Acties:
  • +10 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Ardana schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:50:
[modbreak]Inflatie van kosten hoort hier niet thuis. Back on topic please.[/]
Ik hoop dat het is toegestaan om nog wel even een ernstige fout te corrigeren: die 2,7% gemiddelde koopkracht verlies is inclusief salariscorrectie van 2,7%. Het CPB berekent de releele koopkracht verandering o.b.v. loonontwikkeling, inflatie, en toeslagen/belastingaanpassingen. Dus met een gemiddelde salarisverhoging van 2,7% en gaat de Nederlander er alsnog gemiddeld 2,7% in koopkracht op achteruit.
De inflatie slaat dit jaar een flink gat in de koopkracht, maar de energiekosten zullen zeer verschillend uitpakken voor verschillende huishoudens. In de basisraming en de scenario’s stijgen de contractlonen in de marktsector in 2022 met 2,7%. De hoge inflatie en gematigde loonstijging geven een sterk negatieve ontwikkeling van de reële lonen in 2022. Dat is te zien in het koopkrachtbeeld: in doorsnee daalt de koopkracht met 2,7%. In het lage scenario daalt de koopkracht met 0,6%, in het hoge scenario met 3,4%. De gebruikelijke bijsluiter dat achter het koopkrachtbeeld spreiding schuilgaat, dient ditmaal met extra aandacht te worden gelezen; het koopkrachtbeeld kent geen toespitsing naar energieverbruik of -contract. Voor sommige huishoudens (laag inkomen, hoog verbruik, variabel energiecontract) zullen de energiekosten als aandeel van het besteedbaar inkomen veel harder stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:30:
[...]

Leuke package, helemaal gestopt met security?

Wel lange reistijd zeg. :D
Vind ik te verwaarlozen als het eens per 3 weken is, alleen tijdens sprint changes aanwezig.

Voor de rest eigenlijk compleet vanuit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
DragonChaser schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:24:
Yes Poolse werkgever, lonen in Polen liggen hoger dus ik zal waarschijnlijk nooit voor een Nederlandse werkgever werken. Al helemaal niet wonen in NL gezien de prijzen voor alles daar. Met inflatie is nog ff aankijken, geen enkele werkgever wou mijn offer accepteren om inflatie correcties te doen jaarlijks. Kga het nogmaals proberen na een jaar/eventueel op B2B overstappen en dan zit ik geloof ik op een tarief van 55 euro per uur. Belasting voor ZZP'ers is lager in Polen in de IT. Ergens tussen de 12/15%.
Is je vermelde netto inkomen obv loondienst of als zzp'er? Als zzp'er krijg je geen pensioen, niet doorbetaald bij ziekte etc. dus het is handig dat te vermelden

En spreek je Pools?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Yes Poolse werkgever, lonen in Polen liggen hoger dus ik zal waarschijnlijk nooit voor een Nederlandse werkgever werken. Al helemaal niet wonen in NL gezien de prijzen voor alles daar. Met inflatie is nog ff aankijken, geen enkele werkgever wou mijn offer accepteren om inflatie correcties te doen jaarlijks. Kga het nogmaals proberen na een jaar/eventueel op B2B overstappen en dan zit ik geloof ik op een tarief van 55 euro per uur. Belasting voor ZZP'ers is lager in Polen in de IT. Ergens tussen de 12/15%.

Nederland is simpelweg niet competitief genoeg en qua salaris en qua kosten.
Dit matcht volgens mij niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Hoe maak jij van dat bruto bedrag dat netto bedrag?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

FDMK schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:26:
[...]

Hoe maak jij van dat bruto bedrag dat netto bedrag?
4100 bruto in '22 maakt 2980,- + 450eu bruto mobiliteitsbudget, en dan ben je er al praktisch.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
thlst schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:45:
[...]

Is je vermelde netto inkomen obv loondienst of als zzp'er? Als zzp'er krijg je geen pensioen, niet doorbetaald bij ziekte etc. dus het is handig dat te vermelden

En spreek je Pools?
Loondienst, spreek klein beetje Pools. Geen Pools nodig hier nergens alleen bij sommige gemeente instanties.
Voor de geintereseerde, lonen/jobs kan je hier vinden: https://justjoin.it/all/all/all/35k?tab=with-salary

Je kan ook op totaljobs.com kijken voor remote offerted uit Londen dan zit je als scrum master al zelfs op 600 pond per dag B2B. Alle grote corpo's zitten in Polen zo een beetje, PwC, State street, Lufthansa, Intel, Google, demand is hoog en dat is te zien in salarissen.

Vind dat men in Nederland te goedkoop is, tot op het punt dat ik Nederlandse recruiters gewoon ronduit negeer. Dit is ook de rede waarom ik heb besloten hier te posten en de thread te checken, hopelijk worden zich meer mensen bewust dat het salaris voor een IT'er in NL echt laag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een beginnende Citrix Administrator met 5 jaar relevante werkervaring in een andere omgeving. Wat zou je kunnen vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

DragonChaser schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:03:
[...]

Loondienst, spreek klein beetje Pools. Geen Pools nodig hier nergens alleen bij sommige gemeente instanties.
Voor de geintereseerde, lonen/jobs kan je hier vinden: https://justjoin.it/all/all/all/35k?tab=with-salary

Je kan ook op totaljobs.com kijken voor remote offerted uit Londen dan zit je als scrum master al zelfs op 600 pond per dag B2B. Alle grote corpo's zitten in Polen zo een beetje, PwC, State street, Lufthansa, Intel, Google, demand is hoog en dat is te zien in salarissen.

Vind dat men in Nederland te goedkoop is, tot op het punt dat ik Nederlandse recruiters gewoon ronduit negeer. Dit is ook de rede waarom ik heb besloten hier te posten en de thread te checken, hopelijk worden zich meer mensen bewust dat het salaris voor een IT'er in NL echt laag is.
Maar je post 2x dat je niet weet hoe je pensioen in elkaar zit. Dat is wellicht voor jou niet echt belangrijk want je lijkt puur naar je salaris te kijken.

Maar als je dus in Polen woont loop je dus een AOW gat op dus als je terug wil komen ooit is het wellicht verstandig om je er wel in te verdiepen. Zeker als je zzp'er wil worden want 55 euro per uur voor een zzp'er is juist in NL weer een mager bedrag. En dan weet je zeker dat je wat aan pensioensparen moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:15:
Een beginnende Citrix Administrator met 5 jaar relevante werkervaring in een andere omgeving. Wat zou je kunnen vragen?
Hoe snel verwacht je:
- Up to speed te zijn in een organisatie?
- je zelfstandig aan de slag te kunnen of het zelf zoveel mogelijk kunnen uitvogelen (om zo de senior niet het hemd van het lijf te vragen)

Daarnaast: Wat verdiende je in de vorige rol?
Beetje heel erg open ;)

Dat hetzelfde als: 1k netto/maand moet wel lukken :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:21
unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:44:
[...]

*lol* Nee, natuurlijk niet.
(Of ga je, als er eens koopkrachtstijging is, ook je werkgever bellen dat je graag €200 per maand wil inleveren?)
Inflatie rekenen werkgevers ook gewoon door naar de klanten hoor. Zodra het slecht gaat wordt er niet verhoogd maar zodra het goed gaat en inflatie oploopt dan is er zeker ook geen ruimte voor correctie?

Zo werkt het natuurlijk niet. Staat je overigens vrij om daar mee akkoord te gaan maar gaan inflatiecorrectie is wel een pittig gesprek wat mij betreft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bijna 2 jaar verder en een hoop veranderd. (Ouwe post Tylen in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)")

Ben nieuwe bedrijf gestart met 5 vrienden en van eenmanszaak naar bv overgestapt. Dus ben eigenlijk in loondienst bij mijzelf.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@Tylen Als je dus 46 weken per jaar declarabel bent dan komt dat neer op een uurloon van ruim 117 euro. En dan heb ik de zakelijke kosten nog niet meegenomen of ziekte. De aov zal ook niet direct uitbetalen dus dat moet de bv doen dus die moet ook een goede buffer hebben.

Eigenlijk is dit gewoon niet te vergelijken met iemand in loondienst. Jij noemt het zo maar je bent ook je eigen directeur en aandeelhouder. Ben wel benieuwd waarom je een bv met andere mensen hebt een niet freelancer bent. Hoe doe je dat als iemand geen werk/opdracht heeft?

Als ik het vergelijk met je post van 2 jaar geleden verdiende je toen ruim 2ton en nu ook, alleen betaal je het jezelf nu uit in hoger salaris en bonus.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 22-04-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 18:52
Tylen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:42:
Bijna 2 jaar verder en een hoop veranderd. (Ouwe post Tylen in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)")

Ben nieuwe bedrijf gestart met 5 vrienden en van eenmanszaak naar bv overgestapt. Dus ben eigenlijk in loondienst bij mijzelf.

***members only***
Grappig, je hebt een eigen bedrijf met 5 personen en je verklaart je werkdruk als laag. Of je doet in je lage werkdruk alles enorm effectief(en je vrienden houden je omdat je een vriend bent) of je bedrijf staat op instorten.

Voor de rest lekker lijstje, maar misschien een idee om de werkdruk te herzien of het klopt?

[ Voor 5% gewijzigd door martidinho op 22-04-2022 23:51 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
martidinho schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:50:
[...]

Grappig, je hebt een eigen bedrijf met 5 personen en je verklaart je werkdruk als laag. Of je doet in je lage werkdruk alles enorm effectief(en je vrienden houden je omdat je een vriend bent) of je bedrijf staat op instorten.

Voor de rest lekker lijstje, maar misschien een idee om de werkdruk te herzien?
Mag hij dat misschien zelf bepalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
DragonChaser schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:03:
Mee eens, wilde checken of je niet een bedijfsresultaat als loon neerzette. Mooi pakket, zeker voor een land waar de lasten een stuk lager liggen zoals Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Laatst online: 14-07 18:52
MarcoC schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:05:
[...]
Mag hij dat misschien zelf bepalen? :?
Tuurlijk. Zolang het zo objectief mogelijk wordt ingevuld, zodat we de lijstjes kunnen vergelijken.

Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben ingeschat natuurlijk, gezien ik niet elke individuele situatie ken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:21
[...]

Voor de rest lekker lijstje, maar misschien een idee om de werkdruk te herzien?
Een eigen bedrijf, enorm salaris en een lage werkdruk is in mijn optiek juist een hele goede bedrijfsvoering. Dan loopt de zaak erg lekker.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
[...]

Voor de rest lekker lijstje, maar misschien een idee om de werkdruk te herzien of het klopt?
Misschien heb jij de memo gemist, maar tegenwoordig zijn we (gelukkig) steeds meer aan het afstappen van de instelling dat als je het niet (te) druk hebt, je het niet goed doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jongetje schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:26:
@Tylen Als je dus 46 weken per jaar declarabel bent dan komt dat neer op een uurloon van ruim 117 euro. En dan heb ik de zakelijke kosten nog niet meegenomen of ziekte. De aov zal ook niet direct uitbetalen dus dat moet de bv doen dus die moet ook een goede buffer hebben.

Eigenlijk is dit gewoon niet te vergelijken met iemand in loondienst. Jij noemt het zo maar je bent ook je eigen directeur en aandeelhouder. Ben wel benieuwd waarom je een bv met andere mensen hebt een niet freelancer bent. Hoe doe je dat als iemand geen werk/opdracht heeft?

Als ik het vergelijk met je post van 2 jaar geleden verdiende je toen ruim 2ton en nu ook, alleen betaal je het jezelf nu uit in hoger salaris en bonus.
Was niet helemaal duidelijk denk ik. Mijn eigen eenmanszaak is omgezet naar holding/wm. Daarnaast heb ik een extra bedrijf opgezet met de andere. En daar werk ik maar 1 dag in de week voor.
[...]

Als het niet klopt stond het er niet. ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 23-04-2022 08:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahn schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 00:10:
[...]

Misschien heb jij de memo gemist, maar tegenwoordig zijn we (gelukkig) steeds meer aan het afstappen van de instelling dat als je het niet (te) druk hebt, je het niet goed doet.
Correct. Ik heb het stervens druk. Telefoon staat roodgloeiend. Maar ik laat mij niet gek maken. Gewoon inplannen en wachten op je beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
martidinho schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:50:
[...]

Tuurlijk. Zolang het zo objectief mogelijk wordt ingevuld, zodat we de lijstjes kunnen vergelijken.

Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben ingeschat natuurlijk, gezien ik niet elke individuele situatie ken.
Werkdruk is per definitie subjectief. Als we het 100% objectief willen maken dan zou die er dus tussenuit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Nederland is simpelweg niet competitief genoeg en qua salaris en qua kosten.
De belasting is wel lekker voordelig in Polen.. maar daar staat ook een mindere 'verzorgingsstaat' tegenover lijkt me -ik ben er nooit geweest-. Wel aantrekkelijk meer over te houden. Maar alles heeft een prijs.

PS: Ook bij deflatie een salarisvermindering op laten nemen in je contract? O-)
Dat zou mijn voorwaarde zijn als werkgever (Ik zou het nooit doen overigens. Inflatie heb je niet in de hand.)

Mijn laatste klus op 75pu. Daar gaat meteen al 21% af want ik lever een dienst en geen product. Dat weet je natuurlijk maar toch is het een sloot geld die je van jou rekening naar de belastingdienst mag overmaken. Het liefst zou ik dat geld gewoon nooit zien op mijn rekening :)
En dan later loonbelasting. Kom ik netto op ongeveer hetzelfde uit als in Polen met 55pu denk ik. Misschien wel minder.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 08:43
Na wat gesteggel over mijn loonsverhoging heb ik er na de vorige promotie het volgende uit kunnen halen (wijzigingen dik gedrukt). Wat denken jullie hiervan?:
Ravian18 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:17:
Zojuist te horen gekregen dat ik weer promotie ga maken. Nog geen afspraken gemaakt over loonsverhoging. Benieuwd wat jullie van mijn huidige package vinden:

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:57
Al een tijdje werkzaam. Zeer tevreden en zeker ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling waar veel tijd in wordt geïnvesteerd.
Members only: title

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
[...]

Ik ben ook ondernemer en betaal mijzelf zo’n 150K euro uit per jaar (bruto inclusief bonussen). Werkdruk is bij mij ook laag, soms wat uitschieters naar een gemiddelde werkdruk.

Soms is slim werken ook een vorm van ondernemer om veel geld te verdienen :) vorige maand lagen mijn inkomsten op net geen 25K, ik heb een aardig rustige maand gehad. Hoewel ik dit heb toegelicht in het freelancers topic (ben geen freelancer, maar doe af en toe wat klusjes naast mijn werk), is het goed om ook te laten zien dat je veel kunt verdienen zonder 60 uur per week te hoeven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 07:31

HSG

Zenix schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:48:
[...]

Daarnaast kan je de compensatieuren ook deels verkopen (max 100 uur) zorg wel dat je deze uren pas verkoopt nadat je eventuele salarisverhoging hebt gehad, want op moment van verkopen gaat het alleen maar om het huidige uurloon. Met uren kopen is het weer andersom, die kan je beter kopen als je nog geen verhoging hebt gehad. :)
Dat mag inderdaad maar dat doe ik niet. Als je ze verkoopt komt de belastingdienst om de hoek kijken om 52% in te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Tylen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:15:
[...]

Correct. Ik heb het stervens druk. Telefoon staat roodgloeiend. Maar ik laat mij niet gek maken. Gewoon inplannen en wachten op je beurt.
Als jij het stervens druk hebt en de telefoon staat steeds roodgloeiend gaat er iets niet goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

HSG schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:15:
[...]

Dat mag inderdaad maar dat doe ik niet. Als je ze verkoopt komt de belastingdienst om de hoek kijken om 52% in te pikken.
Dat denken veel mensen, maar is niet het geval. Uiteindelijk maakt het niet uit of het loon, bonus, overwerk, of extra uren die uitbetaald worden. Het valt allemaal in box 1. Op je loonstrook zie je alleen een hoger tarief, omdat de werkgever wilt voorkomen dat je belasting moet betalen.

https://www.belastingdien...cht_tarieven_en_schijven/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

HSG schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:20:
[...]

Als jij het stervens druk hebt en de telefoon staat steeds roodgloeiend gaat er iets niet goed.
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:43
Eerlijk antwoord? Niet echt onder de indruk.

Als hier een promotie voor nodig was dan is het, in elk geval financieel tijd om verder te kijken.

In mijn laatste rol buiten de grote Amerikaanse partijen verdiende ik ongeveer dit, maar dan tien jaar geleden. Op basis van wat ik zie zou de zwaarte vergelijkbaar kunnen zijn.
Ravian18 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:49:
Na wat gesteggel over mijn loonsverhoging heb ik er na de vorige promotie het volgende uit kunnen halen (wijzigingen dik gedrukt). Wat denken jullie hiervan?:

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Bruto salaris is prima, kan iets hoger maar je hoge aantal vrije dagen compenseert dat wel weer redelijk naar mijn idee.

Als je er nog veel kan groeien is de combinatie van vrije dagen + lage werkdruk zeker wel wat waard. Niet verkeerd!

EDIT: Ook al gekeken naar certificeringen? Die komen vaak met salarisverhogingen en kunnen van toepassing komen als je over een tijdje een overstap wilt maken naar een andere werkgever.

[ Voor 20% gewijzigd door Naccer op 24-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@Naccer @True

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 24-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Zenix schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:39:
[...]

Dat denken veel mensen, maar is niet het geval. Uiteindelijk maakt het niet uit of het loon, bonus, overwerk, of extra uren die uitbetaald worden. Het valt allemaal in box 1. Op je loonstrook zie je alleen een hoger tarief, omdat de werkgever wilt voorkomen dat je belasting moet betalen.

https://www.belastingdien...cht_tarieven_en_schijven/
Alleen maar mooi natuurlijk maar ik ben meer gehecht aan mijn vrije tijd. Ik werk om te leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
martidinho schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:50:
[...]

Werkdruk is natuurlijk voor een heel groot deel subjectief. Het gebeurt vaak genoeg dat dezelfde werkzaamheden door sommige mensen als "hoge werkdruk" worden gezien en door anderen als "lage werkdruk". Het is van veel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StandingOvation
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-05-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO ICT beheer (niveau 4) + aanvullende Avans cursussen/opleidingen
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: 's-Hertogenbosch

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem- en netwerkbeheerder
• Werkgeefster/branche: semi-overheid (de naam van de werkgeefster houd ik voor nu even geheim)
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 26 + 10 ADV/ATV
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten met auto
• Werkdruk: Goed te doen (lag extreem hoog bij vorige weekgever, dus mij hoor je zeker niet zeuren)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4200
• Vakantiegeld: € 4032 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Prestatiebonussen
• Dertiende/veertiende maand: Winstuitkering van 1.5x maandsalaris (13e maand) à € 6200
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60.632,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: <nog niet bekend>
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: <nog biet bekend>
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 / km (12km retour rit per werkdag)
• Overige: Laptop vd zaak & mobiel vd zaak + thuiswerkvergoeding per dag (incl. vergoeding gebruik internetverbinding, stroomverbruik en inrichting thuiswerkpl) (incl. bureau en bureaustoel, monitor en montage door leverancier)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70.000,- +/-.

Ik ben 1 maand geleden begonnen met deze nieuwe uitdaging (interne systeembeheerder). Alle voorwaarden zijn beter dan verwacht. Ben er helemaal happy mee!

[ Voor 18% gewijzigd door StandingOvation op 14-05-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03

Koekfabriek

King Billy on the wall

@StandingOvation
Prima salaris en voorwaarden zo te zien.
Vraag mij wel even over hoe: overheid rijmt met pensioenfonds PMT en een prestatiebonussen/winstuitkering maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Koekfabriek schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
@StandingOvation
Prima salaris en voorwaarden zo te zien.
Vraag mij wel even over hoe: overheid rijmt met pensioenfonds PMT en een prestatiebonussen/winstuitkering maar dat terzijde.
Zoals het daar staat denk dat die niet bij, maar voor de overheid werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Research Master Psychology
• Werkervaring: 5 jaar niet relevant (academische functies/afgebroken PhD) / 2 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Agile Business Analyst (requirements uitvragen bij stakeholders en omzetten in tickets voor onze dev teams. Stukje testen ook)
• Werkgever/branche: Pensioenuitvoerder
• (Werk) Locatie(s): Utrecht, mooi kantoor op fietsafstand heel chill _/-\o_
• Aantal vakantiedagen: 25 obv 40u
• Gewerkte uren/week: 40u
• Reistijd: 5 min. met fiets, verwachting dat men 50% van de tijd op kantoor aanwezig is
• Werkdruk: normaal tot hoog - onze IT manager en Product Owner beschermen de afdeling doorgaans tegen een te hoge werkdruk maar door een overname en de vele wettelijke wijzigingen veel te maken met korte deadlines

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3850
• Vakantiegeld: € 3696
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: € 3835
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.730

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.440 per jaar. Inleg is 26,9% van pensioengrondslag met 5% eigen bijdrage. Totale inleg is bijna 3.5x zo hoog t.o.v. mijn vorige werkgever dus erg blij mee!
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beschikbare premie via een Premiepensioeninstelling (PPI). Incl. arbeidsongeschiktheid- en overlijdensverzekering
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart indien gewenst
• Overige: €500 VPL toeslag p/j, €350 netto thuiswerkvergoeding p/j, opleidingsbudget, 1x per jaar naar Azië om sprint met buitenlandse dev teams bij te wonen, laptop/bureaustoel van zaak, bedrijfsfitness, fietsenmaker en bedrijfskapper (no joke :P )
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.000

Over het algemeen tevreden over mijn functie, de werkdruk, collega's en voorwaarden. Puntje van verbetering is mijn salaris. Ik zie dat BA's in de financiële sector in de Randstad gemiddeld meer (kunnen) verdienen. De hoge pensioeninleg is erg fijn voor later maar ik struggle nu om iets over te houden aan het eind van de maand door the usual suspects (jonge baby, variabel energie contract, hoge inflatie, vrije sector huur, aflossing studieschuld enz.). Een loonsverhoging van +10% zou ons meer lucht geven. Heb dit onlangs kenbaar gemaakt bij mijn manager. Voorgesteld aantal taken van de Product Owner over te nemen en een aantal certificaten te halen. Win-win voor mij als het lukt aangezien ik in de toekomst meer richting een PO functie wil gaan en ik hierdoor al wat ervaring kan opdoen. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Menesis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:50:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MSc Integrated Product Design (TU Delft)
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noorwegen

2. Wat doe je:
• Functie: Manager
• Werkgever/branche: IT-Consultancy (Mixed Reality)
• (Werk) Locatie(s): Oslo
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 37,5
• Reistijd**: 15 min
• Werkdruk: goed te doen, gewoon 9-17.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7100
• Vakantiegeld: €
• Bonus, toeslagen, etc: € 5000 / jaar
• Dertiende/veertiende maand: 50% minder belasting in november (geldt in heel noorwegen geloof ik)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca € 90.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Overige: € 1000 voor nieuwe telefoon om de 2 jaar.
Hoewel mijn loon niet veranderd is zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden inmiddels wel wat aantrekkelijker geworden: Ik heb via m'n werk een PC met RTX 3070 en macbook pro zonder noemenswaardige begrenzingen (ok geen warez of pr0n -hoewel dat laatste niet eens in de policy staat), Quest2, HoloLens2, Azure Kinect. Is ook zo 10.000 euro waard en ik hoef geen eigen hardware meer aan te schaffen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
JGWL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Research Master Psychology
• Werkervaring: 5 jaar niet relevant (academische functies/afgebroken PhD) / 2 jaar relevant

2. Wat doe je:
• Functie: Agile Business Analyst (requirements uitvragen bij stakeholders en omzetten in tickets voor onze dev teams. Stukje testen ook)
• Werkgever/branche: Pensioenuitvoerder
• (Werk) Locatie(s): Utrecht, mooi kantoor op fietsafstand heel chill _/-\o_
• Aantal vakantiedagen: 25 obv 40u
• Gewerkte uren/week: 40u
• Reistijd: 5 min. met fiets, verwachting dat men 50% van de tijd op kantoor aanwezig is
• Werkdruk: normaal tot hoog - onze IT manager en Product Owner beschermen de afdeling doorgaans tegen een te hoge werkdruk maar door een overname en de vele wettelijke wijzigingen veel te maken met korte deadlines

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3850
• Vakantiegeld: € 3696
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: € 3835
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.730

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.440 per jaar. Inleg is 26,9% van pensioengrondslag met 5% eigen bijdrage. Totale inleg is bijna 3.5x zo hoog t.o.v. mijn vorige werkgever dus erg blij mee!
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beschikbare premie via een Premiepensioeninstelling (PPI). Incl. arbeidsongeschiktheid- en overlijdensverzekering
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart indien gewenst
• Overige: €500 VPL toeslag p/j, €350 netto thuiswerkvergoeding p/j, opleidingsbudget, 1x per jaar naar Azië om sprint met buitenlandse dev teams bij te wonen, laptop/bureaustoel van zaak, bedrijfsfitness, fietsenmaker en bedrijfskapper (no joke :P )
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.000

Over het algemeen tevreden over mijn functie, de werkdruk, collega's en voorwaarden. Puntje van verbetering is mijn salaris. Ik zie dat BA's in de financiële sector in de Randstad gemiddeld meer (kunnen) verdienen. De hoge pensioeninleg is erg fijn voor later maar ik struggle nu om iets over te houden aan het eind van de maand door the usual suspects (jonge baby, variabel energie contract, hoge inflatie, vrije sector huur, aflossing studieschuld enz.). Een loonsverhoging van +10% zou ons meer lucht geven. Heb dit onlangs kenbaar gemaakt bij mijn manager. Voorgesteld aantal taken van de Product Owner over te nemen en een aantal certificaten te halen. Win-win voor mij als het lukt aangezien ik in de toekomst meer richting een PO functie wil gaan en ik hierdoor al wat ervaring kan opdoen. To be continued.
Reken jij jouw vorige werkervaring mee? Want als ik met 7 jaar reken, vind ik het bijzonder laag voor een WO opgeleid persoon. Als ik met 2 jaar reken, is het denk ik okayish. Je 13e maand maakt wel wat goed. Ik zit met bijna 5 jaar en alleen HBO niet eens zo veel lager dan jij zit... Op basis van 38 uur per week (39 uur = 6,5 ADV dag bovenop de 25 vakantiedagen). Het totaalplaatje doet het dan weer wel goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Irrelevant

[ Voor 97% gewijzigd door t_captain op 28-04-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
wimjongil schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:26:
[...]

Ga je echt met de auto naar werk? :/
Prima voor een (PH-)EV. Hoewel je ook niet verder weet of deze tweaker dan nog "on-site" moet wezen met regelmaat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
Orangelights23 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:05:
[...]

Ik ben ook ondernemer en betaal mijzelf zo’n 150K euro uit per jaar (bruto inclusief bonussen). Werkdruk is bij mij ook laag, soms wat uitschieters naar een gemiddelde werkdruk.

Soms is slim werken ook een vorm van ondernemer om veel geld te verdienen :) vorige maand lagen mijn inkomsten op net geen 25K, ik heb een aardig rustige maand gehad. Hoewel ik dit heb toegelicht in het freelancers topic (ben geen freelancer, maar doe af en toe wat klusjes naast mijn werk), is het goed om ook te laten zien dat je veel kunt verdienen zonder 60 uur per week te hoeven werken.
Een mooie kijk hierop vind ik altijd de ervaring van Bill Gates toen hij Warren Buffet het eerst ontmoette. Bill was verbaasd dat de agenda van Warren vrijwel leeg was, terwijl die van Bill uitpuilde. Altijd een goede reminder dat veel afspraken en druk zijn niet leidt tot meer winst.

Zelf ervaar ik dit ook, afgelopen hoge omzetten en winst gehaald, terwijl ik er inmiddels weken bij heb waar geen enkele afspraak staat en soms maar één of twee belletjes krijg in de week. Als je je processen op orde hebt, en iedereen z'n verantwoordelijkheden neemt en kent, dan hoef je helemaal niet druk te zijn om veel winst te krijgen. Het idee dat een eigen bedrijf runnen hard werken is voor weinig geld, is echt een hardnekkige aanname die ook veel mensen ervan weerhoud de stap te maken naar een zelfstandig bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
barbarbar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:13:
[...]

Een mooie kijk hierop vind ik altijd de ervaring van Bill Gates toen hij Warren Buffet het eerst ontmoette. Bill was verbaasd dat de agenda van Warren vrijwel leeg was, terwijl die van Bill uitpuilde. Altijd een goede reminder dat veel afspraken en druk zijn niet leidt tot meer winst.

Zelf ervaar ik dit ook, afgelopen hoge omzetten en winst gehaald, terwijl ik er inmiddels weken bij heb waar geen enkele afspraak staat en soms maar één of twee belletjes krijg in de week. Als je je processen op orde hebt, en iedereen z'n verantwoordelijkheden neemt en kent, dan hoef je helemaal niet druk te zijn om veel winst te krijgen. Het idee dat een eigen bedrijf runnen hard werken is voor weinig geld, is echt een hardnekkige aanname die ook veel mensen ervan weerhoud de stap te maken naar een zelfstandig bestaan.
Leuke aanvulling. Voor mij is ondernemer zijn optimaliseren (ook vanuit financiële onafhankelijkheidsperspectief): zorgen dat de radars goed lopen. Vroeger noemde men mij lui, ik noem het efficiënt. Ik heb tegenwoordig een gemiddelde omzet (dus mijn directe inzetbaarheid en aanwezigheid) van rond de 20K, terwijl ik tussen de 28 tot 32 uur per week werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Orangelights23 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:54:
[...]

Leuke aanvulling. Voor mij is ondernemer zijn optimaliseren (ook vanuit financiële onafhankelijkheidsperspectief): zorgen dat de radars goed lopen. Vroeger noemde men mij lui, ik noem het efficiënt. Ik heb tegenwoordig een gemiddelde omzet (dus mijn directe inzetbaarheid en aanwezigheid) van rond de 20K, terwijl ik tussen de 28 tot 32 uur per week werk.
20k omzet (per maand, gok ik?) klinkt leuk, maar omzet alleen zegt weinig. Wat houd je er ongeveer aan over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Hahn schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:05:
[...]

20k omzet (per maand, gok ik?) klinkt leuk, maar omzet alleen zegt weinig. Wat houd je er ongeveer aan over?
Per maand inderdaad. Een paar pagina's terug schreef ik dat ik mijzelf ongeveer 150.000 per jaar uitkeer (bruto) inclusief bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:36
Pizza_Boom schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:07:
[...]
Reken jij jouw vorige werkervaring mee? Want als ik met 7 jaar reken, vind ik het bijzonder laag voor een WO opgeleid persoon. Als ik met 2 jaar reken, is het denk ik okayish.
Ik reken m'n vorige werkervaring niet mee (mijn werkgever ook niet). Ben twee jaar geleden zonder enige ervaring in IT overgestapt op deze functie en destijds niet hard onderhandeld omdat ik heel graag een carrière switch wilde maken en specifiek bij dit bedrijf wilde werken. Vind het salaris zelf eveneens muah, heb dit ook aangekaart bij m'n manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
barbarbar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:13:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diegoooooo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-04 19:20
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO niv. 4 systeembeheerder
• Werkervaring: 1.5 jaar stage 1 jaar professionele werkervaring

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detacheerbureau (interne ICT)
• (Werk) Locatie(s): Utrecht - Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 10 minuten fietsen naar Utrecht - 1 uur OV naar Amsterdam
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2740
• Vakantiegeld: € 2630
• Bonus, toeslagen, etc: ~€3000
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38510

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 80%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €750 per maand / OV Altijd Vrij
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark_angel1969
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:42
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 53
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 31 jaar
• (Woon) Locatie: Veghel

2. Wat doe je:
• Functie: procesoperator
• Werkgever/branche: Mars BV
• (Werk) Locatie(s): Veghel
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 5 ploegen gemiddeld 34 uur/week
• Reistijd: 15 minuten fiets
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €1000 euro
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €100%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Mars pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HSG schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:20:
[...]

Juist wel. Dan weten mensen je te vinden en kun je aan cherrypicking doen. Ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernhard24
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 15:08
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: MBO-4 ICT-beheerder, HBO-ICT (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 1 jaar stage + 0.5 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: ICT-consultant
• Werkgever/branche: MKB
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen*: 27.5
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1740
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: € nvt

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € 0.19/km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 22.550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernhard24
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 15:08
bernhard24 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:32:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: MBO-4 ICT-beheerder, HBO-ICT (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 1 jaar stage + 0.5 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: ICT-consultant
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen*: 27.5
• Gewerkte uren/week*: 40
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1740
• Dertiende/veertiende maand: € nvt

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € 0.19/km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 22.550
Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:26
[...]

Maak je HBO af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Het minimumloon van iemand van 21 jaar is 1725€/mnd op 40 uur: https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2022
Het jeugdloon is om te stimuleren jongeren aan te nemen die minder zouden kunnen omdat ze jonger zijn. Dit geldt in mijn optiek niet voor mensen met een afgeronde (MBO) opleiding. Je krijgt hier in mijn optiek dus echt bar weinig betaald.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

Je verdient veel te weinig.

Members only:

Je bent nog vet jong. Ga a.u.b. die HBO studie afmaken. Dan studeer je alsnog veel eerder af dan dat ik dat zelf heb gedaan. Het verschil tussen MBO <-> HBO is niet zo groot. Een gemotiveerde MBO'er doet het veel beter op de HBO dan een havist die er geen zin in heeft ( eigen ervaring >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 29-04-2022 16:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ad4NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:20
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
spartacusNLD schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:59:
[...]

Je verdient veel te weinig.

***members only***

Je bent nog vet jong. Ga a.u.b. die HBO studie afmaken. Dan studeer je alsnog veel eerder af dan dat ik dat zelf heb gedaan. Het verschil tussen MBO <-> HBO is niet zo groot. Een gemotiveerde MBO'er doet het veel beter op de HBO dan een havist die er geen zin in heeft ( eigen ervaring >:) )
Wellicht iets offtopic maar goed.

Het hangt natuurlijk ook een beetje per persoon af hoe makkelijk de stap naar HBO gaat. Mijn ervaring is juist dat de MBO’ers vaker op hun bek gaan dan de “luie havist”. Ik zag vaak dat de MBO’ers al meer ervaring hadden met bepaalde vakken maar de overige kennis vaak niet (meer) aansloot op de vakken die op het HBO werd gegeven. Ook is er nogal een mentaliteitsverschil, geen EC halen is opzouten. (Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar de opleiding ziet zo wel of je je best doet of er een potje van maakt). En daar vergissen veel mensen zich ook wel eens in, na 4 jaar een beetje aankloten en je MBO ict-diploma krijgen.

Ik ben zo’n MBO’er die niet mee kon komen op het HBO. Puur op de logische vakken zoals programmeren ging ik af, waar ik op andere vakken wel weer goed scoorde. En met mij vele anderen. Niet voor niets is HBO ICT een opleiding met veel mensen die voor 1 februari al weer uitschrijven en ermee stoppen.

Ik werk inmiddels al weer 6 jaar na het stoppen van m’n HBO en af en toe heb ik wel van die stevige baal momenten dat ik die HBO niet heb kunnen afronden. Als ik zie hoe snel mijn oud-klasgenoten in twee jaar doorgroeien bij bedrijven waar ik er vijf over heb moeten doen, dan bijt dat soms wel. Zeker als de arbeidsvoorwaarden worden besproken, dan krijg je wel een beeld dat een hbo’er meer in trek is ;)

Qua salaris begon ik ook op een kleine 1800 euro. Ik kijk er dus niet heel raar van op van dit soort bedragen, maar je wordt inderdaad gewoon ‘genaaid’ waar je bij staat. Ervaring opdoen, certificeren en opzoek naar een partij die wel nette salarissen kan bieden is dan ook een advies. Ik heb die partij gelukkig na een kleine 5 jaar gevonden en hoop ook daar dus ook door te kunnen groeien zonder dat er alleen gescand wordt op het woord “hbo”.

of ik het anders had gewild? Zeker, misschien dat ik toch nog een HBO ga volgen, maar dan moet ik persoonlijk eerst maar eens wat beter in m’n vel zitten

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 29-04-2022 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyPeanut
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-09-2022
Beste allemaal.
Ik heb een aanbod voor mijn eerste baan bij een werkgever. Ik heb geen studie gevolgd dus ben autodidact. Ik heb in mijn ervaring als zzp'er al de nodige (soft)skills opgedaan, maar heb nog nooit voor een werkgever als developer gewerkt. Na een half jaar wordt mijn loon verhoogd met 200,-. Is dit een goed aanbod?
Alvast bedankt.

1. Wie ben je:
• Opleiding: Autodidact software developer. Ongerelateerd: HBO Conservatorium
• Werkervaring: 0 jaar bij werkgever. 1 jaar als zelfstandig apps maken.

2. Wat doe je:
• Functie: iOS developer
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Gewerkte uren/week*: 32
• Werkdruk: ?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 (voor 40 uur)
• Dertiende/veertiende maand: €3000 (voor 40 uur)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg Onbekend maar wordt 100% betaald door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ?
• Mobiliteit per jaar € 0.19/km
• Overige:
- macbook pro in bruikleen.
- 45 euro telefoonkosten per maand
- 12 euro internetkosten per maand
- Volgens mij 25 euro per maand voor winterbanden met prive auto
- Opleidingsbudget in overleg
- 2 dagen in de week thuiswerken
- Flexibele uren (tussen 7:30 en 18:30)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33504 (32 uur)

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyPeanut op 30-04-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:10
FunkyPeanut schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:25:
Beste allemaal.
Ik heb een aanbod voor mijn eerste baan bij een werkgever, na 2 jaar als autodidact te hebben gestudeerd. Ik heb in mijn ervaring als zzp'er al de nodige (soft)skills opgedaan, maar heb nog nooit voor een werkgever als developer gewerkt. Na een half jaar wordt mijn loon verhoogd met 200,-. Is dit een goed aanbod?
Alvast bedankt.

1. Wie ben je:
• Opleiding: Autodidact software developer. Ongerelateerd: HBO Conservatorium
• Werkervaring: 0 jaar bij werkgever. 1 jaar als zelfstandig apps maken.

2. Wat doe je:
• Functie: iOS developer
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Gewerkte uren/week*: 32
• Werkdruk: ?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 (voor 40 uur)
• Dertiende/veertiende maand: €3000 (voor 40 uur)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg Onbekend maar wordt 100% betaald door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ?
• Mobiliteit per jaar € 0.19/km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33504 (32 uur)
Lijkt me een goede stap om van zelfstandige autodidact naar een werkgever te gaan. Loon is ook wel prima lijkt me. Secundair misschien een beetje mager afhankelijk van pensioen maar ik zou me daar niet blind op staren. Het belangrijkste is dat je ergens een start maakt waar je veel kan leren.
Ik zie nu dat het voor 32 uur is, in dat geval is het dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
FunkyPeanut schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:25:
Beste allemaal.
Ik heb een aanbod voor mijn eerste baan bij een werkgever, na 2 jaar als autodidact te hebben gestudeerd.
Hoe bedoel je dit? Nu lees ik het alsof je een autodidact bent die heeft gestudeerd, waardoor je dus geen autodidact bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPeanut
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-09-2022
Orangelights23 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 07:02:
[...]

Hoe bedoel je dit? Nu lees ik het alsof je een autodidact bent die heeft gestudeerd, waardoor je dus geen autodidact bent.
Haha ja dat is een beetje tegenstrijdig. Ik ben autodidact. Dus geen studie gevolgd.
retoohs schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 06:52:
[...]

Lijkt me een goede stap om van zelfstandige autodidact naar een werkgever te gaan. Loon is ook wel prima lijkt me. Secundair misschien een beetje mager afhankelijk van pensioen maar ik zou me daar niet blind op staren. Het belangrijkste is dat je ergens een start maakt waar je veel kan leren.
Ik zie nu dat het voor 32 uur is, in dat geval is het dikke prima.
Bedankt voor je reactie! Ik was bij overige nog wat dingen vergeten, die ook heel fijn zijn! Het brutoloon is dus wel voor 40 uur. Dus voor 32 uur komt dat uit op 2400,-

[ Voor 49% gewijzigd door FunkyPeanut op 30-04-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:57:
[...]
Juist wel. Dan weten mensen je te vinden en kun je aan cherrypicking doen. Ideaal. :)
Sorry maar ik ben geen schaap met 5 poten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Is het jullie opgevallen dat salarissen echt enorm aan het groeien zijn afgelopen maanden? Ik ken veel mensen met 2-3 jaar IT ervaring (geen relevante opleiding). En veel krijgen aanbiedingen baan 4000+ per maand. Dit had ik vorig jaar niet voor kunnen stellen. Zelf zit ik ook op 4000 met 2 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:10
CalcoBoy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:20:
Is het jullie opgevallen dat salarissen echt enorm aan het groeien zijn afgelopen maanden? Ik ken veel mensen met 2-3 jaar IT ervaring (geen relevante opleiding). En veel krijgen aanbiedingen baan 4000+ per maand. Dit had ik vorig jaar niet voor kunnen stellen. Zelf zit ik ook op 4000 met 2 jaar ervaring.
Bij Calco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik begrijp echt niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik heb nu 6 jaar ervaring en ik verdien 3350 euro per maand :d (C# ervaring en HBO diploma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jealgu
  • Laatst online: 14:42
naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:12:
[...]

Ik begrijp echt niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik heb nu 6 jaar ervaring en ik verdien 3350 euro per maand :d (C# ervaring en HBO diploma)
Wanneer ben je voor het laatst overgestapt? Als .net developer met zes jaar ervaring is 4000 eerder het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@naruto39 Als jij 6 jaar relevante developer ervaring hebt en een HBO diploma dan kun je veel meer verdienen. Maar de kans is wel dat je daarvoor van werkgever moet switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

Dan is het tijd dat je overstapt. Ik heb mbo, ben geen ontwikkelaar en verdien €3766,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ik heb meer het idee dat bedrijven die wat voorzichtiger waren met recruitement tijdes covid nu weer volle bak bezig zijn (en allemaal wat achterstand willen inhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:03
[...]

Ik ben Functioneel Beheerder en verdien meer dan jij (9 jaar werkervaring, ongerelateerde HBO opleiding). Volgens mij doe je iets niet goed. Ga shoppen. Mik op 4K.

Kennis van me (Controller, HBO bedrijfskunde met 2 jaar ervaring) ging van 2800 naar 4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moem01
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-07 21:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding:Niveau 4 systeembeheer
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Detachering ( Momenteel bij een klant als Office 365 beheerder.
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Brabant / Gelderland
• Aantal vakantiedagen:25
• Reistijd: 30 min met auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3700
• Vakantiegeld: 8% €3.552
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.952

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: €750 per maand voor mijn functie
• Overige: Internet + Telefoonvergoeding van ca. samen €70 netto

*knip* geen werving aub

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 02-05-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaazbaaz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:00
. . . .

[ Voor 98% gewijzigd door kaazbaaz op 04-05-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Laatst een artikel op ad.nl gelezen

https://www.ad.nl/werk/li...ruiters-per-dag~ad332082/

Deze UX designer verdient dus 5.5k per maand. Daarbij ook in de reacties een persoon die zegt dat 5.5k normaal is en dat full stack devs salarissen krijgen tot 10k per maand.

Is dit uberhaupt in de buurt van realistisch? In wat voor wereld leven zij? Hoe kom ik daar terecht? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Waswat schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:54:
[...]
Is dit uberhaupt in de buurt van realistisch? In wat voor wereld leven zij? Hoe kom ik daar terecht? :)
Meer dan 10K per maand voor devops realistisch? Ja, misschien in het buitenland of een internationaal bedrijf in Nederland. Maar over het algemeen vrij uitzonderlijk in Nederland om dat te verdienen in loondienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze UX designer verdient dus 5.5k per maand. Daarbij ook in de reacties een persoon die zegt dat 5.5k normaal is en dat full stack devs salarissen krijgen tot 10k per maand.

https://techpays.eu/europe/netherlands

Hier kan je een leuk overzicht vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online

5.5K is zo'n beetje het standaard plafond voor senior functies in de IT. 10K is wel een beetje uitzonderlijk, maar bedrijven als booking.com, github of meta betalen dat wel voor iemand die echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
Poeh...
Members only:

Echt bijzonder die stijging. De link van de tiers of company helpt ook erg om dit inzicht te krijgen

https://blog.pragmaticeng...urope/#tiers-of-companies

[ Voor 27% gewijzigd door Waswat op 02-05-2022 22:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51
Members only:

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34

Ik had dat artikel ook gelezen. Het leek me veel (gebaseerd op wat ik mijn collega's in haar vakgebied zie verdienen). Aan de andere kant: ik heb dezelfde studieachtergrond als zij, ook mid 30 en zit voor 40 uur op 6k+ (exclusief vakantiegeld en 13e maand).

Hoe je er terecht komt? In mijn geval een combinatie van factoren. Leuke werkgevers op cv, de juiste overstap maken op het juist moment en je niet laten afschepen met het eerste aanbod -> onderhandelen :9

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 02-05-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wheel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Ik had dat artikel ook gelezen. Het leek me veel (gebaseerd op wat ik mijn collega's in haar vakgebied zie verdienen). Aan de andere kant: ik heb dezelfde studieachtergrond als zij, ook mid 30 en zit voor 40 uur op 6k+ (exclusief vakantiegeld en 13e maand).

Hoe je er terecht komt? In mijn geval een combinatie van factoren. Leuke werkgevers op cv, de juiste overstap maken op het juist moment en je niet laten afschepen met het eerste aanbod -> onderhandelen :9
En ook de focus op het loon leggen. Ik weet zelf dat ik ook elders meer kan verdienen maar dan laat ik in 95% van de gevallen wel een hoop andere dingen liggen op vlak van werk/privé balans of flexibiliteit. Er is meer in het leven dan enkel de harde euro's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Admiral Freebee schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:24:
[...]

En ook de focus op het loon leggen. Ik weet zelf dat ik ook elders meer kan verdienen maar dan laat ik in 95% van de gevallen wel een hoop andere dingen liggen op vlak van werk/privé balans of flexibiliteit. Er is meer in het leven dan enkel de harde euro's :)
Het één sluit het ander niet uit 8) maar dat voert te ver voor dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door wheel op 02-05-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
RagingPenguin schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:12:
[...]

5.5K is zo'n beetje het standaard plafond voor senior functies in de IT.
Dat dacht ik ook ( en daar kom ik mn bed niet voor uit) maar zelfs de overheid zit al hoger tegenwoordig:

https://tweakers.net/carr...concern-ict-amsterdam-uwv

6.5k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
wheel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:51:
[...]

Het één sluit het ander niet uit 8) maar dat voert te ver voor dit topic.
Je hebt wel 100% gelijk! Vaak wordt het gepresenteerd als een of of terwijl het ook en en kan zijn.

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naruto39
XFlame schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Ik ben Functioneel Beheerder en verdien meer dan jij (9 jaar werkervaring, ongerelateerde HBO opleiding). Volgens mij doe je iets niet goed. Ga shoppen. Mik op 4K.

Kennis van me (Controller, HBO bedrijfskunde met 2 jaar ervaring) ging van 2800 naar 4200.
Vind het systeem van NL ook super raar, want stel je voor dat ik straks 4K krijg bij een andere werkgever. Dan stijgt mijn netto loon met 300 euro. Ik vind dat zo weinig eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Vind het systeem van NL ook super raar, want stel je voor dat ik straks 4K krijg bij een andere werkgever. Dan stijgt mijn netto loon met 300 euro. Ik vind dat zo weinig eigenlijk.
Niet per se raar, tenzij je het fenomeen 'hogere belastingschalen' raar vindt :P Die extra 650 euro bruto wordt ~50% belast, en houd je dus de helft van over. Maar dat mag je uiteraard weinig vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:34:
[...]

Niet per se raar, tenzij je het fenomeen 'hogere belastingschalen' raar vindt :P Die extra 650 euro bruto wordt ~50% belast, en houd je dus de helft van over. Maar dat mag je uiteraard weinig vinden.
offtopic:
Volgens mij is 12x 3350€ of 12x 4k€ beide nog gewoon in de eerste belastingschijf en dus geen 49,5%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
True schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:42:
[...]

offtopic:
Volgens mij is 12x 3350€ of 12x 4k€ beide nog gewoon in de eerste belastingschijf en dus geen 49,5%.
Daar zijn rekentools voor, maar marginale belastingdruk werkt toch net ff anders.

Meer discussie mogelijk in het aangehaalde topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:40

Ze merkt op dat ze 3 of 4 mailtjes van recruiters per dag krijgt. Krijg jij dat? Blijkbaar is er iets aan haar dat haar in-demand maakt buiten haar opleiding en werkervaring, want die zijn niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
CVTTPD2DQ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Ze merkt op dat ze 3 of 4 mailtjes van recruiters per dag krijgt. Krijg jij dat? Blijkbaar is er iets aan haar dat haar in-demand maakt buiten haar opleiding en werkervaring, want die zijn niet zo bijzonder.
Ik kreeg een lange tijd elke week een belletje totdat ik (meerdere malen) zei dat ik niet meer gebeld wou worden, op linkedin redelijk vaak recruiters, en via monsterboard wat, maar ik heb m'n cvs en dergelijke even weggehaald en niet meer gereageerd op ze. Vond het best vervelend eigenlijk. 3 a 4 mailtjes per dag is wel overkill, maar het kan zijn dat dat de piek was voor haar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Waswat op 02-05-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
-

[ Voor 100% gewijzigd door naruto39 op 19-05-2022 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Voor UX inderdaad vrij hoog met haar ervaring, maar voor de techniek in het algemeen zeker niet. Voor software/devops/infra engineers is het is een vrij normaal salaris met 1 á 2 jaar ervaring voor bedrijven die niet Nederlands zijn in ieder geval. Bij Uber bijvoorbeeld zit je met minime ervaring (< 3 jaar) al snel rond 6.5-7k totaal. Toen ik begon met werken kreeg ik van een US-based startup zo rond de 4.5k per maand met enkel wat stages achter de rug, en dat was al een tijdje geleden en zij hadden echt geen gigantisch budget. In de tech kan je Nederlandse werkgevers en de consultancy beter achter je laten, daar accepteren echt te veel mensen veel te lage salarissen desondanks de schaarste. De cultuuromslag om de middelmatigheid niet te accepteren die je in de VK ziet en nu ook begint te komen in Duitsland heb je hier nog niet.

Trouwens hou je van 5.5k per maand niet gigantisch veel over, dus staar je daar echt niet blind op. Je kan wat meer geld sparen maar je kan niet riant leven, continu op vakanties gaan of even een huis kopen. De enige manier om in Nederland goed te verdienen zonder dat een significant deel wordt afgepakt is om een (groot) deel van je salarissen in RSUs te krijgen. En dat is weer vaak alleen bij Amerikaanse bedrijven een optie, maar totdat de expat regeling er af is maak je als Nederlander vooralsnog minder kans om daar werkzaam te zijn tenzij je echt internationaal gezien uitmuntende prestaties kan leveren.

Over het laatste stukje: mogelijk maar niet voor iedereen realistisch. 10k per maand is het startsalaris bij Databricks, en bij IMC of Optiver ligt dat nog veel hoger. Maar daar hebben slechts een klein aantal mensen wat aan. Hoe je daar terecht komt is: oneindig system design, algorithms, etc. oefenen, uitmuntende soft-skills hebben, een goede CV kunnen aanleveren en een ruime portie geluk hebben tijdens je interview traject. Wegens de bovengenoemde rede zal het momenteel ook zeker significant uitmaken of je Nederlander of niet-Nederlander bent, hopelijk komt daar binnenkort verandering in.
naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:20:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met recruiters als je gebeld wordt of via LinkedIn benaderd wordt en je wil weten wat de verwachte salarisindicatie is? Moet je dan persé solliciteren bij een bedrijf of kun je ook meteen vragen wat min en max is dat ze willen betalen.
Als het een interne recruiter is, direct vragen naar een indicatie. Wegens de schaarste op de markt zijn ze daar vaak niet vies van, en dan heb je een betere ruimte om te onderhandelen. Krijg je dat niet, dan gewoon brutaal zijn en minimaal ~1.5x je huidige salaris vragen. Externe recruiters heb je niet heel veel aan. Die verwijzen je enkel door naar een standaard sollicitatieprocedure.

[ Voor 28% gewijzigd door Fox op 03-05-2022 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

RagingPenguin schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:12:
[...]

5.5K is zo'n beetje het standaard plafond voor senior functies in de IT. 10K is wel een beetje uitzonderlijk, maar bedrijven als booking.com, github of meta betalen dat wel voor iemand die echt goed is.
Nee, zeker niet. Voor de bedrijven die jij noemt is 5.5K een junior/medior salaris (als we naar total comp kijken).

Daarnaast is er nog Uber, Hashicorp, Amazon, Microsoft, Intel, Google, Adyen etc. Ook wordt er op de high-tech campus redelijk betaald tegenwoordig (80K-100K/Jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

naruto39 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:20:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met recruiters als je gebeld wordt of via LinkedIn benaderd wordt en je wil weten wat de verwachte salarisindicatie is? Moet je dan persé solliciteren bij een bedrijf of kun je ook meteen vragen wat min en max is dat ze willen betalen.
Het is een recruiter ... Ik zou dat gewoon vragen en hun laten beantwoorden.
Zei benaderen jou, en het is natuurlijk een belangrijk gegeven in de afweging.
Sterker nog, het is waarschijnlijk het makkelijkste filter-gegeven om te krijgen qua tijdsinspanning.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Pagina: 1 ... 126 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.