Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 19:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 21:39
Vijeta schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:11:
***members only***

Financieel heb ik niks te klagen en werk ook met leuke collega’s samen. Ik mis wel de inhoudelijke, technische en complexe uitdagingen vanuit mijn verleden als developer.
Is dit een functie bij een van de grotere vendoren? (Big four)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doravdbuurt
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO CMD
• Werkervaring: 3,5 jaar Front-end - 2 jaar UX Design
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: Webbureau
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2000 (gestart met 1900, met moeite naar 2000 kunnen krijgen).
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Nee, soms eindejaar iets extra.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25.920

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen, komt er binnenkort wel aan.
• Mobiliteit per jaar: 0, kan op de fiets en werk helft van de tijd thuis.
• Overige: Eigen keuze in hardware, indien niet overgenomen kan worden moet je deze voor boekwaarde overnemen bij vertrek. Je krijgt een coach en er is ruimte met eigen budget om cursussen te volgen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- €27.000

Het is een modern bedrijf met platte structuur en veel eigen inbreng. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Het vergt meer skills op gebied van projectmanagement en klantcontact bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn loon aardig laag is als ik dit vergelijk met anderen. Bij dit bedrijf wordt de focus erg gelegd op javascript kennis voor het bepalen van de hoogte van je loon. Ik werk hier nu 1 jaar en 3 maanden en schuif binnenkort van junior naar medior en heb zelf het idee dat hier een hoger salaris bij hoort.
€2000 voor 32 uur is €2500 voor 40 uur. Dat is redelijk oké als het je startsalaris zou zijn, maar niet na 3+ jaar.

En je zegt dat jij het idee hebt dat bij medior worden een hoger salaris hoort. Bedoel je daarmee dat je niet weet of dat zal gebeuren, of dat dat niet zo is bij jouw bedrijf?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doravdbuurt
Hahn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:48:
[...]

€2000 voor 32 uur is €2500 voor 40 uur. Dat is redelijk oké als het je startsalaris zou zijn, maar niet na 3+ jaar.

En je zegt dat jij het idee hebt dat bij medior worden een hoger salaris hoort. Bedoel je daarmee dat je niet weet of dat zal gebeuren, of dat dat niet zo is bij jouw bedrijf?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:54:
[...]

Eens, na de overstap van UX designer naar front-end developer ging ik destijds akkoord met een lager loon omdat ik nog veel moest/wilde leren. Dit is nu niet meer het geval.

Wij hebben een schaal waarin staat op welk salaris je recht zou hebben bij ervaring tussen 4-8 jaar en dat is tussen de 2800 - 3700. Over 4 maanden zit ik op de 4 jaar ervaring, dus zou ik naar minimaal 2800 moeten schuiven. Echter is het bij ons zo dat de lonen van je team openbaar zijn en met elkaar besproken worden tijdens loonsverhoging gesprekken. Ik heb veel technische front-end collega's waarmee ik dan vergeleken word en dan wordt gezegd dat een hoger loon voor mij niet te verantwoorden valt ten opzichte van die en die collega. Wat dat betreft is het open en bloot gooien van de lonen van je directe collega's echt een nadeel.
Dus jij verwacht geen €2800 te gaan krijgen, omdat collega's met meer ervaring dat nu verdienen, als ik je goed begrijp? Zo ja: dan worden je collega's (ook) dik onderbetaald.

Ik zou zeggen, verder kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@doravdbuurt Dan blijf je dus altijd in cirkeltjes draaien. Is natuurlijk ten eerste vreemd dat als er schalen zijn met eisen dat je daar gewoon in moet, tenzij je niet functioneert.
Ten tweede blijft iedereen zijn salaris dus laag omdat iedereen laag zit. Ik vermoed dat er alleen maar juniors worden aangenomen om dit in stand te houden. Ik ken een bedrijf (en zal vast niet de enige zijn) die 3600 betaald voor schoolverlaters omdat het enorm lastig is om developers te vinden...

Ik wil je niet bij je werkgever weg hebben en blijf er vooral als je het er enorm naar je zin hebt, maar 1000euro erbij moet makkelijk kunnen bij een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:54:
Echter is het bij ons zo dat de lonen van je team openbaar zijn en met elkaar besproken worden tijdens loonsverhoging gesprekken.
Volgens mij mag dit niet eens, jouw salaris is geheim en hoort dat ook te blijven. Daarnaast zijn er veel argumenten te noemen om dit niet zo te doen.

@Hahn nee geen goede. Enige wat ik vond was dit: https://www.ondernemenmet...er-en-privacy-hoe-zit-dat
Maar je zou met de AVG regels kunnen checken of het mag of niet. Ik denk dat de noodzaak tot openbaar maken niet bestaat en dat het daarom niet mag.

[ Voor 28% gewijzigd door HenkEisDS op 26-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HenkEisDS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:32:
[...]

Volgens mij mag dit niet eens, jouw salaris is geheim en hoort dat ook te blijven. Daarnaast zijn er veel argumenten te noemen om dit niet zo te doen.
Heb je daar een bron bij? Want ik heb al even zitten Googlen, maar het enige wat ik tegenkom is dat je als werknemer je salaris niet geheim hoeft te houden. Maar ik kom (nog) nergens tegen dat de werkgever jouw salaris geheim zou moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO CMD
• Werkervaring: 3,5 jaar Front-end - 2 jaar UX Design
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: Webbureau
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2000 (2500 op basis van 40 uur) gestart met 1900, met moeite naar 2000 kunnen krijgen.
• Bonus, toeslagen, etc: Nee, soms eindejaar iets extra.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25.920

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen, komt er binnenkort wel aan.
• Mobiliteit per jaar: 0, kan op de fiets en werk helft van de tijd thuis.
• Overige: Eigen keuze in hardware, indien niet overgenomen kan worden moet je deze voor boekwaarde overnemen bij vertrek. Je krijgt een coach en er is ruimte met eigen budget om cursussen te volgen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- €27.000

Het is een modern bedrijf met platte structuur en veel eigen inbreng. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Het vergt meer skills op gebied van projectmanagement en klantcontact bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn loon aardig laag is als ik dit vergelijk met anderen. Bij dit bedrijf wordt de focus erg gelegd op javascript kennis voor het bepalen van de hoogte van je loon. Ik werk hier nu 1 jaar en 3 maanden en schuif binnenkort van junior naar medior en heb zelf het idee dat hier een hoger salaris bij hoort.
Ik miste in eerste instantie dat het om 0,8 FTE gaat. Maar zelfs dan: :X

Zit er overlap in die 3,5 en 2 jaar of ben je cumulatief ~5,5 jaar aan het werk en ben je al 3,5 jaar junior front-end ontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doravdbuurt
@Hahn exact, zij verdienen naar mijn mening ook te weinig, maar vinden dit zelf geen probleem. En omdat zij dit geen probleem vinden, zitten de mensen die wél meer willen verdienen met een groot probleem. Je moet dan aantoonbaar "meer" doen dan de ander. Dus of je gaat meer projectmanagement op je nemen of zelfstandig meer technische aantoonbare vaardigheden ontwikkelen. Geen eerlijke situatie naar mijn mening.

@jongetje klopt helemaal, ik werk er nog niet heel lang dus had het in het begin niet zo sterk door. Nu zie ik wel dat het heel erg lastig voor mij gaat zijn om meer dan 100 euro omhoog te gaan, omdat dit "niet te verantwoorden" is naar mijn directe collega's.

@wheel er zit +/- een half jaar overlap in toen er front-end werk nodig was tijdens mijn werk als UX designer. Als het de combinatie van de twee niet zou tellen zou het 3 jaar als front-ender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik zou m'n CV af gaan stoffen en gaan solliciteren. Het klinkt alsof er niet afdoende groei in je salaris gaat komen en je er dus vanuit kunt gaan dat je niet enkel nu onderbetaald wordt, maar dat je het zal blijven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doravdbuurt
Mijre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:57:
Ik zou m'n CV af gaan stoffen en gaan solliciteren. Het klinkt alsof er niet afdoende groei in je salaris gaat komen en je er dus vanuit kunt gaan dat je niet enkel nu onderbetaald wordt, maar dat je het zal blijven worden.
Ja ik denk dat je gelijk hebt.. Ik realiseerde me dit gisteren toen een vriendin van me aan mij vroeg hoe zij kon aangeven dat ze salarisverhoging wilde bij haar huidige werkgever omdat het niet in verhouding stond. Toen ging ik mijzelf weer eens in mijn eigen situatie verdiepen en dacht ik ja, dit slaat eigenlijk helemaal nergens op. Tenzij ik gewoon slecht werk leverde, maar ik heb echt alleen maar tevreden klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO+
• Werkervaring: 10+ jaar
• (Woon) Locatie: Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Supportdesk/service desk 1e lijn, maar ook veel projectwerkzaamheden (Deta-Vast)
• Werkgever/branche: IT
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: We waren in het begin (mei 2021) wat onderbezet, maar dit is nu wel bijgetrokken. Soms nog steeds hoge werkdruk.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 200 p/m
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € Volledige reiskosten vergoeding OV
• Overige: Laptop, thuiswerkplek)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35280

Nu wilt mijn opdrachtgever mij vast in dienst nemen vanaf 1 jan, ik wil dus ook zo 300 euro erboven vragen + behoud van OV Kosten vergoeding.(heb geen auto/rijbewijs) (zonder vergoeding ga ik er 220 euro per maand achteruit).
Ook krijg ik dan 45 vakantiedagen per jaar. Thuiswerkvergoeding zit er dan ook bij, maar ik heb geen idee hoeveel dit is. Ik weet ook niet wat de detacheerder verdient over mij.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:53:
@jongetje klopt helemaal, ik werk er nog niet heel lang dus had het in het begin niet zo sterk door. Nu zie ik wel dat het heel erg lastig voor mij gaat zijn om meer dan 100 euro omhoog te gaan, omdat dit "niet te verantwoorden" is naar mijn directe collega's.
Lekker makkelijk. Afschuiven op collega's die waarschijnlijk niet eens gesprekspartner zijn op het moment. Ik had ze er bij geroepen zodat ze het recht in mijn gezicht kunnen zeggen als ze daadwerkelijk mij meer loon misgunnen, of om de betreffende manager de mond te snoeren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
@doravdbuurt dus 5 jaar werkervaring (na afronden studie) terwijl je salaris een reëel CMD-startsalaris is :o Je loopt salaristechnisch 5 jaar achter (net als qua pensioen). Gezien de methodiek gaat dat bij deze werkgever niet goedkomen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:27
@doravdbuurt
Het feit dat je ook nog eens geen pensioen krijgt maakt het wel heel karig. Reken er een paar honderd van af wat je dan zelf zou moeten inleggen voor een beetje normaal pensioen.

Met dit soort werkgevers komt het qua salaris echt nooit meer goed. Genoeg werkgevers die net zo'n leuke baan bieden en wel normaal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doravdbuurt
@Verwijderd het is een groepsgesprek, dus iedereen is erbij aanwezig. Alleen het is gewoon een cirkel van mensen die het niet erg vinden om weinig te verdienen en mensen die dat wel vinden maar daardoor "geen recht" er op hebben omdat collega met meer skills akkoord gaat met een lager loon. Kromme manier van een fatsoenlijk gesprek hebben over loonsverhoging, het is meer een verdedigingssessie.

@wheel Ja de tijd is ook voorbij gevlogen moet ik zeggen, ik realiseer me nu pas dat ik het al aardig wat jaren doe. Bedankt voor de wake-up call haha. Heb jij een idee wat voor loon meer bij mijn ervaring zou passen?

@retoohs Ja dat is al sinds driekwart jaar een "komt binnenkort" ding.. Dus nee dat werkt ook niet in mijn voordeel inderdaad. Je hebt gelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

Is dat volgens de overheid CAO? Want dan lopen de schalen toch tot trede 10 en niet 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 19:24
mwa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:
[...]

Is dat volgens de overheid CAO? Want dan lopen de schalen toch tot trede 10 en niet 14?
Nee, wij vallen niet onder de CAO van de overheid. Wij hebben onze eigen CAO, maar volgens mij volgt die wel in grote lijnen de CAO van de overheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
doravdbuurt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
@Verwijderd het is een groepsgesprek, dus iedereen is erbij aanwezig. Alleen het is gewoon een cirkel van mensen die het niet erg vinden om weinig te verdienen en mensen die dat wel vinden maar daardoor "geen recht" er op hebben omdat collega met meer skills akkoord gaat met een lager loon. Kromme manier van een fatsoenlijk gesprek hebben over loonsverhoging, het is meer een verdedigingssessie.
Een verdedigingssessie is niet per definitie niet problematisch maar je moet daarin wel de juiste vergelijking maken. Als de benchmark enkel intern is gaat het uit de pas lopen, zorg er voor dat je de benchmark extern maakt.

En als ze daar niet in mee willen is extern de volgende optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
@retoohs Ja dat is al sinds driekwart jaar een "komt binnenkort" ding.. Dus nee dat werkt ook niet in mijn voordeel inderdaad. Je hebt gelijk, bedankt!
En als ze wel iets gaan regelen dan betekend het nog niet dat het goed is. Bijvoorbeeld als ze €60 per maand inleggen dan schiet het alsnog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:54
Bensimpel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO+
• Werkervaring: 10+ jaar
• (Woon) Locatie: Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Supportdesk/service desk 1e lijn, maar ook veel projectwerkzaamheden (Deta-Vast)
• Werkgever/branche: IT
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: We waren in het begin (mei 2021) wat onderbezet, maar dit is nu wel bijgetrokken. Soms nog steeds hoge werkdruk.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 200 p/m
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen
• Mobiliteit per jaar: € Volledige reiskosten vergoeding OV
• Overige: Laptop, thuiswerkplek)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35280

Nu wilt mijn opdrachtgever mij vast in dienst nemen vanaf 1 jan, ik wil dus ook zo 300 euro erboven vragen + behoud van OV Kosten vergoeding.(heb geen auto/rijbewijs) (zonder vergoeding ga ik er 220 euro per maand achteruit).
Ook krijg ik dan 45 vakantiedagen per jaar. Thuiswerkvergoeding zit er dan ook bij, maar ik heb geen idee hoeveel dit is. Ik weet ook niet wat de detacheerder verdient over mij.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkBiesheuvel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-02-2022
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Members only: iets

Als ik rond 3200 (zonder OV vergoeding) bruto ga zitten tijdens de onderhandeling komt het wel goed volgens mij, met 2900 bruto ga ik ook nog wel akkoord maar alles daaronder nee.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Dan stel je voor dat zij salarisverhoging accepteren en een deel aan jou geven, omdat zij blijkbaar geen behoefte hebben aan een marktconform salaris. Assertiever zijn met dat soort dingen.

Maargoed, serieus: Solliciteren, 1-3 pro-forma's regelen en die bij hun onder de neus drukken: "Dit is mijn marktwaarde." Geintje heb ik ook eens gedaan, waarop ik als antwoord kreeg dat iedereen dat wel via internet kon opstellen... "Wil jij het risico nemen dat hij wel echt is?" ;w ;w Idioterie. Benchmark moet je met de markt maken, niet met je collega's. En als het over 100 euro gaat en verder alles top is, soit, maar dit gaat over 500 tot 1000 euro iedere maand. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 15:48
Dennisbok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
[...]

Is dit een functie bij een van de grotere vendoren? (Big four)
Geen big four, maar een tech bedrijf. Software sales (ook presales) betaalt over het algemeen goed en er zijn genoeg tech bedrijven waar je met ervaring in Enterprise Sales salarissen krijgt aangeboden van 180k tot 250k OTE.

Bij een OTE salaris krijg je normaal 50% / 60% vast uitbetaald. De rest krijg je uitbetaald op basis van je target (jaarlijks, halfjaar of kwartaal). Op het moment dat je een uncapped bonus hebt (alle Amerikaanse bedrijven hebben dat) kun je veel meer verdienen. Vaak krijg je dan 10-20% van iedere euro die je bovenop je target hebt binnengehaald.

Betekent overigens niet dat iedereen ook zijn/haar OTE salaris krijgt uitbetaald. Bepaalde bedrijven zetten de targets dusdanig hoog waardoor je enorm veel overuren moet maken én geluk moet hebben om je target te halen. Vandaar dat ik voorlopig goed zit op mijn plek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:53:
[...]

Maargoed, serieus: Solliciteren, 1-3 pro-forma's regelen en die bij hun onder de neus drukken: "Dit is mijn marktwaarde." Geintje heb ik ook eens gedaan [...]
Natuurlijk niet. Solliciteren, leuke baan uitzoeken, 1000 euro erbij en je huidige baan opzeggen. Als ze het niet uit zichzelf doen, zelfs niet nadat je het hebt gevraagd, weggaan. Dat gaat nooit veranderen. Of je krijgt er een beetje bij en hebt volgend jaar hetzelfde gesprek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:30:
[...]

Natuurlijk niet. Solliciteren, leuke baan uitzoeken, 1000 euro erbij en je huidige baan opzeggen. Als ze het niet uit zichzelf doen, zelfs niet nadat je het hebt gevraagd, weggaan. Dat gaat nooit veranderen. Of je krijgt er een beetje bij en hebt volgend jaar hetzelfde gesprek.
Dat is stap 2. Eerst zorgen dat je er hier wat bij krijgt, dan ga je opnieuw solliciteren en ga je met je nieuwe salaris in de hand naar de vervolgstap zoeken. ;) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Pizza_Boom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:33:
[...]
Dat is stap 2. Eerst zorgen dat je er hier wat bij krijgt, dan ga je opnieuw solliciteren en ga je met je nieuwe salaris in de hand naar de vervolgstap zoeken. ;) >:)
Je huidige salaris gaat de nieuwe werkgever eigenlijk helemaal niks aan, dus waarom zou je de moeite nemen, als je toch weggaat?

Plus dat je bij een karig betalende werkgever sowieso weinig kans maakt om er veel bij te krijgen, dus nogmaals: why bother?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Pizza_Boom Dat is juist het probleem, hij krijgt er niets bij. En met salaris onderhandelingen hoef je echt geen salarisstrook te laten zien... zeker niet in dit geval als je zover onder de markt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:54
-

[ Voor 101% gewijzigd door Pazienza op 05-04-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
Hahn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:35:
[...]

Je huidige salaris gaat de nieuwe werkgever eigenlijk helemaal niks aan, dus waarom zou je de moeite nemen, als je toch weggaat?

Plus dat je bij een karig betalende werkgever sowieso weinig kans maakt om er veel bij te krijgen, dus nogmaals: why bother?
Oefening met zo'n gesprek. En als je er wat bij krijgt kan je terwijl je een hoger salaris hebt rustig doorzoeken, dat is denk ik wat Pizza boom bedoelt.
jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:35:
@Pizza_Boom Dat is juist het probleem, hij krijgt er niets bij. En met salaris onderhandelingen hoef je echt geen salarisstrook te laten zien... zeker niet in dit geval als je zover onder de markt zit.
Zie hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 26-11-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Laatst online: 19-09 21:39
Vijeta schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:09:
[...]

Geen big four, maar een tech bedrijf. Software sales (ook presales) betaalt over het algemeen goed en er zijn genoeg tech bedrijven waar je met ervaring in Enterprise Sales salarissen krijgt aangeboden van 180k tot 250k OTE.

Bij een OTE salaris krijg je normaal 50% / 60% vast uitbetaald. De rest krijg je uitbetaald op basis van je target (jaarlijks, halfjaar of kwartaal). Op het moment dat je een uncapped bonus hebt (alle Amerikaanse bedrijven hebben dat) kun je veel meer verdienen. Vaak krijg je dan 10-20% van iedere euro die je bovenop je target hebt binnengehaald.

Betekent overigens niet dat iedereen ook zijn/haar OTE salaris krijgt uitbetaald. Bepaalde bedrijven zetten de targets dusdanig hoog waardoor je enorm veel overuren moet maken én geluk moet hebben om je target te halen. Vandaar dat ik voorlopig goed zit op mijn plek :)
Ben op de hoogte van het model, zit er zelf ook in :) (Account executive). Tevens bij een tech bedrijf echter ligt het salaris een stuk lager. Bonus wel gecapped en betreft een Amerikaans bedrijf. Was dus even benieuwd of het een bekende vendor was waar je werkt. Snap dat je goed op je plek zit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudi-assauer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:07
Members only:

Ik klaag niet. Gras is hier behoorlijk groen.

Driving a van, solving mysteries, with my dog, Mr. Doo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
@Bensimpel
Voor een Senior Helpdeskrol ligt het uurtarief rond de 40 euro/uur.
Salaris keer 2 is een hele veilige aanname ; keer 1,65 komt redelijk in de buurt.

Succes met rekenen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

D_Jeff schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:55:
@Bensimpel
Salaris keer 2 is een hele veilige aanname ; keer 1,65 komt redelijk in de buurt.

Succes met rekenen ;)
Klopt, maar ik moet ook rekening houden dat ik dubbel zoveel vakantiedagen krijg, internet vergoeding, thuiswerkvergoeding en reiskosten (19 cent per km). Telt ook mee. Maar qua onderhandelingen sta ik wel sterk. Kan zo ergens anders aan de slag voor 3k. Ik heb het wel naar mijn zin waar ik nu werk. (afgelopen mei hier begonnen, hiervoor werkte ik voor 2000 bruto ook op een SD, wat eigenlijk wel schandalig was. Hoop dat ik nu ook een flinke stap in salaris kan maken ;)

Volgens jouw berekening zou ik op 4,4k moeten mikken. Denk niet dat ze daarmee akkoord gaan :+ 3k - 3,5k lijkt mij eerlijker.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Bensimpel Zo te zien had ik nog wat weggelaten -- woopsie
Jij kost de werkergever rond 1,65 x bruto salaris ( bruto salaris x 2 is veiliger om aan te nemen)

Senoir helpdesk icm werkplekbeheer zou met 3k redelijk zijn. Komt er serieuzer systeembeheer om de hoek kijken, worden de bedragen ook anders.

Suc7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
D_Jeff schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:55:
@Bensimpel

Succes met rekenen ;)
40 e lijkt me zeker niet waar, een timmerman verdient dan nog meer p uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
FitTiv schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:03:
[...]

Oefening met zo'n gesprek. En als je er wat bij krijgt kan je terwijl je een hoger salaris hebt rustig doorzoeken, dat is denk ik wat Pizza boom bedoelt.

[...]

Zie hierboven :)
Precies. Hij geeft aan het wel enigszins naar zijn zin te hebben, maar de betaling ruk te vinden en dat meer mensen daartegenaan lopen. Dus paar proformatjes erop, kijken of je er wat bij krijgt en dan rustig verder zoeken. Heb je én ervaring én meer salaris en met een beetje geluk ook nog wat collega's die daardoor ook meer kunnen krijgen.
Als dev of als techneut heb je bij wijze van spreken morgen een nieuwe baan met beter salaris. Maar een nieuwe baan met beter salaris, toekomstperspectief en werkplezier vereist iets meer tijdsinvestering. Bij mij zat er tussen echt actief gaan zoeken en daadwerkelijk ergens beginnen bijna een jaar. Kieskeurig? Wellicht. Maar het gaat wel om en plek waar je ca. 36-45 uur per week doorbrengt. Als je dan uitgaat van ca. 108 wakkere uren per week, een uur per dag reizen, dan ben je ca. de helft van de wakkere tijd bezig op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
TweakerVincent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:23:
[...]

40 e lijkt me zeker niet waar, een timmerman verdient dan nog meer p uur.
Ben zelf werkzaam voor een detacheringbureau, maar dat zijn toch echt de tarieven die ook de bekende namen rekenen.

Daarom is de max ook vaak rond de 2.5k plus Polo / 208 op zulke rollen.
Je kan pas meer gaan verdienen zodra je ongeveer 5/6 maanden systeembeheer gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

MeteoVir schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:09:
Kleine update.

***members only***
Goed gedaan als je kijkt naar opleidingsniveau, waar je werkt en wat je verdient. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Members only: title

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baetiel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-07 15:00
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO-ICT Software Engineering
• Werkervaring: 3,5 jaar Java developer
• (Woon) Locatie: Malden

2. Wat doe je:
• Functie: Java developer
• Werkgever/branche: Real estate management software
• (Werk) Locatie(s): Thuis/Nijmegen
• Aantal vakantiedagen: 22,5
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: Niks/10 minuten
• Werkdruk: erg laag.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3510
• Vakantiegeld: € 280 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 2,5% of 5% als bepaalde jaardoelen gehaald worden (de afgelopen +- 5 jaar elk jaar gehaald). 25 Euro thuiswerk vergoeding.
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.825 +-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50/50 regeling, 150 euro each.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: zou ik op moeten zoeken.
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per kilometer voor elke kilometer boven de 10km welke ik zou reizen. Ik woon op 11km afstand dus niet meegerekend verder.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.685 met pensioen inleg van werkgever meegerekend.

Edit: thuiswerk vergoeding was ik nog vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Baetiel op 28-11-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
@wheel Ja de tijd is ook voorbij gevlogen moet ik zeggen, ik realiseer me nu pas dat ik het al aardig wat jaren doe. Bedankt voor de wake-up call haha. Heb jij een idee wat voor loon meer bij mijn ervaring zou passen?
Ik weet niet exact in welke schaal front-end zit bij mijn werkgever. Ik vermoed junior/medior in de bandbreedte 2.975-4.150 op basis van 40 uur (en daarbij een 13e maand en een pensioen waarvan de werkgever 2/3 betaalt).

Heb zelf ook CMD gedaan (maar ben geen front-ender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 15:48
Dennisbok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:05:
[...]

Ben op de hoogte van het model, zit er zelf ook in :) (Account executive). Tevens bij een tech bedrijf echter ligt het salaris een stuk lager. Bonus wel gecapped en betreft een Amerikaans bedrijf. Was dus even benieuwd of het een bekende vendor was waar je werkt. Snap dat je goed op je plek zit :)
Ah leuk, nog een AE :)

Bonus cappen snap ik echt niet. Maar goed mocht je zelf ontevreden zijn en al wat ervaring hebben dan is het geen slecht moment om met recruiters te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:54
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Software Engineering
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 60 min
• Werkdruk: Fluctueert, vaak hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36000

Werk bij een klein creatief bedrijf als software ontwikkelaar. Ben binnen mijn vakgebied het meest senior en daarmee lead en eindverantwoordelijk voor uitvoering in grote projecten, die ik op technisch vlak coördineer.

Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salars blijft (gevoelsmatig achter) met 3000 bruto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Jij krijgt geen vakantiegeld? Geen pensioen? Geen reiskostenvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nowherebound123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld:

Werk bij een klein creatief bedrijf als software ontwikkelaar. Ben binnen mijn vakgebied het meest senior en daarmee lead en eindverantwoordelijk voor uitvoering in grote projecten, die ik op technisch vlak coördineer.

Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salars blijft (gevoelsmatig achter) met 3000 bruto.
Ik zou toch eens gaan praten met de chef want zonder de secundaire arbeidsvoorwaarden lijkt t net een goed betaalde studenten baan. Zeker in de regio Eindhoven zijn er anders zat andere banen waar je beduidend meer kan verdienen..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 08:35
Na iets meer dan 4 jaar ga ik de overstap maken naar een nieuwe werkgever:

Leeftijd: 32 37
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica, master Enterprise Architecture
Certificaten: Prince 2 Foundation, ITIL V3 Foundation, TOGAF Certified, CISSP, CISM, Azure Architect
Werkervaring: 9 jaar 14 jaar
Werkgever: Dienstverlener Industrie
Huidige functie: Enterprise Architect

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 30
13/14e maand of winstuitkering: 2% winstuitkering 13e maand + 22.000 Euro bonus
Laptop: Ja
GSM: Sim Only
Leaseauto: ~900 Euro leasebudget
Werkweek: 40 uur 37 uur
Pensioenregeling: Redelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 Euro netto onkostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden
Land: NL
Regio: Verschillend Randstad
Reistijd: Momenteel 1 uur per dag 2 uur per dag

Maand salaris (bruto): ~5.750 Euro 7.300 Euro
Package: ~85.000 Euro ~130.000 Euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 13:47
Jeez, na al jullie inkomen te zien, schaam ik mij over wat ik verdien. Nederlanders verdienen duidelijk meer.

Ik heb maar een package van 26 000€ als full stack webontwikkelaar met 5 jaar ervaring. Duidelijk misschien een signaal om te veranderen van werkgever.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pizza_Boom
MichaelBelgium schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
Jeez, na al jullie inkomen te zien, schaam ik mij over wat ik verdien. Nederlanders verdienen duidelijk meer.

Ik heb maar een package van 26 000€ als full stack webontwikkelaar met 5 jaar ervaring. Duidelijk misschien een signaal om te veranderen van werkgever.
Er staat zo'n mooi formatje in de topicstart, die kan je natuurlijk even invullen.

Vergeet niet dat je in België hele andere voorwaarden, voordelen en dergelijke hebt.

Oveirgens vind ik jezelf schamen voor een laag salaris wat absurd. Jouw baas zou zich moeten schamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17
DeZaag schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:27:

Certificaten: Prince 2 Foundation, ITIL V3 Foundation, TOGAF Certified, CISSP, CISM, Azure Architect

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 Euro netto onkostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden

Mooi! Hoeveel van die certificaten zijn nu nog actueel / gewild?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 13:47
Pizza_Boom schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:45:
[...]
Er staat zo'n mooi formatje in de topicstart, die kan je natuurlijk even invullen.

Vergeet niet dat je in België hele andere voorwaarden, voordelen en dergelijke hebt.

Oveirgens vind ik jezelf schamen voor een laag salaris wat absurd. Jouw baas zou zich moeten schamen.
Ja je hebt gelijk, maar als je baas de overheid is..

Zal later misschien dat formatje invullen. Ik moest even wat ranten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 08:35
chielsen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:13:
[...]

TOGAF is een beetje een must have als EA, de security en cloud certificaten zijn zinvol om aan te tonen kennis te hebben van dit soort onderwerpen. Bij meerdere sollicitatiegesprekken zijn de certificaten aan bod gekomen, dus het kan alleszins geen kwaad om ze te hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:41
DeZaag schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]

TOGAF is een beetje een must have als EA, de security en cloud certificaten zijn zinvol om aan te tonen kennis te hebben van dit soort onderwerpen. Bij meerdere sollicitatiegesprekken zijn de certificaten aan bod gekomen, dus het kan alleszins geen kwaad om ze te hebben.
Je moet inderdaad wel mooie diagrammetjes kunnen tekenen die je development teams vervolgens negeren. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:53
DeZaag schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]

Bezig met TOGAF! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:14

Mooie stap zeg. Ik ben benieuwd of je wellicht meer details zou willen delen ook over jouw pensioenregeling en dus hele package (zie openingspost). Zelf ben ik ook wat aan het rondkijken. Recent een aanbod (mede) afgeslagen omdat deze op de totaaldeal niet zo'n goede vooruitgang was :X .
chielsen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:13:
[...]

Op basis van eigen ervaring: CISSP / CISM om aan te tonen dat je ervaring/affiniteit hebt met security. Afhankelijk van de rol / mate van cloud adoptie die van Azure Architect . TOGAF is ook wel een musthave, en steeds vaker ArchiMate. Beiden redelijk gemakkelijk te 'behalen'.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
robbierzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:30:

[...]

Op basis van eigen ervaring: CISSP / CISM om aan te tonen dat je ervaring/affiniteit hebt met security. Afhankelijk van de rol / mate van cloud adoptie die van Azure Architect . TOGAF is ook wel een musthave, en steeds vaker ArchiMate. Beiden redelijk gemakkelijk te 'behalen'.
CISSP en CISM krijg je pas na vijf jaar ervaring binnen het vakgebied, dus valt voornamelijk onder ervaring en niet zozeer affiniteit.

TOGAF is een goede, ik zie zelf veel vraag naar CCSP en ISO27001 Lead Auditor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
Orangelights23 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
[...]

CISSP en CISM krijg je pas na vijf jaar ervaring binnen het vakgebied, dus valt voornamelijk onder ervaring en niet zozeer affiniteit.

TOGAF is een goede, ik zie zelf veel vraag naar CCSP en ISO27001 Lead Auditor. Het blijft hoe dan ook een certificatenwereld, blij dat ik 10K per jaar aan opleidingsbudget heb, kost inmiddels ook veel om CPE’s te behalen en in te zenden voor verlenging van geldigheid van certificaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
Veel gelezen in dit topic.
Vorige week 2 aanbiedingen gekregen.
Ik heb 5 jaar gewerkt als lasser, daarna een hbo gehaald en twee masters. In januari lever ik mijn thesis in.

Ik ga aanbod 2 aannemen, vooral omdat de werkzaamheden mij leuker lijken, maar ook met oog op internationaal. Mijn verloofde is Amerikaanse, wellicht handig voor een soepele transfer over +- 5 jaar. Maar ook vooral omdat zij mij erg goed hebben kunnen vertellen wat er verwacht wordt, wat er mogelijk is, wat er ook niet mogelijk is, hoe je stappen kunt maken, alles inhoudelijk en eromheen werd erg goed gemanaged. Ik werd erkend voor mijn lange weg naar de uni en ooit uit huis geplaatst te zijn. Een jonge man met een berg levenservaring. Dat betekent allemaal veel voor me. Daar bijkomend is het ook nog eens +10% in salaris, vooral in de basiscomponent, wat dus meegerekend wordt voor een eventuele hypotheek.

Belangrijk:
- Aanbieding 1 geeft twee jaar lang elke zes maanden een verhoging (=4x);
- Aanbieding 2 geeft vijf jaar lang elke zes maanden een verhoging (=10x!)

Note voor aanbieding 1: Amortisatieregeling voor een Ohio course van 2 weken DIGITAAL (niet meer fysiek naar Ohio dus). Nou, ik heb net 6,5 jaar gestudeerd. Nog meer digital business geneuzel van een doen-alsof-we-prestigieus-zijn-universiteit hoeft van mij niet. €10,000 om daar letterlijk 3 weken te zijn had ik OK gevonden voor de ervaring. €5000 voor leren op afstand niet.

Aanbieding 1
1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo 2 rotating. mbo 3 werktuigbouwkunde, hbo Technische Bedrijfskunde, MSc Technology and Operations Management en MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: 5 jaar als lasser voordat ik ging studeren
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence & Analytics
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Standplaats Groningen. Focus Noord-Oost, mogelijk landelijk
• Aantal vakantiedagen*: 26 dagen
• Reistijd: -
• Werkdruk: -

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2529
• Vakantiegeld: € 2428
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32,779

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: €7800 mobiliteitsnorm, mogelijkheid tot deels uitbetaling
• Overige:
Per maand:
- Thuiswerk €23
- Telefoon €7
- Communicatie €23
- Persoonlijk budget €18
- Opleidingen naar wens.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 41,911

Aanbieding 2 na een strenge, drukke selectiedag met 4 rondes:
1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo 2 rotating. mbo 3 werktuigbouwkunde, hbo Technische Bedrijfskunde, MSc Technology and Operations Management en MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: 5 jaar als lasser voordat ik ging studeren
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Digital Transformation Consultant
• Werkgever/branche: Consulting/soms deta
• (Werk) Locatie(s): Standplaats West,
• Aantal vakantiedagen*: 29 dagen
• Reistijd: -
• Werkdruk: -

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2700
• Vakantiegeld: € 2916
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: 2700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37,908

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: €7800-ish mobiliteitsnorm, mogelijkheid tot deels uitbetaling
• Overige:
- Telefoon en thuiswerk €50 samen + eenmalig 150e voor telefoon
- Opleidingen naar wens.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46,182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Tijd voor een update. Het is 3 jaar geleden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 33
• Opleiding: Bachelor bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 5 jaar 8 Jaar
• (Woon) Locatie: München, Duitsland Tsjechie

2. Wat doe je:
• Functie: Internationaal consultant FMIS Internationaal Lead consultant FMIS
• Werkgever/branche: IT/FMIS
• (Werk) Locatie(s): Gehele wereld, standplaats nu münchen Vanuit huis, affentoe reizen
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 min Geen/minimaal
• Werkdruk: Gemiddeld, goed managen en je komt er wel.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5000 6400
• Vakantiegeld: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 3500
• Mobiliteit per jaar: Fair use declaraties, Audi A5 als Leaseauto
• Overige: Telefoon, 30 35 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 80300
• Winstdeling/bonus: Tot 12% van jaarsalaris + 5000 bij groei van 5%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
Phyrozi schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:47:
Ik ga aanbod 2 aannemen, vooral omdat de werkzaamheden mij leuker lijken, maar ook met oog op internationaal. Mijn verloofde is Amerikaanse, wellicht handig voor een soepele transfer over +- 5 jaar. Maar ook vooral omdat zij mij erg goed hebben kunnen vertellen wat er verwacht wordt, wat er mogelijk is, wat er ook niet mogelijk is, hoe je stappen kunt maken, alles inhoudelijk en eromheen werd erg goed gemanaged. Ik werd erkend voor mijn lange weg naar de uni en ooit uit huis geplaatst te zijn. Een jonge man met een berg levenservaring. Dat betekent allemaal veel voor me. Daar bijkomend is het ook nog eens +10% in salaris, vooral in de basiscomponent, wat dus meegerekend wordt voor een eventuele hypotheek.
Data analisten en BI'ers zijn wel erg gewild op het moment. Het lijkt me dat je met die ervaring juist makkelijker internationaal ergens aan de bak komt.
Hetzelfde geldt ook voor salaris. Dikke kans dat je na een paar jaar meer verdient als BI'er dan als transformation consultant. Bij Sogeti ga je inderdaad geen gouden bergen verdienen maar je ervaring is na een tijdje wel veel waard. Ik vindt het salaris trouwens niet zo gek voor iemand die geen relevante opleiding heeft.

Maargoed, het belangrijkste is wat je zelf het leukst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
@retoohs deels mee eens. Ik heb niet zoveel zin om in pure deta aan de slag te gaan. Ik weet dat ik daar op technisch vlak meer zal leren, maar dat vind ik hobbymatig leuk, maar voor het werk ben ik toch liever conceptueel bezig en het bredere plaatje.

Daarbij, mijn TOM master is redelijk beta en spreekt data analyse ook zeker wel aan in vakken, dus geheel irrelevant is het zeker niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Phyrozi op 29-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:38

tomtom901

Moderator General Chat
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Inmiddels alweer even werkzaam bij mijn huidige werkgever en aardig wat 'upgrades' gehad sindsdien.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 2,5 jaar + 2x 6 maanden stage
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• Aantal vakantiedagen*: bijna gelijk aan aantal dagen dat leerlingen hebben minus twee bufferweken
• Gewerkte uren/week*: 32
• Reistijd**: Half uurtje met het OV
• Werkdruk: Verschilt echt enorm; de meeste dagen is de werkdruk relatief laag, maar dit kan prima oplopen naar gemiddeld of zelfs hoog. Doorgaans echter laag-gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1706,40 (€2133 op 40-uur basis)
• Bonus, toeslagen, etc: Mogelijkheid tot eenmalig uitkeren 50 werkuren in geld (dit was de laatste keer €578 bruto). Verder i.h.k.v. nieuwe CAO deze maand ook nog een bonus van €640 bruto ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% van maandloon + €960 eindejaarsuitkering OOP
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23006

• Mobiliteit per jaar **** n.v.t.
• Overige: mogelijkheid tot telefoon van de zaak, echter is deze niet geschikt voor koppeling met mijn hoortoestellen wat deze nutteloos maakt. In plaats daarvan kan ik mijn eigen abonnementskosten declareren met een maximum van €25 p/m. Verder krijg ik reiskostenvergoeding van ca. 65 euro. Niet genoeg om alle kosten te compenseren, maar hey, het is beter dan niets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

DutchDeafBoy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
Inmiddels alweer even werkzaam bij mijn huidige werkgever en aardig wat 'upgrades' gehad sindsdien.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 2,5 jaar + 2x 6 maanden stage
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• Aantal vakantiedagen*: bijna gelijk aan aantal dagen dat leerlingen hebben minus twee bufferweken
• Gewerkte uren/week*: 32
• Reistijd**: Half uurtje met het OV
• Werkdruk: Verschilt echt enorm; de meeste dagen is de werkdruk relatief laag, maar dit kan prima oplopen naar gemiddeld of zelfs hoog. Doorgaans echter laag-gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1706,40 (€2133 op 40-uur basis)
• Bonus, toeslagen, etc: Mogelijkheid tot eenmalig uitkeren 50 werkuren in geld (dit was de laatste keer €578 bruto). Verder i.h.k.v. nieuwe CAO deze maand ook nog een bonus van €640 bruto ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% van maandloon + €960 eindejaarsuitkering OOP
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23006

• Mobiliteit per jaar **** n.v.t.
• Overige: mogelijkheid tot telefoon van de zaak, echter is deze niet geschikt voor koppeling met mijn hoortoestellen wat deze nutteloos maakt. In plaats daarvan kan ik mijn eigen abonnementskosten declareren met een maximum van €25 p/m. Verder krijg ik reiskostenvergoeding van ca. 65 euro. Niet genoeg om alle kosten te compenseren, maar hey, het is beter dan niets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
ik zou zeggen dat je meer kan krijgen! maar misschien niet binnen het onderwijs....

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Paranoidnl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:24:
[...]

ik zou zeggen dat je meer kan krijgen! maar misschien niet binnen het onderwijs....
Dat laatste dus.

Ik heb wel al eens gevraagd om meer uren, maar helaas; standaard krijgen alle ICT-medewerkers een contract o.b.v. 32 uur. Kan wel meer worden als je daarnaast nog een andere functie uitoefent (een collega is bijvoorbeeld ook nog toezichthouder in een OpenLeerCentrum). Maar die 'luxe' heb ik niet, omdat ik een eigen kantoor heb. Ook vrij uniek bij ons, overigens.

Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ik niet meer verdien, maar het zij zo. Het feit dat het geen stressvol werk is, en ik ernaast nog tijd over houd voor vrijwilligerswerk (wat toch best veel is, zeker met de reële kans dat ik vanaf april volgend jaar gemeenteraadslid zal zijn)... dat is voor mij toch wel een goedmakertje.

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannabe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-08 12:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: Geen relevante
• Werkervaring: 4 7 Jaar Helpdesk
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: 1e2e lijn servicedesk support Senior servicedesk
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam om de hoek
• Reistijd: Uur OV 6 minuten fietsen
• Werkdruk: Laag Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €3550
• Vakantiegeld: gewoon 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € aanvullende zorgverzekeringpakket wordt betaald
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand +prestatiebonus + hoe goed het bedrijf gaat.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1/3 zelf 2/3 bedrijf.
• Mobiliteit per jaar: Ov pas Ov pas of km vergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Tijd geleden dus nieuwe job begonnen. Bevalt goed, alleen ben ik bang dat ik te snel heb gehapt op het huidige salaris. Als ik een beetje om mij heen kijk naar helpdesk vacatures zijn er vaak toch al veel te vinden voor 3.1-3.4k + en dat is voor starter baantjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:11
Wannabe schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:42:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: Geen relevante
• Werkervaring: 4 7 Jaar Helpdesk
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: 1e2e lijn servicedesk support Senior servicedesk
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam om de hoek
• Reistijd: Uur OV 6 minuten fietsen
• Werkdruk: Laag Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €3550
• Vakantiegeld: gewoon 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € aanvullende zorgverzekeringpakket wordt betaald
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand +prestatiebonus + hoe goed het bedrijf gaat.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1/3 zelf 2/3 bedrijf.
• Mobiliteit per jaar: Ov pas Ov pas of km vergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Tijd geleden dus nieuwe job begonnen. Bevalt goed, alleen ben ik bang dat ik te snel heb gehapt op het huidige salaris. Als ik een beetje om mij heen kijk naar helpdesk vacatures zijn er vaak toch al veel te vinden voor 3.1-3.4k + en dat is voor starter baantjes.
3.1-3.4k voor een starter op de helpdesk? Dat lijkt me sterk. Misschien op een skilled service desk waar je ook wat kleine projecten oppakt, maar dan lijkt het mij nog veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

macmellow schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:05:
[...]

3.1-3.4k voor een starter op de helpdesk? Dat lijkt me sterk. Misschien op een skilled service desk waar je ook wat kleine projecten oppakt, maar dan lijkt het mij nog veel.
vergeet niet dat wannabe regio amsterdam zit. daar liggen de lonen flink hoger dan als je zoals ik in overijsel woont.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Laatst online: 11:22
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Hoi,

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:41
Recent de volgende aanbieding ontvangen, is dit redelijk? Voor mijn gevoel is dit onder het gemiddelde.
Members only: Aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@medal
Members only:

@Barfi
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:21
@xiangpo Mooi pakket voor jouw leeftijd. Wat doet een Data Engineer en welke Master heb je gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Members only: Aanbod

Iedereen op werk vind dat ze te weinig verdienen en gesprekken lopen altijd moeizaam.
Is dit wel marktconform? Voor mijn gevoel namelijk niet.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
DNA_Saint schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
***members only***

Iedereen op werk vind dat ze te weinig verdienen en gesprekken lopen altijd moeizaam.
Volgens mij weet je het antwoord al... ga eens rond kijken bij andere bedrijven. Denk dat we best wat bij kan, zeker deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiangpo
  • Laatst online: 11:22
TheDeuce schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:57:
@xiangpo Mooi pakket voor jouw leeftijd. Wat doet een Data Engineer en welke Master heb je gedaan als ik vragen mag?
Altijd leuk om uit te leggen op feestjes en partijen, maar verschilt ook heel erg per werkgever hoe deze functie wordt geïnterpreteerd.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32

53% vooruit qua package en minder uren! Knap gedaan. _/-\o_

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:15
DNA_Saint schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
***members only***

In de randstad niet nee. Ik zit zelf op 4400 en kom in de rol van tech lead vanuit senior rol.
Misschien is het wat iemand bij tech lead verwacht.
Ik vind dat een senior bij 4000 begint en een lead hoger naarmate de verantwoordelijkheid

Ben je er bij voor sollicitaties bijvoorbeeld. Help je juniors. Hoeveel verantwoordelijkheid draag je verder? Doe je iets met architectuur, ci/cd, cloud hosting?

Ik wil juist meer vragen wegens extra verantwoordelijkheid die ik er weer bij heb gekregen dus krijg het gevoel dat het salarishuis niet up to date is bij jou en mij ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Pizza_Boom schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:06:
Jij krijgt geen vakantiegeld? Geen pensioen? Geen reiskostenvergoeding?
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2970
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35670

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet niet precies
• Overige: 19 ct per KM reiskostenvergoeding

Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salaris blijft (gevoelsmatig achter) met 2970 bruto, en heb niet het idee dat hier echt rek in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door nowherebound123 op 30-11-2021 23:16 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 09:10
nowherebound123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:15:
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

Collegae zijn fantastisch, werk vaak leuk maar salaris blijft (gevoelsmatig achter) met 2970 bruto, en heb niet het idee dat hier echt rek in zit.
Schandalig, je krijgt een HBO startsalaris terwijl je een senior (eerder tech lead) bent met 5 jaar ervaring.

Twee opties: naar de Kruidvat voor vaseline of direct opzoek gaan naar een andere baan. Dit komt namelijk niet meer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:33
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

Belachelijk laag! Niet eens interessante secundaire voorwaarden. Je kan makkelijk 25-50% er bij krijgen. Leuk werk hebben is prima maar het moet ook in balans zijn met de beloning, hoeft elkaar niet uit te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

Zoveel verantwoordelijkheden en maar dit verdienen. Alsof het bedrijf zegt "hier heb je een salaris met vakantiegeld en je kunt wat km-vergoeding krijgen en daarmee moet je het doen". Heb je geen laptop en telefoon van de zaak b.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
HSG schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:03:
[...]

Zoveel verantwoordelijkheden en maar dit verdienen. Alsof het bedrijf zegt "hier heb je een salaris met vakantiegeld en je kunt wat km-vergoeding krijgen en daarmee moet je het doen". Heb je geen laptop en telefoon van de zaak b.v.?
Ik heb wel een laptop die ik ook prive kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

nowherebound123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:09:
[...]

Ik heb wel een laptop die ik ook prive kan gebruiken.
En een telefoon van de zaak dan? Je moet toch ook mensen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
HSG schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:11:
[...]

En een telefoon van de zaak dan? Je moet toch ook mensen bellen?
Alle communicatie, zowel intern als met de klant, verloopt via de teams/zoom achtige kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

nowherebound123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:13:
[...]

Alle communicatie, zowel intern als met de klant, verloopt via de teams/zoom achtige kanalen.
Ah oke. Dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
medal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:36:
Recent de volgende aanbieding ontvangen, is dit redelijk? Voor mijn gevoel is dit onder het gemiddelde.

***members only***
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

medal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:36:

***members only***
Echt veel te weinig. Als hacker kan je een stuk meer verdienen. En je hebt ook nog eens OSCP. Een hacker wordt snel voor minstens 100 euro per uur weggezet. Dan is het echt niet in orde als je zelf maar zo weinig terug krijgt.

Ga je pentests doen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:21:
[...]

Echt veel te weinig. Als hacker kan je een stuk meer verdienen. En je hebt ook nog eens OSCP. Een hacker wordt snel voor minstens 100 euro per uur weggezet. Dan is het echt niet in orde als je zelf maar zo weinig terug krijgt.

Ga je pentests doen etc?
Ja, zowel infrastructuur als web applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewwit
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-01 14:16
Later dan normaal nog een studie Informatica gedaan. Sinds 1 oktober begonnen aan eerste baan na afstuderen en bevalt goed. Volgens mij zit ik prima wat betreft startsalaris (HBO).

Members only:

Na een half jaar gaat mijn contract over van tijdelijk naar vast. Is dat normaliter een moment waarbij je om loonsverhoging vraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
dewwit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
Na een half jaar gaat mijn contract over van tijdelijk naar vast. Is dat normaliter een moment waarbij je om loonsverhoging vraagt?
Vaak wel, maar meestal is dat dan niet na 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 16:53
Mijn ervaring (niet alleen mijn eerste baan) is dat dat pas na het eerste jaar aan bod komt. Van tijdelijk naar vast was vooral een formeel dingetje. Heb ook nog niet vaak zien gebeuren dat een contract na een half jaar niet verlengd wordt.

Ik zie een tijdelijk contract dan ook als een verlengde proeftijd. De laatste keren dat ik switchte was direct een vast contract dan ook altijd onderdeel van het wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewwit
Duidelijk, dank jullie wel. Het is allemaal nog nieuw voor mij, dus deze topic helpt enorm met navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

dewwit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
Later dan normaal nog een studie Informatica gedaan. Sinds 1 oktober begonnen aan eerste baan na afstuderen en bevalt goed. Volgens mij zit ik prima wat betreft startsalaris (HBO).

***members only***

10km prive? Per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewwit
Oh, mijn fout. Moet 10.000km zijn p/j 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
nowherebound123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld:

Weet niet wat voor software developer je bent, maar je vergoeding is te laag. Buiten de creatieve branche kun je een stuk meer verdienen, maar zelfs binnen de branche is het te laag. Markt is nu gezond als kandidaat en er zijn kansen in Eindhoven en daarbuiten.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Lisadr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:40:
[...]

Weet niet wat voor software developer je bent, maar je vergoeding is te laag. Buiten de creatieve branche kun je een stuk meer verdienen, maar zelfs binnen de branche is het te laag. Markt is nu gezond als kandidaat en er zijn kansen in Eindhoven en daarbuiten.
Dank voor de input. Ik werk als full stack ontwikkelaar, zowel server als cliënt, devops/ci, deployment, netwerkbeheer, hele mikmak. Voornamelijk in mono/.net

Beweer absoluut geen rockster te zijn op al deze vlakken, verre van, maar wordt wel van me verwacht hier kennis over op te bouwen en de uitrol hiervan te coördineren. Kan daardoor 100% mijn eigen plan trekken, maar ben dus ook 100% verantwoordelijk.

Ben inmiddels een tijdje actief op zoek naar een bedrijf met meer senioriteit. Ik wil niet op mijn leeftijd al de bedrijfsguru zijn, kan nog heeeeeel veel leren van de vedettes in mijn vakgebied. Ben momenteel ook te veel tijd kwijt aan het mentoren van juniors en mediors.

Wat zou ik aan kunnen houden als salaris uitgangspunt bij sollicitaties?

[ Voor 4% gewijzigd door nowherebound123 op 01-12-2021 17:34 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.