Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:03

Thompson

Beeromaniac

VidaR-9 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:17:
@Thompson wat moet ik me voorstellen bij "reiskostenvergoeding behouden"?
Normaliter is het volgens mij zo dat je reiskostenvergoeding vervalt bij een leaseauto, bij mij dus niet.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-07 14:49
Thompson schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Normaliter is het volgens mij zo dat je reiskostenvergoeding vervalt bij een leaseauto, bij mij dus niet.
Is mijn interpretatie correct?; wanneer je naar je werk (woon-werk verkeer) rijdt, of naar een klant rijdt, krijg je ook nog eens 19ct/km (of welke vergoeding is afgesproken) - met een lease auto die je werk betaald. De belastingregels staan inderdaad een (deels) belastingvrije vergoeding toe. Ofwel gewoon normale regels die denk ik vallen onder "rijden met eigen vervoer".

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 18-05-2022 12:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:10
grasmanek94 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:32:
Je doet eigenlijk werk op een hoog kundig niveau, en leeft op een (bijna) minimumloon salaris.
Ik vind dit soort uitspraken altijd wel interessant. Misschien doet deze persoon wel fantastich ingewikkeld werk. Misschien niet. Ik ben niet zijn collega of baas, dus hoe kun je hier uitspraken over doen?

Overigens eens dat er flink wat bij kan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het feit dat het nu niet onmogelijk is moet duidelijk maken dat als je nu geen stappen maakt in je salaris, je waarschijnlijk de boot mist zodra de economie weer afremt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ik vind dit soort uitspraken altijd wel interessant. Misschien doet deze persoon wel fantastich ingewikkeld werk. Misschien niet. Ik ben niet zijn collega of baas, dus hoe kun je hier uitspraken over doen?
Is misschien wel bot om inderdaad zo'n uitspraak te doen, maar ik ga hierbij uit van normale taken en werkzaamheden die er van een software engineer (/ designer / developer / whatever de andere titels zijn) worden verwacht. Ja de ene taak is niet de andere, het ene project is niet het andere, de ene industrie is niet de andere - maar men moet _iets_ aannemen, of we kunnen oneindig in het detail duiken (oh jij weet die ene C++ feature goed te benutten? ja dat is toch echt 0.01 eur per uur erbij!).

4 jaar tijd kan men best veel waardevolle dingen leren. Hier ga ik dus ook van uit.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 18-05-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 18-05-2022 12:53 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 00:03

Thompson

Beeromaniac

grasmanek94 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Is mijn interpretatie correct?; wanneer je naar je werk (woon-werk verkeer) rijdt, of naar een klant rijdt, krijg je ook nog eens 19ct/km (of welke vergoeding is afgesproken) - met een lease auto die je werk betaald. De belastingregels staan inderdaad een (deels) belastingvrije vergoeding toe. Ofwel gewoon normale regels die denk ik vallen onder "rijden met eigen vervoer".
Volgens mij wel, ik ontvang iig dezelfde reiskosten vergoeding als voordat ik een leaseauto had. Ik betaal wel gewoon bijtelling voor privegebruik.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Thompson schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Volgens mij wel, ik ontvang iig dezelfde reiskosten vergoeding als voordat ik een leaseauto had. Ik betaal wel gewoon bijtelling voor privegebruik.
Dat is wel mooi meegenomen, zal ik zeker in mijn achterhoofd houden in de toekomst })

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Dit gaat niet specifiek over iemand zijn salaris hier, maar ik blijf me verbazen hoeveel mensen genoegen nemen met ronduit beledigende salarissen. Als engineer iets meer dan het minimumloon accepteren zegt imho niet alleen iets over je werkgever, maar ook over jezelf.

Als tip zou ik de mensen die zich hierin herkennen dan ook willen meegeven eens bij jezelf te rade gaan waarom je dit accepteert. Is het aangeleerde hulpeloosheid, onzekerheid over eigen kunnen, simpelweg niet weten wat je op de markt waard bent, durf je niet om meer te vragen of zijn nieuwe omgevingen een uitdaging?

ps. Sure, er zijn genoeg redenen om WEL genoegen te nemen met een laag salaris. Veel kansen tot persoonlijke en professionele ontwikkeling, weinig werkdruk, fluitend naar je werk omdat het werk heel leuk is, etc. Maar dat zou je dan in de package terug zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Thompson schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Dat kan, alleen is dat dan normaal salaris aangezien dat niet onbelast mag als je een leaseauto (lease fiets of ov abonnement) hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruslanjan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-05-2022
Hallo, statusupdate. Ik heb echt geluk gehad met het team :).
Old:
Members only:

New:
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-07 15:17
ruslanjan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 04:25:
Old:

[...]

New:

[...]
20 jaar oud, geen opleiding en 6250 euro per maand 8)7

Ik word maar schoenenverkoper denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-07 21:11
Old:

[...]

New:

[...]
Waar kan ik solliciteren? :9~

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:50
Old:

[...]

New:

[...]
Dit lijkt wel extreem hoog, heeft het iets te maken met dat je uit Kazachstan komt?
En was die 1e de aanbieding en heb je daar nog 1200 ( 8)7 ) euro bij onderhandelt?

Zoja, respect _/-\o_

En als ze nog mensen zoeken, stuur gerust een DM :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stukongeluk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 00:58
Old:

[...]

New:

[...]
Ik denk dat velen van ons wel iets verkeerds doen als ik dit zie :P

Maar wel heeeeel netjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-07 23:31
Voor mensen die geinteresseerd zijn in zo'n salaris. Kijk eens hier naar https://techpays.eu/europe/netherlands/entry-level

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Un93m59 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:51:
Voor mensen die geinteresseerd zijn in zo'n salaris. Kijk eens hier naar https://techpays.eu/europe/netherlands/entry-level
De grote partijen (Google/Facebook/Booking/etc) betalen idd erg goed voor technisch personeel zoals developers, maar daar staat wel een pittige sollicitatieprocedure tegenover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:56
ManzokuSan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:41:
[...]

Dit lijkt wel extreem hoog, heeft het iets te maken met dat je uit Kazachstan komt?
En was die 1e de aanbieding en heb je daar nog 1200 ( 8)7 ) euro bij onderhandelt?

Zoja, respect _/-\o_

En als ze nog mensen zoeken, stuur gerust een DM :X
Misschien heeft dit iets te maken met de expat regeling? Dan betaal je over 30% geen inkomstenbelasting of iets dergelijks. Nog steeds een hoog salaris voor een 20 jarige natuurlijk, maar dat maakt het weer iets verklaarbaarder.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
Met die regeling hou je toch alleen netto meer over, je bruto salaris wordt daar toch niet hoger van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 11:35

mwa

dehardstyler schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:11:
[...]

Misschien heeft dit iets te maken met de expat regeling? Dan betaal je over 30% geen inkomstenbelasting of iets dergelijks. Nog steeds een hoog salaris voor een 20 jarige natuurlijk, maar dat maakt het weer iets verklaarbaarder.
Ja dat is de belasting. Hij plaatst toch (neem ik aan?) zn bruto salaris, dus in werkelijkheid is het dan nog gunstiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:56
TheBoef schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:23:
Met die regeling hou je toch alleen netto meer over, je bruto salaris wordt daar toch niet hoger van?
Uhhh ja inderdaad.... Ik pak nog een koffie. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:44

HSG

Old:

[...]

New:

[...]
Hallo? Heb jij zeer zeldzame kennis of zo b.v. met programmeertalen voor mainframesystemen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Satch schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:07:
[...]

De grote partijen (Google/Facebook/Booking/etc) betalen idd erg goed voor technisch personeel zoals developers, maar daar staat wel een pittige sollicitatieprocedure tegenover. :)
Zeker waar! Een goede voorbereiding geeft je veel betere kansen om aangenomen te worden. Maar die tijds-investering heb je er in je eerste maand (of 2) wel uit :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:36
Toch lichtjes van de pot gerukt dat salaris voor een 20 jarige zonder enig diploma (of kennis van de plaatselijke taal)?
De tech aandelen zijn nu massaal aan het crashen in de VS, crypto op instorten, torenhoge inflatie en een recessie voor de deur. Denk dat de absurde tijden die dit soort verloning mogelijk maken bijna ten einde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
phobosdeimos schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:40:
Toch lichtjes van de pot gerukt dat salaris voor een 20 jarige zonder enig diploma (of kennis van de plaatselijke taal)?
De tech aandelen zijn nu massaal aan het crashen in de VS, crypto op instorten, massale inflatie en een recessie voor de deur. Denk dat de absurde tijden die dit soort verloning mogelijk maken bijna ten einde zijn.
Ja, of deze man heeft het hééél erg goed voor elkaar, of hij loopt gewoon keihard te trollen :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:46

StM

Daarom is het salaris voor dit soort bedrijven nog vrij laag. In de komende paar jaar gaat dit nog minstens verdubbelen. En hoe oud je bent of welk diploma je hebt doet er vrij weinig toe als je de skills hebt.

Een veelbelovende collega van mij is net naar een fintech gegaan en heeft zonder diploma en met een jaartje of 3 ervaring (dus begin 20) nu een salaris dat ruim het dubbele is van mijne. Terwijl ik 10+ jaar ervaring heb plus een MSc... Ja dat knaagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:04
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door UltraInstinct op 19-05-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-01-2024
ManzokuSan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Ja, of deze man heeft het hééél erg goed voor elkaar, of hij loopt gewoon keihard te trollen :9
Duidelijk trollen :)

Deze jaren vragen de ondernemers zelfs een diploma voor het lopen.

Op zich wel logisch de baas wil weten of je kan lopen en zo een diploma geeft toch bewijs daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Engine77 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
Totaal niet mijn ervaring afgelopen vier jaar.
Of jij loopt hier nu te trollen :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
True schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Totaal niet mijn ervaring afgelopen vier jaar.
Of jij loopt hier nu te trollen :+
Dan wil ik graag weten waar die mensen zijn :)

Of zijn dat de mensen die een natuurtalent(die zonder diploma aangenomen zijn) zijn en dat ook kunnen bewijzen met allerlei data.

[ Voor 4% gewijzigd door Engine77 op 19-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 17:18
Ik geef altijd bij recruiters aan dat ze alleen mogen contacteren als het budget 100k+ +aandelen regeling is.

Deel van de recruiters schrikt hier van en de andere helft geeft aan dat dit normaal aan het worden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManzokuSan
badboyqxy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:23:
Ik geef altijd bij recruiters aan dat ze alleen mogen contacteren als het budget 100k+ +aandelen regeling is.

Deel van de recruiters schrikt hier van en de andere helft geeft aan dat dit normaal aan het worden is.
Maar ik neem aan dat jij geen 20 bent, met maar 2 jaar werkervaring en zonder diploma's :9

Modbreak:Laten we deze discussie over wie wel of geen 100k met opties zou moeten vragen even sluiten, en teruggaan naar het onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 19-05-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
Ik werk in de cybersecurity en hier verdien je ook dergelijke bedragen. Voorwaarde is dat je goed in je werk bent, gemotiveerd bent en certificaten wilt halen. Ik heb vorige week nog een Security Engineer aangenomen voor 8.5K plus 30K aandelen (2 jaar ervaring), een paar maanden terug nog een cyber risk manager voor 12.5K plus 50K aandelen (4 jaar ervaring). Dit gaat om een Deense scale up, maar de gebruikelijke salarissen liggen niet ver van die in Nederland af.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ruslanjan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-05-2022
Ik zie dat veel mensen denken dat ik aan het trollen ben XD. Ik heb een competitieve programmeerachtergrond en ben sinds mijn 12e aan het programmeren. Ik heb een vrij unieke combinatie van een groot scala aan vaardigheden en goed in algoritmen, datastructuren en beveiliging. Ik ben niet de beste, en dat beweer ik ook niet te zijn. En 2 jaar ervaring is de enige die ik kan bewijzen, want je kunt niet werken als je jonger bent dan 18.
Engine77 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Duidelijk trollen :)

Op zich wel logisch de baas wil weten of je kan lopen en zo een diploma geeft toch bewijs daarvan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManzokuSan
Orangelights23 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:57:
Ik werk in de cybersecurity en hier verdien je ook dergelijke bedragen. Voorwaarde is dat je goed in je werk bent, gemotiveerd bent en certificaten wilt halen. Ik heb vorige week nog een Security Engineer aangenomen voor 8.5K plus 30K aandelen (2 jaar ervaring), een paar maanden terug nog een cyber risk manager voor 12.5K plus 50K aandelen (4 jaar ervaring). Dit gaat om een Deense scale up, maar de gebruikelijke salarissen liggen niet ver van die in Nederland af.
Ik snap dat bij de echte grote jongens deze salarissen wel betaald worden, maar dit is wel echt de bovenkant van het segment. Heel wat vrienden van mij werken in de ict (uiteenlopend: embedded systems, back-end dev, front-end dev, security) en geen van allen verdienen ze zulke salarissen. We wonen niet in de randstad, dus dat scheelt natuurlijk al iets, maar om net te doen of dit gebruikelijke starterssalarissen zijn gaat ook te ver.
ruslanjan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:02:
Ik zie dat veel mensen denken dat ik aan het trollen ben XD. Ik heb een competitieve programmeerachtergrond en ben sinds mijn 12e aan het programmeren. Ik heb een vrij unieke combinatie van een groot scala aan vaardigheden en goed in algoritmen, datastructuren en beveiliging. Ik ben niet de beste, en dat beweer ik ook niet te zijn. En 2 jaar ervaring is de enige die ik kan bewijzen, want je kunt niet werken als je jonger bent dan 18.
[...]
Dan heb je dat gewoon heel goed voor elkaar! Props _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
ManzokuSan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik snap dat bij de echte grote jongens deze salarissen wel betaald worden, maar dit is wel echt de bovenkant van het segment. Heel wat vrienden van mij werken in de ict (uiteenlopend: embedded systems, back-end dev, front-end dev, security) en geen van allen verdienen ze zulke salarissen. We wonen niet in de randstad, dus dat scheelt natuurlijk al iets, maar om net te doen of dit gebruikelijke starterssalarissen zijn gaat ook te ver.
Ik heb niet gezegd dat dit startsalarissen zijn, maar zijn wel gebruikelijk voor mediors. De "huis tuin en keuken developer", om het even denigrerend te zeggen, zal dit niet verdienen, maar als je goed bent in je vak en je hebt een internationale werkgever die jouw kennis en kunde waardeert, zijn dit realistische salarissen. Feit blijft dat de algehele ICT in Nederland flink onderbetaald wordt. Ik heb in veel Europese landen gewerkt en met een paar organisaties uit Amerika en je kunt gerust stellen dat de gemiddelde Nederlandse IT'er flink meer kan verdienen in het buitenland. En dan heb ik het niet over Google in Amerika, maar een softwareproducent in België waar een startsalaris al op 4K ligt en je binnen een paar jaar rond de 10K exclusief bonussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Als ik wist dat een 'Junior' 70k zou krijgen, gewone dev al 90k! (+20k opties) en een senior dus 110-120k! (en nog +40k opties..) dan hadden ze mij ook wel als junior kunnen aannemen :+

[...]
Om mezelf maar is te quoteren, dit is wat de HR van Booking mij zelf vertelde.
Ik weet niet of dit toevallig ook de werkgever is van @ruslanjan maar gezien zijn expat status vermoed ik dat het wel bij een Uber/Booking/Amazon is, en daar is 70k (voor junior) niet ongewoon.
En hij geeft zelf aan een kei te zijn in algoritmen :+ en daar kom je een heel eind mee op hackerrank testen bij deze werkgevers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phobosdeimos
Orangelights23 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:58:
[...]
En dan heb ik het niet over Google in Amerika, maar een softwareproducent in België waar een startsalaris al op 4K ligt en je binnen een paar jaar rond de 10K exclusief bonussen zit.
Ik heb bijna 15 jaar ervaring in software ontwikkeling, waarvan 12 jaar in België, en de bedragen die je noemt zijn totaal onrealistisch voor 98% van de bedrijven hier. 10k voor iemand met "een paar jaar" ervaring heb ik nog nooit tegengekomen en ik ken letterlijk honderden mensen in 8 verschillende software huizen hier.
De doorsnee Belgische recruiter haakt al volledig af als ze mijn huidig salaris horen en dat is nog een stuk onder 10k.

Kan zijn dat jij één firma kent waar ze echt met geld gooien, maar dat is totaal niet representatief voor de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:37
phobosdeimos schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:40:
De tech aandelen zijn nu massaal aan het crashen in de VS, crypto op instorten, torenhoge inflatie en een recessie voor de deur. Denk dat de absurde tijden die dit soort verloning mogelijk maken bijna ten einde zijn.
De waarde van de aandelen hoeven niet doorslaggevend te zijn voor het toekomstig te ontvangen salaris.

Apple afgelopen 4 kwartalen: 121.71 miljard USD earnings
Alphabet afgelopen 4 kwartalen: 88.73 miljard USD earnings
Microsoft afgelopen 4 kwartalen: 84.75 miljard USD earnings
Meta afgelopen 4 kwartalen: 43.89 miljard USD earnings
Tencent afgelopen 4 kwartalen: 39.67 miljard USD earnings
Intel afgelopen 4 kwartalen: 27.98 miljard USD earnings
Amazon afgelopen 4 kwartalen: 24.50 miljard USD earnings
TSMC afgelopen 4 kwartalen: 23.78 miljard USD earnings

Ook de grotere Nederlandse jongens doen het niet slecht, waaronder booking.com met ruim een miljard winst (en corona was nog altijd een ding), Adyen mocht ook niet lagen met 630 miljoen euro winst en wat denk je van ASML met net geen 6 miljard winst.

In de tech wereld zijn er dus genoeg bedrijven die maar al te graag goede techneuten aannemen. Ze willen immers niet alleen nu succesvol zijn, maar dat ook blijven naar de toekomst toe. Je kunt je achteraf afvragen of de laatst 6 maanden ingestapt zijn met een hoog equity gehalte een goede keus is geweest, maar het vaste component zal niet opeens kelderen in een wereld waarbij we alleen maar meer en meer afhankelijk worden van techniek en waarbij de koploper met de dag verder uitloopt op de concurrentie.

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 19-05-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
ruslanjan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:02:

[...]
Dat is wel bijzonder (y) Als je jong bent begonnen en ook talent daarin had dan kan ik het wel begrijpen. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 09:39
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-35
• Opleiding: WO BA+MA niet gerelateerd aan m'n werk
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultancy (lowcode)
• Werkgever/branche: middelgrote IT-leverancier
• (Werk) Locatie(s): niet randstad
• Uren/week: minder dan 40
• Reistijd: 30-60 minuten
• Werkdruk: normaal, maar kan beter

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250 o.b.v. 40 FT
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus: +- €1000-3000
• Mobiliteit: 0,19 ct/km
• Overige: uitjes, flexibel omgaan met thuiswerken

[ Voor 5% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 19-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:26:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Welk low-code platform ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Emgeebee schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Welk low-code platform ik vragen mag? :)
Ik twijfelde een beetje of ik dat wilde posten i.v.m. privacy.
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 19-05-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Ik twijfelde een beetje i.v.m. privacy, maar ik zit in de hoek van Dynamics 365 / Power Platform.
Ok thnx.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
phobosdeimos schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Ik heb bijna 15 jaar ervaring in software ontwikkeling, waarvan 12 jaar in België, en de bedragen die je noemt zijn totaal onrealistisch voor 98% van de bedrijven hier. 10k voor iemand met "een paar jaar" ervaring heb ik nog nooit tegengekomen en ik ken letterlijk honderden mensen in 8 verschillende software huizen hier.
De doorsnee Belgische recruiter haakt al volledig af als ze mijn huidig salaris horen en dat is nog een stuk onder 10k.

Kan zijn dat jij één firma kent waar ze echt met geld gooien, maar dat is totaal niet representatief voor de markt.
Nogmaals, ik schrijf nergens dat dit startsalarissen zijn of dat dit de norm is. Ik schrijf dat het binnen de cybersecurity gebruikelijk is. Jouw ervaringen gaan over ontwikkeling, dat is compleet iets anders. Echte goede mensen krijgen, ongeacht hun ervaring, bij steeds meer bedrijven een zeer goed salaris. En ik kan het weten, ik heb vele organisaties begeleid als tijdelijke CISO afgelopen jaren en sinds kort onderdeel van het bestuur van een bedrijf in Denemarken. Goed talent kost veel, maar dit wordt driedubbel zo hard terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
Orangelights23 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:57:
Dat zijn zeker WO informatica afgestudeerden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tharobbie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-03 21:55
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:26:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
In de Randstad zou je met 5 jaar werkervaring (op het platform wat je iets later post) toch zeker €1.500 p/mnd hoger kunnen zitten. Ik weet niet waar je zit maar gezien je reistijd zou ik eens gaan rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Engine77 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:04:
[...]

Dat zijn zeker WO informatica afgestudeerden ?
Zeker niet. Ik kijk zelf naar ervaring en motivatie. WO master is leuk, maar in de praktijk heb ik liever een minder theoretisch iemand. Zijn bijvoorbeeld ook mensen met een HBO bedrijfskunde als achtergrond, juist die maken de vertaalslag naar de business wat weinig IT’ers echt goed kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engine77
Orangelights23 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Zeker niet. Ik kijk zelf naar ervaring en motivatie. WO master is leuk, maar in de praktijk heb ik liever een minder theoretisch iemand. Zijn bijvoorbeeld ook mensen met een HBO bedrijfskunde als achtergrond, juist die maken de vertaalslag naar de business wat weinig IT’ers echt goed kunnen.
Nu wordt ik wel boos _O- Eerste opleiding die ik had gekozen was Bedrijfs- Wiskunde en Informatica. Terwijl het goed ging was ik na drie maanden overgestapt naar een andere. Het leven is raar _O- 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Orangelights23 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:11:
Ik schrijf dat het binnen de cybersecurity gebruikelijk is. Jouw ervaringen gaan over ontwikkeling, dat is compleet iets anders. Echte goede mensen krijgen, ongeacht hun ervaring, bij steeds meer bedrijven een zeer goed salaris. En ik kan het weten, ik heb vele organisaties begeleid als tijdelijke CISO afgelopen jaren en sinds kort onderdeel van het bestuur van een bedrijf in Denemarken. Goed talent kost veel, maar dit wordt driedubbel zo hard terugverdiend.
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat - Is cybersecurity niet inmiddels veel meer een staffunctie, eerder vergelijkbaar met compliance officers, accountants, juristen etc?

Software-ontwikkeling is veel meer een soort productiefunctie - wij zijn de fabrieksarbeiders van de ICT. En veel bedrijven sturen actief op het zo inwisselbaar mogelijk maken van het developerswerk - en daarmee ook de salarissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat - Is cybersecurity niet inmiddels veel meer een staffunctie, eerder vergelijkbaar met compliance officers, accountants, juristen etc?

Software-ontwikkeling is veel meer een soort productiefunctie - wij zijn de fabrieksarbeiders van de ICT. En veel bedrijven sturen actief op het zo inwisselbaar mogelijk maken van het developerswerk - en daarmee ook de salarissen.
https://techpays.eu/europe/netherlands ik post deze nog maar een keertje. Hoeft echt niet zo te zijn, maar blijven plakken en niet streven naar wat beters helpt niet, en veel IT'ers zijn wel zo.

Ik denk dat je trouwens als redteamer/pentester enz in de cybersecurity, niet echt een staffunctie hebt. Wel is het een niche en is er veel vraag naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:45:
[...]

https://techpays.eu/europe/netherlands ik post deze nog maar een keertje. Hoeft echt niet zo te zijn, maar blijven plakken en niet streven naar wat beters helpt niet, en veel IT'ers zijn wel zo.

Ik denk dat je trouwens als redteamer/pentester enz in de cybersecurity, niet echt een staffunctie hebt. Wel is het een niche en is er veel vraag naar.
Maar laten we eerlijk zijn: de meeste IT-ers zijn zelf ook niet beter (en zullen dat ook nooit worden). Zo had ik afgelopen week nog een interessante meeting met een senior DBA van een bekende grote detacheerder die perse geen indices op z'n foreign keys wilde omdat die ooit gehoord had dat de inserts daarvan trager werden. De man had ruim tien jaar ervaring en ving een schappelijk bedrag voor die meeting.

De enige manier waarop zoiets ontstaat is als een werkgever zich drukker maakt om de verkoopbaarheid van iemands skill i.p.v. van de skills zelf en diegene nooit de moeite neemt om iets te leren. Iets wat ik vaak zie binnen typisch nederlandse bedrijven: we leren enkel als juniors en tijdens de inwerkperiode en daarna zien we het als een belediging als men suggereert dat we meer moeten leren. In meer internationale/US bedrijven werkt dit vaker andersom: hoe meer senior je bent, hoe meer je kan studeren tijdens werktijd. En ook hoe meer het van je verwacht word om actief bij te blijven met de top van je vakgebied.

Doe dit binnen een bedrijf waar iedereen zo is, er te slecht betaald wordt om daadwerkelijke expert aan te trekken en alle educatie in een interne academie zit en je hebt een situatie waar kennis enkel wegloopt en meer terug komt. Zo iemand zal behalve een hoop moeten leren om 100k per jaar waard te zijn ook stevig moeten veranderen op cultureel gebied.
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Eens, en veel software bestaat enkel omdat er nu eenmaal developers zijn die software maken. Veel bedrijven hebben een java-fabriek als softwareleverancier en dus wordt alles opgelost met Java. Een hoop software die ik zie in de detachering en agency wereld zou compleet redundant zijn als hun klanten een modern IT-landschap zouden hebben met een fatsoenlijk ERP, CRM en een low-code platform. Maar goed, zij zijn een java-fabriek dus Java is de oplossing. Dat dat niet zo is moet koste-wat-het-kost vermeden worden want dat zou beteken dat ze hun klant kwijt zijn.

En zou houden we de vraag naar goedkope low-quality business software in stand waar eigenlijk niemand gelukkig of rijk van word (m.u.v wat sales en management die dikke bonussen/commissie vangen voor onnodige projecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
tharobbie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:27:
[...]

In de Randstad zou je met 5 jaar werkervaring (op het platform wat je iets later post) toch zeker €1.500 p/mnd hoger kunnen zitten. Ik weet niet waar je zit maar gezien je reistijd zou ik eens gaan rondkijken.
Ik post dit ook wel een beetje met deze reden. Ik zit binnen een uur van de randstad en met hybride-werken moet ik wel wat voor elkaar kunnen krijgen. Binnenkort ga ik intern/extern een aantal gesprekken voeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@RagingPenguin als aanvulling op jouw post speelt denk ik ook nog wel mee dat Nederland nog steeds wel een vakbonds-/CAO-landje is als het op salarissen aankomt. Slechts zo'n 15% zit bij een vakbond, maar 80% valt onder een CAO en die worden wel door de bonden onderhandeld.

Dat zorgt voor gigantische compressie van de salarisbandbreedte. Vrijwel iedereen wordt over één kam geschoren met de rest van de werkenden in z'n sector. Heel fijn voor de mensen die lui zijn of slecht in hun werk, maar als je goed bent in je werk zou ik proberen ten allen tijden te voorkomen dat je onder een CAO valt. Dan wil je juist een bedrijf dat mensen individueel inschaalt op basis van competenties en prestaties, niet alleen maar op basis van je tertiair onderwijsdiploma en jaren werkervaring of iets vergelijkbaars.

Ik zeg ook weer niet dat je zo weinig zekerheid moet hebben als bijvoorbeeld in de VS, maar er zou best wel wat meer van de prestatiecultuur die daar heerst over mogen waaien deze kant op. Het loont daar absurd veel meer om heel erg goed te zijn in je werk. Hier is het bij de meeste werkgevers eerder het verschil tussen €5000 en €6000 (en ja, ik ken https://techpays.eu/europe/netherlands ook, dus weet dat er uitzonderingen zijn), maar daar kan een echt goede developer een veelvoud verdienen van de your average Joe developer. Dan heb je het eerder over $5000 tegenover $12000. Nog wel meer in steden als San Jose, San Francisco, Seattle en New York, maar daar is de cost of living dan ook weer stuk hoger.

Nu zullen de uitschieters natuurlijk altijd groter zijn in een land met bijna 20x de bevolkingsgrootte, maar dat is echt niet de enige oorzaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grasmanek94
jongetje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Dat kan, alleen is dat dan normaal salaris aangezien dat niet onbelast mag als je een leaseauto (lease fiets of ov abonnement) hebt.
Ik heb het even nagezocht en dat klopt wel ja:

https://download.belastin...heffingen-lh0221t14fd.pdf
Als u een personenauto van de zaak aan een werknemer ter beschikking stelt, is er sprake van vervoer
vanwege de werkgever (zie paragraaf 23.9). U mag geen onbelaste kilometervergoeding aan uw werknemer
betalen voor zakelijke reizen waarvoor de werknemer de auto gebruikt. Een eventuele vergoeding is dan
loon van de werknemer. U kunt dit loon ook aanwijzen als eindheffingsloon (zie paragraaf 10.1.3).
Gezien thuiswerken zo goed ging zit ik wel te denken om eventueel ooit te onderhandelen dat alle reistijd = werktijd, als een bedrijf niet zo staat te springen van thuiswerken. Dan mogen ze zelf de keuze maken waar ze meer waarde aan hechten en ga ik niet erop achteruit.

[ Voor 14% gewijzigd door grasmanek94 op 20-05-2022 13:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

RagingPenguin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn: de meeste IT-ers zijn zelf ook niet beter
Letterlijk elke potientiele werkgever waar ik een gesprek heb gehad de afgelopen paar jaar schrok enorm van mijn €5K/maand salariseis.

Ik ben een modale developer, fulltime werkzaam sinds 2009. Ik ben 2nd in command van m'n team. Dit team van vier personen is volledig verantwoordelijk voor een omgeving van misschien een paar miljoen euros per jaar. Ik ben op de team lead na het langstziittende teamlid. Ik heb moderne CI/CD geintroduceerd en geimplementeerd, de upgrade naar .NET Core geinitieerd, veel performance/kosten verbeteringen doorgevoerd, ben scrum master, actief in employee boards om organisatiebrede verbeteringen door te voeren, etc. Ik ben de architect en de lead developer van projecten die misschien een kwart miljoen per jaar besparen voor de business, Ik ben scrum master. Ik heb een Github profiel & libraries op NuGet met een miserabele 120K downloads. Ik geef intern trainingen en workhops en volg zoveel mogelijk externe trainingen en workshops als ik kan.

Daarmee ben ik in dit topic op z'n hoogst een low achiever in dit topic en zijn mijn carrieremogelijkheden beperkt. Waarom zou ik dan een hoog salaris krijgen?

Op het gebied van Azure maar vooral .NET performance wordt ik beschouwd als een expert. Maar dat ik je nu kan vertellen dat een bepaalde wijziging €5K per maand kan besparen heeft geen enkele waarde, dus die opmerking heeft geen waarde op de arbeidsmarkt. We beheren een omgeving met tienduizenden instanties van web apps en AKS nodes en andere Azure deployments, maar dat maakt ook dat een 2% improvement al gauw in het niet valt bij de totale rekening, Sommige van de door mij ontwikkelde applicaties doen vele honderden requests per seconde per instantie, goed voor tientallen of soms honderden miljoenen requests per maand. Ik draag actief bij aan .NET zelf en populaire applicaties en libraries via PRs, maar dat levert m'n werkgever niks op en heeft dus geen waarde qua salaris.

Nu verdien ik een krappe €5K per maand, dat is best wel een eindje boven de max van wat mijn werkgever bied. En ook ver boven iedereen uit. Dus leuk dat een paar mensen nu gouden bergen propageren maar de werkelijkheid is toch anders.

Als ik deze gouden kooi verlaat ga ik er netto enorm op achteruit.

Ergo, leuk dat er hier over allerlei mogelijkheden gesproken wordt maar maar de wereld is groter dan de high achievers met marketable skills. Een gewone developer heeft gewoonweg pech en verdient beduidend minder. Die groep gemiddelde devvers is angstig groot en de onderkant ligt verrassend goed in de buurt van het minimaal inkomen.

Niks ten nadele van de devvers hier die lachen om mijn salaris maar niet iedereen gaat over vele miljoenen aan budget, runt daarnaast succesvolle opensource projecten met tienduizenden gebruikers, volgt elke week een paar cursussen en werkt ook nog tachtig uur per week. Ik heb een leven naast m'n werk en als ik daardoor geen €8K per maand verdien is dat jammer maar helaas.

[ Voor 32% gewijzigd door AtleX op 20-05-2022 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[

[ Voor 99% gewijzigd door AtleX op 20-05-2022 16:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Members only:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Letterlijk elke potientiele werkgever waar ik een gesprek heb gehad de afgelopen paar jaar schrok enorm van mijn €5K/maand salariseis.

Ik ben een modale developer, fulltime werkzaam sinds 2019. Ik ben 2nd in command van m'n team. Dit team van vier personen is volledig verantwoordelijk voor een omgeving van misschien een paar miljoen euros per jaar. Ik ben op de team lead na het langstziittende teamlid.

Ik ben de architect en developer van projecten die ik (!) misschien een kwart miljoen per jaar bespaar voor de business, Ik ben scrum master. Ik heb een Github profiel & libraries op Github met miserabele 120K downloads en een aantal actief onderhouden en relatief populaire downloads. Ik geef intern trainingen en workhops en volg zoveel mogelijk externe trainingen en workshops als ik kan.

Daarmee ben ik op z'n hoogst een low achiever en zijn mijn carrieremogelijkheden ernstig beperkt. Waarom zou ik dan een significant salaris krijgen?

Op het gebied van Azure maar vooral .NET performance wordt ik beschouwd als een expert. Maar dat ik je nu kan vertellen dat een bepaalde wijziging €5K per maand kan besparen heeft geen enkele waarde, dus die opmerking heeft geen waarde op de arbeidsmarkt.

Nu verdien ik een krappe €5K per maand, dat is best wel een eindje boven de max van wat mijn werkgever bied. En ook ver, boven iedereen uit. Dus leuk dat een paar mensen nu gouden bergen propageren maar de werkelijkheid is toch anders.

Als ik deze goude kooi verlaat ga ik er netto enorm op achteruit. En guess what? Ik moet dan zoveel tijd besteden aan andere dingen! Dat gaat ten koste van m'n loopbaanontwikkeling.

Ergo, leuk dat er hier over allerlei mogelijkheden gesproken wordt maar maar de wereld is groter dan de high achievers met marketable skills. Een gewone developer heeft gewoonweg pech en verdient beduidend minder. Die groep gemiddelde devvers is angstig groot en de onderkant ligt verrassend goed in de buurt van het minimaal inkomen.
Om heel eerlijk te zijn: ik krijg wel een beetje de kriebels bij mensen die zichzelf als een expert verklaren op een hele rits aan onderwerpen met welgeteld 3 jaar ervaring. Verder, als architect kan je makkelijk meer dan 5k verdienen. Zelfs de overheid heeft genoeg architect functies in schaal 13 en 14, dat is een range die loopt tot 7.237 euro. Dat is wel meer dan een beetje meer dan 'krap 5k'. En dat is dan nog maar de overheid met dichtgetimmerde COA schalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
RagingPenguin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:59:
Om heel eerlijk te zijn: ik krijg wel een beetje de kriebels bij mensen die zichzelf als een expert verklaren op een hele rits aan onderwerpen met welgeteld 3 jaar ervaring.
Als ik zijn citaat goed lees is het bedoeld als edit op zijn eerdere bericht, en gaat het om 13 ipv. 3 jaar ervaring.

Verder ben ik het volledig eens met zijn bericht, we kunnen per definitie niet allemaal high achievers zijn. In vergelijking met de meeste andere sectoren is 5k met 13 jaar ervaring nog steeds een fantastisch salaris, dus zo erg is het ook allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

Om heel eerlijk te zijn: ik krijg wel een beetje de kriebels bij mensen die zichzelf als een expert verklaren op een hele rits aan onderwerpen met welgeteld 3 jaar ervaring.
Sorry, daar zat een typo in de weg. Ik ben fulltime aan het werk gegaan in 2009.Mijn .NET ervaring als open source developer, student en stagainr gaat terug tot 2004. Ik heb mijn post nog wat aangevuld.
Verder, als architect kan je makkelijk meer dan 5k verdienen. Zelfs de overheid heeft genoeg architect functies in schaal 13 en 14, dat is een range die loopt tot 7.237 euro. Dat is wel meer dan een beetje meer dan 'krap 5k'. En dat is dan nog maar de overheid met dichtgetimmerde COA schalen.
Tsja, die schalen zijn leuk maar je moet ook kijken naar wanneer je het maximum haalt. Bij de laatste organisatie die overheidssschalen hanteerde waar ik op gesprek ging ben je toch een eindje onderweg voor je die top bereikt. Met een CAO ben je ook gebonden aan tredes.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 20-05-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
AtleX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:18:
Tsja, die schalen zijn leuk maar je moet ook kijken naar wanneer je het maximum haalt. Bij de laatste organisatie die overheidssschalen hanteerde waar ik op gesprek ging ben je toch een eindje onderweg voor je die top bereikt. Met een CAO ben je ook gebonden aan tredes.
Dat heb je zelf mede in de hand. Bij mijn laatste overstap naar een cao-bedrijf ben ik in de hoogste trede gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:44

HSG

[...]

Ik ben een modale developer, fulltime werkzaam sinds 2009. Ik ben 2nd in command van m'n team. Dit team van vier personen is volledig verantwoordelijk voor een omgeving van misschien een paar miljoen euros per jaar. Ik ben op de team lead na het langstziittende teamlid. Ik heb moderne CI/CD geintroduceerd en geimplementeerd, de upgrade naar .NET Core geinitieerd, veel performance/kosten verbeteringen doorgevoerd, ben scrum master, actief in employee boards om organisatiebrede verbeteringen door te voeren, etc. Ik ben de architect en de lead developer van projecten die misschien een kwart miljoen per jaar besparen voor de business, Ik ben scrum master. Ik heb een Github profiel & libraries op NuGet met een miserabele 120K downloads. Ik geef intern trainingen en workhops en volg zoveel mogelijk externe trainingen en workshops als ik kan.

Daarmee ben ik in dit topic op z'n hoogst een low achiever in dit topic en zijn mijn carrieremogelijkheden beperkt. Waarom zou ik dan een hoog salaris krijgen?

Op het gebied van Azure maar vooral .NET performance wordt ik beschouwd als een expert. Maar dat ik je nu kan vertellen dat een bepaalde wijziging €5K per maand kan besparen heeft geen enkele waarde, dus die opmerking heeft geen waarde op de arbeidsmarkt. We beheren een omgeving met tienduizenden instanties van web apps en AKS nodes en andere Azure deployments, maar dat maakt ook dat een 2% improvement al gauw in het niet valt bij de totale rekening, Sommige van de door mij ontwikkelde applicaties doen vele honderden requests per seconde per instantie, goed voor tientallen of soms honderden miljoenen requests per maand. Ik draag actief bij aan .NET zelf en populaire applicaties en libraries via PRs, maar dat levert m'n werkgever niks op en heeft dus geen waarde qua salaris.

Nu verdien ik een krappe €5K per maand, dat is best wel een eindje boven de max van wat mijn werkgever bied. En ook ver boven iedereen uit. Dus leuk dat een paar mensen nu gouden bergen propageren maar de werkelijkheid is toch anders.

Niks ten nadele van de devvers hier die lachen om mijn salaris maar niet iedereen gaat over vele miljoenen aan budget, runt daarnaast succesvolle opensource projecten met tienduizenden gebruikers, volgt elke week een paar cursussen en werkt ook nog tachtig uur per week. Ik heb een leven naast m'n werk en als ik daardoor geen €8K per maand verdien is dat jammer maar helaas.
Genoeg mensen die hoge salarissen verdienen maar 80 uur per week werken inderdaad, in de weekenden en tijdens de vakanties en vergeten dat ze een leven/gezin/vrienden/familie hebben.

Mij niet gezien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
[...]

Heb je vooral gesprekken gehad met bedrijven waar enkele, tot enkele tientallen developers werken? Of gaat dit om bedrijven (ver) buiten de randstad? Want 'enorm schrikken' van een developer met 10+ jaar ervaring, die vraagt om 5k als salaris, klinkt mij vrij bizar in de oren. En al helemaal dat je het een 'gouden kooi' noemt.

Zelf werk ik bij Coolblue, wat op zich een aardig betalende werkgever is, zeker de laatste jaar of 2 zijn de salarissen heel erg de goede kant op gegaan, maar het is geen top 10 of 20% qua salaris.

Nu weet ik niet precies de salarisschalen van developers, maar zelf ben ik met 8 jaar ervaring Senior Interaction Designer en zit ik al tegen de 5k aan, en ik weet dat developer schalen een stukje hoger beginnen dan onze designer schalen. Dus als verse senior developer zit je onderaan de seniorschaal al in de buurt van de 5k, en dan heb je daarboven nog de team lead of principal rol, wat daar nog een schepje bovenop doet.

En dan zijn er ook nog zat andere bedrijven die een stuk meer lappen dan Coolblue.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:51

Secsytime

Automagisch

[...]

Om heel eerlijk te zijn: ik krijg wel een beetje de kriebels bij mensen die zichzelf als een expert verklaren op een hele rits aan onderwerpen met welgeteld 3 jaar ervaring. Verder, als architect kan je makkelijk meer dan 5k verdienen. Zelfs de overheid heeft genoeg architect functies in schaal 13 en 14, dat is een range die loopt tot 7.237 euro. Dat is wel meer dan een beetje meer dan 'krap 5k'. En dat is dan nog maar de overheid met dichtgetimmerde COA schalen.
CAO is geen maximum he, maar een minimum ;)

Afwijken in het voordeel van de werknemer mag altijd, en gebeurt vaker dan je denkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:57
@AtleX het verbaasd mij dat je het schokkend vind. Ik ben momenteel een 'gewone' developer met iets meer dan de helft van jouw aantal jaren ervaring en zit momenteel in een team waar ik geen noemenswaardige rol heb en geen trainingen volg, maar wel met eenzelfde salaris als jij, buiten de randstad) wel midden van het land) .

Daar zit dus een relatief lage werkdruk bij, veel flexibiliteit en hooguit 5 uur per week aan bijleren naast het werk bij
Dat bijleren/hobbymatig prutsen is niet eens verplicht, maar gewoon wat ik leuk vind.

Als jij zoveel doet als je nu zegt dan wordt je IMO echt onderbetaald. Je zou echt veel meer kunnen verdienen als je wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:57:

Afwijken in het voordeel van de werknemer mag altijd, en gebeurt vaker dan je denkt.
Nee, dat mag alleen bij minimum-CAOs. Bij standaard-CAOs staat het volledig vast en mag er dus niet worden afgeweken, ook niet in het voordeel van de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Kid Jansen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Nee, dat mag alleen bij minimum-CAOs. Bij standaard-CAOs staat het volledig vast en mag er dus niet worden afgeweken, ook niet in het voordeel van de werknemer.
Ik ben controller bij een bedrijf met een standaard CAO en hier zijn behoorlijk wat “persoonlijke” toeslagen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 12:11

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Secsytime schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:57:
[...]

Uitzonderingen zijn altijd mogelijk, maar ieder bedrijf met een loongebouw, of dat nu een CAO is of niet (ofwel, bijna ieder bedrijf groter dan een hand vol FTE), kent in de basis bandbreedtes voor functies waar enkel in bijzondere gevallen vanaf word geweken.

Kleine kans dat als jij een 13 in een dozijn functie hebt, je opeens 200% van het maximum van je schaal gaat kunnen krijgen. Da's economisch niet zinvol en intern niet uit te leggen.

Dus ja, uitzonderingen gebeuren, maar het is niet de regel dat iedereen een uitzondering is. De meeste IT banen vallen binnen redelijke grenzen qua beloning.

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 20-05-2022 18:22 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

unezra schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Uitzonderingen zijn altijd mogelijk, maar ieder bedrijf met een loongebouw, of dat nu een CAO is of niet (ofwel, bijna ieder bedrijf groter dan een hand vol FTE), kent in de basis bandbreedtes voor functies waar enkel in bijzondere gevallen vanaf word geweken.

Kleine kans dat als jij een 13 in een dozijn functie hebt, je opeens 200% van het maximum van je schaal gaat kunnen krijgen. Da's economisch niet zinvol en intern niet uit te leggen.

Dus ja, uitzonderingen gebeuren, maar het is niet de regel dat iedereen een uitzondering is. De meeste IT banen vallen binnen redelijke grenzen qua beloning.
Dat zou je inderdaad denken, maar zelfs in ziekenhuizen gebeurt het nu.. verpleegkundigen die hoger worden ingeschaald.

Maakt verder niet uit, is OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:27
@xminator goed gedaan op je 30e hoor, wow! Een stuk betere package dan financials die via een big-4 carrière maken. Als je een stap wilt maken is er wellicht in je bonus gedeelte ook wel wat te winnen. Ik zit qua salaris ietsje lager maar wel op 25% bonus + 10% aandelen (Amerikaanse corporate).

Ook wel nette opleidingen afgerond trouwens, ik heb alleen mn BSc.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 12:11

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

AtleX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:18:
In ieder bedrijf met een loongebouw ben je gebonden aan een functieschaal. Er wordt net gedaan of een CAO ontzettend beperkend is, terwijl het in de basis weinig meer is dan een in een breder collectief afgesproken loongebouw en arbeidsvoorwaarden. Een arbeidsovereenkomst en arbeidsvoorwaarden zijn zelden tot nooit volledig individueel en flexibel. Ook zonder CAO ben je gebonden aan het loongebouw.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
VidaR-9 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:39:
@xminator goed gedaan op je 30e hoor, wow! Een stuk betere package dan financials die via een big-4 carrière maken. Als je een stap wilt maken is er wellicht in je bonus gedeelte ook wel wat te winnen. Ik zit qua salaris ietsje lager maar wel op 25% bonus + 10% aandelen (Amerikaanse corporate).

Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door JDFS op 21-05-2022 08:23 . Reden: Beter lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-07 11:43
Goed voor elkaar, heel netjes! Al lang geleden overgestapt naar het bedrijfsleven?

De bandbreedte van bedrijven die dit bieden zal niet zo groot zijn. Maar wellicht in je sector specifiek wat meer. Voor mij zou de belangrijkste beweegreden toch over te stappen zijn als de persoonlijke groei/ontwikkeling afvlakt. Veel belangrijker dan een paar euro meer in deze fase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twlr1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-07 23:20
Nieuwe job aangeboden gekregen!

Huidige voorwaarden

Members only:

Nieuwe voorwaarden

Members only:

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[ Voor 11% gewijzigd door twlr1 op 21-05-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-07 14:09
twlr1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:11:
Nieuwe job aangeboden gekregen!

Huidige voorwaarden
***members only***
Nieuwe voorwaarden
***members only***
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Krijg je geen pensioen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twlr1
Scherp! Heb ik erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
.

[ Voor 99% gewijzigd door DutchCommando op 21-02-2023 23:02 . Reden: Wellicht binnenkort van baan wisselen. Inhoud van post zet ik later terug. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twlr1
Geen 13e maand meer, maar base salaris is bij nieuwe partij al aanzienlijk hoger, dus netto ook flinke stap omhoog. Bonus is deels gelinkt aan persoonlijke groei en bedrijfsresultaat, waarbij aangegeven wordt dat dit ieder jaar gehaald wordt (eerst nog maar eens zien natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-07 06:31
Hey allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over mijn huidige arbeidsvoorwaarden. Vooral omdat ik meerdere keren van vakgebied ben geswitched. Zo'n 4 jaar terug ben ik naar de IT overgestapt en heb ik mezelf omgeschoold als programmeur door zelfstudie. Daarna via een traineeship aanbieder bij een grote financiële instelling aan de slag gegaan als software developer. Waar ik ruim een half jaar heb gewerkt in een low-code environment en vervolgens de stap kon nemen om als app developer (uiteindelijk intern) aan de slag te gaan.

Ik werk nu 3 jaar als app developer en heb in 2020-2021 met een klein team van 9 man (waarvan 5 developers) de nieuwe app gebouwd voor dit bedrijf (+ 300.000 gebruikers). Dit was een intens project waar ik enorm gegroeid ben en ook flink meer heb gewerkt dan m'n voorgeschreven 36 uur. Dusdanig zelfs dat ik overwerkt ben geraakt en dit heeft me er wel tot denken gezet om misschien van werkgever te switchen.

Momenteel is de werkdruk een stuk beter en heeft het bedrijf zeker 20 extra developers aangenomen, maar vraag me af of dit goede voorwaarden zijn voor iemand met 4 jaar development ervaring. Dit jaar heb ik een loonsverhoging gehad van 2,5% bruto en na het opleveren van de nieuwe app ging iedereen met een tegoedbon naar huis. Moet ik me achter m'n oren krabben, of heb ik het goed voor elkaar, zonder een studie in de IT te hebben gedaan?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
twlr1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Geen 13e maand meer, maar base salaris is bij nieuwe partij al aanzienlijk hoger, dus netto ook flinke stap omhoog. Bonus is deels gelinkt aan persoonlijke groei en bedrijfsresultaat, waarbij aangegeven wordt dat dit ieder jaar gehaald wordt (eerst nog maar eens zien natuurlijk).
Wat @thlst volgens mij wilt zeggen: oude werkgever was EUR 61.424 inclusief vakantiegeld en 13de maand. Nieuwe werkgever is EUR 63.504 per jaar. Verschil is EUR 2080 per jaar, EUR 160,49 bruto per maand. Het voelt nu wellicht als meer, maar dat is puur die 13de maand die je niet per maand kreeg. Daarom geeft @thlst aan: het verschil (exclusief die bonus, altijd maar afwachten wat de praktijk is) is het een stap van 'slechts' EUR 160 bruto per maand :)

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 21-05-2022 18:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07 17:56
Het is ook de reden waarom we hier met package rekenen. 4,5k per maand met goede secundaire voorwaarden kan evenveel (of meer!) zijn dan een salaris van 6k waar alles eigenlijk al in zit.

Doe dat ook zo bij een eventuele overstap. In de commentaren wordt hier m.i. ook te vaak naar maandloon gekeken dan naar package. Daarbij wordt het ook te weinig ingevuld. 2 posts hierboven staat nog "geen idee". Hoe kan je dan ooit fatsoenlijk commentaar krijgen of een vergelijking maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
sNielz123 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:08:
Doe dat ook zo bij een eventuele overstap. In de commentaren wordt hier m.i. ook te vaak naar maandloon gekeken dan naar package. Daarbij wordt het ook te weinig ingevuld. 2 posts hierboven staat nog "geen idee". Hoe kan je dan ooit fatsoenlijk commentaar krijgen of een vergelijking maken?
Tuurlijk is pensioenopbouw iets om te overwegen. Echter zit hier bij de meeste grote financiële dienstverleners niet veel verschil tussen. Daarnaast biedt mijn werkgever elke werknemer een NS business kaart. En ja, dat zou prive ongeveer 3600 euro per jaar kosten. Echter is dit iets wat voor mij persoonlijk weinig meerwaarde heeft, en waar ik in een realistische situatie niet meer dan 200 euro per jaar kwijt zou zijn aan reizen. Verder heb ik geen overige pakketten bij mijn werkgever. Vandaar dat ik het lastig vindt om hier dezelfde volledige financiële waarde aan te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:42
sandah88 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Tuurlijk is pensioenopbouw iets om te overwegen. Echter zit hier bij de meeste grote financiële dienstverleners niet veel verschil tussen. Daarnaast biedt mijn werkgever elke werknemer een NS business kaart. En ja, dat zou prive ongeveer 3600 euro per jaar kosten. Echter is dit iets wat voor mij persoonlijk weinig meerwaarde heeft, en waar ik in een realistische situatie niet meer dan 200 euro per jaar kwijt zou zijn aan reizen. Verder heb ik geen overige pakketten bij mijn werkgever. Vandaar dat ik het lastig vindt om hier dezelfde volledige financiële waarde aan te koppelen.
Totale package is alleen wel de enige manier om objectief te vergelijken. Vervolgens komt er een aspect vanuit je eigen waarden wat je belangrijk vind. Tuurlijk neem je dat mee in overweging voor je zelf, maar een individuele overweging is natuurlijk niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
Snap ik maar mijn reiskosten kan ik niet uitbetaald krijgen, dus lastig om dat een waarde te geven voor total package. Daarnaast is pensioen inleg gemakkelijk in percentage te vergelijken en ook inkomensafhankelijk natuurlijk. Meer heb ik niet aan extra secundaire voorwaarden. Dus vandaar dat ik bij het totaal van secundaire voorwaarden niks had toegevoegd. Hoop dat je dit snapt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 00:23

Salmon

.NET developer

Leuk om zo te lezen over softwareontwikkelaars in NL, zelf wonend en werkend in Noorwegen sinds 2018. Afgelopen maand door twee recruiters tegelijk via LinkedIn benaderd, een gesprek aangegaan en meerdere interviews gehouden. Uiteindelijk door beide een aanbod gekregen voor rond de 20% hoger en de beste geaccepteerd.

Opsomming huidige werkgever:
Members only:

Vanaf 1 september een nieuwe baan aangenomen met de volgende voorwaarde:
Members only:

Zeker tevreden met de arbeidsvoorwaarden. Het brutoloon ging meer dan 20% omhoog en dit is zelfs remote werk. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

PS: Inb4 Noorwegen betaald meer dan NL!! Ik ken nu aardig wat Noorse softwareontwikkelaars met een vergelijkbaar CV, maar meestal zitten ze een stuk lager in de verloning. Een maandsalaris van ~5500 is meer gebruikelijker voor een seniorpositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
sandah88 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:26:
Momenteel is de werkdruk een stuk beter en heeft het bedrijf zeker 20 extra developers aangenomen, maar vraag me af of dit goede voorwaarden zijn voor iemand met 4 jaar development ervaring. Dit jaar heb ik een loonsverhoging gehad van 2,5% bruto en na het opleveren van de nieuwe app ging iedereen met een tegoedbon naar huis. Moet ik me achter m'n oren krabben, of heb ik het goed voor elkaar, zonder een studie in de IT te hebben gedaan?
Sja, je verdient teruggerekend naar 40 uur meer dan ik op mijn veertigste, wél een relevante vooropleiding, en tien jaar meer werkervaring. Over die tegoedbon zou ik ook niet klagen; het is nou eenmaal je baan om software op te leveren. Bij de autofabriek gaan ze ook niet met champagne knallen elke keer dat een auto van de band rolt.

Maar dat neemt niet weg dat je arbeidsomstandigheden uiteindelijk belangrijker zijn dan je brutoloon, en een werkgever die je grenzen respecteert, is veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:14
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:31:
[...]

Sja, je verdient teruggerekend naar 40 uur meer dan ik op mijn veertigste, wél een relevante vooropleiding, en tien jaar meer werkervaring.
Nu moet ik zeggen dat sandah88 mijn inziens ook redelijk prima zit qua package. Maar als ik jou zo lees, zit jij (als je nú veertig bent en niet 10 jaar terug dat was) mogelijk nogal... laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 19:16
ik zit inmiddels een paar jaar in een positie waarvan ik vind dat ik te weinig verdien. Voordat ik de salarisonderhandeling met m'n werkgever start hoor ik graag van de markt wat ik waard ben.
Wat is een goede manier om zoiets bij mijn linkedin bericht-verzoeken te peilen? Zomaar bij een paar bedrijven op sollicitatie gaan is zonde van onze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
VidaR-9 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:39:

Thanks!

Bij de big-4 ga je (helaas) pas verdienen als je partner bent. Tegenwoordig verdienen de nieuwe partners minder dan vroeger en steken ze er ook veel meer tijd in dan dat ik doe met 40-uur.

Ik krijg ook wel iets meer met een winstdelingsregeling en aandelenprogramma's. Alleen heb liever meer vaste salaris dan bonus.
Tuniq schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:08:
[...]

Goed voor elkaar, heel netjes! Al lang geleden overgestapt naar het bedrijfsleven?

De bandbreedte van bedrijven die dit bieden zal niet zo groot zijn. Maar wellicht in je sector specifiek wat meer. Voor mij zou de belangrijkste beweegreden toch over te stappen zijn als de persoonlijke groei/ontwikkeling afvlakt. Veel belangrijker dan een paar euro meer in deze fase.
2,5 jaar gewerkt bij de big four en daarna overstap gemaakt. Kom geregeld aanbiedingen tegen in deze range (moet je wel om durven te vragen >:) ). Big 4 moet je alleen blijven als je partner wil worden, anders is het m.i. verspilling van tijd nadat je RA hebt behaald. Als je te lang blijft hangen wordt een stap naar een soortgelijke functie in het bedrijfsleven lastiger. Dit weten ze bij de big 4 ook, daarom willen ze je zolang aan het lijntje houden, door bijv. praktijkstage mogelijkheden uit te rekken e.d.

Ik heb meer in het bedrijfsleven geleerd en gedaan dan de meeste mensen die binnen de big 4 zijn gebleven.
7Sins schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:43:
ik zit inmiddels een paar jaar in een positie waarvan ik vind dat ik te weinig verdien. Voordat ik de salarisonderhandeling met m'n werkgever start hoor ik graag van de markt wat ik waard ben.
Wat is een goede manier om zoiets bij mijn linkedin bericht-verzoeken te peilen? Zomaar bij een paar bedrijven op sollicitatie gaan is zonde van onze tijd.
Krijg je wel eens berichten op linkedin? Dan gewoon vragen wat ze bieden. Zo niet, tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die de salarisrange in een vacature delen.

[ Voor 14% gewijzigd door xminator op 21-05-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:31:
[...]
Sja, je verdient teruggerekend naar 40 uur meer dan ik op mijn veertigste, wél een relevante vooropleiding, en tien jaar meer werkervaring.
Ik weet niet wat je huidige functie is, maar als je 10 jaar werkervaring als developer hebt dan ben je echt wel meer waard qua salaris. Collega's en kennissen met rond de 5-7 jaar ervaring zitten meestal tussen de 65000 en 75000 in totaal. Als techlead of 8+ jaar ervaring nog een stap omhoog tussen de 80000 en 100000.

Hierbij gaat het om zowel detachering als de grotere financiële instellingen. Misschien kun je met je werkgever in onderhandeling?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
"Hi, ik hoef niet per se weg, maar voor een goed aanbod sta ik wel open. Ik wil gerust vrijblijvend remote een gesprek aangaan om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen. "

Na het eerste gesprek:
"Om niet elkaars tijd te verspillen hoor ik graag wat jullie mij kunnen bieden."

Iets soortgelijks heb ik afgelopen najaar gedaan en ja dan kan het zijn dat je wel 3x een uurtje vrij moet maken voor een gesprek (bij drie aanbieders), maar je hebt daar zelf ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
sandah88 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:10:
Ik weet niet wat je huidige functie is, maar als je 10 jaar werkervaring als developer hebt dan ben je echt wel meer waard qua salaris. Collega's en kennissen met rond de 5-7 jaar ervaring zitten meestal tussen de 65000 en 75000 in totaal. Als techlead of 8+ jaar ervaring nog een stap omhoog tussen de 80000 en 100000.
Teruggerekend naar 40 uur zit jij ook al op 60k :) Niet iedereen wordt uiteindelijk tech lead bij een financiële instelling; als je in dit topic een paar pagina's terugbladert zie je daar voorbeelden genoeg van.

Zoals gezegd, een werkgever die je grenzen respecteert is veel waard. Je geeft aan dat je zelf bijna overwerkt bent geraakt door het hoge tempo; reken voor de grap eens na wat een burnout je kan kosten, alleen al door verloren inkomsten. En dan mag je zelf bepalen of je salaris (je krijgt nu niet voor 40 uur betaald, maar zo te horen werk je ze wel) dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@7Sins We gaan wat offtopic, maar stel je krijgt ergens anders meer betaald (alsnog vaak lastig vergelijken zoals al genoemd, zeker in een eerste gesprek met 13e maand/reistijden en vergoeding/flexbudgetten ed.). Wat ga je dan tegen je werkgever zeggen? "Ik krijg ergens anders meer?"?

Waarom niet onderbouwen waarom jij vind dat je meer waard bent. Dat is veel krachtiger dan rondkijken zonder intentie om weg te gaan. Meestal ga je tijdens die gesprekken eerst kletsen of er een match is en dan pas over tot salaris. Zo heb ik weleens 2 gesprekken gehad en bleken ze helemaal geen concurrent salaris te kunnen bieden. Sterker nog, dat was een stuk lager dan mijn huidige salaris, ze hadden me aan het lijntje gehouden in de hoop dat ik toch enthousiast zou worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
jongetje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:02:
Waarom niet onderbouwen waarom jij vind dat je meer waard bent. Dat is veel krachtiger dan rondkijken zonder intentie om weg te gaan. Meestal ga je tijdens die gesprekken eerst kletsen of er een match is en dan pas over tot salaris. Zo heb ik weleens 2 gesprekken gehad en bleken ze helemaal geen concurrent salaris te kunnen bieden. Sterker nog, dat was een stuk lager dan mijn huidige salaris, ze hadden me aan het lijntje gehouden in de hoop dat ik toch enthousiast zou worden.
Dat is (voor mij) niet hoe het (nu) werkt :N Zonder passende range vooraf op gesprek: no way. Want als bij voorbaat al vaststaat dat ze minder bieden dan m'n huidige package - waarom zou ik ieders tijd dan verdoen? Inhoud is belangrijk, maar voorwaarden net zo. En als ik wel bereid zou zijn iets in te leveren voor meer werkplezier, dan wil ik ook een beeld hebben bij hoeveel.

[ Voor 14% gewijzigd door wheel op 22-05-2022 09:12 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• phobosdeimos
Mijn eerste vraag, vóór het eerste gesprek, is een salary range. Willen ze dat niet geven, pech voor hen, dan eindigt het daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Bedankt voor de toevoeging dit is precies mijn punt.

Als @twlr1 de bonus buiten beschouwing laat is de verhoging slechts 3,4%. Dat kun je bij je huidige werkgever ook wel krijgen waarschijnlijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 00:15
jongetje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:02:
@7Sins We gaan wat offtopic, maar stel je krijgt ergens anders meer betaald (alsnog vaak lastig vergelijken zoals al genoemd, zeker in een eerste gesprek met 13e maand/reistijden en vergoeding/flexbudgetten ed.). Wat ga je dan tegen je werkgever zeggen? "Ik krijg ergens anders meer?"?
Waarom niet? "Ik heb een beter aanbod gekregen."
Behalve dat in een deel van de berichten die ik krijg al direct een range staat, ga ik niet op gesprek zonder te weten waar ik aan toe ben. Dus om jouw eerste vraag te beantwoorden: "Ik vind dat ik meer waard ben, omdat ik in de markt voor mijn skillset meer kan krijgen." Dat de markt jou meer waard vindt dan dat jij nu krijgt, is in mijn ogen een betere discussie dan met jouw baas gaan bediscussieren wat jij wel of niet bijdraagt, want daarmee geef jij hem mogelijkheden om jouw argumenten te ontkrachten. Als jij zegt dat jij €500 meer waard bent omdat jij a, b, c en d doet, komt hij met dat jij e en f niet doet en dat jouw voorganger d veel beter deed, dus dat hij vindt dat jij het niet waard bent. Als jij komt met een aanbod van 500 meer uit de markt, kan hij alleen nog een paar vragen stellen, maar heb je in principe de wind uit zijn zeilen gehaald, want het is niet meer jouw mening, maar die van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pizza_Boom schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:49:
[...]
Waarom niet? "Ik heb een beter aanbod gekregen."
Dat zou ik nooit gebruiken. Geeft aan dat je enorm ontevreden bent en actief aan het rondkijken bent. Kan misschien werken maar kan de relatie ook op scherp zetten.
[...]
Dus om jouw eerste vraag te beantwoorden: "Ik vind dat ik meer waard ben, omdat...."
Dat is de insteek die je moet doen. Straalt ook meteen meer kracht uit. En als het echt om het geld is uitdaging gaat moet je als dit op niets uitdraait gewoon solliciteren en weggaan want er veranderd dan niets.
Pagina: 1 ... 129 ... 214 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.