Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

DutchGoat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:17:
Is het dan realistisch om bijvoorbeeld €1850 te vragen of is dat alsnog aan de lage kant?
Ja. Ik zou niet eens een tegenbod wagen, maar gewoon hard wegrennen.

Want zelfs als je een realistisch tegenbod doet (2500) en je krijgt 2300, weet ik zeker dat je de komende 5 jaar geen dubbeltje erbij krijgt. Als ze je nu al lowballen, zullen ze dat altijd blijven doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is het dan realistisch om bijvoorbeeld €1850 te vragen of is dat alsnog aan de lage kant?
Wat een AD waard is op de arbeidsmarkt is nog een beetje onbekend gezien ze redelijk nieuw zijn, maar ik denk dat alles onder de 2000 laag is.

Wat een goed meetpunt kan opleveren is als je een (semi-)overheids vacature kan vinden waar je met een AD voor in aanmerking komt, daar staan eigenlijk altijd salarisschalen in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:11
Zou nog eventjes doorzoeken, deed ik ook en mij lukte het volgende

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

DutchGoat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:03:
Ik heb het volgende aanbod gekregen. Ik heb een Associate Degree diploma Informatica en verder nog helemaal geen werkervaring. Ik heb niet echt verstand van contracten en weet niet of dit een beetje een goed voorstel is of juist niet. Iemand enig idee?

Ik zal aan de slag gaan met Symfony, alleen heb hier nog niet eerder mee gewerkt. Ik zal de eerste tijd dus nodig zijn om mijzelf dit eigen te maken.

Wat denken jullie, is dit een goed aanbod?

***members only***
Dat is echt echt een diep triest aanbod. Een beginnersloon in IT ligt echt rond de 2000 bruto, voor minder zou ik niet starten tenzij er andere voordelen aan verbonden zijn (bv als je aan 1900-1950 kan beginnen en het bedrijf ligt op wandelafstand. Dan kan je ervaring opdoen maar je wint wel gewoon aan prive-tijd)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:11
Beginnerslonen voor een IT'er ligt niet altijd rond de 2000, lijkt me.

Als je onderaan moet beginnen, net na het afstuderen, dan is het gewoon oke om onder de 2k te zitten. Ervaring op doen is dan het belangrijkste, vind ik zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

wErudite schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:41:

Als je onderaan moet beginnen, net na het afstuderen, dan is het gewoon oke om onder de 2k te zitten. Ervaring op doen is dan het belangrijkste, vind ik zelf.
Mee eens, het draait niet allemaal om geld en ervaring opdoen is het interessantste van allemaal. Maar je kan met gemak posities vinden waar je zonder ervaring 2k kan verdienen en diezelfde ervaring kan opdoen. Meestal zijn de plaatsen waar ze wel willen investeren in nieuw talent ook net de plaatsen waar je het meeste bijleert. 300 euro per maand minder verdienen staat gewoon gelijk met anderen te laten profiteren van jouw onervarenheid.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik heb het volgende aanbod gekregen. Ik heb een Associate Degree diploma Informatica en verder nog helemaal geen werkervaring. Ik heb niet echt verstand van contracten en weet niet of dit een beetje een goed voorstel is of juist niet. Iemand enig idee?

Ik zal aan de slag gaan met Symfony, alleen heb hier nog niet eerder mee gewerkt. Ik zal de eerste tijd dus nodig zijn om mijzelf dit eigen te maken.

***members only***
Nee, ik denk niet dat dit een goed aanbod is. Ik weet niet precies wat een Associate Degree waard is, maar ik ga er vanuit dat dit meer is dan MBO, en ook MBO'ers krijgen betere aanbiedingen.

Laat je niet tegenhouden door het idee dat je nog niet met hun stack hebt gewerkt. Je zal altijd het nodige moeten leren als je ergens nieuw start, bekend moeten worden met hun manier van werken.

Als je het niet hoeft te doen uit financieel oogpunt, dan zou ik dit aanbod lekker laten voor wat het is en proberen meerdere aanbiedingen te krijgen van andere bedrijven en die met elkaar vergelijken. Je kan wel proberen hier iets meer uit te halen, maar het startpunt van de onderhandelingen is niet goed.

Als het echt heel erg nodig is (om bijvoorbeeld een groot gat in je CV te voorkomen, of omdat je het geld echt nodig hebt) dan kan je het aannemen en gelijk door blijven solliciteren, maar korte dienstverbanden staan ook niet heel geweldig op je CV.

Maar pin je niet vast op deze ene aanbieding, er zijn er momenteel echt heel veel. Recruiters proberen studenten te verleiden om te stoppen met hun HBO-Informatica, dus dan zou ik verwachten dat ze jou ook wel graag zouden willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta

Ik ben zelf begonnen voor €1500 toen ik 20 was (6 jaar geleden), maar dat was met enkel HAVO en dat was eerstelijns IT support, een notoir slecht betaalde baan. Voor een developer met een AD verwacht ik simpelweg meer dan het minimumloon.

[ Voor 5% gewijzigd door purplevendetta op 10-11-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online

Voor een support of helpdesk functie mischien. Maar voor een developer is < 2k gewoon laag. Dat zou betekenen dat 2 jaar langer op een hogeschool rond lopen je 1000 euro per maand meer waard maakt... Nu ben ik zeker iemand die de waarde van educatie ziet, maar dat is wel bizar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:18
Toen ik met PHP werkte en geen echte werkervaring (wel hobbymatig) had begon ik met €2000 bruto loon.
Dat is al wat jaren terug. Het lijkt me daarom zeker niet raar om boven de €2000 te starten.

Ik kom uit dezelfde regio als jij, je mag me wel een PB sturen als je eventuele (lokale)werkgevers wil bespreken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41

Nee. 10 jaar geleden toen ik begon was het al geen goed idee, nu na jaren inflatie moet je toch echt beginnen rond de 2500 euro per maand (beetje afhankelijk van secundaire voorwaarden). Met een AD kan het wellicht iets lager zijn, maar onder de 2000 is echt onder de maat in de huidige markt. En met droge ogen 1700 bieden is echt pure minachting.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickH89 op 10-11-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 22:46
Bedankt voor alle reacties! Ik ga er nog even over nadenken, maar als ik op het aanbod in ga dan ga ik het zeker hoger inzetten!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:00:
Geen ICT, wel technisch, maar de enige keer dat ik tot nu toe in een klap meer dan 10% op vooruit ging, was met mijn meest recente overstap. Ik heb wel jaren gehad waarin ik totaal aan 10% kwam, maar zelfs dat ging in stapjes en over het totaal gezien red ik dat niet. Ik kom zelfs niet aan gemiddeld 8% op jaarbasis, wel in de buurt, maar niet eraan.
Kan echt nog veel harder gaan.
  • 01-01-2016 €2200
  • 01-03-2017 €2500 verhoging bij overgang naar vast contract
  • 01-11-2017 €3858 overstap andere werkgever
  • 01-05-2018 €4158 verhoging bij overgang naar vast contract
  • 01-06-2018 €4558 belangrijke architectcertificaten behaald, extra verhoging erbij onderhandeld
  • 01-11-2019 €6450 overstap andere werkgever
In 3 jaar 10 maanden dus 193,2% erbij komt neer op 32,4% erbij per jaar. Sta nu overigens wel al 2 jaar stil, want op einde van grade ingestroomd, dus moet eerst promotie maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
@DutchGoat Bedenk je wel dat een bedrijf dat een dergelijk bod doet dit ofwel doet terwijl ze beter weten, in dat geval proberen ze je een oor aan te naaien of hebben ze gewoon geen budget. Of ze weten het echt niet en vinden dit een goed bod, dat toont aan dat ze weinig inzicht hebben in de toegevoegde waarde van het personeel. Hoe dan ook is de kans denk ik ook groot dat je eenmaal binnen ook weinig grote stappen gaat kunnen maken die wel zouden passen bij de groei die je aan het begin van een carrière doorgaans maakt.

Als je al een tegenbod doet, zou ik een tegenbod doen met daarin salarisafspraken bij afgebakende stappen die je kunt maken. Behalven van een certificaat bijvoorbeeld.

Maar ik zou zeker ook op andere plekken solliciteren om te kunnen vergelijken. Zeker in de huidige markt. Zelfs in Leeuwarden moet dat lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

***members only***
Zoals de meesten al hebben gezegd: Nee zeggen en wegrennen.
mijn tip als je moeite hebt met werk vinden: detachering. nement heel veel aan, de lonen zijn wel wat lager maar je kunt op heel veel verschillende plekken kijken en ervaring op doen. doe dit max 2 a 3 jaar en ga dan opzoek naar een "echte baan" want uiteindelijk zal een detacheerder je ook altijd uitknijpen.

dit bod is eerder een belediging dan dat het een bod is....

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Er is een nieuw onderzoek uit van intermediair (Salariskompas). Ik vind het allemaal wel vrij "magertjes" ten opzichte van de getallen die hier voorbij komen. Ook vind ik de uitkomst van dat salariskompas ook niet echt stroken met de werkelijkheid (tenzij het gemiddelde brutosalaris van een IT consultant van midden 30 met 12 jaar werkervaring echt maar €3217 per maand is).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:34
Nee, dit is schandalig. Dit is minder dan wat een vakkenvuller, schoonmaker, vuilnisman of een hamburger bakker bij McDonalds verdient. De schoonmaker bij McDonalds krijgt waarschijnlijk nog meer.
Dit is ook niet meer goed te krijgen met onderhandeling dus lekker verder solliciteren. Ik zou 2200 als ondergrens hanteren.
Ik weet overigens niet met welke programmeertaal je ervaring hebt vanuit je opleiding maar PHP banen betalen minder dan de meer enterprise talen. In het begin zal het verschil niet zo groot zijn maar op den duur wel. Nu ben je nog vrij om hier een keuze in te maken. Later zal het lastiger worden om te switchen.
Echter, als je PHP fijn vindt om mee te werken dan is het ook een prima keuze om er mee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
Kid Jansen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:17:
• 01-06-2018 €4558 belangrijke architectcertificaten behaald, extra verhoging erbij onderhandeld
Als ik vragen mag, wat moet ik me hierbij voorstellen? Een algemeen onderwijsprogramma, of een certificaat waarbij het vooral over de produkten van WC-eend gaat? Als er een algemeen onderwijspad naar architect bestaat ben ik eigenlijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

[...]

• 01-01-2016 €2200
In 3 jaar 10 maanden dus 193,2% erbij komt neer op 32,4% erbij per jaar. Sta nu overigens wel al 2 jaar stil, want op einde van grade ingestroomd, dus moet eerst promotie maken.
In wat voor soort functie en met wat voor opleiding is dit dan? Want dit zijn wel bizarre stappen hoor.
Bij mij is de afgelopen 8 jaar, allen bij dezelfde werkgever;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat is in een productie bedrijf, eerst dus op de werkvloer later in de supply chain (planning). Wel met enkel een havo diploma.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
Thompson schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:08:
[...]
allen bij dezelfde werkgever
Dit is het ding. Als je in zijn lijstje kijkt, zie je dat de echt grote stappen gemaakt zijn toen hij overstapte naar een andere werkgever. Dit is ook mijn ervaring, alleen overstappen levert de echte stappen op. Ik doe tot nu toe ook gemiddeld over de 6 jaren heen zo'n 33%, maar ik vermoed dat dat niet kan blijven gaan. Ook alleen HAVO, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

purplevendetta schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:12:
[...]

Dit is het ding. Als je in zijn lijstje kijkt, zie je dat de echt grote stappen gemaakt zijn toen hij overstapte naar een andere werkgever. Dit is ook mijn ervaring, alleen overstappen levert de echte stappen op. Ik doe tot nu toe ook gemiddeld over de 6 jaren heen zo'n 33%, maar ik vermoed dat dat niet kan blijven gaan. Ook alleen HAVO, btw.
Ja ik weet dat daar de grote stappen te maken zijn. Vind het alleen erg lastig om iets te vinden wat nu nog een interessante stap is voor mij zonder dat ik een papiertje heb.
Mijn kennisgebied is ook heel erg gericht nu op de industrie waar ik momenteel in werk en daar zijn in Nederland maar enkele grote werkgevers in (wij zitten denk ik al in de top 5 en de rest zit voor mij op totaal niet interessante locaties want ik wil niet verhuizen).

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19

***members only***
Ter info: het minimumloon in Nederland bedraagt in 2021 1701 euro per maand. Dus je verdient minder dan het minimum. Dat iemand je dit durft aan te bieden is schandalig. Als er nu luxe / uitegebreide secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing waren, maar zelfs dat is niet het geval.

https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 19-09 17:46
t14wo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ter info: het minimumloon in Nederland bedraagt in 2021 1701 euro per maand. Dus je verdient minder dan het minimum. Dat iemand je dit durft aan te bieden is schandalig. Als er nu luxe / uitegebreide secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing waren, maar zelfs dat is niet het geval.

https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2021
Inderdaad, zo snel mogelijk weg hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:08:
Als ik vragen mag, wat moet ik me hierbij voorstellen? Een algemeen onderwijsprogramma, of een certificaat waarbij het vooral over de produkten van WC-eend gaat? Als er een algemeen onderwijspad naar architect bestaat ben ik eigenlijk wel benieuwd.
Meer dat laatste dan het eerste. Salesforce Application Architect + System Architect. Destijds was ik één van zo'n dertig mensen in Nederland die allebei hadden. Is nog één niveau boven, Salesforce Technical Architect, dat waren er destijds maar vijf in Nederland.
In wat voor soort functie en met wat voor opleiding is dit dan? Want dit zijn wel bizarre stappen hoor.
WO dropout, maar wel 5,5 jaar parttime (15u/wk) ervaring in bijbaan als functioneelbeheerder in CRM team op uni. Daarmee begonnen als skilled servicedesk bij Salesforce consulting partner, vervolgens zijn tweede tot één na laatste allemaal als technisch consultant en laatste is architect.

Salesforce ecosysteem is best wel onvolwassen waardoor je al snel bijzonder bent en daardoor hard kan groeien. Wat voor mij vooral het verschil heeft gemaakt is aantal certificaten, veel bekendheid en exposure in ecosysteem/community en gewoon bij heel veel bedrijven solliciteren en daarbij goed onderhandelen. In totaal heb ik meer dan 50 gesprekken gehad bij ruim 20 verschillende Salesforce consulting partners verspreid over twee grote sollicitatierondes: zomer '17 en zomer '19.

De groei van het ecosysteem is ook extreem en daardoor de vraag naar mensen ook. Op de één of andere manier krijgt Salesforce het voor elkaar al jaren exponentieel te groeien. Verdubbelen ongeveer elke drie jaar qua omzet:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dof5Yh0X4AEhAnk?format=jpg&name=large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
Lekker verwarrende X-as, op het eerste oog lijkt SalesForce veel groter te zijn dan de andere genoemde partijen echter gaat het puur om groei sinds oprichting :+

Vervolgens vergelijken ze drie partijen die opgericht zijn in de jaren 70 met een partij die rond de eeuwwisseling is opgericht, tegenwoordig gaat alles sneller O-)

Dat doet overigens geen afbreuk aan de hoge groeicijfers en jou uitstekende salarisgroei ;), ik zit meer in de SAP hoek, over een vergelijkbare periode gegroeid van 2200 naar 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08

***members only***
Ik weet niet wat Symfony doet in de markt, in de zin van; is het moeilijk te leren, zijn de devs/beheerders schaars, etc? Regio en werkervaring zijn normaliter ook wel enigszins bepalend voor het salaris, die spreken allebei misschien niet in je voordeel. Maar dan nog.... ik zou toch voor iedere rol in de IT waar je gaat starten met een papiertje hoger dan MBO wel 2k+ verwachten. Dit is inderdaad letterlijk gewoon minimumloonniveau...

Daarnaast, het is niet dat ze het compenseren met leuke secundaire voorwaarden, meestal kan je nog wel een klein autootje krijgen (Up ofzo), maar zelfs dat zit er niet in zo te zien, geen pensioen. Nee ik zou hier toch echt voor bedanken.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Admin op 10-11-2021 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Kid Jansen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:52:
Meer dat laatste dan het eerste. Salesforce Application Architect + System Architect. Destijds was ik één van zo'n dertig mensen in Nederland die allebei hadden. Is nog één niveau boven, Salesforce Technical Architect, dat waren er destijds maar vijf in Nederland.
Aha. Om je antwoord te plaatsen in de lopende discussie over "is 10% loongroei per jaar normaal in de IT?", waar je misschien onbedoeld op aanhaakte: je hebt de afgelopen 5 jaar dus 14% per jaar gehaald, in een rol met waarschijnlijk een aanzienlijke commerciële component, in wat toch wel een bull market mag heten.

Dat lijkt me iets anders dan dat het normaal is voor IT'ers om gemiddeld 10% per jaar te groeien, en zeker niet om die groei tien jaar lang vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
het kan idd snel lopen als je meer ervaring opdoet bij werkgevers of switched van baan
hieronder mijn situatie (heb HBO)

0jr ervaring (jaar 2010): 2000 (detacheerder certificaten halen)
1jr: 2250 deta naar werkgever1 applicatie/windows beheer
2jr: 2750 promotie werkgever1
4jr: 3250 switch werkgever2
6jr: 3850 switch werkgever3
10jr: 4600 eind werkgever3
10jr: xxxxx switch van werkgever3 naar zzp’er

[ Voor 6% gewijzigd door nemesis2212 op 10-11-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefal
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-08 01:18
Een update.
Sefal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:07:

1. Wie ben je:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO niveau 4 ICT
Werkervaring: 6 jaar
(Woon) Locatie: Amsterdam
Certificering: MCSA 2012R2 en MCSE Cloud platform and Infrastructure 2016

2. Wat doe je:
Functie: Senior Tech Ops Engineer
Werkgever/branche: Media
(Werk) Locatie(s): Amsterdam
Uren/week: 40
Reistijd: 20 min naar kantoor met de fiets/ thuiswerken
Werkdruk: Gezonde werkdruk
3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 2900 €4050
Vakantiegeld:+ 8%
Dertiende/veertiende maand: nee
Pensioeninleg per maand: €88
Mobiliteit per jaar: €50 p/m
overige: Zorgverzekering: 85 euro bruto wordt vergoed per maand
internetvergoeding: €40
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.000
Winstdeling/bonus: ja. Verschilt per jaar behoorlijk.
vakantie dagen: 40
Heeft het nut om te zoeken naar een andere baan voor een hogere salaris? Of is dit wat ik kan vragen met mijn ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:52:
[...]
Dat lijkt me iets anders dan dat het normaal is voor IT'ers om gemiddeld 10% per jaar te groeien, en zeker niet om die groei tien jaar lang vol te houden.
Maar dat was juist het punt: als je 10% per jaar groeit dan zit je in 8 jaar dicht op je plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:19
Sefal schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:29:
Een update.

[...]

Heeft het nut om te zoeken naar een andere baan voor een hogere salaris? Of is dit wat ik kan vragen met mijn ervaring?
Mijn ervaring leert dat je met switchen van werkgever de grootste stappen kunt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
RagingPenguin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:57:
Maar dat was juist het punt: als je 10% per jaar groeit dan zit je in 8 jaar dicht op je plafond.
We gaan een beetje in een kringetje rond, maar de discussie kwam na mijn reactie op iemand die opmerkte dat je met drie jaar ervaring wel aan 5500 bruto zou moeten zitten. Het kán inderdaad (zie bovenstaand voorbeeld), maar het is zeker niet normaal, en mi. ook niet iets dat je zonder verdere informatie kunt zeggen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor die 10% loongroei: de meeste mensen zien dat als ze van werkgever switchen, en zeker niet als jaarlijkse loonsverhoging. De dolgedraaide economie vertekent op het moment ook de dingen, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:52:
Aha. Om je antwoord te plaatsen in de lopende discussie over "is 10% loongroei per jaar normaal in de IT?", waar je misschien onbedoeld op aanhaakte: je hebt de afgelopen 5 jaar dus 14% per jaar gehaald, in een rol met waarschijnlijk een aanzienlijke commerciële component, in wat toch wel een bull market mag heten.

Geen idee hoe je aan die 14% komt, maar dat is hoe dan ook fout. Als je 2 jaar stilstand niet meerekent is €2200 naar €6450 in 3 jaar 10 maanden +32,4% per jaar, reken je het wel mee dan zit ik nu op 5,86 jaar en is het +20,2% per jaar.

Verder heb ik nagenoeg geen commerciële component en ook weinig managementtaken, behalve natuurlijk als architect developers aansturen, maar dat is puur op de inhoud.

Enige waar je dus gelijk in hebt is de bull market, dat is het zeker.
RagingPenguin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:57:
Hangt van de rol af en het soort organisatie. Ik zie het niet zo dat er echt een plafond is. Als je echt goed bent en bij de goede organisatie zit kan je echt wel doorgroeien naar salaris van €10k+ met een inhoudelijke rol in Nederland. Alleen is dat niet voor iedereen weggelegd. Plafond ligt dus meer bij jezelf en bij de organisatie dan de rol.

[ Voor 20% gewijzigd door Kid Jansen op 10-11-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Kid Jansen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:06:
Geen idee hoe je aan die 14% komt, maar dat is hoe dan ook fout.
Klopt. Ik had +193% gelezen als 193%, en dat is 14% per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:06:

Hangt van de rol af en het soort organisatie. Ik zie het niet zo dat er echt een plafond is. Als je echt goed bent en bij de goede organisatie zit kan je echt wel doorgroeien naar salaris van €10k+ met een inhoudelijke rol in Nederland. Alleen is dat niet voor iedereen weggelegd. Plafond ligt dus meer bij jezelf en bij de organisatie dan de rol.
Ja, dat is ook ongeveer wat ik bedoeld met 'plafond'. Als je in dit topic kijkt dan zie je zelden salarissen van 6K+ voor techneuten, maar ze bestaan zeker wel. Maar niet voor iedereen en niet overal, terwijl praktisch iedereen wel door groeit naar ~5.5K, ongeacht kennis en kunde. Ook wel intresant om te zien hoeveel mensen er beginnen te steigeren bij jaarlijkse verhogingen van 10%, mijn halfjaarlijkse verhogingen liggen tot nu toe tussen de 8% en 19%. En ik doe niks exotisch, gewoon web development (en nog steeds bij mijn eerste werkgever).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
purplevendetta schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:12:
Dit is het ding. Als je in zijn lijstje kijkt, zie je dat de echt grote stappen gemaakt zijn toen hij overstapte naar een andere werkgever. Dit is ook mijn ervaring, alleen overstappen levert de echte stappen op.
Members only:

@DutchGoat
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tino844
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 11:40
[...]

• 01-01-2016 €2200
Vind zulke lijstjes altijd leuk om te zien. De enige die je helpt stappen te zetten is jezelf. Als het intern niet kan dan extern opzoeken. Leuk deze lijstjes :)

In de bancaire sector is het trouwens normaal dat je bij promoties 15-20% opslag maakt als ne trede hoger gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesa32
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-11-2021
Zou graag even het volgende willen voorleggen;

Ik heb 6 jaar geleden mijn MBO4 Systeembeheer afgerond en na wat twijfel toch besloten om HBO-ICT Bachelor te doen. 2 jaar geleden na mijn afstuderen aan de slag gegaan bij een IT bedrijf waar zowaar ook een oud MBO studiegenoot werkt na afronden van zijn MBO, op dat moment 4 jaar in dienst dus.

Inmiddels zijn is hij 6 jaar werkzaam voor het bedrijf en ik 2 jaar, allebei dezelfde functie en ik merk dat in dagelijkse werkzaamheden hij veel vaardigheden niet of nauwlijk beheerst die ik op het HBO heb geleerd. Hierdoor heeft hij vaak assistentie van mij nodig om verder te kunnen met iets. Nu hebben wij onderling goed contact en maken van salaris en arbeidsvoorwaarden geen geheim. Hierdoor weet ik dus wat hij verdiend en dat is zo'n 1300 euro bruto meer per maand dan mij, en heeft ook geen studieschuld van pak en beet 30k.

Nu krijg je bij dit bedrijf bij goed fucntioneren elk jaar gemiddels 8% verhoging waardoor hij simelweg meer is verdiend dan mij. Maar toch frustreert het mij enigzins dat hij dus minder kan, en meer krijgt betaald. Voelt een beetje alsof ik word gestraft dat ik niet direct na MBO aan het werk ben gegaan waardoor ik nu minder verdien dan hem. Het bedrijf lijkt overigens echt naar functie te kijken en niet zozeer opleidingsniveau.

Tips om dit op een fatsoenlijke manier bespreekbaar te maken bij het volgende functioneringsgesprek?

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
Mesa32 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:14:

Ik heb 6 jaar geleden mijn MBO4 Systeembeheer afgerond en na wat twijfel toch besloten om HBO-ICT Bachelor te doen. 2 jaar geleden na mijn afstuderen aan de slag gegaan bij een IT bedrijf waar zowaar ook een oud MBO studiegenoot werkt na afronden van zijn MBO, op dat moment 4 jaar in dienst dus.

Inmiddels zijn is hij 6 jaar werkzaam voor het bedrijf en ik 2 jaar, allebei dezelfde functie en ik merk dat in dagelijkse werkzaamheden hij veel vaardigheden niet of nauwlijk beheerst die ik op het HBO heb geleerd. Hierdoor heeft hij vaak assistentie van mij nodig om verder te kunnen met iets. Nu hebben wij onderling goed contact en maken van salaris en arbeidsvoorwaarden geen geheim. Hierdoor weet ik dus wat hij verdiend en dat is zo'n 1300 euro bruto meer per maand dan mij, en heeft ook geen studieschuld van pak en beet 30k.

Nu krijg je bij dit bedrijf bij goed fucntioneren elk jaar gemiddels 8% verhoging waardoor hij simelweg meer is verdiend dan mij. Maar toch frustreert het mij enigzins dat hij dus minder kan, en meer krijgt betaald. Voelt een beetje alsof ik word gestraft dat ik niet direct na MBO aan het werk ben gegaan waardoor ik nu minder verdien dan hem. Het bedrijf lijkt overigens echt naar functie te kijken en niet zozeer opleidingsniveau.

Tips om dit op een fatsoenlijke manier bespreekbaar te maken bij het volgende functioneringsgesprek?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zulke situaties veel vaker gaat tegenkomen. Ik heb ook collega's waarbij ik (als junior/medior) constant de handjes moet vasthouden die meer dan ik verdienen. Maar zoals hier ook al eerder als tip gegeven wordt, job-hoppen is hier de beste optie voor loonsverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

ik zou niet wachten tot het volgende functioneringsgesprek en er gewoon een gesprek voor aanvragen. Waak wel dat je je collega niet in een negatief daglicht zet ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• RagingPenguin
  • Niet online

Ik zou meer aansturen op een functie promotie omdat je vaak de leiding op je neemt e.d. Kijk uit dat je niet je collega's afzeikt, dat komt heel slecht over. Maar als je werkgever dat niet ziet zitten en niet de waarde van een hogere opleiding inziet dan zou ik opzoek gaan naar een werkgever die dat wel doet. Je hebt die inverstering tenslotte niet voor niks gedaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Wat ze hierboven zeggen inderdaad.

Ik wil echt waarschuwen / onderstrepen dat je tijdens zo'n gesprek weg moet blijven bij anderen qua vergelijking: bij dit soort dingen echt alleen vanuit jezelf praten en redeneren.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Verdient hij bovengemiddeld veel of jij bovengemiddeld weinig? In dat laatste geval moet je gewoon met de vuist op tafel slaan, het liefst met een aanbod van een andere werkgever. Dan kan er heus wel wat geregeld worden. Maar het feit dat je het hier vraagt geeft aan dat je enigszins onzeker bent. Die onzekerheid gebruiken werkgevers om jouw salaris laag te houden, wees dus resoluut. In deze markt is het zeer makkelijk om loonsverhoging te realiseren als je onderbetaald wordt. Indien jij qua salaris goed zit en hij overbetaald wordt heeft hij gewoon geluk en denk ik dat je er niet veel aan kan doen.

Een tweede tip is om op je taal te letten, je maakt vrij veel taalfouten, dat associeert men doorgaans niet met talentvolle werknemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Bekijk het even objectief, los van die vriend/collega. Word je betaald op HBO niveau en je aantal ervaring? Als je ergens anders zou gaan werken, zou je dan hetzelfde krijgen of krijg je dan ook die 1300 erbij?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Laatst online: 19-09 14:59
Vraagje:

Ik werk nu als business analist / tester en verdien o.b.v. 34 uur werken € 3810 p.m. bruto . Helaas kan ik hier niet meer doorgroeien en zijn er weinig toekomst mogelijkheden.

Via een andere werkgever heb ik aanbod gekregen van € 3300 p.m. o.b.v. 34 uur werken + leaseauto tot 900 euro p.m. of mobiliteitsvergoeding van 650 euro bruto p.m. Gaat om dezelfde functie maar veel uitdagender en werkdruk zal ook veel hoger zijn. Wat betreft de voorwaarden vind ik dat ik hiermee niet echt vooruit ga en heb daarom een tegenbod gedaan van € 500 waarmee ze niet akkoord zijn gegaan.

Wel willen ze het verschil delen wat neerkomt op € 3550 p.m. Om eerlijk te zijn vind ik dit nog steeds weinig omdat ik via deze werkgever geen occasion mag leasen waardoor ik veel bijtelling zal moeten betalen voor een EV wagen. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Weer een tegenbod doen (wil irritatie voorkomen) of duidelijke afspraken maken dat bij goed functioneren na half jaar bijv. gewenste salaris wordt toegewezen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:17
osbourne1903 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:43:
Vraagje:

Ik werk nu als business analist / tester en verdien o.b.v. 34 uur werken € 3810 p.m. bruto . Helaas kan ik hier niet meer doorgroeien en zijn er weinig toekomst mogelijkheden.

Via een andere werkgever heb ik aanbod gekregen van € 3300 p.m. o.b.v. 34 uur werken + leaseauto tot 900 euro p.m. of mobiliteitsvergoeding van 650 euro bruto p.m. Gaat om dezelfde functie maar veel uitdagender en werkdruk zal ook veel hoger zijn. Wat betreft de voorwaarden vind ik dat ik hiermee niet echt vooruit ga en heb daarom een tegenbod gedaan van € 500 waarmee ze niet akkoord zijn gegaan.

Wel willen ze het verschil delen wat neerkomt op € 3550 p.m. Om eerlijk te zijn vind ik dit nog steeds weinig omdat ik via deze werkgever geen occasion mag leasen waardoor ik veel bijtelling zal moeten betalen voor een EV wagen. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Weer een tegenbod doen (wil irritatie voorkomen) of duidelijke afspraken maken dat bij goed functioneren na half jaar bijv. gewenste salaris wordt toegewezen?

Alvast bedankt.
Stop met je druk maken om kraaltjes en spiegeltjes (lease-auto's). Ik zou niet overstappen voor minder geld. En waarom overigens specifiek 34 uur? Dat zie ik niet vaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:20
MarcoC schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:46:
[...]
Stop met je druk maken om kraaltjes en spiegeltjes (lease-auto's). Ik zou niet overstappen voor minder geld. En waarom overigens specifiek 34 uur? Dat zie ik niet vaak.
Betreffende user maakt zich niet druk om kraaltjes en spiegeltjes, maar geeft aan er financieel op achteruit te gaan met de nieuwe regeling.

Persoonlijk zou ik niet zo snel akkoord gaan met het inleveren op je voorwaarden tenzij je echt heel harde garanties kunt afdwingen dat dit op de korte termijn gecompenseerd gaat worden en dat je heel veel meer groeimogelijkheden hebt.
Maar in mijn ogen is het feit dat men moeilijk doet over een paar honderd euro bij aanvang van je contract ook wel een teken aan de wand dat het maar de vraag is of je harde garanties gaat krijgen en enig perspectief hebt naar de toekomst toe.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
MarcoC schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:46:
[...]
Ik werk voor een verzekeraar (Cao = 34 uur), Hiervoor werkte ik 40 uur in de week + 10 uur reizen, maar dankzij deze switch verdien ik meer en werk ik 4 dagen in de week zonder reistijd. Via de nieuwe werkgever kan ik wel 40 uur werken, maar ik onderhandel liever o.b.v. 34 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
Mugwump schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:51:
[...]

Betreffende user maakt zich niet druk om kraaltjes en spiegeltjes, maar geeft aan er financieel op achteruit te gaan met de nieuwe regeling.

Persoonlijk zou ik niet zo snel akkoord gaan met het inleveren op je voorwaarden tenzij je echt heel harde garanties kunt afdwingen dat dit op de korte termijn gecompenseerd gaat worden en dat je heel veel meer groeimogelijkheden hebt.
Maar in mijn ogen is het feit dat men moeilijk doet over een paar honderd euro bij aanvang van je contract ook wel een teken aan de wand dat het maar de vraag is of je harde garanties gaat krijgen en enig perspectief hebt naar de toekomst toe.
Mee eens, maar aan de andere kant, hoe meer ik ga eisen, hoe groter de verwachtingen zullen zijn. Wat zijn de ervaringen hier? Is het normaal om nog een poging te wagen om dichter bij het door mij gewenste bedrag te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
osbourne1903 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:01:
[...]

Mee eens, maar aan de andere kant, hoe meer ik ga eisen, hoe groter de verwachtingen zullen zijn. Wat zijn de ervaringen hier? Is het normaal om nog een poging te wagen om dichter bij het door mij gewenste bedrag te komen?
Ik denk dat je je vooral moet afvragen hoe graag je de baan wilt. Ben je bereid om weg te lopen als je niet krijgt wat je wilt? En heb je andere opties? Je kan proberen om verder te onderhandelen, maar je kans is redelijk groot dat je niet meer gaat krijgen. En als je wilt onderhandelen, dat is een stuk makelijker als je een ander hoger bod hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
[...]

Wat ik mij afvraag, waarom hebben ze jou een lager bruto salaris aangeboden dan wat je nu krijgt? Weten ze niet dat de markt zit te schreeuwen om mensen of wisten ze niet wat je nu verdient? De enige reden die ik zo zie dat je niet de ervaring hebt die zij vragen. Hoe graag wil je bij deze werkgever werken? Kan je verder zoeken?

Maak je geen zorgen over verwachtingen, iedereen dient ingewerkt te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Loev op 12-11-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

[...]

Is gewoon niet waar. Ze doen je toch een aanbod? De verwachting is dat je hier op reageert, al dan niet met een tegenbod.

Als je een hogere titel krijgt (Principal ipv Senior bv), dan ja. Maar iets hoger in de schaal? Nee..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

Ervaring kan je prima op doen en een stuk meer verdienen. Ik vind het gewoon schandalig dat ze dit hebben aangeboden. Een werkgever die zo'n aanbod doet, kan je toch niet serieus nemen? Jaren studeren en niet fulltime kunnen werken moet je toch terug kunnen verdienen. Ervaring op doen en goed verdienen gaat prima samen. Als bezorger van PostNL verdien je beter bijvoorbeeld.

@DutchGoat
Alles rond de 2k is te weinig, tenzij het lager dan mbo niveau 3 is en minder dan twee jaar werkervaring. Rond de 2500 is toch wel het minimum in dit geval. Bij de overheid start je ruim op 2400 (schaal 7) op de servicedesk na een mbo opleiding: https://www.werkenvoorned...erheid/arbeidsvoorwaarden hbo-bachelor is minimaal schaal 8, maar vaak schaal 9. En dan werk je geen 40 uur, maar 36 uur, waardoor het uurloon feitelijk nog een stuk hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sho1993
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-07 20:04
[...]

***members only***

Dat is in een productie bedrijf, eerst dus op de werkvloer later in de supply chain (planning). Wel met enkel een havo diploma.
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronos
  • Laatst online: 17-07 10:39
Hallo iedereen, nog nooit wat gepost op Tweakers, maar wel jaren rondgekeken hier.
Nu ik wat om mij heen aan het kijken ben, ben ik benieuwd of het salaris wat ik in mijn hoofd heb haalbaar is voor de volgende stap.

Ik heb binnenkort een gesprek voor Manager Servicedesk, een team van 9 medewerkers bij een IT service provider.
Ik mik op een salaris van 5.5k per maand.

Momenteel ben ik supervisor Servicedesk voor een global team van 2 medewerkers (eentje in NL, andere in Singapore) en werk hier nu iets meer dan 2 jaar.

Als ik een toekomst beeld moet schetsen, dan zie ik mezelf over X jaren hopelijk als IT Service Delivery Manager aan de slag gaan, maar weet niet hoe lastig dat is zonder de "echte" ervaring.
Bij mijn huidige werkgever ben ik wel bezig met het implementeren van SLA etc. dus ik heb er wel iets ervaring in, de uitdaging is dat dit een US based company is, die stroef is met verbeteringen aan te nemen vanuit NL.

Ben erg benieuwd naar jullie mening!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO 3 Systeembeheer (niet afgerond)
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Supervisor Servicedesk
• Werkgever/branche: Vliegtuig industrie
• (Werk) Locatie(s): 1 dag thuis, rest op kantoor in ZH
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten fietsen
• Werkdruk: zeer laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4185
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €300 per jaar ESOP regeling, bestaat niet officieel in NL, maar soort van aandelen uitgekeerd
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.237

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €390,52 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR, vrij standaard geloof ik
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: business trips mogelijk naar US, Azie (na corona), creditcard van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.923

[ Voor 4% gewijzigd door jeronos op 16-11-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoGue87
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:13
Members only: title

Vanuit omscholing bij deze werkgever gekomen, ontzettend leuke club maar benieuwd of ik verdien wat bij de functie hoort. Internet / Glassdoor etc. levert niet al te veel hits op , toch benieuwd wat tweakers hier van vindt!
Het bedrijf is vrij open over wat er verdient wordt aan de consultants (90 - 110 per uur) maar ik mis een goede berekening om dit naar mezelf te vertalen

[ Voor 4% gewijzigd door RoGue87 op 19-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sho1993
RoGue87 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:31:
***members only***

Vanuit omscholing bij deze werkgever gekomen, ontzettend leuke club maar benieuwd of ik verdien wat bij de functie hoort. Internet / Glassdoor etc. levert niet al te veel hits op , toch benieuwd wat tweakers hier van vindt!
Het bedrijf is vrij open over wat er verdient wordt aan de consultants (90 - 110 per uur) maar ik mis een goede berekening om dit naar mezelf te vertalen
Ik ben nu in dienst via detachering daarna word ik overgenomen door opdrachtgever. Mijn uurtarief is €90 en werk 40 uur. Ik krijg ongeveer de helft hiervan als salaris.

Geen idee wat normaal maar vind je salaris met die 10-12 jaar werkervaring wel erg mager zeker in Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoGue87
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:13
Sho1993 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:30:
[...]

Ik ben nu in dienst via detachering daarna word ik overgenomen door opdrachtgever. Mijn uurtarief is €90 en werk 40 uur. Ik krijg ongeveer de helft hiervan als salaris.

Geen idee wat normaal maar vind je salaris met die 10-12 jaar werkervaring wel erg mager zeker in Noord-Holland.
Thanks voor je response! De 10 jaar was helaas in IT beheer. In mijn huidige functie komt dat eigenlijk niet aan bod naast begrip van het it landschap en mogelijke knelpunten met firewalls etc. De 2 jaar is relevanter!

Die verdeelsleutel ligt toch een stuk beter,toch maar eens over na denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RoGue87 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:31:
***members only***

Jaarsalaris x 1,2 zodat je grofweg de salaris kosten hebt die je werkgever kwijt is. Daarbij tel je alle andere secundaire vergoedingen en neem je nog een paar k voor overige zaken. Dan weet je grofweg wat je kost. Je weet je commerciële tarief en je uren die je declarabel bent. Dan weet je ook bij benadering hoe groot t gat is.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Factor 1.6 is realistischer als er ook zaken als leaseauto etc meespelen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:16
Het ligt aan veel meer. Zaken zoals kantoor, overhead, sales, administratie, en ga zo verder maken dat je minder salaris krijgt dan je oplevert. Voornamelijk ook een stukje buffer, veel kleinere organisaties houden een buffer aan van 6 maanden qua loonkosten. Dus alhoewel er misschien gemiddeld sprake is van een factor 1,6, is dat slechts gemiddeld en maakt het type organisatie waar je voor werkt enorm veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 12:38
Zojuist te horen gekregen dat ik weer promotie ga maken. Nog geen afspraken gemaakt over loonsverhoging. Benieuwd wat jullie van mijn huidige package vinden:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 19-09 13:06
Na aangegeven te hebben dat ik in de markt zie dat er meer mogelijk is, en ook wat heb afgetast, een verhoging geaccepteerd bij huidige baan. Na wat wikken en wegen wil ik de vrijheid die ik heb niet opgeven voor netto paar honderd euro erbij.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hmmbob schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:39:
Factor 1.6 is realistischer als er ook zaken als leaseauto etc meespelen.
1.6 - 2 word er gezegd.
Beiden afhankelijk van de exacte situatie, maar niet onrealistisch.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
[...]

In loondienst een salaris van €45/uur? Doe je goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:13
Ravian18 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:17:
Zojuist te horen gekregen dat ik weer promotie ga maken. Nog geen afspraken gemaakt over loonsverhoging. Benieuwd wat jullie van mijn huidige package vinden:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Universiteit (geen relevante opleiding)
• Werkervaring: 4 jaar relevante werkervaring

2. Wat doe je:
• Functie: Site Reliability Engineer/Solutions Architect. Betreft 50/50 rol, zowel verantwoordelijk voor technisch beheer bestaande applicaties als uitwerken klantwens naar technisch ontwerp
• Werkgever/branche: Financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holand
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen (obv 40 uur)
• Gewerkte uren/week: 36 uur
• Reistijd: 25 min (met auto)
• Werkdruk: wisselt per maand maar meestal hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3510 (3900 obv 40 uur)
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45.500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50 regeling, inleg afhankelijk van leeftijd
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: premieovereenkomst
• Mobiliteit per jaar: Tesla model 3, onbeperkt privé kms, 150 netto eigen bijdrage
• Overige: telefoon en laptop van de zaak, goed opleidingsbudget
Erg laag salaris imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

In loondienst of iets als midlance? Want zo'n 7000 euro per maand voor een uurtarief van minder dan 100 euro per uur is imo wel erg extreem voor traditionele loondienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Vergeet ook niet dat je om de 5 jaar €750,- mag spenderen aan het inrichten van een thuiswerkplek. Daar bovenop mag je nog eens €750,- uitgeven waarmee je met je IKB een belastingvoordeel kan krijgen. Daarnaast heb je een ov-pas voor zakelijke reizen waarmee je ook 1e klas mag (2de klas indien het alleen ww is). Mocht je dienstreis meer dan 4 uur duren dan heb je recht op een overnachting waar je nog allerlei vergoedingen bij aan kan vinken (dagvergoeding, avondvergoeding, diner, ontbijt, overnachting en eventueel lunch).

Ik werk zelf ook bij de rijksoverheid en zou gek zijn om daar weer weg te gaan. Vooral het werk-privé balans is voor mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sho1993
RagingPenguin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:09:
[...]

In loondienst of iets als midlance? Want zo'n 7000 euro per maand voor een uurtarief van minder dan 100 euro per uur is imo wel erg extreem voor traditionele loondienst.
Loondienst. Salaris gaat over 6 maand nog omhoog als ik definitief wordt overgenomen. Moet wel zeggen dat ik wel echt het team vooruit trek en op sommige vlakken echt het team leid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Sho1993 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:35:
[...]

Loondienst. Salaris gaat over 6 maand nog omhoog als ik definitief wordt overgenomen. Moet wel zeggen dat ik wel echt het team vooruit trek en op sommige vlakken echt het team leid.
Wil je je huidige lijstje ook delen? Zie wel een post met je verloop, maar ben benieuwd naar je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 10:04
Inmiddels al weer een paar weken verder en sinds vorige week voorzien van opdracht. Daarbij ben ik na +/- 3 jaar 36u gewerkt te hebben, weer 40 uur gaan werken.

Heb voor mijnzelf al wel besloten dat dit mogelijk mijn laatste stap word in loondienst omdat ik persoonlijk de toegevoegde waarde niet meer ervaar van een detacheringsbureau. Mijn opdrachtgever dacht dat ik voor mijnzelf was begonnen. Voordat ik deze job aannam had ik al een paar onderhandelingen (voor opdrachten) lopen om te gaan Freelancen. 8 jaar loondienst was leerzaam en goed maar wil dit toch graag serieus proberen. De huidige opdracht is een grote MSP-er waar ik nog best veel kan opsteken en wat me ook ruimte geeft om me nog iets beter voor te bereiden zoals certificeringen e.d. Komend jaar wil ik me opnieuw gaan inschrijven. Daar waar ik voorheen uitsluitend hardware en software verkoop voor erbij deed, wil ik me nu gaan focussen op consultancy.

Members only:

Zeker niet slecht! Voor nu weer lekker aan de bak om nog een paar mooie certificeringen te behalen.
Onlangs een nieuwe job aangenomen, zat vanaf juni dit jaar intern bij de Gemeente maar kwa werk toch niet helemaal naar mijn zin... per 1 nov nieuwe uitdaging!

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik vind het een prima salaris voor iemand die geen relevante opleiding heeft gedaan en vier jaar ervaring heeft. Daarnaast heeft die prima secundaire voorwaarden. Waarom vind jij het laag?

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 21-11-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:31
.

[ Voor 100% gewijzigd door perspectivebass op 07-12-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:49:
[...]

Ik vind het een prima salaris voor iemand die geen relevante opleiding heeft gedaan en vier jaar ervaring heeft. Daarnaast heeft die prima secundaire voorwaarden. Waarom vind jij het laag?
Een SRE/architect verdient over het algemeen een stuk meer, denk dat hij vooral daarop doelt. Je bent ook niet echt een 'junior' of beginner in zo'n functie, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RagingPenguin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:09:
[...]

Want?

Stel 160 facturable uren per maand en een uur tarief van €90,- dan zit je op 14,4K per maand. Doe dat door 2 (maar hier in het topic hebben ze het over 1.6 tot 2) en zit je op €7200,-. (met 1.6 zelfs op €9000,-)

Ik krijg meteen alweer jeuk van die loondienst regeltjes. De werknemer brengt al het geld in het laadje maar overhead loopt er mee weg. (ja ja ligt aan waar voor loondienst je doet, ik heb het hier over consultants)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 15:48
Members only:

Financieel heb ik niks te klagen en werk ook met leuke collega’s samen. Ik mis wel de inhoudelijke, technische en complexe uitdagingen vanuit mijn verleden als developer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:56:
[...]

Want?

Stel 160 facturable uren per maand en een uur tarief van €90,- dan zit je op 14,4K per maand. Doe dat door 2 (maar hier in het topic hebben ze het over 1.6 tot 2) en zit je op €7200,-. (met 1.6 zelfs op €9000,-)

Ik krijg meteen alweer jeuk van die loondienst regeltjes. De werknemer brengt al het geld in het laadje maar overhead loopt er mee weg. (ja ja ligt aan waar voor loondienst je doet, ik heb het hier over consultants)
Ik denk niet dat het nuttig om hier een hele morele of politieke discussie te houden over de verdeling van geld in de maatschappij. Ik kijk gewoon naar wat normaal is in de markt en een uurtarief van <100 euro is over het algemeen een junior rol en een slaris van >6000 is meer senior(+). Als je daar morele bezwaren tegen hebt dan is dat helemaal prima, maar dat verandert niet magisch de rest van de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Tylen schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:56:

Weet je wel zeker dat hij "erg extreem" zei als moreel/ethisch oordeel? Hij bedoelde wellicht gewoon "het komt niet veel voor", want dat is sowieso het geval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Vanaf 1 januari ga ik beginnen aan een mooie nieuwe uitdaging waarbij ik een hele mooie stap heb kunnen maken in salaris en hopelijk ook in werkplezier.

Members only:

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rebmad
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 15:58
Members only:

[ Voor 21% gewijzigd door Rebmad op 24-11-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
@Rebmad, je vakantiegeld is wat laag. Uitgaande van de minimale 8% zou dat 3464 moeten zijn. En het idee van 4 is dat je daar de absolute waarde van de pensioenbijdrage van je werkgever vermeldt (en dus ook optelt). Dit zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebmad
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 15:58
wheel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:07:
@Rebmad, je vakantiegeld is wat laag. Uitgaande van de minimale 8% zou dat 3464 moeten zijn. En het idee van 4 is dat je daar de absolute waarde van de pensioenbijdrage van je werkgever vermeldt (en dus ook optelt). Dit zegt niet zoveel.
Vakantiegeld gefixed. Ik ging aan de haal met het bedrag van mijn vorige overeenkomst, welke enkele weken geleden deze upgrade heeft gehad. Het was laat gisteravond :z

De actuele pensioenbijdrage is op dit moment onbekend, gezien de administratieve update van de vernieuwde overeenkomst onderop de stapel ligt bij de pensioenuitvoerder. Deze partij heeft daar een handje van. Zodra ik een update heb post ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelHensen
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik ben bij dit bedrijf begonnen als Junior en maak nu na een jaar de sprong naar Medior. Daarbij hoort een schaalverhoging van 2510 naar 2830. Mijn positie in de schaal was bij allebei onderaan.
Ik sta op het punt om een vast contract te tekenen en ben benieuwd of ik eruit haal wat erin zit. Voor mijn gevoel is mijn salaris vrij laag.

Ik vind dat ik relatief veel nevenwerk doe wat meer met business analyse en product management te maken heeft.

Graag feedback!

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door AxelHensen op 23-11-2021 14:44 . Reden: Opleiding aangevuld, uren aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
AxelHensen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:41:
Ik ben bij dit bedrijf begonnen als Junior en maak nu na een jaar de sprong naar Medior. Daarbij hoort een schaalverhoging van 2510 naar 2830. Mijn positie in de schaal was bij allebei onderaan.
Ik sta op het punt om een vast contract te tekenen en ben benieuwd of ik eruit haal wat erin zit. Voor mijn gevoel is mijn salaris vrij laag.

Ik vind dat ik relatief veel nevenwerk doe wat meer met business analyse en product management te maken heeft.

Graag feedback!

***members only***
Die 44 uur lijkt me niet je contracturen? Ik denk dat het wel redelijk is gezien je werkervaring. Je kan misschien ergens richting de 3000/3200 krijgen, of bv. een leaseauto, maar dit oogt niet heel slecht. Wellicht tegenbod doen van 3000 en/of kijken of je een vastgesteld groeitraject kan opstellen met wat harde benchmarks en dito salarisgroei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AxelHensen
  • Laatst online: 16-11-2024
Nee contracturen is 40. Was me even onduidelijk wat gevraagd werkt. Gewerkt is meestal hoger maar mag ik opsparen middels tijd voor tijd.

Ik heb mijn post ook even aangepast.
The_Admin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:56:
[...]

Die 44 uur lijkt me niet je contracturen? Ik denk dat het wel redelijk is gezien je werkervaring. Je kan misschien ergens richting de 3000/3200 krijgen, of bv. een leaseauto, maar dit oogt niet heel slecht. Wellicht tegenbod doen van 3000 en/of kijken of je een vastgesteld groeitraject kan opstellen met wat harde benchmarks en dito salarisgroei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
@AxelHensen Voor iemand met 1 jaar ervaring op UX-gebied lijkt me het nieuwe bedrag erg schappelijk. Het is me niet duidelijk of je opleiding aansluit - is 'HBO ICT' bijvoorbeeld Informatica of CMD? En ik weet niet of je het 'nevenwerk' als plus- of als minpunt ziet? Ze lijken me tamelijk relevant.

@The_Admin Een interne UX-designer met 1 jaar ervaring en een leaseauto? Ik denk dat ze zeldzaam zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 23-11-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
De meeste medior zullen meer verdienen, maar de meeste desingers met dezelfde ervaring minder. Opzich lijkt het mij normaal dat als je in een jaar medior word je onderaan die schaal zit.
Voor zover ik het kan beoordelen is dit niet heel vreemd, in tegenstelling tot wat ze je op school leren design je meer voor de persoon die de factuur betaald dan voor de gebruiker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 12:44

mwa

In welke schaal/trede zit je hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:31

Graag feedback!

***members only***
Hoe meer senior je wordt hoe meer je bezig bent met deze nevenactiviteiten en kom je er achter dat veel van deze activiteiten zorgt dat het 'echte' werk beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

mwa schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:14:
[...]

In welke schaal/trede zit je hiermee?
Schaal 10 trede 6. In mijn functieprofiel is het nog wel mogelijk om naar 11 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomUsername8
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-01-2024
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Laatst online: 18-09 18:22
Ik zou minimaal rond de 3000 per maand eisen als je het gevoel hebt dat je waardevol bent en makkelijk aan projecten kunt werken. Als het om een baan als developer gaat is werkervaring en ervaring met de programmeertaal waarmee je werkt in de meeste situaties belangrijker dan wat voor opleiding je (bijna) hebt afgerond.

Als je na 2 jaar nog maar zoveel verdient vind ik persoonlijk dat ze je flink naaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Stroopwafels op 25-11-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO niveau 4 systeembeheerder
• Werkervaring: 4 jaar (in 2 functies van servicedesk en systeembeheer)
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheer
• Werkgever/branche: dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: +- 1 uur per dag
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: €8% maandelijks
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € ja maar onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € Leaseauto, incl. brandstofpas
• Overige: telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 25-11-2021 21:00 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dit is wel erg weinig. Onderschat je afgeronde BSc en werkervaring niet. Je wordt nu betaald of je 20 bent en een bijbaantje hebt imho

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Voor dit bedrag kan je beter op de bus gaan zitten, verdien je flink meer. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 25-11-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Ik heb mbo, ben technisch applicatiebeheerder en verdien €3617,- per maand. Ik zou toch maar eens met je baas gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 06-09 20:43
Eens met bovenstaande reacties, ik zou daarnaast ook adviseren om voor je gesprek met je werkgever ook ergens anders een keer vrijblijvend het gesprek aan te gaan. Met het vele thuiswerken is waarschijnlijk een groot deel van Randstad wel haalbaar, bij mijn werkgever (in Rotterdam) heb ik ook collega's uit Tilburg en Eindhoven die bijvoorbeeld 1x per week naar kantoor komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kleine update.

Members only:
Pagina: 1 ... 106 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.