Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
ehoutgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Het EPO is een samenwerkingsverband tussen allerlei landen, volgens mij vergelijkbaar met iets als de NAVO of ESA. In zulke internationale organisaties is vrijstelling van nationale inkomstenbelasting inderdaad wel gebruikelijk. Wat betreft de hypotheek, geen idee..
EPO (European Patent Organisation) en is onderdeel van de ambtenaarij van de EU. Medewerkers zijn (deels) uitgezonderd van landelijke belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yoicaa schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:51:
[...]

EPO (European Patent Office) en is onderdeel van de ambtenaarij van de EU. Medewerkers zijn (deels) uitgezonderd van landelijke belastingen.
Dit is niet correct, het EPO staat compleet los van de EU. Bovendien is het EPO self-funded via de kosten die gerekend worden voor patentaanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik zou zeker verder kijken en goed op een rij zetten of je richting technisch of juist meer de funtionele (beheer?) kan op wilt. Dan kun je iig nog mooie stappen maken, alleen moet je die wel nemen :), zou ik niet te lang mee wachten, je bent nu nog op een goede leeftijd om een andere functie (al dan niet als jr.) makkelijk in te stromen.

Dat pensioen slaat nergens op. Ik zou serieus nadenken of je er niet iets naast wilt sparen via je jaarruimte. Is nu nog misschien ver van je bed, maar hoe eerder je begint hoe hoger je rendement als je straks met pensioen wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:24
sjirminator schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: VMBO-TL. Verder aantal MBO4 opleidingen gevolgd, maar nooit echt datgene gevonden wat ik zocht.
• Werkervaring: 2,5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: (Gedetacheerd) Telecom Engineer (glasvezel)
• Werkgever/branche: Aannemer, Telecom
• (Werk) Locatie(s): Drachten, Harderwijk
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 10 min met auto of eventueel 30 minuten fietsen.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € 100% betaald door werkgever
• Mobiliteit per jaar:* € Reiskostenvergoeding 0,19 cent p/km
• Overige: € nvt

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31104
• Winstdeling/bonus: € nvt

Binnenkort wil ik gaan starten met een HBO IT studie naast mijn werk, hier is opleidingsbudget voor.
Doe je goed! Meeste HBO'ers starten met minder en die zijn vaak al 2-3 jaar ouder als ze nog moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
gurman444 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:38:
mag ik vragen hoe je bent begonnen? aangezien je jouw opleiding niet hebt afgemaakt.
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nindustries schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:09:
[...]

Ik hou mijn loon bewust laag voor de hoge persoonsbelasting.
De rest kan er op andere manieren uit.
Venootschap (BVBA) dan neem ik aan?
En ik hoor van mijn boekhouder dat loon laag houden op het einde van de rit weinig uitmaakt, de regel is bijna altijd dat je +- 50% afstaat, natuurlijk zijn er op andere manieren wel wat uit te halen, of je moet heel creatief kunnen omgaan met kosten in te brengen in de zaak :P

Wel een erg mooi dagtarief gezien de leeftijd, rechtstreeks bij een bedrijf, of via een 3de partij zo bij je opdrachtgever terecht gekomen?

[ Voor 25% gewijzigd door exoOw op 15-02-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

1. Wie ben je: Bjarne ;-)
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Niveau 4 Netwerkbeheer, HBO leergang Netwerkbeheer
• Werkervaring: 5 jaar werkervaring Servicedesk werkplekbeheer + aantal relevante stages
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: Coördinator Helpdesk
• Werkgever/branche: Softwarepakket specifiek gericht op bedrijven in de foodindustrie
• (Werk) Locatie(s): Almere
• Reistijd: ~30 minuten rijden (Vaak >30 i.v.m. files)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2750
• Vakantiegeld: €2640
• Dertiende/veertiende maand: N.V.T.
• Pensioeninleg per jaar: (Nog) geen idee wat ik afdraag. Ik werk er nu 2 weken.
• Mobiliteit per jaar: €277,86, P/M
• Overige: Relevante Opleidingen worden door werk betaald
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35640
• Winstdeling/bonus: Is afhankelijk van winst

[ Voor 4% gewijzigd door Drunken_Bear op 15-02-2019 16:58 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0ne
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-07 08:39
In de koopvaardij kom je hier niet aan, echter een Chief engineer in de offshore zit je zo aan de 120k per jaar. In de drilling zelfs salarissen gezien van 300+, echter die ligt momenteel op z'n gat :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
z0ne schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:31:
[...]

In de koopvaardij kom je hier niet aan, echter een Chief engineer in de offshore zit je zo aan de 120k per jaar. In de drilling zelfs salarissen gezien van 300+, echter die ligt momenteel op z'n gat :O
Er werd gesteld dat je in een normale kantoorbaan nooit aan de 100k zit buiten (hoger) management.

In de financiële sector, advocatuur, accountancy en consultancy red je dat bij de grote partijen voor je 35 - of zelfs 30 als je vroeg begonnen bent - met mogelijke doorgroei naar 1,5x of het dubbele daarvan. Daarna moet je aan management gaan denken voor verdere groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0ne
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-07 08:39
frituurvetpet schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:08:
[...]

Er werd gesteld dat je in een normale kantoorbaan nooit aan de 100k zit buiten (hoger) management.

In de financiële sector, advocatuur, accountancy en consultancy red je dat bij de grote partijen voor je 35 - of zelfs 30 als je vroeg begonnen bent - met mogelijke doorgroei naar 1,5x of het dubbele daarvan. Daarna moet je aan management gaan denken voor verdere groei.
Aaaaah het ging over het andere stukje van je quote, ik heb niks gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
z0ne schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:09:
[...]

Aaaaah het ging over het andere stukje van je quote, ik heb niks gezegd
my bad, had dat wellicht ook even moeten knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
exoOw schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:39:

[...]

En ik hoor van mijn boekhouder dat loon laag houden op het einde van de rit weinig uitmaakt, de regel is bijna altijd dat je +- 50% afstaat, natuurlijk zijn er op andere manieren wel wat uit te halen, of je moet heel creatief kunnen omgaan met kosten in te brengen in de zaak :P

Wel een erg mooi dagtarief gezien de leeftijd, rechtstreeks bij een bedrijf, of via een 3de partij zo bij je opdrachtgever terecht gekomen?
Inderdaad, GCV. (Praktisch BVBA, maar goedkoper en zonder beperkte aansprakelijkheid.)
Momenteel is er enkel vennootschapsbelasting gehoffen, en anders is er nog een resem extra.
Zou ik alles in loon uitkeren, zou er maar 40% overblijven en betaal ik mij blauw...
Lees je maar eens in op liquidatiereserves en dergelijke.

Spijtig genoeg zit ik (zoals vele anderen) via een 'pooier' maatschappij, rechtstreeks mag niet.
Dus die romen ook nog eens rond de 15% van mijn mogelijke omzet. Maar zij hebben mij er geplaatst, dus no hard feelings en elke paar jaar een paar procent naar beneden. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Nindustries op 15-02-2019 19:52 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurman444
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-04 21:17
nice laat toch zien dat je zonder diploma ook ver kan komen. mag ik vragen hoe oud je was toen je begon.
ikzelf ben nog student hbo informtica in antwerpen. en vraag me af of of ik mijn opleiding moet afmaken of gewoon beginnen als helpdesk medewerker en zo verder doorgroeien.
exoOw schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:39:
[...]

Members only:

[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
gurman444 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:21:
nice laat toch zien dat je zonder diploma ook ver kan komen. mag ik vragen hoe oud je was toen je begon.
ikzelf ben nog student hbo informtica in antwerpen. en vraag me af of of ik mijn opleiding moet afmaken of gewoon beginnen als helpdesk medewerker en zo verder doorgroeien.
[...]
Natuurlijk komen sommige mensen zonder diploma verder dan sommigen met. Maar als je de kans en de mogelijkheden hebt om je diploma wel te halen dan zou ik dat zeker doen. Waarom zou je stoppen als je al begonnen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
jongetje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:39:
[...]
Dat pensioen slaat nergens op. Ik zou serieus nadenken of je er niet iets naast wilt sparen via je jaarruimte. Is nu nog misschien ver van je bed, maar hoe eerder je begint hoe hoger je rendement als je straks met pensioen wilt.
offtopic:
Hier heb ik naar gekeken, maar jaarruimte is €0 :/
Als ik ga sparen dan gaat het dus van m'n netto salaris af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:09:
[...]

offtopic:
Hier heb ik naar gekeken, maar jaarruimte is €0 :/
Als ik ga sparen dan gaat het dus van m'n netto salaris af :|
Hoe kan je jaarruimte nul zijn als je maar 400euro aan pensioen spaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 14:42
Wie ben je:
• Leeftijd: 22 24 25
• Opleiding: informatica hbo ben aan het kijken naar een master Master in sciences
• Werkervaring: 0 met stage anderhalf jaar 1,5 jaar zonder stage 2 jaar (en 5 internships)
• (Woon) Locatie: zuid holland

2. Wat doe je:
• Functie: software engineer
• Werkgever/branche: consultancy Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Zuid-holland
• Reistijd: 15 min met de trein
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500 €3100 €4100 kaal en met extras €5100 excl bonus
• Vakantiegeld: € ja geen idee hoeveel
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: ja en weer geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: ns business card 2e klass
• Overige: mobiel en laptop allemaal ook prive gebruik

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Total package is 70k per jaar
• Winstdeling/bonus: 10k

Het is oke. Je kan meer verdienen als je verder kijkt dan Nederland.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Je bent 25, 2 jaar ervaring, krijgt een salaris die sommige met 15 jaar ervaring nog niet krijgen en je noemt het oké. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
hyptonize schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:34:
Je bent 25, 2 jaar ervaring, krijgt een salaris die sommige met 15 jaar ervaring nog niet krijgen en je noemt het oké. :?
Meer durven vragen en goed zijn. Ik ken mensen die jonger zijn dan ik en meer verdienen.

[ Voor 9% gewijzigd door woeiex op 16-02-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ehoutgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:48:
Na bijna vijf jaar bij mijn huidige werkgever is het tijd voor iets anders.
Zo, dat is behoorlijk netjes man, goed gedaan! Ik zag laatst bij de EPO ook een vacature in mijn straatje (Data Science), maar de taaleis (van Frans/Duits/Engels minimaal 1 op C1 niveau, de andere 2 op B2 niveau) schrok mij een beetje af. Wordt die eis strikt gehandhaafd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Meer durven vragen en goed zijn. Ik ken mensen die jonger zijn dan ik en meer verdienen.
jonger dan 25 en meer verdienen dan 5100 bruto? Computer says no. Geloof ik absoluut niks van. Geen enkele werkgever doet dat. Wellicht buiten Nederland maar dat is appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
BFmango schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:41:
[...]
jonger dan 25 en meer verdienen dan 5100 bruto? Computer says no. Geloof ik absoluut niks van. Geen enkele werkgever doet dat. Wellicht buiten Nederland maar dat is appels met peren vergelijken.
haha ja dat kan ik begrijpen. De cao's voor financiële instellingen staan online dus je kunt het checken. Ik ben hier nauwelijks actief enkel om mijn salaris te posten. En meer dan 5k is zeker mogelijk voor iemand jonger dan ik. Ken je HFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:52:
[...]

haha ja dat kan ik begrijpen. De cao's voor financiële instellingen staan online dus je kunt het checken. Ik ben hier nauwelijks actief enkel om mijn salaris te posten. En meer dan 5k is zeker mogelijk voor iemand jonger dan ik. Ken je HFT?
Nee, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
Dan snap ik dat je mij niet gelooft. Nederland heeft een aantal hele goeie HFT partijen. HFT betaalt meer dan Google en Facebook. Dus iemand die direct na zijn opleiding daar is begonnen verdient zeker meer dan 5k.

[ Voor 16% gewijzigd door woeiex op 16-02-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
BFmango schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:41:
[...]
Altijd dit soort reacties als iemand afwijkt van de verwachting :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:58:
[...]

Dan snap ik dat je mij niet gelooft. Nederland heeft een aantal hele goeie HFT partijen. HFT betaalt meer dan Google en Facebook. Dus iemand die direct na zijn opleiding daar is begonnen verdient zeker meer dan 5k.
Geloof ik zeker voor hft. Is het allemaal vast of grote variabele component?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Even terugkomen op mijn vorige post hier:
Richh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:55:
Ietwat teleurgesteld uit mijn eindejaarsgesprek gekomen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO-ICT software engineering
• Werkervaring: 2 jaar, daarvoor ook al 3 jaar parttime gewerkt bij deze werkgever
• (Woon) Locatie: Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Developer (voornamelijk Angular, daarnaast ook .NET)
• Werkgever/branche: Groot bedrijf, nummer 2 in de sector.
• (Werk) Locatie(s): Almere
• Reistijd: 40 minuten trein

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):3000 3060 (+2%)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: Moet ik nog altijd opzoeken
• Mobiliteit per jaar: Onbeperkt trein abonnement
• Overige: Laptop, smartphone + abonnement, ruimte voor trainingen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):38.880 39.660
• Winstdeling/bonus: Winstdeling afhankelijk van prestaties volledige bedrijf.

Members only:
Mede door de opmerkingen van @Euler212, @koffieben en @Frozenhands (en thnx daarvoor!) de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst sinds mijn eerste stage weer gaan solliciteren. Of nouja, eigenlijk heb ik enkel eens gereageerd op zo'n Linkedin recruiter en ging de rest redelijk vanzelf :+

Binnen 3 weken, 2 aanbiedingen gekregen _/-\o_
Members only:

Dat scheelt behoorlijk dus. Zeker qua hypotheek, en gezien de omgeving ook enorm qua mogelijkheden om daadwerkelijk iets te kopen. Voor dit salaris kan je >30k meer hypotheek krijgen...

Members only:

Hoe dan ook: tussen beide bedrijven zit wel echt een verschil in werksfeer en vrijheid. Uiteindelijk is dat toch een persoonlijke keuze. Moet ik nog even een paar nachtjes over slapen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Richh schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:08:
Even terugkomen op mijn vorige post hier:
[...]
Members only:
Members only:

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
frituurvetpet schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Altijd dit soort reacties als iemand afwijkt van de verwachting :')
Lekkere dooddoener, vriend. Dan kan je elke vorm van ‘kritiek’ gemakkelijk wegwuiven. Het is helemaal niet vreemd om vraagtekens te zetten bij een schoolverlater die met bonus al meer dan dubbel modaal verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
BFmango schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Lekkere dooddoener, vriend. Dan kan je elke vorm van ‘kritiek’ gemakkelijk wegwuiven. Het is helemaal niet vreemd om vraagtekens te zetten bij een schoolverlater die met bonus al meer dan dubbel modaal verdient.
Wat heeft iemand er aan om hier te liegen over zijn salaris? Wordt zn E-penis dan groter?

Het komt op mij niet over als kritiek, maar afgunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Soulfix schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Zo, dat is behoorlijk netjes man, goed gedaan! Ik zag laatst bij de EPO ook een vacature in mijn straatje (Data Science), maar de taaleis (van Frans/Duits/Engels minimaal 1 op C1 niveau, de andere 2 op B2 niveau) schrok mij een beetje af. Wordt die eis strikt gehandhaafd?
De handhaving van de taaleis verschilt per vacature, maar ook op basis van hoeveel kandidaten zich aanmelden. Je moet in elk geval wel de intentie hebben om op termijn de drie talen te beheersen. In mijn geval is mijn Frans niet op B2 niveau, maar krijg ik drie jaar de tijd (en ondersteuning!) om hieraan te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawkx
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-10-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk Groningen
• Reistijd**: 50 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld, mogelijk om meerdere dagen per week thuis te werken.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2800
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: nvt
• Mobiliteit per jaar:* €700 + NS Businesscard
• Overige: Tel/laptop ook voor privé

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €+-35000 ex mobiliteit
• Winstdeling/bonus: Dit jaar +-200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
frituurvetpet schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:36:
[...]

Geloof ik zeker voor hft. Is het allemaal vast of grote variabele component?
Het basissalaris is hoog en de bonus is een jaarsalaris voor sommige. De meeste mensen die veel verdienen zullen dat hier niet posten. Die weten heus wel dat ze ver boven modaal verdienen.

[ Voor 19% gewijzigd door woeiex op 16-02-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Richh schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:08:

Mede door de opmerkingen van @Euler212, @koffieben en @Frozenhands (en thnx daarvoor!) de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst sinds mijn eerste stage weer gaan solliciteren. Of nouja, eigenlijk heb ik enkel eens gereageerd op zo'n Linkedin recruiter en ging de rest redelijk vanzelf :+

Binnen 3 weken, 2 aanbiedingen gekregen _/-\o_
Members only:

Dat scheelt behoorlijk dus. Zeker qua hypotheek, en gezien de omgeving ook enorm qua mogelijkheden om daadwerkelijk iets te kopen. Voor dit salaris kan je >30k meer hypotheek krijgen...

Members only:

Hoe dan ook: tussen beide bedrijven zit wel echt een verschil in werksfeer en vrijheid. Uiteindelijk is dat toch een persoonlijke keuze. Moet ik nog even een paar nachtjes over slapen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 11-03-2019 21:53 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:55:
[...]

Het basissalaris is hoog en de bonus is een jaarsalaris voor sommige. De meeste mensen die veel verdienen zullen dat hier niet posten. Die weten heus wel dat ze ver boven modaal verdienen.
Is dat de afwijking? Wie veel verdient post dat niet? ;-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:01
frituurvetpet schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Wat heeft iemand er aan om hier te liegen over zijn salaris? Wordt zn E-penis dan groter?

Het komt op mij niet over als kritiek, maar afgunst.
Ik vind het persoonlijk niet heel vreemd dat sommigen wat vraagtekens plaatsen bij afwijkende posts. De gedeelde salarissen worden door veel mensen hier op Tweakers immers als vergelijkingsmateriaal gebruikt. Daarnaast vallen bij deze specifieke post meer zaken op dan alleen de hoge beloning, zoals het feit dat de poster een hoog salaris heeft icm een business OV 2e klas, hij kennelijk hoog opgeleid is en niet weet dat vakantiegeld 8% is, in juli 2017 nog nadacht over een master en deze februari 2019 op zak heeft terwijl er voor HBO instromers een premaster benodigd is, en hij deze master in science noemt, wat normaliter toch echt als master of science aangeduid wordt.

Dit is echter geen hard bewijs dat zijn post niet klopt en sowieso is het niet aan mij om te oordelen. Het is alleen wel duidelijk dat het salaris van deze poster en zijn carrièrepad verre van gebruikelijk is en daardoor wat minder vergelijkbaar is voor andere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
RobbieB schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:14:
Members only:
Members only:

Goeie tip om ze een deadline te geven.
Pizza_Boom schreef op zondag 17 februari 2019 @ 00:30:
Members only:
Als ik bij mijn huidige werkgever kijk wat er in mijn pensioenpotje zit, is dat bijna niks, terwijl de pensioenregeling daar juist vrij ruim zou moeten zijn (althans, dat is wat ik van oudere collega's hoor). Ik heb geen idee hoeveel ik en mijn werkgever op dit moment in een pensioen stoppen iedere maand. Ga ik maar eens uitzoeken.
Het spreekt me in ieder geval wel aan om het in eigen beheer te doen; ik heb er mijn twijfels bij of de collectieve pensioenpotten over 40 jaar nog inhoud hebben.
Members only:
Het klopt wel. 50 euro per maand keer 12, plus die 13e maand.

Ik heb al een auto die de job wel kan doen, maar die staat nu 5 dagen per week stil en kost wel wegenbelasting en onderhoud. Is zeker wat waard als de werkgever dat opvangt, maar dat moet ik dan eerst eens gaan doorrekenen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Nindustries schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:50:
[...]

Inderdaad, GCV. (Praktisch BVBA, maar goedkoper en zonder beperkte aansprakelijkheid.)
Momenteel is er enkel vennootschapsbelasting gehoffen, en anders is er nog een resem extra.
Zou ik alles in loon uitkeren, zou er maar 40% overblijven en betaal ik mij blauw...
Lees je maar eens in op liquidatiereserves en dergelijke.

Spijtig genoeg zit ik (zoals vele anderen) via een 'pooier' maatschappij, rechtstreeks mag niet.
Dus die romen ook nog eens rond de 15% van mijn mogelijke omzet. Maar zij hebben mij er geplaatst, dus no hard feelings en elke paar jaar een paar procent naar beneden. O-)
Misschien interessant om naar een BV over te stappen als de BVBA komt te vervallen?
Opstartkosten zijn veel lager dan en beperkte aansprakelijkheid lijkt me altijd interessant.
[...]
Ik ben begonnen toen ik 21 was, dus op dezelfde leeftijd (meestal) als iemand die z'n Bachelor wel heeft gehaald. :P

Maar zoals anderen gezegd hebben, je hebt er meer baat bij om je opleiding gewoon af te maken, vervolgens na je stage mogelijk al ineens bij een bedrijf een contract te krijgen (of rond te kijken naar iets beter als dat er is) en vervolgens daar een aantal jaar ervaring op te doen, en daarna een paar keer van werkgever veranderen om zo ook te zien hoe het kan verschillen van bedrijf tot bedrijf.

Het traject dat ik tot nu toe heb doorlopen is goed voor mij uitgedraaid, maar met een diploma op zak kan het zeker in het begin van je carrière makkelijker deuren openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
  • Laatst online: 25-06 07:24
Edit; Dank voor jullie input, maar denk dat deze informatie nu irrelevant is geworden.

[ Voor 97% gewijzigd door jimr92 op 23-12-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimr92 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:42:
Omdat ik over twee maanden zal horen of mijn contract verlengd wordt ben ik alvast bezig met wat research naar een eventuele verhoging. Aan het begin van mijn contract heb ik de afspraak gemaakt om wat lager in te stappen. Dit kwam mede omdat ik als "junior" binnenkwam na het afronden van een masteropleiding. Aangezien ik binnen het halfjaar dat ik hier werkzaam ben al een groot deel van alle werkzaamheden onder mijn hoede neem (er werd eerst ook nog het een en ander outsourced) ben ik van plan een salarisverhoging voor te stellen. Als ik een salariskompas invul kom ik op een gemiddelde van tussen de 2650 euro en 2700 euro (40 uur) terecht. Hier kom ik nu bij lange na niet aan.

1. Wie ben je:
• Opleiding: CMD (HBO), Interaction Design (UI/UX, Master)
• Werkervaring: ~ 2 jaar
• (Woon) Locatie: Noord - Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack Developer (Back-end - PHP, MySQL) / (Front-end - HTML, SCSS/LESS, Javascript) en heel af en toe ook wat grafische werkzaamheden
• Werkgever/branche: Reclamebureau (Web)
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 32 uur
• Reistijd**: 1 uur (trein)
• Werkdruk: Gemiddeld, ik draag de verantwoording over al het back-end werk dat opgeleverd wordt

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: N.v.t. (ook erg ongebruikelijk in de reclame branche)
• Mobiliteit per jaar: OV - 2e klas (hiervoor betaal ik nu maandelijks 130 euro bij, bij een jaarcontract wordt dit ongeveer 50 euro)
• Overige: N.v.t.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 21600 euro
• Winstdeling/bonus: N.v.t.

Misschien niet geheel onnodig om aan te geven dat ik in het afgelopen halfjaar heb bewezen dat ik het "grootste" project dat het bedrijf heeft opgezet kan onderhouden, uitbouwen en innoveren (heb enkele verbeteringen en uitbereidingen opgezet). Daarnaast bedenk ik concepten over hoe technische implementaties kunnen worden toegepast (API koppelingen). Ook ben ik de laatste tijd bezig met het opzetten van scripts waarmee data uit oude management systemen kunnen worden geïmporteerd in ons huidige CMS (dit ivm de end-of-life van PHP 5.x). Verder geef ik geen leiding aan andere mensen en ik heb ook geen verantwoordelijkheid over budgetten.

Ik heb ervoor gekozen om in de regio Eindhoven te gaan werken omdat hier de salarissen een stukje hoger lagen. In de regio waar ik woon heb ik toentertijd aanbiedingen gehad van beginnend 2400 euro (40 uur) tot 2600 (40 uur). Dit waren ook bedrijven die bijvoorbeeld iets als een pensioensregeling hadden, dit heeft het huidige bedrijf (zover mij bekend) niet. Ik vraag me een beetje af wat jullie als reëel vinden als verhoging. Is bijvoorbeeld een stap van 2250 naar 2600 haalbaar (ook richting mijn werkgever - is dit niet ietwat brutaal - ook al ben ik er zelf van overtuigd dat ik dit "waard ben")?
Ik vind dat zeker haalbaar. Heb het idee dat je nu erg laag zit. To be fair, je werkt 32 uur en dat is in de techniek vaak toch nog een beetje taboe, zeker voor junioren, maar je totaalpakket, geen pensioeninleg en dan nog mee moeten betalen op je ov...

Regio Eindhoven is genoeg werk voor full-stack engineers en ik zou met deze werkervaring toch zeker inzetten op 500 per maand extra (op full-time basis), misschien nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 10:29
jimr92 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:42:
Omdat ik over twee maanden zal horen of mijn contract verlengd wordt ben ik alvast bezig met wat research naar een eventuele verhoging. Aan het begin van mijn contract heb ik de afspraak gemaakt om wat lager in te stappen. Dit kwam mede omdat ik als "junior" binnenkwam na het afronden van een masteropleiding. Aangezien ik binnen het halfjaar dat ik hier werkzaam ben al een groot deel van alle werkzaamheden onder mijn hoede neem (er werd eerst ook nog het een en ander outsourced) ben ik van plan een salarisverhoging voor te stellen. Als ik een salariskompas invul kom ik op een gemiddelde van tussen de 2650 euro en 2700 euro (40 uur) terecht. Hier kom ik nu bij lange na niet aan.

1. Wie ben je:
• Opleiding: CMD (HBO), Interaction Design (UI/UX, Master)
• Werkervaring: ~ 2 jaar
• (Woon) Locatie: Noord - Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack Developer (Back-end - PHP, MySQL) / (Front-end - HTML, SCSS/LESS, Javascript) en heel af en toe ook wat grafische werkzaamheden
• Werkgever/branche: Reclamebureau (Web)
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 32 uur
• Reistijd**: 1 uur (trein)
• Werkdruk: Gemiddeld, ik draag de verantwoording over al het back-end werk dat opgeleverd wordt

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: N.v.t. (ook erg ongebruikelijk in de reclame branche)
• Mobiliteit per jaar: OV - 2e klas (hiervoor betaal ik nu maandelijks 130 euro bij, bij een jaarcontract wordt dit ongeveer 50 euro)
• Overige: N.v.t.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 21600 euro
• Winstdeling/bonus: N.v.t.

Misschien niet geheel onnodig om aan te geven dat ik in het afgelopen halfjaar heb bewezen dat ik het "grootste" project dat het bedrijf heeft opgezet kan onderhouden, uitbouwen en innoveren (heb enkele verbeteringen en uitbereidingen opgezet). Daarnaast bedenk ik concepten over hoe technische implementaties kunnen worden toegepast (API koppelingen). Ook ben ik de laatste tijd bezig met het opzetten van scripts waarmee data uit oude management systemen kunnen worden geïmporteerd in ons huidige CMS (dit ivm de end-of-life van PHP 5.x). Verder geef ik geen leiding aan andere mensen en ik heb ook geen verantwoordelijkheid over budgetten.

Ik heb ervoor gekozen om in de regio Eindhoven te gaan werken omdat hier de salarissen een stukje hoger lagen. In de regio waar ik woon heb ik toentertijd aanbiedingen gehad van beginnend 2400 euro (40 uur) tot 2600 (40 uur). Dit waren ook bedrijven die bijvoorbeeld iets als een pensioensregeling hadden, dit heeft het huidige bedrijf (zover mij bekend) niet. Ik vraag me een beetje af wat jullie als reëel vinden als verhoging. Is bijvoorbeeld een stap van 2250 naar 2600 haalbaar (ook richting mijn werkgever - is dit niet ietwat brutaal - ook al ben ik er zelf van overtuigd dat ik dit "waard ben")?
Als ik zo lees welke werkzaamheden je op dit moment uitvoerd denk ik dat je je werkgever moet vragen wat hij jou waard vind. Ik ben van mening dat je minimaal wel die 2600 moet krijgen. In combinatie met jouw opleidingen is dit misschien nog wel aan de lage kant.

Ik zie dat je ook nog 1 uur met de trein moet reizen. Als je werkgever niet wil meegaan in salarisverhoging zou ik eens verder gaan kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]
Absoluut afmaken, je kan nog altijd doen wat je wilt daarna maar ten minste met diploma op zak.
Ik ook heb geen diploma en heb het niet slecht gedaan echter ben ik bijna 20 jaar geleden begonnen en toen was de markt toch wel wat anders dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:39:
[...]

Ik vind dat zeker haalbaar. Heb het idee dat je nu erg laag zit. To be fair, je werkt 32 uur en dat is in de techniek vaak toch nog een beetje taboe, zeker voor junioren, maar je totaalpakket, geen pensioeninleg en dan nog mee moeten betalen op je ov...

Regio Eindhoven is genoeg werk voor full-stack engineers en ik zou met deze werkervaring toch zeker inzetten op 500 per maand extra (op full-time basis), misschien nog wel meer.
Thanks voor je reactie. Ik werk 32 uur voor mijn baas en 8 uur freelance. Freelance is uiteraard variabel, de ene week werk ik aan een project, de andere week niet.

Overigens werk ik 32 uur omdat ik (van deur tot deur) 2.5 uur reis per dag. Dat zou, naast een 40 urige werkweek, een totaal opleveren van dik 50 uur, dat is mij persoonlijk iets aan de lange kant. Vandaar deze keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jimr92 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik werk 32 uur voor mijn baas en 8 uur freelance. Freelance is uiteraard variabel, de ene week werk ik aan een project, de andere week niet.

Overigens werk ik 32 uur omdat ik (van deur tot deur) 2.5 uur reis per dag. Dat zou, naast een 40 urige werkweek, een totaal opleveren van dik 50 uur, dat is mij persoonlijk iets aan de lange kant. Vandaar deze keuze.
Ow mijn reactie was geen aanval op je 32 uur werken. Zou het zelf ook zo doen als dat handig was.

Blijft dat je onderbetaald krijgt. Geen pensioen, geen bonus, ov meebetalen. Menig bedrijf krijg je nog een leasebak ook, ben je een stuk sneller in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik zie weinig academici, maar als je de salarissen ziet begrijp ik waarom :-)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 52
• Opleiding: PhD machine learning
• Werkervaring: >10 jaar
• (Woon) Locatie: Zweden

2. Wat doe je:
• Functie: Postdoc
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Universiteit en bedrijven
• Uren/week: >40
• Reistijd: 1.5 uur per dag (auto)
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: €1800
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45000
• Winstdeling/bonus: €0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Doe je jezelf bewust te kort of hoort hier nog een verhaal bij?

[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 19-02-2019 09:10 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
durian schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:59:
Ik zie weinig academici, maar als je de salarissen ziet begrijp ik waarom :-)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 52
• Opleiding: PhD machine learning
• Werkervaring: >10 jaar
• (Woon) Locatie: Zweden

2. Wat doe je:
• Functie: Postdoc
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Universiteit en bedrijven
• Uren/week: >40
• Reistijd: 1.5 uur per dag (auto)
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: €1800
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45000
• Winstdeling/bonus: €0
Dat is toch vrij weinig voor een Zweedse job waarbij het dagelijks leven een kleine fractie duurder is dan in NL? Ter vergelijking: Mijn collega's in Stockholm zaten gemiddeld op +/- 50000 kronen per maand, terwijl ik op 4500 zat. Zelfde rol, zelfde bedrijf, andere locatie.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
bord4kop schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:10:
Doe je jezelf bewust te kort of hoort hier nog een verhaal bij?
Is dat tegen mij? Eh, nee, dat is wat een postdoc krijgt in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
KillaZ schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:23:
[...]

Dat is toch vrij weinig voor een Zweedse job waarbij het dagelijks leven een kleine fractie duurder is dan in NL? Ter vergelijking: Mijn collega's in Stockholm zaten gemiddeld op +/- 50000 kronen per maand, terwijl ik op 4500 zat. Zelfde rol, zelfde bedrijf, andere locatie.
Op Stockholm na is Zweden wel goedkoper dan Nederland, in mijn ervaring. Maar ik ben er al een paar jaar weg, dus dat kan anders zijn tegenwoordig. Maar een bedrijf != universiteit, dus die salarissen zijn niet te vergelijken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
durian schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Op Stockholm na is Zweden wel goedkoper dan Nederland, in mijn ervaring. Maar ik ben er al een paar jaar weg, dus dat kan anders zijn tegenwoordig. Maar een bedrijf != universiteit, dus die salarissen zijn niet te vergelijken lijkt me.
Wil je binnen de academische sector blijven? Anders lijkt me dat je zo bij elk groot techbedrijf ter wereld aan de slag kunt met een PhD in ML (als je daar geen ethische bezwaren bij hebt..). Die zullen een veelvoud betalen van je huidige salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• durian
ehoutgast schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Wil je binnen de academische sector blijven? Anders lijkt me dat je zo bij elk groot techbedrijf ter wereld aan de slag kunt met een PhD in ML (als je daar geen ethische bezwaren bij hebt..). Die zullen een veelvoud betalen van je huidige salaris.
Geen ethische bezwaren, maar geld interesseert me eigenlijk te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Gelukkig hebben ze mooie vrouwen in Zweden! Maar heb je een huis, je droom(vrouw?) nagejaagd? Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verhaal erachter is. Of ben je getransformeerd naar Eskimo. Maar verkeerde topic :P I know solly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:06:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:09:
[...]
Members only:
Toch heb ik mijn twijfels. Bij mijn huidige job heb ik namelijk een super tof team, toffe bazen, 5 min verplaatsen.
Bij het nieuwe bedrijf krijg ik wel 1150 euro meer, moet me wel +- 30 min verplaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• todiefor
  • Laatst online: 02-01 11:53
BFmango schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Helemaal met je eens, alleen soms werkt het in de praktijk wel zo, vooral gewoon als retegoede developer.

Ik las idd in dit topic dat de meeste mensen die posten of te laag of trots zijn op hun hoge salaris. Ik denk dat ik in de 2e categorie val, puur omdat ik inderdaad trots ben op hetgeen ik bereikt heb (en dat zonder afgeronde opleiding).

Op het moment heb ik de volgende baan, maar ben gevraagd om ergens anders op C-level te fungeren, ik ben wel benieuwd wat CTO van bedrijven met ~40 devs ongeveer verdienen. Heeft iemand daar input voor?

[ Voor 31% gewijzigd door todiefor op 25-03-2021 20:57 . Reden: salarisgegevens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Toch heb ik mijn twijfels. Bij mijn huidige job heb ik namelijk een super tof team, toffe bazen, 5 min verplaatsen.
Bij het nieuwe bedrijf krijg ik wel 1150 euro meer, moet me wel +- 30 min verplaatsen.
Twijfel je serieus aan 25 minuten extra reistijd t.o.v. 1150 meer salaris?

Ik vind het persoonlijk heerlijk om s'ochtends een uurtje in de auto te zitten. Bakje koffie erbij, radiootje met 538 aan, even het nieuws luisteren en fris aan de dag beginnen. Langer dan een uur of met files is een ander verhaal (vaak is het de combinatie), maar daar heb ik niet zo vaak last van.

Overigens ben ik er met mijn laatste stap zo'n 1500 bruto per maand op vooruit gegaan, ook met 2 jaar werkervaring. 4 maanden later kreeg ik al mijn eerste salarisverhoging (niet veel, maar ging om het gebaar). De reistijd is toegenomen van ca. 25-30m enkele reis naar ca. 45-75m enkele reis, maar dat is mede afhankelijk van de klant en had bij mijn oude werkgever net zo goed zo kunnen zijn.

Kortom, ik zou zeggen doen! En niets van aantrekken dat zij jouw skills hoger inwaarderen dan jijzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ypuh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:33:
[...]

De grootste reden dat ik twijfel is dat ik het daar niet zo leuk zou vinden als waar ik nu zit.
Heb echt een tof team, maar inderdaad mijn team betaald mijn lening niet af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:37:
[...]

De grootste reden dat ik twijfel is dat ik het daar niet zo leuk zou vinden als waar ik nu zit.
Heb echt een tof team, maar inderdaad mijn team betaald mijn lening niet af. :P
Maar je ziet je team, met een beetje pech, vaker dan je vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:33:
[...]

Ik vind het persoonlijk heerlijk om s'ochtends een uurtje in de auto te zitten. Bakje koffie erbij, radiootje met 538 aan, even het nieuws luisteren en fris aan de dag beginnen. Langer dan een uur of met files is een ander verhaal (vaak is het de combinatie), maar daar heb ik niet zo vaak last van.
En 's middags een uur terug? Betekent toch al snel dat je een half uur tot een uur minder tijd per dag hebt om aan iets anders te besteden. Om over het milieu nog maar niet te beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:28:
• Maandsalaris (bruto): €2500 €3100 €4100 kaal en met extras €5100 excl bonus
Wat bedoel je met extra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Erger, enkele reis :+ !

Ik vermoed dat het 45 minuten enkele reis is en 1 dag remote werken ofzo :) .

@todiefor ; over het exacte getal van een oude CTO van mij kan ik niet meepraten, maar schat toch wel tegen de 7,5k tot 9k bruto. Tevens ligt het natuurijk ook totaal aan de omstandigheden van het bedrijf waar het om gaat. Mijn vermoeden is ook dat zijn echte bruto op papier ietsjes lager was en iets deed met bonus/aandelen in het bedrijf in de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• todiefor
  • Laatst online: 02-01 11:53
@Olaf van der Spek Gelukkig niet :-) gemiddeld reis ik zo'n 6-8 uur per week met 2 overnachtingen op locatie met inderdaad een dagje thuiswerken.

@LinuX-TUX bedankt voor de input. Het is natuurlijk ook een spel qua vraag en aanbod maar ik zie best grote verschillen tussen salariëring binnen bedrijven. Het hangt er m.i. ook van af welke technieken / profielen t bedrijf hanteert.

Wat ik wel zie is dat fintech bedrijven (vooral met de blockchain gekte, laat ik het geen hype noemen) echt absurde bedragen neertellen voor Go / Cpp devs. Bedragen van 70k zijn eerder normaal dan uitzondering.

Voor ons ITers (met name developers) is dit natuurlijk best een leuke ontwikkeling. Iedereen start tegenwoordig een tech bedrijf, met de daarbij behorende aspiraties om de volgende Google / Twitter / etc te worden en als je nu al ziet dat je als de binnen 1 dag gewoon 10 banen kunt hebben.. absurd. Ik zie de lonen voor devs ook echt significant stijgen de komende jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:22:
[...]

En 's middags een uur terug? Betekent toch al snel dat je een half uur tot een uur minder tijd per dag hebt om aan iets anders te besteden. Om over het milieu nog maar niet te beginnen. ;)
Ik heb thuis niet zoveel bijzonders en verveel me doordeweeks snel (Netflixen geeft weinig voldoening en verder ben ik gewoon wel moe na een werkdag). Mijn hobby is wielrennen, maar dat doe ik geen 7 dagen per week (3-4 dagen is voldoende) en in de winterperiode een stuk minder. Het maakt mij daarom weinig uit of ik om 17u thuis ben of om 19u en begin ik doorgaans ook wat later. Wanneer ik wil wielrennen zorg ik dat ik op tijd ben, wat later begin of thuiswerk, daarin heb ik alle vrijheid (meestal werk ik winters gewoon wat meer en zomers wat minder).

Het enige wat mij steekt is dat ik dagelijks 100-150km rijd en dat best wel zonde voor het milieu vind. Mijn werk als consultant is ook weer niet zo bijzonder dat ze iemand met mijn skills niet dichterbij kunnen halen, maar het betaald goed en de opdrachten zijn fantastisch. Voor een opdracht verhuizen is redelijk pointless, ik woon zeer centraal maar werk nu toevallig in Rotterdam/Leiden/Zoetermeer.

Mocht je een gezin hebben en vind je het werk allemaal niet zo spannend dan wordt het een ander verhaal. Voor collega's zou ik ook niet blijven, heb tot dusver altijd leuke collega's gehad en het veranderd voor mij toch wekelijks/maandelijks afhankelijk van de opdrachten die ik doe.

Autorijden vind ik gewoon wel leuk (durf je anno 2019 bijna niet meer voor uit te komen) en ik zou het nog missen ook als ik naast de deur werkte. Het liefst werk ik ca. 20km van huis en ga ik op de racefiets, dan kun je lekker een uurtje uitwaaien voor/na werk en s'avonds nog steeds zinloos Netflixen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 19-02-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:21:
[...]

Ow mijn reactie was geen aanval op je 32 uur werken. Zou het zelf ook zo doen als dat handig was.

Blijft dat je onderbetaald krijgt. Geen pensioen, geen bonus, ov meebetalen. Menig bedrijf krijg je nog een leasebak ook, ben je een stuk sneller in Eindhoven.
Ik wilde misschien iets meer nuance brengen. Ik moet wel zeggen dat ik veel vrijheid krijg. Daarnaast werk ik wel mee aan een indrukwekkend portfolio (gezien de klanten - het bedrijf werkt(e) voor grote bekende merken).

Ik heb daarlangs vernomen dat een collega ongeveer 2500 (40 uur) verdient. Deze werkt er al een aantal jaar en doet voornamelijk design (awwward winner) / front-end (react, scss) / back-end (enkel wordpress, dus geen "echte" php / mysql programmer). Dit kun je natuurlijk meenemen in de overweging, zou jij dan alsnog inzetten op 2750 (40 uur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ja. Jij doet wat hij doet en nog meer. Overigens is een indrukwekkend portfolio leuk om te vertellen op feestjes, maar daar kun je in de Albert Heijn geen boodschappen mee betalen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• durian
Crashhill schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:12:
Gelukkig hebben ze mooie vrouwen in Zweden! Maar heb je een huis, je droom(vrouw?) nagejaagd? Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verhaal erachter is. Of ben je getransformeerd naar Eskimo. Maar verkeerde topic :P I know solly!
(offtopic) Zweedse vrouw via internet >20 jaar geleden ontmoet, uiteindelijk na in Singapore, Belgie en NL gewerkt te hebben in Zweden terecht gekomen, en hier bevalt het ons allebei wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mwa schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Renteloze hypotheek?!? _/-\o_ Maar hoe doe je dat als je van baan gaat switchen? Redelijke “lock in” lijkt mij zo..
Kleine nuance, je kan max. 100k bij het EPO lenen naast je reguliere hypotheek.

Ander minpuntje tegenwoordig is dat je nog maar max een 5-jaar contract krijgt met 1 jaar proeftijd. Of 3 jaar als je nog niet alle talen beheerst.
[...]
• Werkdruk: gemiddeld (denk ik)
Kijken of je daar over een paar jaar ook nog zo over denkt _O- :+

Wel gek trouwens dat je niet in G8 begonnen bent, G7 kreeg ik direct na de uni ook aangeboden. Lijkt me dat jij al wat meer werkervaring hebt (+ phd?). De automatische jaarlijkse steps van vroeger zijn helaas niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2019 08:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:45:
[...]
Wel gek trouwens dat je niet in G8 begonnen bent, G7 kreeg ik direct na de uni ook aangeboden. Lijkt me dat jij al wat meer werkervaring hebt (+ phd?). De automatische jaarlijkse steps van vroeger zijn helaas niet meer.
Ik ben begonnen in G8-1, het staat allemaal behoorlijk vast volgens de Service Regulations. Ze hebben op de dag nauwkeurig mijn werkervaring berekend. :) Ik heb alleen de social/health/savings contributies er al vanaf gehaald, dus dit zou moeten zijn wat op de bankrekening verschijnt (excl additionele toeslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

durian schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Is dat tegen mij? Eh, nee, dat is wat een postdoc krijgt in Zweden.
Je bent 52 en hebt een PhD in Machine Learning en je bent tevreden met €45k per jaar? Het is jouw leven, maar dat dit is echt de grootste mismatch qua salaris en skills/opleiding die ik hier ben tegen gekomen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
TMC schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:10:
[...]
Je bent 52 en hebt een PhD in Machine Learning en je bent tevreden met €45k per jaar? Het is jouw leven, maar dat dit is echt de grootste mismatch qua salaris en skills/opleiding die ik hier ben tegen gekomen. :o
Ik weet niet hoe de carriere van @durian eruit heeft gezien, maar normaal doe je Postdocs rond je 30e, als opstap naar een aanstelling tot universitair docent. Dan is die 3600 al iets minder vreemd. Op je 52e nog Postdoc zie je niet vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
Dat klopt, ik heb pas laat een PhD gedaan (paar jaar geleden) omdat ik dat altijd al heb willen doen, maar nooit de kans gehad heb. Ik ben idd een grote mismatch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:59
-

[ Voor 99% gewijzigd door mistahk1 op 03-10-2019 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

mistahk1 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:31:
Kleine achtergrond:
Op mijn 21e begonnen aan BOL opleiding Mediadeveloper en in het 2e jaar gestopt omdat mijn toenmalige werkgever een contract onder mijn neus duwde. Destijds leek het mij een juiste keuze om dan maar een BBL opleiding te starten, niet in de gaten gehad dat ik hier van voor af aan moest beginnen :F.

Dit kwam mede doordat het ondermaats lesgeven op de eerdere opleiding totaal niet overeenkwam met de lesgeving op de BBL opleiding (totaal andere school, ook in Brabant gelegen, leraren écht uit de praktijk e.d.).

Daarbij gingen mijn vriendin en ik toen ook samenwonen, beetje verbouwen en veel stress bij werkgever door omstandigheden en zo doende "gewoon" weer 3 jaar over een opleiding gedaan. Tevens bestond de Mediadeveloper opleiding in BBL vorm nog niet toen ik begon, dus startte ik als Applicatieontwikkelaar, maar na 6 mnd weer geswitched omdat die toen inmiddels wel bestond :|

Na enkele jaren bij deze werkgever actief geweest te zijn, vastgeroest in mijn functie als "systeembeheerder" en "grafisch ontwerper" met een net-boven-minimumloon, toch eens opzoek gegaan naar een andere baan waarbij een voormalig stagebedrijf mij ineens aanschreef of ik interesse had, zo gezegd zo, gedaan en daar zit ik nu.

Ondertussen is er al veel voorgevallen, oprichter plots overleden en overgenomen door een groter bedrijf. Tussentijds een woning gekocht en gesolliciteerd in een totaal andere richting (metaaltechniek :+ ) uiteindelijk toch gebleven maar heb nu weer het idee dat ik wat vastroest.

Intentie om een HBO studie in deeltijd te volgen is er momenteel zeer zeker, erg grote twijfel tussen 2 uiterste, Technische bedrijfskunde of Mechatronica 8)7

Iemand in een soortgelijke situatie gezeten/ervaringen?
Als ik jouw verhaal lees bespeur ik wat passiviteit van jouw kant. Je haalt heel veel externe factoren aan: de kwaliteit van lesgeven, werkgevers die overlijden, bedrijven die over genomen worden, verhuizingen. Dit is naar mijn mening totaal niet relevant en/of bijzonder. Bedrijven worden door heel Nederland continu over genomen en de kwaliteit van het onderwijs is nergens perfect. Eerlijk gezegd zijn het gewoon slappe excuses, sorry.

Hoe ik jouw verhaal op een 'eerlijke' manier zou parafraseren: "ik heb me laten leiden door de waan van de dag, nooit echt goed nagedacht over wat ik echt wil en zodoende mezelf onvoldoende ontwikkeld." Mijn advies is dan ook: wees strenger voor jezelf, neem het heft in handen. Bedenk wat je wilt, waarom je dat wilt en maak er echt wat van. Durf te focussen en iets succesvol af te ronden. Een opleiding starten is vanuit dat oogpunt een goed idee maar ook een risico. Er zit een groot verschil tussen hbo en mbo qua niveau, je hebt veel discipline nodig om dit succesvol af te ronden. Als je daar klaar voor bent moedig ik je aan het te doen, maar als je je daar onvoldoende bewust van bent is het risico op vroegtijdig stoppen denk ik groot en zou ik het je afraden.

[ Voor 6% gewijzigd door TMC op 20-02-2019 16:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:59
TMC schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:38:
[...]
Als ik jouw verhaal lees bespeur ik wat passiviteit van jouw kant. Je haalt heel veel externe factoren aan: de kwaliteit van lesgeven, werkgevers die overlijden, bedrijven die over genomen worden, verhuizingen. Dit is naar mijn mening totaal niet relevant en/of bijzonder. Bedrijven worden door heel Nederland continu over genomen en de kwaliteit van het onderwijs is nergens perfect. Eerlijk gezegd zijn het gewoon slappe excuses, sorry.

Hoe ik jouw verhaal op een 'eerlijke' manier zou parafraseren: "ik heb me laten leiden door de waan van de dag, nooit echt goed nagedacht over wat ik echt wil en zodoende mezelf onvoldoende ontwikkeld." Mijn advies is dan ook: wees strenger voor jezelf, neem het heft in handen. Bedenk wat je wilt, waarom je dat wilt en maak er echt wat van. Durf te focussen en iets succesvol af te ronden. Een opleiding starten is vanuit dat oogpunt een goed idee maar ook een risico. Er zit een groot verschil tussen hbo en mbo qua niveau, je hebt veel discipline nodig om dit succesvol af te ronden. Als je daar klaar voor bent moedig ik je aan het te doen, maar als je je daar onvoldoende bewust van bent is het risico op vroegtijdig stoppen denk ik groot en zou ik het je afraden.
Ben het zeker met je eens dat het kan overkomen als slappe excuses en heb me dan ook zeker gerealiseerd dat ik mij heb laten leiden door de waan van de dag (mooie verwoording overigens (y) ).

Thanks voor de opsteker, moet inderdaad strenger zijn voor mezelf!
Begrijpelijk dat er serieuze discipline bij komt kijken en dat er een groot verschil tussen hbo & mbo zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tolmeist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 20:36
Members only:

Lees al een hele tijd mee, en vind het fascinerend om zo maar te zeggen wat mensen verdienen en vooral hoe ze er zijn gekomen. Misschien ligt mijn eigen verhaal wel op hetzelfde niveau van verbazing.
Komt erop neer dat ik.. Een mindere jeugd heb gehad, 3 keer een scheiding meegemaakt t/m mijn 15e, daardoor (slap excuus) mijn school heb vergooid en er gewoon niet heel veel centen waren thuis.. Maar zodra ik wist dat ik een dikke vette onvoldoende had gehaald op mijn eindexamen (waardoor ik niet meer kon slagen), ben ik begonnen met werken en nooit meer gestopt. Uiteindelijk daarmee gekomen waar ik nu ben.

Overal m'n best gedaan en een goede indruk achter gelaten en uiteindelijk voor een diplomaloos geval, toch een mooi salaris bij elkaar gescoord. Het bedrijf waar ik nu wéér de overstap naartoe ga maken, daar heb ik al gewerkt. Ze hebben geen CAO en ook geen salarisplafond, daarnaast geven ze een super vergoeding voor overwerk, en hier heb ik in het verleden goed gebruik van gemaakt en dit ga ik ook nu weer doen.

Tussen mijn 25-30 jaar heb ik heel lang in dubio gezeten om misschien toch maar een HBO opleiding te doen, ik ben zeker geen domme jongen maar de omstandigheden thuis waren niet super (2 jonge kindjes, en verhuisplannen) dus uiteindelijk daar niet voor gekozen en gewoon blijven werken. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Tolmeist op 20-02-2019 20:41 . Reden: Members only tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Laatst online: 11:31
Na lang gelezen te hebben hier ook maar eens mijn lijstje plaatsen.
Graag zou ik weten hoe anderen hierover denken, als er vragen zijn stel ze gerust.

Members only:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:46
@padrini Dat klinkt zelfs voor Zuid-Oost Drenthe als een zeer slechte deal. Het salaris is laag en de secundaire arbeidsvoorwaarden lijken zo ongeveer afwezig.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:29

g0tanks

Moderator CSA
padrini schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:34:
Graag zou ik weten hoe anderen hierover denken, als er vragen zijn stel ze gerust.
Bijzonder karige voorwaarden. Is er iets dat je in Drenthe houdt?

[ Voor 76% gewijzigd door g0tanks op 20-02-2019 21:39 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
g0tanks schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Bijzonder karige voorwaarden. Is er iets dat je in Drenthe houdt?
Eigenlijk is er veel wat me hier houd, gehele familie woont hier, sociale contacten en net een nieuwe woning voor mezelf.
Daarnaast ben ik ook niet het type dat graag veel reist (vooral de auto niet, geef mij maar de fiets) en de randstad bijv. Of Groningen zijn plekken welke leuk zijn voor een dagje, maar langere tijd is het niet de plek waar ik gelukkig wordt met alle drukte.
Mugwump schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:40:
@padrini Dat klinkt zelfs voor Zuid-Oost Drenthe als een zeer slechte deal. Het salaris is laag en de secundaire arbeidsvoorwaarden lijken zo ongeveer afwezig.
Members only:

[ Voor 33% gewijzigd door padrini op 21-02-2019 08:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In 3 jaar tijd één salarisverhoging, en dat alleen omdat je dus dreigde over te stappen? Dan zou het voor mij duidelijk zijn: Tenzij je elk jaar wil dreigen over te stappen, ga verder zoeken. En hoewel er vast niet heel veel werk in de regio is, zal het er wel zijn. En het zal moeilijk zijn iets te vinden wat slechter betaald: Met fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarde was dit al wel erg belabberd, zonder secundaire arbeidsvoorwaarden is het gewoon heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:46
padrini schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:35:

[...]

[mo]Klopt secundair is er eigenlijk niks. Maar heb wel al in de regio gesolliciteerd en het grote verschil met wat nu heb is dat er toen een 13e maand werd geboden plus pensioen. Maar door deze sollicitaties is toentertijd mijn loon wel verhoogd om mij te behouden in de organisatie.[mo]
Dat scheelt toch al wel aanzienlijk. Doorgaans is een salaris voor een HBO starter in de sector toch wel pakweg 2300 pm met dergelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar ja, als je gelukkig bent met de plek waar je woont en niet ver wil reizen, dan is de consequentie vaak wel dat je een stuk beperkter bent in je (financiële) ontwikkeling.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Basissalaris is op trainee niveau, wat op zich nog geen ramp is. Zijn met name de secundaire voorwaarden die het slecht maken. Eén salarisverhoging in 3 jaar spreekt ook weinig waardering uit, volgens mij heb ik er al 4 gehad in de ~2.5j die ik fulltime werk (niet overdreven hoor, de laatste was €30 p/m, maar toch een leuk gebaar na 4 maanden in dienst bij nieuwe werkgever).

Verder een hoge werkdruk en alle last die op jou en een collega ligt. Dat is vragen om problemen, helemaal als je ook nog het gevoel krijgt voor een appel en ei te werken en iets in de privésfeer kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Ik werk 40-45u in de week plus wekelijkse kennissessies/teammeetings/trainingen en dan nog 12-15u reistijd (consultancy), maar heb wel het gevoel dat ik een luizenbaantje heb. Bepaal mijn eigen tempo/ritme, werktijden en grotendeels werkzaamheden (die toevalligerwijs allemaal wel overeen komen met de redelijkheid/wensen van mijn werkgever/klanten), waardoor ik het gevoel heb de regie/vertrouwen te hebben en het werk makkelijker aanvoelt.

Verder geen bonussen, extra's, pensioen, vakantiegeld. Je rekent er niet echt op, maar die zaken kunnen flink aantikken (je salaris gaat zo een keer over de kop).

Ik zou mezelf eens flink achter de oren gaan krabben. Bedrijven staan te springen om jonge (web)developers en als je bereidt bent naar Groningen of Zwolle te reizen heb je de bedrijven voor het uitkiezen.
Mugwump schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:59:
[...]

Dat scheelt toch al wel aanzienlijk. Doorgaans is een salaris voor een HBO starter in de sector toch wel pakweg 2300 pm met dergelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar ja, als je gelukkig bent met de plek waar je woont en niet ver wil reizen, dan is de consequentie vaak wel dat je een stuk beperkter bent in je (financiële) ontwikkeling.
Startsalaris voor een consultant trainee die net van school komt is vaak gewoon €2.000, tenzij je intern ergens gaat werken, bij de overheid of de betere clubs. Grote verschil is wel dat de eerste 3 salarisverhogingen van €200 om de 6 maanden vaak al wel vast staan. Dan zit je na 2 jaar op €2.600 excl. vakantiegeld, lease, bonussen, studiebudget, vergoedingen etc. Als die secundaire voorwaarden afwezig zijn kun je beter in de bijstand met zorg- en huurtoeslag, sociale huurwoning en geen loonbelasting, dan hou je netto per maand waarschijnlijk meer over en kun je d.m.v. trainingen je perspectief aanzienlijk verhogen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 20-02-2019 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Eigenlijk is er veel wat me hier houd, gehele familie woont hier, sociale contacten en net een nieuwe woning voor mezelf.
Daarnaast ben ik ook niet het type dat graag veel reist (vooral de auto niet, geef mij maar de fiets) en de randstad bijv. Of Groningen zijn plekken welke leuk zijn voor een dagje, maar langere tijd is het niet de plek waar ik gelukkig wordt met alle drukte.
Zuid Oost Drenthe. Dat is ergens grofweg rondom Emmen/Coevorden toch? Assen is dan toch niet zó ver weg? En zo druk is het daar volgens kennissen (die daar wonen) niet. Zwolle moet je toch wel kunnen doen binnen een uur? Anders de grens over. Met een 3 kwartier tot een uur reistijd is je wereld in zo'n hoek van het land waar je 99 van de 100 keer wel gewoon door kunt rijden gigantisch. Als je uit gaat van een uur dan kun je in praktijk zo'n 90 km verderop gaan zitten. Ik zit tegen de Randstad aan, dan zou ik vanuit Alkmaar zo'n beetje in Rotterdam staan. Maar zelfs zonder verkeer doe ik daar al een ruim uur over. In de praktijk kost mij dat flink meer. Ik reis nu naar Amsterdam, per trein, en ben 5 kwartier heen en 5 kwartier terug onderweg.

Ik zit in een andere branche, true, ik heb de helft van de werkervaring en verdien per maand 600 euro meer, krijg wel apart vakantiegeld en mijn pensioen wordt wel geregeld (kost mijzelf wel 200 euro per maand, maar zoiets betaald mijn werkgever ook). En ik krijg reiskostenvergoeding. Verder val ik onder een CAO, dus word mijn loon sowieso geïndexeerd.

Mooie vraag om eens kritisch naar jezelf te zijn: Waarom zijn de kennisdragers vertrokken naar andere bedrijven? Wellicht kan je ze dat eens vragen?

Heb je überhaupt wel eens om salaris gevraagd? Ik ben bij de overgang van mijn detacheerder naar mijn werkgever (zat daar al) redelijk hard de onderhandelingen in gegaan. En toen ik afgelopen najaar een andere functie kreeg (nadat ik al een paar keer, subtiel en minder subtiel, aangegeven had dat ik mij verveelde) heb ik ook doodleuk een proforma onder hun neuzen gedrukt nadat ik al had gezegd dat we nog zouden praten over salaris.

Mijn inmiddels redelijk favo dooddoener: Voor dit salaris kan je beter buschauffeur worden. :+ En dat bedoel ik niet denigrerend, dat is letterlijk wat een maatje van mij (buschauffeur) zei toen ik ooit een van mijn eerste voorstellen/aanbiedingen noemde. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-02-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik zou dan inderdaad gaan kijken naar alternatieven in Assen/Groningen/Zwolle.
Kan je mooi met fiets of auto naar een station en de rest met de trein.
Op mooie dagen een station verderop pakken of zelfs de gehele afstand met de fiets afleggen. :)

Zeker in het begin van je loopbaan mag je echt wel jaarlijkse loonsverhogingen verwachten.
Misschien dat als je het slim speelt (dus niet bij je sollicitaties zeggen dat je nu 2000 krijgt, maar bijv. 2600 wilt verdienen), dat je zelfs meer salaris en betere secundaire arbeidsvoorwaarden krijgt voor bijv. 36 uur/week.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• padrini
Iedereen bedankt voor jullie mening.
Sissors schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:42:
In 3 jaar tijd één salarisverhoging, en dat alleen omdat je dus dreigde over te stappen? Dan zou het voor mij duidelijk zijn: Tenzij je elk jaar wil dreigen over te stappen, ga verder zoeken. En hoewel er vast niet heel veel werk in de regio is, zal het er wel zijn. En het zal moeilijk zijn iets te vinden wat slechter betaald: Met fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarde was dit al wel erg belabberd, zonder secundaire arbeidsvoorwaarden is het gewoon heel slecht.
Members only:
Ypuh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Basissalaris is op trainee niveau, wat op zich nog geen ramp is. Zijn met name de secundaire voorwaarden die het slecht maken. Eén salarisverhoging in 3 jaar spreekt ook weinig waardering uit, volgens mij heb ik er al 4 gehad in de ~2.5j die ik fulltime werk (niet overdreven hoor, de laatste was €30 p/m, maar toch een leuk gebaar na 4 maanden in dienst bij nieuwe werkgever).

Verder een hoge werkdruk en alle last die op jou en een collega ligt. Dat is vragen om problemen, helemaal als je ook nog het gevoel krijgt voor een appel en ei te werken en iets in de privésfeer kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Ik werk 40-45u in de week plus wekelijkse kennissessies/teammeetings/trainingen en dan nog 12-15u reistijd (consultancy), maar heb wel het gevoel dat ik een luizenbaantje heb. Bepaal mijn eigen tempo/ritme, werktijden en grotendeels werkzaamheden (die toevalligerwijs allemaal wel overeen komen met de redelijkheid/wensen van mijn werkgever/klanten), waardoor ik het gevoel heb de regie/vertrouwen te hebben en het werk makkelijker aanvoelt.

Verder geen bonussen, extra's, pensioen, vakantiegeld. Je rekent er niet echt op, maar die zaken kunnen flink aantikken (je salaris gaat zo een keer over de kop).

Ik zou mezelf eens flink achter de oren gaan krabben. Bedrijven staan te springen om jonge (web)developers en als je bereidt bent naar Groningen of Zwolle te reizen heb je de bedrijven voor het uitkiezen.

[...]

Startsalaris voor een consultant trainee die net van school komt is vaak gewoon €2.000, tenzij je intern ergens gaat werken, bij de overheid of de betere clubs. Grote verschil is wel dat de eerste 3 salarisverhogingen van €200 om de 6 maanden vaak al wel vast staan. Dan zit je na 2 jaar op €2.600 excl. vakantiegeld, lease, bonussen, studiebudget, vergoedingen etc. Als die secundaire voorwaarden afwezig zijn kun je beter in de bijstand met zorg- en huurtoeslag, sociale huurwoning en geen loonbelasting, dan hou je netto per maand waarschijnlijk meer over en kun je d.m.v. trainingen je perspectief aanzienlijk verhogen.
Members only:
Pizza_Boom schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:53:
[...]
Zuid Oost Drenthe. Dat is ergens grofweg rondom Emmen/Coevorden toch? Assen is dan toch niet zó ver weg? En zo druk is het daar volgens kennissen (die daar wonen) niet. Zwolle moet je toch wel kunnen doen binnen een uur? Anders de grens over. Met een 3 kwartier tot een uur reistijd is je wereld in zo'n hoek van het land waar je 99 van de 100 keer wel gewoon door kunt rijden gigantisch. Als je uit gaat van een uur dan kun je in praktijk zo'n 90 km verderop gaan zitten. Ik zit tegen de Randstad aan, dan zou ik vanuit Alkmaar zo'n beetje in Rotterdam staan. Maar zelfs zonder verkeer doe ik daar al een ruim uur over. In de praktijk kost mij dat flink meer. Ik reis nu naar Amsterdam, per trein, en ben 5 kwartier heen en 5 kwartier terug onderweg.

Ik zit in een andere branche, true, ik heb de helft van de werkervaring en verdien per maand 600 euro meer, krijg wel apart vakantiegeld en mijn pensioen wordt wel geregeld (kost mijzelf wel 200 euro per maand, maar zoiets betaald mijn werkgever ook). En ik krijg reiskostenvergoeding. Verder val ik onder een CAO, dus word mijn loon sowieso geïndexeerd.

Mooie vraag om eens kritisch naar jezelf te zijn: Waarom zijn de kennisdragers vertrokken naar andere bedrijven? Wellicht kan je ze dat eens vragen?

Heb je überhaupt wel eens om salaris gevraagd? Ik ben bij de overgang van mijn detacheerder naar mijn werkgever (zat daar al) redelijk hard de onderhandelingen in gegaan. En toen ik afgelopen najaar een andere functie kreeg (nadat ik al een paar keer, subtiel en minder subtiel, aangegeven had dat ik mij verveelde) heb ik ook doodleuk een proforma onder hun neuzen gedrukt nadat ik al had gezegd dat we nog zouden praten over salaris.

Mijn inmiddels redelijk favo dooddoener: Voor dit salaris kan je beter buschauffeur worden. :+ En dat bedoel ik niet denigrerend, dat is letterlijk wat een maatje van mij (buschauffeur) zei toen ik ooit een van mijn eerste voorstellen/aanbiedingen noemde. :+
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
padrini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:10:

[...]

Members only:

[...]

Members only:

[...]

Members only:
Members only:

Je kan zoveel beter, ook in de regio. Zwolle, Assen en Groningen zijn echt geen wereld reis en daar zijn genoeg super leuke en goed betalende banen te vinden. Nederland is een super klein landje. Deze werkgever maakt gewoon gebruik van goedkope krachten die niet voor zichzelf opkomen.

De klanten betalen waarschijnlijk wel een courant tarief. Dat verschil blijft dus gewoon bij je werkgever achter.

Ik heb ook stappen gemaakt vanuit een vergelijkbare omgeving/situatie en zit nu x2 bruto salaris. Bij een vorige werkgever noemden we het lage salaris altijd gekscherend "Regio korting"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
padrini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:10:

Members only:
Dat vind ik echt zo'n dooddoener. 'Over een half jaar' is niet overdreven lang, maar precies zo'n periode om van het gezeur af te zijn zonder een concrete actie te plannen. De resultaten vallen altijd tegen, en als ze meevallen dan investeert de baas toch liever in wat nieuw meubilair, laptops of managementfee waardoor de winst voor de buitenwereld wel weer gedrukt wordt. Als je in deze tijden niet binnenloopt met een IT-bedrijf dan zou ik me sowieso zorgen maken over de toekomst.

Als ik de Drenten dan nog een beetje ken (ben zelf een Fries en heb jaren in Groningen gewoond), dan kun je 'over een half jaar' ook vrij vertalen naar 'hou je kop te zeuren en ga aan het werk'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Defector schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:22:
Members only:
De standaardstrategie van kutbedrijven. Vooral kleine project bureautjes die relatief simpele websites / mobile apps maken, maken zich hier graag schuldig aan. Die gaan zo lang door als ze kunnen en als je dan uiteindelijk weggaat is er wel weer een andere naieve jonge developer die ze aan kunnen nemen.

@padrini dit gaat nooit veranderen. Bij dit soort bedrijven wil je echt niet werken. En leuke teams vind je overal wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 21-02-2019 10:29 ]

https://niels.nu

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:01

Members only:
Groningen stad is zeker te ver weg voor je? wij hebben nog vacatures en ik denk tegen betere voorwaarden dan bij je huidige werkgever.

• padrini
Bouke-p schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:48:
[...]
Groningen stad is zeker te ver weg voor je?
Members only:
Hydra schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:28:
[...]

De standaardstrategie van kutbedrijven. Vooral kleine project bureautjes die relatief simpele websites / mobile apps maken, maken zich hier graag schuldig aan. Die gaan zo lang door als ze kunnen en als je dan uiteindelijk weggaat is er wel weer een andere naieve jonge developer die ze aan kunnen nemen.

@padrini dit gaat nooit veranderen. Bij dit soort bedrijven wil je echt niet werken. En leuke teams vind je overal wel.
Members only:

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:01
padrini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Members only:

[...]

Members only:
Ah ja, niet gezien. ik stuur je ff een PB.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Na bijna vijf jaar bij mijn huidige werkgever is het tijd voor iets anders. Huidig:

[...]

Per 1 april:
Members only:
Zo, heel fijn voor je hoor.. maar zo zie je maar hoe er met geld wordt omgegaan in de EU :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Members only:
Wie probeer je te overtuigen. Mij of jezelf?

https://niels.nu

• ErnstH
  • Niet online
Montaner schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Zo, heel fijn voor je hoor.. maar zo zie je maar hoe er met geld wordt omgegaan in de EU :).
Het EPO heeft niets met de EU van doen. Zoals ik al eerder aangaf:
Dit is niet correct, het EPO staat compleet los van de EU. Bovendien is het EPO self-funded via de kosten die gerekend worden voor patentaanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-11-2024
[...]

Members only:

[...]

Members only:
Na een aantal van je berichten gelezen te hebben, wil ik je adviseren om goed na te denken over je toekomst. Wil je elke keer belazerd worden met beloftes over salarissen die er toch nooit komen? Wil je dit wel, leg het op papier vast en sla ze ermee om de oren aan het einde van de rit.

Daarnaast; ga echt om je heen kijken. Misschien kan je zelfs aan de slag als midlance of zzp'er mits je goed bent in jezelf te verkopen aan anderen, waarom ze jou moeten kiezen boven iemand anders.

Wees geen dief van je eigen portemonnee!

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
ehoutgast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:02:
[...]

Het EPO heeft niets met de EU van doen. Zoals ik al eerder aangaf:

[...]
Het zal vast iets met de EU te maken hebben. Anders kun je je werknemers niet vrijstellen van belasting.

• ErnstH
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Het zal vast iets met de EU te maken hebben. Anders kun je je werknemers niet vrijstellen van belasting.
Dat klopt niet. Dezelfde soort regels gelden ook voor de NAVO, ESA, en nog wel meer internationale organisaties. Staat allemaal toch echt los van de EU. Waarom denk jij dat wat jij zegt klopt? Dit soort zaken wordt i.h.a. gewoon geregeld in verdragen tussen de respectievelijke instantie en het land waarin de organisatie zich bevindt.

[ Voor 14% gewijzigd door ErnstH op 21-02-2019 11:39 ]

• jongetje
  • Nu online
ehoutgast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Dat klopt niet. Dezelfde soort regels gelden ook voor de NAVO, ESA, en nog wel meer internationale organisaties. Staat allemaal toch echt los van de EU. Waarom denk jij dat wat jij zegt klopt? Dit soort zaken wordt i.h.a. gewoon geregeld in verdragen tussen de respectievelijke instantie en het land waarin de organisatie zich bevindt.
Eigenlijk ben ik gewoon jalours. Maar vind ik het bijzonder dat bepaalde organisaties zich mogen ontrekken van belasting, de salarissen daar best goed zijn (lees erg hoog) en er ook nog veel toeslagen mbt zorg, partner zijn en dit allemaal uit belastinggeld wordt betaald. Ook al zijn jullie zelf voorzienend, wordt er geen belasting afgedragen en "kost" dat dus uiteindelijk belastinggeld (onderwijs, infrastructuur e.d. moeten ook ergens van betaald worden).

Maar ontopic: goede baan met goede voorwaarden!
Pagina: 1 ... 13 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.