Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jay-v schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 02:07:
[...]

Nee, zeker niet. Voor de bedrijven die jij noemt is 5.5K een junior/medior salaris (als we naar total comp kijken).

Daarnaast is er nog Uber, Hashicorp, Amazon, Microsoft, Intel, Google, Adyen etc. Ook wordt er op de high-tech campus redelijk betaald tegenwoordig (80K-100K/Jaar)
Met 'standaard' bedoelde ik gewone doorsnee functies bij bv een atos of een cap, niet een van de bedrijven die ik noemde als voorbeelden van bedrijven die wel gerust 10k betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:17
naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:20:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met recruiters als je gebeld wordt of via LinkedIn benaderd wordt en je wil weten wat de verwachte salarisindicatie is? Moet je dan persé solliciteren bij een bedrijf of kun je ook meteen vragen wat min en max is dat ze willen betalen.
Ze benaderen jou. En als ze echt voor die klant werken weten ze ook wel voor welk salaris ze mogen zoeken.
Ik heb me de laatste tijd ook voorgenomen om te vragen:

Wat is de salarisrange
Je zegt dat het perfect aansluit, dus wat voor technieken gebruiken ze
Hoe groot is het team waar ik mee ga werken?

Als ze hier niet op ingaan zijn het dozenschuivers en gaan ze echt niet hun best doen om jou te helpen

Het heeft me wel een leuke baan opgeleverd. Als ik daar ben begonnen en door de proefperiode heen ben post ik nog wel wat het resultaat was

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Ze merkt op dat ze 3 of 4 mailtjes van recruiters per dag krijgt. Krijg jij dat? Blijkbaar is er iets aan haar dat haar in-demand maakt buiten haar opleiding en werkervaring, want die zijn niet zo bijzonder.
Als ik naar de UX-ers kijk waar ik mee samenwerk dan is het een vakgebied waar praktisch iedereen voor een appel en een ei werkt, tot je een bewezen trackrecord hebt van conversieverhogende designs en dan wil iedereen je. Wat dat betreft is het wel een super hiërarchisch wereldje waarin reputatie alles is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Hoe gaan jullie eigenlijk om met recruiters als je gebeld wordt of via LinkedIn benaderd wordt en je wil weten wat de verwachte salarisindicatie is? Moet je dan persé solliciteren bij een bedrijf of kun je ook meteen vragen wat min en max is dat ze willen betalen.
Mijn eerste vraag op zo'n recruiter in mijn LinkedIn-box is om een compleet functieprofiel, inclusief concrete indicatie arbeidsvoorwaarden (dus geen 'goed salaris', maar een concrete bandbreedte). Het is zonde van ieders tijd om daar pas na 1 of 2 gesprekken achter te komen. Ik ga niet eens bellen/kennismaken met een recruiter zonder indicatie die past bij mijn wens :N Scheelt mij tijd én scheelt hem/haar tijd. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vragen. Neem aan dat je IT'er bent? Dan heb je des te meer reden dit gewoon vooraf te vragen en zo min mogelijk van je tijd te verspillen. De banen liggen voor het oprapen, de goedbetaalde banen helaas iets minder, maar die zijn er ook absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:44
Ik stel altijd drie vragen:

1: Heb je een exclusieve opdracht, of werk je direct voor het bedrijf?
2: Waarom is deze rol een betere fit dan mijn huidige rol / Waarom benader je specifiek mij?
3: Wat is het package.

Als die drie niet beantwoord kunnen worden dan heeft een verder gesprek geen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:02
Als een bericht in eerste instantie al geen concrete informatie geeft en alleen maar loze standaard kreten, dan reageer ik er überhaupt niet eens op.

Is het bericht wel wat concreter en trekt het mijn aandacht dan is één van de eerste vragen toch wel het salaris cq de totale arbeidsvoorwaarden. Zit dat onder hetgeen ik nu heb dan zijn we snel uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propaanbanaan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 15:31
Aangezien ik in september dit jaar afstudeer, is vanuit mijn stage een aanbod gedaan. Dit is als volgt:

Members only:

Ben benieuwd wat de meningen hierover zijn, mij lijkt dit redelijk markt conform. Weet nog niet of ik het meteen wil aannemen of dat ik nog even verder wil kijken. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Propaanbanaan op 03-05-2022 16:53 . Reden: aanvullen kosten opleiding ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:37
Propaanbanaan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:26:
Aangezien ik in september dit jaar afstudeer, is vanuit mijn stage een aanbod gedaan. Dit is als volgt:

***members only***

Ben benieuwd wat de meningen hierover zijn, mij lijkt dit redelijk markt conform. Weet nog niet of ik het meteen wil aannemen of dat ik nog even verder wil kijken. :*)
Als je dit topic leest zou je moeten weten dat je eigenlijk 5K en een Tesla zou moeten krijgen. Maar serieus: het salaris is niet heel bijzonder en pensioen / bonussen ook niet. Auto heb je gewoon nodig voor je werk en zie ik niet echt als inkomen. Pas wel op met dat opleidingsgebeuren. Tegen welke waarde gaan ze die 4 maanden training waarderen? Straks heb je een molensteen van 100.000 euro om je nek hangen waardoor je 3 jaar niet weg kan. Ik zou dat heel concreet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propaanbanaan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 15:31
Lana Drahrepus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Als je dit topic leest zou je moeten weten dat je eigenlijk 5K en een Tesla zou moeten krijgen. Maar serieus: het salaris is niet heel bijzonder en pensioen / bonussen ook niet. Auto heb je gewoon nodig voor je werk en zie ik niet echt als inkomen. Pas wel op met dat opleidingsgebeuren. Tegen welke waarde gaan ze die 4 maanden training waarderen? Straks heb je een molensteen van 100.000 euro om je nek hangen waardoor je 3 jaar niet weg kan. Ik zou dat heel concreet willen hebben.
Heb de kosten voor de opleiding geupdated :). Uit je reactie kan ik dus concluderen dat het aanbod redelijk normaal is, en dit dus ook wel prima? Vind het moeilijk vergelijkbare voorbeelden te vinden en denk dat dit voor een starter wel echt goed is na vergelijken met vrienden (wel werkzaam binnen andere sectoren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

Het is gezien de inflatie, schaarste enz enz.

Niet speciaal nee.
Het is 'ok' niet meer dan dat ;). m.a.w. probeer is te onderhandelen daar, ze weten al wat ze aan je hebben.. toch? >:)

Ik begon na HBO met 2200 bruto en een Up! Maarja.. ;) dat is 8 jaar terug ofzo.

Oh over de trainingen: Let op dat er ook certificeringen halen bij zit dan zou ik zeggen en houd rekening voor jezelf dat je eigenlijk een 3 jaar contract dan tekent. Tenzij je die centen hebt liggen en wilt terug betalen.
Kan je wat specifieker zijn welke trainingen dat zijn; dan kan men hier wel zeggen of dat 'slim is' en of dat over 3 jaar ook nog wat waard is.

p.s. als je 3 jaar er sowieso moet blijven, leg dan ook je salarisverhogingen vast ;) Na jaar 1 krijg ik er bedrag xxx bij, enz anders krijg je fooienpot idee.

[ Voor 70% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2022 16:05 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind 30.000eu aan trainingskosten in 4 maanden tijd behoorlijk fors. Houd er rekening mee dat je dat dus in 3 jaar afschrijft. Neem je na 2 jaar ontslag, dan moet je alsnog 10k aftikken (of laten overnemen door je volgende werkgever).

Echter is investeren in je toekomst nooit verkeerd, als dit gangbaar is en van toegevoegde waarde dan is het het wel waard natuurlijk. Dat kan alleen jijzelf beslissen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

***members only***

Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
@Propaanbanaan Vind het best een net aanbod hoor, maar als ik de rest mag geloven is dit tegenwoordig 'gemiddeld' voor starters :P
Natuurlijk net wat je afwegingen zijn en wat je voorkeur heeft, maar ik zou misschien toch kijken of je de auto kan inwisselen voor meer salaris. Edit: stel dat je een plek kan vinden op vaste locatie / kortere afstanden.

Uiteindelijk zou ik voor een starterspositie vooral kiezen voor een job die je ligt en je voldoende doorgroeimogelijkheden kan geven.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 03-05-2022 16:49 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
3DDude schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:55:
Het is gezien de inflatie, schaarste enz enz.

Niet speciaal nee.
Het is 'ok' niet meer dan dat ;). m.a.w. probeer is te onderhandelen daar, ze weten al wat ze aan je hebben.. toch? >:)

Ik begon na HBO met 2200 bruto en een Up! Maarja.. ;) dat is 8 jaar terug ofzo.

Oh over de trainingen: Let op dat er ook certificeringen halen bij zit dan zou ik zeggen en houd rekening voor jezelf dat je eigenlijk een 3 jaar contract dan tekent. Tenzij je die centen hebt liggen en wilt terug betalen.
Kan je wat specifieker zijn welke trainingen dat zijn; dan kan men hier wel zeggen of dat 'slim is' en of dat over 3 jaar ook nog wat waard is.

p.s. als je 3 jaar er sowieso moet blijven, leg dan ook je salarisverhogingen vast ;) Na jaar 1 krijg ik er bedrag xxx bij, enz anders krijg je fooienpot idee.
Wat verdien je nu dan als ik vragen mag? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:07:
@Propaanbanaan Vind het best een net aanbod hoor, maar als ik de rest mag geloven is dit tegenwoordig 'gemiddeld' voor starters :P
Natuurlijk net wat je afwegingen zijn en wat je voorkeur heeft, maar ik zou misschien toch kijken of je de auto kan inwisselen voor meer salaris.

Uiteindelijk zou ik voor een starterspositie vooral kiezen voor een job die je ligt en je voldoende doorgroeimogelijkheden kan geven.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:58

***members only***

Welke trainingen zijn dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

***members only***

Zoals hierboven genoemd is 30K voor opleiding een vreemd bedrag. Je kan namelijk zelf Azure certified worden voor €100-200 per certificaat, en als je dit via een opleiding doet zijn de meeste €2-3k per level met totaal 3 levels. Fundamentals heb je echt geen klaslokaal voor nodig (1 á 2 uur per dag voor paar weken doorlezen en je haalt het in één keer) en associate/expert ben je wellicht totaal €5k voor kwijt als je het via een cursus wil doen. Daar heb je wel echt ervaring voor nodig om de meerwaarde er van te krijgen en om het proper te halen zonder onzinnig informatie te stampen, dus hoe ze bij €30k komen is waarschijnlijk door veel relatief nutteloze interne cursussen door te rekenen om je vervolgens 3 jaar vast te hebben.

Bij consulting zou ik een lease niet zo snel als salaris zien. Je bent vaak meer dan 40 uur bezig door de reistijd en uiteindelijk is het gewoon een onkostenvergoeding voor woon-werk verkeer. Dan hou je voor het werk nog weinig over op jou niveau. Consultancy is niet echt de beste tak voor de techniek, zowel qua salaris als mogelijkheden, tenzij je echt nog niet weet welke kant je op wil en gewoon wat verschillende ervaringen op wil doen.

Persoonlijk zou ik door gaan zoeken tenzij dit jouw droombaan is, want je kan gewoon voor een hoger salaris 3-4 dagen in de week thuiswerken. Met jouw ervaring en opleiding is richting Eindhoven of hybride/remote 3000-3400 p/m niet onrealistisch. Zelf ben ik hoge reistijd heel snel zat geworden en wil ik gewoon mijn werk kunnen doen met minimale overhead, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fox op 03-05-2022 16:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online

***members only***

Ben ook eens zo iets ingeluid, vervolgens was het allemaal zelf studie en Brain dumps aangeleverd krijgen om examens te halen. Ik zou erg kritisch over 30k zijn.
Voor 30K kan je ook een bootcamp volgen en het vliegticket en je Airbnb er bij.

[ Voor 6% gewijzigd door init6 op 03-05-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

naruto39 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Wat verdien je nu dan als ik vragen mag? :D
ik verwar je met propaanbanaan figuur. :+

Ik ben overigens gewoon een simpele freelancer, dus dat wisselt.. :)
de persoon met het echte zakgeld post hieronder mij :P

[ Voor 25% gewijzigd door 3DDude op 04-05-2022 00:41 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

3DDude schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Anders beantwoord je de vraag die iedereen stelt, welke opleidingen zijn dat die je gaat volgen ;)

Ik ben overigens gewoon een simpele freelancer, dus dat wisselt.. :)
Maar je ken wel lekker dansen :>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:37
Dit is dus gewoon "hoe zorgen we dat de juniors niet binnen 1 a 2 jaar weglopen omdat ze ergens anders 1000 euro meer kunnen verdienen" constructie. We noemen de standaard inwerkperiode gewoon "training" en zadelen ze op met een "studieschuld" van 30k zodat we ze de eerste 3 jaar voor weinig geld kunnen uitmelken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

Dat heet nou investeren in je personeel. ;) Uiteindelijk krijg je er als werkgever het dubbele voor terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
True schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:42:
[...]

offtopic:
Volgens mij is 12x 3350€ of 12x 4k€ beide nog gewoon in de eerste belastingschijf en dus geen 49,5%.
Volgens een snelle bruto-netto-calculator-rekenactie komt het wel heel erg in de buurt:
€3000 bruto = €2410 netto
€4000 bruto = €2926 netto

Die €1000 bruto extra levert dus €516 netto extra op, en is dus 48,4% belast.

Uiteraard zal het in de praktijk niet precies tot op de euro kloppen, maar ik hield het dan ook expres bij "~50%"(waarmee ik tegen de 50% bedoelde, give or take een paar procent), omdat ik de precieze schalen ook niet uit m'n hoofd weet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:45

***members only***

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
MrMonkE schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:37:
[...]

De belasting is wel lekker voordelig in Polen.. maar daar staat ook een mindere 'verzorgingsstaat' tegenover lijkt me -ik ben er nooit geweest-. Wel aantrekkelijk meer over te houden. Maar alles heeft een prijs.

PS: Ook bij deflatie een salarisvermindering op laten nemen in je contract? O-)
Dat zou mijn voorwaarde zijn als werkgever (Ik zou het nooit doen overigens. Inflatie heb je niet in de hand.)

Mijn laatste klus op 75pu. Daar gaat meteen al 21% af want ik lever een dienst en geen product. Dat weet je natuurlijk maar toch is het een sloot geld die je van jou rekening naar de belastingdienst mag overmaken. Het liefst zou ik dat geld gewoon nooit zien op mijn rekening :)
En dan later loonbelasting. Kom ik netto op ongeveer hetzelfde uit als in Polen met 55pu denk ik. Misschien wel minder.
Klopt maar mijn Netto loon is alsnog significant groter dan in NL, ik betaal voor mijn appartement, gas, water, licht, internet, simkaart "totaal": 600 euro per maand (nieuwe studio 40m2) Qua sociaal stelsel, zolang je werkt heb je "perks". Als je op een normaal arbeidscontract werkt dan ben je praktisch onontslaanbaar, na 3 maanden heb je een permanent contract.

Zorgstelsel en zorg in het algemeen is beter hier. Is alleen beter als je werkt voor een werkgever, dan krijg je de standaard sociale zorgstelsel + private zorgstelsel. Sociaalstelsel is iets te complex om uit te leggen in een post maar is aanwezig.

Er is ook een soort van uitkering maar die is dusdanig laag dat je er niet van kan leven, kinderbijslag hebben ze ook hier.

Wat betreft belasting, Ik ben nog in contact met een accountant en geloof dat ik met 12% weg kan komen ipv de originele 15%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Om @Propaanbanaan nog wat meer info te geven.

Toen ik destijds na mijn studie aan het werk geen (geen IT overigens), begon ik bij een grote organisatie (vergelijkbaar met de Big4). Als starter kwam je daar in een startersprogramma waarbij je het eerste jaar intensief, samen met andere starters, diverse trainingen en cursussen volgt op kosten van het bedrijf. In de jaren er na was dit programma minder intensief en had je zelf meer keuze in de te volgen trainingen/cursussen, alsnog op kosten van het bedrijf.

Daarnaast begon ik, evenals vrijwel alle andere starters, met een vervolgstudie. Betaald door de werkgever, maar wel met een studieregeling. Werd afgeschreven in 4 jaar, dus 3 jaar is zo gek nog niet ;)
De kosten waren circa 10k per jaar, dat is nogal wat anders dan 30k in 4 maanden....
De studiedag kwam qua uren voor 50% voor eigen rekening en 50% voor de werkgever.

Dit is/was een redelijk normale gang van zaken, veel organisaties hebben het op soortgelijke wijze geregeld is mijn ervaring. Overnemen van een studieschuld bij switchen van werkgever is nooit een probleem geweest (in mijn sector althans), maar is wel iets waar je expliciet rekening mee moet houden!

Zelfde geld overigens voor een lease auto. Werkgevers willen daar ook nog wel eens een overnameverplichting aan verbinden, die zou ik nooit accepteren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Het is alweer even geleden. Inmiddels geswitched en ook wat stappen gemaakt. Dit jaar zelfs een verhoging van ruim 10% gekregen.
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Trapezoid op 05-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:54
Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 05-05-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 20:17
@Trapezoid Dat is nogal een switch zeg. Mag ik vragen waarom?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
D_Jeff schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:27:
@Trapezoid Dat is nogal een switch zeg. Mag ik vragen waarom?
Bedoel je van recht? Ik heb nooit iets met m’n opleiding gedaan omdat ik geen werk kon vinden in die tijd. Maar dat is dus al lang geleden. Toen de it ingerold eigenlijk(het trok me altijd al wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Laatst online: 19:16
Wat is het salaris dat je kan vragen als je 2 jaar Support Engineer bent met wat MS Certificaten?

Vind het soms moeilijk in te schatten 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Dirk22 Dit topic werkt andersom ;)
Wat verdien je nu? Hangt natuurlijk ook van je werkzaamheden af en bij wat voor soort bedrijf je werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk22 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:31:
Wat is het salaris dat je kan vragen als je 2 jaar Support Engineer bent met wat MS Certificaten?

Vind het soms moeilijk in te schatten 🤔
'Met wat MS certificaten'. https://docs.microsoft.co...source_type=certification dat zijn er alleen nogal wat. Welke heb je? En lees gewoon het topic even door. Je situatie is niet uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
@jongetje Verdien nu 2350 bruto en heb ervaring als Migratie Teamlead, werkplekbeheerder en Support Engineer. Ben 4 maanden geleden overgestapt van 1750 bruto naar nu dus 2350 bruto met de belofte dat ik op een plek zou komen waar ik verder kan groeien. De huidige werkplek is meer een klantenservice dan echt een IT Service Desk en is saai en demotiverend.

Daarom ben ik nu aan het kijken naar een ander bedrijf om verder te kunnen groeien.
Maar zag veel salarissen van mensen met 2 jaar ervaring die ook nog Support Engineer zijn en die verdiende al zo 2800 tot 3100 bruto.

Dus ik denk dat ik te mild ben geweest met onderhandelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
@Verwijderd MD100, MD101 en ITIL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Dirk22 Waarom pas je je post niet even aan met het template? Anders ie het gokken of je MBO, HBO, Universiteit hebt gedaan. Wat je leeftijd is etc.
Als je MBO hebt gedaan en nu 2 jaar ervaring hebt dan vind ik 2350 niet heel gek. Alleen komt je functie blijkbaar bij dit bedrijf niet overeen met wat je daadwerkelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
Dirk22 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:55:
@jongetje Verdien nu 2350 bruto en heb ervaring als Migratie Teamlead, werkplekbeheerder en Support Engineer. Ben 4 maanden geleden overgestapt van 1750 bruto naar nu dus 2350 bruto met de belofte dat ik op een plek zou komen waar ik verder kan groeien. De huidige werkplek is meer een klantenservice dan echt een IT Service Desk en is saai en demotiverend.

Daarom ben ik nu aan het kijken naar een ander bedrijf om verder te kunnen groeien.
Maar zag veel salarissen van mensen met 2 jaar ervaring die ook nog Support Engineer zijn en die verdiende al zo 2800 tot 3100 bruto.

Dus ik denk dat ik te mild ben geweest met onderhandelen? :)
Graag template invullen.
Als je 2 jaar ervaring hebt dan zou je 2800 kunnen krijgen als 2e lijns. Als eerste lijn lijkt het me sterk.

Lastig want je hebt weinig info gegeven en we kunnen op eigenlijk niks baseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

jongetje schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:01:
@Dirk22 Waarom pas je je post niet even aan met het template? Anders ie het gokken of je MBO, HBO, Universiteit hebt gedaan. Wat je leeftijd is etc.
Als je MBO hebt gedaan en nu 2 jaar ervaring hebt dan vind ik 2350 niet heel gek. Alleen komt je functie blijkbaar bij dit bedrijf niet overeen met wat je daadwerkelijk doet.
Hoezo? Als een mbo'er een hbo functie doet zou diegene hetzelfde moeten verdienen als een hbo'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
HSG schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Hoezo? Als een mbo'er een hbo functie doet zou diegene hetzelfde moeten verdienen als een hbo'er.
Het gaat me er meer om dat je als HBOer op een helpdesk zit dat je daar minder op je plek zit dan als MBOer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
jongetje schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:40:
[...]

Het gaat me er meer om dat je als HBOer op een helpdesk zit dat je daar minder op je plek zit dan als MBOer.
Alsof hbo’ers te goed zijn voor een helpdesk functie

[ Voor 9% gewijzigd door DonnieDoezoe op 07-05-2022 05:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@DonnieDoezoe Ik zeg niet dat dat slecht is. Maar je zou wel snel moeten doorgroeien als je een relevante opleiding hebt gedaan. Ik heb niet mijn mbo en daarna hbo gedaan om op de helpdesk te zitten. Dat is echt niet denigrerend bedoelt maar daar zitten de meeste IT geschoolde hbo'ers niet op hun plek. Als jij tijdens je opleiding en stage onderzoeken hebt gedaan, hebt geprogrammeerd, projecten hebt gedaan etc. Dat je dan snel bent uitgekeken op de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseRT
  • Laatst online: 15-08 21:53
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

[ Voor 24% gewijzigd door True op 08-05-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseRT
  • Laatst online: 15-08 21:53
Members only: title

[ Voor 4% gewijzigd door JesseRT op 08-05-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009

***members only***

30k voor 4 maanden training hahah what de hell is dat voor training joh. Geen idee wat die gasten roken maar ik zou er van af blijven. Ze mogen blij zijn dat ze gasten zoals jij kunnen vinden in deze tijden. Dit is pure onzin om jou minimaal die periode vast te houden. Laat dit soort partijen lekker links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaichii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 16:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO Systeembeheerder
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Specialist
• Werkgever/branche: Audit/Accounting
• (Werk) Locatie(s): 1-2x per week naar Amstelveen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2940.-
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €2940
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.220,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Mobiliteit per jaar: Volledig vergoed
• Overige: Telefoon, MacBook en Windows laptop van de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
HAHAHAHAHA nee.

Na Calco.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CalcoBoy
naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:12:
[...]

Ik begrijp echt niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik heb nu 6 jaar ervaring en ik verdien 3350 euro per maand :d (C# ervaring en HBO diploma)
Mijn theorie: Calco detacheert voornamelijk in de financiele sector. Dat verdiend goed. Daar worden we overgenomen door een bank of verzekeraar waar we een goed salaris krijgen. Vrijwel niemand blijft er werken en gaat vrij snel soliciteren, maar nemen alleen een baan aan als ze er niet op achteruit gaan. (Ik heb ook aanbiedingen gehad van 3000-3400 euro, maar niet aangenomen gezien ik toen/nu op 4000 zit)

Calco zelf betaalt belabberd slecht. Ik had na 2 jaar een basis salaris van 2500 euro obv 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:12:
[...]

Ik begrijp echt niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik heb nu 6 jaar ervaring en ik verdien 3350 euro per maand :d (C# ervaring en HBO diploma)
Ik zit een beetje in dezelfde boot. Ben niet zo'n fan van constant solliciteren en tussen banen hoppen, niet dat ik echt graag bij mijn werkgever blijf maar ik ben ondertussen wel ingeburgerd in het bedrijf en dat vind ik wel fijn.

Maar ik zit dus ook rond jouw salaris, met 10+ jaar development ervaring. Geen diploma, maar ik kan wel gewoon op senior niveau meedraaien.

Verbaas me er echt over dat er mensen zijn die vers van school (met dan ook niet 5+ jaar freelance ervaring naast hun studie) meteen richting de 4k gaan en na een jaartje gewoon een senior titel krijgen, en het dan ook nog eens voor elkaar krijgen om bij hun tweede werkgever ook weer als senior aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Oon Dat is de kracht van onderhandelen en kunnen onderbouwen waarom je die positie / bedrag x waard bent.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:53:
[...]

Ik zit een beetje in dezelfde boot. Ben niet zo'n fan van constant solliciteren en tussen banen hoppen, niet dat ik echt graag bij mijn werkgever blijf maar ik ben ondertussen wel ingeburgerd in het bedrijf en dat vind ik wel fijn.

Maar ik zit dus ook rond jouw salaris, met 10+ jaar development ervaring. Geen diploma, maar ik kan wel gewoon op senior niveau meedraaien.

Verbaas me er echt over dat er mensen zijn die vers van school (met dan ook niet 5+ jaar freelance ervaring naast hun studie) meteen richting de 4k gaan en na een jaartje gewoon een senior titel krijgen, en het dan ook nog eens voor elkaar krijgen om bij hun tweede werkgever ook weer als senior aan de slag te gaan.
In deze markt ligt dat denk ik meer aan jou dan aan hun. Helaas wordt trouw zijn aan je werkgever maar zelden financieel goed beloond en moet je echt van werkgever wisselen om grote stappen te maken in je salaris.

Erg jammer, vooral als je het verder op alle vlakken behalve je salaris naar je zin hebt. Zolang mensen zoals jij trouw blijven zitten en niet over salaris beginnen, zullen werkgevers wel geneigd zijn om minimaal extra te betalen.

Er zijn uiteraard wel werkgevers die hier anders over denken, maar dat zijn er niet zoveel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
[...]

Er is m.i. wel een verschil tussen 'constant hoppen' en elke x jaar strategisch een goede overstap. Dat je van dat eerste geen voorstander bent, kan ik begrijpen. Waar ik me over verbaas is dat er mensen zijn die na 10 jaar werkervaring (op hbo-niveau) als senior developer hun bed uit komen voor 3300-ish.

Maar goed, kennelijk is ergens ingeburgerd zijn (terwijl je aangeeft niet echt graag te willen blijven) meer waard dan een reëel salaris :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
[...]

Hoe onderhandel jij voor een salarisverhoging als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
Sinds kort een mooie interne promotie gemaakt met een flinke salaris verhoging(na onderhandelingen), van 3000 naar 4500... Dus daar ben ik echt heel erg blij mee! Benieuwd wat jullie vinden gezien mijn jaren ervaring, en autodidact zijnde.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO4 systeembeheer(maar autodidact web developer)
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Nijmegen

2. Wat doe je:
• Functie: Lead / Full stack web developer + CTO + stagebegeleider. Teamleider van 4 junior developers + stagiaire.
• Werkgever/branche: Detailhandel / e-commerce
• (Werk) Locatie(s): 2x per week naar kantoor, 3x thuis
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500.-
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €1800.-
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €60.264,-

• Mobiliteit per jaar: Volledig vergoed
• Overige: Macbook van de zaak

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
[...]

Van de ene oerloyalist naar de andere: Als je je mond niet opentrekt neemt men je simpelweg voor lief en ben je een goedkope cashcow, tenzij er iemand binnen de organisatie is die jou wel dusdanig op waarde weet te schatten dat deze er wel voor zorgt dat jij niet weg wilt. Vanuit werkgeverperspectief ben je echter een ideale werknemer die met weinig tevreden is.

Ik werk zelf ook voor een onderneming die absoluut niet bekend staat de best betalende in z'n branche te zijn, desondanks heb ik het er erg naar m'n zin. M'n salaris is fair, maar zeker met de stijgende trend loopt deze langzaam aan gewoon achter ten aanzien van de collega's die nieuw zijn / overstappen en die van mij eventueel begeleiding krijgen.

Als je werkelijk verbetering wilt zonder weg te hoeven kom je met een goed gesprek mogelijk ook al een heel eind. Je bent al aanwezig in dit topic, dat zegt al iets. Zorg er dus voor dat je een goede kijk hebt op wat je reëel waard zou zijn mocht je je elders melden. En wat je waarde is voor je huidige werkgever. Je argumenten zijn altijd sterker als je zwaait met een ander contract, maar in de regel weet men ook wel wanneer het bluf is als bekend is dat je het eigenlijk gewoon goed naar je zin hebt. Echter ieder enigszins capabele manager zal bereid zijn boter bij de vis te doen wanneer een loyale, productieve maar duidelijk onderbetaalde medewerker zicht meldt. Maar het initiatief moet wel bij jou liggen :)

Je zal dan alsnog niet ineens tot de topverdieners in je branche gaan horen. Dat hoeft echter ook niet als je verder simpelweg tevreden bent. Dat is ook heel wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Members only:

Op basis van mijn prestaties afgelopen jaren vind ik dat er wel wat bij mag, maar ik vind het lastig om mijn salaris te vergelijken met vacatures voor ontwikkelaars. Ik krijg soms nog wel eens een consultant rol en werk ook actief mee met het leiden van grote projecten. Daarnaast rij ik ook een leaseauto wat al een tijdje niet meer standaard is.(ben niet gedetacheerd)

[ Voor 3% gewijzigd door Jarrean op 09-05-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalcoBoy
Jarrean schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:28:
***members only***

Op basis van mijn prestaties afgelopen jaren vind ik dat er wel wat bij mag, maar ik vind het lastig om mijn salaris te vergelijken met vacatures voor ontwikkelaars. Ik krijg soms nog wel eens een consultant rol en werk ook actief mee met het leiden van grote projecten. Daarnaast rij ik ook een leaseauto wat al een tijdje niet meer standaard is.(ben niet gedetacheerd)
Kan je niet op een paar recruiters reageren om te pijlen hoeveel je waard bent? Ik vind het nogal aan de lage kant (technische regio, hoge werkdruk en lead??)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
***members only***

Ondermaats! Met 12 jaar ervaring in technische informatica moet jij zeker richting 100K gaan op jaarbasis. Werk van maken maatje, dat kun je best. Desnoods heil bij ander bedrijf zoeken. Misschien vindt jij je werkplek erg fijn en is de werkdruk misschien niet zo hoog, maar je waardering in primaire salarisvergoeding is erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
Netrunner schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Ondermaats! Met 12 jaar ervaring in technische informatica moet jij zeker richting 100K gaan op jaarbasis. Werk van maken maatje, dat kun je best. Desnoods heil bij ander bedrijf zoeken. Misschien vindt jij je werkplek erg fijn en is de werkdruk misschien niet zo hoog, maar je waardering in primaire salarisvergoeding is erg laag.
Hij heeft werkdruk = redelijk hoog staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Business IT Management
• Werkervaring: 6
• (Woon) Locatie: Enschede

2. Wat doe je:
• Functie: RPA Lead Consultant
• Werkgever/branche: Grote IT Detacheringsbureau
• (Werk) Locatie(s): Utrecht/Thuiswerken
• Aantal vakantiedagen: 20 (20 vrije vakantie dagen + feestdagen)
• Reistijd: 2 uur heen, 2 uur terug (maar 90-95% is thuiswerken)
• Werkdruk: Middel-Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 4250€
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 4000 (verschillend, maar gemiddeld 4000 p/j)
• Dertiende/veertiende maand: --
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €71310 ~

• Mobiliteit per maand/jaar: 1050/12600
• Overige: Laptop Dell Precision 3571, iPhone 12, thuiswerkvergoeding/budget voor meubilair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

***members only***

Bij krijgen moet je niet vragen, maar eisen. Ik zou de moeite nemen om serieus te solliciteren. Probeer daarbij de consultancy of softwarefabrieken te vermijden. Grote kans dat je makkelijk 50% meer kan krijgen met 12 jaar ervaring. Hoge werkdruk is ook niet gezond in deze fase van je carrière en dat hoeft gewoon niet binnen de IT. Ze hebben mensen zoals jou niet voor het oprapen. Met een dergelijk profiel zou ik minimaal zo'n 80-90k schatten als je een stukje verder richting de randstad zou gaan (of zou willen reizen).

[ Voor 24% gewijzigd door Fox op 09-05-2022 19:25 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Tegelijkertijd moet je er wel bij stil staan dat de mensen die hier posten gemiddeld wat meer zullen verdienen, of omdat ze juist wat hulp willen en minder verdienen. De "echte" middelmoot zal er niet veel zitten.

Ik ben groot voorstander van opkomen voor jezelf. Werk is een transactie van jouw tijd en skills voor hun geld. En sommige bedrijven betalen daar meer voor dan anderen. Dat je het nu goed hebt zegt niet dat je het niet ergens anders goed kunt hebben, en goed kunt verdienen.

Daarentegen is er een balans. Ik heb nu ook een punt bereikt waar ik gewoon tevreden ben met mijn salaris in combinatie met extreem veel vrijheid en lage werkdruk dat het voor mij het risico even niet waard is. Ik focus nu even wat meer op leven. Als de kleine naar school gaat overweeg ik weer een stap. Ik denk dat ik richting ~100k kan gaan als ik me er voor in zou zetten, maar dat netto verschil per maand (misschien 500-700 euro?) gaat simpelweg geen concrete verbetering geven. Ik zou dan meer om pensioen overstappen. Dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTRIK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 19:06

PVTRIK

Local Lead

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Netwerkbeheer Niveau 4 & HBO Infrastructure, Design and Security
• Werkervaring: 10 maanden huidige werkgever + 2 jaar aan stage (waarvan half jaar bij huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Harderwijk

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Engineer (Tijdelijk beheer i.v.m. personeelstekort)
• Werkgever/branche: Middel/klein ICT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Thuis/Zutphen
• Aantal vakantiedagen: 200 uur / 5 weken
• Reistijd: 1 uur enkele reis met auto
• Werkdruk: Gemiddeld / Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2550
• Bonus, toeslagen, etc: Afhankelijk van omzet. Geen vast percentage o.i.d.
• Dertiende/veertiende maand: X
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.000 ±

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 74,27 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingspensioen
• Mobiliteit per jaar: €0,19 cent per KM
• Overige: Laptop en smartphone van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €1150,70 ±

Ik begin binnenkort met contractonderhandelingen omdat mijn jaarcontract verloopt. Omdat ik nog een onderneming heb, wil ik 32 uur in de week gaan werken. Nu twijfel ik over wat ik kan vragen (voornamelijk voor salaris). Zelf wil ik natuurlijk graag wat meer verdienen (inflatie enz.), maar aangezien ik minder uren ga werken vind ik het lastig om zoiets te vragen en daarbij ook de vraag hoeveel. Als je me vraagt of ik meerwaarde bied, vind ik van wel. Ik neem relatief veel werk uit handen van mijn overige collega's en ben momenteel de enige die de technische opdrachten oppakt van een pakket dat wij verkopen (hier komt eind dit jaar iemand bij).

Graag jullie advies wat ik zou kunnen vragen voor het volgende contract.

PS. Ik zit prima op mijn plek, maar een overstap maken sta ik ook open voor.

Local Lead - Krijg meer leads voor je business!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Netrunner schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:11:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige: Laptop Dell Precision 3571, iPhone 12, thuiswerkvergoeding/budget voor meubilair
Moet ik bij RPA denken aan Alteryx, UIPath, Tableau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PVTRIK schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:09:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Netwerkbeheer Niveau 4 & HBO Infrastructure, Design and Security
• Werkervaring: 10 maanden huidige werkgever + 2 jaar aan stage (waarvan half jaar bij huidige werkgever)

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Enigneer (Tijdelijk beheer i.v.m. personeelstekort)

3. Wat verdien je:

Ik begin binnenkort met contractonderhandelingen omdat mijn jaarcontract verloopt. Omdat ik nog een onderneming heb, wil ik 32 uur in de week gaan werken. Nu twijfel ik over wat ik kan vragen (voornamelijk voor salaris). Zelf wil ik natuurlijk graag wat meer verdienen (inflatie enz.), maar aangezien ik minder uren ga werken vind ik het lastig om zoiets te vragen en daarbij ook de vraag hoeveel. Als je me vraagt of ik meerwaarde bied, vind ik van wel. Ik neem relatief veel werk uit handen van mijn overige collega's en ben momenteel de enige die de technische opdrachten oppakt van een pakket dat wij verkopen (hier komt eind dit jaar iemand bij).

Verwacht je meer te gaan verdienen, terwijl je 20% minder gaat werken? Want dan kom je mogelijk van een koude kermis thuis. Gezien je startsalaris lijkt me de kans niet heel groot dat je meer dan 25% omhoog gaat bij je salarisonderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTRIK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 19:06

PVTRIK

Local Lead

Hahn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Verwacht je meer te gaan verdienen, terwijl je 20% minder gaat werken? Want dan kom je mogelijk van een koude kermis thuis. Gezien je startsalaris lijkt me de kans niet heel groot dat je meer dan 25% omhoog gaat bij je salarisonderhandelingen.
In principe ga ik ervan uit dat ik 20% in salaris omlaag ga (dus 2000). Vanuit dat punt kijkende, hoop ik meer te kunnen krijgen dan 2000. Meer dan 2500 verwacht ik zeker niet te krijgen.

Local Lead - Krijg meer leads voor je business!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PVTRIK schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:26:
[...]

In principe ga ik ervan uit dat ik 20% in salaris omlaag ga (dus 2000). Vanuit dat punt kijkende, hoop ik meer te kunnen krijgen dan 2000. Meer dan 2500 verwacht ik zeker niet te krijgen.
€2800 bij 40 uur (€2240 bij 32 uur) zou het minimale zijn waar ik op zou richten, mogelijk zelfs €3000 (€2400 bij 32 uur) mocht je heel zeker van je zaak zijn dat je inderdaad veel waarde toevoegt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 20:49
Netrunner schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Met alle respect, maar 100k voor iemand die zijn total package niet uit kan rekenen is echt van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

Waarom niet? Het bedrijf heeft personeelstekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
JDFS schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Moet ik bij RPA denken aan Alteryx, UIPath, Tableau?
Kofax RPA eigenlijk haha, Alteryx en Tableau zijn dat niet meer BI Oplossingen? UiPath is wel wereldwijde marktleider op gebied van RPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
sNielz123 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Met alle respect, maar 100k voor iemand die zijn total package niet uit kan rekenen is echt van de zotte.
ik begrijp je niet, kun je het misschien anders verwoorden? In mijn omgeving zijn er zat software developers die minder jaar in ervaring hebben en al op 95-105K op jaarbasis zitten. Het is wat een goed bedrijf je er voor wilt geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Netrunner op 09-05-2022 23:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39
Netrunner schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:13:
[...]

ik begrijp je niet, kun je het misschien anders verwoorden? In mijn omgeving zijn er zat software developers die minder jaar in ervaring hebben en al op 95-105K op jaarbasis zitten. Het is wat een goed bedrijf je er voor wilt geven.
Laten we nu ook niet doen alsof 100k basis jaarsalaris (dus zonder bonussen, pensioenbijdrage en allerhande extra's) totaal alledaags is. In België zit je vanaf 6k bruto bij de 10% hoogste inkomens. Ik zit zelf op 100k, maar de meeste aanbiedingen die mijn inbox passeren (14 jaar ervaring, universitaire master CS) zitten rond de 80 a 90k als maximum.
Heb wel 2 concrete aanbiedingen gehad recent van 120k en 140k maar dat hield een ook pak hogere werkdruk in, dus alles bij het oude gelaten (100k voor rond de 30-32u per week, rustig tempo, en onbeperkte vakantiedagen, meestal neem ik er 40 per jaar).

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 10-05-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 16-09 15:42
[...]

Alles minder dan 10% is eigenlijk al achteruit gaan, afhankelijk van hoe je kijkt naar inflatie. Mijn vrouw is ook van 5d naar 4d gegaan, en gaat straks iets meer verdienen op jaarbasis. Op basis van reacties zat daar ook nog eens meer ruimte in. Dus in andere woorden, ja, dat kan prima. Bij hetzelfde bedrijf? Lastig. Elders? Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:45
PVTRIK schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:09:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Engineer (Tijdelijk beheer i.v.m. personeelstekort)

3. Wat verdien je:

Je moet gewoon je salaris obv 40 uur onderhandelen en daarnaast zeggen dat je 32 uur gaat werken. Als je rol op hbo niveau is dan zou ik het trouwens niet zo raar vinden om een sprong naar 3000 te maken obv 40 uur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4Ramos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-08 11:51
4Ramos schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:03:

Voorheen werkte ik als (business)controller, inmiddels leidinggevend over een team maar zou graag dichterbij huis weer werken in de rol van business controller. Naast dichterbij huis is de omgeving waar ik nu zit erg conservatief, zou graag een meer modern bedrijf werken. Zijn dit soort salarissen in die functie ook mogelijk of is dat te hoog gegrepen?

***members only***
Inmiddels een aanbod liggen om weer als business controller aan de slag te gaan, bij een vooruitstrevend bedrijf :)

Wat vinden jullie hiervan?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
phobosdeimos schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:57:
[...]

Laten we nu ook niet doen alsof 100k basis jaarsalaris (dus zonder bonussen, pensioenbijdrage en allerhande extra's) totaal alledaags is. In België zit je vanaf 6k bruto bij de 10% hoogste inkomens. Ik zit zelf op 100k, maar de meeste aanbiedingen die mijn inbox passeren (14 jaar ervaring, universitaire master CS) zitten rond de 80 a 90k als maximum.
Heb wel 2 concrete aanbiedingen gehad recent van 120k en 140k maar dat hield een ook pak hogere werkdruk in, dus alles bij het oude gelaten (100k voor rond de 30-32u per week, rustig tempo, en onbeperkte vakantiedagen, meestal neem ik er 40 per jaar).
Het is ook zeker geen alledaags jaarsalaris, maar met een beetje moeite en assertiviteit moet dat echt wel te halen vallen voor 12 jaar ervaring binnen Technische Informatica sector. Jij hebt het ook goed gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
Netrunner schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:11:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik ken toevallig twee UIPath lead consultants die bij een groot consultancy/detacheer bedrijf in Utrecht werken en die zitten op 5200 en 6200 basissalaris obv 40 uur voor respectievelijk 4 en 7 jaar ervaring. Ze hebben beide wel een Master (in bedrijfskunde).

Beiden hebben dit jaar een flinke stap gemaakt door naar dit grote bedrijf over te stappen. Hiervoor zat iig die met vier jaar ervaring op 60k total package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
4Ramos schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Inmiddels een aanbod liggen om weer als business controller aan de slag te gaan, bij een vooruitstrevend bedrijf :)

***members only***
Prima deal met die vrije dagen in je achterhoofd :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04

TMC

***members only***

Wat wil je zeggen met die leaseauto? Dat is geen cadeautje, daar betaal je gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:08
4Ramos schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:30:
[...]

***members only***
Niet verkeerd voor business controller, zelf zit ik op 4.500 met 2 jaar ervaring op de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
CalcoBoy schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Ik ken toevallig twee UIPath lead consultants die bij een groot consultancy/detacheer bedrijf in Utrecht werken en die zitten op 5200 en 6200 basissalaris obv 40 uur voor respectievelijk 4 en 7 jaar ervaring. Ze hebben beide wel een Master (in bedrijfskunde).

Beiden hebben dit jaar een flinke stap gemaakt door naar dit grote bedrijf over te stappen. Hiervoor zat iig die met vier jaar ervaring op 60k total package.
Basissalaris (kaal) van 5200-6200 is erg stevig, dat betekent dat ze boven of net tegen 8000 bruto per maand uitkomen, vind ik onrealistisch voor iemand die 4 jaar en 7 jaar ervaring heeft op RPA gebied, maar goed uitzonderingen daargelaten :) Als ik mijn jaarpackage door 12 deel kom ik ook op ongeveer 5900 bruto per maand uit. Ik ben ergens rond 2400 begonnen en gegroeid naar 5900 in 5 jaar tijd. Ik heb nog geen overstap gemaakt naar een ander bedrijf in de tussentijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Netrunner op 10-05-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
Netrunner schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Basissalaris (kaal) van 5200-6200 is erg stevig, dat betekent dat ze boven of net tegen 8000 bruto per maand uitkomen, vind ik onrealistisch voor iemand die 4 jaar en 7 jaar ervaring heeft op RPA gebied, maar goed uitzonderingen daargelaten :) Als ik mijn jaarpackage door 12 deel kom ik ook op ongeveer 5900 bruto per maand uit. Ik ben ergens rond 2400 begonnen en gegroeid naar 5900 in 5 jaar tijd. Ik heb nog geen overstap gemaakt naar een ander bedrijf in de tussentijd.
Ik weet niet hoe je dan bij 8000 bruto komt. Ik ken hun secundaire arbeidsvoorwaarden niet, maar vanuitgaande dat ze vakantiegeld, dertiende maand en pensioen krijgen kom ik ongeveer op 75k package uit voor 5200 bruto.

Zij zijn wel hoppers. Om de twee jaar hoppen voor de één en de ander 4 jaar, half jaar (verkeerder keus gok ik) en 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Wanneer je basis salaris of kaal salaris noemt, dan komen daar nog allerlei variabele bedragen bij. Maar als de 5200-6200 een totaal brutomaandsalaris is, dan heb ik een vergelijkbaar salaris van 5900. Blijkbaar is hun maandsalaris dus all inclusive. Zelfs met een maandsalaris van 5200 is jaarpackage van 75k erg fors, ze moeten dan wel flinke bonussen krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Netrunner op 10-05-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
Netrunner schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:45:
Wanneer je basis salaris of kaal salaris noemt, dan komen daar nog allerlei variabele bedragen bij. Maar als de 5200-6200 een totaal brutomaandsalaris is, dan heb ik een vergelijkbaar salaris van 5900. Blijkbaar is hun maandsalaris dus all inclusive. Zelfs met een maandsalaris van 5200 is jaarpackage van 75k erg fors, ze moeten dan wel flinke bonussen krijgen.
Hoe kom jij aan jouw bedragen? Dat was het commentaar van eerder volgens mij.
Tel je mobiliteit er bij op? En dan nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Ja natuurlijk tel ik er mobiliteit bij op dat is 1050 bruto extra per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalcoBoy
mobiliteit is geen onderdeel van het bruto maandsalaris, maar een secundaire arbeidsvoorwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39
Lol ja zo maakt het moeilijk vergelijken natuurlijk. Als ik spreek over 100k heb ik het enkel over bruto maandloon. Geen bonus, geen auto, geen pensioenbijdrage, geen extraatjes.
Met een 1050 euro maandelijkse lease kan je immers geen hypotheek afbetalen.

[ Voor 17% gewijzigd door phobosdeimos op 10-05-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
TMC schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:36:
[...]
Wat wil je zeggen met die leaseauto? Dat is geen cadeautje, daar betaal je gewoon voor.
Ik betaal daar per maand een eigen bijdrage (350 ongeveer) voor, de zaak betaalt de leasekosten (900) + benzine. Voor die eigen bijdrage kan ik geen nieuwe auto rijden inclusief benzine.
Ik gebruik de auto in praktijk 80% voor prive en 20% voor woon-werkverkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Jarrean schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Ik betaal daar per maand een eigen bijdrage (350 ongeveer) voor, de zaak betaalt de leasekosten (900) + benzine. Voor die eigen bijdrage kan ik geen nieuwe auto rijden inclusief benzine.
Eigen bedrage is geen bijtelling. Wat betaal je nu precies voor die lease?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:28
Jarrean schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Als je voor €1250 + bijtelling ex brandstof (bruto) geen auto kunt rijden doe je iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Lightning89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Als je voor €1250 + bijtelling ex brandstof (bruto) geen auto kunt rijden doe je iets niet goed.
Hij heeft 350E eigen bijdrage. Heeft het bedrijf de zaakjes goed op orde, dan is dat aangemerkt als bijdrage voor privegebruik en mag je dat van de bijtelling aftrekken. De bijtelling zal die dus waarschijnlijk minder dan de helft van betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HSG schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:54:
[...]

Waarom niet? Het bedrijf heeft personeelstekort.
Dat personeelstekort zou zomaar eens komen omdat het bedrijf niet per se de hoofdprijs betaalt ;) Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen dat ik de kans vrij klein acht.
Zebby schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:15:
[...]

Alles minder dan 10% is eigenlijk al achteruit gaan, afhankelijk van hoe je kijkt naar inflatie. Mijn vrouw is ook van 5d naar 4d gegaan, en gaat straks iets meer verdienen op jaarbasis. Op basis van reacties zat daar ook nog eens meer ruimte in. Dus in andere woorden, ja, dat kan prima. Bij hetzelfde bedrijf? Lastig. Elders? Jazeker.
Uiteraard had ik het over bij hetzelfde bedrijf, niet wanneer je van baan zou veranderen. Dan is de kans een stuk groter dat je aanzienlijk meer erbij krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vgld
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-05-2022
Beste allemaal,

Zit al een tijdje na te denken om me te laten omscholen naar de ict. Na wat zoeken in contact gekomen met een recruiter die mij heeft aangeraden bij een bedrijf. Na 2 gesprekken aan de telefoon heb ik binnenkort een online gesprek.

Het is een traineeship waarbij ik word opgeleid tot IT-support engineer. Na de traineeship heb ik de mogelijkheid om me te specialiseren in meerdere gebieden.

Salarisindicatie is 1800-2350. Is dit schappelijk in dr ict?

Hoe groot is mijn kans dat ik aangenomen zal worden? Ik wil dit al best lang en ben nu dichtbij. Wil dit niet verpesten.

Graag zou ik jullie ervaringen willen hebben met traineships!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
True schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Eigen bedrage is geen bijtelling. Wat betaal je nu precies voor die lease?
Lightning89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Caelorum schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:00:
[...]

Hij heeft 350E eigen bijdrage. Heeft het bedrijf de zaakjes goed op orde, dan is dat aangemerkt als bijdrage voor privegebruik en mag je dat van de bijtelling aftrekken. De bijtelling zal die dus waarschijnlijk minder dan de helft van betalen.
Sorry, dit was onduidelijk. Ik heb geen eigen bijdrage, ik betaal alleen bijtelling wat netto op 350 euro per maand uitkomt. Deze 350 euro zijn dus de enige kosten die ik maak voor de auto. Het bedrijf betaalt 900 euro aan leasekosten + de benzine.

[ Voor 12% gewijzigd door Jarrean op 11-05-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Jarrean schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:16:
[...]
Sorry, dit was onduidelijk. Ik heb geen eigen bijdrage, ik betaal alleen bijtelling wat netto op 350 euro per maand uitkomt. Deze 350 euro zijn dus de enige kosten die ik maak voor de auto. Het bedrijf betaalt 900 euro aan leasekosten + de benzine.
Die €900 betaal je bij veel bedrijven ook zelf. Het is niet ongebruikelijk dat als je niet voor een leaseauto kiest, je je mobiliteitsvergoeding als bruto reiskostenvergoeding uitbetaald krijgt. In dit geval zou het dus kunnen betekenen dat je, afhankelijk van hoe de regelementen bij je werkgever in elkaar zitten, je effectief rond de €1400, misschien €1600 per maand bruto voor die auto betaald.

Als je per-sé een nieuwe auto wil rijden is zo'n constructie financieel soms voordeliger en in ieder geval voorspelbaar qua kosten. Als je weinig waarde hecht aan nieuw, is 2e hands een eigen auto rijden in veel gevallen financieel voordeliger. (Maar zit je wel met kosten die minder voorspelbaar zijn en per jaar variëren.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vgld schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 05:53:
Beste allemaal,
Zit al een tijdje na te denken om me te laten omscholen naar de ict. Na wat zoeken in contact gekomen met een recruiter die mij heeft aangeraden bij een bedrijf. Na 2 gesprekken aan de telefoon heb ik binnenkort een online gesprek.

Het is een traineeship waarbij ik word opgeleid tot IT-support engineer. Na de traineeship heb ik de mogelijkheid om me te specialiseren in meerdere gebieden.

Salarisindicatie is 1800-2350. Is dit schappelijk in dr ict?
In een traineeship zonder relevante vooropleiding of relevante kennis lijkt het me zeker niet onredelijk. Wel zinvol te kijken wat de groeipaden zijn en of ze niet eoa wurgcontract met studieregeling proberen af te dwingen.
Hoe groot is mijn kans dat ik aangenomen zal worden? Ik wil dit al best lang en ben nu dichtbij. Wil dit niet verpesten.

Graag zou ik jullie ervaringen willen hebben met traineships!
Ik denk dat veel valt of staat met de reden waarom je de ICT in wil en hoe goed je dat kunt overbrengen. Wat je drijfveren zijn en wat je ambities zijn. Ook hier op Tweakers zie ik regelmatig topics voorbij komen van mensen die zich willen laten omscholen of die de ICT in willen, niet zelden komt daar een motivatie uit waar ik niet per-sé heel enthousiast van wordt.

Zeker wanneer het je eerste baan in de ICT is, helpt het helder te hebben waarom je die richting op wil en wat je eventueel toegevoegde waarde vanuit eerdere functies en opleiding kan zijn. (Zelf let ik daar ook erg op.)

Los van dat: Eventueel een optie een reguliere ICT opleiding naast je huidige werk te doen en dan over een paar jaar de overstap te maken, maar dan mét regulier MBO3/4 of HBO diploma?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1 ... 127 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.