Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hahn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Heb je vooral gesprekken gehad met bedrijven waar enkele, tot enkele tientallen developers werken? Of gaat dit om bedrijven (ver) buiten de randstad?
Midden van het land, ik denk zo'n 100 R&D-ers wereldwijd. Ik zoek internationaal marktleidende organisaties uit.
Nu weet ik niet precies de salarisschalen van developers, maar zelf ben ik met 8 jaar ervaring Senior Interaction Designer en zit ik al tegen de 5k aan
Maar dan zit je ook al een eindje in de zeven cijfers qua budgetverantwoordelijkheid en een serieus team onder je?

Ik werk bij een internationaal marktleider met een omzet ver in de 8 cijfers voor de komma en zoek vergelijkbare bedrijven. Bij bedrijven met duizenden engineers voel ik me persoonlijk niet prettig dus met een R&D afdeling van zo'n 100 of meer personen, vergelijkbaar met mijn huidige omgeving, zou ik erg blij zijn. Dat levert me ook een bepaalde vrijheid en invloed op.
Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:11:
@AtleX het verbaasd mij dat je het schokkend vind. Ik ben momenteel een 'gewone' developer met iets meer dan de helft van jouw aantal jaren ervaring en zit momenteel in een team waar ik geen noemenswaardige rol heb en geen trainingen volg, maar wel met eenzelfde salaris als jij, buiten de randstad) wel midden van het land.
Vergeet niet dat ik een .NET-er ben. Die vind je op elke straathoek van de wereld per dozijn. Mijn werkgever heeft geen enkele moeite om ze aan te trekken. We zitten ook in het midden van het land. We bieden een salaris, verder op een pensioen na geen secundaire arbeidsvoorwaarden.

[ Voor 41% gewijzigd door AtleX op 23-05-2022 07:24 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56
AtleX schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:45:
[...]

Maar dan zit je ook al een eindje in de zeven cijfers qua budgetverantwoordelijkheid en een serieus team onder je?
Nope, ik geef leiding aan niemand, en ben ook voor geen enkel budget verantwoordelijk. Natuurlijk help ik juniors en mediors wel, maar ze rapporteren niet aan mij (daar zijn Team Lead-rollen voor, die ongeveer hetzelfde qua salaris verdienen als Senior bij ons).

Het enige wat echt van mij verwacht wordt is dat ik goede designs oplever :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:16
@AtleX ik heb nooit iets anders dan .net gedaan. Ooit met 2.0 voor hobby ingerold en nooit echt uitgegaan (wel met andere talen en platformen wat gedaan overigens, maar heel weinig professioneel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
jongetje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:55:
Dat zou ik nooit gebruiken. Geeft aan dat je enorm ontevreden bent en actief aan het rondkijken bent. Kan misschien werken maar kan de relatie ook op scherp zetten.
Jij wordt nooit koud benaderd?
Dat is de insteek die je moet doen. Straalt ook meteen meer kracht uit. En als het echt om het geld is uitdaging gaat moet je als dit op niets uitdraait gewoon solliciteren en weggaan want er veranderd dan niets.
Blijf van mening dat je gewoon kan zeggen dat je een beter aanbod hebt gehad, dus dat de markt jou meer waard vindt. Ze benaderen jou er zelfs voor, briljant toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Pizza_Boom schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:44:
[...]
Jij wordt nooit koud benaderd?
Jazeker wel. Maar dan ga ik niet tegen mijn werkgever zeggen "Ik ben benadert door een ander bedrijf en die bied me 500euro meer per maand en als jullie dat mij ook geven blijf ik". Dat is het punt dat ik probeer te maken maar blijkbaar niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twlr1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-07 23:20
thlst schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor de toevoeging dit is precies mijn punt.

Als @twlr1 de bonus buiten beschouwing laat is de verhoging slechts 3,4%. Dat kun je bij je huidige werkgever ook wel krijgen waarschijnlijk
Helaas niet, plus de stap omhoog is bij mijn huidige werkgever ook niet mogelijk. Zie dit daarom ook alleen maar als een plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:34:
Jazeker wel. Maar dan ga ik niet tegen mijn werkgever zeggen "Ik ben benadert door een ander bedrijf en die bied me 500euro meer per maand en als jullie dat mij ook geven blijf ik". Dat is het punt dat ik probeer te maken maar blijkbaar niet overkomt.
Komt niet over omdat je niet aangeeft wat je dan wel doet. Negeer je dat aanbod gewoon? Zal neem ik aan wel een omslagpunt in zitten. Of zit je zo goed om je plek dat je hoe dan ook wilt blijven, al krijg je misschien wel het dubbele aangeboden?

Misschien is één aanbod ook niet echt noemenswaardig, maar stel je hebt er drie of meer dan kan je best zeggen dat je het heel erg naar je zin hebt, maar dat je op basis van de aanbiedingen die je ontvangt vindt dat je te weinig verdient. Als je dat buiten de aanbiedingen dan ook nog inhoudelijk kan onderbouwen heb je een prima case. Als relatie daarop al stuk loopt was het blijkbaar toch niet zo'n goede werkgever en kan je net zo goed weggaan. Is reactie wel positief dan sla je er wat extra centen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:37
jongetje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:34:
[...]

Je kan ook zeggen: "Ik heb het hier prima naar mijn zin maar merk dat ik bij andere werkgevers een aardige sprong qua salaris kan maken. Ik wil op zich niet weg maar heb nu wel het vervelende gevoel dat ik ergens anders meer kan verdienen. Is dat iets waar jullie iets aan kunnen doen?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kalentum schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:21:
[...]

Je kan ook zeggen: "Ik heb het hier prima naar mijn zin maar merk dat ik bij andere werkgevers een aardige sprong qua salaris kan maken. Ik wil op zich niet weg maar heb nu wel het vervelende gevoel dat ik ergens anders meer kan verdienen. Is dat iets waar jullie iets aan kunnen doen?"
Dit soort zaken moet je alleen op die manier spelen/communiceren als je het niet erg vindt om ook daadwerkelijk over te stappen. Anders weet je werkgever dat ze over je heen kunnen lopen omdat je nu in een krappe markt al niet wilt wisselen en kunnen ze dat gebruiken. Liggend aan de manier van communiceren én de ontvanger kan dit wel voor spanningen zorgen. Die spanningen zijn in mijn beleving compleet weg als je een week later toch je ontslag aanbiedt en kun je rustig je opzegtermijn uitwerken.
Dit valt en staat in mijn optiek met:
  • hoe je het communiceert;
  • hoe het ontvangen wordt;
  • in welke mate je werkgever hierin überhaupt in mee wil veren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-07 17:25
Ja, of deze man heeft het hééél erg goed voor elkaar, of hij loopt gewoon keihard te trollen :9
Je zou het bijna denken he.. 8)7 Ik zit hier van... wat doe ik in verdesnaam fout dan haha

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
@Kalentum en @True Helemaal met jullie eens hoor. Maar als een werkgever al niet zelf over de brug komt (zeker als je aan schalen zit gebonden) dan heeft het vaak weinig zin. Zeker toen ik bij een grote corporate zat, zit je op een gegeven moment vast in schalen en het hele systeem van beoordelen.
Voor nu zit ik idd erg op mijn plek en moet vooral het bedrijf een enorme vooruitgang zijn, die 100 of 200 euro per maand is geen reden voor een overstap. Maar 1000 of hoger euro zou me wel tot nadenken zetten, maar moet alsnog het bedrijf erg leuk zijn. Ik ga niet voor meer geld met tegenzin naar mijn werk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:29
In de afgelopen twee jaar een tweetal hopjes gemaakt, resulterend in:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-08 15:32
Het is inmiddels vijf jaar geleden dat ik nog voor het laatst gepost heb, dus bij deze de update. Recent ook de luxe gekregen om eens flink te onderhandelen, waarbij ik tot volgende kom:

Members only:

Alleen jammer dat ik niet de functie krijg die past bij het loon. :X Alhoewel zowel de klanten als de directe collega's wel aangeven dat ik helemaal niet op mijn plek zit en ik moet blijven aandringen om toch die verdiende promotie te krijgen of het gewoon aan te zetten. Ik heb al van veel klanten een (serieus) bod gekregen in de functie die ik ambieer, maar ik prefereer om meerdere omgevingen te doen dan dezelfde omgeving voor enkele jaren.

Maar heel wat vrienden zijn aan het wisselen van werkgever en krijgen allemaal mooie aanbiedingen. Dus als het niet verbeterd de komende maanden, dan kijk ik ook voor andere oorden. Ik werk graag voor deze werkgever, maar het duurt allemaal ietwat traag en ik krijg het gevoel dat ik mezelf in de voet schiet door het te blijven accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd:22
• Opleiding: MBO3 bezig met MBO4(voor oktober klaar 100%)
• Certificaten: AZ-900 MS-900
• Werkervaring:1 jaar
• (Woon) Locatie:Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer(eerste lijn)
• Werkgever/branche:Detachering
• (Werk) Locatie(s):Kantoor
• Aantal vakantiedagen*:25
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**:25-30 min
• Werkdruk:laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900 - Met niv 4 2200+(aanbieding van project 2500 bruto zonder auto)
• Vakantiegeld: €2000 ongeveer
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t Hoe ver ik weet staat niks in mn contract
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t Hoe ver ik weet staat niks in mn contract
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 22,800

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €Er staat cumulatief 206,41 weet echt niet hoe dit werkt.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Pensioen StiPP Basis
• Mobiliteit per jaar **** € Auto van de zaak 65 euro bijtelling geen eigen bijdrage
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22,800

Tips? om meer te verdienen vriend van mij zelfde leeftijd opleiding en die heeft bij ons project aangegeven dat die meer verdient maar we verdienen even veel hij krijgt nu met deta-vast 2,900 bruto even veel ervaring zonder certificaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
Kwam per toeval weer in dit topic terecht en meende hier in het verleden eens wat te hebben gepost. Benieuwd hoe het er toen voorstond en post weer gevonden uit november 2016. Heb er mijn nieuwe situatie naast gezet. Toch mooi om te zien dat wat toen veel geld was nu weer in een ander perspectief staat...

Members only:

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• denkeroverna
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-04 23:55
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
denkeroverna schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• denkeroverna
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 18:54
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 15:37

HSG

Ik zou toch eens heel snel op zoek gaan naar een andere werkgever. Als je geen pensioen opbouwt betekend op de eindstreep minder pensioen en je bent al 1.5 jaar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-07 16:08
Mijre schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 00:35:
In de afgelopen twee jaar een tweetal hopjes gemaakt, resulterend in:

***members only***
Wat een timing! Ik zat dit topic door te scrollen om te kijken of ik andere functioneel beheerder kon vinden. Vind ik jou, en dan direct ook iemand die onder het CAO rijk valt. Ik had altijd het idee dat functioneel beheerders bij andere CAO rijk gerelateerde bedrijven standaard een schaal hoger werden geschaald dan bij mij. Maar dat lijkt met jou salaris ook wel te kloppen. Ik zit zelf in schaal 8.

Zit je al langer dan 1 jaar bij het rijk? Ik ben namelijk wel benieuwd of je meer dan 1 schaal omhoog bent gegaan na 1 jaar tijd. Soms word ik namelijk door LinkedIn recruiters benaderd met een salaris indicatie ver boven mijn huidige. En wat ik van mijn directe collega's hoor is dat het niet makkelijk is om meer dan 1 trede per jaar omhoog te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:00
Als junior de enige front-ender zijn is wel echt killing voor je vooruitgang en in jouw geval wellicht ook voor je carriere. Ik hoop dat je verder wel met een moderne frontend stack werkt. Hoe dan ook zou ik zsm iets zoeken waar je veel kan leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
grasmat0 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Wat een timing! Ik zat dit topic door te scrollen om te kijken of ik andere functioneel beheerder kon vinden. Vind ik jou, en dan direct ook iemand die onder het CAO rijk valt. Ik had altijd het idee dat functioneel beheerders bij andere CAO rijk gerelateerde bedrijven standaard een schaal hoger werden geschaald dan bij mij. Maar dat lijkt met jou salaris ook wel te kloppen. Ik zit zelf in schaal 8.

Zit je al langer dan 1 jaar bij het rijk? Ik ben namelijk wel benieuwd of je meer dan 1 schaal omhoog bent gegaan na 1 jaar tijd. Soms word ik namelijk door LinkedIn recruiters benaderd met een salaris indicatie ver boven mijn huidige. En wat ik van mijn directe collega's hoor is dat het niet makkelijk is om meer dan 1 trede per jaar omhoog te gaan.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 13:11

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkeroverna
Members only:
retoohs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:38:
[...]

Als junior de enige front-ender zijn is wel echt killing voor je vooruitgang en in jouw geval wellicht ook voor je carriere. Ik hoop dat je verder wel met een moderne frontend stack werkt. Hoe dan ook zou ik zsm iets zoeken waar je veel kan leren.
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 08:26
Members only:

Recent een enorme boost mogen maken. In het verleden al eens rond gekeken en wat aanbiedingen gehad. Uiteindelijk op geen enkele ingegaan maar dit jaar toch eens opnieuw gesproken met m'n werkgever. Met de krappe arbeidsmarkt, hoge inflatie en jarenlange sterke inzet vonden ze mijn verzoek voor verhoging meer dan op de plaats.

[ Voor 0% gewijzigd door dragongamer op 26-05-2022 22:20 . Reden: Huidig werk was incorrect ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rrrandy
  • Laatst online: 27-06 13:00
Enige tijd geleden overgestapt naar werkgever met een midlance (70/30) beloningsmodel. Heeft me geen windeieren gelegd, mijn inkomen is bijna verdubbeld :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: Master in Computer Science
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Enschede

2. Wat doe je:
• Functie: Senior developer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Remote + incidenteel bij de klant
• Aantal vakantiedagen: 25 wettelijk
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.300
• Vakantiegeld: ca € 5000
• Bonus, toeslagen, etc: ca € 65.000 (uitgesteld loon)
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca € 130.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ca € 4.500 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: € NS Business card
• Overige: bovenop de wettelijke vakantiedagen 'onbeperkt' vakantiedagen, gaat af van de bonus
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca € 130.000

[ Voor 0% gewijzigd door rrrandy op 27-05-2022 17:31 . Reden: Bijdrage werkgever in pensioeninleg klopte niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 08:26
Members only:

Netjes! Wat betekent dat uitgesteld loon?

Met zo'n midlance constructie zul je niet gauw als developer zonder werk komen te zitten. Mocht dat zo zijn, op wat val je dan terug?
Ik had begrepen uit artikels dat je dan een soort van basisinkomen krijgt en in sommige gevallen dit zelfs moet terugbetalen.

[ Voor 0% gewijzigd door dragongamer op 27-05-2022 16:20 . Reden: gramamtica fix ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 17:58
Kleine stap naar freelance nu, dan zijn die andere 30% ook voor jezelf....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmat0
  • Laatst online: 27-07 16:08
Ik heb het idee dat ik redelijk goed heb onderhandeld aan het begin. Bij CAO Rijk schaal 8, trede 9. Ik heb zelf HBO bedrijfseconomie gestudeerd, 1 jaar sales gedaan. En nu ben 2 jaar 3 maanden functioneel beheerder (1.5 jaar bij een ander bedrijf, nu 9 maanden bij het rijk). Ik had niks te klagen als startsalaris.

Maar bij onze afdeling kennen ze dus geen junior/medior/senior functioneel beheers (nog niet iig). En ik zou het wel tof vinden dat ik op 1.5 jaar tijd bij deze werkgever een grotere stap kan maken (schaal omhoog zelfde trede, of 1 trede lager).

Heb jij nog veel moeite moeten doen om een schaal omhoog te gaan na 1 jaar tijd, of is dit iets wat je hebt afgesproken toen je bent aangenomen/in je contract laten zetten?

Maar het is goed om te horen dat er bij ander CAO rijk bedrijven functioneel beheerder tot schaal 11 gaan. Dat geeft in ieder geval een goed gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rrrandy
dragongamer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:20:
***members only***

Netjes! Wat betekent dat uitgesteld loon?

Met zo'n midlance constructie zul je niet gauw als developer zonder werk komen te zitten. Mocht dat zo zijn, op wat val je dan terug?
Ik had begrepen uit artikels dat je dan een soort van basisinkomen krijgt en in sommige gevallen dit zelfs moet terugbetalen.
Het verschilt natuurlijk per werkgever. Mijn maandsalaris is mijn vaste basisinkomen. Dat is vastgesteld op 55% van het uurtarief wat ik met mijn werkgever heb afgesproken dat het minimum is waarvoor ik een opdracht doe.

Alles wat daar bovenop komt tot aan 70% van wat ik daadwerkelijk aan uurtarief krijg noem ik uitgesteld loon. Het is geen bonus, het is een gegarandeerd iets wat ik maandelijks opbouw en jaarlijks wordt uitgekeerd.

In de huidige tijd zal het niet snel gebeuren dat je lang op de bank zit. Ik hoef in ieder geval niets terug te betalen mocht dat gebeuren. Dat is een stukje risico wat de werkgever op zich neemt. We gaan in zo'n geval natuurlijk wel met elkaar in gesprek, want misschien zal dan toch het tarief moeten worden bijgesteld of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Hmmbob schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:26:
Kleine stap naar freelance nu, dan zijn die andere 30% ook voor jezelf....
Maar dan moet ik zelf pensioen en verzekeringen regelen, zelf acquisitie doen, onderhandelen met opdrachtgever over mijn tarief, enz. Nu is dat allemaal voor mij geregeld. Daarnaast vraag ik me af of ik als freelancer net zo'n hoog uurtarief voor elkaar zou krijgen als er nu voor mij betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
rrrandy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Maar dan moet ik zelf pensioen regelen
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
grasmat0 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Ik heb het idee dat ik redelijk goed heb onderhandeld aan het begin. Bij CAO Rijk schaal 8, trede 9. Ik heb zelf HBO bedrijfseconomie gestudeerd, 1 jaar sales gedaan. En nu ben 2 jaar 3 maanden functioneel beheerder (1.5 jaar bij een ander bedrijf, nu 9 maanden bij het rijk). Ik had niks te klagen als startsalaris.

Maar bij onze afdeling kennen ze dus geen junior/medior/senior functioneel beheers (nog niet iig). En ik zou het wel tof vinden dat ik op 1.5 jaar tijd bij deze werkgever een grotere stap kan maken (schaal omhoog zelfde trede, of 1 trede lager).

Heb jij nog veel moeite moeten doen om een schaal omhoog te gaan na 1 jaar tijd, of is dit iets wat je hebt afgesproken toen je bent aangenomen/in je contract laten zetten?

Maar het is goed om te horen dat er bij ander CAO rijk bedrijven functioneel beheerder tot schaal 11 gaan. Dat geeft in ieder geval een goed gevoel.
Wanneer je in een hogere schaal komt (anders dan bij promotie naar een andere rol), dan steek je meestal wel horizontaal over. Dus op het moment zelf merk je er dan niet heel veel van, maar je uitloopmogelijkheden zijn hoger.
Dus bijv. van 8.9 naar 9.6 en van een 9.8 naar een 10.5 (zit meestal - niet altijd! - 3 tredes verschil in).
Je trede krijg je dan op je reguliere moment, naar ik begrijp van collega's.

Met 2,5 jaar (toentertijd) werkervaring een trede 9 in de geldende schaal onderhandelen, is inderdaad netjes.

Ik weet niet of het voor Z geldt, maar ik had mijn eerste jaar in een aanloopschaal (schaal 8 ) gezet kunnen zijn en dan had ik bij goed functioneren+contractsverlenging na 1 jaar in schaal 9 ingestroomd. Omdat ik direct in 9 ben gestart, heb ik geen automatische wissel naar een hogere schaal, omdat ik al in de "juiste" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:25
rrrandy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Alles wat daar bovenop komt tot aan 70% van wat ik daadwerkelijk aan uurtarief krijg noem ik uitgesteld loon. Het is geen bonus, het is een gegarandeerd iets wat ik maandelijks opbouw en jaarlijks wordt uitgekeerd.
Hoe wordt dat belast? Als je het in 1 keer uitgekeerd krijgt, kan ik me voorstellen dat dat eerder als een bonus qua belasting aangemerkt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

Orangelights23 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:09:
[...]

Hoe wordt dat belast? Als je het in 1 keer uitgekeerd krijgt, kan ik me voorstellen dat dat eerder als een bonus qua belasting aangemerkt wordt.
Er zit geen verschil voor de belastingdienst qua hoe het geld word aangemerkt. Dus of hij het nou elke maand krijgt of aan het einde van het jaar. Na zijn inkomstenbelasting aangifte blijft er evenveel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Nutral schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:19:
[...]

Er zit geen verschil voor de belastingdienst qua hoe het geld word aangemerkt. Dus of hij het nou elke maand krijgt of aan het einde van het jaar. Na zijn inkomstenbelasting aangifte blijft er evenveel over.
Precies. Een bonus wordt niet anders belast dan normaal inkomen. Dat je er toch minder aan over lijkt te houden komt doordat de inkomstenbelasting door je werkgever al op je loon wordt ingehouden. Dat wordt netjes over 12 maanden uitgesmeerd en hier valt ook het deel onder waarover je geen belasting betaalt (iets van 8700 euro geloof ik).

Over een bonus betaal je dus zeer waarschijnlijk wel belasting over iedere euro. En je betaalt natuurlijk meer als je in de hoogste belastingschijf komt. Maar het maakt dus niet uit of je maandelijks meer krijgt of jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Nutral schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:19:
[...]

Goed om te weten, voor mij al een tijdje geleden dat ik met het Nederlandse belastingsysteem te maken had. Hier in Denemarken worden dit soort structuren zwaar belast, dus vandaar mijn interessevraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Briefingpeak
  • Laatst online: 21-11-2022
Nieuw account ivm anonimiteit.

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Briefingpeak op 27-05-2022 22:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
rrrandy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Precies. Een bonus wordt niet anders belast dan normaal inkomen. Dat je er toch minder aan over lijkt te houden komt doordat de inkomstenbelasting door je werkgever al op je loon wordt ingehouden. Dat wordt netjes over 12 maanden uitgesmeerd en hier valt ook het deel onder waarover je geen belasting betaalt (iets van 8700 euro geloof ik).

Over een bonus betaal je dus zeer waarschijnlijk wel belasting over iedere euro. En je betaalt natuurlijk meer als je in de hoogste belastingschijf komt. Maar het maakt dus niet uit of je maandelijks meer krijgt of jaarlijks.
Ligt wel iets anders dit. Over eenmalige uitbetaling van zaken als vakantiegeld en bonus betaal je bijzondere beloning tarief, maar dat komt inderdaad in feite neer op het uitsmeren, alleen lijkt het alsof belastingtarief veel hoger is. Het verschil heeft te maken met de afbouw van loonheffingskorting naarmate je meer verdient. Mijn tarief bijzondere beloning is bijvoorbeeld 55,5%.

Dit kan je terugvinden in de bijzondere beloning tabel van de Belastingdienst door de percentages van de twee kolommen bij loonheffingskorting op te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Kid Jansen schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Ligt wel iets anders dit. Over eenmalige uitbetaling van zaken als vakantiegeld en bonus betaal je bijzondere beloning tarief, maar dat komt inderdaad in feite neer op het uitsmeren, alleen lijkt het alsof belastingtarief veel hoger is. Het verschil heeft te maken met de afbouw van loonheffingskorting naarmate je meer verdient. Mijn tarief bijzondere beloning is bijvoorbeeld 55,5%.

Dit kan je terugvinden in de bijzondere beloning tabel van de Belastingdienst door de percentages van de twee kolommen bij loonheffingskorting op te tellen.
Weer wat geleerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wimjongil schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Na een jaar heb ik een salarisverhoging gekregen:

***members only***

Aan het begin van m'n carriere had ik toch wat meer groei verwacht. Dit heb ik aangegeven maar er was helaas niks mogelijk (corona kwam al om de hoek kijken etc). Daarnaast was ik ook niet helemaal tevreden over mijn werkzaamheden. Gecombineerd met een aantal recente ontwikkelingen zag ik bij m'n huidige werkgever vrij weinig toekomstperspectief meer. Daarom ben ik toen gaan solliciteren en nu heb ik dit aanbod gekregen:

***members only***

Naast de uitstekende arbeidsvoorwaarden ga ik er qua werkzaamheden op vooruit, het is een richting waar ik meer affiniteit mee heb en waar ik me op langere termijn ook nog in zie werken. Ook kom ik in een leukere en jongere omgeving terecht en zijn er veel opleidingsmogelijkheden. Kortom, hartstikke tevreden en ik kan niet wachten om te beginnen. :)
Twee jaar verder en nog steeds erg tevreden met m'n baan. Maak ook prima stappen qua salaris (over een maandje weer ~3% indexatie erbij).

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door wimjongil op 28-05-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temputrecht1234
  • Laatst online: 01-06-2022
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Na 2,5 jaar senior? En hoe zit het met je soft skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Schaal 8 is echt niet hoog voor hbo..... 9 ook niet. Doe dan zon makkelijkste wo bestuurskunde deeltijd voor 2 jaar.
Ik ben bij de overheid begonnen in Schaal 10, aanloop 9 voor een jaar (starter) na 3 jaar zat ik in 11.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-07 12:21
Secsytime schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Oh ja want senioriteit heeft een directe correlatie met de hoeveelheid werkervaring |:(

Je hebt mensen die na 15 jaar hetzelfde trucje doen er nog steeds een gigantisch potje van maken en qua handelen verre van senioriteit uitstralen.

Ook heb je ontwikkelaars die hun beroep met zo veel vakmanschap en passie uitvoeren dat ze zich na twee jaar wel op het gebied van kennis, kunde en soft skills kunnen meten aan het kaliber van een "echte" senior.

Uiteraard 2 uitersten, maar iemands senioriteit bepalen op basis van jaren werkervaring is nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 08:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Annie1980 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:45:
Schaal 8 is echt niet hoog voor hbo..... 9 ook niet. Doe dan zon makkelijkste wo bestuurskunde deeltijd voor 2 jaar.
Ik ben bij de overheid begonnen in Schaal 10, aanloop 9 voor een jaar (starter) na 3 jaar zat ik in 11.
Hoe zwaar de schaal is, is sterk afhankelijk van de overheidsinstantie waar je voor werkt. Kleine gemeente schaal 9 is onvergelijkbaar met grote gemeente, provincie of rijk schaal 9. "De overheid" bestaat niet, er is niet eens 1 gemeenschappelijke CAO voor alle onderdelen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat is waar, een provincie waarbij schalen vergelijkbaar waren met het rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Ik kijk hier ook wat twijfelend naar, mogelijk is @temputrecht1234 met z'n tijdelijke/temp account :/ wel goed bezig binnen de context van zijn werkgever, maar solliciteren naar een senior functie lijkt mij ietwat te gortig. Tevens is helaas externe context geen reden voor loonsverhoging: brood is duurder dus ik wil meer betaald krijgen of ik kan geen huis kopen geef mij opslag. Je moet wel wat inbrengen om te kunnen eisen. Desalniettemin vind ik het na één jaar wel weer prima om naar een verhoging te kijken bij goed presenteren. Zeker voor iemand die net in de arbeidsmarkt zit is 200 tot 500 (anno 2022 ..) per jaar er bij niet echt buiten bereik. Ik zou dan ook adviseren om je best te doen om beargumenteerd een verhoging te vragen als er niet een gesprek gepland is. 4k lijkt mij niet onrealistisch in Amsterdam.
gotangclan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:52:
[...]

Oh ja want senioriteit heeft een directe correlatie met de hoeveelheid werkervaring |:(

Je hebt mensen die na 15 jaar hetzelfde trucje doen er nog steeds een gigantisch potje van maken en qua handelen verre van senioriteit uitstralen.

Ook heb je ontwikkelaars die hun beroep met zo veel vakmanschap en passie uitvoeren dat ze zich na twee jaar wel op het gebied van kennis, kunde en soft skills kunnen meten aan het kaliber van een "echte" senior.

Uiteraard 2 uitersten, maar iemands senioriteit bepalen op basis van jaren werkervaring is nonsens.
Mwah, aan de ene kant ben ik van mening dat iemand z'n senioriteit niet bepaald moet worden aan de hand van enkel jaren: iemand werkt tien jaar in een functie en is dus senior. Maar aan de andere kant vind ik dat werkervaring wel noodzakelijk is om een bepaalde mate van senioriteit te bereiken. Als jij super je best doet en je streeft iedereen voorbij maar je werkt er net anderhalf jaar, sorry maar dan heb je echt de werkervaring nog niet zoals iemand zou hebben er tien jaar gewerkt heeft. Behalve als je natuurlijk zo gek bent om 80u /wk te gaan werken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

gotangclan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:52:
[...]

Klopt, maar het geeft wel een indicatie. Of je nou wil of niet, sommige dingen komen alleen met ervaring en dus tijd.

Zeker de soft skill kant van het werk.. waar vaak het belang van wordt onderschat door technische mensen.

Maar dat is in ieder geval mijn mening. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
rrrandy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Maar dan moet ik zelf pensioen en verzekeringen regelen, zelf acquisitie doen, onderhandelen met opdrachtgever over mijn tarief, enz. Nu is dat allemaal voor mij geregeld. Daarnaast vraag ik me af of ik als freelancer net zo'n hoog uurtarief voor elkaar zou krijgen als er nu voor mij betaald wordt.
En mis je alle voordelen die je hebt als zelfstandig ondernemer.

O.a. de diverse belasting aftrekken zoals de zelfstandigenaftrek en de 14% MKB-winstvrijstelling.

Maar ieder zn ding :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 30-05-2022 06:22 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Hmmbob schreef op maandag 30 mei 2022 @ 06:18:
[...]

O.a. de diverse belasting aftrekken zoals de zelfstandigenaftrek en de 14% MKB-winstvrijstelling.

Niet alles draait voor iedereen om inkomsten te maximaliseren, of constant het gevoel hebben dat je over een paar maanden zonder klus zit omdat je huidige klus afloopt. Echter is Nederland wel een redelijk belastingparadijs wat dit soort regelingen betreft, in veel Europese landen bestaan deze niet, dus puur om dat gegeven zou ik het al een paar jaar voorstellen.

Is ondernemer in Denemarken en Zweden geweest en alles werd zwaar belast, regelingen zoals deze bestaan niet en het is bijna niet interessant om als zelfstandige te gaan werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSG

HSG

Hmmbob schreef op maandag 30 mei 2022 @ 06:18:
[...]

Het leven draait niet altijd om geld. Dat is een dingetje wat een prestatiemaatschappij als Nederland is vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Loev schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:36:
[...]

Nieuwe werkgever per Oktober. Terug naar mijn roots in de fintech. Was niet opzoek, dit kwam op mijn pad. Verlies de leaseauto maar dat boeide mij al niet, werkgever is al aan het kijken naar een nieuwe kantoor met betere bereikbaarheid met OV. Nu is het nog knudde.

***members only***
Sinds begin dit jaar de stap genomen naar freelance, voor iedereen die afvraagt of hij/zij moet gaan freelancen kan dit wellicht de doorslag geven.
Members only:

Eigen sales is doen is een lachtertje zo simpel is het. Contracten doen de brokers, en boekhouder vinden was ook makkelijk. Al met al, een succesvolle start. Huidig uurtarief is te laag, ik kreeg te horen dat ik de goedkoopste ben binnen het team, terwijl ik veel meer werk oplever. Goede les voor de volgende keer.

[ Voor 6% gewijzigd door Loev op 30-05-2022 13:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:59
Loev schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Sinds begin dit jaar de stap genomen naar freelance, voor iedereen die afvraagt of hij/zij moet gaan freelancen kan dit wellicht de doorslag geven.

***members only***

Eigen sales is doen is een lachtertje zo simpel is het. Contracten doen de brokers, en boekhouder vinden was ook makkelijk. Al met al, een succesvolle start .
Maar dat jaarbedrag is zonder pensioen opbouw, zonder diverse verzekeringen (voor bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid) zodat je er hetzelfde voor staat als iemand in loondienst, etc. Al met al is Topic voor een reden voor loondienst only...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotangclan
President schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Al met al is Topic voor een reden voor loondienst only...
Hoe vaak moet het onderstaande nou nog herhaald worden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:59
gotangclan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Hoe vaak moet het onderstaande nou nog herhaald worden?

[...]
Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Loev je nieuwe salaris is dus zonder pensioenafdracht. Heb je wel een AOV? En heb je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering? Dat laatste is niet duur, maar zeker AOV en pensioen gaat je een hoop kosten, vraag me sterk af of je er dan netto wel op vooruit gaat.

En is bij je jaarinkomen rekening gehouden met de 5 weken vakantie die je noemt?

Ben wel benieuwd naar je uurtarief, denk dat die behoorlijk aan de lage kant zal zijn als ik de bedragen zo zie.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
Op Tweakers heb je 3 opties: vriendelijk én on-topic reageren, een post negeren, of een post rapporteren als je denkt dat deze niet conform ons beleid is. Jouw post voldeed hier niet aan en is daarom verwijderd.

[ Voor 50% gewijzigd door Ardana op 30-05-2022 13:34 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-08 14:03
Quote en reactie verwijderd. Zie post hierboven.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 30-05-2022 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
President schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Maar dat jaarbedrag is zonder pensioen opbouw, zonder diverse verzekeringen (voor bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid) zodat je er hetzelfde voor staat als iemand in loondienst, etc. Al met al is Topic voor een reden voor loondienst only...
Ik zie een behoorlijke fout in het bedrag, ik ben namelijk niet in januari gestart. Ik zal het bedrag aanpassen zodat ik 12 maanden meeneem. En niet 9 maanden. Er zijn zat andere ZZP posts te vinden in het topic, een mooi manieren om te vergelijken, maar eens ik zal de kosten erbij zetten.

Al met al, krijg ik nu netto wat ik eerst bruto kreeg.
Eens, zal het toevoegen voor het complete plaatje.
miicker schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:43:
@Loev je nieuwe salaris is dus zonder pensioenafdracht. Heb je wel een AOV? En heb je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering? Dat laatste is niet duur, maar zeker AOV en pensioen gaat je een hoop kosten, vraag me sterk af of je er dan netto wel op vooruit gaat.

En is bij je jaarinkomen rekening gehouden met de 5 weken vakantie die je noemt?

Ben wel benieuwd naar je uurtarief, denk dat die behoorlijk aan de lage kant zal zijn als ik de bedragen zo zie.
Vakantie van 5 weken zit in de berekening, de overige kosten voeg ik toe.
Uurtarief is aan de lage kant, hoorde ik ook achteraf. Goede les! Wees niet bang goed tarief te vragen, ik ben al bezig een andere opdracht te vinden met een hoger tarief.

[ Voor 42% gewijzigd door Loev op 30-05-2022 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd. Zie 3 posts hierboven.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 30-05-2022 13:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 22:39

Jumpiefox

Hoi ?

Members only:

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpiefox op 31-05-2022 11:43 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Wil je misschien je gegevens in het format dat in de TS staat gieten? Dat maakt het makkelijker vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-07 13:16
Censuur

[ Voor 102% gewijzigd door NLStriker010 op 06-06-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@NLStriker010 je bent 21, je hebt 8 maanden relevante werkervaring (tevens je huidige werkgever), je krijgt nu 2000€ /40u en ze betalen je nog 200€ netto /mnd aan studiekosten (heb je hiervoor een contract moeten tekenen overigens?).

Ik vind dit niet echt laag, ja als je echt goed bent maken ze wellicht een beetje misbruik van je, maar je verdiend niet slecht (2k + 200€ netto!) en je studeert nog.

edit: over 4 maanden heb je een mooi moment om om loonsverhoging te vragen mits je dit kunt onderbouwen. Als ze recent overgegaan zijn tot het betalen v.d. studiekosten denk ik realistisch gezien niet dat je veel kans maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door True op 31-05-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
Censuur

[ Voor 98% gewijzigd door NLStriker010 op 06-06-2022 12:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gotangclan
NLStriker010 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:59:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
21
• Opleiding:
MBO 4 Applicatie Ontwikkelaar
Momenteel bezig met een HBO DT ICT (Software Engineering) opleiding (Propedeuse bijna binnen)
• Werkervaring:
3 Maanden buitenlandse stage in Malta als detachering voor een restaurant
7 Maanden Stage bij een Software Ontwikkelaar (MKB) gespecialiseerd in Filemaker
8 Maanden Software Ontwikkelaar bij het zelfde bedrijf
• (Woon) Locatie:
Randstad

2. Wat doe je:
• Functie:
Software Ontwikkelaar
Ontwikkeling van Web portals/ Web applicaties (Front-end, Back-end, Database) , hosting van applicaties (Opzetten servers) , server beheer (PowerShell scripts, Updates), en ondertussen FileMaker ontwikkeling,

Tech die ik ken en grotendeels dagelijks in aanraking ben.
Front-end HTML, CSS, JS,
Back-end PhP, NodeJS, Redis
Databases: SQL/FileMaker
Omgevingen: Windows Server / Ubuntu
Lerend: React, Vue, Nuxt.js
• Werkgever/branche:
FileMaker Software Ontwikkeling
• (Werk) Locatie(s):
Kantoor
• Aantal vakantiedagen:
20
• Gewerkte uren/week:
32
• Reistijd:
2 uur heen en weer
• Werkdruk:
Gemiddeld
Kort ingeschatte projecten zorgt voor stress en best wel vaak tussen door dingen aan het oplossen, uitzoeken of regelen.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):
2000 / 40 uur
1600 / 32 uur
• Vakantiegeld:
8 procent
• Bonus, toeslagen, etc:
Geen
• Dertiende/veertiende maand:
N.V.T
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
18000

Bedrijf betaalt studie kosten HBO opleiding € 2400 per jaar. (Eerste jaar € 400)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
100
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
Zelf regelen momenteel geen
• Mobiliteit per maand:
100 voor kilometers
• Overige:
Nog niet in aanmerking maar
Winst marge 10% onderverdeeld onder werknemers (Met verschil tussen werknemers)

Ik vind voor het werk wat ik doe en mijn kennis mijn salaris een beetje krapjes. Ik kan veel en pak ook graag dingen op. Ook werk ik aan verbeteringen binnen het bedrijf zoals documentatie, standaardisatie en de server structuur verbeterd.

Ik weet dat ik nog jong ben en NOG geen HBO diploma op zak heb.

Wat vinden jullie Tweakers?
Ik vind het karig. Als je nu een HBO papiertje had gehad dan kon je grofweg 2800-3100 verdienen; meer/minder kan ook maar het eerdergenoemde is richting marktconform.

Nu heb je dat papiertje natuurlijk nog niet, maar gezien je al een opleiding hebt afgerond en toch wat relevante ervaring hebt zou je op FT basis prima 2300-2500 kunnen vragen. Alles daaronder is gezien de huidige marktomstandigheden mijn inziens echt aan de lage kant.

Ik denk dat veel bedrijven, vanwege het feit dat je nog studeert, je min of meer beschouwen als een soort werkstudent. Onzin natuurlijk want je bent gewoon een professional met een afgeronde opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
NLStriker010 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:26:

Ik heb Inderdaad contract voor getekend bij het begin van deze baan. 1ste jaar was dit 400 euro, 2de jaar 2400.
Hoe zit het met het terugbetalen na afronden studie? Hoe lang zit je daar aan vast?

In dit topic blijkt toch vaak dat eens in de X aantal jaar wisselen van werkgever ervoor zorgt dat je grote stappen kunt maken in salaris en arbeidsvoorwaarden. Als je nu je propedeuse bijna hebt, gok ik dat het jaar 1 is, nog 3 jaar erbij maakt je 24. Als je dan nog een periode van bijvoorbeeld 3 jaar in moet en anders moet terugbetalen zou ik kijken of dat het waard is.

Ook omdat je stappen in salaris waarschijnlijk berekend zullen worden aan de hand van je huidige salaris (salaris wat je nu al niet helemaal lekker lijkt te zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NLStriker010 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:26:
[...]

Reden dat ik hier plaats is het idee dat ik voor mijn gevoel een beetje ondergewardeerd wordt en eigenlijk mening / advies van derde wou krijgen.

[...]

Ik heb Inderdaad contract voor getekend bij het begin van deze baan. 1ste jaar was dit 400 euro, 2de jaar 2400.
Jammer dat ze het als een ietwat bot zwaard van Damocles boven je hoofd laten hangen. De investering is niet bijster hoog én het bindt de werknemer wel aan de werkgever (als het niet terugbetaald hoeft te worden). Ik zou wel willen opperen een mooi betoog te maken voor loonsverhoging bij je één jaar in dienst. Leg jij als deeltijd hbo student nog ook nog een bepaalde werkdruk bij je collega's omdat je opdrachten hebt waarbij zij direct of indirect moeten helpen? En ben je met je 32u puur aan het werken voor je baas of ook bezig met zaken relevant aan je hbo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingtim
  • Laatst online: 30-07 22:57
Ik ben weer eens aan het uitzoeken hoeveel ik nu eigenlijk verdien (ook a.d.h.v. de vele aanbiedingen die ik plots krijg). Dus waarom ook niet weer eens hier posten:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 31
• Opleiding: Biomedical Engineering
• Werkervaring: 5 7 jaar
• (Woon) Locatie: prov. Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (C++) (nu met het titeltje "senior" ervoor)
• Werkgever/branche: Machinebouw
• (Werk) Locatie(s): prov. Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 28 + 13 ATV
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: ~30 minuten gemiddeld deur tot deur (fiet -> OV -> fiets)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3900 4444
• Vakantiegeld: € 3900 4300
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € 4700 5300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56000 63000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 595 pm, ~7100 per jaar 650 pm, 7800 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** PME
• Mobiliteit per jaar **** € 1200 Sinds kort OV volledig vergoed. Dus geen reiskosten meer.
• Overige:Thuiswerkvergoeding 2 euro per dag thuisgewerkt.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64100 70800

Heel eerlijk, ik begon afgelopen week een beetje chagrijnig. De biedingen van €75K en hoger vliegen om de oren. Maar wat heel makkelijk is om te vergeten is dat hier veel bedrijven tussen zitten met de amerikaanse manier van werken: dit is dus niet je bruto jaarloon. Maar het totaal wat je werkgever voor jou kwijt wil zijn. Pensioen, vakantiegeld, overige dingen gaan hier vaak van af. Scheelt wel heel snel erg veel.

Waar ik bij mijn huidige werk erg gecharmeerd van ben is m'n CAO. Die perks bevallen goed (ookal zijn ze schijtensouderwets geweest betreffende thuiswerken. Het trekt gelukkig een beetje bij).

Ik durf wel te zeggen dat mijn huidige takenpakket zeker meer dan 10% is gegroeid afgelopen jaar (veel meer begeleiden collega's & leiden losse projecten). Maar ik was, voordat ik dit allemaal uittypte, in de waan dat ik nauwelijks was gegroeid. Ben dus wat dat betreft relatief tevreden.

Kortom: voor mij weer eens een goed spiegeltje om dit te delen: hopelijk hebben anderen er ook wat aan.
Vragen & commentaar zijn natuurlijk ook welkom. (Zowel " jeumig je verdient te veel!" als " je wordt geflest door je huidige werkgever!" ).

[ Voor 1% gewijzigd door kingtim op 01-06-2022 12:46 . Reden: Oude pensioen berekening was mijn eigen bijdrage ipv die van werkgever ]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLStriker010
Censuur

[ Voor 104% gewijzigd door NLStriker010 op 06-06-2022 12:36 . Reden: Aanpassen van tekst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NLStriker010 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:24:
Je kunt het zien als een zwaard van damocles en dat is het ook een beetje. Ik woon nog bij mijn ouders en heb het bedrag van mijn studie bij elkaar opgespaard zodat ik eigenlijk als er iets gebeurt toch verder kan met mijn studie.

Ik ben recentelijk 21 geworden en wou eigenlijk al binnenkort gaan vragen.
"Nu dat ik 21 ben heeft dit nog effect op mijn salaris?" Heb jij eigenlijk hier nog tips over?

Ik werk 32 uur echt voor de baas, niks daarvan is school. Ik werk 1 dag minder zodat ik op die dag aan mijn studie kan werken. Gelukkig doen ze niet moeilijk over eerder weg gaan m.b.t tentamens en startups van nieuwe modules.
Hier: "Dit dus, ik heb extreem veel geleerd en heb ik veel moeten op pakken toen mijn team-leider vertrok. Die nam alle kennis van back-end mee terwijl er meerdere projecten openstonden. Eigenlijk een beetje in het diepe gegooid en ben zelf maar NodeJS gaan leren om de projecten te laten lopen en door te laten gaan. Projecten goed afgerond met een tevreden klant." heb je eigenlijk al mooi beargumenteerd waarom je meer zou kunnen vragen. Ik zou vooral je toegevoegde waarde benoemen en concluderen met de vraag dat je graag ziet dat er wat met je loon gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

kingtim schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:23:
Ik ben weer eens aan het uitzoeken hoeveel ik nu eigenlijk verdien (ook a.d.h.v. de vele aanbiedingen die ik plots krijg). Dus waarom ook niet weer eens hier posten:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 31
• Opleiding: Biomedical Engineering
• Werkervaring: 5 7 jaar
• (Woon) Locatie: prov. Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (C++) (nu met het titeltje "senior" ervoor)
• Werkgever/branche: Machinebouw
• (Werk) Locatie(s): prov. Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 28 + 13 ATV
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: ~30 minuten gemiddeld deur tot deur (fiet -> OV -> fiets)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3900 4444
• Vakantiegeld: € 3900 4300
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € 4700 5300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56000 63000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 595 pm, ~7100 per jaar 650 pm, 7800 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** PME
• Mobiliteit per jaar **** € 1200 Sinds kort OV volledig vergoed. Dus geen reiskosten meer.
• Overige:Thuiswerkvergoeding 2 euro per dag thuisgewerkt.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64100 70800

Heel eerlijk, ik begon afgelopen week een beetje chagrijnig. De biedingen van €75K en hoger vliegen om de oren. Maar wat heel makkelijk is om te vergeten is dat hier veel bedrijven tussen zitten met de amerikaanse manier van werken: dit is dus niet je bruto jaarloon. Maar het totaal wat je werkgever voor jou kwijt wil zijn. Pensioen, vakantiegeld, overige dingen gaan hier vaak van af. Scheelt wel heel snel erg veel.

Waar ik bij mijn huidige werk erg gecharmeerd van ben is m'n CAO. Die perks bevallen goed (ookal zijn ze schijtensouderwets geweest betreffende thuiswerken. Het trekt gelukkig een beetje bij).

Ik durf wel te zeggen dat mijn huidige takenpakket zeker meer dan 10% is gegroeid afgelopen jaar (veel meer begeleiden collega's & leiden losse projecten). Maar ik was, voordat ik dit allemaal uittypte, in de waan dat ik nauwelijks was gegroeid. Ben dus wat dat betreft relatief tevreden.

Kortom: voor mij weer eens een goed spiegeltje om dit te delen: hopelijk hebben anderen er ook wat aan.
Vragen & commentaar zijn natuurlijk ook welkom. (Zowel " jeumig je verdient te veel!" als " je wordt geflest door je huidige werkgever!" ).
Ik zie wel eens vacatures op LinkedIn staat waarbij er b.v. tussen €80.000,- - €100.000,- gemeld wordt. Betekend dat echt dat dat het bedrag is wat een werkgever per jaar aan jou kwijt wil zijn en dat dat inclusief vakantiegeld, pensioen, 13e maand ect ect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

HSG schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Ik zie wel eens vacatures op LinkedIn staat waarbij er b.v. tussen €80.000,- - €100.000,- gemeld wordt. Betekend dat echt dat dat het bedrag is wat een werkgever per jaar aan jou kwijt wil zijn en dat dat inclusief vakantiegeld, pensioen, 13e maand ect ect is?
Over het algemeen is dat het brutojaarsalaris. Dus ja, met vakantiegeld/13e maand. Pensioenpremie is vaak een ander verhaal en hoort daar meestal niet bij. Een werkgever is wel (veel) meer aan jouw kwijt.. Denk aannwerkgeversbijdrage/belastingen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Over het algemeen is dat het brutojaarsalaris. Dus ja, met vakantiegeld/13e maand. Pensioenpremie is vaak een ander verhaal en hoort daar meestal niet bij. Een werkgever is wel (veel) meer aan jouw kwijt.. Denk aannwerkgeversbijdrage/belastingen ed.
Oh dat weet ik wel dat een werkgever veel meer aan mij kwijt is. Wat je al zei: aann werkgeversbijdrage en belastingen maar ook pensioen, verzekeringen, eventueel een auto v/d zaak met de bijbehorende kosten, personeelsfeestjes, ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Vaak is het inderdaad combinatie van salaris, vakantiegeld, 13e/14e maand en/of bonus. Wordt ook wel eens je cash package genoemd. Full package is dan ook nog met pensioen, auto/mobiliteit, etc. er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:21
Members only:

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 20:52
Weet niet of dit de juiste plek is, dus vooraf alvast een mea culpa :P
Zijn er hier mensen die werken/werkten in een (senior?) solutions architect rol bij 1 vd 3 grote (globale) cloud providers? En dan vooral geïnteresseerd in de grootste cloud provider eigenlijk...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temputrecht1234
  • Laatst online: 01-06-2022
Dank voor de reacties op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71676058!

Even wat context;
[...]

Zou mezelf inderdaad nog niet als senior classificeren. Wat een andere reageerder zei; dit komt met ervaring, en dus ook met tijd.

[quote]True schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:21:
[...]
Ik kijk hier ook wat twijfelend naar, mogelijk is @temputrecht1234 met z'n tijdelijke/temp account :/ wel goed bezig binnen de context van zijn werkgever, maar solliciteren naar een senior functie lijkt mij ietwat te gortig. Tevens is helaas externe context geen reden voor loonsverhoging: brood is duurder dus ik wil meer betaald krijgen of ik kan geen huis kopen geef mij opslag. Je moet wel wat inbrengen om te kunnen eisen. Desalniettemin vind ik het na één jaar wel weer prima om naar een verhoging te kijken bij goed presenteren. Zeker voor iemand die net in de arbeidsmarkt zit is 200 tot 500 (anno 2022 ..) per jaar er bij niet echt buiten bereik. Ik zou dan ook adviseren om je best te doen om beargumenteerd een verhoging te vragen als er niet een gesprek gepland is. 4k lijkt mij niet onrealistisch in Amsterdam.
[...]
(lukt me even niet om deze ook in een mooie quote context te krijgen :X )

Deze reactie slaat de spijker op zn kop, ik zou mezelf als sterke medior, die stappen zet ri senior, binnen de context van mijn bedrijf zien. Zou zeker niet als senior solliciteren bij een ander bedrijf, daar ben ik gewoon nog te licht voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Laatst online: 30-07 22:57
HSG schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Zoals genoemd: pensioen zit er niet bij. Heb ik even gecorrigeerd in m'n oorspronkelijke post (maar let hier ook op! M'n huidige werkgever legt ongeveer 17% in en ik 10% (van wat ik lees erg standaard)). Maar er zijn genoeg andere constructies te verzinnen. Vraag er wel dus naar.

Maar vakantiegeld, 13e maand & overige vergelijkbare dingen van waarde zitten daar ook snel in.
Het is dus niet simpelweg Jaarbedrag/12 maanden = bruto maandloon (iets wat ik van mijn 2 vorige werkgevers niet gewend ben).

EDIT:

Als je het over de duvel hebt: Net met een recruiter gebeld. De pensioenregeling die zij hebben is 4% van werknemer & 5% van de werkgever. Wat een enorm verschil is t.o.v. 10% & 17% wat ik nu heb. Ja: je betaalt minder pensioen (netto meer over bij gelijk salaris). Maar de werkgever relatief ook vele malen minder bij. Altijd vragen naar pensioenregeling dus.

[ Voor 17% gewijzigd door kingtim op 01-06-2022 13:15 . Reden: Pensioen verhaaltje ]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-07 13:59
kingtim schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Als je het over de duvel hebt: Net met een recruiter gebeld. De pensioenregeling die zij hebben is 4% van werknemer & 5% van de werkgever. Wat een enorm verschil is t.o.v. 10% & 17% wat ik nu heb. Ja: je betaalt minder pensioen (netto meer over bij gelijk salaris). Maar de werkgever relatief ook vele malen minder bij. Altijd vragen naar pensioenregeling dus.
Het zou kunnen dat je hier een DC regeling en een DB regeling vergelijkt. Die premies zijn heel anders. DC is vaak leeftijdsafhankelijk is kan prima 10% van de grondslag per jaar zijn. DB regeling (middelloon) zijn extreem veel duurder en de premie is dan vaak rond de 25% ongeacht de leeftijd. Welke regeling beter is is nogal een discussie. Ik vind ze allebei kut :+

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-08 12:21
Deze week een aanbieding geaccepteerd waardoor ik weer een grote stap heb kunnen maken. Het is ook lekker een stukje dichter bij huis, dus dat maakt het wat makkelijker om vaker naar kantoor te gaan. Ook is het een interne functie, in plaats van consultancy. Ben benieuwd hoe die stap me weer gaat bevallen. Ik hoop hierdoor weer meer bezig te kunnen zijn met leuke techniek, en minder met stoffige gesprekken.

Ik sta er zelf van versteld dat ik dit heb weten te bereiken. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik hard hiervoor heb hoeven te werken, ik vind het werk wat ik doe namelijk echt leuk. Uiteraard heb ik er wel altijd erg veel tijd in gestoken, en ook al vanaf jonge leeftijd. Toen ik op de middelbare school begon was ik thuis al bezig met het opzetten van domain controllers, file shares en dat soort dingen. Ik raakte getriggerd door het feit dat je op school op alle computers in kon loggen met je studentenaccount en dan overal bij je bestanden kon.

Inmiddels zijn we wel 15 jaar verder en heeft al die inzet zich geloond tot onderstaand aanbod! Een beetje trots ben ik wel...

Edit: misschien ook leuk als ik nog een klein beetje mijn studieloopbaan toelicht. Ik hoop dat ik daarmee een klein beetje inspiratie kan zijn voor sommigen. Ik ben begonnen op havo en daarna in korte tijd twee keer van school gestuurd. Uiteindelijk via speciaal onderwijs op mbo niveau 1 terecht gekomen. Vanaf dat niveau ben ik weer omhoog geklommen tot het hbo. Ik heb ook niet alleen ICT opleidingen gevolgd, heb nog detailhandel en horeca gedaan voor ik op mbo niveau 4 voor systeem- netwerkbeheerder koos.

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Googolplex1 op 02-06-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-08 01:54
@Googolplex1
Goed gedaan op je 27e!
Mag ik vragen welk bedrijf dit is? evt in DM.

Je hebt trouwens wel echt ziek veel certificaten. Daar zit veel tijd in. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-08 13:17
Een korte update van mijn kant. Mijn wens voor een +10% salarisverhoging is gehonoreerd. Zeer blij mee, voelt meer marktconform nu. Volgende doel is Product Owner certificatie en hopelijk later dit jaar doorgroeien naar een PO functie binnen de afdeling. To be continued.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Research Master Psychology
• Werkervaring: 5 jaar niet relevant (reken ik niet mee) / 2 jaar wel relevant
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Agile Business Analyst (requirements uitvragen bij stakeholders en omzetten in tickets voor onze dev teams. Stukje testen ook)
• Werkgever/branche: Pensioenuitvoerder
• (Werk) Locatie(s): Utrecht, mooi kantoor op fietsafstand heel chill _/-\o_
• Aantal vakantiedagen: 25 obv 40u
• Gewerkte uren/week: 40u
Reistijd: 5 min. met fiets, verwachting dat men 50% van de tijd op kantoor aanwezig is
• Werkdruk: normaal tot hoog - onze IT manager en Product Owner beschermen de afdeling doorgaans tegen een te hoge werkdruk maar door een overname en de vele wettelijke wijzigingen veel te maken met korte deadlines

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €3850 €4300
Vakantiegeld: €3696 €4128
Bonus, toeslagen, etc: -
• [b]Dertiende/veertiende maand: € 3835 €4300
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53.730 ~€60.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €10.440 €11.484 per jaar. Inleg is 26,9% van pensioengrondslag met 5% eigen bijdrage. Totale inleg is bijna 3.5x zo hoog t.o.v. mijn vorige werkgever dus erg blij mee!
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beschikbare premie via een Premiepensioeninstelling (PPI). Incl. arbeidsongeschiktheid- en overlijdensverzekering
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart indien gewenst
• Overige: €500 VPL toeslag p/j, €350 netto thuiswerkvergoeding p/j, opleidingsbudget, 1x per jaar naar Azië om sprint met buitenlandse teams bij te wonen, laptop/bureaustoel van zaak, bedrijfsfitness, fietsenmaker en bedrijfskapper (no joke :P )
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.000 ~€72.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenericNickname
  • Laatst online: 05-06 06:56
Kleine update; bij een postdoc contract gaat het salaris elk jaar een stapje omhoog. Ik heb wel erg veel last van werkgerelateerde stress en zit veel na te denken om elders werk te zoeken. Leidinggevende heeft aangegeven dat hij hoopt dat ik solliciteer op een tenure track assistant professor vacature die binnenkort vrijkomt, maar dan moet ik wel effe 6 maanden buiten dienst treden voordat ik daar aan zou mogen beginnen....

Wie ben je:
• Leeftijd:[/b] 35 36
• Opleiding: Wiskunde met een focus op statistiek
• Werkervaring: 9 10 (ik heb 7 jaar over m'n PhD gedaan en zit nu in mijn derde postdoc jaar)
• (Woon) Locatie: Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Postdoc
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Universiteit
• Aantal vakantiedagen*: 41 (hier schreef ik eerder 28 dagen, maar dit klopte niet. Moet wel zeggen dat ik het meerderendeel niet opneem.)
• Gewerkte uren/week*: 40 uur (in de praktijk vaak >>40 uur, af en toe ben ik ook in het weekend of 's avonds bezig)
• Reistijd**: 0 of < 15 minuten (afhankelijk van of ik thuiswerk of naar kantoor fiets)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
3548 € 3691
• Vakantiegeld: € 8% van jaarsalaris; € 3715 bruto
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering á 8.3%; € 3854 bruto
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46439 (dit is het jaarsalaris over 2021.)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €

• Type pensioenregeling / pensioenfonds ABP
• Mobiliteit per jaar **** € nvt
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€ -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 11:32
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Tijdje geleden overgestapt, bij mijn vorige baan verdiende ik rond de 2300 bruto en 500 euro per maand vergoeding voor eigen vervoer +13e maand.

Bij het behalen van certificaten kan het salaris hier ook flink hard stijgen. Verder veel minder werkdruk en geen reistijd, ook een groot bedrijf waar veel valt te leren.
Al met al zeker wel tevreden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO4
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: NL

2. Wat doe je:
• Functie: Microsoft 365 Administrator/Modern Workplace Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): NL
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Geen, volledig remote
• Werkdruk: Prima te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3100
• Vakantiegeld: €2976
• Bonus, toeslagen, etc: netto vergoeding van €131 p/m, helft van het betaalde uurtarief na het halen van een bepaald aantal uren per jaar ( ~€5k tot €7k per jaar). extra salaris bij behalen certificaten.
• Dertiende/veertiende maand: -

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: €3720 netto per jaar (reiskostenvergoeding)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande) €50.468 ~ €52.468 afhankelijk van bonus.

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 03-06-2022 01:18 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 02:43

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Oberon schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:17:
Volgende maand starten aan m'n nieuwe job!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MSc. Enterprise IT Architecture
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: West Sydney

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Ziekenhuisgroep
• (Werk) Locatie(s): West Sydney
• Uren/week: 38
• Reistijd: 20min (te voet)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 7.660 ($ 12.080)
• Vakantiegeld: € 1.340 ($ 2.110)
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Pensioeninleg per jaar: € 8.730 ($13.775)
• Mobiliteit per jaar: NVT
• Overige: NVT

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.020 ($ 160.885)
• Winstdeling/bonus: NVT

Zeer tevreden met de nieuwe job, maar eveneens met het nieuwe klimaat :p Huisvesting is hier echter wel heel duur, reken ongeveer 1.700 euro per maand voor een modern 2 slpk appartement. Mediaanprijs voor een huis is zo'n 650.000 euro. Gaat dus nog wel even sparen worden :)

Belastingen liggen gelukkig wel een pak lager, van de € 7.660 bruto hou ik nog zo'n € 5.300 netto over!
Een update na 4 jaar. En allicht altijd wel interessant hoe verloning in andere landen gebeurt. Let op dat alles relatief is, wonen is hier bv. heel duur (voelen we zeker nu we eens huis hebben gekocht!).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: MSc. Enterprise IT Architecture
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Sydney (Australië)

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Consulting
• (Werk) Locatie(s): Heel Australië, maar voornamelijk Sydney
• Aantal vakantiedagen*: 20
• Gewerkte uren/week*: 38
• Reistijd**: 45 mins naar kantoor, 1u15 naar CBD
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 10.132
• Vakantiegeld: NVT
• Bonus, toeslagen, etc: € 6.756
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 128.278

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 12.157 per jaar
• Type Superannuation
• Mobiliteit per jaar NVT
• Overige: NVT
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 140.480 ($ 208.000)

[ Voor 40% gewijzigd door Oberon op 05-06-2022 08:20 ]

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
GenericNickname schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:52:
Kleine update; bij een postdoc contract gaat het salaris elk jaar een stapje omhoog. Ik heb wel erg veel last van werkgerelateerde stress en zit veel na te denken om elders werk te zoeken. Leidinggevende heeft aangegeven dat hij hoopt dat ik solliciteer op een tenure track assistant professor vacature die binnenkort vrijkomt, maar dan moet ik wel effe 6 maanden buiten dienst treden voordat ik daar aan zou mogen beginnen....

Wie ben je:
• Leeftijd:[/b] 35 36
• Opleiding: Wiskunde met een focus op statistiek
• Werkervaring: 9 10 (ik heb 7 jaar over m'n PhD gedaan en zit nu in mijn derde postdoc jaar)
• (Woon) Locatie: Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Postdoc
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Universiteit
• Aantal vakantiedagen*: 41 (hier schreef ik eerder 28 dagen, maar dit klopte niet. Moet wel zeggen dat ik het meerderendeel niet opneem.)
• Gewerkte uren/week*: 40 uur (in de praktijk vaak >>40 uur, af en toe ben ik ook in het weekend of 's avonds bezig)
• Reistijd**: 0 of < 15 minuten (afhankelijk van of ik thuiswerk of naar kantoor fiets)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
3548 € 3691
• Vakantiegeld: € 8% van jaarsalaris; € 3715 bruto
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering á 8.3%; € 3854 bruto
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46439 (dit is het jaarsalaris over 2021.)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €

• Type pensioenregeling / pensioenfonds ABP
• Mobiliteit per jaar **** € nvt
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€ -
Heb je in de huidige functie een hele steile salarisgroei over een paar jaar? De groei van € 150 over het afgelopen jaar is niet heel bijzonder, en een TVI van <50k is voor een universitair geschoolde 36 jarige al helemaal niet bijzonder. Als die salarisstappen nou met € 350+ per jaar omhoog gingen (excl. inflatiecorrectie) dan kon ik begrijpen dat je hier zou blijven werken. Maar goed ik kan ook niet echt beoordelen wat voor werk je nu doet als 'postdoc' en heb dus geen idee wat jouw toegevoegde waarde is. Misschien verdien je wel heel veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenericNickname
Tehh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Heb je in de huidige functie een hele steile salarisgroei over een paar jaar? De groei van € 150 over het afgelopen jaar is niet heel bijzonder, en een TVI van <50k is voor een universitair geschoolde 36 jarige al helemaal niet bijzonder. Als die salarisstappen nou met € 350+ per jaar omhoog gingen (excl. inflatiecorrectie) dan kon ik begrijpen dat je hier zou blijven werken. Maar goed ik kan ook niet echt beoordelen wat voor werk je nu doet als 'postdoc' en heb dus geen idee wat jouw toegevoegde waarde is. Misschien verdien je wel heel veel ;)
Nee dit is helaas wat het is... Dit salaris is zelfs inclusief een aantal procentjes dat erbij is gekomen afgelopen jaar (als compensatie voor de toegenomen werkdruk). Mijn "toegevoegde waarde" is dat ik onderzoek doe en onderwijs geef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:57

Waarde-oordelen over het werk van anderen zijn off topic en kunnen tot ontsporen leiden.

[ Voor 85% gewijzigd door t_captain op 03-06-2022 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@GenericNickname Praten met andere partijen kan zeker geen kwaad en zal je mogelijk zelfs input geven in hoeveel je te weinig krijgt per maand functie waard is....

Het komt nogal schandelijk laag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenericNickname
Vorkie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:53:
@GenericNickname Praten met andere partijen kan zeker geen kwaad en zal je mogelijk zelfs input geven in hoeveel je te weinig krijgt per maand functie waard is....

Mee eens ;p

Maar ik ben ook een moeilijke omdat ik totaal niet commercieel ingesteld ben, dus ik maak het er een beetje zelf naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:53:

Postdocs zijn inderdaad super onderbetaald tov hun opleidingsniveau, maar als je verder wilt komen in de acedemische wereld dan ontkom je er vaak niet aan (of je moet emigreren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Laatst online: 15:59
GenericNickname schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Mee eens ;p

Maar ik ben ook een moeilijke omdat ik totaal niet commercieel ingesteld ben, dus ik maak het er een beetje zelf naar.
Als postdoc zou je eigenlijk in schaal 11 moeten zitten (ik vermoed dat je nu in schaal 10 zit), dus ik zou eerst dat gesprek eens aangaan.

Van vergelijken buiten de Universiteit wordt je denk ik niet heel vrolijk, ik zou dat alleen doen als je serieus overweegt die stap ook echt te zetten.

Promovendi & postdocs zijn meestal onderbetaald tov de markt, zeker in technische / exacte richtingen, waar dat verschil nog groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
rufio64 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:21:
[...]
Promovendi & postdocs zijn meestal onderbetaald tov de markt, zeker in technische / exacte richtingen, waar dat verschil nog groter is.
Labour of love.

Pas in de UHD schaal kom je bij de salarissen uit die in de markt betaald worden voor de ervaring.
Pagina: 1 ... 130 ... 214 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.