[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuuh1992
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 22:21
Suicyder schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:04:
Ik heb zitten lezen en lezen, maar kom er nog niet uit (niet werkend).

Is het met een USG uberhaubt mogelijk vanuit de controller een config te zetten voor KPN glas (zonder xperiabox).

Ik heb alleen internet, dus geen moeilijk gedoe met IPTV en/of VOIP.

Wat ik nu zet is:
Alleen IPv4
Type: PPPoE
User: mac@internet
pass: kpn
VLAN: 6

Dit in de controller, daar zou ik het liefst de boel configureren ipv scripts overal vandaan moeten trekken. Maar ik krijg geen verbinding met deze settings.
Ik zal vast dingen verkeerd doen, maar wat....alle configs en discussies die ik op fora tegenkom zijn met IPTV/VOIP en dat helpt mij weinig.
NTU al een keer uit en weer aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34
daantjuuh1992 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:09:
[...]

NTU al een keer uit en weer aan gezet?
Net gedaan (terwijl er reactie kwam :P ), duurde best lang voordat hij M1 startup door was (volledig aan).

Lijn zou actief moeten zijn, heb de SMS gehad en dat bevestigden ze ook op de helpdesk. Modem verzending is alleen enorm vertraagd (postNL bezorger vond retour afzender beter dan afleveren), dus die laat nog wel een week op zich wachten.

Wellicht handig om te zetten hoe het nu aangesloten is
NTU ->> USG ->> Rest

Experiabox heb ik niet, gaat ook nog wel een week duren om de PostNL bezorger het grappig vond het retour afzender te sturen. :(

[ Voor 19% gewijzigd door Suicyder op 19-01-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Ik heb op mijn USG3 inmiddels internet en routed IPTV aan de praat met de config.gateway.json methode voor XS4ALL Glasvezel. Maar telefonie lukt me echt niet, wat ik ook probeer. Kriegsman en diverse andere bronnen lukt het niet.

Ik heb een Bridge BR0
Ik heb VLAN 7 op Eth0 ingesteld, WAN IN bridged.
Ik heb VLAN 7 op Eth2 ingesteld, VOIP.

Op eth2 heb ik een script, dat ervoor zorgt dat de disable uit de configuratie wordt gehaald. Helaas nodig sinds de nieuwe Unifi controller software de optie "VOIP naar LAN2" niet meer via de GUI kan.

Voor mijn gevoel zit alles goed in de USG. Maar de Fritzbox weigert VOIP connectie op te zetten....ik vermoed doordat de PPPoE sessie door de USG wordt opgebouwd en niet door de FB en dat daardoor geen voip DNS registratie kan plaatsvinden.

Wie weet wat ik zou moeten / kunnen aanpassen in de Fritzbox of USG?

[ Voor 9% gewijzigd door Eddo-79 op 19-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suicyder schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Net gedaan (terwijl er reactie kwam :P ), duurde best lang voordat hij M1 startup door was (volledig aan).

Lijn zou actief moeten zijn, heb de SMS gehad en dat bevestigden ze ook op de helpdesk. Modem verzending is alleen enorm vertraagd (postNL bezorger vond retour afzender beter dan afleveren), dus die laat nog wel een week op zich wachten.

NTU ->> USG ->> Rest

Experiabox heb ik niet, gaat ook nog wel een week duren om de PostNL bezorger het grappig vond het retour afzender te sturen. :(
Ik heb nog een Fritzbox van XS4ALL liggen. Volgens mij zit daar ook een KPN config in normaliter.
Mocht Utrecht in je regio liggen, kun je em altijd ophalen om te testen.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30
Suicyder schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:19:
[...]

NTU ->> USG ->> Rest

Heb je ook even 10 minuten niets aangesloten gehad op de NTU? Dan kan de PPPoE verbinding resetten na een time-out.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
Nog een dingetje trouwens. Ik heb twee van de AP Lite's op Amazon 2e hands gekocht. De ene werkt prima op mijn Netgear PoE switch (802af), maar de andere niet. Ook werkt deze AP niet op de Unifi Toughswitch. Echter, hij werkt wel weer op zijn eigen PoE adapter. Vreemd, want het zou de nieuwe AP Lite zijn die ook op 802af zou werken. Ik zie ook geen verschil in beide AP's.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:26:
Nog een dingetje trouwens. Ik heb twee van de AP Lite's op Amazon 2e hands gekocht. De ene werkt prima op mijn Netgear PoE switch (802af), maar de andere niet. Ook werkt deze AP niet op de Unifi Toughswitch. Echter, hij werkt wel weer op zijn eigen PoE adapter. Vreemd, want het zou de nieuwe AP Lite zijn die ook op 802af zou werken. Ik zie ook geen verschil in beide AP's.
En is de eigen adapter een 24v adapter? Een toughswitch is niet aware van 802af, die knikkert er simpelweg 48v op. Dat heeft me al eens een camera gekost.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Jeroen_ae92 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:47:
[...]
En is de eigen adapter een 24v adapter? Een toughswitch is niet aware van 802af, die knikkert er simpelweg 48v op. Dat heeft me al eens een camera gekost.
Bij de specs van de toughswitch staat dat hij 24v-48v levert (auto detect).
De PoE adapter geeft inderdaad 24v.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Solved. Probleem is zo simpel op te lossen wanneer je Unifi Controller op de Synology in Docker de Ap's niet vindt. Ik had deze instructies gevolgd: https://medium.com/@ctind...-on-synology-263491f2b803. Daarbij zet hij de docker container dus in bridge mode. Daar gaat het fout.

Volgens dit topic op Reddit (https://www.reddit.com/r/...ynology_no_devices_found/) moet de container in HOST modus staan. Dus container weggeflikkert en een nieuwe gemaakt. Ditmaal in host modus en voíla. AP's worden gevonden! Bij HOST modus zijn de poorten dus ook niet van belang, maar de webui van de Synology moest wel op een andere poort (die had ik op 8080 staan), anders krijg je conflicten uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door rimave op 20-01-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Bij de specs van de toughswitch staat dat hij 24v-48v levert (auto detect).
De PoE adapter geeft inderdaad 24v.
De Toughswitch doet niets op auto detect. Die heeft enkel de handmatige off, 24v, 48v keuze.
Maar je AP is dus de oude AC Lite die het enkel op 24v doet.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
NTU vannacht eraf gehad, vanmorgen aangeslingerd en de rest ook weer. Ik zal de setup ergens wellicht verkeerd hebben. Heeft iemand een screenshot van de setup in de controller?

Daarnaast zal ik ook even KPN bellen of het nu wel/niet actief is werkelijk.

edit:
Na wat verder klooien en bellen met KPN, ik wacht tot de experiabox er is en heb een monteursafspraak voor de zekerheid ingepland. Ik vermoed dat zodra ik de experiabox aansluit het nog niet gaat werken vandaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 20-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Jeroen_ae92 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:13:
[...]

De Toughswitch doet niets op auto detect. Die heeft enkel de handmatige off, 24v, 48v keuze.
Maar je AP is dus de oude AC Lite die het enkel op 24v doet.
Mja, dan ben ik dus vern*** door de verkoper, maar ik hou hem wel.
Met poe adapter werkt het ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:05
rimave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Mja, dan ben ik dus vern*** door de verkoper, maar ik hou hem wel.
Met poe adapter werkt het ook prima.
Wat voor datumcode staat er op je Lite?

"†The UAP-AC-LR/LITE was revised after date code 1638/around Sept. 2016, subsequent units support 802.3af in addition to 24V passive. "
https://help.ubnt.com/hc/...UniFi-Devices-are-Powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

vandaag een nieuwe unifi switch er tussen gehangen, maar ik zie die steeds dat de AP's die eraan hangen elke half uur worden gereset.

Iemand een verklaring hiervoor?Enige wat verandert is dat ik de 8p vervangen hebt met de 16p

zie hier een screenshot: https://www.evernote.com/...xEXbCq4TXBZ8VXCTkTsDTVsXM

[ Voor 6% gewijzigd door DancePlaza op 21-01-2019 10:49 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
DancePlaza schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:34:
vandaag een nieuwe unifi switch er tussen gehangen, maar ik zie die steeds dat de AP's die eraan hangen elke half uur worden gereset.

Iemand een verklaring hiervoor? Hiervoor hing er een 8 p 150w tussen, enige wat verandert is dat ik de 16p vervangen hebt met de 8p

Check je kabel eens heb het ooit eens gehad dat een zelfgemaakte kabel issues gaf. Maar voor ik daar achter was :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik heb mijn US8-150W en 3 AP AC Lite's geüpdatet naar 4.0.15, aangezien die in de controller werd aangeboden als stable, maar ik merk na een aantal dagen dat de snelheid van internet behoorlijk zakt en onstabiel aanvoelt. Op de ubnt community lees ik een aantal reacties van anderen die hetzelfde gerapporteerd hebben, maar vooralsnog lijkt er geen oplossing te zijn. 4.0.18 die nu als stable candidate uitgebracht is, lijkt (afgaande op response op de community) niet veel beter :).
Welke versie draaien jullie op dit moment? Ik denk erover om (tijdelijk) naar 3.9.54 te downgraden, aangezien deze heel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
mchl8 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:25:
Ik heb mijn US8-150W en 3 AP AC Lite's geüpdatet naar 4.0.15, aangezien die in de controller werd aangeboden als stable, maar ik merk na een aantal dagen dat de snelheid van internet behoorlijk zakt en onstabiel aanvoelt. Op de ubnt community lees ik een aantal reacties van anderen die hetzelfde gerapporteerd hebben, maar vooralsnog lijkt er geen oplossing te zijn. 4.0.18 die nu als stable candidate uitgebracht is, lijkt (afgaande op response op de community) niet veel beter :).
Welke versie draaien jullie op dit moment? Ik denk erover om (tijdelijk) naar 3.9.54 te downgraden, aangezien deze heel stabiel is.
Draai de 4.0.15 al een tijdje, maar zie geen problemen so far op alle punten. Werkt hier vrij stabiel.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Iemand een verklaring hiervoor? Hiervoor hing er een 8 p 150w tussen, enige wat verandert is dat ik de 16p vervangen hebt met de 8p
hiervoor een 8 poorts... 16p vervangen door 8p? Wat hangt er nu??

Hoe voed je je switch?

[ Voor 43% gewijzigd door job op 21-01-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

job schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:44:
[...]

hiervoor een 8 poorts... 16p vervangen door 8p? Wat hangt er nu??

Hoe voed je je switch?
van 8 naar 16, sorry.

zelfde stekker , niets speciaals.

[ Voor 7% gewijzigd door DancePlaza op 21-01-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:07
Ik had op een poort problemen, heb toen de Usg en switch herstart, nu geen problemen meer. Ik draai 4.0.18 op mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik net na de 4.0.15 ook heel even dacht dat het internet langzamer was geworden maar nu merk ik er niks meer van en draait hij stabiel. Hoor de vrouw er ook niet over dus dan is het wel goed :D

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 21-01-2019 11:19 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
@tcviper @ardvark99 @HKLM_ dank jullie wel voor de feedback! Ik ga vanavond de alles een keer een reboot geven. Qua settings heb ik namelijk niets veranderd, dus daar zou het eigenlijk niet aan mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@BushWhacker heeft opgemerkt dat het domain van ubiquiti veranderd is van ubnt.com naar ui.com. Misschien komt het door de maandag maar waar staat ui voor? :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 17:40

Ethirty

Who...me?

HKLM_ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:48:
@BushWhacker heeft opgemerkt dat het domain van ubiquiti veranderd is van ubnt.com naar ui.com. Misschien komt het door de maandag maar waar staat ui voor? :P
UbiquitI, Ubiquiti Internet, U fix it, I break it?

Waarom verbaast deze vreemde stap me niks? :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:48:
Ubiquiti, Inc., blijkbaar.
Bron: https://community.ubnt.co...317/highlight/true/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Pfff zonet weer me router moeten rebooten omdat IPv6 weg was.
Elke 2 a 3 dagen hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:17:
[...]

UI staat voor User Interface. Maar dat is vast niet waarvoor zij het in gaan zetten :+
User Interface had ik ook al bedacht maar lijkt mij wat vreemd om als domain naam te gebruiken :P @mchl8 is de winnaar van vandaag :+

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 21-01-2019 13:50 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 23:48
Voor ons nieuwbouw project ben ik mij ook aan het verdiepen in de mogelijkheden voor mijn netwerk.
Op dit moment heb ik 2x Ubiquiti UAP-AC-Pro achter mijn KPN V10 router hangen. Deze zijn doormiddel van de bijgeleverde adapter van stroom voorzien.
Uiteraard wil ik deze straks doormiddel van POE+ met een UTP CAT6 kabel gaan voorzien.

Mijn router wil ik dan verbinden aan (een nog aan te schaffen) Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+).
Vervolgens zal 1 Ubiquiti UAP-AC-Pro rechtstreeks met de Ubiquiti UniFi Switch verbonden worden (op plafond overloop) en dus voorzien worden van PoE. De tweede AC-Pro komt waarschijnlijk in de woonkamer.
Werkt PoE ook gewoon als de kabel uit de Switch eerst via een leiding loopt naar een UTP contactdoos in de muur waarna er dus een 2e kabel naar de Ubiquiti UAP-AC-Pro gaat? Er is dan namelijk geen sprake van een "directe" verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 15:25

Falcon10

Hit it i would !

AlexSaxoMusic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:18:
Voor ons nieuwbouw project ben ik mij ook aan het verdiepen in de mogelijkheden voor mijn netwerk.
Op dit moment heb ik 2x Ubiquiti UAP-AC-Pro achter mijn KPN V10 router hangen. Deze zijn doormiddel van de bijgeleverde adapter van stroom voorzien.
Uiteraard wil ik deze straks doormiddel van POE+ met een UTP CAT6 kabel gaan voorzien.

Mijn router wil ik dan verbinden aan (een nog aan te schaffen) Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+).
Vervolgens zal 1 Ubiquiti UAP-AC-Pro rechtstreeks met de Ubiquiti UniFi Switch verbonden worden (op plafond overloop) en dus voorzien worden van PoE. De tweede AC-Pro komt waarschijnlijk in de woonkamer.
Werkt PoE ook gewoon als de kabel uit de Switch eerst via een leiding loopt naar een UTP contactdoos in de muur waarna er dus een 2e kabel naar de Ubiquiti UAP-AC-Pro gaat? Er is dan namelijk geen sprake van een "directe" verbinding.
Volgens jou redenatie ga je er dan ook van uit dat als je in het stopcontact in de muur een verlengkabel steekt, er aan de andere kant van die verlengkabel geen 220 volt uit die stekker komt ? :?

Maar om dan toch netjes te antwoorden : ja, geen probleem, de PoE voeding gaat door.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon10 op 21-01-2019 18:26 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
Ja zo werkt poe ook gebeurt bijna altijd dat het van switch naar patchpaneel naar outlet patchkabels dan apparaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 17:40

Ethirty

Who...me?

AlexSaxoMusic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:18:
Zolang je de kabel aansluit op de contactdoos gaat dat gewoon werken Als je een stekker in het stopcontact steekt gaat de lamp aan het uiteinde toch ook gewoon branden? ;)
Falcon10 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:25:
[...]

Volgens jou redenatie ga je er dan ook van uit dat als je in het stopcontact in de muur een verlengkabel steekt, er aan de andere kant van die verlengkabel geen 220 volt uit die stekker komt ? :?

Maar om dan toch netjes te antwoorden : ja, geen probleem, de PoE voeding gaat door.
Haha, precies dezelfde gedachte. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Ethirty op 21-01-2019 18:27 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 15:25

Falcon10

Hit it i would !

Ethirty schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:26:
[...]

Als je een stekker in het stopcontact steekt gaat de lamp aan het uiteinde toch ook gewoon branden? ;)
_/-\o_

Hoe gaat dat ook weer ? Great minds think-alike ? >:)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie ineens een STUN melding ?? Geen idee wat het is, maar ik schijn een poort te moeten forwarden?

Maar wat moet ik nou bij het IP vd controller neerzetten? Van de Unifi website
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/oogvm.png

Daar staat bij mij dit:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/mn15as.png

Dus geen IP adres. Ik heb de controller 'draaien' op een MBP. (mijn nas DS415Play is niet geschikt denk en heb nog geen cloudkey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Staat je UDP Port 3478 inbound open richting de controller? Port 3478 is in gebruik voor stun.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mijn vraag is dus voornamelijk wat is nou het ip adres van 'mijn controller'?

Daar staat nu:
unifi.yourdomain.com

Dus ik wil een portforward regel maken maar naar welk IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Alles toegekomen. (Usg, 16 port poe switch en 2 aps lite)
Ik wil woensdag instellen.
Als volgt te werk?
Switch loskoppelen.
Verbinden met huidige modem.
Wifi uitschakelen, router uitschakelen?
Mac passthrough activeren
Nieuwe router koppelen. Instellen? Hoe bereiken?
Dan switch..
Vlans instellen?
Dan de ap's

Voor vlans dacht ik aan 3?

Eigen netwerk
Gastennetwerk
Iot netwerk

Waar de decoder en netflix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:26:
Ik zie ineens een STUN melding ?? Geen idee wat het is, maar ik schijn een poort te moeten forwarden?

Maar wat moet ik nou bij het IP vd controller neerzetten? Van de Unifi website
[Afbeelding]

Daar staat bij mij dit:
[Afbeelding]

Dus geen IP adres. Ik heb de controller 'draaien' op een MBP. (mijn nas DS415Play is niet geschikt denk en heb nog geen cloudkey).
Ik moest 'm toch verhangen (mocht niet meer in de woonkamer hangen :+ ) en nu is die melding ook meteen weg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
Het wordt eens tijd dat de Cloud Key G2 leverbaar wordt.
Ik zit hier al klaar met m'n camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39
readytoflow schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:40:

Daar staat nu:
unifi.yourdomain.com

IP adres van je controller is het IP adres van de computer/VM/container waar de controller op geinstalleerd is.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Mijn issue lag dus niet aan de USG, de module op de NTU (genexis) moest vervangen worden, gedaan en sindsdien draait het als een zonnetje direct op de USG (Geen experiabox *O* ).

Down 507 mbit / Up 592 mbit bij de eerste speedtest. Verder ook direct alles stabiel, geen settings hoeven weggooien, alleen WAN van DHCP -> PPPoE.

Super om te zien dat de USG dit prima vind, ook met het aantal gebruikers. Enige welke nu moeite heeft, het Access Point, wie weet upgraden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar staat nu:
unifi.yourdomain.com

Je wilje controller van buitenaf beschikbaar maken? Weet je dat zeker?

Fijn als je dan in shodan of scans.io opduikt.... what could go wrong?

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 22-01-2019 10:14 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
@skank Je huidige router niet aansluiten als je de unifi spullen gaat installeren. Dus eerst usg, switch en ap instellen, daarna als alles werkt sluit je je huidige router aan op de wan poort van de usg (je kunt wan tegenwoordig gewoon instellen in de controller). Je kan je eigen router gewoon bereiken vanaf je netwerk, ook al zit ie aangesloten op de wan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Daar staat nu:
unifi.yourdomain.com

naar het ip adress van je controller, als het intern is dat is het je 192.1.x.x adres en als je het ergens gehost hebt dan is het dan je externe ip adres waarmee je je controller benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Iemand een verklaring hiervoor?Enige wat verandert is dat ik de 8p vervangen hebt met de 16p

alle poorten leeg gemaakt en 1 ap gehangen aan de switch, helaas nog steeds de reset. Nu maar is de logs uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@DancePlaza Kan van alles zijn dus maar bij het begin beginnen: andere kabel proberen, firmware updaten, terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw toevoegen etcetc :) Maar ik gok dat het aan je kabels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DancePlaza schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:51:
[...]

alle poorten leeg gemaakt en 1 ap gehangen aan de switch, helaas nog steeds de reset. Nu maar is de logs uitlezen.
Hoe lang is je kabel? Anders inderdaad even een andere kabel direct aan je switch en wachten maar.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:
@skank Je huidige router niet aansluiten als je de unifi spullen gaat installeren. Dus eerst usg, switch en ap instellen, daarna als alles werkt sluit je je huidige router aan op de wan poort van de usg (je kunt wan tegenwoordig gewoon instellen in de controller). Je kan je eigen router gewoon bereiken vanaf je netwerk, ook al zit ie aangesloten op de wan poort.
ik ben niet mee

mn huidige router is een combi modem/router van de provider zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Lees dit even door: https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network

Belangrijkste is de modem/router van de provider niet aansluiten! Pas als je netwerk draait sluit je het aan (dus van lan naar usg wan poort). In de controller kies je dan bij de wan settings voor dhcp. Je kan daarna nog steeds inloggen op de modem/router en zet je de usg in dmz en wifi uit. Als je de modem/router er helemaal tussen uit wil hebben, bijv als je glas hebt, vul je de ppoe instellingen in de controller bij de wan instellingen in (en sluit je de wan poort natuurlijk rechtstreeks aan op het aansluitpunt van je provider.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:51:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Jan 22 12:53:36 UBNT user.info syslog: utermd.house_keeper(): Session "8a209c3b-db45-4c71-b677-1d94aa525a6f" answer parsed successfully, going to build up connection
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Down: 0/11
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.info switch: DOT1S: Port (11) inst(0) role changing from ROLE_DESIGNATED to ROLE_DISABLED
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 1 occurred reading thermal sensor 0 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: UBNT_POE: PoE firmware check failed, reset the module. rc 0x000f
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.crit switch: UBNT_POE: Re-apply PoE config.
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data

hmm kom op deze link uit op google https://community.ubnt.co...ermal-sensor/td-p/1840280

ff doortesten met een andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:56
nero355 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Ik zou persoonlijk deze overwegen : pricewatch: TP-Link TL-SG108PE

Geen 802.3at, maar wel gewoon 802.3af en dat is meer dan genoeg voor de UAP's die jij noemt.
Daarnaast managed, zodat je IGMP en VLAN's kan toepassen indien nodig en aangeven welke poorten PoE moeten hebben en welke niet :)
De TP-Link TL-SG108PE heeft toch ook PoE+ (802.3at), of zo staat het toch in de pricewatch. Lijkt mij dan een ideale switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:22:
@skank Lees dit even door: https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network

Belangrijkste is de modem/router van de provider niet aansluiten! Pas als je netwerk draait sluit je het aan (dus van lan naar usg wan poort). In de controller kies je dan bij de wan settings voor dhcp. Je kan daarna nog steeds inloggen op de modem/router en zet je de usg in dmz en wifi uit. Als je de modem/router er helemaal tussen uit wil hebben, bijv als je glas hebt, vul je de ppoe instellingen in de controller bij de wan instellingen in (en sluit je de wan poort natuurlijk rechtstreeks aan op het aansluitpunt van je provider.)
Dus mijn modem/router aangesloten laten zoals hij nu is. Huidige switch eruit halen

Nieuwe usg in stopcontact steken, en direct koppelen met nieuwe switch en AP's
Dan de usg bereiken via pc die via lan kabel verbonden is met de usg?
Dan de usg wan poort verbinden naar lan op de kabel/modem?

Ik moet in die modem/router toch nog de router en wifi uitschakelen en mac passthrough daar aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
DancePlaza schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:27:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Jan 22 12:53:36 UBNT user.info syslog: utermd.house_keeper(): Session "8a209c3b-db45-4c71-b677-1d94aa525a6f" answer parsed successfully, going to build up connection
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Down: 0/11
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.info switch: DOT1S: Port (11) inst(0) role changing from ROLE_DESIGNATED to ROLE_DISABLED
Jan 22 12:59:16 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 1 occurred reading thermal sensor 0 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:18 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: UBNT_POE: PoE firmware check failed, reset the module. rc 0x000f
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:20 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:24 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.crit switch: UBNT_POE: Re-apply PoE config.
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Jan 22 12:59:26 UBNT daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data

hmm kom op deze link uit op google https://community.ubnt.co...ermal-sensor/td-p/1840280

ff doortesten met een andere firmware.
Vraag me niet waarom, maar probeer voor de gein eens als je de fans handmatig uit zet...

Edit: afhankelijk van firmwareversie: swctrl fan set level 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Dat is ‘m :) (als je geen utp poort hebt op je laptop kan je ook eerst de aps configureren, dan kan je daarna gewoon alles draadloos doen)

Je modem/router blijft gewoon bereikbaar via de wan poort. Type gewoon het ip adres van dat ding in je browser en je komt op de beheer pagina uit.

Voor ik het vergeet: de netwerken die je gaat aanmaken moeten een andere reeks hebben dan die de modem/router uitgeeft. Dus als je m/r 192.168.2.1\254 is dan kies jij bijv. 192.168.1.1\254 of 192.168.3.1/254 etcetc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:37:
@skank Dat is ‘m :) (als je geen utp poort hebt op je laptop kan je ook eerst de aps configureren, dan kan je daarna gewoon alles draadloos doen)

Je modem/router blijft gewoon bereikbaar via de wan poort. Type gewoon het ip adres van dat ding in je browser en je komt op de beheer pagina uit.

Voor ik het vergeet: de netwerken die je gaat aanmaken moeten een andere reeks hebben dan die de modem/router uitgeeft. Dus als je m/r 192.168.2.1\254 is dan kies jij bijv. 192.168.1.1\254 of 192.168.3.1/254 etcetc.
Ok duidelijk.
Cant wait.
Morgen proberen
Bedankt alvast

Edit: nog niet helemaal uit
Volgens https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network

moet ik die usg eerst updaten (firmware), maar dan heb ik idd eerst connectie nodig.

Dus dan moet ik die toch koppelen?

Jij zegt dit pas op het einde te doen

[ Voor 18% gewijzigd door skank op 22-01-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Is niet nodig. In de instructie onder het kopje Change the USG LAN IP Before Adoption hebben ze het over een bepaalde firmware versie maar mocht je dat nodig hebben dan kan je het ook via de cli doen (linkje naar de howto staat eronder). Ik zou wel alles meteen updaten als de usg, switch en aps in de controller staan.

Houdt het gewoon simpel: controller installeren, netwerk aanmaken, usg, switch en aps aansluiten, alles adopteren, andere netwerken/wifi aanmaken, wan aansluiten, testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Laagheim op 22-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:38:
@skank Is niet nodig. In de instructie onder het kopje Change the USG LAN IP Before Adoption hebben ze het over een bepaalde firmware versie maar mocht je dat nodig hebben dan kan je het ook via de cli doen (linkje naar de howto staat eronder). Ik zou wel alles meteen updaten als de usg, switch en aps in de controller staan.

Houdt het gewoon simpel: controller installeren, netwerk aanmaken, usg, switch en aps aansluiten, alles adopteren, andere netwerken/wifi aanmaken, wan aansluiten, testen.
1) controller installeren op laptop
2) netwerk aanmaken (= usg, switch en aps verbinden) alsook laptop connecteren met usg
3)adopteren= verbinding maken via controller met usg en zorgen dat alles zichtbaar is + iprange instellen anders dan huidige op huidige router
4) wifi aanmaken
5) laptop disconnecteren en connecteren met hudige router
6) huidige wifi uitschakelen + uitschakelen router + mac passthrough aanzetten
7)laptop disconnecteren en verbinden met usg
8) usg verbinden met hudiige modem
9) testen
10) updaten usg, switch en aps
11) controller overzetten naar pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Je gelooft nog steeds niet dat je je huidige modem/router kan benaderen via de wan poort van de usg :) Probeer het morgen gewoon en laat weten of het werkt.

Ik zou overigens de usg gewoon in dmz doen op je huidige m/r. Houd het simpel. Voor 99% van de gevallen is dat meer dan voldoende. VPN werkt, port forwarding op de usg werkt, heeft geen invloed op de snelheid etcetc.

Unifi spullen zijn geen plug and play provider dingen. Als je ermee begint doe geen moeilijke dingen, zorg er eerst voor dat alles draait en al je clients doen wat ze moeten doen (toen ik er mee begon ben ik uren bezig geweest om time machine werkend te krijgen. Kwam er later pas achter dat het aan macos en niet aan unifi maar goed.) Er gaat meer tijd in zitten dan je denkt dus zorg eerst voor de basis, dan kan je daarna gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:44:
@skank Je gelooft nog steeds niet dat je je huidige modem/router kan benaderen via de wan poort van de usg :) Probeer het morgen gewoon en laat weten of het werkt.

Ik zou overigens de usg gewoon in dmz doen op je huidige m/r. Houd het simpel. Voor 99% van de gevallen is dat meer dan voldoende. VPN werkt, port forwarding op de usg werkt, heeft geen invloed op de snelheid etcetc.

Unifi spullen zijn geen plug and play provider dingen. Als je ermee begint doe geen moeilijke dingen, zorg er eerst voor dat alles draait en al je clients doen wat ze moeten doen (toen ik er mee begon ben ik uren bezig geweest om time machine werkend te krijgen. Kwam er later pas achter dat het aan macos en niet aan unifi maar goed.) Er gaat meer tijd in zitten dan je denkt dus zorg eerst voor de basis, dan kan je daarna gaan spelen.
Ik ga het idd gewoon doen zoals ik neergetypt heb
Geen idee wat je bedoelt met je eerste zin
soit ;)

ben je bereikbaar morgen ? :p

Ik ben alleen bang omdat ik zo clean mogelijk wil beginnen
, en ik moet updaten alvorens aan de slag te gaan..

voor ik met de controller aan de usg kan, moet ik eerst updaten right
en om te updaten moet ik op internet kunnen
maar ik mag hem nog niet aan internet hangen (wan) tot alles geconfigureerd is.

Dat snap ik niet helemaal

soit ik probeer morgen gewoon ff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
Ja morgen gewoon bereikbaar ivm de sneeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:25:
Ja morgen gewoon bereikbaar ivm de sneeuw :)
ok das goed :)

Mocht je nog kort dit kunnen uitleggen:

voor ik met de controller aan de usg kan, moet ik eerst updaten right
en om te updaten moet ik op internet kunnen
maar ik mag hem nog niet aan internet hangen (wan) tot alles geconfigureerd is.

[ Voor 40% gewijzigd door skank op 22-01-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:05

Wokker

De avond wokkel

Tomovich schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:57:
[...]

De TP-Link TL-SG108PE heeft toch ook PoE+ (802.3at), of zo staat het toch in de pricewatch. Lijkt mij dan een ideale switch?
Was van plan deze switch aan te schaffen voor mijn 3 unifi-ac-lite acces points. Maar ben nu toch ernstig in de war door de reviews in de pricewatch. Wie kan mij vertellen of dit wel of niet correct samen werkt.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Af compatibility vanaf september 2016 (blauwe sticker op de doos).

Zelf gebruik ik deze switch overigens.

[ Voor 41% gewijzigd door Comp User op 22-01-2019 19:55 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Nee je hoeft alleen te updaten als je de usg op een ander subnet wilt zetten dan 192.168.1.1/254. Maar dat wil je (nu) nog niet. Dus je sluit de usg/switch/ap aan, je koppelt je laptop en je laptop komt vanzelf op het zelfde subnet. Daarna adopt je de usg,switch en aps (die zitten ook allemaal op hetzelfde subnet) en na het adopten gaat de controller ‘provisionen’ (stuurt de settings vanuit de controller naar de usg, switch aps). Dus als je een ander netwerk hebt aangemaakt in de controller dan 192.168.1.1/254 komt dat pas na het adopten op de usg.

Toevoeging: nadat je geadopteerd en geprovisioneerd hebt kan je de wan aansluiten en updaten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Laagheim op 22-01-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laagheim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:23:
@skank Nee je hoeft alleen te updaten als je de usg op een ander subnet wilt zetten dan 192.168.1.1/254. Maar dat wil je (nu) nog niet. Dus je sluit de usg/switch/ap aan, je koppelt je laptop en je laptop komt vanzelf op het zelfde subnet. Daarna adopt je de usg,switch en aps (die zitten ook allemaal op hetzelfde subnet) en na het adopten gaat de controller ‘provisionen’ (stuurt de settings vanuit de controller naar de usg, switch aps). Dus als je een ander netwerk hebt aangemaakt in de controller dan 192.168.1.1/254 komt dat pas na het adopten op de usg.

Toevoeging: nadat je geadopteerd en geprovisioneerd hebt kan je de wan aansluiten en updaten. :)
😘 Je bedoelt sunbnet 192.168.1.0/24
Of router adress 192.168.1.1/32😘

255.255.255.254 tot 255.255.255.0
Zijn subnetmask andressen.
Deze zijn gerelateerd aan elkaar maar voor instellen van je unifi netwerk hoef je hier heen weet van te hebben. Subnetmask adressen worden namelijk niet in de controller gebruikt.

Het is voor veel mensen al ingewikkeld genoeg. Dus laten wij zorgen dat we notatie hanteren die ook in controller gebruikt wordt.

De usg/controller werkt met routerip/24 notatie voor het instellen van je subnet. Voor thuis is een /24 range groot genoeg, een /“lager getal” Zorgt voor meer ip adressen die je kan gebruiken voor je lan netwerk maar maakt het wel extra complex omdat moet gaan rekenen en niet zomaar subnets kan kiezen en gebruiken voor je vlan’s

Gebruik bij de DHCP server dus altijd een /24.
Hierdoor kan je netjes voor iedere vlan 192.168.x.1 “waar x 1,2,3 enz” kan zijn dit houd alles netjes en overzichtelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 22-01-2019 21:59 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin veldhuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-08 18:29
Kavaa schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Ligt er compleet aan wat je verwacht en hoe je het wil aansluiten.
Weet ook niet of je glasvezel punt van Rekam is of van Caiway zelf. Daar zit ook nog verschil in volgens mij van hoe de settings afgeleverd worden etc.
Kan ik de router verder gewoon configureren via de interface? Of moet ik nog dingen configureren via cmd? Ik sluit de ugs aan op de modem van caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mijn 16 port switch is overleden en nu zit ik te kijken naar een PoE-ding (ben gedoe met injectors zat). Ik heb 3 AC-Pro access points en kan voorlopig (net) uit met de 8 poorten. Is er een goede reden om de 8-150W te kiezen in plaats van de 8-60W? Op internet lees ik op diverse plaatsen dat men voor de 150W kiest, maar ik heb nog niet echt gevonden wat ik zou missen als ik voor de 60W ga.... want hij is wel de halve prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Robin veldhuis schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Kan ik de router verder gewoon configureren via de interface? Of moet ik nog dingen configureren via cmd? Ik sluit de ugs aan op de modem van caiway
Je hebt dus voor een USG gekozen begrijp ik?
Dan moet je de UniFi Controller installeren op een PC en zorgen dat je Windows Firewall uit staat.
Dan je USG aansluiten en dan zal je laptop een IP krijgen van de USG en dan kun je hem adopten in je UniFi Controller.
En dan de stapjes volgen enz.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
M_V schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:43:
Mijn 16 port switch is overleden en nu zit ik te kijken naar een PoE-ding (ben gedoe met injectors zat). Ik heb 3 AC-Pro access points en kan voorlopig (net) uit met de 8 poorten. Is er een goede reden om de 8-150W te kiezen in plaats van de 8-60W? Op internet lees ik op diverse plaatsen dat men voor de 150W kiest, maar ik heb nog niet echt gevonden wat ik zou missen als ik voor de 60W ga.... want hij is wel de halve prijs ;)
De 60W heeft POE op 4 van de 8 poorten, de 150W op alle 8. De 150W heeft ook 2 SFP poorten. Voor jou is de 60W waarschijnlijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M_V schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:43:
Ter aanvulling op de post van @mathias82 heeft de USW 8-150W ook ondersteuning voor 802.3at waar de 60W alleen 802.3af doet (dus 30W vs 15W). Daarnaast, als je "net genoeg" hebt aan 8 poorten kun je met SFP het aantal poorten op de 150W nog uitbreiden met 2 SFP koper/ethernet modules mocht dat nodig blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Advies gevraagd v.w.b. uitbreiding van het draadloos netwerk.
Momenteel een USG Pro, Switch 16, AC lite en AC in wall draaien op de begane grond. Hierdoor is er perfect draadloos bereik op zowel de begane grond als de eerste verdieping.

Nu zijn we de zolder aan het afbouwen en daar is de wifi slecht (gewoon niet eigenlijk ;) ). Nu lopen er 2 CAT5E kabels naar zolder die afgemonteerd gaan worden. Ik wilde eigenlijk centraal op de overloop op zolder (boven een van de deuren) een AP lite plaatsen. De andere CAT5E-kabel zou ik dan kunnen gebruiken voor een bedrade verbinding.

Er zijn echter 2 kamers, waardoor ik met een switch / hub moet gaan werken in de beschreven situatie om beide kamers van een bedrade verbinding te voorzien (absoluut een must). Mijn andere optie is om naar iedere kamer een CAT5E-kabel te leiden en dan op 1 van de kamers een AC in wall te plaatsen. Dit punt zit precies aan de andere kant van de muur waar ik eigenlijk de AC lite wilde plaatsen, alleen dan op 30cm hoogte i.p.v. 250cm hoogte. Qua positionering dus geen verschil.

Mijn vraag is nu; is de wifi minder als een access point laag hangt of is dit juist voordeliger? Kom heel veel tegenstrijdige verhalen tegen op o.a. het UBNT-forum.

Daarnaast; iemand die een andere optie heeft; graag. Mijn voorkeur gaat uit om geen extra switch o.i.d. te hoeven plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 23-01-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De pro heeft een doorlusoptie? Hoef je heen switch te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@xbeam Ja dat bedoel ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boudewijn schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:00:
De pro heeft een doorlusoptie? Hoef je heen switch te kopen.
Correct maar de output is niet gevoed. Je zult dan wel een injector moeten gebruiken indien er een weer een AP achter komt. Daarnaast "verbreekt" de output op het moment dat er "geprovisioned" of geupdate wordt.
Het devices erachter moet je dan dus eerst upgraden of provisionen want ander heb je kans op corruptie.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jeroen_ae92 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Correct maar de output is niet gevoed. Je zult dan wel een injector moeten gebruiken indien er een weer een AP achter komt. Daarnaast "verbreekt" de output op het moment dat er "geprovisioned" of geupdate wordt.
Het devices erachter moet je dan dus eerst upgraden of provisionen want ander heb je kans op corruptie.
hmm ja of je accepteert dat hij soms 5 mins langer provisiont. Als en daarmee een switch kan besparen heb je best een goede propositie. Zo'n drama is een extra rondje provisioning niet wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:56
Wokker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:41:
[...]

Was van plan deze switch aan te schaffen voor mijn 3 unifi-ac-lite acces points. Maar ben nu toch ernstig in de war door de reviews in de pricewatch. Wie kan mij vertellen of dit wel of niet correct samen werkt.
Als je een switch hebt die 802.3(at) (= PoE+) ondersteunt, dan kan die toch ook 802.3(af) (= PoE) ondersteunen? Deze is dan toch backwards compatible? Of ga ik hier de mist in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Up and running !

Wifi en DHCP uitgeschakeld op de modem van orange, en MAC adress passthrough aangezet waardoor usg nu extern ip krijgt

Heb al netwerk en wifi, netflix gaat al en PS4 ook :) idem sonos

Wat gaat er niet meer:

Telefoon en de modem zelf aanspreken

Hoe weet ik of alles nu veilig is?

[ Voor 6% gewijzigd door skank op 23-01-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank Dat is snel :) Ik ben zelf meer dan een dag bezig geweest. Goed dat het allemaal gelukt is.

Met je telefoon kan ik je niet helpen want die heb ik niet.

Omdat je usg een extern ip adres heeft ziet ie het modem niet. Oplossing zet mac adress passthrough uit en dhcp en dmz aan op je modem/router.

Veiligheid: je kan ips/ids aanzetten vanuit de controller. Dan kan je zien wat er allemaal probeert in te loggen op je netwerkje. Let wel het heeft negatieve invloed op de snelheid. Alternatief is logging aanzetten en je logs bekijken. Op het unifi forum vind je wel instructies hoe dat moet. Ik heb hetzelf nooit geprobeerd. Ik heb een keer een portscan gedraaid en kreeg terug dat alles dicht zat en dat vond ik wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Laagheim schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:26:
@skank Dat is snel :) Ik ben zelf meer dan een dag bezig geweest. Goed dat het allemaal gelukt is.

Met je telefoon kan ik je niet helpen want die heb ik niet.

Omdat je usg een extern ip adres heeft ziet ie het modem niet. Oplossing zet mac adress passthrough uit en dhcp en dmz aan op je modem/router.

Veiligheid: je kan ips/ids aanzetten vanuit de controller. Dan kan je zien wat er allemaal probeert in te loggen op je netwerkje. Let wel het heeft negatieve invloed op de snelheid. Alternatief is logging aanzetten en je logs bekijken. Op het unifi forum vind je wel instructies hoe dat moet. Ik heb hetzelf nooit geprobeerd. Ik heb een keer een portscan gedraaid en kreeg terug dat alles dicht zat en dat vond ik wel voldoende.
ik kan die mac adress passthrough niet uitzetten he, daarvoor moet ik in de modem zijn ,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Bij mijn 2de AP boven staat er naast FDX ??? wat is dat? geen gigabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:46
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:13:
[...]

ik kan die mac adress passthrough niet uitzetten he, daarvoor moet ik in de modem zijn ,)
Dat is toch ook hoe je het graag wilt?
Dat je modem echt een dom modem is/blijft als je de USG gebruikt?

En waar doel je op met je vorige bericht? Dat je huistelefoon het (nog) niet doet? Want die hoor je toch aan je modem van orange gekoppeld te hebben en dit hoort je modem gewoon nog te doen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:35:
Bij mijn 2de AP boven staat er naast FDX ??? wat is dat? geen gigabit?
Klinkt als Full Duplex, en dat is goed. Dan kan er een gegevensstroom in beide richtingen tegelijk, in tegenstelling tot Half Duplex waarbij het maar 1 kant op tegelijk kan. Dat staat los van de snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Wafeltje op 23-01-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Wafeltje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Klinkt als Full Duplex, en dat is goed. Dan kan er een gegevensstroom in beide richtingen tegelijk, in tegenstelling tot Half Duplex waarbij het maar 1 kant op tegelijk kan. Dat staat los van de snelheid.
mm ik denk dat hij maar / doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Annuk schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Dat is toch ook hoe je het graag wilt?
Dat je modem echt een dom modem is/blijft als je de USG gebruikt?

En waar doel je op met je vorige bericht? Dat je huistelefoon het (nog) niet doet? Want die hoor je toch aan je modem van orange gekoppeld te hebben en dit hoort je modem gewoon nog te doen.
Die telefoon doet het niet meer. Vermoedelijk omdat DHCP uitstaat..

Update: Mmm als ik mn SPA112 op switch steek heb ik wel verbinding, of moet ik die op USG steken? Die SPA als ik me niet vergis, is een adapter? Om een klassieke telefoon voip te maken?

Ik zit namelijk bij OVH zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=34042

Wat nu met de digibox, op de switch of op de usg?

Dan moet ik ook nog es kijken of mn alarm nog werkt :p Ale hij zal wel werken , maar of ik eraan kan via netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:55:
[...]

Die telefoon doet het niet meer. Vermoedelijk omdat DHCP uitstaat..

Update: Mmm als ik mn SPA112 op switch steek heb ik wel verbinding, of moet ik die op USG steken? Die SPA als ik me niet vergis, is een adapter? Om een klassieke telefoon voip te maken?

Ik zit namelijk bij OVH zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=34042

Wat nu met de digibox, op de switch of op de usg?

Dan moet ik ook nog es kijken of mn alarm nog werkt :p Ale hij zal wel werken , maar of ik eraan kan via netwerk
Waarschijnlijk is die SPA112 zo'n apparaat :

https://m.voipshop.nl/cis...oor-2-telefoons/pid=27667

Dat is een voip naar analoog converter, waar dmv van SIP en inloggegevens connectie wordt gemaakt met een externe telefooncentrale. Wanneer je deze gegevens hebt, en een SIP telefoon hebt, heb je ATA niet nodig. Eventueel zou je de 2de LAN poort van de Usg kunnen configureren voor een IP telefoon, hoe dat zit weet ik niet, nog nooit gedaan. Zou wel iets oa met Vlan kunnen zijn, via poort 5030.

Maar de ATA wordt dus gebruikt om thuis met oude analoge telefoons te kunnen werken. Wanneer deze juist geconfigureerd is, kan het idd best zijn dat ie het gewoon doet op jouw switch, zolang de ATA gewoon internet toegang heeft, waarschijnlijk op poort 5030.

Edit: voorbeeld van een IP dect telefoon
https://m.voipshop.nl/gig...e-voip-telefoons/cid=2124

[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 23-01-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
ardvark99 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Waarschijnlijk is die SPA112 zo'n apparaat :

https://m.voipshop.nl/cis...oor-2-telefoons/pid=27667

Dat is een voip naar analoog converter, waar dmv van SIP en inloggegevens connectie wordt gemaakt met een externe telefooncentrale. Wanneer je deze gegevens hebt, en een SIP telefoon hebt, heb je ATA niet nodig. Eventueel zou je de 2de LAN poort van de Usg kunnen configureren voor een IP telefoon, hoe dat zit weet ik niet, nog nooit gedaan. Zou wel iets oa met Vlan kunnen zijn, via poort 5030.

Maar de ATA wordt dus gebruikt om thuis met oude analoge telefoons te kunnen werken. Wanneer deze juist geconfigureerd is, kan het idd best zijn dat ie het gewoon doet op jouw switch, zolang de ATA gewoon internet toegang heeft, waarschijnlijk op poort 5030.

Edit: voorbeeld van een IP dect telefoon
https://m.voipshop.nl/gig...e-voip-telefoons/cid=2124
Dat is inderdaad zo, ik heb die analoge lijn nodig voor mijn alarm.
Maar je spreekt nu ff chinees: p
Kun je dit gewoon vertalen?

Dus ik zou een digitale telefoon kunnen gebruiken, en dat is die SIP?
Maar dan zit ik vermoedelijk met troubles met alarm

Soit, vraag ik waar steek ik die adapter nu? in switch of usg

En wat met de decoder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:
[...]

En wat met de decoder
De ATA box steek je gewoon in de switch. Het is immers gewoon een netwerk apparaat. Check wel even of je SIP Alg uit hebt staan op de USG. Die module schopt VoiP verkeer weleens in de war.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:00:
[...]

De ATA box steek je gewoon in de switch. Het is immers gewoon een netwerk apparaat. Check wel even of je SIP Alg uit hebt staan op de USG. Die module schopt VoiP verkeer weleens in de war.
Ok duidelijk.
En waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:
[...]

En wat met de decoder
Dit is ook zo'n apparaat :
https://www.audiocodes.co...ia-gateways/mediapack-1xx

Wat een ATA doet is een IP connectie naar de telefooncentrale van jouw provider op zetten, en de signalering omzetten naar een analoog signaal. Vroeger had je een directe koperverbinding liggen naar de telefooncentrale van jouw dorp of stad, nu gaat telefonie over IP, jouw kastje converteerd dat naar analoog, zodat jij nog steeds jouw oude telefonie apparatuur kan blijven gebruiken.

In geval van jouw alarm system, die werkt blijkbaar nog steeds met een analoog signaal, je moet dus nog steeds met de ATA blijven werken. Of je moet jouw alarm system ombouwen naar IP, als dat mogelijk is... Maar dat moet je navragen naar de leverancier van jouw alarm systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Eddo-79 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:52:
Ik heb op mijn USG3 inmiddels internet en routed IPTV aan de praat met de config.gateway.json methode voor XS4ALL Glasvezel. Maar telefonie lukt me echt niet, wat ik ook probeer. Kriegsman en diverse andere bronnen lukt het niet.

Ik heb een Bridge BR0
Ik heb VLAN 7 op Eth0 ingesteld, WAN IN bridged.
Ik heb VLAN 7 op Eth2 ingesteld, VOIP.

Op eth2 heb ik een script, dat ervoor zorgt dat de disable uit de configuratie wordt gehaald. Helaas nodig sinds de nieuwe Unifi controller software de optie "VOIP naar LAN2" niet meer via de GUI kan.

Voor mijn gevoel zit alles goed in de USG. Maar de Fritzbox weigert VOIP connectie op te zetten....ik vermoed doordat de PPPoE sessie door de USG wordt opgebouwd en niet door de FB en dat daardoor geen voip DNS registratie kan plaatsvinden.

Wie weet wat ik zou moeten / kunnen aanpassen in de Fritzbox of USG?
Ik heb 2 oplossingen gevonden voor XS4ALL VOIP op de USG, die eigenlijk te simpel en logisch voor woorden is. Bottomline: XS4ALL telefonie heeft helemaal VLAN 7 niet nodig, het VOIP-verkeer loopt via VLAN 6. Dat is dus een afwijking tov de instellingen van KPN en ook een afwijking tov wat is aangegeven op netwerkje.com.

Als je alleen Internet + VOIP wilt gebruiken van XS4All kan alle configuratie via de GUI van de Unifi Controller worden gedaan.

Als je Internet + IPTV + VOIP van XS4ALL wilt gebruiken ben je nu nog gebonden aan de JSON config, de next-hop scripts en de classless-routes scripts.

Ik heb nu dus alle 3 werkend en gebruik de FritzBox alleen voor telefonie. Geen VLAN scheiding met een SG105E, alles wordt in de USG3 opgelost.

Oplossing 1
  1. Sluit FritzBox WAN poort (bij mij LAN1 op FB 5490) aan op je normale netwerk met internet verkeer.
  2. Log in op je FritzBox
  3. Stel op de FritzBox in dat de internet verbinding (dus niet XS4ALL kiezen!) zonder authenticatie loopt.
  4. De WAN-Poort van FritzBox krijgt dus via DHCP een ip-adres en DNS server.
  5. Stel op de FritzBox onder Telephony alles in zoals normaal (incl netnummer, waar staat dat je zonder net-nummer moet invullen!)
  6. Druk op OK, het nummer wordt geregistreerd en het status lampje zou groen moeten worden.
  7. Test je telefonie
Omdat dit zo simpel is, is de volgende stap ook makkelijk gemaakt, die de oplossing (in mijn mening) nog iets netter maakt.

Oplossing 2
Log in op je Unifi Controller
  1. Maak onder Settings -> Networks een nieuw Corporate LAN aan
  2. Wijs deze toe aan LAN2 op de USG
  3. Stel een DHCP range in met mask /30, waarmee dus effectief maar 1 IP-adres wordt uitgedeeld. (ik heb 172.16.178.1/30 gedaan)
  4. LAN2 op de WAN-poort van de FritzBox inprikken.
  5. en dan de stappen van oplossing 1.
UBNT kan zich onsterfelijk maken door dit heel simpel in de GUI op te nemen:
1. Toestaan dat meerdere VLAN's aan LAN1 worden toegewezen, met verschillende firewall en IGMP instellingen
2. Toestaan dat specifiek VOIP verkeer aan LAN2 (of 3/4 in het geval van een Pro4) kan worden gekoppeld waarbij de accountgegevens (nummer icm wachtwoord) in de Unifi GUI worden geplaatst.

Dan in 1 keer hebben ze een alternatief voor de FritzBox en dus vrije router-keuze geregeld. In alle gevallen bij XS4ALL :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Eddo-79 op 23-01-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Ok duidelijk.
En waar vind ik die?
Onder routing & firewall, firewall en dan settings. Daar staan de SIP en H.323 knoppen. Zet deze beide uit.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Onder routing & firewall, firewall en dan settings. Daar staan de SIP en H.323 knoppen. Zet deze beide uit.
SIP staat daar reeds uit

H.323 niet, wat is dit precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:32:
[...]

SIP staat daar reeds uit

H.323 niet, wat is dit precies?
Het H.323 stukje wordt door diverse internetapplicaties gebruikt tbv video en audio. En is vergelijkbaar met het SIP protocol. Je zou het aan kunnen laten staan en eventueel later uitzetten indien het nodig is. Of je zet het direct uit en kijkt er niet meer naar om.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Wat vragen

- 1 AP staat op 10/100 Mbps ipv 1000 hoe komt dit?

- firewall, hoe weet ik of dit ok is met standaard instelling? Moet ik iets check en/of wijzigen?

- voor de wifi, heb je 2,4 en 5ghz, hoe zorg ik dat mn apparaten op 5 ghz zitten? (betere snelheid right?)

- hoe kan ik op de switch PoE uitschakelen?

Nog dingen die ik moet doen of checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo-79
De laatste 2 zijn snel te Googlen.

PoE in Unifi

Band Steering in Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Nu online
@skank

1. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de kabel. Even testen met een andere kabel

2. De standaard firewall settings zijn prima. Hoef je niets aan te veranderen. Als je met vlan en microsegmentatie aan de slag wilt moet je wel nieuwe regels toevoegen. Zie bijv. https://robpickering.com/...entation-for-iot-devices/

3. Dat doe je door bandsteering aan te zetten. Staat bij de settings van je aps. Let wel dit geeft geen 100% zekerheid. Als je dat wel wil dat maak je een wifi netwerk aan alleen voor 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb enkele vragen die ik wil stellen.

-Mijn ER-X fungeert als router/firewall in mijn meterkast.
-In mijn huiskamer staat ook een ER-X geconfigureerd als unmanaged switch.
Aan deze switch hangt mijn AC-LR.

Nu zitten mijn gasten in mijn netwerk, wat ik dus niet wil hebben.
Dus ik wil een Vlan maken met de volgende suggestie voor de router:
https://help.ubnt.com/hc/...eRouter-VLAN-Aware-Switch

Echter, kan de ER-X in de woonkamer, die dus een switch geworden is wel omgaan met de Vlan instelling van de router?
Of moet ik daar gewoon op Eth-0 de Vlan-aware aanvinken?

2e vraag.
Als wil enkele IoT apparatuur zoals Ikea led lampen ook op dit Vlan aansluiten.
Hoe kun je nu de Ikea lampen bedienen als je zelf op de normale Lan WiFi zit?
Vallen Chromecast , Xbox en de printer ook onder “ onveiligere” IoT apparatuur?
Is het wel zinvol om dit allemaal op een aparte Vlan aan te sluiten?

3e vraag.
Ik merk dat een managed TP-Link POE switch wordt geadviseerd boven een Ubiquiti enkele reacties hierboven. 60 EUR voor TP-link of 110 euro voor een Ubiquiti edgeswitch is inderdaad wel een verschil.
Qua management maakt dat dus niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.
Ik heb een VM opgezet welke op m'n server staat, nu wil ik deze in een aparte Vlan plaatsen, deze deelt de netwerk kaart van de server.
wanneer ik aan geeft dan de VM mac adres in de aparte vlan zit krijg ik telkens een poup te zien in unifi controller dat de configuratie van deze client is gereset en dus gewoon op de "prive"netwerk zit.
wat ik ook doe de VM krijgt geen aparte Vlan settigs binnen, ookal doe ik dit wanneer de VM niet verbonden is met het netwerk, de config reset zit wanneer deze online komt...
Iemand enige idee hoe ik de VM geforceert in een andere vlan kan plaatsen, de switch port geeft alle vlans door.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Probeer vandaag de Unify Cloud Key te configureren maar het installeren van de Ubiquiti Device Discovery Tool in Chrome lukt gewoon niet. Je moet op install klikken en dan zou het geïnstalleerd moeten worden. Helaas gebeurd er niets.

Ik heb het via het netwerk (bekabeld) en via wifi (bestaande) en via mijn Vodafone hotspot device geprobeerd maar telkens geen respons.

Het betreft de laatste versie van Chrome op een Windows 10 x64 bits OS.

Ook geprobeerd om Chrome als administrator te starten maar dat leverde hetzelfde resultaat op.

Iemand een idee?

Unifi

[ Voor 21% gewijzigd door Gé Brander op 24-01-2019 13:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Gé Brander schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:19:
Probeer vandaag de Unify Cloud Key te configureren maar het installeren van de Ubiquiti Device Discovery Tool in Chrome lukt gewoon niet. Je moet op install klikken en dan zou het geïnstalleerd moeten worden. Helaas gebeurd er niets.

Ik heb het via het netwerk (bekabeld) en via wifi (bestaande) en via mijn Vodafone hotspot device geprobeerd maar telkens geen respons.

Het betreft de laatste versie van Chrome op een Windows 10 x64 bits OS.

Ook geprobeerd om Chrome als administrator te starten maar dat leverde hetzelfde resultaat op.

Iemand een idee?

[Afbeelding: Unifi]
Waarom kijk je niet even in je router bij dhcp welk ip hij heeft dan heb je die gare plugin niet nodig.

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.