[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.569 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 06:45
bvsteyn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:13:
[...]

Ok, dank voor je reactie. Weer een argument erbij.. ;)
Dit klopt inderdaad, kan ik bevestigen. Ik heb er tegenwoordig 3 in huis hangen en het signaal is stabiel, overal waar je staat. :)

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:04:
En daarnaast krijg je het risico op een corrupt SD kaartje (bv door power failure) gratis erbij. Daarnaast is de performance een stuk lager, en zit er geen display op die info over je netwerk geeft.
Nog steeds beter dan de originele CloudKey volgens ervaringen in dit topic, maar ook bij mij thuis :P
De Raspberry Pi heeft al 3 power failures overleefd hier :+

Als ik eenmaal zover ben dan gaat de hele zooi toch verhuizen naar een Intel Atom NUC : Die speelt nu nog voor HTPC namelijk :)

Al zit ik de laatste tijd wel met het idee om misschien eens zo'n cheapass Android of Android TV kastje met eMMC erin om te flashen met een random Linux distro en daarop de Unifi Controller te draaien!
Net dat beetje zuiniger en geen microSDXC zorgen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

ST10©DE schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:22:
[...]

RPi ‘s start je tegenwoordig op van USB of netwerk.
ondanks dat ik wil graag 1 oplossing voor mijn Video en mijn Contoller, de Gen2 plus is dan de oplossing want hiervoor is er geen VM of Pi die dat kan aanbieden.

Als iets in de US $199 kost dan ga ik er niet vanuit dat het dan bijna 330 euro moet gaan kosten in de EU of in NL .. Ben best bereid om wat meer te betalen maar geen 300 euro .

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Korte vraag: kun je bij de AP AC Lite ook het zendvermogen regelen, en wat is het bereik op de max? Wil dr eentje (uiteraard binnen) tegen de buitenmuur aanhangen maar ook goede dekking in de tuin en wellicht ook daarbuiten :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 05-11-2018 18:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:38
@The Eagle In de nieuwste controller zit een tooltje die het bereik voor je uitrekent. Je kunt een kaartje van de verdieping en tuin toevoegen aan je controller, type/demping van de muren en de schaal instellen. De ap ac lite plaats je dan als virtual device in je kaart. De kleuren geven dan de dekking weer.

Edit: YouTube: Ubiquiti UniFi 5.9.29 Walkthrough (begint bij 11:10)

[ Voor 15% gewijzigd door Laagheim op 05-11-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ok...en is daar ook een online versie van te vinden zodat ik niet eerst de controller (heb ik nu op een pi, is alleen voor een managed switch) hoef te updaten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
The Eagle schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:34:
Ok...en is daar ook een online versie van te vinden zodat ik niet eerst de controller (heb ik nu op een pi, is alleen voor een managed switch) hoef te updaten?
https://demo.ubnt.com

Bereik buiten zou geen probleem moeten zijn. Het bereik wordt trouwens meer bepaald door je toestel (smartphone, tablet, computer) dan door het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

mathias82 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:46:
[...]

https://demo.ubnt.com

Bereik buiten zou geen probleem moeten zijn. Het bereik wordt trouwens meer bepaald door je toestel (smartphone, tablet, computer) dan door het AP.
Primair door “obstakels” zoals glas, muren, materiaal van de muren (gewapend beton gaat wifi signaal heel slecht doorheen). HR++ glas heeft ook een aardig dempende werking trouwens.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
rally schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:49:
[...]

Primair door “obstakels” zoals glas, muren, materiaal van de muren (gewapend beton gaat wifi signaal heel slecht doorheen). HR++ glas heeft ook een aardig dempende werking trouwens.
Je hebt gelijk, ik had te snel gelezen. Ik had gelezen "tegen de buitenmuur" maar het stukje "uiteraard binnen" had ik over gelezen :-). Ik dacht dat hij het access point buiten ging hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

The Eagle schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:29:
Korte vraag: kun je bij de AP AC Lite ook het zendvermogen regelen, en wat is het bereik op de max? Wil dr eentje (uiteraard binnen) tegen de buitenmuur aanhangen maar ook goede dekking in de tuin en wellicht ook daarbuiten :)
Tip: Probeer hem dan niet strak tegen de buitenmuur te hangen en ook bij voorkeur voor (of in lijn) met een raam. Het is beter om het AP 50-80cm uit de muur te hangen, dan heb je namelijk een beter bereik buiten.

Strak tegen de muur zorgt er namelijk voor dat er naar die kant een significante reductie van de straling (die wordt door de muur tegen gehouden). ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat jij bedoelt is aan het plafond monteren, dat gaat hem niet worden ben ik bang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

zeroday schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:22:
[...]

ondanks dat ik wil graag 1 oplossing voor mijn Video en mijn Contoller, de Gen2 plus is dan de oplossing want hiervoor is er geen VM of Pi die dat kan aanbieden.

Als iets in de US $199 kost dan ga ik er niet vanuit dat het dan bijna 330 euro moet gaan kosten in de EU of in NL .. Ben best bereid om wat meer te betalen maar geen 300 euro .
offtopic:
Ik draai de controller op een Dell Optiflex thin client met een atom 330 processor. Daarnaast draai ik op dezelfde thin client Domoticz, Pihole en Zoneminder als NVR met drie camera's.

Me dunkt dat de nieuwste RPi dat ook moet kunnen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ST10©DE schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:44:
[...]

offtopic:
Ik draai de controller op een Dell Optiflex thin client met een atom 330 processor. Daarnaast draai ik op dezelfde thin client Domoticz, Pihole en Zoneminder als NVR met drie camera's.

Me dunkt dat de nieuwste RPi dat ook moet kunnen.
Het gaat hier om de combinatie Controller en Video Server. Ik heb geen zin om continue eigen beheer te doen en ervoor te zorgen dat alles blijft draaien volgens de regeltjes gezien de eigenwijze manier van gebruik packages van Unifi. Videoserver kan ik nu niet meer upgraden omdat op de een of andere manier in de laatste versie de database op een andere manier werkt. Hierdoor moet je de software opnieuw inrichten'.

Als je dus iets koopt van Unifi dan kan je ervanuit gaan dat het blijft werken. Dat is me dus wat geld waard, maar, nogmaals, niet voor de hoeveelheid euro's die ik van de week geadverteerd zag. Misschien is het zo wat duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zeroday schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:40:
Het gaat hier om de combinatie Controller en Video Server. Ik heb geen zin om continue eigen beheer te doen en ervoor te zorgen dat alles blijft draaien volgens de regeltjes gezien de eigenwijze manier van gebruik packages van Unifi. Videoserver kan ik nu niet meer upgraden omdat op de een of andere manier in de laatste versie de database op een andere manier werkt. Hierdoor moet je de software opnieuw inrichten'.
Klinkt als een oude trauma van een eenmalige grote change in de software ?
Als je dus iets koopt van Unifi dan kan je ervanuit gaan dat het blijft werken. Dat is me dus wat geld waard, maar, nogmaals, niet voor de hoeveelheid euro's die ik van de week geadverteerd zag. Misschien is het zo wat duidelijker.
Tenzij het een USG is :+

/flauw

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01 20:53

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Standaard staan de WAN_IN en WAN_LOCAL gedefinieerd op de ERX als je deze configureerd met de wizard. Zijn er hier mensen die ook gebruik maken van een WAN_OUT firewall rule?

Ik had ergens het advies gelezen om uitgaand verkeer met een invalid state te blokkeren maar als ik dat doe wordt er veel verkeer onterecht geblokkeerd.

Ik had bijvoorbeeld deze aangemaakt (maar andere varianten met een expliciete reject op invalid werken ook niet goed)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    name WAN_OUT {
        default-action reject
        description "internal to WAN"
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/new/related"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new enable
                related enable
            }
        }
    }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zeroday schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:40:
[...]

Er is momenteel nog maar één (NL) aanbieder welke 't ding via 2 verschillende site's aanbied (met een verwachte leverdatum ná 01-01-2019).... Kwestie van even wachten totdat 't ding wat meer in de prijsstelling van de US komt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nero355 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:15:
[...]

Klinkt als een oude trauma van een eenmalige grote change in de software ?

[...]

Tenzij het een USG is :+

/flauw
Trauma is een groot woord, ik heb altijd backups en/of snapshot van mijn VM ;)
maar op den duur wil je gewoon 'rust' en niet elke keer je software te hoeven updaten (enerzijds wil je dat, anderzijds wil je nieuwe functionaliteiten) .. dat bijt .. vooral als blijkt dat door een update iets niet meer werkt waarvan je dacht dat het 'altijd' goed was, maar omdat in een geautomatiseerd proces iets anders besloten is je nu gefronteerd wordt met iets wat niet meer werkt. Sommigen zeggen bug, anderen een feature, voor een gebruiker wat frustratie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zeroday schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:37:
Trauma is een groot woord, ik heb altijd backups en/of snapshot van mijn VM ;)
Bedoel meer het upgraden daarna ;)
maar op den duur wil je gewoon 'rust' en niet elke keer je software te hoeven updaten (enerzijds wil je dat, anderzijds wil je nieuwe functionaliteiten) .. dat bijt .. vooral als blijkt dat door een update iets niet meer werkt waarvan je dacht dat het 'altijd' goed was, maar omdat in een geautomatiseerd proces iets anders besloten is je nu gefronteerd wordt met iets wat niet meer werkt. Sommigen zeggen bug, anderen een feature, voor een gebruiker wat frustratie ;)
Nou... met een CloudKey ga je dat ook wel meemaken als je een beetje pech hebt :D

Maar misschien dat het met die nieuwe duurdere modellen allemaal een stuk beter is geregeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nero355 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:52:
[...]

Bedoel meer het upgraden daarna ;)

[...]

Nou... met een CloudKey ga je dat ook wel meemaken als je een beetje pech hebt :D

Maar misschien dat het met die nieuwe duurdere modellen allemaal een stuk beter is geregeld...
keb een work around gezien voor mijn video server probleem, dus als dat werkt dan ben ik weer even 'blij';)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Gisteren mijn eerste USG geinstalleerd thuis en dat is goed gelukt. Alleen krijg ik de cloud access niet aan de praat:

There was an error registering credentials. Unable to connect to UniFi cloud. Please check your network connection, and try again.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ping account.ubnt.com
PING d3hskt5fsj4ixa.cloudfront.net (52.85.254.76) 56(84) bytes of data.
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=1 ttl=247 time=14.7 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=2 ttl=247 time=15.1 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=3 ttl=247 time=15.1 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=4 ttl=247 time=15.8 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=5 ttl=247 time=17.1 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=6 ttl=247 time=15.5 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=7 ttl=247 time=16.9 ms
64 bytes from server-52-85-254-76.ams1.r.cloudfront.net (52.85.254.76): icmp_req=8 ttl=247 time=15.6 ms
^C
--- d3hskt5fsj4ixa.cloudfront.net ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 received, 0% packet loss, time 7011ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.743/15.781/17.124/0.793 ms

[ Voor 98% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-11-2018 11:36 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:26

iMars

Full time prutser

zeroday schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:47:
ugh.. zie advertentie opduiken van de cloudkey gen2 plus

€ 308,55

Daar wordt je niet vrolijk van. in mijn ogen toch wel een 'absurde' prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXw9nS43AV3zk56jcIjRAhSj/full.png
UniFi Cloud Key Gen2 Plus
Manage your UniFi networking and video devices simultaneously with the new multi-application UniFi Cloud Key G2 Plus. Designed for easy deployment, the Cloud Key G2 Plus can be quickly configured over Bluetooth using the UniFi mobile applications. The front panel display shows vital system stats for your UniFi networking hardware and UniFi Protect video cameras. A built-in battery provides protection against power loss. For video storage, it also includes a 1 TB HDD, which is upgradeable to 5 TB.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Ik heb een UNMS server opgezet via een mini PC met Ubuntu en daarop de docker container. Nu werkt dit goed en kan ik het via een subdomein unms.mydomain.com bereiken. Dit gaat zowel binnen hetzelfde netwerk als de server, als van buitenaf goed.

Nu wil ik alleen ook de router koppelen die in hetzelfde netwerk als de server zit, maar dit werkt alleen als ik het lokale IP-adres gebruik in de UNMS key, maar niet als het subdomein in de UNMS key staat.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

alexwel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:43:
Ik heb een UNMS server opgezet via een mini PC met Ubuntu en daarop de docker container. Nu werkt dit goed en kan ik het via een subdomein unms.mydomain.com bereiken. Dit gaat zowel binnen hetzelfde netwerk als de server, als van buitenaf goed.

Nu wil ik alleen ook de router koppelen die in hetzelfde netwerk als de server zit, maar dit werkt alleen als ik het lokale IP-adres gebruik in de UNMS key, maar niet als het subdomein in de UNMS key staat.

ik weet niet exact wat je wil en doet, maar je zou een paar dingen kunnen doen:
hairpin aanzetten, hiermee kan je dan vanuit je LAN op je WAN naar je poorten. Je kan ook op de machine waar je werkt een hostfile aanpassen waar je unms.mydomain.com definieert met het lokale ip adres.
er zijn verschillende manieren.

zo heb ik hier een domein en al mijn VMs hebben subdomeinen, die subomeinen zijn vanaf buiten niet bereikbaar, via DHCP hebben ze dus een hostname + domeinnaam en daarmee kan ik intern alles via de namen/domein bereiken. Vanaf buiten heb ik 1 subdomein van dat domein gedefineerd en daarmee kan ik een aantal zaken doen, de rest gaat via VPN zodat ik dan weer alles binnen handbereik heb.

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 08-11-2018 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Nog bedankt allen voor het advies van enig tijd geleden!

Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor:

- UniFi USG Pro
- UniFi 24 poorts switch
- 3x UniFi AP-AC-Pro (waren reeds in het bezit)

Het geheel werkt erg lekker! Wel wat aandachtspunten gezien het thuis draait.

- USG maakt veel lawaai, deze vervangen voor 2 stillere 40mm fans.
- Switch maakt veel lawaai bij het aanzetten vanwege een 30mm fan! Ik wist niet dat die er in zat. Maar na het booten en adopten stopte deze met draaien.
- Switch verbruikt 2x zoveel stroom dan mijn vorige switch. met 14 poorten in gebruik verbruikt deze 14W.

[ Voor 9% gewijzigd door renedis op 08-11-2018 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Voor de mensen die het IPTV topic niet lezen maar ook een USG hebben met KPN en met IPv6 aan de slag willen:

Vanwege een bug in USG/Controller dient een script te worden afgevuurd na een reboot/provisioning om IPv6 werkend te krijgen. Details heb ik hier neer gezet: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth

Wat meer uitleg over de config staat in deze post: Coolhva in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
pricewatch: D-Link DGS-1210-24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XTpSG5mleumniFwbb65zLdSa/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door renedis op 08-11-2018 15:41 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06

Bedankt voor die tip, op deze manier kan ik inderdaad wel mijn ER3-Lite wel toevoegen.. Maar via dns werkt het niet (unms server is prima intern als extern via dns bereikbaar). Morgen maar even dieper inkijken.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik heb een Mikrotik hEX POE router (SFP in, 5x POE uit) en daarop nu 1 AC Wall aangesloten. Werkt (met een 48V, 2A adapter voor de Mikrotik) direct prima. Mijn eerste ervaring met Ubiquiti is dus heel positief.

Mijn huis is een rechthoek, ongeveer 102 m2 en bij elke korte zijde is een AC Wall geplaatst. Alleen de eerste is nu middels Cat6 verbonden. Vanuit mijn patchbox gaat een kort Cat5E patch kabeltje naar de Mikrotik.

Het lijkt erop dat ik de 2e AC Wall nieteens nodig heb, want ik zit nu bij de 2e (aan de andere kant van het huis dus) en heb vol Wifi volgens Windows terwijl deze Wall niet is verbonden.

Heb nu wel 1 uitdaging gevonden: ik wil alleen 5GHz gebruiken, niet 2.4GHz. Is ook een afspraak met de buren. Ik kan nergens in Unifi Controller (geinstalleerd op mn Windows huishoud laptopje) een optie vinden om deze radio uit te schakelen, kan alleen Transmit Power op 'custom' zetten en dan is "4" de minimale waarde.

Valt dit met een script of iets dergelijks uit te schakelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 09-11-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drentsemoi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 13:30
Jazco2nd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:40:
Ik heb een Mikrotik hEX POE router (SFP in, 5x POE uit) en daarop nu 1 AC Wall aangesloten. Werkt (met een 48V, 2A adapter voor de Mikrotik) direct prima. Mijn eerste ervaring met Ubiquiti is dus heel positief.

Mijn huis is een rechthoek, ongeveer 102 m2 en bij elke korte zijde is een AC Wall geplaatst. Alleen de eerste is nu middels Cat6 verbonden. Vanuit mijn patchbox gaat een kort Cat5E patch kabeltje naar de Mikrotik.

Het lijkt erop dat ik de 2e AC Wall nieteens nodig heb, want ik zit nu bij de 2e (aan de andere kant van het huis dus) en heb vol Wifi volgens Windows terwijl deze Wall niet is verbonden.

Heb nu wel 1 uitdaging gevonden: ik wil alleen 5GHz gebruiken, niet 2.4GHz. Is ook een afspraak met de buren. Ik kan nergens in Unifi Controller (geinstalleerd op mn Windows huishoud laptopje) een optie vinden om deze radio uit te schakelen, kan alleen Transmit Power op 'custom' zetten en dan is "4" de minimale waarde.

Valt dit met een script of iets dergelijks uit te schakelen?
Als je in de Unifi controller naar de opties van je AC gaat, kun je dit instellen bij het tabblad "Config" --> WLANS. Hier kun je selecteren welke WLAN group welke band gebruikt. Hier kun je dan WLAN2G uitschakelen per SSID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
drentsemoi schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:20:
[...]

Als je in de Unifi controller naar de opties van je AC gaat, kun je dit instellen bij het tabblad "Config" --> WLANS. Hier kun je selecteren welke WLAN group welke band gebruikt. Hier kun je dan WLAN2G uitschakelen per SSID
Ah zo simpel! thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Laatst online: 31-07 19:01
zeroday schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:38:
[...]

ik weet niet exact wat je wil en doet, maar je zou een paar dingen kunnen doen:
hairpin aanzetten, hiermee kan je dan vanuit je LAN op je WAN naar je poorten. Je kan ook op de machine waar je werkt een hostfile aanpassen waar je unms.mydomain.com definieert met het lokale ip adres.
er zijn verschillende manieren.

zo heb ik hier een domein en al mijn VMs hebben subdomeinen, die subomeinen zijn vanaf buiten niet bereikbaar, via DHCP hebben ze dus een hostname + domeinnaam en daarmee kan ik intern alles via de namen/domein bereiken. Vanaf buiten heb ik 1 subdomein van dat domein gedefineerd en daarmee kan ik een aantal zaken doen, de rest gaat via VPN zodat ik dan weer alles binnen handbereik heb.
Wat ik wil is dat het subdomein zowel intern als extern te gebruiken is voor zowel de connection key als de webinterface. Zo wil ik dus ook simpelweg de key uit UNMS direct gebruiken, zonder dat ik deze hoef aan te passen, ook voor apparaten die binnen hetzelfde netwerk zitten als de UNMS server.

Ik heb hairpin NAT ingesteld, maar dat helpt dus niet voor de UNMS connection, ondanks dat ik dit ook voor de listening poort heb gedaan.

Ik ga even kijken of ik het via de host file voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door alexwel op 09-11-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik heb deze vraag ook in het Klik aan Klik uit topic gepost, maar denk dat dit wellicht een betere plek is gezien het feit dat het andere topic primair gericht is op KaKu spullen.

Heeft iemand hier het reeds voor elkaar gekregen een ICS-2000 op een ander vlan te zetten? Zodra ik het probeer krijg ik wel verbinding, maar gaan alle acties ‘via cloud’ zoals de KaKu app het aangeeft. Wanneer ik het apparaat op het LAN vlan zet, zie ik ‘lokaal’ en werkt het bedienen van lampen ook vlotter.

Ik heb zelfs een allow rule toegevoegd op LAN_IN en LAN_LOCAL (met logging, om te zien welke regels later benodigd zijn mocht ik dat willen beperken) met het IP adres van het apparaat, maar dat lijkt niet te werken...

[ Voor 17% gewijzigd door Yoshimi op 09-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mchl8 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:41:
Ik heb deze vraag ook in het Klik aan Klik uit topic gepost, maar denk dat dit wellicht een betere plek is gezien het feit dat het andere topic primair gericht is op KaKu spullen.

Heeft iemand hier het reeds voor elkaar gekregen een ICS-2000 op een ander vlan te zetten? Zodra ik het probeer krijg ik wel verbinding, maar gaan alle acties ‘via cloud’ zoals de KaKu app het aangeeft. Wanneer ik het apparaat op het LAN vlan zet, zie ik ‘lokaal’ en werkt het bedienen van lampen ook vlotter.

Ik heb zelfs een allow rule toegevoegd op LAN_IN en LAN_LOCAL (met logging, om te zien welke regels later benodigd zijn mocht ik dat willen beperken) met het IP adres van het apparaat, maar dat lijkt niet te werken...
Ik denk dat het het beste is om de mdns repeater te gebruiken tussen LAN en VLAN.
code:
1
2
set service mdns repeater interface eth1
set service mdns repeater interface eth1.vlanX

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 26-08 18:36
Vandaag de setup aangezet. Voor BG, 1e verdieping en 2e verdieping LR wifi units.

200 mbps down en 240 mbps up test via ipad op KPN 200 mbps abbonement.
Eindelijk wifi die werkt op alle plekken in huis. Oude huis was alleen wifi unit goed op bg en 2e verdieping, problemen op 1e verdieping.

[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 10-11-2018 07:24 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat het het beste is om de mdns repeater te gebruiken tussen LAN en VLAN.
code:
1
2
set service mdns repeater interface eth1
set service mdns repeater interface eth1.vlanX
Die staat al aan in de controller. Sorry, ik had wellicht ook iets meer specificaties moeten delen. Ik heb een USG met USW8-150.

[edit]
@Jeroen_ae92 ik ben alweer een stapje verder, maar heb het nog niet kunnen oplossen. Ik heb de ICS ingesteld op het IOT VLAN op de switch en daarna mijn iPhone met het SSID verbonden voor datzelfde VLAN. Nu zie ik in de app weer 'lokaal' staan in plaats van 'cloud'.
Ik heb dus het vermoeden dat de apparaten waarmee je de ICS aanstuurt op hetzelfde subnet moeten zitten, of er mist een bepaalde vorm van forwarding, die ik nog niet heb kunnen achterhalen. Heb je nog eventuele tips hoe ik dit verder kan monitoren?
[/edit]

[ Voor 38% gewijzigd door Yoshimi op 11-11-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

alexwel schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:35:
[...]

Wat ik wil is dat het subdomein zowel intern als extern te gebruiken is voor zowel de connection key als de webinterface. Zo wil ik dus ook simpelweg de key uit UNMS direct gebruiken, zonder dat ik deze hoef aan te passen, ook voor apparaten die binnen hetzelfde netwerk zitten als de UNMS server.

Ik heb hairpin NAT ingesteld, maar dat helpt dus niet voor de UNMS connection, ondanks dat ik dit ook voor de listening poort heb gedaan.

Ik ga even kijken of ik het via de host file voor elkaar kan krijgen.
meestal regel je dat in je DHCP server of als statisch adres met naam, ervoor zorgen dat je een intern DNS server adres hebt gebruikt met bijv. het ip adres van de router of van bijv. een pi-hole (als je 8.8.8.8 en 1.1.1.1. bijv. is het al kansloos zonder een host file aanpassing te doen.

anders moet je met een voorbeeld eens duidelijk aangeven van wat je nu exact wil (dus geef het adres/fake adres etc.. ) dan kunnen we zien wat er kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hostfile is 1 ding maar je zou ook de static-host-mapping kunnen gebruiken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een probleem met de wifidekking op de zolder en ik wil daar een access point aanleggen.
Huidige situatie: Ziggo modem (EVW320B) -> TP-Link Archer C5 (DHCP server) -> edimax GS-1016. Verder een RPi 3B met pi-hole. Centrum van het LAN is de Archer. Hoewel er 20+ apparaten op het netwerk zitten heb ik geen bijzondere dingen als VLANs etc.
Snel roamen binnenshuis spreekt mij aan en na wat lezen wil ik een tweetal UniFi AP-AC LITE APs plaatsen (een op zolder, een beneden). Op zolder is ook 220V aanwezig. Controller software wil ik toevoegen aan RPi.

Probleem: op de zolder heb ik één UTP kabel en die wordt momenteel door de zonnepanelen gebruikt.
Graag jullie mening over de volgende zaken.
1) Ik kan op zolder een UniFi AP-AC Pro nemen (2 ethernet poorten) of een kleine switch plaatsen. Maakt dat wat uit? Eerste optie lijkt duurder maar zijn er voordelen?
2) Heeft het zin om een UniFi switch te nemen? Of gewoon een simpele unmanaged switch?
3) Is er een performance verschil tussen aansluiten van de APs op de switch (edimax) of router (Archer)?
4) Ik neem aan dat ik de wifi van de Archer uit moet zetten?
Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten60 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:36:
Snel roamen binnenshuis spreekt mij aan en na wat lezen wil ik een tweetal UniFi AP-AC LITE APs plaatsen (een op zolder, een beneden). Op zolder is ook 220V aanwezig. Controller software wil ik toevoegen aan RPi.

Probleem: op de zolder heb ik één UTP kabel en die wordt momenteel door de zonnepanelen gebruikt.
Graag jullie mening over de volgende zaken.
1) Ik kan op zolder een UniFi AP-AC Pro nemen (2 ethernet poorten) of een kleine switch plaatsen. Maakt dat wat uit? Eerste optie lijkt duurder maar zijn er voordelen?
2) Heeft het zin om een UniFi switch te nemen? Of gewoon een simpele unmanaged switch?
3) Is er een performance verschil tussen aansluiten van de APs op de switch (edimax) of router (Archer)?
4) Ik neem aan dat ik de wifi van de Archer uit moet zetten?
Graag jullie advies.
Als ik dat zo allemaal lees :
- 2x AC-Lite kopen.
- Simpel switchje op zolder plaatsen.
- 1x AC-Lite plaatsen i.c.m. de PoE Injector.
- De tweede AC-Lite aansluiten op een andere plek die handig uitkomt.

En klaar is @Maarten60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Na het defect raken van een Foscam cam uit het jaar nul, ben ik op zoek naar een nieuwe beveiligingscam, eentje voor binnen.

Mijn oog viel op deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera

Twee vragen:
1) klopt het dat Unifi Video qua resolutie momenteel niet hoger dan 1920x1080 cams heeft? En zo ja, weet iemand of er (binnenkort) een model uitkomt met meer pixels, wellicht 4K?

2) Ik heb ervaring met deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack)
waarbij het me opviel dat er niet een Unifi app (althans voor iOS) bestaat die je kan gebruiken om rechtstreeks naar de cam te verbinden. Dat kan alleen via de Unifi NVR in mijn beleving, of je met met bijv VLC een RTSP stream openen. Klopt dit, wat ik zeg? Of bestaat er toch wel een app voor het rechtstreeks (bijv via een portforward op een router) benaderen van de Unif cams?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Packetloss schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:40:
Na het defect raken van een Foscam cam uit het jaar nul, ben ik op zoek naar een nieuwe beveiligingscam, eentje voor binnen.

Twee vragen:
1) klopt het dat Unifi Video qua resolutie momenteel niet hoger dan 1920x1080 cams heeft? En zo ja, weet iemand of er (binnenkort) een model uitkomt met meer pixels, wellicht 4K?

2) Ik heb ervaring met deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack)
waarbij het me opviel dat er niet een Unifi app (althans voor iOS) bestaat die je kan gebruiken om rechtstreeks naar de cam te verbinden. Dat kan alleen via de Unifi NVR in mijn beleving, of je met met bijv VLC een RTSP stream openen. Klopt dit, wat ik zeg? Of bestaat er toch wel een app voor het rechtstreeks (bijv via een portforward op een router) benaderen van de Unif cams?
Alle cams hebben inderdaad max 1080p op het moment.
Er is nog geen nieuws / geruchten dT er 4K cameras uitkomen.
Zodra dat gebeurt, dan zal dat echt wel in het topic besproken worden.

Betreft de camera en App.
Ja je hebt een NVR nodig. Je kunt niet met de UniFi app direct connecten naar de Cams.
Dan moet je het via een RTSP app of dergelijke doen.

Weet dan ook dat je niet kunt opnemen de cams zelf kunnen niet direct zelf naar een NAS etc. Opnemen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Na al enige tijd Ubiquiti apparatuur in mijn netwerk te hebben ben ik is door de log files aan het browsen.
Kan iemand mij helpen om het volgende te troubleshooten.
de dnsmasq.log geeft aan dat de maximum concurrend dns queries van 150 is bereikt.

Ik heb ongeveer 10 devices in mijn thuis netwerk dus het zou mij vreemd lijken dat dit gebeurd.
Wat kan ik doen om te zien wat deze dns queries veroorzaakt.

Setup:
Ziggo modem, bridged naar usg > LAN1 > domme netgear switch > raspberry met pi-hole en USG geinstalleerd en de overige devices. Tevens zit er nog een horizon box in dezelfde netwerk range (deze gaat alleen via kabel van modem naar horizonbox.

Firewall enabled maar eigenlijk nergens te zien welk netwerk apparaat dit nu veroorzaakt

Pi-hole geïnstalleerd maar die behandeld blijkbaar niet mijn nslookups

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 11-11-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mchl8 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:57:
[...]

Die staat al aan in de controller. Sorry, ik had wellicht ook iets meer specificaties moeten delen. Ik heb een USG met USW8-150.

[edit]
@Jeroen_ae92 ik ben alweer een stapje verder, maar heb het nog niet kunnen oplossen. Ik heb de ICS ingesteld op het IOT VLAN op de switch en daarna mijn iPhone met het SSID verbonden voor datzelfde VLAN. Nu zie ik in de app weer 'lokaal' staan in plaats van 'cloud'.
Ik heb dus het vermoeden dat de apparaten waarmee je de ICS aanstuurt op hetzelfde subnet moeten zitten, of er mist een bepaalde vorm van forwarding, die ik nog niet heb kunnen achterhalen. Heb je nog eventuele tips hoe ik dit verder kan monitoren?
[/edit]
Binnen de controller is de functie MDNS toch de reflector service en niet de repeater service? Misschien dan de USG kenners hier meer van weten. Ervaring leert wel dat de repeater vele malen beter functioneert dan de reflector. Zou nog een dingetje kunnen zijn om te testen. Even via SSH aanzetten en kijken of dat beter werkt. Uiteraard wel eerst de MDNS feature uitzetten via de controller he ;)

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
@nero355.
Dank voor je feedback. Ik ga het spul bestellen en laat weten als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:06:
[...]

Binnen de controller is de functie MDNS toch de reflector service en niet de repeater service? Misschien dan de USG kenners hier meer van weten. Ervaring leert wel dat de repeater vele malen beter functioneert dan de reflector. Zou nog een dingetje kunnen zijn om te testen. Even via SSH aanzetten en kijken of dat beter werkt. Uiteraard wel eerst de MDNS feature uitzetten via de controller he ;)
Thanks! Dat ga ik proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kavaa
Packetloss schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:40:

Twee vragen:

Toevallig vandaag even op het Ubiquiti forum wezen neuzen... En Uhm... Uhm... 4K is coming!!!

https://community.ubnt.co...firmed/m-p/2519516#M19937

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Q6QP3Em5GaIZEBzotqofuo0/full.jpg

Zal echt nog wel een paar maanden duren voordat ze echt hier in NL zijn. Gezien ze ook nog niet door Ubiquiti aangekondigd zijn. But its coming! >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Yep dat is de G4 lijn inderdaad, zit al een tijdje in het Alpha kanaal en gaat hopelijk snel naar beta.
De Pro versies hebben een Sony lens (net als bij de G3 Pro). Maar je moet je natuurlijk afvragen of 4K nodig is voor 24/7 opnames. Denk vooral ook aan de grootte van bestanden/opnames.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
tcviper schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:41:
Yep dat is de G4 lijn inderdaad, zit al een tijdje in het Alpha kanaal en gaat hopelijk snel naar beta.
De Pro versies hebben een Sony lens (net als bij de G3 Pro). Maar je moet je natuurlijk afvragen of 4K nodig is voor 24/7 opnames. Denk vooral ook aan de grootte van bestanden/opnames.
Niet echt bij 24/7 opnames idd maar wel bij motion detectie en of live view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik ben bezig om de Edgerouter 6P (Firmware 1.10.7) in te stellen voor gebruik i.c.m. T-Mobile Thuis (glasvezel).

Ik heb al de vlans ingesteld, 300 (internet) en 640 (TV).

Het signaal komt binnen op de SFP poort.

Lan gaat via poort Eth-0 naar een GS-116 switch voor de TV, PS3, Receiver etc., daarop aangesloten zit een GS-108 voor de PC's met een lijn naar de hobbykamer, waar (momenteel) een GS-105 is aangesloten, (kon niet anders, in de oude situatie kwam ik poorten tekort op de router).

WiFi (Unifi AC Lite) op Eth-2 voorzien van PoE, als 1 te weinig blijkt heb ik nog een 2e klaar liggen, WiFi wordt alleen gebruikt voor GSM, Toon thermostaat (waarom heeft die geen Lan?), Tablet, wat een vaste plaats heeft, heeft ook een vaste aansluiting.

TV via poort Eth-4 naar een GS-105 switch - ik heb tot op heden geen IGMP Snoop gebruikt, geen idee of het wat toe voegt.

Ik zit alleen nog met de firewall & NAT die ik niet aan de gang krijg, vandaar dat de oude router nu nog gebruik.

Wat is daar de "beste" instelling voor?

Ik heb al wel - oa op het forum van Ubiquiti - het eea gelezen, maar ik wil gewoon geen fouten maken.

Het is mij nog niet gelukt om de Unifi controller (als het even kan i.c.m. Pi-Hole) op een Raspberry Pi te installeren, dus die draait vooralsnog vanaf de laptop.
Die geven je toch een mooie DrayTek mee ? Of is de firmware ervan zo zwaar verpest dat je niks zelf mag instellen/veranderen ?!
De Draytek 2132fvn is 2.4 GHz only - bij mij thuis is dat totaal onbruikbaar, ik heb bijna elke minuut disconnects, bovendien houdt de Draytek geen ip adressen vast, ook niet met "bind ip to mac", dat maakt het erg lastig om de nas terug te vinden.

Ze leveren (naar het schijnt) tegenwoordig ook een ander model van Huawei (een DSL router met een media converter), maar de monteur (die kwam voor problemen met de Entone amulet 515) had wederom een Draytek bij zich.

Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude Asus router (N66U) aangezien de AC87U stervende lijkt te zijn.
There is a topic for that : :)
Ik zal eens kijken of ik er verder mee kom, ik had al wel Pi-hole aan de gang.

[ Voor 23% gewijzigd door Comp User op 12-11-2018 11:18 . Reden: Meer informatie toegevoegd & typo's verbeterd ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLKornolio schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:25:
Kan iemand mij helpen om het volgende te troubleshooten.
de dnsmasq.log geeft aan dat de maximum concurrend dns queries van 150 is bereikt.

Ik heb ongeveer 10 devices in mijn thuis netwerk dus het zou mij vreemd lijken dat dit gebeurd.
Wat kan ik doen om te zien wat deze dns queries veroorzaakt.

Setup:
Ziggo modem, bridged naar usg > LAN1 > domme netgear switch > raspberry met pi-hole en USG geinstalleerd en de overige devices. Tevens zit er nog een horizon box in dezelfde netwerk range (deze gaat alleen via kabel van modem naar horizonbox.

Pi-hole geïnstalleerd maar die behandeld blijkbaar niet mijn nslookups
Heb je Pi-Hole wel een statisch IP gegeven en deze bij de settings van je DHCP server aan de LAN kant ingesteld ?!

Je zou dan d.m.v. de Pi-Hole Log kunnen zien wie de boosdoener is :)

Wat betreft die Horizon doos : Zet deze nooit in hetzelfde netwerk als een andere router!
Dat stomme ding wil ALTIJD voor DHCP servertje spelen :F

Mijn tip zou zijn : Gooi het stomme ding in een losse VLAN waarin alleen dat Horizon onding zit!
Comp User schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:28:
Ik ben bezig om de Edgerouter 6P (Firmware 1.10.7) in te stellen voor gebruik i.c.m. T-Mobile Thuis (glasvezel).

Ik heb al de vlans ingesteld, 300 (internet) en 640 (TV).

Het signaal komt binnen op de SFP poort.
Die geven je toch een mooie DrayTek mee ? Of is de firmware ervan zo zwaar verpest dat je niks zelf mag instellen/veranderen ?!
Het is mij nog niet gelukt om de Unifi controller (als het even kan i.c.m. Pi-Hole) op een Raspberry Pi te installeren, dus die draait vooralsnog vanaf de laptop.
There is a topic for that : [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

Kavaa schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:12:
[...]

Niet echt bij 24/7 opnames idd maar wel bij motion detectie en of live view.
Vergeet ook digital zoom niet. Even iemands gezicht uitvergroten die daar helemaal niet hoorde te zijn :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Ethirty schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:06:
[...]

Vergeet ook digital zoom niet. Even iemands gezicht uitvergroten die daar helemaal niet hoorde te zijn :P
Trekt zicht even terug in de badkamer om zijn neushaar te trimmen :+

Tijd voor 8K dan maar? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel was beantwoord sorry

[ Voor 94% gewijzigd door xbeam op 13-11-2018 03:14 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Sinds vrijdag heb ik de Cloud Key Gen 2 Plus, ik heb deze uit Engeland laten overkomen voor 275 euro incl. verzendkosten (22.30 pond). Het apparaat bevalt mij prima ;)

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de prijs in NL gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:51
Disksoft schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:02:
[...]

Sinds vrijdag heb ik de Cloud Key Gen 2 Plus, ik heb deze uit Engeland laten overkomen voor 275 euro incl. verzendkosten (22.30 pond). Het apparaat bevalt mij prima ;)

Hehe Dan heb je hem van dezelfde leverancier als ik hem heb. Ook sinds vrijdag binnen.
Werkt stuk sneller dan de oude en mooie integratie met de NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Gister aan de slag geweest om de 6rd tunnel van Tweak aan de praat te krijgen in recente versies van de USG. Zie mijn post in het Tweak topic voor meer info: Luqq in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disksoft schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:02:
[...]

Advies prijs 250 euro in de btw

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xbeam schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:48:
[...]

Advies prijs 250 euro in de btw
en wanneer dan nu ook daadwerkelijk leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Wtf USG na 50dagen uptime opeens disconected en niet meer online te krijgen....

Support geeft aan dat de logs weg zijn na een reboot..... maar ik kon zelfs niet meer SSH voor de logs... Oplosing 8)7 maak maar een syslog server en log het maar anders kunnen we er niks mee.

Zie in mijn live logs wel deze voorbij komen:

code:
1
UnifiUSG kernel: ALIEN BLOCK: IN=eth0 OUT= MAC=fc:ec:da:41:b6:84:68:ef:bd:f0:7e:d9:08:00 SRC=223.97.144.185 DST=82.75.6.167 LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=23629 PROTO=TCP SPT=46230 DPT=23 WINDOW=25246 RES=0x00 SYN URGP=0

[ Voor 255% gewijzigd door HKLM_ op 13-11-2018 20:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

HKLM_ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:18:

Support geeft aan dat de logs weg zijn na een reboot..... maar ik kon zelfs niet meer SSH voor de logs... Oplosing 8)7 maak maar een syslog server en log het maar anders kunnen we er niks mee.
Heb je niet een raspberry pi of dergelijks om syslog server erbij te zetten?
Persoonlijk heb ik een pi met pihole en syslog.

Uiteraard zou het ook leuk zijn als logs na een reboot nog even beschikbaar zouden zijn..

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
darkrain schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:02:
[...]

Heb je niet een raspberry pi of dergelijks om syslog server erbij te zetten?
Persoonlijk heb ik een pi met pihole en syslog.

Uiteraard zou het ook leuk zijn als logs na een reboot nog even beschikbaar zouden zijn..
A de trouwe pi :P daar had ik nog niet aan gedacht die eet ook niet zo veel stroom.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Good old USG _O- :+
Die hebben ze tegenwoordig zelf toch ook voor hun klanten/dit soort doeleinden of zijn ze daarmee gestopt :?

Moet daar zelf ook nog een keer wat meer mee gaan doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
Als ik nou deze router zou ophangen (pricewatch: Ubiquiti EdgePoint Router EP-R6) om mijn glasvezel te routeren en hem voed middels een officiële ubiquiti poe injector, welke snelheid kan ik dan verwachten? Gewoon 1gbit of 100mbit?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:18:
[...]

Good old USG _O- :+

[...]

Die hebben ze tegenwoordig zelf toch ook voor hun klanten/dit soort doeleinden of zijn ze daarmee gestopt :?

Moet daar zelf ook nog een keer wat meer mee gaan doen! :)
Als die werkt is het een prima ding maar stiekem toch wat meer "last" van dan ik had gehoopt...

Net toch nog even een chat gestart met UBNT over het probleem van gisteravond. Nu een medewerker die er iets meer zin in had lijkt het. Vraag was uiteindelijk of ik IDS/IPS eens wil uitzetten de komende 50 dagen en wil kijken of het dan nog voorkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2018 11:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:53
sinovenator schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:13:
[...]

Hehe Dan heb je hem van dezelfde leverancier als ik hem heb. Ook sinds vrijdag binnen.
Werkt stuk sneller dan de oude en mooie integratie met de NVR
Mag ik jullie vragen via welke leverancier?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:41:
Als ik nou deze router zou ophangen (pricewatch: Ubiquiti EdgePoint Router EP-R6) om mijn glasvezel te routeren en hem voed middels een officiële ubiquiti poe injector, welke snelheid kan ik dan verwachten? Gewoon 1gbit of 100mbit?
Dat ligt er aan of je de goede injector pakt ;)

De EP-R6 is in feite een X-SFP in een iets andere behuizing met een optie voor DC-power.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ethirty schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:31:
[...]

Dat ligt er aan of je de goede injector pakt ;)

De EP-R6 is in feite een X-SFP in een iets andere behuizing met een optie voor DC-power.
Ik heb het alleen eens geprobeerd met een pricewatch: MikroTik RouterBOARD RB260GS gevoed middels een POE injector die ik bij een TP-link router kreeg:
Afbeeldingslocatie: https://www.aerial.net/shop/imageslarge/TPL_POE_Injector.jpg

Daarbij daalde de snelheid naar 100mbit/s wat voor glasvezel niet leuk is. Verder heb ik nooit iets met POE gedaan, dus nam aan dat dat de beperking is van passive POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:51
Spoiler schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:20:
[...]

Mag ik jullie vragen via welke leverancier?
https://linitx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:36:
[...]

Ik heb het alleen eens geprobeerd met een pricewatch: MikroTik RouterBOARD RB260GS gevoed middels een POE injector die ik bij een TP-link router kreeg:
[Afbeelding]

Daarbij daalde de snelheid naar 100mbit/s wat voor glasvezel niet leuk is. Verder heb ik nooit iets met POE gedaan, dus nam aan dat dat de beperking is van passive POE.
Als je 1 van de passende "G" (voor Gbit) adapters pakt, moet je dit probleem niet hebben.
https://www.ubnt.com/accessories/poe-adapters/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ethirty schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:07:
[...]

Als je 1 van de passende "G" (voor Gbit) adapters pakt, moet je dit probleem niet hebben.
https://www.ubnt.com/accessories/poe-adapters/
En dat zou dan ook al op mijn huidige mikrotik zo moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:42:
[...]

En dat zou dan ook al op mijn huidige mikrotik zo moeten werken?
Als je nu een 100Mbit PoE adapter heb denk ik van wel (geen ervaring mee).

Wel opletten dat voltages compatible zijn uiteraard!

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ethirty schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:46:
[...]

Als je nu een 100Mbit PoE adapter heb denk ik van wel (geen ervaring mee).

Wel opletten dat voltages compatible zijn uiteraard!
Snap ik. Zoals gezegd, ik wist niet beter dat 100mbit nu eenmaal debet was aan de passive POE techniek. Want immers 4 aders voor stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:48:
[...]

Snap ik. Zoals gezegd, ik wist niet beter dat 100mbit nu eenmaal debet was aan de passive POE techniek. Want immers 4 aders voor stroom.
Uhm, POE (+) gaat gewoon over Gigabit en met 802.3bt zelfs 10Gb/s met POE eroverheen. Das over dezelfde 8 aders van die CAT6 kabel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 14-11-2018 15:00 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:48:
[...]

Nope. Passive staat voor het niet onderhandelen over wel of geen stroom op de aders. Dus sluit je iets aan dat daar niet tegen kan dan gaat het kapoet. ;)

Welke variant of hoeveel aders er gebruikt wordt ligt aan de switch of in jouw geval de adapter.

[ Voor 10% gewijzigd door Ethirty op 14-11-2018 15:10 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:07

Zie in mijn live logs wel deze voorbij komen:

code:
1
UnifiUSG kernel: ALIEN BLOCK: IN=eth0 OUT= MAC=fc:ec:da:41:b6:84:68:ef:bd:f0:7e:d9:08:00 SRC=223.97.144.185 DST=82.75.6.167 LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=23629 PROTO=TCP SPT=46230 DPT=23 WINDOW=25246 RES=0x00 SYN URGP=0
Vanmiddag is mijn USG ook gecrashed, ik heb IDS aan staan. De vorige reboot was op 24-10. Ik draai 4.5.3dev.5076552, dat kan natuurlijk ook de reden zijn...

Ik zie wel regelmatig deze regel voorbijkomen in de logs:
code:
1
<ips-alert-caching> WARN  ips    - Error in ips: ips1.unifi-ai.com

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na de Unifi Controller enige tijd op een Raspberry Pi met Raspbian te hebben gedraaid, heb ik om meerdere redenen de overstap gemaakt naar een NUC. Op de NUC heb ik de Unifi controller via docker compose gestart. Het adopten van mijn twee pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) lukt echter niet, blijft na een reset op 'Adopting' hangen. Vermoedelijk zijn er hier wel mensen aanwezig die eenzelfde setup hebben waarbij het adopten wel gelukt is?
Ik heb de Unifi Controller geopend via https://192.168.1.162:8443/ en dus niet via het via Traefik aangemaakt subdomein.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
  unifi:
    hostname: unifi
    image: linuxserver/unifi:latest
    restart: always
    container_name: "unifi"
    volumes:
      - ${USERDIR}/docker/unifi:/config
      - ${USERDIR}/docker/shared:/shared
    ports:
      - target: 3478
        published: 3478
        protocol: udp
        mode: host
      - target: 10001
        published: 10001
        protocol: udp
      - target: 8080
        published: 8181
        protocol: tcp
      - target: 8081
        published: 8081
      - target: 8443
        published: 8443
      - target: 8880
        published: 8880
      - target: 6789
        published: 6789
    labels:
      - "traefik.enable=true"
      - "traefik.tags=frontend"
      - "traefik.frontend.passHostHeader=true"
      - "traefik.admin.backend=unifi"
      - "traefik.admin.frontend.rule=Host:unifi.mijndomein.nl"
      - "traefik.admin.port=8443"
      - "traefik.admin.protocol=https"
      - "traefik.frontend.headers.SSLRedirect=true"
      - "traefik.frontend.headers.STSSeconds=315360000"
      - "traefik.frontend.headers.browserXSSFilter=true"
      - "traefik.frontend.headers.contentTypeNosniff=true"
      - "traefik.frontend.headers.forceSTSHeader=true"
      - "traefik.frontend.headers.SSLHost=unifi.mijndomein.nl"
      - "traefik.frontend.headers.STSIncludeSubdomains=true"
      - "traefik.frontend.headers.STSPreload=true"
      - "traefik.frontend.headers.frameDeny=true"

\\Edit: Na het toevoegen van 'network_mode: host' is het wel mogelijk een AP te adopten.
Het bereiken van de Unifi Controller via het subdomein met SSL aangemaakt door Traefik is nu echter niet meer mogelijk; ook niet na het aanpassen van de 'Controller Hostname/IP' naar het IP adres van de NUC of de subdomeinnaam.
Vermoedelijk ga ik de mist in met hosts/networks/etc. binnen Docker.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 16-11-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Even terugkomend op mijn gbit POE injector vraag. I.p.v. een Ubiquiti heb ik toch een officiële Mikrotik injector gekocht en dat werkt inderdaad zoals bedoeld. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:26
@JBS

Als je on host mode draait snapt traefik het niet meer. Je declareert namelijk je poorten niet meer in docker. Je zult als je traefik wilt gebruiken in de traefik toml file zelf de backend en front end moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Kavaa schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:17:
[...]Weet dan ook dat je niet kunt opnemen de cams zelf kunnen niet direct zelf naar een NAS etc. Opnemen.
Thanx. Dat dit ik idd met een RTSP stream in Zoneminder.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:53:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een koopwoning, hierbij is het de bedoeling om een internet only abonnement af te nemen.
Ik heb mezelf iets uitgedacht alleen heb ik hierbij nog wel enkele vragen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen :).

Het idee is als volgt:
ISP (Caiway, 150 Mbit internet-only) via glasvezel.
Glasvezel komt binnen in het kastje (Attema FTU)

Vanaf hier wil ik eigenlijk eigen hardware gaan gebruiken waarbij ik aan het volgende dacht:
Edgerouter X SFP (SFP port wil ik de glasvezel dan op binnen laten komen)
Het zal er dan ongeveer als volgt uit zien

Vragen die hierbij spelen zijn:
Is het mogelijk om de Genexis Hybrid P1090 er inderdaad tussen uit te laten (Scheelt weer ruimte in meterkast / stopcontact)?
Welke SFP module heb ik nodig voor de Edgerouter X? (Zal deze voldoen?) (In het cogas topic suggereert iemand 1310nm-TX/1550nm-RX)
Welke kabel moet er tussen de Edgerouter X SFP Module en de Attema FTU? (Gezien de specs van Module en Attema LC Simpel naar SC Simpel)
Daarnaast zal ik het VLAN ID nodig hebben waar internet overheen komt van Caiway (Cogas topic geeft vlan100 aan).

Heb ik hier verder nog iets over het hoofd gezien of raden jullie aan gewoon de Genexis er tussen te behouden?
Ik ga binnenkort ook overstappen naar Caiway. Welke kabel heb jij gehaald voor tussen het FTU en EdgeRouter? en klopte het VLAN ID van 100 voor internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:50
In ons nieuwe huis hebben we nu (het begin van) een UniFi netwerk aangelegd, maar we lopen tegen een probleem aan met de IPTV van Telfort (KPN).

In de meterkast hangt een Experiabox V8, met direct daaraan een managed PoE-switch. Vanaf de PoE-switch loopt een kabel naar de woonkamer waar er een AP AC Pro op aangesloten is. De Telfort TV-ontvanger (Arcadyan) is aangesloten op de tweede poort van de AC Pro.

Het probleem is nu dat als we de TV-ontvanger aanzetten, dit verkeer ook via WiFi wordt gebroadcast. Hierdoor is de WiFi-performance als de TV aan staat dramatisch.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe kunnen we dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zorg dat IGMP snooping aan staat op je switch, als je switcht dit niet ondersteunt moet je deze vervangen door een switch die dit wel ondersteunt. Hoewel...vraag me af of het direct gaat werken als de STB direct aangesloten is op de AC-Pro.

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 17-11-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:50
Cartman! schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:37:
Zorg dat IGMP snooping aan staat op je switch, als je switcht dit niet ondersteunt moet je deze vervangen door een switch die dit wel ondersteunt. Hoewel...vraag me af of het direct gaat werken als de STB direct aangesloten is op de AC-Pro.
Bedankt voor de tip, IGMP-snooping staat aan op de switch. :|
Edit: Multicast enhancement staat ook aan op het Wireless network.

[ Voor 7% gewijzigd door theblindman op 17-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ironleg schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:54:
@JBS

Als je on host mode draait snapt traefik het niet meer. Je declareert namelijk je poorten niet meer in docker. Je zult als je traefik wilt gebruiken in de traefik toml file zelf de backend en front end moeten zetten.
Dank voor het meedenken beide. Het is nu gelukt om de 2 AP's te adopten door het IP adres van de NUC in te vullen bij Controller Hostname/IP en Override inform host with controller hostname/IP aan te vinken.
De Unifi Controller is nu echter niet meer via Traefik bereikbaar. In principe zou ik het Controller Hostname/IP nu weer kunnen aanpassen nu het adopten gelukt is, of hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@JBS
Niet; ik draai de Unifi controller in hass.io; niet i.c.m. Traefik, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

RudolfR schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:45:
@JBS
Niet; ik draai de Unifi controller in hass.io; niet i.c.m. Traefik, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Zag 'm inderdaad als addon voorbij komen. Vroeg me wel af waarom je 'm in HASS.io zou draaien. Enige reden dat bij gebruik van HASS.io op een RPi je geen additionele software/dockers naast HASS kunt draaien en je 't daarom als addon draait?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 17-11-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
theblindman schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:48:
[...]

Bedankt voor de tip, IGMP-snooping staat aan op de switch. :|
Edit: Multicast enhancement staat ook aan op het Wireless network.
Staat "Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data" aan op het wireless network?

Dit gezegd zijnde: weet iemand hier wat de beste manier is om multicast/broacast verkeer op het WiFi netwerk te beperken? Zoals ik het zie zijn er 2 methodes:
1. Port isolation gebruiken op de AP poorten (zoals beschreven op https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115001529267)
2. "Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data" aanzetten en uitzonderingen toevoegen voor printers, chromecasten en andere toestellen die via WiFi benaderd moeten worden
Wat is de beste manier en wat zijn de voor- en nadelen van elke methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
JBS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:48:
[...]
Zag 'm inderdaad als addon voorbij komen. Vroeg me wel af waarom je 'm in HASS.io zou draaien. Enige reden dat bij gebruik van HASS.io op een RPi je geen additionele software/dockers naast HASS kunt draaien en je 't daarom als addon draait?
Ik gebruik de controller voor presence detection in HASS, dus hij "hoort" bij mijn domotica-setup.
Evt. kun je wel eigen dockers draaien met hass.io (via dev-toegang), maar er is een prima add-on voor, dus gebruik ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een vervelend probleem dat de upload snelheid van mijn AP AC PRO tergend traag is terwijl de download snelheid op de verwachte snelheid gaat.

Ik kom niet hoger dan 350Kb/s op zowel 2.4 als 5Ghz frequenties.

Ik heb getest op meerdere clients (Windows 10, Android telefoons etc) en bij alle apparaten is de upload zo rond 350Kb/s.

Waaraan kan dit liggen? En waarom alleen bij upload?

Ik heb dit eerder gehad. Het lijkt wel alsof ik om de zoveel firmware updates plotseling dit probleem krijg.
Nu bij de nieuwste firmware treedt dit op.

De omgeving qua andere apparaten die uitzenden is niet veranderd. Geen andere clients. Ook het netwerk zelf is niet aangepast. Het verschil is de nieuwe firmware.

Is er een methode om te achterhalen waar dit aan kan liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Xymox op 19-11-2018 14:28 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 07:54
Xymox schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:24:
Ik heb een vervelend probleem dat de upload snelheid van mijn AP AC PRO tergend traag is terwijl de download snelheid op de verwachte snelheid gaat.

Ik kom niet hoger dan 350Kb/s op zowel 2.4 als 5Ghz frequenties.

Ik heb getest op meerdere clients (Windows 10, Android telefoons etc) en bij alle apparaten is de upload zo rond 350Kb/s.

Waaraan kan dit liggen? En waarom alleen bij upload?

Ik heb dit eerder gehad. Het lijkt wel alsof ik om de zoveel firmware updates plotseling dit probleem krijg.
Nu bij de nieuwste firmware treedt dit op.

De omgeving qua andere apparaten die uitzenden is niet veranderd. Geen andere clients. Ook het netwerk zelf is niet aangepast. Het verschil is de nieuwe firmware.

Is er een methode om te achterhalen waar dit aan kan liggen?
Heb je een gastnetwerk WiFi? Zo ja schakel deze eens uit en probeer het dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een pi die via DHCP zijn IP adres verkrijgt bij mijn unifi setup. Dit is dan ook de enige DHCP server (als het goed is, ik heb guarding ook aan staan) in mijn netwerk.

Desalniettemin blijft hij zijn eigen lease houden, ook na reboots. Ik zie niets in mijn logs. Heb via device -> config -> assign static IP een IP uitgedeeld. Kan ik ergens nog wat slims hierin debuggen? De eventviewer helpt me niet echt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:20:
Ik heb een pi die via DHCP zijn IP adres verkrijgt bij mijn unifi setup. Dit is dan ook de enige DHCP server (als het goed is, ik heb guarding ook aan staan) in mijn netwerk.

Desalniettemin blijft hij zijn eigen lease houden, ook na reboots. Ik zie niets in mijn logs. Heb via device -> config -> assign static IP een IP uitgedeeld. Kan ik ergens nog wat slims hierin debuggen? De eventviewer helpt me niet echt.
Ik heb dat eerder ook eens meegemaakt. Via SSH op de USG heb ik toen het volgende gedaan clear dhcp lease ip <ip_address>. Daarna kun je de pi-hole eens herstarten om te zien of het nieuwe adres overgenomen wordt. Mocht dat niet werken, dan zou ik eens op de pi zelf kijken of je daar een statisch adres hebt ingesteld bij de initiële configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
mathias82 schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:06:
[...]

Staat "Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data" aan op het wireless network?

Dit gezegd zijnde: weet iemand hier wat de beste manier is om multicast/broacast verkeer op het WiFi netwerk te beperken? Zoals ik het zie zijn er 2 methodes:
1. Port isolation gebruiken op de AP poorten (zoals beschreven op https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115001529267)
2. "Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data" aanzetten en uitzonderingen toevoegen voor printers, chromecasten en andere toestellen die via WiFi benaderd moeten worden
Wat is de beste manier en wat zijn de voor- en nadelen van elke methode?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik gebruik momenteel port isolation, maar optie 2 lijkt me effectiever (aangezien port isolation toepassen op de poorten waarop je AP's aangesloten zijn niet werkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mchl8 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:38:
[...]

Ik heb dat eerder ook eens meegemaakt. Via SSH op de USG heb ik toen het volgende gedaan clear dhcp lease ip <ip_address>. Daarna kun je de pi-hole eens herstarten om te zien of het nieuwe adres overgenomen wordt. Mocht dat niet werken, dan zou ik eens op de pi zelf kijken of je daar een statisch adres hebt ingesteld bij de initiële configuratie.
Dat was hem ja. Prima, dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:20:

Desalniettemin blijft hij zijn eigen lease houden, ook na reboots. Ik zie niets in mijn logs.
Dat is precies wat een client moet doen, zolang 'ie een geldige lease heeft: vragen om het verlengen van de bestaande lease, zelfs bij een reboot. Een oplossing heb je al, en de ander is zorgen dat de lease verloopt, bijvoorbeeld door 'm op een uur te zetten en je Pi een nachtje uit te laten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat heb ik uiteraard gedaan, die speelde al een paar dagen en ik heb een wat kortere lease. Zo'n beginnersfout heb ik gelukkig niet gemaakt ,maar dank voor de tip.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.