Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@KopjeKoffie_21 ik deel de mening van @Phyrozi als je ook HR-technisch verantwoordelijk wordt en ook bilats e.d. moet gaan doen. Til daar vooral niet te licht aan. Heb je iets van een CAO of een salarishuis? Dan kun je een beetje kijken waar je in moet gaan vallen met zo'n functie en zien of er ruimte is voor onderhandeling. Let op je groeipad en begeleiding voor deze verantwoordelijkheden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-09 08:57
True schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:08:
@KopjeKoffie_21 ik deel de mening van @Phyrozi als je ook HR-technisch verantwoordelijk wordt en ook bilats e.d. moet gaan doen. Til daar vooral niet te licht aan. Heb je iets van een CAO of een salarishuis? Dan kun je een beetje kijken waar je in moet gaan vallen met zo'n functie en zien of er ruimte is voor onderhandeling. Let op je groeipad en begeleiding voor deze verantwoordelijkheden.
Dank voor de reactie. Gezien ik onervaren in de functie ben en het stokje overneem van een manager die het rustiger aan wilt gaan doen zal ik door hem ook gecoacht worden in de functie, na een jaar zal ik dan (wanneer het functioneren goed is) nog een schaal omhoog gaan wat ik ook contractueel vast laat leggen. Daarnaast zal ik ook extra trainingen en cursussen krijgen omtrent het werken met personeel e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepkid101
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-01-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 8 Jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Frontend developer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): zelf in te vullen (kantoor/thuis)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ~45min
• Werkdruk: medium / hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3750
• Vakantiegeld: 3750
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 48750

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: lease / tot 550 pm + 30.000km prive
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben zelf momenteel aan het kijken gezien er wat aanbiedingen liggen. Denken jullie dat dit conform de markt is?

[ Voor 5% gewijzigd door moepkid101 op 19-08-2022 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
moepkid101 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:42:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik ben zelf momenteel aan het kijken gezien er wat aanbiedingen liggen. Denken jullie dat dit conform de markt is?
8 jr werkervaring, detachering en dan 3750€ in de randstad. Karig beschrijft niet hoe laag dit ingeschoten is. Daar kan zonder moeite 1k bij.
En met 550 lease je niet een bijster leuke auto tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
moepkid101 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:42:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Wat voor aanbiedingen heb je dan? Want ik gok/hoop dat die substantieel hoger zijn? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

True schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

8 jr werkervaring, detachering en dan 3750€ in de randstad. Karig beschrijft niet hoe laag dit ingeschoten is. Daar kan zonder moeite 1k bij.
En met 550 lease je niet een bijster leuke auto tegenwoordig.
Hij is 27 en randstad is groot. Ik vind het wel mee vallen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17
FunkyTrip schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Hij is 27 en randstad is groot. Ik vind het wel mee vallen.
Wel 8 jaar werkervaring (ik weet niet of ie dan part time erbij klussen meerekent). Ik vind het ook niet bijster veel en leeftijd zegt er weinig (misschien vooral dat je fit bent, weinig slaap nodig hebt etc).
Wij hadden ook een jongen van 27 gedetacheerd over de vloer die 135 euro per uur kostte, dus dan zit er echt wel wat marge. Hij was het trouwens ook gewoon waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Werkervaring: 4 Jaar
• Woon/werk Locatie: Brabant/Randstad

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): 2 dagen per maand kantoor, rest thuis
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 2 dagen per maand.
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4225
• Vakantiegeld: €4056
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering, deze maand +- €2500
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.256

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €127 p/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: €860 p/m bruto uitgekeerd
• Overige: €67 p/m netto aan toeslagen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69.904

Net een goede verhoging gehad. Het plan is om volgend jaar te starten als ZZP'er, al is dat nog geen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepkid101
chielsen schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Wel 8 jaar werkervaring (ik weet niet of ie dan part time erbij klussen meerekent). Ik vind het ook niet bijster veel en leeftijd zegt er weinig (misschien vooral dat je fit bent, weinig slaap nodig hebt etc).
Wij hadden ook een jongen van 27 gedetacheerd over de vloer die 135 euro per uur kostte, dus dan zit er echt wel wat marge. Hij was het trouwens ook gewoon waard.
Ik heb naast mijn studie fulltime gewerkt, dus ik reken alleen fulltime werk mee. Overigens is het altijd met angular, react of Vue geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepkid101
DelThomasMei schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:59:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Werkervaring: 4 Jaar
• Woon/werk Locatie: Brabant/Randstad

2. Wat doe je:
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 2 dagen per maand.
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4225
• Vakantiegeld: €4056
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering, deze maand +- €2500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.256

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €127 p/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: €860 p/m bruto uitgekeerd
• Overige: €67 p/m netto aan toeslagen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69.904

Net een goede verhoging gehad. Het plan is om volgend jaar te starten als ZZP'er, al is dat nog geen zekerheid.
Damn, dan loop ik inderdaad heel laag :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saul
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 08:48
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
moepkid101 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Damn, dan loop ik inderdaad heel laag :(
Met 8 jaar ervaring zou je elders zelfs prima richting 5000-5500 kunnen gaan. Maar, je gaf aan meerdere aanbiedingen te hebben liggen. Wat voor aanbiedingen zijn dat? In lijn met je huidige salaris, of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
*knip* we moeten helaas streng zijn: geen enkele vorm van werving aub

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 19-08-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier nog 1 uit de infra. Herkenbaar verhaal. Ik heb ook een redelijk aantal jaren gewerkt bij m'n eerste werkgever en uiteindelijk ergens anders aan de slag gegaan. Ook omdat er voor de bestaande medewerkers minder mogelijk was dan voor nieuwe. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepkid101
Hahn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Met 8 jaar ervaring zou je elders zelfs prima richting 5000-5500 kunnen gaan. Maar, je gaf aan meerdere aanbiedingen te hebben liggen. Wat voor aanbiedingen zijn dat? In lijn met je huidige salaris, of beter?
Betreft salaris wel meer, maar dat is omdat het midlance constructie is. Daar pas ik liever voor.

Een ander bedrijf bied inderdaad op basis van detachering meer aan. Echter heb ik daar een "ik ben een nummertje" gevoel bij.

Ik dacht dat 4000 het maximaal haalbare was, vandaar dat ik verbaasd was over de twee aanbiedingen al dan niet op basis van midlance.

Ik geef ook heel eerlijk toe dat ik op basis van gevoel mijn keuzes maak, en geld vaak niet de leidende factor was. Echter zie ik dat het verschil met conculegas wel heel groot wordt, maar dat ik ten eerste dat het grootspraak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
moepkid101 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Betreft salaris wel meer, maar dat is omdat het midlance constructie is. Daar pas ik liever voor.

Een ander bedrijf bied inderdaad op basis van detachering meer aan. Echter heb ik daar een "ik ben een nummertje" gevoel bij.

Ik dacht dat 4000 het maximaal haalbare was, vandaar dat ik verbaasd was over de twee aanbiedingen al dan niet op basis van midlance.

Ik geef ook heel eerlijk toe dat ik op basis van gevoel mijn keuzes maak, en geld vaak niet de leidende factor was. Echter zie ik dat het verschil met conculegas wel heel groot wordt, maar dat ik ten eerste dat het grootspraak was.
Geld is niet alles, en als je genoeg verdient om te doen wat je wilt en je hebt het heel erg naar je zin waar je werkt, dan is het natuurlijk prima. Maar met 8 jaar ervaring zou ik eerder zeggen dat 4000 het (absolute) minimum is, niet het maximum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepkid101
Hahn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Geld is niet alles, en als je genoeg verdient om te doen wat je wilt en je hebt het heel erg naar je zin waar je werkt, dan is het natuurlijk prima. Maar met 8 jaar ervaring zou ik eerder zeggen dat 4000 het (absolute) minimum is, niet het maximum ;)
Dat genoeg verdienen gaat nu ook redelijk in gevaar komen. De verhoging is standaard 1.5% met een max van 4 als je de discussie aan wilt. Echter is de inflatie en alles vele malen meer.

Excuses als dit allemaal offtopic was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Hahn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Dat zeer zeker, zit zelf met 5 jaar ervaring al op 4100 (stap van 3250 gemaakt).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:07
bartbh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Hier nog 1 uit de infra. Herkenbaar verhaal. Ik heb ook een redelijk aantal jaren gewerkt bij m'n eerste werkgever en uiteindelijk ergens anders aan de slag gegaan. Ook omdat er voor de bestaande medewerkers minder mogelijk was dan voor nieuwe. Helaas.
Ha Bart jou verhaal kwam een op een overeen met mijn verhaal en nu zitten we in dezelfde club, ik zit alleen bij de wegen kant en jij de spoorkant 😜 en dan begrijp jij wat ik bedoel. Maar mijn salaris ging in dezelfde manier omhoog, nooit echt een stap gemaakt, tot ik vorig jaar overstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezy-E
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-09-2022
Mischien een beetje of topic:

Zou graag willen switchen van een inhouse IT positie naar consultancy.
Om het kort te houden:

Weet iemand van wanneer de klok begint te tellen in een 40 uur schema?
Bijvoorbeeld:

De klant ligt 30m rijden van het consultancy bureau, vervoer wordt uiteraard gefactureerd naar de klant.
Dan neem ik aan dat ik 1 uur minder aanwezig moet zijn bij de klant dmv vervoer? (2x 30m heen en terug)
Moest ik bij de klant 40 uur per week zitten en vervoer op eigen rekening moet nemen wat het bureau wel factureert zou ik mij behoorlijk opgelicht voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:42
Cheezy-E schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 02:38:
De klant ligt 30m rijden van het consultancy bureau, vervoer wordt uiteraard gefactureerd naar de klant.
Naast de daadwerkelijke reiskosten vergoeden is het is ook best gebruikelijk om reiskosten in het tarief te verwerken. Het is erg ongebruikelijk om het uurtarief te rekenen voor de reistijd.
Dan neem ik aan dat ik 1 uur minder aanwezig moet zijn bij de klant dmv vervoer? (2x 30m heen en terug)
Het is erg ongebruikelijk dat reistijd als werktijd telt. Zie bijna elke baan en opdracht. Hooguit als je werkt onderweg. Dus nee, ga er maar vanuit dat je daadwerkelijk x uur bij de klant zit, meestal 8, en dat die uren gefactureerd worden.
Moest ik bij de klant 40 uur per week zitten en vervoer op eigen rekening moet nemen wat het bureau wel factureert zou ik mij behoorlijk opgelicht voelen.
Ik zou inderdaad zorgen dat je je reiskosten vergoed krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:18
Aftansert schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 04:00:
Ik zou inderdaad zorgen dat je je reiskosten vergoed krijgt.
Vergoeding van reiskosten is eigenlijk natuurlijk maar een fractie in vergelijking met de reistijd. Met een gemiddelde snelheid van 60km/u met de auto vergoed tegen €0,19/km heb je het over €11,40/uur.

Los dat hier de kosten van de auto van betaald moeten worden is het duidelijk het meest interessant een lage reistijd te hebben.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]
Wat factureert het bureau dan aan die klant?

Ik denk dat je niet de consultancy/detachering in moet gaan als je je daar druk om maakt.

Maar als antwoord: Dat hangt van het bureau/bedrijf af en wat jij in je contract vastlegt. Vaak is het eerst (half)uur reistijd enkele reis eigentijd en kun je de tijd erboven declareren.Maar dat is maar net wat je afspreekt met je werkgever. Als je niets afspreekt is er niets geregeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hangt van je werkgever en vooral je klant af en cultuur daar, maar gebruikelijk is dat klok telt zodra je ook echt start met werken. Oftewel, niet alleen op locatie, maar ook opgestart, koffie gehaald, etc.

Sommige bedrijven hebben vrij strak een werkdag 9:00-17:00 (zie je vooral als CAO fulltime daar 36-38 uur is), dus dan heb je vaak soort van mazzel dat je lunchpauze dan ook meetelt als werktijd. Maar het is ook niet ongebruikelijk dat je vanaf 8:30-17:00 of 9:00-17:30 daar zit. Zelf ook vaak genoeg van 8:30 tot 17:45 bij klanten gezeten.

In consultancy moet je gewoon voor lief nemen dat je feitelijke uurloon niet je contractuele uurloon is, zeker als je in tijd van huis rekent in plaats van daadwerkelijke werktijd (productief voor klant). Is dus aan jou om daar ook naar te onderhandelen. Mooie is dat het daar nu ook een goede markt voor is.

Ook zie je tegenwoordig - na corona - ook een mix. Bijvoorbeeld 2 dagen bij klant op locatie, 1 dag kantoor eigen werkgever, 2 dagen thuis.
Moest ik bij de klant 40 uur per week zitten...
Dat is feitelijk gewoon woon-werkverkeer. Dat heeft iedereen die naar z'n werk moet rijden, of het nou inhouse of consultancy is. Reistijd is 99 van 100 keer eigen tijd.

Staat je vaak overigens vrij om daar zelf afspraken over te maken met de klant. Stel je kan met OV naar de klant en van 1:15 uur reistijd enkele reis is 45 minuten 1e klas of in een vrij rustige 2e klas coupé in een intercity aan één stuk, dan kan je in die tijd wel wat werk verzetten, maar dan nog zou het niet raar zijn als die 45 minuten als een 30 minuten telt, omdat je waarschijnlijk nog steeds minder productief zal zijn dan op kantoor of goede thuiswerkplek.

Vaak heb je ook nog dat vanaf bepaalde afstand en/of reisduur je een hotel kunt pakken, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan. Volgens mij kan dat bij m'n huidige werkgever vanaf 90 km of 1:15 uur enkele reis via specifieke routeplanner, maar nooit gebruik van gemaakt. Zou ik ook pas overwegen vanaf zo'n 2:30 uur als het meerdere dagen aaneengesloten zijn, voor een enkele dag zelfs nog stuk hoger.

Heel soms zie je dat vanaf bepaalde reisduur reistijd ook als werktijd gaat gelden zonder dat je ook daadwerkelijk werk verricht. Dat neemt je werkgever dan vaak deels voor z'n rekening en wordt naar klant niet als werktijd maar als reiskosten gefactureerd (wat vaak stuk goedkoper is). Maar dat zie je vrij zelden en als het er is vaak ook pas vanaf 2:30 à 3:00 enkele reis.
...en vervoer op eigen rekening moet nemen wat het bureau wel factureert zou ik mij behoorlijk opgelicht voelen.
Vaak worden reiskosten wel gefactureerd aan de klant vanaf bepaalde afstand, maar dat is dan vrijwel altijd afstand tussen kantoor werkgever en kantoor klant, niet vanaf jouw huis naar klant. Vaak wordt het ook pas gefactureerd vanaf 50 km enkele reis. Die reiskosten zijn ook niet voor jouw tijd, maar voor de auto en brandstof-/laadkosten. Jij krijgt immers leasebudget of andere vormen van mobiliteitsvergoeding en dat moet ook ergens uit komen.

Overigens heb ik zelf nu 2 à 3 dagen in de week dat ik 6:45 van huis ga en 18:15 thuis ben, klant is namelijk 100 km enkele reis. Gelukkig zowel klant als ikzelf dicht bij snelweg, dus reistijd totaal zo'n 2:15/dag. Maar kan bij klant niet laden, dus ga dan vaak ook aan Tesla supercharger vlakbij klant op heenweg. Tijdens laden ga ik dan ontbijten, kranten lezen op telefoon, mail alvast lezen, etc. Voordeel van zo vroeg van huis gaan is wel dat het vaak nog erg rustig is en ik lekker door kan rijden. Dat is mij ook veel waard, is namelijk best leuke route nog en ik vind autorijden ook leuk, maar alleen als ik door kan rijden.

Als ik niet zou laden, scheelt het maar de helft van de laadtijd, omdat de reistijd ook gelijk stuk langer is door drukte. Daarnaast moet ik dan nog steeds zelfde tijd m'n bed uit als ik zelfde wil doen, alleen komen ontbijt, kranten en mail dan voor reistijd, gewoon nog thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Dat zou ik nooit accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 23:46
HSG schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:27:
[...]
Dat zou ik nooit accepteren.
Oké

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Om het kort te houden:

Bijvoorbeeld:

Als je als consultant aan het werk gaat bij een werkgever zit daar eigenlijk altijd een leaseauto bij. En reistijd is geen werktijd. Dat valt erbuiten. Als je je nu al druk maakt over dat je werkgever de km’s wel factureert naar de klant dan zou ik maar niet als consultant gaan werken, want als je nadenkt wat hun factureren aan uurtarief en wat jij zelf daarvan krijgt…..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

https://www.fnv.nl/getmed...cao-2021-2022-v072022.pdf

volgensmij hanteren veel bouwbedrijven de CAO als leidraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online

Om het kort te houden:

Bijvoorbeeld:

Dat klinkt meer als detachering, anders zit je nooit voor langere tijd bij dezelfde klant.

Hoe dan ook, de werkgever die reistijd in rekening brengt is niet standaard. Je bent geen loodgieter die met voorrijkosten rekent. Als je 40 uur moet maken, moet je 40 uur maken, dus als je on site moet zijn, zou ik verwachten dat je daar gewoon 40 uur zit. Ik zou nooit een consultant of detacheerder inhuren waarbij ik ook nog voor de reistijd moet betalen. Echter, het is 2022, dus je kunt vast wel remote werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzabroodje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 13:46
Aangezien het eind van het jaar er weer aankomt ben ik toch wel benieuwd waar ik sta qua salaris. Ik heb al verschillende pagina's van dit topic doorgelezen en online wat salarissen gezocht maar daar krijg ik nog niet echt een duidelijk beeld uit of ik nu goed zit of niet, mede omdat de functietitel zo breed is. Eind vorig jaar heb ik 400 euro salarisverhoging gekregen maar vraag me af of dit, naast tevredenheid over mijn werk, ook is om mijn salaris wat recht te trekken ten opzichte van anderen.

Ik hoor graag wat jullie hiervan denken, alvast bedankt!

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Hey medepizza,

Ik denk dat je qua kaal salaris wel aan de onderkant van de range zit. Dit wordt echter gecompenseerd door een leaseauto en een 13e maand. Zou denk ik nog wel wat bij mogen, zeker gezien de huidige inflatie, maar je algehele package... Slecht is het niet, super ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@miicker @JvS @True Naar aanleiding van de post van @pizzabroodje : hij/zij meldt een leasebudget van 770 euro per maand. Maar voor dit topic is dat toch eigenlijk niet relevant? Is het niet handiger om, in geval van lease, te vragen of ze hun bijtelling willen vermelden?

Op zich is reiskostenregeling wel relevant maar AFAIK kun je met een mobiliteitsbudget van 770 euro ook een Volkswagen UP gaan leasen en dan zit je qua bijtelling toch wat anders dan met een Tesla ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 02:45
Kalentum schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:01:
@miicker @JvS @True Naar aanleiding van de post van @pizzabroodje : hij/zij meldt een leasebudget van 770 euro per maand. Maar voor dit topic is dat toch eigenlijk niet relevant? Is het niet handiger om, in geval van lease, te vragen of ze hun bijtelling willen vermelden?

Op zich is reiskostenregeling wel relevant maar AFAIK kun je met een mobiliteitsbudget van 770 euro ook een Volkswagen UP gaan leasen en dan zit je qua bijtelling toch wat anders dan met een Tesla ofzo.
Ik denk dat allebei relevant is. Ik heb meerdere leaseregelingen voorbij horen komen: Budget, autoprijs, etc. Verschilt per bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04

Nee, want er zijn natuurlijk ook veel variaties in hoe werkgevers met mobiliteit omgaan.
Mijn vorige werkgever bijvoorbeeld keerde het niet ingezette deel van het leasebudget gewoon uit, dus dan kon je bijvoorbeeld alles gebruiken voor de lease of bijvoorbeeld een kleinere auto nemen en zoveel de lease en bijtelling (indirect) met het mobiliteitsbudget financieren.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Bossie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Nee, want er zijn natuurlijk ook veel variaties in hoe werkgevers met mobiliteit omgaan.
Mijn vorige werkgever bijvoorbeeld keerde het niet ingezette deel van het leasebudget gewoon uit, dus dan kon je bijvoorbeeld alles gebruiken voor de lease of bijvoorbeeld een kleinere auto nemen en zoveel de lease en bijtelling (indirect) met het mobiliteitsbudget financieren.
Dat was het punt niet, het ging over de kosten die jij als werknemer hebt. Het zou allebei moeten voor een goed overzicht: leasebedrag per maand (+wel/geen tank of laadpas) en de bijtelling.

Idem voor pensioen, soms staan er alleen percentages, maar voor het juiste overzicht is het goed om te zien hoeveel een werkgever inlegt en hoeveel de werknemer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Ik ben van mening dat bijtelling net zo relevant is als je woonlasten. Dat is meestal een persoonlijke keuze en niet relevant voor een vergelijking onderling. Waar de één inderdaad liever goedkoop rijdt en budget laat uitbetalen wil de ander liever wat brutoloon inleveren om nog wat groter te rijden.
Eventueel kunnen we zaken opnemen zoals 'kun je je budget laten uitbetalen?' maar dan wordt het zo'n waslijst aan opties dat lijkt mij niet overzichtelijk. Er is sowieso ruimte om tekst en uitleg bij te voegen waar dat gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
True schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Ik ben van mening dat bijtelling net zo relevant is als je woonlasten. Dat is meestal een persoonlijke keuze en niet relevant voor een vergelijking onderling. Waar de één inderdaad liever goedkoop rijdt en budget laat uitbetalen wil de ander liever wat brutoloon inleveren om nog wat groter te rijden.
Eventueel kunnen we zaken opnemen zoals 'kun je je budget laten uitbetalen?' maar dan wordt het zo'n waslijst aan opties dat lijkt mij niet overzichtelijk. Er is sowieso ruimte om tekst en uitleg bij te voegen waar dat gewenst is.
Nou ja een bedrijfswoning zou ook interessant zijn om te weten toch?

Maar goed, ik ben het met je eens dat het wat ingewikkeld zou worden. Het was meer dat alleen een leasebudget niet zoveel zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kalentum schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:57:
[...]

Nou ja een bedrijfswoning zou ook interessant zijn om te weten toch?

Maar goed, ik ben het met je eens dat het wat ingewikkeld zou worden. Het was meer dat alleen een leasebudget niet zoveel zegt.
Niet echt: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) :+ Zonder dollen denk ik dat dat nog niet eens speelt bij 1 op de 10.000 GoT'ers. En nogmaals, als iemand zoiets wilt delen, kan dat gerust in de begeleidende tekst.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 20-08-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21

Bijtelling is een keuze (meestal), leasebudget is een gegeven en ook nog eens onderdeel van je arbeidsovereenkomst.

Mijn ervaring is trouwens dat je leasebudget (bruto) aardig overeenkomt met wat je aan voordeel hebt van een bedrijfswagen.
Dus je leasebudget bruto bij je inkomen optellen is zo gek nog niet.
Het is wel allemaal zeer sterk afhankelijk van je keuze. Als je in de lease een a5 rijdt maar je er niks om geeft en met een fiat panda tevreden zou zijn orive dan is de leaseauto in verhouding wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:05
sNielz123 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:08:
Mijn ervaring is trouwens dat je leasebudget (bruto) aardig overeenkomt met wat je aan voordeel hebt van een bedrijfswagen.
Dus je leasebudget bruto bij je inkomen optellen is zo gek nog niet.
Het is wel allemaal zeer sterk afhankelijk van je keuze. Als je in de lease een a5 rijdt maar je er niks om geeft en met een fiat panda tevreden zou zijn orive dan is de leaseauto in verhouding wel duur.
Het is alsof je baas je maandelijks 100 euro aan consumptiemuntjes geeft, die je alleen uit mag geven in de bedrijfskantine. Als zoiets als 'loon' werd gegeven werd dat in het verleden gedwongen winkelnering genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37

Om het kort te houden:

Bijvoorbeeld:

Toen ik nog consultancy deed hadden ze de regeling dat de eerste 1,5 uur reistijd voor jezelf was en daarna kreeg je het uitbetaald of tvt. Ik moest nogal vaak ver weg dus als ik 4 uur reistijd had kreeg ik er 2,5 betaald. Later kregen we nog de optie dat je bij zulke reistijden maar 6 uur bij de klant hoefde te werken. Anders werden de dagen wel erg lang. Dat gebeurde in de praktijk alleen nooit dus waren het dagen van 12 a 13 uur. Leverde wel een paar weken vakantie per jaar extra op of extra geld.

Ik moet er niet meer aan denken :p ik zou nu dan ook echt niet accepteren dat als ik stelselmatig 4 uur per dag in de auto moet zitten dat ik die tijd niet betaald zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farhan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 12:31
Even een hele andere functie/werkgebied:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Civiele techniek
• Werkervaring: 2 Jaar
• Woon/werk Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Adviseur water
• Aantal vakantiedagen: 29
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 5 minuten.
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3180
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.212

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: geen

Ik zit hier wel fijn op mijn plek, leuke leidinggevende en een fijne dynamiek. Nu heb ik echter een aanbod gekregen:

€ 4.096, - op basis van 36 uur, 8% vakantiegeld en eventueel ruimte voor een leaseauto. Een flinke verhoging qua salaris dus. Het team lijkt mij wel minder leuk, zouden jullie dit bod aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rphilipsen
  • Laatst online: 19-09 16:44
farhan schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik zit hier wel fijn op mijn plek, leuke leidinggevende en een fijne dynamiek. Nu heb ik echter een aanbod gekregen:

€ 4.096, - op basis van 36 uur, 8% vakantiegeld en eventueel ruimte voor een leaseauto. Een flinke verhoging qua salaris dus. Het team lijkt mij wel minder leuk, zouden jullie dit bod aannemen?
Op jouw leeftijd zou ik me vooral afvragen waar je de beste leercurve denkt te hebben. Zolang je na een wissel niet met tegenzin met je collega's om gaat is er verder weinig mis met 20% salaris er bij.

Maar hoe zit het bij beiden met pensioen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Klinkt heel veel beter en zou het qua voorwaarden zo doen. Echter: Als het team je niet leuk lijkt, hoe lang ga je het daar dan volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farhan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 12:31
rphilipsen schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Op jouw leeftijd zou ik me vooral afvragen waar je de beste leercurve denkt te hebben. Zolang je na een wissel niet met tegenzin met je collega's om gaat is er verder weinig mis met 20% salaris er bij.

Maar hoe zit het bij beiden met pensioen?
Ik denk dat mijn leercurve en mijn huidige werkgever beter op mijn CV staat. Ik heb binnenkort ook salarisonderhandelingen bij mijn huidige werkgever.

In mijn ogen hoeft mijn huidige werkgever niet te matchen aan het bod, ik ga er het maximale uit proberen te halen tijdens de onderhandelingen echter denk ik dat met hoeveel ik nog kan leren bij mijn werkgever dat dat ook iets waard is.

Qua pensioen moet ik er nog even induiken, geen idee namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:46

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Aannemen, en als het team echt niet leuk is kijk je na termijn verder en heb je weer een hogere positie om een salarisonderhandeling uit te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 09:10
Sinds 2007 zit in ik in de software business. Mijn eerste baan was een eindstage en daar ben ik blijven hangen voor langere tijd. Sindsdien een paar keer geswitched tussen werkgevers en ben ik nu aanbeland bij mijn huidige werkgever met de hieronder genoemde gegevens.

Ik heb het naar m'n zin en ik werk niet alleen om maar geld in het laatje te krijgen. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie denken over deze gegevens. Het loopt enorm uiteen wat iedereen krijgt voor zijn/haar werkzaamheden.

Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-09 11:03
HanZwo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:29:
(...)
Ik heb het naar m'n zin en ik werk niet alleen om maar geld in het laatje te krijgen. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie denken over deze gegevens. Het loopt enorm uiteen wat iedereen krijgt voor zijn/haar werkzaamheden.
(...)
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Mijre op 22-08-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Laatst online: 19-09 09:34
HanZwo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:29:
Sinds 2007 zit in ik in de software business. Mijn eerste baan was een eindstage en daar ben ik blijven hangen voor langere tijd. Sindsdien een paar keer geswitched tussen werkgevers en ben ik nu aanbeland bij mijn huidige werkgever met de hieronder genoemde gegevens.

***members only***
5 minuten reistijd is veel waard. qua loon zou ik zeggen dat voor een senior een beetje aan de lage kant. Hoewel in de php wereld zulk salaris relatief gebruikelijk is als dat de taal is waarin je werkt.

Waarschijnlijk kan je meer verdienen als je ergens anders gaat werken, maar er bestaat een kans dat je dan wel ergens anders op inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Laatst online: 16-09 09:10
REDSD schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

5 minuten reistijd is veel waard. qua loon zou ik zeggen dat voor een senior een beetje aan de lage kant. Hoewel in de php wereld zulk salaris relatief gebruikelijk is als dat de taal is waarin je werkt.

Waarschijnlijk kan je meer verdienen als je ergens anders gaat werken, maar er bestaat een kans dat je dan wel ergens anders op inlevert.
Voornamelijk .NET eigenlijk en geen PHP.
Die 5 minuten reistijd is inderdaad heel fijn, maar dat is in de praktijk 1 keer in de week? Binnenkort 2 keer misschien? Er zijn tegenwoordig vacatures die volledig remote zijn, dus tja..

Voor de rest zit er misschien ook nog wel verschil tussen randstad en boven/midden Nederland qua salaris dan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• REDSD
  • Laatst online: 19-09 09:34
HanZwo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Voornamelijk .NET eigenlijk en geen PHP.
Die 5 minuten reistijd is inderdaad heel fijn, maar dat is in de praktijk 1 keer in de week? Binnenkort 2 keer misschien? Er zijn tegenwoordig vacatures die volledig remote zijn, dus tja..

Voor de rest zit er misschien ook nog wel verschil tussen randstad en boven/midden Nederland qua salaris dan..
Voor .net zou ik als senior dev minimaal 5k verwachten voor 40 uur. Er zijn zat bedrijven te vinden waar je maar 1 of 2 dagen in de week op kantoor moet zijn. Denk aan banken, semi overheden, etc etc je hebt daar waarschijnlijk zo een baan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:12

Namu

Silver Wings Of Morning

Namu schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:10:
Na 6 jaar van werkgever gewisseld!

***members only***
Al jaren niet gepost, dacht, geef hem even een update. Mooie stappen gemaakt in de afgelopen 5 jaar.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie: Principal AWS Consultant
• Werkgever/branche: Cloud consultancy
• (Werk) Locatie(s): A'dam
• Gewerkte uren/week: 36 (4 uur ouderschapsverlof)
• Reistijd: 1 uur of geen
• Werkdruk: Medium met soms hoge momenten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 8.000 obv 40u
• Vakantiegeld: € 7.680
• Bonus, toeslagen, etc: € 15.000 bij alle KPI's
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 118.680

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 8.436 p/j
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: € 14.400
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 141.516

[ Voor 1% gewijzigd door Namu op 22-08-2022 19:13 . Reden: Pki = kpi ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb +20jr ervaring, en beur dat salaris niet. laat staan op mijn 24ste :Y

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
@Namu PKI’s zijn KPI’s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber security expert
• Werkgever/branche: overheid
• (Werk) Locatie(s): kantoor
• Aantal vakantiedagen: 56
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30-45 minuten enkele reis
• Werkdruk: Laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6300
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Eindejaarsuitkering / 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3
• Mobiliteit per jaar: Tabelvergoeding
• Overige: cafetaria model, laptops icm belasting voordeel, fiets en nog teveel om op te noemen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
verwijderd vanwege privacy

[ Voor 98% gewijzigd door Masvic op 31-08-2022 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:12

Namu

Silver Wings Of Morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Masvic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:43:
***members only***

Heb er wat langer over gedaan om uiteindelijk bij de studie informatica uit te komen, maar ben blij dat ik nog van studie gewisseld ben. Nog steeds even blij.

Werkte eerst bij MAGMA bedrijf. Heb daar aan veel belangrijke systemen gewerkt, waar miljoenen Nederlanders dagelijks gebruik van maken. Mijn verantwoordelijkheid was vooral het betrouwbaar, veilig, kostenefficient en volgens best-practices ontwerpen van systemen die in de cloud gaan draaien. Nu met deze ervaring een switch naar een andere werkgever gemaakt. Ik ben benaderd door een headhunter op LinkedIn, en heb daarna een flink aantal interviews gehad... Er was een goede klik met de interviewers en mijn toekomstig manager en ik ga ongeveer hetzelfde werk doen als voorheen.

Daarnaast werk ik in mijn vrije tijd nog samen met een aantal anderen aan een startup. En programmeer ik ook als hobby in verschillende talen/frameworks. Dus heb een vrij brede skillset die wel gewaardeerd wordt.
Netjes, met 28 jaar!

MAGMA is nieuw voor mij, Microsoft, Amazon, Google, en die andere twee? Wat zijn dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Kalentum schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:23:
[...]

Netjes, met 28 jaar!

MAGMA is nieuw voor mij, Microsoft, Amazon, Google, en die andere twee? Wat zijn dat?
Meta (Facebook), Apple

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04:49
Ik werk hier nu al 3 jaar, maar begin te twijfelen of ik qua salaris nog wel goed zit.
Wat denken jullie er van?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
markieo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:16:
Ik werk hier nu al 3 jaar, maar begin te twijfelen of ik qua salaris nog wel goed zit.
Wat denken jullie er van?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Informatie
• Werkervaring: 3 jaar 40-uur
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Developer (PHP en Vue) + Kubernetes administrator
• Werkgever/branche: Uitzendbranche
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 26,5
• Reistijd: 25min enkele reis
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: €3456
• Bonus, toeslagen, etc: €3600 ongeveer 1 brutosalaris aan het einde van het jaar.
• Dertiende/veertiende maand: €3600 (13e maand)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53856

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet zo niet wat de inleg is, intereseer ik me ook niet zo in moet ik eerlijk bekennen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zitten bij ASR.
• Mobiliteit per jaar: €1871
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55727
Werk je in de detachering of voor een uitzender? Dat maakt wel wat verschil namelijk. Bij dat eerste zou ik zetten dat je aan de onderkant van goed zit, zeker niet slecht dus, maar je zou wel een stap van 400-500€ kunnen maken eventueel met een leaseauto als je detachering wil blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04:49
True schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Werk je in de detachering of voor een uitzender? Dat maakt wel wat verschil namelijk. Bij dat eerste zou ik zetten dat je aan de onderkant van goed zit, zeker niet slecht dus, maar je zou wel een stap van 400-500€ kunnen maken eventueel met een leaseauto als je detachering wil blijven doen.
Ah snap de verwarring. Het is eigenlijk meer een bedrijf dat software maakt voor de uitzendbranche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hashbrown
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-08-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO-ICT + scala aan MS certs
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Workspace Engineer (M365/Azure)
• Werkgever/branche: IT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 45min enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: €2760
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.880,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2,6% eigen bijdrage, rest werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon
• Mobiliteit per jaar: €5400 - 450 p.m. met tankpas
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.280,-

Ik werk nu een klein jaartje voor deze werkgever en ben destijds geklassificeerd als junior wat ik momenteel nog ben, hier overigens in de sollicitatiegesprekken nooit over gesproken. Nu vroeg ik laatst in een kwartaalgesprek met mijn manager wat dit precies betekent. Hij vertelde dat dit standaard wordt ingedeeld op basis van leeftijd en werkervaring en hier de salarisrange en mobiliteitsbudget door wordt bepaald. Nu voel ik mij als junior met bovenstaande arbeidsvoorwaarden wat ondergewaardeerd aangezien ik in een team van 4 - allen senior - engineers zit en hetzelfde werk uitvoer maar zij dus wel in een veel hogere salarisrange en mobiliteitsbudget zitten.Ik pak alles snel op en voer changes etc volledig zelfstandig uit. Mijn directe collega's zijn ook positief over mij.

Hoe maak ik subtiel bij mijn manager kenbaar dat ik iets meer waardering wens wat betreft arbeidsvoorwaarden? Het huidige pakket vind ik met alle krankzinnige prijsstijgingen niet echt marktconform.
I

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
hashbrown schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:52:
Hoe maak ik subtiel bij mijn manager kenbaar dat ik iets meer waardering wens wat betreft arbeidsvoorwaarden? Het huidige pakket vind ik met alle krankzinnige prijsstijgingen niet echt marktconform.
Als je het precies verwoordt zoals je het hierboven zelf beschrijft en daaraan toevoegt dat het naast werkervaring ook gaat om output en leeftijd niks zou moeten uitmaken, dan heb je een prima verhaal. Het hoeft niet subtiel, gewoon netjes en duidelijk. Van daaruit kun je verder onderhandelen. Krijg je echt nul op je rekest, dan kun je prima aangeven dat je wekelijks aanbiedingen krijgt voor flink meer, en dat je dan overweegt om elders te gaan praten. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
Na jarenlang meegelezen te hebben vind ik het leuk om ook een keer te delen. Zojuist een nieuw aanbod aangenomen. Ik "blur" wel wat details omdat ik anders wel erg makkelijk te vinden ben.

Huidige baan:
Members only:

Net ondertekend nieuw contract:
Members only:

Sinds mijn PhD heb ik nu 3 stappen gemaakt in korte tijd (2.5 jaar). Meer/sneller dan ik had gepland, maar elke keer een mooie kans gekregen die ik niet wilde laten lopen. Nu gekozen voor een baan wat meer is wat ik wil doen (onderzoek), ondanks dat het in het buitenland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 09:19
BigSmurf schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:02:
[...]
Als je het precies verwoordt zoals je het hierboven zelf beschrijft en daaraan toevoegt dat het naast werkervaring ook gaat om output en leeftijd niks zou moeten uitmaken, dan heb je een prima verhaal. Het hoeft niet subtiel, gewoon netjes en duidelijk. Van daaruit kun je verder onderhandelen. Krijg je echt nul op je rekest, dan kun je prima aangeven dat je wekelijks aanbiedingen krijgt voor flink meer, en dat je dan overweegt om elders te gaan praten. :)
Helemaal eens met bovenstaande, Pak het argument van hierboven mee in en inderdaad netjes, duidelijk. behoeft verder geen subtieliteit. op zijn minst kun je voor jezelf even bekijken/uitzoeken wat voorwaardes binnen het bedrijf zijn om van junior naar medior/senior te komen, wat zijn de kwalificaties/skills die daarvoor nodig zijn. normaliter met een dergelijke setup binnen een bedrijfsstructuur zitten daar bepaalde kwalificaties aanvast die aangeven wat je nodig hebt.

dat men aangeeft dat het aan leeftijd gebonden is vind ik wel appart, dat zou kunnen betekenen dat je bv als 28 jarige ofzo geen senior kan worden omdat een senior minimaal 35 moet zijn (even als voorbeeld)
terwijl je wellicht wel de skilset hebt om als senior gezien te worden.
Succes in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hashbrown
  • Laatst online: 23-08-2022
BigSmurf schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:02:
[...]
xillver schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Helemaal eens met bovenstaande, Pak het argument van hierboven mee in en inderdaad netjes, duidelijk. behoeft verder geen subtieliteit. op zijn minst kun je voor jezelf even bekijken/uitzoeken wat voorwaardes binnen het bedrijf zijn om van junior naar medior/senior te komen, wat zijn de kwalificaties/skills die daarvoor nodig zijn. normaliter met een dergelijke setup binnen een bedrijfsstructuur zitten daar bepaalde kwalificaties aanvast die aangeven wat je nodig hebt.

dat men aangeeft dat het aan leeftijd gebonden is vind ik wel appart, dat zou kunnen betekenen dat je bv als 28 jarige ofzo geen senior kan worden omdat een senior minimaal 35 moet zijn (even als voorbeeld)
terwijl je wellicht wel de skilset hebt om als senior gezien te worden.
Succes in ieder geval.
Bedankt voor de tips! Neem deze zeker even mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 19:41
Na een tijd lurken, voor mij ook maar eens tijd om het welbekende lijstje te posten. Ik ben zelf niet ontevreden :). Genoeg groeimogelijkheden en expertise om mij heen om van te kunnen leren.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expwaste
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 08:39
Members only:

Na lange tijd rondlurken toch maar tijd om eens te posten.
Ik heb het gevoel dat ik met mijn ervaring elders meer kan verdienen. Vooral kijkend naar de vorige posts in dit topic.
Wellicht dat ik toch maar eens moet rondkijken, eventueel om bij mijn huidige werkgever een sterkere onderhandelingspositie te krijgen.

PSN: xxpwaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannong
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:19
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Informatica Systeembeheer + Netwerk certificering (NSE7)
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Security/Netwerk Consultant/Architect
• Werkgever/branche: Outsourcing
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Reistijd: 15-120 minuten (enkele reis)
• Werkdruk: hoog tot zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3900
• Vakantiegeld: € 3900
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: N.V.T.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.700

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 0 (Volledig zelf betalen)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon cappital
• Mobiliteit per jaar: 7800 (12*650)
• Overige: op aanvraag studie uren en kosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€60000

Ik sta op dit moment al meerdere jaren stil in mijn vergoeding en ben van plan om binnenkort een gesprek in te plannen met mijn huidige werkgever om hem een kans te geven. Aan de andere kant kan de werkgever ook mij voor zijn door een salarisverhoging te geven. Zo is mijn uurprijs naar de klant van 90 euro per uur naar 150 euro verhoogt in de afgelopen jaren, maar mijn salaris is niet meegegroeid.

Echter twijfel ik over wat ik moet vragen in mijn positie, ook bij een sollicitatie gesprek. Ik zoek een markt comfort salaris voor een netwerk/security consultant/architect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
@Jannong Wegwezen daar. Mensen met een uurtarief van 150 euro per uur en minimaal 1600 uur declarabel per jaar zijn betaalden wij minimaal 6K, bonuscomponent nog weggelaten. Dit is 5 jaar geleden, maar zou wel enige indicatie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07:40
Met 150E per uur zou bij ons de package zo'n 90k zijn, zo niet meer. Ik zou dus inderdaad ook even wat rond kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzabroodje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 13:46
Pizza_Boom schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:28:
Hey medepizza,

Ik denk dat je qua kaal salaris wel aan de onderkant van de range zit. Dit wordt echter gecompenseerd door een leaseauto en een 13e maand. Zou denk ik nog wel wat bij mogen, zeker gezien de huidige inflatie, maar je algehele package... Slecht is het niet, super ook niet.
Dank voor je reactie! Eens kijken wat we er eind van het jaar van kunnen maken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
@Jannong
Geen pensioen is wel matig.
Hoeveel uur ben je declarabel? En is dat allemaal voor 150 euro?
Bij ons zit je aan 171 euro maar er zijn ook klanten die een groter contract hebben en daardoor een stuk minder betalen.
Je salaris is wel redelijk, maar zonder bonus of 13e maand en geen pensioen is het te mager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 10:10
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door RxTweak op 24-08-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 12:38
Prima package! Gewoon benieuwd: wat doet een full-stack DevOps Engineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:15

LodanMax

Systeembeheerder

Members only:

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
LodanMax schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:10:
Members only:
Dat merk je vanzelf wel, dat is geen reden om het niet te proberen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Vriendelijk melden dat je er minimaal 1000 euro bij wilt en anders zoeken ze het maar lekker uit.
Er is werk zat, niks om je zorg over te maken er is veel mogelijk.

Naar mijn ervaring zijn MSP's leuk voor 2-4 jaar om veel te leren en 'm daarna snel te peren. Nog geen MSP tegengekomen die een fatsoenlijk salaris biedt zonder hoge werkdruk.

[ Voor 22% gewijzigd door BroWohsEdis op 24-08-2022 01:13 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Laatst online: 07:15
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door BeardyHamster op 25-08-2022 13:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RxTweak
Ravian18 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Prima package! Gewoon benieuwd: wat doet een full-stack DevOps Engineer?
Een full-stack DevOps engineer werkt aan de front-end en aan de back-end. In mijn geval hebben we het dan over typescript (angular) voor de front-end en java (spring) in de back-end. Verder moeten we storingen oplossen en alles draaiende houden.

Ik werk nu als medior maar kom makkelijk mee met de senior en lead developers. Ik zou daarom wel graag een stap willen maken in salaris maar denk niet dat dat er echt in zit. ;( Misschien eens nadenken over een overstap (voorkeur niet via recruiters).

[ Voor 21% gewijzigd door RxTweak op 24-08-2022 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Phyrozi Ik krijg altijd enorm de kriebels van dat er opeens van alles mogelijk is als je opzegt. Maar krijg je nu wel de uitdaging die je miste of is het puur een financiële beslissen?

Daarbij is het mobiliteit budget bij werkgever B hoger dus die leaseauto kan dan toch gewoon overgenomen worden. Verder snap ik iet dat een klein bedrijf een hoog risico is. Daar wordt je juist sneller gezien dan bij een groot bedrijf met tig afdelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jongetje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
@Phyrozi Ik krijg altijd enorm de kriebels van dat er opeens van alles mogelijk is als je opzegt. Maar krijg je nu wel de uitdaging die je miste of is het puur een financiële beslissen?

Daarbij is het mobiliteit budget bij werkgever B hoger dus die leaseauto kan dan toch gewoon overgenomen worden. Verder snap ik iet dat een klein bedrijf een hoog risico is. Daar wordt je juist sneller gezien dan bij een groot bedrijf met tig afdelingen.
Een klein bedrijf is soms lastig als je uitdaging zoekt. Je kan wel eens vast komen te zitten met een takenpakket dat niet bij je ambitie aansluit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
@jongetje in principe heb ik nooit aangegeven financieel ontevreden te zijn, omdat ik wist ten tijde van tekenen dat ik in een vast stramien kom. Er is dus geen sprake van "ineens kan het wel".

De leaseautoboete wilde partij B in een 3 jarige amortisatieregeling doen. Haha! Vriendelijk voor bedankt. Meenemen kon ook niet.

Zoals @FirePuma142 aangeeft, kun je vast komen te zitten. Als dat gebeurt, kun je weinig kanten op...

[ Voor 18% gewijzigd door Phyrozi op 24-08-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: MBO ICT (niveau 3) en aantal Microsoft certificaten
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: Delft

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Consultant (Microsoft)
• Werkgever/branche: MKB ICT Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: normaal, geen stress :)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4100
• Vakantiegeld: €3900
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: geen €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volgens mij niet
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioensregeling
• Mobiliteit per jaar: Leasebedrag van 700 euro per maand (30.000 km/4 jaar)
• Overige: Stoelmassage :*) , opleidingsmogelijkheden, goede werkgever

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Inmiddels weer een jaar verder. De verhoging voldoet aan mijn verwachting. Tegelijkertijd ben ik op papier naar 36 uur gegaan, maar blijf ik 40 uur per week werken. In dus in praktijk gaat er 10% van het salaris af. Vakantiedagen blijft gelijk en daar komen ~25 ADV dagen bij. Deze zijn vanaf het begin van het jaar direct beschikbaar.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door n9iels op 24-08-2022 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 12:38
RxTweak schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Een full-stack DevOps engineer werkt aan de front-end en aan de back-end. In mijn geval hebben we het dan over typescript (angular) voor de front-end en java (spring) in de back-end. Verder moeten we storingen oplossen en alles draaiende houden.

Ik werk nu als medior maar kom makkelijk mee met de senior en lead developers. Ik zou daarom wel graag een stap willen maken in salaris maar denk niet dat dat er echt in zit. ;( Misschien eens nadenken over een overstap (voorkeur niet via recruiters).
Ben je dan niet en een Full stack developer en DevOps Engineer? Als je ook full stack developt zou ik inderdaad wel iets meer verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RxTweak
Ravian18 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Ben je dan niet en een Full stack developer en DevOps Engineer? Als je ook full stack developt zou ik inderdaad wel iets meer verwachten.
Ja strikt genomen denk ik dat je gelijk hebt.

Ik heb het idee dat veel bedrijven met een “DevOps Engineer” iemand bedoelen, die de back-end kan beheren en kan doorontwikkelen. Front-end developers worden naar mijn idee vaak met een specifieke front-end vacatures aangetrokken.

Dev in DevOps staat voor development dus als je dat in de breedste zin pakt, dan kan een DevOps engineer front-end en/of back-end applicaties ontwikkelen. Dan is het voorvoegsel “full-stack” eigenlijk niet direct nodig, maar ik vind het zelf wel duidelijker om het te vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door RxTweak op 24-08-2022 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Members only:
Voor werkgevers is momenteel de keus niemand of over 2 maanden iemand. Dan heb je liever over 2 maanden iemand.
Ik zou me over een opzegtermijn van 2 maanden echt geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navelpluisman
  • Niet online
(knip) op verzoek van poster verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door t_captain op 04-09-2022 22:12 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
€2400 is een absoluut beginnerssalaris, wat te weinig is als je meerdere jaren ervaring hebt. En je vakantiegeld moet minimaal 8% van je jaarsalaris zijn, dus dat moet een stuk meer zijn dan €1200.

Verder, mocht je dat nog niet gedaan hebben (ik gok van wel, maar je noemt het niet): zoek psychische hulp. Want je bent geen oninteressante loser, dat denk je alleen maar.

[ Voor 75% gewijzigd door t_captain op 04-09-2022 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07:40
Ik zou inderdaad ook even gaan rondkijken. Als ik zo hoor wat je allemaal doet dan zou ik zeker een hoger loon verwachten en sowieso een stuk hogere package in deze markt.

Maar met @Hahn, je opstelling bepaald voor een groot deel hoeveel je waard bent (helaas) en zoals ik het nu lees bepaald die waarde ook voor een groot deel je eigenwaarde (helaas), dus je zit dat vast in een vicieuze cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navelpluisman
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Navelpluisman op 26-08-2022 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 23:46
***members only***

2 maanden opzegtermijn lijkt mij veel werkgevers af te schrikken. Ik vermoed dat die liever mensen willen die direct of een maand later kunnen beginnen.
2 maanden komt heel veel voor (bij ons zeker 60% van de mensen die we aannemen). Geen enkel probleem, is mijn ervaring. (Ik doe al jaren sollicitatiegesprekken met IT’ers, meerdere per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:15

LodanMax

Systeembeheerder

Zo t ehoren maak ik me dus te veel zorgen om die 2 maanden.
Ben ik wel benieuwd waar je dit het beste kan vermelden?

In je motivatiebrief, 1e (kenningsmakings) gesprek, 2e gesprek?
Gelukkig wel genoeg verlof om een maand dubbel te kunnen zitten onderhand, alleen opletten met de loonheffingskorting.

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 00:37
LodanMax schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:36:

Gelukkig wel genoeg verlof om een maand dubbel te kunnen zitten onderhand, alleen opletten met de loonheffingskorting.
Gewoon niet, tenzij er naar gevraagd wordt. Hoe verder je bent hoe makkelijker men akkoord gaat met twee maanden. Voor hun gevoel sta je dan al met één been binnen.

Ik hanteer zelf ook altijd twee maanden opzegtermijn ondanks dat mijn contract één maand vereist. Nog nooit hier problemen mee gehad. Is zelfs vrij geaccepteerd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
PacinoAllstars schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:18:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber security expert
• Werkgever/branche: overheid
• (Werk) Locatie(s): kantoor
• Aantal vakantiedagen: 56
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30-45 minuten enkele reis
• Werkdruk: Laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6300
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Eindejaarsuitkering / 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3
• Mobiliteit per jaar: Tabelvergoeding
• Overige: cafetaria model, laptops icm belasting voordeel, fiets en nog teveel om op te noemen.
56 vakantiedagen bij de overheid. Meestal is het 26 vakantiedagen, maar overheid is vaak ook 36 uur ipv 40 uur.
Is het standaard 56 dagen of heb je daar voor onderhandeld?

GoT, You have to love it!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik ben benieuwd hoeveel kans ik maak om aangenomen te worden voor een ICT functie met 0 jaar werkervaring in de ICT en een afgeronde MBO 3 ICT opleiding?

(knip)
Prima vraag, maar past beter in een eigen topic over baankansen naar opleiding.

[ Voor 53% gewijzigd door t_captain op 25-08-2022 09:46 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

LodanMax schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:36:
Op het moment dat ze er zelf naar vragen.
Het is een standaard vraag ergens in het sollicitatietraject.

1-2 maanden is volstrekt standaard, daarom zou ik het niet melden tot ze er naar vragen. Zou het 6 maanden zijn, is het een ander verhaal maar dat komt volgens mij bijna nooit voor.
En met het verbod op nevenwerkzaamheden... (Dat in veel contracten, terecht, aanwezig is.)
Soon-to-be-ex-werkgever zal waarschijnlijk toestemming moeten geven voor het werken bij een andere werkgever terwijl je daar nog in dienst bent.

Check ook even, als je dat niet al gedaan hebt, of er iets van een relatie of concurrentiebeding is. Zinvol te weten dat je niet in de shit komt omdat je een cruciaal onderdeel van je huidige contract vergeten bent.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1 ... 142 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.