Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

True schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Daar maak ik mij niet druk om het is per facturabel uur. Geen drempelwaarde.
Maar ben je niet met mij eens dat het een vage bonus is dan? Dus je krijgt €500,- per 40uur per week... Hoeveel krijg je dan precies per maand? Of hoef je maar 1 week te werken per maand? Of betalen ze per week je salaris. Ik zou echt even die spelregels goed opvragen/nalezen.

Vroegah (opa praat) toen ik nog in loondienst zat kreeg ik ooit ook zo'n bonus. "x aantal factirabele uren per jaar en je krijgt een 13de maand bonus". Toen ik vroeg hoe vaak hij gehaald werd was het antwoord, zolang je gewoon bij de klant werkt is dit geen issue. Oke, doe hem dan maar /12 en stop dat bij mijn basis salais. Dit hebben ze gedaan. Uiteindlijk bleek dat geen enkele collega hem ooit gehad had. 8)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 13:40
Geswitcht naar een interne managementfunctie met een bijbehorende mooie stap erbij. Ruim drie jaar geleden bij dit bedrijf begonnen voor 2340 bruto. Mooi voorbeeld dat je niet altijd hoeft te switchen van werkgever om snel te kunnen groeien.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:30
Denow schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Na een tijd weer eens een update. Ik sta op dit moment voor een keuze, waar ik eigenlijk dacht de keuze al gemaakt te hebben.

Nog even mijn lijstje op dit moment, na verhoging eind vorig jaar:

***members only***

Wegens onvrede over de verloning en toegewezen projecten toch in gesprek gegaan bij andere partijen, hier heb ik het volgende aanbod kunnen krijgen:

***members only***

Nu begin ik toch te twijfelen om het volgende:

***members only***
Na bovenstaand aanbod, en wat twijfel en onderhandelingen ben ik vorig jaar uitgekomen op het volgende lijstje met terugwerkende kracht:

Members only:

Recent (op initiatief van werkgever) volgende verhoging gehad:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Maar ben je niet met mij eens dat het een vage bonus is dan? Dus je krijgt €500,- per 40uur per week... Hoeveel krijg je dan precies per maand? Of hoef je maar 1 week te werken per maand? Of betalen ze per week je salaris. Ik zou echt even die spelregels goed opvragen/nalezen.

Vroegah (opa praat) toen ik nog in loondienst zat kreeg ik ooit ook zo'n bonus. "x aantal factirabele uren per jaar en je krijgt een 13de maand bonus". Toen ik vroeg hoe vaak hij gehaald werd was het antwoord, zolang je gewoon bij de klant werkt is dit geen issue. Oke, doe hem dan maar /12 en stop dat bij mijn basis salais. Dit hebben ze gedaan. Uiteindlijk bleek dat geen enkele collega hem ooit gehad had. 8)
Het is een bonus voor facturabele uren iets van 2€ per geschreven uur (en na 6mnd €2,85). Dus nee, ik vind 'm heel helder en duidelijk en heb geen reden om te twijfelen waarom ik die niet zou krijgen.
En mijn rechtsbijstand vond er ook niets vreemds aan en zag hierin ook geen beren op de weg.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 02-03-2022 10:07 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

True schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Het is een bonus voor facturabele uren iets van 2€ per geschreven uur (en na 6mnd €2,85). Dus nee, ik vind 'm heel helder en duidelijk en heb geen reden om te twijfelen waarom ik die niet zou krijgen.
Ahhhhh dat is heel anders dan dat je eerst schreef. Wel duidelijk zijn he, dat schept anders verwarring. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Ahhhhh dat is heel anders dan dat je eerst schreef. Wel duidelijk zijn he, dat schept anders verwarring. ;)
Fair, ik dacht ik houd het makkelijk voor de template, maar kan snappen dat het dan niet altijd even gemakkelijk wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Hahn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]

De inflatie over het gehele jaar is echt bij lange na geen 9%. Inflatie over 2021 in het geheel was 2,7 procent. Waar jij het misschien over hebt zijn de maandelijkse inflaties van de afgelopen maanden. Die vallen flink hoog uit (alsnog geen 9% overigens), maar dat zegt nog niks over heel het jaar 2022.
Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, kom ik zelfs hoger uit t.o.v. een half jaar tot een jaar eerder. Energie +123%, brandstof +25%. Kilo kaas +20%

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-06 00:03
Denow schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Na bovenstaand aanbod, en wat twijfel en onderhandelingen ben ik vorig jaar uitgekomen op het volgende lijstje met terugwerkende kracht:

***members only***

Recent (op initiatief van werkgever) volgende verhoging gehad:

***members only***
Wel grappig dat je in een jaar even oud bent gebleven :P U bent vampier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denow
purplevendetta schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Wel grappig dat je in een jaar even oud bent gebleven :P U bent vampier?
Scherp ;)

Tijdens toezegging van beide verhogingen was ik even oud, maar omdat dit met terugwerkende kracht was zal ik het even aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@Denow Mooi dat je tevreden bent maar ik zie het niet als een geweldig salaris. Heb je een idee van je uurtarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
thlst schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:46:
@Denow Mooi dat je tevreden bent maar ik zie het niet als een geweldig salaris. Heb je een idee van je uurtarief?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-04 14:26
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 15:58
@HugotheGreat Misschien is dat een discussie voor een ander topic, maar een werkgever hoeft helemaal geen rekening te houden met inflatie. Je hebt een contract in euro's per maand (even kort door de bocht), niet in koopkracht per maand. Hoeveel jij nodig hebt staat los van hoeveel een werkgever jou betaalt. Bij deflatie gaan ze je immers ook niet minder betalen. Ook als jij opeens meer kosten hebt (een partner die minder inkomen heeft, je krijgt kinderen, etc.) is dat geen reden om jou meer te betalen.

Kan best zijn dat jij vindt dat er wat bij moet (vind ik bij jou trouwens ook), maar inflatie is wat mij betreft geen goed argument.

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HugotheGreat schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:47:
Wat is jullie mening? M.i. mag er eind dit jaar aanzienlijk wat (15%+) bij pm ook rekeninghoudend met inflatie (zat net gasprijzen te bekijken; niet normaal)
Je kan beter de argumentatie voeren op basis van de extra waarde die je nu brengt in vergelijking met vorig jaar. Externe factoren meenemen kan maar is niet de sterkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugotheGreat
RedPixel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:02:
@HugotheGreat Misschien is dat een discussie voor een ander topic, maar een werkgever hoeft helemaal geen rekening te houden met inflatie. Je hebt een contract in euro's per maand (even kort door de bocht), niet in koopkracht per maand. Hoeveel jij nodig hebt staat los van hoeveel een werkgever jou betaalt. Bij deflatie gaan ze je immers ook niet minder betalen. Ook als jij opeens meer kosten hebt (een partner die minder inkomen heeft, je krijgt kinderen, etc.) is dat geen reden om jou meer te betalen.

Kan best zijn dat jij vindt dat er wat bij moet (vind ik bij jou trouwens ook), maar inflatie is wat mij betreft geen goed argument.
Ik zou zeker niet zeggen dat ze daar rekening mee moeten houden, maar de markt zal altijd op zoek gaan naar een nieuw equilibrium, dus op de lange termijn sijpelt dat vanzelf tot de lonen door (loon-prijsspiraal *O* ).

Maar goed, werkervaring en nieuwe skills opdoen is momenteel uiteraard belangrijker en daar leg ik liever de focus op. Aan de andere kant wil je tegelijkertijd natuurlijk niet (te veel) onderbetaald krijgen. Ik hoorde van een collega die wiskunde heeft gestudeerd wat hij betaald kreeg (net iets meer dan ik en hij heeft 2 jaar meer ervaring) en ik denk dat ik 3 seconden in shock was.

En ik zal op zoek gaan naar betere argumenten :) Maar eens een boek over salary negotiation lezen
Napo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Je kan beter de argumentatie voeren op basis van de extra waarde die je nu brengt in vergelijking met vorig jaar. Externe factoren meenemen kan maar is niet de sterkste manier.
(y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:32
Ook maar weer eens een update plaatsen
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Strykeforce schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:46:
Ook maar weer eens een update plaatsen

[...]

***members only***
Ik vind het voor mid-lance juist heel (!) erg weinig :X Voor x euro bruto kan jij ergens echt wel aan de slag als lead engineer op vaste basis..

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06 22:45
DennusB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Ik vind het voor mid-lance juist heel (!) erg weinig :X Voor "bedrag" euro bruto kan jij ergens echt wel aan de slag als lead engineer op vaste basis..
Je herhaalt info wat in MO-tags staat, buiten de MO-tags. Kun je je post aanpassen ten bate van de originele poster.

Het vaste salaris is inderdaad niet extreem hoog, maar de bonus die hoort bij deze structuur is ook niet laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
[...]

Ik vind het voor mid-lance juist heel (!) erg weinig :X Voor 4400 euro bruto kan jij ergens echt wel aan de slag als lead engineer op vaste basis..
Ja als je het salaris in een vacuum neemt…

Alleen al het jaarsalaris is lastig te matchen laat staan de gehele package.

Liever breng ik wat minder geld naar de belastingdienst en rij ik bijvoorbeeld een leuke auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Strykeforce op 03-03-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

[...]

Ik vind het voor mid-lance juist heel (!) erg weinig :X Voor 4400 euro bruto kan jij ergens echt wel aan de slag als lead engineer op vaste basis..
Vind de totale package best wel netjes eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mijre schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:55:
[...]
Het vaste salaris is inderdaad niet extreem hoog, maar de bonus die hoort bij deze structuur is ook niet laag.
Dat natuurlijk ook gewoon de essentie van midlance: je gaat niet en een top (basis) salaris krijgen en een flinke hap uit de omzet. Al deel je het totaal pakket door 13 om een idee te krijgen wat je in gewone loondienst krijgt dan is het een best flink pakket (en het risico voor een ervaren werkloze developer is vrij klein met de huidige markt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:42
[...]
Ik vind het voor mid-lance juist heel (!) erg weinig :X Voor x euro bruto kan jij ergens echt wel aan de slag als lead engineer op vaste basis..
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
RagingPenguin schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Dat natuurlijk ook gewoon de essentie van midlance: je gaat niet en een top (basis) salaris krijgen en een flinke hap uit de omzet. Al deel je het totaal pakket door 13 om een idee te krijgen wat je in gewone loondienst krijgt dan is het een best flink pakket (en het risico voor een ervaren werkloze developer is vrij klein met de huidige markt).
Members only:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 22:29
RedPixel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:02:

Ik wil hier niet een discussie starten, maar waarom zou een werkgever daar bij hoge inflatie geen rekening mee hoeven houden? Als alles 10% duurder wordt (nu nog laag ingeschat) dan verhogen zij ook de uurtarieven met dat percentage richting de klant. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je dat zelf ook kan verwachten. Uiteindelijk zijn ze er niet om jouw koopkracht in stand te houden, daar ben ik het mee eens, maar je gaat ook niet werken om je koopkracht te laten dalen terwijl zij de tarieven leuk omhoog gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:35:
[...]

Ik wil hier niet een discussie starten, maar waarom zou een werkgever daar bij hoge inflatie geen rekening mee hoeven houden? Als alles 10% duurder wordt (nu nog laag ingeschat) dan verhogen zij ook de uurtarieven met dat percentage richting de klant. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je dat zelf ook kan verwachten. Uiteindelijk zijn ze er niet om jouw koopkracht in stand te houden, daar ben ik het mee eens, maar je gaat ook niet werken om je koopkracht te laten dalen terwijl zij de tarieven leuk omhoog gooien?
Welkom in de wondere wereld van detachering/consultancy zonder transparantie over hoeveel % jij krijgt van je uurtarief. Waar de werkgever probeert zo veel mogelijk marge op je te maken want de veels te grote HR/Sales/Communicatie/IT/Manager afdelingen willen ook een verhoging, de kosten van de veels te grote panden gaat ook omhoog etc etc.

Uurtarief met 10% omhoog morgen? "We praten tijdens je jaarlijkse evaluatie wel over wat je er bij krijgt, er is nu geen "ruimte"" oftewel geen risico nemen, je komt als "omzet generator" niet vooraan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
Strykeforce schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Welkom in de wondere wereld van detachering/consultancy zonder transparantie over hoeveel % jij krijgt van je uurtarief. Waar de werkgever probeert zo veel mogelijk marge op je te maken want de veels te grote HR/Sales/Communicatie/IT/Manager afdelingen willen ook een verhoging, de kosten van de veels te grote panden gaat ook omhoog etc etc.

Uurtarief met 10% omhoog morgen? "We praten tijdens je jaarlijkse evaluatie wel over wat je er bij krijgt, er is nu geen "ruimte"" oftewel geen risico nemen, je komt als "omzet generator" niet vooraan te staan.
Ik kan alleen spreken over de detacheerder waar ik voor werk, maar die zeggen maandelijks dat ze willen groeien (vrij nieuwe speler in NL) en dat ze verder niemand kunnen vinden dus als we iemand kennen dat we ze heel snel moeten aandragen (want flinke bonus!). Daarnaast weet ik toevallig dat ze een marge op mij pakken van zo'n 30-40% (na alle kosten er al van af) dus voor mij is de transparantie er wel. Verder hoef je, zeker in de ICT, het niet te laten tot "Wacht maar tot de volgende evaluatie". In elke branche kan je een gesprek aan gaan over je salaris als jij vindt dat deze niet meer in lijn staat met het werk dat je doet, maar zeker in de ICT is overstappen van baan zo gemakkelijk dat de werkgever al snel met de rug tegen de muur aan staat.

Dat gezegd te hebben lijkt het me dus nog steeds niet onredelijk, zeker met de vraag naar ICTers, dat inflatie meegerekend wordt in onderhandelingen. Zij zijn er niet om je inflatie te betalen, maar het maakt mij ook vrij weinig uit dat zij iets met budgetten te maken hebben. Als je ze willen houden dan regelen ze met de financiële afdeling wel hoe ze het rond krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 18:58
Leuk dat een werkgever het verlies van koopkracht geen goed argument vindt voor een verhoging maar ze hebben wel met de markt te maken. Als werknemers ergens anders een stuk beter betaald worden dan loopt de tent op den duur wel leeg. Helemaal in een krappe markt met stijgende tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Ik kan alleen spreken over de detacheerder waar ik voor werk, maar die zeggen maandelijks dat ze willen groeien (vrij nieuwe speler in NL) en dat ze verder niemand kunnen vinden dus als we iemand kennen dat we ze heel snel moeten aandragen (want flinke bonus!). Daarnaast weet ik toevallig dat ze een marge op mij pakken van zo'n 30-40% (na alle kosten er al van af) dus voor mij is de transparantie er wel. Verder hoef je, zeker in de ICT, het niet te laten tot "Wacht maar tot de volgende evaluatie". In elke branche kan je een gesprek aan gaan over je salaris als jij vindt dat deze niet meer in lijn staat met het werk dat je doet, maar zeker in de ICT is overstappen van baan zo gemakkelijk dat de werkgever al snel met de rug tegen de muur aan staat.

Dat gezegd te hebben lijkt het me dus nog steeds niet onredelijk, zeker met de vraag naar ICTers, dat inflatie meegerekend wordt in onderhandelingen. Zij zijn er niet om je inflatie te betalen, maar het maakt mij ook vrij weinig uit dat zij iets met budgetten te maken hebben. Als je ze willen houden dan regelen ze met de financiële afdeling wel hoe ze het rond krijgen.
Als je het niet exact weet is die transparantie er niet maar goed, ik ben benieuwd naar je post dan hier over jouw package ;)

Mijn persoonlijke ervaring bij grotere detacheerders is dat er maar weinig ruimte is, je afgehouden wordt. Men je niks wil vertellen. Want tja "ze bieden zo veel mogelijkheden", dat wordt je in ieder geval maar graag verteld en dat wordt vaak ook door een hoop zo gezien, ook al is het regelrechte onzin.
retoohs schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:
Leuk dat een werkgever het verlies van koopkracht geen goed argument vindt voor een verhoging maar ze hebben wel met de markt te maken. Als werknemers ergens anders een stuk beter betaald worden dan loopt de tent op den duur wel leeg. Helemaal in een krappe markt met stijgende tarieven.
En toch komen hier veel posts voorbij van mensen die middelmatig/laag verdienen en blijven zitten en zie je overal in elke advertentie een "marktconform" (laag dus) salaris. Competitief salaris zie je niet zo veel, dus blijkbaar accepteert men het vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd_W
Strykeforce schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Als je het niet exact weet is die transparantie er niet maar goed, ik ben benieuwd naar je post dan hier over jouw package ;)

Mijn persoonlijke ervaring bij grotere detacheerders is dat er maar weinig ruimte is, je afgehouden wordt. Men je niks wil vertellen. Want tja "ze bieden zo veel mogelijkheden", dat wordt je in ieder geval maar graag verteld en dat wordt vaak ook door een hoop zo gezien, ook al is het regelrechte onzin.
Aangezien ik vorig jaar pas ben gestudeerd stelt mijn package momenteel nog niet zoveel voor (naar verhouding, ik ben best tevreden voor nu). Deze ga ik over een paar maanden hier een keer plaatsen om te kijken wat ik kan verwachten als mijn contract omgezet wordt naar een vast contract. De jaarlijkse loonsverhoging van dit jaar ben ik al "misgelopen" omdat ze achteraf toch de eis hebben gesteld dat iemand 6 maanden in dienst moet zijn en ik er pas 5 in dienst was, dus dat zullen ze nog wel een keer van mij horen als ze me willen houden.

Verder heb ik geen ervaring met de ruimte die de grote detacheerders hebben, ik weet wel dat de tarieven van hun doorgaans hoger zijn en je het liefste na 1 jaar al een senior noemen zodat ze 100-150 euro per uur voor je kunnen gaan vragen. Dat zijn allemaal dingen die ik in mijn achterhoofd hou als ik met ze om de tafel ga zitten. Uiteindelijk hebben zij er meer aan om 5 euro per uur minder marge te pakken (bij wijze van spreken) dan je te laten gaan naar een concurrent, zeker gezien de krapte in de markt met ICTers. Dit gesprek vervolg ik graag zodra ik mijn package plaats (medio mei/juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:37
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:35:
Ik wil hier niet een discussie starten, maar waarom zou een werkgever daar bij hoge inflatie geen rekening mee hoeven houden? Als alles 10% duurder wordt (nu nog laag ingeschat) dan verhogen zij ook de uurtarieven met dat percentage richting de klant.
Welk uurtarief? In veel bedrijven is IT/ontwikkeling gewoon een cost centre. Als je bijvoorbeeld voor een bedrijf in de logistiek werkt, zal je werkgever er juist alles aan doen om de impact van gestegen kosten voor klanttarieven te beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 04-03-2022 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd_W
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Welk uurtarief? In veel bedrijven is IT/ontwikkeling gewoon een cost centre. Als je bijvoorbeeld voor een bedrijf in de logistiek werkt, zal je werkgever er juist alles aan doen om de impact van gestegen kosten voor klanttarieven te beperken.
Ik ga ervan uit dat op de achtergrond een logistiek bedrijf gewoon rekent met uurtarieven, dat doet mijn klant nu ook voor interne medewerkers. Ook dit is een logistiek bedrijf (wel semi-overheid). Uiteindelijk draait een modern logistiek bedrijf niet meer zonder ICT dus hebben zij vast wel de kosten/baten ervan op een rijtje gezet en weten ze hoeveel ze mogen kosten voordat het met een ICT dienstverlening duurder uitvalt dan wanneer ze het op de "oude" manier doen. ICT kost geld, maar het zou qua automatisering (lees: kostenbesparing) ook veel moeten brengen binnen bedrijven.

Verder, als een detacheerder last heeft van de arbeidsmarkt en geen ICTers kan vinden, dan zullen andere bedrijven deze problemen ook hebben, dan betalen ze liever 100 euro per uur voor een detacheerder dan dat ze zonder invulling zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd_W op 04-03-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:03:
[...]

[...[ om te kijken wat ik kan verwachten als mijn contract omgezet wordt naar een vast contract.
[...]
Bij grote bedrijven gebeurd er vaak niets, krijg je ipv een tijdelijk contract een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:38:
Ik ga ervan uit dat op de achtergrond een logistiek bedrijf gewoon rekent met uurtarieven, dat doet mijn klant nu ook voor interne medewerkers.
Het wel of niet hanteren van een uurtarief is natuurlijk minder belangrijk dan het kunnen doorberekenen vs. het moeten opeten van dat uurtarief :)
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:38: Uiteindelijk draait een modern logistiek bedrijf niet meer zonder ICT dus hebben zij vast wel de kosten/baten ervan op een rijtje gezet en weten ze hoeveel ze mogen kosten voordat het met een ICT dienstverlening duurder uitvalt dan wanneer ze het op de "oude" manier doen. ICT kost geld, maar het zou qua automatisering (lees: kostenbesparing) ook veel moeten brengen binnen bedrijven.
Zou moeten, maar je werkt maar indirect mee aan de bottom line (itt. bijvoorbeeld een vrachtwagenchauffeur). Dus ja, als de kosten onder druk komen te staan merk je dat als IT'er waarschijnlijk eerder dan als iemand in een essentieel beroep. De loonsverhoging gaat niet door, vacatures worden niet ingevuld, etc. Juist nu het bij detacheerders niet op kan is het niet gek dat er werkgevers zijn die niet met de markt meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspvb
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-05 14:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: Econometrie (master)
• Werkervaring: 9 maanden stage + ruim 4 jaar werkervaring (deels als analyst, laatste jaar als data scientist)
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: Logistiek / Supply Chain
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25 + 12 ATV dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 1 uur enkele reis met auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4140
• Vakantiegeld: €3974 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling - variabel - gemiddeld zo'n 2-3% van jaarinkomen, bij meer winst, meer %.
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53,654 + winstdeling

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 vd totale premie. 259 is voor eigen rekening, dus €518 voor werkgever. Per jaar = €6216
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: €190 p/m max reiskostenvergoeding (of 0,19/km) -> 190x12 = €2280
• Overige: Laptop & telefoon, vergoedingen bij zakenreis + toeslag
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62,150 + winstdeling

Toen ik van analyst naar Data Scientist ben gegaan (zo'n 6 maanden geleden) kreeg ik ongeveer +600€ bruto erbij. Met CAO verhogingen etc, komt dat nu uit op €4140. Ik heb nooit onderhandeld over mijn salaris. Samen met mijn manager heb ik destijds de functie van Data Scientist opgesteld, gezien die nieuw was, en ik lange tijd de enige persoon was binnen de afdeling die zich met deze werkzaamheden bezighield. Hierin staat onder andere vermeld dat iemand 3-5 jaar relevante werkervaring moet hebben. Maar nu hebben we een nieuwe collega (vanuit school, 1e baan), en ik zie dat deze persoon dezelfde functietitel heeft gekregen (zonder ervaring dus). Ik weet niet wat zijn salaris is - wordt een functie normaliter aan een salarisschaal gekoppeld, of kan dat alle kanten op? Het maakt mij niet uit wat zijn titel is, maar ik wil er wel voor zorgen dat ik mezelf niet te kort doe, en er wel onderscheid tussen ons is. Volgende week heb ik een gesprek met mijn manager staan, en wil ik dit ook aankaarten, dus ik ben erg benieuwd of mijn salaris uberhaupt representatief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
dspvb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:48:

Toen ik van analyst naar Data Scientist ben gegaan (zo'n 6 maanden geleden) kreeg ik ongeveer +600€ bruto erbij. Met CAO verhogingen etc, komt dat nu uit op €4140. Ik heb nooit onderhandeld over mijn salaris. Samen met mijn manager heb ik destijds de functie van Data Scientist opgesteld, gezien die nieuw was, en ik lange tijd de enige persoon was binnen de afdeling die zich met deze werkzaamheden bezighield. Hierin staat onder andere vermeld dat iemand 3-5 jaar relevante werkervaring moet hebben. Maar nu hebben we een nieuwe collega (vanuit school, 1e baan), en ik zie dat deze persoon dezelfde functietitel heeft gekregen (zonder ervaring dus). Ik weet niet wat zijn salaris is - wordt een functie normaliter aan een salarisschaal gekoppeld, of kan dat alle kanten op? Het maakt mij niet uit wat zijn titel is, maar ik wil er wel voor zorgen dat ik mezelf niet te kort doe, en er wel onderscheid tussen ons is. Volgende week heb ik een gesprek met mijn manager staan, en wil ik dit ook aankaarten, dus ik ben erg benieuwd of mijn salaris uberhaupt representatief is.
Antwoord op je vraag, zoals heel vaak, is eigenlijk: it depends. Het verschilt per rol, per bedrijf, per van alles.

Je benoemt dat de rol 'Data Scientist' een rol is waarvoor je eigenlijk 3 jaar of meer werkervaring moet hebben. Maar wat voor werkervaring dan? Waarom zou iemand geen Junior Data Scientist kunnen zijn, waarbij je dus ook met 0 jaar ervaring kan beginnen? Dan zou je met 3+ jaar ervaring een Medior Data Scientist kunnen zijn. En met 6+ jaar ervaring misschien Senior Data Scientist.

Ook al is het aantal jaar ervaring ook niet heilig. Iemand met 2 jaar ervaring kan best presteren op het niveau van een Medior (of zelfs Senior), terwijl iemand met 8 jaar ervaring misschien wel is blijven hangen in Junior-prestaties/gedrag/whatever.

Er zijn soms natuurlijk ook rollen die je niet per se krijgt (of hoort te hebben :P) als je totaal geen ervaring hebt. Zoals bijvoorbeeld Lead Developer of Team Lead. Maar zeker bij kleine bedrijven, of bedrijven waarin mensen verhuurd worden, kan men daar schijt aan hebben, want een 'Lead Developer' in rekening brengen verdient een stuk beter (ook al heeft die 'Lead Developer' géén ervaring) dan een Junior Developer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspvb
Hahn schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:08:
[...]
Je benoemt dat de rol 'Data Scientist' een rol is waarvoor je eigenlijk 3 jaar of meer werkervaring moet hebben. Maar wat voor werkervaring dan? Waarom zou iemand geen Junior Data Scientist kunnen zijn, waarbij je dus ook met 0 jaar ervaring kan beginnen? Dan zou je met 3+ jaar ervaring een Medior Data Scientist kunnen zijn. En met 6+ jaar ervaring misschien Senior Data Scientist.
Zeker mee eens! Maar dat zie ik dus niet terug nu, vandaar dat ik het even wil bespreken met mijn manager, hoe daar onderscheid in wordt gemaakt. Gezien toen ik de rol kreeg, er werd vermeld dat ik nu al lang geen junior meer was (vanwege aantal jaar, maar ook vanwege de projecten en prestaties van de afgelopen tijd), en dus naar een meer senior rol zou gaan. Sluit mijn salaris daar dan ook wel bij aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
dspvb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Zeker mee eens! Maar dat zie ik dus niet terug nu, vandaar dat ik het even wil bespreken met mijn manager, hoe daar onderscheid in wordt gemaakt. Gezien toen ik de rol kreeg, er werd vermeld dat ik nu al lang geen junior meer was (vanwege aantal jaar, maar ook vanwege de projecten en prestaties van de afgelopen tijd), en dus naar een meer senior rol zou gaan. Sluit mijn salaris daar dan ook wel bij aan?
Als jouw rol nu 'Data Scientist' is, en je nieuwe collega mogelijk 'Junior Data Scientist', dan lijkt me daar niks mis mee :) Medior-rollen worden wel vaker zonder de term 'Medior' aangeduid.

Je salaris lijkt me verder ook oké voor 4-5 jaar ervaring.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugotheGreat
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: Econometrie (master)
• Werkervaring: 9 maanden stage + ruim 4 jaar werkervaring (deels als analyst, laatste jaar als data scientist)
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: Logistiek / Supply Chain
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25 + 12 ATV dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 1 uur enkele reis met auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4140
• Vakantiegeld: €3974 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling - variabel - gemiddeld zo'n 2-3% van jaarinkomen, bij meer winst, meer %.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53,654 + winstdeling
Imo krijg je echt peanuts betaald als econometrist met master. Zeker als je al 4 jaar ervaring zou hebben. (Ik neem dit met een flinke korrel zout, lijkt mij sterk dat jij op je 22ste al je econometrie master had behaald en een jaar ervaring zie ik als 11x160uur).

Ken genoeg jongens die na hun econometrie studie significant meer verdienenden, maar die waren dan ook geen data scientists

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@HugotheGreat 26 jaar en in Overijssel/G'land op bijna EUR 60k zitten noem ik anders niet slecht...

Tuurlijk, in econometrie als studie zit geld maar m.i. moet je dan toch echt in de Randstad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors31415
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik vind het een prima package voor het aantal jaar ervaring. Ik heb ook econometrie gedaan en weet ook de salarissen van andere econometristen, dit is denk ik bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspvb
HugotheGreat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Imo krijg je echt peanuts betaald als econometrist met master. Zeker als je al 4 jaar ervaring zou hebben. (Ik neem dit met een flinke korrel zout, lijkt mij sterk dat jij op je 22ste al je econometrie master had behaald en een jaar ervaring zie ik als 11x160uur).

Ken genoeg jongens die na hun econometrie studie significant meer verdienenden, maar die waren dan ook geen data scientists
Ben op mijn 17e begonnen met studeren, dus zeker wel op m’n 22e afgestudeerd met master. In ieder geval goed om te horen dat ik qua salaris niet gek zit, en ben me er ook van bewust dat er in de randstad meer te halen valt, maar dat doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Functietitel is zowel vaak gekoppeld aan loongebouw (dus functieschaal), als dat het as-such weinig zegt en lang niet ieder bedrijf binnen 1 titel stappen als "junior, medior, senior" gebruikt. (De beloning is vaak wel onder andere gekoppeld aan toegevoegde waarde, dus vaak ervaringsjaren. Soms letterlijk in de vorm van "dienstjaren".)

Ik weet niet of je van je manager een concreet antwoord gaat krijgen, voor zover ik weet mág die niet tot in detail het loon van je collega's delen. Collega's onderling mogen dat (uiteraard) wel. Wel gaat de wetgeving dit jaar veranderen* waardoor er meer transparantie komt in salarissen en als je een CAO hebt, of het loongebouw van je werkgever is binnen de organisatie transparant, kun je daar iig wel een indicatie uit halen. (Namelijk functieschaal. Tredes zijn lastiger en functieschalen kennen vaak een behoorlijke bandbreedte.)

Hoe dan ook, staar je niet blind op de functietitel. Die zegt as-such vaak weinig tot niets.

* De wetgeving *is* al veranderd maar effectuering duurt tot medio dit jaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspvb
unezra schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Ik weet niet of je van je manager een concreet antwoord gaat krijgen, voor zover ik weet mág die niet tot in detail het loon van je collega's delen. Collega's onderling mogen dat (uiteraard) wel. Wel gaat de wetgeving dit jaar veranderen* waardoor er meer transparantie komt in salarissen en als je een CAO hebt, of het loongebouw van je werkgever is binnen de organisatie transparant, kun je daar iig wel een indicatie uit halen. (Namelijk functieschaal. Tredes zijn lastiger en functieschalen kennen vaak een behoorlijke bandbreedte.)
Dat is ook prima, ik hoef niet precies te weten wat hij verdient. Ik heb in principe een goede relatie met mijn manager, dus als hij mij laat weten dat er in de vorm van beloning wel rekening mee is gehouden, kan ik daar op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: geen
• Werkervaring: 5 jaar (in IT)
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder > Data Analist
• Werkgever/branche: HR Dienstverlening > Medisch
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort > Harderwijk
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 50 minuten (OV)
• Werkdruk: Laag > Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800 > €3600
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 3% n.o.t.k.
• Dertiende/veertiende maand: geen n.o.t.k.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 36288 > €46656

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2,6% > n.o.t.k.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €0 (woon binnen 10km) > n.o.t.k.
• Overige: n.o.t.k.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): n.o.t.k.

Ben momenteel in onderhandeling over bovenstaande.

Momenteel bijna 4 jaar werkzaam applicatiebeheerder bij een HR dienstverlener. De rol was redelijk breed, heb hiervan ca. 50% als BI consultant gewerkt en was het laatste jaar in opleiding tot Informatie Analist. In 2020 werd ik beoordeeld op medior niveau, een passende salarisgroei bleef echter uit vandaar nu een overstap.

Nieuwe partij heeft de positieve intenties uitgesproken en daarom heb ik bovenstaande gevraagd. Stukje context: heb 2 jaar HBO bachelor gedaan zonder diploma en d.m.v. projecten toch een intrede gemaakt in IT. In de nieuwe rol zal ik development doen aan de BI-keten op back en front-end oplossingen en doorontwikkeling aan de inrichting en bv. op de informatiemodellen.

Is deze salarisindicatie realistisch?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 07:44
Ik ben nu 6 jaar App developer bij een overheids instantie in Noord Gelderland.
Ik maak nu al een hele tijd apps in Xamarin, ben sindskort begonnen met Flutter en doe af en toe ook wat backend werk in .Net core.

Inmiddels wel opzoek naar iets nieuws, met meer uitdaging en in een minder logge organisatie,
waar wat meer geinnoveerd wordt en ruimte is voor eigen initiatief.
Ik kan hier niet echt groeien en er is voor mijn gevoel weinig aandacht
voor de wensen van de individuele werknemer.

ik heb zelf het gevoel dat ik best een aardig pakket arbeidsvoorwaarden heb, maar ook het gevoel dat er wel meer in kan zitten. Zou €4300 a €4700 per maand haalbaar zijn, voor diezelfde 36 uur ergens anders?

Ik hoor graag hoe jullie hier naar kijken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO-informatica
• Werkervaring: 7 jaar (6 jaar huidige functie)
• (Woon) Locatie: Zuid Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: App Ontwikkelaar (Xamarin)
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Aantal vakantiedagen:
• Reistijd: 1:15 heen, 1:30 terug :( nu vooral thuiswerken.
• Werkdruk: laag/normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3919
• Vakantiegeld: €3762
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €3917
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.707

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ? pensioen via ABP.
• Mobiliteit per jaar: nvt, alle reizen gaan met de rijks OV kaart.
• Overige: niks, geen bonussen, etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 12-06 20:22
Hahn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]

De inflatie over het gehele jaar is echt bij lange na geen 9%. Inflatie over 2021 in het geheel was 2,7 procent. Waar jij het misschien over hebt zijn de maandelijkse inflaties van de afgelopen maanden. Die vallen flink hoog uit (alsnog geen 9% overigens), maar dat zegt nog niks over heel het jaar 2022.

[...]

30 tot 45% :? Waarom zo specifiek die 2 waardes? De één zal 10% erop vooruitgaan, de ander misschien wel véél meer dan 45%.
Zoals ik eerder op GoT geschreven heb:
Het CBS werkt met 3 cijfers voor inflatie, waarvan het jaarcijfer "semi-verplicht" een boodschappenmandje moet zijn met de laagste waardes over 1 jaar. Dat komt omdat heel veel processen vanuit oa de overheid werken met dat jaarcijfer (inclusief "hoeveel duurder mag iets worden in het volgende kalanderjaar").

Dat mes snijdt aan 2 kanten:
Voordeel: Door de laagst mogelijke inflatiestijging te vinden, worden de prijsstijgingen zoveel mogelijk beperkt in het eerstvolgende kalanderjaar
Nadeel: Het jaarcijfer is geen representative weergave van de werkelijkheid.

Daarom komt het CBS ook met een maandcijfer, waarbij het boodschappenmaandje in de kast mag blijven. Deze geeft namelijk wel de harde waarheid aan, maar niemand hoeft er iets mee te doen. (In het verleden vond de media deze publicatie nooit boeiend, dus werd het genegeerd)

Het laatste cijfer is het kwartaalcijfer, welke eigenlijk interessant is voor Nationale Banken (DNB, ECB, FED, enz)

</off-topic aanvul>

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
pineapple schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:33:
Ik ben nu 6 jaar App developer bij een overheids instantie in Noord Gelderland.
Ik maak nu al een hele tijd apps in Xamarin, ben sindskort begonnen met Flutter en doe af en toe ook wat backend werk in .Net core.

Inmiddels wel opzoek naar iets nieuws, met meer uitdaging en in een minder logge organisatie,
waar wat meer geinnoveerd wordt en ruimte is voor eigen initiatief.
Ik kan hier niet echt groeien en er is voor mijn gevoel weinig aandacht
voor de wensen van de individuele werknemer.

ik heb zelf het gevoel dat ik best een aardig pakket arbeidsvoorwaarden heb, maar ook het gevoel dat er wel meer in kan zitten. Zou €4300 a €4700 per maand haalbaar zijn, voor diezelfde 36 uur ergens anders?

Ik hoor graag hoe jullie hier naar kijken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO-informatica
• Werkervaring: 7 jaar (6 jaar huidige functie)
• (Woon) Locatie: Zuid Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: App Ontwikkelaar (Xamarin)
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Aantal vakantiedagen:
• Reistijd: 1:15 heen, 1:30 terug :( nu vooral thuiswerken.
• Werkdruk: laag/normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3919
• Vakantiegeld: €3762
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €3917
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.707

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ? pensioen via ABP.
• Mobiliteit per jaar: nvt, alle reizen gaan met de rijks OV kaart.
• Overige: niks, geen bonussen, etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54707
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quietwhistler
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09-2023
Quietwhistler schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist
• Werkgever/branche: Energiebranche
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Aantal vakantiedagen: 36
• Reistijd: 25 minuten enkele reis
• Werkdruk: Medium/hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: €3300 (bruto)
• Bonus, toeslagen, etc: €200 (winstdeling, bruto)
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44768

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto
• Overige:
Update, ben sinds kort begonnen bij een nieuwe werkgever:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior software developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5400
• Vakantiegeld: €5184 bruto
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €70000 ~

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €1000 leasebudget per maand
• Overige: Laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82000

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-05 08:08
Ik blijf het apart vinden dat (zoals in de post hierboven) iemand van 30 een bizar salaris van 5400 krijgt en dan bij pensioen "geen idee" invult. Dat is veruit de belangrijkste arbeidsvoorwaarde na je salaris. Ik zie dat heel vaak terugkomen in dit soort lijstjes. Straks ben je 40 en blijkt dat je vrijwel niks opgebouwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lana Drahrepus schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:32:
Ik blijf het apart vinden dat (zoals in de post hierboven) iemand van 30 een bizar salaris van 5400 krijgt en dan bij pensioen "geen idee" invult. Dat is veruit de belangrijkste arbeidsvoorwaarde na je salaris. Ik zie dat heel vaak terugkomen in dit soort lijstjes. Straks ben je 40 en blijkt dat je vrijwel niks opgebouwd hebt.
Vraagje: hoewel ik het met je eens ben mbt het pensioengedeelte: waarom is '5400 als je 30 bent' een 'bizar' salaris?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
Notna schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:01:
[...]

Vraagje: hoewel ik het met je eens ben mbt het pensioengedeelte: waaroom is '5400 als je 30 bent' een 'bizar' salaris?
Nou oké, laat ik het "aardig bovengemiddeld" noemen dan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik geloof niet dat het pensioenstelsel in de huidige staat de baby boom generatie kan overleven. We blijven maar meer geld moeten inleveren om te zorgen dat zij niet boos worden omdat er wordt gekort, wat ook terecht is. Er gaat een gigantisch gat vallen van inleg versus uitbetalingen, en ik wil daar niet aan meedoen. Ook hebben de pensioenfederaties waar ik geforceerd aan mee moest doen minder goed gepresteerd dan de markt of mijn eigen aandelen. En met een salaris van 5k+ per maand kun je genoeg opzij zetten om een eigen pot te maken voor de oude dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
Zelf waardeer ik de pensioenregeling van veel bedrijven op 0. Dwz ik verwacht er niet veel van. Dan kan het rationeel zijn je er niet verder in te verdiepen.

Het is wel belangrijk om zelf een plan te hebben voor je pensioen, bijv. een afbetaalde woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
Zebby schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Ik geloof niet dat het pensioenstelsel in de huidige staat de baby boom generatie kan overleven. We blijven maar meer geld moeten inleveren om te zorgen dat zij niet boos worden omdat er wordt gekort, wat ook terecht is. Er gaat een gigantisch gat vallen van inleg versus uitbetalingen, en ik wil daar niet aan meedoen. Ook hebben de pensioenfederaties waar ik geforceerd aan mee moest doen minder goed gepresteerd dan de markt of mijn eigen aandelen. En met een salaris van 5k+ per maand kun je genoeg opzij zetten om een eigen pot te maken voor de oude dag.
Dat ligt toch aan je pensioenregeling? Ik heb een DC constructie en geen DB, dus volgens mij betaal ik voor geen enkele boomer maar spaar ik om straks een regeling te kopen voor mijzelf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
macmellow schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Dat ligt toch aan je pensioenregeling? Ik heb een DC constructie en geen DB, dus volgens mij betaal ik voor geen enkele boomer maar spaar ik om straks een regeling te kopen voor mijzelf,
Ik ben absoluut geen expert, maar naar mijn weten gaat ook dat geld naar dezelfde grote pot waarmee de pensioen aanbieder belegd. Dat jij later recht hebt op je eigen pot geld is sowieso het geval, maar als dat pot geld simpelweg op is of niet meer sustainable dan houdt dat natuurlijk op. Er zijn al talloze kleinere partijen gestopt en opgenomen door grote jongens omdat het niet meer rendabel was.

Nogmaals, mijn relatief ongefundeerde mening en veel op gevoel, mogelijk op basis van verouderde informatie van wat destijds mijn (niet vrijwillige) pensioenbijdrage was. Zorg hoe dan ook dat je wat regelt, al is het dat je zelf je geld weg zet bij lijfrente partijen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
macmellow schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Achter de schermen is het natuurlijk dezelfde pot geld. Het is maar de vraag of er bij het afvlakken van de bevolkingsgroei en het vergrijzen van de boomers geld genoeg in die pot overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
pagani schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Achter de schermen is het natuurlijk dezelfde pot geld. Het is maar de vraag of er bij het afvlakken van de bevolkingsgroei en het vergrijzen van de boomers geld genoeg in die pot overblijft.
We gaan off topic, maar dat hoeft niet dezelfde pot geld te zijn. Dat ligt natuurlijk aan je pensioenverzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger588
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 16:19
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

Zebby schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben absoluut geen expert, maar naar mijn weten gaat ook dat geld naar dezelfde grote pot waarmee de pensioen aanbieder belegd. Dat jij later recht hebt op je eigen pot geld is sowieso het geval, maar als dat pot geld simpelweg op is of niet meer sustainable dan houdt dat natuurlijk op. Er zijn al talloze kleinere partijen gestopt en opgenomen door grote jongens omdat het niet meer rendabel was.

Nogmaals, mijn relatief ongefundeerde mening en veel op gevoel, mogelijk op basis van verouderde informatie van wat destijds mijn (niet vrijwillige) pensioenbijdrage was. Zorg hoe dan ook dat je wat regelt, al is het dat je zelf je geld weg zet bij lijfrente partijen oid.
Dat gaat gelukkig grotendeels veranderen met de nieuwe pensioenwet. Pensioen zal meer een persoonlijke pot worden, dus de opbouw blijft wel belangrijk.

Daarnaast is het zo dat pensioenfondsen het meestal wat minder doen in goede tijden, maar in mindere tijden doen ze het ook beter, grote risico's worden niet genomen. Het ABP heeft gewoon een net gemiddeld rendement en deden het in 2008 beter dan de markt.

Mensen vergeten ook vaak dat je pensioen ook zelf kan opbouwen door je jaarruimte te berekenen (derde pijler). Dan kan je gewoon bij een partij als BND het pensioen beleggen zoals je wilt. Met de magere pensioenen die ik hier soms voorbij zie komen, kunnen veel mensen jaarlijks duizenden euro's inleggen in eigen beheer. En dat is fiscaal gezien zeer aantrekkelijk.

Mijn werkgever legt zo'n 7K per jaar en ik zelf 3K. Daarnaast blijft er nog iets van 500-600 euro over aan jaarruimte, wat ik ook zelf inleg bij hetzelfde fonds. Ik doe dit bij de tweede pijler, aangezien de pensioenfondsen mij wel de mogelijkheden geven om eerder te stoppen met werken.

Daarom eens met @Lana Drahrepus het gaat om veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56
Zebby schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Daarom zijn er allerlei regels die bepalen hoeveel geld een pensioenfonds beschikbaar moet hebben, nu en in de toekomst. Het containerbegrip hiervoor is de dekkingsgraad. Daar kan je bij De Nederlandsche Bank meer over lezen. Kijk dus vooral ook naar de huidige dekkingsgraad van het fonds dat jouw pensioen gaat beheren. Daar zitten grote verschillen tussen. De beleidsdekkingsgraad van het ABP was eind januari 103,9%. Van het ABN AMRO pensioenfonds 135%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Hier een YouTube video van Gergely Orosz, een voormalige hiring manager voor Uber in Amsterdam. Hij heeft dat jarenlang gedaan en recent een onderzoek gedaan in de markt naar salarissen in de ICT:

YouTube: Software Engineer Salaries in the Netherlands: 500 data points

Van junior tot senior, van de laagste tot de hoogste salarissen :) Blijkbaar zit ik niet slecht maar ook zéker niet bovenaan de markt met mijn 140.000 euro per jaar excl. vakantiegeld en excl. equity share opties als senior front-end developer.

Doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen, als ik senior developers zie werken voor 60k per jaar of minder vind ik dat we deze groep mensen wakker moeten schudden. Als iedereen meer gaat verdienen schuift de inkomenslijn ook door naar boven, en dat is goed voor ons allemaal :7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Blue-eagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:44:
Hier een YouTube video van Gergely Orosz, een voormalige hiring manager voor Uber in Amsterdam. Hij heeft dat jarenlang gedaan en recent een onderzoek gedaan in de markt naar salarissen in de ICT:

Van junior tot senior, van de laagste tot de hoogste salarissen :) Blijkbaar zit ik niet slecht maar ook zéker niet bovenaan de markt met mijn 140.000 euro per jaar excl. vakantiegeld en excl. equity share opties als senior front-end developer.

Doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen, als ik senior developers zie werken voor 60k per jaar of minder vind ik dat we deze groep mensen wakker moeten schudden. Als iedereen meer gaat verdienen schuift de inkomenslijn ook door naar boven, en dat is goed voor ons allemaal :7
Leuk hoor :) maar totaal niet generiek te trekken dat alle “senior” developers overal maar 140K moeten verdienen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
als ik senior developers zie werken voor 60k per jaar of minder vind ik dat we deze groep mensen wakker moeten schudden.
Zolang er geen definitie is van wat een senior developer is en wat de verantwoordelijkheden zijn is het bijzonder lastig om enkel op titel salaris te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Dus je ziet het als een soort algemeen belang om salarissen in het algemeen omhoog te duwen? Misschien is het wel zo netjes je belangen duidelijk te maken als je salariseisen pusht die - om het voorzichtig uit te drukken - niet bepaald gemiddeld zijn voor dit topic.

Ik denk dat de meeste mensen hier meelezen om een realistisch beeld te krijgen van salarisverwachtingen en de markt. Of je daar dan boven wil zitten mag iedereen voor zichzelf weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:03
Martinusz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:49:
[...]

Leuk hoor :) maar totaal niet generiek te trekken dat alle “senior” developers overal maar 140K moeten verdienen.
Inderdaad in dit filmpje geeft hij ook duidelijk aan dat het om verschillende tier bedrijven gaat, echt niet iedereen komt hier zomaar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 17:04
Misschien een beetje off-topic maar ik heb veel te maken met kosten en goed inzicht van IT professionals van vooral senior professionals over de hele wereld. De afgelopen weken heb ik een aantal praktijk voorbeelden gezien van collega's, ondanks mijn relatief jonge leeftijd (begin 30) en in mijn ogen een flink salaris (6 cijfers) na een flinke stap vanuit NL (>50% stijging), dat ik simpelweg nog steeds een procent of 40/50% te laag zit t.o.v. vergelijkbare personen, die echt geen hele bijzondere dingen kunnen. Dat voelt toch niet echt lekker en het klinkt bijna ondankbaar.

Wat ik ermee wil zeggen, ik heb het idee dat we in Nederland echt flink achterblijven ten opzichte van echt hele zware lasten in NL, ook al is het ten opzichte van de rest van Nederland nog steeds bovengemiddeld. NL wordt bijna een 2e categorie land (is het al internationaal gezien binnen het bedrijf waar ik werk, waarin omliggende landen als UK, Zwitserland, VS, Duitsland, N-Europese landen al veel hogere niveaus heeft), waar je goedkoop je mensen shopt met een goed kennisniveau. Ken je waarde en kijk ook eens elders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

wm1234 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:02:
Misschien een beetje off-topic maar ik heb veel te maken met kosten en goed inzicht van IT professionals van vooral senior professionals over de hele wereld. De afgelopen weken heb ik een aantal praktijk voorbeelden gezien van collega's, ondanks mijn relatief jonge leeftijd (begin 30) en in mijn ogen een flink salaris (6 cijfers) na een flinke stap vanuit NL (>50% stijging), dat ik simpelweg nog steeds een procent of 40/50% te laag zit t.o.v. vergelijkbare personen, die echt geen hele bijzondere dingen kunnen. Dat voelt toch niet echt lekker en het klinkt bijna ondankbaar.

Wat ik ermee wil zeggen, ik heb het idee dat we in Nederland echt flink achterblijven ten opzichte van echt hele zware lasten in NL, ook al is het ten opzichte van de rest van Nederland nog steeds bovengemiddeld. NL wordt bijna een 2e categorie land (is het al internationaal gezien binnen het bedrijf waar ik werk, waarin omliggende landen als UK, Zwitserland, VS, Duitsland, N-Europese landen al veel hogere niveaus heeft), waar je goedkoop je mensen shopt met een goed kennisniveau. Ken je waarde en kijk ook eens elders.
Appels en fietsbellen
https://economie.rabobank...-maar-weinig-te-besteden/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
Zenix schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Mensen vergeten ook vaak dat je pensioen ook zelf kan opbouwen door je jaarruimte te berekenen (derde pijler). Dan kan je gewoon bij een partij als BND het pensioen beleggen zoals je wilt. Met de magere pensioenen die ik hier soms voorbij zie komen, kunnen veel mensen jaarlijks duizenden euro's inleggen in eigen beheer. En dat is fiscaal gezien zeer aantrekkelijk.

Daarom eens met @Lana Drahrepus het gaat om veel geld.
Ik vind aan dat 'fiscaal aantrekkelijk' wel een paar haken en ogen zitten. Ja je mag het bruto inleggen en ja je betaalt er geen vrh over. Maar daarbij houdt het ook wel op. Stel je spaart incl rendement 5 ton bij elkaar. Je gaat met pensioen. Die 5 ton krijg je niet in handen, je moet er een pensioenproduct van aankopen. Dit houdt ongeveer in dat ze je spaarpot door +-21 delen (de jaren levensverwachting op pensioendatum) en dat jaarlijks bruto uitkeren. Mijn (huidige) aow leeftijd is 68,5. Dan moet ik dus 89,5 jaar oud worden om mijn spaarpot (zonder rendement!) uitgekeerd te krijgen. Zo'n verzekeraar belegd natuurlijk gewoon door met die vermogens in de tussentijd. Ik vind pensioenregelingen altijd extreem zinvol en lucratief... voor de verzekeraar.

ik spaar/beleg liever netto en neem de vrh voor lief zodat ik zelf kan bepalen wat ik met mijn geld doe en op welke leeftijd ik met pensioen ga.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
Weinig salarisverhoging aangezien ik er minder dan een jaar werk. Voor het eerste jaar prima. Ik krijg dit jaar wat extra taken zodat ik mij kan kwalificeren voor een promotie. Dit zou een financieel grote stap zijn aangezien ik dan naar de de Director functieschaal ga.

Members only:

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Caelorum schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 11:38
ChapDDR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:35:
***members only***

Ik heb binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek en wil graag een acceptabele loonsverhoging eruit halen. Naar mijn mening heb ik het afgelopen jaar bewezen dat ik een zeer degelijke programmeur ben en goed meedraai in het team.

Wat zou een redelijk streefbedrag zijn o.b.v. 40u? Ik neig zelf naar minimaal €3100, en met €3200 zou ik heel blij zijn. Moet wel zeggen dat mijn werkgever niet een bedrijf is met een sterke 'for-profit' mindset.
Tijd voor een update

Members only:

In eerste instantie de gebruikelijke jaarlijkse opslag o.b.v. beoordeling afgewacht, die was miniem (zie tweede toename). Vervolgens een goed onderbouwd verhaal gestuurd naar mijn manager dat mijn beoordeling niet in lijn loopt met een 'marktconform salaris' en ik dat jammer vindt omdat ik met veel plezier bij dit bedrijf werk. Manager ging het oplossen, het duurde even maar zojuist een flinke opslag gekregen. Ben er zelf heel blij mee.

In theorie zou ik meer kunnen verdienen, maar ik ben erg blij dat ik in 1.5j van mijn startsalaris naar dit ben gegaan. Hopelijk blijf ik groeien :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:24
Zo, tijd voor een update.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
n4m3l355 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:13:
Twee jaartjes verder, een kleine update bij deze
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HTS
• Werkervaring: laatste 11 jaar online supply-chain management voor een groot online platform
• (Woon) Locatie: China tussen twee steden (reizen zit er even niet in)

2. Wat doe je:
• Functie: ERP-Manager
• Werkgever/branche: Voedsel
• (Werk) Locatie(s): China
• Aantal vakantiedagen*: 20d
• Gewerkte uren/week*: 7 werkdagen/week
• Reistijd**: 10 minuten lopen naar het kantoor
• Werkdruk: 7 dagen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 12.400
• Vakantiegeld: € N.V.T.
• Bonus, toeslagen, etc: ik heb 3 brackets, 0-1-2 waarbij 0 total failure is (dan kan ik vertrekken) 1 dat we de jaarlijkse target bereiken, 2 dan ga ik +- 25% over target. bij optie 1 € 75.000, bij optie 2 € 150.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): bij optie 1 zonder housing € 180.000 (excl. secundaire toeslagen, op basis van afgelopen jaar bonus)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € N.V.T.
• Mobiliteit per jaar: volledig vergoed incl. internationale tickets.
• Package, belastingen sterk aftrekbaar (bruto is nagenoeg netto) + housing maandelijks budget 2.000 euro.
Nou klinkt dit heel leuk maar recentelijk gaat de eerste naar de basis school en dit wordt hier niet vergoed. Dit kost je jaarlijks 20.000 euro en binnenkort komt er nog een tweede bij, en dan hadden we nog geluk dat we vanwege ons paspoort in een prestigieuze school wisten te komen, dit zou normaal ruim het dubbele kosten. Daarnaast is mijn housing budget hoewel leuk, inmiddels ook niet meer toereikend, China wordt snel duur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
n4m3l355 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Nou klinkt dit heel leuk maar recentelijk gaat de eerste naar de basis school en dit wordt hier niet vergoed. Dit kost je jaarlijks 20.000 euro en binnenkort komt er nog een tweede bij, en dan hadden we nog geluk dat we vanwege ons paspoort in een prestigieuze school wisten te komen, dit zou normaal ruim het dubbele kosten. Daarnaast is mijn housing budget hoewel leuk, inmiddels ook niet meer toereikend, China wordt snel duur ...
En 7 op 7 werken met kinderen? Hoe gaat dat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:25:
En 7 op 7 werken met kinderen? Hoe gaat dat? :X
Sterker nog m'n vrouw werkt ook voltijd maar.. we hebben wel een voltijdse nanny en een schoonmaakster die 3 dagen in de week langskomt om de chaos een beetje op te ruimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
n4m3l355 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Sterker nog m'n vrouw werkt ook voltijd maar.. we hebben wel een voltijdse nanny en een schoonmaakster die 3 dagen in de week langskomt om de chaos een beetje op te ruimen.
Laat ik het anders verwoorden dan: heb je het gevoel dat je voldoende betrokken kan zijn bij je kinderen? Als je 7/7 werkt kan ik mij ook voorstellen dat dit geen dagen zijn van 7 uur.

Geen waardeoordeel, ik vraag het mij gewoon oprecht af.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Laat ik het anders verwoorden dan: heb je het gevoel dat je voldoende betrokken kan zijn bij je kinderen? Als je 7/7 werkt kan ik mij ook voorstellen dat dit geen dagen zijn van 7 uur.

Geen waardeoordeel, ik vraag het mij gewoon oprecht af.
Het mooie is dat ik nagenoeg naast mijn werk woon en dus 's morgens de kleine naar school kan brengen en 's avonds met avond eten gewoon thuis ben. Echter het is wel zo dat vaak vroeg toch al het een en ander gebeurd en na kinder bed tijd vaak nog een paar uur doorga. Zeker nu met weer nieuwe uitbraken links en rechts geeft dat wel wat spanning.

Dus buiten weekenden zijn mijn uren op zich wel prettig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:42
Ziel verkocht en het gezellige mkb ingeruild voor een grote corporate.

Members only:

Er zijn nog wat extra voordelen m.b.t. sportscholen, het kopen van aandelen met korting e.d. maar die laat ik even in het midden.

Al met al best tevreden, al hangt veel af van die bonus die ik al dan niet ga binnen hengelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Na een edit hierboven, overbodig.

[ Voor 75% gewijzigd door True op 10-03-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:18

Dit is natuurlijk sterk afhankelijk van het bedrijf en ook regio. Ik kan me niet voorstellen dat je 100K per jaar binnen harkt als developer bij een lokale digital agency (i.e. webshopjes klussen voor de lokale slager).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dit is een publicatie uit 2015. Ondertussen zijn we een pandemie, een oorlog, tientallen procentpunten inflatie en 7 jaar VVD-beleid verder, dus in hoeverre is dit artikel nog relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mr. Awesome schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Dit is een publicatie uit 2015. Ondertussen zijn we een pandemie, een oorlog, tientallen procentpunten inflatie en 7 jaar VVD-beleid verder, dus in hoeverre is dit artikel nog relevant?
Relevanter dan random roepen dat we ergens achteraan bungelen en het in NL zo slecht geregeld is. Ik denk dat het wel mee valt. Mgoed, dat is wel, zoals iemand anders terecht al opmerkte, iets voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:42
Klopt inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:21
jessy100 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:31:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 2 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Gouda

2. Wat doe je: Software Engineer
• Functie: .NET Developer (Midlance)
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 0*
• Reistijd: 25 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: €2900
• Bonus, toeslagen, etc: ~ €5000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.700

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4%(?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: 5400
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.700

Vind dat ik het goed voor elkaar heb met mijn 24 jaar, wat denken jullie?
Update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 4,5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Gouda

2. Wat doe je: Software Engineer
• Functie: Senior .NET Developer
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 0 min, volledig remote

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4400
• Vakantiegeld: €4400
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4%(?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: 6000 (incl tankpas, 40k km zakelijk/prive
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 63200

Prima stap gemaakt 2,5 jaar later wat mij betreft. Bruto salaris +1500. Lever daar wel (met liefde) de 5000 bruto bonus voor in. Het is ook nog eens volledig remote nu, wat mij veel meer waard is dan de hele salaris increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
edit: foute quote removed

[ Voor 92% gewijzigd door jessy100 op 10-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:43
@n4m3l355 7/7 dagen werken en overuren maken en maar 20 vrije dagen per jaar? Is dat überhaupt vol te houden zonder uit het raam te springen?

Klinkt echt bizar voor mij (als ik het juist interpreteer). Als mijn wg nu zou zeggen: je krijgt het dubbele als je ook de zaterdag en zondag komt werken zou ik zonder twijfel vriendelijk bedanken.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fe1995
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:08
jessy100 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Update:
Members only:
Mooie stap inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 20:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Systeem- en Netwerkbeheer en HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 3
• (Woon) Locatie: ZW-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Azure engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: Remote / 50min (auto)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: € 264
• Bonus, toeslagen, etc: Variabel (max €630 per maand)
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.768

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg Niet bekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Niet bekend
• Mobiliteit per jaar **** €800
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 52.368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:07
VidaR-9 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:18:
@n4m3l355 7/7 dagen werken en overuren maken en maar 20 vrije dagen per jaar? Is dat überhaupt vol te houden zonder uit het raam te springen?

Klinkt echt bizar voor mij (als ik het juist interpreteer). Als mijn wg nu zou zeggen: je krijgt het dubbele als je ook de zaterdag en zondag komt werken zou ik zonder twijfel vriendelijk bedanken.
Als het een mooie kans is en voor tijdelijk dan is het wel het overwegen waard natuurlijk. Echter maak ik uit zijn post op dat hij dit al minstens twee jaar doet. Tijdelijk is een rekbaar begrip, maar het begint aardig structureel te lijken.

Ben altijd wel benieuwd hoe iemand in zoiets verzeild raakt en wat het toekomstplan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
jessy100 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:09:
Prima stap gemaakt 2,5 jaar later wat mij betreft. Bruto salaris +1500. Lever daar wel (met liefde) de 5000 bruto bonus voor in. Het is ook nog eens volledig remote nu, wat mij veel meer waard is dan de hele salaris increase.
Was de bonus per maand ? Dan is het een flinke stap terug (als je bijna 100% declarabel was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
thlst schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Was de bonus per maand ? Dan is het een flinke stap terug (als je bijna 100% declarabel was)
Zeker niet. Bonus was per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagovos
  • Laatst online: 20-12-2022
Als ik hier enkele bonussen zie, kan ik het echt niet geloven, er zijn bonussen even veel als het jaarinkomen... Ik zit ook in IT met 10+ jaar ervaring binnen een groot corporate, maar verdien zelfs de helft niet van wat sommige mensen hier verdienen.

Ik ben wel van België, is er dan zo een groot verschil in verloningen tussen België en Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 12-06 20:22
@n4m3l355 Heb je wel eens overwogen om terug te komen voor de helft van het geld en wel een weekend te hebben?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wheel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:
Dus gemiddeld 70 uur per week. Zeg maar een krappe 2 fulltime werkweken per week. Wow.
En als je het dan omrekent naar 5 dagen en 40 uur (zoals normaal) dan is het maar €4285,- per maand. Dus zo goed is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wagovos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:08:
Als ik hier enkele bonussen zie, kan ik het echt niet geloven, er zijn bonussen even veel als het jaarinkomen... Ik zit ook in IT met 10+ jaar ervaring binnen een groot corporate, maar verdien zelfs de helft niet van wat sommige mensen hier verdienen.

Ik ben wel van België, is er dan zo een groot verschil in verloningen tussen België en Nederland?
Ook in Nederland zijn (grote) bonussen voor technische functies vrij zeldzaam. Verder is Nederland inderdaad wel iets minder genivileerd dan Belgie, de hoge salarissen liggen hier wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
DiscoNootje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:54:
Ziel verkocht en het gezellige mkb ingeruild voor een grote corporate.

***members only***

Er zijn nog wat extra voordelen m.b.t. sportscholen, het kopen van aandelen met korting e.d. maar die laat ik even in het midden.

Al met al best tevreden, al hangt veel af van die bonus die ik al dan niet ga binnen hengelen ;)
Hoe moet ik commercieel en je branche rijmen, sales afdeling software of in de advieshoek?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
D_Jeff schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:33:
@n4m3l355 Heb je wel eens overwogen om terug te komen voor de helft van het geld en wel een weekend te hebben?
Nee. Na zoveel jaar China hoeft Nederland voor mij niet meer, althans niet voor een reguliere werkgever. Mocht een family office aankloppen is het een ander verhaal maar zelfs dan nog. Buiten dat het veel uren zijn, verdien ik gewoon goed, ja per normale werkmaand valt het mee, maar op jaarbasis is het gewoon veel geld en nagenoeg netto. In Nederland is het niet de helft van het geld, maar na belastingen nog een klap minder. Daarnaast wanneer alles goed gaat zit er ook nog eens een bonus aan tot 150k, wederom dit zie je zelden in Nederland muv bijvoorbeeld een family office.

Het prettige is ook dat ik zelf bepaal waar we heen gaan zolang targets worden bereikt. Zo vond ik recentelijk uit dat we voordelen kunnen hebben met een branch in de tax free zone, en aparte regelingen zo kunnen worden getroffen met supply chain. Of dat we op contracten side-agreements kunnen sluiten in de VS. Ik/we kunnen blijven innoveren op een snelheid dat in Nederland niet kan. Dus ik heb weinig behoefte om terug te komen voor de lange termijn. Ik kom graag met regelmaat een weekje terug, dit deed ik voorheen vaak, nu is het wat lastiger en ik heb geen behoefte in 2-3 weken quarantine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:36
n4m3l355 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Wat gebeurd er als je lang(durig) ziek wordt ?
Of arbeidsongeschiktheid raakt ? Met andere woorden hoe zijn dat soort zaken verzekerd ?

Aanvulling, wat versta je onder een family office?

[ Voor 3% gewijzigd door CornermanNL op 12-03-2022 07:19 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 212 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.