Als die Azure certificeringen enigsinds lijken op de AWS architect en developer associate heb je daar echt geen opleiding / cursus bij nodig. Kijk gewoon naar aanbevolen udemy / coursera cursussen. Die heb ik gedaan voor beide AWS certificeringen en nu voor GCP Engineer. Kosten van die cursussen liggen om en nabij de 18 euro (met korting bij nieuw account) voor udemy en 45 euro voor coursera. Certificeringen zijn meestal 150 euro. Beide aws certificeringen heb ik in 6 weken gedaan (begin dit jaar)Fox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Zoals hierboven genoemd is 30K voor opleiding een vreemd bedrag. Je kan namelijk zelf Azure certified worden voor €100-200 per certificaat, en als je dit via een opleiding doet zijn de meeste €2-3k per level met totaal 3 levels. Fundamentals heb je echt geen klaslokaal voor nodig (1 á 2 uur per dag voor paar weken doorlezen en je haalt het in één keer) en associate/expert ben je wellicht totaal €5k voor kwijt als je het via een cursus wil doen. Daar heb je wel echt ervaring voor nodig om de meerwaarde er van te krijgen en om het proper te halen zonder onzinnig informatie te stampen, dus hoe ze bij €30k komen is waarschijnlijk door veel relatief nutteloze interne cursussen door te rekenen om je vervolgens 3 jaar vast te hebben.
Bij consulting zou ik een lease niet zo snel als salaris zien. Je bent vaak meer dan 40 uur bezig door de reistijd en uiteindelijk is het gewoon een onkostenvergoeding voor woon-werk verkeer. Dan hou je voor het werk nog weinig over op jou niveau. Consultancy is niet echt de beste tak voor de techniek, zowel qua salaris als mogelijkheden, tenzij je echt nog niet weet welke kant je op wil en gewoon wat verschillende ervaringen op wil doen.
Persoonlijk zou ik door gaan zoeken tenzij dit jouw droombaan is, want je kan gewoon voor een hoger salaris 3-4 dagen in de week thuiswerken. Met jouw ervaring en opleiding is richting Eindhoven of hybride/remote 3000-3400 p/m niet onrealistisch. Zelf ben ik hoge reistijd heel snel zat geworden en wil ik gewoon mijn werk kunnen doen met minimale overhead, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Dat opleidingsbedrag van 30k is veeeel te hoog, dat doen ze puur om je vast te houden zonder noemswaardige loonsverhoging te hoeven geven. Het is zoals anderen al zeggen een wurg contract.
Nu lijkt het net alsof je inkomen 833 euro hoger is door dat opleiding budget. Maar je kan die azure certificingen ook halen voor < 500 euro.
Ik zou veel meer effort steken in zelfstudie.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line