € 3.064 bruto per maand.
Het gemiddeld brutoloon bedraagt 3.832 euro per maand in Vlaanderen
Volgens deze site is het gemiddeld loon in Nederland 3802 eur/maand.
Als ik dit topic hier bekijk, dan zou ik er van uitgaan dat de lonen in NL hoger liggen dan de lonen in Vlaanderen.

Zowiezo is een dergelijke vergelijking wel wat 'vlak', want als je gewoon naar het algemeen gemiddelde kijkt, dan hou je geen rekening met leeftijd, sector, etc...

https://fgheysels.github.io/

• President
sham27 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:56:
@President ik vind het een heel net salaris en mooie stappen tov 4 jaar geleden! En ik besef dat PO best stressvol kan zijn, maar hét grote voordeel zijn toch de vakanties. Niet alleen het aantal dagen, maar vooral ook dat in de zomer in principe niets doorloopt, je het afgelopen jaar kan afsluiten en het nieuwe jaar weer fris kan beginnen.

Als ik 2 weken op vakantie ga (3 is in de praktijk al niet mogelijk), dan is er bijna niets opgevolgd, enkel de meest kritische zaken. Alles loopt altijd door, nooit eens echt spanning van de boog.

Op die vakanties ben ik wel echt jaloers als ik naar mijn vriendin kijk die ook in PO werkt.

Kan je nog wel wat tredes stijgen? Dat is opzich wel prettig vooruitzicht. Mijn vriendin is directeur en kan volgens mij nog maar een trede stijgen tot max in huidige schaal. Maar wel bezig met overstap maken naar volgende schaal.
Het is een prima salaris.

Als LC (LB +1) eindig ik in trede 12 met 5.329
Een directeur zit in D12 (D111 + 1) en eindigt in trede 12 met 6.059

• RobfoBob
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:54
whoami schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Volgens deze site is het gemiddeld loon in Nederland 3802 eur/maand.
Als ik dit topic hier bekijk, dan zou ik er van uitgaan dat de lonen in NL hoger liggen dan de lonen in Vlaanderen.

Zowiezo is een dergelijke vergelijking wel wat 'vlak', want als je gewoon naar het algemeen gemiddelde kijkt, dan hou je geen rekening met leeftijd, sector, etc...
Klopt, het gemiddelde is een stuk hoger. Daarom kijken we liever naar het modaal, dat is vaak een betere representatie omdat je dan de "uitschieters" minder gewicht geeft.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
President schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Het is een prima salaris.

Als LC (LB +1) eindig ik in trede 12 met 5.329
Een directeur zit in D12 (D111 + 1) en eindigt in trede 12 met 6.059
+ € 200 toelage geloof ik.

Ik vond het vooral bijzonder dat ze nu 1e jaars directeur is en volgend jaar al aan max van de schaal zit en niet meer kan groeien in huidige schaal. Zal wel met carrièrepad te maken hebben.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• President
sham27 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:37:
[...]

+ € 200 toelage geloof ik.

Ik vond het vooral bijzonder dat ze nu 1e jaars directeur is en volgend jaar al aan max van de schaal zit en niet meer kan groeien in huidige schaal. Zal wel met carrièrepad te maken hebben.
Ja, maar dat komt doordat ze waarschijnlijk al aan haar maximale trede/salaris zat?

• Wolfp4ck
@whoami wellicht had ik oude cijfers van NL gekregen, ik denk dat de lonen tussen NL en BE niet te hard zullen verschillen, wel denk ik dat de extra's wel kunnen verschillen
zo heb ik bvb geen inleg voor pensioen, dat doet de staat voor mij, en het bedrijf investeert daarnaast nog een bepaald bedrag voor mijn aanvullend pensioen. Krijg ik ook een levensverzekering, aanvullende ziekte verzekering, maaltijdcheques van een 200€ per maand netto,

ik ben begonnen aan 1800€ bruto (to give an indicator) dit wel 21 jaar geleden.
en inmiddels verdien ik genoeg om comfortabel van te leven :)

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:06
Ik denk dat het best een mooie package is @Mime010, maar heb je helemaal geen secundaire arbeidsvoorwaarden? En hoe hoog is die pensioeninleg van de werkgever?
Niet echt verdere arbeidsvoorwaarden. Ja ik kan natuurlijk wel cursussen e.d. doen op kosten van het bedrijf.
Pensioeninleg is iets onder de 150.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:42
RobfoBob schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Klopt, het gemiddelde is een stuk hoger. Daarom kijken we liever naar het modaal, dat is vaak een betere representatie omdat je dan de "uitschieters" minder gewicht geeft.
Ik ben geen loonexpert, maar dat modaal of gemiddelde vind ik precies heel nietszeggend.

De gemiddelde Nederlander verdient 3xxx per maand...
De gemiddelde Vlaming verdient 3xxx per maand...

Maar zoals iedereen hier wel weet zijn de laatste 2 decannia de secondaire voorwaarden al bijna even belangrijk als het loon zelf. Als je 3500 per maand verdient zonder pensioenopbouw of je werkgever vult nog eens 12% aan bij je pensioen dan maakt dat een enorm verschil. Als ik alleen al kijk wat er bij mij in België bij komt op jaarbasis door allerlei extratjes hier en daar (netto om en bij de 4.600 euro vorig jaar zonder de pensioenopbouw mee te tellen)... De secundaire voorwaarden kunnen een gigantisch verschil vormen in de totale echte compensatie, en volgens mij zitten die niet in die gemiddelde lonen inbegrepen.

Mijn werkgever legt voor mij per jaar 4.400 in een pensioenpot, dat geld krijg ik later nagenoeg netto. Zit dat in het gemiddelde loon vervat, volgens mij niet. bij mijn vorige werkgever was dat 700 euro bv...

[Voor 3% gewijzigd door Galactic op 26-01-2023 11:32]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Galactic schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:28:
[...]
De secundaire voorwaarden kunnen een gigantisch verschil vormen in de totale echte compensatie, en volgens mij zitten die niet in die gemiddelde lonen inbegrepen.
Tijd voor een een "Wat kost de ICT'er / GOT'er"-topic :+.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik ben op zich tevreden. Ik heb bewust niet gekozen voor de grote consultancy-boeren. Gezien de zaken goed gaan denk ik dat er wel rek in het salaris zit in de komende jaren.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-35
• Opleiding: WO BA+MA niet gerelateerd aan m'n werk
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultancy (lowcode)
• Werkgever/branche: middelgrote IT-leverancier klein bedrijf
• (Werk) Locatie(s): niet randstad vlak bij randstad
• Uren/week: 32-40
• Reistijd: 30-60 minuten
• Werkdruk: normaal, maar kan beter Laag tot medium

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250 €4050 o.b.v. 40 FT
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus: +- €1000-3000 hangt af van mogelijkheden. Nog niet gehad, geen harde afspraken over.
• Mobiliteit: 0,21 ct/km leasebudget €950
• Pensioen: Helaas nog niet dus regel ik dat zelf. Dit wil ik op termijn wel anders, of meer in salaris zien terugkomen.
• Overige: uitjes, flexibel omgaan met thuiswerken, digital nomad, veel (30+) vrije dagen

[Voor 15% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 26-01-2023 13:14]

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:24
sham27 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:56:
Niet alleen het aantal dagen, maar vooral ook dat in de zomer in principe niets doorloopt, je het afgelopen jaar kan afsluiten en het nieuwe jaar weer fris kan beginnen.

Mooi beschreven! Zo had ik er nog niet over nagedacht.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
[...]

Ik ben geen loonexpert, maar dat modaal of gemiddelde vind ik precies heel nietszeggend.

Maar zoals iedereen hier wel weet zijn de laatste 2 decannia de secondaire voorwaarden al bijna even belangrijk als het loon zelf. Als je 3500 per maand verdient zonder pensioenopbouw of je werkgever vult nog eens 12% aan bij je pensioen dan maakt dat een enorm verschil. Als ik alleen al kijk wat er bij mij in België bij komt op jaarbasis door allerlei extratjes hier en daar (netto om en bij de 4.600 euro vorig jaar zonder de pensioenopbouw mee te tellen)... De secundaire voorwaarden kunnen een gigantisch verschil vormen in de totale echte compensatie, en volgens mij zitten die niet in die gemiddelde lonen inbegrepen.

Mijn werkgever legt voor mij per jaar 4.400 in een pensioenpot, dat geld krijg ik later nagenoeg netto. Zit dat in het gemiddelde loon vervat, volgens mij niet. bij mijn vorige werkgever was dat 700 euro bv...
Pensioen is voor velen een ver van hun bed show.
Bijv. 400eu meer leasebudget wordt als pluspunt gezien, 400eu minder pensioeninleg stapt men vrolijk over heen.

Is uiteraard een keuze en als deze weloverwogen is dan is er niets mis mee, maar velen onderschatten denk ik wat dit op termijn betekend. En ja, het is maar afwachten hoe ons pensioenstelsel zich gaat ontvouwen. Toch vind ik het persoonlijk wel een belangrijk onderdeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
Members only:

• RobfoBob
[...]

Mooi gezegd, alleen kijken naar salaris zegt natuurlijk niks over of "de compensatie" die je krijgt voor je werk terecht is, er zit meer bij dan alleen bruto salaris.
[...]

Nogmaals, dit is op zichzelf ook nietszeggende informatie, maar bekijk het zo:
-De gemiddelde Nederlander verdient €38.000 per jaar.
-Het gemiddelde salaris in Nederland is €49.271 per jaar.

Dit verschil komt omdat het gemiddelde salaris hoger ligt door de uitschieters aan de bovenkant, terwijl er van de gemiddelde Nederlander veel meer zijn. Die 2 dingen zijn niet hetzelfde, vandaar dat we naar het modaal kijken en niet het gemiddelde...

*Bronnen zijn verschillend, misschien geen exact kloppende bedragen, geen vergelijking met Vlamingen :)

[Voor 4% gewijzigd door RobfoBob op 26-01-2023 14:02]

• Caelorum
@RobfoBob modaal is alleen ook een metriek apart, want dat is letterlijk een afgeleide van het gemiddelde inkomen (79% van gemiddeld inkomen per arbeidsjaar) en is in die zin een politiek gedreven nummer.

• RobfoBob
Caelorum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:17:
@RobfoBob modaal is alleen ook een metriek apart, want dat is letterlijk een afgeleide van het gemiddelde inkomen (79% van gemiddeld inkomen per arbeidsjaar) en is in die zin een politiek gedreven nummer.
Precies, deze dingen zeggen op zichzelf helemaal niks, er is altijd context nodig!

Waarom is het modaal inkomen politiek gedreven? Ik bedoel, die statement opzich snap ik wel maar een modaal is gewoon een uitkomst van een reeks cijfers... Dat het politiek uitgelegd kan worden ben ik met je eens!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:35
Members only:

Zeer tevreden met mijn freelance-bestaan. Het geeft je de ruimte om verschillende organisaties van binnen te zien en daagt je uit om net dat stapje extra te zetten. Als het goed is, ben jij de eerste die buiten staat als je niet je best doet. Dat is ook altijd wat ik mijn klanten letterlijk vraag. Daarnaast geeft het je de ruimte om zelf je pensioen te regelen (beleggen, investeren, erin wonen, etc.).

[Voor 4% gewijzigd door emile op 26-01-2023 15:46. Reden: Opmaak]

• Caelorum
RobfoBob schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:34:
[...]
Precies, deze dingen zeggen op zichzelf helemaal niks, er is altijd context nodig!

Waarom is het modaal inkomen politiek gedreven? Ik bedoel, die statement opzich snap ik wel maar een modaal is gewoon een uitkomst van een reeks cijfers... Dat het politiek uitgelegd kan worden ben ik met je eens!
79% is een politieke keuze geweest. Het wordt vastgesteld op basis van een historische reeks, maar de reeks zelf is niet hard gedefinieerd. Het is ooit vastgesteld omdat het toen handig uitkwam dat het op 79% stond.

• Wolfp4ck
@emile moet je dan ook naderhand nog een kleine 50% afdragen aan vadertje staat ?

• RobfoBob
Caelorum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:56:
[...]

79% is een politieke keuze geweest. Het wordt vastgesteld op basis van een historische reeks, maar de reeks zelf is niet hard gedefinieerd. Het is ooit vastgesteld omdat het toen handig uitkwam dat het op 79% stond.
Sorry, ik volg 'm niet meer... Bedoel je te zeggen dat het feit dat een modaal inkomen 79% van een gemiddeld inkomen is ooit een politieke keuze geweest was? Kan dat? Betekent dat dat als de topverdieners meer gaan verdienen de overheid de modale inkomens ook omhoog gooit, want anders geen 79% meer?

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:35
Wolfp4ck schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:58:
@emile moet je dan ook naderhand nog een kleine 50% afdragen aan vadertje staat ?
De boekhouder heeft '22 nog niet gedaan, maar meestal qua belastingdruk ergens rond de 44%.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• labyrinthlord
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:24
Oude: labyrinthlord in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Nu
Members only:

[Voor 3% gewijzigd door labyrinthlord op 26-01-2023 16:17]

• Caelorum
RobfoBob schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Sorry, ik volg 'm niet meer... Bedoel je te zeggen dat het feit dat een modaal inkomen 79% van een gemiddeld inkomen is ooit een politieke keuze geweest was? Kan dat? Betekent dat dat als de topverdieners meer gaan verdienen de overheid de modale inkomens ook omhoog gooit, want anders geen 79% meer?
Tja, kijk maar naar wat het CPB zelf heeft gedaan de afgelopen jaren -> https://www.cpb.nl/artike...ijzen-lonen-en-koopkracht 3x de methodiek gewijzigd
Dat is niet erg waarvoor het gebruikt wordt (beleid bepalen), maar het is geen zuivere statistiek.

[Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2023 16:14]

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:42
Members only: title

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:05:
Ik ben op zich tevreden. Ik heb bewust niet gekozen voor de grote consultancy-boeren. Gezien de zaken goed gaan denk ik dat er wel rek in het salaris zit in de komende jaren.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-35
• Opleiding: WO BA+MA niet gerelateerd aan m'n werk
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultancy (lowcode)
• Werkgever/branche: middelgrote IT-leverancier klein bedrijf
• (Werk) Locatie(s): niet randstad vlak bij randstad
• Uren/week: 32-40
• Reistijd: 30-60 minuten
• Werkdruk: normaal, maar kan beter Laag tot medium

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250 €4050 o.b.v. 40 FT
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus: +- €1000-3000 hangt af van mogelijkheden. Nog niet gehad, geen harde afspraken over.
• Mobiliteit: 0,21 ct/km leasebudget €950
• Pensioen: Helaas nog niet dus regel ik dat zelf. Dit wil ik op termijn wel anders, of meer in salaris zien terugkomen.
• Overige: uitjes, flexibel omgaan met thuiswerken, digital nomad, veel (30+) vrije dagen
Op zich niet verkeerd, maar je loon zou wellicht nog iets hoger kunnen. Met 5 jaar ervaring zou je bij B4 Senior Consultant zijn en op een slordige 4400-4600 uitkomen. Misschien de moeite waard om eens over in gesprek te gaan, zeker bij een kleine werkgever zou ik verwachten dat er ruimte is.
Een stap van 20% is niet niks. In ieder geval zou ik 3200 verwachten voor een SAP consultant met 2 jaar ervaring.

[Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 26-01-2023 21:00]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15
Jedi_Pimp schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:54:
[...]

Op zich niet verkeerd, maar je loon zou wellicht nog iets hoger kunnen. Met 5 jaar ervaring zou je bij B4 Senior Consultant zijn en op een slordige 4400-4600 uitkomen. Misschien de moeite waard om eens over in gesprek te gaan, zeker bij een kleine werkgever zou ik verwachten dat er ruimte is.
Ik had voor mijn vorige switch inderdaad opties die zo rond de €4500 + lease + normaal pensioen uitkwamen, maar ik heb echt voor flexibiliteit en goede klik met werkgever gekozen. Tot dusver past dit bedrijf (hele kleine startup met wel paar goede klanten) echt enorm goed bij mijn werkstijl, en dat is een wereld van verschil met mijn vorige werkgever. Die goede balans is voor mij dat verschil echt waard.

Je weet nooit wat de markt doet, maar ik heb een educated guess van de omzetten die we de afgelopen maanden zijn gaan draaien en dan zijn de bedragen die je noemt gemakkelijk haalbaar richting de toekomst. Het enige "grote" nadeel op dit moment vind ik het gebrek aan pensioenopbouw. Daar ga ik een keer over praten.

P.S. wat natuurlijk ook wel weer fijn is, is een redelijk leasebudget/mobiliteitsbudget ondanks dat ik niet zo heel vaak bij klanten ben en overal mag werken.

[Voor 9% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 26-01-2023 22:15]

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 51
• Opleiding: HBO Technische Computer Kunde (TCK) + Een hele zwik cursussen.
• Werkervaring: > 27 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: UX Designer (voorheen senior software designer)
• Werkgever/branche: Detacheerder in technische automatisering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: Variabel. Laatste jaren geluk met 30 min. enkele reis.
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4385,-
• Vakantiegeld: €4209 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: €80,- p.m. onkostenvergoeding
• Dertiende/veertiende maand: €4385,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ong. €63.000.

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2088,- rest doet werkgever.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (budget: €760 p.m. incl. brandstof, zeg een gemiddelde beetje aangeklede C-klasse. In praktijk met ongelimiteerde privé kilometers).
• Overige: Geen laptop, geen telefoon. Wel 4x9 contract.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €60.830 + de leaseauto.

27 jaar geleden bij deze detacheerder begonnen en altijd blijven hangen. Zelden op de bank gezeten, altijd meer dan prima beoordelingen gehad. Ik werk meestal voor de grote tech bedrijven uit het zuiden van het land, vaak > 5 jr gedetacheerd op dezelfde plek.

Ik ben eigenlijk al wat langere tijd ontevreden over mijn salaris i.c.m. mijn ervaring (rest v/d arbeidsvoorwaarden zijn wel prima) maar krijg er niet veel aan veranderd. Ik werk wel 4x9 en dat houd me een beetje vast. Opleidingen meestal oké, ik heb heel wat cursussen kunnen doen. Extraatjes zijn dan weer minimaal; ik heb in 27jr nog nooit een laptop of telefoon gehad (veel nieuwe medewerkers krijgen die wel). Een MacBook (als UX'er handig) gaat ook niet snel lukken. Ik denk over midlance of freelance als alternatief om een sprongetje omhoog qua inkomen te maken.

• Rostares
  • Nu online
Members only:

Ik denk dat je conclusie met dat je te weinig verdiend wel erg juist is, ook de aanvullende voorwaarden klinken niet erg denderend. Heb zelf geen ervaring met midlance/freelance constructies. Maar met jouw werkervaring denk ik dat je makkelijk 1000/2000 eur meer moet kunnen halen in een normaal dienstverband.
Pagina: 1 ... 157 158 159 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee