Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Set-inform tweemaal uit te voeren. Lost dat het op?

Anders zou je de AP kunnen resetten, AP in controller verwijderen en opnieuw adopten.

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

HobbeS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:43:
Elke keer als ik een wijziging maak in m'n controller die gevolgen heeft voor m'n USG gaat hij die provisionen. Hierna adopt die eigenlijk nooit goed. Via SSH moet ik dan elke keer opnieuw het set-inform commando geven en dan gaat het wel weer goed..

Hoe kan ik de set-inform url definitief goed zetten?
Dat zou goed moeten staan na 1 keer dat commando uitvoeren.
Echter laatst hetzelfde meegemaakt bij iemand... en die bleek 2 controllers (1 was diegene vergeten dat die nog actief was) te draaien op 2 verschillende apparaten. Ook elke keer na provisioning kwam er een apparaat niet goed terug maar na de "spook" controller verwijderd te hebben, had diegene geen problemen meer.

tozzke wijzigde deze reactie 11-02-2019 06:28 (3%)

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:14
Ik merkte vannacht op dat mijn ap opeens disconnected was, maar het vreemde was dat er wel stroomverbruik was. Het is een NanoHD. Pas na een power cycle van betreffende switch poort was ie weer online.

Kan ik ergens terug zien wat specifiek mijn AP aan het doen was?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:30
Gisteren de Controller software bijgewerkt op de Raspberry naar versie 5.10.12. Hierna wilde de software niet meer starten, ook niet na het bijwerken van Java naar de laatste versie.

Oplossing is gelukkig simpel door onderstaand in Putty bv uit te voeren. Daarna de rasp een keer herstarten.

code:
1
echo "JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/java-8-oracle" | sudo tee -a /etc/default/unifi

Credits en bron: https://community.ubnt.co...oller/m-p/2670330#M132266

MikeOO wijzigde deze reactie 11-02-2019 08:20 (3%)

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:28
Gisteren met grote moeite een AP-AC Pro in mijn bestaande UniFi netwerk gehangen. Ding ging netjes aan, werd netjes gevonden door de discover tool en verscheen na set-inform ook keurig in mijn controller. Vanaf daar ging het fout. Status disconnected.

Uiteindelijk via SSH direct zelf het AP laten upgraden naar de meest recente firmware, verwijderd uit de controller en opnieuw set-inform uitgevoerd, dat ging uiteindelijk wel goed.

Ik wijs voorlopig het grote verschil in firmware aan - de AP had vanuit de doos nog 3.7x. Meer mensen dit gehad?

Picobello B.V.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:50
Hammetje schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:41:
Gisteren met grote moeite een AP-AC Pro in mijn bestaande UniFi netwerk gehangen. Ding ging netjes aan, werd netjes gevonden door de discover tool en verscheen na set-inform ook keurig in mijn controller. Vanaf daar ging het fout. Status disconnected.

Uiteindelijk via SSH direct zelf het AP laten upgraden naar de meest recente firmware, verwijderd uit de controller en opnieuw set-inform uitgevoerd, dat ging uiteindelijk wel goed.

Ik wijs voorlopig het grote verschil in firmware aan - de AP had vanuit de doos nog 3.7x. Meer mensen dit gehad?
Welke testdate staat er op de doos?

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Rainesh
  • Laatst online: 21:14
Het is nog steeds onduidelijk waarom mijn AP opeens disconnected was. Wie heeft een tip waar ik dit goed kan checken op mijn cloudkey?

Alles bekeken, zie alleen dat mijn switch op een gegeven moment port 6 (waar mijn AP aan hangt) van disabled naar designated aanpast en weer terug. En dat totdat ik een powercycle van Port 6 heb gedaan.

Rainesh wijzigde deze reactie 11-02-2019 11:06 (44%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:24
Dit weekend ook mijn hele netwerk opnieuw ingericht, aardig steile leercurve, maar als je het door hebt, werkt het geweldig en erg stabiel.

Draai nu het volgende:
-USG4 Pro
-Switch24
-Switch 8 POE passthrough (4)
-NanoHD (2)

Nog twee dingen waar jullie hopelijk kunnen helpen:
1) Ik krijg het niet voor elkaar om de USG en Switch24 te koppelen via SFP. Heb het KB artikel gelezen (https://help.ubnt.com/hc/...onfiguring-Port-Remapping), maar als ik LAN disable en WAN2 remap naar LAN en dan save, gaat de USG wel provisioning doen, maar uiteindelijk verliest de controller hem en moet ik een paar keer een reset doen op de USG en hem uit de controller verwijderen, voordat de USG weer benaderbaar is. Ik doe dus wat fout, maar wat?

2) Ik krijg Guest Control niet goed werkend. Heb aparte SSID gemaakt en VLAN en Guest Control geactiveerd, daar ook het PI nummer van server waar de controller op draait aangegeven als 'pre authorization access'. Als ik dan echter verbind met de Guest Wifi, krijg ik geen portal en geen internet. Ik zie alleen bovenin bij Enable Guestportal in het oranje de tekst "CONTROLLER ON-LINE REQUIRED" staan, maar mijn controller is gewoon online, voor zover ik weet.

• Hubert
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-02 17:30

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hammetje schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:41:

Toevallig vorige week een HD gekocht samen met de usg en een 8poort 60w switch. Updates kwamen gewoon binnen en alles werkte meteen. geen rare disconnects gehad.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-02 14:35
Elke keer als ik een wijziging maak in m'n controller die gevolgen heeft voor m'n USG gaat hij die provisionen. Hierna adopt die eigenlijk nooit goed. Via SSH moet ik dan elke keer opnieuw het set-inform commando geven en dan gaat het wel weer goed..

Heb je toevallig na installatie/adoptie je IP-adres van de controller gewijzigd in je "vaste" IP?
Want dan zit daar inderdaad je hickup.. als het goed is moet je met 2x de set-inform uit te voeren het goed gaan.

• Jeroen V
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:58

Jeroen V

yadda yadda yadda

MasterMaceMichu schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:46:
Dit weekend ook mijn hele netwerk opnieuw ingericht, aardig steile leercurve, maar als je het door hebt, werkt het geweldig en erg stabiel.

Draai nu het volgende:
-USG4 Pro
-Switch24
-Switch 8 POE passthrough (4)
-NanoHD (2)

Nog twee dingen waar jullie hopelijk kunnen helpen:
1) Ik krijg het niet voor elkaar om de USG en Switch24 te koppelen via SFP. Heb het KB artikel gelezen (https://help.ubnt.com/hc/...onfiguring-Port-Remapping), maar als ik LAN disable en WAN2 remap naar LAN en dan save, gaat de USG wel provisioning doen, maar uiteindelijk verliest de controller hem en moet ik een paar keer een reset doen op de USG en hem uit de controller verwijderen, voordat de USG weer benaderbaar is. Ik doe dus wat fout, maar wat?

2) Ik krijg Guest Control niet goed werkend. Heb aparte SSID gemaakt en VLAN en Guest Control geactiveerd, daar ook het PI nummer van server waar de controller op draait aangegeven als 'pre authorization access'. Als ik dan echter verbind met de Guest Wifi, krijg ik geen portal en geen internet. Ik zie alleen bovenin bij Enable Guestportal in het oranje de tekst "CONTROLLER ON-LINE REQUIRED" staan, maar mijn controller is gewoon online, voor zover ik weet.
Als je eens die WAN2 remap uitvoert (nieuw netwerk aan LAN) zonder de oorspronkelijke LAN te disablen, dan omprikken en controleren of alles werkt, en dan pas de LAN disablen? Misschien dat dat beter gaat?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:24
Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ga ik proberen, thanks!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-02 23:14
Vandaag voor het eerst dat de updates van mijn AP’s niet soepel verlopen.
In de cloudkey wordt aangegeven dat er een update is voor mijn AP’s, ik heb er 3
Een paar keer krijg ik de melding mislukt.
Dan is er een goed gegaan maar staat er in rood: Niet verbonden.
Forceer provisioning werkt niet, blijft “niet verbonden”.
Nu bij dit AP maar “vergeet” gedaan. Eens kijken of ik em opnieuw kan toevoegen.
Erg vreemd dit, dit gaat normaal gesproken juist altijd zo soepel

Edit
Tweede AP ook weer kunnen toevoegen via geavanceerde adoptie, maar update niet gelukt.
Derde AP laat ik maar even.

Wat een gedoe, erg raar. Nooit eerder gehad.
Wat ik eigenlijk het meest vervelende vind is dat mijn tijdsplanning van een van mijn wlans niet meer werkt.

Edit2
Vannacht de batch updater laten draaien,
Twee zijn ge-update. Een dus niet.
Tijdsplanning werkt nog niet.

rinkel wijzigde deze reactie 12-02-2019 07:29 (71%)

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-02 08:58
Wafeltje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:58:
[...]

Jazeker, 2 anderen hier in ieder geval:
DancePlaza in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Bij mij leek het minder nadat ik mijn fans uitzette (Vraag me niet waarom). Van @DancePlaza heb ik nog niet gehoord of/hoe het opgelost is.
@rayvonrk

Mijn US werkt weer naar behoren, inmiddels draai ik de laatste firmware 4.0.21.9965 en de nieuwe controller 5.10.12.0

Heb niets aangepast in mijn kabels en kon helaas niet de fan sterkte wijzigen op cli.

Hij draaid inmiddels mininmaal weer 2 weken zonder enig issue met het uitvallen van mijn POE apparaten.

Van het kastje naar de muur lopen...

• Wafeltje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:32
DancePlaza schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:31:
[...]

@rayvonrk

Mijn US werkt weer naar behoren, inmiddels draai ik de laatste firmware 4.0.21.9965 en de nieuwe controller 5.10.12.0

Heb niets aangepast in mijn kabels en kon helaas niet de fan sterkte wijzigen op cli.

Hij draaid inmiddels mininmaal weer 2 weken zonder enig issue met het uitvallen van mijn POE apparaten.
Dat klinkt hoopvol! Ik had er destijds een call voor ingeschoten bij UBNT, en die zeiden "omwisselen", maar nieuwe deed exact hetzelfde. Ik had al de hoop op een firmware, en zal deze binnenkort zeker gaan proberen. Eerst nog even wachten op mijn internetverbinding :z

• MarkyB
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:34

MarkyB

The original

Sinds de upgrade naar controller software 5.10.12_11629 heb ik een raar probleem.

Ik heb in UniFi poort 80 en 443 geforward naar mijn synology waar ik 2 websites host. Ik kreeg ineens de melding dat mijn ssl certificaat niet meer klopte en als ik doorklik kom ik ineens op de inlogpagina van mijn UniFi USG terecht!

In de firewall staan de poorten gewoon naar mijn nas geforward... waar kan ik deze fout controleren en nog beter, waar kan ik deze fout herstellen?

Lang verhaal kort, mijn port forwards werken niet meer.

-edit-

Probleem is opgelost, USG heeft moeite met mijn wan-2 instellingen. Alles terug gezet naar wan-1 en nu werkt alles weer.

MarkyB wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:58 (17%)

• nero355
  • Laatst online: 21:17
Mixpower schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:38:
Zou niet weten waarom je dan geen internet hebt?

Als je het zo opzet werkt het allemaal meteen, gewoon je USG resetten en beginnen met een clean unifi omgeving.
Na het opzetten van unifi meteen je USG adopten en dan heb je al internet op alles wat achter de USG hangt, het is allemaal best simpel maar als je al begint met een dubbele NAT en dingen zowel achter het modem als achter de USG hebt hangen is het natuurlijk vragen om problemen.
NAT achter NAT is helemaal geen probleem en best handig om in het begin even te hebben, totdat je alles achter de USG goed hebt ingesteld/opgezet, zolang je dus ook echt beide netwerken apart houdt :)

Heb ik ook zo gedaan om de boel in te stellen voor een Glasvezel verbinding, terwijl aan de WAN kant nog mijn oude VDSL2 modem/router actief was :+
HobbeS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:07:
- Waar komt de STUN-foutmelding vandaan? Hoe kan ik die oplossen?
Dit heeft meer te maken met UniFi spul dat werkt met een Externe Controller en betekent in jouw geval dat de Controller op je lokale netwerk niet kon worden gevonden!
- Ik heb het idee dat de USG elke keer zijn inform url kwijt raakt, hoe kan ik deze permanent aanpassen? (denk na een reboot o.i.d. is die dan weg ofzo?)

Geef je Raspberry Pi een Statisch IP adres via /etc/dhcpcd.conf en zet hetzelfde IP in de UniFi Controller als override Inform URL/IP adres ;)

LET OP : Gebruik geen DNS hiervoor!
De USG is daar te dom voor en gaat in een leuke loop, totdat je hem weer een schop geeft via SSH 8)7
- Kan ik ergens statische IP-adressen uitdelen vanuit de DHCP server? (ik heb de range ingesteld vanaf .50 en wil de adressen daaronder graag gebruiken voor bijvoorbeeld m'n Pi & accespoints e.d.)
Dat kan dus via het Clients overzicht en zou ik voor kritieke dingen alleen als Backup optie gebruiken!

De UniFi Controller, de USG, de UAP's, de USW's zou ik allemaal een Static IP geven voor de Management VLAN :)
M'n plan is als ik m'n USG 3P en het netwerk daarachter goed heb draaien dat ik dan de accespoints toevoeg. Dan modem instellen met DMZ naar de USG en poort forwarding goed instellen (op dit moment heb ik nog geen forwarding ingesteld). En als alles lekker draait het modem van Ziggo in bridge mode laten zetten..
d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rinkel
WLAN schedule werkt niet.
Vanavond ging gast netwerk er niet uit.
Even zitten zoeken en is in het verleden vaker voorgekomen na een update. Zou een oude bug weer terug zijn?

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-02 20:28
rinkel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:06:
WLAN schedule werkt niet.
Vanavond ging gast netwerk er niet uit.
Even zitten zoeken en is in het verleden vaker voorgekomen na een update. Zou een oude bug weer terug zijn?
Werkt hier prima, dus geen firmware issue. Al een reboot gedaan?

• rinkel
RR2USA schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:50:
[...]

Werkt hier prima, dus geen firmware issue. Al een reboot gedaan?
Heel vreemd...
Meerdere malen een reboot gedaan, maar zal het nog eens een keer doen.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Mochten er mensen opzoek zijn naar een USG, wifimedia heeft er een aantal met 40 euro korting. Zijn wel refurbished modellen en kunnen gebruiksporen bevatten, maar wel gewoon met 2 jaar warranty.

https://www.wifimedia.eu/...urity-gateway-outlet.html

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

rikadoo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:47:
Mochten er mensen opzoek zijn naar een USG, wifimedia heeft er een aantal met 40 euro korting. Zijn wel refurbished modellen en kunnen gebruiksporen bevatten, maar wel gewoon met 2 jaar warranty.

Goed opletten hierbij, die dingen hebben volgens mij net zoals de Edgerouter Lite / PoE USB Sticks en die gaan nog wel eens stuk... >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
*knip*. Zoals ook in de topicwarning staat is aankoopadvies niet de bedoeling in dit topic.

Merk na het vervangen van de router dat er nog steeds verbindingsproblemen zijn. Lijkt me dan alsnog een probleem met het wifi zijn. Nog geen mogelijkheid om de AP te resetten. Dus voor alsnog is de USG het enige aan Ubiquiti wat ik heb staan, maar raak nog verdwaald in de instellingen, dus dat binnenkort ook maar eens rustig oppakken. DHCP instellen e.d. zoals ranges en vastzetten van IP aan MAC-adressen e.d.

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:04 (33%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:29

Ze hebben ook AC Lite's in de aanbieding. Ook refurbished.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
Kodess schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:42:
Let alleen wel op dat daar volgens de beschrijving geen installatie materiaal bij zit. Geen idee of ze daarmee ook de plastic beugel bedoelen waar de AC Lite ingedraaid wordt.

Prima aanbieding. De doos gooi ik zelf toch altijd meteen weg en boekjes e.d. kan je downloaden van internet. Zit flink te twijfelen om dit aan te schaffen voor mijn T-mobile thuis verbinding, nu alleen nog even kijken hoe ik glas kan omzetten naar ethernet, zonder daar een Mediaconverter (met losse voeding) voor te moeten gebruiken, maar volgens mij kan het niet.

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:46 (52%)

• HKLM_
rens-br schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Let alleen wel op dat daar volgens de beschrijving geen installatie materiaal bij zit. Geen idee of ze daarmee ook de plastic beugel bedoelen waar de AC Lite ingedraaid wordt.
Zo te zien komt deze alleen met PoE Adapter + Netsnoer.

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Prima aanbieding. De doos gooi ik zelf toch altijd meteen weg en boekjes e.d. kan je downloaden van internet. Zit flink te twijfelen om dit aan te schaffen voor mijn T-mobile thuis verbinding, nu alleen nog even kijken hoe ik glas kan omzetten naar ethernet, zonder daar een Mediaconverter (met losse voeding) voor te moeten gebruiken, maar volgens mij kan het niet.
Modem in passthrough zetten en gewoon van je modem met UTP naar de USG? Zo doe ik het ook bij Ziggo :)

Is het al bijna vrijdag?

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:42:
[...]

Idd, die had ik ook zien staan, alleen vanwege die reden die hierboven nog genoemd is (dat er lijkt alsof er geen montagemateriaal bij zit) maar niet genoemd. Ik vind dat dat wel iets is wat erbij hoort. Zeker bij 1 waarvan het de bedoeling is om aan het plafon of muur te bevestigen.!

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Dat gaat helaas niet bij T-Mobile, daarnaast heb ik alles weggewerkt in een 10" patchkast en is die momenteel al behoorlijk vol. Ik zou dan dus het T-Mobile ding willen weghalen en de USG er voor in de plaats willen hangen. Maar goed volgens mij bestaat er geen converter / apparaat om op een passieve manier van glas -> UTP te gaan.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:51:
[...]

Dat gaat helaas niet bij T-Mobile, daarnaast heb ik alles weggewerkt in een 10" patchkast en is die momenteel al behoorlijk vol. Ik zou dan dus het T-Mobile ding willen weghalen en de USG er voor in de plaats willen hangen. Maar goed volgens mij bestaat er geen converter / apparaat om op een passieve manier van glas -> UTP te gaan.
Unifi switch met SFP er bij dan?

Is het al bijna vrijdag?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Zeker een goede optie (en had ik al voorbij zien komen). Switch met SFP is alleen weer zo enorme inverstering. Goedkoopste die ik kan vinden is pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+), voor 189 euro. Ik zoek nog even verder en anders toch het toch een Mediaconverter voor 30 euro (of ik ga eens kijken of ik er gewoon eentje van lenen bij T-Mobile zelf)

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:59 (11%)

• Arunia
  • Nu online
@rens-br Ik begrijp je mod van mijn post, maar was meer de vraag of dat er dingen met dat model zijn. Weet dat er met de nano wat was (bepaalde chipset die "minder" zou zijn), maar had dat denk ik moeten verwoorden.
Het is me op dit moment niet echt duidelijk meer wat de huidige keuzes zijn. Maar verwacht dat die pro-e gewoon prima gaat zijn voor thuis. ;)

Arunia schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:40:
@rens-br Ik begrijp je mod van mijn post, maar was meer de vraag of dat er dingen met dat model zijn. Weet dat er met de nano wat was (bepaalde chipset die "minder" zou zijn), maar had dat denk ik moeten verwoorden.
Het is me op dit moment niet echt duidelijk meer wat de huidige keuzes zijn. Maar verwacht dat die pro-e gewoon prima gaat zijn voor thuis. ;)
Ik heb je originele vraag niet gezien dus die kan ik ook niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat de NanoHD een SoC van Mediatek bevat. Deze hoeft niet perse slechter te zijn, maar alle andere UAPs gebruiken een Qualcomm SoC. Daardoor kan het dus wel zo zijn dat Ubiquiti meer ervaring heeft met het ontwikkelen voor Qualcomm hardware en dus mogelijk een betere samenwerking heeft met Qualcomm.

Daarnaast waren de eerste UAP AC modellen (van voor de Lite/LR) met een Broadcom SoC. En daar 'is iets mis gegaan' waardoor deze nu niet meer ondersteund worden (terwijl de nog oudere N modellen met Qualcomm SoC dat nog wel worden). Alleen weet ik dus niet waarom die support is stopgezet. Het heeft wel te maken met 'het is een andere SoC', maar of ze gestopt zijn omdat Broadcom geen support meer gaf, of omdat ze zelf de kennis er niet meer van hadden, of het supporten van de andere SoC teveel extra tijd vereiste, of... durf ik niet te zeggen.

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:42
[...]

[...]
"Levering met PoE Adapter, Netsnoer en Plastic Beugel."
https://www.wifimedia.eu/nl/unifi-ap-ac-lite-outlet.html

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ik weet echt 100% zeker dat dat er toestraks nog niet bij stond, ze hebben dit waarschijnlijk aangepast aan de hand van vragen / dit topic. Wat dat betreft is het nu wel echt een goede deal! Ik zie nu ook dat ze een afbeelding erbij hebben geplaatst met de inhoud van het pakket.

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:06 (18%)

• Arunia
  • Nu online
@RobertMe Dat was het inderdaad. Denk dat ik dan toch niet voor de nieuwste ga, maar voor het model wat ik aan gaf. Of het moet heel erg veel schelen financieel. Ga ze nog wel even vergelijken.

Zo, die prijs van de USG 3p is ook een stuk netter dan wat ik betaald heb nog geen maand geleden. Maar goed, was toen een prima prijs en nu ook.
De lites die ze hebben in de aanbieding hoefde ik toen niet, dus denk dat ik ze nu, ook al is de prijs echt super, toch laat gaan. Oh ja, en maar 1 eth. poort.

Arunia wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:54 (43%)

• Pino112
rens-br schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Ik weet echt 100% zeker dat dat er toestraks nog niet bij stond, ze hebben dit waarschijnlijk aangepast aan de hand van vragen / dit topic. Wat dat betreft is het nu wel echt een goede deal! Ik zie nu ook dat ze een afbeelding erbij hebben geplaatst met de inhoud van het pakket.
Goed prijsje inderdaad.

Zit er over te denken om die Lite te halen als vervanger van mijn LR.
De LR is nog 'oud' en werkt alleen op 24V, dan is het hopen dat deze Lites nieuw genoeg zijn dat ze wel 802.3af hebben. Scheelt weer een injector nu ik een US-8-150 heb.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Pino112 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:16:
De LR is nog 'oud' en werkt alleen op 24V, dan is het hopen dat deze Lites nieuw genoeg zijn dat ze wel 802.3af hebben. Scheelt weer een injector nu ik een US-8-150 heb.
Dat staat in ieder geval wel vermeld bij de specs.

• wielhelm
  • Laatst online: 20:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Inderdaad een mooi prijsje

Had er gisteren toevallig net 1 besteld voor 80 euro.
Nu toch maar een derde voor de achtertuin
[...]

Goed prijsje inderdaad.

Een USW-8-150W doet ook passive PoE. Alleen moet je dit met de hand aan zetten voor die specifieke poort. Daarbij moet je wel heel goed opletten. Omdat passive PoE een aangesloten apparaat wat daar niet mee overweg kan sloopt.

• Pino112
RobertMe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:23:
[...]

Een USW-8-150W doet ook passive PoE. Alleen moet je dit met de hand aan zetten voor die specifieke poort. Daarbij moet je wel heel goed opletten. Omdat passive PoE een aangesloten apparaat wat daar niet mee overweg kan sloopt.
Daar had ik helemaal niet meer aan gedacht ja, had je ook al eens eerder gezegd 8)7
Dan kan ik dat inderdaad ook gewoon doen.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

De update naar 5.10 is ook voor Docker al beschikbaar via Jacobalberti en werkt tot nu toe prima.

specs | 3360wP met SE3000

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:14
Tallguy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:57:
De update naar 5.10 is ook voor Docker al beschikbaar via Jacobalberti en werkt tot nu toe prima.
Ik gebruik deze: https://github.com/goofball222/unifi
word stuk sneller en beter up to date gehouden en werkt ook prima op een Synology NAS :)

tcviper wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:01 (5%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-02 16:26
[...]

Goed prijsje inderdaad.

Het is te zien aan de productiedatum welke AF ondersteuning hebben(of aan de (blauwe) sticker).

• duifi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-02 06:30
Ik heb voor een klant omgeving het een en ander aan nieuwe apparatuur nodig. Biedt de ingebouwde firewall van de USG Pro 4 voldoende kwaliteit?

Het netwerk wordt gedeeld door:
- Restaurant (alleen kassa/muziekcomputer)
- Secretariaat van een golfclub (4 laptops)
- Winkeltje (kassa en kantoortje)
- Gasten

Al met al geen veeleisende omgeving dus ben benieuwd of ik met een USG Pro 4 wegkom, of dat ik nog een losse firewall zoals een juniper/fortigate etc moet gebruiken. Hoe is jullie ervaringen hierin?

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik kwam het volgende interessante topic op de unifi / ubnt forums tegen:

https://community.ubnt.co...ts-Ubuntu-18/td-p/2375150
UniFi Installation Scripts | UniFi Easy Update Scripts | Ubuntu 18.04 and 16.04 | Debian 8 and 9 [ Edited ]
Options
‎04-06-2018 04:49 PM - edited ‎13-02-2019 09:35 AM

Hello guys!

I wrote some scritps that will install/Update the UniFi Controller software on your Ubuntu/Debian machines. These scripts were tested on Ubuntu 16.04/18.04/18.10 and Debian 8/9. If you find any issues while using my scripts please let me know!

Information about the UniFi Controller Versions.

I recommend using server with atleast 2 GB of RAM.

Regards,
Glenn R.

Dutch2007 wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:17 (63%)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Dutch2007 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:16:

[...]
Page not found krijg ik.

• Dutch2007
Please try again, had eerst de verkeerde link, daarna post ge-edit met juiste link..

Post is op openbare gedeelte..

https://imgur.com/By3utUc

• HKLM_
duifi schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:01:
Ik heb voor een klant omgeving het een en ander aan nieuwe apparatuur nodig. Biedt de ingebouwde firewall van de USG Pro 4 voldoende kwaliteit?

Het netwerk wordt gedeeld door:
- Restaurant (alleen kassa/muziekcomputer)
- Secretariaat van een golfclub (4 laptops)
- Winkeltje (kassa en kantoortje)
- Gasten

Al met al geen veeleisende omgeving dus ben benieuwd of ik met een USG Pro 4 wegkom, of dat ik nog een losse firewall zoals een juniper/fortigate etc moet gebruiken. Hoe is jullie ervaringen hierin?
Weet je zeker dat je 1 firewall wilt hebben voor 4 verschillende bedrijf(jes) Hoe ga je bijvoorbeeld om als twee bedrijven dezelfde poort geforward willen hebben naar hun server?

HKLM_ wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:31 (6%)

• duifi
  • Laatst online: 21-02 06:30
Zoals aangegeven, deze omgeving is vrij basic in elkaar, de meeste gebruikers zijn net in staat om een laptop aan te krijgen.

Nevertheless, ik maak voor ieder bedrijf een apart VLAN aan, we hebben naar buiten ook maar 1 ip adres beschikbaar.

Op locatie staan verder geen servers etc
HKLM_ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:31:
[...]

Weet je zeker dat je 1 firewall wilt hebben voor 4 verschillende bedrijf(jes) Hoe ga je bijvoorbeeld om als twee bedrijven dezelfde poort geforward willen hebben naar hun server?

• nero355
RobertMe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:00:
Daarnaast waren de eerste UAP AC modellen (van voor de Lite/LR) met een Broadcom SoC. En daar 'is iets mis gegaan' waardoor deze nu niet meer ondersteund worden (terwijl de nog oudere N modellen met Qualcomm SoC dat nog wel worden). Alleen weet ik dus niet waarom die support is stopgezet. Het heeft wel te maken met 'het is een andere SoC', maar of ze gestopt zijn omdat Broadcom geen support meer gaf, of omdat ze zelf de kennis er niet meer van hadden, of het supporten van de andere SoC teveel extra tijd vereiste, of... durf ik niet te zeggen.
Misschien omdat Broadcom 2 of 3 keer is overgenomen door een ander bedrijf :?

Volgens mij ging het iets van :
- Broadcom
- Overname Broadcom door LSI
- Overname van LSI door Avago

Ik kan me dan voorstellen dat er bepaalde contracten stuk gingen :)
Dutch2007 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:16:

Ik zou niet weten waarom je daarvoor scripts nodig hebt, maar als je dat wel wilt kijk dan eens naar dit topic :
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Arunia
  • Nu online
Vaag, moest vanochtend een reset doen van een AP (router ingesteld als AP). Echter heb ik zowel dat AP als de usg 3p gereset.
Nu wordt de usg niet meer gezien. Krijg gewoon helemaal niks. Geen ip via dhcp. Maar ook een reset via het knopje werkt niet.
Nu vond ik op internet wel een draadje ergens die zijn usg geruild heeft met dezelfde soort problemen en het verholpen was.
Moet zeggen dat ik toen ik hem net had ook al problemen had met het werkend krijgen van het netwerk en internet. Uiteindelijk door onbekende redenen gelukt.
Ik volg de handleidingen, maar dat lost niets op.
Pc een vast ip geven helpt niet. Wel met de AP's overigens, maar niet met de usg router.
Lijkt er eigenlijk op dat het probleem de router zelf is.
Volg de Quick guide overigens, maar daar loop je meteen al vast door geen reactie.
Basis instellingen lijken me niet zo moeilijk, maar hij wil toch echt niet. :p

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:06
Misschien al vaker gevraagd hier, maar wat is deze setting: "Allow meshing from other access points".
Ik vond hem onder de RADIO config van m'n AC PROs. Deze zijn uiteraard bedraad aangesloten, dus waar heb ik dan mesh voor nodig?

• HobbeS
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:54
nero355 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:47:
Dit heeft meer te maken met UniFi spul dat werkt met een Externe Controller en betekent in jouw geval dat de Controller op je lokale netwerk niet kon worden gevonden!

[...]

[...]
Geef je Raspberry Pi een Statisch IP adres via /etc/dhcpcd.conf en zet hetzelfde IP in de UniFi Controller als override Inform URL/IP adres ;)

LET OP : Gebruik geen DNS hiervoor!
De USG is daar te dom voor en gaat in een leuke loop, totdat je hem weer een schop geeft via SSH 8)7

[...]
Deze opmerking was helemaal top! Ik had inderdaad de Controller Hostname/IP ingevuld met een hostname, deze aangepast naar een ip-adres en nu werkt de inform url wel altijd goed :) .
Maakt de configuratie aanpassingen een stuk simpeler nu :9
smeerbartje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:09:
Misschien al vaker gevraagd hier, maar wat is deze setting: "Allow meshing from other access points".
Ik vond hem onder de RADIO config van m'n AC PROs. Deze zijn uiteraard bedraad aangesloten, dus waar heb ik dan mesh voor nodig?
Niet :P Maar UniFi heeft wel wat leuke features wat dat betreft. Elk AP kun je gebruiken in combinatie met wireless uplink. Dus je kunt dan 1 AP aansluiten via de kabel en de anderen kunnen dan als repeater dienst doen (/"mesh" om het lekker fancy te noemen). Bijkomend voordeel daarbij is meteen dat in het geval dat je wireless uplink gebruikt het netwerk ook wordt doorgezet op de aansluiting. Zo kun je dus ook een fysieke aansluiting creëren op een plek waar geen kabel ligt. Of nog beter, als je bv 2 switches en 2 APs hebt en elk AP hangt aan zijn eigen switch en de kabel tussen beide switches sneuvelt dan kun je via de wireless uplink toch nog je hele netwerk in de lucht houden. Het AP wat dan niet meer via (switch =>) kabel verbonden is maakt dan verbinding met het netwerk via de wireless uplink, en alle netwerken worden dan meteen doorgezet op de kabel en komen als zodanig dus op de switch aan die het weer gewoon over alle aangesloten apparaten verdeelt.
Uiteraard blijft het natuurlijk wel altijd beter om alle APs gewoon bedraad aan te sluiten, maar dat is dus geen vereiste en wireless uplink kan best leuke use cases hebben. Van WISP tot failover/backup als per ongeluk een "backbone" kabel sneuvelt.

• wielhelm
  • Laatst online: 20:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

smeerbartje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:09:
Als om wat voor reden dan ook je connectie via de kabel niet werkt zal het accesspoint via wifi verbinding leggen met een ander accesspoint. Werkt prima.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:57:
[...]

Ik zou niet weten waarom je daarvoor scripts nodig hebt, maar als je dat wel wilt kijk dan eens naar dit topic :
Nou, ik heb die scripts ook al een paar keer gebruikt. Vind ze superhandig: 1 link plakken, enter, en je krijgt alle juiste versies zonder verdere input of zoekwerk geïnstalleerd.

Vind het eerder sneu dat Ubiquiti zelf zoiets niet in elkaar draait als ze weten dat ze de nieuwste versies niet supporten. Volgens mij verwijzen (verwezen) ze in hun instructies zelfs naar de community voor uitleg hoe je de controller nu werkend moet krijgen. Pas dan gewoon de handleiding aan naar een compleet verhaal.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• ed1703
  • Laatst online: 22:26
Ethirty schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:01:
[...]

Nou, ik heb die scripts ook al een paar keer gebruikt. Vind ze superhandig: 1 link plakken, enter, en je krijgt alle juiste versies zonder verdere input of zoekwerk geïnstalleerd.

Vind het eerder sneu dat Ubiquiti zelf zoiets niet in elkaar draait als ze weten dat ze de nieuwste versies niet supporten. Volgens mij verwijzen (verwezen) ze in hun instructies zelfs naar de community voor uitleg hoe je de controller nu werkend moet krijgen. Pas dan gewoon de handleiding aan naar een compleet verhaal.
Zo gek is dat toch niet? Je krijgt van UBNT een aantal opties die full-supported zijn (waar raspbian dus officieel niet onder valt) en voor de rest kunt je putten uit een zeer krachtige community die elkaar helpt met dit soort zaken. Bovendien blijkt ook vaak de community's beter werken dan de diverse keuzes als bedrijf zelf supporten. Zoiets kost geld en is vaak een trager proces. In de community heeft er altijd wel iemand tijd en zin om in dit soort zaken te duiken.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt en/of werkt met Ubiquiti, Mikrotik, TP-Link, Draytek, Cisco (Catalyst/Nexus/ISE), VMWare, RaspBerry Pi, Debian, Ubuntu, RHEL, Domoticz, Hass

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:06
RobertMe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:35:
[...]

Niet :P Maar UniFi heeft wel wat leuke features wat dat betreft. Elk AP kun je gebruiken in combinatie met wireless uplink. Dus je kunt dan 1 AP aansluiten via de kabel en de anderen kunnen dan als repeater dienst doen (/"mesh" om het lekker fancy te noemen). Bijkomend voordeel daarbij is meteen dat in het geval dat je wireless uplink gebruikt het netwerk ook wordt doorgezet op de aansluiting. Zo kun je dus ook een fysieke aansluiting creëren op een plek waar geen kabel ligt. Of nog beter, als je bv 2 switches en 2 APs hebt en elk AP hangt aan zijn eigen switch en de kabel tussen beide switches sneuvelt dan kun je via de wireless uplink toch nog je hele netwerk in de lucht houden. Het AP wat dan niet meer via (switch =>) kabel verbonden is maakt dan verbinding met het netwerk via de wireless uplink, en alle netwerken worden dan meteen doorgezet op de kabel en komen als zodanig dus op de switch aan die het weer gewoon over alle aangesloten apparaten verdeelt.
Uiteraard blijft het natuurlijk wel altijd beter om alle APs gewoon bedraad aan te sluiten, maar dat is dus geen vereiste en wireless uplink kan best leuke use cases hebben. Van WISP tot failover/backup als per ongeluk een "backbone" kabel sneuvelt.
Thanks man; erg duidelijk verhaal! Ik heb ze beide bedraad aangesloten, maar laat de optie lekker enabled. Kan geen kwaad toch?
smeerbartje schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:19:
[...]

Thanks man; erg duidelijk verhaal! Ik heb ze beide bedraad aangesloten, maar laat de optie lekker enabled. Kan geen kwaad toch?
Kan inderdaad geen kwaad. Enige dingetje is dat als wireless uplink aan staat dat je dan maar 4 WLANs* kunt aanmaken en als het uit staat kun je er 8 aanmaken.

* 4 WLANs per frequentie dat is, met een beetje spelen krijg je dus 8 unieke SSID namen aangemaakt, 4 op 2,4GHz en 4 op 5GHz

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ed1703 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 04:45:
[...]

Zo gek is dat toch niet? Je krijgt van UBNT een aantal opties die full-supported zijn (waar raspbian dus officieel niet onder valt) en voor de rest kunt je putten uit een zeer krachtige community die elkaar helpt met dit soort zaken. Bovendien blijkt ook vaak de community's beter werken dan de diverse keuzes als bedrijf zelf supporten. Zoiets kost geld en is vaak een trager proces. In de community heeft er altijd wel iemand tijd en zin om in dit soort zaken te duiken.
Ik had het over het installeren op Ubuntu/Debian, waar ze zelf alleen een verouderde handleiding voor hebben.
https://help.ubnt.com/hc/...a-APT-on-Debian-or-Ubuntu

Maar het is kennelijk gek om tegenwoordig van een leverancier te verwachten een fatsoenlijke handleiding te maken voor het installeren van hun software. :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• ed1703
Ethirty schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Ik had het over het installeren op Ubuntu/Debian, waar ze zelf alleen een verouderde handleiding voor hebben.
https://help.ubnt.com/hc/...a-APT-on-Debian-or-Ubuntu

Maar het is kennelijk gek om tegenwoordig van een leverancier te verwachten een fatsoenlijke handleiding te maken voor het installeren van hun software. :?
Tja support van UBNT is al zo vaak besproken, daar is dat bedrijf niet zo van mbt handleidingen ed. Overigens doet een bedrijf als Ubuntu het precies op deze manier, dat rust ook op de community.

Je haalt overigens de installatie op een Raspberry Pi en Pihole aan via de link van nero55? Ik begrijp überhaupt niet wat dat laatste te maken heeft met een installatie van UniFi maar dat terzijde. Dat linkje haalde je immers aan, dus vandaar mijn opmerking.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt en/of werkt met Ubiquiti, Mikrotik, TP-Link, Draytek, Cisco (Catalyst/Nexus/ISE), VMWare, RaspBerry Pi, Debian, Ubuntu, RHEL, Domoticz, Hass

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:54
burne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:13:
[...]

Pas op met dat soort conclusies. Je kunt voor udp niet echt zeggen of een poort open staat of gefiltert wordt. Linux dropt onbekend udp-verkeer stilletjes. Pas als je een expliciete REJECT hebt kan nmap zien dat je verkeer voor die poort weigert.
Ik heb het getest:

nmap naar willekeurige andere poort:
nmap -sU -p 10000 *.*.*

Starting Nmap 7.01 ( https://nmap.org ) at 2019-02-14 12:41 CET
Nmap scan report for *.*.*
Host is up (0.019s latency).

PORT STATE SERVICE
10000/udp closed ndmp

is closed.

vervolgens naar 10001

PORT STATE SERVICE
10001/udp open|filtered unknown

hela, open dus...

firewall rule erop, en zie daar:
PORT STATE SERVICE
10001/udp closed unknown

Better safe than sorry....

• hasseroderman
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-02 16:52
Net ge-upgrade naar de laatste versie. Ik draai de controller in een docker container. De upgrade duurde circa 1 minuut, alles draait weer prima.
Als je de laatste docker versie zoekt: docker pull jacobalberty/unifi:latest

• Arunia
  • Nu online
Nou, toch maar een RMA aangevraagd bij de winkel. We gaan het zien. Alles duidt erop dat de USG 3P niet goed is.
Ben benieuwd naar hun bevindingen. Lijkt me dat ik zo dom niet ben ;).
Heb al aardig wat gesleuteld met netwerken in huis en DD-WRT, maar deze kreeg ik rechtstreeks en dan vast ip in de range van de USG niet gevonden. Ook geen dhcp etc.

• Dutch2007
nero355 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:57:
[...]

[...]

Ik zou persoonlijk zeggen, een goede ICT-er is een luie :9 :o O-)

Scriptjes kan je automatiseren, 1 bestand downloaden en dan wordt alles ingesteld danwel een paar (simpele vragen) en 't eind resultaat is dat 't werkt :)

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
valkenier schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:45:

vervolgens naar 10001

PORT STATE SERVICE
10001/udp open|filtered unknown

hela, open dus...
Nee, er komt geen antwoord. Dat kan bij UDP twee dingen betekenen. Ofwel er luistert een daemon die het pakket accepteert, ofwel iemand filtert het pakket weg, en er komt geen antwoord op.

Met een firewall rule komt er wel een antwoord, en wel 'mag niet! niet doen!'. En dat vertelt de andere kant dat er sowieso iets is, maar dat jij er niet bij mag.

In dit geval vertelt actief weigeren dus meer over je netwerk dan niets doen, en er zijn mensen die dat een slecht idee vinden. (grc.com bijvoorbeeld..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• nero355
HobbeS schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:11:
Deze opmerking was helemaal top! Ik had inderdaad de Controller Hostname/IP ingevuld met een hostname, deze aangepast naar een ip-adres en nu werkt de inform url wel altijd goed :) .
Maakt de configuratie aanpassingen een stuk simpeler nu :9
Het stomme is dus dat UAP's en dergelijke prima kunnen omgaan met een hostname en de USG zelf niet...

Nou snap ik wel hoe dat komt, maar als alles eenmaal draait voorbij de eerste adoptie zeg maar zou je toch verwachten dat er onderhuids iets gebeurt dat het geheel fixt... dus niet! :P
Ethirty schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:01:
Dutch2007 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:11:
Ik zou persoonlijk zeggen, een goede ICT-er is een luie :9 :o O-)

Scriptjes kan je automatiseren, 1 bestand downloaden en dan wordt alles ingesteld danwel een paar (simpele vragen) en 't eind resultaat is dat 't werkt :)
Naast het feit dat ik een beetje controlfreak ben en het eigenlijk allemaal niks voorstelt qua installatie zou ik toch wel iedereen willen aanraden om de boel ook een keer handmatig te installeren, zodat je weet hoe het geheel in elkaar zit :)

Anders krijg je zo'n effect net als bij Linux gebruikers die nog nooit handmatig een Desktop omgeving hebben geinstalleerd en helemaal in paniek raken als ze de boel opeens moeten fixen, omdat er ergens iets is misgegaan! :D _O-
Zit wat in, maar ik gok dat ze zoiets hebben van : Koop lekker een CloudKey !!!

Lekker $$$ verdienen en zo... en dan nog niet altijd alle firmwares goed testen! YAY! :F
Het blijft tenslotte een bedrijf van iemand die als groot voorbeeld Apple heeft en daar zelfs heeft gewerkt!

Maar goed... Leuk spul verder dat UniFi :+

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 16:38
Thuis heb ik 1 AC Lite opgehangen in de woonkamer vertikaal op 2,3m.
Heb boven (Camera's 50-70% breik) en op zolder matig bereik. (Powerplug CV 35-40%)
Kan dit invloed hebben op apparatuur welke wel goed bereik hebben?
Wifi score in de controller is 70-85%.

Zit er aan te denken om op zolder een extra AP aan te schaffen via wifimedia (demo).

Whatever.

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-02 11:08

Falcon10

Hit it i would !

nero355 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:02:
[...]

Het blijft tenslotte een bedrijf van iemand die als groot voorbeeld Apple heeft en daar zelfs heeft gewerkt!
Ja, in dat opzicht blijft het soms wel verwonderen dat de updates soms zoveel problemen geven. :|

-| Hit it i would ! |-

• Sakete
  • Laatst online: 22-02 18:35
Vraagje. Ik heb onlangs een USG3, USW24 (geen POE) en nanoHD AP aangeschaft en dat draait momenteel allemaal als een zonnetje. De controller draait in een gratis Google Cloud instance (wilde geen CloudKey aanschaffen) en dat loopt ook allemaal perfect.

Het draait nu allemaal op de default 192.168.1.1/24 netwerk, en de switch heeft een statisch IP van 192.168.1.2 en de AP 192.168.1.3. Ik wil alles migreren naar een 10.0.x.x netwerk, dus dat begint geloof ik met het netwerk instellen op 10.0.0.1/16, correct? Dat zou een subnet mask van 255.255.0.0 moeten geven.

Dat had ik gisteravond in elk geval toegepast op de default corporate LAN en dat leek te werken. Daarna ook de switch een nieuw IP gegeven van 10.0.0.2 met gateway van 10.0.0.1, subnet 255.255.0.0 en primary DNS van 10.0.0.1. Hier ging het mis en was de switch uiteindelijk als "disconnected" zichtbaar. Ik toen alles teruggedraaid naar standaard instellingen in de default corporate LAN (192.168.1.1/24) en een factory reset op de switch uigevoerd en opnieuw geadopteerd. Alles werkt nu weer prima.

Doel is uiteindelijk om een aantal VLANs te creeren waarbij bijv VLAN2 zou draaien op 10.0.2.x, VLAN3 op 10.0.3.x, enz.

Welke stappen kan ik het beste nemen om dit goed in te stellen? Ik gebruik nu voor 't eerst UniFi spul.

Gallery

• ed1703
Sakete schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:07:
Vraagje. Ik heb onlangs een USG3, USW24 (geen POE) en nanoHD AP aangeschaft en dat draait momenteel allemaal als een zonnetje. De controller draait in een gratis Google Cloud instance (wilde geen CloudKey aanschaffen) en dat loopt ook allemaal perfect.

Het draait nu allemaal op de default 192.168.1.1/24 netwerk, en de switch heeft een statisch IP van 192.168.1.2 en de AP 192.168.1.3. Ik wil alles migreren naar een 10.0.x.x netwerk, dus dat begint geloof ik met het netwerk instellen op 10.0.0.1/16, correct? Dat zou een subnet mask van 255.255.0.0 moeten geven.
Wat wil je met ruim 65.000 hosts doen?
Beter is om dat te wijzigen in een /24, dus 254 bruikbare adressen.
Dat is een subnetmask 255.255.255.0.
Doel is uiteindelijk om een aantal VLANs te creeren waarbij bijv VLAN2 zou draaien op 10.0.2.x, VLAN3 op 10.0.3.x, enz.
Ik zou beginnen met 10.0.1.x/24 VLAN1, 10.0.2.x/24 VLAN2. etc.etc. Je kunt die netwerken dan verschillende doelen geven: normale clients, gasten, netwerkapparatuur e.d.

ed1703 wijzigde deze reactie 14-02-2019 20:20 (4%)

• Sakete
ed1703 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Wat wil je met ruim 65.000 hosts doen?
Beter is om dat te wijzigen in een /24, dus 254 bruikbare adressen.
Dat is een subnetmask 255.255.255.0.

[...]

Ik zou beginnen met 10.0.1.x/24 VLAN1, 10.0.2.x/24 VLAN2. etc.etc. Je kunt die netwerken dan verschillende doelen geven: normale clients, gasten, netwerkapparatuur e.d.
Wat is perse mis met een 255.255.0.0 subnet mask for een thuisnetwerk?

Gallery

• Greebs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:53

Greebs

inert

Nou ja, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, maar als je toch al aangeeft het in VLAN's te gaan verdelen volgens 10.0.1.x, 10.0.2.x etc. zou ik ook voor /24 gaan, gewoon voor het overzicht.

• Sakete
Greebs schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:37:
Nou ja, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, maar als je toch al aangeeft het in VLAN's te gaan verdelen volgens 10.0.1.x, 10.0.2.x etc. zou ik ook voor /24 gaan, gewoon voor het overzicht.
Ok, dank, ik zal met de overzichtelijkere oplossing gaan. Als ik een NAS heb in 10.0.2.x VLAN, en een streaming apparaat in 10.0.3.x (een Internet of Things VLAN), kunnen die twee nog wel met elkaar praten voor het streamen van films/muziek? Of moet ik specifieke firewall rules instellen op de juiste poorten?

Gallery

• HKLM_
Sakete schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Ok, dank, ik zal met de overzichtelijkere oplossing gaan. Als ik een NAS heb in 10.0.2.x VLAN, en een streaming apparaat in 10.0.3.x (een Internet of Things VLAN), kunnen die twee nog wel met elkaar praten voor het streamen van films/muziek? Of moet ik specifieke firewall rules instellen op de juiste poorten?
Dat werkt gewoon als je een chromecast of Apple tv heb dan mDNS aanzetten in je usg dan werkt het allemaal perfect.

• Greebs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:53

Greebs

inert

Je kan je router zoveel of zo weinig laten uitwisselen tussen die twee VLAN's als je zelf wilt, inderdaad met de juiste firewall rules. Welke dat zijn zal van de apparaten en protocollen afhangen. Hou er wel rekening mee dat alle verkeer tussen die VLAN's dan daadwerkelijk op en neer naar de router moet, tenzij je een L3 switch hebt.

Afhankelijk van je NAS kan je er ook nog voor kiezen om deze op beide VLAN's te zetten.

• nero355
Ik dacht stel effe snel wat in om al het DNS verkeer af te vangen en naar mijn Pi-Hole te sturen... NOPE.AVI :D

Dus bij deze wil ik jullie vragen om hierop te stemmen :
https://community.ubnt.co...ific-Server/idi-p/2437736

Het kan allemaal wel via een hoop gedoe met de config.json van de USG, maar kom op zeg...
Als de EdgeRouter Lite het heeft in de WebGUI dan moet de USG het ook hebben! :Y)

Alvast bedankt! :*) _O_

• Sakete
Greebs schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:48:
Je kan je router zoveel of zo weinig laten uitwisselen tussen die twee VLAN's als je zelf wilt, inderdaad met de juiste firewall rules. Welke dat zijn zal van de apparaten en protocollen afhangen. Hou er wel rekening mee dat alle verkeer tussen die VLAN's dan daadwerkelijk op en neer naar de router moet, tenzij je een L3 switch hebt.

Afhankelijk van je NAS kan je er ook nog voor kiezen om deze op beide VLAN's te zetten.
Ok, ik zal voorlopig de mDNS functie gebruiken, dat lijkt makkelijker. Net de IP settings gewijzigd (ben nu remote op kantoor, niet fysiek op locatie) en de USG en de USW24 hebben beide de juiste IP ranges nu. Maar de AP bleef nog op 192.168.x.x steken, terwijl ik het wel eerst nog naar DHCP had gewijzigd ipv statisch IP voordat ik de IP range had gewijzigd. AP nu ook in Disconnected state. Zal het straks thuis ff power cyclen, kijken of dat helpt.

Gallery

• llagendijk
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:19
Sakete schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:32:
[...]

Met een 255.255.0.0 netmask zitten al die 10.0.x.y adressen in een enkel broadcast domain en kun je dat niet verdelen over meerdere VLANs. Met een /24 of 255.255.255.0 en 10.0.1.x, 10.0.2.x enz. maak je aparte broadcast domains die je netjes over de verschillende VLANs kunt verdelen. met een enkele /16 kan dat niet....

• Sakete
llagendijk schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Met een 255.255.0.0 netmask zitten al die 10.0.x.y adressen in een enkel broadcast domain en kun je dat niet verdelen over meerdere VLANs. Met een /24 of 255.255.255.0 en 10.0.1.x, 10.0.2.x enz. maak je aparte broadcast domains die je netjes over de verschillende VLANs kunt verdelen. met een enkele /16 kan dat niet....
Makes sense. Dank! Idd beter om /24 te gebruiken dan.

Gallery

• llagendijk
  • Registratie: april 2009
Gisteren besteld en vandaag binnengekregen met plastic beugel. Datecode 1650. Aangesloten en adopten werkte gelijk. Firmware gelijk bijgewerkt naar 4.0.21.9965 (was 3.8.6.6650). Alles ziet er goed uit. Was gebruikt (er zaten nog schroeven in de bevestigingsplaat van de POE adapter en de plastic beugel).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sakete schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:32:
[...]

Er is op zich niks mis mee, maar als je een /16 vervolgens wil gaan opdelen in meerdere /24 netwerken mis je denk ik wat basiskennis. Met als gevolg vaak dat men niet begrijpt waarom communicatie tussen een host met /16 adres en een met een /24 niet lekker loopt “want ze zitten toch in dezelfde range”.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb dat soort dingen al zo vaak langs zien komen op het internet.

Los nog van je broadcasts etc. Een netwerk kan ook té groot worden.

Maar als je weet wat je doet en je vindt het leuk om thuis een /16 te draaien: go for it.

#team_UTC+1

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
llagendijk schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Gisteren besteld en vandaag binnengekregen met plastic beugel. Datecode 1650. Aangesloten en adopten werkte gelijk. Firmware gelijk bijgewerkt naar 4.0.21.9965 (was 3.8.6.6650). Alles ziet er goed uit. Was gebruikt (er zaten nog schroeven in de bevestigingsplaat van de POE adapter en de plastic beugel).
Bij mij idem dito, werkt prima voor die 50 euro !

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik heb ze gisteren ook binnen gekregen (USG en AC Lite).

Zat zelfs nog een CAT5 kabel bij, ingeplugd in de AP 8)7
Plastic beugel zat ook een schroefje bij.

Installatie ging wat moeizaam, ik probeerde mijn router meteen te vervangen door de USG, maar de USG zijn DHCP server ging dan niet zo lekker en dan kon ik er niet mee verbinden.

Toegevoegd aan mijn bestaande netwerk, in de Controller meteen een update uitgevoerd en geadopt en toen ging het wel. Denk dat zijn firmware versie gewoon te laag was.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 16:38
Twijfel ook op een extra AC lite te bestellen, .....

Harmen wijzigde deze reactie 15-02-2019 15:11 (66%)
Reden: besteld

Whatever.

Harmen schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:02:
Twijfel ook op een extra AC lite te bestellen, is 50 euro niet aan de hoge kant voor een gebruikt apparaat van 2 jaar oud? Hoelang gaat een AP uberhaupt mee?
De USG laat ik voorlopig wel ff zitten, wacht op een volgende generatie.
Tsja, dan kun je ook wel blijven wachten op AX modellen. En qua ondersteuning zal wel goed komen. Ubiquiti ondersteund immers ook nog de originele UAPs (de N only modellen). Dus ook de AC modellen zullen nog wel een aantal jaar van firmware updates worden voorzien.

De eerste generatie AC modellen negeer ik dan wel even. Deze hadden in tegenstelling tot alle andere modellen tot nu de NanoHD* een Broadcom SoC waar alle anderen een Qualcomm SoC hebben. Dat heeft er toe geleid dat de UAP AC al een aantal maanden niet meer ondersteund wordt/nog alleen nog security fixes krijgt en daardoor ook niet meer ondersteund wordt door recentere controllers.

* De NanoHD en IW HD zijn voorzien van een Mediatek SoC. De UAP AC dus van Broadcom en alle overige modellen (UAP/UAP Pro, UAP AC Lite/LR/Pro/HD/SHD, UAP AC Mesh/Mesh Pro, UAP AC IW /IW Pro) zijn voorzien van Qualcomm hardware.

• Jer0entjeh88
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-02 08:31

Jer0entjeh88

display: flex;

Harmen schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:02:
Twijfel ook op een extra AC lite te bestellen, is 50 euro niet aan de hoge kant voor een gebruikt apparaat van 2 jaar oud? Hoelang gaat een AP uberhaupt mee?
De USG laat ik voorlopig wel ff zitten, wacht op een volgende generatie.
Ik heb er gisteren ook 2 besteld. Het is het nieuwe model van de AC-lite dus hij ondersteund sowieso PoE/802.3af. Daarnaast zit er gewoon 2 jaar garantie op. Kan weinig aan misgaan dus :)

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• Plopeye
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-02 16:22
Ethirty schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:05:
[...]

Er is op zich niks mis mee, maar als je een /16 vervolgens wil gaan opdelen in meerdere /24 netwerken mis je denk ik wat basiskennis. Met als gevolg vaak dat men niet begrijpt waarom communicatie tussen een host met /16 adres en een met een /24 niet lekker loopt “want ze zitten toch in dezelfde range”.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb dat soort dingen al zo vaak langs zien komen op het internet.

Los nog van je broadcasts etc. Een netwerk kan ook té groot worden.

Maar als je weet wat je doet en je vindt het leuk om thuis een /16 te draaien: go for it.
Klopt dat het op zich niks uit maakt om een /16 thuis te draaien maar je zou hem ook ietwat kleiner kunnen definiëren:

10.0.0.0/22 = 10.0.0.0 - 10.0.3.255 = 4x /24 netwerk = maximaal ruim 2000 adressen
10.0.0.0/21 = 10.0.0.0 - 10.0.7.255 = 8x /24 netwerk = maximaal ruim 4000 adressen

het enige wat je kan krijgen is dat er wat consumenten grade zooi is die in dit soort ranges ip adressen als 10.0.1.0/22 als adres niet leuk vindt, ondanks dat het wel een geldig ip is als je de reeks niet opdeelt.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Sakete
Heb 't inmiddels allemaal geconfigureerd en loopt prima:
(V)LAN 1 (de native LAN) is m'n management netwerk voor de USG, USW24 en nanoHD (10.0.1.x)
VLAN 2 is de Main VLAN voor alle apparatuur wat ik vertrouw zoals desktop PC en twee SSIDs (10.0.2.x)
VLAN 3 is voor IoT devices (bijv. streaming spul) (10.0.3.x)
VLAN 4 is het gasten netwerk, waarop een gast SSID draait (momenteel uitgezet, maar zal ik tijdelijk aanzetten wanneer ik bezoekers heb die WiFi nodig hebben) (10.0.4.x)

Allemaal geconfigureerd als corporate LAN met een VLAN ID en per netwerk is het een 10.0.x.x/24 netwerk, en voor het gastennetwerk wat meer restricties opgelegd.

Heb nog niet getest of ik intern goed kan streamen, ga ik dit weekend wel mee klooien. Heb wel alvast mDNS aangezet.

Enige punt is dat ik per kamer in m'n huis meestal maar 1 kabel heb getrokken en het verder opsplits met een unmanaged switch (dus elke device op de unmanaged switch komt uiteindelijke terecht opdezelfde poort op de USW24). Voorlopig zal dat geen problemen opleveren, maar als ik het verder wil opslitsen tussen de verschillende VLANs zal ik er per ruimte nog een USW8 bij moeten aanschaffen.

Gallery

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18:19
Vandaag wat zitten spelen met de nieuwe controller en de auto-optimize network optie aangezet en ben best wel onder de indruk: de snelheid (gemeten op een iphone 7) gaat tussen de 10 en 20% omhoog. Ik had al geen hoge indruk van mijn eigen netwerk skills, een goede amateur zullen we maar zeggen, maar ubiquity blijft me verbazen. Prima spul.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Ik zat al een tijdje te kijken naar de Cloudkey Gen 2 Plus, maar los van dat het gewoon een mooie oplossing is, zag ik geen concrete reden voor de aanschaf ervan.

Eerder deze week keek ik op mijn HPE GEN10 NAS naar de lopende processen en zag dat het Unifi Video gebeuren de CPU's constant als Zeer hoog belastte ivm de bewegingsdetectie op een aantal G3 camera's die ik heb hangen. Daarnaast gingen de 4 HD's niet in slaapstand, ondanks dat ik naar een externe USB3 SSD schijf opneem. Verder zit de controller op de NAS achter een 8 poorts switch die weer via 2x link aggregation met de 24 poorts switch is verbonden, ik heb al een aantal keren gehad dat ik niet bij de controller kon komen doordat de switch niet goed omging met PoE+ via Link aggregation. Dat was natuurlijk een concrete reden om dat ding eindelijk aan te schaffen en direct op de hoofdswitch aan te sluiten om van het gezeur af te zijn :)

Gisteren dus de Cloudkey Gen2 Plus binnengekregen. Vanochtend een export gemaakt van de Unifi Controller op de NAS. De G3 camera's ge'unmanaged in Unifi Video op de NAS en deze werden direct door Unifi Protect op de Gen2+ opgepakt. Daarna de export geïmporteerd op de Gen2+ en 1 voor 1 de devices in de controller op de NAS "vergeten" en deze werden ook netjes door de Gen2+ controller opgepakt. Op 1 AP-AC Lite na, die moest ik even een hardware reset geven, maar doet het nu ook.

De NAS staat nu weer in chillmodus en ik ben erg tevreden! Enige nadeel vind ik nog dat de camera's nu constant opnemen ipv alleen bij beweging, die optie is nog niet beschikbaar, maar daar kan ik verder mee leven. De schijfruimte is voldoende voor constante opslag, zonder beweging krijg je max compressie van de video en via de tooling worden scenes met motion automatisch getoond, dus eigenlijk werkt dat ook wel mooi.

Wat mij betreft een aanrader!

Bitcoin prijzen vergelijken | Zelf een ERC-20/ETH cryptocurrency maken

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:45
Vraagje, is het ook mogelijk om specifieke wlan devices aan een VLAN toe te wijzen? Mijn setup is als volgt:
Ziggo modem in bridge mode
USG
UAP (Nano-HD)
COntroller draait in google cloud omgeving.

Ik heb een aantal chinese devices via wifi connected (xiaomi stofzuiger o.a.) welke op dezelfde WLAN geconnect moet zijn als mijn telefoon om de remote control mogelijk te maken. Ik dacht eerst slim te zijn door hem aan het guest netwerk te hangen, alleen vervalt dan de remote bediening.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Juzzuts
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-02 13:09
sinds gisteravond is het cpu gebruik van m'n USG3P ineens van +- 10% naar +- 60% gegaan zonder dat ik er wat aan gewijzigd heb. Ben ik de enige? Op Google zie ik weinig hits...

Als ik nu kijk op de USG met "top", dan zie ik processen utmdaemon en mcad zo'n 20% cpu pakken. Nou heb ik weinig ervaring verder met Linux of diepgaande unifi kennis, dus ben ik benieuwd of een van jullie me kan helpen. Het enige wat ik over utmdaemon kan vinden is bijvoorbeeld dat het een mail client is?

• lier
  • Laatst online: 21:41
Appie Heijn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:50:
Vraagje, is het ook mogelijk om specifieke wlan devices aan een VLAN toe te wijzen? Mijn setup is als volgt:
USG
UAP (Nano-HD)

Ik heb een aantal chinese devices via wifi connected (xiaomi stofzuiger o.a.) welke op dezelfde WLAN geconnect moet zijn als mijn telefoon om de remote control mogelijk te maken. Ik dacht eerst slim te zijn door hem aan het guest netwerk te hangen, alleen vervalt dan de remote bediening.
Je kan een SSID toewijzen aan een VLAN, daarmee kan je je IoT spullen scheiden van je andere netwerken. Daarbij kan je je afvragen of je deze devices toegang tot Internet wil geven. Door een goede firewall kan je alsnog vanuit een ander VLAN bij dit VLAN.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Yoshimi
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:24
Juzzuts schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:13:
sinds gisteravond is het cpu gebruik van m'n USG3P ineens van +- 10% naar +- 60% gegaan zonder dat ik er wat aan gewijzigd heb. Ben ik de enige? Op Google zie ik weinig hits...

Als ik nu kijk op de USG met "top", dan zie ik processen utmdaemon en mcad zo'n 20% cpu pakken. Nou heb ik weinig ervaring verder met Linux of diepgaande unifi kennis, dus ben ik benieuwd of een van jullie me kan helpen. Het enige wat ik over utmdaemon kan vinden is bijvoorbeeld dat het een mail client is?
Staat IDS/IPS aan op de USG? En welke firmware versie draai je?

As ge het nie meer wit, gebruik'de pur of kit

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:45
lier schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:26:
[...]

Je kan een SSID toewijzen aan een VLAN, daarmee kan je je IoT spullen scheiden van je andere netwerken. Daarbij kan je je afvragen of je deze devices toegang tot Internet wil geven. Door een goede firewall kan je alsnog vanuit een ander VLAN bij dit VLAN.
Dat van die ssid toewijzen aan een vlan weet ik, echter zit er een check in de app of de telefoon en stofzuiger op dezelfde ssid zitten, zoniet dan geen remote control.

Ik wil idd wat IOT devices zoals de thermostaat ook in deze vlan droppen. Echter liefst laat ik in ieder geval de stofzuiger wel met dezelfde ssid connecten als de rest.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 11:00

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Zo, inmiddels mag ik mij hier ook melden.
Vorige week een AP-AC Lite gekocht en geinstalleerd, een week later direct nog een AP-AC Lite en een USG erbij. Vandaag de USG geplaatst ter vervanging van een Asus AC-68U.
De USG was toch een stuk minder makkelijk als een AP adopten, maar uiteindelijk gelukt. Na het weekend krijg ik managed switches binnen (geen unifi helaas, heb er een stuk of 5 nodig en dat vond ik toch echt even heeeel erg veel centen worden).

Het had wat hobbels in de aanloop, maar inmiddels gelukkig alles werkend. Ook roaming tussen 2 AP's werkt - eest niet want blijkbaar is de combinatie WPA2 Enterprise + Externe RADIUS + roaming geen goede combi :/

Nu eens naar mijn ip plan kijken ...

• The Lord
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-02 18:46
Appie Heijn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:50:
USG
UAP (Nano-HD)

Dat kan d.m.v. 802.1x op je WLAN en dan RADIUS te gebruiken voor de authenticatie. Authenticeren op MAC adres van het apparaat is dan waarschijnlijk het makkelijkste en veilig genoeg.

• nero355
Appie Heijn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:40:
Dat van die ssid toewijzen aan een vlan weet ik, echter zit er een check in de app of de telefoon en stofzuiger op dezelfde ssid zitten, zoniet dan geen remote control.

Ik wil idd wat IOT devices zoals de thermostaat ook in deze vlan droppen. Echter liefst laat ik in ieder geval de stofzuiger wel met dezelfde ssid connecten als de rest.
Je zou eens de mDNS (Multicast DNS) Repeater kunnen proberen, maar of dat gaat werken hangt van de desbetreffende apparaten af...

Daarmee kan je bijvoorbeeld een Chromecast in VLAN 20 zetten en ermee praten vanuit VLAN 10, omdat de mDNS Repeater in beide VLANs actief is! :)

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True