Nee : Hij is op de verkeerde manier bezig en Ubiquiti doet alles goed, behalve het feit dat ze een op Java gebaseerde oplossing hebben gekozen en soms hele rare keuzes maken qua updates en firmware releases!
Als hij gewoon de repo van Ubiquiti had gebruikt dan was er nog maar één obstakel over en dat is Java, maar dat is ook simpel te fixen met wat zoekwerk in dit topic of in
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole
/Een hele grote EDIT :JoeZuCK schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:59:
Aangezien Google Nest nu de status LED altijd aan wil laten ben ik op zoek naar iets anders. Omdat mijn netwerk geheel uit Ubiquiti bestaat (heb ik laten aanleggen) is een Ubiquiti cam het meest voor de hand liggend.
Ik vraag me af wat ik nodig heb om de cam van power te voorzien. Ik heb een AC in-Wall en een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE). Ik begrijp dat ik PoE+ nodig heb dus mijn switch moet 'switchen' voor Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) en dan zou hij het moeten doen denk ik? Zie ik iets over het hoofd?
Omdat hij misschien één van de camera's via de InWall wil doorlinken en dan moet de InWall inderdaad via 802.3at gevoed worden, zoals ik ze ook hier heb staan!

Kan zoveel zijn :
- VLAN issue.
- DNS issue.
- Poorten die beiden willen aanspreken!
- enz...
Ik zou zeggen loop alles goed na en zorg ervoor dat iedereen met elkaar kan kletsen in Native VLAN 1 zoals UniFi dat noemt en alle andere merken Untagged VLAN 1

Pro TIP : Check de handleiding of specifications sheet van het apparaat dat je ISP meelevert!
Maar over het algemeen zal je de eerder genoemde frequenties tegenkomen en is dit de meest universele SFP die je kan kopen als ik het goed heb onthouden :
-
Ethirty in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
-
Ethirty in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2" (Voorbeeld van een handleiding waar het een en ander in stond!)
-
Kaspers in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Succes!

moppentappers schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:20:
Ik wilde graag een normale USG gebruiken in combinatie met de Proscend 180-T SFP DSL modem, met een USG PRO werkt het prima, dus ik dacht ik doe de 180-T hierin:
https://mikrotik.com/product/RBFTC11
En gaan met die banaan, echter lukt het mij niet om het werkend te krijgen, ik heb de USG ingesteld op PPPoE en verder valt er niet zoveel mee te doen, heeft iemand toevallig al eerder zo'n setup geprobeerd en daar goede (of slechte) ervaringen mee?
Ik zou bijna denken dat je op een GPON aansluiting zit of zo, maar eigenlijk vind ik je verhaal maar een beetje raar dus laat ons effe weten wat je nou allemaal precies aan het uitspoken bent!

RJ11 doosjes eraf slopen en erachter komen dat er fatsoenlijke CAT5e achter hangt = WIN!
Alle drie in het huis vervangen door een InWall en daarop weer een US 8 switch aangesloten via 802.3af

Naar aanleiding van de post van
tcviper in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3" heb ik vorige week alles naar de laatste versie geschopt en heb geen rare dingen gemerkt!
Nogmaals bedankt @
tcviper 
harm12nl schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:42:
Hier een huis-tuin-keuken gebruiker van een Unifi AC-AP lite met een een paar fine tune vraagjes
Situatie
We zijn onlangs verhuisd naar onze nieuwbouw woning (=slecht bereik, binnen geen 4G, 3G etc het bekende plaatje ;-)). Ook mijn Unifi AC-AP lite is mee verhuisd. Altijd zeer tevreden geweest over het AP qua verbinding en snelheid.
Ons AP hangt in het nieuwe huis onder de (open) trap aan de muur. Bewust uit de meterkast geplaatst en in de open ruimte, hopende op de beste verbinding:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Als ik met mijn laptop (Macbook pro 13inch late 2015) aan tafel zit haal ik echter maar gemiddeld 80Mbit down (Ziggo 250/25). En ook het verplaatsen van bestanden naar mijn NAS duurt veel te lang (via de kabel gaat dit wel heel snel). Dit valt mij best wel tegen eerlijk gezegd. Aan de kabel haal ik wel de volledige snelheid. Zijn er wellicht kleine dingen die ik over het hoofd zie?
Wat ik zelf al geprobeerd heb
De AP stond ingesteld op de kanalen 1 en 48. Dit heb ik aangepast naar 6 (minst drukke) en 100. Daarna heb ik nog een beetje geëxperimenteerd met wat instellingen en toen weer een speedtest gedaan met als resultaat gemiddeld 160Mbit down. Om te kijken of ik er nog meer uit kon halen ben ik nog even verder gaan experimenteren, maar helaas ging het toen mis en heb ik het AP gereset en een oude backup terug gezet. Na het aanpassen van de kanalen kom ik nu helaas niet meer aan die 160Mbit down en blijft hij weer steken op 80Mbit.
Mijn vraag
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een hogere snelheid haal? Ik snap dat er via wifi signaal verlies optreed maar zoveel op een kort stukje (ca 2 meter met de muur ertussen (gyboblokken).
Wellicht de AP naar boven verplaatsen en beneden op de plek van de huidige AP een UniFi AC In-Wall plaatsen?
Aangezien ik tijdelijk dus wel meer snelheid gehad heb verwacht ik dat het aan een instelling ligt die ik nu over het hoofd zie. Of het is allemaal toeval geweest.. Ik word er in ieder geval gek van nu, wil het graag oplossen maar ben gisteren uren bezig geweest en kom er niet uit..
In principe ervaar ik geen problemen met de 80Mbit down in het dagelijks gebruik echter frustreert het mij dat dit niet hoger is terwijl het volgens mij wel zou moeten kunnen. Wat wel irritant is, is het overzetten van grote bestanden van de laptop naar mijn (bekabelde) Nas. Dit zou echt wel sneller moeten wat mij betreft.
Hopelijk kan iemand mij weer even een duwtje in de goede richting geven

Dat maakt allemaal niet uit in de praktijk :
Hang een normale UAP of InWall op dezelfde hoogte aan de muur en je zal ongeveer dezelfde dekking krijgen!
Wat hij echter verkeerd doet : Tegen de achterkant aanpraten en dan ook nog eens door een muur heen!
Tja... dan krijg je rare resultaten...

Zorg ervoor dat clients met 5G verbinden. De beste manier om dit te bereiken is door het zendvermogen van de 2G radio zo laag mogelijk te zetten. Band steering kan ook, maar dat werkt veel minder goed.
Daarmee inderdaad zo min mogelijk prutsen!
Gewoon 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High zetten en gaan met die banaan!
[
Voor 85% gewijzigd door
nero355 op 19-08-2019 17:07
]