Hallo
Momenteel heb ik thuis internet van Telenet. Al mijn toestellen zijn verbonden op deze modem/router combinatie, ofwel bekabeld ofwel via het Wifi-netwerk. Van wat ik teruggevonden heb in de specificaties, is deze modem/router een 802.11n versie.
Nu ben ik op zoek naar een router om achter deze van Telenet te zetten om de router-functies over te nemen.
Ik zoek een?
+/- 150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb helemaal geen voorkeur qua merk. Later moet het wel mogelijk zijn om nog uit te breiden (access points) maar dat lijkt mij standaard.
Momenteel heb ik thuis internet van Telenet. Al mijn toestellen zijn verbonden op deze modem/router combinatie, ofwel bekabeld ofwel via het Wifi-netwerk. Van wat ik teruggevonden heb in de specificaties, is deze modem/router een 802.11n versie.
Nu ben ik op zoek naar een router om achter deze van Telenet te zetten om de router-functies over te nemen.
Ik zoek een?
- Wifi: groter bereik en hogere snelheid, automatische bandsteering (welk toestel op 2.4Ghz en welk op 5Ghz)
- VPN: verkeer op een bepaalde poort over een openVPN versturen
- Pi-Hole: Raspberry Pi met Pi-Hole op nieuwe router verbinden, aangezien het een Telenet modem/router combinatie is, kan ik de DHCP niet wijzigen of uitzetten (moet deze van de Pi-Hole worden). Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat kan omzeilen.
+/- 150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb helemaal geen voorkeur qua merk. Later moet het wel mogelijk zijn om nog uit te breiden (access points) maar dat lijkt mij standaard.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomovich op 10-01-2019 13:09 . Reden: Toevoeging huidige wifi-versie ]