Geen idee of ik de vraag hier kan stellen maar ik heb een "UHD" tv UE40NU7110 op de slaapkamer sinds kort en deze is elke ochtend zijn Wifi verbinding kwijt. Apps starten dan niet op omdat de tv vind dat ie geen verbinding met internet heeft. Inmiddels een nieuwe firmware eroverheen kunnen zetten maar biedt geen soelaas. Enige wat helpt is, de tv van de stroom (of de powerknop lang indrukken) zodat ie "herstart".
Nu heb ik nog een Samsung tv UE40MU6100 in de keuken hangen met (volgens mij) hetzelfde platform draaiend maar deze is nooit zijn WiFi verbinding kwijt.
Alles zit op Ubiquiti APs (2x AC-LR). Heb verder met geen enkel ander apparaat op WiFi problemen. Zodra ik verbinding heb, werkt het ook zonder enkel probleem maar het uit standby komen gaat gewoon elke ochtend mis.
Iemand die dit herkent

Vrij vervelend
Enige wat ik me kan bedenken is, dat ik ooit heb ingesteld dat de AP op de bovenverdieping vanaf 23:00 uur tot 7:00 uur uit gaat alleen kan ik nergens vinden waar ik dat ingesteld heb, want dit zou ik dan eens tijdelijk uit willen zetten als test. Dit heb ik in ieder geval niet met een losse WLAN group gedaan, maar volgens mij ergens direct op de AP, alleen vind ik die setting nergens terug. Zou dit de boosdoener kunnen zijn? Toch ook vreemd want vaak genoeg, dat we al voor 23 uur de tv aan hebben staan met Netflix en rond 23 uur heb ik ook geen issues als de AP "uit" gaat want de AP beneden voorziet dan van voldoende dekking.
Wat me verder opvalt is door het uitgaan van transmitten, is dat bepaalde clients ook gewoon op de AP beneden blijven zitten, de dag erop als de AP weer in de lucht is. Een webcam zit lekkerlijk op 1m afstand en blijft toch op de AP beneden. Schakelt het spul niet automatisch naar de AP die dichterbij cq. sterker signaal geeft? Ik gebruik de AC inrichting dus een gecombineerde 2.4/5GHz, ik krijg niet gevonden op de site van Samsung of deze tv ook 5GHz doet. Signaalsterkte heb ik mee gespeeld maar biedt geen soelaas. Staat op AUTO.
[
Voor 5% gewijzigd door
JB op 19-07-2019 11:48
]