Aangezien de USG Pro4 in de meterkast er een beetje bij bungelde heb ik besloten om deze ook naar zolder bij de rest van de apparatuur te plaatsen. daarvoor had ik een tweede kabel naar boven nodig, dus voortvarend aan de slag en een extra kabel getrokken. Nou twijfelde ik al over de CAT5 kabel want de rol die ik heb is al meer dan 15 jaar oud maar toch gebruikt en de connectoren eraan gefrummeld. Volgens de kabeltester zou alles goed moeten zjin, maar helaas vertikte de USG om een link met het Ziggo modem te krijgen. Dus de oude kabel gebruikt om te testen of dat het wel goed deed, maar ook hier weer geen link.... De oude kabel tussen de switch op zolder en de switch in de meterkast gedaan maar ook hier geen link. Dus ik heb nu een extra kabel getrokken naar zolder naast de bestaande, maar beide kabels doen het niet, heb ik weer . Geen idee wat ik verprutst heb, maar ik was er niet bepaald blij mee. Nou is de afstand tussen de meterkast en zolder niet zo heel groot, dus ik heb twee CAT6 kant-en-klare kabels gekocht van 10 meter en daarmee werkt alles wel perfect....
Dus de meterkast is redelijk netjes, alleen het Ziggo modem en een USW 8POE.
Op zolder ligt de USG nu netjes zijn werk te doen. Er zijn nog wel een paar wijzigingen die ik wil. De huidige switch (DELL EMC N1148T-ON) wil ik eigenlijk vervangen door een USW 16XG en een USW 24POE. Misschien een beetje zonde van de N1148T aangezien ik die slechts een maandje in huis heb, maar toen was ik nog niet besmet met het UBNT-virus. En ik wil er eigelijk ook de UCK Gen2 Plus met 19" bracket bij hebben.... En dan uiteraard een mini 19" rack oid. (alleen gaat mijn vriendin dat niet echt waarderen gok ik zo

)
Is er eigenlijk iemand die IDS of IPS gebruikt? Ik heb nu ter test IDS aangezet en merk direct dat de max throughput omlaag gaat en uiteraard de processorbelasting omhoog. Dat verbaast me niet want dat wordt ook duidelijk aangegeven, ik ben alleen nog niet overtuigd van het nut. Dus de komende dagen eens kijken of ik het aan laat staan...
Iemand een nuttige opmerking hierover?