Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste
Acties:

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:01
Gisterenavond de CloudKey Gen2 Plus aangeslingerd. Was 5 minuten werk, worked like a charm.

Totdat ik een foutje maakte met wachtwoord. Gelukkig kon ik via de app alsnog de SMPT service instellen en het wachtwoord resetten.

Tip: stel altijd de SMTP service in

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 07:22

zeroday

Dream within a dream

Joris748 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:36:
Gisterenavond de CloudKey Gen2 Plus aangeslingerd. Was 5 minuten werk, worked like a charm.

Totdat ik een foutje maakte met wachtwoord. Gelukkig kon ik via de app alsnog de SMPT service instellen en het wachtwoord resetten.

Tip: stel altijd de SMTP service in
bestaan ook reset knopjes voor ;)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

Torrentus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:12:
Unifi cloud key gen2 lijkt eindelijk wat voorradig te zijn bij meerdere webshops! :)
Tel er maar niet op :) als ze al wat hebben zijn het er niet veel.
Wij hebben er heel wat binnen gekregen maar alles is ook nagenoeg op er liggen er nog een handje of 2.
Ze zijn nogal populair.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:29
Torrentus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:12:
Unifi cloud key gen2 lijkt eindelijk wat voorradig te zijn bij meerdere webshops! :)
Eindelijk, maar ik dacht dat deze rond de tweehonderd Euro zou zijn.
Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf van de Plus versie.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Iemand ervaring met de AmpliFi range, met name de Instant?

Moet binnenkort bij iemand in huis wat gaan doen met Wifi en het instellen via een app zou voor hen praktischer zijn dan met UniFi. 3 of 4 AP's en een CK zijn ook niet goedkoop.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-02 16:26
Moet binnenkort bij iemand in huis wat gaan doen met Wifi en het instellen via een app zou voor hen praktischer zijn dan met UniFi. 3 of 4 AP's en een CK zijn ook niet goedkoop.
In plaats van de CK (2) zou je een Raspberry Pi kunnen inzetten, verder heb ik geen ervaring met de Amplifi serie aangezien ik nu een EdgeRouter 6P icm 2x de unifi AC lite gebruik.

• Joris748
zeroday schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:56:
[...]

bestaan ook reset knopjes voor ;)
Ik wilde niet het risico lopen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en de zooi weer opnieuw te moeten configureren. ;)

Had de instellingen overgezet vanuit de controller die op mijn laptop draaide.
nielsn schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:19:
[...]
Eindelijk, maar ik dacht dat deze rond de tweehonderd Euro zou zijn.
Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf van de Plus versie.
Verwacht dat hij eerder rond de €220,- gaat uitkomen. De prijzen in de Amerikaanse webshops zijn volgens mij zonder belastingen.

Ik heb hem eind december voor €245,- besteld. Die meerprijs vond ik nog schappelijk. Met de prijzen waarvoor ze nu in de webshops staan, zou ik ook nog even wachten.

Joris748 wijzigde deze reactie 31-01-2019 23:12 (43%)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:50
Ethirty schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:19:
Iemand ervaring met de AmpliFi range, met name de Instant?

Als het alleen om ap’s gaat kan je ook de unifi app gebruiken.

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 07:22

zeroday

Dream within a dream

Joris748 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Ik wilde niet het risico lopen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en de zooi weer opnieuw te moeten configureren. ;)

Had de instellingen overgezet vanuit de controller die op mijn laptop draaide.
En daarvoor had je van te voren een backup file gemaakt die je kan inladen ;-)
ik was btw helemaal niet tevreden met het restoren van de de controller want hierdoor kreeg ik naast een default site nu een 2e site erbij. En de default kun je niet verwijderen. En als je maar 1 site beheert is een 2e alleen maar verwarrend.
Verwacht dat hij eerder rond de €220,- gaat uitkomen. De prijzen in de Amerikaanse webshops zijn volgens mij zonder belastingen.

Ik heb hem eind december voor €245,- besteld. Die meerprijs vond ik nog schappelijk. Met de prijzen waarvoor ze nu in de webshops staan, zou ik ook nog even wachten.
Voor mij was een drijfveer om hiermee 2 VMs de nek om te kunnen draaien en me niet meer zorgen hoefde te maken of mijn externe HDD gekoppeld aan een NAS de data wel kon handelen. En de nieuwe Protect applicatie is meer de 'way to go' alhoewel ze bij Ubiquity zeggen dat de oude videosoftware nog ondersteund blijft. Tsja.. wil ik daar mijn geld opzetten?

Al met al tevreden hier met de controller.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Joris748
zeroday schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:49:
[...]

En daarvoor had je van te voren een backup file gemaakt die je kan inladen ;-)
ik was btw helemaal niet tevreden met het restoren van de de controller want hierdoor kreeg ik naast een default site nu een 2e site erbij. En de default kun je niet verwijderen. En als je maar 1 site beheert is een 2e alleen maar verwarrend.

[...]

Voor mij was een drijfveer om hiermee 2 VMs de nek om te kunnen draaien en me niet meer zorgen hoefde te maken of mijn externe HDD gekoppeld aan een NAS de data wel kon handelen. En de nieuwe Protect applicatie is meer de 'way to go' alhoewel ze bij Ubiquity zeggen dat de oude videosoftware nog ondersteund blijft. Tsja.. wil ik daar mijn geld opzetten?

Al met al tevreden hier met de controller.
Backup had ik inderdaad gemaakt. Maar goed, wist niet precies wat het effect zou zijn. Dus was blij met deze optie :)

Ik ben erg blij met de leave and let go oplossing. De eenvoud van de hardware icm de software staat me aan. Unifi Protect lijkt me op het eerste gezicht nog wat karig qua opties, maar dat zal met de tijd beter worden. Ben Synology Surveillance Station gewend. Goede nieuws is dat ze ook parallel kunnen draaien.

Joris748 wijzigde deze reactie 01-02-2019 08:31 (4%)

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-02 16:41
Ik zie dat 4.0.21 als Stable Candidate gereleased is. Mijn ervaring is dat twee van mijn drie nanoHD's spontaan gereboot zijn en 1 een wat hardere schop nodig had om terug te komen (power cycle).

Choose wisely :)

• Speedboot
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:51
daxy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:55:
Ik zie dat 4.0.21 als Stable Candidate gereleased is. Mijn ervaring is dat twee van mijn drie nanoHD's spontaan gereboot zijn en 1 een wat hardere schop nodig had om terug te komen (power cycle).

Choose wisely :)
Mijn AC-LR draait al een paar dagen probleemloos gelukkig.
Bedankt voor je info. Voor nanoHD eigenaren wellicht goed om een Stable als backup bij de hand te houden.

• Comp User
Ik zou geen Unmanaged switches meer kopen als je voor redelijke bedragen ook een Managed variant kan krijgen :)
Als ik zou omschakelen naar (waarschijnlijk) een unifi switch, hoe dan verder met de (nu in de edgerouter 6p staande) vlans (300, 640)?

Als ik die in de switch programmeer, krijg ik dan geen clash met de al eerder ingestelde router?

Ik had wel een voorbeeld van iemand die de vlans in de UniFi switch had gezet icm de usg (staat op het forum van ubnt).

• Wafeltje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:32
Comp User schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:01:
[...]

Als ik zou omschakelen naar (waarschijnlijk) een unifi switch, hoe dan verder met de (nu in de edgerouter 6p staande) vlans (300, 640)?

Als ik die in de switch programmeer, krijg ik dan geen clash met de al eerder ingestelde router?

Ik had wel een voorbeeld van iemand die de vlans in de UniFi switch had gezet icm de usg (staat op het forum van ubnt).
Binnen Unifi-controller kun je laag2 vlans aanmaken, dus zonder routerfunctionaliteit. Dat zou je ER dan kunnen blijven doen. Op het moment dat je de ER vervangt door een USG, zet je die L2 vlan om naar een corporate (L3), en wordt daarmee de USG de gateway

• Speedboot
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een vraagje over switching capaciteit.
Mijn ER-X heeft een switching capaciteit van
260 kpps voor 64Byte pakketjes.
1Gbps voor 1518 Byte pakketjes.
Deze switching capaciteit wordt hoger en hoger in het duurdere Edgerouter segment.
Bijvoorbeeld ER-4
3400 kpps voor 64Byte pakketjes.
4 Gbps (line rate) voor 512 Bytes en hoger pakketjes.

Nu heeft bijvoorbeeld een Edgeswitch 10x een Forwarding Rate van 14.88 Mpps en switching capaciteit 20 Gbps voor 10 poorten.

Hoe moet ik dat nu bezien?
Kan ik voor mijn netwerk beter de ER-X alleen gebruiken voor firewall en DHCP, en het switchen overlaten aan een switch?

• daxy
  • Laatst online: 22-02 16:41
Speedboot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:26:
Ik heb een vraagje over switching capaciteit.
Mijn ER-X heeft een switching capaciteit van
260 kpps voor 64Byte pakketjes.
1Gbps voor 1518 Byte pakketjes.
Deze switching capaciteit wordt hoger en hoger in het duurdere Edgerouter segment.
Bijvoorbeeld ER-4
3400 kpps voor 64Byte pakketjes.
4 Gbps (line rate) voor 512 Bytes en hoger pakketjes.

Nu heeft bijvoorbeeld een Edgeswitch 10x een Forwarding Rate van 14.88 Mpps en switching capaciteit 20 Gbps voor 10 poorten.

Hoe moet ik dat nu bezien?
Kan ik voor mijn netwerk beter de ER-X alleen gebruiken voor firewall en DHCP, en het switchen overlaten aan een switch?
Hoeveel verkeer denk je over je ER-X te gooien? :)
Je moet inderdaad wel alle pakketten bij elkaar optellen, wat er tussen de poorten van de ERX-X gaat en wat er naar buiten gaat.

Vergeet niet dat internet verkeer voornamelijk grotere pakketten zijn en je dus lang niet zo snel aan de limieten komt als dat de specs je misschien doen geloven.

• theHankyPanky
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-02 23:12
henkheksloot schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Mac adres is met :.
Vul eerst een random ip nummer in op die next hop.
Laadt dan de json op je controller.
Draai dan de show dhcp commando in ssh om je IPTV ip te achterhalen en vul dat in in de json.
Daarna provisionen en checken of je igmp proxy draait. Zoniet dan restarten (Google voor juiste command)
Alle stappen vind je uitgebreid hier:
https://github.com/basmee...kpn/blob/master/README.md

Succes laat maar weten of je er uitkomt!
Weer een stap verder, maar het werkt nog niet helemaal, na een reset van de stb krijg ik error 561. Suggesties?

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HKLM_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 04:28:
[...]

Als het alleen om ap’s gaat kan je ook de unifi app gebruiken.
Klopt, maar dan moet je wel alle AP's los instellen en verlies je alle voordeel.

Wat ik bij AmpliFy zag is dat je ook heel makkelijk een apart wifi voor de kinderen kan maken met gebruikstijden etc. Dat zie ik een normale gebruiker met UniFi niet zelf doen.

Ik zit er niet op te wachten om beheer van een particulier te moeten gaan regelen buiten kantooruren. ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• henkheksloot
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:21
theHankyPanky schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:07:
[...]

Weer een stap verder, maar het werkt nog niet helemaal, na een reset van de stb krijg ik error 561. Suggesties?
Internet werkt wel?
Krijg je een ip op 0.4? (show dhcp client leases interface eth0.4)
Draait de igmp proxy? (show ip multicast interfaces + show ip multicast mfc)
Ethirty schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:16:
[...]

Klopt, maar dan moet je wel alle AP's los instellen en verlies je alle voordeel.

Wat ik bij AmpliFy zag is dat je ook heel makkelijk een apart wifi voor de kinderen kan maken met gebruikstijden etc. Dat zie ik een normale gebruiker met UniFi niet zelf doen.

Ik zit er niet op te wachten om beheer van een particulier te moeten gaan regelen buiten kantooruren. ;)
Gelukkig heel goed geïnformeerd en hen je diepgaande kennis 🤔 Amplifi is duurder dan 3 ap’s en een cloud Key ook ben je lekker defensief met je houding dat je na kantoor uren geen particulier wil helpen. Waarom
Help je die man uberhoud? Of je helpt hem goed en zeurt niet of je verwijst hem door naar iemand waarvan je weer die deze mensen wel goed kan helpen.

xbeam wijzigde deze reactie 01-02-2019 21:54 (24%)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

xbeam schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:29:
[...]

Gelukkig heel goed geïnformeerd en hen je diepgaande kennis 🤔 Amplifi is duurder dan 3 ap’s en een cloud Key ook ben je lekker defensief met je houding dat je na kantoor uren geen particulier wil helpen. Waarom
Help je die man uberhoud? Of je helpt hem goed en zeurt niet of je verwijst hem door naar iemand waarvan je weer die deze mensen wel goed kan helpen.

[Afbeelding]
Je hoeft niet gelijk in de aanval te gaan. Ik vraag toch om de ervaring van anderen :?

Ben een groot fan van UniFi, maar heb niet de illusie dat de gemiddelde consument het zelf kan onderhouden en de webinterface blinkt echt niet uit in gebruiksvriendelijkheid voor een eindgebruiker.

Bedankt voor je kort-door-de-bocht-conclusie. Waarom ik help? Omdat het een goede zakelijke klant is die kotst van zijn internet thuis, na al door meerdere "experts” geholpen te zijn. Maar onze zakelijke spullen zijn prijstechnisch niet echt tof voor thuis. ;)

Mijn doel is ze structureel op weg te helpen en selfsupporting te maken, niet om ze voor elke kleine aanpassing een factuur te sturen. Maar als hij daar zelf anders over denkt wil ik hem gerust zakelijke service bieden hoor, geen probleem.

#team_UTC+1

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 21:48
Als het prive maar goed blijft gaan, daarom help ik liever geen zakelijke connecties met prive dingen tenzij je ze door en door kent.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BlackWhizz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:35:
Als het prive maar goed blijft gaan, daarom help ik liever geen zakelijke connecties met prive dingen tenzij je ze door en door kent.
Tja, dat is uiteindelijk niet aan mij maar aan mijn baas. ;)
Ik zorg er alleen voor dat ik goed voorbereid ben zodat ik antwoorden klaar heb als ik op locatie ga kijken.

#team_UTC+1

• theHankyPanky
henkheksloot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Internet werkt wel?
Krijg je een ip op 0.4? (show dhcp client leases interface eth0.4)
Draait de igmp proxy? (show ip multicast interfaces + show ip multicast mfc)
Gisteren werkte tv én internet tegelijkertijd, al dan niet perfect.
Vandaag werkt alleen tv, maar steeds maar even, daarna moet ik de usg weer resetten.

Ik krijg een ip op 0.4

interface : eth0.4
ip address : 10.234.xx.xx [Active]
subnet mask: 255.255.240.0
router : 10.234.xx.xx
dhcp server: 10.234.xx.xx
lease time : 3600
last update: Fri Feb 1 22:12:54 CET 2019
expiry : Fri Feb 01 23:12:51 CET 2019
reason : BOUND�

Vwb de proxy krijg ik hetvolgende:

show ip multicast interfaces
Intf BytesIn PktsIn BytesOut PktsOut Local
eth1 0.00b 0 33.54KB 34 192.168.2.254
eth0.34 0.00b 0 0.00b 0 82.169.xxx.xxx
eth0.4 33.54KB 34 0.00b 0 10.234.xxx.xxx�

Group Origin In Out Pkts Byt es Wrong
239.255.255.250 192.168.2.33 eth0.4 eth1 108 33.26 KB 108
239.255.255.250 192.168.2.2 eth0.4 eth1 35 15.41 KB 35
239.254.127.63 192.168.2.254 eth0.4 eth1 5 160.0 0b 0
239.255.255.250 192.168.2.4 eth0.4 eth1 210 50.71 KB 210

(Sorry voor de formatting, zit nu op een ipad |:( )

BlackWhizz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:35:
Precies ook mijn punt. Zeg tegen die zakelijke klant ik kan je goed helpen door je wooning op nemen in het zakelijke beheer Daar heeft hij vast geld voor over anders vraagt je niet voor hulp. Zakelijke klant moet je prive geen media markt oplossingen aanbieden.

Gaat dat fout dan heeft dat zakelijk gevolgen.

@Ethirty je geeft zelf aan in bericht dat je er niet op zit te wachten hem om prive te helpen als het als het fout gaat. Daar om mijn stelling help hem dan ook niet.

En je suggestie over kosten en mogelijkheden kloppen niet. Maar je bracht het als een waarheidsovertuiging dus vandaar mijn ligt sarcastische bericht.

Maar nu snap ik je insteek beter
theHankyPanky schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:53:
[...]

Gisteren werkte tv én internet tegelijkertijd, al dan niet perfect.
Vandaag werkt alleen tv, maar steeds maar even, daarna moet ik de usg weer resetten.

Ik krijg een ip op 0.4

interface : eth0.4
ip address : 10.234.xx.xx [Active]
subnet mask: 255.255.240.0
router : 10.234.xx.xx
dhcp server: 10.234.xx.xx
lease time : 3600
last update: Fri Feb 1 22:12:54 CET 2019
expiry : Fri Feb 01 23:12:51 CET 2019
reason : BOUND�

Vwb de proxy krijg ik hetvolgende:

show ip multicast interfaces
eth1 0.00b 0 33.54KB 34 192.168.2.254
eth0.34 0.00b 0 0.00b 0 82.169.xxx.xxx
eth0.4 33.54KB 34 0.00b 0 10.234.xxx.xxx�

Group Origin In Out Pkts Byt es Wrong
239.255.255.250 192.168.2.33 eth0.4 eth1 108 33.26 KB 108
239.255.255.250 192.168.2.2 eth0.4 eth1 35 15.41 KB 35
239.254.127.63 192.168.2.254 eth0.4 eth1 5 160.0 0b 0
239.255.255.250 192.168.2.4 eth0.4 eth1 210 50.71 KB 210

(Sorry voor de formatting, zit nu op een ipad |:( )
DHCP resaon BOUND
Betekend dat de IPTV dchp van kpn je als een nieuwe aansluiting ziet.

Er bestaat dus een kans dat je nieuw IPTV router adres hebt gekregen. Deze moet je dan ook aan passen in je json en opnieuw provisoneren

Voor meer IPTV info
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-02 23:33

mr.DJ95

Boost!

Sinds afgelopen week op aanraden van een collega in het bezit van 2 UniFi AP-AC-Lite. Draadloze netwerken zijn nu perfect in huis en wauw wat een interface.

Ik loop echter tegen het volgende aan. Mijn UBNT cloud acces portal wilt niet werken, zowel via de browser als via de app niet als ik buitenshuis bent.

Mijn situatie is als volgt:

Controller draait op een Server 2019
WAN komt binnen via de KPN experiabox v10

https://i.imgur.com/u0zjcgS.png

Alle poorten die ik heb kunnen vinden heb ik allowed in de windows firewall van mijn Controller echter krijg ik de foutmelding maar niet weg. Mijn Controller laat zich wel vinden in de cloud echter na het aanklikken van launch komt de volgende error:
https://i.imgur.com/FT2TkeI.png?1

Tevens heb ik mijn 2FA eraf gehaald en de cloud access disabled en vervolgens weer enabled.
Zie ik iets over het hoofd? moet ik poorten forwarden naar mijn controller? Ik ben het kwijt. Iemand die mij in de juiste richting kan sturen?

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• theHankyPanky
xbeam schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 01:13:
[...]

DHCP resaon BOUND
Betekend dat de IPTV dchp van kpn je als een nieuwe aansluiting ziet.

Er bestaat dus een kans dat je nieuw IPTV router adres hebt gekregen. Deze moet je dan ook aan passen in je json en opnieuw provisoneren

Voor meer IPTV info
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
Thanks, ga er weer mee aan de slag en evt verdere vragen stel ik in het andere topic!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Het begint er op te lijken dat de CloudKey GEN2 Plus nu (eindelijk) ook via de normale kanalen te leveren is in NL. Zojuist maar eens even zo'n apparaatje bestelt zodat ik m'n oude Dell Latitude D820 uit 2006 weer op kan gaan bergen (en dus wat stroom ga besparen :9 ).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Tomovich
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-02 14:32
Sinds deze week heb ik Unifi-apparatuur en zeer tevreden over. Echter zit ik nog met een probleempje.

Ik heb internet en digitale tv (digicorder) van bij Telenet en om interactiviteit op de digicorder te hebben, moet deze rechtstreeks aan de Telenet-modem hangen. Maar bij mij is dit niet mogelijk. Hieronder mijn opstelling.

https://i.ibb.co/k0ZfBCD/Schermafbeelding-2019-02-02-om-16-31-16.png

Vanaf de switch vertrekt er 1 UTP-kabel naar een unmanaged switch waarop de digicorder, NAS en TV zijn aangesloten.

Hoe kan ik de digicorder met een VLAN of op een andere manier, rechtstreeks een IP laten krijgen van de modem? Ik had gedacht een VLAN in te stellen op IP-adres of MAC-adres maar dat blijkt niet mogelijk met deze Unifi-apparatuur. Misschien een bridge maar heb hier nog niets over gevonden.

Wat denken jullie?

Tomovich wijzigde deze reactie 02-02-2019 16:33 (17%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tomovich schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:28:
Sinds deze week heb ik Unifi-apparatuur en zeer tevreden over. Echter zit ik nog met een probleempje.

Ik heb internet en digitale tv (digicorder) van bij Telenet en om interactiviteit op de digicorder te hebben, moet deze rechtstreeks aan de Telenet-modem hangen. Maar bij mij is dit niet mogelijk. Hieronder mijn opstelling.

[Afbeelding]

Vanaf de switch vertrekt er 1 UTP-kabel naar een unmanaged switch waarop de digicorder, NAS en TV zijn aangesloten.

Hoe kan ik de digicorder met een VLAN of op een andere manier, rechtstreeks een IP laten krijgen van de modem? Ik had gedacht een VLAN in te stellen op IP-adres of MAC-adres maar dat blijkt niet mogelijk met deze Unifi-apparatuur. Misschien een bridge maar heb hier nog niets over gevonden.

Wat denken jullie?
Ik dénk dat je provider meerdere VLAN's aanbied middels PPoE en dat je dus even zal moeten gaan uitvissen op welk VLAN het IP-TV gedeelte zit. Als je dat eenmaal weet dan kun je dat VLAN ook op de L2 / L3 switches bekend gaan maken zodat je 't verkeer zelf kunt gaan routeren over je eigen LAN.

Maar: Er staat hieronder in het "roze" tekstdeel zo'n heel mooi linkje naar een ander topic waarin die vraag beter past :9

@ een willekeurige Mod: Wáár is de "Quick-Reply" hier overigens naar toe verhuist?

• Beyond
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:21:
Het begint er op te lijken dat de CloudKey GEN2 Plus nu (eindelijk) ook via de normale kanalen te leveren is in NL. Zojuist maar eens even zo'n apparaatje bestelt zodat ik m'n oude Dell Latitude D820 uit 2006 weer op kan gaan bergen (en dus wat stroom ga besparen :9 ).
Bij wie als ik zo vrij mag zijn? Pricewatch heb ik gezien. Wellicht heb jij nog een ander adresje.

Al het goeie.......

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Beyond schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:05:
[...]

Bij wie als ik zo vrij mag zijn? Pricewatch heb ik gezien. Wellicht heb jij nog een ander adresje.
Heb 'm bij My Media Center bestelt. Is toevallig nu ook de goedkoopste in de PW maar ik heb daar in het verleden al vaker tot volle tevredeneid UBNT spullen bestelt.

Eenmanszaakje zonder fysieke winkel, maar zit hier wel in de regio en reageert ook telefonisch gewoon goed als 't nodig is.

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:14:
[...]

Heb 'm bij My Media Center bestelt. Is toevallig nu ook de goedkoopste in de PW maar ik heb daar in het verleden al vaker tot volle tevredeneid UBNT spullen bestelt.

Eenmanszaakje zonder fysieke winkel, maar zit hier wel in de regio en reageert ook telefonisch gewoon goed als 't nodig is.
Maar wanneer wordt hij geleverd dan?
Want zo ver ik weet is de nl voorraad al weken op en komt de eerste levering van ubnt pas halverwege Feb in NL aan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Maar wanneer wordt hij geleverd dan?
Want zo ver ik weet is de nl voorraad al weken op en komt de eerste levering van ubnt pas halverwege Feb in NL aan.
Staat daar op de site nú nog als "Op Voorraad" en dat zou dus willen zeggen dat ik 't ding maandag of dinsdag in huis zou moeten kunnen hebben (afhankelijk van de zin: Op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, volgende dag in huis).

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:14
Sinds vandaag een Cloudkey Gen2 Plus in huis. Geweldig apparaat :) Raspberry draait nu enkel Pi-Hole.

Maar nog steeds het probleem dat ik geen plattegrond toe kan voegen aan mijn controller..... :(

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• HKLM_
Rainesh schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:59:
Sinds vandaag een Cloudkey Gen2 Plus in huis. Geweldig apparaat :) Raspberry draait nu enkel Pi-Hole.

Maar nog steeds het probleem dat ik geen plattegrond toe kan voegen aan mijn controller..... :(
Wazig wat voor extensie is je plattegrond? Kan je wel een random ander plaatje toevoegen? Eventueel onder een nieuwe site als test?

HKLM_ wijzigde deze reactie 02-02-2019 21:03 (10%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:59:

Wat accepteert die CK GEN2 Plus als formaten? Ik heb in m'n Windows based installatie nu (gewoon?) een .vsd (MS Visio) tekening als plattegrond zitten maar ook een simpele .JPG wordt geaccepteerd.

• Rainesh
Krijg iedere keer dit:

There was an error saving the map changes. Please try again later.

file is een simpel jpg file van 58kb.

Zal eens een random plaatje proberen.

Random plaatje pakt ie wel.

Rainesh wijzigde deze reactie 02-02-2019 21:06 (9%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:05:
Krijg iedere keer dit:

There was an error saving the map changes. Please try again later.

file is een simpel jpg file van 58kb.

Zal eens een random plaatje proberen.

Random plaatje pakt ie wel.
Hoe en waarmee heb je de tekening van je woning gemaakt en waarmee is 't ding daarna opgeslagen als .JPG? Het lijkt er op dat 't niet écht een .JPG is welke je probeert te uploaden.

• Rainesh
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:08:
[...]

Hoe heb je die tekening van je woning gemaakt en waarmee is 't ding daarna opgeslagen als .JPG? Het lijkt er op dat 't niet écht een .JPG is welke je probeert te uploaden.
Plaatje is kennelijk een scan van een oud plattegrond ofzo (jaren 30 woning, dus zal ook van rond die tijd zijn). Ik heb het ooit gehad van de makelaar. Zal het eens opslaan in een ander formaat.

Solved: opgeslagen in PNG en hij doet het nu wel:D

Thnx heren

Rainesh wijzigde deze reactie 02-02-2019 21:10 (6%)

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:03

vanDaal

-ismeereentje

(jarig!)
Ik heb al een tijdje in mijn huis 2x een AC Pro in combinatie met een Netgear R7500 router draaien, maar ben eigenlijk niet tevreden met de performance en bereik van het netwerk in mijn huis. Dus ik ga nu volledig over op Ubiquiti :)

Vanavond ga ik ophalen:
- Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+)
- Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
- Ubiquiti UniFi Cloud Key

Volgens mij kan ik daar wel een mooie setup mee bouwen 8)

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

vanDaal schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:51:
Ik heb al een tijdje in mijn huis 2x een AC Pro in combinatie met een Netgear R7500 router draaien, maar ben eigenlijk niet tevreden met de performance en bereik van het netwerk in mijn huis. Dus ik ga nu volledig over op Ubiquiti :)

Vanavond ga ik ophalen:
- Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+)
- Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
- Ubiquiti UniFi Cloud Key

Volgens mij kan ik daar wel een mooie setup mee bouwen 8)
Hoe denk je hiermee een beter bereik te creëren? Sterker nog.. je haalt een AP weg :?

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• Morpheus2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-02 20:20
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb 2 Unifi AC Pro AP’s. Beiden met PoE aangesloten, één in de meterkast en één op zolder.

Wat ik merk is dat er eigenlijk niet geswitched wordt tussen de 2 AP’s. Als ik bijv. op mijn slaapkamer ben dan valt heel vaak de WiFi verbinding weg. Kijk ik dan in de instellingen op bijv. mijn telefoon dan wordt de WiFi wel weer gevonden en verbonden. Lijkt wel of er niks automatisch gaat als ik op een plek in huis kom waar er geswitched zou moeten worden.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

• Yoshimi
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:24
Morpheus2003 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:55:
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb 2 Unifi AC Pro AP’s. Beiden met PoE aangesloten, één in de meterkast en één op zolder.

Wat ik merk is dat er eigenlijk niet geswitched wordt tussen de 2 AP’s. Als ik bijv. op mijn slaapkamer ben dan valt heel vaak de WiFi verbinding weg. Kijk ik dan in de instellingen op bijv. mijn telefoon dan wordt de WiFi wel weer gevonden en verbonden. Lijkt wel of er niks automatisch gaat als ik op een plek in huis kom waar er geswitched zou moeten worden.

Gebruik je zowel 2.4Ghz als 5Ghz? Hoe heb je je transmit power waarden ingesteld?
Wellicht dat de ruimte die overbrugt moet worden tussen de hal (meterkast) en zolder net te groot is om goed te kunnen roamen.

As ge het nie meer wit, gebruik'de pur of kit

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Morpheus2003 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:55:
Lijkt wel of er niks automatisch gaat als ik op een plek in huis kom waar er geswitched zou moeten worden.
Draai je wel een controller?

edit: Andere mogelijkheid; ik had het probleem dat er continue geswitched werd tussen 5ghz en 2.4ghz en dat leidde ook tot problemen. Mijn oplossing was de transmit power af te zwakken van het 2.4ghz netwerk.

job wijzigde deze reactie 03-02-2019 14:46 (29%)

• Dark-knight
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-02 19:16
Goedenavond,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn Unifi installatie (bestaande uit 1x USG, 1xUSW16 POE, 1x Cloudkey, 2x AC-lite en 1x AC pro).

Om de zoveel dagen, en altijd tussen 8 en 9 uur vallen er volgens de controller een AP's uit.

https://drive.google.com/...myUHTa1AEXHnldXKxoNcu7k7k

Ik ondervind er geen problemen van, maar ik vind het erg vreemd. Iemand een idee ?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Dark-knight schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:26:
Goedenavond,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn Unifi installatie (bestaande uit 1x USG, 1xUSW16 POE, 1x Cloudkey, 2x AC-lite en 1x AC pro).

Om de zoveel dagen, en altijd tussen 8 en 9 uur vallen er volgens de controller een AP's uit.

Ik ondervind er geen problemen van, maar ik vind het erg vreemd. Iemand een idee ?
Hebben de aps een Static ip of dhcp?
Goedenavond,

"was disconnected" betekend dat de periodieke heartbeat die de UniFi hardware naar de controller stuurt niet aan komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar "valt uit" valt denk ik uit te sluiten. Op het moment dat een AP opstart krijg je volgens mij namelijk een "has be restarted" melding en die heb je niet.

Maar ik zie ook dat je IDS of IPS aan hebt staan. Wat ik daarbij bijna zou vermoeden is dat er elke dag rond die tijd veel netwerkverkeer is (iets van een backup bv?) waardoor de USG vast loopt. Op dat moment wordt er nog maar mondjesmaat of flink vertraagd verkeer doorgelaten. Dat kan dus o.a. tot gevolg hebben dat de heartbeat die het AP wil sturen daardoor niet of teveel vertraagd bij de controller aan komt en die daardoor al de "has been disconnected" heeft gelogd. Of zoiets het geval kan zijn kun je terug zien in de controller. Bij Statistics => Performance en dan de USG selecteren. Als je daar elke dag rond 8 uur half 9 een flinke piek hebt in CPU usage kan dat dus komen door IDS/IPS en dus ook de disconnects veroorzaken.

• Dark-knight
KRGT schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:28:
[...]

Hebben de aps een Static ip of dhcp?
Allemaal DHCP

• Dark-knight
RobertMe schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:46:
[...]

"was disconnected" betekend dat de periodieke heartbeat die de UniFi hardware naar de controller stuurt niet aan komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar "valt uit" valt denk ik uit te sluiten. Op het moment dat een AP opstart krijg je volgens mij namelijk een "has be restarted" melding en die heb je niet.

Maar ik zie ook dat je IDS of IPS aan hebt staan. Wat ik daarbij bijna zou vermoeden is dat er elke dag rond die tijd veel netwerkverkeer is (iets van een backup bv?) waardoor de USG vast loopt. Op dat moment wordt er nog maar mondjesmaat of flink vertraagd verkeer doorgelaten. Dat kan dus o.a. tot gevolg hebben dat de heartbeat die het AP wil sturen daardoor niet of teveel vertraagd bij de controller aan komt en die daardoor al de "has been disconnected" heeft gelogd. Of zoiets het geval kan zijn kun je terug zien in de controller. Bij Statistics => Performance en dan de USG selecteren. Als je daar elke dag rond 8 uur half 9 een flinke piek hebt in CPU usage kan dat dus komen door IDS/IPS en dus ook de disconnects veroorzaken.
Klopt ze vallen niet uit.
Het gekke is dat er juist tussen 6-7 s'morgens de meeste Clients aangesloten zijn. Maar ik zie in de CPU usage geen pieken tussen 8 en 9.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Zet de AP's eens in static en vul ook de gateway in.

Mogelijk heb je ze eens in de avond aangesloten en verloopt op dat moment je lease / hernieuwt ie de lease. Ik herkende het in ieder geval als zodanig.

• Dark-knight
Goeie tip. Ga ik proberen. Thanx. Ik laat het weten

• Capa
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-02 00:55
Goedenavond,

Staat de Uplink Connectivity Monitor (Controller -> Site -> onder het kopje 'Services')' aan?

"Cave Johnson - We're Done here"

• HKLM_
486.000 Ubiquiti-apparaten kwetsbaar voor dos-aanvallen (Ubiquiti-apparaten met airOS)

Betreft de UDP 10001 Port used for AP discovery maar waarom zou je die naar buiten open willen zetten?

Reactie ubnt: https://community.ubnt.co...gement-access/m-p/2654023

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:32 (34%)

• willemoldemans
  • Laatst online: 22-02 13:12

willemoldemans

voor alles wat kapot kan

Wellicht een voor de hand liggende vraag en antwoord...

Ik heb een Cloud Key Gen 2 plus (besteld) en ben sluit deze aan via een US8-150, Nu brengt ubnt regelmatig updates uit voor al hun hardware.
Wat gebeurd er als tijdens de upgrade de switch reboot en daardoor de CK-G2 offline gaat (omdat POE ook uitvalt tijdens de reboot)?,
Na de reboot wil de switch weer adopted worden maar dan is de CK-G2 nog aan het opstarten...

defecte electronica of telefoon met glasschade? check mijn homepage!

• Wafeltje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:32
willemoldemans schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:54:

Ik heb een Cloud Key Gen 2 plus (besteld) en ben sluit deze aan via een US8-150, Nu brengt ubnt regelmatig updates uit voor al hun hardware.
Wat gebeurd er als tijdens de upgrade de switch reboot en daardoor de CK-G2 offline gaat (omdat POE ook uitvalt tijdens de reboot)?,
Na de reboot wil de switch weer adopted worden maar dan is de CK-G2 nog aan het opstarten...
1: Een switch die herstart laat over het algemeen PoE zoals het was, en de CK zou dus aan moeten blijven
2: Een switch die opstart en zijn controller niet kan vinden, start gewoon op met de oude config, adoptie/reprovision doet ie daarna wel weer als de controller wel te benaderen is.

Is dus geen probleem.

Edit: Bij twijfel, niet tegelijk updaten, maar er is hier geen sprake van "kip en ei" probleem.

Wafeltje wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:58 (5%)

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Iemand enig idee of ergens een 19" rack mount te krijgen is voor de Cloud Key gen2 Plus?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• HKLM_
gday schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:39:
Iemand enig idee of ergens een 19" rack mount te krijgen is voor de Cloud Key gen2 Plus?
Volgens mij is de officiële rack mount nog niet gereleased en alleen beschikbaar in de beta store.

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-02-2019 15:43 (7%)

• Capa
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-02 00:55
HKLM_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Volgens mij is de officiële rack mount nog niet gereleased en alleen beschikbaar in de beta store.
Niet meer uitsluitend in de beta store, maar wel 'Sold Out' in de gewone: https://store.ui.com/coll...g2-rack-mount-accessory-1

Kom hem ook nog niet tegen in de webshops van de distributeurs hier in Nederland.

"Cave Johnson - We're Done here"

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

willemoldemans schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:54:

Wafeltje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:57:
[...]

1: Een switch die herstart laat over het algemeen PoE zoals het was, en de CK zou dus aan moeten blijven
2: Een switch die opstart en zijn controller niet kan vinden, start gewoon op met de oude config, adoptie/reprovision doet ie daarna wel weer als de controller wel te benaderen is.

Is dus geen probleem.

Edit: Bij twijfel, niet tegelijk updaten, maar er is hier geen sprake van "kip en ei" probleem.
Ik kan dit inderdaad beamen. Een switch die na een update van zijn firmware reboot, houdt de PoE in de lucht

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• willemoldemans
  • Laatst online: 22-02 13:12

willemoldemans

voor alles wat kapot kan

[...]

Is dus geen probleem.

tozzke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:40:
[...]

[...]

Ik kan dit inderdaad beamen. Een switch die na een update van zijn firmware reboot, houdt de PoE in de lucht
Thanks voor de snelle responses! ga het proberen

defecte electronica of telefoon met glasschade? check mijn homepage!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Staat daar op de site nú nog als "Op Voorraad" en dat zou dus willen zeggen dat ik 't ding maandag of dinsdag in huis zou moeten kunnen hebben (afhankelijk van de zin: Op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, volgende dag in huis).
Zojuist de Track & Trace code per e-mail ontvangen. Het ding wordt morgen, zoals al verwacht, tussen 11:30 uur en 14:00 uur hier afgeleverd bij me :9

Komende tijd maar eens gaan kijken hoe ik dat "Niet 19" spul" hier allemaal op een nette manier tóch in een eigen kastje kan gaan wegwerken zonder dat ik een tweede 19" Rack ga moeten gebruiken. Die Cloudkey Gen2 + heeft geen mogelijkheid tot het bevestigen van beugeltjes en ik wil 't ding eigenlijk ergens neer leggen zodat 't ding niet meegenomen wordt bij een eventuele inbraak....

• D85
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Zojuist de Track & Trace code per e-mail ontvangen. Het ding wordt morgen, zoals al verwacht, tussen 11:30 uur en 14:00 uur hier afgeleverd bij me :9

Komende tijd maar eens gaan kijken hoe ik dat "Niet 19" spul" hier allemaal op een nette manier tóch in een eigen kastje kan gaan wegwerken zonder dat ik een tweede 19" Rack ga moeten gebruiken. Die Cloudkey Gen2 + heeft geen mogelijkheid tot het bevestigen van beugeltjes en ik wil 't ding eigenlijk ergens neer leggen zodat 't ding niet meegenomen wordt bij een eventuele inbraak....
Tip

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Die had ik (al lang) gezien maar dat ding is dus 19" én heeft een proprietary aansluiting mét de CK Gen2{+) doormiddel van de "sleepcontacten" aan de onderkant van de CK Gen2(+).

Als je er in gaat zagen om 't ding smaller te maken dan sloop je de PoE voeding welke via de voorkant van 't paneeltje loopt.

• nero355
  • Laatst online: 21:17

Is dus geen probleem.

Bovenstaande klopt helemaal! :)

Als ik de firmware upgrade van de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
Dan blijven de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall online net als de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts die ook via PoE door de IW's gevoed worden!

@willemoldemans

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HKLM_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:28:
486.000 Ubiquiti-apparaten kwetsbaar voor dos-aanvallen (Ubiquiti-apparaten met airOS)

Betreft de UDP 10001 Port used for AP discovery maar waarom zou je die naar buiten open willen zetten?

Reactie ubnt: https://community.ubnt.co...gement-access/m-p/2654023
AirOS spul wordt vooral door WISP's gebruikt, dus als al je abbo's met wat moeite je hele backbone om zeep kunnen helpen is het wel een risico.

Waarom je dat zou willen als het de enige optie voor internet in de wijde omtrek is, zou ik niet weten.

#team_UTC+1

• Rainesh
Ubiquiti spul is niet goed voor mijn portemonnee......

Waar ik een maand geleden eigenlijk tot volle tevredenheid een Edgerouter Lite had met paar TP-Link switches en een AC-LR......heb ik nu een
- USG
- 3x USW8 POE
- Cloudkey Gen2+
- AC-LR AP

Vandaag ook gelijk een G3 Dome besteld. Sta ook op het punt om een NanoHD aan te schaffen haha.

Man really not good. Gelukkig is vrouwlief er wel blij mee :D "wat is internet snel zeg" :')

Rainesh wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:07 (3%)

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-02 11:08

Falcon10

Hit it i would !

Rainesh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:00:

Man really not good. Gelukkig is vrouwlief er wel blij mee :D "wat is internet snel zeg" :')
En eigenlijk heb je gewoon een beter internetabbonement genomen ? ;)

-| Hit it i would ! |-

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Waar ik een maand geleden eigenlijk tot volle tevredenheid een Edgerouter Lite had met paar TP-Link switches en een AC-LR......heb ik nu een
- USG
- 3x USW8 POE
- Cloudkey Gen2+
- AC-LR AP

Vandaag ook gelijk een G3 Dome besteld. Sta ook op het punt om een NanoHD aan te schaffen haha.

Daarna nog alleen een Rosstech HEX-NET module, hé .... Kun je lekker binnen blijven zitten 8)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ach. Als de baas er blij mee is :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:38:
[...]

Daarna nog alleen een Rosstech HEX-NET module, hé .... Kun je lekker binnen blijven zitten 8)
Vagjes hacken vanaf de bank? :D

#team_UTC+1

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:44:
[...]

Vagjes hacken vanaf de bank? :D

:P

• Joris748
Heb daar ook aan gedacht. Maar ga denk ik toch maar voor een legplank. Kan hij samen met de USG op. Scheelt weer wat plek in de patchkast.

• Jeroen V
  • Laatst online: 21:58

Jeroen V

yadda yadda yadda

- USG
- 3x USW8 POE
- Cloudkey Gen2+
- AC-LR AP

Grin, heeeeel herkenbaar..... Ik heb in de afgelopen anderhalve week dit besteld:
2 x AP AC Pro
1 x USG Pro4
1 USW8 POE
2 x UVC G3
1 x UVC G3 Flex

Nou ben ik erg tevreden over de hardware en de controller software, maar Unify Video is toch wel dramatisch hoe dat op mijn iPhone X loopt. Vrijwel iedere keer als de app afgesloten wordt crasht de app als ik opnieuw probeer te verbinden en moet de ik de host verwijderen en opnieuw toevoegen.

Eigenlijk ben ik niet echt geinteresseerd in de CK Gen2+, maar als Unifi Protect zoveel beter is dan Unifi Video (wat haast niet moeilijk lijkt ;)) dan is de kans groot dat ik die CK ook bestel...

• Joris748
Jeroen V schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Grin, heeeeel herkenbaar..... Ik heb in de afgelopen anderhalve week dit besteld:
2 x AP AC Pro
1 x USG Pro4
1 USW8 POE
2 x UVC G3
1 x UVC G3 Flex

Nou ben ik erg tevreden over de hardware en de controller software, maar Unify Video is toch wel dramatisch hoe dat op mijn iPhone X loopt. Vrijwel iedere keer als de app afgesloten wordt crasht de app als ik opnieuw probeer te verbinden en moet de ik de host verwijderen en opnieuw toevoegen.

Eigenlijk ben ik niet echt geinteresseerd in de CK Gen2+, maar als Unifi Protect zoveel beter is dan Unifi Video (wat haast niet moeilijk lijkt ;)) dan is de kans groot dat ik die CK ook bestel...
UnifFi Protect is misschien wat karig als het gaat om features, maar ik vind de app erg goed. Draait als een zonnetje op mijn iPhone 8.

• Rainesh
Joris748 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:20:
[...]

UnifFi Protect is misschien wat karig als het gaat om features, maar ik vind de app erg goed. Draait als een zonnetje op mijn iPhone 8.
En het is nog volop in ontwikkeling, zal alleen maar beter worden.

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 09:38
Is er iemand die enig idee heeft wanneer de g4 camera's gereleased worden? Heb er al wel wat van horen zeggen in het beta program maarja daar kunnen wij geen gebruik van maken.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:47
Ik heb zelf 3 remote LR Accespoints.
Ik krijg van deze specifieke LR accespoints niet hoger geupgrade dan versie : 4.0.14.9736 van de firmware.
Alle overige AP`s krijg ik wel geupdate.

Iemand die dit herkent en een oplossing weet ? --> het zijn remote ap`s, dus even resetten is wat lastig.

• Comp User

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:47
Die opties m.b.t. dns e.d. zijn allemaal geprobeerd.

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:38
Zijn de SFP modules van andere merken ook in een Security Gateway Pro van Ubiquiti te gebruiken? Mijn glasvezel provider gebruikt andere TX/RX waardes dan dat de modules van Ubiquiti ondersteunen.

Nu wil ik wel graag de gateway van Ubiquiti gaan gebruiken (rest van netwerk is ook Ubiquiti) maar nu ben ik dus op zoek naar de juiste SFP module. Draytek heeft bijvoorbeeld wel de juiste module maar heb dus geen idee of die ook te gebruiken zou zijn.

Aangezien de rest van het netwerk Ubiquiti is zou ik dat zou houden anders moet ik een router van Draytek (wordt door provider aangeraden) gaan gebruiken.
s_schimmel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08:
Zijn de SFP modules van andere merken ook in een Security Gateway Pro van Ubiquiti te gebruiken? Mijn glasvezel provider gebruikt andere TX/RX waardes dan dat de modules van Ubiquiti ondersteunen.

Nu wil ik wel graag de gateway van Ubiquiti gaan gebruiken (rest van netwerk is ook Ubiquiti) maar nu ben ik dus op zoek naar de juiste SFP module. Draytek heeft bijvoorbeeld wel de juiste module maar heb dus geen idee of die ook te gebruiken zou zijn.

Aangezien de rest van het netwerk Ubiquiti is zou ik dat zou houden anders moet ik een router van Draytek (wordt door provider aangeraden) gaan gebruiken.
Ik ben niet heel bekend met glasvezel en zo, maar op fs.com kun je zelf ook modules samenstellen en aangeven wat de specs zijn en voor welke switch (of in dit geval router) etc. Meerdere Tweakers hebben daar ook positieve ervaringen mee v.z.i.w.. Volgens mij kun je hun ook gewoon mailen "Ik heb een USG Pro en dit zijn de specs van van mijn ISP, wat heb ik nodig?" en krijg je keurig een module.

• nero355
  • Laatst online: 21:17
s_schimmel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08:

Klinkt als T-Mobile die DrayTek's levert met een half gesloopte firmware :?

Zou gewoon de specificaties van de module die je nu hebt opzoeken en inderdaad bijvoorbeeld via fs.com de juiste aanschaffen voor je Ubiquiti spullen.
Ik moet zelf ook zoiets een keer doen voor mijn Caiway verbinding : Ze doen niet meer aan Bridge Mode! :F

Er is ook een T-Mobile Glasvezel Topic mocht je die nog niet hebben gevonden : DJSmiley in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:38
Bedankt voor de tips. Inmiddels bij FS een SFP module besteld a.d.h.v de specificaties van de provider. Is geen T-Mobile maar toevallig wel dezelfde module. Vond de Draytek maar matige specificaties hebben en aangezien apparatuur niet standaard wordt meegeleverd dan maar meteen upgraden.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:18

- USG
- 3x USW8 POE
- Cloudkey Gen2+
- AC-LR AP

Zeer herkenbaar:

De 4 camera's en de NVR zijn hier nog niet bij opgeteld..

Wel dezelfde ervaring: alles draadloos tot achterin in de tuin in 4K, multiple streams het is allemaal geen enkel probleem.

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:10
@Typhone Waar zie je deze fancy overview?

• Typhone
In de UniFi Network app op mijn telefoon.
Ik heb de controller online gehost op een Linode server en draai daar meerdere sites.
Dat na problemen met stroomuitval met de oude cloudkey wat ik op een gegeven moment helemaal zat was.

• Omisys
Typhone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:34:
[...]

In de UniFi Network app op mijn telefoon.
Ik heb de controller online gehost op een Linode server en draai daar meerdere sites.
Dat na problemen met stroomuitval met de oude cloudkey wat ik op een gegeven moment helemaal zat was.
Ah oke oke, bij mij ziet het er namelijk zo uit:

http://www.miro.co.za/wp-...ds/UNIFI-MOBILE-APP_1.png

Daarom was ik benieuwd wat jij gebruikte, weet niet waarom het dan anders is!

• Typhone
Omisys schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Ah oke oke, bij mij ziet het er namelijk zo uit:

http://www.miro.co.za/wp-...ds/UNIFI-MOBILE-APP_1.png

Daarom was ik benieuwd wat jij gebruikte, weet niet waarom het dan anders is!
Update jouw controller maar eens naar de nieuwste versie.
Daar zit het verschil hem in namelijk ;).
Typhone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:22:
[...]

Zeer herkenbaar:

[Afbeelding]

De 4 camera's en de NVR zijn hier nog niet bij opgeteld..

Wel dezelfde ervaring: alles draadloos tot achterin in de tuin in 4K, multiple streams het is allemaal geen enkel probleem.
6 switches en 4 APs? Flink huis dan :+ 4 APs kan ik me nog indenken, maar 6 switches? Zowel kosten als beheertechnisch lijkt het mij persoonlijk dan eenvoudiger om 1 of 2 grotere switches te plaatsen wara je nu vermoed ik 6x een 8 poorts model hebt?

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:02

DizzyWeb

Ondertiteld

Mwah, ik heb toch ook al 4 switches in gebruik. 1 in de meterkast en in elke kamer waar meerdere apparaten zijn ook 1. En zo groot is ons huis niet, dus 6 zou ik me nog voor kunnen stellen.

Maar ik heb dan wel een ERL en zeker geen Unifi switches, want dat is me dus inderdaad heel veel te kostbaar.

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:33
Typhone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Update jouw controller maar eens naar de nieuwste versie.
Daar zit het verschil hem in namelijk ;).
Zo ziet het er bij mij ook uit, ondanks dat de controller op de nieuwste versie zit. (heb btw android Unifi app)
Misschien zit daar het verschil in?

• Omisys
silver323 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:01:
[...]

Zo ziet het er bij mij ook uit, ondanks dat de controller op de nieuwste versie zit. (heb btw android Unifi app)
Misschien zit daar het verschil in?
Ik zit op iOS, het zal vanzelf wel komen denk ik ;)

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

darkrain

Geniet

DizzyWeb schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:56:
Mwah, ik heb toch ook al 4 switches in gebruik. 1 in de meterkast en in elke kamer waar meerdere apparaten zijn ook 1. En zo groot is ons huis niet, dus 6 zou ik me nog voor kunnen stellen.

Maar ik heb dan wel een ERL en zeker geen Unifi switches, want dat is me dus inderdaad heel veel te kostbaar.
Ik heb er ook 4 in gebruik in een vrij klein huis, maar ik ben bij de bouw vergeten om vanuit alle ruimtes voldoende netwerkkabels te (laten) trekken..
Er gaat er dus maar 1 vanuit de meterkast de rest van het huis in en daarna ook maar 1 naar de bovenverdieping. Grootste 16 poorts switch zit achter de TV trouwens, de rest zijn 8 poorts

Leef en laat leven...

• Typhone
Dat was een screenshot van de iOS app in elk geval. Of het daar aan ligt weet ik niet, ik heb de controller geüpdate en na de eerste keer testen of alles werkte zag alles er plotsklaps zo uit.

@RobertMe
Nadeel is dat een deel van de kabels al vast in huis lag en er geen ruimte was om meer kabels te trekken. Daarom zijn er op sommige plekken meer switches aanwezig.
In mijn geval:

1x Switch woonkamer alle AV-apparatuur + UniFi AP
1x Switch iMac
1x Switch Game TV
1x Switch kelder
1x 16P 19" Rackmount switch
1x 150W switch waar de camera's allemaal op draaien (die konden helaas ook niet naar de server zelf)

Goedkoop nee, betrouwbaar ja, beheersbaarheid 100%, snelheid 100% dus een 8,0 op een schaal van 10 :D

De AP's zijn allemaal Unifi AP AC Pro's.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Poeh, net de unifi USG aangesloten. Moest eerst even de oude router instellen als AP en dus DHCP uitschakelen. Daarna IP van AP 1 en 2 aanpassen naar een stap verder (AP1 was router en dus 1.1 en de andere 1.2. Beide 1 plek opgeschoven. Heeft me alleen een uur gekost voordat de USG überhaupt zichtbaar was en contact had met het modem.

Uiteindelijk alles er enkele minuten uit gehad en toen op een gegeven moment werkte het. :P
Misschien toch net iets te pro? :+

Nu werkt de unifi controller software ook eindelijk na deinstalleren van software en java en opnieuw installeren van java en software. We kunnen gaan.

Blijkbaar doem de twee dd-wrt routers niets met een verbinding richting de usg. Moet daar dus nog in gaan duiken. Anders maar helemaal dat stuk opnieuw inrichten. Ga het wel zien.
Hmm, hij staat op lan2. Die heeft standaard geen dhcp.
Heb nog niet echt instellingen voorbij zien komen. Denk dat hij dat los ziet van elkaar. Heb genoeg te leren.

Hmm, kom net tegen dat je geen verbinding tussen LAN1 en LAN/WAN2 kunt maken. Dus, dat wordt kijken of ik genoeg aansluitingen heb op de oude router welke als AP nu dient. Good to know.

Arunia wijzigde deze reactie 05-02-2019 21:11 (30%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Comp User
darkrain schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Ik heb er ook 4 in gebruik in een vrij klein huis, maar ik ben bij de bouw vergeten om vanuit alle ruimtes voldoende netwerkkabels te (laten) trekken..
Er gaat er dus maar 1 vanuit de meterkast de rest van het huis in en daarna ook maar 1 naar de bovenverdieping. Grootste 16 poorts switch zit achter de TV trouwens, de rest zijn 8 poorts
Hier ook 4 stuks - 2x GS105, 1X GS108PP & 1X GS116 (die ik eigenlijk (samen met een van de GS105)) wil vervangen door een UniFi 16-150 switch, dat gaat dan wel even ruzie worden met de T-Mobile vlans die op dit moment nog over de Edgerouter 6p lopen.

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-02 11:08

Falcon10

Hit it i would !

Update 4.0.21.9965 stond hier vandaag klaar.
Momenteel al paar AC-Pro's en 150 watt POE switchen reeds geupdate zonder problemen.
Even paar dagen testen of alles normaal blijft en dan kunnen de overige ook geupdate worden.
De huidige versie van de toestellen was 4.0.15.9872.

Voor de Cloudkey G2 plus staat ook een firmware update klaar : 0.8.12. Momenteel draait deze 0.8.10
Zal pas updaten als alle andere aperatuur geupdate is.

Falcon10 wijzigde deze reactie 05-02-2019 21:34 (22%)

-| Hit it i would ! |-

• captain007
  • Laatst online: 19:47
Arunia schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:23:
Uiteindelijk alles er enkele minuten uit gehad en toen op een gegeven moment werkte het. :P
Misschien toch net iets te pro? :+
Vandaag ook een hele poos lopen klooien met een USG die achter een Draytek modem is komen te hangen. Er zat oude firmware op die ik zonder een werkende internetverbinding moest zien te upgraden. Via SFTP uiteindelijk een gedownloade versie erop kunnen krijgen, waarmee ik het IP adres kon aanpassen en deze op de controller aangemeld kon krijgen. Heeft me wat hoofdbrekens gekost, maar dat lag gewoon puur aan het feit dat de OOTB firmware dermate oud was dat deze niet met een nieuwe controller versie overweg kan. Ik moet zeggen dat ik nu sinds vandaag het hele netwerk via een paar muisklikken kan beheren en dat is gewoon top! Geen gezeur meer met losse inlogportals en aparte settings, maar een beheerplek waar je alles kan instellen en provisionen :*)
Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True