Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:57
fsfikke schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Ook loonstrookjes hebben geen vaste wereldwijde standaard. Bij mij staat er echt geen uurloon op. Daarbij kan ik extra vakantiedagen uitbetaald krijgen voor 0.5% van m'n jaarsalaris, dat is meer dan m'n jaarsalaris/365. Dus ik heb gewoon een package van €x + y vakantiedagen + z ...
Klopt het hoeft er niet op te staan. Wat meestal wel op je loonstrooks taat zijn je verloonde uren (ook als die vast zijn). Dus dan kan je het zelfde rekensommetje nog steeds aardig maken.

Brutoloon/verloonde uren.

Tuurlijk kunnen er dan afrondingsverschillen ontstaan, naar wanneer je bijv 100 euro bruto per maand inlevert bij een baanwissel, maar je krijgt er wel 15 vakantiedagen voor terug is dat natuurlijk best naar geld om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52

Badderbeest

De enige echte

fsfikke schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Ook loonstrookjes hebben geen vaste wereldwijde standaard. Bij mij staat er echt geen uurloon op. Daarbij kan ik extra vakantiedagen uitbetaald krijgen voor 0.5% van m'n jaarsalaris, dat is meer dan m'n jaarsalaris/365. Dus ik heb gewoon een package van €x + y vakantiedagen + z ...
Je werkt ook geen 365 dgn per jaar... 365 min 104 weekenddagen min 30? Vakantiedagen min 5? Feestdagen = 226 werkdagen. 1 dag is 0,44%

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51

Sebazzz

3dp

Ondertussen al een paar jaar bij deze werkgever, en ik ben aan het kijken of ik verder mijn horizon en arbeidsvoorwaarden ga verbreden (ik kom hiermee begon ik, later dit). Dit heb ik nu:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn gevoel is dat 4800 - 5000 bruto per maand wel een goede volgende insteek voor een onderhandeling moet kunnen zijn denk ik?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenieee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:02
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door koenieee op 11-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 09:22
Sebazzz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:
Ondertussen al een paar jaar bij deze werkgever, en ik ben aan het kijken of ik verder mijn horizon en arbeidsvoorwaarden ga verbreden (ik kom hiermee begon ik, later dit). Dit heb ik nu:

Members only:

Mijn gevoel is dat 4800 - 5000 bruto per maand wel een goede volgende insteek voor een onderhandeling moet kunnen zijn denk ik?
Ik zou dan inzetten op 5500-5700 bij de onderhandeling als je rond de 5000 uit wilt komen.
Wordt het geaccepteerd is het mooi meegenomen en anders is er nog wat ruimte naar beneden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 20:12
Het Fantoom schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:42:
[...]

Ik zou dan inzetten op 5500-5700 bij de onderhandeling als je rond de 5000 uit wilt komen.
Wordt het geaccepteerd is het mooi meegenomen en anders is er nog wat ruimte naar beneden.
Van 3633 naar 5500 is niet realistisch imho. Zelfs naar 5000 moet je wel een behoorlijke argumentatie hebben.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29

g0tanks

Moderator CSA
Kaaswagen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:00:
[...]

Van 3633 naar 5500 is niet realistisch imho. Zelfs naar 5000 moet je wel een behoorlijke argumentatie hebben.
Ligt je carrièrepad, althans als accountant of consultant, qua seniority en bijbehorend salaris ook niet redelijk vast bij de Big 4?

Het lijkt mij inderdaad onrealistisch dat je (zelfs als IT'er) daar zo sterk van kan afwijken. Tenzij je functie heel anders wordt lijkt mij inzetten op een loonsverhoging van ca. 35% (of zelfs 55% zoals iemand anders voorstelt) erg veel.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

JvS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:55:
[...]
Misschien moeten we deze discussie afsplitsen, ik zal dat even aanvragen.
Goed idee, maar dat gaan wij niet doen. Ik wijs hierbij ook nog een keer naar TS:

Hou dit topic aub zuiver over het delen van inkomens en bijbehorende achtergronden. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een apart topic voor (met name posts over leaseregelingen willen geregeld eindeloos doorgaan). Discussies hier werken niet goed, want dan lopen er tig door elkaar.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Het Fantoom schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:42:
Ik weet niet wat de reactie gaat zijn als je 2000 euro bovenop een bruto salaris van 3600 gaat vragen. Ook aangezien hij, met z'n secundaire voorwaarden, best prima verdient. Kan best eens een kort gesprek worden. Proberen kan altijd natuurlijk :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Hydra schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet wat de reactie gaat zijn als je 2000 euro bovenop een bruto salaris van 3600 gaat vragen. Ook aangezien hij, met z'n secundaire voorwaarden, best prima verdient. Kan best eens een kort gesprek worden. Proberen kan altijd natuurlijk :)
Secundaire voorwaarden lijken gewoon standaard voor consultancy. Het salaris is redelijk goed voor een 27 jarige, maar met 6 jaar werkervaring en bij de Big4 moet er wel meer uit te halen zijn lijkt me.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 21:39
Je gaat keihard uitgelachen worden als je opeens 2000 euro extra gaat vragen zonder een belangrijke wijziging in functie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:03
Panini schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:10:
Je gaat keihard uitgelachen worden als je opeens 2000 euro extra gaat vragen zonder een belangrijke wijziging in functie.
Als je een dergelijke verhoging wilt vragen, moet je denk ik of a) aankomen met een bod van een andere werkgever dat significant hoger ligt en hopen dat ze je erg graag willen houden of b) een groeipad met ook groei in functie / rol voorstellen dat gepaard gaat met snelle groei in je voorwaarden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068071

sanre4l schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat je werkgever heel blij is met iemand met zo'n profiel voor een prikkie.
Gemiddelde salaris voor een WO'er na afstuderen is 2900.
En dat je dan 1 van de meest gewilde profielen hebt en maar 100 euro meer krijgt.
Word je niet benaderd via linkedin voor bedrijven die sowieso al 3.5-4.5k bieden?
Dat lijkt me sterk. Voor mij was het 2500 p/m (met wel prima secundaire arbeidsvoorwaarden) met twee masters in de technische hoek. Ook met wat langer dan een jaar werkervaring heb ik wel eens bij een recruiter aangegeven dat ik een salaris van rond de 3000 zocht, en te horen gekregen dat dat wel erg ambitieus was. In de financiële hoek is trouwens wel meer mogelijk, maar 2900 is niet 'het gemiddelde'.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 07-03-2019 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanre4l
  • Laatst online: 12-05 09:57
Met 2 masters maar 2500? Wow.

Ik heb 2 Masters in business en begon in de logistiek met 2950 per maand + auto + tel + laptop. Slechte secundaire voorwaarden zoals bonusregeling etc.

Toch zie je echt in gemiddelde cijfers dat 2900 echt het gemiddelde is voor WO studenten die net afgestudeerd zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
koenieee schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:31:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 1 jaar parttime (8 uur per week gemiddeld). Daarnaast een aantal jaar losse bijbaantjes in eigen vakgebied
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded C/C++ Developer
• Werkgever/branche: Beveiliging. Geen detacheering
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten in de auto per dag
• Werkdruk: redelijk, wel een aantal harde deadlines

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2641
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 bedrijf, 1/3 zelf
• Mobiliteit per jaar: 9 cent per km
• Overige: 25 vakantiedagen bij 40 uur per week, dus nu iets minder.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 36577,00
• Winstdeling/bonus: nee

Vind het zelf wel aan de lage kant. Zeker als embedded devleoper.
Je hebt 1 jaar ervaring met 8 uur per week gemiddeld. Dat is dus in de praktijk niet eens 3 maanden fulltime ervaring. En je werkt 36 uur. Voor 40 uur zou je bijna 3000 euro krijgen, wat mij een prima startsalaris lijkt voor iemand met zo goed als geen echte (fulltime) werkervaring eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068071

sanre4l schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:37:

Ik heb 2 Masters in business en begon in de logistiek met 2950 per maand + auto + tel + laptop. Slechte secundaire voorwaarden zoals bonusregeling etc.

Toch zie je echt in gemiddelde cijfers dat 2900 echt het gemiddelde is voor WO studenten die net afgestudeerd zijn...
Dat zie ik niet terug, behalve misschien op intermediair, waar alle salarissen altijd veel te hoog zijn, heb ik het idee. Mensen met een business opleiding verdienen volgens mij over het algemeen meer dan mensen die de technische kant op gaan, dus als jij met 2 business masters 2950 verdient lijkt me dat een prima indicator dat 2900 voor een WO-starter flink bovengemiddeld is. Die 2500 was overigens wel met winstuitkering, eindejaarsuitkering, en leaseauto (of vergoeding, als je ervoor kiest om geen leaseauto te hebben). Ik stap binnenkort over van mijn eerste baan, waar ik na anderhalf jaar ongeveer 2700 verdien, naar een baan met een salaris van ongeveer 3200 p/m, maar met slechtere secundaire arbeidsvoorwaarden. Alles opgeteld ga ik maar een heel klein beetje op vooruit. Dus het salaris alleen zegt weinig.

Edit: Ik doe maar even een edit omdat ik de offtopic discussie geen nieuw leven in wil blazen. Het lijkt erop dat het gemiddelde startsalaris van WO-starters na iets meer dan een jaar ongeveer 2850 is. Dat is iets hoger dan ik dacht, maar dit klinkt wel geloofwaardiger dan dat WO-ers een startsalaris van gemiddeld 2900 krijgen. Volgens het intermediair salariskompas zou het in mijn branche overigens meer dan 3500 moeten zijn, met geen enkele werkervaring.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 08-03-2019 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 21:39
sanre4l schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:37:

Ik wilde in eerste instantie @koffieben gelijk geven dat het 2900 bovengemiddeld is lager, maar schijnbaar is het gemiddelde toch goed gestegen over de afgelopen jaren.

Meest recente onderzoeken die ik kan vinden over het gemiddelde startsalaris voor WO-afgestuurden is van 2015-2016, en geven 2700 en 2865.

Goede kans dat het nu nog wat hoger ligt. Kanttekening is wel dat beide onderzoeken een andere trend laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Panini schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Meest recente onderzoeken die ik kan vinden over het gemiddelde startsalaris voor WO-afgestuurden is van 2015-2016, en geven 2700 en 2865.

Goede kans dat het nu nog wat hoger ligt. Kanttekening is wel dat beide onderzoeken een andere trend laten zien.
Die €2.700 is op basis van gewerkt aantal uren. De €2.865 is omgerekend naar fulltime. Als je daarvoor corrigeert zeggen beide bronnen vrijwel hetzelfde.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 1068071 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:25:
Dat zie ik niet terug, behalve misschien op intermediair, waar alle salarissen altijd veel te hoog zijn, heb ik het idee. Mensen met een business opleiding verdienen volgens mij over het algemeen meer dan mensen die de technische kant op gaan
Dat valt wel mee. Gewoon een kwestie van marktwerking. Ik heb net ff gecheckt met mijn profiel en intermediair geeft redelijk spot-on aan wat ik (met inachtneming van inflatie) verdiende toen ik 22 was en nog geen ervaring had. Maar op mijn huidige leeftijd is het aangegeven salaris veel te laag. Ik vind het ook vrij bijzonder dat er een neerwaartse curve is. Kleine sample size?

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Ik wilde in eerste instantie @koffieben gelijk geven dat het 2900 bovengemiddeld is lager, maar schijnbaar is het gemiddelde toch goed gestegen over de afgelopen jaren.

Let wel op dat dit na gemiddeld 15 maanden na afronding studie is geijkt. Meeste WO-ers zullen er dan al een salarisverhoging van 10-20% bij hebben gekregen. Niet geheel "starterssalaris dus"

[ Voor 11% gewijzigd door Paragon93 op 08-03-2019 10:23 ]

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Paragon93 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Let wel op dat dit na gemiddeld 15 maanden na afronding studie is geijkt. Meeste WO-ers zullen er dan al een salarisverhoging van 10-20% bij hebben gekregen. Niet geheel "starterssalaris dus"
Dat kan best meevallen.

Volgens het SEO-rapport doen de meeste afgestudeerden er >3 maanden over om een substantiële baan te vinden. De meeste starters zijn dus na 15 maanden van afstuderen nog niet 1 jaar aan het werk. Hoeveel mensen zouden dan al loonsverhoging hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
g0tanks schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Dat kan best meevallen.

Volgens het SEO-rapport doen de meeste afgestudeerden er >3 maanden over om een substantiële baan te vinden. De meeste starters zijn dus na 15 maanden van afstuderen nog niet 1 jaar aan het werk. Hoeveel mensen zouden dan al loonsverhoging hebben gehad?
Bij de meeste bedrijven die ik ken is er een jaarlijkse salarisverhoging, die kom je dus <12 maanden na indiensttreding tegen.

Persoonlijk was ik na 15 maanden al 1x 20% en 1x 13% omhoog gegaan. (dat maakt al 135,6% van het startsalaris), dit is natuurlijk n=1, ik wil alleen zeggen, hou er rekening mee ;)

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:45
Paragon93 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Bij de meeste bedrijven die ik ken is er een jaarlijkse salarisverhoging, die kom je dus <12 maanden na indiensttreding tegen.

Persoonlijk was ik na 15 maanden al 1x 20% en 1x 13% omhoog gegaan. (dat maakt al 135,6% van het startsalaris), dit is natuurlijk n=1, ik wil alleen zeggen, hou er rekening mee ;)
We gaan wel een beetje offtopic volgens mij. Maar bij grote bedrijven met traineeships ligt het salaris van het traineeship gewoon vast en krijg je veel trainingen en begeleiding. Na het traineeship kom je in de echte schalen.

Bij grote bedrijven en overheid moet je eerst plannings gesprek, voortgangs gesprek door voordat je een beoordeling krijgt met een (eventuele) verhoging. Als je net 3 maanden in dienst bent en je hebt de eerste 2 gemist en alleen nog een beoordelingsgesprek dan zit er vaak geen verhoging aan vast.
Nu werk ik bij een heel klein bedrijf en gaat dat anders. Maar kreeg ook geen verhoging na 3 maanden, toen was ik nog zo kort in dienst dat ik net de onderhandelingen achter de rug had en me eerst mocht bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 03:43
Jaargesprek gehad met goede beoordeling, nieuwe CAO, kortom tijd voor een update. :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie: SAP consultant / ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Universiteiten
• (Werk) Locatie(s): Zuid Nederland
• Uren/week: nomimaal 38, feitelijk 40
• Reistijd: 45 minuten fiets + trein
• Werkdruk: redelijk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5898
• Vakantiegeld: 8% €5662 per jaar
• Dertiende/veertiende maand: 8,3% ofwel €5874 per jaar
• Pensioeninleg per jaar: ABP 68% werkgever, 32% zelf
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed
• Overige: 43 vakantiedagen bij 40 uur per week, CAO a la carte

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82312 excl. pensioenpremie excl. mobiliteit
• Winstdeling/bonus: €0

[ Voor 15% gewijzigd door TweakersOnly op 08-03-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Hydra schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Dat valt wel mee. Gewoon een kwestie van marktwerking. Ik heb net ff gecheckt met mijn profiel en intermediair geeft redelijk spot-on aan wat ik (met inachtneming van inflatie) verdiende toen ik 22 was en nog geen ervaring had. Maar op mijn huidige leeftijd is het aangegeven salaris veel te laag. Ik vind het ook vrij bijzonder dat er een neerwaartse curve is. Kleine sample size?
Ook mijn ervaring. Slaat als een tang op een varken voor mijn persoonlijke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PC3-17000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 14:33
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT-beheerder MBO4
• Werkervaring: 3 jaar (2 jaar bij huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Provincie Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Service Desk Officer
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Uren/week: 40 (38 uitbetaald -> zie "overige" hieronder)
• Reistijd: 20 minuten met motor, 45-60m OV. (enkele reis)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2580,90
• Vakantiegeld: € 8% van het salaris
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% van jaarloon
• Mobiliteit per jaar: € 963 (€80.25 /maand, €0.15/km)
• Overige: Salaris wordt uitbetaald op basis van 38 uur p/w. De 8 uur aan salaris die wordt ingehouden maandelijks wordt uitbetaald als 12 extra vrije dagen per jaar. Totaal 41 vakantiedagen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.286 (?)

Na mijn opleiding direct gestart bij een detacheerder en na iets meer dan een halfjaar bij mijn eerste project een aanbod gekregen om daar te komen werken. Gezien de zeer prettige werksfeer en collega's het aanbod aangenomen en daar aan de slag gegaan. Qua salaris was het een (netto) stap van €300,- en qua vakantiedagen ging ik van 25 naar 41. Na een jaar een vast contract gekregen. Doorgroeimogelijkheden zijn er niet, tenzij er een collega weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
PC3-17000 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:57:
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT-beheerder MBO4
• Werkervaring: 3 jaar (2 jaar bij huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Provincie Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Service Desk Officer
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Uren/week: 40 (38 uitbetaald -> zie "overige" hieronder)
• Reistijd: 20 minuten met motor, 45-60m OV. (enkele reis)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2580,90
• Vakantiegeld: € 8% van het salaris
• Dertiende/veertiende maand: 8.3% van jaarloon
• Mobiliteit per jaar: € 963 (€80.25 /maand, €0.15/km)
• Overige: Salaris wordt uitbetaald op basis van 38 uur p/w. De 8 uur aan salaris die wordt ingehouden maandelijks wordt uitbetaald als 12 extra vrije dagen per jaar. Totaal 41 vakantiedagen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.286 (?)

Na mijn opleiding direct gestart bij een detacheerder en na iets meer dan een halfjaar bij mijn eerste project een aanbod gekregen om daar te komen werken. Gezien de zeer prettige werksfeer en collega's het aanbod aangenomen en daar aan de slag gegaan. Qua salaris was het een (netto) stap van €300,- en qua vakantiedagen ging ik van 25 naar 41. Na een jaar een vast contract gekregen. Doorgroeimogelijkheden zijn er niet, tenzij er een collega weggaat.
Mooie stap gemaakt! Alleen de doorgroeimogelijkheden zijn wel een beperking voor in de toekomst. Mijn advies zou zijn, probeer zoveel mogelijk cursussen en certificaten te halen via je werkgever. Dit maakt je uiteindelijk meer waard voor een eventuele volgende baan.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Anoniem: 1068071 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Dat lijkt me sterk. Voor mij was het 2500 p/m (met wel prima secundaire arbeidsvoorwaarden) met twee masters in de technische hoek. Ook met wat langer dan een jaar werkervaring heb ik wel eens bij een recruiter aangegeven dat ik een salaris van rond de 3000 zocht, en te horen gekregen dat dat wel erg ambitieus was. In de financiële hoek is trouwens wel meer mogelijk, maar 2900 is niet 'het gemiddelde'.
Maar jouw discussie hebben we al vaker gevoerd. Toen ik na een half jaar bij recruiters aan gaf dat ik richting 3k wilde, met een HBO, zou dat mogelijk zijn, werd gezegd.
Ik begon met 2400 zonder masters, enkel HBO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58
PC3-17000 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:57:
Dat heet toch gewoon ADV?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 08-06 17:08

D33F

Tweelingtemmer

koenieee schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:31:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 1 jaar parttime (8 uur per week gemiddeld). Daarnaast een aantal jaar losse bijbaantjes in eigen vakgebied
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded C/C++ Developer
• Werkgever/branche: Beveiliging. Geen detacheering
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten in de auto per dag
• Werkdruk: redelijk, wel een aantal harde deadlines

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2641
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 bedrijf, 1/3 zelf
• Mobiliteit per jaar: 9 cent per km
• Overige: 25 vakantiedagen bij 40 uur per week, dus nu iets minder.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 36577,00
• Winstdeling/bonus: nee

Vind het zelf wel aan de lage kant. Zeker als embedded devleoper.
Ik denk dat je niet mag klagen. Ik zit op 2550 (40 uur) zonder 13e maand met 2 jaar fulltime werkervaring (.NET).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:

Members only:

Niet realistisch. Zeker niet bij de big4. Je hebt daar gewoon standaard groeipaden, salarisschalen met daaraan gekoppeld werkfuncties. Je gaat dus echt niet oppeens zo'n sprong maken.

Het is ook bekend dat mensen bij de big4 vaak uitgeknepen worden gezien ze weten dat er veel mensen willen werken. Plus je groei vlakt op een gegeven moment juist af en neemt die niet toe... Overigens denk ik dat je alleen een klein kansje hebt om zo'n stap te maken als je een leidinggevende rol gaat krijgen en dan nog is zo'n stap zeer groot.

Ik wens je veel succes met je onderhandeling maar denk dat het niet realistisch is, maar het staat je vrij om het tegendeel te bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 08:54
MarcoC schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:59:
[...]
Tel je je leasebudget op bij je salaris op jaarbasis? Dat lijkt me niet juist en geeft een vertekend beeld waardoor het lastig is om salarisssen op jaarbasis te vergelijken.
Het is het bedrag op mijn jaaropgave. Het is dus alleen de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Chip. schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Niet realistisch. Zeker niet bij de big4. Je hebt daar gewoon standaard groeipaden, salarisschalen met daaraan gekoppeld werkfuncties. Je gaat dus echt niet oppeens zo'n sprong maken.
Het idee is om eens buiten de deur te kijken. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan nog, ik wens je succes natuurlijk hoor, maar van €3600 naar €5000, oftewel bijna 40% salarisverhoging? Dat is wel aan de optimistische kant. Ik weet verder natuurlijk niet hoe goed je in je werk bent, maar algemeen zou dat ook erg hoog zijn voor iemand met jouw ervaring en vooropleiding.

En ik moet van binnen altijd weer beetje huilen als iemand geen flauw idee heeft wat hij nu voor pensioenregeling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:30:
[...]
Het idee is om eens buiten de deur te kijken. ;)
Dan nog is een stap van 2000 erg buitensporig. Ik zou zelf voor 4200 gaan, dat is voor iemand met jou leeftijd en opleiding al vrij hoog. Maar je hebt wel dan als ik het goed inschat gemiddeld meer jaren werkervaring. Misschien eens salaris check doen op de functie waar je voor wilt gaan solliciteren op glassdoor of linkedin?

[ Voor 12% gewijzigd door Chip. op 09-03-2019 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
TweakersOnly schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:45:
Jaargesprek gehad met goede beoordeling, nieuwe CAO, kortom tijd voor een update. :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie: SAP consultant / ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Universiteiten
• (Werk) Locatie(s): Zuid Nederland
• Uren/week: nomimaal 38, feitelijk 40
• Reistijd: 45 minuten fiets + trein
• Werkdruk: redelijk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5898
• Vakantiegeld: 8% €5662 per jaar
• Dertiende/veertiende maand: 8,3% ofwel €5874 per jaar
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed
• Overige: 43 vakantiedagen bij 40 uur per week, CAO a la carte

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82312 excl. pensioenpremie excl. mobiliteit
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Chip. schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Dan nog is een stap van 2000 erg buitensporig. Ik zou zelf voor 4200 gaan, dat is voor iemand met jou leeftijd en opleiding al vrij hoog.
Dat is leuk, maar dan ga ik dus achteruit in effectief salaris. Mijn leasevergoeding krijg ik 100% uitbetaald (in develop immers in-house, dus een auto heb ik niet nodig). Leasevergoeding is in mijn geval een onderdeel van het salaris elke maand en effectief onderdeel van beloning.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 09-03-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 23:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Management economie en recht
• Werkervaring: Een hele waslijst van sales. Van winkelmedewerker telecom tot B2B account manager met koud acquisitie
• (Woon) Locatie: 's-Hertogenbosch

2. Wat doe je:
• Functie: Sales partner
• Werkgever/branche: SaaS solutions / sales
• (Werk) Locatie(s): Midden nederland
• Uren/week: contractueel 40 uur, praktijk kan uitlopen tot 45
• Reistijd: 50 minuten
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € Moet ik even controleren, inleg is vrije keuze, via NN
• Mobiliteit per jaar: € 3000 / 250 per maand
• Overige: € 3100 bonus bovenop salaris per maand bruto bij 100% OTE, uncapped. Praktijk komt uit op 4000-4500. Bij elke salarisverhoging groeit mijn OTE, wat mooi meegenomen is. Tevens 360 euro per jaar netto vergoeding voor bepaalde zorgverzekeringen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €80k bruto
• Winstdeling/bonus: € geen verdere bonussen

[ Voor 5% gewijzigd door Abz87 op 10-03-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasje26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 12:59
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Haasje26 op 11-03-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 14:38
Even een update :)

zazadanger68 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:05:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 26 27
• Opleiding: MBO Niv. 4
• Werkervaring: 3 5 6 jaar
• Certificaten: oa MCSA 2012, Windows 8.1 en SCCM. Nieuwe certificeringen behaald: MCSA 2016, MCSA Windows 10
• (Woon) Locatie: Dordrecht

2. Wat doe je:
• Functie: MDM Specialist / Windows Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detachering Overheid Detachering
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam / Den Haag Nieuwegein (kantoor detachering)
• Uren/week: 40
• Reistijd: Amsterdam 60min / Den Haag 40min Nieuwegein 40min
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3450 €3850 €4100,-
• Dertiende maand: Ja 6% Helaas
• Vakantiegeld: Ja 8%
• Bonus: Ja, ligt eraan hoeveel uren je hebt geboekt.
• Mobiliteit: Auto van de zaak Volvo V40 Sport Business, ook voor prive gebruik. Helaas geen leaseauto meer, maar €4080,- p.j. mobiliteitsbudget Ja, mag zelf een auto kiezen tot €40.000,- (ik ga voor de Skoda KAROQ Sportline business) + Europa tankpas
• Laptop: Ja, Lenovo T450 HP Zbook 15 G3 Dell Latitude 5491
• GSM: Ja, iPhone 5s Samsung Galaxy A5 2017 Samsung Galaxy S10+
• Overige: 25 44 25 vakantiedagen

Wat vinden jullie ervan? Qua vakantiedagen ben ik flink achteruit gegaan, en salaris ook wel wat maar nu heb ik geen kijk meer naar onderhoud en brandstof kosten van mijn auto, want bij mijn huidige werkgever kreeg ik €340 p.m extra voor kmvergoeding, maar uiteindelijk had ik toch wel meer brandstofkosten. Nu heb ik een lease bedrag van €270,- p.m.

[ Voor 12% gewijzigd door zazadanger68 op 11-03-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zo, tijd voor een update.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sissors schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:43:
Dan nog, ik wens je succes natuurlijk hoor, maar van €3600 naar €5000, oftewel bijna 40% salarisverhoging? Dat is wel aan de optimistische kant. Ik weet verder natuurlijk niet hoe goed je in je werk bent, maar algemeen zou dat ook erg hoog zijn voor iemand met jouw ervaring en vooropleiding.

En ik moet van binnen altijd weer beetje huilen als iemand geen flauw idee heeft wat hij nu voor pensioenregeling heeft.
Tja die verhoging binnen een organisatie kan je shaken ja, en tenzij je in een echt lekkere niche zit zal het buiten de deur ook aanpoten zijn.

Zal binnenkort een update doen, heb zeer weer wat anders na m'n vorige exercitie die me niet super bevalt. Een extreem voorbeeld ben ik dan wel, net als aardig wat mensen in dit topic natuurlijk. Bij mij is het vooral dat ik in een booming niche markt zit, mezelf redelijk kan verkopen en bereid was om te verhuizen naar onze oosterburen. Zit dan op ergens 40% meer dan een jaar geleden en ruim het dubbele van mijn start salaris 4 jaar terug.

Qua pensioen tja, helaas is er weinig te kiezen maar inderdaad, zorg dat je in ieder geval weet waar je aan toe bent en spaar zelf als het niet adequaat is. Gezien ik sowieso erg veel spaar pomp ik gewoon extra in de spaarrekening. Op het moment dat de economie klapt of uiterlijk zomer volgend jaar ga ik maandelijks in index trackers geld stoppen. Dan heb voldoende 'pot' voor een eigen woning in het geval dat de economie & woningmarkt klapt en verleggen we een deel van de spaarfocus.

@Olaf van der Spek :x Dit soort dingen geeft goed aan dat niemand overal goed in kan zijn en je soms gewoon voor lul staat.

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 11-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:25:
Tja die verhoging binnen een organisatie kan je shaken ja, en tenzij je in een echt lekkere nice zit zal het buiten de deur ook aanpoten zijn.
Niche? ;)
Zit dan op ergens 40% meer dan een jaar geleden en ruim het dubbele van mijn start salaris 4 jaar terug.
Zegt dat meer over het salaris van toen of over het salaris van nu?
Lies, damn lies and statistics.

[ Voor 46% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-03-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Niche? ;)

[...]

Zegt dat meer over het salaris van toen of over het salaris van nu?

[...]
Uiteraard, update komt nog, begon vrij laag 4 jaar terug (wist niet wat ik wilde dus ging de detachering maar in voor 33k/jaar met een niet heel erg die-hard technische master, dat had bijna 40 kunnen zijn). Straks kom ik waarschijnlijk uit op ergens 80k/jaar exclusief bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

Wat vinden jullie ervan? Qua vakantiedagen ben ik flink achteruit gegaan, en salaris ook wel wat maar nu heb ik geen kijk meer naar onderhoud en brandstof kosten van mijn auto, want bij mijn huidige werkgever kreeg ik €340 p.m extra voor kmvergoeding, maar uiteindelijk had ik toch wel meer brandstofkosten. Nu heb ik een lease bedrag van €270,- p.m.
Feitelijk heb je 19 vakantiedagen ingeruild voor een leasebak. Qua salaris zit je op hetzelfde (parallel). Ik weet niet of je verdere meer mogelijkheden hebt of andere uitdagingen, maar persoonlijk zie ik meer waarde in de vakantiedagen dan een leasebak.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
Ik heb even zitten bladeren hier en verbaast mij hoe groot de verschillen zijn m.b.t. de secundaire voorwaarden en bonussen. Onderhandelen jullie ook over de bonussen of gaat het dan meer over salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 14:00

Dutchredgaming

ICT Beheerder

zazadanger68 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:52:
Even een update :)

[...]

Niet verkeerd. Alleen pensioen is onbekend.
Heb je persioensopbouw?

Beetje offtopic vraagje: Zijn MCSA certificaten handig om je cv te hebben en voordeel op te hebben of zijn leuke papiertjes op te hebben?

Voor de rest leuke salaris. Geeft me nog meer motivatie om certificaten te halen en mijzelf te ontwikkelen

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Ypuh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:39:
[...]

Werk zelf als IT consultant en verdien heel behoorlijk, maar echt heel bijzonder is het niet wat wij doen vind ik.

Ik denk dat een verpleegkundige of automonteur op z'n minst net zoveel tijd investeert en misschien wel meer 'vakman' is dan de meeste IT'ers. Een automonteur heeft ook gewoon 4 jaar vakopleiding en verschillende cursussen gevolgd en het zijn met name de 'hobby uren' die het verschil maken bij de meeste IT'ers, waar een enthousiaste automonteur ook ieder weekend onder zijn eigen auto of die van een kennis ligt. Met 2 jaar werkervaring lachen ze je op de bouw nog uit, waar je in de IT al grootschalige projecten van een paar ton mag runnen.

Iedereen op dit forum zal regelmatig tegen houwtje touwtje oplossingen/inrichtingen/omgevingen aangelopen zijn waar je in vredesnaam vraagt wie dat zo heeft kunnen bedenken of durven releasen. Een project manager van een groot bouwproject lijkt me veel kritischer/stressvoller dan de uitrol van een nieuwe mailclient of feature in een random app'je. De gemiddelde project manager in de IT presteert dan ook gewoon ondermaats (volgens mij faalt 90% van de IT projecten nog steeds gedeeltelijk of helemaal).

Verschil is dat ons uurtarief ruim boven de 100 euro ligt en die van een automonteur of bouwvakker rond de 50 euro, en dat problemen bij een auto/huis/client direct zichtbaar zijn voor de klant. Er heerst nog een bepaalde waarde en onwetendheid rondom IT en bepaalde functies. Zelf voel ik me ook nog regelmatig een magier als er weer een simpele oplossing voor een complex probleem bedacht is, in een wereld waar gezond boeren verstand doorgaans ver te zoeken is :+ .
Zeer zeker een kern van waarheid. Maar... je vergeet hoe afhankelijk bedrijven (lees: bedrijfsprocessen) afhankelijk zijn van IT. Daarmee zijn ze dus vaak wel direct zichtbaar.
Inderdaad heerst er veel onwetendheid, wat ik vooral zie is dat IT een complex vakgebied maar ook vooral wordt gemaakt. Denken in simpele en effectieve oplossingen werkmethodes is voor maar weinig (project) managers weggelegd. Functiebeschrijvingen zijn veelal ver te zoeken in kleinere bedrijven.
Helaas zijn er in de IT ook eindeloos veel nevenfuncties.
En de engineer is veelal in het nadeel, daar deze tussenpersoon is tussen interne medewerkers dan wel klanten.
Het overgrote deel van de goed/veel verdienende functies is vooralsnog sales, management, consultancy.
en niet de (senior) project engineer. Eerst genoemde voeren vaak de boventoon.
Wat voor de automonteur geld, geld ook in de IT. Een klein foutje kan grote gevolgen hebben. Financieel, maar ook op allerlei andere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Hydra schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:28:
[...]

De standaardstrategie van kutbedrijven. Vooral kleine project bureautjes die relatief simpele websites / mobile apps maken, maken zich hier graag schuldig aan. Die gaan zo lang door als ze kunnen en als je dan uiteindelijk weggaat is er wel weer een andere naieve jonge developer die ze aan kunnen nemen.

@padrini dit gaat nooit veranderen. Bij dit soort bedrijven wil je echt niet werken. En leuke teams vind je overal wel.
Helaas komt dit vaker voor dan je denkt. Bazen zijn nu eenmaal ondernemers. Soms helaas ook ratten.
Een jaar duurt langer dan je denkt en uitschuiven van de processen of gooien op uitstellen van groei mogelijkheden is makkelijk te verantwoorden.
De mens staat niet meer centraal in veel situaties maar het bedrijfsbelang lees die van een baas die alles te zeggen heeft of alle reilen en zijlen van alle medewerkers binnen een bedrijf.
Als individu ben je nu eenmaal zeer afhankelijk van je werkomgeving, van je werk en salaris. Veel kleine bedrijven met een baas die liefst alle omzet in zijn eigen zak steekt maken hier gebruik lees: misbruik) van om andere maar uit te kunnen buiten, vooral als je zo jong mogelijk bent en net van school af komt.
En na een jaar hetzelfde bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
Abz87 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:18:
Ik heb even zitten bladeren hier en verbaast mij hoe groot de verschillen zijn m.b.t. de secundaire voorwaarden en bonussen. Onderhandelen jullie ook over de bonussen of gaat het dan meer over salaris?
Dat zal afhangen wie je werkgever is. Ik zit zelf in de financiele branche en mijn ervaring daarin is:

* Hoe meer senior je functie is, hoe meer onderhandelingsruimte er doorgaans is
* Hoe groter en meer gevestigd de WG, hoe minder ruimte er is omdat vrijwel alles in CAO is vastgelegd (zoals salarisschalen, vakantiedagen, bonus etc). Afwijken daarvan kan maar moet doorgaans door hoogste echalon worden goedgekeurd en HR wil niet graag dat proces door. Bij startup is die lijn natuurlijk veel korter

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 14:38
Dutchredgaming schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Niet verkeerd. Alleen pensioen is onbekend.
Heb je persioensopbouw.

Beetje offtopic vraagje: Zijn MCSA certificaten handig om je cv te hebben en voordeel op te hebben of zijn leuke papiertjes op te hebben?

Voor de rest leuke salaris. Geeft me nog meer motivatie om certificaten te halen en jezelf te ontwikkelen
Het is altijd handig om je Linkedin pagina up-to-date te houden met je certificering en aangezien recruiters opzoek zijn naar IT-ers met bepaalde certificering.
En aangezien mijn CV inhoud een kopie is van mijn Linkedin pagina staat het ook allemaal op mijn CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:44
Chief schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 02:30:
[...]

Dat zal afhangen wie je werkgever is. Ik zit zelf in de financiele branche en mijn ervaring daarin is:

* Hoe meer senior je functie is, hoe meer onderhandelingsruimte er doorgaans is
* Hoe groter en meer gevestigd de WG, hoe minder ruimte er is omdat vrijwel alles in CAO is vastgelegd (zoals salarisschalen, vakantiedagen, bonus etc). Afwijken daarvan kan maar moet doorgaans door hoogste echalon worden goedgekeurd en HR wil niet graag dat proces door. Bij startup is die lijn natuurlijk veel korter
Start-ups en kleine bedrijven hebben vaak een eigenaar die beslist (zijn eigen geld dus), waardoor er meer op de knip gezeten wordt. Is mijn ervaring althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Abz87 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:18:
Over beide, alleen moet je ook kijken wat je met dat geld kán. Een bonus klinkt leuk maar als je een hypotheek aan gaat vragen, worden bonussen (zonder vast karakter) niet meegeteld. Dus in dat opzicht zullen een hoop mensen meer hebben aan onderhandelingen over een salaris, dan over de bonus.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:03
Widow schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Over beide, alleen moet je ook kijken wat je met dat geld kán. Een bonus klinkt leuk maar als je een hypotheek aan gaat vragen, worden bonussen (zonder vast karakter) niet meegeteld. Dus in dat opzicht zullen een hoop mensen meer hebben aan onderhandelingen over een salaris, dan over de bonus.
Salaris is doorgaans ook flexibeler omdat daar gewoon voor een functie sowieso al een bandbreedte voor geldt voor een functie. Iets als een 'bonus' is vaak veel strakker afgebakend. Een extra maandsalaris bij het behalen van bedrijfsdoelen, een percentage van je uurtarief in de consultancy en ga zo maar door. In theorie zou je dergelijke zaken wel kunnen opperen, maar (hogere) vaste, structurele vergoeding is in Nederland om veel redenen nou eenmaal een stuk gunstiger. Die is gegarandeerd, worden inderdaad gebruikt bij zaken als hypotheekbepaling, telt mee bij zaken als uitkering tijdens ziekte of werkloosheid en ga zo maar door.
Wat nog wel interessant kan zijn is een stukje deelneming in een organisatie als die organisatie aardig groeit.
Daar komt ook nog bij dat veel mensen hier toch vooral uitvoerende technische rollen hebben en bonussen toch veelal eerder interessant zijn in commerciële functies. Daar kun je als individu ook veel makkelijker een meetbare bijdrage aan het bedrijfsresultaat leveren.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 12:40
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO
• Certificaten: RHCSA RHEL 7
• Werkervaring: 22
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland (onder Rotterdam)

2. Wat ga je doe:
• Functie: Senior Linux Engineer
• Werkgever/branche: Internet gerelateerd
• (Werk) Locatie(s): Haarlem
• Reistijd: 1 uur en 2 minuten (zonder files)
• Werkdruk: gemiddeld(?)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4200
• Vakantiegeld: € 336 (maandelijks uitgekeerd)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Leaseauto: €55.000 (ik mocht de auto kiezen, normbedrag is niet van toepassing)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54432
• Winstdeling/bonus: ik wist dat ik iets vergeten was te vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
Widow schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Ik ben het met je eens, behalve over hypotheek. Ik heb zelf namelijk probleemloos een hypotheek kunnen aanvragen met mijn bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Laatst online: 03-04 10:44
Abz87 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Ik ben het met je eens, behalve over hypotheek. Ik heb zelf namelijk probleemloos een hypotheek kunnen aanvragen met mijn bonus.
Variabele beloning, zolang gerelateerd aan persoonlijke doelen, wordt over de laatste drie jaar gemiddeld meegewogen in de meeste gevallen bij de grote aanbieders. Stel jij hebt 3x 10k aan bonus, telt dat mee als 10k extra vast salaris. Heb je pas 1 jaar 10k bonus --> 3333 extra vast salaris.

[ Voor 4% gewijzigd door frituurvetpet op 12-03-2019 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abz87
frituurvetpet schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Variabele beloning, zolang gerelateerd aan persoonlijke doelen, wordt over de laatste drie jaar gemiddeld meegewogen in de meeste gevallen bij de grote aanbieders. Stel jij hebt 3x 10k aan bonus, telt dat mee als 10k extra vast salaris. Heb je pas 1 jaar 10k bonus --> 3333 extra vast salaris.
en toch werd alles van mijn bonus meegeteld :) wat jij hebt aangegeven verschilt van bank tot bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 08:54
Je bonus wordt toch gewoon als loon gezien en komt uiteindelijk op de jaaropgave? Waarom zal de bank daar moeilijk te controleren berekeningen voor gebruiken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Laten we weer on-topic gaan. Ik zou het zonde als dit topic op slot gaat door teveel off-topic berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
VorCha schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:07:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO
• Certificaten: RHCSA RHEL 7
• Werkervaring: 22
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland (onder Rotterdam)

2. Wat ga je doe:
• Functie: Senior Linux Engineer
• Werkgever/branche: Internet gerelateerd
• (Werk) Locatie(s): Haarlem
• Reistijd: 1 uur en 2 minuten (zonder files)
• Werkdruk: gemiddeld(?)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4200
• Vakantiegeld: € 336 (maandelijks uitgekeerd)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Leaseauto: €55.000 (ik mocht de auto kiezen, normbedrag is niet van toepassing)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54432
• Winstdeling/bonus: ik wist dat ik iets vergeten was te vragen :+
Zit je niet best een beetje aan de onderkant qua salaris met HBO en 20+ jaar ervaring? Als je zelf tevreden bent is dat natuurlijk geen enkel probleem overigens :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Zit je niet best een beetje aan de onderkant qua salaris met HBO en 20+ jaar ervaring? Als je zelf tevreden bent is dat natuurlijk geen enkel probleem overigens :)
Moet inderdaad beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26
adjego schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Members only:
Weer een update vanaf April 2019.

Members only:

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:16
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door wimvanp1 op 01-07-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 09:18
wimvanp1 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:35:
Members only:
Niet slecht denk ik maar ik zou toch zeker nog eens verder zoeken, ik ben 2.5 jaar geleden begonnen in dezelfde regio voor 2300€ bruto en 280€ forfaitaire onkosten. Ik heb toen 3 verschillende voorstellen naast elkaar gelegd en daar zitten toch wel redelijk wat verschillen in. Toevallig was het bedrijf dat de beste indruk nagelaten had ook degene met het beste voorstel dus de keuze was gemakkelijk gemaakt.

ps: Als de HR dienst druk op je uitoefent door iets te zeggen zoals "dit voorstel is maar 2 weken geldig", bel dan gewoon even en vraag of die 2 weken echt zo erg zijn. Leg uit dat je bij meerdere bedrijven in gesprek bent en pas wilt beslissen als je een duidelijk beeld hebt van elk bedrijf. Dat begrijpen ze normaal wel, zeker als het een iets groter consultancy bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Ook al is het Belgie, consultancy bedrijven zijn erop gericht om je flink uit te melken de eerste 1 of 2 jaar. Ze investeren natuurlijk ook flink in je (als het goed is) en onderschat niet wat een A1 kost of hoeveel je nog moet leren, maar met een Master zou je denk ik toch nog wel even rond kunnen shoppen of je ergens niet 'meer dan standaard' kunt krijgen.

Kijk vooral naar het groeiperspectief binnen het bedrijf. Ik ben ook gestart als trainee en heb iedere 6 maanden tot nu toe een loonsverhoging gekregen (incl. hele dikke van 950 p/m en hele kleine van 28 p/m). Staar je dus niet blind op 300 meer bij aanvang, als je een jaar later bij de ander al 500 hoger had kunnen zitten. Vaak gaan ze wel een beetje hand-in-hand is mijn ervaring, een leuk uitdagende opdrachten, goede begeleiding en een leuk salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:16
Hartelijk bedankt voor de feedback!
Ik was sowieso nog van plan om even af te wachten op eventuele voorstellen van andere bedrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shruikand
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03-2024
Kleine update.
Shruikand schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:49:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4 Netwerkbeheerder
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support & Infra
• Werkgever/branche: Groothandel/retail
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland, Mali, Afghanistan, Dubai (Misschien Congo D.R. erbij)
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: 40 uur in nederland. 70 uur in het buitenland

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2250
• Vakantiegeld: €2160
• Dertiende/veertiende maand: €1725 ongeveer
• Pensioeninleg per jaar: €1000
• Mobiliteit per jaar: €-
• Overige: In oorlogsgebieden krijg ik 85 uur per week uitbetaald + gevarengeld, 25 vakantiedagen, laptop en mobiel.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Op dit moment: €34.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:55
Oude situatie
Members only:

Kleine update :)

Members only:

Zeer tevreden, doorgroei mogelijkheden zijn voor de komende jaren enorm.
Geen leaseauto meer maar woon dichtbij werk en hoef niet te reizen voor werk verder.

Ik denk dat ik het redelijk goed voor elkaar heb, gezien mijn leeftijd en opleiding.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:14
Je werkt voor Defensie? Of voor een bedrijf dat dingen doet op defensie locaties in t buitenland?

Bij dat laatste vind ik je salaris best laag eigenlijk. Ik kan me nog herinneren dat het balie personeel op het(militaire) vliegveld van Kabul zo rond de 7.5k pond per maand verdienden(In 2010/2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shruikand
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03-2024
Bouke-p schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Je werkt voor Defensie? Of voor een bedrijf dat dingen doet op defensie locaties in t buitenland?

Bij dat laatste vind ik je salaris best laag eigenlijk. Ik kan me nog herinneren dat het balie personeel op het(militaire) vliegveld van Kabul zo rond de 7.5k pond per maand verdienden(In 2010/2011).
Het laatste, alleen ben ik niet altijd in het buitenland. Meestal maar 3, 4 weken per 3 maanden. Maar ook als ik in het buitenland ben krijg ik dat bedrag niet, dus dan is het in vergelijking best laag.

Voor nu vind ik het prima. Als ik weg ben, geen onkosten en toch een extra'tje de maand erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:14
Shruikand schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Het laatste, alleen ben ik niet altijd in het buitenland. Meestal maar 3, 4 weken per 3 maanden. Maar ook als ik in het buitenland ben krijg ik dat bedrag niet, dus dan is het in vergelijking best laag.

Voor nu vind ik het prima. Als ik weg ben, geen onkosten en toch een extra'tje de maand erop.
ik heb geen idee wat je doet verder, maar ik vind het erg mager. Dat is ongeveer wat een kpl1 verdiend...(weet ik toevallig, tot niet zo lang geleden was ik dat zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483913

wimvanp1 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:35:
Members only:
Ziet er uit als Realdolmen?
Dit bedrijf had mij ook een contract aangeboden. In die periode had ik bij meerdere bedrijven gesolliciteerd en dit bedrijf kwam er qua loon het slechts uit.
Natuurlijk is loon niet alles maar zijn er nog belangrijke factoren zoals reistijd, werkdruk, collega's, bedrijfscultuur, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:34
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Buizerd__NL op 19-03-2019 14:50 ]

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 09-06 19:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Members only:

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

4600 voor 36 uur, da's lekker voor een infraspecialist. Heb wel een vermoeden waar je terecht komt (toevallig de zelfde toko als waar je pensioen gaat lopen? ;) ). Dan hoop ik wel voor je dat je er mag parkeren omdat je vrij dicht bij woont. Anders ben je alsnog dagelijks 1 minuten aan het lopen en/of loop je leeg op een parkeerabo a 150 eur/maand.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 09-06 19:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:10:
4600 voor 36 uur, da's lekker voor een infraspecialist. Heb wel een vermoeden waar je terecht komt (toevallig de zelfde toko als waar je pensioen gaat lopen? ;) ). Dan hoop ik wel voor je dat je er mag parkeren omdat je vrij dicht bij woont. Anders ben je alsnog dagelijks 1 minuten aan het lopen en/of loop je leeg op een parkeerabo a 150 eur/maand.
Ja ik ben er ook blij mee. Nee, ik ga niet bij die pensioenboer werken. Iets met een hele boel data wat men verwerkt in Heerlen en Den Haag. ;)

Anyway, ik had dat probleem met parkeren omdat ik te dichtbij woon ook bij deze werkgever. Echter, ik woon 900 meter ver genoeg om gebruik te kunnen maken van de parkeerplaats. 8)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:06
Techno Overlord schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:50:
Members only:
Is APG niet ABP? En begrijp ik dat je woon-werk ook 1e klas mag reizen of is dat allen bij dienstreizen?
Verder mijn inziens een mooie stap! ;)

edit: Nevermind begrijp al dat je bij de buren zit :P

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Buizerd__NL schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:48:
Members only:
Gezien je leeftijd, certificering en ervaring zou ik rondkijken, voor minder dan ~35-40k per jaar doe je jezelf tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 12:40
DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:14:
[...]
Ik had naderhand ook wel een beetje het idee dat ik te laag heb ingezet, maar er is nu in ieder geval nog ruimte voor groei. Ik ben zelf wel tevreden. Er zijn overigens een aantal andere zaken die ook waarde hebben voor mij, dat is oa de vrije keuze in lease auto en de flexibiliteit kwa werklocatie in combinatie met werktijden. (het lukt mij bv niet om 8u per dag in Haarlem te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 19:08
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 08-06 17:08

D33F

Tweelingtemmer

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: .NET developer
• Werkgever/branche: softwarehuis
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot soms erg druk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: +- 4 % eigen bijdrage
• Mobiliteit per jaar: € 2200
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32700
• Winstdeling/bonus:

Onlangs een verhoging gekregen van 2500 naar 2550 (collectieve beloning) maar ondanks positieve beoordeling nog geen individuele beloning mogen ontvangen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Laatst online: 18-07-2024
David Regeling schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: .NET developer
• Werkgever/branche: softwarehuis
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot soms erg druk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: +- 4 % eigen bijdrage
• Mobiliteit per jaar: € 2200
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32700
• Winstdeling/bonus:

Onlangs een verhoging gekregen van 2500 naar 2550 (collectieve beloning) maar ondanks positieve beoordeling nog geen individuele beloning mogen ontvangen.
Kan aan mij liggen maar ik vind dit toch wel heel erg karig.. Zou eens rond gaan kijken, is zat vraag voor .NETters als ik zo even zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
CrawlFish schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik vind dit toch wel heel erg karig.. Zou eens rond gaan kijken, is zat vraag voor .NETters als ik zo even zoek..
Helemaal mee eens. Ik heb meer zicht op de randstad, maar daar zou je hoogstwaarschijnlijk aan de bak kunnen voor het dubbele. Zeker even rondkijken.

Whoops, 'maar' 2 jaar ervaring, dat had ik even niet door. Nog steeds aan de lage kant, maar gezien locatie/werkervaring al wel realistischer :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kaaswagen op 20-03-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

Koppensneller

winterrrrrr

Kaaswagen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:16:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb meer zicht op de randstad, maar daar zou je hoogstwaarschijnlijk aan de bak kunnen voor het dubbele. Zeker even rondkijken.
Twee jaar ervaring en >€5000? Op welke arbeidsmarkt werk jij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 10:10
Plazza schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:46:
Members only:
Van Assen naar Groningen 90 minuten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:49
Misschien bedoelt hij 45min heen 45 min terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 12:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: medewerker beheer ict niv 3 mbo
• Werkervaring: 1,5 jaar ( bijna 1 jaar bij dit bedrijf )
• (Woon) Locatie: Nijmegen

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker/ werkplekbeheerder
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Uren/week: 36 ( 4x 9 uur )
• Reistijd: 15-30 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500 bruto ( Wordt 2560 bruto over 2 maanden )
• Vakantiegeld: € elke maand 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 7,4% per maand ( volgend jaar 8,33% )
• Pensioeninleg per jaar: € 213
• Mobiliteit per jaar: € 27c p/km rijden naar klant. 19ct km vergoeding ( kom ik niet in aanmerking voor aangezien ik binnen de straal van 9km woon )

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

MitchellHearth schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Misschien gaat ie op de fiets. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 19:08
MitchellHearth schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Ik woon niet in Assen zelf. Heb Assen gezet omdat mensen die dorpen ernaast niet kennen. Ik moet eerst de bus naar Assen en vanaf Assen naar groningen met de Trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 23:48
Na overname door opdrachtgever ook maar eens posten.
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door KoningsGap op 25-03-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praelyk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-10-2020
Aanbod gehad:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Werkervaring: Iets meer dan 1 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder
• Werkgever/branche: Publieke sector
• Uren/week: 38
• Reistijd**: 45 min
• Werkdruk: ...

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2640
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: 66,7/33,3 geloof ik
• Mobiliteit per jaar:* € 960
• Overige: € 0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.710
• Winstdeling/bonus: € 0

Lijkt me best een mooi aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:07
praelyk schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:31:
Aanbod gehad:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Werkervaring: Iets meer dan 1 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder
• Werkgever/branche: Publieke sector
• Uren/week: 38
• Reistijd**: 45 min
• Werkdruk: ...

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2640
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: 66,7/33,3 geloof ik
• Mobiliteit per jaar:* € 960
• Overige: € 0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.710
• Winstdeling/bonus: € 0

Lijkt me best een mooi aanbod?
Gezien de regio en je ervaring volgens mij inderdaad best een puik aanbod:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56

St@m

@ Your Service

Oud
Members only:

En per 1 mei

Members only:

Na ~10 maanden bij mijn huidige werkgever de conclusie getrokken dat dit niet het bedrijf is waar ik wil werken dus op zoek gegaan naar wat anders. Een mooie functie gevonden bij een groot bedrijf. Uiteraard geen leasebak meer, maar wel een stukje extra salaris (~10.000 p/j bruto extra). Ze zochten iemand die erg graag wilde doorgroeien naar BA/IA en dat is een kant die ik zeker op wil na afronding van mijn studie dus ik ben erg blij met de aanstelling.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Members only:

Helaas zitten er geen certificaten bij, welke ik wel graag wil halen. Mogelijk dat ik dat nog ga onderhandelen bij een nieuw contract.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:11

drooger

Falen is ook een kunst.

[b]Techrvw in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"Techrvw schreef op vrijdag 22 maart
Helaas zitten er geen certificaten bij, welke ik wel graag wil halen. Mogelijk dat ik dat nog ga onderhandelen bij een nieuw contract.
Als je momenteel niet ondersteund wordt om certificeringen te halen dan zou ik echt goed klagen bij management en evt. zelfs bij HR.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:49

spartacusNLD

This is Sparta!!

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 23-03-2019 10:24 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Members only:
Ik heb het idee dat ik nu niet echt grote stappen meer kan zetten, behalve gewoon ouder worden en langzaam wat doorgroeien. Ik vind dat wel een beetje gek idee eigenlijk. Zie ik dat fout?

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

TMC

gast schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:33:
[...]

Ik heb het idee dat ik nu niet echt grote stappen meer kan zetten, behalve gewoon ouder worden en langzaam wat doorgroeien. Ik vind dat wel een beetje gek idee eigenlijk. Zie ik dat fout?
Boven de 65k wordt het idd wat lastiger om grote stappen te zetten, maar het kan wel. Als je de komende jaren steeds hetzelfde werk blijft doen, waarom zou je dan meer moeten verdienen? Dat moet je dus zien te vermijden:
- Ontwikkel jezelf: breng innovatie binnen je bedrijf en/of het product, maak jezelf nieuwe technieken eigen, etc.
- Doe grotere projecten: als je projectleider wordt bij een ERP-implementatie van X miljoen kan je echt wel meer dan 4650 verdienen.

[ Voor 19% gewijzigd door TMC op 22-03-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:39
pineapple schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:40:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 2.5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Mobile App Developer
• Werkgever/branche: Een grote overheidsinstantie
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2823 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3136)
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €36.871

Ik ben momenteel best tevreden met mijn job en arbeidsvoorwaarden.
Ik heb erg leuk en afwisselend werk en gezellige collega's, ik heb alleen het gevoel dat ik in mijn huidige functie niet echt snel kan groeien.
Ik heb 2 weken terug promotie gemaakt naar medior ontwikkelaar:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Mobile App Developer
• Werkgever/branche: Een grote overheidsinstantie
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3130 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3477)
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €43.820

Ik heb een mooie stap kunnen maken van junior naar medior ontwikkelaar :).
Hoe verhoudt het bovenstaande zich tot salarissen in het bedrijfsleven?
Pagina: 1 ... 15 ... 212 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.