Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Is dit een functie bij een van de grotere vendoren? (Big four)Vijeta schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:11:
***members only***
Financieel heb ik niks te klagen en werk ook met leuke collega’s samen. Ik mis wel de inhoudelijke, technische en complexe uitdagingen vanuit mijn verleden als developer.
€2000 voor 32 uur is €2500 voor 40 uur. Dat is redelijk oké als het je startsalaris zou zijn, maar niet na 3+ jaar.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO CMD
• Werkervaring: 3,5 jaar Front-end - 2 jaar UX Design
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: Webbureau
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Redelijk hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2000 (gestart met 1900, met moeite naar 2000 kunnen krijgen).
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Nee, soms eindejaar iets extra.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25.920
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen, komt er binnenkort wel aan.
• Mobiliteit per jaar: 0, kan op de fiets en werk helft van de tijd thuis.
• Overige: Eigen keuze in hardware, indien niet overgenomen kan worden moet je deze voor boekwaarde overnemen bij vertrek. Je krijgt een coach en er is ruimte met eigen budget om cursussen te volgen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- €27.000
Het is een modern bedrijf met platte structuur en veel eigen inbreng. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Het vergt meer skills op gebied van projectmanagement en klantcontact bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn loon aardig laag is als ik dit vergelijk met anderen. Bij dit bedrijf wordt de focus erg gelegd op javascript kennis voor het bepalen van de hoogte van je loon. Ik werk hier nu 1 jaar en 3 maanden en schuif binnenkort van junior naar medior en heb zelf het idee dat hier een hoger salaris bij hoort.
The devil is in the details.
Hahn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:48:
[...]
€2000 voor 32 uur is €2500 voor 40 uur. Dat is redelijk oké als het je startsalaris zou zijn, maar niet na 3+ jaar.
En je zegt dat jij het idee hebt dat bij medior worden een hoger salaris hoort. Bedoel je daarmee dat je niet weet of dat zal gebeuren, of dat dat niet zo is bij jouw bedrijf?
Dus jij verwacht geen €2800 te gaan krijgen, omdat collega's met meer ervaring dat nu verdienen, als ik je goed begrijp? Zo ja: dan worden je collega's (ook) dik onderbetaald.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:54:
[...]
Eens, na de overstap van UX designer naar front-end developer ging ik destijds akkoord met een lager loon omdat ik nog veel moest/wilde leren. Dit is nu niet meer het geval.
Wij hebben een schaal waarin staat op welk salaris je recht zou hebben bij ervaring tussen 4-8 jaar en dat is tussen de 2800 - 3700. Over 4 maanden zit ik op de 4 jaar ervaring, dus zou ik naar minimaal 2800 moeten schuiven. Echter is het bij ons zo dat de lonen van je team openbaar zijn en met elkaar besproken worden tijdens loonsverhoging gesprekken. Ik heb veel technische front-end collega's waarmee ik dan vergeleken word en dan wordt gezegd dat een hoger loon voor mij niet te verantwoorden valt ten opzichte van die en die collega. Wat dat betreft is het open en bloot gooien van de lonen van je directe collega's echt een nadeel.
Volgens mij mag dit niet eens, jouw salaris is geheim en hoort dat ook te blijven. Daarnaast zijn er veel argumenten te noemen om dit niet zo te doen.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:54:
Echter is het bij ons zo dat de lonen van je team openbaar zijn en met elkaar besproken worden tijdens loonsverhoging gesprekken.
[ Voor 28% gewijzigd door HenkEisDS op 26-11-2021 13:43 ]
Heb je daar een bron bij? Want ik heb al even zitten Googlen, maar het enige wat ik tegenkom is dat je als werknemer je salaris niet geheim hoeft te houden. Maar ik kom (nog) nergens tegen dat de werkgever jouw salaris geheim zou moeten houden.HenkEisDS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:32:
[...]
Volgens mij mag dit niet eens, jouw salaris is geheim en hoort dat ook te blijven. Daarnaast zijn er veel argumenten te noemen om dit niet zo te doen.
Ik miste in eerste instantie dat het om 0,8 FTE gaat. Maar zelfs dan:doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO CMD
• Werkervaring: 3,5 jaar Front-end - 2 jaar UX Design
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: Webbureau
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Redelijk hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2000 (2500 op basis van 40 uur) gestart met 1900, met moeite naar 2000 kunnen krijgen.
• Bonus, toeslagen, etc: Nee, soms eindejaar iets extra.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25.920
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen, komt er binnenkort wel aan.
• Mobiliteit per jaar: 0, kan op de fiets en werk helft van de tijd thuis.
• Overige: Eigen keuze in hardware, indien niet overgenomen kan worden moet je deze voor boekwaarde overnemen bij vertrek. Je krijgt een coach en er is ruimte met eigen budget om cursussen te volgen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- €27.000
Het is een modern bedrijf met platte structuur en veel eigen inbreng. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Het vergt meer skills op gebied van projectmanagement en klantcontact bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn loon aardig laag is als ik dit vergelijk met anderen. Bij dit bedrijf wordt de focus erg gelegd op javascript kennis voor het bepalen van de hoogte van je loon. Ik werk hier nu 1 jaar en 3 maanden en schuif binnenkort van junior naar medior en heb zelf het idee dat hier een hoger salaris bij hoort.
Ja ik denk dat je gelijk hebt.. Ik realiseerde me dit gisteren toen een vriendin van me aan mij vroeg hoe zij kon aangeven dat ze salarisverhoging wilde bij haar huidige werkgever omdat het niet in verhouding stond. Toen ging ik mijzelf weer eens in mijn eigen situatie verdiepen en dacht ik ja, dit slaat eigenlijk helemaal nergens op. Tenzij ik gewoon slecht werk leverde, maar ik heb echt alleen maar tevreden klanten.Mijre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:57:
Ik zou m'n CV af gaan stoffen en gaan solliciteren. Het klinkt alsof er niet afdoende groei in je salaris gaat komen en je er dus vanuit kunt gaan dat je niet enkel nu onderbetaald wordt, maar dat je het zal blijven worden.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Lekker makkelijk. Afschuiven op collega's die waarschijnlijk niet eens gesprekspartner zijn op het moment. Ik had ze er bij geroepen zodat ze het recht in mijn gezicht kunnen zeggen als ze daadwerkelijk mij meer loon misgunnen, of om de betreffende manager de mond te snoeren.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:53:
@jongetje klopt helemaal, ik werk er nog niet heel lang dus had het in het begin niet zo sterk door. Nu zie ik wel dat het heel erg lastig voor mij gaat zijn om meer dan 100 euro omhoog te gaan, omdat dit "niet te verantwoorden" is naar mijn directe collega's.
Is dat volgens de overheid CAO? Want dan lopen de schalen toch tot trede 10 en niet 14?Archiebald schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:02:
***members only***
Nee, wij vallen niet onder de CAO van de overheid. Wij hebben onze eigen CAO, maar volgens mij volgt die wel in grote lijnen de CAO van de overheid.mwa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:
[...]
Is dat volgens de overheid CAO? Want dan lopen de schalen toch tot trede 10 en niet 14?
Een verdedigingssessie is niet per definitie niet problematisch maar je moet daarin wel de juiste vergelijking maken. Als de benchmark enkel intern is gaat het uit de pas lopen, zorg er voor dat je de benchmark extern maakt.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
@Verwijderd het is een groepsgesprek, dus iedereen is erbij aanwezig. Alleen het is gewoon een cirkel van mensen die het niet erg vinden om weinig te verdienen en mensen die dat wel vinden maar daardoor "geen recht" er op hebben omdat collega met meer skills akkoord gaat met een lager loon. Kromme manier van een fatsoenlijk gesprek hebben over loonsverhoging, het is meer een verdedigingssessie.
En als ze wel iets gaan regelen dan betekend het nog niet dat het goed is. Bijvoorbeeld als ze €60 per maand inleggen dan schiet het alsnog niet op.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
@retoohs Ja dat is al sinds driekwart jaar een "komt binnenkort" ding.. Dus nee dat werkt ook niet in mijn voordeel inderdaad. Je hebt gelijk, bedankt!
Bensimpel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO+
• Werkervaring: 10+ jaar
• (Woon) Locatie: Oss
2. Wat doe je:
• Functie: Supportdesk/service desk 1e lijn, maar ook veel projectwerkzaamheden (Deta-Vast)
• Werkgever/branche: IT
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: We waren in het begin (mei 2021) wat onderbezet, maar dit is nu wel bijgetrokken. Soms nog steeds hoge werkdruk.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 200 p/m
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € Volledige reiskosten vergoeding OV
• Overige: Laptop, thuiswerkplek)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35280
Nu wilt mijn opdrachtgever mij vast in dienst nemen vanaf 1 jan, ik wil dus ook zo 300 euro erboven vragen + behoud van OV Kosten vergoeding.(heb geen auto/rijbewijs) (zonder vergoeding ga ik er 220 euro per maand achteruit).
Ook krijg ik dan 45 vakantiedagen per jaar. Thuiswerkvergoeding zit er dan ook bij, maar ik heb geen idee hoeveel dit is. Ik weet ook niet wat de detacheerder verdient over mij.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Dan stel je voor dat zij salarisverhoging accepteren en een deel aan jou geven, omdat zij blijkbaar geen behoefte hebben aan een marktconform salaris. Assertiever zijn met dat soort dingen.doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
@Verwijderd het is een groepsgesprek, dus iedereen is erbij aanwezig. Alleen het is gewoon een cirkel van mensen die het niet erg vinden om weinig te verdienen en mensen die dat wel vinden maar daardoor "geen recht" er op hebben omdat collega met meer skills akkoord gaat met een lager loon. Kromme manier van een fatsoenlijk gesprek hebben over loonsverhoging, het is meer een verdedigingssessie.
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-11-2021 16:54 ]
Geen big four, maar een tech bedrijf. Software sales (ook presales) betaalt over het algemeen goed en er zijn genoeg tech bedrijven waar je met ervaring in Enterprise Sales salarissen krijgt aangeboden van 180k tot 250k OTE.Dennisbok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
[...]
Is dit een functie bij een van de grotere vendoren? (Big four)
Natuurlijk niet. Solliciteren, leuke baan uitzoeken, 1000 euro erbij en je huidige baan opzeggen. Als ze het niet uit zichzelf doen, zelfs niet nadat je het hebt gevraagd, weggaan. Dat gaat nooit veranderen. Of je krijgt er een beetje bij en hebt volgend jaar hetzelfde gesprek.Pizza_Boom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:53:
[...]
Maargoed, serieus: Solliciteren, 1-3 pro-forma's regelen en die bij hun onder de neus drukken: "Dit is mijn marktwaarde." Geintje heb ik ook eens gedaan [...]
Dat is stap 2. Eerst zorgen dat je er hier wat bij krijgt, dan ga je opnieuw solliciteren en ga je met je nieuwe salaris in de hand naar de vervolgstap zoeken.jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:30:
[...]
Natuurlijk niet. Solliciteren, leuke baan uitzoeken, 1000 euro erbij en je huidige baan opzeggen. Als ze het niet uit zichzelf doen, zelfs niet nadat je het hebt gevraagd, weggaan. Dat gaat nooit veranderen. Of je krijgt er een beetje bij en hebt volgend jaar hetzelfde gesprek.
Je huidige salaris gaat de nieuwe werkgever eigenlijk helemaal niks aan, dus waarom zou je de moeite nemen, als je toch weggaat?Pizza_Boom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:33:
[...]
Dat is stap 2. Eerst zorgen dat je er hier wat bij krijgt, dan ga je opnieuw solliciteren en ga je met je nieuwe salaris in de hand naar de vervolgstap zoeken.![]()
[ Voor 101% gewijzigd door Pazienza op 05-04-2022 15:40 ]
Oefening met zo'n gesprek. En als je er wat bij krijgt kan je terwijl je een hoger salaris hebt rustig doorzoeken, dat is denk ik wat Pizza boom bedoelt.Hahn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:35:
[...]
Je huidige salaris gaat de nieuwe werkgever eigenlijk helemaal niks aan, dus waarom zou je de moeite nemen, als je toch weggaat?
Plus dat je bij een karig betalende werkgever sowieso weinig kans maakt om er veel bij te krijgen, dus nogmaals: why bother?
Zie hierbovenjongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:35:
@Pizza_Boom Dat is juist het probleem, hij krijgt er niets bij. En met salaris onderhandelingen hoef je echt geen salarisstrook te laten zien... zeker niet in dit geval als je zover onder de markt zit.
[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 26-11-2021 19:04 ]
Ben op de hoogte van het model, zit er zelf ook inVijeta schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:09:
[...]
Geen big four, maar een tech bedrijf. Software sales (ook presales) betaalt over het algemeen goed en er zijn genoeg tech bedrijven waar je met ervaring in Enterprise Sales salarissen krijgt aangeboden van 180k tot 250k OTE.
Bij een OTE salaris krijg je normaal 50% / 60% vast uitbetaald. De rest krijg je uitbetaald op basis van je target (jaarlijks, halfjaar of kwartaal). Op het moment dat je een uncapped bonus hebt (alle Amerikaanse bedrijven hebben dat) kun je veel meer verdienen. Vaak krijg je dan 10-20% van iedere euro die je bovenop je target hebt binnengehaald.
Betekent overigens niet dat iedereen ook zijn/haar OTE salaris krijgt uitbetaald. Bepaalde bedrijven zetten de targets dusdanig hoog waardoor je enorm veel overuren moet maken én geluk moet hebben om je target te halen. Vandaar dat ik voorlopig goed zit op mijn plek
Driving a van, solving mysteries, with my dog, Mr. Doo.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bensimpel
Positieve meneer
Klopt, maar ik moet ook rekening houden dat ik dubbel zoveel vakantiedagen krijg, internet vergoeding, thuiswerkvergoeding en reiskosten (19 cent per km). Telt ook mee. Maar qua onderhandelingen sta ik wel sterk. Kan zo ergens anders aan de slag voor 3k. Ik heb het wel naar mijn zin waar ik nu werk. (afgelopen mei hier begonnen, hiervoor werkte ik voor 2000 bruto ook op een SD, wat eigenlijk wel schandalig was. Hoop dat ik nu ook een flinke stap in salaris kan makenD_Jeff schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:55:
@Bensimpel
Voor een Senior Helpdeskrol ligt het uurtarief rond de 40 euro/uur.
Salaris keer 2 is een hele veilige aanname ; keer 1,65 komt redelijk in de buurt.
Succes met rekenen
😆 - Denk ook eens om ;)
40 e lijkt me zeker niet waar, een timmerman verdient dan nog meer p uur.D_Jeff schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:55:
@Bensimpel
Voor een Senior Helpdeskrol ligt het uurtarief rond de 40 euro/uur.
Salaris keer 2 is een hele veilige aanname ; keer 1,65 komt redelijk in de buurt.
Succes met rekenen
Precies. Hij geeft aan het wel enigszins naar zijn zin te hebben, maar de betaling ruk te vinden en dat meer mensen daartegenaan lopen. Dus paar proformatjes erop, kijken of je er wat bij krijgt en dan rustig verder zoeken. Heb je én ervaring én meer salaris en met een beetje geluk ook nog wat collega's die daardoor ook meer kunnen krijgen.FitTiv schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:03:
[...]
Oefening met zo'n gesprek. En als je er wat bij krijgt kan je terwijl je een hoger salaris hebt rustig doorzoeken, dat is denk ik wat Pizza boom bedoelt.
[...]
Zie hierboven
Ben zelf werkzaam voor een detacheringbureau, maar dat zijn toch echt de tarieven die ook de bekende namen rekenen.TweakerVincent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:23:
[...]
40 e lijkt me zeker niet waar, een timmerman verdient dan nog meer p uur.
[ Voor 7% gewijzigd door Baetiel op 28-11-2021 13:50 ]
Ik weet niet exact in welke schaal front-end zit bij mijn werkgever. Ik vermoed junior/medior in de bandbreedte 2.975-4.150 op basis van 40 uur (en daarbij een 13e maand en een pensioen waarvan de werkgever 2/3 betaalt).doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
@wheel Ja de tijd is ook voorbij gevlogen moet ik zeggen, ik realiseer me nu pas dat ik het al aardig wat jaren doe. Bedankt voor de wake-up call haha. Heb jij een idee wat voor loon meer bij mijn ervaring zou passen?
Ah leuk, nog een AEDennisbok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:05:
[...]
Ben op de hoogte van het model, zit er zelf ook in(Account executive). Tevens bij een tech bedrijf echter ligt het salaris een stuk lager. Bonus wel gecapped en betreft een Amerikaans bedrijf. Was dus even benieuwd of het een bekende vendor was waar je werkt. Snap dat je goed op je plek zit
Ik zou toch eens gaan praten met de chef want zonder de secundaire arbeidsvoorwaarden lijkt t net een goed betaalde studenten baan. Zeker in de regio Eindhoven zijn er anders zat andere banen waar je beduidend meer kan verdienen..nowherebound123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Software Engineering
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 60 min
• Werkdruk: Fluctueert, vaak hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: €
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36000
Werk bij een klein creatief bedrijf als software ontwikkelaar. Ben binnen mijn vakgebied het meest senior en daarmee lead en eindverantwoordelijk voor uitvoering in grote projecten, die ik op technisch vlak coördineer.
Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salars blijft (gevoelsmatig achter) met 3000 bruto.
Er staat zo'n mooi formatje in de topicstart, die kan je natuurlijk even invullen.MichaelBelgium schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
Jeez, na al jullie inkomen te zien, schaam ik mij over wat ik verdien. Nederlanders verdienen duidelijk meer.
Ik heb maar een package van 26 000€ als full stack webontwikkelaar met 5 jaar ervaring. Duidelijk misschien een signaal om te veranderen van werkgever.
[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2021 21:45 ]
Mooi! Hoeveel van die certificaten zijn nu nog actueel / gewild?DeZaag schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:27:
Na iets meer dan 4 jaar ga ik de overstap maken naar een nieuwe werkgever:
Leeftijd: 32 37
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica, master Enterprise Architecture
Certificaten: Prince 2 Foundation, ITIL V3 Foundation, TOGAF Certified, CISSP, CISM, Azure Architect
Werkervaring: 9 jaar 14 jaar
Werkgever: Dienstverlener Industrie
Huidige functie: Enterprise Architect
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 30
13/14e maand of winstuitkering: 2% winstuitkering 13e maand + 22.000 Euro bonus
Laptop: Ja
GSM: Sim Only
Leaseauto: ~900 Euro leasebudget
Werkweek: 40 uur 37 uur
Pensioenregeling: Redelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 Euro netto onkostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden
Land: NL
Regio: Verschillend Randstad
Reistijd: Momenteel 1 uur per dag 2 uur per dag
Maand salaris (bruto): ~5.750 Euro 7.300 Euro
Package: ~85.000 Euro ~130.000 Euro
Ja je hebt gelijk, maar als je baas de overheid is..Pizza_Boom schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:45:
[...]
Er staat zo'n mooi formatje in de topicstart, die kan je natuurlijk even invullen.
Vergeet niet dat je in België hele andere voorwaarden, voordelen en dergelijke hebt.
Oveirgens vind ik jezelf schamen voor een laag salaris wat absurd. Jouw baas zou zich moeten schamen.
TOGAF is een beetje een must have als EA, de security en cloud certificaten zijn zinvol om aan te tonen kennis te hebben van dit soort onderwerpen. Bij meerdere sollicitatiegesprekken zijn de certificaten aan bod gekomen, dus het kan alleszins geen kwaad om ze te hebben.chielsen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:13:
[...]
Mooi! Hoeveel van die certificaten zijn nu nog actueel / gewild?
Je moet inderdaad wel mooie diagrammetjes kunnen tekenen die je development teams vervolgens negeren.DeZaag schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]
TOGAF is een beetje een must have als EA, de security en cloud certificaten zijn zinvol om aan te tonen kennis te hebben van dit soort onderwerpen. Bij meerdere sollicitatiegesprekken zijn de certificaten aan bod gekomen, dus het kan alleszins geen kwaad om ze te hebben.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Bezig met TOGAF!DeZaag schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]
TOGAF is een beetje een must have als EA, de security en cloud certificaten zijn zinvol om aan te tonen kennis te hebben van dit soort onderwerpen. Bij meerdere sollicitatiegesprekken zijn de certificaten aan bod gekomen, dus het kan alleszins geen kwaad om ze te hebben.
Mooie stap zeg. Ik ben benieuwd of je wellicht meer details zou willen delen ook over jouw pensioenregeling en dus hele package (zie openingspost). Zelf ben ik ook wat aan het rondkijken. Recent een aanbod (mede) afgeslagen omdat deze op de totaaldeal niet zo'n goede vooruitgang wasDeZaag schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:27:
Certificaten: Prince 2 Foundation, ITIL V3 Foundation, TOGAF Certified, CISSP, CISM, Azure Architect
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 Euro netto onkostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden
Op basis van eigen ervaring: CISSP / CISM om aan te tonen dat je ervaring/affiniteit hebt met security. Afhankelijk van de rol / mate van cloud adoptie die van Azure Architect . TOGAF is ook wel een musthave, en steeds vaker ArchiMate. Beiden redelijk gemakkelijk te 'behalen'.chielsen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:13:
[...]
Mooi! Hoeveel van die certificaten zijn nu nog actueel / gewild?
Dance with the stars
CISSP en CISM krijg je pas na vijf jaar ervaring binnen het vakgebied, dus valt voornamelijk onder ervaring en niet zozeer affiniteit.robbierzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:30:
[...]
Op basis van eigen ervaring: CISSP / CISM om aan te tonen dat je ervaring/affiniteit hebt met security. Afhankelijk van de rol / mate van cloud adoptie die van Azure Architect . TOGAF is ook wel een musthave, en steeds vaker ArchiMate. Beiden redelijk gemakkelijk te 'behalen'.
Orangelights23 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
[...]
CISSP en CISM krijg je pas na vijf jaar ervaring binnen het vakgebied, dus valt voornamelijk onder ervaring en niet zozeer affiniteit.
TOGAF is een goede, ik zie zelf veel vraag naar CCSP en ISO27001 Lead Auditor. Het blijft hoe dan ook een certificatenwereld, blij dat ik 10K per jaar aan opleidingsbudget heb, kost inmiddels ook veel om CPE’s te behalen en in te zenden voor verlenging van geldigheid van certificaten.
Data analisten en BI'ers zijn wel erg gewild op het moment. Het lijkt me dat je met die ervaring juist makkelijker internationaal ergens aan de bak komt.Phyrozi schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:47:
Ik ga aanbod 2 aannemen, vooral omdat de werkzaamheden mij leuker lijken, maar ook met oog op internationaal. Mijn verloofde is Amerikaanse, wellicht handig voor een soepele transfer over +- 5 jaar. Maar ook vooral omdat zij mij erg goed hebben kunnen vertellen wat er verwacht wordt, wat er mogelijk is, wat er ook niet mogelijk is, hoe je stappen kunt maken, alles inhoudelijk en eromheen werd erg goed gemanaged. Ik werd erkend voor mijn lange weg naar de uni en ooit uit huis geplaatst te zijn. Een jonge man met een berg levenservaring. Dat betekent allemaal veel voor me. Daar bijkomend is het ook nog eens +10% in salaris, vooral in de basiscomponent, wat dus meegerekend wordt voor een eventuele hypotheek.
[ Voor 5% gewijzigd door Phyrozi op 29-11-2021 11:16 ]
LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10
ik zou zeggen dat je meer kan krijgen! maar misschien niet binnen het onderwijs....DutchDeafBoy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
Inmiddels alweer even werkzaam bij mijn huidige werkgever en aardig wat 'upgrades' gehad sindsdien.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 2,5 jaar + 2x 6 maanden stage
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.
2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• Aantal vakantiedagen*: bijna gelijk aan aantal dagen dat leerlingen hebben minus twee bufferweken
• Gewerkte uren/week*: 32
• Reistijd**: Half uurtje met het OV
• Werkdruk: Verschilt echt enorm; de meeste dagen is de werkdruk relatief laag, maar dit kan prima oplopen naar gemiddeld of zelfs hoog. Doorgaans echter laag-gemiddeld.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1706,40 (€2133 op 40-uur basis)
• Bonus, toeslagen, etc: Mogelijkheid tot eenmalig uitkeren 50 werkuren in geld (dit was de laatste keer €578 bruto). Verder i.h.k.v. nieuwe CAO deze maand ook nog een bonus van €640 bruto ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% van maandloon + €960 eindejaarsuitkering OOP
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23006
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Mobiliteit per jaar **** n.v.t.
• Overige: mogelijkheid tot telefoon van de zaak, echter is deze niet geschikt voor koppeling met mijn hoortoestellen wat deze nutteloos maakt. In plaats daarvan kan ik mijn eigen abonnementskosten declareren met een maximum van €25 p/m. Verder krijg ik reiskostenvergoeding van ca. 65 euro. Niet genoeg om alle kosten te compenseren, maar hey, het is beter dan niets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Dat laatste dus.Paranoidnl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:24:
[...]
ik zou zeggen dat je meer kan krijgen! maar misschien niet binnen het onderwijs....
LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10
3.1-3.4k voor een starter op de helpdesk? Dat lijkt me sterk. Misschien op een skilled service desk waar je ook wat kleine projecten oppakt, maar dan lijkt het mij nog veel.Wannabe schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:42:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: Geen relevante
• Werkervaring: 4 7 Jaar Helpdesk
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: 1e2e lijn servicedesk support Senior servicedesk
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam om de hoek
• Reistijd: Uur OV 6 minuten fietsen
• Werkdruk: Laag Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €3550
• Vakantiegeld: gewoon 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € aanvullende zorgverzekeringpakket wordt betaald
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand +prestatiebonus + hoe goed het bedrijf gaat.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1/3 zelf 2/3 bedrijf.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Ov pas Ov pas of km vergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Tijd geleden dus nieuwe job begonnen. Bevalt goed, alleen ben ik bang dat ik te snel heb gehapt op het huidige salaris. Als ik een beetje om mij heen kijk naar helpdesk vacatures zijn er vaak toch al veel te vinden voor 3.1-3.4k + en dat is voor starter baantjes.
vergeet niet dat wannabe regio amsterdam zit. daar liggen de lonen flink hoger dan als je zoals ik in overijsel woont.macmellow schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:05:
[...]
3.1-3.4k voor een starter op de helpdesk? Dat lijkt me sterk. Misschien op een skilled service desk waar je ook wat kleine projecten oppakt, maar dan lijkt het mij nog veel.
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Huub Huub Barbatruc!
Volgens mij weet je het antwoord al... ga eens rond kijken bij andere bedrijven. Denk dat we best wat bij kan, zeker deze tijd.DNA_Saint schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
***members only***
Iedereen op werk vind dat ze te weinig verdienen en gesprekken lopen altijd moeizaam.
Is dit wel marktconform? Voor mijn gevoel namelijk niet.
Altijd leuk om uit te leggen op feestjes en partijen, maar verschilt ook heel erg per werkgever hoe deze functie wordt geïnterpreteerd.TheDeuce schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:57:
@xiangpo Mooi pakket voor jouw leeftijd. Wat doet een Data Engineer en welke Master heb je gedaan als ik vragen mag?
53% vooruit qua package en minder uren! Knap gedaan.DeZaag schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:27:
GoT, You have to love it!
In de randstad niet nee. Ik zit zelf op 4400 en kom in de rol van tech lead vanuit senior rol.DNA_Saint schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
***members only***
Iedereen op werk vind dat ze te weinig verdienen en gesprekken lopen altijd moeizaam.
Is dit wel marktconform? Voor mijn gevoel namelijk niet.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
1. Wie ben je:Pizza_Boom schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:06:
Jij krijgt geen vakantiegeld? Geen pensioen? Geen reiskostenvergoeding?
[ Voor 6% gewijzigd door nowherebound123 op 30-11-2021 23:16 ]
Schandalig, je krijgt een HBO startsalaris terwijl je een senior (eerder tech lead) bent met 5 jaar ervaring.nowherebound123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:15:
[...]
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2970
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35670
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet niet precies
• Overige: 19 ct per KM reiskostenvergoeding
Werk bij een klein creatief bedrijf als software ontwikkelaar. Ben binnen mijn vakgebied het meest senior en daarmee lead en eindverantwoordelijk voor uitvoering in grote projecten, die ik op technisch vlak coördineer.
Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salaris blijft (gevoelsmatig achter) met 2970 bruto, en heb niet het idee dat hier echt rek in zit.
Belachelijk laag! Niet eens interessante secundaire voorwaarden. Je kan makkelijk 25-50% er bij krijgen. Leuk werk hebben is prima maar het moet ook in balans zijn met de beloning, hoeft elkaar niet uit te sluiten!nowherebound123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:15:
[...]
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
3. Wat verdien je:
Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salaris blijft (gevoelsmatig achter) met 2970 bruto, en heb niet het idee dat hier echt rek in zit.
Zoveel verantwoordelijkheden en maar dit verdienen. Alsof het bedrijf zegt "hier heb je een salaris met vakantiegeld en je kunt wat km-vergoeding krijgen en daarmee moet je het doen". Heb je geen laptop en telefoon van de zaak b.v.?nowherebound123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:15:
[...]
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
3. Wat verdien je:
Ik heb wel een laptop die ik ook prive kan gebruiken.HSG schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:03:
[...]
Zoveel verantwoordelijkheden en maar dit verdienen. Alsof het bedrijf zegt "hier heb je een salaris met vakantiegeld en je kunt wat km-vergoeding krijgen en daarmee moet je het doen". Heb je geen laptop en telefoon van de zaak b.v.?
En een telefoon van de zaak dan? Je moet toch ook mensen bellen?nowherebound123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:09:
[...]
Ik heb wel een laptop die ik ook prive kan gebruiken.
Alle communicatie, zowel intern als met de klant, verloopt via de teams/zoom achtige kanalen.HSG schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:11:
[...]
En een telefoon van de zaak dan? Je moet toch ook mensen bellen?
Ah oke. Dat kan ook.nowherebound123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:13:
[...]
Alle communicatie, zowel intern als met de klant, verloopt via de teams/zoom achtige kanalen.
medal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:36:
Recent de volgende aanbieding ontvangen, is dit redelijk? Voor mijn gevoel is dit onder het gemiddelde.
***members only***
Verwijderd
Echt veel te weinig. Als hacker kan je een stuk meer verdienen. En je hebt ook nog eens OSCP. Een hacker wordt snel voor minstens 100 euro per uur weggezet. Dan is het echt niet in orde als je zelf maar zo weinig terug krijgt.medal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:36:
Recent de volgende aanbieding ontvangen, is dit redelijk? Voor mijn gevoel is dit onder het gemiddelde.
***members only***
Ja, zowel infrastructuur als web applicaties.Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:21:
[...]
Echt veel te weinig. Als hacker kan je een stuk meer verdienen. En je hebt ook nog eens OSCP. Een hacker wordt snel voor minstens 100 euro per uur weggezet. Dan is het echt niet in orde als je zelf maar zo weinig terug krijgt.
Ga je pentests doen etc?
Vaak wel, maar meestal is dat dan niet na 6 maanden.dewwit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
Na een half jaar gaat mijn contract over van tijdelijk naar vast. Is dat normaliter een moment waarbij je om loonsverhoging vraagt?
10km prive? Per jaar?dewwit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
Later dan normaal nog een studie Informatica gedaan. Sinds 1 oktober begonnen aan eerste baan na afstuderen en bevalt goed. Volgens mij zit ik prima wat betreft startsalaris (HBO).
***members only***
Na een half jaar gaat mijn contract over van tijdelijk naar vast. Is dat normaliter een moment waarbij je om loonsverhoging vraagt?
Weet niet wat voor software developer je bent, maar je vergoeding is te laag. Buiten de creatieve branche kun je een stuk meer verdienen, maar zelfs binnen de branche is het te laag. Markt is nu gezond als kandidaat en er zijn kansen in Eindhoven en daarbuiten.nowherebound123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36000
Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salars blijft (gevoelsmatig achter) met 3000 bruto.
GoT, You have to love it!
Dank voor de input. Ik werk als full stack ontwikkelaar, zowel server als cliënt, devops/ci, deployment, netwerkbeheer, hele mikmak. Voornamelijk in mono/.netLisadr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:40:
[...]
Weet niet wat voor software developer je bent, maar je vergoeding is te laag. Buiten de creatieve branche kun je een stuk meer verdienen, maar zelfs binnen de branche is het te laag. Markt is nu gezond als kandidaat en er zijn kansen in Eindhoven en daarbuiten.
[ Voor 4% gewijzigd door nowherebound123 op 01-12-2021 17:34 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq