Haha nou bedankt, fijn om te horen dat het goed is. Vraagje, hoe kom je erbij dat het 900 meer is dan cap? Cap was 3450 p/m. Is toch 300 euro verschil? Sorry, het is m'n eerste baan dus ik zal wel ergens met premies ofzo niet goed aan het rekenen zijnTrue schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:05:
[...]
Jesus, dit is gewoon 900€ meer dan het aanbod van Cap. Met 3750€ de markt betreden met 21 jaar, het wordt met de dag gekker dit.![]()
Inhoudelijk antwoord is dat het voor mij een ongeloofwaardig hoog aanbod is. Als het is zoals je geeft is dit heel netjes.
2*40*12=960 euro/jaar. Dat komt mij als heel karig over. Ik leg zelf als ZZP-er zo'n 15K/jaar in (max fiscaal aftrekbaar). Nu is dat wel voor een redelijk riant pensioen, maar 960/jaar is dan toch wel de andere kant van het spectrum. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor. Ben benieuwd hoe anderen dit zien.Naccer schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:44:
[...]
Ok wil hier nog even op terugkomen sinds ik onzeker ben over iets.
Na aanvragen van de proforma zijn de volgende dingen bekend.
Pensioeninleg is inderdaad 50/50 alleen de inbreng is €40,- per maand. Dit lijkt mij absurd karig of is dit standaard wegens mijn jonge leeftijd? Ik heb hier nog redelijk weinig ervaring in en kan niet een concreet antwoord vinden als ik ga rondspeuren op het internet
Dit is security, dat betaalt zeer goed. Ik doe zelf af en toe wat klusjes als zelfstandige naast mijn baan als CISO en een uurtarief van 150 per uur is niet vreemd. Ik neem ook security en risk managers aan met een jaar of drie ervaring en die voor 5K plus bonuscomponenten werken. Oud collega werkt nu in de VS als security consultant, verdient op zijn 32e 250K per jaar. Nu is dat niet Nederland, maar wel om het beeld te schetsen wat voor goedverdienen vakgebied dat is.True schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:05:
[...]
Jesus, dit is gewoon 900€ meer dan het aanbod van Cap. Met 3750€ de markt betreden met 21 jaar, het wordt met de dag gekker dit.![]()
Inhoudelijk antwoord is dat het voor mij een ongeloofwaardig hoog aanbod is. Als het is zoals je geeft is dit heel netjes.
Je zei eerst:epic_legendz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:09:
[...]
Haha nou bedankt, fijn om te horen dat het goed is. Vraagje, hoe kom je erbij dat het 900 meer is dan cap? Cap was 3450 p/m. Is toch 300 euro verschil? Sorry, het is m'n eerste baan dus ik zal wel ergens met premies ofzo niet goed aan het rekenen zijn
Dus eigenlijk is dat 2790, zo'n 900€ verschil.Vast maandsalaris (bruto): €3500 incl 710 mobiliteitsvergoeding
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ohja, logisch. Alleen krijg ik bij dit bedrijf geen lease, dus dat zal ik zelf moeten doen hahaTrue schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:31:
[...]
Je zei eerst:
[...]
Dus eigenlijk is dat 2790, zo'n 900€ verschil.
Als ik het goed begreep was dat een traineeship? En hier ga je direct in dienst? En dan nog de leaseauto? In je vorige post beschreef je tevens een groeipad, hier niet.epic_legendz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:59:
Dag alle, ik heb een tijdje geleden een post gedaan met een aanbod van Cap. Bedankt voor jullie advies want het was idd niet zo mooi als het leek.
Hoe sta je dan zelf in je carrière, heb je al wat ervaring met je vakgebied, of zoek je juist dat traineeship en dat groeipad om te starten? In dat laatste geval zou ik niet voor euro's kiezen, maar voor de toko die je het beste op kan leiden.
Verder vind ik 3500 zonder werkervaring en 'niet zo mooi als het leek' niet echt met elkaar rijmen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zo rekenen is niet echt eerlijk. Je krijgt geen lease auto, omdat je die hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebt en dus geen recht op hebt. Ik zou bruto salaris 1:1 vergelijken en de auto buiten beschouwen laten, tenzij je naar ergens gaat waar je ook een auto krijgt.epic_legendz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:34:
[...]
Ohja, logisch. Alleen krijg ik bij dit bedrijf geen lease, dus dat zal ik zelf moeten doen haha
epic_legendz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:59:
Dag alle, ik heb een tijdje geleden een post gedaan met een aanbod van Cap. Bedankt voor jullie advies want het was idd niet zo mooi als het leek. Ik heb een nieuw aanbod gekregen en ben benieuwd of dit er meer op lijkt.
Leeftijd: 21
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 0 (starter)
• (Woon) Locatie: Apeldoorn
2. Wat doe je: security consultancy
• Functie: security engineer
• Werkgever/branche: consultancy firma
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 38/40?
• Reistijd: uur
• Werkdruk: gemiddeld
Expertise en certificaten: AZ-104, AZ-500, Security+, AWS solutions architect associate + security specialty
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3750
• Vakantiegeld: Incl bruto salaris (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Onbekend
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5.5% en betaald alle premies
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: 0.19cent per km
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Buiten NL dus wellicht niet zo bruikbaar, maar nieuw aanbod gehad:
Zoals ik al zei, lastig vergelijken maar mooie stap weer
Members only:
Inloggen
Don't forget to wear a flower in your hair.Christoph schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:22:
***members only***
Waar ik altijd benieuwd naar ben als het om buitenland gaat, hoe is dit te vergelijken met NL. Is San Francisco qua cost of living te vergelijken met bijvoorbeeld Amsterdam?Christoph schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:22:
***members only***
Dat zet een salaris een beetje in perspectief
Oké dat snap ik, maar moet ik dan niet de km vergoeding van dit bedrijf er bij op tellen? Want dat zat ook bij het salaris van Cap in.Phyrozi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:44:
[...]
Zo rekenen is niet echt eerlijk. Je krijgt geen lease auto, omdat je die hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebt en dus geen recht op hebt. Ik zou bruto salaris 1:1 vergelijken en de auto buiten beschouwen laten, tenzij je naar ergens gaat waar je ook een auto krijgt.
Nou het was een young professionals programma, en ik vond dat eerlijk gezegd een beetje tegen vallen want het was niet alsof je extra cursussen kreeg of dergelijke. Ik ben bij dit bedrijf de enige junior security engineer dus ik mag eerst samen werken met iemand en krijg (hopelijk) snel m'n eigen cliënten. Dus ik zal wel meer in het diepe gegooid worden, maar ik denk dat ik er meer zal leren en zeker meer kans heb om snel door te groeien. Overigens heb ik hier ook iedere drie maanden kans op salaris verhoging.Richh schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:45:
[...]
Als ik het goed begreep was dat een traineeship? En hier ga je direct in dienst? En dan nog de leaseauto? In je vorige post beschreef je tevens een groeipad, hier niet.
Hoe sta je dan zelf in je carrière, heb je al wat ervaring met je vakgebied, of zoek je juist dat traineeship en dat groeipad om te starten? In dat laatste geval zou ik niet voor euro's kiezen, maar voor de toko die je het beste op kan leiden.
Verder vind ik 3500 zonder werkervaring en 'niet zo mooi als het leek' niet echt met elkaar rijmendat is volgens mij een bijzonder hoog startsalaris. Ben het eens met @True, het is voor Nederlandse begrippen haast ongeloofwaardig. Maar: good for you
Absoluut niet, San Francisco is veel duurder. Klein appartementje kost je al makkelijk $3500-4000/maand daar, makkelijk dubbele van Amsterdam. Cost of living als geheel is zo'n 30-60% duurder dan in Amsterdam afhankelijk van je situatie.B-Real schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:49:
Is San Francisco qua cost of living te vergelijken met bijvoorbeeld Amsterdam?
Volgens mij val je in SF tegenwoordig met een annual income van anderhalve ton al onder de poverty line. Neemt niet weg dat je met een half miljoen op jaarbasis vrijwel overal ter wereld zeer aangenaam kunt leven, helemaal als je je huis op een gunstiger moment hebt gekocht.
Dit is toch altijd een lastige component. In principe is een km vergoeding een vergoeding voor gemaakte kosten, ik vind het daarmee ook geen salaris. Je kunt er geen boodschappen voor doen, maar is echt bedoelt om mee naar je werk te rijden.epic_legendz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:08:
[...]
Oké dat snap ik, maar moet ik dan niet de km vergoeding van dit bedrijf er bij op tellen? Want dat zat ook bij het salaris van Cap in.
Als je een lease auto hebt/krijgt is het makkelijk. Je kunt uitrekenen wat deze aan bijtelling kost (indien je deze ook privé rijdt) en wat je eventueel aan eigen bijdrage hebt. Meer kosten heb je niet ongeacht hoeveel je rijdt (in alle redelijkheid).
Krijg je een km vergoeding dan moet je een rekensom gaan maken.
Wat kost een auto indien je deze zelf aanschaft (brandstof, verzekering, mrb, onderhoud, afschrijving). Waarbij een aantal variabelen sterk afhankelijk zijn hoeveel je rijdt (zowel zakelijk als privé). Wat kost een kilometer rijden dan? Hoeveel zakelijk km's rijd je? Wat is de vergoeding per km?
Opzich nog prima te doen als je altijd naar dezelfde werklocatie moet rijden, maar als je de ene keer 20km moet rijden en de andere keer een halfjaar bij een klant 100km verderop zit maakt het wel verschil.
De standaard belastingvrije vergoeding van 19 cent per km is in elk geval vrijwel nooit toereikend als je alle componenten meeneemt. (en ja, uitzonderingen zijn er altijd....)
Sinds 1 januari overgstapt naar een volledig nieuwe functie voor mij. Na ruim 4 jaar als fullstack developer/devops engineer te hebben gewerkt is het gelukt om zonder veel in te leveren op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden de overstap te kunnen maken naar een iets minder technische functie; Business/Informatie analist. Ik heb wel wat omhoog moeten onderhandelen voordat ik de overstap maakte om niet mega veel achteruit te gaan. Toevallig vandaag 9 maanden eerder dan verwacht een onbepaalde tijd contract mogen tekenen.
Planning is wel om eind van dit jaar een grote stap omhoog te maken in salaris. Ik ben natuurlijk als junior begonnen (echter wel direct gedatcheerd op een senior functie). Dus ik vind dat ik wel een goede onderhandelingspositie heb.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO Computer Science (BSc)
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem
2. Wat doe je:
• Functie: Business/Informatie Analist
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 35
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0 of 45 minuten
• Werkdruk: Relatief hoog (hoger dan mijn vorige baan)
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0 - 800 per maand afhankelijk van aantal gewerkte uren plust nog wat netto vergoedingen. Dit is, tenzij ik een volle maand op vakantie ben altijd wel hoger dan 700.
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 - 50.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 800
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 - 50.000
Planning is wel om eind van dit jaar een grote stap omhoog te maken in salaris. Ik ben natuurlijk als junior begonnen (echter wel direct gedatcheerd op een senior functie). Dus ik vind dat ik wel een goede onderhandelingspositie heb.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO Computer Science (BSc)
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem
2. Wat doe je:
• Functie: Business/Informatie Analist
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 35
• Reistijd: 0 of 45 minuten
• Werkdruk: Relatief hoog (hoger dan mijn vorige baan)
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0 - 800 per maand afhankelijk van aantal gewerkte uren plust nog wat netto vergoedingen. Dit is, tenzij ik een volle maand op vakantie ben altijd wel hoger dan 700.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 - 50.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 800
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 - 50.000
Congrats! Knap!Christoph schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:22:
***members only***
Director van wat? Zit je in Sales, Support, (Professional) Services?
En zit je bedrijf op Mission St?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Creative Media and Game Technologies & MBO niv.4 applicatie ontwikkeling
• Werkervaring: 5 jaar parttime (bij dezelfde werkgever)
• (Woon) Locatie: Enschede
2. Wat doe je:
• Functie: Softwareontwikkelaar
• Werkgever/branche: Overige telecommunicatie
• (Werk) Locatie(s): Enschede
• Reistijd: 30 min.
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2300
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29.808
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: n.v.t
• Overige: n.v.t
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29.808
Dit is een aanbod wat ik recent heb ontvangen van de werkgever waar ik tot op heden part time heb gewerkt.
Gezien het mijn eerste "professionele" job is, heb ik eigenlijk geen idee of dit een redelijk aanbod is in deze omgeving.
Iemand suggesties / opmerkingen?
• Opleiding: HBO Creative Media and Game Technologies & MBO niv.4 applicatie ontwikkeling
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Dit is een aanbod wat ik recent heb ontvangen van de werkgever waar ik tot op heden part time heb gewerkt.
Gezien het mijn eerste "professionele" job is, heb ik eigenlijk geen idee of dit een redelijk aanbod is in deze omgeving.
Lijkt me redelijk mager, vooral omdat je ook weinig vakantiedagen hebt, pensioen niet bekend is, geen dertiende maand?Justinbuurman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:36:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Gezien het mijn eerste "professionele" job is, heb ik eigenlijk geen idee of dit een redelijk aanbod is in deze omgeving.![]()
Met een HBO kan je zeker 2700 vragen, ook in deze regio. Als je ook al een aantal jaar daar werkt (je kennen/kunnen is bekend, minder risico voor de werkgever) zou ik zelfs nog meer dan dat verwachten.
Met part-time werkervaring, en als je een beetje technisch onderlegd bent, denk ik dat een willekeurige grote detacheerder uit de regio (als je namen wil moet je me even een PB sturen) al 2700 zou bieden.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Vind ik niet als je al 5 jaar hier bezig bent en je waarschijnlijk al kwaliteit kunt leveren van een ingewerkte werknemer en mogelijk al zelfs medior niveau aantikt binnen deze organisatie. Daarbij het grote tekort op de IT markt. Dat gezegd hebbende, als jij goed kan verwoorden met concrete voorbeelden dat jij meer waard bent voor de organisatie en je werkgever is iemand die 'normaal' zo'n discussie aan kan gaan dan zou ik je hard maken heel wat meer dan 2300 (standaard HBO startsalaris imo in niet populaire branches)[b]Justinbuurman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:36:
Gezien het mijn eerste "professionele" job is, heb ik eigenlijk geen idee of dit een redelijk aanbod is in deze omgeving.![]()
Misschien weet je wat collega's verdienen die net zo goed zijn? rond de 3000 zou ik niet gek vinden, ook al ben je starter, je bent immers geen starter voor hen. Als dat verschil voor beide partijen duidelijk is dan valt er te praten. Bij een ander bedrijf waar je vers binnen komt ben je weer minder waard imo
[ Voor 14% gewijzigd door Furion2000 op 14-04-2022 14:52 ]
Wat is 'parttime' in jouw geval? Er is nogal een verschil tussen 4 uur per week parttime werken en 32 uur per week parttime werkenJustinbuurman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:36:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
€2300 is voor een starter met nul ervaring al geen vetpot, maar met 5 jaar ervaring, zelfs al zou het maar een paar uur per week zijn, is het bedroevend laag.
Suggestie: in gesprek gaan met andere bedrijven.
The devil is in the details.
Die 5 jaar parttime ervaring moet omgerekend minstens 1 jaar fulltime zijn, als het niet meer is. Dan zou ik iets van 3000 wel fair vinden. Helemaal als de secundaire voorwaarden slecht zijn. Je werkgever neemt hier een gokje en hoopt dat je het wel prima vindt.dragonhaertt schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:47:
[...]
Lijkt me redelijk mager, vooral omdat je ook weinig vakantiedagen hebt, pensioen niet bekend is, geen dertiende maand?
Met een HBO kan je zeker 2700 vragen, ook in deze regio. Als je ook al een aantal jaar daar werkt (je kennen/kunnen is bekend, minder risico voor de werkgever) zou ik zelfs nog meer dan dat verwachten.
Met part-time werkervaring, en als je een beetje technisch onderlegd bent, denk ik dat een willekeurige grote detacheerder uit de regio (als je namen wil moet je me even een PB sturen) al 2700 zou bieden.
@Justinbuurman ik sluit mij aan met wat hier boven al gezegd is, het is een erg mager aanbod. In Twente zijn genoeg werkgevers die een hbo-starter meer kunnen bieden zonder de werkervaring en al helemaal zonder ingewerkt te zijn in die organisatie.
Stel je hebt afgelopen vijf jaar 12u/wk (of meer) gewerkt in die organisatie als studentenbaantje dan vind ik het aanbod echt een klap in je gezicht.
Net zoals @dragonhaertt kom ik uit de regio, als je inhoudelijk regionaal wat tips wilt hebben mag je mij ook via de DM berichten.
Stel je hebt afgelopen vijf jaar 12u/wk (of meer) gewerkt in die organisatie als studentenbaantje dan vind ik het aanbod echt een klap in je gezicht.
Net zoals @dragonhaertt kom ik uit de regio, als je inhoudelijk regionaal wat tips wilt hebben mag je mij ook via de DM berichten.
Joppiez schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:46:
***members only***
Members only:
Inloggen
Overgestapt naar consultancy (met een salaris die vrij gewoontjes is). Verwacht komende jaren aanzienlijk te gaan groeien in salaris, daar is althans de onderhandelingsruimte voor mits er aan bepaalde targets voldaan wordt. De dynamiek die consultancy met zich meebrengt maakt het werk voor mij een stuk boeiender.
3000 lijkt me, voor een wat minder 'abstracte' HBO studie (niet zoals TI), wat aan de hoge kant voor deze regio.retoohs schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:58:
[...]
Die 5 jaar parttime ervaring moet omgerekend minstens 1 jaar fulltime zijn, als het niet meer is. Dan zou ik iets van 3000 wel fair vinden. Helemaal als de secundaire voorwaarden slecht zijn. Je werkgever neemt hier een gokje en hoopt dat je het wel prima vindt.
Dat is waar Universitair geschoolde bachelors meestal op starten.
2800-2900 lijkt me wel realistisch als je omgerekend 1 jaar ervaring hebt. Natuurlijk zullen er altijd bedrijven zijn die meer betalen, maar voor de werknemer is dit natuurlijk ook een veilige keus.
In ieder geval is het initiele aanbod van 2300 echt ver onder de maat, zeker gezien de magere secundaire voorwaarden. Volgens mij zijn we het daar allemaal wel mee eens. (persoonlijk zou ik die manager een dikke veeg uit de pan geven, en meteen ergens anders gaan kijken. Als je toekomstige werkgever je nu al zo behandeld belooft dat niet veel goeds.)
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Het gat tussen de mobiliteitsvergoeding en de leasevergoeding lijkt zo op het eerste gezicht wel erg groot. Een leaseauto heeft immers meer kosten voor de werkgever (oa brandstof in welke vorm dan ook). Als die 950 per maand inclusief brandstof is, dan zou ik op z'n minst ook een bruto bijdrage van 950 per maand verwachten, waarvan dan de gereden kilometers netto worden uitbetaald en het restant bedrag (950 - kilometers * 0.19) dan bruto wordt uitbetaald. Idealiter zou je die 950 euro sowieso bruto krijgen en daarnaast nog 19 cent per kilometer, maar dat is dus erg afhankelijk van hoe ze brandstof berekenen bij de leaseauto.Joppiez schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:34:
[...]
***members only***
Overgestapt naar consultancy (met een salaris die vrij gewoontjes is). Verwacht komende jaren aanzienlijk te gaan groeien in salaris, daar is althans de onderhandelingsruimte voor mits er aan bepaalde targets voldaan wordt. De dynamiek die consultancy met zich meebrengt maakt het werk voor mij een stuk boeiender.
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 14-04-2022 17:24 ]
Bij mij doen ze leasebudget als bruto bedrag, en per gereden kilometer gaat daar 19 cent bruto af en komt er 19 cent netto bij. Misschien is dat bij @Joppiez ook zo, is het alleen anders opgeschreven.Paprika schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:23:
[...]
Het gat tussen de mobiliteitsvergoeding en de leasevergoeding lijkt zo op het eerste gezicht wel erg groot. Een leaseauto heeft immers meer kosten voor de werkgever (oa brandstof in welke vorm dan ook). Als die 950 per maand inclusief brandstof is, dan zou ik op z'n minst ook een bruto bijdrage van 950 per maand verwachten, waarvan dan de gereden kilometers netto worden uitbetaald en het restant bedrag (950 - kilometers * 0.19) dan bruto wordt uitbetaald. Idealiter zou je die 950 euro sowieso bruto krijgen en daarnaast nog 19 cent per kilometer, maar dat is dus erg afhankelijk van hoe ze brandstof berekenen bij de leaseauto.
Dat is het scenario dat ik schets met een iets langere uit legmacmellow schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:42:
[...]
Bij mij doen ze leasebudget als bruto bedrag, en per gereden kilometer gaat daar 19 cent bruto af en komt er 19 cent netto bij. Misschien is dat bij @Joppiez ook zo, is het alleen anders opgeschreven.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 14-04-2022 17:49 ]
Sales, en neeBooth schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:53:
[...]
Congrats! Knap!
Director van wat? Zit je in Sales, Support, (Professional) Services?
En zit je bedrijf op Mission St?
Kan ook onkunde zijn en leidinggevende zijn momenteel ook zo vloeibaar als maar zijn kan. Het is niet slecht om te leren 'knokken' voor je salaris als diegene tegenover je zit wel voor rede vatbaar is en zelfs dan zijn er mogelijk anderen die je hoger hebben staan en net zoveel 'macht' hebben om je te geven wat fair is. De 'uitvlucht' andere werkgever is anno '22 redelijk standaard, waar zijn de gasten gebleven die eerst een paar keer aan de boom schudden?dragonhaertt schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:01:
[...]
3000 lijkt me, voor een wat minder 'abstracte' HBO studie (niet zoals TI), wat aan de hoge kant voor deze regio.
Dat is waar Universitair geschoolde bachelors meestal op starten.
2800-2900 lijkt me wel realistisch als je omgerekend 1 jaar ervaring hebt. Natuurlijk zullen er altijd bedrijven zijn die meer betalen, maar voor de werknemer is dit natuurlijk ook een veilige keus.
In ieder geval is het initiele aanbod van 2300 echt ver onder de maat, zeker gezien de magere secundaire voorwaarden. Volgens mij zijn we het daar allemaal wel mee eens. (persoonlijk zou ik die manager een dikke veeg uit de pan geven, en meteen ergens anders gaan kijken. Als je toekomstige werkgever je nu al zo behandeld belooft dat niet veel goeds.)
Naast dat salaris belangrijk is, zijn er natuurlijk ook dingen zoals een goede leeromgeving, leuke collega's, uitdaging, afstand etc. die meespelen in zo'n overweging. Ondanks dat het in dit topic logischerwijs altijd over geld gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Furion2000 op 14-04-2022 19:08 ]
K
[ Voor 100% gewijzigd door ohakerel op 16-04-2022 00:58 ]
Ik zou 100% voor optie 2 gaan: reistijd is echt een groot goed. En je geeft zelf aan dat het je een fijnere omgeving lijkt. Dat zijn twee factoren die super belangrijk zijn imo. Salaris krijg je 1x per maand, de mensen met wie je werkt zie je bijna elke dag.Dalisay schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:05:
Dag allen,
Ik ben een starter die afgelopen zomer is afgestudeerd en nu wil gaan beginnen met werken.
Daarbij heb ik de volgende 2 functies aangeboden gekregen maar kan ik niet goed uitmaken wat uiteindelijk het beste voor mij is en zoek ik graag naar enig advies vanuit jullie.
***members only***
***members only***
Uiteraard snap ik dat mijn leertraject de komende jaren het belangrijkst is maar dat zit bij beide opties wel snor. Beide geven ook goede groeimogelijkheden weer.
Wat ik lastig vind is dat de reistijd van optie 2 niets is vergeleken met optie 1, wat mij ook meer vrije tijd geeft. Aan de andere kant belooft optie 1 veel werk vanuit huis en 1-2x per week op locatie werken vind ik ook geen drama alleen weeg ik er weer tijd tegenop.
Ook heb ik met optie 2 weer te maken met in-house werk wat mij een fijnere omgeving lijkt om in te groeien aangezien je dan met vaste mensen te maken hebt.
Als ik nadenk over mijn toekomst en de velen reacties die ik op Tweakers heb gelezen, dan lijkt het mij ook weer handig om puur bruto hoger te beginnen omdat je dat dan als argument kan gebruiken voor enige toekomstige baankansen.(Bovendien is bijv 10% jaarlijkse groei op 3200 hoger dan op 2800) Is dit echt zo of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Ik probeer optie 2 meer in het licht te zetten omdat optie 1 uit zichzelf wel sterk naar voren komt, de gehele package meegerekend. Loop ik ook enige toeslagen mis die ik bij de een wel zou kunnen krijgen en bij de ander niet?
Ik hoor graag jullie reactie tegemoet!
Mijn strategie zou zijn het 'probleem' aan de werkgever voorleggen. Zeg iets in de trend van "dank voor het mooie aanbod. Ik zie mezelf hier echt werken en heb er zin in om te starten! Wat me een beetje tegen houdt om gelijk te tekenen - is dat ik ook een ander aanbod heb gekregen dat 450eur hoger is. Zogezegd hebben jullie mijn voorkeur, maar is er misschien iets dat we kunnen doen om de keuze voor mij eenvoudiger te maken?"
Dan leggen ze er 150-300 bovenop, en heb jij een toffe werkplek + beter salaris. Succes!
2x dat voor een huis + 3500 voor daycare, gras is inderdaad niet altijd groener etc. Maargoed leven en werken in CA is wel heel mooi.Kid Jansen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:34:
[...]
Absoluut niet, San Francisco is veel duurder. Klein appartementje kost je al makkelijk $3500-4000/maand daar, makkelijk dubbele van Amsterdam. Cost of living als geheel is zo'n 30-60% duurder dan in Amsterdam afhankelijk van je situatie.
Begrijp me niet verkeerd, verhongeren zul je niet en je hebt een mooie stap gemaakt. Maar ik vind dit bijzonder laag voor een salesmanager. Salesmanagers om mij heen pakken ruim 2 en soms zelfs 3x zoveel aan basisvergoeding, en dat met vergelijkbare ervaring.CryptoNL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:08:
***members only***
Wat ik wil zeggen; er zit meer in!
[ Voor 4% gewijzigd door DiscoNootje op 15-04-2022 22:23 ]
Ik zit ook in SF (Potrero Hill opt moment ^^) en spendeer een groter percentage van m'n maandloon aan alle vaste kosten, maar doordat het salaris hier zo hoog is, hou je desondanks een heel stuk meer over om te sparen aan het eind van de maand.Christoph schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 06:06:
[...]
2x dat voor een huis + 3500 voor daycare, gras is inderdaad niet altijd groener etc. Maargoed leven en werken in CA is wel heel mooi.
Do what you love, do it often
Same hoor - wij wonen ook in Potreromacciez schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:50:
[...]
Ik zit ook in SF (Potrero Hill opt moment ^^) en spendeer een groter percentage van m'n maandloon aan alle vaste kosten, maar doordat het salaris hier zo hoog is, hou je desondanks een heel stuk meer over om te sparen aan het eind van de maand.
Eerste jaar werken na studie zit er op. Ga met plezier naar mijn werk en heb leuke collega's. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Dat hangt natuurlijk ook wel van het soort bedrijf af en hoeveel je binnenhaalt aan sales. Een vertegenwoordiger die langs MKB gaat noemt zich ook sales manager maar kan geen salaris van 10 a 15k per maand verantwoorden.DiscoNootje schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:21:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, verhongeren zul je niet en je hebt een mooie stap gemaakt. Maar ik vind dit bijzonder laag voor een salesmanager. Salesmanagers om mij heen pakken ruim 2 en soms zelfs 3x zoveel aan basisvergoeding, en dat met vergelijkbare ervaring.
Wat ik wil zeggen; er zit meer in!
Lijkt mij een prima salaris. Tenzij hij een paar miljoen per jaar binnenhaalt, maar dat lees ik niet terug.
Ligt aan definities dan. Onder 'Salesmanager' versta ik iemand die leiding geeft aan een team van Sales mensen, iemand die rapporteert aan de countrymanager/VP etc. Vandaar dan ook dat de bonusregeling ontbreekt. Vaak krijgen managers geen bonus, of in ieder geval beperkt.jongetje schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:11:
[...]
Dat hangt natuurlijk ook wel van het soort bedrijf af en hoeveel je binnenhaalt aan sales. Een vertegenwoordiger die langs MKB gaat noemt zich ook sales manager maar kan geen salaris van 10 a 15k per maand verantwoorden.
Lijkt mij een prima salaris. Tenzij hij een paar miljoen per jaar binnenhaalt, maar dat lees ik niet terug.
Mocht OP een typische AM/AE rol bedoelen, ja dan vind ik het een prima basis salaris. Wel zet ik dan mijn vraagtekens bij het ontbreken van de bonusregeling.
Members only: title
Inloggen
Taxonomy
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
[ Voor 13% gewijzigd door Freeaqingme op 16-04-2022 19:50 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
@HSG Leuk om zoveel tijd te sparen en kopen, maar die uren moet je ook ergens opmaken omdat die niet oneindig houdbaar zijn, hoe ga je dat doen? Als je ze laat vervallen ben je ze kwijt.
En dat IKB kun jij er niet helemaal bij optellen want daar heb je tijd voor gekocht.
En dat IKB kun jij er niet helemaal bij optellen want daar heb je tijd voor gekocht.
[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 17-04-2022 07:57 ]
Nog een andere red flag voor mij persoonlijk is die leeflangregeling.DiscoNootje schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:39:
[...]
Ligt aan definities dan. Onder 'Salesmanager' versta ik iemand die leiding geeft aan een team van Sales mensen, iemand die rapporteert aan de countrymanager/VP etc. Vandaar dan ook dat de bonusregeling ontbreekt. Vaak krijgen managers geen bonus, of in ieder geval beperkt.
Mocht OP een typische AM/AE rol bedoelen, ja dan vind ik het een prima basis salaris. Wel zet ik dan mijn vraagtekens bij het ontbreken van de bonusregeling.
Ik heb er een keer mee te maken gehad, ze verkopen het leuk (DiE FoNdSeN ZiJn bOeVeN), maar puntje bij paaltje is het vooral interessant voor de werkgever.
De compensatieuren krijg ik wel voor het eind van het jaar op.jongetje schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:54:
@HSG Leuk om zoveel tijd te sparen en kopen, maar die uren moet je ook ergens opmaken omdat die niet oneindig houdbaar zijn, hoe ga je dat doen? Als je ze laat vervallen ben je ze kwijt.
Als ik verlof opneem dan ga ik altijd eerst mijn compensatieuren gebruiken want je kan bij het aanvragen van verlof kiezen uit welk potje je wilt gebruiken (IKB, Compensatie, overuren of verlof).
[ Voor 3% gewijzigd door HSG op 17-04-2022 09:36 ]
Ik regel het sowieso liever zelf. Gewoon via Brand New Day of iets van die strekking.FlowSnake schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:32:
[...]
Nog een andere red flag voor mij persoonlijk is die leeflangregeling.
Ik heb er een keer mee te maken gehad, ze verkopen het leuk (DiE FoNdSeN ZiJn bOeVeN), maar puntje bij paaltje is het vooral interessant voor de werkgever.
Misschien handig om een deel 15 op te zetten en deze te archiveren? Is toch weer 4 jaar oud met ruim 499 pagina's.
Daarnaast kan je de compensatieuren ook deels verkopen (max 100 uur) zorg wel dat je deze uren pas verkoopt nadat je eventuele salarisverhoging hebt gehad, want op moment van verkopen gaat het alleen maar om het huidige uurloon. Met uren kopen is het weer andersom, die kan je beter kopen als je nog geen verhoging hebt gehad.HSG schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:34:
[...]
De compensatieuren krijg ik wel voor het eind van het jaar op.IKB-uren zijn oneindig geldig en je krijgt er elk jaar 22 uur van het rijk en de normale vakantieuren zijn 2 jaar geldig (krijg je ze in 2021 dan kun je ze nog meenemen voor 2022). Maar ook die zijn inmiddels op.
Als ik verlof opneem dan ga ik altijd eerst mijn compensatieuren gebruiken want je kan bij het aanvragen van verlof kiezen uit welk potje je wilt gebruiken (IKB, Compensatie, overuren of verlof).
Update, nieuwe situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO 3 systeembeheer
• Werkervaring:10+ jaar
• (Woon) Locatie: Polen
2. Wat doe je:
• Functie: IT security manager
• Werkgever/branche: Anoniem
• (Werk) Locatie(s): Remote / hybrid / Polen
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: dont know yet
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (Netto): €4737-5167 (afhenkelijk van inflatie)
• Vakantiegeld: geen
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee hoe dit werkt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: geen, betaal denk 20 euro per maand aan OV uit eigen zak.
Oude situatie:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: dont know yet
3. Wat verdien je:
• Mobiliteit per jaar: geen, betaal denk 20 euro per maand aan OV uit eigen zak.
Oude situatie:
1. Wie ben je:
• Werkervaring:10 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Solution consultant
• (Werk) Locatie(s): Remote / Polen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 0 of 15 minuten
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (Netto): €2900-3100 (afhenkelijk van inflatie)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36000
Is dit een Poolse werkgever? Of ben jij in Polen gaan wonen, en werk je op afstand bij een Nederlandse werkgever (of nog iets anders?).DragonChaser schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:08:
Hoe werkt dat nettoloon, op wat voor manier is dat gekoppeld aan inflatie?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Members only:
Inloggen
Je zit inderdaad wat aan de lage kant qua salaris. Aan de andere kant weet ik niet hoe lang je last hebt gehad van je burnout en of je al weer aan het werk bent, maar ik kan me voorstellen dat dat wel enigszins invloed heeft gehad op je salarisontwikkeling.hellum schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:10:
***members only***
Als je nog herstellende bent is het de vraag of je op korte termijn moet switchen (nieuwe omgeving, nieuwe indrukken), tenzij je huidige werkomgeving juist zorgt voor stress.
Daarnaast is geen papiertje vaak de reden dat je met een laag/lager loon start en zoals hier al vaker gezegd ga je over het algemeen toch het snelst in salaris door van baan te wisselen. Het is allemaal een beetje afhankelijk van je burnout ook, als je van die 9 jaar, 3 jaar een burnout hebt gehad dan ben je voor een werkgever natuurlijk ook minder aantrekkelijk (ook al hoeft een evt. volgende het natuurlijk niet te weten).
Lang verhaal kort, zou zeker beginnen met eens om je heen kijken.
ManzokuSan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:53:
[...]
Daarnaast is geen papiertje vaak de reden dat je met een laag/lager loon start en zoals hier al vaker gezegd ga je over het algemeen toch het snelst in salaris door van baan te wisselen. Het is allemaal een beetje afhankelijk van je burnout ook, als je van die 9 jaar, 3 jaar een burnout hebt gehad dan ben je voor een werkgever natuurlijk ook minder aantrekkelijk (ook al hoeft een evt. volgende het natuurlijk niet te weten).
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Ik zou zeggen dat je wel 1 tot 2k bij moet kunnen krijgen, afhankelijk van hoe de salarissen zijn daar in het Noorden
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
True schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:27:
***members only***
Members only:
Inloggen
True schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:27:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
129383_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:41:
***members only***
Members only:
Inloggen
... en gaat over tot de orde van de dag
Gaan jullie het tijdens het halfjaar-gesprek (oid) het hebben over de inflatie? Normaliter is dat natuurlijk iets voor het einde van het jaar, maar ik vind het nu wel een ding worden. Waarschijnlijk 10-12% deze maand, als het niet hoger is.
Wat maakt dat jouw werkgever jouw koopkracht moet compenseren?
*lol* Nee, natuurlijk niet.Xplosivv schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:34:
Gaan jullie het tijdens het halfjaar-gesprek (oid) het hebben over de inflatie? Normaliter is dat natuurlijk iets voor het einde van het jaar, maar ik vind het nu wel een ding worden. Waarschijnlijk 10-12% deze maand, als het niet hoger is.
(Of ga je, als er eens koopkrachtstijging is, ook je werkgever bellen dat je graag €200 per maand wil inleveren?)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Nou ik ga de inflatie wel even noemen. Niet dat ik verwacht dat ik 12% erop krijg en dan nog een echte loonsverhoging, maar het is wel gewoon een pressiemiddel wat je in zou kunnen zetten.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Wanneer was de laatste keer dat er ineens sprake was van een koopkrachtstijging van honderden euro's bij een regulier salaris?unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:44:
[...]
*lol* Nee, natuurlijk niet.
(Of ga je, als er eens koopkrachtstijging is, ook je werkgever bellen dat je graag €200 per maand wil inleveren?)
Irrelevant.Mijre schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:51:
[...]
Wanneer was de laatste keer dat er ineens sprake was van een koopkrachtstijging van honderden euro's bij een regulier salaris?
Je staat niet maandag bij je werkgever op de stoep om salaris in te leveren als je kooprkacht stijgt. Waarom zou je dan wel bij je werkgever gaan zeuren dat je extra inflatiecompensatie wil? Regel dat via de OR ofzo.
EDIT: Overigens daalt je koopkracht dus niet met 12%. Even het CPB er bij gepakt:
" De hoge inflatie en gematigde loonstijging geven een sterk negatieve
ontwikkeling van de reële lonen in 2022. Dat is te zien in het koopkrachtbeeld: in doorsnee daalt de
koopkracht met 2,7%"
Bron: https://www.cpb.nl/sites/...nomisch-Plan-CEP-2022.pdf
[ Voor 28% gewijzigd door unezra op 21-04-2022 20:03 ]
Inflatie is netto, dus dan zou je niet 12% loonsverhoging moeten krijgen maar (afhankelijk van je belastingschaal) 24%?HarmoniousVibe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:49:
Nou ik ga de inflatie wel even noemen. Niet dat ik verwacht dat ik 12% erop krijg en dan nog een echte loonsverhoging, maar het is wel gewoon een pressiemiddel wat je in zou kunnen zetten.
Hoezo irrelevant? Je vraagt zelf of als iemand nu verwacht dat de aardige koopkrachtdaling toch wat gecompenseerd wordt, diegene ook zou inleveren bij een spontane flinke koopkrachtstijging.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:56:
[...]
Irrelevant.
Je staat niet maandag bij je werkgever op de stoep om salaris in te leveren als je kooprkacht stijgt. Waarom zou je dan wel bij je werkgever gaan zeuren dat je extra inflatiecompensatie wil? Regel dat via de OR ofzo.
Mijn antwoord is in de basis: Sure, want dat laatste komt niet bepaald voor de afgelopen decennia. Dus dat lijkt me een prima afspraak om te maken.
Flinke inflatie lijkt me als je zelf onderhandelt over je salaris, zeker iets om mee te nemen.
Overigens lijkt het me bij collectief meer iets voor de vakbonden dan voor de OR.
We raken offtopic, maar volgens het CPB is dus de koopkrachtdaling 2,7%.Mijre schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:09:
[...]
Hoezo irrelevant? Je vraagt zelf of als iemand nu verwacht dat de aardige koopkrachtdaling toch wat gecompenseerd wordt, diegene ook zou inleveren bij een spontane flinke koopkrachtstijging.
Mijn antwoord is in de basis: Sure, want dat laatste komt niet bepaald voor de afgelopen decennia. Dus dat lijkt me een prima afspraak om te maken.
Flinke inflatie lijkt me als je zelf onderhandelt over je salaris, zeker iets om mee te nemen.
Overigens lijkt het me bij collectief meer iets voor de vakbonden dan voor de OR.
Veel bedrijven hebben een inflatiecompensatie van rond de 3% gedaan dit jaar.
Netto: 0,3% achteruitgang. Weinig salarissen waar dat "honderden €" is.
EDIT: Netto: 0,3% vooruitgang. Weinig salarissen waar dat "honderden €" is.
(De jaren daarvoor is de kooprkacht enkel gestegen: https://www.ad.nl/geld/ko...rocent-gestegen~a84deecf/ en ehm, heeft iemand ooit loon ingeleverd om die reden?)
[ Voor 13% gewijzigd door unezra op 22-04-2022 07:49 ]
Je begeeft je als werknemer ook gewoon op een markt (arbeidsmarkt) waar er prijsstijgingen zijn. Een werkgever kan kiezen om dit te negeren maar dan zal goed personeel vertrekken en nieuw personeel moeilijk te werven zijn.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:44:
[...]
Lijkt mij dus niet heel raar om dit mee te nemen in salaris gesprekken. Wellicht is het handiger om het marktwaarde te noemen ipv van inflatie, aangezien het vaak dit soort reacties oplevert bij veel mensen.
Je kwam zelf aanzetten met de honderden waar ik op reageer.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:44:
[...]
My badd. Mensen begonnen hier over 12% en zelfs 24%, terwijl het netto koopkrachtverlies maar 0,3% is en vergat in de haast, de bronnen de checken die ik er later wel bij haalde.Mijre schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:21:
[...]
Je kwam zelf aanzetten met de honderden waar ik op reageer.
Dus idd. Point taken. Het gaat om 0,3% koopkrachtverlies bij een gemiddelde inflatiecompensatie van 3%. (Wat veel werkgevers dit jaar gewoon gedaan hebben.) Als die gegevens kloppen, komt dat bij een modaal salaris (€3167 per maand bruto) neer op een koopkrachtverlies van €9,50 per maand.
Niet echt iets om op hoge poten voor naar je werkgever te stappen lijkt me.
EDIT: @FreakNL Wees me er terecht op dat bij een inflatiecompensatie van 3% en een koopkrachtdaling van 2,7%, je netto 0,3% in koopkracht stijgt. Ofwel, Jan Modaal is er grofweg €10,- per maand op vooruit gegaan, niet achteruit.
[ Voor 15% gewijzigd door unezra op 22-04-2022 07:50 ]
Ik lees daarin dat de stijging van 2009-heden bedroevend was ten opzichte van ervoor.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:18:
[...]
(De jaren daarvoor is de kooprkacht enkel gestegen: https://www.ad.nl/geld/ko...rocent-gestegen~a84deecf/ en ehm, heeft iemand ooit loon ingeleverd om die reden?)
Ik heb geen loon hoeven inleveren dus voor een spontane koopkrachtstijging bij dezelfde werkgever. Of beter gezegd: Ik ging eerder er juist op achteruit, omdat mijn toen crappy salaris niet meesteeg met toenmalige huur- en andere prijsstijgingen.
Het zou me oprecht niet verkeerd lijken voor veel beroepen wanneer het salaris meestijgt bij inflatie. Als daar dan tegenover staat dat er weer ingeleverd moet worden bij deflatie, lijkt het me alsnog meer dan een prima deal.
Dat sowieso, maar dat zou ik ongeacht het bedrag met je eens zijn geweest (wegens niet de beste start van de onderhandelingen).unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:27:
[...]
Niet echt iets om op hoge poten voor naar je werkgever te stappen lijkt me.
Sales manager zonder bonus? De meeste sales managers die ik ken zitten opCryptoNL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:08:
***members only***
Een 50/50 plan, met minstens een vergelijkbaar base.
wat voor revenue ben je verantwoordelijk voor? Want het klinkt niet echt spectaculair voor de rol.
Base is dan weer best hoog voor een starter in sales. Bedrijf is blijkbaar niet bekend met commerciele incentives 😂overhyped schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:31:
[...]
Sales manager zonder bonus? De meeste sales managers die ik ken zitten op
Een 50/50 plan, met minstens een vergelijkbaar base.
wat voor revenue ben je verantwoordelijk voor? Want het klinkt niet echt spectaculair voor de rol.
Als je iets nooit moet doen is het (beginnende) sales een hoge base geven.
Omdat de werkgever anders kans loopt dat mensen gaan werken voor bazen die wel fatsoenlijk betalen. In deze markt kan iemand binnen luttele dagen een nieuwe baan hebben.perspectivebass schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:38:
Wat maakt dat jouw werkgever jouw koopkracht moet compenseren?
Nee, maar ik ben dan ook in loondienst gegaan omdat ik geen (ondernemers)risico wil lopen. Daarnaast staan de lonen al jaren praktisch stil, terwijl de winsten jaar na jaar zijn vesten en de aandeelhouders hebben al jaar na jaar flink hebben kunnen cashen. Tijd dat de werknemers ook eens wat terugkrijgen.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:44:
[...]
Ik ben niet verbaasd dat je hiermee weer de discussie hebt aangewakkerd (niet jouw schuld). Unezra is een recruiter dus die denkt voornamelijk vanuit het bedrijf, ipv de persoon. Dus Unezra's comments verbazen me dan ook niets. Verder vind ik een koopkrachtdaling van 0,3% onwaarschijnlijk laag, aangezien de gemiddelde prijs in de supermarkt alleen al met 10% is gestegen. Laten we het dan nog niet hebben over alle andere dingen waar je "vaste" lasten naartoe gaan. Alles wordt duurder, wel degelijk meer dan 0,3%. Nog steeds blijf ik het gek vinden dat mensen vinden dat een werkgever deze hoge inflaties niet (gedeeltelijk) zou moeten dekken. Uiteindelijk gaat de werkgever zijn prijzen ook verhogen onder het mom van "inflatie". Zij mogen het dus lekker doorberekenen, maar jij hoeft het niet te verwachten? Blijkbaar moeten we maar blij zijn dat we een baan hebben en mogen de werkgevers er met (nog) meer geld vandoor gaan...Xplosivv schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:34:
Nogmaals, zinloze discussie, maar het is wel degelijk iets waar je het over kan hebben.
Uh? Nee.Sjoerd_W schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:25:
[...]
Ik ben niet verbaasd dat je hiermee weer de discussie hebt aangewakkerd (niet jouw schuld). Unezra is een recruiter dus die denkt voornamelijk vanuit het bedrijf, ipv de persoon.
Zie bron.Dus Unezra's comments verbazen me dan ook niets. Verder vind ik een koopkrachtdaling van 0,3% onwaarschijnlijk laag, aangezien de gemiddelde prijs in de supermarkt alleen al met 10% is gestegen. Laten we het dan nog niet hebben over alle andere dingen waar je "vaste" lasten naartoe gaan. Alles wordt duurder, wel degelijk meer dan 0,3%. Nog steeds blijf ik het gek vinden dat mensen vinden dat een werkgever deze hoge inflaties niet (gedeeltelijk) zou moeten dekken. Uiteindelijk gaat de werkgever zijn prijzen ook verhogen onder het mom van "inflatie". Zij mogen het dus lekker doorberekenen, maar jij hoeft het niet te verwachten? Blijkbaar moeten we maar blij zijn dat we een baan hebben en mogen de werkgevers er met (nog) meer geld vandoor gaan...
Nogmaals, zinloze discussie, maar het is wel degelijk iets waar je het over kan hebben.
Ik heb je bron doorgenomen, maar ik kan nergens het getal 0,3% vinden. Ik zie een koopkrachtdaling van 0,6% bij een lage inflatie (lol) en een koopkrachtdaling van 3,4% bij een inflatie van 6%. Ik gok dus zomaar dat we dichter bij die 3,4% (als het niet hoger zal zijn) zullen zitten dan bij die 0,3% waar jij mij komt. Verder is dit een document uit maart, inmiddels zijn we een maand verder en is de situatie alleen maar verslechterd. Dan hebben we het nog niet gehad over de rekenkundige wonders die ze verrichten bij de overheid, want uiteindelijk zijn de cijfers altijd slechter dan wat zij vooraf beraamd hebben.unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:18:
[...]
We raken offtopic, maar volgens het CPB is dus de koopkrachtdaling 2,7%.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nt9Nw1uZaSdSJB0s8lGJYgsh.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Sjoerd_W op 22-04-2022 07:42 ]
Deze snap ik niet? 3-2.7 = 0.3... Maar dat is dan toch in de plus?unezra schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:18:
[...]
We raken offtopic, maar volgens het CPB is dus de koopkrachtdaling 2,7%.
Buiten dat is de inflatie lang geen 10%. Er zijn misschien huishoudens die dat aantikken maar dan zit het vooral in energie en brandstof. Als jij een leaseauto hebt en een vast energiecontract heb je nauwelijks inflatie.
Ik heb toevallig pas geleden een bonnetje van de Lidl uit 2018 gevonden.. En wij kopen vaak hetzelfde. Nootjes zijn bizar veel duurder geworden. Zuivel ook (melk 0.99 vs 1.29), maar een hele hoop producten waren niet of nauwelijks in prijs gestegen...
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 22-04-2022 07:45 ]
Hoe ik tot die 0,3% ben gekomen is letterlijk wat ik eerder heb geschreven. Namelijk dat veel werkgevers in januari een inflatiecompensatie van rond de 3% hebben gegeven. Koopkracht is met 2,7% gedaald, waarmee de netto koopkrachtdaling in mijn beleving nog maar 0,3% is. Ofwel, nog geen €10,- per maand voor een modaal inkomen.Sjoerd_W schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:41:
[...]
Ik heb je bron doorgenomen, maar ik kan nergens het getal 0,3% vinden. Ik zie een koopkrachtdaling van 0,6% bij een lage inflatie (lol) en een koopkrachtdaling van 3,4% bij een inflatie van 6%. Ik gok dus zomaar dat we dichter bij die 3,4% (als het niet hoger zal zijn) zullen zitten dan bij die 0,3% waar jij mij komt. Verder is dit een document uit maart, inmiddels zijn we een maand verder en is de situatie alleen maar verslechterd. Dan hebben we het nog niet gehad over de rekenkundige wonders die ze verrichten bij de overheid, want uiteindelijk zijn de cijfers altijd slechter dan wat zij vooraf beraamd hebben.
[Afbeelding]
EDIT: @FreakNL Wijst me er terecht op dat met een inflatiecompensatie van 3%, en een koopkrachtdaling van 2,7%, Jan Modaal er gemiddeld 0,3% op vooruit is gegaan, niet achteruit.
[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 22-04-2022 07:47 ]
Je hebt helemaal gelijk!FreakNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:42:
[...]
Deze snap ik niet? 3-2.7 = 0.3... Maar dat is dan toch in de plus?
Ook dat en het is geen 10% per maand zoals ik het idee heb dat sommigen lijken te suggereren.Buiten dat is de inflatie lang geen 10%. Er zijn misschien huishoudens die dat aantikken maar dan zit het vooral in energie en brandstof. Als jij een leaseauto hebt en een vast energiecontract heb je nauwelijks inflatie.
Dat is toch een inflatiecorrectie gebaseerd op vorig jaar? Als ik de prijzen vergelijk januari en nu dan zijn ze wel iets meer gestegen dan 3%. Enfin, deze discussie is hier al eens eerder gevoerd en is nog steeds nutteloos. Een werkgever mag deze kosten wel degelijk (gedeeltelijk) compenseren als zij dit ook doorberekenen naar de klant. Als zij hun prijzen gelijk houden, dan is het een ander verhaal (maar dit doen ze toch niet).unezra schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:43:
[...]
Hoe ik tot die 0,3% ben gekomen is letterlijk wat ik eerder heb geschreven. Namelijk dat veel werkgevers in januari een inflatiecompensatie van rond de 3% hebben gegeven. Koopkracht is met 2,7% gedaald, waarmee de netto koopkrachtdaling in mijn beleving nog maar 0,3% is. Ofwel, nog geen €10,- per maand voor een modaal inkomen.
Volgens mij was het een sales manager, met ruim tien jaar ervaring. Niet mega senior, maar ook geen starter meer.
Ben dus oprecht benieuwd naar Wat voor organisatie dat is, en hoe sales aangestuurd wordt.
Ben dus oprecht benieuwd naar Wat voor organisatie dat is, en hoe sales aangestuurd wordt.
Johan Bogle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:48:
[...]
Base is dan weer best hoog voor een starter in sales. Bedrijf is blijkbaar niet bekend met commerciele incentives 😂
Als je iets nooit moet doen is het (beginnende) sales een hoge base geven.
Wijzig je posts dan ook even want het is nu erg verwarrend.
Los van het feit of anderen het nou wel of niet met jouw verhaal eens zijn moet jij natuurlijk schrijven dat (volgens jouw theorie) er een koopkrachtstijging is van 0.3%
Ik ben het overigens NIET met jou eens, ik vind je wat conservatief. Maar ook niet met mensen die roepen dat er 10% koopkrachtdaling is.. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
Wat er echt duurder geworden is verbouwen en energie.Sjoerd_W schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:46:
[...]
Dat is toch een inflatiecorrectie gebaseerd op vorig jaar? Als ik de prijzen vergelijk januari en nu dan zijn ze wel iets meer gestegen dan 3%. Enfin, deze discussie is hier al eens eerder gevoerd en is nog steeds nutteloos. Een werkgever mag deze kosten wel degelijk (gedeeltelijk) compenseren als zij dit ook doorberekenen naar de klant. Als zij hun prijzen gelijk houden, dan is het een ander verhaal (maar dit doen ze toch niet).
Dat het leven duurder wordt is van alle tijden. Ik merkte in 2020 en 2021 ook al dat boodschappen duurder werden, dat is niet aan 2022 voorbehouden.
Het doorberekenen/compenseren klinkt leuk maar is natuurlijk een recept voor hyperinflatie. Of een piramidespel, zo u wilt...
Bovendien kunnen we ook weleens wat consuminderen en een beetje voorruit denken, daar is niks mis mee. Compleet offtopic, maar wat gaan al die 1% 10-jaar-vast annuïtaire hypotheekjes doen in 2031? Daar zullen ook wat mensen nat op gaan... Je WG hoeft niet overal voor op te draaien.
[ Voor 79% gewijzigd door FreakNL op 22-04-2022 08:00 ]
*done* & thnx!FreakNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:47:
[...]
Wijzig je posts dan ook even want het is nu erg verwarrend.
Of anderen het wel of niet met jouw verhaal eens bent moet jij natuurlijk schrijven dat (volgens jouw theorie) er een koopkrachtstijging is van 0.3%
Verwijderd
Hahaha.. Onder welke steen leef jij? Kom je wel eens in de supermarkt? Kom op zeg. Waarschijnlijk is de verpakking van al die producten die je koopt gehalveerd.FreakNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:42:
[...]
Deze snap ik niet? 3-2.7 = 0.3... Maar dat is dan toch in de plus?
Buiten dat is de inflatie lang geen 10%. Er zijn misschien huishoudens die dat aantikken maar dan zit het vooral in energie en brandstof. Als jij een leaseauto hebt en een vast energiecontract heb je nauwelijks inflatie.
Ik heb toevallig pas geleden een bonnetje van de Lidl uit 2018 gevonden.. En wij kopen vaak hetzelfde. Nootjes zijn bizar veel duurder geworden. Zuivel ook (melk 0.99 vs 1.29), maar een hele hoop producten waren niet of nauwelijks in prijs gestegen...
Voor de gemiddelde Nederlander is de inflatie 10%, dat het voor iemand met ene vats energiecontract nu nog niet merkbaar is... Wil niet zeggen dat het er niet is.
Dit jaar wordt de inflatie nog gedempt door relatoef lage huurverhoging (maximaliseert op inflatie vorig jaar+x%), volgend jara wordtbde klap voor huurders nog groter als de overheid niet ingrijpt.
Inderdaad, shrinkflation zie je nu ook overal.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:08:
[...]
Hahaha.. Onder welke steen leef jij? Kom je wel eens in de supermarkt? Kom op zeg. Waarschijnlijk is de verpakking van al die producten die je koopt gehalveerd.
Voor de gemiddelde Nederlander is de inflatie 10%, dat het voor iemand met ene vats energiecontract nu nog niet merkbaar is... Wil niet zeggen dat het er niet is.
Dit jaar wordt de inflatie nog gedempt door relatoef lage huurverhoging (maximaliseert op inflatie vorig jaar+x%), volgend jara wordtbde klap voor huurders nog groter als de overheid niet ingrijpt.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Yes Poolse werkgever, lonen in Polen liggen hoger dus ik zal waarschijnlijk nooit voor een Nederlandse werkgever werken. Al helemaal niet wonen in NL gezien de prijzen voor alles daar. Met inflatie is nog ff aankijken, geen enkele werkgever wou mijn offer accepteren om inflatie correcties te doen jaarlijks. Kga het nogmaals proberen na een jaar/eventueel op B2B overstappen en dan zit ik geloof ik op een tarief van 55 euro per uur. Belasting voor ZZP'ers is lager in Polen in de IT. Ergens tussen de 12/15%.Freeaqingme schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:18:
[...]
Is dit een Poolse werkgever? Of ben jij in Polen gaan wonen, en werk je op afstand bij een Nederlandse werkgever (of nog iets anders?).
Hoe werkt dat nettoloon, op wat voor manier is dat gekoppeld aan inflatie?
Nederland is simpelweg niet competitief genoeg en qua salaris en qua kosten.
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.