Een update, inmiddels 5 maanden aan het werk na het afstuderen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Waarschijnlijk het leasebudget volledig meegerekend.Napo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:25:
[...]
Mis ik iets of is je calculatie niet helemaal goed?
Zoals het hoort bij een package berekening, dus.Bartjeh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:45:
[...]
Waarschijnlijk het leasebudget volledig meegerekend.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
[ Voor 77% gewijzigd door g0tanks op 09-02-2019 22:45 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Even op het verkeerde been gezet door je aantal urenDetmer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:41:
Net afgestudeerd in november en inmiddels mijn eerste (volledige) aanbod gekregen. Ik vind het wel aardig, wat vinden jullie?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Anoniem: 224360
Je bent 25, hou er rekening mee dat niet velen 60 uur per week blijvend kunnen draaien met een relatie en kinderen erbij zonder daar ergens in een spanningsveld te komen. Oftewel je werkdruk is zeker subjectief, maar veel uren draaien leidt gegarandeerd ooit tot hoge werkdruk voor de gemiddelde werknemer.g0tanks schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:47:
Members only:
Het is bovengemiddeld voor een WO-starter, maar gezien het aantal uren en de sector ook weer niet heel bijzonder. Al met al ben ik tevreden.
Helemaal mee eens. Het consultancywezen kent typisch een hoge doorstroom en veel mensen zullen uiteindelijk toch kiezen voor een baan met minder uren.Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:43:
[...]
Je bent 25, hou er rekening mee dat niet velen 60 uur per week blijvend kunnen draaien met een relatie en kinderen erbij zonder daar ergens in een spanningsveld te komen. Oftewel je werkdruk is zeker subjectief, maar veel uren draaien leidt gegarandeerd ooit tot hoge werkdruk voor de gemiddelde werknemer.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Lijkt me een prima package als starter. Bewuste keuze om te starten met 32 uur en niet 40 uur?Detmer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:41:
Net afgestudeerd in november en inmiddels mijn eerste (volledige) aanbod gekregen. Ik vind het wel aardig, wat vinden jullie?
Da's een beste deal, ondanks de werkdruk/werkuren. Ik zou niet willen ruilen overigens, ik waardeer m'n vrije tijd en aantal vrije dagen teveel, maar goede beloning. Wel benieuwd, wat voor "Strategy" bemoei je je precies mee als je een dergelijke beta-studie hebt gedaan?g0tanks schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:47:
Het is bovengemiddeld voor een WO-starter, maar gezien het aantal uren en de sector ook weer niet heel bijzonder. Al met al ben ik tevreden.
Ja, is een bewuste keuze. Ik werk om te kunnen leven, niet andersom. Ik zie het als een dag vrijheid om te kunnen doen wat ik wil. Vrije dag, lekker bezig met de hobby of op sommige momenten wellicht toch werken. Voordeel is dat ik met een van de hobby's ook nog wat verdienBigSmurf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
[...]
Lijkt me een prima package als starter. Bewuste keuze om te starten met 32 uur en niet 40 uur?
[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 05-02-2019 13:14 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dit jaar wat verandering in het salarishuis. De stijging van 8-10% bij goed presteren zijn er niet meer. In ruil daarvoor zijn de schaalgrenzen wel opgerekt met zo'n 25% en is er bij goed presteren geen extra structurele verhoging maar een eenmalige bonus. Wel iets minder gunstig, maar aan de andere kant zat ik aan het eind van m'n schaal en kan ik nu nog weer een flink stuk doorgroeien. Zeker niet ontevreden.1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: WO Technische Informatica
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Senior software engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Gehele Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd**: Afhankelijk van de klant, doorgaans 30-60 min enkele reis.
• Werkdruk: Op het moment vrij laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5123 (was ~4930)
• Vakantiegeld: € 4918
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € Heb ik zo niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar:* € ~€7200 en gratis eersteklas NS business card voor zakelijk reizen
• Overige: € Telefoon + abonnement & laptop van de zaak. Eénmalige bonus van €3700.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82417
• Winstdeling/bonus: € 0,5 - 1 maandsalaris afhankelijk van behaalde targets.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat is nogal zacht uitgedrukt. Wat is Strategy Consulting precies als ik mag vragen?g0tanks schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:47:
BigSmurf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
Wel benieuwd, wat voor "Strategy" bemoei je je precies mee als je een dergelijke beta-studie hebt gedaan?
Dat vind ik lastig om goed en kort uit te leggen. Ons kantoor adviseert cliënten in allerlei sectoren over complexe vraagstukken. Consultancy.nl zegt er dit over:ApexAlpha schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:09:
[...]
Dat is nogal zacht uitgedrukt. Wat is Strategy Consulting precies als ik mag vragen?
Zo kunnen strategische adviseurs bedrijven helpen bij het definiëren van hun visie, missie en strategie, of hun ondersteunen bij het toetreden tot nieuwe markten of het aanpassen van hun business modellen. Overheden en publieke instellingen schakelen strategy consultants in om mee te denken over hun economisch beleid, terwijl in het geval van fusies en overnames, strategy consultants advies geven rondom de strategische elementen van het M&A proces, zoals het opstellen van een M&A strategie, het uitvoeren van commerciële due dilligenge, het creëren van business cases voor fusies en overnames, en het ontwerpen van een roadmap voor de integratie van bedrijven die samen verder gaan.
Dan kan de baan nog zo leuk zijn, maar dat zou ik never nooit doen. Dan is het of een andere baan zoeken (tegen slechtere voorwaarden desnoods) of verhuizen.ppatrick schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 05:07:
Hoeveel keer per week ga je naar je werk 4 uur per dag in auto zitten voor naar je werk te gaan lijkt me erg veel en wel rede om misschien over te stappen. ( of je moet het er natuurlijk erg naar je zin hebben)
Ik overnacht 2 keer per week gratis in de buurt. Ik maak dus slechts eenmalig de volledige reis, waardoor de reiskostenvergoeding meer dan toereikend is. Echter ben ik het met jullie eens hoor, en t.z.t. wil ik iets in de buurt gaan zoeken (ik woonde altijd in de buurt, maar ben een maand geleden verhuist i.v.m. het werk van mijn vriendin).Cheesy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:10:
Je betaalt het grootste deel van je reis uit eigen zak zo te zien.
Ik zou toch eens rondkijken in de buurt, al is het alleen maar om de reistijd/kosten te verlagen.
Dat is even wat ik zo zie, misschien ervaar jij juist het thuiswerken als heel prettig en hoef je maar 1x per week naar je werklocatie.
Anoniem: 58805
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58805 op 06-02-2019 18:58 ]
Klopt, weinig zijn uit het hout gesneden om daar lang te zitten en partner te worden. Maar het is verrekte goede leerschool en visitekaartje voor de rest van je carrière. Als je het tempo, werkdruk en leercurve van een strategiekantoor bent gewend is alles daarna vrij easy. ;-)g0tanks schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Helemaal mee eens. Het consultancywezen kent typisch een hoge doorstroom en veel mensen zullen uiteindelijk toch kiezen voor een baan met minder uren.
Interessant. Persoonlijk zou ik het werk toch liever uitgesmeerd hebben over het jaar. Zou niet weten wat ik moet doen met grote periodes van downtime.z0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:51:
Members only:
Vakantie('s), 2e baan (stom genoeg ben ik na een paar weken thuis het niet-werken alweer zat)g0tanks schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:59:
[...]
Interessant. Persoonlijk zou ik het werk toch liever uitgesmeerd hebben over het jaar. Zou niet weten wat ik moet doen met grote periodes van downtime.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zei ik al onderaan in de post, de vrije dagen lijken veel doordat ik heel erg lange weken maak. Het is wel zo dat ik bijna 180 dagen per jaar kan doen en laten wat ik zelf wil,
Hij heeft op de dagen die hij op zee zit natuurlijk wel nauwelijks kosten aan boodschappen en GWL etc.miicker schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:48:
@z0ne dit lijkt me persoonlijk echt helemaal niks. Daarnaast vraag ik me af of bij die 180 vakantiedagen je ook het weekend hebt meegerekend (aangezien je in de weken dat je wel werkt 7 dagen per week werkt).
Ik denk dat 180 vakantiedagen veel lijkt, maar als je 84 uur per week werkt in de weken dat je wel werkt heb je effectief veel minder vrije tijd dan dit verhaal doet lijken. Stel je werkt de helft van het jaar, (27 weken) 84 uur per week = 2268 uur.
Stel je werkt 54-5 weken 40 uur dan werk je in totaal 1960 uur. Je hebt een mooi salaris, zeker boven een start salaris, maar zoals je ziet zal dit per uur niet heel veel meer zijn dan een normaal starter salaris.
Ja, daarbovenop zit ik er ook over te denken om mijn appartement te gaan verhuren wanneer ik er niet ben, maar zie maar eens huurders te vinden die ook met zo'n schema willen meewerkenhyptonize schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Hij heeft op de dagen die hij op zee zit natuurlijk wel nauwelijks kosten aan boodschappen en GWL etc.
Je hebt geen collega die een exact tegengesteld rooster werkt en ook zoiets zoekt?z0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:59:
[...]
Ja, daarbovenop zit ik er ook over te denken om mijn appartement te gaan verhuren wanneer ik er niet ben, maar zie maar eens huurders te vinden die ook met zo'n schema willen meewerken
Sometimes you need to plan for coincidence
Veel vrienden die ook in de sector werken, echter lopen de roosters altijd ongelijk. Mijn directe collega's die in tegengesteld rooster lopen zijn al getrouwd, dus dit gaat niet op.Hmmbob schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:24:
[...]
Je hebt geen collega die een exact tegengesteld rooster werkt en ook zoiets zoekt?
[ Voor 14% gewijzigd door z0ne op 07-02-2019 13:34 ]
Maar daarnaast een half jaar de tijd om alles uit te gevenhyptonize schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Hij heeft op de dagen die hij op zee zit natuurlijk wel nauwelijks kosten aan boodschappen en GWL etc.
[ Voor 108% gewijzigd door Theo op 14-02-2019 08:58 ]
7400 Wp op het dak
Wij hebben 135 dagen per jaar waarin we kunnen doen en laten wat we zelf willen (52x2 + 31)z0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:
[...]
Zei ik al onderaan in de post, de vrije dagen lijken veel doordat ik heel erg lange weken maak. Het is wel zo dat ik bijna 180 dagen per jaar kan doen en laten wat ik zelf wil,
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het is waar, uiteindelijk ben ik inderdaad maar ~45 dagen meer vrij. Wat betreft 8 vs 12 uur, ik vind momenteel 12 uur fijner. De reden hiervoor is dat wanneer ik 8 uur moet werken ik in mijn vrije uren moet reizen, koken, eten, huishouden etc. Ik denk dat ik qua dagelijkse vrije tijd +- 4 uur (-avondeten opeten + Douchen) niet heel veel minder vrije tijd heb dan de 9 tot 5 werkende Nederlanders. Als ik echter een vrouw en/of kinderen zou hebben klinkt die 8 uur uiteraard beter! Mits ze zo leuk is dat ik haar elke dag zou willen zienJvS schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:14:
[...]
Wij hebben 135 dagen per jaar waarin we kunnen doen en laten wat we zelf willen (52x2 + 31). En werken de overige dagen 8u.
[ Voor 6% gewijzigd door z0ne op 07-02-2019 17:56 ]
Werk zelf in de scheepvaart als techneut. Zal de mijne er is bijzetten ter vergelijkingz0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:51:
Members only:
[ Voor 3% gewijzigd door Cigarguy op 07-02-2019 18:43 . Reden: members only, vetgedrukt etc ]
Dat is wel de bedoelingz0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:51:
[...]
Het is waar, uiteindelijk ben ik inderdaad maar ~45 dagen meer vrij. Wat betreft 8 vs 12 uur, ik vind momenteel 12 uur fijner. De reden hiervoor is dat wanneer ik 8 uur moet werken ik in mijn vrije uren moet reizen, koken, eten, huishouden etc. Ik denk dat ik qua dagelijkse vrije tijd +- 4 uur (-avondeten opeten + Douchen) niet heel veel minder vrije tijd heb dan de 9 tot 5 werkende Nederlanders. Als ik echter een vrouw en/of kinderen zou hebben klinkt die 8 uur uiteraard beter! Mits ze zo leuk is dat ik haar elke dag zou willen zien
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom rijd je vanuit Gelderland 2 uur naar het noorden voor dat salaris? Als je richting Amsterdam/Eindhoven rijdt ben je volgens mij niet meer reistijd kwijt en moet je qua salaris wel wat beters kunnen vinden.blupmans schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:34:
Members only:
Wat vinden jullie? Ik ben in 2 jaar tijd slechts 120 euro omhoog gegaan en vind het loon persoonlijk wat aan de lage kant gezien mijn verantwoordelijkheden en de werkdruk. Er zijn daarnaast geen vaste loonsverhogingen en functioneringsgesprekken, dus we moeten om alle beetjes 'zeuren'. Iedereen zet zich echter voor de volle 100% in voor het bedrijf, en er wordt veel op eigen initiatief ondernomen (zelf bij klanten langs gaan, eigen gereedschap en apparatuur meenemen, etc) om er maar voor te zorgen dat de omzet omhoog gaat.
Bij een kleiner bedrijf heb je natuurlijk minder mogelijkheden dan bij een grote onderneming, maar ik begin steeds meer het gevoel te missen dat ik nog stappen kan maken. En eigenlijk vind ik dat heel jammer, want we ontwikkelen hartstikke mooie apparatuur waar we lovende reacties op ontvangen. Ik kan me daarnaast helemaal uitleven met het ontwerpen van User interfaces voor zowel onze apps als voor tablets en desktops.
Pensioen is hopelijk enkel je eigen bijdrage aan pensioen, anders is het wel hopeloos veel te weinig. Verder meer dan keurig voor een pre-sales man.Anoniem: 58805 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:52:
Members only: title
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
[ Voor 1% gewijzigd door johanroelfs op 07-02-2019 20:56 . Reden: werkervaring toegevoegd. ]
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Hier heeft hij al soort van een reactie op gegeven:Pieter van Ras schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:06:
[...]
Waarom rijd je vanuit Gelderland 2 uur naar het noorden voor dat salaris? Als je richting Amsterdam/Eindhoven rijdt ben je volgens mij niet meer reistijd kwijt en moet je qua salaris wel wat beters kunnen vinden.
Die reiskostenvergoeding gaat natuurlijk nergens over. Ik zou op zn minst in overleg gaan over OV abbo, kan je die 2 uur tenminste nuttig besteden.
blupmans schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:45:
[...]
Ik overnacht 2 keer per week gratis in de buurt. Ik maak dus slechts eenmalig de volledige reis, waardoor de reiskostenvergoeding meer dan toereikend is. Echter ben ik het met jullie eens hoor, en t.z.t. wil ik iets in de buurt gaan zoeken (ik woonde altijd in de buurt, maar ben een maand geleden verhuist i.v.m. het werk van mijn vriendin).
Het hele reisgebeuren achterwege gelaten; wat zijn jullie gedachten bij de overige zaken?
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Poeh, ik zou toch eens hard nadenken over een andere werkgever. En inderdaad snel gaan certificeren.diehard889 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO 4 telematica
• Werkervaring: 14 (2005 begonnen bij huidge wg)
• (Woon) Locatie: Nijkerk
2. Wat doe je:
• Functie:System netwerkbeheer
• Werkgever/branche: ict dienstverlening (gedetacheerd)
• (Werk) Locatie(s): Hoofddorp
• Reistijd: gemiddeld 1 uur.
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2559
• Vakantiegeld: € 2417
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: € 55.
• Mobiliteit per jaar: € 760 pm 40.000 km incl brandstof
• Overige: € 400 eur om de 2 jaar voor een telefoon.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42874
• Winstdeling/bonus: € 0
Afgelopen jaar niks gedaan qua opleiding, Dit jaar ccnp op de planning.
met hoger waar denk je dan aan ?The Eagle schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:32:
Je doet je nickname eer aan. Al 14 jaar voor een dergelijk schijntje 2x een uur per dag rijden en dan ook nog eens geen opleidingen. Diehard indeed. Moet onder de zelfde voorwaarden volgens mij een stuk hoger kunnen.
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Je bent toch niet 14 jaar aan het verhuizen geweest? En tijd moet je claimen en kun je in mijn ogen maken door goed te prioriteren en dit te communiceren. Er is namelijk altijd werk en komt in je vakgebied ook nooit af. Oftewel: Kom voor jezelf op, je werkgever heeft je namelijk veel liever op een klus waar je uren kunt schrijven.diehard889 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:49:
[...]
afgelopen jaar zelf geen opleidingen gedaan ivm verhuizen, div projecten (dr was geen tijd).
Nu dat allemaal achter de rug is kunnen we weer aan de gang
Vergeet ook niet dat je geen reistijd hebt op dagen dat je werkt. Scheelt 1-2u p/d met de gemiddelde Nederlander. Ik denk dat het best goed afsteekt tegenover de vrje dagen die 'wij' hebben, helemaal omdat ik ook zeker geen 8u werk. Gemiddeld ook geen 12, maar toch.z0ne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:51:
[...]
Het is waar, uiteindelijk ben ik inderdaad maar ~45 dagen meer vrij. Wat betreft 8 vs 12 uur, ik vind momenteel 12 uur fijner. De reden hiervoor is dat wanneer ik 8 uur moet werken ik in mijn vrije uren moet reizen, koken, eten, huishouden etc. Ik denk dat ik qua dagelijkse vrije tijd +- 4 uur (-avondeten opeten + Douchen) niet heel veel minder vrije tijd heb dan de 9 tot 5 werkende Nederlanders. Als ik echter een vrouw en/of kinderen zou hebben klinkt die 8 uur uiteraard beter! Mits ze zo leuk is dat ik haar elke dag zou willen zien
Mwah, denk dat 3k - 3,5k wel haalbaar moet zijn indien het allemaal relevante werkervaring is. Zeker in de detachering / consultancy.diehard889 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:49:
[...]
met hoger waar denk je dan aan ?
tis niet zo dat mn werkgever daar niks mee doet / wil, afgelopen jaar zelf geen opleidingen gedaan ivm verhuizen, div projecten (dr was geen tijd).
Nu dat allemaal achter de rug is kunnen we weer aan de gang
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
alaintje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:35:
Members only:
Pizza_Boom schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:31:
Members only:
[ Voor 123% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:29 ]
Het is inderdaad echt niet voor iedereen weggelegd, wat ik vooral heb gemerkt is dat aan boord het elektro deel het meest gevarieerde werk is. (Ik heb papieren voor zowel navigatie als mechanical engineering als elektro) Zeker op grote schepen met veel installaties. Hierdoor blijft het werk enigszinds interessant. Wel leuk om om de zoveel tijd van schip te wisselen.Cocytus schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:04:
[...]
Off-shore is heel vaak 50/50 op/af. 180 vakantiedagen (ongeveer de helft van een jaar) is dus logischerwijs inclusief de weekenden. Er hebben ook wel eerder mensen met zo'n baan hier gepost. Je komt dan inderdaad op zo'n 10% meer uren uit maar er zijn natuurlijk niet veel HBO'ers die op hun 26e €4500/mnd verdienen, dus per uur is het echt wel hoger. Maar je moet er maar net zin in hebben
[ Voor 6% gewijzigd door z0ne op 10-02-2019 00:40 ]
Zeist?DeSire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:37:
Update: promotie naar medior. Qua werk, afdeling (en team) nog goed naar mijn zin. Werkgever zelf is bureaucratisch, waar ik moeite mee heb. Ik twijfel of ik voor een Msc moet gaan of zal rondkijken. Een aantal jaar geleden ben ik wel aan een premaster begonnen, maar door verandering van werk (traineeship) heb ik de studie (al dan niet tijdelijk) gestaakt.
Members only:
Zelfde bedrijf dan vermoed ik, kan haast niet missen gezien de voorwaarden die je beschrijft. #wave
frituurvetpet schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:58:
[...]
Zelfde bedrijf dan vermoed ik, kan haast niet missen gezien de voorwaarden die je beschrijft. #wave
Dat was een hint ja, maar vooral de eindejaarsuitkering is heel specifiek!DeSire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:12:
[...]
De voorwaarden zijn goed herkenbaar inderdaad. Voor het pensioeninlegdeel van de werkgever
Ok. En, hoe verhoudt zich dat tot je huidige situatie? En, ga je het accepteren?easy-cloud schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:23:
Momenteel heb ik het volgende aanbod gehad:
Members only:
Niet al te lang geleden heb ik het nog gepost, het is 1100 bruto omhoog voor 2.5 uur per week minder dus een goed aanbod.wheel schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Ok. En, hoe verhoudt zich dat tot je huidige situatie? En, ga je het accepteren?
Zeker een mooi aanbod.easy-cloud schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:45:
[...]
Niet al te lang geleden heb ik het nog gepost, het is 1100 bruto omhoog voor 2.5 uur per week minder dus een goed aanbod.
Ik ga akkoord mits ik 4x 8.75 uur kan werken ipv 5x7 uur aangezien ik dan 1 dag per week zelfstudie kan doen of gewoon even kan bijkomen!
[ Voor 1% gewijzigd door drooger op 11-02-2019 23:45 . Reden: maand -> 4 weken ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Wat mij opvalt; je geeft aan dat je Medior .NET developer bent, maar slechts 7 maanden fulltime ervaring hebt. Naar mijn idee zitten de meeste na 4~5 jaar fulltime ervaring pas op dit niveau. Zijn je bijbanen ook allemaal als ontwikkelaar geweest?theboss100 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:28:
Members only:
Dat zal op het begin niet mogelijk zijn ivm werkzaamheden, maar later is dat inderdaad wel een goed idee thanks!drooger schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:45:
[...]
Zeker een mooi aanbod.
Persoonlijk zou ik dan eerder voorstellen om 4x 9 te doen en dan elke vier weken een extra dagdeel vrij nemen.
Ja dat klopt! Ik heb al vanaf mijn 13e bijbaantjes gehad als programmeur/web developer. Verder heb ik ook een verdiepende minor gedaan in .NET.Edwin__ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:55:
[...]
Wat mij opvalt; je geeft aan dat je Medior .NET developer bent, maar slechts 7 maanden fulltime ervaring hebt. Naar mijn idee zitten de meeste na 4~5 jaar fulltime ervaring pas op dit niveau. Zijn je bijbanen ook allemaal als ontwikkelaar geweest?
Daarnaast, geen verkeerde jaarpackage!
[ Voor 5% gewijzigd door theboss100 op 13-02-2019 08:45 ]
Updatewoensdag 4 mei 2016 09:56
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 jaar
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 5.5 jaar + 0.5 jaar relevante stage
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Desgins Engineer ( Hardware Desginer, firmware[C] en Software[C++,C#] )
• Werkgever/branche: product/Elektronica ontwikkeling
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 45min met OV
• Werkdruk: op dit moment gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2750,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Mobiliteit per jaar: € gratis ov maandkaart
• Overige: € --
• Winstdeling/bonus: € nvt
Er is al anderhalf jaar geen loonsverhoging geweest doordat het bedrijf in zwaar weer verkeerde, desalniettemin vind ik het salaris vrij karig. Wat zou ik kunnen vragen als ik van werkgever zou veranderen?
| PoE | iPhone 13 Pro |
exoOw schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:56:
En we zijn weer bijna 2 jaar verder:
Members only:
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
[ Voor 9% gewijzigd door Nindustries op 15-02-2019 09:42 . Reden: Loon toegevoegd ]
~ beware of misinformation.
Dus je werkt effectief iets meer dan 4 dagen per maand?Nindustries schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:34:
Nog eens een kleine update, nu dat ik zelfstandige ben geworden;
(Heb altijd gezegd maar niet, maar nu ben ik ook zo een zure zelfstandige die klaagt over de belastingen.)
Members only: title
Ik hou mijn loon bewust laag voor de hoge persoonsbelasting.hyptonize schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:06:
[...]
Dus je werkt effectief iets meer dan 4 dagen per maand?
[ Voor 7% gewijzigd door Nindustries op 15-02-2019 11:09 ]
Huidige situatie er maar eens naast zettenGast1981 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Zelfs overigens onlangs de overstap gewaagd van een grote ICT boer naar een kleinere.
Behalve de werksfeer en mogelijkheden zijn ook m'n vergoedingen iets verbeterd.
Nieuwe situatie:
Leeftijd: 29 jaar
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2 foundation, ISTQB foundation
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: middelgrote ICT dienstverlener
Huidige functie: testanalist, testengineer, testprofessional, geef het maar een naampje![]()
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering in wording (jong bedrijf, dus dit jaar nog geen bonus)
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: ja (600-700€ p/m + brandstof)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, 60/40 werkgever/werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding 70€ p/m
Land: Nederland
Regio: Oost NL
Reistijd: 20-30 minuten (op dit moment dan)
Maand salaris (bruto): 3200
Als ik even doorreken laat je maandelijks dus zo'n 11K in je bedrijf zitten?Nindustries schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:09:
[...]
Ik hou mijn loon bewust laag voor de hoge persoonsbelasting.
De rest kan er op andere manieren uit.
Yep, maar natuurlijk min boekhouder, min etentjes met prospecten, min huur lease wagen, ....bramm90 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:34:
[...]
Als ik even doorreken laat je maandelijks dus zo'n 11K in je bedrijf zitten?
Zeker. Ik dacht ooit een mooie baan met uitstekende doorgroeimogelijkheden bij een droomorganisatie gevonden te hebben. In de praktijk was ik mijzelf aan het uithollen, ik ging mentaal aan de stress kapot (ik zat als financieel eindverantwoordelijke in een morele spagaat wat voor veel stress zorgde).Dreifarben schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:01:
Net ervoor gekozen van job te veranderen en ferm in te leveren. Ik heb het een beetje gehad met de bedrijfscultuur waar ik nu zit, daar weegt geld niet echt tegenop.
Heb getekend bij bedrijf waar een menselijk beleid en persoonlijke ontwikkeling voorop staat. Ben een second line support engineer.
Ik ga van 3000 euro bruto naar ongeveer 2300 euro bruto, krijg wel een firmawagen die ik op vorige werk niet had.
Zijn er hier nog mensen die een dergelijke stap hebben ondernomen in hun carrière?
Nu die fiets van de zaak nogTehh schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:17:
Op de valreep dit jaar nog een promotie aangeboden gekregen. Ik ben zelf niet zo'n fan van een bonusregeling, had liever nog 5 of 10% bovenop het basisloon gekregen.
Members only:
Ik hoop nog een leasefiets / fiets van de zaak o.i.d. te kunnen regelen. De reiskostenvergoeding ben ik nu makkelijk kwijt aan extra eten en dan moet ik daarnaast ook nog een fiets kopen & onderhouden. WKR zit vol i.v.m. andere uitgaven dus een soort fietsplan zit er helaas niet in.
Plus dat je aan het begin staat. Je kunt in deze sector op die positie natuurlijk nog gemakkelijk doorgroeien naar 100k+ (als je bij het goeie bedrijf zit).z0ne schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:33:
[...]
Het is inderdaad echt niet voor iedereen weggelegd, wat ik vooral heb gemerkt is dat aan boord het elektro deel het meest gevarieerde werk is. (Ik heb papieren voor zowel navigatie als mechanical engineering als elektro) Zeker op grote schepen met veel installaties. Hierdoor blijft het werk enigszinds interessant. Wel leuk om om de zoveel tijd van schip te wisselen.
Verder helpt het ook mee als de WG je hier en daar je de tijd gunt om af en toe een avondje de wal op te gaan voor een welverdiend biertje, dan is het goed vol te houden
Ik heb ook op schepen gezeten met vervelende leidingevenden, dit kan het ook heel erg verpesten. En dan duren 4-6 weken hééél erg lang
Edit: Ik hoor dat ze in de offshore in Noorwegen vaak 60/40 doen (in het voordeel van de werknemer). Dus wie weet krijg ik daar ooit nog een voet tussen de deur
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 15-02-2019 12:25 ]
Per 1 april:ehoutgast schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:25:
Members only:
Renteloze hypotheek?!?ehoutgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:48:
Na bijna vijf jaar bij mijn huidige werkgever is het tijd voor iets anders. Huidig:
[...]
Per 1 april:
Members only:
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Dat zijn wel bijzondere sec. arbeidsvoorwaarden. Is dit normaal in die branche? Wanneer kun je vrijstelling van inkomstenbelasting en een renteloze hypotheek krijgen?ehoutgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:48:
Na bijna vijf jaar bij mijn huidige werkgever is het tijd voor iets anders. Huidig:
[...]
Per 1 april:
Members only:
Het EPO is een samenwerkingsverband tussen allerlei landen, volgens mij vergelijkbaar met iets als de NAVO of ESA. In zulke internationale organisaties is vrijstelling van nationale inkomstenbelasting inderdaad wel gebruikelijk. Wat betreft de hypotheek, geen idee..CaDje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:21:
[...]
Dat zijn wel bijzondere sec. arbeidsvoorwaarden. Is dit normaal in die branche? Wanneer kun je vrijstelling van inkomstenbelasting en een renteloze hypotheek krijgen?
Dit is gelul.FreakNL schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:21:
[...]
Plus dat je aan het begin staat. Je kunt in deze sector op die positie natuurlijk nog gemakkelijk doorgroeien naar 100k+ (als je bij het goeie bedrijf zit).
En dan zit je, no offence, nog altijd aan de uitvoerende kant. Zo'n salaris is bij een normale kantoorbaan alleen mogelijk als je richting een (hogere) management functie gaat..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq