[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 737.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 06:54
Er is bij ons de afgelopen 2 nachten een inbraakgolf in tuinen en auto's. Ik heb de materie niet gelezen en hoop dat iemand mij snel kan helpen.

Als ik een G3 camera koop zonder NVR zijn er dan op andere manier mogelijkheden om beelden op te slaan?

Ik beschik over een usg, switch zonder poe en 2x ac lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:59

zeroday

There is no alternative!

Deef_K schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:20:
Er is bij ons de afgelopen 2 nachten een inbraakgolf in tuinen en auto's. Ik heb de materie niet gelezen en hoop dat iemand mij snel kan helpen.

Als ik een G3 camera koop zonder NVR zijn er dan op andere manier mogelijkheden om beelden op te slaan?

Ik beschik over een usg, switch zonder poe en 2x ac lite.
je zal de video controller op een windows computer, VM, of linux gebak moeten zetten.
NVR is niet persé nodig.

Pas wanneer je de cloudkey 2 plus hebt kun je 'Unifi Protect' gaan gebruiken.

Ik heb een G3 welke zijn beelden naar mijn NAS opslaat via de Video Controller.
Je kan ook een RTSP compatible software gebruiken om rechtstreeks beelden te kunnen pakken volgens mij.
je hebt in ieder geval wat software nodig.

*en een POE converter of POE switch* om de G3 te kunnen voeden

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 25-10-2018 13:44 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik beschik over een synology ds211+. Ik ga hier snel induiken. Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:51
HKLM_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

AC Lite? Iets duidelijker met je wensen is wel handig :P
Naja, wensen op zicht wel duidelijk.

Ik wil in huis : bedraad, draadloos, ook nog PoE Camera(s), dus vandaar losse router (omdat je daar meer mee kan dan de Amplify) en dus een separaat access point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
AiR60 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:43:
[...]

Naja, wensen op zicht wel duidelijk.

Ik wil in huis : bedraad, draadloos, ook nog PoE Camera(s), dus vandaar losse router (omdat je daar meer mee kan dan de Amplify) en dus een separaat access point
Je zal dan nog wel een switch nodig hebben die POE ondersteund. Deze heeft ubnt ook wel in zijn Unifi serie.

pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Wat voor PoE camera's heb je?

[ Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 25-10-2018 15:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
HKLM_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:46:
[...]

Je zal dan nog wel een switch nodig hebben die POE ondersteund. Deze heeft ubnt ook wel in zijn Unifi serie.

pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Wat voor PoE camera's heb je?
Ook nog geen Camera's, maar je raadt het al... ubiquity is de bedoeling :)

Ik dacht dus aan de edgerouter 6p omdat die zowel poe heeft als uitgebreide router functie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:54

Ethirty

Who...me?

AiR60 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Ook nog geen Camera's, maar je raadt het al... ubiquity is de bedoeling :)

Ik dacht dus aan de edgerouter 6p omdat die zowel poe heeft als uitgebreide router functie etc
Dat is 24v passive PoE. Geloof dat een aantal camera's dat wel aan kunnen, maar beter kies je gewoon voor normale PoE. En dan heb je dus meer aan bijv een ERX/ER4 en een UniFi PoE switch, want zoals ik al aangaf heeft de 6p geen switch poorten.

Je kan de poorten waarschijnlijk wel bridgen, maar dat is een beetje zonde van zo'n mooie router.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ik ga mijn Unifi familie uitbreiden met een G3 camera. Net binnen.

Vraagje alleen: het lijkt alsof er 1 as mist om de camera te stellen. Mijn plan was om hem onder een hoek op te hangen aan de muur, maar ik zou hem dan wel graag nog willen levelen zodat de horizon recht is... dat kan niet lijkt het bijna. Klopt dat, of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 19:34
jorgen83 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:04:

Vraagje alleen: het lijkt alsof er 1 as mist om de camera te stellen. Mijn plan was om hem onder een hoek op te hangen aan de muur, maar ik zou hem dan wel graag nog willen levelen zodat de horizon recht is... dat kan niet lijkt het bijna. Klopt dat, of mis ik nu iets?
Tilt lock losdraaien, camera iets roteren en de tilt lock weer vastdraaien?

Ik heb er zelf geen een maar de handleiding laat de camera ook op zijn kop hangend zien dus je moet de camera kunnen draaien ten opzichte van de base.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik was altijd in de veronderstelling dat het een ball-mount was die aan 1 kant kan wegkantelen?

Afbeeldingslocatie: https://prd-www-cdn.ubnt.com/media/images/product-features/versatile-mounting.jpg

Wat je dus zegt is dat je de camera niet kan draaien tov de mount? Je hebt wel eerst de ring losgedraaid?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ethirty Je kunt dát type G3 inderdaad op praktisch alle manieren draaien en kantelen (ik heb er hier 5 van dat type op de foto en één "pro" welke exact datzelfde ook kan). Er zijn echter meerdere typen met G3 in de naam dus de vraag is: Welk type heeft @jorgen83 ?

https://www.ubnt.com/products/#unifivideo

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 25-10-2018 18:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YRIvGJGt09PMFJ6BPanA5chk/full.jpg

camera tegen de muur, onder een hoek en beeld is recht ..
;-)
je kan gewoon alles losschroeven en draaien. Werkt als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Laatst online: 19-06 11:37
Haha, ok iets meer kracht zetten dus :D thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 16:40
Leuk spul heeft ubiquity toch :) Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat nieuws gekocht heb om mee te spelen maar het begint weer te kriebelen. Cameras heb ik al genoeg dus dat zal het wel niet worden maar ik zag in de pricewatch een in-wall hd staan die er aan zit te komen.

Een oude ap kan dan mooi naar familie (die zaten laatst te klagen over slechte wifi) en ik heb nieuw speelgoed. :)

Iemand een idee wanneer deze in-wall te koop is in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hó hó..... Éérst de CloudKey Generation 2 Plus, hé :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laagheim schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:17:
Iemand een idee wanneer deze in-wall te koop is in Nederland?
Ik wist niet dat die al beschikbaar was voor retail. Maar zoals altijd denk ik dat je daar minimaal een maand of 3 voor mag uittrekken. Nu (sinds kort) beschikbaar in hun eigen store betekent denk ik dat je hem op z'n vroegst in januari in Nederland zult zien. Maar wellicht dat @Kavaa daar wat meer info over heeft? Normaliter weet die iets meer door contact met de importeur/distributeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 12:55
RobertMe schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:27:
[...]

Ik wist niet dat die al beschikbaar was voor retail. Maar zoals altijd denk ik dat je daar minimaal een maand of 3 voor mag uittrekken. Nu (sinds kort) beschikbaar in hun eigen store betekent denk ik dat je hem op z'n vroegst in januari in Nederland zult zien. Maar wellicht dat @Kavaa daar wat meer info over heeft? Normaliter weet die iets meer door contact met de importeur/distributeur.
Welke In-Wall Precies? Neem aan dat het over de nieuwe gaat?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
RobertMe schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:32:
[...]

Gaat inderdaad over de IW HD
We gebruiken ze zelf niet echt, maar heb het even opgevraagd, zodra ik het weet zal ik het posten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
@Kavaa @RobertMe
Thanks! Het is speelgoed dus het kan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Laagheim schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:52:
@Kavaa @RobertMe
Thanks! Het is speelgoed dus het kan wachten.
Rond Midden December krijgen we een kleine echt hele kleine batch binnen.
Mocht je echt interesse hebben, dan kunnen we ze wel reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
@Kavaa Top. Zet me maar op de lijst. :)

Edit: oh ja de prijzen? Zag dat ze in engeland 200 pond doen dus in nederland 220?

[ Voor 51% gewijzigd door Laagheim op 25-10-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Ethirty schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Dat is 24v passive PoE. Geloof dat een aantal camera's dat wel aan kunnen, maar beter kies je gewoon voor normale PoE. En dan heb je dus meer aan bijv een ERX/ER4 en een UniFi PoE switch, want zoals ik al aangaf heeft de 6p geen switch poorten.

Je kan de poorten waarschijnlijk wel bridgen, maar dat is een beetje zonde van zo'n mooie router.
De 6P geen switch poorten....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29
hermanh schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Nog een mogelijkheid zou zijn om een nieuwere generatie EOP te nemen.
Dan zit je dichterbij de gigabit

Van de vrienden van Tweakers.net.. :) https://nl.hardware.info/...powerline-adapters-review
Helaas nog geen geaarde stopcontacten in de woonkamer (bj 1966).

Maar wordt opgelost. Gisteren de beslissing genomen we gaan groots verbouwen, waardoor o.a. de houten (top)vloer eruit gaat incl onderliggende schelpen.

Ik gooi er een CAT6A kabel in ri tuinkantoor/garage. Zijn we wel een jaar verder maar zolang kan ik prima sub-optimaal via wifi werken of via EOP.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik heb nu een week IPS draaien maar nog geen enkele threat zien verschijnen. Het is toch enkel de toggle aanzetten in de settings en dat is het? Of zijn er nog andere zaken te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lowfi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:15:
Ik heb nu een week IPS draaien maar nog geen enkele threat zien verschijnen. Het is toch enkel de toggle aanzetten in de settings en dat is het? Of zijn er nog andere zaken te doen?
In principe is dat alles ja. Mocht je willen testen of het werkt kun je het volgende commando uitvoeren op Linux (of een ander *nix systeem)
curl -A "BlackSun" www.google.com

Dit vraagt google.com op met BlackSun als user agent, en zou gedetecteerd/geblokkeerd moeten worden door IDS/IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik doe het via raspbian. Geen alarmbellen in unifi...

Weird:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Yn8suK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

AiR60 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

De 6P geen switch poorten....?
Ja het is puur een meerpoorts router. Er zit voor zover ik weet geen switch chip in.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethirty schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Ja het is puur een meerpoorts router. Er zit voor zover ik weet geen switch chip in.
Nou dat is niet enkel voor zover jij weet hoor. Je hebt het bij het juiste eind namelijk.
Er zit zeker geen switchboard in en het zijn allemaal individuele poorten. Hetzelfde geldt overigens voor de Edgerouter 4.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 12:49
De KPN Experiabox verzorgd helaas geen goede Wifi dekking in onze woning, en de slechts 4 poorten zijn ook wat te weinig. Tijd dus om het netwerk te upgraden.

Ik wil graag een switch, en twee Acces Points ophangen. Waarbij ik de Wifi van de Experiabox wil uitschakelen, en het signaal hiervan wil vervangen met de Acces Points > mede zodat devices naadloos schakelen tussen de twee Acces Points.
Er zijn in huis voldoende netwerk aansluitingen beschikbaar. Op de punten waar ik de APs ophang, wil ik deze graag enkel met een netwerk kabel aansluiten, zonder tussenkomst van een POE adapter. Dit moet kunnen met een switch welke POE uitgangen heeft.
Vraag, lukt dit met de volgende setup? Het verschil tussen 802.3af/A PoE en 24V PoE is mij namelijk niet helemaal duidelijk?

Switch: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
2x AP: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
@dewil1990 Op pagina 9 van dit document staat een tabel met unifi producten die ondersteund worden door welke switch: https://dl.ubnt.com/ds/uap-iw-hd_ds.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewil1990 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:29:
Op de punten waar ik de APs ophang, wil ik deze graag enkel met een netwerk kabel aansluiten, zonder tussenkomst van een POE adapter. Dit moet kunnen met een switch welke POE uitgangen heeft.
Vraag, lukt dit met de volgende setup? Het verschil tussen 802.3af/A PoE en 24V PoE is mij namelijk niet helemaal duidelijk?

Dat kan gewoon en is al een kleine 100 keer in deze topic reeks langsgekomen... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
dewil1990 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:29:
De KPN Experiabox verzorgd helaas geen goede Wifi dekking in onze woning, en de slechts 4 poorten zijn ook wat te weinig. Tijd dus om het netwerk te upgraden.

Ik wil graag een switch, en twee Acces Points ophangen. Waarbij ik de Wifi van de Experiabox wil uitschakelen, en het signaal hiervan wil vervangen met de Acces Points > mede zodat devices naadloos schakelen tussen de twee Acces Points.
Er zijn in huis voldoende netwerk aansluitingen beschikbaar. Op de punten waar ik de APs ophang, wil ik deze graag enkel met een netwerk kabel aansluiten, zonder tussenkomst van een POE adapter. Dit moet kunnen met een switch welke POE uitgangen heeft.

Dat kan met POE switch maar ook met de POE adapters want die hoef je niet naast de camera hebben hangen. Inpluggen in de meterkast en dan met x meter UTP aansluiten op de camera. Dit is een prima optie als je enkele AP wilt ophangen en je al gewone switch hebt of nog poortjes vrij op je router.

[ Voor 3% gewijzigd door Sethro op 27-10-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb LACP op een USG24POE i.c.m. Synology 1815+ aangezet en dit werkt prima. Ik heb een bond van 4000mbps. Het enige wat raar is dat ik nu de shares via AFP niet meer kan benaderen op naam. Wel op basis van ip. En ook SMB werkt. Hoe dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door HekkeySE op 27-10-2018 16:28 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
HekkeySE schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:51:
Ik heb LACP op een USG24POE i.c.m. Synology 1815+ aangezet en dit werkt prima. Ik heb een bond van 4000mbps. Het enige wat raar is dat ik nu de shares via AFP niet meer kan benaderen op naam. Wel op basis van ip. En ook SMB werkt. Hoe dit op te lossen?
Wat heb je daar nou aan, anders dan gewoon omdat het kan? Effectief wordt 1Gbps gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
JeeEs schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:15:
[...]

Wat heb je daar nou aan, anders dan gewoon omdat het kan? Effectief wordt 1Gbps gebruikt.
Het heeft zeker zin, als je met meerdere devices de nas gelijktijdig benaderd. Dan kunnen ze meer dan 1Gbit dicht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 19:46
jvanderneut schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

Ik verwacht dat een AP als ie een LAN verbinding heeft geen mesh-client wil zijn. Dan maakt die optie niks uit. Maar ja, misschien vind je wel een bug. Gewoon uitlaten dus ;)
Klinkt heel logisch. Ik heb mesh daarom maar niet aangevinkt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

Als je de client en server op de juiste manier inricht dan kan je gewoon van 4Gbps genieten ;)
Leg eens uit hoe je dat bewerkstelligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Kavaa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:40:
[...]

Het heeft zeker zin, als je met meerdere devices de nas gelijktijdig benaderd. Dan kunnen ze meer dan 1Gbit dicht trekken.
Snap ik, ik weet hoe LACP werkt. Alleen ontgaat mij de use-case voor (neem ik aan) thuis. Zeker voor 4 poorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
JeeEs schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Snap ik, ik weet hoe LACP werkt. Alleen ontgaat mij de use-case voor (neem ik aan) thuis. Zeker voor 4 poorts.
Dat leg ik toch uit, en je zegt zelf dat je LACP begrijpt.

Als hij en z'n vrouw/kinderen allemaal op het zelfde moment bezig zijn op de nas met meerdere bekabelde aansluitingen of meerdere access points etc. Dan is het wel logisch toch? Stel die gaan allemaal ineens fotos uploaden of filmpjes kijken vanaf de nas. Weet ik het wat.

En stel ze zijn met 5 man daar dan kan het best hard gaan.
Wil niet zeggen dat ze constant de 4Gbit vol tekken. Maar hij is in elk geval voorbereid dat het kan wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Is de schrijfsnelheid van je nas dan niet een bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:12:
Ik doe het via raspbian. Geen alarmbellen in unifi...

Weird:

[Afbeelding]
Ik heb het zelf zojuist hier ook maar even getest. Op mijn USG (3P) krijg ik met de 4.4.29 firmware na een aantal seconden de alert, met IDS aan, maar IDS en IPS zouden uiteraard hetzelfde moeten rapporteren. Maar ik meen ook een tijd terug op het Ubiquiti community forum een aantal meldingen gezien te hebben dat IDS/IPS niet werkte. Niet blokkeerde en niet deed rapporteren. Of het zelf op te lossen is of dat er een firmware fix nodig is weet ik echter niet.

Intussen ben ik aan het updaten naar de 4.4.32dev firmware. Deze zou (wederom) een aantal performance fixes bevatten voor IDS/IPS, zoals 4.4.31dev dat ook al had. Gezien deze firmware al een aantal dagen oud is, en net zoals 4.4.31dev geen (major) issues lijkt te bevatten gezien de release thread dus toch maar eens de gok nemen.

Edit:
Nu op 4.4.32dev lijkt an zich alles gewoon te werken. En met IDS aan kreeg ik ook gewoon alerts. Vervolgens IPS aan gezet, maar de verbinding bleef toen wel hangen maar geen alart. Terug naar IDS gaf wel weer alerts. Vervolgens IPS weer aan gezet maar de eerste keer dat ik toen probeerde kreeg ik wel antwoord, en een alart, maar de daarop volgende keer bleef de verbinding weer hangen (dus geblokkeerd) maar kreeg ik wederom geen alert. Nog eens geprobeerd en toen kreeg ik weer wel antwoord, en alert, en de poging erop weer geblokkeerde verbinding maar geen alert.

Lijkt dus erop alsof soms IDS wordt toegepast i.p.v. IPS en het dan wel in de Controller wordt gelogd (dus zowel alert als op de IPS pagina), maar als het verkeer daadwerkelijk wordt geblokkeerd (IPS) komt er dan weer geen alert. Erg raar zo.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 28-10-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JeeEs schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Het is inderdaad voor op kantoor met veel gebruikers/data en niet voor thuis. Beetje grote nas ook voor gemiddeld huis 😉

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik gebruik de app om mijn Ubiquiti apparaten te beheren, en vanuit werk Wifi voor de kinderen (apart netwerk) te regelen.

Nu werkt sinds een paar dagen de app nog prima als ik zelf op mijn netwerk zit, maar via 4G krijg ik een timeout?

Denk dat door stroomstoring mijn CK beetje van de WAP was. Backup gerestored en werkt weer prima _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door VonFoX op 29-10-2018 15:07 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 07:16
Ik maak nu een tijd met volle tevredenheid gebruik van een EdgeRouter X icm 3 Unifi AP.

Alle hardware in mij netwerk krijg direct bij aanschaf een vast ip-adres via dhcp toegewezen.
Heb veel netwerk producten en ook veel domotica hardware dus de lijst is lang en op deze manier overzichtelijk als ik iets moet aanpassen.

Nu zie ik de laatste dagen steeds 1 device die een lease krijg en geen vast ip krijgt. Vreemd als je alles direct toewijst maar iets vergeten kan altijd. Maar wil toch zeker weten dat niet iets anders of iemand mij op mijn netwerk zit die er niet thuis hoort.

IP-adres is niet te pingen dus vermoede is dat deze dus soms actief is. Maar het lastige is dat er weinig gelogt wordt wat terug te vinden is op de Edgerouter X. Heb nu de log aangezet naar mijn Synology Log Center in de hoop dat ik wat meer info kan vinden als het apparaat online komt maar tot op heden is ook deze log erg summier en kun je niet alles zien wat er op de router gebeurt.

Ook gezocht in /var/log maar ook daar niets te vinden op ip-adres of mac adres.
Via Unify Controller ook nog gezocht maar ook dat is niets te vinden mbt het wifi deel.

Tevens kan ik niets duidelijk terugvinden hoe ik bv een mac adres kan blokkeren zodat deze überhaupt niet meer zich kan aanmelden. Natuurlijk kan iemand het mac adres weer veranderen maar beter iets dan niets.

Heb wat geprobeerd icm de firewall maar ervaring ontbreekt een beetje om dit goed voor elkaar te krijgen.
Ook via deze stappen maar dan voor WAN_IN geprobeerd een regel te maken maar het test object krijg gewoon verbinding.
Dus ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen >:)

Ik tast dus een beetje in het duister en hoop dat iemand tips heeft om de logging eventueel te verbeteren en hoe je een iemand kan blokkeren in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 19-06 10:58
Ik ga binnenkort verhuizen naar een koopwoning, hierbij is het de bedoeling om een internet only abonnement af te nemen.
Ik heb mezelf iets uitgedacht alleen heb ik hierbij nog wel enkele vragen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen :).

Het idee is als volgt:
ISP (Caiway, 150 Mbit internet-only) via glasvezel.
Glasvezel komt binnen in het kastje (Attema FTU)

Vanaf hier wil ik eigenlijk eigen hardware gaan gebruiken waarbij ik aan het volgende dacht:
Edgerouter X SFP (SFP port wil ik de glasvezel dan op binnen laten komen)
Het zal er dan ongeveer als volgt uit zien

GlasvezelEdgerouter X SFPAC-Lite PoE
AC-Lite PoE
patchWandcontactdoos (zolder) (wellicht eerst via switch)
patchWandcontactdoos (zolder) (wellicht eerst via switch)
switchpatchWandcontactdoos (huiskamer)
switchpatchWandcontactdoos (huiskamer)

Vragen die hierbij spelen zijn:
Is het mogelijk om de Genexis Hybrid P1090 er inderdaad tussen uit te laten (Scheelt weer ruimte in meterkast / stopcontact)?
Welke SFP module heb ik nodig voor de Edgerouter X? (Zal deze voldoen?) (In het cogas topic suggereert iemand 1310nm-TX/1550nm-RX)
Welke kabel moet er tussen de Edgerouter X SFP Module en de Attema FTU? (Gezien de specs van Module en Attema LC Simpel naar SC Simpel)
Daarnaast zal ik het VLAN ID nodig hebben waar internet overheen komt van Caiway (Cogas topic geeft vlan100 aan).

Heb ik hier verder nog iets over het hoofd gezien of raden jullie aan gewoon de Genexis er tussen te behouden?

[ Voor 23% gewijzigd door Xentor op 29-10-2018 13:06 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:34
Iemand een idee waar dit vandaan komt:

lan_reconnects

Sommige wired devices geven deze errors. Het gaat in dit geval om mijn Netgear WNDR3700v2 met een recente versie van OpenWRT die fungeert als switch (en incidenteel als AP op Zolder).

HomeAssistantDev is een Virtual Machine op mijn esxi-doos, en andere actieve guests geven deze waarschuwing niet.
Aan de WNDR3700 zit naast de esxi-host nog een fysieke desktop (die nu uit is) en een powerline adapter, maar de client die daaraan hangt (RPi3) blijft volgens mij gewoon werken.

Hoe onderzoek ik dit verder / hoe tackle ik dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RudolfR schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:20:

[Afbeelding: lan_reconnects]

Sommige wired devices geven deze errors. Het gaat in dit geval om mijn Netgear WNDR3700v2 met een recente versie van OpenWRT die fungeert als switch (en incidenteel als AP op Zolder).

HomeAssistantDev is een Virtual Machine op mijn esxi-doos, en andere actieve guests geven deze waarschuwing niet.
Aan de WNDR3700 zit naast de esxi-host nog een fysieke desktop (die nu uit is) en een powerline adapter, maar de client die daaraan hangt (RPi3) blijft volgens mij gewoon werken.

heb ik ook gezien en komt bij mij ook voor en ik negeer het dan ook omdat de machines altijd bereikbaar zijn. Maar wat dit veroorzaakt, ik ben ook benieuwd !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:09
RudolfR schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:20:

[Afbeelding: lan_reconnects]

Dit zijn geen errors, maar informatieberichten. Waarschijnlijk komt het omdat de apparaten op een deel van het netwerk zitten dat niet beheerd wordt door Unifi. Het Unifi deel van het netwerk 'ziet' deze apparaten pas als er verkeer van ze over dat deel gaat. Als ze daarna te lang stil zijn (geen verkeer over het Unifi deel) dan zijn ze weer 'offline'. Dus krijg je met grote regelmaat deze berichten.

Overigens denk ik dat het ook een timing/logging bug is in de controller gezien dat deze apparaten niet echt verdwijnen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ShadowLord schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Dit zijn geen errors, maar informatieberichten. Waarschijnlijk komt het omdat de apparaten op een deel van het netwerk zitten dat niet beheerd wordt door Unifi. Het Unifi deel van het netwerk 'ziet' deze apparaten pas als er verkeer van ze over dat deel gaat. Als ze daarna te lang stil zijn (geen verkeer over het Unifi deel) dan zijn ze weer 'offline'. Dus krijg je met grote regelmaat deze berichten.

Overigens denk ik dat het ook een timing/logging bug is in de controller gezien dat deze apparaten niet echt verdwijnen.
Kan heel goed ja, het laatste gedeelte gaat over een niet unifi switch .. (als je moet bovenstaande dit bijv. bedoelt) ;)
Kan op dit moment even niet terug vinden waar ik bovenstaande weer kan vinden ;) mijn alerts zijn al een tijdje heel erg 'rustig' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:28
Beste,

Heb een vraag betreft de WiFi.
Thuis heb ik 2 maal een AP-AC-Pro hangen. Eentje op de beganegrond in de woonkamer en eentje op zolder.
Nu merk ik in me events dat hij dus vaak switcht wanneer je binnen komt dat hij dan al die van zolder oppakt, terwijl dit een grotere afstand is dan naar de woonkamer. Hetzelfde dus wanneer je vanuit de woonkamer naar hal loopt voordeur switch hij dus naar zolder al.
Hoe kan ik zorgen dat hij dit niet doet. Dus eigenlijk het signaal van zolder net iets verminderen?

Heb de instellingen handmatig staan.
BG: 2G HT20 channel 6 / Low
5G VHT40 channel 36 / High

Zolder: 2G HT20 channel 13 / Low
5G VHT40 channel 48 / Medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik overweeg product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall te plaatsen. Alleen nou lees ik bij de reviews dat die dingen nogal warm kunnen worden. Aangezien er eentje op de kamer van mijn zoontje van bijna 3moet komen en het spul op ca 30 cm boven de grond komt, is dat potentieel een risico. Ik zou specifiek voor de IW's willen gaan omdat die ook een extra ethernetaansluiting hebben (en die heb ik nodig voor de rest van het netwerk), en ze op de enkele aansluiting moeten komen die er al her en der zit. Alternatief is uiteraard een product: Ubiquiti UniFi AC HD omdat die ook een ethernetaansluiting extra heeft, maar dat maakt de prijs weer vrij stevig. En die schijn je hoog op te moeten hangen? Komt sowieso verticaal aan de muur te hangen, plafond is helaas geen optie ivm bekabeling.

Aantal vragen:
- Hoe warm worden die In-wall's echt :?
- Wat heb ik extra met een AC HD en is het dat evt waard (bijv beneden, heb ik dan buiten ook beter bereik als dat ding bij de achtermuur zit)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
The Eagle schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:43:
Ik overweeg product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall te plaatsen. Alleen nou lees ik bij de reviews dat die dingen nogal warm kunnen worden. Aangezien er eentje op de kamer van mijn zoontje van bijna 3moet komen en het spul op ca 30 cm boven de grond komt, is dat potentieel een risico. Ik zou specifiek voor de IW's willen gaan omdat die ook een extra ethernetaansluiting hebben (en die heb ik nodig voor de rest van het netwerk), en ze op de enkele aansluiting moeten komen die er al her en der zit. Alternatief is uiteraard een product: Ubiquiti UniFi AC HD omdat die ook een ethernetaansluiting extra heeft, maar dat maakt de prijs weer vrij stevig. En die schijn je hoog op te moeten hangen? Komt sowieso verticaal aan de muur te hangen, plafond is helaas geen optie ivm bekabeling.

Aantal vragen:
- Hoe warm worden die In-wall's echt :?
- Wat heb ik extra met een AC HD en is het dat evt waard (bijv beneden, heb ik dan buiten ook beter bereik als dat ding bij de achtermuur zit)?
Om eerlijk te zijn zou ik uberhaupt nooit een wifi punt op een slaapkamer direct plaatsen, maar goed dat is een persoonlijke mening (ivm straling). Ik heb 2 in-wall pro's in huis en bij mij worden ze eigenlijk nooit echt warm en staan al weken te draaien. AC HD is eigenlijk bedoelt voor plekken waar echt veel mensen bij elkaar komen, de PRO of LR is net zo prima ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik doelde eigenlijk op de AP AC Pro, die heeft ook die twee aansluitingen.
Jij hebt het dan weer over de IW AC Pro. Da's een ander beestje. WIl ik nog steeds weten wat ik met een AP AC Pro meer zou hebben tov een standaard IW AC en of die IW AC wel warm worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:35
The Eagle schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:00:
Ik doelde eigenlijk op de AP AC Pro, die heeft ook die twee aansluitingen.
Jij hebt het dan weer over de IW AC Pro. Da's een ander beestje. WIl ik nog steeds weten wat ik met een AP AC Pro meer zou hebben tov een standaard IW AC en of die IW AC wel warm worden :)
Ik heb een IW AC, en hij wordt warm, maar is niet zo warm dat het gevaarlijk is voor kinderen of wie dan ook. Ik heb geen thermometer om het te meten, maar ik schat zo'n 25 graden aan de buitenkant. Ik heb het geprobeerd om het te meten met een digitale thermometer, maar die geeft zelfs geen temperatuur weer, is te laag.
Binnenin weet ik niet, dat zal wel warmer zijn, maar daar kom je zo snel niet bij.

Of het verstandig is om een IW op 30 centimeter in een kinderkamer te monteren weet ik niet, maar dan geeft de AP AC Pro misschien wel meer straling af. En hoe gevaarlijk is die straling? Dan kan je nergens een AP in huis monteren, of je hebt slecht bereik.

Edit: Schoot mij ineens te binnen, ik heb een digitale multimeter in de auto liggen, die ik zelden gebruik, en daar zit een temperatuur meter in. Ik zat er niet ver naast: 25,7 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 30-10-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:22
Even het topic (+vorige topic) doorgezocht, maar geen antwoord.

Ik heb net een nieuwe CloudKey, de app ziet em netjes, naar als ik via ip in de browser erbij wil krijg ik:
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

Ik kan er dus niet via de bekende "advanced"-manier bij.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

rinkel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
Even het topic (+vorige topic) doorgezocht, maar geen antwoord.

Ik heb net een nieuwe CloudKey, de app ziet em netjes, naar als ik via ip in de browser erbij wil krijg ik:
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

Ik kan er dus niet via de bekende "advanced"-manier bij.

Iemand een idee ?
Klinkt als een verouderd SSL protocol. Probeer eens met een andere browser en daarna als eerste de firmware bijwerken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Opgelost!
Bitdefender deed pijn...

Edit,
Maar nu kom ik er niet in met user/pw
Nieuwe gebruiker aangemaakt met de app, ook niet..
Vreemde zaak

[ Voor 62% gewijzigd door rinkel op 30-10-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:33:
Leg eens uit hoe je dat bewerkstelligd?
Round-Robin tussen twee Linux machines, maar het kan ook via een switch :)

Op de LACP manier zijn ook aardige snelheden te halen, zolang je maar genoeg threads tegelijk start en op Layer3+4 hasht!

Zie : https://wiki.debian.org/Bonding of https://access.redhat.com...he_command_line_interface afhankelijk van je OS keuze.
HekkeySE schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:07:
Het is inderdaad voor op kantoor met veel gebruikers/data en niet voor thuis. Beetje grote nas ook voor gemiddeld huis 😉
Dit is Gathering of Tweakers : Storage showoff topic - 20+ TB storage systems }) 8) :P
Xentor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:53:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een koopwoning, hierbij is het de bedoeling om een internet only abonnement af te nemen.
Ik heb mezelf iets uitgedacht alleen heb ik hierbij nog wel enkele vragen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen :).

Het idee is als volgt:
ISP (Caiway, 150 Mbit internet-only) via glasvezel.
Glasvezel komt binnen in het kastje (Attema FTU)

Vanaf hier wil ik eigenlijk eigen hardware gaan gebruiken waarbij ik aan het volgende dacht:
Edgerouter X SFP (SFP port wil ik de glasvezel dan op binnen laten komen)
Het zal er dan ongeveer als volgt uit zien

Vragen die hierbij spelen zijn:
Is het mogelijk om de Genexis Hybrid P1090 er inderdaad tussen uit te laten (Scheelt weer ruimte in meterkast / stopcontact)?
Welke SFP module heb ik nodig voor de Edgerouter X? (Zal deze voldoen?) (In het cogas topic suggereert iemand 1310nm-TX/1550nm-RX)
Welke kabel moet er tussen de Edgerouter X SFP Module en de Attema FTU? (Gezien de specs van Module en Attema LC Simpel naar SC Simpel)
Daarnaast zal ik het VLAN ID nodig hebben waar internet overheen komt van Caiway (Cogas topic geeft vlan100 aan).

Heb ik hier verder nog iets over het hoofd gezien of raden jullie aan gewoon de Genexis er tussen te behouden?
Dit topic al gezien ?
[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Ik heb zelf ook al het een en ander gevraagd als voorbereiding op dezelfde verbinding, maar dan gewoon met mijn huidige router die naast xDSL ook een UTP WAN poort heeft :
- nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Succes! d:)b

[ Voor 73% gewijzigd door nero355 op 30-10-2018 20:04 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
rinkel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:41:
Opgelost!
Bitdefender deed pijn...

Edit,
Maar nu kom ik er niet in met user/pw
Nieuwe gebruiker aangemaakt met de app, ook niet..
Vreemde zaak
Na een reset gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:09
zeroday schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Kan heel goed ja, het laatste gedeelte gaat over een niet unifi switch .. (als je moet bovenstaande dit bijv. bedoelt) ;)
Kan op dit moment even niet terug vinden waar ik bovenstaande weer kan vinden ;) mijn alerts zijn al een tijdje heel erg 'rustig' ;)
De meldingen vind je in het 'events' lijstje. Ik heb zelf deze meldingen ook gehad op een van de nieuwere controller versies, maar ik heb recent mijn netwerk compleet geupgrade naar Unifi spullen, dus heb ik ze nu niet meer (tenzij ik apparaten echt aanzet of uitzet :+ ).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Vandaag weer eens in het configureren van mijn edgerouter gedoken.
Het wou namelijk wel eens voorkomen dat na een tijdje mijn KPN STBs een stilstaand beeld hadden met "Zender is niet beschikbaar,".
Na een reboot van de ERLite werkte het dan weer een tijdje, maar echt lekker zat het me niet.

Nu dacht ik in eerste instantie dat dit kwam doordat de next-hop naar de static route voor 213.75.112.0/21 niet werd bijgewerkt door het script tvroute.sh.
Het viel mij echter op dat ik in al die maanden geen andere gateway nodig heb gehad en nog immer dezelfde gebruik.
Mijn inziens kon dat het dus niet zijn.

Terwijl de STB de foutmelding gaf, paste ik de igm-proxy settings aan, waarna jawel de STB opeens zijn verbinding weer had.
Nu had ik voorheen nav deze blog de igmp alt-subnets voor eth0.4 ingesteld op de 2 subnetten.
Deze heb ik nu terug gezet op 0.0.0.0/0 en werkt het weer.
Ook als ik het weer aanpas naar de 2 subnetten, dan stopt het beeld weer.
Die laten we dus nu maar op 0.0.0.0/0 staan...

Ook heb ik nav de post van @xbeam source-validation op loose gezet en de usename in de config op kpn.
Beide werken als een tierelier.
In eerste instantie leek ik een lease te krijgen voor een uur, maar even later was deze opeens 24 uur geworden. Ziet er prima uit dus.

Nu loop ik wel tegen een dingetje aan, wat ik zelf vreemd vind, maar misschien ook wel zo hoort.
Dat is namelijk dat in de webinterface het tv verkeer helemaal niet via het iptv vlan lijkt te gaan.
Heeft hier iemand een idee waar dat aan kan liggen? Of hoort dat gewoon zo?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LrrLtsQ.png

Current config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ShadowLord schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

De meldingen vind je in het 'events' lijstje. Ik heb zelf deze meldingen ook gehad op een van de nieuwere controller versies, maar ik heb recent mijn netwerk compleet geupgrade naar Unifi spullen, dus heb ik ze nu niet meer (tenzij ik apparaten echt aanzet of uitzet :+ ).
Ah ja ik zie het. mja .. ik zie dat ik nog wel wat $$ kost om die meldingen eventueel weg te krijgen;)
maar omdat het me niet echt stoort .. laat ik het maar voor nu .. ik zie vooral roaming van telefoons die aan een AP komen hangen. En hier en daar wat andere machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
ShadowLord schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

_/-\o_
De meeste devices in mijn netwerk ping/arp-check ik voor presence detection vanuit m'n home-automation (inmiddels aangevuld met gegevens uit de unifi controller), maar deze switch + client toevallig (nog) niet, dus een gebrek aan verkeer klinkt wel heel aannemelijk. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 13:39
Heeft iemand hier een synology nas icm een USG 3P? Sinds ik mijn Asus RT N66U heb vervangen voor een USG, vind mijn tv de synology niet meer (althans niet meer de shared mappen). Ook de ps4 vind de synology niet meer.

Mijn netwerk bestaat nu uit:

#Product
1Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO-E
1Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)

Dit in combinatie met:
#Product
1Samsung UE55KS7500 Zilver, Zwart
1Synology DiskStation DS212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

funkiej schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:32:
Heeft iemand hier een synology nas icm een USG 3P?
Ja
Sinds ik mijn Asus RT N66U heb vervangen voor een USG, vind mijn tv de synology niet meer (althans niet meer de shared mappen). Ook de ps4 vind de synology niet meer.
Heb je op de usg misschien beide lanpoorten in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
funkiej schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:32:
Heeft iemand hier een synology nas icm een USG 3P? Sinds ik mijn Asus RT N66U heb vervangen voor een USG, vind mijn tv de synology niet meer (althans niet meer de shared mappen). Ook de ps4 vind de synology niet meer.

Mijn netwerk bestaat nu uit:

Dit in combinatie met:
Probeer mdns eens op de usg.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
job schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:50:
[...]
Ja

[...]

Heb je op de usg misschien beide lanpoorten in gebruik?
Nee, ik heb slechts 1 lanpoort in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tenzij je verschillende vlans gebruikt gaat je interne verkeer niet eens door de USG heen, dus ik zie niet hoe die ermee te maken kan hebben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@funkiej middels synology assistent zie je je nas wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
Deef_K schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:40:
@funkiej middels synology assistent zie je je nas wel?
Ja, ook als ik de ds video app op de tv gebruik zie ik mijn media ook gewoon :X Lijkt wel of ie de DLNA functie blokkeert ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door funkiej op 31-10-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik kan er hier in het topic verder niets over vinden, maar zijn er nog meer mensen die ontzettend veel verstoring op wifi hebben met firmware 3.9.54.9373 voor de AP's?

Ik heb gisteren na lang zoeken en aanhoudende performance problemen rond 12 uur een downgrade gedaan naar 3.9.19.8123. Dit is het zichtbare resultaat in de controller
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/153a9d649ed4c9cbe2341123693f1bdc.png
Toch wel een opvallende afname in mijn ogen, terwijl ik verder weinig kan vinden over deze problemen met de huidig recentste firmware

Edit: Ik maak gebruik van 2 AC-Lites en een AP-AC-Mesh via uplink

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 01-11-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 12:38
Gisteren twee Unifi AC lite AP's binnen gekregen omdat mijn wifi netwerk met de default Zyxel router te belabberd voor woorden was. Nu heb ik inmiddels 1 AP aangesloten en merk al direct een verbetering in bereik, wellicht dat 2 exemplaren zelfs overkill zijn voor mij thuis. Maar goed, dat is niet zo het punt.

Gisteren een discussie gehad met vrouwlief over het feit dat ik een nieuw wifi netwerk aanleg en haar angst voor straling (naast de GSM straling). Zij maakt zich zorgen dat we nu een hogere 'dosis' straling in huis krijgen. In hoeverre zijn dat zaken die bij jullie leven?

Wellicht een beetje offtopic.. :D alvast excuus hiervoor.

On topic; kreeg bij na installeren van de software op mijn iMac en het willen opstarten ervan de melding dat hij geen database kon aanmaken. Ook geprobeerd om de rechten van de software naar read & write te zetten. Helaas lukte het niet om de controller op te starten. Uiteindelijk maar de controller software geinstalleerd op een Windows machine en vanaf die machine werkt het wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16
lolgast schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:57:
Ik kan er hier in het topic verder niets over vinden, maar zijn er nog meer mensen die ontzettend veel verstoring op wifi hebben met firmware 3.9.54.9373 voor de AP's?

Ik heb gisteren na lang zoeken en aanhoudende performance problemen rond 12 uur een downgrade gedaan naar 3.9.19.8123. Dit is het zichtbare resultaat in de controller
[Afbeelding]
Toch wel een opvallende afname in mijn ogen, terwijl ik verder weinig kan vinden over deze problemen met de huidig recentste firmware

Ik heb dit ook. ik heb helaas geen statistics ervoor de update. Ik moet steeds mijn data wissen voordat ik mijn docker container (controller) kan bijwerken... ik heb het op 1 van mijn 2 APs. Degene die het minst gebruikt wordt (slaapkamers). Vandaar dat ik niet verder heb gekeken. Ook omdat alles wel gewoon werkt??

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:30
bvsteyn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:07:
Gisteren twee Unifi AC lite AP's binnen gekregen omdat mijn wifi netwerk met de default Zyxel router te belabberd voor woorden was. Nu heb ik inmiddels 1 AP aangesloten en merk al direct een verbetering in bereik, wellicht dat 2 exemplaren zelfs overkill zijn voor mij thuis. Maar goed, dat is niet zo het punt.

Gisteren een discussie gehad met vrouwlief over het feit dat ik een nieuw wifi netwerk aanleg en haar angst voor straling (naast de GSM straling). Zij maakt zich zorgen dat we nu een hogere 'dosis' straling in huis krijgen. In hoeverre zijn dat zaken die bij jullie leven?
Niet >:) Maar juist met meerdere AP's kan je de straling naar beneden brengen: met betere dekking hoef je minder hard te schreeuwen, dus kan je het zendvermogen lager instellen. Ook kan apparatuur een snellere modulatie gebruiken, wat je airtime (tijd dat een device aan het zenden is) naar beneden brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 12:38
jvanderneut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:25:
[...]

Niet >:) Maar juist met meerdere AP's kan je de straling naar beneden brengen: met betere dekking hoef je minder hard te schreeuwen, dus kan je het zendvermogen lager instellen. Ook kan apparatuur een snellere modulatie gebruiken, wat je airtime (tijd dat een device aan het zenden is) naar beneden brengt.
Ok, dank voor je reactie. Weer een argument erbij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:02
Quakie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:19:
[...]

Ik heb dit ook. ik heb helaas geen statistics ervoor de update. Ik moet steeds mijn data wissen voordat ik mijn docker container (controller) kan bijwerken... ik heb het op 1 van mijn 2 APs. Degene die het minst gebruikt wordt (slaapkamers). Vandaar dat ik niet verder heb gekeken. Ook omdat alles wel gewoon werkt??
Het werkt wel, maar ik merkte veel latency issues. Meer tijd nodig voor resolven van DNS, tragere data overdracht bij starten. Dat soort klachten. Er was wel verbinding verder inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Ik zag in deel 2 van het topic een aantal mensen die bogon filtering toepassen op WAN IN en WAN LOCAL. Ik heb de regels zelf ook eens toegepast en logging geactiveerd. Ze werden maar zelden geraakt. Nu vraag ik me af wat een goede reden zou zijn dit toch te doen, met name omdat de default actie al ‘drop’ is voor beide groepen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yoshimi op 01-11-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mchl8 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:55:
Ik zag in deel 2 van het topic een aantal mensen die bogon filtering toepassen op WAN IN en WAN LOCAL. Ik heb de regels zelf ook eens toegepast en logging geactiveerd. Ze werden maar zelden geraakt. Nu vraag ik me af wat een goede reden zou zijn dit toch te doen, met name omdat de default actie al ‘drop’ is voor beide groepen.
Dit doe je omdat je nooit vanuit je WAN interface private ip’s verwacht. Meer niet.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:25:
[...]

Dit doe je omdat je nooit vanuit je WAN interface private ip’s verwacht. Meer niet.
Bedankt voor je uitleg :)
Is het echter niet zo dat deze ook middels 'default action=drop' rule afgevangen worden (en dat je het dus niet meer uitdrukkelijk hoeft toe te voegen op beide groepen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

bvsteyn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:07:
Hoor je haar ook over: adapters, ovens, tv's, dect telefoons, de babyfoon, magnetrons, slimme meters, etc?
En dan zijn er nog veel meer bronnen van electromagnetische straling buitenshuis die je huis binnen komen.

Die specifieke angst voor wifi en telefoons begrijp ik wel. Er is veel over geschreven, kwam veel in het nieuws maar de hoeveelheid electromagnetische straling valt in het niet met wat je dagelijks ontvang van andere bronnen.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 02-11-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mchl8 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:29:
[...]

Bedankt voor je uitleg :)
Is het echter niet zo dat deze ook middels 'default action=drop' rule afgevangen worden (en dat je het dus niet meer uitdrukkelijk hoeft toe te voegen op beide groepen)?
In principe ja, maar als je poorten open hebt staan voor weet ik veel wat, dan komt dat verkeer binnen alszijnde een private ip. Dat is iets wat je echt niet wilt omdat je het iig niet teeug kan routeren of erger nog, naar een ander intern ip sturen. Het is simpelweg een extra zekerheidje.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[Afbeelding]

hier geen centje pijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nFV569NSRVj3BY6i2moDMD76/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:03
Nou grappig dat je erover begint, want ik merk ook een enorme afname van mijn bereik op de eerste verdieping volgens Windows. Had alleen de link met de firmware nog niet gelegd, maar die heb ik inderdaad deze week geupgrade voor het eerst in een jaar.

Zal eens kijken of ik een downgrade kan uitvoeren inderdaad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik merk vooral na de laatste update dat youtube slecht buffert, vaak op 360p begint en niet upscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_

[Afbeelding]

Nope draai al een tijdje op deze firmware maar 100% zonder issues.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 14:41
...
Hier geen issues; heb alle klantsites inmiddels naar deze versie ge-update. Moet wel zeggen dat ik altijd de zendvermogens zo laag mogelijk instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 20:34
Ik ben even aan het zoeken naar de juiste antwoorden.
Ga bezig voor familie om in nieuwbouwhuis hele nieuwe WiFi, alarm en domotica installatie aan te leggen.

T.a.v. de WiFi zat ik te kijken naar Ubiquiti.
Het zouden 2 AP's moeten worden. Ik neig naar de Lite of de Pro, afhankelijk van de andere benodigde apparatuur.

De Ziggo modem zou ik willen bridgen naar een router. Dit vanwege inkomende VPN (op afstand beheren) en firewall incl. portforwarding. Evt. een router met PoE zou handig zijn (dus 2), maar daarnaast minimaal 1 poort extra voor een RPI i.v.m. Domoticz.

Nu zit ik eerst met de vraag welke router. De ER-Poe5 lijkt mij het meest logisch.
Thuis heb ik een ER-X (heerlijk ding). Check?

Tweede vraag is die UniFi Controller. Is die software noodzakelijk -> ja om te beheren. Maar dan?
Waar moet ik die software blijvend blijven draaien en waarom? Dit deel snap ik nog niet goed.

Edit: De ER-Poe5 doet 24/48v passieve POE voeding. De UniFi switches doen veelal actieve (802.3af). Bij aansluiten van een AP op een ER-Poe5 moet je dus opletten dat dit qua voltage kan. De Lite kan het wel, de Pro niet.

[ Voor 10% gewijzigd door RiCk op 03-11-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Een AP Pro is voor de meeste thuis-situaties overdreven; tenzij je gebruik wil maken van de tweede Ethernetpoort voor het doorlussen.

Ik heb niet voor de ER-POE5 gekozen omdat deze alleen de passieve POE-varianten aanbiedt (24V en 48V).
Ik heb Ziggo AP Archer C7 V2 omgeflasht tot router en daarachter een Unifi Switch 150W.
(Das een beetje overkill, maar ik wilde graag een AC IW met daarachter een RPi3 met POE)
Dat kan vast ook wel op een 60W-variant.

Ik heb mijn domoticasysteem gecombineerd met de Unifi Controller (nl. in Hass.io)
Maar je hoeft de controller niet continu te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:44:
Ik heb Ziggo AP Archer C7 V2 omgeflasht tot router en daarachter een Unifi Switch 150W.
(Das een beetje overkill, maar ik wilde graag een AC IW met daarachter een RPi3 met POE)
Dat kan vast ook wel op een 60W-variant.
PoE doorlussen kan juist alleen i.c.m. de 150 Watt versie en niet de 60 Watt en al helemaal niet met die stroomzuipende nieuwe Raspberry Pi 3B+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:24
bvsteyn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:13:
[...]

Ok, dank voor je reactie. Weer een argument erbij.. ;)
Dit artikel gaat niet over Ubiquiti maar wel over een bedrijf dat volledig de filosofie omarmt dat je juist meerdere kleine APs met heel laag zendvermogen moet gebruiken voor de beste dekking en snelheid ipv een enkele monster AP met een enorm vermogen. Helpt wellicht ook wat :)
https://arstechnica.com/g...es-at-the-plume-wi-fi-hq/

Ik heb ook 2 AC Walls terwijl 1 zou volstaan. Ze zijn nog niet volledig geïnstalleerd maar ik wil ook tzt bij beide een lager zendvermogen instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Als de optie er nog is, loze leiding naar plafond voor gewenste locatie accesspoints.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
nero355 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:24:
[...]

PoE doorlussen kan juist alleen i.c.m. de 150 Watt versie en niet de 60 Watt en al helemaal niet met die stroomzuipende nieuwe Raspberry Pi 3B+ ;)
Zolang het geheel onder de 15Watt blijft is er volgens mij niets aan de hand.

Ik zit met een AC IW een 3B+ (met RFXCom en DeCONZ) nog niet eens aan de 10W. :9~
YMMV ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ugh.. zie advertentie opduiken van de cloudkey gen2 plus

€ 308,55

Daar wordt je niet vrolijk van. in mijn ogen toch wel een 'absurde' prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
zeroday schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:47:

€ 308,55

vergeet niet dat dit de unit is met een hard disk erin en in feite dus je security cam's op kan gebruiken.

de non plus (lees de upgrade van de huidige witte key is +- 135 euro)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel1512
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-02 22:23
zeroday schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:47:

€ 308,55

het is ook een meer premium product

waar bij ook gezegd als je het te veel vind kan je ook zelf iets Bowen op basis van een raspberry pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
wessel1512 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:12:
[...]

het is ook een meer premium product

waar bij ook gezegd als je het te veel vind kan je ook zelf iets Bowen op basis van een raspberry pi
Idd, vind de prijzen ook behoorlijk duur (alhoewel 135 euro voor de gen2 nog wel meevalt), koop een Raspberry Pi 3 model B+ met een EOT Hat en draai er Unifipi + Pi-Hole op en je hebt een een prima Controller draaien en Cloud ondersteuning (wat wel werkt op de 3 Model B+)

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 05-11-2018 10:57 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikadoo schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:56:
[...]

Idd, vind de prijzen ook behoorlijk duur (alhoewel 135 euro voor de gen2 nog wel meevalt), koop een Raspberry Pi 3 model B+ met een EOT Hat en draai er Unifipi + Pi-Hole op en je hebt een een prima Controller draaien en Cloud ondersteuning (wat wel werkt op de 3 Model B+)
En daarnaast krijg je het risico op een corrupt SD kaartje (bv door power failure) gratis erbij. Daarnaast is de performance een stuk lager, en zit er geen display op die info over je netwerk geeft.

Ik wil niet zeggen dat ik de CK Gen 2 goedkoop vind (voor thuisgebruik). Maar de CK Gen 2 met een RPi vergelijken is wel een beetje appels met peren vergelijken. Ja, beide kun je de controller op draaien, maar er zijn wel vrij grote verschillen.
Voordelen RPi:
  • Stuk goedkoper
  • Mogelijkheid tot draaien van andere software
Voordelen CK Gen2:
  • Officiële oplossing/ondersteuning
  • Sneller
  • Beveiliging tegen stroomuitval
  • Display dat bepaalde netwerk info meteen aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

ST10©DE

Dus.............

RobertMe schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:04:
[...]

En daarnaast krijg je het risico op een corrupt SD kaartje (bv door power failure) gratis erbij. Daarnaast is de performance een stuk lager, en zit er geen display op die info over je netwerk geeft.

Ik wil niet zeggen dat ik de CK Gen 2 goedkoop vind (voor thuisgebruik). Maar de CK Gen 2 met een RPi vergelijken is wel een beetje appels met peren vergelijken. Ja, beide kun je de controller op draaien, maar er zijn wel vrij grote verschillen.
Voordelen RPi:
  • Stuk goedkoper
  • Mogelijkheid tot draaien van andere software
Voordelen CK Gen2:
  • Officiële oplossing/ondersteuning
  • Sneller
  • Beveiliging tegen stroomuitval
  • Display dat bepaalde netwerk info meteen aangeeft
RPi ‘s start je tegenwoordig op van USB of netwerk.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.