Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
W0rk3holic schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:14:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Grappig om nog iemand uit Noorden tegen te komen, die kans is vrij klein :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
JvS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:48:
[...]

10,9% (+200)
12,5% (+300)
14,8% (+400)
16,1% (+500)

Noem dit maar langzaam en lineair stijgen. Toegegeven, er zit geen mega klapper in, maar het is allemaal zeer, zeer netjes.
Je hebt gelijk, ik keek iets te snel. Stjigingen van 15% zijn zeker netjes.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Geen ICT'er, wel een GoT'er. Ben met name te vinden in de wonen/verbouwen en duurzame energie fora.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Bachelor International Business. WO Master Economie aan de RuG
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: omgeving Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider/Beleidsontwikkelaar
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Zwolle, Den Haag, Brussel
• Uren/week: 36 volgens contract, 45 IRT
• Reistijd: 15 minuten fietsen
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: €8712, 22% van salaris aan extra's ondergebracht in 1 budget
• Pensioeninleg per jaar: €2460
• Mobiliteit per jaar: OV 1e klas voor werk-werk, verder nette vergoedingen.
• Overige: €500 per jaar voor laptop/telefoon en een shitload aan vakantieuren door overwerk. Opleidingsbudget van 5000 euro, vrij te besteden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.000
• Winstdeling/bonus: €0

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 21:23
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 ICT en Mediabeheer. HBO BIM deeltijd (ik zit nu in het 2e leerjaar)
• Werkervaring: 2 jaar en 9 maanden (inclusief stage) bij mijn huidige werkgever.
• (Woon) Locatie: Vlaardingen

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider Teamleider verschillende servicedesks
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): ZH
• Uren/week: 32
• Reistijd: 2 uur per dag OV
• Werkdruk: Waarschijnlijk nog steeds hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2560 (3200 voor 40 uur)
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar:* € 2400 ( OV word 100% vergoed)
• Overige: €

Studie: € 2005 per jaar (HBO BIM studie word vergoed.)
Telefoon: € 200 euro per twee jaar
Laptop: €2310 eenmalig
Eens in de zoveel tijd gratis naar een (metal) concert naar keuze

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37.683

Zojuist het bovenstaande aanbod gekregen van mijn huidige werkgever (een soort promotie maar ook naar een andere afdeling). Momenteel werk ik bij de zelfde werkgever als interne service en systeem engieneer. Ik ben voornamenlijk bezig met het beheren van de cloud (Azure), ons versiebeheersysteem en de on-prem infrastructuur.

De werkzaamheden binnen de nieuwe functie zijn onder andere het professionaliseren en standaardiseren van de verschillende servicedesks, het aansturen van het team (momenteel 2 man) en het implementeren van een goede monitoring tool voor de verschillende applicaties.

Aan de ene kant klinkt het als een interessante uitdaging die meer aansluit op mijn studie maar aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje "eng". het is best anders dan mijn huidige functie, ik ben bang dat het misschien niet technisch genoeg voor me is en momenteel heb ik het erg naar mijn zin in mijn huidige functie (aardige manager, interessant werk etc). financieel ga ik er wel op vooruit, ik verdien nu 2000 op basis van 32 uur (de overige kosten en mobiliteitskosten blijven gelijk). Ook denk ik dat een leidinggevende functie op mijn 22e een goede aanvulling is op mijn CV.

Wat vinden de GoT'ers hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
@CheesePizza Ik zou blijven doen wat je leuk vind. Aansturen van mensen (met voeren van beoordelingsgesprekken, gedoe met verlof en ziektes etc.) is echt anders dan bezig zijn met de techniek. Als technisch beheerder kun je echt nog wel een stuk doorgroeien, desnoods bij een andere werkgever. Mijn tip: ga nooit alleen voor het geld ergens anders werken of werk doen wat je minder/niet leuk vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
CheesePizza schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:55:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT en Mediabeheer. HBO BIM deeltijd (ik zit nu in het 2e leerjaar)
• Werkervaring: 2 jaar en 9 maanden (inclusief stage) bij mijn huidige werkgever.

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Zojuist het bovenstaande aanbod gekregen van mijn huidige werkgever (een soort promotie maar ook naar een andere afdeling). Momenteel werk ik bij de zelfde werkgever als interne service en systeem engieneer. Ik ben voornamenlijk bezig met het beheren van de cloud (Azure), ons versiebeheersysteem en de on-prem infrastructuur.

De werkzaamheden binnen de nieuwe functie zijn onder andere het professionaliseren en standaardiseren van de verschillende servicedesks, het aansturen van het team (momenteel 2 man) en het implementeren van een goede monitoring tool voor de verschillende applicaties.

Aan de ene kant klinkt het als een interessante uitdaging die meer aansluit op mijn studie maar aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje "eng". het is best anders dan mijn huidige functie, ik ben bang dat het misschien niet technisch genoeg voor me is en momenteel heb ik het erg naar mijn zin in mijn huidige functie (aardige manager, interessant werk etc). financieel ga ik er wel op vooruit, ik verdien nu 2000 op basis van 32 uur (de overige kosten en mobiliteitskosten blijven gelijk). Ook denk ik dat een leidinggevende functie op mijn 22e een goede aanvulling is op mijn CV.

Ik denk dat het een unieke kans is om door te groeien in een functie die je onbekend is. Soms in het diepe springen kan voor leuke verrassingen zorgen. Ik denk dat je deze kans voorlopig anders niet meer krijgt de aankomende jaren.

Daarnaast als je het echt niet bevalt kan je altijd nog terug wisselen naar een technische functie, want je bent nog jong en reuze interessant voor de huidige markt.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozenhands op 25-01-2019 09:16 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
CheesePizza schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:55:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Eng is geen argument!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/thzdle8j9t1y.png

Disclaimer: geldt natuurlijk vooral als je je huidige werk stom had gevonden..

[ Voor 1% gewijzigd door FitTiv op 25-01-2019 09:43 . Reden: disclaimer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@CheesePizza Wat eigenlijk al is gezegd. Juist als het eng is, doen! Je kan altijd nog terug switchen naar een functie vergelijkbaar met je oude baan, of wie weet kan je wel gewoon terug naar je oude baan. maar je weet pas of het bevalt als je het probeert!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Je kunt de kans ook aannemen met voorwaarde om binnen zes maanden terug te keren naar je oude functie (met de oude voorwaarden) als het je niet bevalt.
Is voor zowel jou als werkgever een mooie kans om te kijken of het bevalt, maar je kunt ook normaal terug als het tegenvalt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Laatst online: 28-05 21:23
Ik wil niet te veel off topic gaan dus dit is de laatste reactie hierover en daar laat ik het bij.
Bedankt @jongetje @Frozenhands @FitTiv @SmurfLink en @BertS voor jullie input, het heeft mij echt geholpen.
Ik heb vandaag een tweede gesprek gehad en ik heb besloten om de functie aan te nemen. Volgende week ga ik samen met de CEO kijken naar een tijdsschema zodat ik mijn huidige functie netjes kan achterlaten en niet meteen in het diepe spring, Ik heb er erg veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-05 16:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 29
• Opleiding: Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
• Werkervaring: 0 2
• (Woon) Locatie: Losser Enschede

2. Wat doe je:
• Functie: Junior IT professional Online IT consultant
• Werkgever/branche: IT-systemen Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Hengelo Enschede
• Uren/week: 40 38
• Reistijd: 25m 8m
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600 3100
• Vakantiegeld: 8% + 2% vaste eindejaarsuitkering 8%
• Dertiende/veertiende maand: denk het niet 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: weet ik nog niet iets van 1800 per jaar?
• Mobiliteit per jaar: reiskosten aantal kilometers * 2 * € 0,175* dagen weekrooster * 3.5667
Maximaal € 187,25 per maand en ik woon ongeveer 22-24 km van het werk. 17 euro per maand
• Overige: opleidingen en trips naar het buitenland worden vergoed.
• Vakantiedagen: 27 en 13 roostervrij. 28 en 13 (ik werk 40 op een contract van 38, vandaar die 13)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33660 €43336
• Winstdeling/bonus: 0-5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
CheesePizza schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:49:
Ik wil niet te veel off topic gaan dus dit is de laatste reactie hierover en daar laat ik het bij.
Bedankt @jongetje @Frozenhands @FitTiv @SmurfLink en @BertS voor jullie input, het heeft mij echt geholpen.
Ik heb vandaag een tweede gesprek gehad en ik heb besloten om de functie aan te nemen. Volgende week ga ik samen met de CEO kijken naar een tijdsschema zodat ik mijn huidige functie netjes kan achterlaten en niet meteen in het diepe spring, Ik heb er erg veel zin in.
Proficiat! Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt en prachtige kans goed gaat benutten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
rodebest schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:06:
Members only:

De uren zij heel flexibel en ik kan zelf beslissen of ik een (halve)dag kom werken en kan alles afstemmen op mijn rooster van school. De collega's waar ik mee samen werk zijn ook gezellig en ik kon mij tot nu toe nuttig maken.
Helaas kan ik op zaterdag of zondag niet werken omdat het vooral kantoorwerk is waardoor ik waarschijnlijk ongeveer 3 dagen zal werken per maand.

Ik ben zeer blij met het uurtarief vooral omdat ik in de zomervakantie 12 euro per uur kreeg. Tijdens mijn stage 500 euro vergoeding en nu na mijn stage stijg naar 14.35 per uur.

Kijken wat de toekomst brengt.
Das bepaald geen slecht salaris. En mooie studierelevante werkervaring op gaan doen. Goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

JvS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:48:
[...]

10,9% (+200)
12,5% (+300)
14,8% (+400)
16,1% (+500)

Noem dit maar langzaam en lineair stijgen. Toegegeven, er zit geen mega klapper in, maar het is allemaal zeer, zeer netjes.
De laatste stijging van 500 is wel tegen inlevering van 150 netto als ik het goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
W0rk3holic schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:14:
Members only:
Hoofd/strategisch inkoper op je 27e met 2 jaar werkervaring? Dat is een aparte combinatie! Vaak doorloop je de stappen operationeel inkoper, dan technisch/project/tactisch inkoper, en daarna ga je naar strategisch inkoper.

In de technische sector moet je voor zo'n functie echt zwaar zijn (minimaal 5 jaar werkervaring, NEVI I en HBO, maar tegenwoordig zelfs liever 10 jaar werkervaring, NEVI II en WO), en daar hoort dan vaak ook een ander salaris bij.

Hoe zit dat bij jullie? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-06 21:59
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door SeeSharpDev op 22-01-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
SeeSharpDev schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:17:
Met name bijvoorbeeld pensioen, het is lastig om te bepalen wat nou goed is of niet.
Je krijgt elk jaar een overzicht van je pensioenfonds/verzekeraar. Je kunt ook hier kijken: https://www.mijnpensioenoverzicht.nl

Dit zou een volledigoverzicht moeten geven. Dit kan wel een jaar vertraging in zitten, pensioenfondsen moeten namelijk per oktober/november van het huidige jaar een overzicht van het jaar ervoor geven (blijkbaar is dat mega ingewikkeld om te berekenen) en dan ook nog aanleveren aan deze site.

Disclaimer: Wat je echt krijgt weet je pas echt op het moment dat je met pensioen gaat. Er zitten zelfs (gote) afwijkingen in als je het vandaag opvraagt en morgen met pensioen zou gaan (maar dat is weer een hele andere discussie).

Denk je dat je te kort gaat komen kun je natuurlijk altijd een potje ernaast maken met een eigen pensioen aanvulling (zoek op "jaarruimte").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Laatst online: 11-06 21:59
jongetje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:51:
[...]

Je krijgt elk jaar een overzicht van je pensioenfonds/verzekeraar. Je kunt ook hier kijken: https://www.mijnpensioenoverzicht.nl
Bedankt voor de tip, dit maakt al een hoop duidelijker inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 08:21
Goedemiddag,

Omdat ik het lastig vind om te bepalen of het nou goed of slecht is hierbij mijn info.
Wat betreft salaris heb ik volgens mij niet veel te klagen, echter zijn secundaire voorwaarden natuurlijk ook belangrijk en denk ik daar de laatste tijd wat meer over na.
Met name bijvoorbeeld pensioen, het is lastig om te bepalen wat nou goed is of niet.

Members only:
Ik bedoel dit positief: Niet slecht voor een relatief lage mbo-opleiding en 'weinig' ervaring! :)

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

mwa

Als je je salaris wilt posten, kun je dit lijstje gebruiken:
1. Wie ben je: Projectleider
• Leeftijd: 36
• Opleiding: WO Master + 2x WO BA.
• Werkervaring: Van alles en nog niet, nog steeds niet erachter wat ik precies wil :|
• (Woon) Locatie: Sinds kort in het noorden des land

2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider
• Werkgever/branche: Montage (geen relevantie aan studies)
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Uren/week: 24 (3 dagen)
• Reistijd**: 30min enkel (vrijwel nooit file)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3850 obv fulltime, 2100 partttime.
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € none
• Pensioeninleg per jaar: € pas bekend eind deze maand
• Mobiliteit per jaar:* € 200 netto reiskosten p/m
• Overige: € none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 14:07
Zie onderstaande. Ik heb het idee dat dit vrij weinig is. Helemaal als ik zie wat voor bedragen hier nog meer langskomen. Onderhandelen is lastig/onmogelijk.
Overigens 10 jaar werkzaam bij het zelfde bedrijf.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4 ICT beheerder
• Werkervaring: 10 jaar ICT
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche: MKB
• (Werk) Locatie(s): Flevoland
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30 min.
• Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Vakantiegeld: € +/- 1900
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: € -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23500
• Winstdeling/bonus:

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06 09:11
Headshot_NL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:35:
Zie onderstaande. Ik heb het idee dat dit vrij weinig is. Helemaal als ik zie wat voor bedragen hier nog meer langskomen. Onderhandelen is lastig/onmogelijk.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus:
Dan zou ik je ogen toch eens openhouden. Zeker met 10 jaar werkervaring moet je beter kunnen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 23:05
Per 1 februari een nieuwe baan, toch weer terug de IT in, en benieuwd hoe ik er eigenlijk voor sta na 6+ jaar in een niet echt IT gerelateerde functie:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
[...]
Het is inderdaad niet heel ruim.. in 2007 verdiende ik hetzelfde toen ik net uit school kwam. Ook MBO. Maar intussen zijn we 12 jaar werkervaring, en 12 jaar inflatie verder. En voor jou geldt dat ook. Ik weet niet hoe de situatie verder is, maar volgens mij zou je met 10 jaar werkervaring en een MBO4 diploma echt een stuk meer moeten kunnen verdienen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:15

g0tanks

Moderator CSA

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus:
Poeh dat is wel vrij karig als je er ook al 10 jaar zit. Ik zou opzoek gaan naar iets anders. Wellicht dat onderhandelen ineens wel mogelijk wordt als je ergens anders een aanbieding hebt. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-03-2020

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus:
Zeer laag...

Minimaal €2500,-
En dan praat ik over minimaal, kan zeker hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
g0tanks schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Poeh dat is wel vrij karig als je er ook al 10 jaar zit. Ik zou opzoek gaan naar iets anders. Wellicht dat onderhandelen ineens wel mogelijk wordt als je ergens anders een aanbieding hebt. ;)
Daar zit ik ook aan te denken. Er is zoveel aanbod. Op dit moment sta ik inderdaad op het punt om te vertrekken. Of een laatste onderhandeling met een mooie verhoging.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus:
Je salaris is inderdaad aan de lage kant, zeker met je werkervaring. Daarnaast mag ik vragen wat je de afgelopen 10 jaar hebt gedaan qua certificering? 10 jaar stilstaan is achteruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Frozenhands schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Je salaris is inderdaad aan de lage kant, zeker met je werkervaring. Daarnaast mag ik vragen wat je de afgelopen 10 jaar hebt gedaan qua certificering? 10 jaar stilstaan is achteruitgang!
Zeker niet stilgezeten. Meerdere cursussen op het gebied van VoIP, antivirus, firewalling, office365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Headshot_NL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Zeker niet stilgezeten. Meerdere cursussen op het gebied van VoIP, antivirus, firewalling, office365.
Dit geeft al iets meer kracht aan je profiel, heb je de cursussen ook afgerond door een officieel examen er van af te ronden o.a.? Ik kan je garanderen dat je bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau in dezelfde positie gaat komen. Daar gaan ze namelijk eisen van je dat je certificaten moet gaan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozenhands op 28-01-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Frozenhands schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Dit geeft al iets meer kracht aan je profiel, heb je de cursussen ook afgerond door een officieel examen er van af te ronden o.a.? Ik kan je garanderen dat je bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau in dezelfde positie gaat komen. Daar gaan ze namelijk eisen van je dat je certificaten moet gaan halen.
Ja deze zijn afgerond en zijn officiele certificaten van. Soms dagtrainingen, soms meerdere dagen. Allemaal meer dan voldoende afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Members only:

Zeer tevreden met met mijn huidige werkgever en heb volgens mij niet te klagen als het op arbeidsvoorwaarde aan komt. Bijkomend voordeel is dat ik nu (al veel te lang) bij een klant zit waar ik indien nodig flexibel kan werken (eerder weg, later beginnen, thuiswerken). In principe heb ik ruimte om nog verder te groeien, echter gaat het familieleven vaak ten koste van de (zelf)studie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:55
Goedemiddag,

Omdat ik het lastig vind om te bepalen of het nou goed of slecht is hierbij mijn info.
Wat betreft salaris heb ik volgens mij niet veel te klagen, echter zijn secundaire voorwaarden natuurlijk ook belangrijk en denk ik daar de laatste tijd wat meer over na.

Members only:
Max pensioenopbouw voor je leeftijd is 5,7% van de pensioengrondslag. Dat is dus ongeveer die € 1500,- waarbij je 50% zelf inlegt, niet slecht dus. Je package lijkt mij prima in orde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozenhands
Headshot_NL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ja deze zijn afgerond en zijn officiele certificaten van. Soms dagtrainingen, soms meerdere dagen. Allemaal meer dan voldoende afgerond.
Dit soort informatie is best belangrijk om erbij te vermelden in je post. Verder maak je cv in orde en ga op jacht naar die droombaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _function
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 11:53
Members only:

Op dit moment niks te klagen als bijbaantje naast mijn studie :)

[ Voor 3% gewijzigd door _function op 28-01-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFuse
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-06 13:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaggen
  • Laatst online: 17-02-2023
Members only:

Heb bij dit bedrijf m'n afstudeerstage gelopen en het is echt een super tof bedrijf waar ik me heel erg thuis voel en graag zou willen blijven werken. Ik kan meteen beginnen na m'n afstudeerzitting over een paar dagen, hoef niet te verhuizen (dit is vrijwel het enige gelijksoortige bedrijf in de omgeving) en het is heel makkelijk/fijn instromen. Vind het alleen wel een erg laag startlaris, en dit is "niet overlegbaar." Is het slim om dit aanbod aan te nemen en vanuit daar verder te oriënteren of ik hier wel echt wil blijven of niet (want dit heb ik nog vrijwel niet gedaan door scriptie stress) of is dat oneerlijk tegenover deze werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174900

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus:
Minimumloon vanaf 22 jaar: € 1.615,80

Dit is dus wat iedere ongeschoolde en onervaren kracht van 22 jaar of ouder moet krijgen. Met 10 jaar werkervaring krijg jij daar €185. (Vooruit 385 als ik omreken naar 40u/week) bovenop..
Die 10 jaar bij hetzelfde bedrijf lijken me het probleem: Ik zou zeggen ga eens ergens anders kijken/solliciteren/op gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
1. Wie ben je:
• Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
• Werkervaring: ruim 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Service Engineer
• Werkgever/branche: ICT / medisch
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 39
• Reistijd: ~30 minuten enkele rit naar kantoor
• Werkdruk: variërend, maar acceptabel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: geen idee hoe dat hier in BE zit. 8%?
• Dertiende/veertiende maand: 13de maand
• Pensioeninleg per jaar: Ik heb een groepsverzekering (pensioensparen), maar ken de details niet.
• Mobiliteit per jaar: leasewagen + tankkaart, Opel Astra (break), totaal geen (flexibele) keuze maar wel onbeperkt privégebruik
• Overige: Nettobonussen: €50 per maand en €5 per gewerkte dag. Maaltijdcheques van €7,50 per gewerkte dag. Hospitalisatieverzekering.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Geen idee.
• Winstdeling/bonus: Geen? €250 aan ecocheques per jaar

Ik werk als TSE bij een bedrijf dat primair een softwarehuis is, maar ook hardware levert om een totaalpakket te kunnen aanbieden. De klanten zijn medische professionelen, meestal de kleinere praktijken/instellingen, in mijn geval bijna uitsluitend tandartsen. Ik doe voornamelijk hard- & software installaties en een deel support (meestal on-site).

Je zou mijn functie kunnen omschrijven als "computer technieker", al is het wel iets meer dan dat aangezien we in specifieke branches actief zijn en de specifieke hard- en software van andere leveranciers dus ook kennen en koppelen/herinstalleren/... Al is het natuurlijk ook weer niet het van het...

Ik heb het idee dat mijn verloning een beetje begint achter te lopen bij wat ik zou mogen verwachten. Probleem is dat ik niet bepaald sterk ben in onderhandelen (nog nooit gedaan), en dat mijn positie binnen het bedrijf ook niet 100% sterk is. Het is te zeggen: ik heb al 2x ontslag genomen, de 1ste keer heb ik 5 maand elders gewerkt, de 2de keer slechts 1 maand. Ik werk er dus voor de 3de keer, binnen eenzelfde functie. Die laatste keer terugkeren was geen evidentie. Maar ik kan dus ook niet opslag gaan eisen, "of ik ben er vandoor". }:O

Desondanks denk ik wel dat ik mag stellen dat ik bij de betere techs van het bedrijf behoor. Zowel qua kennis als werkmentaliteit. Een jaar 'n half geleden ben ik 'gepromoveerd' tot "Technical Consultant", maar dat houdt jammer genoeg vooralsnog weinig extra in.
Sinds kort hangt er een scherm in onze bureauruimte met wat stats die uit ons CRM getrokken worden. O.a. gepresteerde tijd on-site, gepresteerde tijd remote werk en verplaatsingen. Leuk en wel, collega's afzetten tegen elkaar en dat met bedenkelijke statistiek, maar kom, in feite komt het er op neer dat ik de laatste 2 maanden zowat het meeste tijd nuttig gepresteerd heb.

Daar waar ik een maandje gewerkt heb kreeg ik €300 bruto meer. Een vriend verdient elders 3200+ als .Net programmer (even oud, even lang gewerkt, maar hij heeft geen firma wagen of andere voordelen behalve maaltijdcheques. Bij hem zit er nog een mooie oplsag aan te komen. Groot verschil dus.). Dus dat steekt wel af...

Zit ik hier tegen een plafond? Moet ik wat anders zoeken als ik meer wil verdienen? Ideeën of suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W0rk3holic
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-06 11:04
BFmango schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:02:
[...]
Hoofd/strategisch inkoper op je 27e met 2 jaar werkervaring? Dat is een aparte combinatie! Vaak doorloop je de stappen operationeel inkoper, dan technisch/project/tactisch inkoper, en daarna ga je naar strategisch inkoper.

In de technische sector moet je voor zo'n functie echt zwaar zijn (minimaal 5 jaar werkervaring, NEVI I en HBO, maar tegenwoordig zelfs liever 10 jaar werkervaring, NEVI II en WO), en daar hoort dan vaak ook een ander salaris bij.

Hoe zit dat bij jullie? Ik ben wel benieuwd.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 16-06 17:56
Members only:

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

_function schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:16:
Members only:

Op dit moment niks te klagen als bijbaantje naast mijn studie :)
Members only:

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosbeer96
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 20:01
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4 ICT Beheerder
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Oost Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Supportdesk medewerker
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): 3 dagen support op diverse locaties/2 dagen vrije planning
• Reistijd**: Minstens 30 minuten (afhankelijk van locatie)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2468
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Ja
• Mobiliteit per jaar:* €0,17 cent per 10 kilometer, €0,26 na 40 kilometer
• Overige: HP G4 Chromebook, iPad Air 2 (met zakelijk abonnement) en Samsung J5 2017 (met zakelijk abonnement)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29.500.-
• Winstdeling/bonus: Er is een eindejaarsuitkering en een fiscale uitruil voor zakelijke kilometers maar de exacte details durf ik niet te zeggen.

Na 6 maanden er tussenuit te zijn geweest, werd ik gevraagd of ik voor dezelfde werkgever wou werken.

Marktconform was het m.i. niet verkeerd en zijn mijn werkzaamheden uitgebreid naar support in de regio zelf waar ikzelf verantwoordelijk voor ben.

Uiteindelijk wil ik wel dieper de techniek in gaan maar ik ben voor nu tevreden dat ik weer bij mijn oude werkgever zit (de collega's maken ook heel wat goed).

Maak vooral fouten om beter te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55

Grvy

Bot

Baanwissel gemaakt aan het begin van het jaar.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Grvy op 28-01-2019 23:07 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Vlaggen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:00:
Members only:

Heb bij dit bedrijf m'n afstudeerstage gelopen en het is echt een super tof bedrijf waar ik me heel erg thuis voel en graag zou willen blijven werken. Ik kan meteen beginnen na m'n afstudeerzitting over een paar dagen, hoef niet te verhuizen (dit is vrijwel het enige gelijksoortige bedrijf in de omgeving) en het is heel makkelijk/fijn instromen. Vind het alleen wel een erg laag startlaris, en dit is "niet overlegbaar." Is het slim om dit aanbod aan te nemen en vanuit daar verder te oriënteren of ik hier wel echt wil blijven of niet (want dit heb ik nog vrijwel niet gedaan door scriptie stress) of is dat oneerlijk tegenover deze werkgever?
Houd rekening met de hoek waar je zit en je reistijd. Randstad betaald vaak beter, maar is ook duurder. Aannemen, half jaar tot jaar blijven zitten en verder hoppen? Je hebt een opzegtermijn, moet gesprekken plannen, etc. Een half jaar ben je zo verder. En bijklussen in je studierichting is altijd beter dan nu opzeggen en terug die horeca in gaan. In de proeftijd zou ik je trouwens rustig houden.
Ik zie je pensioen niet terug in je package, is dat zo laag of weet je niet exact wat dat is. Mag je je laptop en telefoon ook privé gebruiken?
Anoniem: 1174900 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:35:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Van de week gecontacteerd via het bureau waar ik bij mijn huidige werkgever zit. Die heeft contact met mijn oud manager en die wilt mij graag op gesprek hebben. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben aangezien ik graag 32 uur wil gaan werken naast mijn avond opleiding.
Weet alleen niet zo goed wat ik kan verwachten, tips bij zo'n gesprek zijn welkom.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: mbo 4 ICT beheer (nu bezig hbo ICT deeltijd)
• Werkervaring: 5 Jaar en 2 jaar werkend leren student.
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: support engineer
• Werkgever/branche: Accountancy
• (Werk) Locatie(s): 4 kantoren regio Zuid-Holland en midden
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 30 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2680
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: € moet ik even opzoeken
• Mobiliteit per jaar:* € 0.19 per km
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €32.000 bruto
• bonus / ziektebonus: standaard €600 indien behaalt persoonlijk / afdeling. 3 vakantie dagen / €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068071

Anoniem: 1174900 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:35:
Members only:
Dat is inderdaad wat aan de lage kant (niet dramatisch, maar zeker niet hoog). Ik heb een soortgelijke achtergrond (relevante WO master, iets meer dan een jaar ervaring, randstad) en verdien iets meer. Bij mij merkt iedereen altijd al op dat ze het weinig vinden (hoewel andere factoren daar waarschijnlijk ook meespelen; ik heb ook wiskunde gedaan, en veel mensen van mijn studie zijn iets in de financiële wereld gaan doen, waar de salarissen gewoon wat hoger liggen).

Ik ben destijds tijdens mijn afstuderen al benaderd, en toen met het eerste aanbod akkoord gegaan, en daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Ik volg nu een beetje het normale groeipad, maar je blijft dus wel achterlopen.

Je zou het aanbod kunnen afwijzen, of minder rigoreus: Zeggen dat je het aan de lage kant vindt zonder een beslissing te maken. Het zou helpen als je meer aanbiedingen hebt. Dat zou geen probleem moeten zijn in de regio Amsterdam. Het lijkt me dat je wel wat anders vind, mocht het echt zover komen. Maar ik denk dat je potentiële werkgever wel over de brug komt met wat extra salaris/pensioen of andere extra voorwaarden (dat is natuurlijk ook een beetje in overleg).
Vlaggen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:00:
Members only:

Werkgevers proberen soms een beetje druk achter een aanbod te zetten, door bijvoorbeeld een beperkte geldigheid van het aanbod aan te geven. Het is niet erg netjes om ergens mee akkoord te gaan en dan erg snel ontslag te nemen, maar het kan wel. Let wel: als je fulltime werkt heb je echt geen tijd om je goed te oriënteren. Als je nog verder wil oriënteren, kan je dat ook gewoon aangeven, dat zou ik wel aanraden als je je salaris belangrijk vindt (zie ook mijn verhaal hierboven).

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 29-01-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBE2016
  • Laatst online: 27-12-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO verpleegkunde
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Deventer

2. Wat doe je:
• Functie: Hoofdverpleegkundige verpleegafdeling
• Werkgever/branche: Ziekenhuis
• (Werk) Locatie(s):
• Reistijd**: 15 minuten met de fiets
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2468
• Dertiende maand: Ja, 8,33%
• Pensioeninleg: via pensioenfonds
• Overige: reiskostenvergoeding, enkele honderden euro's per jaar.
Vakantie: 57 persoonlijk levensfase budget - uren en 4 weken (18 werkdagen)vakantie per jaar.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34552
• Winstdeling/bonus: Nee, maar wel circa €7500 euro bovenop het standaardsalaris door de onregelmatigheidstoelag. Totaal dus ongeveer €42.000 bruto.

[ Voor 5% gewijzigd door RBE2016 op 29-01-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

Members only:

Genoeg vooruitgegaan dit jaar, maar de werkdruk is zeker wel hoger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 17:20
x

[ Voor 100% gewijzigd door Landon op 07-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Update van mijn oude post na een jaar.

[mo]
Leeftijd: 31 33
Opleiding(en): WO Vastgoed
Werkervaring: 3,5 jaar 4,5 jaar
Werkgever: Management Consultancy (non-IT)
Huidige functie: Consultant.
Werkdruk: piek en dalen, gemiddeld. 40-45 u per week.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus (ca. 1 maand salaris)
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40
Pensioenregeling: premievrij pensioen 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding OV, privium pas.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 1 uur enkele rit.
Overig: regelmatig korte (1-2 dagen) werkbezoeken in Europa.

Maand salaris 2017 (bruto): ~€ 5.250 (+5%)
Maand salaris 2017 (netto): ~€ 3.438

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€79,000 (incl. pensioen premie vrij ~ca 6K)
Tevreden?:Ja, ik ben senior met veel onmisbare skills. In januari een redelijk kleine salarisverhoging ontvangen van 5% met daarbij veel vrijheid om cursussen te volgen of vrijheid om bedrijfselementen verder te ontwikkelen.

Echter, blijf ik op koers om binnen mijn gestelde doel om binnen 5 jaar van baan te wisselen. Ik ben nu aan het onderhandelen in 2 sollicitaties en zal binnenkort stappen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaizah op 18-03-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmoot
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-06 08:37
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO technische bedrijfskunde + WO master information management & BI
• Werkervaring: totaal 2 jaar stages + 1 jaar parttime als business analyst (tijdens studie)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Business Process Analyst
• Werkgever/branche: Logistiek/Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Zuid - Limburg
• Reistijd: <5min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Pensioeninleg per jaar: € ? (nog steeds geen antwoord na paar keer navraag)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31k
• Winstdeling/bonus: € -

Na doorvragen geeft werkgever aan mij te willen starten in projecten richting master data beheer & uiteindelijk ook BI.

Wat vindt men van dit aanbod? Vind het zelf niet geweldig desondanks de regio & sector, dit is het maximale werd aangegeven door de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Laatst online: 19-06 22:39
Basmoot schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:10:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO technische bedrijfskunde + WO master information management & BI
• Werkervaring: totaal 2 jaar stages + 1 jaar parttime als business analyst (tijdens studie)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Business Process Analyst
• Werkgever/branche: Logistiek/Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Zuid - Limburg
• Reistijd: <5min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Pensioeninleg per jaar: € ? (nog steeds geen antwoord na paar keer navraag)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31k
• Winstdeling/bonus: € -

Na doorvragen geeft werkgever aan mij te willen starten in projecten richting master data beheer & uiteindelijk ook BI.

Wat vindt men van dit aanbod? Vind het zelf niet geweldig desondanks de regio & sector, dit is het maximale werd aangegeven door de werkgever.
Ben momenteel ook aan het solliciteren en op dezelfde functie heb ik 3k aangeboden gekregen en na 6 maanden 3250. Zou zeker verder praten of kijken. Ben net als jou ook een starter met een master.

Is zeker niet het maximale. HBO ligt rond de 2300-2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmoot
thekingmatt3 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Ben momenteel ook aan het solliciteren en op dezelfde functie heb ik 3k aangeboden gekregen en na 6 maanden 3250. Zou zeker verder praten of kijken. Ben net als jou ook een starter met een master.

Is zeker niet het maximale. HBO ligt rond de 2300-2400.
Waar in het land zit je?

Vind het zelf erg moeilijk in te schatten wat nou een redelijke beloning is voor een starter in dit deel van het land. Had zelf ook 2700-2900 ingezet, maar dit vindt men veel te hoog.

Ga inderdaad verder kijken als er geen beweging in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Basmoot schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:17:
[...]
Vind het zelf erg moeilijk in te schatten wat nou een redelijke beloning is voor een starter in dit deel van het land. Had zelf ook 2700-2900 ingezet, maar dit vindt men veel te hoog.

Het houdt niet over, maar 5 minuten reistijd is wél heerlijk. Gewoon lopen of op het fietsje naar werk. Kan je misschien afspraken maken over een bepaald groeipad voor de komende periode (2 jaar of zo) waarin ze duidelijk formuleren wat ze van jou willen zien om bepaalde stappen in salaris te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 15:00
Ik zal nog eens een andere branche toevoegen aan het geheel:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Hogere Hotelschool
• Werkervaring: Sinds 2011 bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Assistent Hotel Directeur
• Werkgever/branche: Horeca
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Uren/week: 38
• Reistijd: 40 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3232
• Vakantiegeld: €3102 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar: €8.5 per dag
• Overige: €20 telefoonvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36k
• Winstdeling/bonus: Eindejaarsbonus afhankelijk van bedrijfsresultaat varierend van 50 tot 100% van een maandsalaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 26-05 10:22
@Jwlb Met 100% bonus bedoel je een volledig jaarsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:08
Jwlb schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:30:
• Winstdeling/bonus: Eindejaarsbonus afhankelijk van bedrijfsresultaat varierend van 50 tot 100%
50% tot 100% van wat? Maandsalaris? Jaarsalaris? Reiskostenvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 15:00
roda_djavulen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:35:
@Jwlb Met 100% bonus bedoel je een volledig jaarsalaris?
upje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:36:
[...]

50% tot 100% van wat? Maandsalaris? Jaarsalaris? Reiskostenvergoeding?
Aangepast :). Maandsalaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 26-05 10:22
@Jwlb Duidelijk, jammer voor je dat het niet je jaarsalaris is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartanker
  • Laatst online: 07-01-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Provincie Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3030
• Vakantiegeld: € 2908
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: Leasebedrag 920 inclusiefbrandstof, privékilometers 18.000 per jaar
• Overige: Onbelaste onkosten € 40

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 39.748
• Winstdeling/bonus: € 1000

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

wartanker schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:59:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Provincie Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3030
• Vakantiegeld: € 2908
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: Leasebedrag 920 inclusiefbrandstof, privékilometers 18.000 per jaar
• Overige: Onbelaste onkosten € 40

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 39.748
• Winstdeling/bonus: € 1000

Wat vinden jullie hiervan?
Jammer dat je geen pensioen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartanker
hyptonize schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:23:
[...]
Jammer dat je geen pensioen krijgt.
Dat wel maar ik weet niet hoe ik de inleg moeten berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@wartanker Geen kritiek, maar ik vind je salaris erg uit sync tenopzichtte van je leasevergoeding.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Equator schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:42:
@wartanker Geen kritiek, maar ik vind je salaris erg uit sync tenopzichtte van je leasevergoeding.
Bij ons is het lease budget niet gekoppeld aan functie of salaris, en krijgt ook iedereen het zelfde lease bedrag. Of je nu sales manager of junior developer bent.

Misschien is dat ook bij wartanker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Members only:

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:

Ik lurk hier vaak mee, een keer wat anders dan ICT ;) Niet ontevreden, vooral in onze sector zie je ook veel lager. Maar natuurlijk altijd ogen open voor (nog) leuker werk en/of betere voorwaarden.

Goede CAO gelukkig, met veel ruimte voor vrije dagen (afgelopen jaar bijvoorbeeld 45 opgenomen). Binnenkort CAO loonstijging van 3%

[ Voor 53% gewijzigd door Cheesy op 06-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartanker
GrooV schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Bij ons is het lease budget niet gekoppeld aan functie of salaris, en krijgt ook iedereen het zelfde lease bedrag. Of je nu sales manager of junior developer bent.

Misschien is dat ook bij wartanker
Bij ons zit het wel aan de functie vast. De bedragen zijn in de tijd dat ik er werk nog niet aangepast. Dit is bij ons het 3de leasetarief.
Ik vind het ook laag. Mijn eerste leaseauto met het laagste leasetarief (685 toen en nu) kon ik zonder eigen bijdrage leasen. Zou ik dezelfde auto nu (is in de jaren 5k omhoog gegaan in fiscale waarde) willen leasen dan zou ik een hoge eigen bijdrage hebben. Zelfs de auto die ik nu heb zou nu niet met dezelfde configuratie weer kunnen leasen zonder eigen bijdrage. Meer mensen bij ons klagen erover maar ik verwacht dat het ergens dit jaar gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
Basmoot schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Waar in het land zit je?

Omgeving Eindhoven. Je eigen indicatie is een redelijk goed beeld, probeer voor die 2900-3000 te gaan. Zeker niet veels te hoog voor je opleiding en functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
wartanker schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:46:
[...]

Bij ons zit het wel aan de functie vast. De bedragen zijn in de tijd dat ik er werk nog niet aangepast. Dit is bij ons het 3de leasetarief.
Ik vind het ook laag.
Misschien ben ik het, maar ik denk dat @Equator je leasebedrag hoog vindt in vergelijking met je salaris (net modaal). Dat vind ik in elk geval wel. Prima leasbudget, redelijk salaris.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 23:54

djidee

Mr. Slungel

wartanker schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:46:
[...]

Ik vind het ook laag. Mijn eerste leaseauto met het laagste leasetarief (685 toen en nu) kon ik zonder eigen bijdrage leasen. Zou ik dezelfde auto nu (is in de jaren 5k omhoog gegaan in fiscale waarde) willen leasen dan zou ik een hoge eigen bijdrage hebben. Zelfs de auto die ik nu heb zou nu niet met dezelfde configuratie weer kunnen leasen zonder eigen bijdrage. Meer mensen bij ons klagen erover maar ik verwacht dat het ergens dit jaar gaat veranderen.
Dat is hier ook het beeld. Je komt eigenlijk een klasse lager uit lijkt wel het algemene beeld. CBS geeft ook aan dat met name vanaf Q2 2018 de prijzen fors omhoog gegaan zijn...

https://opendata.cbs.nl/s...ed/table?ts=1548967431237

Die munitie ligt uiteraard ook bij werkgever en OR, of er wat mee gaat gebeuren... :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JvS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Misschien ben ik het, maar ik denk dat @Equator je leasebedrag hoog vindt in vergelijking met je salaris (net modaal). Dat vind ik in elk geval wel. Prima leasbudget, redelijk salaris.
^^ Dat dus :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
1. Wie ben je:
Leeftijd:37 40
Opleiding:TIW (=secundair tot 18e)
Werkervaring:15 18 jaar
(Woon) Locatie: Oost vlaanderen

2. Wat doe je:
Functie: Problem Manager
Werkgever/branche:Infosys/Consultancy
(Werk) Locatie(s):Brussel
Uren/week:40
Reistijd:40-45min (enkel, trein)
Werkdruk: Valt mee

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto):4556 € 5010 €
Vakantiegeld:100% maandloon €
Dertiende/veertiende maand: 13 : 100% 14e : 92%
Pensioeninleg per jaar:3.5% werkgever 3.5% werknemer dus een 175€/175€
Mobiliteit per jaar:Trein vergoeding terugbetaald
Overige:Onkosten allerhande (GSM/laptop/thuiswerken)

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):70 000/jaar (bruto) € 80 000/jaar
Winstdeling/bonus: 1000-1100/trimester €

[ Voor 6% gewijzigd door k995 op 01-02-2019 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmoot
Widow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:19:
[...]

Het houdt niet over, maar 5 minuten reistijd is wél heerlijk. Gewoon lopen of op het fietsje naar werk. Kan je misschien afspraken maken over een bepaald groeipad voor de komende periode (2 jaar of zo) waarin ze duidelijk formuleren wat ze van jou willen zien om bepaalde stappen in salaris te zetten?
Die 5 minuten reistijd is natuurlijk echt perfect. Heb inderdaad naar een groeipad gevraagd, hierin was van alles mogelijk in de vorm van opdrachten, echter concrete "mijlpunten" noemen om stappen in salaris te zetten kwam niet naar voren.
thekingmatt3 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Omgeving Eindhoven. Je eigen indicatie is een redelijk goed beeld, probeer voor die 2900-3000 te gaan. Zeker niet veels te hoog voor je opleiding en functie.
Niet te ver weg inderdaad. Zal eens overwegen hoe men reageert als ik op 2900-3000 inzet, vragen kan altijd!

Heb in de tussentijd nog contact gehad met de potentiële werkgever, maar het blijft op 2400 staan. Ze wilden nog een keer om de tafel, maar ik vroeg mij af wat dat voor een zin heeft als er geen beweging in zit en een groeipad niet vastgelegd kan worden. Heb me netjes bedankt en ga verder op zoek, tenminste wat materiaal om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
Basmoot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Die 5 minuten reistijd is natuurlijk echt perfect. Heb inderdaad naar een groeipad gevraagd, hierin was van alles mogelijk in de vorm van opdrachten, echter concrete "mijlpunten" noemen om stappen in salaris te zetten kwam niet naar voren.

[...]

Niet te ver weg inderdaad. Zal eens overwegen hoe men reageert als ik op 2900-3000 inzet, vragen kan altijd!

Heb in de tussentijd nog contact gehad met de potentiële werkgever, maar het blijft op 2400 staan. Ze wilden nog een keer om de tafel, maar ik vroeg mij af wat dat voor een zin heeft als er geen beweging in zit en een groeipad niet vastgelegd kan worden. Heb me netjes bedankt en ga verder op zoek, tenminste wat materiaal om te vergelijken.
Groot gelijk! 500 euro is best een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambal
  • Laatst online: 28-02-2021
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gambal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:39:
Members only:
Waarom vind je dat karig en waar zou je zelf blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambal
  • Laatst online: 28-02-2021
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Waarom vind je dat karig en waar zou je zelf blij mee zijn?
Op internet kom je salarissen tegen voor ontwikkelaars van de rond 3200 - 3400.https://www.ictergezocht....r-het-complete-overzicht/ Ik mikte op 3200 en kreeg nul op mijn rekest en boden een lease auto aan. Ik heb gevraagd om een doorberekening. Ik heb er zelf meer van verwacht, zeker na een mooi jaar als deze.

Wellicht zijn mijn verwachtingen geflatteerd :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Gambal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Op internet kom je salarissen tegen voor ontwikkelaars van de rond 3200 - 3400.https://www.ictergezocht....r-het-complete-overzicht/ Ik mikte op 3200 en kreeg nul op mijn rekest en boden een lease auto aan. Ik heb gevraagd om een doorberekening. Ik heb er zelf meer van verwacht, zeker na een mooi jaar als deze.

Afhankelijk van welke auto het is, wordt een lease-auto vaak geteld als iets van 400-600 euro per maand. Klinkt leuk en is uiteindelijk voor de werkgever mogelijk ook financieel interessanter dan jou dat bruto erbij te geven.

Persoonlijk zou ik het niet graag willen. Ik heb een eigen auto en een lease auto kost je ook gewoon bijtelling. Nu ken ik het geheel niet zo goed, maar als ze jou als enige "verhoging" een lease auto geven, kan het best zijn dat je onder de streep, netto, nog lager uitkomt. Daarbij wel gezegd dat je dan (mogelijk) minder kosten hebt doordat je die auto kunt gebruiken, in plaats van je eigen. Echter, voor je woon/werkverkeer lijkt het mij dat het je niets zal opleveren (je fiets nu?), naar klanten doe je wel met de auto? Al met al lijkt het mij een slecht aanbod.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Widow
Kijk goed naar wat de verwachtingen van jouw werkgever zijn met dat aanbod van een lease auto. Als het idee is dat jij dan vaker naar klanten gaat, veranderd die 20 minuten fietsen waarschijnlijk naar wat langere autoritjes. Daarnaast, een leasecontract is meestal voor 4 jaar, kijk uit voor gouden kooitjes ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Gambal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Je verwachtingen zijn niet realistisch bij dezelfde werkgever. Die gooien er +5% bij als ze blij met je zijn, want dat is standaard. Dus dan kom je uit op €2835, misschien een klein beetje meer. Maar jij wil +12%.

Voor jouw werkgever is het aanbod simpel: Een leaseauto is voor hunzelf financieel prettig. Niet in de minste plaats omdat jij daarna een paar jaar vastzit aan die leaseauto. Dat maakt het wisselen van werkgever voor jou minder interessant want dan moet je het leasecontract afkopen of laten overnemen.

Stappenplan:
  1. Indexeer de positieve reacties die je hebt gekregen het afgelopen jaar, print die netjes uit, doe ze in een mapje, overhandig die aan je werkgever in een 1:1 gesprek.
  2. Vertel waarom jij meer salaris waard bent, en wat jij daarvoor zal doen in het komende jaar. Stippel samen een groeipad uit: stel doelen die haalbaar zijn.
  3. Leg ook uit dat je marktonderzoek hebt gedaan en wéét wat je waard bent en hoeveel jouw werkgever aan jou verdient.
En wat je sowieso eens per jaar moet doen:
  1. Werk aan een mooie cv. Houd deze up-to-date met je kennis en kunde, projecten en relevante ervaringen.
  2. Zoek een 5-tal vacatures op LinkedIn of andere sites en pas je cv aan per vacature. Solliciteer.
  3. Selecteer 2 of 3 van de vacatures waarop je daadwerkelijk verder gaat met solliciteren. Doe de sollicitatieopdracht, ga naar een sollicitatiegesprek, etc.
  4. Bespreek nooit je huidige salaris. Wat jij "verdient" is wat jij vindt dat je waard bent, in dit geval: €3400 per maand bij 40 uur per week (je wilt €3200, dus je vraagt €3400).
  5. Krijg een aanbod of twee, misschien wel drie. Leuk, nu kan je ze tegen elkaar uitspelen. Speel het eerlijk: "Bedrijf A biedt €3400 en jullie bieden €3200, ik wil a.s. maandag beslissen, kunnen we hier even telefonisch over praten?"
  6. Zodra die ronde is afgelopen heb je ook een mooi verhaal naar je huidige werkgever: "Ergens anders krijg ik per direct +15% salaris. Dus bedankt voor alles, ik neem ontslag."
...want onderhandelen over salaris in stappen die véél groter zijn dan 5% per jaar is volgens mij zonde van je tijd :7 Bij detachering is d'r een kans dat ze er overheen gaan, maar dan resteert de vraag of je dat moet willen. Als ze dan met een kutklus komen schept dat ook verplichtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:06:
[...]

Afhankelijk van welke auto het is, wordt een lease-auto vaak geteld als iets van 400-600 euro per maand. Klinkt leuk en is uiteindelijk voor de werkgever mogelijk ook financieel interessanter dan jou dat bruto erbij te geven.

Persoonlijk zou ik het niet graag willen. Ik heb een eigen auto en een lease auto kost je ook gewoon bijtelling. Nu ken ik het geheel niet zo goed, maar als ze jou als enige "verhoging" een lease auto geven, kan het best zijn dat je onder de streep, netto, nog lager uitkomt. Daarbij wel gezegd dat je dan (mogelijk) minder kosten hebt doordat je die auto kunt gebruiken, in plaats van je eigen. Echter, voor je woon/werkverkeer lijkt het mij dat het je niets zal opleveren (je fiets nu?), naar klanten doe je wel met de auto? Al met al lijkt het mij een slecht aanbod.
Dat ligt echt aan je persoonlijke situatie. Ik rij zo'n 20.000km privé per jaar voor (nu nog 14%, eerlijk is eerlijk) 160 euro netto in de maand (geen eigen bijdrage verder) in een nieuwe C-segmenter vol moderne opties. Als ik dan ga rekenen wat een auto me privé zou kosten per maand qua investering, afschrijving, brandstof, verzekering, MRB en onderhoud, dan krijg ik spontaan een hartverzakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blue-eagle schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Voor jouw werkgever is het aanbod simpel: Een leaseauto is voor hunzelf financieel prettig. Niet in de minste plaats omdat jij daarna een paar jaar vastzit aan die leaseauto. Dat maakt het wisselen van werkgever voor jou minder interessant want dan moet je het leasecontract afkopen of laten overnemen.
Dat is niet waar, je kan alleen opdraaien voor de uitgaven boven budget, mits dat vooraf schriftelijk is vastgelegd. Als jij een dag na levering van een leaseauto uit dienst gaat is dat het probleem (ondernemersrisico) van de werkgever.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roter
  • Laatst online: 26-09-2024

[ Voor 99% gewijzigd door Roter op 01-02-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:31:
[...]

Dat is niet waar, je kan alleen opdraaien voor de uitgaven boven budget, mits dat vooraf schriftelijk is vastgelegd. Als jij een dag na levering van een leaseauto uit dienst gaat is dat het probleem (ondernemersrisico) van de werkgever.
Dan ligt de waarheid in het midden, het is niet "niet waar" :P De meeste detacheerders die ik ken hebben dat probleem namelijk. Ik hoor genoeg verhalen over mensen die een leasecontract van X jaar hebben, na X-1 jaren er toch vanaf willen, en even een bedrag als €10k moeten overmaken om het contract af te kopen.

Hoe dan ook: Het is een slechte "beloning".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De rechter maakt korte metten met zulke boetes als ze niet in het contract staan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
En daarom zetten ze zoiets dan ook gewoon in een berijdersovereenkomst :)

Over de 12% verhoging bij dezelfde werkgever: ik vind dat niet heel onrealistisch qua wens op bepaalde momenten in je carriere (lees: begin ;)). En dat zou een goede werkgever ook moeten snappen. Zeker in de IT waar je startsalaris relatief laag is, is het niet raar om tussen de 1-4 jaar werkervaring flink te groeien.
Bij mijn eerste werkgever waar ik 7 jaar gewerkt heb, heb ik nooit een salarisverhoging op jaarbasis van <10% gehad. Ook nooit de behoefte gehad om voor het salaris 'verder te kijken', en volgens mij is zo'n situatie zowel voor de werkgever als voor de werknemer de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26
Blue-eagle schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:29:
[...]

Dan ligt de waarheid in het midden, het is niet "niet waar" :P De meeste detacheerders die ik ken hebben dat probleem namelijk. Ik hoor genoeg verhalen over mensen die een leasecontract van X jaar hebben, na X-1 jaren er toch vanaf willen, en even een bedrag als €10k moeten overmaken om het contract af te kopen.

Hoe dan ook: Het is een slechte "beloning".
Klopt, de detacheerder waar ik 15 jaar geleden voor werkte had dat ook. En IBM had/heeft dat ook in hun contract (misschien inmiddels niet meer omdat je alleen nog maar voor een saaie BMW kan “kiezen”). Boetebedrag begon ergens bij 4K en liep naar 0 richting einde leasetermijn.
Het was of boete of zonder boete auto zelf overnemen/meenemen naar nieuwe werkgever.

In de huidige krapte op de IT markt hoef je dit soort boete beding niet meer te accepteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Basis kok
• Werkervaring: 14 jaar , 9 jaar sinds diploma

2. Wat doe je:
• Functie: Zelfstandig werkend kok (sous-chef op papier)
• Werkgever/branche: Horeca (keuken)
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Uren/week: 38+
• Reistijd**: 50 min per dag
• Werkdruk: Normaal tot extreem hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2005
• Vakantiegeld: €1850
• Pensioeninleg per jaar: €2050 voor zover ik zie
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25910

Recent overgestapt naar een groter bedrijf voor mijn reintegratie na een burnout van 6 maanden (daarom op papier sous chef, maar zelfst.werkend kok nu).

Man man, als ik naar de bedragen kijk die jullie verdienen snap ik niet wat ik nog doe ik een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
aevitas1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:19:

Man man, als ik naar de bedragen kijk die jullie verdienen snap ik niet wat ik nog doe ik een keuken.
Het basissalaris als chefkok lijkt inderdaad niet hoog, zeker als je de werkdruk en verantwoordelijkheid van een (sous) chef bekijkt. Toch lijkt het me een heel mooi beroep :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
aevitas1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:19:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Basis kok
• Werkervaring: 14 jaar , 9 jaar sinds diploma

2. Wat doe je:
• Functie: Zelfstandig werkend kok (sous-chef op papier)
• Werkgever/branche: Horeca (keuken)
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Uren/week: 38+
• Reistijd**: 50 min per dag
• Werkdruk: Normaal tot extreem hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2005
• Vakantiegeld: €1850
• Pensioeninleg per jaar: €2050 voor zover ik zie
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25910

Recent overgestapt naar een groter bedrijf voor mijn reintegratie na een burnout van 6 maanden (daarom op papier sous chef, maar zelfst.werkend kok nu).

Ach ja, weet je wat het is, als je zo prima bovenop die burn-out komt dan is dat toch het belangrijkste? Je kan altijd nog rustig om je heen kijken als het salaris en reistijd écht teveel pijn gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:34
BFmango schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:20:
[...]
Ach ja, weet je wat het is, als je zo prima bovenop die burn-out komt dan is dat toch het belangrijkste? Je kan altijd nog rustig om je heen kijken als het salaris en reistijd écht teveel pijn gaan doen.
Uiteraard, ben dankbaar dat ik nog goed terecht gekomen ben want het had veel slechter af kunnen lopen. En ik heb het naar m'n zin wat het belangrijkste is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: VWO (Uni helaas niet afgerond)
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer (2e/3e lijns support)
• Werkgever/branche: Webhosting
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: minimaal 40 (gemiddeld 44)
• Reistijd: 45 minuten enkele reis
• Werkdruk: Hoog (permanent onderbemand)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500,-
• Dertiende/veertiende maand: € 0,-
• Pensioeninleg per jaar: € 547,- (zit al in bruto loon inbegrepen)
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed
• Overige: 24 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32,400,-
• Winstdeling/bonus: € 0,-

6 van die 8 jaar zit ik bij mijn huidige werkgever. Daarvoor enkele andere baantjes gehad. Recente ontwikkelingen hebben mij nieuwsgierig gemaakt of ik nog wel goed zit, vooral vanwege de enorm hoge werkdruk (vrij veel weekenddiensten bovenop de normale werkweek, vrij weinig mensen voor het aantal tickets wat gedaan moet worden).

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

dbzfan

Nee.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: SEH verpleegkundige
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s):
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Vrij hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3550
• Vakantiegeld: Ja
• Dertiende/veertiende maand: Volledige 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee.. elke maand forse premie, pension Zorg en Welzijn
• Mobiliteit per jaar: =
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer 49500 volgens mijn jaaropgave 2018
• Winstdeling/bonus: Aanblijfpremie van ongeveer 1500 euro per jaar

Mijn salaris varieert sterk per maand. Dit door het onregelmatige werken, toeslagen en het werken van extra diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
ChromeBallz schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:47:
6 van die 8 jaar zit ik bij mijn huidige werkgever. Daarvoor enkele andere baantjes gehad. Recente ontwikkelingen hebben mij nieuwsgierig gemaakt of ik nog wel goed zit, vooral vanwege de enorm hoge werkdruk (vrij veel weekenddiensten bovenop de normale werkweek, vrij weinig mensen voor het aantal tickets wat gedaan moet worden).
Echt riant vind ik het niet.. ik heb het idee dat ergens 2-3 jaar geleden een soort "golf" van salarisverhogingen kwam. Ook in deze topicreeks was dat zichtbaar. En het lijkt alsof jouw salaris nog van voor de "golf" is, dat het niet mee is gegroeid. En dan helpt de hoge werkdruk niet mee. Als ik even uit de losse pols iets mag schatten zou ik met 8 jaar werkervaring toch ergens in de range van 3000-3200 verwachten in de basis, zonder toeslagen voor overwerk. Eventueel met leasebak als dat nodig is. Als ik het een beetje inschat voel je zelf ook wel dat het aan de lage kant zit. Kijk je om je heen, of ga je binnenkort met je chef om de tafel zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
  • Laatst online: 21-04 17:14
Aanbieding van één van de sollicitaties waar ik de meeste uitdaging in zie:

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Kaizah op 18-03-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Lekker salaris en voorwaarden uiteraard. Vakantiedagen zijn wel echt wettelijk minimum. Voor 10 dan extra zou ik graag 3 k inleveren:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Laatst online: 16-06 08:17
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door easy-cloud op 05-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 992889 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:44:
Lekker salaris en voorwaarden uiteraard. Vakantiedagen zijn wel echt wettelijk minimum. Voor 10 dan extra zou ik graag 3 k inleveren:p.
Onbetaald verlof opnemen? Vastgoedkunde, nooit geweten dat het bestond.
Pagina: 1 ... 11 ... 212 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.