IK heb al meer dan 1 jaar een kleine Ubnt setup in gebruik in huis die eigenlijk naar volle tevredenheid werkt. Echter valt me de laatste tijd (misschien sinds 1 of 2 firmware upgrades maar het kan dus zijn dat het al langer aanwezig is) iets vervelends op.
Wanneer ik via mijn SmartTV netflix stream valt de internet verbinding bijna helemaal weg:
speedtest op Pc (bedraad) zonder netflix streaming op TV: 94/30 Ping 7
Speedtest op Pc (bedraad) met een willekeurige netflix video aan op tv: <1/10 ping 600+
Wireless devices vertonen hetzelfde euvel, maak ik verbinding met de Xperiabox van Tele2 is het probleem opgelost dus mijn idee was eigenlijk dat de USG3p de boosdoener is.
Deze geeft echter via de controller aan nagenoeg geen load te hebben <5% en de beschikbaar bandbreedte wordt op dat moment voor ongeveer 20% gebruikt.
Wanneer ik op een ander device (laptop, Telefoon oid) netflix stream en een speedtest uitvoer heb ik gewoon de normale snelheid.
Mijn conclusie de TV doet iets raars met mijn netwerk/internetverbinding/USG. Zaken als hardware offload e.d. staan aan. IPS/IDS staat uit. DPI staat aan maar met DPI uit maakt het geen verschil.
De snelheid van het netwerk onderling is verder wel in orde ook tijdens het streamen. In welke hoek zou ik nog kunnen zoeken. Op dit moment is het zo dat whatsapp's nauwelijks binnenkomen als er iemand de Tv in de woonkamer gebruikt i.c.m. netflix..
Netwerk bestaat uit:
Xperiabox welke het externe IP doorzet naar de USG3p, Netgear GS324 GIgabit switch, 2x UAP-AC Lite.
Tv en Desktop Pc zitten bekabeld aangesloten. Overige devices zijn wireless
Edit: FML: TV even wireless gekoppeld: probleem opgelost...

wat kan het dan nu toch weer zijn? --> Te vroeg gejuicht t doet zich nog steeds voor
[
Voor 10% gewijzigd door
Reloader op 16-01-2019 15:12
]